[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 73.244 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vraagje, ik wil misschien m'n huidge iMac verkopen en de oude macbook pro met gaan halen, omdat ik graag mobiel wil zijn. Nu vroeg ik me alleen af hoe de 8600m gt 256mb presteert t.o.v. de hd2600 pro 256 mb. Dit aangezien ik regelmatig game via bootcamp :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 22:57
Vanitas schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:02:
[...]
Probeer MiniBatteryLogger eens. Coconutbattery deed het bij mij na een tijd niet meer goed. (Charges bleef alsmaar hetzelfde.) MiniBatteryLogger doet het wel goed.
Mooi programmaatje :-) Zal 'm deze week eens testen op de bijna kapotte batterij en kijken wat de 'estimated time of death' is ;)
Inmiddels via eBay een nieuwe originele Apple batterij uit Hongkong over laten komen, voor € 55,- weer klaar!! :*) Scheelt een flinke smak geld dan via Apple zelf eentje kopen...Nu dus weer een verse batterij met 4u+ batterij-tijd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:30
de 8600gt m is een stuk sneller, als ik t goed onthouden heb! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:42
Hey hoe zit het nou met die Core 2 Duo processoren he?

Apple geeft aan in het goedkoopste 15`` model 2.4ghz met gedeeld 3mb L2 cache op 1066 fsb te leveren.

Maar is het niet zo dat intel deze processor alleen in de 800 fsb versie heeft?

http://www.intel.com/cd/p...vices/emea/eng/319641.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Macros4 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:11:
Hey hoe zit het nou met die Core 2 Duo processoren he?

Apple geeft aan in het goedkoopste 15`` model 2.4ghz met gedeeld 3mb L2 cache op 1066 fsb te leveren.

Maar is het niet zo dat intel deze processor alleen in de 800 fsb versie heeft?

http://www.intel.com/cd/p...vices/emea/eng/319641.htm
Ik heb ergens iets gelezen dat, ook al hebben de Macbooks geen Montevina chipset, dat Intel een paar features daarvan heeft doorgevoerd in de CPU's of zoiets. Onder andere 1066 Mhz. Kan iemand dit bevestigen?

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronwiel schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:22:
Vraagje, ik wil misschien m'n huidge iMac verkopen en de oude macbook pro met gaan halen, omdat ik graag mobiel wil zijn. Nu vroeg ik me alleen af hoe de 8600m gt 256mb presteert t.o.v. de hd2600 pro 256 mb. Dit aangezien ik regelmatig game via bootcamp :).
ik kan zo geen benchmark vinden maar volgens mij presteert de hd2600 pro beter hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel8
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ronwiel schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:22:
http://tweakers.net/bench...&TestcomboIDs%5B1344%5D=1

Misschien dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me vergissen maar dit is niet de 8600M GT... die is toch anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
mickezzz schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:37:
[...]

Ik heb ergens iets gelezen dat, ook al hebben de Macbooks geen Montevina chipset, dat Intel een paar features daarvan heeft doorgevoerd in de CPU's of zoiets. Onder andere 1066 Mhz. Kan iemand dit bevestigen?
Inderdaad.. Het lijkt me stug dat Intel even voor Apple een hele processor structuur gaat aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:54:
[...]

ik kan zo geen benchmark vinden maar volgens mij presteert de hd2600 pro beter hoor :)
Dat is idd het probleem, benchmarks zijn haast niet te vinden:). Maar ik geloof dat de specs gelijk zijn of iets hoger liggen dan bij de 8600 gt (dekstop). Naar mijn idee liggen de specs voor de M versie nog lager dan bij de desktop versie.

Balen dat er geen firewire 400 zit op de nieuwe macbook, anders was dat een mooie keus geweest :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=30946480,noline]
Iemand trouwens een idee waar je hem in het echt even kan aanraken en mee testen(omgeving leiden)? Verkoper haalde hem uit de doos en wou hem niet aan zetten: "dan kan ik hem niet verkopen" was zijn motto..
Bijv. Machouse, icentre, mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Ik heb net even de service manual voor de nieuwe macbok pro doorgelezen. (ja die hoor ik niet te hebben >:)
Maar ik snap niet waarom apple zo moeilijk doet over het niet mogen verspreiden ervan. Het is in redelijk makkelijke taal geschreven en je hoort allerlei voorzorgsmaatregelen te nemen, wat ik persoonlijk allemaal maar onzin vindt. Zo'n dingetje haal je toch zo even uit elkaar!
Vondt het welk jammer dat er niet veel bijzonders over het scherm in stond. Alleen maar hoe je het scherm verwijderd.
Qua hardwarematige reparaties staat er in feite niks in wat je ook niet bij ifixit kunt vinden. Maar softwarematige dingen zijn wel interesant om te lezen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
Ik heb twee uur geleden mijn nieuwe MBP besteld :9~
volgende week binnen als het goed is!
heb hem genomen met 320 @5400rpm want ik ga hem zelf vervangen,
dan bespaar ik wat geld bij aanschaf van de laptop.
Zelf zat ik lang te twijfelen of ik die 2.8 Ghz moest nemen ipv de 2.53... uiteindelijk besloten dat 300 euro voor 0.27Ghz veeeeel te veel is 8)7
nu met warm gevoel van binnen gaan slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05:38

Fab1Man

Live life to the fullest

SilentNL schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 01:28:
Zelf zat ik lang te twijfelen of ik die 2.8 Ghz moest nemen ipv de 2.53... uiteindelijk besloten dat 300 euro voor 0.27Ghz veeeeel te veel is 8)7
Via de online Apple Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 11-08 20:06
Ok, out for delivery vandaag (17-10 besteld). Dat wordt spannend, vooral of het scherm e.d. in orde is, zo'n gedoe om het weer terug te sturen anders... tot nu toe altijd geluk gehad. Ik ga werken aan een mooie, eerlijke review aangezien die nog niet op Tweakers te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilentNL schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 01:28:
Waar vind jij dan een 320gb 7200rpm harde schijf voor maar 45€???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:39

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:15:
[...]

Waar vind jij dan een 320gb 7200rpm harde schijf voor maar 45€???
Misschien neemt ie wel SSD. Maar hij had gewoon de optie van 250 GB 7200 moeten nemen. Dan was de mbp nog eens 45,- goedkoper :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
amphora schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:23:
[...]

Misschien neemt ie wel SSD. Maar hij had gewoon de optie van 250 GB 7200 moeten nemen. Dan was de mbp nog eens 45,- goedkoper :)
Een upgrade is 45 euro ja. Ik heb ook express voor de goedkoopste 250GB 5200rpm gekozen omdat ik deze toch ga uitbouwen en in een 10 euro externe HD behuizing ga stoppen. Vervolgens zelf een grote/goedkope/snelle kopen (in de nabije toekomst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
was niet voor de 250gb gegaan omdat ik mijn hardeschijven nogal snel volgooi, en aangezien ik deze in een externe hdd-behuizing ga gooien is de opslagruimte voor mij belangrijker dan de prijs/snelheid.
Fab1Man schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:06:
[...]

Via de online Apple Store?
En inderdaad heb hem via de online-applestore gekocht.
amphora schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:23:
[...]

en ja ik ga voor een SSD'tje >:) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
En hij is binnen! Wat een prachtig apparaat zeg, die unibody voelt echt heerlijk aan... was ook ijskoud toen ik het uit de doos haalde. Niks geen plastic, niks geen krakende plekken, echt een vooruitgang op de laptops die ik ken. Al typende merk ik ook dat het toetsenboard goed aanvoelt, ik moet wel voor het gevoel iets harder drukken aangezien de toetsen zachter aanvoelen dan mijn aluminium keyboard. Het trackpad reageert uitstekend, alleen het bovenste 1/3 gedeelte klikt niet, maar ik merk dat ik automatisch in het midden, danwel iets aan de onderkant klik. De multi-touch gestures reageren soepel en direct, wat mij ook het gevoel geeft dat ik die vaker ga gebruiken. Het scherm is uit inderdaad een spiegel, aan valt op dat de helderheid veel goed maakt, echter zal het buiten toch behoorlijk kunnen storen. Het is een kwestie van de aandacht richten op het bureaublad en na wat gewenning valt de spiegeling al minder op... ook al is deze behoorlijk moet ik zeggen.
Enige minpuntje wat ik tot nu toe heb ontdekt zijn een tweetal kleine butsjes, rechtsboven het scherm, zo te lezen hier gebeurt dat vaker. ze zitten op een zeer onopvallende plek verder, dus ik heb weinig zin om daarvoor de laptop weer dagen/weken kwijt te zijn.

Goh, mijn eerste echte Mac dus, het blijft toch iets speciaals en ook al mag dat meer te maken hebben met een image, het blijft natuurlijk gewoon leuk, ik heb hierbij echt het gevoel iets moois, goeds en speciaals in handen te hebben terwijl een gewone laptop mij totaal geen "wow" gevoel zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij afvraag, ik werk nu al 2 jaar met een gewone Macbook, eveneens met glanzend scherm, is dit scherm veel anders dan dit van de huidige MBP? Ik bedoel, ik ben een glanzend scherm gewoon, maar zal het een aanpassing zijn? (Ik ben al in de lokale Apple shop gaan kijken, maar daar hadden ze alleen nog maar een nieuwe Macbook, en dat leek niet zo veel te verschillen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:11:
Wat ik mij afvraag, ik werk nu al 2 jaar met een gewone Macbook, eveneens met glanzend scherm, is dit scherm veel anders dan dit van de huidige MBP?
Het lijkt erop dat het nieuwe scherm nog meer spiegelt. Persoonlijk ben ik daar geen echte voorstander van, echter gebruik ik de laptop voornamelijk binnen en dan valt het reuze mee. Kleuren komen er wel mooier uit, maar als ik foto's ga bewerken sluit ik de laptop aan op m'n externe 24" matte scherm, vanwege kleurechtheid en geen afleiding van spiegeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:44

Step

step@tweakers.net#

Mijne nieuwe MacBook Pro die ik sinds vandaag binnen heb werd net rond de 91 graden terwijl ik niet eens zoveel bijzondere zaken open heb, het zit zelfs nu op 87 graden met adium, word, safari en finder open (en time machine backup aan het maken. Ik zit er zelf niet zo mee maar wellicht dat jullie het interessant vinden.

Verder ziet ie er wel goed uit! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Step op 28-10-2008 19:44 ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:11:
Wat ik mij afvraag, ik werk nu al 2 jaar met een gewone Macbook, eveneens met glanzend scherm, is dit scherm veel anders dan dit van de huidige MBP? Ik bedoel, ik ben een glanzend scherm gewoon, maar zal het een aanpassing zijn? (Ik ben al in de lokale Apple shop gaan kijken, maar daar hadden ze alleen nog maar een nieuwe Macbook, en dat leek niet zo veel te verschillen).
Ik vind zelf dat het nieuwe led scherm, hoewel het misschien wel evenveel spiegelt, wel een stuk feller lijkt. Het komt wat mij betreft een stuk beter over dan bij de vorige serie macbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:55:
[...]

Ik vind zelf dat het nieuwe led scherm, hoewel het misschien wel evenveel spiegelt, wel een stuk feller lijkt. Het komt wat mij betreft een stuk beter over dan bij de vorige serie macbooks.
Dat kan ik zeker ook beamen, de helderheid is echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 10:08
Step schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:43:
Mijne nieuwe MacBook Pro die ik sinds vandaag binnen heb werd net rond de 91 graden terwijl ik niet eens zoveel bijzondere zaken open heb, het zit zelfs nu op 87 graden met adium, word, safari en finder open (en time machine backup aan het maken. Ik zit er zelf niet zo mee maar wellicht dat jullie het interessant vinden.

Heb je ook gekeken hoeveel CPU usage je had toen je dit allemaal aan het doen was... Backuppen neemt namelijk heel wat CPU kracht in beslag.. Check Activiteitenweergave maar eens. Ohja...Safari kan ook opeens raar doen en naar 50-60% schieten terwijl je gewoon aan het internetten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Vraagje,

Ik lees in enkele review dat als je wilt switchen tussen de videokaarten in een MBPro, dat je dan af en aan moet melden...

Wat gebeurd er dan als je bv aangeeft dat bij:
Batterij: de zuinigere videokaart gebruikt met worden.
Netstroom: de snellere videokaart gebruikt moet worden

En je steekt je adapter op je laptop...? Krijg je dan een melding dat je af en aan moet melden... Of krijg je gewoon geen melding, en moet je zelf onthouden om even af en aan te melden...?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Flatwhite schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:01:
[...]

Heb je ook gekeken hoeveel CPU usage je had toen je dit allemaal aan het doen was... Backuppen neemt namelijk heel wat CPU kracht in beslag.. Check Activiteitenweergave maar eens. Ohja...Safari kan ook opeens raar doen en naar 50-60% schieten terwijl je gewoon aan het internetten bent.
Safari heeft een pesthekel aan flash, en aan overkills aan animated gifs. Op dat soort momenten schiet de CPU belasting enorm omhoog. Van tabblad wisselen helpt dan al.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Decon Frost schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 06:41:Wat gebeurd er dan als je bv aangeeft dat bij:

En je steekt je adapter op je laptop...? Krijg je dan een melding dat je af en aan moet melden... Of krijg je gewoon geen melding, en moet je zelf onthouden om even af en aan te melden...?
Volgens mij kan je dat helemaal niet instellen en kan je alleen handmatig instellen welke kaart er gebruikt moet worden.

[ Voor 10% gewijzigd door amphora op 29-10-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Decon Frost schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 06:41:
Vraagje,

Ik lees in enkele review dat als je wilt switchen tussen de videokaarten in een MBPro, dat je dan af en aan moet melden...

Wat gebeurd er dan als je bv aangeeft dat bij:
Afmelden
Afmelden

Neen, naar eigen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

en wat gebeurd er dan bij de volgende actie.. als ik de instellingen zet zoals ik al zij...>?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Decon Frost schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 11:46:
[...]

en wat gebeurd er dan bij de volgende actie.. als ik de instellingen zet zoals ik al zij...>?

Je krijgt geen melding. Je bepaald zelf welke grafische kaart er draait zonder enig interventie.
Door te onthouden of even te kijken welk profiel er draait;
Langere gebruiksduur van batterij / Betere prestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Step schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:43:

Dat zijn echt abnormaal hoge temps.. Kun je dat ding nog wel normaal op je schoot houden dan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

matinez schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 11:49:
[...]

Je krijgt geen melding. Je bepaald zelf welke grafische kaart er draait zonder enig interventie.
Zodra je instelt welke kaart je wilt gebruiken krijg je toch echt de melding dat je opnieuw moet aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macros4 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:33:
[...]

Dat zijn echt abnormaal hoge temps.. Kun je dat ding nog wel normaal op je schoot houden dan..?
waar meet jij de temp mee op? Dat zijn wel heel hoge temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Op mijn nieuwe MBP 2.8, 4 GB, 250 GB @ 7200 rpm lijkt het dock iets shocky... raar! Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

matinez schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 11:49:
[...]

amphora schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:38:
[...]

Zodra je instelt welke kaart je wilt gebruiken krijg je toch echt de melding dat je opnieuw moet aanmelden.
Ik probeer het anders..:

Als ik mijn energie profiel als volgt instel

Voor de batterij = Langere accuduur (dus langzamere videokaart)
Voor Netstroom = Betere Prestaties (dus snellere videokaart)

En pak vervolgens mijn laptop... Ik sluit deze niet aan op de netsnoer, en zorg dat het batterij profiel actief is. (dus de langzamer kaart is actief)

Wat gebeurd er dan als ik de netstroom snoer erin steek.
(hij zou dan moeten switchen van profiel.... dus ook van videokaart)
Krijg ik een melding... of gebeurd er niks.

Ik kan me 2 situaties indenken:

1: ik krijg geen melding.. het netsnoer profiel is wel geactiveerd, maar je werkt nog op de langzamer videokaart

2: Ik krijg wel een melding bv " U heeft de netsnoer erin gestoken..en u heeft bij energiebeheer bij het profiel voor netsnoer aangegeven dat u bij gebruik van netsnoer de snellere videokaart wilt gebruiken. Wilt u nu dus de snellere videokaart Activeren?"

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Vanochtend bij de YouMac in Eindhoven geweest om eens de nieuwe MBP uit te proberen, en ik heb er nu een besteld. Alleen al dat grote trackpad is zo veel fijner dan de Thinkpad die ik nu gebruik, lekker groot oppervlak en de knop en gestures werken ook erg goed. Reflectie is mij verder helemaal niet opgevallen, in tegendeel, ook het beeldscherm zag er goed uit. Nog nooit eerder met een Mac gewerkt maar OS X vond ik al meteen fijner werken dan Windows.

Als het goed is zou de laptop 17-18 november geleverd worden, nu hopen dat naast de verbetering in interface ik nou ook eindelijk eens van de problemen af ben. Deze Thinkpad is net als Windows niet erg betrouwbaar gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Decon Frost schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:05:

Volgens mij kan je dat niet eens instellen. Je kan alleen handmatig keuze maken tussen de GPU's. Niet koppelen aan batterij/netstroom. Maar mijn MBP is nog niet binnen dus kan het niet controleren.
En bij handmatig schakelen moet je uitloggen. Dus zou het al mogelijk zijn om te koppelen dan lijkt me dat er dan toch gelogd moet worden.

[ Voor 12% gewijzigd door amphora op 29-10-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Decon Frost schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:05:
[...]

[...]

Ik probeer het anders..:

En pak vervolgens mijn laptop... Ik sluit deze niet aan op de netsnoer, en zorg dat het batterij profiel actief is. (dus de langzamer kaart is actief)

Wat gebeurd er dan als ik de netstroom snoer erin steek.
(hij zou dan moeten switchen van profiel.... dus ook van videokaart)
Krijg ik een melding... of gebeurd er niks.

Ik kan me 2 situaties indenken:

1: ik krijg geen melding.. het netsnoer profiel is wel geactiveerd, maar je werkt nog op de langzamer videokaart

2: Ik krijg wel een melding bv " U heeft de netsnoer erin gestoken..en u heeft bij energiebeheer bij het profiel voor netsnoer aangegeven dat u bij gebruik van netsnoer de snellere videokaart wilt gebruiken. Wilt u nu dus de snellere videokaart Activeren?"
Ik heb het net voor je geprobeerd en geen van je beide situaties klopt.. :)
Het is namelijk niet mogelijk om 2 verschillende profielen te maken. Ik heb met het netsnoer erin de prestaties op "higher performance" gezet (gebruik Engelse OSX), vervolgens moet je verplicht uitloggen om door te kunnen gaan.
Eenmaal opnieuw ingelogd het netsnoer losgekoppeld en vervolgens "better battery life" geselecteerd, opnieuw verplicht uitloggen...
Opnieuw ingelogd het netsnoer weer aangesloten en naar Energy saving gegaan: Bij Power adapter staat nu ook "better battery life" geselecteerd.

Conclusie: Je kan het niet onafhankelijk van elkaar instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:49:
[...]

Ik heb het net voor je geprobeerd en geen van je beide situaties klopt.. :)
Het is namelijk niet mogelijk om 2 verschillende profielen te maken. Ik heb met het netsnoer erin de prestaties op "higher performance" gezet (gebruik Engelse OSX), vervolgens moet je verplicht uitloggen om door te kunnen gaan.
Eenmaal opnieuw ingelogd het netsnoer losgekoppeld en vervolgens "better battery life" geselecteerd, opnieuw verplicht uitloggen...
Opnieuw ingelogd het netsnoer weer aangesloten en naar Energy saving gegaan: Bij Power adapter staat nu ook "better battery life" geselecteerd.

Conclusie: Je kan het niet onafhankelijk van elkaar instellen :)
Ja !!! dat was em.. super bedankt...

Ik had min of meer gehoopt op situatie 2, dat bij " batterij" eigenlijk altijd de langzamer kaart gebruikt word , en bij netsnoer altijd de snellere... En dat hij dus automatisch switched. (met uitzondering van handmatig instellen)

Nu zie ik mijzelf heel de tijd in en uitloggen... omdat ik de kabel erin of eruit doe..(ik loop nogal eens rond) Niet de makkelijkste oplossing.. Want waarschijnlijk staat hij nu bij mij dus altijd op de snellere videokaart.. Te lui/vergeetachtig.. om dit in de gate te houden, en de instellingen te veranderen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Misschien een algemene vraag, maar ik kan volgende week mijn MBP verwachten.
Nu switch ik vaak tussen VGA (mijn monitor) en dvi (mijn tv) als de laptop gewoon aanstaat (nu nog een pc)

Ik hoorde dat het kwaad kan voor je moedeerbord als je gewoon de kabel eruit trekt van vga en dan dvi erinstopt (en visa versa) terwijl de computer aanstaat. Klopt dit? want ik siwtch heel vaak per dag tussen de als ik achter mijn laptop zit, van browsen naar films kijken etc. En heb geen zin om mijn MBP te vernaggelen dus ik zou dit graag willen weten. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was net bij een Apple Reseller en even gespeeld met de MBP. Ik was er erg over te spreken maar ik vond wel dat de 'klik' van het trackpad erg luid was. Op de gewone MB was dit een stuk minder. Lag dit aan de laptop die ze daar hadden staan of is het meer mensen opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
ThePupD schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:32:
Nu switch ik vaak tussen VGA (mijn monitor) en dvi (mijn tv) als de laptop gewoon aanstaat (nu nog een pc)

Ik hoorde dat het kwaad kan voor je moedeerbord als je gewoon de kabel eruit trekt van vga en dan dvi erinstopt (en visa versa) terwijl de computer aanstaat. Klopt dit? want ik siwtch heel vaak per dag tussen de als ik achter mijn laptop zit, van browsen naar films kijken etc. En heb geen zin om mijn MBP te vernaggelen dus ik zou dit graag willen weten. Bedankt!
Mijn gevoel zegt dat die snoeren niet bepaald gezond zijn om live eruit te trekken, vandaar dat er vaak ook schroefjes aan zitten om ze op de plek te houden. Sommige monitors/tv's hebben echter een knop om te switchen tussen signaal-input, heb je dat niet? Anders gewoon de Macbook dichtklappen in de slaap-stand, die is razendsnel weer online als je het ding nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:06:
Ik was net bij een Apple Reseller en even gespeeld met de MBP. Ik was er erg over te spreken maar ik vond wel dat de 'klik' van het trackpad erg luid was. Op de gewone MB was dit een stuk minder. Lag dit aan de laptop die ze daar hadden staan of is het meer mensen opgevallen?
Nee klopt, de klik is behoorlijk aanwezig. Ook vind ik dat het vrij zwaar gaat, maar nu ben ik geen laptop gewend, ik krijg er op den duur een beetje een zeurende hand van. :) Maar dan zit ik er wel uren achter, zowiezo niet gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

wat ik bij mn normale MB heb: zodra ik de mini-DVI erin stop 'switch' mn scherm vanzelf over naar dual monitor en als ik hem live eruit trek 'switch' hij weer naar laptopscherm. Denk dat het niet veel anders is en dat Apple er rekening mee heeft gehouden dat die connectors live uitwisselbaar zijn...(weet het eigenlijk vrijwel zeker, gezien het gemak hoe OSX wisselt tussen de verschillende beeldschermprofielen bij het in en uitsteken van die adapters..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
"live"?

Geldt dat niet alleen voor harddisks en psu's? Ik trek heel geregeld monitorkabels uit m'n MBP. Sommige zijn DVI, sommige VGA via een verloopje en soms zelfs TV via de tv-out verloop. Maakt allemaal geen ruk uit. Het scherm wordt even blauw, en de monitor is gedetecteerd. Eruit, weer even blauw, alle vensters op je laptopscherm en het andere scherm is uit.

Geen zorgen over maken. Heb je een bron die uitwijst dat het klopt dat je moederbord kapot kan gaan aan het in- en uitpluggen van monitorkabels? Ik heb dat nog nooit gehoord. Die schroefjes zitten erop omdat je bij een desktop eigenlijk nooit de monitorkabel eruit wil trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

remmelt schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:20:
"live"?

Geldt dat niet alleen voor harddisks en psu's? Ik trek heel geregeld monitorkabels uit m'n MBP. Sommige zijn DVI, sommige VGA via een verloopje en soms zelfs TV via de tv-out verloop. Maakt allemaal geen ruk uit. Het scherm wordt even blauw, en de monitor is gedetecteerd. Eruit, weer even blauw, alle vensters op je laptopscherm en het andere scherm is uit.

Geen zorgen over maken. Heb je een bron die uitwijst dat het klopt dat je moederbord kapot kan gaan aan het in- en uitpluggen van monitorkabels? Ik heb dat nog nooit gehoord. Die schroefjes zitten erop omdat je bij een desktop eigenlijk nooit de monitorkabel eruit wil trekken.
... en omdat ze zo stug en zwaar zijn dat ze er anders vanzelf uitvallen in enkele gevallen. Ik plug en unplug die videokabels al zolang ik computers gebruik, alleen met MIDI / PS2 / COM poorten uit het PC tijdperk wilde dat soms nog wel eens voor een defecte poort of moederbord zorgen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Zoals hierboven al wordt gezegd: Volgens mij is "live" eruit trekken/ instoppen geen probleem. Ik heb ook nog nooit in een manual of iets gezien dat dit nadelig zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Ok, nee ik heb geen bron behalve die van mijzelf... ik kom uit het Commodore C-16, Amiga tijdperk en toen werd mij dat altijd verteld. Blijkbaar niet zo'n groot probleem (meer). Ik word oud. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

vgroenewold schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:33:
Ok, nee ik heb geen bron behalve die van mijzelf... ik kom uit het Commodore C-16, Amiga tijdperk en toen werd mij dat altijd verteld. Blijkbaar niet zo'n groot probleem (meer). Ik word oud. ;)
USB-sticks, haal je die er ook pas uit als de PC of Mac uitgeschakeld is? Dat kan ook meteen, en je kunt ook meteen een andere USB-stick aansluiten. En ook die USB-poorten zijn aangesloten op het moederbord :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
vgroenewold schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:19:
[...]

Nee klopt, de klik is behoorlijk aanwezig. Ook vind ik dat het vrij zwaar gaat, maar nu ben ik geen laptop gewend, ik krijg er op den duur een beetje een zeurende hand van. :) Maar dan zit ik er wel uren achter, zowiezo niet gezond.
De klik is er alleen in het onderste 1/3 vlak, vind het geluid niet horen bij de luxe uitstraling. Vind het zelf ook een te hard geluid, was overigens bij mijn witte macbook in het begin ook. Terzijne tijd gaat het misschien wel over. Nu gebruik ik gewoon het 2/3 bovenste vlak om aan te tippen als klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Fab1Man schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:29:
[...]

USB-sticks, haal je die er ook pas uit als de PC of Mac uitgeschakeld is? Dat kan ook meteen, en je kunt ook meteen een andere USB-stick aansluiten. En ook die USB-poorten zijn aangesloten op het moederbord :P.
Al treed er bij sommige USB apparaten soms wel corruptie op bij het "live" uittrekken. Daarom is er ook een optie veillig verwijderen in Windows en Eject in OS X voor usb apparatuur.
Al, doe dat trouwens nooit! :+

Terug ontopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

mickezzz schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:59:
[...]

Al treed er bij sommige USB apparaten soms wel corruptie op bij het "live" uittrekken. Daarom is er ook een optie veillig verwijderen in Windows en Eject in OS X voor usb apparatuur.

Terug ontopic...
Bij de USB-apparaten wel, maar niet het moederbord :P. De eject functie gebruik ik ook nooit.

Heeft iemand al ervaringen hoe dat Hybrid SLI zich in Windows gedraagt, cq Boot Camp? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Vista wel zelf switched zodra DirectX wordt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos
  • Laatst online: 07-09 17:37

Nixsos

Mac user

Bij de USB-apparaten wel, maar niet het moederbord :P. De eject functie gebruik ik ook nooit.

Heeft iemand al ervaringen hoe dat Hybrid SLI zich in Windows gedraagt, cq Boot Camp? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Vista wel zelf switched zodra DirectX wordt geactiveerd.
Ik heb net Windows Vista Business geinstalleerd, echter niet zonder problemen.
De Geforce 9600 heeft geen werkende driver. Ik krijg dan ook bij de systeem benchmark een '1' te zien bij graphics.

Daarnaast nog een issue dat de 'cd eject' key niet werkt.
Dubbelklik op trackpad werkt overigens ook niet bij mij.
Ik ben druk op zoek naar eventuele driver updates of apple updates voor vista, maar heb nog niets gevonden.

Heeft iemand anders de zelfde problemen en al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nixsos schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:22:
[...]

De Geforce 9600 heeft geen werkende driver. Ik krijg dan ook bij de systeem benchmark een '1' te zien bij graphics.

Ik ben druk op zoek naar eventuele driver updates of apple updates voor vista, maar heb nog niets gevonden.

Heb je gewoon de bijgeleverde Leopard DVD gebruikt in Windows om alles te installeren? Alles ging namelijk automatisch bij mij en funtioneert naar behoren.

edit: Sorry foutje, de eject key werkt ook bij mij niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bereid je maar vast voor.. volgens de Mac reseller waar ik mijn MBP heb gekocht zijn de Minidisplay port kabels voorlopig nog niet beschikbaar. Raar overigens want via de Apple shop is de status "binnen 24 uur verzendklaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos

Nixsos

Mac user

Heb je gewoon de bijgeleverde Leopard DVD gebruikt in Windows om alles te installeren? Alles ging namelijk automatisch bij mij en funtioneert naar behoren.

edit: Sorry foutje, de eject key werkt ook bij mij niet...
Ja die heb ik gebruikt. Enig idee hoe ik het aan de praat kan krijgen?
Nieuwe install van Windows?
Ik kreeg overigens wel een paar errors tijdens de setup, deze waren heel summier en vertelden mij niets over wat er precies mis ging. Welke Vista gebruik jij? 32 of 64 bits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Nixsos schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:35:
[...]

Ja die heb ik gebruikt. Enig idee hoe ik het aan de praat kan krijgen?
Nieuwe install van Windows?
Ik kreeg overigens wel een paar errors tijdens de setup, deze waren heel summier en vertelden mij niets over wat er precies mis ging. Welke Vista gebruik jij? 32 of 64 bits?
Na een reboot kun je wel de eject knop gebruiken, althans dat is hier het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos

Nixsos

Mac user

Hmm na meerdere reboots, installeren van windows updates en een her-installatie van de bootcamp drivers heb ik nog steeds de zelfde problemen.

Ik draai Vista Business 32 bit.
Morgen zal ik Vista Business 64bit SP2 eens installeren (hoera voor MSDN subscription) en kijken of het dan wel wilt lukken.

Opeens weet ik weer waarom ik op de mac ben overgestapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Nixsos schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 00:23:
Hmm na meerdere reboots, installeren van windows updates en een her-installatie van de bootcamp drivers heb ik nog steeds de zelfde problemen.

Morgen zal ik Vista Business 64bit SP2 eens installeren (hoera voor MSDN subscription) en kijken of het dan wel wilt lukken.

Misschien is het iets specifieks voor vista, ik spreek voor een xp sp3 msdna :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Nixsos schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:22:
[...]

meuk: Nvidia Geforce 180.43 bèta
9600GT supported

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:30:
[...]

Bereid je maar vast voor.. volgens de Mac reseller waar ik mijn MBP heb gekocht zijn de Minidisplay port kabels voorlopig nog niet beschikbaar. Raar overigens want via de Apple shop is de status "binnen 24 uur verzendklaar".
Ik heb vorige week vrijdag online een Minidisplay port - VGA kabel besteld. Deze heb ik maandag ontvangen. Het valt dus wel mee met de beschikbaarheid.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10-2024
Vraagje: is er ook een TV out op de MBP? Ik denk het niet, maar ze bieden er ook geen kabels voor aan. Wat nu? Ik heb nog een oude grote breedbeeld CRT en ik zou graag af en toe m'n toekomstige MBP er op aansluiten. Een nieuwe TV kopen is (voorlopig nog) geen optie :)

En heeft er al iemand HD films gespeeld op z'n MBP? Kan hij zonder problemen 1080p trekken?
En trouwens: heeft het eigelijk zin om 1080p te spelen op een 15 inch scherm? Ik twijfel een beetje tussen de 15 inch en 17 inch, omdat de 17 inch native 1080p kan spelen (en er bij 15 inch wordt gedownscaled). Ik wil echter ook af en toe een game spelen, dus de videokaart vind ik ook belangrijk. Bovendien laptop ik dikwijls op m'n schoot, en dat is volgens mij met de 17 inch ook niet zo praktisch (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

mickezzz schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:59:
[...]

Terug ontopic...
dat heeft te maken met hoe het besturingsysteem de bestandsveranderingen behandelt (bij kopieren/knippen/plakken of hij de actie eerst uitvoert en dan pas de files delete of dat hij bij knippen plakken tijdens het wegkopieren direct de gelezen gegevens weggooit enz.) De hardware zelf kan er in ieder geval wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WvdWest schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 03:08:
[...]

Ik heb vorige week vrijdag online een Minidisplay port - VGA kabel besteld. Deze heb ik maandag ontvangen. Het valt dus wel mee met de beschikbaarheid.
Ah mooi, dan ga ik die ook meteen even bestellen :) Raar dat de resellers ze dan nog niet hebben.
Nixsos schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 00:23:

Ook ik daar Windows XP SP3.. weet niet of dat wellicht het verschil is? Overigens liep bij mij de eerste installatie XP onder bootcamp ook helemaal vast.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Fab1Man schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:43:
[...]
Wat ik gelezen heb staat de 9600M altijd aan onder Bootcamp. Je hebt dus niet eens de keuze mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
@ Martinez:
Deze driver is voor de desktop GPU's.De 9600 GT & 9600M GT lijken qua namen op elkaar, maar daaronder zijn ze een wereld van verschil.
randje schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:00:
[...]

dat heeft te maken met hoe het besturingsysteem de bestandsveranderingen behandelt (bij kopieren/knippen/plakken of hij de actie eerst uitvoert en dan pas de files delete of dat hij bij knippen plakken tijdens het wegkopieren direct de gelezen gegevens weggooit enz.) De hardware zelf kan er in ieder geval wel tegen.
True :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoe makkelijk is het tegenwoordig eigenlijk om alleen xp of vista op een macbook pro te zetten, zonder dat osx er uberhaupt op staat?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amphora schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:20:
[...]

Wat ik gelezen heb staat de 9600M altijd aan onder Bootcamp. Je hebt dus niet eens de keuze mogelijkheid.
Als ik het goed begrijp kan je onder Windows alleen de 9600M draaien? Dus als ik wil gamen onder Windows met dan natuurlijk de betere videokaart kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:05:
[...]

Als ik het goed begrijp kan je onder Windows alleen de 9600M draaien? Dus als ik wil gamen onder Windows met dan natuurlijk de betere videokaart kan dat niet?
Al het niet kan... dan kan het nu niet.... ik kan mij niet voorstellen dat dit niet gefixed word door een leuke tweaker :)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
emm zover ik weet is de 9600M de betere kaart?
of zijn der ook MBP's met een betere kaart? dan heb ik de verkeerder besteld :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Far Cry 2 draai ik op mijn MBP met 5 settings op Very High en de rest op High. Ziet er echt geweldig uit!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mickezzz schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:20:
@ Martinez:
Deze driver is voor de desktop GPU's.De 9600 GT & 9600M GT lijken qua namen op elkaar, maar daaronder zijn ze een wereld van verschil.

[...]

True :)
www.laptopvideo2go.com al geprobeerd? Daar staan in de forum gemodificeerde drivers voor mobile kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:05:
[...]

De 9600M is de beter videokaart ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos

Nixsos

Mac user

Goed, ik heb nu Vista Business 64bit geinstalleerd.
Ik lijk nu geen problemen meer te hebben met mijn drivers.
Nu krijg ik ook netjes een ratig bij de Vista benchmark.
Zit nu alleen met het probleem dat je met drie vingers moet rechts klikken.
Dit is geloof ik wel een bekend probleem, laten we hopen dat hier nog een fix voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

sk1nny666 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:35:
emm zover ik weet is de 9600M de betere kaart?
of zijn der ook MBP's met een betere kaart? dan heb ik de verkeerder besteld :S
(nou .. .de goedkopere versie van de 15" MBp heeft 256 mb geheugen op de videokaart... de duurdere versie heeft 512 mb, afhankelijk van de versie de je hebt besteld... kan ik je dus antwoord geven)

[ Voor 193% gewijzigd door World Citizen op 30-10-2008 12:59 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Ik merk soms dat het trackpad van m'n Macbook pro niet meteen reageert. Dus soms moet ik 2x een beweging maken, is dit meer mensen opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

vgroenewold schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:19:
Ik merk soms dat het trackpad van m'n Macbook pro niet meteen reageert. Dus soms moet ik 2x een beweging maken, is dit meer mensen opgevallen?
Ja dit is mij ook opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
Step schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:42:
Far Cry 2 draai ik op mijn MBP met 5 settings op Very High en de rest op High. Ziet er echt geweldig uit!! :)
kijk dit vind ik mooi om te hooren.
in welke windows draai je hem xp of vista?
speel far cry 2 nu op me oude pc op low moet nog even wachten tot me MBP binnen is maar dit klinkt zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Mensen die hun MBP trackpad klik te luid vinden, hier de oplossing:

Tissues
http://nl.youtube.com/watch?v=2meyH6SF-oE

[ Voor 3% gewijzigd door mickezzz op 30-10-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:43
Zit in de 2,4 versie 1x2gb geheugen of 2x1gb geheugen? En welk merk en type zit er standaart in de macbook?Kan dit geheugen vinden in de pricewatch: gaat dit passen in de mabook? is een stuk goedkoper dan de optie van Apple. En past een 13,5mm harde schijf of is er al een 9,5mm 500gb harde schijf uit? En kan ik mijn windows Itunes library+backup van mijn iphone 3g overzetten naar Mac os x????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

maarten22 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:33:
Zit in de 2,4 versie 1x2gb geheugen of 2x1gb geheugen? En welk merk en type zit er standaart in de macbook?Kan dit geheugen vinden in de pricewatch: gaat dit passen in de mabook? is een stuk goedkoper dan de optie van Apple. En past een 13,5mm harde schijf of is er al een 9,5mm 500gb harde schijf uit? En kan ik mijn windows Itunes library+backup van mijn iphone 3g overzetten naar Mac os x????
Het is 2x1GB, helaas. Het zijn SO-DIMM DDR3 1066 modules en mocht je er een tweetal stuks voor onder de 130 euro vinden vind ik dat best netjes. Ik heb ze geloof ik wel eens voorbij zien komen, maar ik vind de optie van Apple net wat makkelijker en meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
Fab1Man schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:16:
[...]

Het is 2x1GB, helaas. Het zijn SO-DIMM DDR3 1066 modules en mocht je er een tweetal stuks voor onder de 130 euro vinden vind ik dat best netjes. Ik heb ze geloof ik wel eens voorbij zien komen, maar ik vind de optie van Apple net wat makkelijker en meer af.
Ja op dit moment is apple heel netjes met hun geheugenprijzen. Nog met de merom er in bijvoorbeeld werd er voor een 130 euro upgrade rustig 700 euro gevraagd door apple. Dat was gewoon niet normaal meer. Schijnbaar heeft apple daar wel van geleerd!
Het is op het moment ook nog wel duur omdat er nog maar weinig DDR3 so-dimms gemaakt worden. Ik wil dat er wat meer 4GB modules gemaakt werden. Ik wil zien of 8 GB in de macbook pro gaat werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

De eerste tests wijzen uit van niet, 4 + 2 schijnt wel te werken (link zal over een maand niet meer kloppen, sorry). Maar misschien is dit slechts kwestie van een firmware update, dat zou erg leuk zijn natuurlijk.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
maarten22 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:33:
En past een 13,5mm harde schijf of is er al een 9,5mm 500gb harde schijf uit?
Dit zou ik ook graag willen weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

sk1nny666 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:00:
[...]

kijk dit vind ik mooi om te hooren.
in welke windows draai je hem xp of vista?
speel far cry 2 nu op me oude pc op low moet nog even wachten tot me MBP binnen is maar dit klinkt zeer goed.
Ik speel Far Cry 2 op een resolutie van 1440x900. :) Onder Windows XP Pro SP2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
kijk hier word ik blij van.
kan maar weinig vinden over gamen op de nieuwe MBP.
maar dat ben ik dus wel van plan en ook i.v.m. xp sp2.
het word steeds moeilijker het wachten op me MBP.
kan je eens wat screens maaken ben gewoon benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hallo, Ik heb al een tijdje zitten zoeken maar kan niet vinden wat ik zoek!. Volgende:
MBP heeft nu mini displayport. Mooi beeld en geluid door zo'n klein kabeltje. maar nu heb ik wel een converter gezien van displayport naar hdmi om op een lcd te aan te sluiten, maar ik kan niks vinden van mini displayport naar Displayport. toch gek eigenlijk! Weet iemand of er zoiets bestaat of komt? en zou dat dan werken met beeld en geluid van Mini displayport naar HDMI?
( http://images.google.nl/i...D1C1CHMG_nlNL291%26sa%3DN ) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

sk1nny666 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:19:
kijk hier word ik blij van.
kan maar weinig vinden over gamen op de nieuwe MBP.
maar dat ben ik dus wel van plan en ook i.v.m. xp sp2.
het word steeds moeilijker het wachten op me MBP.
kan je eens wat screens maaken ben gewoon benieuwd
Ik ga geen screens maken (weet niet of Far Cry 2 een ingame screenshot mogelijkheid heeft) en heb ik zo geen webspace beschikbaar (EN heb zo geen extern tobo bij de hand). Wel kan ik je garanderen dat het er echt geweldig mooi uit ziet. Tevens scheelt het dat ik geen print screens kan maken, anders zit ik je alleen maar lekker te maken. ;) Laat ik het zo zeggen: het wachten is echt de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
Step schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:43:
[...]

Ik ga geen screens maken (weet niet of Far Cry 2 een ingame screenshot mogelijkheid heeft) en heb ik zo geen webspace beschikbaar (EN heb zo geen extern tobo bij de hand). Wel kan ik je garanderen dat het er echt geweldig mooi uit ziet. Tevens scheelt het dat ik geen print screens kan maken, anders zit ik je alleen maar lekker te maken. ;) Laat ik het zo zeggen: het wachten is echt de moeite waard.
ja daar heb je ook wel weer een beetje gelijk in :P
ik moet maar geduldig wachten.

het is zo moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Step schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:43:
[...]

Hoeveel FPS haal je dan? Want ik heb hier ook Far Cry 2 op mn 8600M GT 512mb lopen (PC laptop) en daar loopt alles op medium pas redelijk. Helemaal mooi is als je met een externe cam het fimt en op youtube knalt. Maar daar moet je maar tijd voor hebben :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

mickezzz schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:30:
[...]

Hoeveel FPS haal je dan? Want ik heb hier ook Far Cry 2 op mn 8600M GT 512mb lopen (PC laptop) en daar loopt alles op medium pas redelijk. Helemaal mooi is als je met een externe cam het fimt en op youtube knalt. Maar daar moet je maar tijd voor hebben :*) .
wel net rond de 30 schat ik ;) (wat is het commando voor show FPS ingame als dat kan?) en je moet dan ook een externe cam hebben he ;)

O ja (edit) er zullen mensen zijn die zouden zeuren over dat ze het toch iets langzaam of schokkerig vinden maar het is zeer goed speelbaar (ja zelfs voor multiplayer). :) Mensen moeten dan gewoon niet zo zeuren! :P

[ Voor 17% gewijzigd door Step op 31-10-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

mickezzz schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:50:
Mensen die hun MBP trackpad klik te luid vinden, hier de oplossing:

Tissues
http://nl.youtube.com/watch?v=2meyH6SF-oE
Naja dan had ik liever een luid touchpad dan dat ik mijn MBP in vlammen zie opgaan. :Y)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke wifi chip zit er eigenlijk in de nieuwe macbook pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:37:
Hey hallo, Ik heb al een tijdje zitten zoeken maar kan niet vinden wat ik zoek!. Volgende:
MBP heeft nu mini displayport. Mooi beeld en geluid door zo'n klein kabeltje. maar nu heb ik wel een converter gezien van displayport naar hdmi om op een lcd te aan te sluiten, maar ik kan niks vinden van mini displayport naar Displayport. toch gek eigenlijk! Weet iemand of er zoiets bestaat of komt? en zou dat dan werken met beeld en geluid van Mini displayport naar HDMI?
( http://images.google.nl/i...D1C1CHMG_nlNL291%26sa%3DN ) 8)7
Ik denk niet dat je optimaal geluid krijgt door Mini DisplayPort
Wat ik zo lees op Wikipedia

bv de nadelen van MiniDisplayPort
Disadvantages over HDMI

1. No xvYCC color space support
2. No Dolby TrueHD or DTS-HD MA bitstream support
3. No support for Consumer Electronics control signals

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe mbp met 320gb 7200rpm besteld.
Is het eigenlijk mogelijk om deze hd in de toekomst zelf te vervangen voor een SSD hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:40:
Ik heb een nieuwe mbp met 320gb 7200rpm besteld.
Is het eigenlijk mogelijk om deze hd in de toekomst zelf te vervangen voor een SSD hd?
Als je een passende hebt (die er wel zijn) dan moet dat gaan... ik zou wel even wachten op wat tests.. anders koop je misschien een niet compatibel HDD... en zit je daar weer mee in je maag.

Ik ben dit zelf ook van plan...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
Decon Frost schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:05:
[...]

Als je een passende hebt (die er wel zijn) dan moet dat gaan... ik zou wel even wachten op wat tests.. anders koop je misschien een niet compatibel HDD... en zit je daar weer mee in je maag.

Ik ben dit zelf ook van plan...
Niet compatible? Elke schijf van 9,5 mm hoog gaat werken zolang die 5 volt vereist, (dus niet de velicoraptor :P :+ ) en een sata aansluiting heeft. Daar heb je 70-80% van de ssd markt!
Ik zou persoonlijk nog even wachten met het vervangen tot er wat snellere en goedkopere zijn. Ik schat begin 2009 dat er wel schijfjes zijn die 250/160 MB/s halen. Als je dan 64 GB voor die snelheid kan krijgen voor 300 euro ofzo dan schiet het op! Alhoewel ik gewoon nog ga voor de slc drives met 130/120 MB/s!

Het is allemaal niet zo moeilijk om informatie te vinden. (just use google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
domi235 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:46:
[...]

Naja dan had ik liever een luid touchpad dan dat ik mijn MBP in vlammen zie opgaan. :Y)
Bij hoeveel graden gaat papier branden? Is er een ander materiaal wat misschien minder brandbaar is en even goed zou kunnen dempen?

In vlammen op zien gaan... sure.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Computers Beleid.