[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Intel heeft gezien hoe het nVidia is vergaan moet hun high-end sneller dan snel GTX 200 serie.. nVidia was volledig gefocust op het duurste segment en ondertussen werd de lineup voor de massa steeds zwakker met GeForce 8 en 9 rebrandings.. En toen kwam AMD met de kaarten die precies op de wensen van de markt aansloten en ook in grote hoeveelheden verkocht konden worden.

Intel doet er dus verstandig aan om de Core i7 wat langer als niche product in de markt te hebben en de focus te leggen om hun Yorkfield-gebaseerde Core 2 Quad. Voorbeeld hiervan is de komst van een nieuwe generatie Yorkfields met 65 W TDP (drie modellen).

De Phenom II kan wel de prijsconcurrentie aanwakkeren in de markt voor quadcores, want de 45nm Core 2 Quads van Intel zijn nu nog ongeveer even duur als bij de lancering..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:17
penetreerbeer schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:18:
[...]

Ach, AMD heeft het toch zo slecht niet gedaan dit jaar als je rekening houdt dat de X2 en X4 hopeloos achter Intel aanloopt. Ze hebben zelfs bijna winst gemaak.
Als ze snel genoeg op 45nm kunnen produceren en wat deftige volumes kunnen halen, zal 2009 ze slecht nog niet zijn. In midden 2009 komt dan de dual-core uit op 45nm, en dan zal AMD een voorsprong hebben op Intel.
Ik heb laatst zelfs ergens gelezen dat Intel zijn plannen met 3 maanden aan het uitstellen is door de crisis. Lijkt mij een mooie kans voor AMD, met wat zwart geld als hulp.

Als DDR3 nog eventjes duur blijft en DDR2 populair, dan zal Deneb (ook al heeft hij een AM3 voetje, hij ondersteund toch DDR2) het niet zo slecht doen.
Uhmm ze hebben het misschien niet zo slecht gedaan als vorig jaar maar het gaat echt super slecht. Al kwartalen lang geen winst gemaakt. In het personeel moeten snijden. Fabs afgestoten. Dat noem ik niet echt goed.

En hoezo heeft AMD een voordeel met hun eventuele K10,5 Dual core ? Hij zal waarschijnlijk even snel zijn als een C2D misschien zelfs iets trager clock voor clock. Beide zijn 45nm. Alleen Intel heeft dat ding al heel lang op de markt.

+ Intel gaat over een jaar al naar 32nm waar AMD pas net aan 45nm gaat beginnen. So You do the math....

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-05 13:09
AMD has confirmed in our recent meeting in Austin, Texas that there will be a dual-core 45nm CPU. This is not spectacular news, as AMD has already shared this with financial analysts, but it was interesting to see some senior people in AMD confirming the existence of this ongoing project.

The first to come is Deneb 45nm quad-core, and we are still weeks away from that launch. After AMD launches quad-core AM3 DDR3 and AM2 DDR2 ones, the next in line will be the 45nm Heka tri-core. By the middle of 2009 there should be a 45nm dual-core K10.5 and this sounds quite late to us, but this probably has to do with a limited number of engineers who are making such a product possible.

Quad/tri-cores have priority, and tri-core is easy, as you simply disable one of the cores and you are good to go, while dual-core is a new processor that simply takes more time to design.
http://www.fudzilla.com/i...k=view&id=10604&Itemid=35

[ Voor 199% gewijzigd door spNk op 25-11-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Die had ik gister ook al gezien. Er staat niet echt iets in wat we niet wisten. Het gaat gewoon nog te lang duren voordat die Dual cores er zijn. Of laat ik het anders zeggen. Het was beter geweest als ze er eerder geweest waren. Een Dual core K10 was niet echt nuttig geweest maar had er dan voor gezorgd dat die K10,5 dual core er in Feb-maart is. Mja aan de andere kant kan me wel voorstellen dat quad prioriteit heeft vooral in de servermarkt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 21:55
Astennu schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:15:
[...]
Uhmm ze hebben het misschien niet zo slecht gedaan als vorig jaar maar het gaat echt super slecht. Al kwartalen lang geen winst gemaakt. In het personeel moeten snijden. Fabs afgestoten. Dat noem ik niet echt goed.

En hoezo heeft AMD een voordeel met hun eventuele K10,5 Dual core ? Hij zal waarschijnlijk even snel zijn als een C2D misschien zelfs iets trager clock voor clock. Beide zijn 45nm. Alleen Intel heeft dat ding al heel lang op de markt.

+ Intel gaat over een jaar al naar 32nm waar AMD pas net aan 45nm gaat beginnen. So You do the math....
AMD had zo goed als break-even het laatste kwartaal (3Q08). AMD ontslaat een deel van zijn personeel (is altijd nodig in woelige tijden), en zal zelfs als het (ik dacht) met 10% minder omzet toch nog winst kunnen maken.

Als AMD al kan concurreren met Intel met Athlon X2's op 65nm, denk eens wat het kan doen met Phenom X2's op 45nm. AMD kan dual-cores nu al aanbieden aan lagere prijzen dan Intel, op 45nm zal dat alleen maar verbeteren. Dan heb je ofwel betere producten voor dezelfde prijs, ofwel meer geld voor AMD zodat ze dit kunnen gebruiken voor betere producten.
Qua performance is hierover nog niets te vertellen, kan evengoed trager als sneller zijn. Qua kloksnelheden zal het wel snor zitten.

Qua productieprocede zat AMD altijd al achter Intel aan, dit was ten tijde van 90nm blijkbaar niet zo een probleem. Feit is dat ze minstens een jaar op dezelfde tech zullen produceren (en 300mm wafers niet te vergeten, dit is ook een kostverlagende factor). Niet vergeten dat AMD de beste fabs heeft ter wereld (qua efficientie)

Intel heeft zelfs aangekondigd dat het zijn producten met 3 maanden zal opschuiven:
Source
Intel hit by financial woes, delays some products in 2009

The Inquirer’s Charlie Demerjian is reporting that Intel may be suffering a little from the current financial downturn. As a result, several products in 2009 have been pushed out by as much as 3 months each. He specifically lists Auburndale and Havendale, which were already pushed out a little to Q3′2009 back in September. They appear to have been pushed back further now. Also 2S Tylersburg (X58 chipset) are pushed out a small amount.

Intel has been hit by a 7% to 20% downturn in Q4′2008. Initial Q4 revenue guidance for Intel was set between $10.1 billion and $10.9 billion. New guidance revisions on November 12 indicated it could be less. That early lowering was solidified yesterday and has now been reduced by anywhere from $0.8 billion to $2.2 billion. Intel’s Q4′2008 revenue is now expected to fall within a range of $8.7 billion to $9.3 billion, and probably very close to $9.0 billion exactly.

Tech companies are losing value on the stock market rapidly. Intel is currently at its lowest stock trading price since 1996. And if we adjust for inflation, the relative value is closer to a point in the mid-to-late 1980s after the original i80386 was introduced.

This is unlikely to be the first production slowdown we see in the tech sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Fud is ook weer lekker bezig:
On average

We've learned that at the same clock speed Phenom II should be as fast of a bit faster than 45nm Yorkfield based Core 2 Quad. This will of course depend on the benchmark you run and all benchmarks optimised for SSE 4 might still go in Intel’s favour.

At the same time, this gives you a clear picture that Core i7 should end up a bit faster than Phenom II at the same clock speed but Core i7 is currently at new price level as it will be drastically more expensive than Phenom II.

The good news is that Phenom II will be quite good overclocker and it will fix its odds but at the same time Core 2 Quad 45nm based Yorkfield is still one of the best overclockers in the block so the fight will be rather interesting.

We are quite sure that this will lead to new price war, as Core 2 Quad might have to drop in price as soon as Phenom II hits the market.
That is the plan

AMD will stick to the three core products and it plans to release an update for this product line in first quarter of 2009. The update will be based on 45nm product currently codenamed Heka, basically Deneb quad core with one core disabled.

The plan is rather simple, these three cores should fight Core 2 and Pentium dual core line up from Intel and naturally the will be priced at very similar price range if not cheaper.

The biggest issue is that AMD cannot get its clock of its three core Heka to 3.33GHz, the currently fastest speed of Core 2 generation as Heka, 45nm three core will stop at under 3GHz speeds at launch.

We believe that 3.33GHz Core 2 Duo E8600 should be able to give Heka three core Phenom II a good fight especially as Heka wont reach 3GHz or faster speeds at launch.At same clock we are sure heka, Phenom II will have a fighting chance.
Heka zou wel 3.0 moeten kunnen halen als Deneb het ook kan. Zeker gezien de OC ruimte moet 3.2 ook te doen zijn. Ik denk in dit geval dat een Tripple core wel sneller is. Games die Single threaded zijn of max dual core zijn wel sneller op de C2D maar zodra je bv UT3 pakt die wel meer dan 2 cores kan zijn de X3 wel zijn tanden laten zien. En steeds meer encoding software kan meer dan 2 cores dus daar kun je ook beter een X3 voor hebben.
Rana Tri core as well

AMD's branding team has decided to put some distance between Deneb Quad core with 4x512KB L2 and 6MB L3 cache and upcoming Propus, Quad core without L3 cache.

These are two different cores as we were told before that Propus won't have just L3 cache disabled, it will be designed without L3 cache but as well as Deneb it will have 4x512KB L2 cache per core.

Propus will therefore be introduced to the world as Athlon X4 600 generation and not as Phenom II as many have hoped. We understand that AMD wants to differentiate Deneb from Propus but they could at least brand it as Athlon II as this is a completely new architecture compared to K8, architecture behind most of Athlon CPUs on the market.

Rana tri core will also end up branded as Athlon X3 brand.
Wel grappig dat ze de oude naam weer gaan gebruiken. Die is bekender onder de mensen dan Phenom. Het zal zeker een leuk product zijn. Als ik me niet vergis zou de performance 10-15% lager liggen maar ze zijn veel goedkoper te maken en waarschijnlijk kunnen ze iets hoger clocken. De L3 cache is best wel groot dus zouden ze ook veel zuiniger kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 12:10
De eerste prijzen beginnen op te duiken:
http://www.austin.net.au/...e/CPU-AM2940/Default.aspx
AUD $532.40 dat is ongeveer €277.66
Prijs valt mee als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 16:35
€277 Heb ik er wel voor over! Ik zou eigenlijk niet meer dan 300 euro voor een processor uit willen geven, dus dan kan dit er net in!

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Die prijzen had ik al in gedachten, zal uiteindelijk wel rond de 250 euro hangen. Ohja, deze heb ik sinds vandaag ook in mijn prijslijst:

AMD Athlon 64 X2 7750+ AMD AD775ZWCGHBOX 127.20

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
De types zeiden me niets! Even googlen en dan heb je het meestal zo gevonden (had het nog niet voorbij zien komen hier):
* Athlon X2 7750 (2.7 GHz) - > Socket AM2+, 65 nm, 2 X 512 KB cache in the second level, 2 mb cache in the third level, DDR 2-1066, TDP=95 W, HTT frequency hyperTransport 3.0 is equal to 3.6 GHz;
* Athlon X2 7550 (2.5 GHz) - > Socket AM2+, 65 nm, 2 X 512 KB cache in the second level, 2 mb cache in the third level, DDR 2-1066, TDP=95 W, HTT frequency hyperTransport 3.0 is equal to 3.6 GHz.
Edit @ hieronder, oja die herinner ik me wel :D Er komen dus geen hoger geclokte modellen dan 2.7Ghz...

[ Voor 12% gewijzigd door Stefanovic45 op 25-11-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Die waren al eens genoemd ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tMoDqQik974T6rVVpuRCmo3H/full.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
XenoMorpH schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:00:
Zo das erg lekker voor een 3ghz quadcore op 45nm :) wie weet als mijn spaarpotje dat straks toe laat er hier een in huis komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09-2024
Vandaag een presentatie gehad van Dell over hun toekomstige producten, die uiteraard onder NDA kwam dus daar zal ik verder niks over zeggen. Ze gaven daarnaast wat andere informatie over virtualisatie enzo en daar was Dell zeer pro-AMD. Daar werd duidelijk verteld werd dat AMD een betere keus is voor virtualisatie. Met de Shanghai hadden ze interne tests gedaan waarin Shanhai 35% beter presteerde dan Barcelona op een 4-socket systeem en 41% beter op een dual-socket systeem dan Barcelona. Nou zat er wel een marketing tintje aan, dus het zal wellicht een beetje hoger uitvallen om het gunstiger te laten lijken, maar als het alsnog 30% performance increase is op virtualisatie is toch wel erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jb1988
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2020
XenoMorpH schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:00:
Als de AMD 940 al op een online webshop staat kun je dan al niet herlijden dat de AMD 940 eerder word geleverd dan 8 januari? En als je deze prijs zo ziet kun je nu al niet bijna stellen dat de AMD 940 gelijk ongeveer presteert als een Intel Quadcore rond de 250 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Jb1988 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:05:
[...]

Als de AMD 940 al op een online webshop staat kun je dan al niet herlijden dat de AMD 940 eerder word geleverd dan 8 januari? En als je deze prijs zo ziet kun je nu al niet bijna stellen dat de AMD 940 gelijk ongeveer presteert als een Intel Quadcore rond de 250 euro?
Nee beter, want AMD heeft een betere prijs/kwaliteitverhouding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
Europese prijzen in een italiaans shop:

Phenom II X4 940 3.0GHz: 298.44€ Bron
Phenom II X4 920 2.8GHz: 250.66€ Bron

Blijkbaar staat er op de site: 10 stuks arriveren op 16/12/08

[ Voor 8% gewijzigd door penetreerbeer op 25-11-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-04 00:07
Korte Deneb overjank video:
http://www.linustechtips....amd-ph-overclocking-video
3.6ghz prime! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
300 pre order uhmm niet slecht.

Dus voor de Prijs van 270-290 euro kun je straks kiezen uit:
Intel Q9550 2.83 GHz
Intel Core I7 920 2.66 GHz
AMD Phenom II 3.0 GHz

Ik hoop dat de Phenom II 940 3.0 Ghz ongeveer de performance van een Core i7 920 haalt maar we zullen het zien. Ik ga er in ieder geval een testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
http://www.macworld.com/article/137104/amd.html

Deze nog niet voorbij zien komen. AMD kijkt dus erg goed naar wat de markt doet, om zo het maximale eruit te halen. AM3 sockets kunnen dus wel eens een stuk eerder beschikbaar komen dan eind Q2 2009 zoals het eerst leek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
dahakon schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:09:
http://www.macworld.com/article/137104/amd.html

Deze nog niet voorbij zien komen. AMD kijkt dus erg goed naar wat de markt doet, om zo het maximale eruit te halen. AM3 sockets kunnen dus wel eens een stuk eerder beschikbaar komen dan eind Q2 2009 zoals het eerst leek te zijn.
Volgens mij was het gewoon Q1 09 en dan wel Februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
AM3 processors komen idd in februari uit (volgens de roadmap) maar de feitenlijke AM3 socket moederborden waren daar niet bij inbegrepen volgens diezelfde roadmaps. Aangezien er geen direkte noodzaak is om ze tegelijk te lanceren (backwards compatibility etc) kan AMD een beetje spelen met die zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ik vraag me af hoe groot het prestatieverschil is tussen socket AM2+ en socket AM3, dus eigenlijk of het DDR3 geheugen nog veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
StefanvanGelder schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:45:
Ik vraag me af hoe groot het prestatieverschil is tussen socket AM2+ en socket AM3, dus eigenlijk of het DDR3 geheugen nog veel uitmaakt.
Ik dacht ergens te lezen hebben dat er 5% winst verwacht wordt. Maar doordat DDR3 nu nog duurder is zal dit de kosten niet goedkeuren. Alhoewel je dan al vast zit voor de toekomst.
Ik zou niet zo gehaasd zijn met DDR3 support. De AM3 processors mogen zo snel mogelijk op de markt komen, aangezien die ook in een AM2+ moederbord passen. Met AM3 moederborden moet niet gehaast worden imo. DDR3 is toch momenteel te duur, en het zal de overgang naar DDR3 versnellen waardoor een i7 platform ook goedkoper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Astennu schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:23:
300 pre order uhmm niet slecht.

Dus voor de Prijs van 270-290 euro kun je straks kiezen uit:
Intel Q9550 2.83 GHz
Intel Core I7 920 2.66 GHz
AMD Phenom II 3.0 GHz

Ik hoop dat de Phenom II 940 3.0 Ghz ongeveer de performance van een Core i7 920 haalt maar we zullen het zien. Ik ga er in ieder geval een testen :P
Haha, denk niet dat de Phenom II veel kans maakt tegen de instapper Core i7. Qua prijs is het verschil niet groot, dus eigenlijk is de AMD quadcore zelfs een beetje duur vergeleken met de Core i7. Aan de andere kant: als je de Phenom II koopt ben je wel aanzienlijk minder geld kwijt vanwege de goedkopere moederborden en het zeer goedkope DDR2 geheugen. En als je al een Phenom systeem hebt met een AM2+ moederbord enz dan is de upgrade al helemaal goedkoop.

Dus qua totaalprijs voor het platform zit AMD dan wel goed. Ben wel benieuwd hoeveel extra er nog in het vat zit voor AMD met DDR3 geheugen ipv DDR2.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-04-2020
frankknopers schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:59:
[...]

Haha, denk niet dat de Phenom II veel kans maakt tegen de instapper Core i7. Qua prijs is het verschil niet groot, dus eigenlijk is de AMD quadcore zelfs een beetje duur vergeleken met de Core i7. Aan de andere kant: als je de Phenom II koopt ben je wel aanzienlijk minder geld kwijt vanwege de goedkopere moederborden en het zeer goedkope DDR2 geheugen. En als je al een Phenom systeem hebt met een AM2+ moederbord enz dan is de upgrade al helemaal goedkoop.

Dus qua totaalprijs voor het platform zit AMD dan wel goed. Ben wel benieuwd hoeveel extra er nog in het vat zit voor AMD met DDR3 geheugen ipv DDR2.
uhm.... de Deneb wordt verwacht ongeveer gelijke prestaties te hebben als yorkfield, ook heeft fud dat al gezegd (kijk op reacties eerder) toch wint in meeste benches de Q9770 (3.2Ghz Yorkfield) het van de 920 (2.66 Nehalem)
een 3.0 Ghz model dat ongeveer dezelfde prestaties levert als de Q9770 (clock for clock) is dus misschien iets slomer, maar je hoeft dan ook niet een nieuw mobo te kopen.

In CPU vantage en in crysis blijken de cpu's wel opeens een stuk sneller (i7 core) en in encoding verliezen meeste cpu's het tegen de i7 core maar dat was al bekend.

(deze review is wel DDR3 vs DDR2.....)

Source1
Source2
Source3

Die Q9770 loopt wel 200 Mhz, sneller, maar dat moet makkenlijk overclockbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Maar je vergeet dat de core i7's ook leuk clocken, en die dus makkelijk over de 3ghz te pompen zijn, dus voor de tweaker lijkt me dat een makkelijke keus.. (behalve als je amd fanboi bent zoals ik en de meeste hier :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-04 18:07
Makkelijk wil ik het niet noemen, als je nu een am2(+) platform hebt dan is de keus sneller gemaakt, dan neem je een phenom II, en als je niet heel veel geld hebt en je hebt nu een p4 oid, dan is de keus voor amd ook al sneller gemaakt aangezien amd in totaal gewoon een stuk goedkoper is.
Geen mobo van +200,- maar van 50+ oid.
Toch wel een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
spNk schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:33:
Maar je vergeet dat de core i7's ook leuk clocken, en die dus makkelijk over de 3ghz te pompen zijn, dus voor de tweaker lijkt me dat een makkelijke keus.. (behalve als je amd fanboi bent zoals ik en de meeste hier :P)
hetzelfde voor deneb, die blijken op air makkelijk tot 4 Ghz te jagen... terwijl de i7 een top heeft rond de 3.8-4 Ghz, zelfs met watercooling. Er zijn enkele chips die hoger gaan, maar dan ook met een erg hoge Vcore. Je hebt er ook een speciaal moederbord voor nodig ( omdat anders de CPU niet boot, een feature, die zorgt dat de wattages niet boven de 130 komen)
al die mobo's kosten 250+, dus amd is veel goedkoper IMO

Verder levert DDR3 5% winst toch?
3000*1.05= 3150Mhz oftewel gelijke performance aan Q9770, oftewel ongeveer gelijke performance aan 920.

[ Voor 33% gewijzigd door rubbieus op 26-11-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik ben een amd-sympathisant maar heb momenteel een C2D, gewoon omdat AMD er te weinig tegenover kon zetten toen ik het systeem ruim een jaar geleden in elkaar heb gezet.

En wat dat betreft is er voor mij weinig veranderd, zou ik op dit moment een nieuw systeem voor mezelf gaan bouwen kwam er weer een (goedkope) C2D in. En dan goed overklokken :P .

Zodra de Phenom II beschikbaar is zou ik misschien weer gaan twijfelen. Maar goed, mijn eerst volgende upgrade wordt toch echt een videokaart, misschien nog 2 gb geheugen, daarna waarschijnlijk nog een keer een cpu upgrade met een goedkope (tegen die tijd dan hoop ik :P ) intel quadcore en pas dan ga ik weer eens denken aan een complete platform switch, niet te verwachten voor zomer 2010. Zien we wel wat AMD en Intel op dat moment in de winkel hebben liggen :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Te kort door de bocht. Een AMD Phenom II setup is gewoon stukken goedkoper. Een i7 haalt inderdaad ook iets van 3.6-4.0 Ghz Air. Wat je ook met een Phenom II kan halen. Als je kijkt naar de performance van Penryn en er van uit gaat dan Phenom II ongeveer even snel is al niet iets langzamer. Dan zitten ze prima qua prijs. Sterker nog beter dan de Prijs van de Q9550. Een Phenom II 3.0 zou sneller moeten zijn dan de gelijk geprijsde Q9550 met 2.83 GHz. Die laatste zie ik niet zo maar 4.0 Ghz halen. Eerder iets van 3.7-3.8. Mijn Q9450 wil maar tot 3.533 lekker clocken daar boven wordt het aardig lastig.

Maar goed dan nog. Zit de performance van een gelijk geclockte i7 maar iets van 0-15% van elkaar. In sommige apps zal de winst oplopen tot 40% maar dan zijn er nog niet super veel of je moet alleen naar encoding kijken. En vele hier gebruiken de cpu's voor gaming en daar is de i7 meestal niet veel sneller dan een Penryn. Kortom. De Phenom II 940 heeft een erg goede prijs en kan zeker concurreren als we naar gaming kijken qua multimedia moeten we het nog even afwachten. Maar ik verwacht een beetje hetzelfde beeld als Penryn vs Nehalem op gelijke clocks. Of misschien nog 5-10% slechter dan penryn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
Astennu schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:57:
[...]

Te kort door de bocht. Een AMD Phenom II setup is gewoon stukken goedkoper. Een i7 haalt inderdaad ook iets van 3.6-4.0 Ghz Air. Wat je ook met een Phenom II kan halen. Als je kijkt naar de performance van Penryn en er van uit gaat dan Phenom II ongeveer even snel is al niet iets langzamer. Dan zitten ze prima qua prijs. Sterker nog beter dan de Prijs van de Q9550. Een Phenom II 3.0 zou sneller moeten zijn dan de gelijk geprijsde Q9550 met 2.83 GHz. Die laatste zie ik niet zo maar 4.0 Ghz halen. Eerder iets van 3.7-3.8. Mijn Q9450 wil maar tot 3.533 lekker clocken daar boven wordt het aardig lastig.

Maar goed dan nog. Zit de performance van een gelijk geclockte i7 maar iets van 0-15% van elkaar. In sommige apps zal de winst oplopen tot 40% maar dan zijn er nog niet super veel of je moet alleen naar encoding kijken. En vele hier gebruiken de cpu's voor gaming en daar is de i7 meestal niet veel sneller dan een Penryn. Kortom. De Phenom II 940 heeft een erg goede prijs en kan zeker concurreren als we naar gaming kijken qua multimedia moeten we het nog even afwachten. Maar ik verwacht een beetje hetzelfde beeld als Penryn vs Nehalem op gelijke clocks. Of misschien nog 5-10% slechter dan penryn.
het valt me op dat jij het hele gedurende topic nogal negatief bent over de clock-for-clock prestaties, je beweert namenlijk elke keer dat ze waarschijnlijk slechter zullen zijn, terwijl benches toch echt laten blijken van niet.
Dat AMD met X2 achterliep, betekent niet dat ze met Phenom II ook achter zullen liggen. De benches tot nu toe, zeggen gelijke performance, dus houd die goede hoop erin!!!

EDIT: op die blog met geleakte benches heeft die kerel wat dry ice op zn mobo gezet. op -73 graden Celsius de 5,9 Ghz gehaald.

EDIT 2: Blog blijkt nep te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door rubbieus op 26-11-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
Helaas voor AMD is het voor de meesten verstandiger om een Intel quad te kopen voor cheap, ervan uitgaand dat Phenom2 ongeveer gelijk is aan Yorkfield. Van een Q9550 mag je best wel 3.6ghz stable verwachten, en dat is ook wat je kan verwachten van een Deneb volgens meerdere bronnen. Er zijn genoeg enthusiast die een goed s775 mobo hebben en 4gb. Dat vind ik toch wel jammer voor AMD want ik gun ze hoge verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Fud zegt ook dat de Phenom II even snel of iets sneller is dan de 45nm Yorkfield... Die is hier volgens mij al eens gepost hier.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
Fuad hallucineert nogal veel! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
ownage maxim schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:20:
Helaas voor AMD is het voor de meesten verstandiger om een Intel quad te kopen voor cheap, ervan uitgaand dat Phenom2 ongeveer gelijk is aan Yorkfield. Van een Q9550 mag je best wel 3.6ghz stable verwachten, en dat is ook wat je kan verwachten van een Deneb volgens meerdere bronnen. Er zijn genoeg enthusiast die een goed s775 mobo hebben en 4gb. Dat vind ik toch wel jammer voor AMD want ik gun ze hoge verkopen.
Waarom zou het verstandiger zijn om een 'cheap' Intel te kopen, dan een evendure en beter presterende Phenom II? Als ze clock voor clock even snel zijn is de Phenom II standaard sneller omdat hij hoger geclocked is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
StefanvanGelder schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:31:
[...]

Waarom zou het verstandiger zijn om een 'cheap' Intel te kopen, dan een evendure en beter presterende Phenom II? Als ze clock voor clock even snel zijn is de Phenom II standaard sneller omdat hij hoger geclocked is...
hij bedoelt dat mensen waarschijnlijk al een intel mobo hebben, en als upgrade gewoon een quad op het bordje prikken.
en dat meeste tweakers een intel mobo hebben.
MAAR meeste mensen die op een budget zijn hebben AMD, mensen die intel hebben zijn wat minder bang om een extra zakcentje uit te geven. Waarom dan niet meteen +50 voor een mobo'tje.En je hebt AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
Ik bedoel dat de mensen die bijvoorbeeld een P35/C2D systeem hebben en een quad willen, financieel gezien veel beter een Yorkfield kunnen kopen.

En ik verwacht echt niet dat Phenom2 clock-for-clock beter zal zijn als Yorkfield. Ik wil het wel graag geloven, maar ik zie het gewoon niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246336

http://www.tomshardware.com/news/amd-phenom-naming,6612.html

Men gaat er van uit (is dus niet zeker) Dat de AM3 945 unlocked is met 125 watt :9 .

Ik dwing mijzelf tot langer wachten om maar gelijk voor de DDR3 variant te gaan .
Kan ik gelijk hopen op ruimere keuze van SB750 borden.

Jammer dat 800 chipset nog langer op zich laat wachten ik zit hier nog met DS5 SB600 bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Toch weer 2Q 2009? Ik dacht dat ze rond februari zouden komen...

De 925 trouwens wel in feb, maar ik wil wel een unlocked MP :)

In dat bericht staat trouwens ook dat de 920 ook een unlocked MP heeft? Zou niet het geval zijn volgens eerdere kaartjes...

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/817/phen2ly2.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Stefanovic45 op 26-11-2008 21:56 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-04 10:33

Crp

Expreview laat wat benches zien

Afbeeldingslocatie: http://www.expreview.com/img/news/2008/11/26/score_phenom2.jpg

Bron

2,5Ghz en 2,6Ghz Intel tegen 3Ghz AMD beetje oneerlijk (wel in dezelfde prijsklasse)

na al die geruchten benches en nep blogs, neem ik dit gewoon weer met een korrel zout.
ik ga pas echt serieus kijken naar benches na de release :P

[ Voor 9% gewijzigd door Crp op 26-11-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Daar wordt niet eens de vergelijking getrokken met de Q9450 en Q9550... Het lijken mij ook meer geruchten dan waarheid! Ik doe gezellig mee met jou, en ga benches geloven nadat ze er echt zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

StefanvanGelder schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:50:
Toch weer 2Q 2009? Ik dacht dat ze rond februari zouden komen...

De 925 trouwens wel in feb, maar ik wil wel een unlocked MP :)

In dat bericht staat trouwens ook dat de 920 ook een unlocked MP heeft? Zou niet het geval zijn volgens eerdere kaartjes...

[afbeelding]
Oei, dat zijn alleen relatief hoge modellen die op AM2+ verkocht worden. Ik had gehoopt dat daar ook budget modellen bij zouden zitten (zeg maar voor onder de 200 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
Anoniem: 9449 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:00:
[...]

Oei, dat zijn alleen relatief hoge modellen die op AM2+ verkocht worden. Ik had gehoopt dat daar ook budget modellen bij zouden zitten (zeg maar voor onder de 200 euro).
dan moet je eventjes wachten tot de lagere modellen (AM3) uitkomen, zijn ook AM2+ compatible :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
rubbieus schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:09:
[...]

dan moet je eventjes wachten tot de lagere modellen (AM3) uitkomen, zijn ook AM2+ compatible :Y)
En die zijn dus voor februari komend jaar geplanned. Zowel de iets lager geklokte quads alswel een aantal tri-cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
rubbieus schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:02:
[...]

het valt me op dat jij het hele gedurende topic nogal negatief bent over de clock-for-clock prestaties, je beweert namenlijk elke keer dat ze waarschijnlijk slechter zullen zijn, terwijl benches toch echt laten blijken van niet.
Dat AMD met X2 achterliep, betekent niet dat ze met Phenom II ook achter zullen liggen. De benches tot nu toe, zeggen gelijke performance, dus houd die goede hoop erin!!!

EDIT: op die blog met geleakte benches heeft die kerel wat dry ice op zn mobo gezet. op -73 graden Celsius de 5,9 Ghz gehaald.

EDIT 2: Blog blijkt nep te zijn.
Welke benshes heb jij gezien die het tegenover gestelde bewijzen dan ? die ik heb gezien laat alleen zien dat hij met server apps goede prestaties neer zet. Dat hij Qua FP goed mee kan komen maar qua INT performance nog steeds achterloopt op Penryn. En dat laatste is iets wat veel gebruikt wordt in games en multimedia encoding. Ik ga uit van een 15% winst TOV Barcelona K10 en dat is nog niet genoeg om Penryn te verslaan. Of die winst moet bij Deneb groter zijn dan voor Shanghai maar ik verwacht dat het ongeveer gelijk zal zijn. Op deze manier kan het straks alleen nog maar mee vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
[...]

200 euro vind ik geen 'budget' eerlijk gezegd. Budget denk ik aan cpu's onder (en net boven) de 100 euro. :)

Tussen 120 en 250 euro kan je mi beter spreken van (lower) mainstream. Als ik een budget systeem zou moeten bouwen heb ik voor 200 euro (en nog wel minder ook) de cpu en de gpu.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
Astennu schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:34:
[...]

Welke benshes heb jij gezien die het tegenover gestelde bewijzen dan ? die ik heb gezien laat alleen zien dat hij met server apps goede prestaties neer zet. Dat hij Qua FP goed mee kan komen maar qua INT performance nog steeds achterloopt op Penryn. En dat laatste is iets wat veel gebruikt wordt in games en multimedia encoding. Ik ga uit van een 15% winst TOV Barcelona K10 en dat is nog niet genoeg om Penryn te verslaan. Of die winst moet bij Deneb groter zijn dan voor Shanghai maar ik verwacht dat het ongeveer gelijk zal zijn. Op deze manier kan het straks alleen nog maar mee vallen :)
klop klop.... het verschil tussen K10 en peryn IS 15 procent :P( op gelijke clockspeeds dan)

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Price cuts komen eraan. De 5000+ was al geschrapt, zo te zien gaat de 5200+ er nu ook uit. De 5400+ wordt de de goedkoopste dual core processor.

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/08-11-26/amd_price_nov.jpg

March of the Eagles

• spNk
Wat een prijzen zeg :P
77 dollar, of terwijl 60.076461 euro voor een 3ghz cpu :D
* spNk denkt terug aan de tijd dat hij de eerst verkrijgbare atlhon 64 had (3000+, s754 voor 300 nogwat euro) :+

[ Voor 0% gewijzigd door spNk op 27-11-2008 00:36 . Reden: athlon moest nog 64 achter ]

Anoniem: 126513

Hehe ja s939. Laat ik maar het nieuwste kopen dacht ik, 3 x zo duur als deze Phenom kostte dat ding. En dat voor een beetje 5% winst op dualchannel.

Ik moet zeggen dat het er wel goed uit gaat zien voor AMD. Samen met de chipset lijn hebben ze een erg sterke postitie, niet te vergeten de gfx kaarten. Ze moeten goede reclame maken voor platvormen.
Zoals velen al zeggen is Nehalem best leuk, maar wel geen budget qualiteit platvorm. Meeste Intels C2D bezitters zullen idd eerder met een C2 Quad opwaarderen ipv alles nieuw.

Beetje jammer vind ik dat DDR3 niet meteen komt voor de enthusiasts, is dus wel naar voren geschoven.
Ben ook benieuwd naar vervolg van chipsets. Op het moment is het even rustig rondom de grote moederborden merken.

Wat vinden we trouwens van de namen? Eerst was het nog X1xxx en X2xxx. Persoonlijk vind ik de huidige beter, hoewel ze erg Nehalem tegenhangend zijn. (zo is dat altijd) :)
Benieuwd of de 955 ook al in Q2 '09 komt of pas later. De 910 hadden ze van mij 915 mogen noemen. Beetje verwarrend of het moet iets anders zijn. Ook benieuwd hoe de 6MB cache versies gaan presteren.
Waarom ook alweer eerst DDR2 en niet meteen DDR3/DDR2 cpu's.

Toch vraag ik me ook af in hoeveel mate het echt gaat bijdragen op high settings gaming.

http://www.firingsquad.co...rmance_preview/page11.asp

Kan het even niet meer vinden maar over gemiddeld gezien was een dual socket Core i7 3,0Ghz opstelling sneller dan een 4 scocket Shanghai opstelling op 2,8Ghz+ in server spec benchmarks. Dus ik vraag me af hoeveel energie die platvormen beide gaan gebruiken. Als Intel met twee core i7's het stroomverbruik onder dat van 4 AMD Shanghai's kan houden...

Anoniem: 228332

Wil op 8 januari mijn PC vervangen door een Phenom2, maar ik kan nu nog geen moederborden vinden die
2 x 2 GB 1066 MHz geheugen ondersteunen. De meeste gaan maar tot 2 x 1 GB 1066 of 2 x 2 GB 800, heeft iemand hier een goede suggestie? Hiernaast vraag ik me af of wat het verschil is tussen de SB700 en de SB750, ik heb in ieder geval ontdekt dat de SB750 icm met de 790FX wordt gedraaid en waarschijnlijk de SB600 opvolgt. Iemand trouwens ervaring met een 790GX+SB700, waarbij een dedicated GPU wordt geplaatst? Ben erg benieuwd of het mogelijk is om in 2d de onboard IGP het werk kan doen en dan in 3d overschakelt naar de dedicated GPU. Alvast bedankt..

Ik ben benieuwd wanneer Gigabyte eens met een melding komt dat alle bestaande AMD 7X0 chipset mobo's de Phenom II zullen ondersteunen. Asus en MSI hebben dit geloof ik al wel gedaan.

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 228332 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:51:
Wil op 8 januari mijn PC vervangen door een Phenom2, maar ik kan nu nog geen moederborden vinden die
2 x 2 GB 1066 MHz geheugen ondersteunen. De meeste gaan maar tot 2 x 1 GB 1066 of 2 x 2 GB 800, heeft iemand hier een goede suggestie? Hiernaast vraag ik me af of wat het verschil is tussen de SB700 en de SB750, ik heb in ieder geval ontdekt dat de SB750 icm met de 790FX wordt gedraaid en waarschijnlijk de SB600 opvolgt. Iemand trouwens ervaring met een 790GX+SB700, waarbij een dedicated GPU wordt geplaatst? Ben erg benieuwd of het mogelijk is om in 2d de onboard IGP het werk kan doen en dan in 3d overschakelt naar de dedicated GPU. Alvast bedankt..
Hoewel de borden officieel misschien maar tot 800 MHz gaan kun je er vaak ook prima 1066 op zetten. Je zult ze dan wel handmatig op de goede kloksnelheid moeten zetten maar dan werkt het doorgaans wel.

Als je een beetje wilt gaan overklokken met de Phenom II zou ik zowieso een bord met de SB750 southbridge kopen, aangezien dee veel beter is voor overklokken dan de SB700. De SB750 is volgens mij standaard op de 790GX chipset, maar er zijn ook een paar 790FX borden met de SB750. Ik zou dan kiezen voor een GX variant als je slechts 1 videokaart gebruikt. Wil je er twee in Crossfire plaatsen dan moet je eigenlijk wel een FX hebben want die heeft meer bandbreedte (16x/16x).

Of hybrid crossfire al echt werkt weet ik niet, ik volg die ontwikkelingen niet zo. Maar de 790GX is inderdaad een zeer interessante chipset.
Anoniem: 9449 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:54:
Ik ben benieuwd wanneer Gigabyte eens met een melding komt dat alle bestaande AMD 7X0 chipset mobo's de Phenom II zullen ondersteunen. Asus en MSI hebben dit geloof ik al wel gedaan.
http://www.techpowerup.com/index.php?76638

[ Voor 9% gewijzigd door frankknopers op 27-11-2008 11:06 ]

Goud is geen geld

• Stefanovic45
Anoniem: 228332 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:51:
2 x 2 GB 1066 MHz geheugen ondersteunen. De meeste gaan maar tot 2 x 1 GB 1066 of 2 x 2 GB 800, heeft iemand hier een goede suggestie?
Support bijvoorbeeld een Asus M3A79-T Deluxe geen 2 x 2 GB 1066 geheugen dan?

• EdwardvGelder
of de asus m3n-ht deluxe?

• penetreerbeer
Waar kan jij terug vinden dat AMD geen 2x2GB DDR2 1066 ondersteund?

Volgens de site van ASUS over de M3A78-T:
4 x DIMM, Max. 16 GB, DDR2 1066/800/667 ECC,Non-ECC,Un-buffered Memory
Dual Channel memory architecture
*Due to AMD CPU limitation, DDR2 1066 is supported by AM2+ CPU for one DIMM per channel only.
**Please refer to www.asus.com or user manual for Memory QVL(Quality Vender List).
***When installing total memory of 4GB capacity or more, Windows® 32-bit operation system may only recognize less than 3GB. Hence, a total installed memory of less than 3GB is recommended.

Met overclocken kan je natuurlijk nog hoger geraken.
[...]

Die budget modellen zijn er al hoor! In de vorm van de Phenom en de athlon.

[ Voor 46% gewijzigd door penetreerbeer op 27-11-2008 11:29 ]

Anoniem: 228332

StefanvanGelder schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:08:
[...]

Support bijvoorbeeld een Asus M3A79-T Deluxe geen 2 x 2 GB 1066 geheugen dan?
Bedankt voor de snelle reply... mooi bordje trouwens.. ik heb de PDF ook gevonden met mem. vendors... moest blijkbaar via de support site.. dominator en de reaper worden in ieder geval gesupport >:)

Top, helemaal goed. En ook de oudste revisies worden gewoon ondersteund!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Vy9HNr2WBsDh8v2nAfMok1b8/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 27-11-2008 11:32 ]

• dahakon
Ook Gigabyte bordjes kennen support for 1066 MHz latjes van 2GB, zelfs de bordjes met de 780G chipset. Overigens heeft Gigabyte ondertussen al wel een paar uATX bordjes met officiele 45nm ondersteuning op de site staan, die ook 140 Watt TDP processors ondersteunen.

Gigabyte's 780G bordjes (met 4 sloten) kunnen zelfs 16 GB aan. Maar niet op 1066 MHz dus?

• dahakon
Ze kunnen in ieder geval 2GB latjes aan, dus dat zou 8GB zijn, of ze 4GB per lat aankunnen, zal waarschijnlijk gewoon een kwestie zijn van testen. De kans is namelijk heel erg groot dat toen ze de QVL maakten, er gewoon te weinig 4GB latjes op 1066 MHz waren om zich er druk om te maken. Dergelijke lijsten worden naar mijn ervaring amper ooit geupdate.

Edit: In de pricewatch staat geen enkele 4GB module DDR2 1066MHz. Of ze in het geheel niet bestaan, durf ik niet te zeggen, maar beschikbaarheid zou dan nog altijd een probleem vormen zo lijkt het.

[ Voor 22% gewijzigd door dahakon op 27-11-2008 12:05 ]

Zeker bestaan die. De meeste AM2+ borden met 4 sloten ondersteunen gewoon minimaal 8GB PC8500 ak 1066Mhz geheugen. Gigabyte zelfs 16MB idd. Moet toch wel genoeg zijn. 2x2GB werkt gewoon, zo zou 4x1GB ook moeten werken. Kans dat het laatste minder klokt.

Bij de IMC van AMD heeft het voornamelijk te maken met het aantal chips die op het geheugen zitten die deze memory controller moet aansturen. Dan voornamelijk de masterchip (weet niet hoe die) die de geheugenchips aanstuurt. Zo heb je bij dual sided geheugen vaak twee van die chips en op single sided eentje. Theoretisch zou single sided dan ook betere moeten klokken en op bijv op 1T ipv 2T. Alleen krijg je dan weer het verschijnsel dat 64-bit chippies beter klokken dan 128-bit chippies.
Ten minste globaal dacht ik dat het zou ging. :)

edit, ff gezocht:
mmm ja, ik kan ze zo ook niet vinden, latjes van 4GB 1066Mhz. Best kans dat ze zeer moeilijk te krijgen zijn als ze bestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 27-11-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD Phenom II X4 Goes 6.3GHz
Only a few days ago it was reported to enter POST while clocked over 5GHz; this time we learn that it has managed to reach 6.3GHz while remaining stable. It seems that the company wanted to keep this number unofficial, and asked people to change it to “more than 5GHz”.
Inq over het zelfde

Heb me laatst eens verdiept in de Intel cpu's en Intel heeft zich breed ingegraven. Alle cache CPU's in de verkoop nu nog i7 multithreaded erbij voor servers ed. Toch blijkt Intel wel wat cache nodig te hebben, ik zie bijna geen Q8200 cpu's. Nou is het zeer interessant dat AMD dat nu ook meer gaat doen. Ik ben beniewd hoe de 4MB L3 cache varianten gaan presteren.

Antwoord op eigen vraag, AMD heeft de IMC van DDR3 nog niet helemaal aan het lopen en met de AM2+ varianten kunnen zo nog even tijd winnen. Ook denk ik dat de AM2+ variant een budget OC systeem moet worden.

Een Australische we4bwinkel had prijzen erop staan van de 920 en 940 met respectievelijk 240 euro en 270 euro. Alleen de laatste variant unlocked. Deze prijzen blijken iets van 10% te hoog te zijn.

fudski

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 28-11-2008 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Als ik kijk zie ik 200 voor de 920 en 230 voor de 940 staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ja spNk je kijkt goed, dat staat er idd. Dat zijn mooie prijsjes! Daarom bij de update staat zelfs een nog lagere prijs, omgerekend 205€ voor een 940!

[ Voor 39% gewijzigd door Stefanovic45 op 28-11-2008 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
spNk schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 08:44:
Als ik kijk zie ik 200 voor de 920 en 230 voor de 940 staan?
Rule nr 1: Geloof nooit alles wat fudzilla op zijn site zet.

Prijzen in euro's dat hij opgeeft zijn omgerekend van australian dollars. Er zijn hier meerdere variabelen die je moet in rekening brengen.
Als je even een prijs van een phenom X4 9950 in die shop vergelijkt met de pricewatch op tweakers:
Australian dollars: $299
Tweakers: (goedkoopste) 169€

Even de regel van drie toepassen (voor phenom II X4 940): 532.40/299*169 = 300€

Maar op een italiaanse site stonden er ook al prijzen.
De phenom II X4 940 stond hier om 298,44€
Even de prijzen vergelijken met de X4 9950: 298.44/193.48*169 = 260€ (voor goekoopste in tweakers)

Maar dat is allemaal verschrikkelijke speculatie. Zelfs op de Italiaanse site staat dat er 10 stuks arriveren op 16/12/2008. Dus misschien moeten we dit allemaal met een korreltje zout nemen (of misschien niet). Ofwel wat dit de bedoeling van AMD, om een paar prijzen te lekken (en zo een paar sites populair maken), dit hebben ze bij shanghai ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Mja... het zou toch wel mooi zijn als dat de echte prijzen zijn })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dan ga ik in januari upgraden (aangezien mijn huidige mobo Deneb ondersteund).

Wel grappig om te zien trouwens, dat die AM2+ 920 125W is terwijl de een maand later verschijnende AM3 920 maar 95W is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Ik vraag mij nog steeds af of mijn mobo:
Asus m3n-ht deluxe mempipe edition am2+
De nieuwe am3 processoren gaat ondersteunen.
Ik wil ook zo'n processor kopen, de be welteverstaan.
Maar op de asus site staat nog niet dat mijn mobo deze processor gaat ondersteunen, iig kan ik het niet vinden.
Weten jullie hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
EdwardvGelder schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:01:
Ik vraag mij nog steeds af of mijn mobo:
Asus m3n-ht deluxe mempipe edition am2+
De nieuwe am3 processoren gaat ondersteunen.
Ik wil ook zo'n processor kopen, de be welteverstaan.
Maar op de asus site staat nog niet dat mijn mobo deze processor gaat ondersteunen, iig kan ik het niet vinden.
Weten jullie hier meer van?
in dit Tweakers artikel kun je een link terug vinden waarin ook jouw moederbord wordt genoemd als AM3 ready (wanneer je de bios update doet natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Phenom II AM3 to launch up to 3GHz
Klaarblijkelijk gaat AMD niet hoger dan 3GHz stock clocken aldus Fudzilla. Vreemd trouwens dat de speciale 9x5 versies gaan uitbrengen voor DDR3. Ik had toch verwacht dat de Phenom II zowel DDR2 als DDR3 aankan, aldus de roadmap.

Phenom II X4 gains a lot from L3 cache and better IPC
Stukje over de preformance winst tussen Phenom en Phenom II.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
Stephan224 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:30:
Phenom II AM3 to launch up to 3GHz
Klaarblijkelijk gaat AMD niet hoger dan 3GHz stock clocken aldus Fudzilla. Vreemd trouwens dat de speciale 9x5 versies gaan uitbrengen voor DDR3. Ik had toch verwacht dat de Phenom II zowel DDR2 als DDR3 aankan, aldus de roadmap.

Phenom II X4 gains a lot from L3 cache and better IPC
Stukje over de preformance winst tussen Phenom en Phenom II.
Goh fudzilla, wat een meesterlijke post weeral. Hij is echt wel de meester in eerder al geposte en bekende gegevens te herkouwen en een nieuw bericht ervan te maken.

Ik vind 3GHz trouwens helemaal niet slecht. Wat was de eerste release van Phenom, en de eerste release van athlon 64?
Wees er maar zeker van dat binnen x maanden er snellere versies zullen uitkomen. 3GHz bij release en 3.5 GHz na een half jaar? In de benaming zit alleszinds nog rek. Hoger dan de Phenom 9950 kon er niet gegaan worden qua benaming. Maar van de Phenom II zal tot de 995 kunnen gegaan worden.

Het verschil tussen de AM2+ en de AM3 versies van de Phenom II snap ik nog altijd niet goed. Ik heb maar 2 verklaringen.
1- Extra geld: Als AMD een AM2+ processor verkoopt kan die niet gebruikt worden in een AM3 platform, en zal de consument zoiezo een nieuwe processor moeten kopen.
2- Verwarring vermijden: Er zullen mensen zijn die niet weten dat de AM3 versie in een AM2+ moederbord past, dus zal de consument met een AM3 moederbord een AM3 processor kopen en degene die het niet weten zullen een AM2+ processor kopen voor een AM2+ moederbord (wat eigenlijk ook meer cash oplevert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik betwijfel of AMD veel snellere modellen zal introduceren. Ze lokken daar wel een clockspeed war mee uit, en dat is iets wat AMD totaal niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Nog een grappig (niets zeggend) testje van Anandtech.
LINPACK: Intel's Nehalem versus AMD Shanghai

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Zegt idd niks, dat is al algemeen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06-2022
penetreerbeer schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:24:
[...]
Het verschil tussen de AM2+ en de AM3 versies van de Phenom II snap ik nog altijd niet goed. Ik heb maar 2 verklaringen.
1- Extra geld: Als AMD een AM2+ processor verkoopt kan die niet gebruikt worden in een AM3 platform, en zal de consument zoiezo een nieuwe processor moeten kopen.
2- Verwarring vermijden: Er zullen mensen zijn die niet weten dat de AM3 versie in een AM2+ moederbord past, dus zal de consument met een AM3 moederbord een AM3 processor kopen en degene die het niet weten zullen een AM2+ processor kopen voor een AM2+ moederbord (wat eigenlijk ook meer cash oplevert)
Nu ben ik heel nieuwschierig naar je verklaring voor het bestaan van de phenom II X3.

Ik kan zelf nix betters verzinnen als dat een phenom II X3 een phenom II X4 is waarvan 1 core niet de kwaliteits controle is gepasseerd. Een AM2+ phenom II lijkt me een AM3 phenom II waarvan de ddr3 geheugen controller de kwaliteits controle niet is gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
penetreerbeer schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:24:
[...]

Hoezo, je snapt het verschil niet? AMD moet gewoon op tijd met DDR3 ondersteuning komen, alvorens DDR3 goedkoper wordt dan DDR2. Dat je hierdoor twee platforms door elkaar hebt lopen is onvermijdelijk.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 11:17

EaS

http://www.techreport.com/articles.x/15905

Redelijk magere en eenzijdige 'review', maar goed.
Met wat uitschieters naar boven en beneden, hikt Shangai hier tegen Penryn performance levels aan (clock voor clock). Eens kijken wat dat beloofd voor Deneb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:58
Is dit al langs gekomen? Interesante results.

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=359342

Het heeft heel eventjes op http://www.expreview.com gestaan maar het is eraf gehaald volgens zo'n kerel op vr zone in dat topic.

[ Voor 10% gewijzigd door Deagle op 01-12-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Als ik dat zo bekijk presteerd de phenom 2 gelijk aan de C2Q's... Als dat zo is is het erg leuk natuurlijk dat de phenom ook nog eens zuiniger én goedkoper is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Deagle schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:04:

Het heeft heel eventjes op http://www.expreview.com gestaan maar het is eraf gehaald volgens zo'n kerel op vr zone in dat topic.
Nope. Deze ook niet (met 800MHz DDR2 ECC RAM @ serverboard):

Afbeeldingslocatie: http://images.gamestar.de/images/idgwpgsgp/bdb/1986174/449x.jpg

In de timedemo arena zal Phenom II het waarschijnlijk wel uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp

Crp

Deagle schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:04:

ik zie geen watermerk van expreview erop staan, en volgens mij gebruikt expreview andere stijl grafieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

'Nehalem: the new Barcelona' ;)

More details of AMD 45nm desktop CPU schedule revealed:

After the launch of its 45nm AM2+ Phenom II X4 900 series CPUs on January 8 next year, AMD is expected to introduce six 45nm AM3 CPUs in February: the quad-core Phenom II X4 925 and 910 with 6MB L3 Cache, the quad-core Phenom II X4 810 and 805 with 4MB L3 Cache, and the triple-core Phenom II X3 720 and 710 with 6MB L3 Cache, according to sources at motherboard makers

[ Voor 47% gewijzigd door EaS op 01-12-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Kijk, das nog eens lullig :P Zo ziet intel maar weer, een echte quadcore is niet zo makkelijk om te maken ;)
Dus die bios fix == prestatie verlies, en dat is behoorlijk wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 19:55
Salland heeft de Phenom II in de prijslijst staan:

Phenom II X4 920 (x4 @ 2.8 GHz) kost 226 euro
Phenom II X4 940 (x4 @ 3 GHz) kost 266 euro

levertijd onbekend.... ik heb er een (de 940) in de pre-order staan.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Mooie prijs!
Zal die nog wel een beetje gaan zakken de komende tijd?
Rond de €250,- uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Leuke prijs inderdaad! De goedkoopsten gaan idd richting de 250 denk ik. Ik wacht nog even met pre-order...

[ Voor 19% gewijzigd door Stefanovic45 op 01-12-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 10:51
spNk schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:12:
[...]

Kijk, das nog eens lullig :P Zo ziet intel maar weer, een echte quadcore is niet zo makkelijk om te maken ;)
Jumping to conclusions. Dat er een bug in de TLB zit betekend niet per definitie dat de enige oplossing is om de hele TLB uit te schakelen. En om breed lachende smileys neer te zetten bij dit soort nieuws vind ik maar fanboygedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
DaCoTa schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:09:
[...]

Jumping to conclusions. Dat er een bug in de TLB zit betekend niet per definitie dat de enige oplossing is om de hele TLB uit te schakelen. En om breed lachende smileys neer te zetten bij dit soort nieuws vind ik maar fanboygedrag...
Mja dat weet ik, maar AMD werd behoorlijk afgerekend op de TLB bug, en zie nu, intel heeft hetzelfde probleem! Dachten ze nou dat het hu niet kon overkomen of waren ze gewoon te lui om het te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp

Crp

DaCoTa schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:09:
[...]

qft, ik ben dan ook wel aardig fanboy, maar om intel gelijk in de grond te trappen is kinderachtig gedrag.
Het verschil met AMD en Intel in deze bug is dat Intel gewoon weer heeft bewezen dat ze een goed product op de markt hebben kunnen zetten. eentje die beter presteerd dan de vorige generatie en zijn concurrent. Zelfs met die TLB bug preseteerde de I7 nog wel goed tegenover de vorige generatie. Het is natuurlijk wel een beetje een blunder dat ze na die fout van AMD dit over het hoofd hebben gezien. (mocht dit dezelfde TLB bug zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 19:40

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Crp schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:33:
eentje die beter presteerd dan de vorige generatie en zijn concurrent
Ik dacht dat de Barcelona B2 mét TLB fix eveneens nog steeds beter presteerde dan zijn vorige generatie, de K8. De vergelijking met de concurrent is vanuit het AMD standpunt een beetje loos. Intel is zowat tientallen keren groter dan AMD, natuurlijk gaan ze als eerste betere en snellere producten kunnen maken. Sterker nog, het zou maar erg zijn moesten ze het niet doen. Dan kun je er zeker van uit gaan dat ze teveel op hun gat zitten of gewoon dom bezig zijn. Denk aan netburst.

Het is waar dat de "troll" naar Intel van enkele posts hoger niet helemaal koosjer was, maar ik merk hier weer een te grote neiging naar Intel. Sinds wanneer moeten we medelijden hebben met Intel? Intel is groot genoeg om voor zichzelf te zorgen. Denk trouwens eens terug aan de pentium-bug. En denk dan ook eens terug naar de verschillende rechtzaken die tegen Intel lopen aangaande machtsmisbruik van de quasimonopoliepositie. Intel heeft dus genoeg blijk van arrogantie gegeven. Als je het bedrijf met alle emoties gaat verdedigen is er iets niet pluis. Dàt is volgens mij fanboyisme. Als je jezelf wat afkant tegen de hegemonie van de enige grote speler op de markt en daarbij dus zo goed als automatisch de kant van AMD kiest - wat zo goed als de enige concurrent is van Intel op de desktop markt - wordt er hier direct op ingegaan. How zeg. Ik zeg altijd maar: leve de underdog! Zij zorgen voor lagere prijzen. Ik hou van lagere prijzen. Als ik de marktwerking helemaal om zeep wil helpen zal ik inderdaad voor Intel juichen en doen alsof het mijn eigen kind is, maar dat wil ik niet. En gelukkig zijn er nog anderen die zo denken.

Of schat ik de reacties van DaCoTa en Crp nu verkeerd in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 10:51
DevilsProphet schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:14:
[...]
Of schat ik de reacties van DaCoTa en Crp nu verkeerd in?
Ik vind vooral de reacties kort door de bocht. Niet alleen hierboven trouwens, het is een enorme post-storm over dit non-nieuws. Alleen omdat het in eenzelfde TLB gebied zit, roept iedereen meteen (soms juichend) dat het dan wel dezelfde consequenties zal hebben.

Ik heb nog even verder gegoogled, wat ik er zo van lees is het al opgelost met info die ten tijde van de release naar de moederbord producenten gestuurd is. Inmiddels zal het dus wel in alle BIOS updates verwerkt zijn met een microcode update. Verder staat dezelfde tekst in een handvol andere oudere Intel release documenten.

Ten tijde van de AMD TLB bug werd er toen - volgens mij op een artikel hier op de Frontpage - ook al gezegd dat de microcode fixesop Intel CPU's wat geavanceerder zijn en bij soortgelijke bugs er voor Intel veel minder issues zijn.

Misschien is het mijn aversie tegen gegil in de waan van de dag dat ik hier zo tegenin ga. Wat mij betreft kan dit in het rijtje van fijnstof, negerzoenen en schaamhaardossiers. En in Intel Core i7 / X58 discussie- en benchmarktopic.

[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 01-12-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Crp schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:33:
[...]

qft, ik ben dan ook wel aardig fanboy, maar om intel gelijk in de grond te trappen is kinderachtig gedrag.
Het verschil met AMD en Intel in deze bug is dat Intel gewoon weer heeft bewezen dat ze een goed product op de markt hebben kunnen zetten. eentje die beter presteerd dan de vorige generatie en zijn concurrent. Zelfs met die TLB bug preseteerde de I7 nog wel goed tegenover de vorige generatie. Het is natuurlijk wel een beetje een blunder dat ze na die fout van AMD dit over het hoofd hebben gezien. (mocht dit dezelfde TLB bug zijn)
Ja maar, de I7's die gereviewed zijn hebben toch nog geen fix?
En als nu blijkt dat door de fix de processors slomer worden, dan kunnen ze nog wel sneller zijn dan de vorige generatie maar ze zijn dan wel slomer dan dat ze eerst waren.
Net als bij amd, na die fix waren de processoren wel een beetje trager, misschien gebeurt dat ook wel bij intel, misschien ook wel niet.
Beetje raar om nu te zeggen dat ze met de bug toch nog sneller zijn, je weet de performance na de fix toch niet? Of heb ik het nu mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

spNk schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:12:
[...]

Dat is niet zeker, TLB bug kan een hele andere oorzaak hebben dan die van AMD toen der tijd , en dat intel het wel kan oplossen zonder prestatie verlies, maar dat is dus afwachten.

Maar moest wel even lachen. :P

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
EaS schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:17:
[...]

Nope. Deze ook niet (met 800MHz DDR2 ECC RAM @ serverboard):

[afbeelding]

In de timedemo arena zal Phenom II het waarschijnlijk wel uithouden.
Niet slecht voor een server versie. Een Desktop versie met 1066 MHz ram zal wel iets sneller zijn. Ook de chipset zal beter zijn. Maar of het genoeg is gelijk te komen met de i7 902 is nog de vraag. Ik vind de performance nu al erg netjes.

Die Techreport review ziet er niet zo nice uit. De 2.66 GHz 45nm Intel verslaat de 2.7 GHz Opteron bijna overal. Ben benieuwd wat andere reviews laten zien.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 01-12-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Mensen die Intel hier nu zo zitten te verdedigen, denk even na over hoe en wat met de TLB-bug van de Agena aub, in plaats van onzin te spuien.

AMD's TLB-bug was met name een 'probleem' voor servers en dan met name servers die aan virtualisatie deden. De doorsnee huis, tuin en keuken gebruiker alsmede de gamende nerd liepen een kans die praktisch gelijk ligt aan 0 om die bug eens tegen te komen, over de levensspan van de processor. Zelfs Tomshardware kon de hele bug niet reproduceren na extreem testen.

De fix, die natuurlijk met name gemaakt was voor de servers, maar ook voor de thuisgebruiker beschikbaar was, had dan wel een prestatieverlies als gevolg, maar was zeer zeker niet nodig om aan te zetten in de bios. Gevolg, de Agena liep nog steeds net zo snel als voordat de bug bekend werd. En dat was ook aardig wat sneller dan de K8, alhoewel misschien niet zo snel als menig persoon gehoopt had.

Intel heeft nu een eigen bug die misschien iets meer aandacht krijgt dan dat het verdient. Wellicht heeft het ook een prestatieverlies tot gevolg als je de bios upgrade. We zullen het wellicht terug zien in een benchmark, misschien ook niet. Een beetje Fud terug in de richting van Intel kan markt-technisch in ieder geval helemaal geen kwaad. Zo gaat dat nu eenmaal in de kapitalistische markt. Ben je het er niet mee eens? Ga dan maar eens Das Kapital lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Astennu schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:22:
[...]

Niet slecht voor een server versie. Een Desktop versie met 1066 MHz ram zal wel iets sneller zijn. Ook de chipset zal beter zijn. Maar of het genoeg is gelijk te komen met de i7 902 is nog de vraag. Ik vind de performance nu al erg netjes.

Die Techreport review ziet er niet zo nice uit. De 2.66 GHz 45nm Intel verslaat de 2.7 GHz Opteron bijna overal. Ben benieuwd wat andere reviews laten zien.
Ziet er inderdaad er goed uit, denk dat de Phenom II toch heel dicht in de buurt gaat komen van de i7 920, nog dikke 10% extra in kloksnelheid en duwtje in de rug van snellere DDR2 1066.

Dan wil ik de prijs/prestatie verhouding welles zien van twee systemen die ongeveer gelijk presteren en ongeveer het zelfde te bieden hebben qua mogelijkheden. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mad_max234 schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:47:
[...]

Ziet er inderdaad er goed uit, denk dat de Phenom II toch heel dicht in de buurt gaat komen van de i7 920, nog dikke 10% extra in kloksnelheid en duwtje in de rug van snellere DDR2 1066.

Dan wil ik de prijs/prestatie verhouding welles zien van twee systemen die ongeveer gelijk presteren en ongeveer het zelfde te bieden hebben qua mogelijkheden. :)
Ye alleen als het Int performance chunshing wordt gaat de Phenom II wel het onderspit delven maar voor de rest zal hij het wel aardig kunnen bijhouden @ gelijke clocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
AMD price cuts zijn doorgevoerd, blijft niks meer van over. Voor een kleine 80 euro haal je nu de 6000+ binnen, heb je een dual core op 3.1GHz.

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste