[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 73.248 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Dancing_Animal schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 00:35:

Ik blijf me trouwens verbazen over het feit dat ze een notebook met een glossy scherm en een zwarte, glimmende rand een pro-label durven te geven. Iedere pro beeldbewerker weet dat dat niet goed is.
Verder mooi machientje hoor ;)
Een echte "pro" werkt op een "echte" computer met een prof scherm, niet op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31
Dat antwoord had ik al verwacht. De pro is ook weleens onderweg en kan dan alvast wat voorwerk doen op z'n laptop he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Ik was vandaag in hartje Brussel en dus ben ik de Media Markt binnengestapt. Ik ging eens een kijkje in de Apple hoek en jawel...daar stond ie, de nieuwe MBP. Wat een mooi apparaat, zeg! :9~

Ik vond in het verleden de vorige MBP echt uitblinken kwa design en strakke lijnen in vergelijking met de meeste/alle Windows laptops. Maar met het nieuwe model lijkt het oude ook naar die rangen te zijn verdreven. De nieuwe MBP is zo strak en stijlvol dat ik mij niet kan voorstellen hoe het nog beter zou kunnen.

De gestures leken goed te werken, voor zover ik ze heb uitgeprobeerd. En over het glanzende scherm kan ik eigenlijk niet negatief zijn: hoewel er TL-buizen boven de MBP hingen viel de weerspiegeling reuze mee. Daarmee is het glanzende scherm voor mij (als voorstander van matte schermen)j iig niet voldoende reden om de MBP links te laten liggen :)

[ Voor 4% gewijzigd door fanatic_david op 07-11-2008 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 00:35:
Ik blijf me trouwens verbazen over het feit dat ze een notebook met een glossy scherm en een zwarte, glimmende rand een pro-label durven te geven. Iedere pro beeldbewerker weet dat dat niet goed is.
Verder mooi machientje hoor ;)
Toevallig ben ik zelf beeldbewerker en ik vind het werken op een glossy scherm helemaal niet zo'n ramp.
Onderbouw je mening eens, waarom zou een glossy scherm voor een "pro" niet goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:51:
[...]

Toevallig ben ik zelf beeldbewerker en ik vind het werken op een glossy scherm helemaal niet zo'n ramp.
Onderbouw je mening eens, waarom zou een glossy scherm voor een "pro" niet goed zijn?
Ik stond bij de dealer, en in mijn ogen valt de reflectie wel mee. Gewoon zo als bij elk ander glossy scherm.
meer wil ik er niet echt over kwijt... want mensen moeten gewoon zelf gaan kijken.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
fanatic_david schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 04:53:
Ik was vandaag in hartje Brussel en dus ben ik de Media Markt binnengestapt. Ik ging eens een kijkje in de Apple hoek en jawel...daar stond ie, de nieuwe MBP. Wat een mooi apparaat, zeg! :9~
Dt had ik ook! Vooral de sensor in het scherm bovenin naast de camera die brightness en keyboard light aanpast als je je hand erboven houdt.

Ik wil er verkering mee, en ook de liefde er mee bedrijven. Als het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

het is denk ik een groot deel 'meepraterij' om te zeggen dat glossy schermen niks zijn voor de pro.
die opmerking(en!) vind je bij vrijwel elk nieuwsitem/review van glossyschermen. Soms onderbouwd, soms niet. Dan nog vind ik het klakkeloos napraterij. Gelukkig staat er redelijk consequent in elke FAQ van GoT dat glossy of mat een kwestie van persoonlijke smaak is :)

*nou het staat overal, dus het zal wel waar zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 01:25:
Dat antwoord had ik al verwacht. De pro is ook weleens onderweg en kan dan alvast wat voorwerk doen op z'n laptop he :)
Ik ben absoluut geen pro, puur iemand met een uit de hand gelopen fotografie hobby gok ik. Maar ik ga toch geen raw bestanden bewerken op m'n laptop, kan ik thuis meteen weer overnieuw beginnen omdat de witbalans toch niet bleek te kloppen. Volgens mij maakt het dan ook weinig uit of het scherm mat of glossy is, tot 20" nemen de meeste fabrikanten niet de moeite om iets anders dan TN schermen te maken.

Nog een edit: ik heb de MBP nu alleen even uitgetest in de winkel, maar vond het scherm prettiger dan van mijn huidige laptop. Had niet veel last van reflecties terwijl mijn huidige laptop al heel snel niet meer bruikbaar is als er licht in schijnt, en die is toch echt mat.

[ Voor 17% gewijzigd door Dipsausje op 08-11-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:44:
Ik wil er verkering mee, en ook de liefde er mee bedrijven. Als het kon.
Idd. Aantrekkelijk, stil (lees: zeurt niet) en goedkoop ivm sommige conventionele vriendinnen...what more could a man ask for :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Ik ben hobby-fotograaf, maar ben wel van mening dat glossy-schermen niet ideaal zijn. Waarom? Calibratie is lastig, kleuren komen meer tot uiting, maar dit is niet perse natuurgetrouw. Spiegeling verstoord eventuele beoordeling/bewerking ook. Voor een preview (waar ik m'n Macbook pro voor gebruik) en aansturing van de camera is het handig en maakt het glossy gebeuren niet zoveel uit, voor de rest sluit ik het gewoon aan op een matte 24" gecalibreerd scherm, dan weet je tenminste dat wat je bewerkt overeenkomt met de uiteindelijke print als je een goede print-service gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
De holy grail van goede kleuren is altijd nog een CRT. En een CRT is altijd nog van glas gemaakt. Er zit wel een mat laagje voor, maar dat doet niks af aan het feit dat het ding van glas is. De MBP heeft nu ook een glazen laag. Wat is het verschil?
Bovendien moet je je vooral geen illusies maken met het scherm van de MBP (en de meeste andere laptops, overigens) over kleuren en callibratie. Het blijft een TN paneel, en het blijft 6 bit. Dan kunnen we hier lang en kort lullen over of het goed zou zijn of niet en of het geschikt is voor foto of grafiek in hobby of pro, maar uiteindelijk is het een infereur scherm. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de colour shift als je een beetje opzij gaat met je hoofd. Stel, je kan je scherm perfect calibreren, dan nog moet je over de hele breedte er recht voor zitten, anders heb je alsnog shift. Het scherm is veel breder dan je hoofd (mag ik hopen ;) ) dus je hebt altijd vertekening. Een externe monitor is het enige wat je kan doen.
Voor een "preview" maakt een glossy scherm dus ook niks uit.

Waar ik zelf bang voor ben is dat het glossy scherm misschien minder rustig is voor je ogen als je er lang achter zit te programmeren. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
remmelt schreef op zondag 09 november 2008 @ 10:46:
Waar ik zelf bang voor ben is dat het glossy scherm misschien minder rustig is voor je ogen als je er lang achter zit te programmeren. Iemand daar ervaring mee?
Ik programmeer het liefst achter de 24", die is veel rustiger voor m'n ogen. Maar als je op een plek zit waarbij je geen raam achter je hebt zitten is het wel te doen, ik denk wel dat het na een paar uur veel vermoeiender is ja. Mat heeft ook dan wel mijn voorkeur.

[ Voor 3% gewijzigd door vgroenewold op 09-11-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd wat jullie zouden kiezen bij de volgende vraag:

Inleiding
Eigenlijk best een standaard verhaal maar komt ie: Ik ga thuis van PC over naar Mac, oude PC gaat nog nettt maar ben nu echt serieus aan het rondkijken. Werk op mijn werk als grafisch vormgever / DTP al jaren met Mac en ga thuis wat meer freelance werk doen. Wil persee een laptop, omdat mijn oude windows bak voor wat ander spul nog netjes moet blijven staan.

De vraag..
Gister ben ik bij A-Mac geweest en daar gezien dat de (oude) macbook pro nu wel heel erg in prijs gezakt is.. Heb serieus staan kijken naar het "better" model, 15.4", 2,5 GHz,250 GB hdd.. dit voor 1599.-. Bewust nog niet meteen gekocht omdat ik wel ff rond wilde kijken. Zowiezo qua prijs, maar ook wat er nog meer te vinden is.

Nou ben ik op het volgende lijstje gekomen en vroeg me echt serieus af, welke nou het beste voor mij zou zijn:

Oude MacBook Pro 15,4" - better (2,5 GHz) voor 1599.- @ A-Mac
Oude MacBook Pro 15,4" - good (2.4 GHz) voor 1499.- @ A-Mac
Nieuwe MacBook Pro 15,4" - good (2.4GHz) voor 1799.- @ A-Mac
Andere, namelijk.....
prijzen van andere aanbieders weet ik zo niet en hoop ik eigenlijk hier achter te komen!

Alvast super bedankt!!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Rosmalen schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:16:
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd wat jullie zouden kiezen bij de volgende vraag:
Ik zou, zeker als je grafisch bezig gaat, de nieuwe Macbook pro kopen. Dit vanwege de grafische chips en de komst van Snow Leopard (10.6) die veelvuldig van deze chips gebruik gaat maken. Ook Photoshop zal dit in de toekomst gaan doen en dan is sneller altijd beter.

[ Voor 3% gewijzigd door vgroenewold op 09-11-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:07
Via Macdiscount kan je ook voor een relatief mooie prijs aan een MBP van de vorige generatie komen. De uiteindelijk prijs voor een standaard 2.4 GHz zal uitkomen 1300 euro. De Macbooks komen veelal van Pro Warehouse. Wellicht dat je daar ook even een kijkje kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Laatst online: 21-04 10:52
Jolly_Jumper schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:26:
Via Macdiscount kan je ook voor een relatief mooie prijs aan een MBP van de vorige generatie komen. De uiteindelijk prijs voor een standaard 2.4 GHz zal uitkomen 1300 euro. De Macbooks komen veelal van Pro Warehouse. Wellicht dat je daar ook even een kijkje kan nemen.
Kijk daar heb ik wat aan! thnx! is het een stomme reactie als ik zeg: voor ongeveer 500,- verschil ga ik denkkk ik toch voor de oude..

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Rosmalen schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:43:
[...]

Kijk daar heb ik wat aan! thnx! is het een stomme reactie als ik zeg: voor ongeveer 500,- verschil ga ik denkkk ik toch voor de oude..
Behalve de vooruitgang in touchpad, video chipset, scherm, body, keyboard moet je ook rekening houden met de afschrijving. Als je denkt over een jaar of 2 jaar weer een nieuwe te kopen brengt het "nu al oude" model natuurlijk veel minder op.

Zeker als je kijkt naar wat de 1e MacBook White opbracht tov de laatste iBook G4, dat verschil was enorm. Nu zakt de MacBook White af en wil iedereen straks een 2e hands MacBook Alu.

Edit: met stud. korting is de nieuwe maar 1609, plus een kratje bier, als je zelf geen student bent. :)

[ Voor 7% gewijzigd door cornelixnootje1 op 09-11-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
cornelixnootje1 schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:14:
[...]

Behalve de vooruitgang in touchpad, video chipset, scherm, body, keyboard moet je ook rekening houden met de afschrijving. Als je denkt over een jaar of 2 jaar weer een nieuwe te kopen brengt het "nu al oude" model natuurlijk veel minder op.

Zeker als je kijkt naar wat de 1e MacBook White opbracht tov de laatste iBook G4, dat verschil was enorm. Nu zakt de MacBook White af en wil iedereen straks een 2e hands MacBook Alu.

Edit: met stud. korting is de nieuwe maar 1609, plus een kratje bier, als je zelf geen student bent. :)
Afschrijving doet er niet voor iedereen toe. Ik ken zat mensen (inclusief mezelf) die apparaten kopen en kapot gebruiken of doorgeven aan familie of kennissen. Ik ben nu zelf ook weer aan het twijfelen geslagen door die 500 euro verschil, maar ben student aan de HHS en betaal voor de alu-mbp 1550euro. Dat is nog minder dan die 1609 euro, ik denk ook dat ik later spijt zal krijgen als ik de oude zou kopen...

@Remmelt: mijn interresse is gewekt, maar zie niet hoe ik dit moet gaan doen :?

[ Voor 3% gewijzigd door Tijn89 op 09-11-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Gebruik je je computer voor je studie? Ik ga er even van uit van wel, omdat je 'm met studentenkorting koopt. Ik neem ook aan dat je een bijbaantje hebt. Bingo! Je mag een vijfde van het aankoopbedrag over de komende vijf jaar aftrekken van de belasting wegens studieuitgaven.

Wie zegt nou dat afschrijven niet voor iedereen er toe doet?

Natuurlijk mag je je computer na die vijf jaar ook nog wel gebruiken ;)

En voor hierboven: stel voor jezelf een maximaal bedrag en koop daar de beste computer voor. Als je bedrag 1500 euro is, koop dan geen nieuwe. Als je bedrag 1800 euro is, koop dan wel een nieuwe.
Het kan soms zo makkelijk zijn!

[ Voor 48% gewijzigd door remmelt op 09-11-2008 19:45 . Reden: oeps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remmelt schreef op zondag 09 november 2008 @ 19:25:
Gebruik je je computer voor je studie? Ik ga er even van uit van wel, omdat je 'm met studentenkorting koopt. Ik neem ook aan dat je een bijbaantje hebt. Bingo! Je mag een vijfde van het aankoopbedrag over de komende vijf jaar aftrekken van de belasting wegens studieuitgaven.

Wie zegt nou dat afschrijven niet voor iedereen er toe doet?

Natuurlijk mag je je computer na die vijf jaar ook nog wel gebruiken ;)

En voor hierboven: stel voor jezelf een maximaal bedrag en koop daar de beste computer voor. Als je bedrag 1500 euro is, koop dan geen nieuwe. Als je bedrag 1800 euro is, koop dan wel een nieuwe.
Het kan soms zo makkelijk zijn!
Ik zit helemaal niet zo in dat belastingwereldje (ik ben al blij dat ik 500 per jaar terug krijg)
Toch vind ik wat jij zegt wel erg interessant, ook ik ben student met een bijbaantje.
Kun je misschien iets meer hierover vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Maar als je prestatie voor je geld wil, en niet zoveel aantrekt van afschrijving dan moet je toch voor de oude 2,5 gaan. Ik heb even de verschillende benchmarks gelezen en de nieuwe 2,5 en de oude 2,5 ontlopen elkaar nauwelijks. Je hebt dan wel meer prestatie voor je geld, maar je hebt wel een ouder design en je afschrijving is ook een stuk groter. Maar als je het geld hebt zou ik voor de nieuwe 2,4 gaan. Als die eigenlijk buiten je budget ligt dan zou je voor de oude macbook pro 2,5 kunnen gaan. Heeft wel een goede prijs/prestatie verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
grasmat: sorry, dit is alles wat ik ervan weet. Ik laat dat allemaal doen door iemand die echt weet hoe het zit;l dat kost wat, maar daar krijg je ook echt wat voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Zijn jullie trouwens allemaal tevreden over de inkijk hoek van de nieuwe MBP..

Ik stond namelijk in de winkel, en ik hoefde maar een beetje schuin tegen het scherm aan te kijken, en alle kleuren vielen weg. Tevens leek mij dat de glas plaat een witte waas veroorzaakt..

Zelf de oude MBP heeft dit niet zo erg. Die stond ernaast..

Bij de MB is het nog veel erger...

Maar dat is persoonlijk.

(is trouwens in mijn ogen voldoende om geen 2000 euro uit te geven. Ik heb er vanaf gezien.)

[ Voor 6% gewijzigd door World Citizen op 10-11-2008 12:27 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Decon Frost schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:27:
Zijn jullie trouwens allemaal tevreden over de inkijk hoek van de nieuwe MBP..

Ik stond namelijk in de winkel, en ik hoefde maar een beetje schuin tegen het scherm aan te kijken, en alle kleuren vielen weg. Tevens leek mij dat de glas plaat een witte waas veroorzaakt..

Zelf de oude MBP heeft dit niet zo erg. Die stond ernaast..

Bij de MB is het nog veel erger...

Maar dat is persoonlijk.

(is trouwens in mijn ogen voldoende om geen 2000 euro uit te geven. Ik heb er vanaf gezien.)
Volgens mij heb je het verkeerd, zie ook dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2008/10/lineup.jpg

"First, the Pro. The LED-backlit display is nothing short of stunning here; the blacks are black, the whites are extremely -- some might say excessively -- white, though the color temperature of the display seems to be warmer and more natural than previous iterations. The viewing angle is improved over earlier models as well, and the display actually tilts back and forward at a greater pitch, allowing you to find the right position without too much strain. Side by side with the previous generation, there's no comparison. The screen is classic, gorgeous Apple."

(Aldus Engadget.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

cornelixnootje1 schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:36:
[...]

Volgens mij heb je het verkeerd, zie ook dit plaatje:
[afbeelding]

"First, the Pro. The LED-backlit display is nothing short of stunning here; the blacks are black, the whites are extremely -- some might say excessively -- white, though the color temperature of the display seems to be warmer and more natural than previous iterations. The viewing angle is improved over earlier models as well, and the display actually tilts back and forward at a greater pitch, allowing you to find the right position without too much strain. Side by side with the previous generation, there's no comparison. The screen is classic, gorgeous Apple."

(Aldus Engadget.com)
Ja inderdaad, ik had honderden plaatjes op het net gevonden... van apple zelf en van legio andere personen...
Op basis van die plaatjes wou ik er een via de website van apple bestellen... maar omdat het om 2300 euro gaat ben ik toch even naar de winkel gereden.. En daar was mijn conclusie echt heeel anders..

Ik raad je aan echt even in de winkel op je gemak te kijken.

(btw: kijk in de winkel niet naar de websites ed... ik zou gewoon enkele officiële apple achtergrond plaatje afgaan... vooral de originele leopard (zwarte achtergrond met een soort van noorderlicht) )

(btw2 als je recht van voren op het scherm kijkt, dan is het prachtig... zeker de led verlichting)

[ Voor 10% gewijzigd door World Citizen op 10-11-2008 13:41 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben nu in het bezit van een nieuwe macbook pro.
Ik ben nu op zoek naar een 24" beeldscherm om op de mbp aan te sluiten.

Nu is mijn vraag; Stel dat ik een beeldscherm van HP op de mbp aansluit, kan ik dan ook gewoon gebruik maken van de usb poorten die dit scherm heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 12-09 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:44:
Ook ik ben nu in het bezit van een nieuwe macbook pro.
Ik ben nu op zoek naar een 24" beeldscherm om op de mbp aan te sluiten.

Nu is mijn vraag; Stel dat ik een beeldscherm van HP op de mbp aansluit, kan ik dan ook gewoon gebruik maken van de usb poorten die dit scherm heeft?
Als er een USB-hub in dat scherm zit met een standaard USB-aansluiting dan wel. Waar je wel op moet letten is dat de nieuwe Macbook (Pro) een Mini DisplayPort aansluiting heeft en je dus een adapter nodig hebt voor de meeste beeldschermen met DVI.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Decon Frost schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:38:
[...]

Ja inderdaad, ik had honderden plaatjes op het net gevonden... van apple zelf en van legio andere personen...
Op basis van die plaatjes wou ik er een via de website van apple bestellen... maar omdat het om 2300 euro gaat ben ik toch even naar de winkel gereden.. En daar was mijn conclusie echt heeel anders..

Ik raad je aan echt even in de winkel op je gemak te kijken.
Dat heb ik gedaan en ik had dezelfde conclusie als Engadget.com en andere websites: dat scherm is 10x beter dan het oude scherm. (Mits je glossy niet zo'n probleem vindt).

Maar de kijkhoek vond ik juist fantastisch. Ik denk dat jij misschien de brightness instellingen niet goed had staan, oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Decon Frost schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:38:
[...]

(btw: kijk in de winkel niet naar de websites ed... ik zou gewoon enkele officiële apple achtergrond plaatje afgaan... vooral de originele leopard (zwarte achtergrond met een soort van noorderlicht) )

(btw2 als je recht van voren op het scherm kijkt, dan is het prachtig... zeker de led verlichting)
Mmm, apart dan, dan vraag ik mij af of je in de winkel niet een raar exemplaar hebt gezien (zeker weten dat het niet de gewone Macbook was?)... of je vindt de kleine verandering aan kleur al hoogst vervelend natuurlijk. De kijkhoek is juist beter dan in het voormalige exemplaar en 10x beter dan de gewone Macbook. Dat is althans mijn ervaring sinds ik erop werk.

[ Voor 3% gewijzigd door vgroenewold op 10-11-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er hier nog mensen die mee hebben gedaan aan de back to school en printer actie?
Hoe hebben jullie dat gedaan met de streepjescodes die opgestuurd moesten worden? Wil eigenlijk liever niet in de dozen knippen maar t lijkt of dr niets anders op zit aangezien de stickers er niet af te krabben zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Is uitsnijden geen mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind ik wel erg jammer van de doos, de doos van de printer en ipod maakt me nog niet veel uit, maar om nou in de doos van de macbook pro te gaan snijden vind ik een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Ik weet natuurlijk nog niet hoe de doos is, maar kan je m niet voorzichtig uitsnijden? Dus dat je alleen 't papier eraf scheurt en 't karton gewoon intakt laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb de stickers er met behulp van een föhn af gekregen. De doos van mijn MacBook Pro is nog helemaal intact, overigens heb ik de sticker van de (buitenste) bruine doos opgestuurd.

Het geld van de iPod staat inmiddels op mijn rekening en het geld van de printer wordt binnen 15 dagen overgemaakt, dus de sticker van die bruine doos mag blijkbaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

volgens mij wordt het geld gewoon teruggestuurd ongeacht of je de streepjescodes opstuur of niet (heb al best vaak gelezen dat mensen hun geld al hadden voordat ze uberhaupt een streepjescode hadden uitgeknipt)

nu twijfel ik trouwens oook, want ik heb een MBP met ADC korting gekocht en gevraagd of ik in aanmerking kwam voor de B2S actie, mijn verkoper zei ja, ook nog een keer bevestigd na het nog een keer te vragen via de mail. Maar tegen veel mensen hier is gezegd dat ze NIET in aanmerking komen voor B2S als ze hun MB(P) met ADC kopen....

probleem: ik kan morgen (als ik alles binnen heb) de streepjescodes al fanatiek uitsnijden, maar als blijk dat ik opeens niet in aanmerking kom voor de B2S actie, wil ik de nano niet eens... En het lijkt mij 'logisch' dat ze dan moeilijk doen over de nano met uitgeknipte streepjescode...
jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Iemand trouwens al een 2.8 versie met 320GB 7200RPM versie mogen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Apple is mijn MBP kwijt geraakt onderweg naar mij toe... nou moet 'ie weer opnieuw gemaakt worden. Gaat inmiddels wel sneller dan de vorige keer, dat is nu in 4 dagen!
Ik kreeg overigens op de dag dat 'ie zou worden uitgeleverd al wel de melding dat de B2S vergoeding was verwerkt en zou worden gestort, dus dat lijkt erop dat ze daarvoor geen streepjescode nodig hebben (heeft een iPod doosje er uberhaupt één? :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Waar kan ik precies die actie vinden van de back2school acties op de printer en nano. had opgeslagen bij mijn favorieten mahja... op mijn nieuwe MBP heb ik die niet meer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy_Boy
  • Laatst online: 10-09 09:03
http://www.apple.com/nl/promo/
dit is van de printer actie, wat ik in een mailtje heb gekregen. Heb zelf geen ipod erbij besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha BasZ schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:56:
Iemand trouwens al een 2.8 versie met 320GB 7200RPM versie mogen ontvangen?
ja, afgelopen maandag :) 16 okt. besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Jimmy_Boy schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:15:
http://www.apple.com/nl/promo/
dit is van de printer actie, wat ik in een mailtje heb gekregen. Heb zelf geen ipod erbij besteld
geld deze ook voor de Nano?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Weet iemand het merkt/type van de standaard 250gb schijf die wordt meegeleverd met het 2.4 model?

Ik wil even kijken of ik die qua snelheid beter kan houden, of vervangen door mijn Samsung HM320j die ik nu in mijn MacBook White gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Niek, let ook op het stroomverbruik. De meeste nieuwe schijven zijn niet alleen sneller maar ook zuiniger dan hun voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
remmelt schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:19:
Niek, let ook op het stroomverbruik. De meeste nieuwe schijven zijn niet alleen sneller maar ook zuiniger dan hun voorgangers.
Ook daarom zou ik graag een model/type weten. Dan kan ik ook die specs opzoeken.

Maar aangezien ze beide 5400rpm zijn, en de mijne 320gb (de nieuwe macbook pro schijf is 250gb) zou het kunnen zijn dat mijn huidige schijf een "nieuwer" model is dan wat er nu bij de MBP wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

AntonV schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:24:
Ik heb de stickers er met behulp van een föhn af gekregen. De doos van mijn MacBook Pro is nog helemaal intact, overigens heb ik de sticker van de (buitenste) bruine doos opgestuurd.

Het geld van de iPod staat inmiddels op mijn rekening en het geld van de printer wordt binnen 15 dagen overgemaakt, dus de sticker van die bruine doos mag blijkbaar ook.
hoelang duurde het vanaf het moment van online formulier invullen (van ipod) dat het geld op je rekening zat?

ik heb ook streepjescode van bruine doos, streepjescode van de HP doos (die doos gaat toch weg) en die van de nano twijfel ik nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
cornelixnootje1 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:10:
Weet iemand het merkt/type van de standaard 250gb schijf die wordt meegeleverd met het 2.4 model?
Heb m!

Drive Type Hitachi HTS543225L9SA02

Nu nog specs zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Niet online
randje schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:55:
[...]

hoelang duurde het vanaf het moment van online formulier invullen (van ipod) dat het geld op je rekening zat?

ik heb ook streepjescode van bruine doos, streepjescode van de HP doos (die doos gaat toch weg) en die van de nano twijfel ik nog...
Ik heb het online formulier op 20 oktober ingevuld en diezelfde dag nog met de post verstuurd, aan het einde van de dag kreeg ik een mailtje met de melding dat de aanvraag was verwerkt en dat ik het bedrag binnen 15 dagen op mijn rekening kon verwachten. 27 oktober stond de €125 op mijn rekening.

Bij de printer duurt het veel langer, ik heb onlangs wel een mail gekregen, maar ik wacht nog steeds op de 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Laatst online: 03-02 21:49
Ik heb net mijn nieuwe Macbook Pro 2.53 GHz binnen gekregen,
meteen uitgepakt en aan de slag gegaan.
Maar nu wil het beeldscherm niet opstarten als ik hem aanzet :'( ,
had hem heel even open achter gelaten, maar nu doet alles het, alleen beeldscherm geeft niets weer.
iemand een idee?

-update:

phew! heb net PRAM geleegd, en nu doet hij het weer ;)

[ Voor 10% gewijzigd door SilentNL op 11-11-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
SilentNL schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:11:
-update:

Wat is dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
In PRAM worden diverse systeemsettings opgeslagen. Zie ook http://support.apple.com/kb/HT1242 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ohw als je het rechtergedeelte naast je trackpad induw, gaat je schijf resoneren tegen de behuizing :d haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThePupD schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:50:
[...]

geld deze ook voor de Nano?
Hier staat de ipod actie, de printer actie staat geheel links bij apple aanbiedingen!

http://www.apple.com/nl/promo/past.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:42:
[...]

ja, afgelopen maandag :) 16 okt. besteld
En waarom heb je voor die versie gekozen als ik vragen mag?
Scheelt toch wel aardig wat geld tussen de 2.53-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
SilentNL schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:11:
Ik heb net mijn nieuwe Macbook Pro 2.53 GHz binnen gekregen,
meteen uitgepakt en aan de slag gegaan.
Maar nu wil het beeldscherm niet opstarten als ik hem aanzet :'( ,
had hem heel even open achter gelaten, maar nu doet alles het, alleen beeldscherm geeft niets weer.
iemand een idee?

-update:

dit vind ik toch heel raar hoor:
elke keer dat ik mijn macbook pro laat slapen of een tijdje niet gebruik,
dan gaat het beeldscherm niet meer aan als ik hem weer wil gebruiken...
iemand anders hier ook last van? :| :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha BasZ schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:36:
[...]

En waarom heb je voor die versie gekozen als ik vragen mag?
Scheelt toch wel aardig wat geld tussen de 2.53-versie.
Mijn Macbook Pro is een destopvervanger, en dan wil ik het liefst een zo snel mogelijk systeem.
Benchmarks 2,8 versie: http://www.primatelabs.ca...ok-pro-28ghz-performance/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
SilentNL schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:14:
[...]

dit vind ik toch heel raar hoor:
elke keer dat ik mijn macbook pro laat slapen of een tijdje niet gebruik,
dan gaat het beeldscherm niet meer aan als ik hem weer wil gebruiken...
iemand anders hier ook last van? :| :?
Ik heb weliswaar een early 2008, maar bij mij duurt het gewoon soms tot 10 ~15 seconden voordat de boel weer aanspringt. Is het niet zo dat je schermbrightness op 0 staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Ik heb net een review in Tweakers gezet, zouden jullie eventuele suggesties ter uitbreiding willen mailen/in de reacties zetten? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

vgroenewold schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:32:
Ik heb net een review in Tweakers gezet, zouden jullie eventuele suggesties ter uitbreiding willen mailen/in de reacties zetten? Thanks!
Te vinden @ productreview: Apple MacBook Pro 15-inch: 2,4GHz (MB470N/A) review door vgroenewold (even makkelijk voor de anderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Merci. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

trouwens wat ik wel heb gemerkt, dat battery/HD klepje, heeft best veel speling, met name aan de kant van het hendeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
randje schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:57:
trouwens wat ik wel heb gemerkt, dat battery/HD klepje, heeft best veel speling, met name aan de kant van het hendeltje...
Jouw macbook heb je toch een week ofzo in bezit? Ik d8 dat dat probleem alleen in de eerste weken zo was en dat ze dat nu 'recht' getrokken hadden... Damn dat betekend dat ik dus zometeen ook nog moet oppassen :|
Hoeveel speling heb je? Maakt het een geluidje als je hem op je tafel zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Tijn89 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:23:
[...]

Jouw macbook heb je toch een week ofzo in bezit? Ik d8 dat dat probleem alleen in de eerste weken zo was en dat ze dat nu 'recht' getrokken hadden... Damn dat betekend dat ik dus zometeen ook nog moet oppassen :|
Hoeveel speling heb je? Maakt het een geluidje als je hem op je tafel zet?
Ik heb mijn MBP gister ontvangen, maar ik heb dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

het dekseltje glijdt als het ware in de richting van en naar het hendeltje toe, toch wel een kleine 1 a 1,5mm
nee hij maakt geen geluid als hij op tafel zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Nevermind.

[ Voor 98% gewijzigd door Stouten op 13-11-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat het batterijstatus lampjes aan de linkerzijkant enkel branden bij het opladen van MBP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 11:26
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:17:
Klopt het dat het batterijstatus lampjes aan de linkerzijkant enkel branden bij het opladen van MBP?
Als je het kleine ronde knopje ernaast indrukt lichten ze op zodat je kan zien hoe vol de accu is

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nog even kort wat negatieve bevindingen aan de Unibody MacBook Pro.
- Batterij vliegt leeg in bootcamp (±1:30)
- Batterij opladen duurt ongelooflijk lang (2:00 tot ±3:00)
- Zodra in bootcamp 2 finger functie gebruikt is, en je reboot naar Leopard. Dan werkt de dubbele tik functie op een willekeurige plek van het trackpad niet.

Verder alleen maar lof!

• cornelixnootje1
matinez schreef op donderdag 13 november 2008 @ 00:31:
Nog even kort wat negatieve bevindingen aan de Unibody MacBook Pro.
- Batterij vliegt leeg in bootcamp (±1:30)
- Batterij opladen duurt ongelooflijk lang (2:00 tot ±3:00)
Verder alleen maar lof!
Volgens mij is 2 uur en een beetje, normaal. Als je 3 uur nodig hebt zou ik Apple even bellen, want dat hoort niet.

Net als binnen 1:30 leeg zijn. Hoort ook niet.

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
cornelixnootje1 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 00:44:
[...]

Volgens mij is 2 uur en een beetje, normaal. Als je 3 uur nodig hebt zou ik Apple even bellen, want dat hoort niet.

Net als binnen 1:30 leeg zijn. Hoort ook niet.
Hier is opladen rond de 3/4 uur. Word veel gemeld door late 2008 bezitters. Wel 'normaal' dus. Helaas! :(
In bootcamp staat standaard de 9600GT aan, die vreet denk ik nogal. Heb in leopard eigenlijk nooit de 9600 aan dus kan het niet vergelijken.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
Heb ik ook, komt denk ik ook door de kleine adapter + het feit dat hij na 80 % veel langzamer oplaad om de batterij te sparen.

Verwijderd

Nog een vraagje over de printer / ipod actie!
Als je bijde prododucten hebt besteld, kun je dan bij de korting aanvraag ook 1 envelop sturen met:

o Factuur
o Streepjescode Laptop
o Streepjescode Printer
o Streepjescode Ipod
o Actieformulier Printer
o Actieformulier Ipod

• AntonV
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 07:22:
Nog een vraagje over de printer / ipod actie!
Als je bijde prododucten hebt besteld, kun je dan bij de korting aanvraag ook 1 envelop sturen met:

o Factuur
o Streepjescode Laptop
o Streepjescode Printer
o Streepjescode Ipod
o Actieformulier Printer
o Actieformulier Ipod
Ja

Verwijderd

Bedankt!

• cornelixnootje1
Is het belangrijk het juiste aantal Mhz FSB geheugen te kopen bij een Memory Upgrade voor de MBP?

2x 2gb 667 Mhz geheugen kost namelijk heel weinig, en 1066Mhz geheugen heel veel. :)

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

DDR2 (667mhz) geheugen is fysiek ook anders als DDR3 (1066mhz) dus ik denk dat het nog geen eens gaat passen in je nieuwe MacBook Pro.
DDR3-geheugen is nou eenmaal nieuwer en nog niet "mass-produced" dus tsja dan ook duurder.
Maar ook stuk sneller als DDR2...

Afbeeldingslocatie: http://www.build-gaming-computer-guide.com/image-files/ddr3-vs-ddr2-ram.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Tha BasZ op 13-11-2008 15:31 ]

• cornelixnootje1
Heel hard aandrukken gaat zeker ook niet helpen he? :)

Goed, nouja, 2gb is voorlopig dan wel even genoeg. Vermoedelijk zal het over een maandje of 2 wel wat goedkoper zijn. Het enige wat ik tot nu toe gevonden heb is dit:

pricewatch: Transcend TS256MSK64V1U

• hebron
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:31
cornelixnootje1 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:41:
Heel hard aandrukken gaat zeker ook niet helpen he? :)

Goed, nouja, 2gb is voorlopig dan wel even genoeg. Vermoedelijk zal het over een maandje of 2 wel wat goedkoper zijn. Het enige wat ik tot nu toe gevonden heb is dit:

pricewatch: Transcend TS256MSK64V1U
Hier heb je 2gb voor 42 euro.
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=350649

Ze schijnen goed te werken.
Grbld in "\[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist ook een mailtje ontvangen van apple dat binnen 15 werkdagen de korting van de ipod nano overgemaakt wordt, en dat terwijl ik de streepjescodes nog eens niet opgestuurd had :S.
Zou ik er problemen mee krijgen als ik de streepjescodes nu niet verstuur? Aangezien de korting toch al verwerkt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:32:
[...]

Hier staat de ipod actie, de printer actie staat geheel links bij apple aanbiedingen!

http://www.apple.com/nl/promo/past.html
Is de iPod-actie nog geldig in België? Zoja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
het beeldscherm van mijn nieuwe macbook pro weergeeft soms niets als hij op standby is gegaan.
dit komt omdat de videokaart de output signalen niet naar mijn scherm stuurt maar naar de DVI-out kabel (terwijl deze er helemaal niet in zit!)..
mijn vraag is: is er een mogelijkheid om dat helemaal niet meer te laten gebeuren?
het is alsof hij het scherm van de laptop zelf niet herkent.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
SilentNL schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:58:
het beeldscherm van mijn nieuwe macbook pro weergeeft soms niets als hij op standby is gegaan.
dit komt omdat de videokaart de output signalen niet naar mijn scherm stuurt maar naar de DVI-out kabel (terwijl deze er helemaal niet in zit!)..
mijn vraag is: is er een mogelijkheid om dat helemaal niet meer te laten gebeuren?
het is alsof hij het scherm van de laptop zelf niet herkent.. :?
Ik had ook het probleem dat hij niet uit sleep kwam. Toetsenbord verlichting werkte wel en de harde schijf voelde ik ook draaien maar beeld kreeg ik niet, ook niet op het externe scherm dat er nog op aangesloten zat. Ik had op internet gezien dat het probleem kon komen doordat er een extern scherm op zat aangesloten toen hij in sleep ging of doordat 'wake on bluetooth' aanstaat. Wat eigenlijk het geval is, is dat de laptop tijdens sleep alweer aangaat maar geen beeld geeft. Je zal ook wel merken dat hij best wel heet is.

Bij mij stond 'wake on bluetooth' gewoon uit maar ik dacht dat het misschien ook wel kon liggen aan m'n draadloze logitech muis (geen bluetooth, met usb ding). Ik heb nu iedere keer voordat ik 'm dicht deed of in sleep die usb dongle van de muis eruit gehaald en sindsdien geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Ik heb vandaag ook m'n MBP binnen gekregen. Over dat switchen tussen de VGA's, ik lees hier en daar dat je dan moet uitloggen of iets dergelijks. Maar hoe gaat dat precies in z'n werking? Ik heb niet de mogelijkheid om te kiezen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Jolly_Jumper schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:48:
Ik heb vandaag ook m'n MBP binnen gekregen. Over dat switchen tussen de VGA's, ik lees hier en daar dat je dan moet uitloggen of iets dergelijks. Maar hoe gaat dat precies in z'n werking? Ik heb niet de mogelijkheid om te kiezen ofzo.
appeltje linksboven > systeemvoorkeuren > Energiestand > betere prestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Danke schön, weer wat geleerd :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
De mijn nieuwe MBP is gisteren binnen gekomen, helaas met een scherm wat op zwart blijft....

DOA dus, nu hopelijk snel een nieuwe....

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy_Boy
Raveon schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 21:28:
De mijn nieuwe MBP is gisteren binnen gekomen, helaas met een scherm wat op zwart blijft....

Mijn nieuwe MBP is vandaag binnen gekomen.. Alleen met paar krassen op de voorkant... zon 5 cm onder t apple logo..
Kon een vergoeding krijgen van €70,- maarja dat vind ik een beetje weinig voor een apparaat van 1600
Ik wordt door TNT gebeld om een afspraak te maken zodat ze deze komen ophalen. Volgende kan ik over 2 weken verwachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Die van mij zou voor eind volgende week geleverd moeten worden, benieuwd of ze dat redden.

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Jimmy_Boy schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:47:
[...]

Mijn nieuwe MBP is vandaag binnen gekomen.. Alleen met paar krassen op de voorkant... zon 5 cm onder t apple logo..
Kon een vergoeding krijgen van €70,- maarja dat vind ik een beetje weinig voor een apparaat van 1600
Ik wordt door TNT gebeld om een afspraak te maken zodat ze deze komen ophalen. Volgende kan ik over 2 weken verwachten :(
Opzich wel netjes geregeld van Apple. Hoewel ik mij afvraag hoe die behuizing het ooit tot klant heeft gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 19:05
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:10:
zojuist ook een mailtje ontvangen van apple dat binnen 15 werkdagen de korting van de ipod nano overgemaakt wordt, en dat terwijl ik de streepjescodes nog eens niet opgestuurd had :S.
Zou ik er problemen mee krijgen als ik de streepjescodes nu niet verstuur? Aangezien de korting toch al verwerkt is...
Ja die heb ik ook gehad, maar ik had van de andere twee kortingen die ik heb aangevraagd niks gehoord. Dus ik bellen van hoe en wat. Komt goed zegt de meneer. Krijg ik de volgende dag een mailtje dat ik moet opschieten met het opsturen van de streepjescode anders kan ik de korting van Mobile Me niet meer krijgen..
Beetje raar allemaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy_Boy
Okey mensen, na 2 dagen gebruik te hebben gemaakt van mijn nieuwe MBP.
Vond ik dat het ff tijd is, om voor t uitgaan, even mijn persoonlijke ervaring met jullie meetedelen.

DIt is mijn eerste Mac en ik heb er gewoon 1 woord voor... GEWELDIG!
Alles loopt zo soepel en fijn... en dat exposé...een prachtige funcie!
Over het trackpad heb ik maar 1 ding te zeggen... I Just Love It!
Lekker groot en gewoon geniaal hoe het allemaal werkt... multitouch, dat werkt gewoon heerlijk...
Normaal heb ik altijd een muis aan een laptop hangen, maar heb bij mn mbp nog geen muis aangehangen...(dat zal later wel komen wanneer ik er een extern scherm en toetsenbord erop ga hangen) Trackpad doet t werk gewoon goed.
Batterij heb ik nog niet echt goed kunnen testen, heb wel 2 keer op batterij gewerkt, beetje surfen op t web, filmpjes bekijken en klooien met Mac OSX. En dat ging wel zon 4 uur mee. En dat vind ik persoonlijk gewoon goed.

Ik was eerst pessimistisch over het glossy scherm. Heb t nooit wat gevonden en altijd met een mat scherm gewerkt. Het was de eerste dag voor mij ff wennen, maar naar een tijdje werk je er gewoon heerlijk. Het auto-brightness is een goede functie, tenzij je lichtbron achter je bevind. (zoals bij mij t geval is op mn kamer) Als je met je lichaam/hoofd beweegt zal de lichterinterval varieren en daardoor zal t scherm gaan dimmen/verlichten. In een volledige donkere/schemerige ruimte had ik hier geen last van.
Heb auto brightness uit staan en op 40% ingesteld

Ook mijn eerste keer dat ik met een verlicht toetsenbord werk en dat werkt zo ontspannend en fijn. Je hoeft niet meer moeite te doen om de letters te lezen (zoveel licht geeft t beeldscherm ook al niet) en dat werkt gewoon heel rustgevend.

Het is ook wel even wennen om van windows gelijk over te stappen naar een mac. Veel alternatieve programma's vinden wat je normaal op een windows-bakkie hebt draaien zoals: flashfxp (ftp client), ultra-edit, flash renamer (meerdere files tegelijk renamen),torrent app. etc.
Dit zal uiteraad later wel allemaal komen en veel op t internet zoeken.

Ik zal van de week photoshop erop gooien en dan kijken hoe t daarmee draait...
Zal dan ook weer mijn ervaring met jullie delen :D

Nu tijd om ff uit te gaan...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
Even wat tips voor algemene apjes:
Adium voor MSN
Cyberduck voor FTP
Transmission voor torrents (of Azureus)
Teamspeak heeft een Mac versie genaamd Teamspeex
Handbrake om DVD's te rippen
The Unarchiver om dingen uit te pakken (meerdere rar's: .r01 | .r02 | .r03 , enz...)
En VLC natuurlijk voor het betere codec werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Killzone schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:49:
En VLC natuurlijk voor het betere codec werk :P
Ik raad QuickTime aan icm "Perian".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
cornelixnootje1 schreef op zondag 16 november 2008 @ 00:19:
[...]

Ik raad QuickTime aan icm "Perian".
Die heeft het nadeel dat hij bij .mkv's eerst de complete film gaat inladen wat bij een bestand van ruim 4 GB wel een paar minuten duurt. VLC doet dit bij mij wel perfect en snel!

Mijn Mac bevalt nu ook echt geweldig! Mac OS X werkt goed en de laptop zelf is ook lekker compact en stil (in tegenstelling tot de herrie die uit m'n desktop computer komt...). Ik heb m'n normale computer nu ook sinds ik m'n MBP heb nauwelijks nog aangeraakt, alleen even om bestanden over te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin.pw
  • Laatst online: 25-06 20:05
MysticMan schreef op zondag 16 november 2008 @ 00:42:
[...]

Die heeft het nadeel dat hij bij .mkv's eerst de complete film gaat inladen wat bij een bestand van ruim 4 GB wel een paar minuten duurt. VLC doet dit bij mij wel perfect en snel!

Mijn Mac bevalt nu ook echt geweldig! Mac OS X werkt goed en de laptop zelf is ook lekker compact en stil (in tegenstelling tot de herrie die uit m'n desktop computer komt...). Ik heb m'n normale computer nu ook sinds ik m'n MBP heb nauwelijks nog aangeraakt, alleen even om bestanden over te zetten
haha probeer eens windows te draaien via bootcamp, dan is je mbp ineens zo stil niet meer :p

Over mijn nieuwe mbp heb ik verder maar een woord: GEWELDIG
Ook mac osx vind ik top en wat een stabiele en handige programma's zijn er te vinden!

Verder mis ik echter wel 1 ding, goed overzicht over de leestekens..
ik ken tot nu toe alleen alt+e voor streepje naar rechtsomhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze widget is dan handig
http://www.apple.com/down...ference/characterpal.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 12:05
Na 3,5 dagen genieten van een MBP en een mx310 printer ontdek ik nu dat er helemaal geen printeractie is in België!
Hoewel de sales agent aan de lijn wel overtuigd leek, maar Nederland en Vlaanderen delen dan ook de klantendienst... Ze zeggen altijd dat ze die gesprekken opnemen, zou ik daar nog iets mee zijn? :-)
Maandag moet ik maar eens bellen...

PS Zijn er nog MBP-gamers? Met het instapmodel loopt de demo van Crysis nog vrij redelijk...
Fps meestal begin de 20, met drops bij zware vijandigheden, 1440*900, alles op medium behalve shaders en de zee op high.
Dox' modded 180.44 driver lijkt wel op het eerste zicht geen fps-voordeel te bieden, maar alles oogt wel net een tikje scherper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
Krieky schreef op zondag 16 november 2008 @ 02:00:
[...]

haha probeer eens windows te draaien via bootcamp, dan is je mbp ineens zo stil niet meer :p
Toevallig net via Bootcamp Vista geinstalleerd, was in een half uurtje gebeurd. Daar was hij idd niet stil meer. Vooral toen Vista die performance index ging berekenen ging hij als een gek blazen.

Een goed overzicht voor leestekens mis ik ook nog een beetje. De é had ik ook al gevonden maar voor de anderen blijft het toch nog een beetje gokwerk. De manier van Windows waarbij je eerst een ', ` of : typt en daarna de klinker vind ik toch wat handiger en intuitiever.

Edit: ssdar: bedankt voor die widget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Raveon schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 21:28:
Ik zou nog even proberen om de brightness-omhoog knop in te drukken. Ik heb een dergelijk verschijnsel wel eens gehad met mijn oude PowerBook en dacht ook dat het scherm stuk was, maar het bleek dat de brightness instelling gewoon op 0 stond. Dan gaat het scherm helemaal niet aan, ook niet tijdens het booten.

Nu was dit wel een PowerBook, maar ik heb laatst bij de MediaMarkt met de nieuwe MBP zitten spelen en ik zag dat het scherm nog steeds helemaal uit gaat als je de brightness op 0 zet dus misschien is dat het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Ik heb alles al geprobeerd, PRAM reset e.d. Maar helaas, niets...

Typ nu maar weer op m'n oude trouwe Powerbook O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Krieky schreef op zondag 16 november 2008 @ 02:00:
[...]
Leestekens:
alt + e geeft accent aigu / alt + e gevolgd door letter (é, á, ú etc)
alt + ` geeft accent grave / alt + ` gevolgd door letter (è, à, ù etc)
alt + u geeft dubblele puntjes / alt + u gevolgd door letter (ë, ä, ü etc)

[ Voor 3% gewijzigd door kaassouffle op 16-11-2008 11:42 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Computers Beleid.