Mijn nieuwe apparatuur [deel 4] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 82 Laatste
Acties:
  • 1.012.303 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
TlighT schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:30:
[afbeelding]

Mijn nieuwe aanwinst, het tweede deel van de "drie-eenheid". Met daarachter zijn grotere broertje (24-70mm f/2.8).

Ik twijfel nog over de 70-200mm aangezien ik niet zoveel tele schiet en de 70-300mm volstaat. Ik wacht nog steeds op de opvolger van de D700 zodat ik eindelijk full frame kan gaan.
Krijg altijd last van koopdrang als ik die gouden boxen zie :X Veel plezier d'r mee en het is nooit een beroerd moment om een D700 te kopen (zo'n objectief schreeuwt om full frame :P )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Goed, eigenlijk wat ik niet van plan om binnen een jaar of 3 weer van SLR te veranderen, maar gezien ik een leuk extraatje kreeg en sowieso wat erbij wilde had ik alles maar meteen goed aangepakt (en nieuw speelgoed is altijd :9);

* Nikon D3100 w/ Nikkor 18-55mm F/3.5~5.6 G VR
* Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II VC objectief
* Sandisk Class 10 Extreme 16GB SDHC
* Tiffen 72mm UV-Protector filter
* Tiffen 72mm Circular Polarization filter
* Nikon EN-EL14 accu
* Nikon poloshirt :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mUtjcTALSLVDAVqf2Wb2mHyJ/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kfCfuiVjPUGsqRI9t7aBv9nQ/medium.jpg

De D3100 wordt vrijwel nergens als body verkocht, en gezien ik op het juiste moment tot aanschaf overging kon ik bij de lokale Mediamarkt kloon met korting deze SLR halen. Had eventueel wel voor een D5100 kunnen gaan, maar dat 'los' LCD'tje achterop vind ik persoonlijk maar niks, dus dan niet :P

Maar zoals al een beetje is doorgeschemerd, de kitlens zal ik prolly nooit gebruiken. Zelfs met de oude body, Nikon D60 was ik al van plan om een beter objectief te nemen, om vooral bij minder licht toch nog mooie kiekjes te kunnen nemen.

Nikon had zo snel niets wat zowel binnen budget als opties begaf, en gelukkig had Tamron wel een mooi stukje glaswerk. Voor het beetje wat ik er al mee gewerkt heb, is het heerlijk om mee te spelen.

Geheugen was niet moeilijk. Gewoon snel en veel. Punt :P
Zo ook de accu. Had in het verleden al een aantal keer gehad dat de accu leeg raakte en dus de shutter blokkeerde op een gegeven moment...

En verder een redelijk standaard filter voor 's avonds and binnen, vooral voor de 'what if's' en voelt gewoon veiliger.
Circular Polarization filter voor bij de mooie dagen buiten, bv in pretparken en watniet.

Natuurlijk moet er met deze nieuwe camera, en vooral objectief nog even goed gekeken worden hoe wat het beste in welke situatie ingesteld moet worden, maar met onderstaand resultaat ben ik al goed tevreden! :Y)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lMnrq1NO5wD9nWqdLpWVb8yT/medium.jpg

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Abbadon schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 23:36:
[...]
Veel plezier d'r mee en het is nooit een beroerd moment om een D700 te kopen (zo'n objectief schreeuwt om full frame :P )
offtopic:
De prijs ligt nu ca. 300 euro hoger dan een paar maand terug en rolt bijna naar zijn introductieprijs toe. Ik snap dat de D700 erg goed is, maar als je weet dat de D800 om de hoek ligt, zou ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
jvdgeest schreef op zondag 05 juni 2011 @ 04:10:
[...]

offtopic:
De prijs ligt nu ca. 300 euro hoger dan een paar maand terug en rolt bijna naar zijn introductieprijs toe. Ik snap dat de D700 erg goed is, maar als je weet dat de D800 om de hoek ligt, zou ik het wel weten.
My God, nee dan is het niet zo handig om er eentje te kopen idd.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 21:37

Phehistyr

De Epische Lurker

Sterker nog, voor een tweedehandse (soms zelfs niet eens meer met garantie) betaal je al snel meer dan een paar maanden geleden nieuw. :X

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:59

Goverman

not loaded

Als vervanging voor een op straat gekletterde Sigma 10-20 f4,5-5,6 heb ik (met dank aan de reisverzekering) deze lens gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.bartstolte.nl/fotos/tweakers/kl_groothoeklens.jpg
Een zwarte doos met daarin de Sigma 8-16 f4,5-5,6... En ongelooflijk: WAT een hoek (tot wel 115 graden). :9~ De vertekening viel me erg mee, die was op 8 mm. minder dan bij mijn eerdere 10-20 objectief.

Afbeeldingslocatie: http://www.bartstolte.nl/fotos/tweakers/kl_groothoeklens2.jpg
En nog een plaatje, ditmaal steunend op de beschermring die moet voorkomen dat er krassen op het voorstel bolle element komen (i.cm. zonnekap).

Nadeel is dat het frontelement er ietwat kwetsbaar uitziet en dat ik geen filters kan gebruiken. De beschermring gebruiken i.c.m. een filter gaat niet werken: de hoek is hier té groot voor...

[ Voor 0% gewijzigd door Goverman op 05-06-2011 17:22 . Reden: Ohwja, let niet op de kreuken in de kussensloop... :')) ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:12
Goede keuze ;)
Goverman schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:21:
Nadeel is dat het frontelement er ietwat kwetsbaar uitziet en dat ik geen filters kan gebruiken. De beschermring gebruiken i.c.m. een filter gaat niet werken: de hoek is hier té groot voor...
Klopt, met die 'koker' er op blijf je zelfs op 16 mm vignettering houden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RbxAB3DG8xMnAXkbHKFXf7cs/full.jpg

Met minder mm's wordt het helemaal een cirkeltje wat er over blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:05
Als ik zo het lenselement en zijn vatting bekijk is die identiek aan mijn 10mm Fisheye, en ik kan je uit ervaring vertellen dat dat ding behoorlijk wat kan hebben :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Van een Nikon D50 met AF-S18-70 f/3.5-4.5:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5078/5808417354_75c6000fe5.jpg

Naar een Nikon D7000 met Tamron 17-50 f/2.8:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5276/5808417940_c5fbf50b58.jpg

Yum. :9

De body heb ik vorige week gekocht met de vakantiedagen actie van de MM, lens is vandaag binnengekomen. Eerste indruk over de D7000: KNOPJES OMGOMGOMG. :+ Op de D50 moest je toch aanzienlijk wat instellingen regelen via menu-interfaces. Losse buttons zijn dan echt een zegen opeens. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Fl4pp13 op 07-06-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

mooie aankoop :Y

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
^^ Mooie upgrade :)

Mijn goodies zijn inmiddels ook binnen!

De camera had ik al, maar er zijn een strap en wat lensjes bijgekomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.moustafa.nl/GoT/K2.JPG
  • Artisan & Artist Cloth Strap Brown
  • Pentax-M 28mm F3.5
  • Pentax-M 50mm F1.7
  • Pentax-M 135mm F3.5
  • Pentax-A 100mm F2.8
De 135mm is als nieuw O+
Afbeeldingslocatie: http://www.moustafa.nl/GoT/135.JPG

En het mooiste is dat ze maar een paar tientjes kosten (met uitzondering van de 100mm) en allemaal op mijn digitale K-7 passen. De M lenzen zijn alleen een beetje lastig te gebruiken doordat stop down metering moet worden gebruikt (de diafragma-instelling wordt niet aan de camera doorgegeven). De A daarentegen werkt handiger doordat het de diafragma-instelling van de camera gebruikt kan worden.

Ik ben erg fan van dit soort glas. De kwaliteit straalt er vanaf. Alles is metaal en de lenzen zijn zeer compact met een lekker gewicht. De nieuwe limited lenzen doen er erg aan denken, alleen is de focusring op het manuele glas toch veel lekkerder. Zo maakt Pentax ze jammer genoeg niet meer :'(

[ Voor 46% gewijzigd door -Mous- op 07-06-2011 18:07 . Reden: Iets meer tekst toegevoegd. ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn 7D afgelopen week 2 nieuwe lenzen gekocht. De 70-200 is niet helemaal nieuw heb hem overgenomen van mijn broer omdat ie hem zeer weinig gebruikt. Heb in Hongkong nog een goedkoper alternatief tripod mount erbij gekocht.

Afgelopen zaterdag de set ook uitgeprobeerd in Blijdorp en moet zeggen ben er erg tevreden over.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2107/5808995020_f72415d1ef.jpg
Canon EOS 7D + EF 24-105mm F/4.0L iS USM + EF 70-200mm F/4.0L USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:24

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Ik heb laatste tijd een hoop FL lensjes gekocht, en bijna alles is nu binnen.
Dus ik dacht het is tijd voor een postje weer hier.
Allemaal erg leuke lensjes, nu alleen nog de tijd vinden om ze uit te testen (plus een goed werkende FL body zien te vinden :+ ).
Enige lens die er nog niet op staat is ook eigenlijk de minst interessante, de FL 100-200 f/5.6 die ik voor onwijs weinig op ebay kon kopen.
Anyway hier zijn 2 fotootjes ervan, eentje met het glas op de foto, en de ander met de grootte van de objectieven (man wat is die 200mm enorm.... echt stuk groter en zwaarder dan m'n nFD 200/4).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3497/5809047260_85017ec7f4_z.jpg
My Canon FL Lenses - Optics by Leevmeister, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2197/5808485455_5cedd3e254_z.jpg
My Canon FL Lenses - Size by Leevmeister, on Flickr

Nou, wat zien we hier allemaal voor moois ;):

Canon FL 28mm f/3.5
Canon FL 35mm f/2.5
Canon FL 50mm f/1.8 (niet erg mooie staat, gaat de vitrine in samen met de FT QL of FX)
Canon FL 58mm f/1.2
Canon FL 135mm f/3.5 (lief klein lensje)
Canon FL 200mm f/3.5 (enorme joekel van een lens)

Canon FX (werkt wel goed, maar zit schimmel in de zoeker, en daarom wil ik hem niet gebruiken).
Canon FT QL (lichtmeter doet debiel, kan misschien komen omdat ik de top eraf gehaald heb om schoon te maken).

@-Mous- Erg leuk setje, heb hetzelfde met mijn fd/fl lenzen, die dingen voelen echt goed gebouwd aan, zo maken ze ze tegenwoordig niet meer :Y)
@Pasquald ik heb volgens mij die tripod adapter ook, ook uit china gehaald. Heb jij ook het probleem dat die tripodmountadapter beetje los zit en die streep niet waterpas is? Ik kan mijn lens gewoon nog draaien als hij helemaal vast zit namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Leevmeister op 07-06-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijntje staat inderdaad iets er naast maar vind ik niet zo erg gebruik de waterpas in de 7D. Echt los zit ie niet ik moet wel wat kracht zetten om hem gedraaid te krijgen. Maar ja deze was gelukkig een normale prijs die van Canon zelf vind ik absurd duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf spul wordt er allemaal gepost hier. Veel Canon, oude Canons, nieuwe Canons. Ik vind het prachtig.

Wederom Canon in de pijpleiding. Onlangs een dag enkel en alleen met mijn 50/1.4 geschoten en ik vond het erg leuk om met een prime te schieten. Ik heb ook een 100/2.8 macro welke ik ook vaker wil gebruiken om te primen. De 50/1.4 vond ik op mijn 40D iets te veel Tele. Dus daarom ter ondersteuning van:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2363/5814873972_392623fe63_z.jpg
Recent ondersteuning gekregen van de 28 f/1.8 by Middel47, on Flickr

een tweedehands:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3654/5814304369_b8fe966603_z.jpg
Nieuwe telg in de cameratas by Middel47, on Flickr

Zodat er veel van dit soort platen uit kunnen rollen:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2462/5814873380_f32a29fed1_z.jpg
A'damse haven by Middel47, on Flickr

Ik ben er helemaal blij mee.

Ik heb natuurlijk ook mijn 10-22, 24-105 en 70-200 met 1.4 extender. Ik merk echter dat ik betere foto's maak (is mijn mening ;)) als ik met een vaste lens schiet. Ik moet dan kritischer oordelen of een foto goed is op dat moment, of niet. Met een zoomlens ben ik sneller geneigd genoegen te nemen met een compositie en dat is lang niet altijd het mooiste.

Eens zien hoe ik mezelf uit de voeten werk met 3 primes. Hoewel de macro nog maar een 2.8 is, reken ik hem er wel bij omdat deze vaak snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:45:

Eens zien hoe ik mezelf uit de voeten werk met 3 primes. Hoewel de macro nog maar een 2.8 is, reken ik hem er wel bij omdat deze vaak snel genoeg is.
Congratz :)! 28-30mm is een mooie bereik als prime op Crop :)! Heb zelf ook de 30mm 1.4 Sigma waar ik dol gelukkig mee ben :).

Maar hoezo "Hoewel de macro.... 2.8 is......" Een Prime is een Prime :)! Macro schiet je toch amper op f2.8 ivm de flinter dunne DoF (vaak te dun)...

Have Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt. De snelheid van die 1.4 en 1.8 zijn wel te merken t.o.v. 2.8, vandaar 'hoewel'. Prachtig objectief ook hoor.

Twijfelde voor een 35/2 maar die is 52mm diameter (andere filtermaat en ringlfits adapter nodig) en heeft geen USM.

3 primes, allemaal 58mm zodat ik nog eens kan wisselen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Leuke lensjes allemaal hierboven :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O8S7zy6mOiZPp4PDJMZdgVhj/full.jpg

Afgelopen week het volgende aangeschaft:
  • Domke F-2 Ballastic Nylon + shoulder pad
  • 2x Manfrotto 1052 BAC compact statief (fijne statieven met handig kliksysteem)
  • Manfrotto LBAG 90 (erg handige tas voor de statiefen + parraplu's)
  • Westcott 60" Zw/W parraplu
  • Westcott 43" Zw/W parraplu
  • LumoPro LP621 reflectorhouder
  • Lastolite Bottle Top 4-in-1 Kit 75cm reflector/diffuser
  • Manfrotto 026 Lite-Tite Swivel adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:05

Milo.

klik

Leuke aankopen hierboven!

Hier dan ook twee aankopen van mij:
Een nieuwe Canon 50mm f/1.4, ik kon hem niet laten liggen in de MM hehe, gelukkig attendeerde de MM medewerker me eraan dat je toch echt een UV filter nodig had tegen krassen en je een beter contrast kreeg dus ik heb er zoals (lastig) te zien is een Tiffen Sky filter op gedaan.
En dan nog een 18-55IS van MP, meer om hem vast te tapen op 35mm en op 21 á 22mm. Daar zaten dan toevallig dat eerder genoemde (slechte) filter en een zeer effectief zonnekapje op.

Dussss een nieuwe 50mm en een andere allround standaard lens.. die ik beide al had hehe.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2299/5815734058_9c7a79fbcf_z.jpg
Old and new by Ivan Milo, on Flickr

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Wat is de lol van een 18-55 op 35mm als je een 24-70 hebt?

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 21:31
IS en licht misschien :P
Niks mis mee met de 18-55. Heb best wel een leuke tijd mee gehad.

[ Voor 60% gewijzigd door Hamed op 09-06-2011 19:21 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

18-55mm is er voornamelijk voor het vasttapen op 21 a 22mm (35mm / 1.6 = beeldhoek van 21,87mm op crop). En inderdaad het is gewoon een leuk lensje (heb er al eens eerder een gehad om mee te spelen en toendertijd te testen met de Tokina 17mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
En je kunt er mee doen wat je wilt :P, hij heeft weinig waarde. Heb hem ook vastgetaped op 50 mm voordat ik een 50mm kocht. als er nog eens een 35mm komt doe ik het net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Lol, een UV filter voor beter contrast? Ik gebruik ze zelf omdat mijn modellen er mooier van worden en mijn sensor meer megapixels krijgt, die medewerker wist er echt niets vanaf zeg 8)7

Verder natuurlijk mooie aankopen, maar ligt het frontelement van de 50mm niet erg diep in de lens, waardoor je eigenlijk ook geen filter voor bescherming nodig hebt?

[ Voor 31% gewijzigd door citruspers op 09-06-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Heel eventueel zou het kunnen als je heel hoog in de bergen zit waar zoveel UV is dat je sensor dat zelf niet tegen houdt geloof ik (of als je analoog schiet), maar goed, inderdaad redelijke onzin dat je er meer contrast door krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

citruspers,
Dat Tiffen filter is een grap hoor hehe, ik zal idd geen filter gebruiken om het feit dat de lens net als bij de f/1.8 van canon diep ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

citruspers schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:45:
Lol, een UV filter voor beter contrast? Ik gebruik ze zelf omdat mijn modellen er mooier van worden en mijn sensor meer megapixels krijgt, die medewerker wist er echt niets vanaf zeg 8)7

Verder natuurlijk mooie aankopen, maar ligt het frontelement van de 50mm niet erg diep in de lens, waardoor je eigenlijk ook geen filter voor bescherming nodig hebt?
Het is ook bescherming tegen stof, zand en aanslag op je lens. Heb ook op al mijn lenzen een UV-filter zitten puur voor de bescherming. Niet eens zozeer tegen de bescherming dat ik ergens tegenaan stoot met de lens, maar vooral omdat ik lomp ben (dus mogelijk met mijn vingers in de lens zit) en ik niet al te veel aan mijn lens wil poetsen.

Als mijn UV-filter vies is maak ik hem schoon en mocht ik tijdens het schoonmaken de filter beschadigen (of mocht deze niet meer schoon te krijgen zijn) kopen gewoon een nieuwe filter, dat is altijd nog goedkoper dan een nieuwe lens aanschaffen :P

Heb de nare eigenschap iets te zuinig te zijn op dure spullen. Door die zuinigheid krijg ik een hoge "poets drang" waardoor je ook sneller dingen beschadigd. Voor mij zijn die dingen een uitkomst :) Heb zelfs een speciaal beschermglas op mijn LCD scherm van mijn camera zitten.

Maar is zo'n skyfilter (hij zegt UV, maar schaft een skyfilter aan) niet iets anders dan een UV filter? Volgens het boekje wat ik hier van hama heb liggen en daar staan beide filters in waarbij er bij de skyfilter wel gemeld wordt dat deze naast uv filtering ook wat met je contrast/kleuren doet.

edit:
@sapphire: Is ook niet om een discussie uit te lokken, maar meer een "extra" argument waarom voor sommige mensen een UV filter toch nuttig kan zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door .Gertjan. op 09-06-2011 21:23 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Voor dit ontaard in de welbekende wel-geen filter discussie: Het grote filter topic

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Ook eens mijn recente aanwinsten tonen :)
Vergeleken met de grote tele-toeters en ander moois wat hier langs komt is het een beetje schraal, maar ik ben er wel trots op :) Het is een hobby en moet een hobby blijven :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BtjtEaiq88lYoLxPPVbeqcB3/full.jpg

Zie nu overigens pas dat eigenlijk alleen de lens on-topic is, maar vond het zo sneu om de rest niet te vermelden :P
  • Canon EF 50mm 1.8 II: Was op het forum wat aan het rondsnuffelen in diverse topics en zag geregeld deze lens langskomen en las dat veel mensen erg positief waren over de lens. Een echte "musthave". Al wat mee zitten spelen en ben wel onder de indruk. En dat voor slechts 99 euro :P
  • Hama Polarisatie filter: Voor op de kitlens van mijn camera (Canon EOS 500D), een aantal keer wat foto momenten gemist door hinderlijke reflecties op bijvoorbeeld glas. Deze filter zal het mogelijk niet helemaal kunnen voorkomen, maar zorgt waarschijnlijk wel voor wat acceptabelere foto's.
  • Transcend cardreader: Formaatje USB-stick, pakt SD/MMS en MicroSD. Lekker compact, voor in de camera tas.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Er zijn mensen die hem speelgoed noemen maar dat vind ik niet. Hij voelt wel goedkoop aan maar maakt erg scherpe foto's. Is zijn geld zeker waard. Veel plezier ermee.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Niemand zegt ook dat hij niet scherp is ;) Alleen er is meer dan scherpte, maar dat weet je ;)

Overigens begint het wel t jeuken om niet zo'n 50mm erbij te halen als speelgoed nu met die MM actie :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
Heb hem ook erg vaak op mijn camera zitten. Iets afgestopt heel scherp en verder vind ik hem lekker licht en compact op mijn camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

.Gertjan.
Leuke/goede/scherpe lens idd! zal je veel plezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Voor het geld een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Heb hem zelf ook, alleen al om eens met dat lage diafragma te spelen is het geld al wel waard. Eigenlijk moet elke fotograaf die toch wel een keer in zijn bezit gehad hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

jip_86 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:30:
Voor het geld een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Heb hem zelf ook, alleen al om eens met dat lage diafragma te spelen is het geld al wel waard. Eigenlijk moet elke fotograaf die toch wel een keer in zijn bezit gehad hebben :).
oooow dan is het goed...heb hem namelijk al eens gehad maar toen weer verkocht :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
jip_86 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:30:
Verkapt statement dat elke fotograaf Canon moet schieten zeker!!!11 :(

:+

Nee serieus, als ik Canon had geschoten zou ik zeker deze lens in mijn bezit hebben, de prijs/kwaliteit verhouding is gewoon erg lastig te verslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:55
Mijn nieuwe familie lid :)

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/11qs5ms.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Dark_Angelus op 10-06-2011 19:23 ]

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
De discussie over filters is verplaats naar Het grote filter topic. Dan kunnen mensen hier weer nieuwe gear laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
In de afgelopen maand gekocht:
- Canon 5D mark II
- Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM
- Canon EF 135mm f/2.0 L USM
- Canon 580 EX mark II SpeedLite
- Think Tank Retrospective 10

Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/8731/img5069w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/4896/img5070x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/4431/img5071ya.jpg

Gisteren de 135 + Think Tank gekocht. Nadat alles gestolen was, nu eindelijk weer een goed gevulde tas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

LeeJon schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:59:
- Canon 5D mark II

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gisteren de 135 + Think Tank gekocht. Nadat alles gestolen was, nu eindelijk weer een goed gevulde tas :)
Dat ziet er weer mooi uit. Veel plezier ermee :)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
veel plezier ermee. Mag ik weten waar je de 135mm voor gaat gebruiken?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Hamed schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:03:
veel plezier ermee. Mag ik weten waar je de 135mm voor gaat gebruiken?
Voornamelijk portretfotografie, maar dat ding heeft zo een snelle AF dat ik hem ook voor wat voetbal fotografie ga gebruiken en bij karatewedstrijden van m'n eigen clubje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

- Canon 5D mark II

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

jij hebt smaak :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:56

g0tanks

Moderator CSA
- Canon 5D mark II

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Erg leuke tas, heb hem vorige week ook gekocht maar dan de pinestone kleur i.p.v. zwart, ik vond dat het tijd was voor wat afwisseling tussen al die zwarte camera's/lenzen. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:55

Fiber

Beaches are for storming.

Alleen die schreeuwerige 5D strap nog even vervangen... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
Niet nieuw maar in perfecte staat van Marktplaats gekocht:

Canon 50mm 1.4

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/8383/50mms.jpg

Daarna even portret foto´s geschoten van een ´´modeshow´´

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/1641/img1541g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/4127/img1575k.jpg

€260 euro heb ik voor de lens betaald overigens..

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Fiber schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 00:08:
[...]

Staat in de planning :Y :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0tanks schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 00:00:
[...]

Erg leuke tas, heb hem vorige week ook gekocht maar dan de pinestone kleur i.p.v. zwart, ik vond dat het tijd was voor wat afwisseling tussen al die zwarte camera's/lenzen. :p
Niet alleen een erg leuke tas. Ik zou zo graag een 5DII willen. Moet nog even sparen zeg! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:07
[...]

Ik vind het ook niet echt logisch om met koeienletters te gaan vermelden welke camera je aan die strap hebt bungelen. Maar daarentegen vind ik de canon straps nog steeds 1 van de betere. Die met foam etc. vind ik maar lomp en niet handig. (en ik draag mijn camera toch altijd over de schouder of in de hand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
[TranceSetter schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:26
(en ik draag mijn camera toch altijd over de schouder of in de hand)
Ik word er gek van, over de schouder gaat prima met de Canon strap. Als ik ga fotograferen wikkel ik hem 2 of 3x om mijn pols, maar zo blijf je soms aan de gang. Vind het ook niet handig bij in de tas terug doen, blijft rommelig. Heb nu een Sun Sniper besteld, hoop dat dit de gulden middenweg tussen Canon strap en geen stap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
TranceSetter schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:26:
[...]

Ik vind het ook niet echt logisch om met koeienletters te gaan vermelden welke camera je aan die strap hebt bungelen. Maar daarentegen vind ik de canon straps nog steeds 1 van de betere. Die met foam etc. vind ik maar lomp en niet handig. (en ik draag mijn camera toch altijd over de schouder of in de hand)
Mee eens, hij valt al genoeg op door zijn formaat :Y

Deze week eens kijken voor zo een Sun Sniper band.. Heb het nooit echt vertrouwd, maar ik zie alleen maar goede reacties erop. Dus het zal toch goed spul zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Possible schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:08:
Niet nieuw maar in perfecte staat van Marktplaats gekocht:

Canon 50mm 1.4

[afbeelding]

Daarna even portret foto´s geschoten van een ´´modeshow´´

[afbeelding]

[afbeelding]

€260 euro heb ik voor de lens betaald overigens..
Mooi, ik ga mijn Canon 50mm 1.4 verkopen en ik zat aan zo'n €250 te denken en zo te zien moet dat wel lukken dus ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Hehe ik heb er van de week 269 voor betaald bij de MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

[...]

Voor een Nikon strap: YouTube: ‪Kanaal van DigitalRevCom‬‏ en uiteraard Nikon voor een Canon strap.

[ Voor 10% gewijzigd door GoT op 15-06-2011 06:59 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Genoeg praatjes, meer plaatjes :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e3jWCM4R8wV97RZWZsrPeZw8/full.jpg

HVL-F43AM, nu ben ik voorlopig wel weer klaar met nieuwe apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:45:
Genoeg praatjes, meer plaatjes :P

[afbeelding]

HVL-F43AM, nu ben ik voorlopig wel weer klaar met nieuwe apparatuur.
Hmmm.. Meest gesproken woorden door een tweaker? :p
(meestal net voordat het oog valt op nieuwe apparatuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Okay, een goed voornemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Zo, weer terug op Nederlandse bodem. Voor mn reis al gekocht, maar nog niet gepost:

Nikkor 50mm 1.4G AF-S
Nikkor 50mm/1.4G AF-S, ter vervanging van mn Nikkor 50mm/1.4AF

En in Bangkok vorige week voor een schandalig lage prijs aangeschaft:
Fujifilm X100
Fujifilm X100

:)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

...

[afbeelding]
Fujifilm X100

:)
[/quote]

Wow! Hoe laag? Een echte of Chinese namaak?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Laatst online: 22-03 01:02
Fiber schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:39:
...

Een echte of Chinese namaak?
Als het een namaak was had ie er niet Fujifilm X100 onder gezet en zoom eens in op het plaatje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:17
Chiron schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:22:

[afbeelding]
Fujifilm X100
Nice! Ik ook, helaas wel voor € prijzen..

Afbeeldingslocatie: http://images.instagram.com/media/2011/06/16/ae9566e44177450b9ecc7a27100c6bf1_7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
Van marktplaats 2 Toploaders gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2630/5845679046_f8136a5bb8_m.jpg

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmaa
  • Laatst online: 17-01 18:30
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3086/5852729532_74d17a3b57.jpg

Al sinds vorige week in bezit de Panasonic HDC-SD40.
heerlijk cameraatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Mijn nieuwste speeltje:

Afbeeldingslocatie: http://willemhaasbroek.nl/GoT/Gakken1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://willemhaasbroek.nl/GoT/Gakken2.jpg

een Recesky/Gakkenflex :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gakkenwá..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Die moet je zelf in elkaar zetten of niet?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Is het een soort budget TLR in dezelfde trant als de oude lomo middenformaat cameraatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
Camera of om dia's te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@ Abra: ja was een plastic bouwpakketje.

@ Citrus: klopt, ding is helemaal van plastic, inc. de lenzen en een beetje Holga achtig.

Nou vind ik TLR's al jaren echt onwijs gaaf alleen heb ik de centjes er niet voor over om een mooie Yashica Mat of Rolleiflex oid. te halen. En dit koste 12 euro nogwat + een cheap-ass rolletje dus ik vond het wel een leuk speeltje voor komende zomer. Moet ook wel want met F/11~13 en 125e~150e sluitertijd heb je aardig wat licht nodig :+

En voor de discussie over Holga losbarst Ik ben geen Holga fan oid maar vind het gewoon grappig dat een stapeltje plastic onderdelen, wat schroefjes en 3 veertjes beeld kunnen produceren + TLR's zijn leuk O+

edit: Analoog begint nu wel de overhand te krijgen, 1 dSLR tegenover 2x een analoge SLR, meetzoeker én een plastic TLR :+

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 20-06-2011 16:02 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:24

Leevmeister

Analoge fotografie gek

sapphire schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:00:
Analoog begint nu wel de overhand te krijgen, 1 dSLR tegenover 2x een analoge SLR, meetzoeker én een plastic TLR :+
Dat kennen we hier ook wel.
Alleen hier zijn er 2 dslrs en stuk of 10 analoge SLR's en 2 meetzoekers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zopas ontvangen. Nog niet kunnen testen, de batterij is nog aan het opladen ^^

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4dff5460ac67c/4dff5460ac299-DSC_5719.thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
sapphire schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:23:
Mijn nieuwste speeltje:

[afbeelding]

[afbeelding]

een Recesky/Gakkenflex :)
Cool! By DealExtreme gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3141/5853226440_b4df12bf69_z.jpg
New arrival by Sjekster, on Flickr

*knock knock*
"Who's there?"
"It's your replacement"

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Vervanger zou ik niet zeggen :)... Zn "kortere" neefje eerder ;)! 50mm is toch een totaal andere FoV dan 30mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:47

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Pat-Juh schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:50:
Vervanger zou ik niet zeggen :)... Zn "kortere" neefje eerder ;)! 50mm is toch een totaal andere FoV dan 30mm :)
Als de ene een aps-c lens is en de andere een FF dan wel ;) (geen idee of dat zo is btw)

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Klopt, de 30mm past helaaaaas niet op FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Milo. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:16:
Klopt, de 30mm past helaaaaas niet op FF.
correct... Maar goed die 30mm 1.4 is wel heerlijk werken :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Pat-Juh schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:50:
Haha, tis toch echt wel de vervanger, in de zin van: de 50mm gaat de deur uit ;) knip

[ Voor 7% gewijzigd door PowerUp op 21-06-2011 07:32 . Reden: daar hebben we V&A voor ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Sjekster schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 01:19:
[...]
Haha, tis toch echt wel de vervanger, in de zin van: de 50mm gaat de deur uit ;) [mbr]knip[/]
Too bad ;)! is ook en leuke lens :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

*jeej* MP is weer eens lief geweest, ofja liever gezegd de nette verkoper en ik ben een 430ex II rijker, heb ooit de mk1 gehad en nu is deze er en zo wordt mn wenslijstje korter en korter :D

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3065/5867146963_ded2dc2b08_z.jpg
Just another light by Ivan Milo, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ik kan even geen foto maken, maar sinds vanmorgen ben ik de trotse bezitter van een 40D + BG-E2 grip, 2 originele accu's en een 8gb kaartje, voor 375 euro. :) Dat is best een goede deal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Afbeeldingslocatie: http://www.jansenklomp.nl/dump/xz1.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Henning op 25-06-2011 17:12 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Jo-hannes schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:50:
Ik kan even geen foto maken, maar sinds vanmorgen ben ik de trotse bezitter van een 40D + BG-E2 grip, 2 originele accu's en een 8gb kaartje, voor 375 euro. :) Dat is best een goede deal toch?
Dat is zeker een mooie deal... en een fijne camera.

Mijn tassen set maar weer eens uitgebreid met een paar lens cases:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3216/5869092581_f52a00c1bf.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door vandijk op 25-06-2011 17:56 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59
Jo-hannes schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:50:
Zo dan! Dat zijn de dealtjes, toch niet van de vrachtwagen gevallen mag ik hopen? "Dit is niet mijn winkel vriend!" :X

Zit er zelf over te denken mijn 85mm f/1.8 USM in te ruilen voor een 100mm f/2.8L Macro IS, eens zien of ik dat over m'n hart kan krijgen, 85mm f/1.8 is ongeveer mijn favoriete lens ;w

Maar ehh, pics binnenkort van je nieuwe goodies he?!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 14:59

mennovanw

Canon? You can!

In de categorie "Oud glas heurt in de glasbak" een tweetal aankopen vandaag:

v.l.n.r. Opa, vader en zoon - vader is nieuw
Afbeeldingslocatie: http://www.lerp.nl/images/50L%20FD%20generations.jpg

Je ziet duidelijk dat kinderen groter groeien dan hun ouders (uitzonderingen daar gelaten ;))
Afbeeldingslocatie: http://www.lerp.nl/images/50L%20FD.jpg

En tenslotte: ik ruik iets iets "fishy's" :p
Afbeeldingslocatie: http://www.lerp.nl/images/FD%20fish.jpg

Wel leuk, een fisheye. Dit exemplaar is de 77e van de serie en is werkelijk in elk opzicht in mint conditie.. Erg lollig (en functioneel) zijn de ingebouwde kleurenfilters (geel, oranje en rood). Hier ga ik een hoop analoge lol mee hebben vermoed ik :9

[ Voor 6% gewijzigd door mennovanw op 25-06-2011 21:05 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Erg vet. Ik mis de stiefmoeder alleen. Misschien de bozen,dikke en langzame stiefmoeder. 85 1.2 L

Ze zijn erg mooi zeg.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
Ik heb hard gespaard afgelopen jaar, en ik heb mijn setje nu zo'n beetje compleet. Nu wordt het tijd om het zoveel mogelijk te gaan gebruiken, maar natuurlijk niet voordat ik er een beetje over heb opgeschept! :*)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5317/5870417471_45332b1a42_b.jpg

Even een rondleiding door het geheel
- Canon EOS60D als stralend middelpunt
- Sigma 17-70mm f2.8-4 DC Macro OS HSM met UV filter op de camera (Het polarisatiefilter mag ik volgens de richtlijnen niet noemen, maar hij staat er toch op :) )
- Sigma 10-20mm f4-5.6 EX DC HSM ligt onder de camera
- Canon EF7075-300mm f/4-5.6 IS USM ligt naast de 10-20mm
- Metz mecablitz 48 AF-1 aan uw rechterzijde, zonder de omnibounce, die kwam ik tijdens het opruimen nog tegen :F
- Yongnuo YN460 flitser aan uw linkerzijde
- Sun Sniper Strap Steel aan het statief
- Hahnel RF remote control
- Cactus4 setje onder de flitsers
- Een paar plu-tjes, swivvels en statieven
- De Soligor 12mm Extension Tube had ik eigenlijk nog, maar nu staat alles er ten minste op
- En een Lowepro Slingshot 101AW om alles (behalve het strobist gedeelte) in mee te nemen.

Staat alles er nu op? Zoals gezegd de omnibounce dus niet, en de reservebatterijen e.d. ook niet maar die verzinnen we er wel bij.

Daar kan ik voorlopig wel even mee door denk ik. Anders meld ik me hier wel weer.

Dit alles om mijn trouwe 400D met kitlens en canon70-300 te vervangen. De 400D is trouwens te koop, zie daarvoor de V&A :7

[ Voor 2% gewijzigd door Peregrine op 26-06-2011 11:19 . Reden: oeps, verkeerde lens beschreven... ]

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

mennovanw schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:58:
In de categorie "Oud glas heurt in de glasbak" een tweetal aankopen vandaag:

v.l.n.r. Opa, vader en zoon - vader is nieuw
[afbeelding]

Je ziet duidelijk dat kinderen groter groeien dan hun ouders (uitzonderingen daar gelaten ;))
[afbeelding]

En tenslotte: ik ruik iets iets "fishy's" :p
[afbeelding]

Wel leuk, een fisheye. Dit exemplaar is de 77e van de serie en is werkelijk in elk opzicht in mint conditie.. Erg lollig (en functioneel) zijn de ingebouwde kleurenfilters (geel, oranje en rood). Hier ga ik een hoop analoge lol mee hebben vermoed ik :9
Een FD vis ! :9~ Pas met Levi nog naar zitten kijken, mooie lens Meno !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Peregrine schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:36:
- Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM ligt naast de 10-20mm
Volgens mij is dat een 75-300 IS want bij een 70-300 zit dat plaatje er niet zo bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Servertje schreef op zondag 26 juni 2011 @ 07:23:
[...]
Volgens mij is dat een 75-300 IS want bij een 70-300 zit dat plaatje er niet zo bovenop.
Blijft over de vraag waarom je een oude 75-300 IS zou houden en een 70-300 (IS) in de verkoop zou doen...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
De oude 70-300 was zonder IS en USM, vandaar de vervanging. Ik heb alleen mijn gadget inventaris lijst niet met de hardware in de hand gemaakt, dus toen het verkeerde type genoemd. Dit komt omdat de 73-300 IS USM verder nergens meer te vinden is...

[ Voor 15% gewijzigd door Peregrine op 27-06-2011 09:27 ]

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AsFtR.jpg

Vivitar 135mm F/2.8, Nikon AI mount, geruild met Leevmeister :)
Verdere discussie in het alternatieve objectieven topic: citruspers in "Alternatieve objectieven"

[ Voor 17% gewijzigd door citruspers op 28-06-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Omdat het meeslepen van een rugtas of schoudertas vaak niet zo praktisch/comfortabel is ben ik een gaan rondshoppen voor een modulair systeem. Laatste onderdelen zijn vandaag uit de VS binnengekomen. Light belt, bottle pouch, pouch 50 en pouch 10. Volgens de verkoper 'bijna niet gebruikt', maar de prijskaartjes zaten er nog aan :D.
Ik heb een maand lopen zoeken naar het oude model light belt. Zelfs de importeur en de fabrikant in de VS konden er niet aan komen. Loop ik vanmiddag bij de lokale fotoboer naar binnen... hangt ie daar gewoon in het rek. Wel duurder dan het hele setje uit de VS. >:)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5261/5881361231_5f6c21e4c9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

citruspers schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:41:
[afbeelding]

Vivitar 135mm F/2.8, Nikon AI mount, geruild met Leevmeister :)
Verdere discussie in het alternatieve objectieven topic: citruspers in "Alternatieve objectieven"
Leuk spul, die heb ik ook. Naast wat ander vivitar/Kiron glaswerk.

Have fun dermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Nice one vanDijk! Ik heb een vergelijkbare set van ThinkTank (dochterbedrijfje van Lowepro) en ben er erg tevreden mee.

En Prozac, ik heb er al heel veel lol mee gehad op de Double Exposure meet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 21:55
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5184/5884080946_bc746b9904_z.jpg

Zo ik ben klaar (voor zolang als het duurt...).
Met een beetje geluk via de ebay outlet gekocht, de lens was nu zo goed als gratis.
Nu komt het luxe probleem van een te kleine tas etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Discussie over de nieuwe gear van vandijk is afgesplitst naar Een riem om je gear aan te hangen, handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Mijn rode soft release en fake leren case voor de X100 zijn binnen. Soft release was $12,50 op eBay. De leren case was $ 26,90 Zeer goede prijzen dus.

Afbeeldingslocatie: http://images.instagram.com/media/2011/06/30/805e969bf8e54caaa2c01500c6da1b38_7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:49

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Crosspost uit de HK, en het is weliswaar tweedehands, maar gisteren opgepikt:

HK_shizzle
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AicrkwJDliwnkvI9C2pTdxQk/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nouRqSqzGFwYzm7ys6ujTO9W/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZohQf3xvDgNifPZdux5H5F4j/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5zZFlu01jW1ufV4aDOmyvgw2/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tXVGUAPoCLRHRXjRAjmSDTvD/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wgJnmems6lU9NQQ0SJFdA6Iq/thumb.jpg

Phase One 645AF (eigenlijk gewoon een Mamiya 645AFDIII) body, met Phase One 80/2.8 (ook gewoon een Mamiya 80/2.8 AF met Phase One sticker :)), Metz MZ 40 (meen ik) flitser, wat frut zoals een lader en kabeltje en het klapstuk, de Phase One P20+ back, 16MP, vierkant, 37x37mm.

Hier meer specs van die back: http://www.captureintegra...oad/p20plus_datasheet.pdf

Echt superspul, enorm blij mee. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Dat ziet er duur uit? Mag ik vragen wat je er ongeveer voor kwijt was, en waarvoor je het gaat gebruiken? :)

Pagina: 1 ... 73 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.