Goed, eigenlijk wat ik niet van plan om binnen een jaar of 3 weer van SLR te veranderen, maar gezien ik een leuk extraatje kreeg en sowieso wat erbij wilde had ik alles maar meteen goed aangepakt (en nieuw speelgoed is altijd

);
* Nikon D3100 w/ Nikkor 18-55mm F/3.5~5.6 G VR
* Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II VC objectief
* Sandisk Class 10 Extreme 16GB SDHC
* Tiffen 72mm UV-Protector filter
* Tiffen 72mm Circular Polarization filter
* Nikon EN-EL14 accu
* Nikon poloshirt
De D3100 wordt vrijwel nergens als body verkocht, en gezien ik op het juiste moment tot aanschaf overging kon ik bij de lokale Mediamarkt kloon met korting deze SLR halen. Had eventueel wel voor een D5100 kunnen gaan, maar dat 'los' LCD'tje achterop vind ik persoonlijk maar niks, dus dan niet
Maar zoals al een beetje is doorgeschemerd, de kitlens zal ik prolly nooit gebruiken. Zelfs met de oude body, Nikon D60 was ik al van plan om een beter objectief te nemen, om vooral bij minder licht toch nog mooie kiekjes te kunnen nemen.
Nikon had zo snel niets wat zowel binnen budget als opties begaf, en gelukkig had Tamron wel een mooi stukje glaswerk. Voor het beetje wat ik er al mee gewerkt heb, is het heerlijk om mee te spelen.
Geheugen was niet moeilijk. Gewoon snel en veel. Punt

Zo ook de accu. Had in het verleden al een aantal keer gehad dat de accu leeg raakte en dus de shutter blokkeerde op een gegeven moment...
En verder een redelijk standaard filter voor 's avonds and binnen, vooral voor de 'what if's' en voelt gewoon veiliger.
Circular Polarization filter voor bij de mooie dagen buiten, bv in pretparken en watniet.
Natuurlijk moet er met deze nieuwe camera, en vooral objectief nog even goed gekeken worden hoe wat het beste in welke situatie ingesteld moet worden, maar met onderstaand resultaat ben ik al goed tevreden!