[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 86.955 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
ppl schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:41:
[...]

@ NickySantoro: heb je misschien ook een foto van de achterkant van je case? Ziet er eigenlijk wel tof uit.
Alstu ;)

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/ivdffl.jpg

Meer foto's van de case hier:

http://www.flickr.com/search/?q=switcheasy+tiger

[ Voor 12% gewijzigd door Motabeatz op 21-10-2008 00:46 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:23
Ik lees wat zaken over nieuwe functionaliteit in de 2.2 software. Maar wat ik mij afvraag is: waarom zorgt Apple niet eerst dat ze de meest logische functies eens in de Iphone stoppen. En dan bedoel ik zaken wat andere telefoons standaard hebben. Bluetooth file transfer, video functionaliteit in de camera etc. En dat ze Safari eens updaten en er flash of java opzetten. Want nu zijn veel sites ontoegankelijk door flash content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 07:21
VulcanRaven schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:15:
Ik lees wat zaken over nieuwe functionaliteit in de 2.2 software. Maar wat ik mij afvraag is: waarom zorgt Apple niet eerst dat ze de meest logische functies eens in de Iphone stoppen. En dan bedoel ik zaken wat andere telefoons standaard hebben. Bluetooth file transfer, video functionaliteit in de camera etc. En dat ze Safari eens updaten en er flash of java opzetten. Want nu zijn veel sites ontoegankelijk door flash content.
Ik zie nog liever:
- Eigen mappen voor GPS gebruik; wat heb je nou aan maps als je in het buitenland bent?? Kost je toch bakken met geld, terwijl het dáár juist handig is? Of zie ik dat verkeerd?
- Video mogelijkheid voor de camera inderdaad: wel uitstekend youtube kijken maar niet on the fly filmpjes kunnen maken en uploaden vind ik maar raar..
- Tekens-teller bij smsjes zonder dat je hoeft jailbreaken of 3d party software hoeft te gebruiken
- BT file transfer is idd een groot gemis, slaat nergens op. Te maken met DRM ofzo? Gezien de iPodfunctionaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:17
VulcanRaven schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:15:
De updates zijn leuk en het is een groot voordeel van de iPhone dat er continu functionaliteit kan worden toegevoegd en ook daadwerkelijk wordt toegevoegd... Maar een aantal van de dingen die je noemt zijn bewuste keuzes. Als je die dingen zo belangrijk vindt, dan had je beter voor een andere telefoon kunnen kiezen. Je weet immers wat je koopt ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
cbernardini schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:29:
[...]

Ik zie nog liever:
- Eigen mappen voor GPS gebruik; wat heb je nou aan maps als je in het buitenland bent?? Kost je toch bakken met geld, terwijl het dáár juist handig is? Of zie ik dat verkeerd?
- Video mogelijkheid voor de camera inderdaad: wel uitstekend youtube kijken maar niet on the fly filmpjes kunnen maken en uploaden vind ik maar raar..
- Tekens-teller bij smsjes zonder dat je hoeft jailbreaken of 3d party software hoeft te gebruiken
- BT file transfer is idd een groot gemis, slaat nergens op. Te maken met DRM ofzo? Gezien de iPodfunctionaliteit...
Ben het met al je bovenstaande punten eens , behalve de bt file transfer. kan je toch gewoon goed opvangen met wireless?tussen je pc en iphone zeker. tussen 2 iPhones niet, maar bestanden verzenden tussen 2 telefoons heb ik al jaren niet meer gedaan.

Denk eigenlijk dat het met de maps van google wel wat ingewikkeld is om die op je tel te krijgen.
Alleen de map van west europa is voor tomtom al 1GB. Zit natuurlijk ook niet iedere iPhone gebruiker op te wachten om 1GB in te leveren standaard.

[ Voor 11% gewijzigd door degroot op 21-10-2008 11:18 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Nee niet standaard dan inderdaad, maar ik heb bijvoorbeeld al een iPod los, omdat ik aan 16GB al niet eens genoeg heb voor mijn muziek (zoals bij meer mensen het geval is). En bovendien vind ik een normale iPod classic prettiger als mediaplayer. Als het er dus als optionele pack bij zou kunnen zou dat dus geweldig zijn, daar heb ik zeker een gig voor over!
Daarnaast heb ik het niet per se over de kaarten van Google (liever niet zelfs, die lijken me nou echt niet optimaal voor navigatiesoftware..), lijkt me sterk dat die offline beschikbaar komen. Eerder een tomtom versie voor de iPhone. Naar mijn mening een erg groot gemis, ten opzichte van WM.

[ Voor 6% gewijzigd door VR46 op 21-10-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151391

cbernardini schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:47:
En bovendien vind ik een normale iPod classic prettiger als mediaplayer.
Eindelijk iemand anders die dat ook vind. Ik vind de ipod functie helemaal niet zo handig op de iphone. Een clickwheel is vele malen handiger te bedienen, ook het vooruit spoelen in een liedje is erg onhandig (ik heb nogal wat liedjes met hele lange en saaie intro's).

Met name als je onderweg bent is een clickwheel veel handiger, ik fiets veel en dan heb ik altijd mijn nano bij me omdat de iphone gewoon niet te doen is met 1 hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Anoniem: 151391 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:35:
[...]

Eindelijk iemand anders die dat ook vind. Ik vind de ipod functie helemaal niet zo handig op de iphone. Een clickwheel is vele malen handiger te bedienen, ook het vooruit spoelen in een liedje is erg onhandig (ik heb nogal wat liedjes met hele lange en saaie intro's).

Met name als je onderweg bent is een clickwheel veel handiger, ik fiets veel en dan heb ik altijd mijn nano bij me omdat de iphone gewoon niet te doen is met 1 hand.
Bovendien kan je skippen naar een volgend nummer zonder 'm uit je broekzak te hoeven halen. Click wheel is inderdaad veel makkelijker en intuïtiever te bedienen, bovendien is de opslagcapaciteit van de iphone en de touch niets in vergelijking met de classic...
Voor mij zouden de touchapparaten nooit een geschikte vervanger kunnen zijn iig.

[ Voor 4% gewijzigd door VR46 op 21-10-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Laatst online: 12:28
[...]

Tja, gedeeltelijk klopt het.
Wat wel heel ideaal is, dat je via de headset het volgend liedje kunt kiezen... niet meer naar de ipod graaien.

Maarja, de ipod dopjes zijn dan weer zwaar bagger... heb wel al een adapter besteld zodat ik mijn eigen oordopjes weer kan gebruiken. De ipod functie vind ik zeer geslaagd hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik heb even rondgekeken op internet en ik zocht een stoffen hoesje en toen kwam ik uit op de Fabrix hoesjes.
Heeft iemand ervaring met deze hoesjes? Zo ja, houd het veel stof tegen als je hem in je broekzak hebt zitten?

Mijn case die ik hierboven heb gepost vangt nog wel een beetje stof op (camera, headphone input) als ik hem in mijn broekzak heb zitten.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ppl schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:41:
[...]

Als je dan toch zo geweldig bent, waarom post je het dan wederom in het verkeerde draadje?

Terkortkomingen kun je prima melden maar dan wel in de juiste topics en met de juiste info en graag met een beetje fatsoen. Niet dat domme geemmer in verkeerde topics als wat jij er nu van maakt. Dat draagt namelijk absoluut niet bij aan de sfeer en de informatieve inhoud van een topic. Buiten dat is het gewoon een loze melding waar niemand wat aan heeft. Als je ontvangst problemen hebt dan moet je bij T-Mobile gaan lopen klagen. Als zij zeggen dat het prima in orde is en je hebt met andere telefoons ook gezien dat het in orde is waarom dan niet je iPhone voor reparatie aanbieden? Niemand die er aan denkt dat het ding ook net als de overige apparatuur gewoon stuk kan gaan. Dat is nou erg jammer want nu wordt er meteen gedacht op het niveau van samenzweringen en weet ik wat nog meer.

Zoals eerder al eens is aangehaald: een beetje meer respect hier mag wel. Ik kom soms nogal sterk het idee dat ik eerder op een of ander meidenforum zit dan op een forum voor tweakers die de koe bij de horens vat en het probleem zelf wel eventjes oplost.
Dat ik geweldig ben klopt wel dank je ;)

klagen bij t-mobile is nou precies wat ik heb gedaan. Volgens hun 'onderzoek' en mijn ervaring is er niks aan de hand met de mast die ik gebruik. De iphone geeft ook prima 3g bereik aan totdat ik zeg safari opstart en het daadwerkelijk wil gebruiken want dan knalt ie meteen terug naar gprs. Loop ik echter de deur uit dan is het 3g wel te gebruiken. Op andere plaatsen kan ik wel prima 3g gebruiken, ook binnen.

Nou wil het toeval alleen dat ik al veel langer t-mobile heb en uit ervaring weet ik dus dat ik thuis met mijn nokia n73 binnen wel 3g bereik heb en dat ik het nog kan gebruiken ook.
Dit wil dus niet meteen zeggen mijn iphone defect is of dat het t-mobile netwerk waardeloos is. Dat t-mobile niet het beste netwerk heeft van nederland is wel bekend en dat ontkent ook niemand. Dat de iphone niet het beste 3g bereik heeft was dacht ik zo ook wel bekend maar jij onkent dat bij hoog en laag. Het is daarmee niet meteen dramatisch slecht wel maar wel merkbaaar minder dan een paar jaar oude nokia en voor mij levert dit problemen op.

T-mobile is het hiermee eens en biedt aan het contract te ontbinden of een half jaar lang 50% korting. Omdat ik het verder wel een leuk telefoontje met veel potentieel vind kies ik dus voor die korting.

Of iemand er wat aan heeft kan ik niet beoordelen maar dat 'apple fanboy' gedrag van jou is in ieder geval niet bijzonder constructief. Dit is gewoon mijn ervaring, doe er mee wat je wilt.

Als je het hier wilt hebben over een minpuntje van de iphone moet je je eerst bijna verontschuldigen en roepen dat het verder natuurlijk wel een perfect apparaat is. Ga eens kijken in draadjes over andere telefoons op GoT, daar kunnen mensen wel gewoon objectief ervaringen delen.

Ik lees ook al 16 draadjes lang dat je standaard niet kunt zien hoeveel tekens je nog hebt voor je smsje en dat als je alle functionaliteit uitschakeld de batterij het wel volhoudt tot de lunch. Dat zijn nou eenmaal de problemen die mensen in de praktijk tegenkomen.

Over je gebrek aan respect en werkelijke feiten zal ik het verder niet hebben en ik bied de rest van het draadje wel alvast mijn excuses aan voor het feit dat ik reageer op dit getrol. Sorry maar soms moet je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269592

Als je iets ziet wat niet thuishoort in het topic, dan mag je een topicreport aanmaken Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif en niet reageren in het draadje.

[ Voor 93% gewijzigd door Hoedje op 21-10-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
(jarig!)
Ik ben nu een tijdje podcasts aan het luisteren en ineens valt me op dat de lijst van een podcast van boven naar beneden wordt afgespeeld. terwijl de oudste episode (die ik eerst wil luisteren) onderaan staat.

als ik de oudste selecteer speelt de iphone daarna de nieuwste af. Dat wil ik dus niet...

iemand enig idee dat je de lijst kunt omgooien of een instelling kunt veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Dat lukt mij ook niet stef-o. Ik maak maar een on-the-go playlist met de aflevering(en) die ik wil luisteren en doe het op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42901

Mijn iPhone is gevallen of anders kapot gegaan wat niet onder de garantie valt, wat nu?

Geen nood! Wanneer je toestel buiten de garantie kapot is, kun je bij T-mobile voor 226,- Euro excl. btw een nieuw toestel bestellen. Dit geldt voor de 16GB versie.
Met dank aan B2
Ik kan hiervan nergens een bevestiging vinden op de T-Mobile website. Weet iemand waar ik hier een officieel bericht van kan vinden?
Dit zou namelijk een reden zijn voor mij om geen verzekering af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Laatst online: 14:23
Hoedje schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:03:
[...]

De updates zijn leuk en het is een groot voordeel van de iPhone dat er continu functionaliteit kan worden toegevoegd en ook daadwerkelijk wordt toegevoegd... Maar een aantal van de dingen die je noemt zijn bewuste keuzes. Als je die dingen zo belangrijk vindt, dan had je beter voor een andere telefoon kunnen kiezen. Je weet immers wat je koopt ;)
Klopt. Maar ik ben verder ook dik tevreden over mijn Iphone. Maar dit zijn gewoon enkele puntjes wat ik toch wel jammer vind dat ze er niet op zitten. Maar de andere funties maken dit ruimschoots goed tov. andere telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

*knip*
[...]

Nog iemand! Ik vind mijn ipod nano ook veel prettiger in gebruik. Al was het alleen al dat ik 'gewoon' lekker rustig muziek zit te luisteren en niet druk doende ben ondertussen te internetten (lees: wachten op bereik/dataverbinding) als ik onderweg ben en lekker naar buiten kan kijken :+ . De clickwheel vind ik ook prettiger bediening, in the end, een prachtige uitvinding. Als de laatste der ipod clickwheels over de toonbank gaat, sta ik in de rij.

[ Voor 70% gewijzigd door Hoedje op 21-10-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:49:
[mbr]*knip*[/]

[...]

Nog iemand! Ik vind mijn ipod nano ook veel prettiger in gebruik. Al was het alleen al dat ik 'gewoon' lekker rustig muziek zit te luisteren en niet druk doende ben ondertussen te internetten (lees: wachten op bereik/dataverbinding) als ik onderweg ben en lekker naar buiten kan kijken :+ . De clickwheel vind ik ook prettiger bediening, in the end, een prachtige uitvinding. Als de laatste der ipod clickwheels over de toonbank gaat, sta ik in de rij.
Daarbij vind ik ook nog dat coverflow enzo wel heel leuk is om mee te showen maar in de praktijk niet veel wordt gebruikt. Ook ben ik steeds bang dat ik mijn iphone op de fiets een keer laat kletteren als ik hem uit mijn jas zak haal. Clickwheel is idd te bedienen zonder hem uit je zak te halen. Het enige dat handiger is aan de iphone is het volume, de knopjes op de zijkant zijn makkelijker dan het clickheel, das het enige.

Wat ik me trouwens ook afvraag is of de iphone wel gebouwd is om 24/7 aan te staan. Het is natuurlijk een OS dat draait. Ik hoorde laatst van iemand dat die zijn iphone altijd 's nachts uitzet omdat die denkt dat de iphone het anders geen 2 jaar uithoudt. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 151391 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:32:
[...]
Wat ik me trouwens ook afvraag is of de iphone wel gebouwd is om 24/7 aan te staan. Het is natuurlijk een OS dat draait. Ik hoorde laatst van iemand dat die zijn iphone altijd 's nachts uitzet omdat die denkt dat de iphone het anders geen 2 jaar uithoudt. Wat denken jullie?
Wat denk je dat andere (smart)phones gebruiken? Die hebben ook een besturingssysteem en ze zijn er allemaal op gebouwd om zonder problemen continu te kunnen draaien. Dit werkt voor een simpele Nokia die alleen kan bellen en SMSen natuurlijk beter dan voor een uitgebreide smartphone als de iPhone. Af en toe zul je toch even je telefoon moet rebooten om een performanceprobleempje de wereld uit te helpen. Echter zie ik niet hoe het besturingssysteem de levensduur van een apparaat kan verkorten. Mocht jijzelf of een bug/app je OS installatie verprutsen, kun je hem gewoon door een clean install weer vervangen.

De enige (en in mijn ogen paranoïde) reden om hem uit te zetten is om batterij te sparen zodat je niet te snel de 400 oplaadcycles haalt (waarna je alsnog 80% van de batterijcapaciteit hebt). Of omdat je niet gestoord wilt worden tijdens het slapen, maar dat is prima. Het OS als reden geven, lijkt mij onzinnig.

Ik vind een iPod met clickwheel trouwens ook handiger in gebruik dan de iPhone. Maar door on-the-go playlists te gebruiken kan ik het leed wat verzachten en ik vind een apparaat minder bij me hebben wel opwegen tegen het verlies van het clickwheel.

[ Voor 20% gewijzigd door Diddle op 21-10-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

* Red heeft sinds kort ook een iPhone 3G, simlock vrij geimporteerd uit Belgie en moet zeggen dat het me supergoed bevalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

[...]

Wat ik daaraan eigenlijk mis is het punt dat je niet gewoon ergens op die tijdbalk kunt tappen en dat hij daar dan vervolgens naartoe springt. Zo kun je dat met je muis wel doen in iTunes. Dat zou aardig wat spoelwerk schelen omdat je nu die slider moet oppakken en dan naar de gewenste positie moet slepen. Met zo'n clickwheel ben je aardig aan het scrollen en das niet erg fijn op zo'n iPod.
Frietzegger schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:26:
Of iemand er wat aan heeft kan ik niet beoordelen maar dat 'apple fanboy' gedrag van jou is in ieder geval niet bijzonder constructief. Dit is gewoon mijn ervaring, doe er mee wat je wilt.

Als je het hier wilt hebben over een minpuntje van de iphone moet je je eerst bijna verontschuldigen en roepen dat het verder natuurlijk wel een perfect apparaat is. Ga eens kijken in draadjes over andere telefoons op GoT, daar kunnen mensen wel gewoon objectief ervaringen delen.

Ik lees ook al 16 draadjes lang dat je standaard niet kunt zien hoeveel tekens je nog hebt voor je smsje en dat als je alle functionaliteit uitschakeld de batterij het wel volhoudt tot de lunch. Dat zijn nou eenmaal de problemen die mensen in de praktijk tegenkomen.
Je bovenstaande verhaal is al van een hele andere strekking dan je eerdere verhaal die nogal zwaar het tegenovergestelde was van dat fanboy gedrag. Andersom geldt ook dat je hier haast moet verontschuldigen dat je iPhone het gewoon werkt. Ik vind het dan ook jammer dat mensen pas bij draaien wanneer ze eerst goed afgezeken worden. Waarom kan er niet gewoon de eerste keer op een constructieve manier worden gereageerd zodat duidelijk is wat de situatie is?

Ik vind overigens dat het fanboy gedrag in dit draadje gigantisch mee valt en dat het niveau ook fors hoger ligt dan wanneer ik dat ga vergelijken met de draadjes in het subforum voor telefonie. Om dat continue gezever dat dingen er niet zijn (ondanks dat het overal is aangegeven), dat opgehemel en afgezeik om niets en al die loze mededelingen daar kom ik er al niet meer, objectiviteit en niveau zijn daar totaal zoek. Met name die Nokia N95 topics zijn vreselijk :X Ik heb de stille hoop dat de topics over de iPhone niet dezelfde kant op gaan. Als er al 16 draadjes lang over dat sms e.d. gezeurd wordt vind ik het dan ook niet bepaald nodig om dat in de 17e ook maar weer te doen, dan blijf je in herhaling vallen (wat ik nu dus ook eigenlijk doe).
[...]

Daarbij vind ik ook nog dat coverflow enzo wel heel leuk is om mee te showen maar in de praktijk niet veel wordt gebruikt. Ook ben ik steeds bang dat ik mijn iphone op de fiets een keer laat kletteren als ik hem uit mijn jas zak haal. Clickwheel is idd te bedienen zonder hem uit je zak te halen. Het enige dat handiger is aan de iphone is het volume, de knopjes op de zijkant zijn makkelijker dan het clickheel, das het enige.
Ik vind coverflow niet meer dan leuk door je albums browsen. Om muziek af te spelen kies ik de andere modussen omdat ik coverflow sowieso niet fijn vind (ook niet op mijn Mac). Dat coverflow heeft overigens ook best vaak de neiging om dusdanig te crashen dat gelijk heel de iPod app eruit klapt en dan browse je alleen maar door je albums. Andere keren doet hij dat weer niet. Misschien dat hij bepaalde plaatjes niet zo waardeert of dat er gewoon iets anders aan de hand is.

De iPhone is met de meegeleverde headset ook wel prima te bedienen in de iPod modus op het volume na. Dat vind ik dan wel weer een gemiste kans. Grotere gemiste kans is dat ze ook geen support hebben voor de nieuwe headsets waar dit wel mee mogelijk zou moeten zijn.
Ik zet meestal dat ding in airport modus zodat ik 's nachts gewoon kan slapen en niet wakker gebeld of gesmst wordt. Dat is wat ik altijd al met telefoons heb gedaan. Uitzetten doe ik soms ook wel en heb nou niet echt gemerkt dat 1 van de 2 iets vaags doet met de iPhone. Gewoon aan laten staan is iets wat ik van anderen gehoord heb en die hebben ook geen last van vage dingen met hun iPhone. Ik neem aan dat het dan ook echt niets uitmaakt wat je doet. Als dat ding het geen 2 jaar volhoudt dan is er intern iets gewoon mis of je gaat er net te ruig mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Want een 'normale' telefoon draait geen OS, en m'n computers die even goed 24/7 aan staan en hetzelfde OS draaien gaan ook allemaal binnen drie weken kapot?

Da's natuurlijk onzin.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
(jarig!)
Frietzegger schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:55:
Dat lukt mij ook niet stef-o. Ik maak maar een on-the-go playlist met de aflevering(en) die ik wil luisteren en doe het op die manier.
iemand anders een oplossing behalve een on-the-go playlist...?
er moet toch ergens iets te doen zijn aan die play volgorde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:58
Anoniem: 42901 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:17:
[...]

Ik kan hiervan nergens een bevestiging vinden op de T-Mobile website. Weet iemand waar ik hier een officieel bericht van kan vinden?
Dit zou namelijk een reden zijn voor mij om geen verzekering af te sluiten.
Ik denk het niet, heb de iPhone 3G 16GB wit, en mn glas is stuk, kosten worden of 200 (reparatie scherm) of +- 400, voor een nieuwe telefoon. Ik hoop op het eerste.

Een verzekering lijkt opeens niet zo duur, als je in de winkel staat en je verteld wordt dat het grapje je 400 kan kosten. :X

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202218

Weet iemand of het mogelijk is om de niet-mobiele versie van sommige websites te bekijken? Ik vind het soms nogal vervelend dat ik gepushed wordt naar de mobiele versie van een site terwijl de normale versie meer functionaliteit biedt (bijv. hyves/belegger.nl) de iphone stuurt automatisch door naar de mobiele versie hiervan terwijl ik dat niet wil. Ook als ik een deeplink ingeef klapt ie terug naar de mobiele versie, zeer irritant. Iemand die weet hier mee om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:58
Is er bij de instellingen van safari? Niet ergens iets dat je in kan stellen of hij als desktop, telefoon moet geregistreerd worden?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268529

Ik heb weer wat raars ontdekt, wat ik nog niet heb gelezen op het forum. Wanneer ik een andere koptelefoon in mijn Iphone doet, doen stopt de film/muziek elke keer. Hij gaat automatisch op pauze. Wanneer ik mijn originele Iphone headset gebruikt, gebeurt dat niet. Iemand ook al dit probleem meegemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 19:20
Anoniem: 268529 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:16:
Ik heb weer wat raars ontdekt, wat ik nog niet heb gelezen op het forum. Wanneer ik een andere koptelefoon in mijn Iphone doet, doen stopt de film/muziek elke keer. Hij gaat automatisch op pauze. Wanneer ik mijn originele Iphone headset gebruikt, gebeurt dat niet. Iemand ook al dit probleem meegemaakt ?
Ehm, bij mij doet hij dat ook met de headset die bij de iPhone zat. Deze functie zit al sinds jaar en dag in iPod's, als je kabel de verbinding verbreekt gaat hij op pauze. en ook als je een kabel er in doet.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108274

Anoniem: 202218 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:15:
Weet iemand of het mogelijk is om de niet-mobiele versie van sommige websites te bekijken? Ik vind het soms nogal vervelend dat ik gepushed wordt naar de mobiele versie van een site terwijl de normale versie meer functionaliteit biedt (bijv. hyves/belegger.nl) de iphone stuurt automatisch door naar de mobiele versie hiervan terwijl ik dat niet wil. Ook als ik een deeplink ingeef klapt ie terug naar de mobiele versie, zeer irritant. Iemand die weet hier mee om te gaan?
Dat doet de iPhone niet, dit doet hyves zelf. Helaas is Hyves dan ook een grote onoverzichtelijke bagger site....dus iets minder knoppen vind ik dan wel handig :) Als het goed is verschijnt er een knop in hyves om de normale versie te starten trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 13:06
Anoniem: 268529 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:16:
Accessiores detectie detecteerd de "goede" koptelefoon niet, en (zoals al aangegeven is) dan gaat het afspelen van muziek/film automatisch op pauze om energie te besparen :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209435

Even 1 vraagje voor mij hier.
Ik heb een abo bij T-Mobile en die is over 2 maanden afgelopen.
Deze wil ik verlengen met een nieuwe telefoon en ik denk dat ik de iphone ga nemen hier voor.
Maar ik zit met 1 vraag.

Ik las een tijdje terug dat de verbinding met het internet en bereik gewoon kl*te was/is.
Is dat nu nog zo of niet?

* Ik heb wel een snelle blik door deze topic heen gedaan en zag niet duidelijk of dat nog traag was.

Gr, Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209435 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:58:
Even 1 vraagje voor mij hier.
Ik heb een abo bij T-Mobile en die is over 2 maanden afgelopen.
Deze wil ik verlengen met een nieuwe telefoon en ik denk dat ik de iphone ga nemen hier voor.
Maar ik zit met 1 vraag.

Ik las een tijdje terug dat de verbinding met het internet en bereik gewoon kl*te was/is.
Is dat nu nog zo of niet?

* Ik heb wel een snelle blik door deze topic heen gedaan en zag niet duidelijk of dat nog traag was.

Gr, Jack
Dat verschilt per persoon. Het lijkt erop dat gebruikers met Vodafone abonnementen zeer tevreden zijn (is maar een kleine groep vergeleken met t-mobile gebruikers waarschijnlijk) waar T-Mobile gebruikers wisselde ervaringen hebben. Als je thuis geen wifi hebt zou ik eerst goed uitzoeken of je wel goed bereik hebt met t-mobile 3G en de iPhone. Is er niet iemand die je kent met een iPhone of T-mobile 3G toestel in de buurt? Als het bereik trouwens niet naar je zin is dan kun je je contract laten ontbinden, dat hebben enkelen hier ook gedaan geloof ik. Ikzelf heb thuis heel slecht 3G bereik (maar heb wifi) dus daar heb ik, vooruit dan maar, geen last van. Maar als ik op de bank zit Youtube te kijken op 3G springt hij steeds op GPRS, al naar gelang ik het toestel horizontaal of verticaal houd (ik verzin dit niet)
Op mijn werk heb ik beter bereik (3G) dus dat is prettig, maar ook niet nodig eigenlijk. Ik woon Amsterdam en heb op de meeste plaatsen waar ik binnenshuis of in een gebouw kom, meestal wel 3G bereik (zelfs in de lift in het gebouw/flat in A'dam West!) en in ieder geval wel buiten als het binnen niet lukt. Wat mij verder persoonlijk is opgevallen dat ik soms in de ene kamer (binnenshuis, niet bijmezelf) prima 3G bereik heb en in een andere kamer weer niet (niet incidenteel, het is dus niet zo dat de buren daar de magnetron even aan hadden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Sinds enkele weken een apple iphone mijn ervaringen tot dusver:

Ervoor had ik een nokia GSM (verschillende steeds simpele bedrijfsGSM's ) en een acer n300 pda voor agenda, boeken lezen, muziek luisteren en navigatie.

Het toestel zelf, licht prettig in de hand, scherm is deftig alhoewel een beetje aan de kleine kant en de resolutie zou hoger moeten (acer had 3.7" scherm dat een stuk breder en groter was + VGA resolutie), wifi ontvangst is aan de magere kant .(router op bovenverdiep, acer overal beneden ontvangts, iphone enkel op 1/3e van de gelijkvloers)

Telefoneren gaat goed , goede ontvangst, surfen gaat moeizaam door het te kleine scherm (is wel stukken beter dan op de acer maar laat nog steeds te wensen over tegen desktop) snelheid van 3g valt tegen (alhoewel ik met niks kan vergelijken maar had gedacht sneller)

Gebruiks ervaringen tot nu toe gemengd in het begin heel frustreerend dat simpele dingen op mijn acer plots heel ingewikkeld worden op de iphone.
Beginnen met muziek erop zetten, moet via itunes playlist, synchroniseren, ipv simpelweg copy en paste op de oude acer.
Vervolgens de boeken erop krijgen, gaat niet simpel, allerlei debiele oplossingen zoals via webservers zijn te belachelijk voor woorden de enige deftige oplossing hacken dat ding. Dus maar gedaan half uurtje bezig geweest maar uiteindelijk toch via een simpel programma kunnen copy en pasten naar de iphone.

Dan de boeken op de iphone open krijgen, meeste ereader programma's ondertsteunen dit niet uiteindelijk 1 gevonden (rybooks via cydia als iemand het wil weten).

mail instellen ging vlot, mail applicatie zelf een beetje sober .

Iphone zelfs ingesteld teleurgesteld dat er weinig opties zijn om zaken te veranderen.

Contacten en mailadressen importeren ging vlot.

Volgende dag aardig verrast met de mogelijkheden om mediacenter (wat ik thuis staan heb) te bedienen met iphone, weer teleurgesteld in de remote desktop functies.

Nu 2 weken verder en het gevoel blijft leven: is dat het nu? Het gevoel dat ik na de eerste dag had met itunes de reclame en het dwingen via die weg te gaan dat de meeste beperkingen puur commercieel zijn, de apps store is niks speciaal en in vele gevallen is er weinig keuze, zelfs als je zou willen betalen. Het crasht meer dan mijn oude acer (alhoewel de jailbreak daar misschien voor tussenzit ) jailbreaken is bijna verplicht anders lijkt het me maar heel mager apparaat. Prijs(in belgie) ligt dat ook hoog:525 euro (die het bedrijf gelukkig betaald) de acer kostte 2.5 jaar geleden 250euro.

hopelijk komen er snel nieuwe firmware's uit en komt er wat meer beschikbaar in de appstore (of via cydia) anders zou deze wel eens vervangen kunnen worden door een htc HD

[ Voor 5% gewijzigd door k995 op 22-10-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268529

IJnte schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:31:
[...]

Accessiores detectie detecteerd de "goede" koptelefoon niet, en (zoals al aangegeven is) dan gaat het afspelen van muziek/film automatisch op pauze om energie te besparen :)
Thanks, kan je het wel ergens instellen dan of uit zetten, ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 18-06 13:06
Anoniem: 268529 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:29:
[...]

Thanks, kan je het wel ergens instellen dan of uit zetten, ik kan het nergens vinden.
Nope, zit ingebakken in een chip op et PCB :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Vind die sms herinnering maar zwaar irritant. Als het een lampje zou zijn wat knippert, geen probleem. Maar nu denk ik vaak dat ik 3 sms'jes heb gehad, terwijl het alleen maar herinneringen betreft. Kan dat niet uit, want ik zie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268783

Nee, volgens mij kan dat niet uitgeschakeld worden. Jammer, want ik heb ook liever 1 keer een melding bij het ontvangen van een sms. Hopelijk komt er wel een optie in een volgende update om die reminders uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k995 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:42:
Telefoneren gaat goed , goede ontvangst, surfen gaat moeizaam door het te kleine scherm (is wel stukken beter dan op de acer maar laat nog steeds te wensen over tegen desktop) snelheid van 3g valt tegen (alhoewel ik met niks kan vergelijken maar had gedacht sneller)
Internetten zal altijd in meer of mindere mate behelpen zijn. Het scherm is en blijft klein, pas als ze beamer telefooons of oprol schermen uitbrengen zal dit, enigszins, opgelost kunnen worden maar nog niet 100% of het internet moet zich her uitvinden. Er is op dit moment geen beter alternatief dan de iphone voor mobiel internet. Het 3G internet vind ik best snel hoor. ad.nl opent via wifi in 16 seconden en via 3G in 21 seconden, best netjes.
k995 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:42:
Nu 2 weken verder en het gevoel blijft leven: is dat het nu? Het gevoel dat ik na de eerste dag had met itunes de reclame en het dwingen via die weg te gaan dat de meeste beperkingen puur commercieel zijn, de apps store is niks speciaal en in vele gevallen is er weinig keuze, zelfs als je zou willen betalen. Het crasht meer dan mijn oude acer (alhoewel de jailbreak daar misschien voor tussenzit ) jailbreaken is bijna verplicht anders lijkt het me maar heel mager apparaat. Prijs(in belgie) ligt dat ook hoog:525 euro (die het bedrijf gelukkig betaald) de acer kostte 2.5 jaar geleden 250euro.

hopelijk komen er snel nieuwe firmware's uit en komt er wat meer beschikbaar in de appstore (of via cydia) anders zou deze wel eens vervangen kunnen worden door een htc HD
Ik vind een jailbreak absoluut niet verplicht. Hij doet toch bijna alles wat je maar wil? Bellen, internetten, emailen, gps, spelletjes, ipod, video etc. Het aanbod in de app store vind ik ook best goed, natuurlijk zijn er dingen die ik nog mis maarja, geen enkel apparaat is voor iedereen perfect, maar om het nou een mager apparaat te noemen? Ik denk niet dat er veel apparaten te vinden zijn met meer opties en die ook nog eens zo'n mooie interface hebben.

Het itunes verhaal ben ik het ergens wel mee eens maar wat je niet moet vergeten is dat de iphone ook aan de app store gekoppeld zit. Apple moet een distributiekanaal hebben anders werkt het niet. Hierdoor werkt ook het synchroniseren zo ideaal. Maar het is wel een sneaky vorm van koppelverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:11
Er is een belstatus applicatie beschikbaar!

Check it out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 00:21
Anoniem: 268783 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:09:
Nee, volgens mij kan dat niet uitgeschakeld worden. Jammer, want ik heb ook liever 1 keer een melding bij het ontvangen van een sms. Hopelijk komt er wel een optie in een volgende update om die reminders uit te zetten.
Dat is blijkbaar typisch Apple, ze stoppen er 'features' in, maar er is geen enkele mogelijkheid om deze uit te schakelen, ik denk bvb aan de sms preview die zonder pardon op de voorgrond van het scherm verschijnt.

Ze dwingen gebruikers die alles uit hun toestel willen halen tot een jailbreak. Bvb een simpele achtergrond zetten op het springboard zou toch tot de basisfunctionaliteit mogen horen...

De iPhone is een heel leuk toestel, maar voor een fw die aan versie 2.1 zit, had ik er veel meer van verwacht, zeer spijtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

BlackShadow schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:05:
[...]

Dat is blijkbaar typisch Apple, ze stoppen er 'features' in, maar er is geen enkele mogelijkheid om deze uit te schakelen, ik denk bvb aan de sms preview die zonder pardon op de voorgrond van het scherm verschijnt.

Ze dwingen gebruikers die alles uit hun toestel willen halen tot een jailbreak. Bvb een simpele achtergrond zetten op het springboard zou toch tot de basisfunctionaliteit mogen horen...

De iPhone is een heel leuk toestel, maar voor een fw die aan versie 2.1 zit, had ik er veel meer van verwacht, zeer spijtig...
Die SMS preview kun je uitzetten: General -> Passcode lock -> Show SMS preview on/off

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212478

bart155 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:44:
Er is een belstatus applicatie beschikbaar!

Check it out!
Betalen voor een status programma :')

Ik wacht wel op die van T-M zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98623

Anoniem: 212478 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:28:
[...]

Betalen voor een status programma :')

Ik wacht wel op die van T-M zelf.
Heb 'm gekocht, werkt echt supergoed! T-mobile laat ongetwijfeld nog maanden op zich wachten.
Enige waar ik niet achter kan komen is de datum waarop je nieuwe bundel weer bijgeschreven wordt.. Is dat dezelfde datum als wanneer je je contract hebt afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:11
Anoniem: 98623 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:38:
[...]

Heb 'm gekocht, werkt echt supergoed! T-mobile laat ongetwijfeld nog maanden op zich wachten.
Enige waar ik niet achter kan komen is de datum waarop je nieuwe bundel weer bijgeschreven wordt.. Is dat dezelfde datum als wanneer je je contract hebt afgesloten?
Check ff je rekening, daarop staat precies van wanneer tot wanneer de periode loopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Dafut schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:22:
[...]

Die SMS preview kun je uitzetten: General -> Passcode lock -> Show SMS preview on/off
Die SMS preview kan op deze manier niet uitgezet worden. Als het toestel in gebruik is verschijnt de preview alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Internetten zal altijd in meer of mindere mate behelpen zijn. Het scherm is en blijft klein, pas als ze beamer telefooons of oprol schermen uitbrengen zal dit, enigszins, opgelost kunnen worden maar nog niet 100% of het internet moet zich her uitvinden. Er is op dit moment geen beter alternatief dan de iphone voor mobiel internet. Het 3G internet vind ik best snel hoor. ad.nl opent via wifi in 16 seconden en via 3G in 21 seconden, best netjes.
Tiens hier duurt het tegen de minuut via wifi(en deftige verbinding) tje maakt weinig uit voor mij gebruik dat amper, maar vind het wel spijtig en iets groter scherm (zoals ik al had) zou de ervaring een stuk beter maken ik merk dat met opera 9 op de acer een website ziet er beter uit zelfs met enkel maar die extra cm breedte.
Ik vind een jailbreak absoluut niet verplicht. Hij doet toch bijna alles wat je maar wil? Bellen, internetten, emailen, gps, spelletjes, ipod, video etc.
Boeken of teksten lezen doet hij alvast niet goed, gps evenmin ik kan soms amper bepalen op enkele km's waar ik zit. Standard ipod functie is onhandig en geen zin om te zoeken naar betere, video werkt amper, ik zou alles moeten converteren naar iphone formaat en codec, en dan via itunes opladen .

Ja moest ik alles kopen via itunes dan zou het goed werken, en dat was ook mijn opmerking alles is gericht op die winkel en geld uit de mensen te halen, gebruiksvriendelijkheid is buiten wat basis zaken(zoals die mail,bellen, ipod) amper terug te vinden.
Het aanbod in de app store vind ik ook best goed, natuurlijk zijn er dingen die ik nog mis maarja, geen enkel apparaat is voor iedereen perfect, maar om het nou een mager apparaat te noemen? Ik denk niet dat er veel apparaten te vinden zijn met meer opties en die ook nog eens zo'n mooie interface hebben.
Elk windows mobile apparaat kan je met net zo veel functionaliteit uitrusten (en gratis) en is voor alles ng eens een stuk makkelijker te gebruiken ook zijn er honderd keer zoveel "apps" beschikbaar veelal gratis.

Geen gedoe met itunes of converteren gewoon via windows verkenner erop en afspelen.

Qua gebruiksgemak vind ik ze op hetzelfde niveau, wifi afzetten standaard in iphone is enkele menu's doorlopen, geen copy paste, "home" screen waar je enkel wat icoontjes op ziet, locked screen waar je buiten de tijd amper iets op zie (of je moet een extra app open), geen verschillende apps tegelijk draaien,... Nee hoor wat de iphone wel goed doet stabiel, eenduidig in standaard apps,vlotte bediening verliest hij daar weer.
Het itunes verhaal ben ik het ergens wel mee eens maar wat je niet moet vergeten is dat de iphone ook aan de app store gekoppeld zit. Apple moet een distributiekanaal hebben anders werkt het niet. Hierdoor werkt ook het synchroniseren zo ideaal. Maar het is wel een sneaky vorm van koppelverkoop.
Het is erger dan dat het is gebruiksvriendelijkheid opofferen, die koppeling zou niet gemoeten hebben, niks verplichtte apple om itunes verplicht te laten gebruiken je zou dat als extra kunnen aanbieden inclusief apps en alles, dat zou niks veranderd hebben. Buiten natuurlijk dat je dan niet de mensen constant reclame onder hun neus kan duwen en het makkelijker zou geweest zijn om niet betaalend je weg te vinden.

Spijtig vind ik, de openheid van wm en android gekoppeld aan de pluspunten van de iphone zouden het een veel beter toestel gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210471

Werkt het alleen op de Orange sim kaart als je software aanpast of ook op de providers? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98623

bart155 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:42:
[...]

Check ff je rekening, daarop staat precies van wanneer tot wanneer de periode loopt!
Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k995 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:13:
Tiens hier duurt het tegen de minuut via wifi(en deftige verbinding) tje maakt weinig uit voor mij gebruik dat amper, maar vind het wel spijtig en iets groter scherm (zoals ik al had) zou de ervaring een stuk beter maken ik merk dat met opera 9 op de acer een website ziet er beter uit zelfs met enkel maar die extra cm breedte.
Het verschil is wel dat de acer die jij beschrijft geen telefoon is maar een pocket pc, daarom kan het scherm ook wel enigszins groter zijn. De iphone moet toch dagelijks makkelijk in je broekzak mee te nemen zijn. Dan moet je ergens concessies in doen. Nu al klagen mensen over de grootte terwijl het bijna alleen scherm is. Waarom jouw internet zo langzaam is weet ik ook niet. :p
Boeken of teksten lezen doet hij alvast niet goed, gps evenmin ik kan soms amper bepalen op enkele km's waar ik zit. Standard ipod functie is onhandig en geen zin om te zoeken naar betere, video werkt amper, ik zou alles moeten converteren naar iphone formaat en codec, en dan via itunes opladen .
Boeken lezen heb ik geen ervaring mee, ik ben nog zo ouderwets dat ik boeken lees met allemaal van die bladzijdes enzo. In de jaren 90 zag je dat wel vaker ;) Mijn GPS werkt buiten zeer precies, afgezien van dat hij nog geen turn-by-turn navigatie heeft heb ik hem al een paar keer goed kunnen gebruiken. Binnen geeft die een mogelijke afwijking van een aantal straten maar het bolletje staat nog redelijk goed, er kan een paar huizen in zitten.

je moet idd video converteren, dat is niet heel handig, dat klopt. De kwaliteit echter is werkelijk subliem. De ipod is ook niet erg gebruiksvriendelijk, een echte ipod is handiger. Ik kan me echter niet herinneren dat dat in WM beter is. Ik heb er zelf nooit een gehad maar vrienden van me wel.
Ja moest ik alles kopen via itunes dan zou het goed werken, en dat was ook mijn opmerking alles is gericht op die winkel en geld uit de mensen te halen, gebruiksvriendelijkheid is buiten wat basis zaken(zoals die mail,bellen, ipod) amper terug te vinden.
Ik vind de iphone juist wel op alle fronten gebruiksvriendelijker dan WM. Wat ze goed gedaan hebben vind ik is dat ze osx draaien met een aangepast frontje. WM is gewoon windows maar dan klein, met een start balkje en die dingen. Dat vind ik niet gebruiksvriendelijk. Het is zo'n chaos op je scherm. Dit is lekker clean en duidelijk (behalve het instellingen menu dan)
Elk windows mobile apparaat kan je met net zo veel functionaliteit uitrusten (en gratis) en is voor alles ng eens een stuk makkelijker te gebruiken ook zijn er honderd keer zoveel "apps" beschikbaar veelal gratis.
Je moet de iPhone natuurlijk wel even tijd gunnen. Hoe lang bestaat WM nou al. Dat daar 100x zoveel apps voor zijn is logisch, geef het tijd en dat komt voor de iPhone ook.
Qua gebruiksgemak vind ik ze op hetzelfde niveau, wifi afzetten standaard in iphone is enkele menu's doorlopen, geen copy paste, "home" screen waar je enkel wat icoontjes op ziet, locked screen waar je buiten de tijd amper iets op zie (of je moet een extra app open), geen verschillende apps tegelijk draaien,... Nee hoor wat de iphone wel goed doet stabiel, eenduidig in standaard apps,vlotte bediening verliest hij daar weer.
Wat ik al zei is inderdaad het instellingen menu niet handig. Ook copy-paste is een gemis. Het home screen vind ik juist zo goed, alleen wat icoontjes, hoe gebruiksvriendelijk wil je het hebben. Zo'n lock screen met een kalender en agenda enzo zou idd een leuke toevoeging zijn, al vind ik het persoonlijk niet interessant.

Heeft de iPhone geen vlotte bediening? Dat vind ik dus juist wel, bellen gaat erg snel en is erg uitgebreid, contact info vind ik super uitgewerkt, internetten gaat erg vlot en makkelijk, mail ook. App store is simpel en duidelijk, apps installeren of verwijderen gaat super snel en simel. Afgezien van de instellingen weet ik niet wat er niet vlot aan is.

Wat zou je met multi task willen doen dan? Bellen is multi task en de ipod is multi task. Afgezien van een msn app zie ik de meerwaarde niet.
Het is erger dan dat het is gebruiksvriendelijkheid opofferen, die koppeling zou niet gemoeten hebben, niks verplichtte apple om itunes verplicht te laten gebruiken je zou dat als extra kunnen aanbieden inclusief apps en alles, dat zou niks veranderd hebben. Buiten natuurlijk dat je dan niet de mensen constant reclame onder hun neus kan duwen en het makkelijker zou geweest zijn om niet betaalend je weg te vinden.

Spijtig vind ik, de openheid van wm en android gekoppeld aan de pluspunten van de iphone zouden het een veel beter toestel gemaakt hebben.
Het itunes verhaal ben ik het mee eens. Ik gebruik itunes toch al dus voor mij maakt het niks uit maar ik kan me voorstellen als je een windows media player of winamp gebruiker bent dat het erg irritant om voor je iphone itunes te moeten gebruiken. Ik snap niet dat Neelie Kroes daar niks aan doet. Microsoft mocht toch ook geen windows media player meer lever bij windows? Waarom mag dit dan wel.... maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:54
Ik heb een probleem met mijn first gen iPhone, een softwareprobleem zo lijkt. Het is namelijk zo dat af en toe de trilfunctie van de iPhone echt ineens superzacht wordt, het lijkt voornamelijk te gebeuren als ik gebeld word terwijl de iPhone in z'n dock zit. Oplossing is ringtonevolume zachter zetten en vervolgens weer harder of rebooten. Maar het is beide niet echt ideaal, zeker aangezien de iPhone denkt dat dat het handig om een preview van het volume van de ringtone geven, ook al staat de iPhone op stil.

Hebben meer mensen dit? Op internet vond ik weinig, behalve de oplossing van het harder en zachter zetten van het geluid. Ik heb het pas sinds de 2.0 firmware, sinds 2.0.1 ofzo gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Niet online
MarcoC schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:56:
Ik heb een probleem met mijn first gen iPhone, een softwareprobleem zo lijkt. Het is namelijk zo dat af en toe de trilfunctie van de iPhone echt ineens superzacht wordt, het lijkt voornamelijk te gebeuren als ik gebeld word terwijl de iPhone in z'n dock zit. Oplossing is ringtonevolume zachter zetten en vervolgens weer harder of rebooten. Maar het is beide niet echt ideaal, zeker aangezien de iPhone denkt dat dat het handig om een preview van het volume van de ringtone geven, ook al staat de iPhone op stil.

Hebben meer mensen dit? Op internet vond ik weinig, behalve de oplossing van het harder en zachter zetten van het geluid. Ik heb het pas sinds de 2.0 firmware, sinds 2.0.1 ofzo gok ik.
Ik heb het probleem dat ik die trilfunctie überhaupt nauwelijks voel. Ik draag vrij strakke broeken, geen baggy pants ofzo en nog voel ik hem nauwelijks. Daar baal ik echt ontzettend van, want het speakervolume is ook al waardeloos, dus ik hoor hem heel vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mwah, toch best respectabel dacht ik zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhq.nl/~marco/IMG_0019.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Anoniem: 151391 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:36:
Het verschil is wel dat de acer die jij beschrijft geen telefoon is maar een pocket pc, daarom kan het scherm ook wel enigszins groter zijn. De iphone moet toch dagelijks makkelijk in je broekzak mee te nemen zijn. Dan moet je ergens concessies in doen. Nu al klagen mensen over de grootte terwijl het bijna alleen scherm is.
Je had de groottes moeten vergelijken :

iphone 3g:
3G:
(115.5 mm) (h)
(62.1 mm) (w)
(12.3 mm) (d)

acer n300
110 (h)
70 (W)
13.7 (d)

http://global.acer.com/products/pda/spec_pda_n300.htm
Wikipedia: iPhone

Die is dus een stuk korter maar breder, breedte die volledig word ingenomen door extra scherm dat het toestel echt beter maakt, de extra hoogte in de iphone word niet benut voor het scherm . Om het je in te beelden die extra cm als ik de 2 naast elkaar leg kan je bijna een extra kolom iconen toevoegen aan de acer.

Beide zijn even zwaar : 135g
Boeken lezen heb ik geen ervaring mee, ik ben nog zo ouderwets dat ik boeken lees met allemaal van die bladzijdes enzo. In de jaren 90 zag je dat wel vaker ;)
:-) tja die kosten geld dat van mij is eerder "geleend" ;)
je moet idd video converteren, dat is niet heel handig, dat klopt. De kwaliteit echter is werkelijk subliem. De ipod is ook niet erg gebruiksvriendelijk, een echte ipod is handiger. Ik kan me echter niet herinneren dat dat in WM beter is. Ik heb er zelf nooit een gehad maar vrienden van me wel.
in wm heb je enkele heel handige programma's zoals mortplayer, of winamp of zelf itunes of een iphone lookalike
Ik vind de iphone juist wel op alle fronten gebruiksvriendelijker dan WM. Wat ze goed gedaan hebben vind ik is dat ze osx draaien met een aangepast frontje. WM is gewoon windows maar dan klein, met een start balkje en die dingen. Dat vind ik niet gebruiksvriendelijk. Het is zo'n chaos op je scherm. Dit is lekker clean en duidelijk (behalve het instellingen menu dan)
Je zegt zelf dat je geen ervaring hebt met wm, klein balkje? Simpel programma om die balk te vergroten, of weg te laten en een iphone interface, of mobile shell of rltoday war je enorm veel zelf mee kan :

Afbeeldingslocatie: http://i264.photobucket.com/albums/ii198/azzambm/IphonewithstyleII.png

Afbeeldingslocatie: http://rotlaus-software.de/forum/postgallery.php?pid=5310&filename=blue+shade.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rotlaus-software.de/forum/postgallery.php?pid=4541&filename=WinPhone1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://rotlaus-software.de/forum/postgallery.php?pid=4541&filename=WinPhone1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pointui.com/images/Products/Home/Home_01.jpg

Ik zou graag dat soort vrijheid op de iphone zien.
Je moet de iPhone natuurlijk wel even tijd gunnen. Hoe lang bestaat WM nou al. Dat daar 100x zoveel apps voor zijn is logisch, geef het tijd en dat komt voor de iPhone ook.
Ik kijk enkel naar wm5 en 6 apps de eerste wm5 was de dell axim x51 die eind 2005 uit kwamdus 3 jaar tegen de 1.5 jaar met de iphone. Denk dat de beperkingen op de sdk en met itunes en dan nog eens gekoppeld met de firmware changes die apps niet meer doen werken daar de meeste reden voor zijn.
Wat ik al zei is inderdaad het instellingen menu niet handig. Ook copy-paste is een gemis. Het home screen vind ik juist zo goed, alleen wat icoontjes, hoe gebruiksvriendelijk wil je het hebben. Zo'n lock screen met een kalender en agenda enzo zou idd een leuke toevoeging zijn, al vind ik het persoonlijk niet interessant.

Heeft de iPhone geen vlotte bediening? Dat vind ik dus juist wel, bellen gaat erg snel en is erg uitgebreid, contact info vind ik super uitgewerkt, internetten gaat erg vlot en makkelijk, mail ook. App store is simpel en duidelijk, apps installeren of verwijderen gaat super snel en simel. Afgezien van de instellingen weet ik niet wat er niet vlot aan is.
Nieuws , weer gemiste sms'en , mails,... gelijk wat je wilt er in het lock screen kunnen opzetten zonder dat je elke keer naar die applicatie moet gaan.

Bellen en contacts: tja pocketcm is uitgebreider en net zo makkelijk, internet gaat idd goed . App store is niks speciaal en zelfs lastig dat je verplicht langs daar moet, in windows mobile is het meestal een exe dubbelklikken en eens klikken waar je wil instaleren niks rommelen met synchroniseren of problemen dat je itunes thuis en op je werk gebruikt en je apps niet kan instaleren of verwijderen .

Ik heb in die korte tijd met de iphone al meer work arounds moeten zoeken om iets gedaan te krijgen dan dat ik ooit moest doen op wm en dat vind ik spijtig.
Wat zou je met multi task willen doen dan? Bellen is multi task en de ipod is multi task. Afgezien van een msn app zie ik de meerwaarde niet.
betere response van apps, als ik nu van kaarten naar iets anders wil gaan en terug moet je alles weer opnieuw doen geld zo voor alles, buiten idd enkele selecte applicaties, mij stoort het het meest met zware apps zoals een boek of een excel durt 10-20sec om in te laden. ga eens zien naar backgrounder om dat op te lossen.

het pluspunt is wel eens alles goed ingesteld blijft het goed en snel werken iets wat met windows mobile wel eens wilde tegenvallen. Maar die acer had dan ook maar een 300mhz cpu tegen een moderne 600?mhz in de iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
k995 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:53:
[...]

Je had de groottes moeten vergelijken :

iphone 3g:
3G:
(115.5 mm) (h)
(62.1 mm) (w)
(12.3 mm) (d)

acer n300
110 (h)
70 (W)
13.7 (d)

http://global.acer.com/products/pda/spec_pda_n300.htm
Wikipedia: iPhone

Die is dus een stuk korter maar breder, breedte die volledig word ingenomen door extra scherm dat het toestel echt beter maakt, de extra hoogte in de iphone word niet benut voor het scherm . Om het je in te beelden die extra cm als ik de 2 naast elkaar leg kan je bijna een extra kolom iconen toevoegen aan de acer.

Beide zijn even zwaar : 135g
Het is geen goede vergelijking. Neem bijv. de iPhone en de iPod touch. Dan zie je wat een verschil het maakt in grote om er ook mee te kunnen bellen ;).

Als je verder zo goed kan werken met Windows Mobile en het tweaken daarvan leuk vindt dan vraag ik me af waarom je voor de iPhone hebt gekozen? Dat werkt immers anders en ook de hele filosofie daarachter is heel anders. Dat betekent wennen en dingen op een andere manier doen, zeker als je zo intensief wilt tweaken...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
k995 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:53:

[...]

Ik kijk enkel naar wm5 en 6 apps de eerste wm5 was de dell axim x51 die eind 2005 uit kwamdus 3 jaar tegen de 1.5 jaar met de iphone. Denk dat de beperkingen op de sdk en met itunes en dan nog eens gekoppeld met de firmware changes die apps niet meer doen werken daar de meeste reden voor zijn.
De appstore is er toch pas vanaf 11 juli dus vanaf die tijd moet je berekenen toch? Dus geen 1,5 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127386

Maar je kan er dus niet mee bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Hoedje schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:59:
[...]

Het is geen goede vergelijking. Neem bijv. de iPhone en de iPod touch. Dan zie je wat een verschil het maakt in grote om er ook mee te kunnen bellen ;).
Bijna niks? 1 cm langer , 3mm dikker en 1 mm breder+20gram.
Als je verder zo goed kan werken met Windows Mobile en het tweaken daarvan leuk vindt dan vraag ik me af waarom je voor de iPhone hebt gekozen? Dat werkt immers anders en ook de hele filosofie daarachter is heel anders. Dat betekent wennen en dingen op een andere manier doen, zeker als je zo intensief wilt tweaken...
Tja is van het werk mijn collega heeft al een windows mobile en om support te bieden leek me het beste als ik iets anders pak, nokia zag ik compleet niet zitten dus een iphone die toch ook al wat mensen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Iemand die weet of Apple in de volgende firmware iets gaat doen aan het standaard expanden van alle subfolders? Is zeer irritant als je een fikse subfolder structuur hebt in je mailomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
k995 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:18:
[...]

Het is een beetje nutteloze discussie, maar het is zeker niet "bijna niks". De iPhone is alleen al bijna de helft (45%) dikker dan een iPod touch ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Anoniem: 98623 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:38:
[...]

Sorry maar waar hebben jullie het over....app bestaat allang!
gewoon inloggen op my t-mobile en dan kun je het instellen...volg de exacte instructies!
dus je moet OP JE IPHONE naar de site gaan en de tool activeren!
Ik heb gemerkt dat het anders niet goed werkt, of blijft werken!

http://fuzzyshot.com/shar...KxxGPTuA/photo/ggRt6L6FE5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k995 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:18:

Waar hebben we het over? Dat is toch bijna niks, 3 mm en 1 mm, dat is met het blote oog amper waarneembaar. En wel 1 hele cm langer... shame on you iphone...

Sorry, maar dit wordt wel heel erg miereneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
BlackShadow schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:57:
[...]

Die SMS preview kan op deze manier niet uitgezet worden. Als het toestel in gebruik is verschijnt de preview alsnog.
Dit kan wel zo. Je ziet dan alleen staan:

... sms ontvangen.

Hier tenminste wel ;)

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
mikevanrooijen schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:56:
[...]

Sorry maar waar hebben jullie het over....app bestaat allang!
gewoon inloggen op my t-mobile en dan kun je het instellen...volg de exacte instructies!
dus je moet OP JE IPHONE naar de site gaan en de tool activeren!
Ik heb gemerkt dat het anders niet goed werkt, of blijft werken!

http://fuzzyshot.com/shar...KxxGPTuA/photo/ggRt6L6FE5
Dat is gewoon een Webapp, geen normale App...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SaURoN schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:55:
[...]

Dat is gewoon een Webapp, geen normale App...
Maar werkt net zo goed en kost niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Anoniem: 151391 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:01:
[...]

Maar werkt net zo goed en kost niks...
Vind jij, ik vind het makkelijk om te zien hoeveel dagen ik nog heb etc. en 1,70 ga ik nou ook niet faillet van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
SaURoN schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:10:
[...]

Vind jij, ik vind het makkelijk om te zien hoeveel dagen ik nog heb etc. en 1,70 ga ik nou ook niet faillet van....
Mij lijkt de app ook handiger ;)
Het is dat ik KPN heb, en daar geen app voor is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SaURoN schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:10:
[...]

Ieder het zijne maar kun je niet tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

musiqman schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:19:
[...]

Dit kan wel zo. Je ziet dan alleen staan:

... sms ontvangen.

Hier tenminste wel ;)
hier ook, passlock aanzetten en even terug naar toetsenblok. Daarna passlock weer uitgezet en die andere instelling niet meer aangeraakt. Werkt!

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Anoniem: 151391 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:11:
[...]

Ieder het zijne maar kun je niet tellen?
jawel, maar waarom zou ik dat doen als voor 1,70 het probleem niet bestaat?Dat jij geen 1,70 er voor uit wilt geven moet jij zelf weten, maar ga dan niet iets als nutteloos betitelen, dat is voor iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Geen gedoe met itunes of converteren gewoon via windows verkenner erop en afspelen.
Dat argument heb ik de afgelopen jaren al diverse malen gehoord. Wanneer je dan echter vraagt hoeveel gratis programma's er dan zijn blijft het wel erg stil ineens. Wat dat betreft spant PalmOS nog steeds kroon met de hoeveelheid applicaties en ook met de hoeveelheid gratis applicaties. Ik heb ook het idee dat in geval van PalmOS dit ook veel beter georganiseerd is dan bij Windows Mobile wat zich zo over het internet lijkt te verdelen.
...geen verschillende apps tegelijk draaien,...
Zo'n beetje 99% van de problemen bij Windows Mobile ontstaan doordat je bij Windows Mobile meer dan 1 applicatie tegelijk kunt draaien (dat kun je officieel ook bij de iPhone en bij PalmOS; de muziekspelers draaien in de achtergrond door netzoals de telefonie apps en het fetch mail gebeuren). Doordat bij Windows Mobile nogal wat applicaties op de achtergrond draaien en je eigenlijk vrijwel nooit een applicatie afsluit vreet dat enorm veel resources en daarmee ook accuduur. Daarom zijn die apparaten ook vrij instabiel en kunnen ze niet zo gek lang op de accu mee. Ik vind het dan ook een groot voordeel dat systemen zoals PalmOS en de iPhone vrijwel geen mogelijkheid hebben om applicaties in de achtergrond te laten draaien. Daarmee voorkom je ook het bekende probleem dat een app die brak in elkaar steekt dermate veel kan verstoken dat binnen notime je accu leeg is. Als je dan wilt bellen gaat dat heel erg moeilijk ;)
Tja, bij Windows Mobile zit ik vast aan Windows en ActiveSync (bij Vista dan weer niet want die heeft dat ingebouwd), bij Nokia zit ik aan hun PC Suite vast en bij PalmOS moet ik weer dingen als HotSync gaan gebruiken al dan niet icm dingen als Outlook of Palm Desktop. Die applicaties heb je gewoon nodig om überhaupt iets te kunnen synchroniseren. Nadeel bij Windows Mobile is dat je veelal ActiveSync moet gebruiken wil je uberhaupt iets aan applicaties installeren. Bij de Palm volstaat het downloaden van de .prc en bij de iPhone kun je het gewoon vanaf je telefoon doen. Bij die laatste twee is de sync software dan geen vereiste tenzij je de gegevens met die op je computer wilt syncen.

Mocht je geen iTunes willen gebruiken dan kun je voor $39,95 een iPhone sync tool van Mark/Space aanschaffen. Met deze tool kun je ook je sms'jes en je belhistorie backuppen en met het bijbehorende programma bekijken. Ook notities kunnen worden gesynchroniseerd. Mark/Space is bekend geworden voor hun sync software voor de Mac voor PalmOS en later ook Windows Mobile PDA's. Gelukkig hebben ze bij de iPhone sync software ook bedacht dat er Windows mensen met een iPhone zijn: de software is er voor de Mac en voor Windows. Ik heb alleen nog niet verder gekeken naar wat het precies allemaal doet en kan, ook nog geen reviews gezien maar dit lijkt me toch wel een aardig leuke applicatie (de prijs is dan weer wat minder).
Ik ben blij dat ze dat niet hebben gedaan omdat er wel bar weinig pluspunten aan die systemen zitten, dan zou de iPhone al helemaal niet van de grond zijn gekomen. Dat is dan ook te zien in de slechte verkoopaantallen van Windows Mobile en Android spul waarbij wel opgemerkt moet worden dat Android net uit is en er nog een aardig groei potentieel in zit (waarbij het toch echt wel tijd wordt dat ze een sync mogelijkheid invoeren, minimale vereiste voor velen; if not dan worden het zeer waarschijnlijk barre tijden voor Android).
UltraSub schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:18:
Iemand die weet of Apple in de volgende firmware iets gaat doen aan het standaard expanden van alle subfolders? Is zeer irritant als je een fikse subfolder structuur hebt in je mailomgeving.
Het lijkt me ook prettig dat ik in de mail applicatie kan instellen op welke imap mappen ik wil subscriben gecombineerd met de mogelijkheid om mappen te collapsen of niet. Als ze standaard subscription op al je imap mappen doen met de optie om te kiezen welke je achteraf toch niet wilt zou ik dat ook prima vinden. Ik denk dat dat zeker voor imap een aardige aanwinst is qua gebruiksgemak.

[ Voor 15% gewijzigd door ppl op 24-10-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268783

Ik krijg de laatste tijd af en toe onderstaande melding. Iemand een idee hoe dit wordt veroorzaakt? Heb het alleen gehad met een WIFI verbinding, niet met 3G.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/p.deruiter/100068/photo1224919928952/web.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Pretorian_ schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:39:
[...]

hier ook, passlock aanzetten en even terug naar toetsenblok. Daarna passlock weer uitgezet en die andere instelling niet meer aangeraakt. Werkt!
Net nog even getest (mijn ervaringen waren met een eerdere fw):
- Passcode 2 x ingeven, sms preview OFF
- iPhone locken, met passcode unlocken
- Passcode terug uitschakelen, sms preview blijft op OFF

Maar als ik een smsje ontvang, blijf ik de volledige inhoud zien als de telefoon niet gelocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
BlackShadow schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:47:
[...]

Maar als ik een smsje ontvang, blijf ik de volledige inhoud zien als de telefoon niet gelocked is.
Dat blijf je volgens mij ook houden, volgens mij is er wel een tooltje die dat kan uitschakelen voor je als je jailbreak hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Hoedje schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:29:
[...]

Het is een beetje nutteloze discussie, maar het is zeker niet "bijna niks". De iPhone is alleen al bijna de helft (45%) dikker dan een iPod touch ;) .
Het is idd nutteloos omdat het over 3 mm gaat, je %'en sleur je erbij om het indrukwekkender te maken, zeg me eens wie 3 mm voelt?
Anoniem: 151391 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:10:
[...]

Waar hebben we het over? Dat is toch bijna niks, 3 mm en 1 mm, dat is met het blote oog amper waarneembaar. En wel 1 hele cm langer... shame on you iphone...

Sorry, maar dit wordt wel heel erg miereneuken.
Idd ik zeg net hetzelfde ze zijn ongeveer even groot daarom dat ik ook zei dat het bijna niks scheelt tussen de iphone en de touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
ppl schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:02:
[...]

Dat argument heb ik de afgelopen jaren al diverse malen gehoord. Wanneer je dan echter vraagt hoeveel gratis programma's er dan zijn blijft het wel erg stil ineens. Wat dat betreft spant PalmOS nog steeds kroon met de hoeveelheid applicaties en ook met de hoeveelheid gratis applicaties. Ik heb ook het idee dat in geval van PalmOS dit ook veel beter georganiseerd is dan bij Windows Mobile wat zich zo over het internet lijkt te verdelen.
Dan sprak je tegen mensen die er weinig van kende, er zijn duizenden gratis apps voor windows mobile. Palm OS?Toont hoeveel je achterloopt meeste palms die nu uitkomen hebben windows mobile

Beter georganiseerd? Dat kan maar als je google kan gebruiken is het geen enkel probleem iets te vinden ,

ik zoek bijvoorbeeld een remote desktop tool voor iphone, nog niks gevonden (buiten betaalende of crippled vpn)
bij windows mobile :

http://www.google.be/sear...ktop+windows+mobile&meta=

genoeg hits
Zo'n beetje 99% van de problemen bij Windows Mobile ontstaan doordat je bij Windows Mobile meer dan 1 applicatie tegelijk kunt draaien (dat kun je officieel ook bij de iPhone en bij PalmOS; de muziekspelers draaien in de achtergrond door netzoals de telefonie apps en het fetch mail gebeuren). Doordat bij Windows Mobile nogal wat applicaties op de achtergrond draaien en je eigenlijk vrijwel nooit een applicatie afsluit vreet dat enorm veel resources en daarmee ook accuduur. Daarom zijn die apparaten ook vrij instabiel en kunnen ze niet zo gek lang op de accu mee.
welke wm heb je gehad? er zijn zo'n 100 gratis apps die instellen dat kruisje duwen applicatie afsluit, of die dynamish geheugen beheren en vrijmaken of ... keuze te over om dit niet te laten gebeuren.

En problemen door teveel bij elkaar ? nee hoor, meestal zijn het problemen door slechte geschreven applicatie's . Daar zie ik het enige nut van een door apple zelf geleide store in ervoor zorgen dat de daar aangeboden apps deftig zijn en je apparaat niet verneuken.
Ik vind het dan ook een groot voordeel dat systemen zoals PalmOS en de iPhone vrijwel geen mogelijkheid hebben om applicaties in de achtergrond te laten draaien. Daarmee voorkom je ook het bekende probleem dat een app die brak in elkaar steekt dermate veel kan verstoken dat binnen notime je accu leeg is. Als je dan wilt bellen gaat dat heel erg moeilijk ;)
Toch raar dat zoveel mensen gewoon functionaliteit opofferen om ingebeelde problemen omdat de fabrikant hen dit voorkauwt in wat PR. Als apple dit had deftig willen doen geef dan de keuze maak een bakgrounder app die je de mogelijkheid geeft dan kan je nog kiezen, het opleggen met dit als excuus is net hetzelfde als osx enkel voor mac hardware . Je hoeft minder moeite te doen voor je OS omdat je weet dat het nooit belast zal worden.

Accu leeg? batterijduur van htc en iphone is vergelkijkbaar,n de palms(zonder wm) zitten meestal daaronder, meerdere apps tegelijk maakt daar dus weinig voor uit
Tja, bij Windows Mobile zit ik vast aan Windows en ActiveSync (bij Vista dan weer niet want die heeft dat ingebouwd), bij Nokia zit ik aan hun PC Suite vast en bij PalmOS moet ik weer dingen als HotSync gaan gebruiken al dan niet icm dingen als Outlook of Palm Desktop. Die applicaties heb je gewoon nodig om überhaupt iets te kunnen synchroniseren. Nadeel bij Windows Mobile is dat je veelal ActiveSync moet gebruiken wil je uberhaupt iets aan applicaties installeren.
Toon je weeral aan hoe weinig je ervan kent (hoe kan je commentaar gheve op iets dat je duidelijk nooit gebruikt hebt?

Je kan bij windows mobile de cab(=programma) op het toestel zetten en uitvoeren, of downloaden van internet op het toestel en uitvoeren, zonder active sync.
Bij de Palm volstaat het downloaden van de .prc en bij de iPhone kun je het gewoon vanaf je telefoon doen. Bij die laatste twee is de sync software dan geen vereiste tenzij je de gegevens met die op je computer wilt syncen.
Net zoals bij wm alleen geeft die je weeral de keuze.
Mocht je geen iTunes willen gebruiken dan kun je voor $39,95 een iPhone sync tool van Mark/Space aanschaffen. ,,,,,(de prijs is dan weer wat minder).
idd vandaar ook mijn opmerking dat het precies ontworpen is als melkoe, missende functionaliteit inclusief.
En nee ik ga geen 40euro uitgeven aan iets wat er standaard had moeten bijzitten.
Ik ben blij dat ze dat niet hebben gedaan omdat er wel bar weinig pluspunten aan die systemen zitten, dan zou de iPhone al helemaal niet van de grond zijn gekomen. Dat is dan ook te zien in de slechte verkoopaantallen van Windows Mobile en Android spul waarbij wel opgemerkt moet worden dat Android net uit is en er nog een aardig groei potentieel in zit (waarbij het toch echt wel tijd wordt dat ze een sync mogelijkheid invoeren, minimale vereiste voor velen; if not dan worden het zeer waarschijnlijk barre tijden voor Android).
Slechte verkoopcijfers? miljoenen noem jij slecht en android is amper uit hoeveel verkoopt htc alleen al niet?

Wm heeft net zoals het iphone os zijn voor en nadelen hangt er maar vanaf wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-03 18:51
Gisteren een iPhone 16Gb gehaald en ik kom er net achter dat wanneer ik bijv. muziek afspeel over de speakers, dat er dan alleen maar geluid uit de linker speaker komt. Ik kan me niet voorstellen dat dit zo hoort, maar kan iemand dat bevestigen????

.Box | Zet de Klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmorian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-02-2024
Inmiddels heb ik alweer een tijdje mijn iPhone en ben er eigenlijk best wel tevreden over.
Maar nu heb ik best wel een vervelend probleem.

Mijn agenda wil niet meer openen. Na het drukken op de knop opent het scherm, het blijft een minuut wit en gaat weer terug naar het springboard. En dat is dus echt elke keer zo.

Een ander nadeel is dus dat er blijkbaar iets blijft hangen, want als ik bij de statistieken kijk dan is mijn gebruik altijd gelijk aan de stand-by tijd. Ik haal nu dus nog maar max. 10 uur op een volle batterij.

Aangezien eigenlijk alleen mijn agenda echt fouten geeft verwacht ik dat het daar in zit. Ik sync mijn google agenda via Nuevasync.com en heb al geprobeerd om dit account uit te zetten of te verwijderen, maar ook daar blijft de iPhone op hangen (wat het wel weer waarschijnlijker maakt dat hier het probleem in zit).

Ook een reboot of reset lost het probleem niet op. Ik ben bang dat ik mijn iPhone moet herstellen, maar daar heb ik niet zoveel zin in. Ben een beetje bang om gegevens kwijt te raken. Misschien zijn er nog meer die dit probleem hebben? En misschien heeft iemand nog een idee?

Update: Inmiddels heb ik besloten mijn iPhone toch volledig te herstellen. En dat ging eigenlijk verrassend goed. Ik ben niet echt veel kwijt geraakt. Mijn contacten, wifi instelling, email en agenda instellingen zijn allemaal teruggezet zoals verwacht. Maar wat ik niet verwacht had is dat ik na het opnieuw synchroniseren van mijn Apps ook de specifieke data van de Apps weer had (dus savegames, instellingen en andere data). Het enige dat ik echt 'kwijt' was was alle muziek die ik erop heb staan, maar dat komt omdat ik er voor gekozen heb om dit handmatig te beheren.

Het resultaat is wel dat mijn agenda het weer doet, dat de iPhone niet meer altijd in gebruik is en dat de batterij dus weer een normale levensduur heeft. :)

luidspreker probleem hierboven: Dat is normaal er zit maar 1 speaker op, de andere is de microfoon

[ Voor 26% gewijzigd door elmorian op 27-10-2008 10:06 . Reden: luidspreker opmerking toegevoegd + update over herstellen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Anoniem: 268783 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:36:
Ik krijg de laatste tijd af en toe onderstaande melding. Iemand een idee hoe dit wordt veroorzaakt? Heb het alleen gehad met een WIFI verbinding, niet met 3G.

[afbeelding]
Zou het aan de wifi kunnen liggen? Ik heb dat op de TU/e ook altijd maar thuis heb ik het nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
fguchelaar schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:41:
Gisteren een iPhone 16Gb gehaald en ik kom er net achter dat wanneer ik bijv. muziek afspeel over de speakers, dat er dan alleen maar geluid uit de linker speaker komt. Ik kan me niet voorstellen dat dit zo hoort, maar kan iemand dat bevestigen????
Ik dacht een tijdje geleden ook dat dat niet klopte. Maar het blijkt zo te horen. De rechter is namelijk een microfoon en geen speaker.

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212478

Meer peeps waar de iPhone (2.1) de simkaart niet meer herkend?! Heb het in een week nu zeker een keer of 10 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Meer mensen waar de iPhone enorm stoort op speakers? Heb daar met andere telefoons (ook met push verbinding) niet zó veel last van. Valt me eigenlijk al een tijd op. Is ook de enige telefoon die stoort op mijn wekkerradio (en das pas echt irritant) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Ok, over een paar uurtjes is het zover: wintertijd. Heeft iemand een idee of de iPHone dat automatisch aan gaat passen? Ik kan er geen instelling voor vinden en aangezien ik morgen om 7 uur op moet om te werken is het nogal cruciaal om optijd gewekt te worden...

Als hij niet verspringt, dan word ik... te vroeg wakker? Dit gedoe met de zon enzo is zó verwarrend...

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

UltraSub schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:50:
Meer mensen waar de iPhone enorm stoort op speakers? Heb daar met andere telefoons (ook met push verbinding) niet zó veel last van. Valt me eigenlijk al een tijd op. Is ook de enige telefoon die stoort op mijn wekkerradio (en das pas echt irritant) :P
Alle GSM telefoons storen op slecht afgeschermde speakers of hun line-level bedrading. Koop betere speakers of zet UMTS aan.
DaSchop schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 00:42:
Ok, over een paar uurtjes is het zover: wintertijd. Heeft iemand een idee of de iPHone dat automatisch aan gaat passen? Ik kan er geen instelling voor vinden en aangezien ik morgen om 7 uur op moet om te werken is het nogal cruciaal om optijd gewekt te worden...

Als hij niet verspringt, dan word ik... te vroeg wakker? Dit gedoe met de zon enzo is zó verwarrend...
Je mag een uur langer slapen. Dus als 'ie niet verspringt word je inderdaad te vroeg wakker. Geen grote ramp. Maar ik ga er eigenlijk 100% van uit dat 'ie verspringt.

Aan de andere kant: het aantal keren dat ik iemand precies een uur te laat heb zien komen de dag nadat de klok verzet moest worden kan ik niet meer op m'n vingers tellen...

[ Voor 46% gewijzigd door CyBeR op 26-10-2008 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:44
Voorjaar: vooruit
Najaar: achteruit

als het normaal 12 uur is, is het eigenlijk 11 uur, je zult dus niet te laat wakker worden :P
Bij mij stoort dit ook heel erg, maar heb er niet zo op gelet of dit ook meer is dan met andere telefoons. Irritant is het iig wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

k995 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:50:
[...]

Dan sprak je tegen mensen die er weinig van kende, er zijn duizenden gratis apps voor windows mobile. Palm OS?Toont hoeveel je achterloopt meeste palms die nu uitkomen hebben windows mobile
Ook eigen ervaring dat het lastig is om Windows Mobile apps te vinden, zeker de freeware versies. Overigens zijn Palm en PalmOS verschillende dingen: de ene is het bedrijf, het andere een specifiek OS wat niet alleen door Palm is gebruikt (Sony is ook een hele bekende PalmOS afnemer geweest, die hebben Palm aardig weten te pushen qua innovatie).
Beter georganiseerd? Dat kan maar als je google kan gebruiken is het geen enkel probleem iets te vinden ,
Dan moet je heel erg specifiek gaan zoeken en veel moeite doen. De drempel is gewoon erg hoog en dat alleen al is niet handig. Bij PalmOS is dat ook aardig hoog maar je hebt daar grote sites waar heel veel applicaties staan. Vaak zijn dit ook al de sites waar je de support vandaan kunt halen, zeg maar de fan sites.
ik zoek bijvoorbeeld een remote desktop tool voor iphone, nog niks gevonden (buiten betaalende of crippled vpn)
bij windows mobile :

http://www.google.be/sear...ktop+windows+mobile&meta=

genoeg hits
Tja, RDP is een vinding van Microsoft zelf, het zou merkwaardig zijn als ze voor hun eigen OS geen RDP client hadden ;) Buiten dat is het maar een voorbeeld uit duizenden en zullen er ook zat voorbeelden voor de iPhone te noemen zijn die je op andere platformen niet vindt. Het aanbod aan spelletjes is denk ik nu al iets waar de iPhone de winnaar in is vergeleken met de andere platformen.

VPN is trouwens iets compleet anders dan RDP en zit al standaard op de iPhone. Ik geloof dat het bij Windows Mobile nog wel eens tekort schiet en er een extra stuk software gebruikt dient te worden as het uberhaupt al mogelijk is.

Een RDP client vind ik trouwens totaal niet interessant op een mobiel apparaat als een telefoon. De schermen zijn veel te klein om er gebruik van te kunnen maken en daarom is het ook erg nutteloos. Dat VPN wat je noemt vind ik dan wel weer aardig belangrijk omdat je daarmee verbinding met het bedrijfsnetwerk kunt maken en in je webbrowser bepaalde intranetsites die geschikt zijn gemaakt voor mobiele apparatuur kunt gebruiken middels een beveiligde verbinding. Voor zakelijke gebruikers zeer nuttig.
welke wm heb je gehad? er zijn zo'n 100 gratis apps die instellen dat kruisje duwen applicatie afsluit, of die dynamish geheugen beheren en vrijmaken of ... keuze te over om dit niet te laten gebeuren.

En problemen door teveel bij elkaar ? nee hoor, meestal zijn het problemen door slechte geschreven applicatie's . Daar zie ik het enige nut van een door apple zelf geleide store in ervoor zorgen dat de daar aangeboden apps deftig zijn en je apparaat niet verneuken.
Er zijn tig applicaties (freeware of niet, dat doet totaal niet terzake) waarbij het lang niet altijd duidelijk is dat de ok knop of dat kruisje de applicatie wel of niet afsluit. Wat jij nu zegt is dat de gebruiker maar op technisch moet gaan uitzoeken of iets zich wel netjes aan bepaalde GUI voorschriften houdt of niet. Ik zou graag in jouw wereldje leven waarin iedereen verstand van zaken heeft, maakt voor mij dingen uitleggen heel wat makkelijker. De meeste mensen snappen geen hol van elektronica, daarom gaan er ook altijd zo gruwelijk veel dingen mis. Het is dan ook aan de ontwikkelaar en de fabrikant van het apparaat om iets te ontwikkelen wat nog enigszins simpel in gebruik is en waarbij je niet hele applicaties moet doorlichten of ze wel in orde zijn. Daarom is dat applicaties in de achtergrond draaien niet heel erg handig, wat overigens niet wil zeggen dat het geen enkel voordeel heeft (muziek luisteren terwijl je internet..ik vind het erg fijn :)).
Toch raar dat zoveel mensen gewoon functionaliteit opofferen om ingebeelde problemen omdat de fabrikant hen dit voorkauwt in wat PR. Als apple dit had deftig willen doen geef dan de keuze maak een bakgrounder app die je de mogelijkheid geeft dan kan je nog kiezen, het opleggen met dit als excuus is net hetzelfde als osx enkel voor mac hardware . Je hoeft minder moeite te doen voor je OS omdat je weet dat het nooit belast zal worden.
Moet je dus steeds gaan beslissen of je iets op de achtergrond wil laten draaien of niet. Dan wordt het gebruik van een apparaat wel heel erg vermoeiend. Dat zou pas een echt grote flaw in usability zijn zeg :X
Als je een klein apparaat gebruikt dan is het gewoon veel zinvoller om 1 ding tegelijk te doen op een paar uitzonderingen na (muziek luisteren kun je prima combineren met andere taken).

Je argument mbt OS X op enkel Mac hardware is ook al zo loos. Je koopt geen Mac hardware met software, nee je koopt een computer en zo'n ding is pas compleet wanneer het hardware met bijbehorende software heeft (alleen hardware kun je niks mee en alleen software is ook al nutteloos). Vrij normale gang van zaken trouwens.
Accu leeg? batterijduur van htc en iphone is vergelkijkbaar,n de palms(zonder wm) zitten meestal daaronder, meerdere apps tegelijk maakt daar dus weinig voor uit
Accuduur van een gemiddelde smartphone hedentendage ligt op 3 dagen. De oude Palm Treo 650 kon je al 5 dagen gebruiken en dat leidde tot ontzettend veel klachten van gebruikers omdat ze gewend waren dat hun Treo 600 (de voorloper van de 650) minstens een week mee ging op de accu. De Treo 680 was al helemaal het mikpunt van kritiek omdat die de accuduur al helemaal geweld aan deed. Frappante was dat ze ondanks dat het nog altijd even goed of iets beter deden dan de andere smartphones. Helaas zijn er echter zat verhalen over Windows Mobile apparaten die een kortere accuduur hebben, met name vroeger was dit heel erg. Kennelijk zijn ze door de concurrentie ingehaald qua verkorten van de accuduur ofzo (2 weken op 2 penlites is er nu niet meer bij).

Nou is dat opzich niet zo heel erg omdat het toch vaak zo is dat mensen iedere dag hun apparaat wel synchroniseren. Dan laden die dingen ook vaak meteen hun accu al op. Men hoeft zich dus alleen druk te maken over het kunnen halen van het einde van de dag qua accuduur. Als je op de achtergrond van de apps hebt draaien dan gaat accuduur nogal hard en dan wordt het erg lastig om op een apparaat dat normaliter een dag of 3 met de accu doet het einde van de dag te halen. Als je geen tot weinig mogelijkheden hebt om een programma op de achtergrond te draaien dan kan dit al heel wat minder kopzorgen zijn.
Toon je weeral aan hoe weinig je ervan kent (hoe kan je commentaar gheve op iets dat je duidelijk nooit gebruikt hebt?

Je kan bij windows mobile de cab(=programma) op het toestel zetten en uitvoeren, of downloaden van internet op het toestel en uitvoeren, zonder active sync.
Moet je dus wel een .cab hebben en aangezien de meeste programma's dan toch met een wizard komen die in een .exe formaat is... Dat was alleen niet geheel de strekking van mijn relaas over sychronisatie programma's en het meeleveren van iets als iTunes in het bijzonder.
Net zoals bij wm alleen geeft die je weeral de keuze.
Als je de mitsen en maren totaal niet meeneemt wel ja, anders beslist niet.
idd vandaar ook mijn opmerking dat het precies ontworpen is als melkoe, missende functionaliteit inclusief.
En nee ik ga geen 40euro uitgeven aan iets wat er standaard had moeten bijzitten.
Dat heb je dus ook wanneer je geen Windows gebruikt of wanneer je geen Outlook gebruikt maar toch een Windows Mobile wil hebben. Onder Linux moet je ontzettend veel moeite doen om het werkend te krijgen (als het je lukt) en voor de Mac heb je dan gelukkig firma's zoals Mark/Space die al sinds jaar en dag alternatieve sync software voor diverse platformen (PalmOS, Windows Mobile, Symbian, iPhone) maakt. Helaas zit je dan al snel aan de 40 dollar (en niet euro!) qua prijs voor zo'n stuk software.
Slechte verkoopcijfers? miljoenen noem jij slecht en android is amper uit hoeveel verkoopt htc alleen al niet?

Wm heeft net zoals het iphone os zijn voor en nadelen hangt er maar vanaf wat je nodig hebt.
Ook miljoenen kunnen slechte verkoopcijfers zijn. Dat het veel lijkt betekend niet dat het er veel zijn. Als we wereldwijd gaan kijken naar marktaandeel zul je zien dat het al jaren zo is dat Microsoft ontzettend veel moeite heeft om voet aan de grond te krijgen. In Europa beginnen ze dat nu een beetje te krijgen maar in de USA zelf zijn ze vrijwel kansloos net als een Nokia (hier heer en meester). Een leuk artikel dat hierover gaat is van 1 van de grootste Microsoft liefhebbers: Paul Thurrott. Zelfs hij moet bekennen dat Windows Mobile toch echt niet kan tippen aan wat de iPhone op dit moment is en dat Microsoft het roer aardig om moet gooien. Z'n artikel is getiteld "Windows Mobile: What Went Wrong?".
fguchelaar schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:41:
In de topicstart staat een plaatje dat gekopieerd is van de iPhone site op apple.com waar het toch heel erg duidelijk staat aangegeven, kan niet missen. Tevens is deze vraag al meerdere malen voorbij gekomen in dit topic en eerdere delen. Misschien dat je ook even de faqs door kunt nemen om te leren hoe je moet zoeken, dat wil nog wel eens hele aardige resultaten opleveren die je vragen beantwoorden ;)
Overigens is het ook niet zo heel erg handig om vrij impulsief iets aan te schaffen. Weten wat je aanschaft voorkomt vaak problemen achteraf.
Anoniem: 212478 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:47:
Meer peeps waar de iPhone (2.1) de simkaart niet meer herkend?! Heb het in een week nu zeker een keer of 10 gehad.
Werkt je sim in andere telefoons wel goed? Ik herinner me nog simkaart problemen bij de eerste batch Treo 650's van een bepaalde telco. De simtray bleek niet helemaal goed te zijn en mensen kregen gratis een nieuwe simtray. De tussentijdse oplossing was echter low tech en eenvoudig: een stukje papier tussen simkaart en simtray. Als dat niet helpt zal het wel een hardwarematig defect zijn en moet de iPhone gerepareerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 06:24
Hmm heb vandaag iets vreemds opgemerkt met me(de?) iPhone.

Als je een passcode hebt ingesteld kun je nog wel gewoon opnemen als iemand belt
Wat is het nut van een passcode dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
berendhaan schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 01:20:
Hmm heb vandaag iets vreemds opgemerkt met me(de?) iPhone.

Als je een passcode hebt ingesteld kun je nog wel gewoon opnemen als iemand belt
Wat is het nut van een passcode dan? :?
Zodat niemand bij jou gegevens kan of wil je elke keer als iemand belt je passcode invullen :P Lijkt mij zeer ongemakkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

@k995

Ok, en dan nu nog eens vanuit het standpunt van de gemiddelde consument. Hoe vaak moet dit nog herhaald worden? Wij (wij!!!) zijn een minderheid (tweakers dus), en toch willen we onze wensen opleggen aan de volledige markt. Waarom ga je er van uit dat iedereen evenveel zin heeft in het vinden van duizend wegen die naar rome leiden, of andere moeilijke tweaks en hacks.

Kijk, als het zo moeilijk is om de gemiddelde consument te visualiseren, denk dan aan uw ouders (gaat niet altijd op, maar als je nu m'n punt niet ziet, wil je het gewoon niet zien), bedrijfsleiders/managers (denk je nu echt dat die tijd en zin hebben om te tweaken en te prutsen? Die leveren hun wm mobiel gewoon in bij het IT departement bij elke kleine 'scheet' die misloopt of geconfigureerd moet worden). Jongeren. Ja, dat lees je goed, de meerderheid van de jongeren kan nauwelijks op een iets meer diepgaande manier met computers en software omgaan, ik zie het genoeg in m'n omgeving. En dit in alle lagen van de bevolking. Sommigen kan het gewoon (terecht) niets schelen. Ze kunnen vaag met een pc werken en hun ding doen, maar vraag ze niet wat syncen is, of om wat software te installeren op een mobiel apparaat. Daarbij komt ook nog dat het zwaartepunt van digitale activiteiten verschuift naar consoles (games) en mobiele apparaten (mail, communicatie, internet, cfr. japan?) Dus het moet gewoon meteen out of the box goed werken en toegankelijk zijn voor iedereen.

En dan is er nog de grote groep tweakers (zoals ik) die steeds meer een ongelooflijke afkeer begint te krijgen van al die brakke consumer oplossingen wat sommigen op de markt durven gooien. (hier is een hoop silicium op 45nm, wat specs en een brak OS, zoek het maar uit :( ). Ik ben m'n puberfase wel ontgroeid waar het 'leuk' was om zoveel mogelijk gratis progjes bij elkaar te zoeken, moeilijke 'handelingen en tweaks' te doen, enkel omdat het 'een kick' geeft wanneer je 'iets aan het werk krijgt'. 8)7 Ik verlies tegenwoordig meteen m'n geduld bij een programma dat niet meteen doet wat ik verlang of waar ik duidelijk zie dat er één of andere sukkel zonder inlevingsvermogen en visie aan heeft zitten devven. Meteen de prullenbak in. Ik kan er zelfs kwaad van worden. Ik heb er geen tijd en vooral ook geen zin meer in, er zijn leukere dingen in het leven...

Net zoals met alles waar ik geld voor neerleg wil IK vlot bediend worden, en m'n ervaringen met een apparaat moeten moeiteloos zijn. Ik wil gevorderde functionaliteit, zonder alle nadelen en gepruts. Ik wil aan een apparaat (waar ik veel centjes voor neerleg) kunnen voelen dat aan mij gedacht is, en aan mijn behoeften. Dat hoort er tegenwoordig allemaal bij. En dan voel ik me nog veel meer tevreden met m'n aankoop, waardoor ik bijna vergeet hoe duur iets was. Ziedaar iTunes (heb geen iPhone, wel een iPod). Ik kan moeiteloos syncen, content erop zetten, coverflow, genius playlist, video's op m'n iPod zetten en muziek kopen en syncen. Alleen al hiervan gaan de oren klapperen van zij die met een blokker mp3 speler rondlopen en liever 'slepen in verkenner' :')

En van dergelijke 'argumenten' zoals die van jou kan ik dus redelijk pissed worden, met alle respect. Niet omdat ik de iPhone wil verdedigen, maar omdat je zelf de fout hebt gemaakt een iPhone te kopen.

1. Je wil duidelijk meer kunnen tweaken en prutsen (mag best) en je hebt er ook voldoende skills voor ( d:)b ). Als tweaker had je gemakkelijk kunnen weten dat de iPhone niet jouw ding was, waarom koop je het dan? :S
2. Je wil geen iTunes, terwijl overal DUIDELIJK aangegeven is dat het onlosmakelijk deel uitmaakt van de iPhone en de manier waarop apple een phone in de markt wil zetten. Waarom koop je het dan? :S

Uw eisen zijn niet representatief en het apparaat is duidelijk niet voor jou bedoeld, dus daarom is het onterecht om die frustraties op de iPhone af te wentelen. Ik zou ook graag met een citroen een rondje nurburgring doen in 7m30, maar dat lukt nu eenmaal niet. Dus citroen is absolute crap voor jan modaal die een auto wil om gemakkelijk naar het werk te rijden?
k995 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:50:
[...]

Ik ken mensen met een iPhone die al over hun nek gaan als ze wéér eens google zouden moeten gebruiken om iets op te zoeken of gedaan te krijgen. Als ik sommige mensen zoiets zou moeten aansmeren, dan hoeft het al meteen niet meer, en dan zal deze ongeïnteresseerd het apparaat aan de kant leggen en nooit meer gebruiken zoals het hoort. PC's, daar zit men al genoeg achter op het werk, zeggen ze dan. Thuis hoeft het voor hen niet.
Bos... bomen... En waarom is dat niet standaard? Denk je nu echt dat iemand, muv de tweaker, meteen de link zal leggen: 'hmm, ik wil elk programma afsluiten wanneer ik op het kruisje duw, misschien is daar wel software voor. Even googlen'. Sommige tweakers zijn echt 'far out of touch' met de realiteit hoor. Zelfs ik zou daar al geen zin in hebben...
Die PR is gericht op een ander soort consument. Dat ben jij duidelijk niet (zie hierboven) dus waar maak je je druk om? Verkoop de iPhone en koop een WM device?

En wat voor onzin is dat nu van het OS minder te belasten? Ik kan je garanderen dat Matlab op OSX je 'OS' (eigenlijk de hardware) ook flink kan laten zweten hoor. Het is maar waarvoor je het ding gebruikt... :z

Wat betreft opleggen: tja, dat is nu éénmaal het model waar apple voor kiest. Om de consument te begeleiden in alle stappen van het proces en nergens los te laten, waardoor de consument de mist in gaat en apple de schuld gaat geven voor de gebrekkige werking van hun apparaat. Kijk maar eens naar de tevredenheidscijfers van iPhone gebruikers, en hoeveel van die mensen na een iPhone switch blijven vasthouden aan een iPhone als volgende telefoon. Dat kan je van nokia/SE/... niet zeggen. Voor dat soort klanten zou het gemiddelde bedrijf z'n ziel verkopen. Dat er een paar misnoegde tweakers afvallen zal apple worst wezen, als +90% wel tevreden is met z'n iPhone. Visie, richting en lange termijn denken, gecombineerd met gebruiksvriendelijkheid, dat wil ik zien.

Ik geniet elke dag van m'n iPod omdat ik voel hoeveel aandacht is besteed aan de details (hardware en software) en de werking er van. Denk ik dan nog aan die paar tientjes die ik meer betaalde voor de iPod? Absoluut niet. Liever zo dan me kapot frustreren aan een gebrekkig apparaat en het daarna nooit meer te gebruiken.
Voor zover ik kan opmaken van ppl's post (over dit hele subforum) heeft hij wel redelijk wat ervaring met hard en software. Dus let op voor je iemand persoonlijk wil tacklen.
Dit is nu wel het hoogtepunt zeg... 8)7 Cab zoeken, downloaden, naar de telefoon 'slepen, kopieren', en daar uitvoeren. En windows kennende gaat er in één van die stappen ooit wel eens iets mis. I'd rather poke my eyes out. Alternatief? Klik op app store, zoek met een trefwoord een programma, twee keer klikken, gedaan en geïnstalleerd. En dan alles automatisch backuppen met iTunes.
Android verkoopcijfers vallen vooralsnog in het niets vergeleken met WM en iPhone. Ja, de eerste batch is volledig uitverkocht, maar de feedback is ook niet onverdeeld positief, en relatief natuurlijk niet in verhouding met de concurrentie. (waarmee ik niet zeg dat het geen potentieel heeft om te groeien, maar dan moeten wel de goede keuzes gemaakt worden om de massa-consument aan te spreken)
PRECIES! Nagel op de kop. Maak dan ook gebruik van uw eigen conclusie en koop het apparaat wat bij je past, ipv mateloos te ranten op een apparaat dat niet naar uw gebruik gericht is.

Ik wil een phone waarop ik met iTunes m'n media kan beheren (en in feite ALLES gemakkelijk kan beheren vanop m'n pc en niet op de device zelf). Een telefoon die de extensie is van iTunes. Op één of andere manier 'klikt' het gewoon als ik iTunes gebruik. Ik ben er zonder vooroordelen en met een open geest mee begonnen ongeveer een anderhalf jaar geleden, en ik vind het fantastisch. Dat dit voor jou niet zo is, is jammer, maar verkoop dan gewoon jouw iPhone zeg... :|

Kijk, ik weet dat ik een iPhone wil, en dat dit de enige telefoon is die ooit aan m'n eisen zal kunnen voldoen. Aangezien ik daar nu niet het budget voor kan en wil neerleggen, blijf ik maar verder bellen met m'n oude siemens, ipv in random andere phones te kopen zoals jij doet, en er dan ontevreden mee te zijn. (smartphone money is iets te veel om achteraf met een ontchoogeling opgescheept te zitten, dus liever meteen goed)

Ik gebruik verder windows als OS, omdat dit nu éénmaal beter aan m'n gebruik voldoet. Waarom zou ik dan geforceerd OSX proberen omdat OSX nu éénmaal 'hot' is tegenwoordig, als ik eigenlijk XP nodig heb? (of vista, maakt niet uit).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 26-10-2008 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
DaSchop schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 00:42:

We weten ook weer dat hij dat dus automatisch doet :P Na 3 uur ging hij netjes naar 2 uur.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:53

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Netjes! Ik zag het ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik word helemaal scheitziek van Safari :r
Het crasht om de haveklap (vooral als ik zit te GoT-ten) en als ik ook nog eens MP3-tjes aan het luisteren ben komt het regelmatig voor dat mijn complete iphone vastloopt. En dan duurt het zo ongeveer 10 minuten voordat hij weer 'opgestart' is. Ik hoop toch echt dat ze in 2.2 een hoop aan safari hebben verbeterd......

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
CyBeR schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 00:48:
[...]

Alle GSM telefoons storen op slecht afgeschermde speakers of hun line-level bedrading. Koop betere speakers of zet UMTS aan.
Meer mensen waar de iPhone enorm stoort op speakers? Heb daar met andere telefoons (ook met push verbinding) niet veel last van. Valt me eigenlijk al een tijd op. Is ook de enige telefoon die stoort op mijn wekkerradio (en das pas echt irritant) :P
'Nuff said..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Deze week van mijn werk een nieuwe smartphone gekregen, de Samsung i780. Hoewel het vast wel een prima apparaat is vond ik schrijnend hoe groot het verschil was qua bedieningsgemak tov de iPhone! Ook al kan een WM foon meer, dit is wat imho de iPhone zo'n topapparaat maakt.

Wat gebruiken jullie hier trouwens om video's (Divx, Xvid) naar iPhone formaat te converteren? Ik gebruikte Videora Iphone 3G converter, maar die levert opeens kapotte files af :S. Maar hij has wel als voordeel dat hij (in oudere versies) een selecteerbare bitrate had (lager is sneller!) en hij past de reso aan voor de iPhone.

Ik heb nu ook Nero Recode geprobeerd maar die past de reso niet aan :( Nu twijfel ik over Quicktime Pro, maar kan niet vinden of die ook de reso aanpast een selecteerbare bitrate. Uberhaubt weet ik niet of QT Xvid conversie ondersteunt...Iemand ervaring met QT Pro voor iPhone video conversie?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Videora gebruik ik ook, en dat werkt bij mij nog als een trein :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik Titanium Toast (op de mac dan) die kan filmpjes exporteren als iPod formaat. Hoef je niks meer aan te doen, 1 klik en gaan (en dan heel lang wachten)
Edit: ik vind er eigenlijk niets aan films kijken op mijn iPhone, kijk liever op een tientallen cm's meer beeldscherm... :X

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 26-10-2008 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
SaURoN schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:13:
[...]

Dat blijf je volgens mij ook houden, volgens mij is er wel een tooltje die dat kan uitschakelen voor je als je jailbreak hebt.
Ik heb wel is waar een jailbroken, maar geen tool gebruikt en ook geen gedoe met passlock.

Bij mij klpat safari er de laatste tijd ook opeens vaak uit.

[ Voor 8% gewijzigd door musiqman op 26-10-2008 10:56 ]

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Gisteren kreeg ik een sms, maar kon ik deze niet bekijken :S
Hij bleef hangen in de sms van iemand die ik eergisteren gestuurd had... Een keer opnieuw opstarten hielp, maar handig is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Atlas schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 08:27:
Ik word helemaal scheitziek van Safari :r
Het crasht om de haveklap (vooral als ik zit te GoT-ten) en als ik ook nog eens MP3-tjes aan het luisteren ben komt het regelmatig voor dat mijn complete iphone vastloopt. En dan duurt het zo ongeveer 10 minuten voordat hij weer 'opgestart' is. Ik hoop toch echt dat ze in 2.2 een hoop aan safari hebben verbeterd......
Inderdaad, begin er ook steeds meer last van te krijgen. Ik denk dat dit komt doordat ik steeds meer Apps installeer. In het begin had ik er namelijk haast nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97369

Ik heb gemerkt dat je maximaal 4 springboards kunt vullen om een goede en snelle iPhone te houden. Bij het vijfde springboard gaat het fout.

Dit zou met 2.1 opgelost zijn, maar helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-12-2024
Anoniem: 97369 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:30:
Ik heb gemerkt dat je maximaal 4 springboards kunt vullen om een goede en snelle iPhone te houden. Bij het vijfde springboard gaat het fout.

Dit zou met 2.1 opgelost zijn, maar helaas!
Ik heb er geen last van ik heb 6 pagina's springboard met in totaal 64 apps en totaal geen vastlopers.
Ik zet de iPhone wel 1 keer per dag echt uit en dan weer aan, wellicht is dit het verschil een herstart cleared alles en das beter!

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.