Lang geleden dat ik hier gepost heb, maar in reactie op het Cintiq verhaal.
Ik heb pas een 22HD gekocht, na alle 3 getest te hebben, ondanks dat ik ook de 24HD of 27HD had kunnen kopen en wel om de volgende reden.
De 27HD was echt veel te groot, uiteraard is het allemaal persoonlijk, maar hij zou 3 kwart van mijn bureau op slokken, daarnaast is hij behoorlijk zwaar en zeer ongemakkelijk te verplaatsen, werken hierop voelde niet relaxed aan.
De 24HD is een mooi formaat, maar voor mijn gevoel nog steeds te fors, ook deze is erg zwaar en log en de standaard draagt hier nog meer aan bij.
Voordeel is dat je deze als het ware over je bureau kan leggen en half op je schoot kan houden.
De 22HD was liefde op het eerste gezicht, formaat was perfect, gewicht was ideaal, ik hou graag mijn keyboard ernaast zodat ik met de shortcuts kan werken, de vorige 2 zouden dat lastig maken, maar de 22HD past perfect op mijn bureautje naast mijn monitor met genoeg ruimte voor keyboard en muis, zo hoef ik niet steeds de Cintiq opzij te schuiven.
Ik heb de touch versie en dat werkt redelijk in photoshop, goed genoeg om wel te gebruiken in ieder geval.
Qua formaat is het meer dan voldoende op met alle gemak op te kunnen painten, sculpten etc
Mijn mening, bigger is niet altijd better
Dus mocht je in de markt voor een Cintiq zijn dan kun je met die punten rekening houden