@k995
Ok, en dan nu nog eens vanuit het standpunt van de
gemiddelde consument. Hoe vaak moet dit nog herhaald worden? Wij (wij!!!) zijn een minderheid (tweakers dus), en toch willen we onze wensen opleggen aan de volledige markt. Waarom ga je er van uit dat iedereen evenveel zin heeft in het vinden van duizend wegen die naar rome leiden, of andere moeilijke tweaks en hacks.
Kijk, als het zo moeilijk is om de gemiddelde consument te visualiseren, denk dan aan
uw ouders (gaat niet altijd op, maar als je nu m'n punt niet ziet, wil je het gewoon niet zien),
bedrijfsleiders/managers (denk je nu echt dat die tijd en zin hebben om te tweaken en te prutsen? Die leveren hun wm mobiel gewoon in bij het IT departement bij elke kleine 'scheet' die misloopt of geconfigureerd moet worden).
Jongeren. Ja, dat lees je goed, de meerderheid van de jongeren kan nauwelijks op een iets meer diepgaande manier met computers en software omgaan, ik zie het genoeg in m'n omgeving. En dit in alle lagen van de bevolking. Sommigen kan het gewoon (terecht) niets schelen. Ze kunnen vaag met een pc werken en hun ding doen, maar vraag ze niet wat syncen is, of om wat software te installeren op een mobiel apparaat. Daarbij komt ook nog dat het zwaartepunt van digitale activiteiten verschuift naar consoles (games) en mobiele apparaten (mail, communicatie, internet, cfr. japan?) Dus het moet gewoon meteen out of the box goed werken en toegankelijk zijn voor iedereen.
En dan is er nog de grote groep tweakers (zoals ik) die steeds meer een ongelooflijke afkeer begint te krijgen van al die brakke consumer oplossingen wat sommigen op de markt durven gooien. (hier is een hoop silicium op 45nm, wat specs en een brak OS, zoek het maar uit

). Ik ben m'n puberfase wel ontgroeid waar het 'leuk' was om zoveel mogelijk gratis progjes bij elkaar te zoeken, moeilijke 'handelingen en tweaks' te doen, enkel omdat het 'een kick' geeft wanneer je 'iets aan het werk krijgt'.

Ik verlies tegenwoordig meteen m'n geduld bij een programma dat niet meteen doet wat ik verlang of waar ik duidelijk zie dat er één of andere sukkel zonder inlevingsvermogen en visie aan heeft zitten devven. Meteen de prullenbak in. Ik kan er zelfs kwaad van worden. Ik heb er geen tijd en vooral ook geen zin meer in, er zijn leukere dingen in het leven...
Net zoals met alles waar ik geld voor neerleg wil IK
vlot bediend worden, en m'n ervaringen met een apparaat moeten moeiteloos zijn. Ik wil gevorderde functionaliteit, zonder alle nadelen en gepruts. Ik wil aan een apparaat (waar ik veel centjes voor neerleg) kunnen voelen dat aan mij gedacht is, en aan mijn behoeften. Dat hoort er tegenwoordig allemaal bij. En dan voel ik me nog veel meer tevreden met m'n aankoop, waardoor ik bijna vergeet hoe duur iets was. Ziedaar iTunes (heb geen iPhone, wel een iPod). Ik kan moeiteloos syncen, content erop zetten, coverflow, genius playlist, video's op m'n iPod zetten en muziek kopen en syncen. Alleen al hiervan gaan de oren klapperen van zij die met een blokker mp3 speler rondlopen en liever 'slepen in verkenner'
En van dergelijke 'argumenten' zoals die van jou kan ik dus redelijk pissed worden, met alle respect. Niet omdat ik de iPhone wil verdedigen, maar omdat je zelf de fout hebt gemaakt een iPhone te kopen.
1. Je wil duidelijk meer kunnen tweaken en prutsen (mag best) en je hebt er ook voldoende skills voor (

). Als tweaker had je gemakkelijk kunnen weten dat de iPhone niet jouw ding was,
waarom koop je het dan?
2. Je wil geen iTunes, terwijl overal DUIDELIJK aangegeven is dat het onlosmakelijk deel uitmaakt van de iPhone en de manier waarop apple een phone in de markt wil zetten.
Waarom koop je het dan?
Uw eisen zijn niet representatief en het apparaat is duidelijk niet voor jou bedoeld, dus daarom is het onterecht om die frustraties op de iPhone af te wentelen.
Ik zou ook graag met een citroen een rondje nurburgring doen in 7m30, maar dat lukt nu eenmaal niet. Dus citroen is absolute crap voor jan modaal die een auto wil om gemakkelijk naar het werk te rijden?k995 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:50:
[...]
Dan sprak je tegen mensen die er weinig van kende, er zijn duizenden gratis apps voor windows mobile. Palm OS?Toont hoeveel je achterloopt meeste palms die nu uitkomen hebben windows mobile
Beter georganiseerd? Dat kan maar als je google kan gebruiken is het geen enkel probleem iets te vinden ,
Ik ken mensen met een iPhone die al over hun nek gaan als ze wéér eens google zouden moeten gebruiken om iets op te zoeken of gedaan te krijgen. Als ik sommige mensen zoiets zou moeten aansmeren, dan hoeft het al meteen niet meer, en dan zal deze ongeïnteresseerd het apparaat aan de kant leggen en nooit meer gebruiken zoals het hoort. PC's, daar zit men al genoeg achter op het werk, zeggen ze dan. Thuis hoeft het voor hen niet.
welke wm heb je gehad? er zijn zo'n 100 gratis apps die instellen dat kruisje duwen applicatie afsluit, of die dynamish geheugen beheren en vrijmaken of ... keuze te over om dit niet te laten gebeuren.
Bos... bomen... En waarom is dat niet standaard? Denk je nu echt dat iemand, muv de tweaker, meteen de link zal leggen: 'hmm, ik wil elk programma afsluiten wanneer ik op het kruisje duw, misschien is daar wel software voor. Even googlen'. Sommige tweakers zijn echt 'far out of touch' met de realiteit hoor. Zelfs ik zou daar al geen zin in hebben...
Toch raar dat zoveel mensen gewoon functionaliteit opofferen om ingebeelde problemen omdat de fabrikant hen dit voorkauwt in wat PR. Als apple dit had deftig willen doen geef dan de keuze maak een bakgrounder app die je de mogelijkheid geeft dan kan je nog kiezen, het opleggen met dit als excuus is net hetzelfde als osx enkel voor mac hardware . Je hoeft minder moeite te doen voor je OS omdat je weet dat het nooit belast zal worden.
Die PR is gericht op een ander soort consument. Dat ben jij duidelijk niet (zie hierboven) dus waar maak je je druk om? Verkoop de iPhone en koop een WM device?
En wat voor onzin is dat nu van het OS minder te belasten? Ik kan je garanderen dat Matlab op OSX je 'OS' (eigenlijk de hardware) ook flink kan laten zweten hoor. Het is maar waarvoor je het ding gebruikt...
Wat betreft opleggen: tja, dat is nu éénmaal het model waar apple voor kiest. Om de consument te begeleiden in alle stappen van het proces en nergens los te laten, waardoor de consument de mist in gaat en apple de schuld gaat geven voor de gebrekkige werking van hun apparaat. Kijk maar eens naar de tevredenheidscijfers van iPhone gebruikers, en hoeveel van die mensen na een iPhone switch blijven vasthouden aan een iPhone als volgende telefoon. Dat kan je van nokia/SE/... niet zeggen. Voor dat soort klanten zou het gemiddelde bedrijf z'n ziel verkopen. Dat er een paar misnoegde tweakers afvallen zal apple worst wezen, als +90% wel tevreden is met z'n iPhone. Visie, richting en lange termijn denken, gecombineerd met gebruiksvriendelijkheid, dat wil ik zien.
Ik geniet elke dag van m'n iPod omdat ik voel hoeveel aandacht is besteed aan de details (hardware en software) en de werking er van. Denk ik dan nog aan die paar tientjes die ik meer betaalde voor de iPod? Absoluut niet. Liever zo dan me kapot frustreren aan een gebrekkig apparaat en het daarna nooit meer te gebruiken.
Toon je weeral aan hoe weinig je ervan kent (hoe kan je commentaar gheve op iets dat je duidelijk nooit gebruikt hebt?
Voor zover ik kan opmaken van ppl's post (over dit hele subforum) heeft hij wel redelijk wat ervaring met hard en software. Dus let op voor je iemand persoonlijk wil tacklen.
Je kan bij windows mobile de cab(=programma) op het toestel zetten en uitvoeren, of downloaden van internet op het toestel en uitvoeren, zonder active sync.
Dit is nu wel het hoogtepunt zeg...

Cab zoeken, downloaden, naar de telefoon 'slepen, kopieren', en daar uitvoeren. En windows kennende gaat er in één van die stappen ooit wel eens iets mis. I'd rather poke my eyes out. Alternatief? Klik op app store, zoek met een trefwoord een programma, twee keer klikken, gedaan en geïnstalleerd. En dan alles automatisch backuppen met iTunes.
Slechte verkoopcijfers? miljoenen noem jij slecht en android is amper uit hoeveel verkoopt htc alleen al niet?
Android verkoopcijfers vallen vooralsnog in het niets vergeleken met WM en iPhone. Ja, de eerste batch is volledig uitverkocht, maar de feedback is ook niet onverdeeld positief, en relatief natuurlijk niet in verhouding met de concurrentie. (waarmee ik niet zeg dat het geen potentieel heeft om te groeien, maar dan moeten wel de goede keuzes gemaakt worden om de massa-consument aan te spreken)
Wm heeft net zoals het iphone os zijn voor en nadelen hangt er maar vanaf wat je nodig hebt.
PRECIES! Nagel op de kop. Maak dan ook gebruik van uw eigen conclusie en koop het apparaat wat bij je past, ipv mateloos te ranten op een apparaat dat niet naar uw gebruik gericht is.
Ik wil een phone waarop ik met iTunes m'n media kan beheren (en in feite ALLES gemakkelijk kan beheren vanop m'n pc en niet op de device zelf). Een telefoon die de extensie is van iTunes. Op één of andere manier 'klikt' het gewoon als ik iTunes gebruik. Ik ben er zonder vooroordelen en met een open geest mee begonnen ongeveer een anderhalf jaar geleden, en ik vind het fantastisch. Dat dit voor jou niet zo is, is jammer, maar verkoop dan gewoon jouw iPhone zeg...
Kijk, ik weet dat ik een iPhone wil, en dat dit de enige telefoon is die ooit aan m'n eisen zal kunnen voldoen. Aangezien ik daar nu niet het budget voor kan en wil neerleggen, blijf ik maar verder bellen met m'n oude siemens, ipv in random andere phones te kopen zoals jij doet, en er dan ontevreden mee te zijn. (smartphone money is iets te veel om achteraf met een ontchoogeling opgescheept te zitten, dus liever meteen goed)
Ik gebruik verder windows als OS, omdat dit nu éénmaal beter aan m'n gebruik voldoet. Waarom zou ik dan geforceerd OSX proberen omdat OSX nu éénmaal 'hot' is tegenwoordig, als ik eigenlijk XP nodig heb? (of vista, maakt niet uit).
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 131051 op 26-10-2008 02:37
]