Wat is je beschikbare budget?
Tot 700 euro
Waarom wil je eigenlijk een DSLR?
Wil meer tijd gaan steken in fotografie als hobby en heb het wel gehad met mijn Canon Powershot 720. Prima camera voor snapshots, maar wil nu wat meer.
Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben)
Zal vooral gaan om natuur, de gebruikelijke vakantiefoto's en voor de rest wil ik mijn hobby ontwikkelen en uitzoeken wat ik leuk vind om te fotograferen.
Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
Nee.
Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
Ik heb een lichte voorkeur voor Nikon, maar dit heeft vooral te maken met de prettige ergonomie van toestellen als de D80 en D90. Ik heb namelijk grote handen en toestellen als de Canon 1000 zijn voor mij echt te klein.
Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
Nee, niet gelijk maar op middellange termijn mogelijk wel.
Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
Advies
Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
Serieus, wil er op termijn ook best wat meer geld in stoppen.
Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
Euh, ja dus.
Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
Canon A720. Prima cameraatje, maar wil nu meer kwaliteit (zoom, pixels etc).
Is 2e hands een optie of per se niet?
2e hands is zeker een optie. Zit zelf te kijken naar een Nikon D80 set die binnen mijn budget goed te krijgen zijn 2e hands, maar kan niet helemaal vergelijken wat de nadelen hiervan zijn ten opzichte van bv. de Nikon D5000-kits, die ook best betaalbaar zijn.
Kortom, ik zoek een camera die ergonomisch goed is (referentie is voor mij Nikon D80) en waarmee ik mij fotografiehobby in de komende jaren kan gaan uitbreiden. Vraag is daarbij inderdaad vooral of een 2e hands D80 (of vergelijkbaar) voorlopig volstaat of een nieuwer alternatief te zoeken.
[
Voor 3% gewijzigd door
Nightwatchman op 28-02-2010 09:38
]