[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 87.021 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Wellicht verschilt dit toch van device tot device want bij mijn Philips SHB-7100 gaat die gewoon naar mijn Bluetooth headphones als ik via het scherm opneem.
Wat hier vervelend is dat bij aannemen via de headset-knop de muziek (via 3.5mm BT dongle) niet resumed na het gesprek. Als ik aangenomen heb via het scherm gaat dat wel goed, onafhankelijk van hoe het gesprek wordt beeindigd (tegenpartij, headsetknop of iPhone-scherm).

[ Voor 5% gewijzigd door Zpottr op 30-10-2008 17:09 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:19:
Hier doet 3G het ook niet. Safari en weer-app iig niet. Via gprs werkt het wel.
Hier ook niet. Regio Amsterdam.
Edit: dit maar even geactiveerd, maar (nog) geen nieuws:
Gratis sms-service tijdelijke werkzaamheden
We willen je graag vooraf informeren over de tijdelijke werkzaamheden in het voor jouw belangrijke postcodegebied. Om op de hoogte te blijven van de werkzaamheden kan je je aanmelden voor onze sms-service. Je ontvangt gratis van T-Mobile een update wanneer er in jouw postcodegebied wordt gewerkt aan het netwerk. Op deze manier ben je ervan op de hoogte wanneer onze dienstverlening voor jou een korte tijd minder is dan je normaal van ons gewend bent.

Aanmelden sms
Sms 'Netwerk' [spatie] [jouw gewenste postcode] naar 888
Voorbeeld: Netwerk 1054GE

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:23:
[...]

Je hebt kritiek op degene die copy paste belangrijk vinden, maar zelf ga je lopen zeuren over de GPS functie? Dat vind ik nou behoorlijk tegenstrijdig.
Nee ik zeg dat er best kritiek mag zijn op zaken die niet naar behoren werken, niet op dingen waarvan je op voorhand weet dat het er niet in zit. Er word geadverteerd met de gps functie als een mogelijkheid tot navigeren maar het is nu niet meer dan een kaart met geautomatiseerde vinger die aanwijst waar je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:02:
[...]

Nee ik zeg dat er best kritiek mag zijn op zaken die niet naar behoren werken, niet op dingen waarvan je op voorhand weet dat het er niet in zit. Er word geadverteerd met de gps functie als een mogelijkheid tot navigeren maar het is nu niet meer dan een kaart met geautomatiseerde vinger die aanwijst waar je bent.
Zo veranderd er nooit iets natuurlijk. En als zoveel mensen het willen hebben is het blijkbaar een belangrijke feature die erg gemist word. Reden voor Apple om er iets op te vinden wat mij betreft.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06-2021
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:41:
[...]

Ik sinds gisteravond ook niet...! Wat een opluchting - ligt het niet aan mijn toestel. Belstatus gadget werkt bij mij ook ineens niet meer.
Na nummerportering werkt je belstatus gadget inderdaad niet meer.
Fix hievoor heb ik maandag/dinsdag geplaatst. Kijk dus even een paar pagina's terug voor 't 8 stappenplan.
Stappen netjes volgen en dan werkt 't als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:10:
Meer mensen die via 3G niet kunnen internetten met safari op de iPhone?
hij blijft hangen op de T-mobile speed pagina :( (kan pagina niet vinden)
is de optie te trouwens te omzeilen?
Overige programma's werken overegens prima
Ohw, het lag dus niet aan mijn iPhone of abo :) Dat dacht ik namelijk omdat gisteren mijn nummer van KPN was geporteerd naar T-Mobile... en precies vanaf dat moment stopte het met werken...
Inmiddels werkt het overigens weer trouwens, ik dacht dat mijn reset-actie van Safari dat had veroorzaakt, maar blijkbaar niet dus :D

Ik vind het trouwens wel echt een geweldig apparaat. Het is echt gewoon een handige tool in het dagelijkse leven. Snel even wat opzoeken op internet, een leuk youtube filmpje aan iemand heb laten zien, of met Google Maps een adres opzoeken is gewoon handig om overal en altijd te kunnen. Om over onderweg even snel je email verwerken en muziek te luisteren of Twitter checken nog maar te zwijgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:02:
[...]

Je kunt wel degelijk navigeren door een begin en eindpunt aan te geven, hij heeft alleen geen alternatieven als je verkeerd rijdt en heeft geen spraak.

Ook dat wist je toen je hem kocht dus nu klagen erover is hetzelfde als klagen over je nieuwe auto dat die geen 300 km/u haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 23:37
Dus omdat het er niet opzit mag je er niet over klagen. Het zijn vrij basic dingen (copy paste bijv.) die er eigenlijk gewoon op horen. En ja dan mag je klagen.

Daarbij (navigatie gericht) je kan niet zeggen ''dat wist je'' en zeker zon stomme vergelijking gaat niet op. Als er gezegd word er zit navigatie op, dan verwacht je een goede navigatie met o.a. turn by turn en stem (niet meer dan basic zaken.. net als een copy paste functie)

En klagen over het geklaag vind ik helemaal onzinnig ;)

De iPhone is een zeer fijn apparaat, met nog een aantal ontbrekende zaken. Het is goed Apple daar scherp op te houden, dan kan er wat mee gedaan worden. En niet als een fan boy lopen zeggen het is niet aangekondigd dus mag je niet klagen.

[ Voor 55% gewijzigd door musiqman op 30-10-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Och klagen, als je niet weet wat je koopt mag je niet klagen vind ik. Minimale research had je verteld dat navigatie er niet is, tenminste niet anders dan de manier in Google Maps. Als je navigatie leest en dat toepast op wat je DENKT dat het is.....tja dan is het einde zoek?

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:41:
Wat ik wel opvallend vind is dat Apple dus een open verbinding wilt hebben met elke iPhone die aan staat of een programma heeft dat notifications wilt onvangen, best knap als je servers dat betrouwbaar kunnen blijven doen, lijkt mij.
Ik verwacht dat je die dingen met een optie in je settings kunt aanpassen netzoals je dat nu met de fetch functie voor de email kunt doen. Ik hoop het eigenlijk ook wel want dit kan best een aanslag op je accu plegen. Voor wie het niet wil gebruiken is het dan wel zo fijn dat het dan uit kan.
Frietzegger schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 03:40:
[...]

Natuurlijk zie ik graag multitasking op de iPhone. Ik heb te vaak dat ik een applicatie eigenlijk niet wil afsluiten omdat ik de dienst wel graag op de achtergrond wil houden of omdat ik er zo weer mee verder wil.
Is wat de iPhone en bijv. PalmOS nu doen dan niet hetzelfde? Je sluit een applicatie af en zodra je het weer start dan krijg je hetzelfde terug als waar je gebleven was. Zeg maar de slaapfunctie toegepast op een applicatie ipv een laptop.
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:10:
Echt ik heb toch al een jaartje of 8 mobiele telefoons in mijn bezit maar ik heb een copy paste functie echt nog nooit gemist! Ben ik nou zo dom, of de rest zo lui? ik snap niet dat die functionaliteit zelfs nog bovenaan de lijst staat met wensen..... zelfs nog boven een werkend GPS systeem (tomtom)!
Het zit er niet in en is best irritant omdat je bijv. in diverse applicaties te maken kunt krijgen met url's (bijv. van een rss feed die je dan in je rss reader wil copy-pasten of je wil de link van een website mailen) of andere dingen die je zou willen versturen. Denk hierbij het emailen of smsen van een telefoonnummer van iemand. Er is nu namelijk op geen enkele wijze mogelijk om dat soort gegevens uit te wisselen (ja, onthouden en dan handmatig overtikken). Er is een wijsneus geweest die een low tech copy-paste functie heeft bedacht voor juist het kunnen sturen van telefoonnummers: je schrijft met een whiteboardmarker het nummer op je iPhone, switcht naar je sms/email app, tikt het nummer over, verstuurd de sms/email en veegt daarna het nummer weer van het scherm. Nummers (of andere gegevens) doorspelen is iets wat erg veel voor komt.

Het gebruik van een GPS als Tomtom staat niet zo hoog op de lijst omdat er ontzettend veel mensen zijn die al beschikken over zo'n Tomtom of een vergelijkbare navigatieapparaat (ingebouwd in de auto). Het kunnen versturen van bepaalde stukjes data dmv copy-paste is iets wat je niet op die manier kunt oplossen waardoor het dus hoger op die lijst staat. Lijkt mij dan weer logisch nadenken eerlijk gezegd.
k995 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:20:
[...]

Ik vraag me dan af waar heb je hier ervaring mee? Ik gebruik al jaren multitasking op een wm5/6/6.1 en nog nooit daar zo een last van gehad, en ik had dan nog een redelijk budget model .

Verder zijn het bij grotere telefoond zoals de iphone vooral scherm en resolutie die de grote batterijvreters zijn, niet cpu en ram die amper iets verbruiken.

Daarnaast vraag ik me af welke apps jij gaat draaien die zo cpu en ram intensief zijn in de achtergrond? Film ed lijkt me nutteloos. Je moet denken aan zaken zoals grote tekst/excel files (word,pw point, boeken,...) verkenner waar je in bepaalde folder zit, als je met iets bezig bent en je krijgt telefoon (wat ik dan al gemerkt heb bij de iohone is dat je terug opnieuw kan beginnen)
Ik heb met alle versies sinds dat het Windows CE was ervaring en dat op diverse devices van diverse merken. Ook zat klasgenoten aan moeten horen en moeten helpen eveneens als diverse andere gebruikers (krijg je er van als je sysbeheer/helpdesk doet). Heel veel dingen waren heel simpel op te lossen door het ding opnieuw op te starten. Problemen waren veroorzaakt doordat gebruikers nooit programma's afsloten en hun PDA/Smartphone nooit uit zetten. Op die manier maakt het dus geen moer uit welk programma je gebruikt en hoeveel impact die heeft op je resources. Als je het lang in de achtergrond open hebt staan en dan ook een x aantal applicaties dan slurpt dat steeds meer resources en loopt de boel vast.

Met name doordat je met iets bezig bent en er dan iets bij komt vergeet men heel erg vaak om het andere af te sluiten. Ze weten gewoon niet meer dat het al draaide. Daardoor is het dus de normaalste zaak van de wereld dat applicaties in de achtergrond blijven draaien en daarom vind ik dat multitasking zoals bij WM niet bepaald handig. Ik zie dan ook meer nut in een wat beperktere versie zoals PalmOS en de iPhone dit hanteren (fetch mail/agenda en het afspelen van muziek op de achtergrond toestaan is wel weer fijn).

Het gaat hier dus meer om de optelsom en niet om het feit dat alleen apps die in de achtergrond draaien meteen alles wegslurpen. Het is echter vrijwel altijd wel de verklaring waarom accu's zo snel leeg zijn.
Als over de desktop: multitasking heeft voor ene smartphone/pda weinig met grootte van scherm ed te maken het gaat over gebruiksgemak een applicatie die veel sneller reageert omdat hij al in het geheugen zat.
Daartoe pas je caching toe, heeft niets met multitasking te maken. Caching is trouwens iets wat UNIX systemen al standaard doen, Windows is daar zo rond XP mee begonnen.
De iphone is op dit vlak dan gewoon veel trager en dat komt omdat er juist geen echte multitasking inzit. Elke keer ik iets groot wil opendoen zit ik 10-20s te wachten ik wil een andere liedje, iets opzoeken op internet, krijg telefoon hup weer 10-20s .
Dan zou ik eens een restore van je iPhone proberen of langs de winkel gaan voor een reparatie. Als je iPhone er 10~20 seconden over doet om een applicatie te starten is er iets mis, dat is veel te langzaam. De iPhones van de mensen die ik ken inclusief mijn eigen doen het allemaal binnen 10 seconden op een paar applicaties na (Aurora Feint duurt nogal lang wat ze ook netjes aangeven en Space Monkey wil ook nog wel eens vrij lang nodig hebben om te laden). Een ander liedje is hier gewoon dubbelklikken op de button van de oordopjes of op de homeknop en dan op de next button. Liedjes wisselt hij dan instant. Als de telefoon gaat en muziek speelt af dan krijg ik een korte fade out van de muziek, kan opnemen en als ik ophang krijg ik een fade in van de muziek. Die fade out en in duren ongeveer een seconde of 5 tot 10. Wanneer ik echter met een applicatie zoals Air Sharing een groot PDF documen wil openen (paar MB of eentje van 18 MB) dan is hij daar idd aardig lang mee bezig. Weet alleen niet zeker of dat aan de iPhone ligt of aan Air Sharing aangezien er al een aantal maal in de changelog van Air Sharing fixes mbt performance zijn gemeldt.
Vind ik van niet, de iphone heeft genoeg kracht en mogelijkheden in zich om dit te doen zonder problemen, het enige is dat apple moeite moet doen om dit goed te krijgen. Nu moet de gebruiker zich ten dele aanpassen aan de iphone wat eigenlijk niet zou mogen het zou omgekeerd moeten zijn.
Kracht en mogelijkheden wel ja maar waarom zou je dit willen doen? Wat vindt jij nou het grote nut van multitasking? Kun je daar eens wat meer voorbeelden van geven anders?
Nogmaals welke applicaties gebruik jij dan? Alle moderne pda/smartphones vergelijkbaar met iphone hebben 128+mb aan geheugen, moet je al heel veel openstaan hebben.
De standaard meegeleverde applicaties van Windows Mobile meestal. Niet zo vaak andere applicaties, soms een tomtom. Dat 128 MB is trouwens tricky. Bij WM devices heb je namelijk een deel dat echt geheugen is waarin je je programma's zet en je hebt een deel wat werkgeheugen is zoals we dat ook op een computer kennen. Die 128MB die men veelal aangeeft is het geheugen waarin je programma's en andere data kan zetten, het is dus meer je harde schijf.
Maakt niet uit hoor, je zei nog steeds dat wm amper verkocht wat niet zo is. Je kan daar nu van willen maken dat ze onder ms verwahctingen verkocht (waar ik geen idee van heb) maar er worden heel veel ms pda/smartphones verkocht in de wereld.
Ze verkopen ook niet zo geweldig. Als ze dat wel deden was het marktaandeel ook aanzienlijker geweest. Het gaat hier dus niet om de verwachtingen die Microsoft, HP, etc. hebben. Als ik het goed heb is Dell hierdoor zelfs gestopt met hun Axim serie (ergens zonde omdat het 1 van de betere WM apparaatjes waren met een goede support).
Pretorian_ schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:04:
Och klagen, als je niet weet wat je koopt mag je niet klagen vind ik. Minimale research had je verteld dat navigatie er niet is, tenminste niet anders dan de manier in Google Maps. Als je navigatie leest en dat toepast op wat je DENKT dat het is.....tja dan is het einde zoek?
Ik sluit me volledig aan bij Pretorian_ Dat je de nodige dingen mist en dat vervelend vind is prima maar er zijn hier steeds weer mensen die het vertikken om te zoeken. Er zijn zelfs mensen die zo'n ding puur in een opwelling kopen gezien het feit dat ze geen enkel onderzoek vooraf hebben gedaan. Dan koop je helaas erg vaak een kat in de zak. Als mensen dat nou eens een keer leren toe geven zou dat heel erg veel schelen maar dat doen ze niet: ze ontkennen glashard en schuiven alle verantwoording van zich af. Wat heb je aan dat soort figuren in een topic als deze? Helpen ze een ander het probleem op te lossen?

[ Voor 88% gewijzigd door ppl op 30-10-2008 22:14 . Reden: Wat stuff toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:43:
[...]
Dat je de nodige dingen mist en dat vervelend vind is prima maar er zijn hier steeds weer mensen die het vertikken om te zoeken. Er zijn zelfs mensen die zo'n ding puur in een opwelling kopen gezien het feit dat ze geen enkel onderzoek vooraf hebben gedaan. Dan koop je helaas erg vaak een kat in de zak. Als mensen dat nou eens een keer leren toe geven zou dat heel erg veel schelen maar dat doen ze niet: ze ontkennen glashard en schuiven alle verantwoording van zich af. Wat heb je aan dat soort figuren in een topic als deze? Helpen ze een ander het probleem op te lossen?
Aangezien jij graag typt maak jij even een lijstje over wie er geklaagd heeft en wie wel/niet iemand geholpen heeft. Weten we dat voor het geval iemand klaagt, dan kunnen we kijken of we hem/haar moeten helpen of niet. 8)7

Wat een rare opmerking van je. Topic's worden altijd overstelpt met vragen van mensen die te bedonderd zijn om te zoeken met onze grote vriend Google. Dat hou je niet tegen en op zich vind ik het niet erg. Soms zit er een vraag bij waar ik niet op gekomen zou zijn en het antwoord daarop is ook soms verhelderend. Eigenlijk betrap ik me nu op dezelfde fout, hoe kunnen wij nou bepalen of iemand onderzoek heeft gedaan of op Google gezocht heeft? Dat kunnen wij niet, dus opmerkingen zoals jij maak hebben geen grond van bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:43:

[...]

Het zit er niet in en is best irritant omdat je bijv. in diverse applicaties te maken kunt krijgen met url's (bijv. van een rss feed die je dan in je rss reader wil copy-pasten of je wil de link van een website mailen) of andere dingen die je zou willen versturen. Denk hierbij het emailen of smsen van een telefoonnummer van iemand. Er is nu namelijk op geen enkele wijze mogelijk om dat soort gegevens uit te wisselen (ja, onthouden en dan handmatig overtikken). Er is een wijsneus geweest die een low tech copy-paste functie heeft bedacht voor juist het kunnen sturen van telefoonnummers: je schrijft met een whiteboardmarker het nummer op je iPhone, switcht naar je sms/email app, tikt het nummer over, verstuurd de sms/email en veegt daarna het nummer weer van het scherm. Nummers (of andere gegevens) doorspelen is iets wat erg veel voor komt.

Het gebruik van een GPS als Tomtom staat niet zo hoog op de lijst omdat er ontzettend veel mensen zijn die al beschikken over zo'n Tomtom of een vergelijkbare navigatieapparaat (ingebouwd in de auto). Het kunnen versturen van bepaalde stukjes data dmv copy-paste is iets wat je niet op die manier kunt oplossen waardoor het dus hoger op die lijst staat. Lijkt mij dan weer logisch nadenken eerlijk gezegd.
Ok, point taken. Ik zal het wel niet zo gebruiken dan. Ik gebruikte wel altijd de blauwtant functie om kaartje te sturen, die mis ik dan weer meer.

Verder heb ik altijd tomtom op mijn mobiel gehad (zie ik ook erg veel om me heen met al die nokia's).
Het is dan wel erg irritant als je die nog steeds mee moet slepen als een verguld navigatie systeem :-s
Ik kan me dus zo voorstellen dat je 1: een stukje papier pakt om iets op te schrijven om vervolgens door te sturen (kosten: 0,01 cent ex pen). of 2: een navigatie systeem moet kopen naast je iPhone met ingebouwde GPS ontvanger waar tom tom al een werkend stukje software voor heeft liggen (kosten: 249 euro).

Ik zal wel niet zo logisch nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Zpottr schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:25:
[...]

Wellicht verschilt dit toch van device tot device want bij mijn Philips SHB-7100 gaat die gewoon naar mijn Bluetooth headphones als ik via het scherm opneem.
Wat hier vervelend is dat bij aannemen via de headset-knop de muziek (via 3.5mm BT dongle) niet resumed na het gesprek. Als ik aangenomen heb via het scherm gaat dat wel goed, onafhankelijk van hoe het gesprek wordt beeindigd (tegenpartij, headsetknop of iPhone-scherm).
Mmm.. maar das een headphone. Misschien gedraagt die zich idd anders. Vergeet niet dat die de uitgang van de headphones gebruikt he. Dat kan anders zijn dan rechtstreeks via BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:14:
[...]

Mmm.. maar das een headphone. Misschien gedraagt die zich idd anders. Vergeet niet dat die de uitgang van de headphones gebruikt he. Dat kan anders zijn dan rechtstreeks via BT.
Ik heb zelf de Seecode Vossor Plus Bluetooth Carkit en mijn vrouw een Parrot CK3100. Bij beiden sync't hij direct en kan ik met beiden opnemen en het gesprek afsluiten. Ik hoor wel meer mensen klagen over het BT/Carkit gedeelte en heb het idee dat de iPhone wat dat aangaat een eigen willetje heeft.

Edit.
Jij het toch ook een Parrot? Als dat zo is, heb je laatste firmware erop staan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

UltraSub schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:14:
[...]

Inderdaad een ander device, maar gesprekken gaan wel degelijk direct via Bluetooth - daar komt de 3.5mm plug niet aan te pas. Ik heb gee idee of deze daarvoor een ander profiel gebruikt dan een carkit, of dat er binnen de profielen nog ruimte is voor variatie. In ieder geval is het bij een deel van de BT-apparatuur dus zo dat opnemen via het scherm, waarna het gesprek via BT gevoerd wordt, werkt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Zpottr op 31-10-2008 10:24 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertbrutus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 09:08
Ik navigeer op google maps prima overal naar toe.... Vind het in sommige gevallen vaak makkelijker dan tomtom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:13:
[...]

Ik heb zelf de Seecode Vossor Plus Bluetooth Carkit en mijn vrouw een Parrot CK3100. Bij beiden sync't hij direct en kan ik met beiden opnemen en het gesprek afsluiten. Ik hoor wel meer mensen klagen over het BT/Carkit gedeelte en heb het idee dat de iPhone wat dat aangaat een eigen willetje heeft.

Edit.
Jij het toch ook een Parrot? Als dat zo is, heb je laatste firmware erop staan?
Nope, nog geen Parrot. Zit nog over de inbouwprijs van een MKi9100 te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:41:
[...]

Nope, nog geen Parrot. Zit nog over de inbouwprijs van een MKi9100 te onderhandelen.
Dat is dus ook een Parrot. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom die ook niet met de iPhone zou werken. Mooi carkitje trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:48:
[...]

Dat is dus ook een Parrot. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom die ook niet met de iPhone zou werken. Mooi carkitje trouwens ook.
Ik zeg ook niet dattie niet gaat werken. Ik stoor me alleen aan het feit dat als je een gesprek aanneemt mbv de telefoon zelf, dat die het gesprek dan niet door de carkit route. Ja, dat kun je zien als een feature (kan idd zeer handig zijn), maar ik had liever gezien dat het uitschakelbaar/controleerbaar was. En nou net in dat laatste laat Apple met regelmaat van de klok steken vallen imo. Ze implementeren features, en dan kun je ze niet aan of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Het niet kunnen copy-paste vind ik ook bijzonder irritant. Ik gebruik de iphone juist voornamelijk voor forums op internet en heb hier veel last van.
Ik kan mn reply's niet bijelkaar zetten en moet steeds in nieuwe velden antwoorden en een link om iemand op een internetpagina te wijzen kan ook niet.

Toch worden klachten mi wel serieus genomen door Apple, want ik heb begrepen dat bij de nieuwe update op veler verzoek die ellendige auto-correctie bij het typen kan worden uitgezet.
Doodziek word ik van die feature, dat woordenboek heeft de vocabulaire van een kleuter en ik word er gek van dat die steeds mijn juist gespelde woorden in de meest onzinnige dingen verandert. Het zou niet zo erg zijn als die de woorden zou onthouden die ik typ, zodat die niet steeds gaat corrigeren. :(

En ook moet die navigatie er gewoon snel komen, die zat allang op mn Mio (net als copy paste overigens).

Het ipod gedeelte is geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als ze de autodetectie van gegevens wat beter maken zou ik niet direct copy-paste hoeven te hebben. Als een adres uit een e-mail of website meteen opgelsagen kan worden of naar google maps gaat is dat al een grote stap. Zo ook met telefoonnummers die nu nog niet echt goed herkend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:54:
[...]

Ik zeg ook niet dattie niet gaat werken. Ik stoor me alleen aan het feit dat als je een gesprek aanneemt mbv de telefoon zelf, dat die het gesprek dan niet door de carkit route.
En dat is dus vreemd. Dat doet hij bij beide apparaten die wij hebben dus wel. Je krijgt een schermpje in beeld hoe je wilt aannemen.
1*Parrot/Vossor
2*Speaker
3*Normaal dacht ik zo uit mijn hoofd.

Kies je in dat scherm voor bvb Vossor dan gaat alles via de Vossor of Parrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kijk, dat is idd wat anders.
Er was hier een user, weet even niet meer wie, die riep dat bij het beantwoorden van een incoming call met de telefoon zelf, niet meer naar de carkit geroute zou worden. En dat werd bevestigd door een stuk tekst op de Apple site. Als je de keuze krijgt, is er wat mij betreft geen probleem. :)
We zullen het ergens volgende week zien, dan zal ik een Parrot laten inbouwen. Ik zal mijn ervaringen dan delen hier uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bertbrutus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:15:
Ik navigeer op google maps prima overal naar toe.... Vind het in sommige gevallen vaak makkelijker dan tomtom...
dan ben je eigenlijk gewoon in de wieg gelegd voor ouderwets kaart lezen (goed kunnen orienteren etc. en zelf onthouden waar en wanneer je links/rechts moet) Want dat is Google Maps tenslotte niet meer en niet minder - een kaart ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Mwah, valt wel mee, je hebt gewoon stipje waar je bent, en je ziet ook een lijn met welke route moet volgen. Geef mij een kaart die dat ook doet ;) Enigste wat is mist is een stem die je vertelt waar je heen moet, of automatische aanpassing van de route als je fout rijdt. Dat zal echter nooit komen, want die licentie krijgen ze niet van TeleAtlas (TomTom is daar de eigenaar van, zou wel dom zijn om een concurrent te 'maken' ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dan navigeer maar eens over de grens... eens kijken of dat ook nog leuk is als T-Mobile de rekening stuurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga met je iPhone naar http://unlockit.co.nz/ en vul een totaal willekeurige letterreeks als APN in, als het goed is zal GPRS en 3G dan niet meer werken en kan je dus ook geen data verbruiken

Dit gaan kwaad he? Ik ben zo onzeker om iets te installeren op mijn IPHONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik nou juist een van de slechtste onderdelen, niet gebruiksvriendelijk. cover flow ziet er leuk uit maar is niet handig en buggy. Ik vind het weergeven van de nummers veel te groot, dan kan zeker de helft. Je moet bij een gewoon album zelfs nog scrollen om bij het laatste nummer te komen. Het "spoelen" in een nummer is ook een drama. Nee daar is in mijn ogen nog veel aan te verbeteren. Doe mij maar een echte ipod (nano).
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:52:
[...]

dan ben je eigenlijk gewoon in de wieg gelegd voor ouderwets kaart lezen (goed kunnen orienteren etc. en zelf onthouden waar en wanneer je links/rechts moet) Want dat is Google Maps tenslotte niet meer en niet minder - een kaart ;)
Je kunt er wel degelijk mee navigeren, alleen hij geeft geen alternatieven als je verkeerd gaat, heeft geen stem die je zegt waar je heen gaat en geen 3D weergave. Verder doet die precies hetzelfde als tomtom. Ik heb em al een paar keer goed kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:29:
[...]
Je kunt er wel degelijk mee navigeren, alleen hij geeft geen alternatieven als je verkeerd gaat, heeft geen stem die je zegt waar je heen gaat en geen 3D weergave. Verder doet die precies hetzelfde als tomtom. Ik heb em al een paar keer goed kunnen gebruiken.
Dat zijn natuurlijk precies de voordelen van een navigatiesysteem: stembegeleiding en alternatieve routes. Ook de tijd voordat je aankomt, hoe hard je gaat e.d. zijn allemaal handige dingen. Met de iPhone moet je echt naar het scherm kijken tijdens het rijden. Dat is bij andere systemen vaak niet per se nodig. Niet erg veilig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:01:
[...]

Dat zijn natuurlijk precies de voordelen van een navigatiesysteem: stembegeleiding en alternatieve routes. Ook de tijd voordat je aankomt, hoe hard je gaat e.d. zijn allemaal handige dingen. Met de iPhone moet je echt naar het scherm kijken tijdens het rijden. Dat is bij andere systemen vaak niet per se nodig. Niet erg veilig ook.
iPhone is dan ook niet bedoeld als autonavigatietoestel. En naar mijn mening terecht. Behalve de echte tech-nerds zie ik weinig 'normale' mensen geïnteresseerd in het weergeven van navigatie via hun telefoon. Bijna niemand van de 'normale mensen' krijgt het aan de praat of snapt hoe het werkt. En laat de iPhone nu net gericht zijn op 'normale mensen' (mensen die niet per se een affiniteit hebben met technologie, hardware en software).

Die doelgroep gaat veel sneller overgaan tot de aankoop van een tomtom voor in de wagen (of de wagen heeft al gps vanuit de fabriek)

Zelf zou ik later ook gewoon liever een tomtom (of garmin) ding kopen van 150-200euro dan telkens een iPhone in een dock te moeten prutsen telkens je wil vertrekken met de wagen. Het scherm van een tomtom is dan vaak ook groter, en zo een apparaat hoeft maar één ding goed te kunnen: navigeren. Dus het is allemaal wat makkelijker.

De gps op de iPhone is vooral bedoeld om jou in drukke steden wegwijs te maken. Gecombineerd met google maps hot spots (fast food, wat dan ook). En daarvoor is het wel handig volgens mij, en op die manier zou ik het ook gaan gebruiken. Te voet, als je bvb de dichtsbijzijnde mcDonalds wil vinden (of een ander punt). Daar is turn bij turn navigatie toch niet echt handig en je gaat traag genoeg om gewoon het lijntje te kunnen volgen of de straatnamen te lezen. In de grootsteden van Amerika hebben weinig mensen een wagen, die gaan daar allemaal te voet. En te voet is het nu net niet handig om een tomtom bij te hebben ;)

Dus tomtom in de wagen (of ingebouwde fabrieksgps, nog veel beter) en iPhone gps voor localisatie te voet. En ziedaar: nergens nog een probleem... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:13:
Ga met je iPhone naar http://unlockit.co.nz/ en vul een totaal willekeurige letterreeks als APN in, als het goed is zal GPRS en 3G dan niet meer werken en kan je dus ook geen data verbruiken

Dit gaan kwaad he? Ik ben zo onzeker om iets te installeren op mijn IPHONE
Kan geen kwaad hoor. Heb het zelf ook gedaan. Hij installeert gewoon een fake APN profiel en die kan je met gemak ook zo weer verwijderen. Als ik nu zonder wifi een internetapplicatie start geeft ie idd een melding dat hij niet kan verbinden. Echter zie ik in het gebruiksmenu dat er daarna toch nog wat kb's doorheen geslopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:44:
[...]
En ziedaar: nergens nog een probleem... ;)
Tuurlijk wel. Dubbel apparaat is onhandiger. Waarom een TomTom als een iPhone dat technisch net zo goed (of beter) kan? Het is handiger als het wel kan ipv niet. Die GPS-chip zit er niet voor niets in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onzinverhaal over 'normale mensen'. Ik ken zeker een dozijn niet-Tweakers (waaronder alle ouders van mn huisgenoten en mijn eigen ouders) die dagelijks TomTom op hun mobiel gebruiken. Daar hoef je echt geen ontzettende informatica nerd voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die hebben dan ook allemaal zelf tomtom geïnstalleerd en geconfigureerd op hun symbian/WM device zeker? :z Iets zegt mij dat jouw huisgenoten dat gedaan hebben.

Verder hangt het natuurlijk af van de mensen die je in jouw omgeving beschouwt.

Ik wil alleen maar aantonen dat er iets voor te zeggen valt dat de iPhone geen turn by turn gps ondersteunt, en in de meeste gevallen echt geen probleem hoeft te zijn.

Zo lijkt mij een vast gemonteerd gps toestel in de wagen gewoon een stuk relaxter. Een apparaat dat alleen maar dat doet. Je zal maar hebben dat er een bug de tomtom app afsluit, of dat je gebeld wordt, opneemt, en dat de tomtom app afgesloten wordt (geen achtergrond apps, remember?) Of je wordt gebeld, neemt op, en bent het scherm met de navigatie kwijt. Moet je al rijdend weer zitten prutsen om het tomtom schermpje terug te krijgen. De 'dedicated' tomtom doet natuurlijk altijd wat het moet doen.

Verder moet je telkens je iPhone bovenhalen en in de cradle plaatsen. Als ik een telefoon had liet ik 'em liever in m'n jas zitten eigenlijk.
Shiver23 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:05:
[...]

Tuurlijk wel. Dubbel apparaat is onhandiger. Waarom een TomTom als een iPhone dat technisch net zo goed (of beter) kan? Het is handiger als het wel kan ipv niet. Die GPS-chip zit er niet voor niets in.
Nee idd, die zit er in voor navigatie te voet, geotagging en positiebepaling. Nergens is expliciet vermeld dat de gps module zou moeten kunnen gebruikt worden voor turn by turn navigation. Dat je dat verwacht omdat je 'gps' ziet staan is iets anders, maar dat zegt weinig over de afgeleide functies van die gps.

Trouwens, als er ooit een tomtom app komt zal die ook niet gratis zijn. Hoeveel kost een losse tomtomlicentie? 100 euro? Voor 150 euro heb je een tomtom gps apparaat voor in de wagen, dus ik blijf er bij dat er weinig echt voordeel in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:58
He, een collega had een vraag aan me, hij heeft een iPhone 3G, echter in windows geformatteerd. Inmiddels staat er behoorlijk wat info op (mail/afspraken etc.).

Nu heeft hij sinds kort een iMac. Dient de iPhone dan opnieuw geformatteerd te worden naar het HFS (Mac) bestandssysteem? En zo ja, kan ik dan de data overzetten van "windows iPhone" naar "Mac iPhone" na de tijd?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ransom_nl schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:46:
[...]

Kan geen kwaad hoor. Heb het zelf ook gedaan. Hij installeert gewoon een fake APN profiel en die kan je met gemak ook zo weer verwijderen. Als ik nu zonder wifi een internetapplicatie start geeft ie idd een melding dat hij niet kan verbinden. Echter zie ik in het gebruiksmenu dat er daarna toch nog wat kb's doorheen geslopen zijn.
Dus toch kosten?? Of een buk van het bijhouden van kb's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:19:
Zo lijkt mij een vast gemonteerd gps toestel in de wagen gewoon een stuk relaxter. Een apparaat dat alleen maar dat doet. Je zal maar hebben dat er een bug de tomtom app afsluit, of dat je gebeld wordt, opneemt, en dat de tomtom app afgesloten wordt (geen achtergrond apps, remember?) Of je wordt gebeld, neemt op, en bent het scherm met de navigatie kwijt. Moet je al rijdend weer zitten prutsen om het tomtom schermpje terug te krijgen. De 'dedicated' tomtom doet natuurlijk altijd wat het moet doen.
Ben het niet vaak met je eens, maar hier wel. :P
Ik heb ook een vaste navigatie in mijn huidige auto. In mijn vorige niet, en daar had ik een TyTN II met TomTom. Groot nadeel is dat als je veel belt, je geen moer aan je TomTom hebt. Of als je op een cruciaal moment gebeld wordt, ben je ook de sjaak. Desalniettemin, ik zou het absoluut aanschaffen voor de iPhone. Al is het alleen maar voor als je ergens wandelt/fietst/whatever. Maar sinds ik vaste navi in de auto heb, mis ik het niet echt nee, das waar.
Verder moet je telkens je iPhone bovenhalen en in de cradle plaatsen. Als ik een telefoon had liet ik 'em liever in m'n jas zitten eigenlijk.
Das jouw keuze.
Maar volgens jij was jij ook een van de mensen hier die het goed vond van Apple dat ze geen A2DP ondersteunden. (plz correct me if I'm wrong). Hoe doe je dat dan met muziek? ;)
Hier gaattie iedere keer in de cradle. Ik rij best lang naar mijn werk, en wil de ipod functie gebruiken op de line-in van mijn radio, rara, wat doet mijn cradle? Juist, line-out functie. En omdat ik best lang rij en de accu nou ook niet echt geweldig is, laadt hij ook nog eens bij. Alleen maar voordelen dus.
Als ik ff naar de frituur rij, ja, dan blijft hij in mijn tas inderdaad.
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:14:
[...]

Dus toch kosten?? Of een buk van het bijhouden van kb's?
Je kunt geen data verstoken als je geen APN hebt. Kan simpelweg niet. Je telefoon weet niet hoe hij moet verbinden en waar naar toe. Ergens een foutje dus.
Maar roaming kun je toch heel simpel uitschakelen in Settings? En dat staat daar toch ook per default uit? Waarom dan de APN vernaggelen? Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:36:
[...]
[...]
Je kunt geen data verstoken als je geen APN hebt. Kan simpelweg niet. Je telefoon weet niet hoe hij moet verbinden en waar naar toe. Ergens een foutje dus.
Maar roaming kun je toch heel simpel uitschakelen in Settings? En dat staat daar toch ook per default uit? Waarom dan de APN vernaggelen? Mis ik iets?
Mijn oorspronkelijke vraag is om geen data kosten te generen via gprs of 3g en toen kwam het advies om apn te vernaggelen. Dus volgens jouw niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:09:
[...]

Mijn oorspronkelijke vraag is om geen data kosten te generen via gprs of 3g en toen kwam het advies om apn te vernaggelen. Dus volgens jouw niet goed?
Binnen Nederland maak je toch ook geen kosten met je iphone?
Trouwens, als dataroaming uit staat haalt die dan helemaal geen data op in het buitenland? Wat nou as ik per ongeluk op mail druk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:19:

Goed punt! Dat is idd erg lastig en vervelend.
Ik ben het ook eens met een bovenstaande reactie dat de gps functie meer is om de weg te vinden in de stad, het vinden van een mcdonald's, een restaurant, een straat, geo tagging van foto's of andere info. Het is bedoelt als locatie bepaling en niet als navigatie software. Iedereen denkt bij GPS automatisch aan navigatie software terwijl Apple een heel andere insteek en gebruikswijze in gedachte heeft gehad. Nu wordt Apple echter gedwongen om navigatie software te brengen omdat er zoveel over geklaagd wordt. Daarom vind ik het ook goed dat Apple de navigatie software los van de firmware updates uitbrengt (als je de geruchten mag geloven).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:38:
[...]

Trouwens, als dataroaming uit staat haalt die dan helemaal geen data op in het buitenland? Wat nou as ik per ongeluk op mail druk...
~Dan omzeilt de iPhone die lock heb ik gemerkt. Erg vervelend als je in het buitenland zit bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:09:
[...]

Nee, dat zeg ik niet. Ik vind het onnodig. Omdat de iPhone standaard al een feature daar voor heeft. Geen roaming als jij dat niet wilt.
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:38:
[...]

Binnen NL niet nee. En in het buitenland ook niet als je roaming uit hebt staan. Tenzij jij inderdaad mail op wil gaan halen. Maar dat weet je dan toch? En volgens mij vraagt hij het dan ook nog, met de mededeling dat roaming uit staat, en dat je dat eerst aan moet zetten. Maar dat weet ik niet zeker voor mail. Ik heb die melding wel al gehad voor wat anders. Weet niet meer precies wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Dat is niet waar. Als je de switch omzet naar uit, kan deze no mail binnen halen zonder waarschuwing.

-edit-
Dit bericht is getyped met de witch op off en wifi uit. Hij word een stuk trager maar het is mogelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door musiqman op 31-10-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:43:
[...]

Ok, point taken. Ik zal het wel niet zo gebruiken dan. Ik gebruikte wel altijd de blauwtant functie om kaartje te sturen, die mis ik dan weer meer.

Verder heb ik altijd tomtom op mijn mobiel gehad (zie ik ook erg veel om me heen met al die nokia's).
Het is dan wel erg irritant als je die nog steeds mee moet slepen als een verguld navigatie systeem :-s
Ik kan me dus zo voorstellen dat je 1: een stukje papier pakt om iets op te schrijven om vervolgens door te sturen (kosten: 0,01 cent ex pen). of 2: een navigatie systeem moet kopen naast je iPhone met ingebouwde GPS ontvanger waar tom tom al een werkend stukje software voor heeft liggen (kosten: 249 euro).

Ik zal wel niet zo logisch nadenken :)
Juist doordat ook die bluetooth mogelijkheid er niet op zit missen mensen die copy-paste denk ik nog meer.

Er zit wel een nadeel aan een apparaat dat alles kan en doet en dat is weer die accuduur maar ook het feit dat telefoneren en navigeren niet samen gaan. Je krijgt dan geen bericht dat je moet afslaan en je ziet ook niet meer je navigatie scherm. Als Apple/Google het voor elkaar krijgt om dat Google Maps in de voorgrond te houden en je telefoontje in de achtergrond.. _/-\o_ Bij een losse navigatie heb je die problemen niet (hooguit dat je niet verstaat wat de navimiep roept). In de auto is die accuduur trouwens niet zo erg omdat je 'm dan toch op de 12V aan kunt sluiten, afslagen missen daarentegen...niet leuk.

Ander nadeel aan Google Maps is dat je eerst een stuk moet bewegen om te zien in welke richting je beweegt. Pas als je dat weet kun je je ook oriënteren op de kaart, anders heb je echt geen enkel idee welke kant je op moet lopen. Het zou erg fijn zijn als die kaart ook meer met je meedraait, niet dat jezelf je iPhone moet draaien voor de juiste oriëntatie (voor wie geen gevoel voor richting heeft en ook echt geen kaart kan lezen is Google Maps op de iPhone lastig). Als Apple nou dat soort dingen oplost dan wordt de iPhone een geduchte concurrent voor de tomtoms denk ik. Zelf vind ik het wel leuk om te gebruiken als ik aan de wandel ben. Er zijn dan ook zat van die wandelgpsrouteonthoud applicaties in de app store te vinden. Misschien dat ik daar ook maar eens wat van moet gaan proberen :)
UltraSub schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:33:
Kijk, dat is idd wat anders.
Er was hier een user, weet even niet meer wie, die riep dat bij het beantwoorden van een incoming call met de telefoon zelf, niet meer naar de carkit geroute zou worden. En dat werd bevestigd door een stuk tekst op de Apple site. Als je de keuze krijgt, is er wat mij betreft geen probleem. :)
We zullen het ergens volgende week zien, dan zal ik een Parrot laten inbouwen. Ik zal mijn ervaringen dan delen hier uiteraard.
Dat was ik en dat doet het ding ook zeker. Je kunt alleen als je het gesprek op hebt gezet met 1 button kiezen of je het naar je headset/carkit, je iPhone of je speaker wilt hebben. Daar kwam ik later ook achter toen ik eens wat verder in de gewone handleiding zat te neuzen, had dat alleen nog niet gemeld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

musiqman schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:00:
Dat is niet waar. Als je de switch omzet naar uit, kan deze no mail binnen halen zonder waarschuwing.

-edit-
Dit bericht is getyped met de witch op off en wifi uit. Hij word een stuk trager maar het is mogelijk.
En waar bevind je je?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Dat een tomtom een stuk handiger is dan een telefoon met navigatie is zeker waar.
Als je echter maar heel af en toe de navigatie gebruikt, dan is 1 apparaat handiger dan 2.

Ik ben zelf taxichauffeur en 2 jaar geleden had ik nog geen navigatie in de auto. Ik kocht toen een ppc mio met mio navigatie en dat ging prima. Alleen omdat ik natuurlijk heel vaak gebruik maak van navigatie is een tomtom veel makkelijk en sneller met typen.

Ik kon echter wel gewoon in de instellingen zetten dat wanneer ik gebeld werd, de navigatie gewoon op de voorgrond bleef draaien. Ik miste dus niets van de navigatie.

De kaarten in de iphone zijn trouwens wèl goed geupdate. Ik pak m nog wel 's bij het zoeken naar net opgeleverde straten en die kent die dan al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Thuis, maar ik mag toch hopen dat de switch het dan ook blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
ppl schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 00:08:
[...]
Dat was ik en dat doet het ding ook zeker. Je kunt alleen als je het gesprek op hebt gezet met 1 button kiezen of je het naar je headset/carkit, je iPhone of je speaker wilt hebben. Daar kwam ik later ook achter toen ik eens wat verder in de gewone handleiding zat te neuzen, had dat alleen nog niet gemeld hier.
Aha, het wordt steeds duidelijker. Bedankt!
Dus als je opneemt op de telefoon, gaat het gesprek naar de telefoon, en dan kun je hem met een button weer forceren naar de carkit als ik je goed begrijp. Dit idee had ik inderdaad al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik volg dit topic nu al een tijdje omdat ik binnenkort ook weer eens een nieuw toestel uit mag gaan zoeken.

Ik zit te twijfelen tussen de iPhone, de HTC Diamond Touch en de Samsung Omnia. Ben nooit een echte Apple fan geweest maar heb de 3G heel even in mijn handen mogen hebben en dat zag er toch wel strak uit.

Ik reis iedere werkdag een klein uurtje met de trein en wil mijn nieuwe telefoon eigenlijk als MP3-speler en ebook-reader gebruiken, liefst ook tegelijk.... Maar zeker als ik google of hier zoek naar de reader functionaliteit dan schijnt dat toch wel een drama te zijn.

Maar stel dat die mogelijkheid er wel zou zijn/komen, kun je uberhaupt mp3's luisteren en lezen tegelijk dan?

Oh ja, ik wil er ook nog wel mee bellen ;-)

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musiqman schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 08:21:
[...]

Thuis, maar ik mag toch hopen dat de switch het dan ook blijft doen.
als thuis in NL is, dan ís er toch ook geen sprake van data roaming, duh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPod functie doet het juist wel op de achtergrond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stormtrooper schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 09:35:
Ik volg dit topic nu al een tijdje omdat ik binnenkort ook weer eens een nieuw toestel uit mag gaan zoeken.

Ik zit te twijfelen tussen de iPhone, de HTC Diamond Touch en de Samsung Omnia. Ben nooit een echte Apple fan geweest maar heb de 3G heel even in mijn handen mogen hebben en dat zag er toch wel strak uit.

Ik reis iedere werkdag een klein uurtje met de trein en wil mijn nieuwe telefoon eigenlijk als MP3-speler en ebook-reader gebruiken, liefst ook tegelijk.... Maar zeker als ik google of hier zoek naar de reader functionaliteit dan schijnt dat toch wel een drama te zijn.

Maar stel dat die mogelijkheid er wel zou zijn/komen, kun je uberhaupt mp3's luisteren en lezen tegelijk dan?

De ipod draait gewoon op de achtergrond, je kunt dan alles doen wat je wil, behalve bellen ;)
Met e-readers heb ik geen ervaring maar in de trein lees je toch gewoon de spits/metro/pers/dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 19:44

Mach

[END]Avengers

Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:12:
[...]

De ipod draait gewoon op de achtergrond, je kunt dan alles doen wat je wil, behalve bellen ;)
Met e-readers heb ik geen ervaring maar in de trein lees je toch gewoon de spits/metro/pers/dag :+
Via Cydia kunnen diverse e-readers worden geinstalleerd, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Overigens van de week wel een leuke ervaring met m'n iPhone toen er donderdagavond en grote storing was bij de NS. Ik was met mijn iPhone de enige in mijn coupe die via de Trein app de status van de storing kon volgen. Degene tegenover me had een blackberry maar die kon niet op de ns-site komen.

Gelukkig werd ik als boodschapper van het slechte nieuws (storing rond 19.30 uur verholpen, terwijl het pas 6 uur was) niet gestenigd :)

[ Voor 34% gewijzigd door Mach op 01-11-2008 14:23 ]

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Hey mensen,

Heb sinds vandaag ook een iPhone 3G welliswaar een special edition doordat hij een mooi print heeft. Deze worden verdeeld door diversie bedrijven. Maar is het mogelijk hiervoor een Apple Care plan af te sluiten?

Daarnaast wil ik er eigenlijk toch wel een case omheen, als deze maar transparant is en het scherm en behuizing goed beschermd. Iemand goede suggesties.?

[ Voor 26% gewijzigd door Movinghead op 01-11-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mach schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:21:
[...]
Gelukkig werd ik als boodschapper van het slechte nieuws (storing rond 19.30 uur verholpen, terwijl het pas 6 uur was) niet gestenigd :)
Oh was jij dat? stuur even een PM met je adres. Was die aanhangwagen vol stenen toch geen verspilde moeite! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Movinghead schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:10:
Hey mensen,

Heb sinds vandaag ook een iPhone 3G welliswaar een special edition doordat hij een mooi print heeft. Deze worden verdeeld door diversie bedrijven. Maar is het mogelijk hiervoor een Apple Care plan af te sluiten?

Daarnaast wil ik er eigenlijk toch wel een case omheen, als deze maar transparant is en het scherm en behuizing goed beschermd. Iemand goede suggesties.?
Weliswaar zo'n gouden van de Bijenkorf? :r
Iig misschien is de Invisible Shield iets voor je? 't Is geen harde hoes, maar beschermd perfect vind ik zelf. Kijk eens op Iphoneclub zij hebben veel reviews over accesoires zoals hoesjes...ik heb een crystal case voor mijn iPod (Nano 2e gen), maar 1 korreltje zand er in en ipod zit vol kleine beschadigingen!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb de Fictionwise eReader app (http://www.ereader.com/iphone/) die ik ook al op Windows Mobile had. Handig, want ik kon zo mijn bookshelf met aangeschafte boeken overzetten.
De applicatie is gratis, boeken zijn in het eReader formaat. Te vinden in de App Store.

In de App Store is ook Stanza te vinden, een reader met een wat mooier uiterlijk (coverflow voor boekomslagen) maar die heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
UltraSub schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:16:

Nee, dat zeg ik niet. Ik vind het onnodig. Omdat de iPhone standaard al een feature daar voor heeft. Geen roaming als jij dat niet wilt.
Maar dit is dus alleen voor het buitenland. Er zijn ook mensen die een iphone hebben zonder het iphone abo van t-mobile en die ook nog even geen dataplan kunen nemen omdat ze bijvoorbeeld nog even vastzitten aan een sim-only.
En je vernaggelt niets, je installeert een profielletje welke je zo weer kan weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nog een zwaar irritant punt van de iPhone: als je de headset ophebt hoor je niet als je een SMS-je krijgt :/
Het begint steeds meer een veredeld media-afspeel-device te worden dan een telefoon :P

En die GPS werkt ook ruk (lees: traaaaaaaaaag)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:12
Sinds vandaag kan de gsm niet meer in stille modus...

Als ik dat schuifje overzet, krijg ik wel een beeld van een luidspreker met de streep erdoor, maar ik merk dan geen vibratie meer... Ook krijg ik gewoon geluid bij het krijgen van sms (zonder vibratie)...

Geluid wel uitgezet,.. ook in instellingen niets gewijzigd... Wel irritant, doordat geluid bijna uitstaat gaat het heel zachtjes, en merk ik dus niet wanneer ik een sms krijg... (of gebeld wordt!)

Hoe kan dit komen?

(als ik in instellingen vibratie uit- en aanzet, trilt deze wel, vibratie is dus niet kapot)

[ Voor 9% gewijzigd door Tonkey op 02-11-2008 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb sinds vanmiddag eindelijk ook een iPhone 3G (16GB). Ik ben er helemaal blij mee, hij doet het ook helemaal goed. Ik heb alleen een klein probleem met de bluetooth functie. Ik wilde mijn contacten van mijn vorige telefoon via bluetooth naar mijn nieuwe iPhone sturen maar dat lukt niet. Als ik bluetooth aan zet op mijn iPhone gaat die zoeken naar 'discoverable' devices maar dat houdt niet op. Hij vindt niks, terwijl er twee telefoons naast liggen met bluetooth aan, en blijft eindeloos zoeken. Hij zegt dus bijvoorbeeld ook niet dat hij niks kan vinden. Bluetooth symbool bovenin blijft ook grijs en wordt niet blauw. Volgens de handleiding betekent dat dat bluetooth wel aan staat maar geen verbinding met andere apparaten kan maken. Als ik de iphone zoek met de andere telefoons vind ik de iphone heel soms wel maar verbinding maken lukt niet. Iemand een idee hoe dit komt? Of komt het bekend voor? Ik hoor het graag.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Je kunt met BT alleen connecten met headsets en carkits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murderer schreef op zondag 02 november 2008 @ 02:47:
Ik wilde mijn contacten van mijn vorige telefoon via bluetooth naar mijn nieuwe iPhone sturen maar dat lukt nie
Kan je ze niet eerst naar je Mac/pc sturen en ze daarna synchroniseren met je iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Murderer schreef op zondag 02 november 2008 @ 02:47:
Ik heb sinds vanmiddag eindelijk ook een iPhone 3G (16GB). Ik ben er helemaal blij mee, hij doet het ook helemaal goed. Ik heb alleen een klein probleem met de bluetooth functie. Ik wilde mijn contacten van mijn vorige telefoon via bluetooth naar mijn nieuwe iPhone sturen maar dat lukt niet. Als ik bluetooth aan zet op mijn iPhone gaat die zoeken naar 'discoverable' devices maar dat houdt niet op. Hij vindt niks, terwijl er twee telefoons naast liggen met bluetooth aan, en blijft eindeloos zoeken. Hij zegt dus bijvoorbeeld ook niet dat hij niks kan vinden. Bluetooth symbool bovenin blijft ook grijs en wordt niet blauw. Volgens de handleiding betekent dat dat bluetooth wel aan staat maar geen verbinding met andere apparaten kan maken. Als ik de iphone zoek met de andere telefoons vind ik de iphone heel soms wel maar verbinding maken lukt niet. Iemand een idee hoe dit komt? Of komt het bekend voor? Ik hoor het graag.
Bedankt!
Kun je je contacten niet gewoon via je simcard overzetten? De huidige umts sim's hebben ruimten voor 250 nummers, dus je zou een heel eind moeten komen :). (Daarnaast heeft elke moderne telefoon een optie om het telefoonboek te kopiëren ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 22:09
ronwiel schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:22:
[...]

Kun je je contacten niet gewoon via je simcard overzetten? De huidige umts sim's hebben ruimten voor 250 nummers, dus je zou een heel eind moeten komen :). (Daarnaast heeft elke moderne telefoon een optie om het telefoonboek te kopiëren ;))
De iPhone ondersteund alleen het Bluetooth Protocol voor Headsets. Files of iets dergelijks sharen is gewoon niet mogelijk met de iPhone. Hoop dat ze dit in de toekomst veranderen met een update, maar ik betwijfel het sterk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:45

jefjef

learning by doing

Iemand een overzicht met welke carkits de Iphone 3G het beste werkt?
Als je googled vindt je alleen welke niet (zo) goed werken....

Ikzelf ben van plan de CK-15W te gaan gebruiken. Iemand hier ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024

Ik heb verder geen ervaring met e-readers, maar PDFjes openen op de iPhone met Air Sharing werkt fantastisch, je mapt air sharing als netwerk HDD op je PC, vervolgens is je iPhone zolang air sharing geactiveerd is gewoon als externe HDD te benaderen over wifi (dus ook geen kabels), vervolgens sleep je je PDF je en kun je vlot PDFjes lezen.

PDfje van 144 pagina's met afbeeldingen laadt vlotter dan op de pc, waar ik wel bij moet zeggen dat ik PDF op de pc altijd al lastig vond werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Atlas schreef op zondag 02 november 2008 @ 00:14:
Nog een zwaar irritant punt van de iPhone: als je de headset ophebt hoor je niet als je een SMS-je krijgt :/
Dit werkt hier prima... een luide Tringgg door de headset (bedraad) als er een SMS binnenkomt.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
l00pz schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:33:
[...]

De iPhone ondersteund alleen het Bluetooth Protocol voor Headsets. Files of iets dergelijks sharen is gewoon niet mogelijk met de iPhone. Hoop dat ze dit in de toekomst veranderen met een update, maar ik betwijfel het sterk :(
Dat meen je niet! Kan de iPhone niet connecten met andere telefoons? Je kan dus nooit foto's, ringtones etc. via BT sturen? Wat een vreemde beslissing! Hoop maar dat ze dat via een firmware update inderdaad veranderen!!! Heb mn contacts inmiddels inderdaad via SIM gekopieerd.
Andere vraag: ik kon geen mogelijkheid vinden om mijn adresboek/al mijn contacten in een keer te verwijderen. Dus dat je in 1 keer alle contacten verwijdert. Is dat uberhaupt mogelijk?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

UltraSub schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 09:24:
[...]

Aha, het wordt steeds duidelijker. Bedankt!
Dus als je opneemt op de telefoon, gaat het gesprek naar de telefoon, en dan kun je hem met een button weer forceren naar de carkit als ik je goed begrijp. Dit idee had ik inderdaad al.
Kort maar krachtig: helemaal correct!
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:12:
[...]

Iets genuanceerder: bellen kan prima als je muziek op hebt, hij dimt alleen je muziek en gaat weer verder als je klaar bent. Idem voor als je een telefoontje krijgt. Muziek en telefonie tegelijk lijkt me logischerwijs nogal uit den boze :)
Murderer schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:31:
[...]

Dat meen je niet! Kan de iPhone niet connecten met andere telefoons? Je kan dus nooit foto's, ringtones etc. via BT sturen? Wat een vreemde beslissing! Hoop maar dat ze dat via een firmware update inderdaad veranderen!!! Heb mn contacts inmiddels inderdaad via SIM gekopieerd.
Andere vraag: ik kon geen mogelijkheid vinden om mijn adresboek/al mijn contacten in een keer te verwijderen. Dus dat je in 1 keer alle contacten verwijdert. Is dat uberhaupt mogelijk?

Bedankt.
Tja, het staat op de Apple site, bij T-Mobile linken ze naar de specs, het staat hier in dit topic, het staat op 2981437184686482 sites en het wordt notabene in dit topic inmiddels al voor de dertigste keer behandeld. Misschien voortaan toch maar eens een keertje wat vooronderzoek, denkwerk en zoekwerk doen?
Zie ook de FAQ hier: eerst zoeken, dan posten als je het niet kunt vinden. Moeilijk? Alleen als je aarslui bent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Ok. Point taken. Ik had de zoekfunctie gebruikt maar kon het zo snel niet vinden. Misschien had ik iets langer door moeten zoeken. Maar iemand enig idee of het ooit veranderd zal worden met een (firmware) upgrade? Want kom op, het is wel een vreemde beslissing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik heb een paar problemen met het syncen van mijn contacten via gmail.
Sommige contacten staan wel in gmail maar niet in mijn iPhone en andersom. Het gaat om verschillende contacten dus niet dezelfde contacten die op zowel iPhone als in gmail gewijzigd zijn.

Vreemd is ook dat een contact wel op iPhone staat, niet zichtbaar in gmail maar als ik het contact probeer aan te maken dan krijg ik een melding dat het contact al bestaat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Is het mogelijk om een Applecare contract af te sluiten. Ik zie dat dit in de VS wel mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Movinghead schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:49:
Is het mogelijk om een Applecare contract af te sluiten. Ik zie dat dit in de VS wel mogelijk is...
Nee, T-Mobile handelt de garantie af in Nederland en niet Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Shiver23 schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:55:
[...]

Nee, T-Mobile handelt de garantie af in Nederland en niet Apple.
Ok, en voor niet T-mobile devies??, Heb er 1 via een bedrijf vandaar;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wellicht meer iets voor import topic, maar ik waag toch een poging :).

Ik kan via een kennis in Belgie wellicht de iPhone via de website van Mobistar bestellen. Weet iemand hoe het zit met de betaling hiervan? Moet dat ook gebeuren via een Belgische bankrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Murderer schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:46:
Ok. Point taken. Ik had de zoekfunctie gebruikt maar kon het zo snel niet vinden. Misschien had ik iets langer door moeten zoeken. Maar iemand enig idee of het ooit veranderd zal worden met een (firmware) upgrade? Want kom op, het is wel een vreemde beslissing!
reken er maar niet te snel op. Voor ringtones en andere crap delen moet je niet bij de iPhone wezen.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Hm, ik begin wel een beetje droevig te worden van m'n iPhone... sinds vanmiddag is opeens m'n muteknop (dat schijfje boven je volumeknoppen) verdwenen...
Beetje apart, want dat ding voelde eigenlijk altijd vrij stevig en hij heeft heel de tijd gewoon in m'n broekzak gezeten. Hij is gewoon weg (ik denk afgebroken of zo). Is dit een bekend verschijnsel? Of heb ik gewoon maandagexemplaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 18:39
ben het eerder in dit topic al wel tegen gekomen met een aantal mensen die hier ook last van hebben (gehad).
zelf heb ik er gelukkig nog geen ervaring mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 14:50

KroeT

[...]

Biker-mouse schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:40:
[...]

[...]

Hoe doen jullie dat pairen dan?
Want ik kan mijn Iphone op geen enkele manier gepaired krijgen met mijn Nokia CK-7W carkit... Erg balen natuurlijk!
Wachten tot de carkit is gestopt met knipperen, want dat actieve zoeken schiet niet op. Op de iPhone BT aanzetten, en in het lijstje met Apparaten de Nokia CK-7W aanklikken. Vier keer 0 intoetsen (of 1234), op OK drukken en wachten.
Maar goed, dat heb je waarschijnlijk al geprobeerd... Bij mij werkt het iig. En sorry voor de late reactie :)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martin Sturm schreef op maandag 03 november 2008 @ 01:26:
Hm, ik begin wel een beetje droevig te worden van m'n iPhone... sinds vanmiddag is opeens m'n muteknop (dat schijfje boven je volumeknoppen) verdwenen...
Beetje apart, want dat ding voelde eigenlijk altijd vrij stevig en hij heeft heel de tijd gewoon in m'n broekzak gezeten. Hij is gewoon weg (ik denk afgebroken of zo). Is dit een bekend verschijnsel? Of heb ik gewoon maandagexemplaren?
je bent iig niet de eerste, nee. Een paar delen terug poste ook al iemand met afgebroken mute knopje. Bij mij zit 'ie er ook niet erg stevig op moet ik zeggen, bovendien steekt de knop net iets uit (met redelijk scherpe randjes), waardoor het gemakkelijk ergens achter blijft haken. Ik verwacht ook geen 2 jaar met dat knopje te doen (is ook niet erg, want je krijgt gewoon een nieuw toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ransom_nl schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 22:35:
[...]

Maar dit is dus alleen voor het buitenland. Er zijn ook mensen die een iphone hebben zonder het iphone abo van t-mobile en die ook nog even geen dataplan kunen nemen omdat ze bijvoorbeeld nog even vastzitten aan een sim-only.
En je vernaggelt niets, je installeert een profielletje welke je zo weer kan weghalen.
Wij hebben en Iphone zonder data plan vandaar de vraag. Maar een paar berichten terug lees ik dat wanneer je op mail drukt de Iphone mischien toch contact maakt zonder WiFi? Kan iemand dit zeker bevestigen? Is het wel zo als WiFi aanstaat deze echt ook gebruikt wordt en er niet ingebeld wordt op het netwerk? De icoontjes zijn het zelfde namelijk,,,,,Iemand die weet hoe je dan snel kunt zien of data via Wifi gaat of via betaald netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:19:
[...]

Wij hebben en Iphone zonder data plan vandaar de vraag. Maar een paar berichten terug lees ik dat wanneer je op mail drukt de Iphone mischien toch contact maakt zonder WiFi? Kan iemand dit zeker bevestigen? Is het wel zo als WiFi aanstaat deze echt ook gebruikt wordt en er niet ingebeld wordt op het netwerk? De icoontjes zijn het zelfde namelijk,,,,,Iemand die weet hoe je dan snel kunt zien of data via Wifi gaat of via betaald netwerk?
Dat bericht is van iemand die niet begrijpt wat roaming betekent. Data roaming off betekent niet dat er geen dataverkeer via het mobiele netwerk plaatsvindt, maar dat er geen dataverkeer via andere MNO's dan je eigen zal lopen. In het buitenland betekent dat dus géén dataverkeer via het mobiele netwerk.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
wellicht al is behandeld.. maar bij het synchroniseren met iTunes 8 loopt mijn CPU tussen de 70% en 100% (Windows Vista). Is dit normaal??

Tevens crasht iTunes soms nogal eens als ik de iPhone kabel los haal (niet tijdens het syncen uiteraard).

Wachten op iTunes update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Okay, vage shit. Ik wilde 'tisdat' intypen, en dat ging niet. Na de s drukte ik op d, en hij toonde weer een s. Ook als je naar rechts schuift, slaat hij de d over, hij schiet dan naar de f. Dito voor de a: die werkt dan niet. Backspace, weer de d, en dan gaat het wel goed :? Dito in landscape. Ik kan dit keer op keer reproduceren, even bij iemand anders met een iPhone geprobeerd: zelfde verhaal.

WTF??

Mis ik iets of heb ik een obscure bug ontdekt 8)7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenneth schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:56:
Okay, vage shit. Ik wilde 'tisdat' intypen, en dat ging niet. Na de s drukte ik op d, en hij toonde weer een s. Ook als je naar rechts schuift, slaat hij de d over, hij schiet dan naar de f. Dito voor de a: die werkt dan niet. Backspace, weer de d, en dan gaat het wel goed :? Dito in landscape. Ik kan dit keer op keer reproduceren, even bij iemand anders met een iPhone geprobeerd: zelfde verhaal.

WTF??

Dat is een bekend probleem. De iPhone "helpt" je bij het typen, erg irritant is dat. Bij het woord "goeiemiddag" is dat ook, hij wil dan perse goeiemorgen typen en pakt bij de 2de i altijd een o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:34:
[...]

Dat bericht is van iemand die niet begrijpt wat roaming betekent. Data roaming off betekent niet dat er geen dataverkeer via het mobiele netwerk plaatsvindt, maar dat er geen dataverkeer via andere MNO's dan je eigen zal lopen. In het buitenland betekent dat dus géén dataverkeer via het mobiele netwerk.
Dus ook niet als ik per ongeluk op mail of safari druk? Ik zit volgende week in Berlijn en wil mijn iphone wel gewoon nee nemen maar ik heb geen zin in een dikke rekening als ik thuiskom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

kenneth schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:56:

WTF??

Of je dat een bug wilt noemen is aan jou :-) maar het is wel bedoeld gedrag. De zeer onwaarschijnlijke toetsen worden virtueel kleiner gemaakt dan de meer waarschijnlijke toetsen (aan de hand van de eerdere letters). En bij dit soort fantasiewoorden wil dat wel eens vrij extreem werken ;-)

Een aantal keren corrigeren en hij herkent je woordje als bestaand. Met een beetje mazzel gaan mensen weer gewone woorden gebruiken in SMS en mail, stel je voor ;-)

Ikzelf vind het toetsenbordje prima werken en type er behoorlijk snel op, maar ik gebruik dan ook meestal woorden die gewoon in de Van Dale te vinden zijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door Zpottr op 03-11-2008 17:15 . Reden: Woorden aanleren werkt alleen voor de autocorrectie, niet voor dit gedrag :( ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:15:
[...]

Dus ook niet als ik per ongeluk op mail of safari druk? Ik zit volgende week in Berlijn en wil mijn iphone wel gewoon nee nemen maar ik heb geen zin in een dikke rekening als ik thuiskom.
In plaats van herhaaldelijk hier te komen vragen en twijfelen, is het niet voor iedereen makkelijker en sneller om gewoon 5 seconden te zoeken?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:36:
[...]

Of je dat een bug wilt noemen is aan jou :-) maar het is wel bedoeld gedrag. De zeer onwaarschijnlijke toetsen worden virtueel kleiner gemaakt dan de meer waarschijnlijke toetsen (aan de hand van de eerdere letters). En bij dit soort fantasiewoorden wil dat wel eens vrij extreem werken ;-)
Is dat zo? Heb je daar een bron of zo van die dat bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:48:
[...]

Is dat zo? Heb je daar een bron of zo van die dat bevestigd?
Ik ga niet voor je zitten googlen, maar ik denk dat je vrij snel iets gevonden hebt. Probeer woordjes als iphone predictive keyboard area of zo.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zpottr schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:36:

Ikzelf vind het toetsenbordje prima werken en type er behoorlijk snel op, maar ik gebruik dan ook meestal woorden die gewoon in de Van Dale te vinden zijn :)
Ik gebruik doorgaans ook normaal Nederlands, maar dit was gewoon letterlijk wat een kind zei, en als ik dat wil intypen, dan moet ik dat gewoon kunnen intypen vind ik :)

Die suggestfunctie vind ik vervelend, maar kan ik nog begrijpen. Dat ik niet kan typen wat ik wil typen vind ik echt kansloos. Pauperfeature.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

It's not a bug, it's a feature :+

Anyway, een manier om dit te voorkomen: bij het toetsenbord naast Nederlands een of andere obscure taal activeren (IJslands bijv.), en als je dan gekke woorden wil gaan typen even op het wereldbolletje op het toetsenbord drukken waardoor je die taal activeert. Daar is dan geen woordenlijst voor en dus zal het toetsenbord zich ook nergens mee bemoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

kenneth schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:56:
Ik gebruik doorgaans ook normaal Nederlands, maar dit was gewoon letterlijk wat een kind zei,
Bijzonder... je weet zeker dat dat kind niet 't is dat zei?

Dit soort software wordt geschreven om gebruikers zo snel mogelijk een zo correct mogelijk mailtje oid te laten typen. Schattige uitspraken die iemand uit de mond van een kind denkt te horen vallen daar imho niet onder.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:41:
[...]

In plaats van herhaaldelijk hier te komen vragen en twijfelen, is het niet voor iedereen makkelijker en sneller om gewoon 5 seconden te zoeken?
Voor het buitenland werkt dat inderdaad maar voor Nederland helaas niet wanneer je geen data abonnement hebt en alleen via wifi eventueel gegevens wilt ophalen.

Nederlanse uitleg:

http://support.apple.com/kb/HT1807?viewlocale=nl_NL

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:04:
[...]

Voor het buitenland werkt dat inderdaad maar voor Nederland helaas niet wanneer je geen data abonnement hebt en alleen via wifi eventueel gegevens wilt ophalen.

Nederlanse uitleg:

http://support.apple.com/kb/HT1807?viewlocale=nl_NL
Klopt helemaal :) Als je bij je eigen provider maar buiten je plan zit te werken is dat uiteraard geen roaming. Hiervoor zou je dan de truuk moeten uithalen die verder naar boven (?) beschreven staat waardoor je helemaal geen dataverkeer over de mobiele netwerkverbinding kunt gebruiken.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zpottr schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:03:
[...]

Bijzonder... je weet zeker dat dat kind niet 't is dat zei?
Irrelevant :)
Dit soort software wordt geschreven om gebruikers zo snel mogelijk een zo correct mogelijk mailtje oid te laten typen. Schattige uitspraken die iemand uit de mond van een kind denkt te horen vallen daar imho niet onder.
Dat je 'imho' gebruikt zegt al genoeg. De hele wereld mag het stom vinden, maar als ik het wil typen moet ik het kunnen typen. Desnoods komt er een slow whoop uit de speaker, begint het hele scherm als een gek te knipperen, of --zoals meestal gebeurt-- die hinderlijke suggestfunctie komt zich ermee bemoeien, maar laat het me typen. Iets onmogelijk maken waar geen technische reden is, is een slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

kenneth schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:11:
[...]
Irrelevant :)

[...]
Dat je 'imho' gebruikt zegt al genoeg. De hele wereld mag het stom vinden, maar als ik het wil typen moet ik het kunnen typen. Desnoods komt er een slow whoop uit de speaker, begint het hele scherm als een gek te knipperen, of --zoals meestal gebeurt-- die hinderlijke suggestfunctie komt zich ermee bemoeien, maar laat het me typen. Iets onmogelijk maken waar geen technische reden is, is een slechte zaak.
Tja, dan zijn we het oneens :-) Ik heb liever dat de over, overgrote meerderheid van woorden goed wordt herkend en je, als je eens een fonetische weergave wilt intypen, de s moet verwijderen en een d moet intypen (dan pikt die het wel).

Wat ik wel een bug vind is dat die aanpassing in de toetsenbordindeling geen rekening lijkt te houden met geleerde woorden... Gebruik je een 'fantasie'woord nu vaak (zoals het eerder genoemde "goeiemiddag" of een naam) dan hoop je toch eigenlijk dat dat uiteindelijk wel gaat werken, maar dat is volgens mij niet zo. Wel voor de autocorrectie, niet voor de dynamische 'toetsgroottes'. Dat moeten ze wel oplossen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
KroeT schreef op maandag 03 november 2008 @ 07:54:
[...]

Wachten tot de carkit is gestopt met knipperen, want dat actieve zoeken schiet niet op. Op de iPhone BT aanzetten, en in het lijstje met Apparaten de Nokia CK-7W aanklikken. Vier keer 0 intoetsen (of 1234), op OK drukken en wachten.
Maar goed, dat heb je waarschijnlijk al geprobeerd... Bij mij werkt het iig. En sorry voor de late reactie :)
Thanks!
Zal dit eens proberen.
Uiteraard heb ik niet gewacht totdat het knipperen over was, maar juist mijn auto opnieuw gestart, zodat deze weer ging knipperen... :z :9

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Zpottr schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:34:
[...]

Benieuwd of dit ook net ov er de grens zit (waar je wisselt tussen bijv. VF en een Belgische zustermaatschappij) en wat er dan gerekend word.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.