[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 87.020 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
martijnd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:50:
[...]

Ik heb er geen last van ik heb 6 pagina's springboard met in totaal 64 apps en totaal geen vastlopers.
Ik zet de iPhone wel 1 keer per dag echt uit en dan weer aan, wellicht is dit het verschil een herstart cleared alles en das beter!
Voorzover ik weet mogen er geen programma's op de achtergrond draaien (met uitzondering van Apple's eigen iPod applicatie) dus een herstart zou in principe niets mogen uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Maksvr schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:03:
[...]

Voorzover ik weet mogen er geen programma's op de achtergrond draaien (met uitzondering van Apple's eigen iPod applicatie) dus een herstart zou in principe niets mogen uitmaken.
Er blijft vaak het nodige in het geheugen achter lijkt het. Zeker met 3G aan loopt die van mij ook regelmatig vast.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Net een beetje voor de lol op de support pages van Apple aan het browsen, met name de iPhone 3G support pages. Kwam de bluetooth page tegen waarin iets stond wat mijn aandacht trok: je kunt schijnbaar een headset/carkit pairen met je iPhone waarbij het binnenkomende telefoontje op je headset/carkit wordt opgenomen als je 'm daarmee aanneemt. Tot dusver niets nieuws maar als je dat telefoontje nou aanneemt op je iPhone ipv je headset/carkit dan wordt die headset/carkit omzeilt. Erg handig als je je headset kwijt bent of 'm ergens in een tas op moet snorren. Dat heb ik eerlijk gezegd nog niet op een andere telefoon gezien die ik heb gehad, alles ging dan simpelweg naar de headset waarbij ik op de telefoon zelf dan wel de mogelijkheid had om de boel naar de telefoon terug te halen. Dat is wat lastiger en een beetje raar met opnemen omdat de andere kant dan even een tijdje niets hoort (met als kans dat ze dan maar ophangen). Iemand hier al wat ervaring mee opgedaan?

Voor de mensen met accu vragen paar pagina's terug ook nog wat opgeduikelt: iPhone batteries.

[ Voor 7% gewijzigd door ppl op 26-10-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb QT Pro maar aangeschaft maar wat een deceptie...
Allereerst speelt QT gewoon geen Xvid en dus wordt converteren lastig. Heb 3ivX plugin geprobeerd maar dan is er geen audio. Vind het vreemd dat dit niet makkelijker kan :(

Update: Ben weer met Videora aan het stoeien en kwam deze pagina tegen (staat gewoon op hun site :s):
http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/help/power-mode/

Heb nu wat tests gedaan en het encoderen van 15sec gaat nu wel goed. Heb nu hele bestanden aan staan. Ben benieuwd... Hoop het wel want Videora is met afstand beste tool imo.

[ Voor 42% gewijzigd door Deddiekoel op 26-10-2008 15:24 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediacoder (en eventueel Mediacoder iPhone edition)

Opensource, gratis en ik vind het super werken (op windows). Als je bedreven genoeg bent kan je met mediacoder zelf alle parameters correct kiezen zodat de iPods ze kunnen afspelen. Anders moet je Mediacoder iPhone edition hebben waarbij de instellingen automatisch ingesteld worden op iPod/iPhone settings (bitrate, mp4, aac, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:48:
Allereerst speelt QT gewoon geen Xvid en dus wordt converteren lastig. Heb 3ivX plugin geprobeerd maar dan is er geen audio. Vind het vreemd dat dit niet makkelijker kan :(
Perian wel eens geprobeerd? Is IMO toch wel een must have als Mac gebruiker. Dan lukt het waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu zo'n 2 weken een iPhone (eerste generatie) met de 2.1 software er op. Wat mij opvalt is dat het openen van het sms programma erg traag is, hebben jullie hier ook last van? Zo heel veel sms berichten staan er bij mij nog niet in (stuk of 50 denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:12
Heb ik inderdaad af en toe ook last van ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
ppl schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:20:
...
je kunt schijnbaar een headset/carkit pairen met je iPhone waarbij het binnenkomende telefoontje op je headset/carkit wordt opgenomen als je 'm daarmee aanneemt. Tot dusver niets nieuws maar als je dat telefoontje nou aanneemt op je iPhone ipv je headset/carkit dan wordt die headset/carkit omzeilt. Erg handig als je je headset kwijt bent of 'm ergens in een tas op moet snorren.
...
Zeg je nou dat als ik bijvoorbeeld een Parrot CK3100 heb, de telefoon is gepaired, er komt een inkomend gesprek, dat als ik dan answer op de telefoon zelf kies ipv het carkit knoppie, de carkit wordt gebypassed? Als dat zo is, dan is dat knap kut imo. Ik begrijp dat jij het misschien fijn vind, maar ik wil gewoon mijn telefoon in de houder, en voor de rest wil ik niks van mijn carkit zien, dus geen knopjes op mijn dash. Dat impliceert dat ik dus altijd zal opnemen op de telefoon, en niet via de carkit.
Is er iemand die dit even voor me wil testen, of kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
ppl schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 01:03:
Ook eigen ervaring dat het lastig is om Windows Mobile apps te vinden, zeker de freeware versies.
Dan moet je heel erg specifiek gaan zoeken en veel moeite doen. De drempel is gewoon erg hoog en dat alleen al is niet handig.
Dan heb je weinig ervaring met wm xda developers bijvoorbeeld is zo'n fansite en zo bestaan er veel, net zoals winkels (handango) geen verschil en het beste van alles je kan zelf nog kiezen ook je bent niet verplicht naar de "htc" shop te gaan. Dat jij dat niet weet betekend niet dat het niet bestaat.
Tja, RDP is een vinding van Microsoft zelf, het zou merkwaardig zijn als ze voor hun eigen OS geen RDP client hadden ;) Buiten dat is het maar een voorbeeld uit duizenden en zullen er ook zat voorbeelden voor de iPhone te noemen zijn die je op andere platformen niet vindt. Het aanbod aan spelletjes is denk ik nu al iets waar de iPhone de winnaar in is vergeleken met de andere platformen.
VPN moest VNC zijn, gelijk wat om een server over te nemen (en ja dat werkt ongemakkelijk maar beter dan niks)

Als over spelletjes: op handango staan er al honderden, ereader vind ik er 45 terug, iphone handvol, vnc/rdp hetzelfde,, mail programma's,... Dat kan misschien nog komen voor iphone maar nu nog niet hoor.
Er zijn tig applicaties (freeware of niet, dat doet totaal niet terzake) waarbij het lang niet altijd duidelijk is dat de ok knop of dat kruisje de applicatie wel of niet afsluit. Wat jij nu zegt is dat de gebruiker maar op technisch moet gaan uitzoeken of iets zich wel netjes aan bepaalde GUI voorschriften houdt of niet. Ik zou graag in jouw wereldje leven waarin iedereen verstand van zaken heeft, maakt voor mij dingen uitleggen heel wat makkelijker.
Htc instaleerd dat er standaard gewoon bij nu ik denk dat veel mensen vooroordelen evan wm opgebouwd hebben meestal van horen zeggen. Ik kan zonder problemen op mijn oude acer 6-7 aps openstaan hebben, ja dat kan problemen geven maar dat doet het net zo goed op de iphone(zelfs met de heel beperkte mate van multitasking), en daarom denk ik dat ze het niet willen doorvoeren ze vetrouwen het zelf niet. (staat hier nog een post van sfari die crasht)
Moet je dus steeds gaan beslissen of je iets op de achtergrond wil laten draaien of niet. Dan wordt het gebruik van een apparaat wel heel erg vermoeiend. Dat zou pas een echt grote flaw in usability zijn zeg :X
Als je een klein apparaat gebruikt dan is het gewoon veel zinvoller om 1 ding tegelijk te doen op een paar uitzonderingen na (muziek luisteren kun je prima combineren met andere taken).
Je snapt het niet hoe handig dat is op een desktop doe je dat toch ook? Zelfs al kan dat problemen geven? Misschien omdat je geen copy paste hebt op iphone maar is verdomd handig om dingen tesamen open hebben hoor geen laadtijden geen gedoe met terug iets zoeken blijft gewoon allemaal staan.
Je argument mbt OS X op enkel Mac hardware is ook al zo loos. Je koopt geen Mac hardware met software, nee je koopt een computer en zo'n ding is pas compleet wanneer het hardware met bijbehorende software heeft (alleen hardware kun je niks mee en alleen software is ook al nutteloos). Vrij normale gang van zaken trouwens.
Helemaal niet, harware en software zijn onafhankelijk van elkaar mac hardware is gewone x86 hardware die je in elke winkel kan kopen en waar je windows en zelfs osx op zou kunnen zetten.
Accuduur van een gemiddelde smartphone hedentendage ligt op 3 dagen. De oude Palm Treo 650 Helaas zijn er echter zat verhalen over Windows Mobile apparaten die een kortere accuduur hebben, met name vroeger was dit heel erg. Kennelijk zijn ze door de concurrentie ingehaald qua verkorten van de accuduur ofzo (2 weken op 2 penlites is er nu niet meer bij).
Appelen met appelen wel, 3g of moderne smartphones dus, en palm of apple zitten daar niet merkbaar voor wm smartphones. WM is ook veel wijdverspreider dus logisch dat sommige een kortere en andere een langere wat je argument ontkracht dat het gaat omdat er meerdere apps tegelijk draaien batterijduur aanpast.Wat batterijduur vreet is scherm, wifi/3g/gsm/bluetooth niet echt cpu of ram.
Moet je dus wel een .cab hebben en aangezien de meeste programma's dan toch met een wizard komen die in een .exe formaat is... Dat was alleen niet geheel de strekking van mijn relaas over sychronisatie programma's en het meeleveren van iets als iTunes in het bijzonder.
Je beweerde dat het niet kon het kan dus wel (en de meeste programma's leveren beide hoorexe of cab) itunes is en blijft voor mij een vehikel om te verkopen niet om de gebruikservaring te verbeteren.
Dat heb je dus ook wanneer je geen Windows gebruikt of wanneer je geen Outlook gebruikt maar toch een Windows Mobile wil hebben.
Nee hoor nogmaals tal van programma gratis beschikbaar voor wm nogmaals kijk eens op handango je kan het doen je hoeft niet, bij iphone heb je geen keuze, of je moet hem jailbreaken.
Ook miljoenen kunnen slechte verkoopcijfers zijn.
maakt niet uit jij zei dat ze amper verkopen wat absoluut niet waar is, zoals je zelf trouwens zegt verkoopcijfers zeggen niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:12
Tja, het is net wat je wilt hoor...
Windows mobile is meer voor pro's, tweakers etc... Je kunt er meer mee, en je moet er wat meer verstand van hebben om te gebruiken.
De iphone is daarintegen zeer simpel, nergens een stylus voor nodig, simpel menu, en het werkt gewoon.

Althans, zo zie ik het ;) ik vind wm overigens ook gruwelijk lelijk, maar daar kun je met thema's gelukkig wel iets aan doen. Bovendien heeft de iphone het beste touchscreen waar ik ooit mee gewerkt heb.

Verder hebben beide systemen voordelen, maar ook nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandevorst schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:29:
...ende het gansche verhaal....
Amen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandevorst schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:29:
Tja, het is net wat je wilt hoor...
Windows mobile is meer voor pro's, tweakers etc... Je kunt er meer mee, en je moet er wat meer verstand van hebben om te gebruiken.
De iphone is daarintegen zeer simpel, nergens een stylus voor nodig, simpel menu, en het werkt gewoon.

Althans, zo zie ik het ;) ik vind wm overigens ook gruwelijk lelijk, maar daar kun je met thema's gelukkig wel iets aan doen. Bovendien heeft de iphone het beste touchscreen waar ik ooit mee gewerkt heb.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
[b]vandevorst schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:29
Inderdaad, de discussie begon interessant, maar de argumenten zijn duidelijk op en dit topic is nog altijd het iPhone topic, dus laten we het daartoe beperken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Iemand hier een idee?

Ik heb Texas Hold'm besteld via Itunes en op mijn Iphone gezet. Nu check ik mijn Clickandbuy account en zie ik dat de transactie een openstaande rekening is. Ik heb geld op mijn clickandbuy rekening staan NU (dus na de aanschaf van Texas pas erop gezet), maar ik zie nergens de optie in clickandbuy om de openstaande rekening te betalen. Iemand enig idee hoe ik dat oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06-2021
Ik probeer al weken de belstatus gadget van T-mobile aan de praat te krijgen.
Al meerdere malen het instructiefilmpje bekeken. Ik doorloop de juiste stappen op m'n iPhone, maar krijg elke keer hetzelfde eindresultaat: "Helaas, de T-mobile belstatus gadget kan niet worden opgehaald. Probeer het later opnieuw of kijk op My T-mobile".
Op My T-mobile kan ik in mijn persoonlijke overzicht gewoon zien hoeveel minuten en smsjes ik nog heb. Maar de belstatus gadget blijft weigeren (zowel de iPhone versie als de iGoogle versie).
Moet ik iets wijzigen in mijn instellingen? Wat doe ik fout?

Als ik T-mobile bel dan zeggen ze dat 't aan een storing ligt (die ze al heeeeel lang hebben), maar ik hoor hier verder niemand over. Dat storingsverhaal geloof ik dus niet zo...

Wie o wie voorziet mij van de gouden tip?
Ben ik echt zo dom dat ik 'm niet aan de praat krijg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik denk waag eens een jailbreak. Het ging allemaal super, werkte erg goed voor een paar uur. Maar op een gegeven moment had ik een app gedownload via installer. Ik duw op de home knop en ik krijg een zwart scherm met de tekst "taal instellen" en daarna dat laad cirkeltje, afgezien van een tril af en toe deed die niks meer ook niet na een reboot, dan zag ik alleen het apple logo met een tril af en toe. DFU mode deed die niet meer, helemaal niks. Uiteindelijk via itunes aan de gang gekregen na wat google werk en de fabrieksinstellingen terug kunnen zetten waarna die mijn sim kaart weer niet meer kende. Uiteindelijk werkte dat ook weer alles gerestored en nu issie weer origineel...

Kortom, geen jailbreak meer voor mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 14:41
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 01:28:
Nou, ik denk waag eens een jailbreak. Het ging allemaal super, werkte erg goed voor een paar uur. Maar op een gegeven moment had ik een app gedownload via installer. Ik duw op de home knop en ik krijg een zwart scherm met de tekst "taal instellen" en daarna dat laad cirkeltje, afgezien van een tril af en toe deed die niks meer ook niet na een reboot, dan zag ik alleen het apple logo met een tril af en toe. DFU mode deed die niet meer, helemaal niks. Uiteindelijk via itunes aan de gang gekregen na wat google werk en de fabrieksinstellingen terug kunnen zetten waarna die mijn sim kaart weer niet meer kende. Uiteindelijk werkte dat ook weer alles gerestored en nu issie weer origineel...

Kortom, geen jailbreak meer voor mij :p
Tja dan laat je de voordelen achter je?

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijnd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 03:27:
[...]

Tja dan laat je de voordelen achter je?
Yep, het heeft zeker voordelen, daarom deed ik het ook maar ik heb geen zin in dit soort risico's. Het heeft me 2 uur gekost om dat ding weer fatsoenlijk aan de praat te krijgen. De kans dat het nog eens gebeurt is best aanwezig en daar heb ik geen zin in. Ik wil een stabiel en bruikbaar apparaat en niet telkens billen knijpend af moeten wachten of iets mijn telefoon verkloot. Ik vind het wel jammer want via cydia en installer zijn veel erg goede apps te vinden die de iphone merkbaar beter maken maar als dat dusdanig ten koste gaat van de betrouwbaarheid dan laat maar. Ik heb dat ding dagelijks nodig, niet bereikbaar zijn vind ik erger dan wat missende functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoniac schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:41:
Al meerdere malen het instructiefilmpje bekeken. Ik doorloop de juiste stappen op m'n iPhone, maar krijg elke keer hetzelfde eindresultaat: "Helaas, de T-mobile belstatus gadget kan niet worden opgehaald. Probeer het later opnieuw of kijk op My T-mobile".
Op My T-mobile kan ik in mijn persoonlijke overzicht gewoon zien hoeveel minuten en smsjes ik nog heb. Maar de belstatus gadget blijft weigeren (zowel de iPhone versie als de iGoogle versie).

Als ik T-mobile bel dan zeggen ze dat 't aan een storing ligt (die ze al heeeeel lang hebben), maar ik hoor hier verder niemand over. Dat storingsverhaal geloof ik dus niet zo...

Ik heb 'n zelfde soort probleem: heb eind augusus m'n abo afgesloten, maar nummer-portering van m'n oude Orange-nummer ging pas half september in.
De belstaus-gadet van Tmob toont nog steeds m'n gebruikers-data van voor de portering, terwijl de FrontPage van My T-mobile wel de correcte data toont (van dit moment).
Heb al gemaild, maat kreeg een stompzinnig antwoord terug ("reset uw iPhone") en toen ik vorige week de KS belde, werd er ook gerefereerd aan de zgn. storing.

MAW: de gadget werkt bij mij wel, maar toont niet de juiste data (nl die van m'n "ouwe" nummer). Zou graag de belstatus-app willen downen, maar ben bang dat ik dan niet de juiste data zal binnenkrijgen...

Groet, k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Missen jullie geen BT? Hoe doen jullie dat met bellen in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:57:
[...]

Ik heb 'n zelfde soort probleem: heb eind augusus m'n abo afgesloten, maar nummer-portering van m'n oude Orange-nummer ging pas half september in.
De belstaus-gadet van Tmob toont nog steeds m'n gebruikers-data van voor de portering, terwijl de FrontPage van My T-mobile wel de correcte data toont (van dit moment).
Heb al gemaild, maat kreeg een stompzinnig antwoord terug ("reset uw iPhone") en toen ik vorige week de KS belde, werd er ook gerefereerd aan de zgn. storing.

MAW: de gadget werkt bij mij wel, maar toont niet de juiste data (nl die van m'n "ouwe" nummer). Zou graag de belstatus-app willen downen, maar ben bang dat ik dan niet de juiste data zal binnenkrijgen...

Groet, k
Je krijgt inderdaad dan niet de goede status op je belstatus app. Daarvoor met je het volgende doen.

Bel naar 0800-7111 en kies geen keuze opties, blijf gewoon wachten totdat de telefoon overgaat. En vraag dan of ze je My T-mobile account kunnen verwijderen en telefonisch een nieuwe aanmaken voor je , dan krijg je een nieuwe gebruikersnaam+wachtwoord die je zelf later kan wijzigen.

Als ze vragen waarom dat moet , dan geef je aan dat ze in de winkel zeiden dat dat nodig was om je belstatus weer up to date te krijgen.

Dat heeft voor mij gewerkt. Ik krijg nu wel de goede data in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:39:
Missen jullie geen BT? Hoe doen jullie dat met bellen in de auto?
wat bedoel je precies?

Ik bel in de auto via mijn Bluetooth headset...

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-03 15:58
Ik heb een vraag:

Als je een oproep gemist hebt, hoe kan je dan zien vanaf welk nummer iemand gebeld heeft?
Bijv.: mijn broer staat in mijn contacten met 4 mobiele nummers en 1 vast nummer. Ik heb een gemiste oproep van hem, maar alleen zijn naam staat in beeld. Ik kan niet zien vanaf welk nummer hij gebeld heeft.

Als ik dan op zijn naam druk in gemiste oproepen, welk nummer gaat de Iphone dan bellen? Het nummer waar vanaf hij mij heeft gebeld of het eerste nummer dat in zijn contact staat?

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
In die lijst met (gemiste) oproepen staat achter elke naam een blauw rondje met een pijltje. Wanneer je daar op klikt krijg je de gegevens te zien en het nummer waarvan gebeld was is blauw.

Wanneer je in die lijst op de naam klikt wordt er gebeld naar het nummer waar vanaf gebeld was, dus als iemand jou met zijn of haar mobiel belt, zal je diegene ook terugbellen op zijn of haar mobiel wanneer je op die naam in de oproepenlijst klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-03 15:58
Mikey NL schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:20:
In die lijst met (gemiste) oproepen staat achter elke naam een blauw rondje met een pijltje. Wanneer je daar op klikt krijg je de gegevens te zien en het nummer waarvan gebeld was is blauw.

Wanneer je in die lijst op de naam klikt wordt er gebeld naar het nummer waar vanaf gebeld was, dus als iemand jou met zijn of haar mobiel belt, zal je diegene ook terugbellen op zijn of haar mobiel wanneer je op die naam in de oproepenlijst klikt.
Thanks!
Stom van me, had beter moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funk-e schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:40:
[...]

wat bedoel je precies?

Ik bel in de auto via mijn Bluetooth headset...
Ik zie bij de beschrijving en een review van de 3G dat BT een gemis is.........Dus heeft de Iphone 3G wel BT??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:14:
[...]

Ik zie bij de beschrijving en een review van de 3G dat BT een gemis is.........Dus heeft de Iphone 3G wel BT??
Ja, wel 's zelf onderzoek gedaan ipv klakkeloos reviews overnemen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:14:
De iPhone 3G heeft wel BT, maar je kunt alleen contact maken met een headset.
Je kunt dus geen bestanden uitwisselen via je blauwe tandjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen om er 1 aan te schaffen, ik heb nl al een HTC Tytnn2. Maar ik vind Windows Mobile gewoon te sloom en te traag. Maar goed, dat abonnement heb ik nog 1,5 jaar. Misschien maar een iPhone erbij dan, ook omdat ik een nieuwe mp3-speler wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben overstag. Was afgelopen 2 dagen weekendje in Maastricht en ben daar eens de Apple store binnengestapt om te kijken hoe een iPhone nou werkelijk is. Na die 10 minuten klooien was ik compleet verkocht.
Nu net een mailtje gestuurd naar studentmobiel.nl of ze het ding op voorraad hebben want dan kan ik bij Hi blijven, voel er bar weinig voor om naar T-Mobile te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:19:
[...]

Perian wel eens geprobeerd? Is IMO toch wel een must have als Mac gebruiker. Dan lukt het waarschijnlijk wel.
Ik ben geen Mac gebruiker, dat is ook beetje het probleem vrees ik. Voor de mac is een hoop meer te vinden.
Ik ga nu eerst die Mediacoder eens proberen.

Videora wil nog steeds niet. Wellicht ligt het aan het feit dat VideoInfo direct crasht onder Vista en dat daardoor de framerate niet goed bepaald kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkTemple
  • Laatst online: 02-09 08:47
Ben tevreden met de phone, maar het volume (niet van de ringtone, die is hard) van de persoon aan de lijn is ver onder de maat. Mij oude nokia was 2x zo hard. Als er wat ommgevingsgeluid is is het al moeilijk te verstaan. Belvolume staat op max.

Meer mensen hier last van? Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven, ik had exact hetzelfde probleem @Vista x64, nu ik weer lekker op XP x64 werk draait ook Videora weer als een zonnetje en is de output op de iPhone geweldig! En in sync, dat kreeg ik onder Vista nl ook niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
Phoniac schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:41:

Dankzij de tip hieronder...
SaURoN schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:43:
[...]

Je krijgt inderdaad dan niet de goede status op je belstatus app. Daarvoor met je het volgende doen.

Bel naar 0800-7111 en kies geen keuze opties, blijf gewoon wachten totdat de telefoon overgaat. En vraag dan of ze je My T-mobile account kunnen verwijderen en telefonisch een nieuwe aanmaken voor je , dan krijg je een nieuwe gebruikersnaam+wachtwoord die je zelf later kan wijzigen.

Als ze vragen waarom dat moet , dan geef je aan dat ze in de winkel zeiden dat dat nodig was om je belstatus weer up to date te krijgen.

Dat heeft voor mij gewerkt. Ik krijg nu wel de goede data in de app.
...en de extra informatie op http://www.iphoneclub.nl/...rs-uitgebracht-app-store/ heb ik mijn probleem opgelost. Het heeft alles te maken met nummerbehoud. Als je gebruik hebt gemaakt van nummerbehoud en je My T-mobile account is aangemaakt met je oude (tijdelijke) nummer, dan werkt de belstatus gadget niet. Hieronder de oplossing:

Fix het probleem in 8 stappen:
1. Bel de T-mobile klantenservice op 0800 7111 of 1200.
2. Kies in het menu 4 en daarna weer 4. Je bent dan direct verbonden met het 'Data Team'. Anderen kunnen je niet helpen.
3. Eenmaal doorverbonden leg het probleem uit en vraag je hen je My T-Mobile account te verwijderen, omdat je belstatus gadget niet werkt door activering nummerbehoud.
4. Dat gebeurt dan direct. Bedank en hang op.
5. Ga naar www.t-mobile.nl, klik op de knop 'log in' (rechts in beeld) en klik op 'Registreren'.
6. Maak een nieuwe account aan met je nieuwe nummer (je kunt je oude gebruikersnaam weer gebruiken als je wilt), wacht tot je een smsje hebt gekregen.
7. Inloggen en wachtwoord veranderen (je kunt je oude wachtwoord weer gebruiken als je wilt).
8. Belstatus gadget instellen op je iPhone volgens de T-mobile instructies.

Let er wel op dat je spreekt met iemand van het Data Team. De rest van de medewerkers kan je inderdaad niet helpen. De gewone medewerkers snappen er echt niets van: die beginnen te blaten over een storing of vragen waarom je je account zo nodig wil verwijderen (Zeg dan vooral dat je dat wilt op aanraden van een medewerker uit de T-mobile shop. Ga ze niet proberen uit te leggen dat jij iets meer verstand hebt van de iPhone dan zij... geloof me, dat werkt niet...). Als ze dan al een poging doen om je account te verwijderen, dan lukt ze dat uiteindelijk toch niet |:(
Of heb ik toevallig die ene blonde medewerkster getroffen? *vooroordeel-vooroordeel*

DarkTemple schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:54:
Ben tevreden met de phone, maar het volume (niet van de ringtone, die is hard) van de persoon aan de lijn is ver onder de maat. Mij oude nokia was 2x zo hard. Als er wat ommgevingsgeluid is is het al moeilijk te verstaan. Belvolume staat op max.

Ik heb het juist andersom: spreekvolume is prima (zet ik vaak zachter), maar ik mis vaak oproepen doordat de beltoon zo ongelooflijk zacht is. Ik heb al geprobeerd beltonen te maken op 200% van het volume, maar dat is me tot op heden nog niet gelukt... tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ringtones zijn inderdaad zacht als het ding in je broekzak zit. Daarentegen als het ding in je hand ligt, wil de ringtone nog wel eens kraken... Niet de beste speaker imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkTemple schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:54:

Ik vind het volume juist erg goed met bellen. Met mijn nokia kon ik mensen niet meer verstaan als ik, bijvoorbeeld, op een festival rond liep. Met mijn iphone is het geen probleem. Dat vind ik een van beste dingen van de iphone, de belkwaliteit. Het geluid opzich vind ik ook erg goed, maar misschien had ik wel een hele slechte nokia, dat kan ook. :p
UltraSub schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:29:
Ringtones zijn inderdaad zacht als het ding in je broekzak zit. Daarentegen als het ding in je hand ligt, wil de ringtone nog wel eens kraken... Niet de beste speaker imo..
Dat vind ik inderdaad wel weer een nadeel. Het bel geluid is te zacht en de trilfunctie niet hard genoeg. De iphone is dusdanig dun dat die niet tegen je been drukt als je loopt of staat waardoor je de trilfunctie niet voelt. Ik heb met de iphone meer gesprekken gemist dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kap
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

kap

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:18:
[..]

Dat vind ik inderdaad wel weer een nadeel. Het bel geluid is te zacht en de trilfunctie niet hard genoeg. De iphone is dusdanig dun dat die niet tegen je been drukt als je loopt of staat waardoor je de trilfunctie niet voelt. Ik heb met de iphone meer gesprekken gemist dan normaal.
Ik was ook ontevreden over de luidheid van de ringtones. Maar op mijn Mac heb ik een ringtone gevonden, die voor mij prima voldoet. Op de Mac is hij hier te vinden: /Library/Audio/Apple Loops/Apple/iLife Sound Effects/Work - Home/Cell Phone Ringing.caf. Als ik in een lawaaierige tram zit met de iPhone in mijn broekzak en een winterjas aan, hoor ik hem nog. Van een caf moet je wel een m4r nog maken. Maar ik weet natuurlijk niet of je een Mac hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Eureka!
MediaCoder werkt als een trein! Vind de tool zelfs prettiger werken dan Videora. Alles is lekker duidelijk en werkt snel. Ben er helemaal blij mee. Converteerde film speelt in Vista prima, ga er nu van uit dat iPhone geen probleem gaat zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Bij Google hebben ze de iphone versie van Google Reader aangepast. Nu geeft hij standaard de mobiele site weer. Super irritant en in de instellingen is dit wel aan te passen. Probleem is dat je dit niet kan opslaan. Iemand suggesties?

Hmm vaag. Vinkje werkt nu wel. Opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 28-10-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoniac schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:40:

Het heeft alles te maken met nummerbehoud. Als je gebruik hebt gemaakt van nummerbehoud en je My T-mobile account is aangemaakt met je oude (tijdelijke) nummer, dan werkt de belstatus gadget niet. Hieronder de oplossing:

1. ...
8. ...

Let er wel op dat je spreekt met iemand van het Data Team. De rest van de medewerkers kan je inderdaad niet helpen.
Hmmm. Had net KS gebeld (optie 4, daarna weer 4), maar kwam niet bij het Data Team terecht. Dat kun je via 06-140 940 79 wel bereiken.

Gr, k

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:49:
[...]

Hmmm. Had net KS gebeld (optie 4, daarna weer 4), maar kwam niet bij het Data Team terecht. Dat kun je via 06-140 940 79 wel bereiken.

Gr, k
Bij mij werkte het gewoon door 1200 te bellen en dan in het menu voor optie 4 te kiezen en in het volgende (sub)menu weer voor optie 4 te kiezen. Ik had direct iemand van het Data Team aan de lijn. Hij heeft mij heel goed, snel en vriendelijk geholpen.
Voordeel van 1200 bellen is dat het gratis is, in tegenstelling tot een 06-nummer O-)

Wel vreemd dat T-mobile hier geen bericht over plaatst. Ze kennen het probleem, maar geven nergens de oplossing aan. Nu heeft het me weken gekost om het probleem op te lossen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
Ik heb op alle albums op mijn iPhone 3G een plaatje toegevoed.
Helaas doet coverflow nogal raar door het album dat geselecteerd is zwart weer te geven,
en de albums eromheen wel met plaatje. Scroll ik eentje verder, dat wordt de volgende zwart
en zie ik de vorige wel weer een plaatje.. komt dit vaker voor? heb search gedaan maar geen
oplossing gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Kleine update, de Mediacoder files werken als een trein op mijn iPhone.
Heb dus voor Jan L*l 30 euro naar Apple gedragen voor QT Pro maar ben nog steeds blij.
Zijn er nog andere voordelen uit QT Pro te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:01:
Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:17
Had van de week iets raars. Ik had al mijn emails verwijderd uit de iPhone, ook uit de prullenbak. Vier emailaccounts die allemaal om het kwartier op fetch staan. GSM was dus echt helemaal leeg. Kijk ik de volgende dag, staan er vijf gelezen emails in de inkomende map van 1 emailaccount. Ook nog eens van twee weken geleden. En ik weet echt honderd procent zeker dat ik alles verwijderd had...

Verder prima telefoon, wel jammer dat ik af en toe aan en uit moet zetten om de automatische fetch functie weer te laten werken. Blijft soms hangen en na een reboot werkt alles dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:01:
Heb dus voor Jan L*l 30 euro naar Apple gedragen voor QT Pro maar ben nog steeds blij.
Zijn er nog andere voordelen uit QT Pro te halen?
Met QT pro kun je toch zonder problemen divx files omzetten naar iphone? kwestie van exporteer voor web te kiezen en dan iphone aan te vinken, ik heb nooit iets anders dan quicktime gebruikt om video op mijn iphone te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik DVDVideoSoft FreeStudioManager om films van divx op mn iPhone te zetten. Werkt als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel stomme vraag trouwens |:( . Mijn telefoon geeft aan dat er updates zijn voor apps (die zijn er ook) maar in iTunes zie ik niets, en aangezien updaten met iTunes en dan syncen toch sneller gaat dan op mijn telefoon doe ik dat liever.

Iemand een idee hoe ik dit oplos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-08 20:27
1) Je iPhone en iTunes zijn niet gesynct, dus op je pc staat een nieuwere versie van de app dan op je iPhone. Syncen zal dan het probleem moeten oplossen
2) Kijk je in iTunes wel bij 'Zoek naar updates'? Als ik daar namelijk op klik vindt iTunes meer updates dan met het cijfertje achter 'Programma's' wordt aangegeven.

Anders zou ik het niet weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu "opeens" doet hij het wel, blijf het maar vreemd vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:03:
[...]

Met QT pro kun je toch zonder problemen divx files omzetten naar iphone? kwestie van exporteer voor web te kiezen en dan iphone aan te vinken, ik heb nooit iets anders dan quicktime gebruikt om video op mijn iphone te zetten.
Op mijn Vista machine opent QT geen Xvid files en dus valt er weinig te converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Deddiekoel schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:49:
[...]

Op mijn Vista machine opent QT geen Xvid files en dus valt er weinig te converteren.
is toch een plugin voor voor QT?

http://www.apple.com/quicktime/resources/components.html

of heb je daar niks aan? :) Hij zou ze moeten openen namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:49:
[...]

Ow, ik ging er van uit dat je mac gebruikte, daar is het heel handig. Ik las eerder al een opmerking van iemand die op zijn mac Toast gebruikte om video's te converteren, misschien was ik met diegene in de war. In windows zijn toch heel veel progjes te vinden die ipod/iphone files kunnen maken?

Quicktime in windows in sowieso ruk imo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:25
Wij hebben thuis een Nokia carkit met Bluetooth functionaliteit. Echter, de iPhone past uiteraard niet in de houder (die er ook op is aangesloten.)

Bij onze huidige telefoon's (pa&ik hebben allebei een Nokia E50) werkt het zowel in de houder als wel via bluetooth.

Kan ik de iPhone ook gewoon pairen met de Nokia carkit, of heb ik dan een speciaal iPhone headsetje nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou gewoon moeten werken met een Nokia bluetooth carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
SyS_ErroR schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:56:
Wij hebben thuis een Nokia carkit met Bluetooth functionaliteit. Echter, de iPhone past uiteraard niet in de houder (die er ook op is aangesloten.)

Bij onze huidige telefoon's (pa&ik hebben allebei een Nokia E50) werkt het zowel in de houder als wel via bluetooth.

Kan ik de iPhone ook gewoon pairen met de Nokia carkit, of heb ik dan een speciaal iPhone headsetje nodig?
Helaas, de Iphone werkt niet met een Nokia Bluetooth carkit...

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hij doet het iig zeker niet betrouwbaar. Mijn vriendin heeft een CK-7W en hij wil vaak niet automatisch pairen. Ook heeft de andere kant last van een echo. Best bet is volgens mij een Parrot kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Phoniac schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:40:
(...)
Bedankt!!

Langs de normale weg was het nog niet gelukt, ben zelfs teruggebeld door iemand van een of andere technische afdeling die "er naar ging kijken", collega's van die meneer gooiden het inderdaad op de 'storing', het lijntje naar de db was nog niet ingesteld op de toevloed van Orange klanten, iedereen wilde eerst weten of ik wel de officiele widget gebruik, etc. etc.

T-Mobile :|

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Damn, het standaard geluidje van incoming email is zo relaxed. Maar om me heen hoor ik dat geluidje inmiddels heel de dag al. (Ja, zoveel iPhones om me heen op het werk). Ik denk, ik ga eens zoeken op clean ringtones, ook gezien het feit dat ik 's nachts geen funny tone wil horen :X
Maar ga er maar aan staan. Wat een verrotte wereld, de wereld van ringtones :(

Weet iemand een fijne tone voor email die lijkt op de originele van de iPhone, althans, zo clean is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 14:50

KroeT

[...]

Over de Nokia Carkit: ik heb de CK-7W, en ik moet zo nu en dan (lees: twee keer per week) BT aan en uit zetten, anders werkt het niet. Het werkt beter dan bij een hoop andere smartphones die ik heb gehad, maar de CK-7W staat niet echt bekend om zijn compatibiliteit met niet-Nokia telefoons. Geluidskwaliteit is overigens wel uitstekend hoor, van echo's geen last.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:15
UltraSub schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:54:
Damn, het standaard geluidje van incoming email is zo relaxed. Maar om me heen hoor ik dat geluidje inmiddels heel de dag al. (Ja, zoveel iPhones om me heen op het werk). Ik denk, ik ga eens zoeken op clean ringtones, ook gezien het feit dat ik 's nachts geen funny tone wil horen :X
Maar ga er maar aan staan. Wat een verrotte wereld, de wereld van ringtones :(

Weet iemand een fijne tone voor email die lijkt op de originele van de iPhone, althans, zo clean is?
Heb nu even niet meer m'n eigen iPhone bij de hand (reparatie...:( ), dus ik kan even het originele geluidje niet checken, maar ik gebruik in ieder geval "Glass", een van de standaard geluidjes van OS X. Das zeg maar het geluid van als je tegen een wijnglas aantikt. Het klinkt in ieder geval erg clean :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Laatst online: 17-06 00:51
UltraSub schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:22:
Hij doet het iig zeker niet betrouwbaar. Mijn vriendin heeft een CK-7W en hij wil vaak niet automatisch pairen. Ook heeft de andere kant last van een echo. Best bet is volgens mij een Parrot kopen.
KroeT schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 11:43:
Over de Nokia Carkit: ik heb de CK-7W, en ik moet zo nu en dan (lees: twee keer per week) BT aan en uit zetten, anders werkt het niet. Het werkt beter dan bij een hoop andere smartphones die ik heb gehad, maar de CK-7W staat niet echt bekend om zijn compatibiliteit met niet-Nokia telefoons. Geluidskwaliteit is overigens wel uitstekend hoor, van echo's geen last.
Hoe doen jullie dat pairen dan?
Want ik kan mijn Iphone op geen enkele manier gepaired krijgen met mijn Nokia CK-7W carkit... Erg balen natuurlijk!

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Firmware 2.2, leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.tuaw.com/media/2008/10/podcasts-2384923482938.jpg

Podcasts downloaden vanuit iTunes. Zullen de providers blij mee zijn, kan me niet voorstellen dat dit niet via 3G kan, en podcasts zijn toch wel wat groter in formaat dan een MP3-tje. Plus ze zijn gratis dus is ook meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gister langs de winkel geweest om wat dingen te vragen, maar door haast een aantal dingen vergeten. Hele topic doorgelezen maar kon het ook niet vinden, misschien overheen gelezen..

Ik ben van plan om een i150 abo af te sluiten met de iphone, hierbij is de iphone gelocked op tmobile. Nu wil ik graag de sim in mijn huidige toestel gebruiken en de iphone met een andere tmobile sim gebruiken (flex abo).

Gaat dit of is de iphone speciaal gelocked op de exclusieve iphone abonnementen? hetzelfde geldt ook voor de i150 in mijn huidige toestel (die simlockvrij is).

Ik verwacht dat dit gewoon gaat werken, maar je weet het maar nooit.. iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat werkt! Ik heb ook nog een flex abo in mn iPhone, naast mn iPhone abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Laatst online: 28-05 19:55
Muthas schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:14:
Firmware 2.2, leuk :)

[afbeelding]

Podcasts downloaden vanuit iTunes. Zullen de providers blij mee zijn, kan me niet voorstellen dat dit niet via 3G kan, en podcasts zijn toch wel wat groter in formaat dan een MP3-tje. Plus ze zijn gratis dus is ook meer gebruikt.
Bij grote Apps krijg je een melding dat je alleen met een wifi-verbinding de betreffende app kan downloaden, dus ik verwacht dat dit hetzelfde zal zijn bij podcasts van meer dan x MB. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H004 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:26:
[...]

Bij grote Apps krijg je een melding dat je alleen met een wifi-verbinding de betreffende app kan downloaden, dus ik verwacht dat dit hetzelfde zal zijn bij podcasts van meer dan x MB. :|
Misschien, maar ik kan me voorstellen dat het binnenhalen van een app kritischer is dan een videostream. Een afgebroken download van een app kan misschien een corrupt bestand opleveren, en daar veel controle op uitoefenen vereist misschien te veel overhead.

Net zoals veel phones en andere apparatuur slechts hun firmware willen updaten via wifi of de pc, en niet rechtstreeks over 3G bvb.

Anderzijds, als het mogelijk is, zullen de providers wel niet blij zijn met de GB's podcast die mensen zullen binnenhalen over hun 3G netwerk. Want podcasts binnenhalen is zo moeiteloos dat je gewoon kan aanklikken wat je wil (of je ze nu bekijkt of niet). Gewoon abonneren en klaar.

Met iTunes kan de download in elk geval gepauzeerd worden als je iTunes afsluit en daarna hernomen worden als je iTunes terug opstart. De eindgebruiker hoeft zich nergens zorgen om te maken, alles gebeurt in de achtergrond, en uw media wordt meteen naar uw pc gebracht. Heerlijk gewoon 8) (dan vragen mensen zich af waarom ik iTunes geweldig vind |:( Ik hoef helemaal niets te doen en volautomatisch komt m'n iPod vol te staan met media en content naar keuze, wat wil je meer. Zoveel relaxter dan op internet rondstruinen, dat hoef ik echt niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Padvinder

doet z'n best

Chriztiaan schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 11:58:
[...]

Heb nu even niet meer m'n eigen iPhone bij de hand (reparatie...:( ), dus ik kan even het originele geluidje niet checken, maar ik gebruik in ieder geval "Glass", een van de standaard geluidjes van OS X. Das zeg maar het geluid van als je tegen een wijnglas aantikt. Het klinkt in ieder geval erg clean :)
Eh? Hoe heb jij het geluid van inkomende e-mail aangepast in je iPhone? Of heb je 'm jailbroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:54:
Ja, dat werkt! Ik heb ook nog een flex abo in mn iPhone, naast mn iPhone abo.
fijn om te horen, thx

iphone abo in ander toestel werkt ook gewoon toch..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een tijdje zeer tevreden Iphone gebruiker. Toch even een vraagje rondom gebruik van email. Ik heb een hetnet account en haal thuis mijn email via outlook binnen. Via Pop account haal ik nu via Iphone mijn mail binnen, maarik ben altijd verplicht om mijn mail op drie plekken te wissen, Iphone, thuis en evt als ik via Internet ook nog eens inlog op een andere pc. Ik heb geen zin om gebruik te maken van Mobileme.
Is daar een andere oplossing voor? Waarschijnlijk een simpele vraag, maar heb zelf het antwoord nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Overal gebruik maken van IMAP ipv POP3 (als hetnet dat ondersteunt)

[ Voor 7% gewijzigd door Elwood Blues op 29-10-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elwood Blues schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:17:
Overal gebruik maken van IMAP ipv POP3 (als hetnet dat ondersteunt)
Anders kan je gmail instellen om je mail van hetnet op te halen, waarna jij je mail ophaalt via imap. Ik kan je niet heel precies uitleggen hoe je het kan doen. maar als je even rondkijkt in de instellingen kan je het wel vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op Kaarten druk dan lijkt er iets te laden en maakt verbidning maar is dit dan via gprs? En betaal ik dan gewoon, want ik heb alleen een relax abonnement geen internet. Weet iemand hoe ik dit kan blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:00:
Als ik op Kaarten druk dan lijkt er iets te laden en maakt verbidning maar is dit dan via gprs? En betaal ik dan gewoon, want ik heb alleen een relax abonnement geen internet. Weet iemand hoe ik dit kan blokkeren?
ik denk het niet, het internet is toch een flink deel van de iPhone ervaring, het lijkt me niet dat je die zomaar uit kan zetten (naast de airplane mode natuurlijk). Vandaar dat alle iPhones abonnementen ook met onbeperkt internet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SubSun schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:01:
[...]

fijn om te horen, thx

iphone abo in ander toestel werkt ook gewoon toch..?
Mijn iPhone abo gebruik ik ook geregeld in mn simlockvrije ouwe LG telefoon, dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:07:
[...]

ik denk het niet, het internet is toch een flink deel van de iPhone ervaring, het lijkt me niet dat je die zomaar uit kan zetten (naast de airplane mode natuurlijk). Vandaar dat alle iPhones abonnementen ook met onbeperkt internet komen.
Ik heb een relax abonnement zonder internet vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:00:
Kaarten haalt telkens data op via internet. Als alle kaarten (of content of wat dat dan ook) al vantevoren ingeladen zou moeten zijn, zou je volgens mij honderden MB's nodig hebben (voor bijv. Europa)
Correct me if i'm wrong. Maw je betaalt zeer waarschijnlijk voor die data als je geen data of internet abo hebt.!
Edit: net effe in flight-mode geprobeerd, maar Kaarten laat dan niet meer dan een stukje van mijn woonomgeving zien. De rest van NL is grijs met blokjes :+
ehdus bewijs geleverd dat Kaarten data (internet) nodig heeft om kaarten te laden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ga met je iPhone naar http://unlockit.co.nz/ en vul een totaal willekeurige letterreeks als APN in, als het goed is zal GPRS en 3G dan niet meer werken en kan je dus ook geen data verbruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:46:
Ga met je iPhone naar http://unlockit.co.nz/ en vul een totaal willekeurige letterreeks als APN in, als het goed is zal GPRS en 3G dan niet meer werken en kan je dus ook geen data verbruiken :)
Set Custom APN selecteren? Dan kan die het programma niet vinden om de file te openen..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

UltraSub schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:33:
[...]

Zeg je nou dat als ik bijvoorbeeld een Parrot CK3100 heb, de telefoon is gepaired, er komt een inkomend gesprek, dat als ik dan answer op de telefoon zelf kies ipv het carkit knoppie, de carkit wordt gebypassed? Als dat zo is, dan is dat knap kut imo. Ik begrijp dat jij het misschien fijn vind, maar ik wil gewoon mijn telefoon in de houder, en voor de rest wil ik niks van mijn carkit zien, dus geen knopjes op mijn dash. Dat impliceert dat ik dus altijd zal opnemen op de telefoon, en niet via de carkit.
Er zitten toch gewoon opneem/afsluit knoppen op je CK3100 of heb je een aparte versie?
Die carkit heeft juist als voordeel dat je niet specifiek je telefoon ergens in de buurt hoeft te hebben, gewoon in je jaszak is al voldoende (in je ck3100 display zie je als het goed is ook wie er belt).
k995 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:18:
[...]

Ik kan zonder problemen op mijn oude acer 6-7 aps openstaan hebben, ja dat kan problemen geven maar dat doet het net zo goed op de iphone(zelfs met de heel beperkte mate van multitasking), en daarom denk ik dat ze het niet willen doorvoeren ze vetrouwen het zelf niet. (staat hier nog een post van sfari die crasht)
Even wat dingen geknipt zodat alleen het multitasking verhaal van iets als Windows Mobile vs de iPhone overblijft. Volgens mij is dat nog wel een aardige discussie waard.

Een crashende applicatie an sich heeft bar weinig met multitasking te maken. Er zijn zat pagina's op het web die door hun opmaak heel wat browsers kunnen laten crashen. Dat een webbrowser eruit klopt is helaas vrij normaal :X Het punt is dat bij het open blijven staan van applicaties in geval van multitasking heel wat op de achtergrond kan gebeuren. Daardoor krijg je een algehele slow down van je gehele apparaat waarbij een tekort aan system resources er voor kan zorgen dat de boel instabiel wordt. Ook kan hierdoor je accuduur achteruit gaan, zeker als zo'n applicatie blijft hangen. Dat is zoals ik al zei een probleem van multitasking, niet van de iPhone of wat voor apparaat dan ook. Om die reden vind ik multitasking dan ook niet bepaald een goed idee op een klein mobiel apparaat zoals een PDA of een smartphone.
Je snapt het niet hoe handig dat is op een desktop doe je dat toch ook? Zelfs al kan dat problemen geven? Misschien omdat je geen copy paste hebt op iphone maar is verdomd handig om dingen tesamen open hebben hoor geen laadtijden geen gedoe met terug iets zoeken blijft gewoon allemaal staan.
Een desktop is een compleet ander apparaat. Je hebt daar een groot scherm op zitten en een OS wat helemaal is ingericht om meerdere windows weer te geven. Er zit zelfs een compleet window management systeem in (bij de Mac moet je dan denken aan Expose). Een desktop is een veel krachtiger apparaat, werkt op een compleet andere wijze en moet je dan ook niet met een mobiel apparaat vergelijken. Microsoft was en is zo stom om dat juist wel te doen. Dat veroorzaakt dan helaas ook vrijwel alle problemen die het platform heeft, met name op userinterface gebied slaan ze de plank behoorlijk mis.

Bij een mobiel apparaat wil je even snel wat opzoeken, invoeren, controleren, etc. Dan roep je iets voor je neus en daar doe je je werk in. Je bent dus met een beperkt aantal taken (vaak ook maar 1 ofzo) bezig en niet met een hele set zoals je dat wel hebt bij een desktop. Je moet trouwens niet een gebruiker in de weg gaan zitten door hem op een apparaat dat bedoeld is om snel even wat op te snorren/in te voeren/etc. te gaan lastig vallen met vragen hoe hij bepaalde dingen wil hebben. Een mobiel apparaat heeft dus een compleet andere workflow dan een desktop en daar moet je je OS dan ook geheel op aan laten sluiten.

Geen copy-paste op de iPhone vind ik een doodzonde maar zie ik nou niet bepaald iets als multitasking, het is meer het gebruik maken van een buffer. Ik vind het alleen irritant als ik steeds moet switchen naar andere applicaties en dat ik ook weer dingen moet afsluiten omdat ik anders mogelijk met geheugen tekort te kampen krijg. Dat ding moet gewoon simpel te bedienen zijn en ik moet dingen snel kunnen vinden en in kunnen voeren. Het past dus totaal niet in mijn workflow om andere dingen ook open te hebben staan. Daar ben ik dus niet de enige in omdat dit ook eigenlijk heel het idee achter zo'n PDA/Smartphone is.

Wat vindt de rest? Zou de iPhone multitasking moeten gaan doen zoals Windows Mobile dat kent of moet het maar blijven zoals het nu is? Waarom zou het wel/geen multitasking moeten doen?
maakt niet uit jij zei dat ze amper verkopen wat absoluut niet waar is, zoals je zelf trouwens zegt verkoopcijfers zeggen niks.
Nog even ter verduidelijking wat ik daar precies mee bedoelde:
De uitspraak dat verkoopcijfers niets zeggen slaat op het feit dat je dingen in een bepaalde context moet plaatsen. Als je vele miljoenen verkoopt zegt dat niet erg veel. Van die Xbox zijn er ook aardig wat verkocht en toch leidt die divisie van Microsoft flink wat verlies. Buiten dat heb je ook nog iets als een verwachting. Als je 12 miljoen denkt te verkopen maar je verkoopt er maar 6 dan valt dat toch behoorlijk tegen. Marketing zal in zo'n geval het een positieve wending gaan geven en dan roepen "we hebben er miljoenen verkocht!". Je moet dat soort dingen met een korreltje zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:28:

Wat vindt de rest? Zou de iPhone multitasking moeten gaan doen zoals Windows Mobile dat kent of moet het maar blijven zoals het nu is? Waarom zou het wel/geen multitasking moeten doen?
Ik sta helemaal achter de beslissing van apple om geen multitasking toe te staan, zo houd je de boel gewoon snel en betrouwbaar. Ik zie in de meeste gevallen het nut ook niet, behalve voor notifications (die er sowieso komen).

Wat ik wel opvallend vind is dat Apple dus een open verbinding wilt hebben met elke iPhone die aan staat of een programma heeft dat notifications wilt onvangen, best knap als je servers dat betrouwbaar kunnen blijven doen, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:41:
[...]

Ik sta helemaal achter de beslissing van apple om geen multitasking toe te staan, zo houd je de boel gewoon snel en betrouwbaar. Ik zie in de meeste gevallen het nut ook niet, behalve voor notifications (die er sowieso komen).

Wat ik wel opvallend vind is dat Apple dus een open verbinding wilt hebben met elke iPhone die aan staat of een programma heeft dat notifications wilt onvangen, best knap als je servers dat betrouwbaar kunnen blijven doen, lijkt mij.
Vooralsnog blijven die push-notifications een wassen neus terwijl dit bij de keynote over de 3G behoorlijk benadrukt werd. En constant een verbinding open betekent drastisch verminderende batterijduur.

Ik gebruik nu wel backgrounder (jailbreak) dus dat scheelt wel, maar de interface laat niet echt toe om dat op een handige manier te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Natuurlijk zie ik graag multitasking op de iPhone. Ik heb te vaak dat ik een applicatie eigenlijk niet wil afsluiten omdat ik de dienst wel graag op de achtergrond wil houden of omdat ik er zo weer mee verder wil. Of dat moet zoals windows mobile dat doet weet ik niet omdat ik daar te weinig ervaring mee heb maar symbian doet dat prima. In het verleden hadden symbian toestellen doorgaans een trage cpu aan boord waardoor het nog wel eens langzaam werd maar de iphone heeft een prima cpu en kan dat makkelijk aan.

Belangrijk is natuurlijk om je te realiseren dat multitasken een optie is. Je hoeft het niet te gebruiken en als je 100% performance wilt in je app dan kan je het ook beter niet multitasken maar ik zou heel graag de mogelijkheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:06:
[...]

Set Custom APN selecteren? Dan kan die het programma niet vinden om de file te openen..
Kies of Set custom en voer zelf iets onzinnings in, of kies de andere optie, fake APN. Dat bestandje wat je krijgt mail je naar de iPhone, of als je op de iPhone zit zou het ook direct moeten werken geloof ik. Het is gewoon een soort van profiel wat je moet inladen op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja graag erin met een update. Ik moet regelmatig iets van de ene applicatie naar de andere copy/pasten en vind het maar niets dat het gewoonweg niet kan. Meerdere applicaties open hebben is voor mij wel gewenst zodat ik kan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt ik heb toch al een jaartje of 8 mobiele telefoons in mijn bezit maar ik heb een copy paste functie echt nog nooit gemist! Ben ik nou zo dom, of de rest zo lui? ik snap niet dat die functionaliteit zelfs nog bovenaan de lijst staat met wensen..... zelfs nog boven een werkend GPS systeem (tomtom)!

Dat eeuwige gezever over die copy paste functie komt me nu wel echt de strot uit. als je het zo mist, koop dan een HTC. Iedereen wist dat het niet in de telefoon zat.

Ik ga toch ook niet nadat ik een auto heb gekocht zeuren dat de auto de 300 km per uur niet haalt? Of dat mijn mac geen start knop heeft maar een apple logo?

wat ik wel kwalijk vind is zeggen dat er GPS in zit en het dan niet kunnen gebruiken, de bleutooth klachten snap ik ook nog wel. maar dit? bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:15
Padvinder schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:48:
[...]

Eh? Hoe heb jij het geluid van inkomende e-mail aangepast in je iPhone? Of heb je 'm jailbroken?
Hmm..laat maar, ben beetje in de war met m'n andere telefoon...mis m'n iPhone iets te lang alweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:10:
Echt ik heb toch al een jaartje of 8 mobiele telefoons in mijn bezit maar ik heb een copy paste functie echt nog nooit gemist! Ben ik nou zo dom, of de rest zo lui? ik snap niet dat die functionaliteit zelfs nog bovenaan de lijst staat met wensen..... zelfs nog boven een werkend GPS systeem (tomtom)!

Dat eeuwige gezever over die copy paste functie komt me nu wel echt de strot uit. als je het zo mist, koop dan een HTC. Iedereen wist dat het niet in de telefoon zat.

Ik ga toch ook niet nadat ik een auto heb gekocht zeuren dat de auto de 300 km per uur niet haalt? Of dat mijn mac geen start knop heeft maar een apple logo?

wat ik wel kwalijk vind is zeggen dat er GPS in zit en het dan niet kunnen gebruiken, de bleutooth klachten snap ik ook nog wel. maar dit? bah.
Je hebt kritiek op degene die copy paste belangrijk vinden, maar zelf ga je lopen zeuren over de GPS functie? Dat vind ik nou behoorlijk tegenstrijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:01

KSH

Ik vroeg me af of er toevallig nog betatesters van orb live voor de 3G in Nederland zijn? Ik kom deze alleen tegen op buitenlandse fora.

Daarnaast vroeg ik me af of er nog mensen zijn die misschien nog wat gehoord hadden over de releasedatum (als die ooit gereleased gaat worden!!!) ?

Heb het namelijk met veel plezier gebruikt op mijn iPhone 1ste generatie met 1.1.4, maar nu ik de 3g heb kan ik het helaas nog steeds niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

KSH schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:35:
Ik vroeg me af of er toevallig nog betatesters van orb live voor de 3G in Nederland zijn? Ik kom deze alleen tegen op buitenlandse fora.

Daarnaast vroeg ik me af of er nog mensen zijn die misschien nog wat gehoord hadden over de releasedatum (als die ooit gereleased gaat worden!!!) ?

Heb het namelijk met veel plezier gebruikt op mijn iPhone 1ste generatie met 1.1.4, maar nu ik de 3g heb kan ik het helaas nog steeds niet gebruiken.
OrbLive - Live TV on your 1.1.x iPhone (Orb is waiting for Apple Store's approval for the iPhone 2.x)

Is dus al aangeboden in Appstore.

TV kijken kan al inmiddels via http://www.iphonespot.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Yzord op 30-10-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
[...]

Er zitten toch gewoon opneem/afsluit knoppen op je CK3100 of heb je een aparte versie?
Die carkit heeft juist als voordeel dat je niet specifiek je telefoon ergens in de buurt hoeft te hebben, gewoon in je jaszak is al voldoende (in je ck3100 display zie je als het goed is ook wie er belt).
Ik weet hoe een BT carkit werkt. Het is zeker niet mijn eerste.
Ik vind alleen het display gruwelijk lelijk. Zo lelijk dat ik dat nergens op mijn strakke dash wil hebben. En omdat de iPhone toch altijd in de houder staat om de iPod functie te kunnen bedienen en de lineout te enablen, kan ik ook net zo goed daar het gesprek aan nemen. En dus kan dat lelijke display worden weg gemoffeld in het dashboardkastje, voor noodgevallen only.
UltraSub schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:33:
[...]

Is er iemand die dit kan bevestigen? Graag voor zaterdag, want dan wordt mijn carkit ingebouwd. Wel zo handig als ik dan weet of ik het display wel of niet weg kan laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
[b][message=30968945,noline]
Even wat dingen geknipt zodat alleen het multitasking verhaal van iets als Windows Mobile vs de iPhone overblijft. Volgens mij is dat nog wel een aardige discussie waard.
Een crashende applicatie an sich heeft bar weinig met multitasking te maken. Er zijn zat pagina's op het web die door hun opmaak heel wat browsers kunnen laten crashen. Dat een webbrowser eruit klopt is helaas vrij normaal :X Het punt is dat bij het open blijven staan van applicaties in geval van multitasking heel wat op de achtergrond kan gebeuren. Daardoor krijg je een algehele slow down van je gehele apparaat waarbij een tekort aan system resources er voor kan zorgen dat de boel instabiel wordt. Ook kan hierdoor je accuduur achteruit gaan, zeker als zo'n applicatie blijft hangen. Dat is zoals ik al zei een probleem van multitasking, niet van de iPhone of wat voor apparaat dan ook. Om die reden vind ik multitasking dan ook niet bepaald een goed idee op een klein mobiel apparaat zoals een PDA of een smartphone.
Ik vraag me dan af waar heb je hier ervaring mee? Ik gebruik al jaren multitasking op een wm5/6/6.1 en nog nooit daar zo een last van gehad, en ik had dan nog een redelijk budget model .

Verder zijn het bij grotere telefoond zoals de iphone vooral scherm en resolutie die de grote batterijvreters zijn, niet cpu en ram die amper iets verbruiken.

Daarnaast vraag ik me af welke apps jij gaat draaien die zo cpu en ram intensief zijn in de achtergrond? Film ed lijkt me nutteloos. Je moet denken aan zaken zoals grote tekst/excel files (word,pw point, boeken,...) verkenner waar je in bepaalde folder zit, als je met iets bezig bent en je krijgt telefoon (wat ik dan al gemerkt heb bij de iohone is dat je terug opnieuw kan beginnen)

Al deze vragen amper cpu, enkel wat ram wat heel weinig verbruikt en waar de meeste telefoons genoeg van hebben.
Een desktop is een compleet ander apparaat. Je hebt daar een groot scherm op zitten en een OS wat helemaal is ingericht om meerdere windows weer te geven. Er zit zelfs een compleet window management systeem in (bij de Mac moet je dan denken aan Expose). Een desktop is een veel krachtiger apparaat, werkt op een compleet andere wijze en moet je dan ook niet met een mobiel apparaat vergelijken. Microsoft was en is zo stom om dat juist wel te doen. Dat veroorzaakt dan helaas ook vrijwel alle problemen die het platform heeft, met name op userinterface gebied slaan ze de plank behoorlijk mis.
Nee microsoft had een andere doelmarkt in die tijd vroeg men dat gewoonweg niet nu is dat anders en ms gaat in de fout dat ze hun os niet aanpassen naar wat de markt vraagt men vertrouwt op 2/3e partij die (mijn mening) dat idd niet zo slecht doen.

Als over de desktop: multitasking heeft voor ene smartphone/pda weinig met grootte van scherm ed te maken het gaat over gebruiksgemak een applicatie die veel sneller reageert omdat hij al in het geheugen zat.

De iphone is op dit vlak dan gewoon veel trager en dat komt omdat er juist geen echte multitasking inzit. Elke keer ik iets groot wil opendoen zit ik 10-20s te wachten ik wil een andere liedje, iets opzoeken op internet, krijg telefoon hup weer 10-20s .
Bij een mobiel apparaat wil je even snel wat opzoeken, invoeren, controleren, etc. Dan roep je iets voor je neus en daar doe je je werk in. Je bent dus met een beperkt aantal taken (vaak ook maar 1 ofzo) bezig en niet met een hele set zoals je dat wel hebt bij een desktop. Je moet trouwens niet een gebruiker in de weg gaan zitten door hem op een apparaat dat bedoeld is om snel even wat op te snorren/in te voeren/etc. te gaan lastig vallen met vragen hoe hij bepaalde dingen wil hebben. Een mobiel apparaat heeft dus een compleet andere workflow dan een desktop en daar moet je je OS dan ook geheel op aan laten sluiten.
Vind ik van niet, de iphone heeft genoeg kracht en mogelijkheden in zich om dit te doen zonder problemen, het enige is dat apple moeite moet doen om dit goed te krijgen. Nu moet de gebruiker zich ten dele aanpassen aan de iphone wat eigenlijk niet zou mogen het zou omgekeerd moeten zijn.

Zelfs apple beseft dit vandaar dat ze een heel beperkte vorm van multitasking toelaten.
Ik vind het alleen irritant als ik steeds moet switchen naar andere applicaties en dat ik ook weer dingen moet afsluiten omdat ik anders mogelijk met geheugen tekort te kampen krijg.
Nogmaals welke applicaties gebruik jij dan? Alle moderne pda/smartphones vergelijkbaar met iphone hebben 128+mb aan geheugen, moet je al heel veel openstaan hebben.
Nog even ter verduidelijking wat ik daar precies mee bedoelde:
De uitspraak dat verkoopcijfers niets zeggen slaat op het feit dat je dingen in een bepaalde context moet plaatsen. Als je vele miljoenen verkoopt zegt dat niet erg veel. Van die Xbox zijn er ook aardig wat verkocht en toch leidt die divisie van Microsoft flink wat verlies. Buiten dat heb je ook nog iets als een verwachting. Als je 12 miljoen denkt te verkopen maar je verkoopt er maar 6 dan valt dat toch behoorlijk tegen. Marketing zal in zo'n geval het een positieve wending gaan geven en dan roepen "we hebben er miljoenen verkocht!". Je moet dat soort dingen met een korreltje zout nemen.
Maakt niet uit hoor, je zei nog steeds dat wm amper verkocht wat niet zo is. Je kan daar nu van willen maken dat ze onder ms verwahctingen verkocht (waar ik geen idee van heb) maar er worden heel veel ms pda/smartphones verkocht in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Gisteren heeft T-Mobile eindelijk mijn oude nummer overgezet naar m'n iPhone abonnement. Dat is dus wel vet. Alleen heb ik (volgens mij ook sinds gisteren...) een probleempje met Safari. Die wil namelijk geen webpagina's meer laden via 3G. Eerst dacht ik dat gewoon alle data niet meer werkte, maar dat is wel het geval (Facebook-app, Twitteriffic, e-mail, e.d. werkt namelijk wel gewoon).
Iemand enig idee wat dit kan zijn, en vooral hoe ik het oplos? Het lijkt gewoon een softwarematig probleempje te zijn, maar ik kan ook nergens iets op internet er over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen die via 3G niet kunnen internetten met safari op de iPhone?
hij blijft hangen op de T-mobile speed pagina :( (kan pagina niet vinden)
is de optie te trouwens te omzeilen?
Overige programma's werken overegens prima

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hier doet 3G het ook niet. Safari en weer-app iig niet. Via gprs werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Heb ook de nodige problemen idd....kon niet eens tijdens het poepen mijn aandelen checken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:52:
[...]

Is er iemand die dit kan bevestigen? Graag voor zaterdag, want dan wordt mijn carkit ingebouwd. Wel zo handig als ik dan weet of ik het display wel of niet weg kan laten werken.
Van de Apple site:
When iPhone is connected to a Bluetooth device, all outgoing calls are routed through the device by default. Incoming calls are routed through the device if you answer using the device, and through iPhone if you answer using iPhone. In some cases, your contacts list transfers to the car kit and you can start a call by looking up a contact on the car kit's display
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:10:
Meer mensen die via 3G niet kunnen internetten met safari op de iPhone?
hij blijft hangen op de T-mobile speed pagina :( (kan pagina niet vinden)
is de optie te trouwens te omzeilen?
Overige programma's werken overegens prima
Ik sinds gisteravond ook niet...! Wat een opluchting - ligt het niet aan mijn toestel. Belstatus gadget werkt bij mij ook ineens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Ik heb geen problemen. Misschien wonen jullie allemaal in dezelfde regio? Hebben jullie T-Mobile al gebeld of er een storing is?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.