[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 87.024 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Punksmurf schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:44:
[...]

2,nogwat toch? Of is er nog een andere?

Anyway, heb ook net m'n iPhone en ben zo zoetjes aan alles even netjes aan het maken (de chaos aan automatische contactpersonen van de mail, bijvoorbeeld). Nu ken ik een aantal mensen met een absurde hoeveelheid telefoonnummers en het is natuurlijk erg mooi dat dat allemaal zo overzichtelijk is op te slaan. Het enige is, dat hij de telefoonnummers opslaat in de volgorde waarin ik ze invoer, terwijl ik ze liever in een andere volgorde zie. Ik heb niet kunnen vinden hoe je die volgorde aan kan passen, maar ik kan me niet voorstellen dat het niet kan... iemand een suggestie?

Nog maar even plaatje ter verduidelijking:

[afbeelding]
Gebruik je Address Book (OS X)? Bij mij staat daar de info voor elk contat in een vaste volgorde (Mobile, Home, Work, etc). Als je nu met iCal synced, even checked of dat bij jou ook zo is, en dan voor de volgende keer syncen de optie aanzet dat die je contacten op de iPhone moet overschrijven komt het volgens mij goed (maar het is een tijdje geleden dat ik het probeerde dus geen garanties).

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 10:30:
[...]

Iid. En ik vind de app ook perfect werken, geen gedoe met intypen meer ('Muiderpoort' wordt bijv. door de spellingcheck veranderd in 'Muispoort'.

[afbeelding]

en

[afbeelding]

Anyway, off topic dit.
Huh? Welk programma is dat? Mijn Trein ziet er toch heel anders uit, ik heb die m.ns.nl site nog nooit gezien in het programma, hij geeft alles weer in een standaard iPhone layout. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kap
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

kap

Diddle schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:08:
[...]

Huh? Welk programma is dat? Mijn Trein ziet er toch heel anders uit, ik heb die m.ns.nl site nog nooit gezien in het programma, hij geeft alles weer in een standaard iPhone layout. :?
Dat is het programma 'Op de Rails!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Zpottr schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:08:
[...]

Gebruik je Address Book (OS X)? Bij mij staat daar de info voor elk contat in een vaste volgorde (Mobile, Home, Work, etc). Als je nu met iCal synced, even checked of dat bij jou ook zo is, en dan voor de volgende keer syncen de optie aanzet dat die je contacten op de iPhone moet overschrijven komt het volgens mij goed (maar het is een tijdje geleden dat ik het probeerde dus geen garanties).
Ik huiver bij de gedachte OS-X te moeten gebruiken :P dus nee... maar ik zal eens zien of ik hetzelfde voor elkaar kan krijgen in Outlook. Bedankt voor de tip!

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Vandaag is m'n iPhone voor de eerste keer zwaar gecrasht.
Scherm was bevroren, dus wat doe ik? Reset dmv home button en on/off button.
Blijft die heel de tijd >5min hangen op het appeltje. Nog eens resetten, duur ook lang.
Heb ik eindelijk het beginscherm is dit bevroren :/

Thuisgekomen heb ik em restored aan de mac, hielp niet. Liep weer gelijk vast.
Nog eens gedaan, geen verschil. Heb een brakke iPhone nu. Dat wordt morgen binnenbrengen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kap schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:26:
[...]

Dat is het programma 'Op de Rails!'.
O Shit, foutje. Ik was in de war }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.typhone.nl/aanbiedingen/zakelijk-aanbieding-5
Hoeveel zijn mijn zakenpartner en ik bij dit abonnement nu kwijt na 2 jaar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:41:
http://www.typhone.nl/aanbiedingen/zakelijk-aanbieding-5
Hoeveel zijn mijn zakenpartner en ik bij dit abonnement nu kwijt na 2 jaar? :?
2x24x10.40 = 499,20
2x24x8.36 = 401,28
2x3x-4.18 = -25,08
1 = 1

Geen bel- of SMS tegoed, dus in totaal ben je dus na 2 jaar €876,40 kwijt, lijkt me.

[ Voor 47% gewijzigd door Diddle op 09-11-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Dat hoort in [iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
Maar goed, ben ik nou gek of is het gewoon heel simpel?
De eerste 3 maanden is web'n walk goedkoper: 4,18 per abonnement. De eerste 3 maanden zijn je abonnementskosten dus 2x 10,40 en 2x4,18 = 20,80 + 8.36 = 29,16.
Daarna per maand 2x 10,40 en 2x 8,36 = 20,80 + 16,72 = 37,52.

Toestellen = 1
3 maanden 29,16 = 87,48
21 maanden 37,52 = 787,92
totaal: 876,40

En dat is dan ex btw.

[ Voor 4% gewijzigd door Punksmurf op 09-11-2008 17:10 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:10
memento__mori schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:04:
Blijft die heel de tijd >5min hangen op het appeltje. Nog eens resetten, duur ook lang.

Nog eens gedaan, geen verschil. Heb een brakke iPhone nu. Dat wordt morgen binnenbrengen :(
Ik had hetzelfde. De mijne was echter wel gejailbreaked.

Wanneer je hem restored kun je eens proberen om iTunes een nieuwe iPhone te laten aanmaken. Helaas ben je dan wel al je gegevens kwijt. Maja, het is niet altijd feest :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Laatst online: 13-09 23:37
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:11:
[...]

O Shit, foutje. Ik was in de war }:O
Die is idd anders, die had ik hiervoor ook. Wat ik trouwens bedoelde is dat de publieke NS site geen gebruikt maakt van de m.ns site, net als Op de rails (welke een doorlink naar de publieke site van de NS is, dat vond ik ook zo jammer aan de ODR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Dotto schreef op zondag 09 november 2008 @ 19:24:
[...]

Ik had hetzelfde. De mijne was echter wel gejailbreaked.

Wanneer je hem restored kun je eens proberen om iTunes een nieuwe iPhone te laten aanmaken. Helaas ben je dan wel al je gegevens kwijt. Maja, het is niet altijd feest :P .
Daar geraak ik zelfs niet aan, nadat de software hersteld is herstart de iPhone om dan vast te lopen voordat ie verbinding heeft met iTunes om de gegevens te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Niet online
memento__mori schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:49:
[...]

Daar geraak ik zelfs niet aan, nadat de software hersteld is herstart de iPhone om dan vast te lopen voordat ie verbinding heeft met iTunes om de gegevens te herstellen.
Ik heb geen idee of het werkt, maar bij mijn iPod kon ik hem hard resetten door de menuknop ingedrukt te houden samen met de play knop. Misschien werkt het als je de Home knop ingedrukt houdt tijdens het booten?

Nogmaals, dit is op mijn iPod ervaring gebaseerd, ik heb het met mijn iPhone niet ervaren nog gelukkig. Hopelijk werkt het, maar het zou net zo goed niets kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Resetten is idd Homen en start lang ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Niet online
musiqman schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:43:
Resetten is idd Homen en start lang ingedrukt houden.
Oh, dat werkt ook als hij al uit staat? Ik heb het alleen hoeven doen terwijl hij aanstond, ik dacht dat het effect misschien anders was als hij al uit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:07:
Dat hoort in [iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
Maar goed, ben ik nou gek of is het gewoon heel simpel?
De eerste 3 maanden is web'n walk goedkoper: 4,18 per abonnement. De eerste 3 maanden zijn je abonnementskosten dus 2x 10,40 en 2x4,18 = 20,80 + 8.36 = 29,16.
Daarna per maand 2x 10,40 en 2x 8,36 = 20,80 + 16,72 = 37,52.

Toestellen = 1
3 maanden 29,16 = 87,48
21 maanden 37,52 = 787,92
totaal: 876,40

En dat is dan ex btw.
Hoe kom je eigenlijk aan "Toestellen = 1"? Er staat juist 2 toestellen. Dan komt het uit op € 425,- per toestel exclusief btw. Alsnog hoger dan ik verwacht had, maar goedkoper dan een los toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Er staat vrij duidelijk dat je 2 toestellen krijgt voor €1 (en de rest, natuurlijk).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik heb best uitgebreid gezocht.. Is het normaal dat Wachten op activatie meer dan 36 uur duurt? Ik heb zaterdag een iPhone gekocht (gewoon t-mobile), abonnement gaat over 3 maanden in, maar je zou toch al een beetje moeten kunnen bellen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verbal_Kint schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:16:
Ik heb best uitgebreid gezocht.. Is het normaal dat Wachten op activatie meer dan 36 uur duurt? Ik heb zaterdag een iPhone gekocht (gewoon t-mobile), abonnement gaat over 3 maanden in, maar je zou toch al een beetje moeten kunnen bellen etc?
Nee, je kan niet bellen als je abonnement pas over 3 maanden ingaat. Je wordt dan pas aangesloten, dus tot die tijd kan je niet bellen. Lijkt mij behoorlijk vanzelfsprekend.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
Shiver23 schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:22:
[...]

Nee, je kan niet bellen als je abonnement pas over 3 maanden ingaat. Je wordt dan pas aangesloten, dus tot die tijd kan je niet bellen. Lijkt mij behoorlijk vanzelfsprekend.
Je kan wel bellen hoor, je krijgt een prepaidkaartje meegeleverd. Je zou de iphone ook meteen al moeten kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Een korte vraag voor simlockvrije iPhone 3G gebruikers icm een Telfort abonnement. Na gezocht te hebben op internet zijn mij alle antwoorden niet even helder

Kan ik, wanneer ik een iPhone 3G uit belgie haal,

a) gewoon mijn telfort sim-only sim in de iPhone 3G stoppen en bellen?
b) Werkt het mail & surf abonnement via UMTS?
c) Is het updaten via iTunes gewoon toegestaan/mogelijk?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abidan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 20:21
vacuumcleaner schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:26:
Een korte vraag voor simlockvrije iPhone 3G gebruikers icm een Telfort abonnement. Na gezocht te hebben op internet zijn mij alle antwoorden niet even helder

Kan ik, wanneer ik een iPhone 3G uit belgie haal,

a) gewoon mijn telfort sim-only sim in de iPhone 3G stoppen en bellen?
b) Werkt het mail & surf abonnement via UMTS?
c) Is het updaten via iTunes gewoon toegestaan/mogelijk?
3x ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Shiver23 schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:22:
[...]

Mij was gezegd dat het dan allemaal buiten de bundel zou vallen.. Nou ja, vanmiddag maar even langs bij t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
memento__mori schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:04:

Ik zou eerst dit even proberen voor je hem opstuurt:

http://www.iphoneclub.nl/...4-iphone-vastgelopen.html
Is jouw iPhone of iPod touch vastgelopen op het Apple logo? Draai je op Firmware 2.0 of hoger? Hier de oplossing!
Volg de volgende paar stappen om je apparaat weer volledig te laten werken.
Onthoud: de kans is groot dat je iPhone of iPod touch ''vaker'' zal crashen dan normaal, voer dit dan steeds weer uit. Ik ben uiteraard aan het proberen een oplossing hiervoor te vinden.

1. Pak je iPhone/iPod touch en geef hem een harde reset. (home button + sleep/awake button ingedrukt houden tot je iphone volledig uit staat)
2. Sluit je iPhone/iPod touch aan via USB.
3. Zet je iPhone/iPod touch aan door op de sleep/awake button te drukken.
4. Start nu het programma DiskAid op. DiskAid kan je hier downloaden.
5. Wacht nu tot DiskAid je iPhone/iPod touch heeft gevonden.
6. Ga naar: var/mobile
7. Hernoem: Applications naar: Applications2
8. Je iPhone/iPod touch zal weer terug springen naar je lockscreen of je SpringBoard.
9. Hernoem: Applications2 terug naar: Applications
10. Synchroniseer nu je Applicaties via iTunes, je verliest geen data van je Applicaties!
:)

[ Voor 43% gewijzigd door leonvw op 10-11-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnienerd schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:25:
[...]

Je kan wel bellen hoor, je krijgt een prepaidkaartje meegeleverd. Je zou de iphone ook meteen al moeten kunnen gebruiken.
Volgens mij kun je wel bellen (maar daar kom je zelf snel genoeg achter lijkt mij :+ ) maar vallen alle gesprekken en dataverkeer tot de datum van je abonnement buiten de bundel. En dat is zeker niet goedkoop, pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Nadat gisteren Safari zeker 15 keer gewoon uitviel en vandaag ook nog een keertje of 8, heb ik net bijna al mn muziek er vanaf gehaald, waardoor de vrije ruimte enorm is toegenomen. (was 316 mb, nu ruim 6GB geloof ik).

's Kijken in hoeverre dit effect gaat hebben op dit probleem.
Voor de laatste update had ik er nauwelijks last van, maar heb veel meer muziek erop gezet. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Grrrom, mijn eerste echte probleem met mijn 3G: hij was gisteren de hele dag traag en slecht responsief, en gisteravond bij het syncen vaag gedrag (laad-tingels, telefoon gaat naar gewone interface tijdens syncen etc.) en als klap op de vuurpijl worden bijna al mijn applicaties verwijderd!!

Remedie schijnt te zijn de computer opnieuw authoriseren met je iTunes account. Dit maar gedaan en applicaties opnieuw aangevinkt maar nu staat alles door elkaar (kan ik weer 9 schermen gaan indelen) en veel (niet alle) applicaties zijn settings en data kwijt. Dat zijn de slechtere dagen :'(

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind iets in Safari hinderlijk. Als ik een pagina open en daarna Safari afsluit dmv de home-button, en later weer een pagina open dmv een shortcut op mijn home-scherm dan opent hij een nieuwe pagina, enz ... eigenljik wil ik gewoon bij het afsluiten van Safari al m'n vensters gesloten hebben. Ook dat als iemand anders even Safari opent hij niet gelijk de laatstbezochte site voor z'n neus krijgt. Heb ik hier gewoon mee te leven of heb ik iets over het hoofd gezien :?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27
Ik wil zojuist een SMS'je versturen, en al m'n contacten blijken weg te zijn? Ik vond het al zo vreemd dat de naam niet te voorschijn kwam bij het typen van de eerste letters, maar ze zijn gewoon allemaal plotseling weg... Op het moment dat ik naar de telefoonapp ging zag ik m'n favorieten & recente gesprekken eerst nog met namen, en een seconde later ineens alleen als telefoonnummers :(

Iemand anders dit ooit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenneth schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:23:
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind iets in Safari hinderlijk. Als ik een pagina open en daarna Safari afsluit dmv de home-button, en later weer een pagina open dmv een shortcut op mijn home-scherm dan opent hij een nieuwe pagina, enz ... eigenljik wil ik gewoon bij het afsluiten van Safari al m'n vensters gesloten hebben. Ook dat als iemand anders even Safari opent hij niet gelijk de laatstbezochte site voor z'n neus krijgt. Heb ik hier gewoon mee te leven of heb ik iets over het hoofd gezien :?
Mee Eens.ik stoor mij er ook aan, vooral als je tussen het surfen door even wat anders moet doen en Safari sluit om daarna weer verder te gaan, laadt hij de hele pagina weer opnieuw terwijl de pagina er nog gewoon stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik word knettergek van de melding "Network has been lost". Bijna iedere keer dat ik de telefoon uit standby haal, moet ik eerst die melding dismissen. Netwerk is mss wel weg geweest, maar is iedere keer al lang weer terug. Fijn dat dit iedere keer gemeldt wordt, maar ik wordt er wel gek van.
1. Kan dit niet uit?
2. Waarom zie ik dit de laatste maand zo vaak? Terwijl ik verder geen enkel probleem met netwerk, of bereikbaarheid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

UltraSub schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:00:
Ik word knettergek van de melding "Network has been lost". Bijna iedere keer dat ik de telefoon uit standby haal, moet ik eerst die melding dismissen. Netwerk is mss wel weg geweest, maar is iedere keer al lang weer terug. Fijn dat dit iedere keer gemeldt wordt, maar ik wordt er wel gek van.
1. Kan dit niet uit?
2. Waarom zie ik dit de laatste maand zo vaak? Terwijl ik verder geen enkel probleem met netwerk, of bereikbaarheid heb.
Door je netwerk op automatisch te zetten krijg je deze melding niet meer/veel minder, als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Shiver23 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:04:
[...]

Door je netwerk op automatisch te zetten krijg je deze melding niet meer/veel minder, als het goed is.
_/-\o_

Enorm bedankt! Ik heb inderdaad ooit eens een netwerk lookup geforced, en daarbij is per ongeluk mijn carrier handmatig op T-Mobile blijven staan. Ik durf idd ook te wedden dat dat het was, dat ik daar niet op ben gekomen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

UltraSub schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:34:
[...]

_/-\o_

Enorm bedankt! Ik heb inderdaad ooit eens een netwerk lookup geforced, en daarbij is per ongeluk mijn carrier handmatig op T-Mobile blijven staan. Ik durf idd ook te wedden dat dat het was, dat ik daar niet op ben gekomen :o
Kudo's aan iemand anders ergens in dit topic. Heb dezelfde frustratie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt iemand hier LastFM? Ik wil graag mn iPhone laten scrobblen, nou weet ik dat je geen apps in de achtergrond kunt laten draaien maar ik wil hem dan ook laten 'syncen' bij het aansluiten op de pc.
Ik heb al gegoogled maar echt een goede oplossing is er niet. Ik gebruik op dit moment iSproggler maar dat werkt ook niet zoals het zou moeten..

specs: iPhone 3G 2.1/Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 01:25

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Vinnienerd schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:25:
[...]

Dat is dus niet altijd zo. Ik heb mijn iPhone icm nummerbehoud 3 maanden geleden aangeschaft. Het abbonement is 1 november ingegaan. Ondanks dat ik een brief van T-Mobile kreeg met daarop een tijdelijk nummer was dit niet actief en gaf de iPhone steeds No Service aan. Ik kon overigens wel de iPhone gebruiken op bellen, sms'en en 3G na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:04:
Gebruikt iemand hier LastFM? Ik wil graag mn iPhone laten scrobblen, nou weet ik dat je geen apps in de achtergrond kunt laten draaien maar ik wil hem dan ook laten 'syncen' bij het aansluiten op de pc.
Ik heb al gegoogled maar echt een goede oplossing is er niet. Ik gebruik op dit moment iSproggler maar dat werkt ook niet zoals het zou moeten..

Als je de default scrobbler van Last.fm gebruikt, dan zal hij je iPod/iPhone herkennen bij het aansluiten en dan de gespeelde nummers alsnog scrobblen. Werkt niet helemaal vlekkeloos en soms komt hij pas na 10 minuten met het venster dat hij de nummers heeft gevonden die hij moet spelen, maar meestal werkt het wel.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:04:

http://www.last.fm/download ?
Dat doet hier precies wat je wilt. Met een jailbreak kan je wel realtime scrobblen mocht je dat per se willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:33:
[...]

Mee Eens.ik stoor mij er ook aan, vooral als je tussen het surfen door even wat anders moet doen en Safari sluit om daarna weer verder te gaan, laadt hij de hele pagina weer opnieuw terwijl de pagina er nog gewoon stond.
Bloedirritant inderdaad. Omdat hij bezig is met de pagina renderen, werkt het stop loading knopje ook slecht. Je hebt al een tweede keer gedrukt tegen de tijd dat hij stopt met laden en vervolgens begint hij dus met de volgende 'handmatige' reload...

En de pagina stond er al, dus waarom hij hem opnieuw laadt? Ik heb een about:blank bookmark en elke keer voordat ik Safari afsluit, laad ik die pagina. Hij gaat bij het starten van Safari dan alsnog een witte pagina 'laden', maar het schiet tenminste op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Diddle schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:49:
Ik heb een about:blank bookmark en elke keer voordat ik Safari afsluit, laad ik die pagina.
lol, gmta :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
idd erg vervelend... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
In tegenstelling tot een desktopcomputer kun je natuurlijk nooit meerdere vensters (oftewel meerdere programma's) naast elkaar op het scherm draaien, daarvoor is het gewoon te klein. Bij bijv. Windows Mobile blijven desondanks apps op de achtergrond draaien, tenzij je ze afsluit. Dat is op zich onnodig, omdat je nooit meerdere programma's tegelijkertijd op het scherm hebt staan (zoals ik hiervoor al zei), maar het is ook handig omdat het programma onthoudt waar je mee bezig was. Het idee is dat vrijwel alle applicaties op de iPhone een soort save-state kennen. Dat simuleert background apps. Het effect is immers hetzelfde, als je de app opent dan zie je waar je mee bezig was.

Ik denk dat Safari gewoon het geheugen bezet mag houden totdat er een app is die het nodig heeft. Als dat gebeurt zit de pagina niet meer in het geheugen en moet de pagina opnieuw geladen worden. Je ziet hem eerst heel kort, omdat de iPhone altijd een screenshot maakt om de mooie effecten mogelijk te maken. Maar met een screenshot kun je natuurlijk vervolgens niets en daarom wordt de pagina dan geladen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Ah, dat zou inderdaad verklaren waarom hij soms wél en soms niet opnieuw inlaadt. Ik zat me dat vanmiddag toevallig af te vragen! Toch zou het fijn zijn als die pagina dan gewoon lokaal cachet ofzo, dit is bloedirritant.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
RobbertC schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:09:
Ik wil zojuist een SMS'je versturen, en al m'n contacten blijken weg te zijn? Ik vond het al zo vreemd dat de naam niet te voorschijn kwam bij het typen van de eerste letters, maar ze zijn gewoon allemaal plotseling weg... Op het moment dat ik naar de telefoonapp ging zag ik m'n favorieten & recente gesprekken eerst nog met namen, en een seconde later ineens alleen als telefoonnummers :(

Iemand anders dit ooit meegemaakt?
Even mezelf quoten voor het archief. Het kwam volgens mij omdat ik mezelf heb afgemeld bij MobileMe, die dus lege data gesynchroniseerd heeft. Gelukkig stond alles nog op m'n Macbook :)

[ Voor 14% gewijzigd door RobbertC op 11-11-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Hoe heb je dat dan opgelost vervolgens? Je MacBook niet met MobileMe laten syncen, je MacBook vervolgens met je iPhone laten syncen, en daarna MobileMe sync op de iPhone en MacBook uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Muthas schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:48:
Hoe heb je dat dan opgelost vervolgens? Je MacBook niet met MobileMe laten syncen, je MacBook vervolgens met je iPhone laten syncen, en daarna MobileMe sync op de iPhone en MacBook uitgezet?
MobileMe heb ik nooit echt gebruikt, dus volgens mij stond het ook niet aan op m'n MacBook, dus die gegevens waren gewoon veilig. Op m'n iPhone ook nooit echt gebruik gemaakt van MobileMe (was een gratis trial) maar het stond denk ik nog aan. Wel slordig van Apple, lijkt me toch wel een bug dat alles (contacten & agenda) van je iPhone afgehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Niet online
Punksmurf schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:55:
Ah, dat zou inderdaad verklaren waarom hij soms wél en soms niet opnieuw inlaadt. Ik zat me dat vanmiddag toevallig af te vragen! Toch zou het fijn zijn als die pagina dan gewoon lokaal cachet ofzo, dit is bloedirritant.
Ik vermoedde ook dat Safari het geheugen mocht houden tot iemand anders het nodig heeft, maar heb die gedachte verworpen omdat ik het te stom vond. Waarom zou Safari dat niet lokaal cachen inderdaad, dat kost een whopping 2MB-10MB (alle context, rendered) misschien? Dat heb ik er écht wel voor over. Misschien dat de content er wel is, maar dat hij de pagina opnieuw moet renderen, maar daar moet toch wel iets voor te verzinnen zijn, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks! Nu moet ik nog bedenken of ik het alsnog een beetje irritant vindt dat de pagina niet echt bewaard wordt, of dat ik kan leven met deze reden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Weet iemand of er een mogelijkheid is of een app om profielen te kunnen gebruiken? Bij m'n Nokia zette ik hem altijd op "Kantoor" als ik op m'n werk was. Dan had ik een "eenvoudige" ringtone en smsgeluid in plaats van mijn gebruikelijke geluiden. Zou 't erg handig vinden als er ook zoiets was voor de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Diddle schreef op woensdag 12 november 2008 @ 01:39:
[...]

Ik vermoedde ook dat Safari het geheugen mocht houden tot iemand anders het nodig heeft, maar heb die gedachte verworpen omdat ik het te stom vond. Waarom zou Safari dat niet lokaal cachen inderdaad, dat kost een whopping 2MB-10MB (alle context, rendered) misschien? Dat heb ik er écht wel voor over. Misschien dat de content er wel is, maar dat hij de pagina opnieuw moet renderen, maar daar moet toch wel iets voor te verzinnen zijn, lijkt me.
Als ie t in t werkgeheugen cached dan lijkt me dat geen goede oplossing, de iPhone heeft maar iets van 64MB, en op de flash wegschrijven duurt wss te lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

themonsman schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:12:
Weet iemand of er een mogelijkheid is of een app om profielen te kunnen gebruiken? Bij m'n Nokia zette ik hem altijd op "Kantoor" als ik op m'n werk was. Dan had ik een "eenvoudige" ringtone en smsgeluid in plaats van mijn gebruikelijke geluiden. Zou 't erg handig vinden als er ook zoiets was voor de iPhone.
een veelgestelde vraag, maar helaas, nee, dat is er niet. Als je je iPhone jailbraiked is er wel wat voor te vinden. Persoonlijk heb ik aan het jailbraiken en weer ongedaan maken daarvan gezondheidsklachten overgehouden, dus die optie aanraden kan ik ook niet, helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:02

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:12:
[...]

een veelgestelde vraag, maar helaas, nee, dat is er niet. Als je je iPhone jailbraiked is er wel wat voor te vinden. Persoonlijk heb ik aan het jailbraiken en weer ongedaan maken daarvan gezondheidsklachten overgehouden, dus die optie aanraden kan ik ook niet, helaas.
Ow, vertel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
He Iphonegebruikers,

Sinds kort heb ik ook een iPhone en het is echt helemaal fantastisch, behalve het smsen. Ik heb twee klachten. Allereerst dat de iPhone niet aangeeft hoeveel smsjes je aan het sturen bent, dus bijvoorbeeld dat als je over een bepaald aantal tekens heengaat dat hij dan aangeeft dat het je 2 of meer smsjes kost. Dit komt door de e-mailachtige interface. Maar is hier wel wat aan te doen? In te stellen of een app voor te downloaden?
Ten tweede, heb ik mijn iPhones als Engels ingesteld. Dus alles heeft de Engelse namen enzo, maar mijn smsjes schrijf ik gewoon in het Nederlands natuurlijk. Dit deed ik ook altijd op mijn vorige telefoons en dan stelde ik gewoon als schrijftaal Nederlands is voor het gebruik van T9. Dat werkte top. Bij mijn iPhone heb ik die optie echter nog niet kunnen vinden, en krijg ik dus de hele tijd irritante en verkeerde verbeteropties. Hoe is dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Voor probleem 1: zie het rondje links van je in de app, als het goed is staat daar een nummer dat t aantal SMSjes aangeeft. Ik gebruik zelf BiteSMS, dus weet niet zeker of t bij jou ook zo uitziet.

Probleem 2: Ga naar Settings - General - International - Keyboards en selecteer de gewenste keyboards, in het keyboard verschijnt nu een aardbol, 1x tappen wisselt van taal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Kan je via BiteSMS eigenlijk ook berichten versturen uit je normale bundel of kan dat alleen via Bite (dus pre-paid tegoed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_Razor schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:12:
Voor probleem 1: zie het rondje links van je in de app, als het goed is staat daar een nummer dat t aantal SMSjes aangeeft. Ik gebruik zelf BiteSMS, dus weet niet zeker of t bij jou ook zo uitziet.

Probleem 2: Ga naar Settings - General - International - Keyboards en selecteer de gewenste keyboards, in het keyboard verschijnt nu een aardbol, 1x tappen wisselt van taal ;)
@1 volgens mij ben je abuis...wordt nergens aangegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Dutch_Razor schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:12:
welk rondje? In mijn sms scherm of in de app store? Ik zie in de SMS app geen rondje, dus zal aan BiteSMS liggen. Is er niet een goede gratis app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RobbertC schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:55:
[...]
MobileMe heb ik nooit echt gebruikt, dus volgens mij stond het ook niet aan op m'n MacBook, dus die gegevens waren gewoon veilig. Op m'n iPhone ook nooit echt gebruik gemaakt van MobileMe (was een gratis trial) maar het stond denk ik nog aan. Wel slordig van Apple, lijkt me toch wel een bug dat alles (contacten & agenda) van je iPhone afgehaald wordt.
Het zou wel raar zijn als het gebeurd is nadat je Mobile Me trial verlopen is.
Mocht het gebeurd zijn nadat je Mobile Me ingesteld hebt, dan kan het wel gebeuren als je aangeeft dat je Push wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:12:
[...]

gezondheidsklachten?! Nu ben ik toch wel erg benieuwd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
@ Boven : Met biteSMS kun je prima togglen tussen prepaid en je bundel, hij geeft onderin ook aan hoeveel je ook al van je bundel hebt verzonden (als ie op carrier staat), kun je precies tot aan je bundel zenden. Verzend knop ingeduwd houden switcht tussen de 2. (Alleen bij de nieuwere versies! found that one out the hard way)
Murderer schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:33:
[...]

welk rondje? In mijn sms scherm of in de app store? Ik zie in de SMS app geen rondje, dus zal aan BiteSMS liggen. Is er niet een goede gratis app voor?
In de SMS App, maar zal wel een biteSMS functie zijn dan, die geeft met een vullend rondje aan hoegroot je SMSje is.

Jailbreaken is trouwens niet eng ofzo, met Quickpwn is het zo gebeurd. Enige nadeel is dat t kan zijn dat Apple moeilijk gaat doen als je met een gepwnde iPhone aankomt, maar in principe wordt dat volgens mij niet gecheckt. Verder is de bootloader ook gewoon door een originele te vervangen.

Voor apps als BiteSMS (6ct worldwide smsen), dTunes (P2P muziek), snapture, Mplayer, Pwnplayer, download plugin en natuurlijk Cycorder houd ik em echter graag gejailbreaked.

[ Voor 7% gewijzigd door Dutch_Razor op 12-11-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Voor de duidelijkheid: die hoeveelheid sms'jes kan je dus niet zien als je telefoon niet gejailbreakt is?

Hoe niet-eng het ook is, ik ga er niet aan beginnen. Het is voor mij een vnl zakelijk toestel, geen zin in onnodige risico's om een sms'je te besparen.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toen ik er achter kwam dat mn phone het na de jailbreak niet meer goed deed (o.a. internetten kon niet meer) kreeg ik wel last van hartkloppingen, de foutmeldingen zijn zenuw-slopend tijdens het herstellen en uiteindelijk slapeloze nacht, want kreeg het in een avond niet meer voor elkaar. De volgende dag is het me pas gelukt na veel googlen naar oplossingen voor mijn probleem.
Dutch_Razor schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:10:
Jailbreaken is trouwens niet eng ofzo, met Quickpwn is het zo gebeurd. Enige nadeel is dat t kan zijn dat Apple moeilijk gaat doen als je met een gepwnde iPhone aankomt, maar in principe wordt dat volgens mij niet gecheckt. Verder is de bootloader ook gewoon door een originele te vervangen.
Jailbraiken vond ik ook helemaal niet eng. Toen ik mijn iPhone moest herstellen echter, werd het wel scary vond ik, want dat ging minder gemakkelijk....

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 11:53 ]

• Diddle
  • Niet online
Dutch_Razor schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:23:
[...]

Als ie t in t werkgeheugen cached dan lijkt me dat geen goede oplossing, de iPhone heeft maar iets van 64MB, en op de flash wegschrijven duurt wss te lang ;)
Och, langzamer dan het opnieuw laden van de pagina via GPRS kan het niet zijn. ;)

• bart1074
Dutch_Razor schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:10:
@ Boven : Met biteSMS kun je prima togglen tussen prepaid en je bundel, hij geeft onderin ook aan hoeveel je ook al van je bundel hebt verzonden (als ie op carrier staat), kun je precies tot aan je bundel zenden. Verzend knop ingeduwd houden switcht tussen de 2. (Alleen bij de nieuwere versies! found that one out the hard way)

[...]

In de SMS App, maar zal wel een biteSMS functie zijn dan, die geeft met een vullend rondje aan hoegroot je SMSje is.

Voor apps als BiteSMS (6ct worldwide smsen), dTunes (P2P muziek), snapture, Mplayer, Pwnplayer, download plugin en natuurlijk Cycorder houd ik em echter graag gejailbreaked.
Is er niet een gelijkwaardig alternatief, waarbij je geen gejailbreakte iPhone nodig hebt? Zou toch moeten, zijn toch meer mensen die dit irritant vinden?!

Verwijderd

Nou, afgelopen dinsdag mijn 16gb Iphone van T-mobile ontvangen en aanvankelijk ging alles goed. Instaleren ging perfect. Updaten naar 2.1 ging perfect, aantal apps uit de appstore ging perfect. maar wat niet perfect ging was opladen.

De Iphone komt 50% vol uit de doos maar liep zelfs tijdens alles instaleren terug naar 20%. Later weer verder terug naar ongeveer 10% met de bijbehorende meldingen. Opladen aan de laptop deed hij dus niet.

De nacht iphone maar aan de lichtnetadapter gehangen, en in de ochtend zakte dus de moed in mijn schoenen....geen opgelade Iphone. |:(

Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben meegemaakt? Wat je er over kan vinden is dat het in meerdere gevallen een software probleem kan zijn. maar daar laad hij alsnog wel op maar geeft de indicator het verkeerd aan. Gebruikstijd is dan wel juist.
In mijn geval is hij nu dus terug gelopen naar een zwart scherm met lege baterij, rode bodem en een stekker + bliksemschichtje.
Wanneer ik de Iphone aankoppel verdwijnt het stekkertje maar wordt er niets geladen. Aantal proeven gedaan maar na 2 uur zou er verschil moeten zijn en dat was er niet. :'(

Dus is dit ook bij andere hier bekend?

Overigens mag ik hem van T-Mobile keurig weer terug sturen en krijg ik een nieuwe dus de service is in dit geval goed. _/-\o_

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
weet iemand of je het geluidje dat je hoort als je een smsje ontvangt ook kunt veranderen in iets anders dan de standaard geluiden? ik kan wel zelf ringtones maken maar die komen er dan niet bij te staan... of mogen die maar 3 sec lang zijn ofzo?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Magic
  • Niet online
RobbertC schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:55:
[...]
Als je de handleiding (die je behoorlijk wordt opgedrongen bij het aanmelden van mobileme ;) ) had gelezen dan zag je dat je eerst je iphone met je mac moet syncen, dan je mac met mobileme, en dan pas je telefoon synchen met mobileme :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 07:25:
Nou, afgelopen dinsdag mijn 16gb Iphone van T-mobile ontvangen en aanvankelijk ging alles goed. Instaleren ging perfect. Updaten naar 2.1 ging perfect, aantal apps uit de appstore ging perfect. maar wat niet perfect ging was opladen.

De Iphone komt 50% vol uit de doos maar liep zelfs tijdens alles instaleren terug naar 20%. Later weer verder terug naar ongeveer 10% met de bijbehorende meldingen. Opladen aan de laptop deed hij dus niet.

De nacht iphone maar aan de lichtnetadapter gehangen, en in de ochtend zakte dus de moed in mijn schoenen....geen opgelade Iphone. |:(

Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben meegemaakt? Wat je er over kan vinden is dat het in meerdere gevallen een software probleem kan zijn. maar daar laad hij alsnog wel op maar geeft de indicator het verkeerd aan. Gebruikstijd is dan wel juist.
In mijn geval is hij nu dus terug gelopen naar een zwart scherm met lege baterij, rode bodem en een stekker + bliksemschichtje.
Wanneer ik de Iphone aankoppel verdwijnt het stekkertje maar wordt er niets geladen. Aantal proeven gedaan maar na 2 uur zou er verschil moeten zijn en dat was er niet. :'(

Dus is dit ook bij andere hier bekend?

Overigens mag ik hem van T-Mobile keurig weer terug sturen en krijg ik een nieuwe dus de service is in dit geval goed. _/-\o_
Probeer eens te resetten (homeknop en standby-knop 10 sec. inhouden, dan homeknop loslaten maar de stand-by knop vast blijft houden tot het apple loge weer verschijnt) of te herstellen (terwijl verbonden via usb), of is dat onmogelijk met een lege batterij?
Service lijkt mij inderdaad wel een normale zaak dat je een kapot toestel bij aankoop (DOA) zonder problemen mag laten vervangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 11:58 ]

• Punksmurf
^^ je zou de bedrijven die daar moeilijk over doen eens de kost moeten geven... ben het met je eens dat het geen probleem zou moeten zijn, maar ondertussen...

Ik heb van de week wel het probleem gehad dat hij niet wilde laden aan de oplader. Na hem even te verbinden met de computer deed hij dat weer. Overigens wil hij alleen laden aan een computer als hij herkend wordt door iTunes, erg apart.

Lijkt me niet de oplossing voor jouw probleem, maar wellicht handige informatie voor iemand anders die er misschien naar zoekt.

[ Voor 18% gewijzigd door Punksmurf op 13-11-2008 12:00 ]

met een hamer past alles

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:57:
[...]

Probeer eens te resetten (homeknop en standby-knop 10 sec. inhouden, dan homeknop loslaten maar de stand-by knop vast blijft houden tot het apple loge weer verschijnt) of te herstellen (terwijl verbonden via usb), of is dat onmogelijk met een lege batterij?
Service lijkt mij inderdaad wel een normale zaak dat je een kapot toestel bij aankoop (DOA) zonder problemen mag laten vervangen.
Deze aktie heb ik vanmorgen idd al geprobeert maar vaag genoeg gaat het goed totdat itunes de Iphone opnieuw laat opstarten. Dus het herinstalleren van de software gaat allemaal volgens het boekje. Appeltje in beeld en draaiend icoontje wat laat zien dat er aktie is. maar wanneer er opnieuw opgestart wordt dan krijg ik weer die beruchte lege batterij te zien en doet hij verder niets dan wachten totdat hij weer op 10% zou komen. Dus doorstarten doet hij niet.

Hierdoor heb ik wel het gevoel dat het een softwareprobleem is wat schijnbaar in conflict raakt met hetgeen wat de batterijspanning meet. Kan zo maar zijn dat de batterij wel geladen worden en of vol is maar de software aangeeft in ben leeg.

Als de batterij echt leeg zou zijn en er niet geladen wordt dan heeft hij ook niet genoeg energie om een volledige reset door te draaien en dat heeft hij wel gedaan.

Vanmiddag gaat hij op de post dus maar afwachten hoelang het duurt voordat ik een andere heb.

• Dutch_Razor
@boven: jammer van t jailbreaken, heb er persoonlijk alleen maar mijn 2,0 update een beetje verknald toen 2.0 pas uit was, maar is uiteindelijk weer goed gekomen :)

Afaik is er geen SMS app in de app store , ik wou Firemail al aanraden (een copy en paste app) maar die blijkt ook gejailbreaked te zijn.

Uit ervaring is het ongeveer wel 5,5 regel, 1 SMS.
Diddle schreef op donderdag 13 november 2008 @ 00:04:
[...]

Och, langzamer dan het opnieuw laden van de pagina via GPRS kan het niet zijn. ;)
Een seconde wachten totdat Safari is geminimaliseerd maakt de UI vertraagd uitzien, optimaal zou een keuzeoptie zijn, cachen en langzamere UI of snelle UI en niet cachen, maar dat doet Apple uiteraard nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Zijn er ook Apps die de agenda functionaliteit aanpassen?

Zodat je bijvoorbeeld gebruik kan maken van de Google Agenda of een andere agenda software?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

LuCarD schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 01:00:

Zodat je bijvoorbeeld gebruik kan maken van de Google Agenda of een andere agenda software?
dat kan. Ik gebruik zelf nuevasync hiervoor maar dat is niet echt een app maar een exchange server. Als je jailbreakt kan je ook nemussync gebruiken om je calendars te syncen. Ik dacht dat er ook nog ergens een app rondzwierf die als je hem opstartte je calendars met elkaar syncte (dus niet automatisch). Maar die kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Hoedje schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:02:
In tegenstelling tot een desktopcomputer kun je natuurlijk nooit meerdere vensters (oftewel meerdere programma's) naast elkaar op het scherm draaien, daarvoor is het gewoon te klein. Bij bijv. Windows Mobile blijven desondanks apps op de achtergrond draaien, tenzij je ze afsluit. Dat is op zich onnodig, omdat je nooit meerdere programma's tegelijkertijd op het scherm hebt staan (zoals ik hiervoor al zei), maar het is ook handig omdat het programma onthoudt waar je mee bezig was. Het idee is dat vrijwel alle applicaties op de iPhone een soort save-state kennen. Dat simuleert background apps. Het effect is immers hetzelfde, als je de app opent dan zie je waar je mee bezig was.

Ik denk dat Safari gewoon het geheugen bezet mag houden totdat er een app is die het nodig heeft. Als dat gebeurt zit de pagina niet meer in het geheugen en moet de pagina opnieuw geladen worden. Je ziet hem eerst heel kort, omdat de iPhone altijd een screenshot maakt om de mooie effecten mogelijk te maken. Maar met een screenshot kun je natuurlijk vervolgens niets en daarom wordt de pagina dan geladen :)
Wat mij echter razend maakt is dat, wanneer ik een reactie op een forum aan het typen ben en tijdens die reactie wat precieze info op moet zoeken en dus een nieuwe pagina open, dat ik wanneer ik weer terug ga naar mn reactie op pagina 1 de Iphone deze soms opnieuw laadt en ik mn hele verhaal kwijt ben.

Nadat ik het meeste van mn muziek er overigens heb afgegooid, crashte Safari minder vaak. Nog steeds wel een keer of 5 vandaag en ook weer een keer mn tekst kwijt.
Ik begin weer terug te verlangen naar een windows mobile fone als dit zo doorgaat. Ook omdat het editten van een reeds geplaatst berichtje niet heel soepel gaat vanwege het ontbreken van een 2de slider en omdat je geen stylus kunt gebruiken, maar alleen je vinger, je de cursur regelmatig verkeerd zet en hij dit niet lekker aangeeft. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik heb het hier al eens eerder gevraagd, maar wat mij opvalt (of lijkt op te vallen), is dat de meesten met problemen met Safari hun toestel gejailbreaked hebben. Polletje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Laatst online: 03-09 16:06
Nou mijn iphone is nog geheel origineel maar bij het bezoeken van GOT kan ik niet langer dan 2 minuten bezoeken.
Dan +/- 2 minuten crasht safari en kan ik weer overnieuw beginnen. Vraag is dat het vaak bij GOT en niet de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuCarD schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 01:00:

ik sync mijn Google Agenda met iCal zonder 3rd party software... gewoon via CalDav. ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:27:
[...]

ik sync mijn Google Agenda met iCal zonder 3rd party software... gewoon via CalDav. ;) 8)
Ermmm maar dat werkt toch alleen via Apples?

* LuCarD heeft alleen een iphone en niks meer...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuCarD schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:27:
[...]

Ermmm maar dat werkt toch alleen via Apples?

* LuCarD heeft alleen een iphone en niks meer...
o sorry, foutje bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
UltraSub schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 08:37:
Ik heb het hier al eens eerder gevraagd, maar wat mij opvalt (of lijkt op te vallen), is dat de meesten met problemen met Safari hun toestel gejailbreaked hebben. Polletje misschien?
100% origineel, ik heb er niet 1 applicatie opgezet zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareFace
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:20
Ik heb de laatste tijd erg veel last dat als ik naar muziek aan het luisteren ben in standby en ik wil weer terug naar de iPod funtie dat hij dan meteen naar het startscherm gaat. Dit begint erg vervelend te worden.

Ook is het zo dat als ik het volgende nummer wil kiezen via de headset. Dat ik dan het echt na 10x proberen pas lukt.

Hebben jullie hier ook last van? Ik vind het erg vevelend worden namelijk

EDIT: Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 20:47

ferno

Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar info over het pairen van een Iphone met een bluetooth carkit van de peugeot 407.
Tot nu toe heb ik een post gevonden waar men melde dat het niet lukte, echter werd het mij niet duidelijk of dit door een veel gemaakte fout bij het pairen met peugeot bluetooth carkits werd veroorzaakt.
Bij een peugeot bluetooth carkit lukt het pairen niet als de motor loopt, hoewel er een duidelijke melding in het display van de auto komt letten de meeste mensen alleen op de display van de telefoon en missen daardoor deze cruciale melding.

Mijn vraag is dus of iemand ervaring heeft met het pairen van de Iphone en de ingebouwde bluetooth carkit van een peugeot 407?
Graag zou ik willen weten of iemand dat werkend heeft en of het verder geen gekke problemen oplevert (je leest ook over mensen die wel kunnen pairen maar na het uitzetten van de motor opnieuw moeten pairen etc.).

Alvast dank!

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
DareFace schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:15:
Ik heb de laatste tijd erg veel last dat als ik naar muziek aan het luisteren ben in standby en ik wil weer terug naar de iPod funtie dat hij dan meteen naar het startscherm gaat. Dit begint erg vervelend te worden.
Yup, hier ook. Erg irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoe kan je instellen dat emails worden opgeslagen op de iphone?

Waarom zal je denken, ik werd vandaag gebeld en wou eigen het mailtje er bij halen waar het gesprek over ging... echter kon ik het mailtje niet downloaden omdat netwerk niet beschikbaar is als je aan het bellen bent.. het was in een winkel, geen wifi en had geen 3G ontvangst...

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Eastman schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:01:
Hoe kan je instellen dat emails worden opgeslagen op de iphone?

Waarom zal je denken, ik werd vandaag gebeld en wou eigen het mailtje er bij halen waar het gesprek over ging... echter kon ik het mailtje niet downloaden omdat netwerk niet beschikbaar is als je aan het bellen bent.. het was in een winkel, geen wifi en had geen 3G ontvangst...
gewoon pop3 instellen toch? dan staan de laatste x mailtjes op je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
jeroentje schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:26:
[...]

gewoon pop3 instellen toch? dan staan de laatste x mailtjes op je toestel.
ik maak gebruik van exchange server en imap..

De mailtjes staan er wel tussen, maar ik kan ze niet openen als ik aan het bellen ben.. blijkbaar haalt de iphone de mailtjes elke keer op van de server...

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
Ik heb het volgende een paar keer gehad: ik heb een aantal gratis apps geinstalleerd (stuk of 5) en na een onbepaalde tijd werken ze ineens niet meer. Het programma start dan op, is 2 seconden in beeld en wordt stuk afgesloten. Ik verwijder de apps en zet ze daarna er weer op. En na een tijd heb ik hetzelfde probleem.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie bij verschillende webshops de iPhone icm Vodaphone. Nu vroeg ik mij af of je dan nog wel gewoon de garantie op het toestel (via Apple) hebt?

En is het aan te raden om de iPhone icm een Vodaphone abo te nemen? Las dat de 3G dekking van Vodaphone stukken beter is dan die van T-Mobile...

Wat zijn andere voor- en nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:58
Ik zag van de week in Engeland een nieuwe reclame voor de Blackberry Storm. Mooi ding, en wel met een kantelbaar toetsenbord bij email. Ik hoop dat Apple echt heel snel verandering brengt in het toetsenbord. In elke applicatie moet die gewoon te draaien zijn.

Verder een zoek functie voor je email. Eigenlijk ben ik met de rest uitermate tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 21:04
ik heb sinds mei een iphone(1G) en had tot vandaag gewoon een pc, nu heb ik echter weer een mac gekocht maar betekent dit nu dat ik mn iphone moet restoren via de macbook zodat hij voortaan daaraan gelinked is? Maar dan ben ik dus wel mooi alles kwijt op me telefoon? Dat zou wel zwaar balen zijn

of kan ik een backup maken op mn pc, die op de mac zetten en dan restoren vanaf die laatste backup?

[ Voor 14% gewijzigd door bolleh op 14-11-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:45
Ehm, ik geloof dat je bij het koppelen kunt zeggen dat itunes die iphone linkt.
Daarbij even je eigen account inloggen en je kunt gratis alle apps weer downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 21:04
dat is het punt niet, ik bedoel al mijn foto's, contacten, smsjes etc. Dat wil ik er graag ophouden. Foto's kan ik later wel weer terugzetten, maar dan staan ze niet in de folder waar een foto komt als je hem maakt en dat heb ik liever ook weer niet.

Qua apps heb ik niets bijzonders, behalve mxtube gebruik ik nooit iets eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn unlockkaartje ontvangen die ik hier had besteld: http://www.unlocken-iphone.nl/unlock3gsim.htm moet ik nu eerst mijn iphone jailbreaken of activeren voordat ik deze kan gebruiken? Lees allemaal kretne op het forum

Ben niet zo technisch, wie weet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 20:47

ferno

ferno schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:33:
Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar info over het pairen van een Iphone met een bluetooth carkit van de peugeot 407.
Tot nu toe heb ik een post gevonden waar men melde dat het niet lukte, echter werd het mij niet duidelijk of dit door een veel gemaakte fout bij het pairen met peugeot bluetooth carkits werd veroorzaakt.
Bij een peugeot bluetooth carkit lukt het pairen niet als de motor loopt, hoewel er een duidelijke melding in het display van de auto komt letten de meeste mensen alleen op de display van de telefoon en missen daardoor deze cruciale melding.

Mijn vraag is dus of iemand ervaring heeft met het pairen van de Iphone en de ingebouwde bluetooth carkit van een peugeot 407?
Graag zou ik willen weten of iemand dat werkend heeft en of het verder geen gekke problemen oplevert (je leest ook over mensen die wel kunnen pairen maar na het uitzetten van de motor opnieuw moeten pairen etc.).

Alvast dank!
Niemand een Iphone in combi met een peugeot 407? :'(

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Misschien wel, maar waren ze de afgelopen paar uur lekker, cruisend in hun 407, aan het bellen in plaats van op GoT te kijken.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareFace
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:20
ferno schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 21:59:
[...]

Niemand een Iphone in combi met een peugeot 407? :'(
Mijn zus heeft een 407 en ik een iPhone dus ik zou het kunnen testen. Alleen weer ik niet of ze een ingebouwde bluetooth carkit heeft. Ik zou het wel kunnen testen alleen kan ik niet met zekerheid zeggen wanneer.

PS:

Ook is het zo dat als ik het volgende nummer wil kiezen via de headset. Dat ik dan het echt na 10x proberen pas lukt.

Niemand antwoord hiervoor?

[ Voor 42% gewijzigd door DareFace op 15-11-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan het shoppen naar een nieuwe mobiel, de iPhone spreekt me wel aan.
Nu was ik op MP.nl wat aan het zoeken naar een nieuwe simlockvrije 16gb Iphone.

Daar varieerden de prijzen van 350€ tot 450€ in mijn omgeving. Allemaal met de reden dat ze een gewonnen of gekregen hadden en hem niet wilden.

Is dit foute bingo? Sjakie sjacheraar?
Losse verkoop van die 16gb toestellen ligt in bekende winkels toch eerder richting 650€!
Ben niet zo thuis in de prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebeurt bij mij ook ja... (dat startscherm dan)

En waar ik sinds twee dagen ook last van heb: ik open Safari en krijg standaard de T-Mobile Speedmanager-pagina! Zeer vervelend! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 21:18:
Ik heb vandaag mijn unlockkaartje ontvangen die ik hier had besteld: http://www.unlocken-iphone.nl/unlock3gsim.htm moet ik nu eerst mijn iphone jailbreaken of activeren voordat ik deze kan gebruiken? Lees allemaal kretne op het forum

Ben niet zo technisch, wie weet het :)
en is het gelukt???
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.