Hehe ja s939. Laat ik maar het nieuwste kopen dacht ik, 3 x zo duur als deze Phenom kostte dat ding. En dat voor een beetje 5% winst op dualchannel.
Ik moet zeggen dat het er wel goed uit gaat zien voor AMD. Samen met de chipset lijn hebben ze een erg sterke postitie, niet te vergeten de gfx kaarten. Ze moeten goede reclame maken voor platvormen.
Zoals velen al zeggen is Nehalem best leuk, maar wel geen budget qualiteit platvorm. Meeste Intels C2D bezitters zullen idd eerder met een C2 Quad opwaarderen ipv alles nieuw.
Beetje jammer vind ik dat DDR3 niet meteen komt voor de enthusiasts, is dus wel naar voren geschoven.
Ben ook benieuwd naar vervolg van chipsets. Op het moment is het even rustig rondom de grote moederborden merken.
Wat vinden we trouwens van de namen? Eerst was het nog X1xxx en X2xxx. Persoonlijk vind ik de huidige beter, hoewel ze erg Nehalem tegenhangend zijn. (zo is dat altijd)
Benieuwd of de 955 ook al in Q2 '09 komt of pas later. De 910 hadden ze van mij 915 mogen noemen. Beetje verwarrend of het moet iets anders zijn. Ook benieuwd hoe de 6MB cache versies gaan presteren.
Waarom ook alweer eerst DDR2 en niet meteen DDR3/DDR2 cpu's.
Toch vraag ik me ook af in hoeveel mate het echt gaat bijdragen op high settings gaming.
http://www.firingsquad.co...rmance_preview/page11.asp
Kan het even niet meer vinden maar over gemiddeld gezien was een dual socket Core i7 3,0Ghz opstelling sneller dan een 4 scocket Shanghai opstelling op 2,8Ghz+ in server spec benchmarks. Dus ik vraag me af hoeveel energie die platvormen beide gaan gebruiken. Als Intel met twee core i7's het stroomverbruik onder dat van 4 AMD Shanghai's kan houden...