Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:21:
[...]
Overdrijf niet

Ook met een X2 5000+ en HD4850 kan ik al m'n spellen @1400x1050@max spelen.
Ook recente spellen zoals Race Driver Grid en Far Cry2. Pas op hogere res kan een snellere proc helpen, maar dan nog eerder een snellere videokaart. Als ik zou upgraden zou het puur zijn "om weer wat nieuws te hebben". De groep die sneller dan een X2 MOET hebben is ERG klein.
Ben ik het niet mee eens. Waarom hebben anders zo veel mensen een C2D gekocht als het toch niets uit maakt ?
Als je moet kiezen tussen een X2 5000+ met een HD4850 of een C2D E8200 en een 8600 GT geef ik je meteen gelijk dat het AMD systeem stukken sneller zal zijn met games.
Op de resolutie die jij gebruikt heb je inderdaad ook minder cpu power nodig. Maar ik speel zelf al 3 jaar op 1920x1200 en nu op 2560x1600. Je ziet ook steeds meer 1680x1050 en dit gaat straks naar de 1920x1080 toe of zelfs iets hoger als je kijkt naar de nieuew 16:9 schermen.
Voor games kan een 5000+ nog wel maar er beginnen nu aardig wat games te komen die niet al te lekker lopen op zo'n cpu. Denk aan Supreme commander en andere RTS games. WOW kan er tegenwoordig ook wel wat van. Daar merk je ook dat als er veel mensen in een gebied zijn dat cpu power veel helpt. Als ik dan kijk naar mijn Tripple Core 2.55 GHz vs mijn C2D Quad op 3.5 GHz is dat een groot verschil. Maar dan betaal je ook een heel ander prijsje voor.
Dus wat ik al zij de K8 begint gewoon te oud te worden. Voor budget systemen prima en meer dan snel genoeg. Maar ik vind dat die nu buiten de mid range vallen of ze moeten net als bij intel een update krijgen naar 45nm. Want dan worden ze zuiniger en veel sneller.
Tuurlijk is het geen must om een snellere cpu te hebben of je moet super veel encoding werk doen. Maar als AMD weer wat klanten terug wil pakken moeten ze wel met een 45nm dual core komen. Dat is op dit moment de grootste groep klanten van Intel.
En aan de andere kant een HD4850 is ook niet nodig je kunt het ook prima met minder doen. Dus tja wat is nodig ? De een heeft een snellere cpu nodig (bv encoding en 3d renderen) de ander een snelle video kaart voor games.
Persoonlijk ben ik het wel met je eens dat een 2.8 Ghz X2 nog wel voldoet maar de vraag is hoe lang. Echter zijn er zat mensen die gewoon het beste willen en dus een Intel E8xxx kopen. Ik ben alleen bang dat voordat AMD met een 45nm dual core op de markt komt de markt al naar Quad core verschoven is. En dat zou zonde zijn.
mad_max234 schreef op maandag 17 november 2008 @ 02:23:
Januari PhenomII AM2+ 2.8Ghz en 3.0Ghz 125w en in februari de AM3 Phenom II 95w versies.
"Zo zal de 45nm Deneb quadcore tijdens de CES beurs in Las Vegas worden geïntroduceerd onder de naam Phenom II."
En die is van 8 tot 11 januari, slide zegt 8 januari dus zal wel op de eerste dag plaats vinden.
Uhmm geen 95 watt AM2+ only. Mja wel een Unlocked 940 die zie ik bij AM3 nog niet staan. Mij maakt het niet veel uit als hij maar unlocked is

voorlopig is DDR II ook nog snel genoeg. Al begint nu het moment te komen dat DDR III wel sneller is en echt een voordeel heeft. (was eigenlijk ook toen AM2 uit kwam toen was het omslag punt in zicht).
Dus nog even tot jan wachten

op die X4 940. Ben benieuwd hoe die AMD X4 920 het vs Intel Core i7 920 gaat doen. 2.8 GHz vs 2.66 GHz. Wellicht komt hij aardig in de buurt.....
[
Voor 33% gewijzigd door
Astennu op 17-11-2008 07:59
]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....