• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:37

Nomad

a.k.a. Martijn

Topicstarter
vandijk schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:19:
Omdat het meeslepen van een rugtas of schoudertas vaak niet zo praktisch/comfortabel is ben ik een gaan rondshoppen voor een modulair systeem. Laatste onderdelen zijn vandaag uit de VS binnengekomen. Light belt, bottle pouch, pouch 50 en pouch 10. Volgens de verkoper 'bijna niet gebruikt', maar de prijskaartjes zaten er nog aan :D.
Ik heb een maand lopen zoeken naar het oude model light belt. Zelfs de importeur en de fabrikant in de VS konden er niet aan komen. Loop ik vanmiddag bij de lokale fotoboer naar binnen... hangt ie daar gewoon in het rek. Wel duurder dan het hele setje uit de VS. >:)

[afbeelding]
Ik wil oprecht wel eens een foto zien van iemand die dit aan heeft. Het klinkt fijn en erg stylish hoef ik niet te zijn, maar als een clown hoef ik ook niet rond te lopen. Maar feit blijft, een schoudertas vol met 3x L en nog wat primes, plus 2 flitsers etc, is gewoon heavy, te heavy voor een dag fotoograferen.

Sony A7 III te koop

Anoniem: 176826

Ik denk dat je er meer aan hebt om een keer bij iemand langs te gaan en te voelen hoe het zit.

Stylish? Wie kan dat nu wat schelen? Nu ja, dat is ook weer overdreven, maar aan een foto kan je niet voelen hoe het bij jou om je lijf hangt. En als je er een dag mee rond gaat lopen, is hoe het voelt een stuk belangrijker dan hoe het er uit ziet...

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-05 21:49
Nomad schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:34:
[...]

Ik wil oprecht wel eens een foto zien van iemand die dit aan heeft. Het klinkt fijn en erg stylish hoef ik niet te zijn, maar als een clown hoef ik ook niet rond te lopen. Maar feit blijft, een schoudertas vol met 3x L en nog wat primes, plus 2 flitsers etc, is gewoon heavy, te heavy voor een dag fotoograferen.
Tja, ik vraag me af wie er de clown is, als je met zo'n enorme shoudertas rondloopt. :X
Ik kan altijd maar meewarig lachen, als ik weer een stumper zie strompelen met zo'n enorme tas, waarvan hij 80% van de inhoud die dag nooit zal gebruiken.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 00:44

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lekker boeiend hoe het zit en alles... als het maar handig is voor jouw doeleinde !!
Sinds ik een fotograaf ermee heb zien rondlopen @ Circuit Zolder wil ik zo'n systeem zeker een keer aanschaffen : Werkt veeeel sneller dan alles in je tas laten :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:58
Het is net wat je zelf fijn vind. Een rugzak is niet altijd handig.

Sony A7RIV
Carl Zeiss Batis 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 16-35 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 11:59
[...]

Inderdaad erg fijn, ik heb 2 van die pouches met een gewone brede riem (lijkt me ook steviger dan zo'n plastic kliksysteem, het zal maar breken..). Eentje aan de linker kant, eentje rechts.
Ideaal voor m'n bruiloften, je kunt lekker compact overal rond lopen en je hebt de benodigde lenzen (in mijn geval 24mm, 35mm, 85mm) direct bij de hand. Daarnaast heb ik uiteraard nog een grote schoudertas mee met alle spullen die ik niet nodig heb (reservespul, zoomlenzen ;), accu's, flitser, schoonmaak spul).
Het ziet er vast niet super charmant uit, maar van de hele dag met een grote schoudertas lopen ga je echt dood qua gewicht en je kunt niet meer makkelijk overal tussendoor.

Zoveel van die dingen aan je riem lijkt me weer niet fijn maar hier een willekeurig plaatje van het internet:

[Voor 12% gewijzigd door -DG- op 29-06-2011 12:06]

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:10
Op een evenement is het gewoon onhandig om een schoudertas of rugtas om te hebben. Je kan ze moeilijk ergens op een festival terrein achterlaten. Ik heb 2 camera's met een Blackrapid DR-1 strap op mijn schouders hangen. vervolgens kan ik aan de riem nog een paar lenscases hangen en een tasje voor een flitser. Bidon houder maakt het dan af. De Toploader tassen zijn weer handig om als schoudertas te gebruiken. 40D+grip+1.4tc+70-200 past er met gemak in. flitser in het voorvak en een extra lenscase voor een widede angle en je bent klaar.

Met 2 toploaders, 2 lens caes en 3 pouches begint het er wel een beetje op te vallen. Maar de hoeveelheid gear die je dan mee kan nemen is wel enorm.... en het is dan wel comfortabeler dan met een schoudertas.

Nog maar even een foto van een 'clown' van internet geplukt:

On duty... by Lito Inso, on Flickr

Zolang je er geen vest of harnas aan koppelt zie je er niet uit als een specop/terrorist >:)

Myself by vikhoa, on Flickr

Lowepro vest - 001 by jonnyfilmboy, on Flickr

Youtube filmpje van Lowepro:

YouTube: ‪Lowepro Street & Field - S&F - MultiMedia Photographer‬‏

YouTube: ‪Vered Koshlano at WPPI‬‏

Hmmm... ligt het aan mij of staat het bij vrouwen beter :-D

[Voor 42% gewijzigd door vandijk op 29-06-2011 12:33]

EOS R + grip|EF->RF|5D2 + grip|7D2 + grip|EF12|EF25|8-15/4|11-24/4|16-35/4 IS|24-70/4 IS|70-200/4 IS|100-400 IS II|14/2.8 II|24/1.4 II|35/1.4|50/1.2|85/1.2 II|100/2.8 IS|135/2|200/2.8 II|430EX x2|580EX2 x2| Manfrotto|Lowepro| Pelican|Elinchrom

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:43

Fiber

Beaches are for storming.

Voor als je ergens officieel fotograaf ben is dit natuurlijk fantastisch spul. Maar voor bijvoorbeeld straat fotografie of een paar foto's van je kinderen in het park is zoiets wel weer totaal over de top. Kwestie van de juiste tool voor de job.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 00:44

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

-O- Een fotograaf die niet effe een statief pakt en de zelfontspanner gebruikt :/ }:O

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19
Mijn eerste gedachte was dat je op zo'n SWAT-figuur lijkt, vooral met dat vest :D

The devil is in the details.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:59
Nadeel van dingen aan je riem hangen is, vind ik, dat er nogal makkelijk tegenaan gestoten wordt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:33

sapphire

Die-hard pruts0r

Moet je goede spullen kopen Jeroen, die kunnen daar tegen ;) :+

Gabriël ITX

• Wijnands
Dat zal 't zijn.

• vandijk
De lowepro lenscases zijn zeer stevig. +/- 2cm padding aan alle kanten. De Toploaders zijn ook best stevig. Stoten tegen mensen zal niet echt een probleem zijn.

Nog een mooi verhaal uit het veld: http://www.karlgrobl.com/EquipmentReviews/CameraBags.htm

EOS R + grip|EF->RF|5D2 + grip|7D2 + grip|EF12|EF25|8-15/4|11-24/4|16-35/4 IS|24-70/4 IS|70-200/4 IS|100-400 IS II|14/2.8 II|24/1.4 II|35/1.4|50/1.2|85/1.2 II|100/2.8 IS|135/2|200/2.8 II|430EX x2|580EX2 x2| Manfrotto|Lowepro| Pelican|Elinchrom

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-03 11:08
Anoniem: 176826 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:14:
Ik denk dat je er meer aan hebt om een keer bij iemand langs te gaan en te voelen hoe het zit.

Stylish? Wie kan dat nu wat schelen? Nu ja, dat is ook weer overdreven, maar aan een foto kan je niet voelen hoe het bij jou om je lijf hangt. En als je er een dag mee rond gaat lopen, is hoe het voelt een stuk belangrijker dan hoe het er uit ziet...
nou ja ik zelf loop toch niet graag voor lul. is mischien de leeftijd natuurlijk. maar wil wel dat mijn tassen etc er enigzins modieus eruit zien. Dat plus mensen niet zo snel wegspringen als je er normaler bij loopt in tegenstelling tot iemand met een uber cam met uber lens en grote tas met allerlei accesoires.

hoe mensen je zien staan is best belangrijk met fotografie.

• Wijnands
Ligt aan het soort fotografie en ja, leeftijd zal ook meespelen. Dat wordt een andere interessante discussie.

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Hoewel ik het toejuich om geen schoudertas te hoeven dragen (zeker niet met +- 7kilo ofzo), vind ik veel van die riemen met al die tasjes echt overkill. Onderdeel van mijn fotografie is dat ik niet intimiderend ben en niet afschrik. Die schoudertas schuif ik naar achteren zodat hij achter mij hangt ipv naast mij en van de voorkant ben ik nagenoeg zonder gear te zien.

Ik gooi zelf vaak op locatie mijn tas op de grond en neem hem mee zodra ik weer verder ga.

Dat dit systeem het meest comfortabel is geloof ik meteen, maar als ik dat zo zie zou ik me ook een kerstboom voelen, opgetuigd met vakjes en zakjes. Dat is zeker geen aanval naar mensen die dit wel gebruiken, maar voor mij zou dit niet werken. Als fotograaf op bruiloften e.d. moet je casual tussen de mensen komen om dat shot te pakken zonder op te vallen.

Het meest wissel ik tussen de 24-70 en 50, misschien dat 1 zo'n pouch handig kan zijn om daartussen te wisselen, maar ik denk dat je ook met een systeem als dit vooral moet bedenken wat je wel en niet echt nodig hebt. Fotografen willen graag alles bij hun hebben en misschien is dat wel de grootste bottleneck.

Sony A7 III te koop

• -DG-
Nomad schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:12:
[...]
Als fotograaf op bruiloften e.d. moet je casual tussen de mensen komen om dat shot te pakken zonder op te vallen.
[...]
Wat dus niet gaat lukken met een grote schoudertas, zoals je zelf ook al wel aangeeft. Maar hoe doe jij het dan met een bruiloft? 1 lens gebruiken voor de hele dag? (hoewel dat met een 24-70/2.8 nog niet onmogelijk is)

Ik blijf erbij dat 1 of 2 van die tasjes echt niet zoveel storen en als je met primes werkt kun je bijna niet anders. Je stoort imo op een bruiloft veel sneller met grote witte teleprimes, alles inflitsen of opvallende kleding.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:33

sapphire

Die-hard pruts0r

@Nomad

Als je maar 1 pouche gebruikt kun je die net zo goed aan je gewone broekriem hangen.
Jou kennende gebruik je meestal je 24-70 en dan de 50 in de pouch kan makkelijk. Andersom is een stuk minder comfortabel lijkt me met 1 KG aan je riem, maargoed omdat je toch meestal je 24-70 on-cam hebt ;)

[Voor 29% gewijzigd door sapphire op 30-06-2011 11:26]

Gabriël ITX

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-05 00:07
Heb dit ook wel eens gezien ja. Lijkt me niet heel handig. Wat me wel handig lijkt is de S&F Lens Exchange Case 200 Black. Opengemaakt heb je twee vakjes, dicht past er een lens in. Vaak ga je toch op pad met camera en bijv een extra lens. Snel wisselen word daar een stuk makkelijker mee.

• vandijk
Zeker een mooie oplossing. Helaas alleen in de '200' uitvoering beschikbaar. De Slim lens pouch 55 en 75 zijn een stuk vriendelijker van maat.

Het aan de broekriem dragen van de lenscases is een optie, als je er een of 2 hebt. Het nadeel is wel dat de gemiddelde broekriem niet echt comfortabel zit met een kilo of 2 aan gear eraan. De light belt is redelijk low profile (zeker op donkere kleding), maar wel voorzien van de nodige padding. en makkelijk om/af te doen en naar achter te draaien.

• -DG-
sapphire schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:25:
@Nomad
Als je maar 1 pouche gebruikt kun je die net zo goed aan je gewone broekriem hangen.
Jou kennende gebruik je meestal je 24-70 en dan de 50 in de pouch kan makkelijk. Andersom is een stuk minder comfortabel lijkt me met 1 KG aan je riem, maargoed omdat je toch meestal je 24-70 on-cam hebt ;)
1 KG is prima te doen, ik heb m'n 85L ook vaak in een pouche zitten en daar merk ik niet zoveel van.

• Wijnands
Mijn veldfles is ook een kilo maar die draag ik aan een aparte riem. Schoudertassen.. voor reportagewerk is het prettig omdat je er snel in kan grabbelen. Voor buiten is het vreselijk, binnen een kilometer of 2 gaan mijn spieren al protesteren.

• yzf1kr
Nomad schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:12:
Fotografen willen graag alles bij hun hebben en misschien is dat wel de grootste bottleneck.
Dat is ook het grootste probleem denk ik.
Ik kies thuis altijd welke lens ik die dag wil gebruiken, en neem die mee. De rest blijft gewoon thuis.
Eventueel nog een 50mm in mijn broekzak.

Op zich vind ik dit systeem wel handig, want dan hoeft de 50mm niet meer in mijn broekzak (of handtas van mijn vriendin :P). Maar ik weiger om als een pakezel te gaan rondlopen, of het nou met een riem, schoudertas of rugzak is.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 23:24

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Maar als je een bruiloft gaat schieten, dan heb je toch echt niet voldoende aan 1 lens, en ik verwacht niet dat je vriendin+handtas meegaat naar een opdracht?

Ik zou ook wel, net als Nomad, 1 pouche aan een riem willen hebben.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:33
Ik hang soms de bijgeleverde pouche die bij de sigma 18-50 kwam aan mijn riem, maar eigenlijk alleen op feestjes en dan nog niet altijd. Ik vind het eigenlijk echt geen zicht (ja ik vind dat belangrijk), maar het is wel handig ja.

[Voor 9% gewijzigd door Teun_2 op 30-06-2011 16:48]

Te koop: Canonlenzen

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Ik werk in de praktijk met de 24-70 en 50mm op een bruiloft, op de momenten dat ik snel moet zijn. Zo'n pouch waar ik dan 1 van beide in kan stoppen klinkt niet onhandig :). Misschien zou ik dan stiekem meteen alweer 2 pouches willen, zodat er ook een tele in kan. Maar dat maakt het geheel meteen weer zwaar en onhandig.

Sony A7 III te koop

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:33
Nomad schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:23:
Ik werk in de praktijk met de 24-70 en 50mm op een bruiloft, op de momenten dat ik snel moet zijn. Zo'n pouch waar ik dan 1 van beide in kan stoppen klinkt niet onhandig :). Misschien zou ik dan stiekem meteen alweer 2 pouches willen, zodat er ook een tele in kan. Maar dat maakt het geheel meteen weer zwaar en onhandig.
Tip: koop er een die vlot open en toe kan. De sigma die ik gebruik, heeft zo een ritssluiting een een nogal stevige flap, die je met een hand moet openhouden. Het wisselen van lenzen is dan niet zo gemakkelijk. Let daar op.

Te koop: Canonlenzen

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Volgens mij lijken de Think Tank Lens Changer's me wel fijne dingen, maar heb ze helaas nog niet zelf in handen gehad.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:05
Heb zelf een belt van Thinktank met een hele trits aan pouches. Werkt voor mij perfect: Ik kan overal snel bij en hoef niet telkens rugzak af/op, op de grond leggen.... zelfs mijn statief hangt eraan (Gitzo 1514t)

Ik gebruik overigens ook wel een rugzak, als ik niet zoveel bij me heb, of als dat voor de situatie handiger is.

Maar mijn belt is echt favoriet: Kan daar ook flink lang mee lopen zonder rug/schouderpijn, iets wat me met een rugzak niet lukt.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-05 00:07
Maar is zo'n pouch nou echt praktisch/snel? Je moet toch eerst een lens er naast zetten, wisselen en de andere lens terug doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 176826

Als je voldoende pouches hebt, is er wel eentje waar je even een lens in kan stoppen.

Maar soms is het ook een kwestie van in de juiste volgorde werken.

- Pouch open
- Lens van cam schroeven
- Lens uit pouch, lens in pouch
- Lens op cam schroeven
- Pouch sluiten

@Nomad: Mijn tip blijft, na alles wat ik hier lees, spreek eerst eens met iemand af die al zo een setup heeft en probeer het eens uit. Je hebt ervaring genoeg om in niet al te lange tijd (zeg een uur of zo) in te schatten of dit voor je gaat werken of niet.

Als ik het zo inschat voor mijzelf en ik bruiloften zou doen, dan zou ik op stap gaan met een tas, waarin alle zooi zit die ik wellicht nodig zou kunnen hebben en daarnaast zou ik dan een belt meenemen met een zeer beperkt aantal pouches. Daarin gaat dan dus alleen wat ik echt nodig heb terwijl de tas in de hoek staat.
(Ik doe geen professioneel werk, dus ik moet een beetje gokken).
Ik denk dat ik dan de 24-70 op mijn camera zou hebben en twee primes in de pouches, namelijk een 85 f1.8 en een kortere prime. Telelens gebruik je toch minder en die kan dus denk ik best in de tas blijven zitten.

Flitser hoeft ook niet in een pouch, want als ik de ruimte binnenkom, dan kan ik wel inschatten of ik een flits ga gebruiken (dan dus uit de tas en op de cam) of niet (dan dus flitser in tas en niet om mijn middel.)

Op een bruiloft wil ik ook niet rondlopen met een middel dat twee keer zo breed is omdat ik een rij lenzen om mijn middel heb hangen.

n.b. Ik heb ook zo een sigma ding. Die vind ik dus juist super handig. Voor het geval hij niet echt dicht hoeft, heb je een lipje met klitteband. Voor even snel een lens wisselen en zo lang ik niet in bomen klim, afgesloten zat. Echter voor het goed dicht maken, zit er ook een rits aan.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 01-07-2011 08:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:52

samo

yo/wassup

Op parties wil ik nog wel eens mijn pouches om mijn riem hangen. Als ik mijn tas ergens kan dumpen (niet garderobe maar ergens toegankelijk) dan wil ik nog wel eens een aantal lenzen bij de hand hebben. Meestal een pouch voor sig 12-24 (grote pouch) en een flitszakje (waar alternatief ook een flesje water in past). Qua ruimteverbruik is het minder dan een tas, maar die is flexibeler te bewegen, maar ook meer dan zonder alles.

Een collega vertelde ooit eens dat politieagenten leren breed te lopen. Omdat ze ook van die brede heupen krijgen van al hun riem-aanhangselen. Zelfde idee, zelfde effect. ;)

[Voor 17% gewijzigd door samo op 01-07-2011 14:12]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 10:19
-DG- schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:55:
[...]

Inderdaad erg fijn, ik heb 2 van die pouches met een gewone brede riem (lijkt me ook steviger dan zo'n plastic kliksysteem, het zal maar breken..). Eentje aan de linker kant, eentje rechts.
Ideaal voor m'n bruiloften, je kunt lekker compact overal rond lopen en je hebt de benodigde lenzen (in mijn geval 24mm, 35mm, 85mm) direct bij de hand. Daarnaast heb ik uiteraard nog een grote schoudertas mee met alle spullen die ik niet nodig heb (reservespul, zoomlenzen ;), accu's, flitser, schoonmaak spul).
Het ziet er vast niet super charmant uit, maar van de hele dag met een grote schoudertas lopen ga je echt dood qua gewicht en je kunt niet meer makkelijk overal tussendoor.

Zoveel van die dingen aan je riem lijkt me weer niet fijn maar hier een willekeurig plaatje van het internet:
[afbeelding]
Met zo'n riem kan je juist niet makkelijk meer overal tussendoor, je wordt 2x zo breed en blijft overal achter haken. Een tas kan je makkelijk even anders positioneren als je ergens tussendoor moet.

Ik heb jaren geleden wel eens zo'n lowepro riem met pouches gekocht, echt, wat een achterlijk systeem, daar wil je nog niet dood in gevonden worden.
Als het nou dunne tasjes waren, maar door die padding van 2cm wordt het echt enorm.
Aan je broekriem wil je het ook niet hangen, dat voelt erg onprettig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:05
Gelukkig is enige nuance je vreemd..... ;)

Zoveel mensen, zoveel meningen, dat blijkt maar weer, maar ik vind het juist retehandig (zoals al eerder gezegd). En zo breed wordt je er niet van:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 10:19
knip, laten we de discussie op niveau houden

[Voor 73% gewijzigd door PowerUp op 03-07-2011 17:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -DG-
Azrael schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:53:
[...]

Met zo'n riem kan je juist niet makkelijk meer overal tussendoor, je wordt 2x zo breed en blijft overal achter haken. Een tas kan je makkelijk even anders positioneren als je ergens tussendoor moet.

Ik heb jaren geleden wel eens zo'n lowepro riem met pouches gekocht, echt, wat een achterlijk systeem, daar wil je nog niet dood in gevonden worden.
Als het nou dunne tasjes waren, maar door die padding van 2cm wordt het echt enorm.
Ik heb er vandaag weer een dag mee gelopen tijdens een bruiloft. Eigenlijk kan ik juist makkelijk overal tussendoor, zelf even 90 graden draaien en je past tussen de kleinste gaatjes waar ik met m'n schoudertas onmogelijk door kom. Mét broekriem (wel een stevige van 5cm breed), zonder problemen met totaal 1,5kg eraan. Ik merk er vrijwel niks van.
Maar goed, ieder z'n ding, voor mij is dit de enige manier om makkelijk met m'n lenzen rond te lopen, m'n foto's op de juiste momenten te kunnen nemen en alles toch compact bij de hand te hebben, ook al is het charmanter zonder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Azrael schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:53:
[...]

Ik heb dan nooit zo'n Lowepro belt set gehad, maar gebruikte daarentegen de tasjes van m'n flitsers aan m'n gewone riem. Voor het meeste Nikon DX (crop) glas geen probleem, het is niet groot en gaat er prima in. De tasjes hebben geen padding, maar ik acht dat het Nikon spul wel degelijk genoeg is om af en toe wel tegen een stootje van een andere persoon te kunnen. Er is nog nooit iets stuk gegaan om die reden in de afgelopen 5 jaar.
Maar waar ik dus wel tegenaan loop, is dat het mij breder maakt en ik daardoor toch minder mobiel ben. Ik draag de tasjes meestal maar aan een zijde, maar merk dat dit vaak alsnog lastig werkt. Aangezien ik nu al een tijdje op FX (fullframe) ben overgeschakeld, passen de meeste objectieven niet meer in deze tasjes. Het dwingt mij nog meer om een keuze te maken om ergens langere tijd mee te lopen. In het begin is het wennen, maar na verloop van tijd pas je je stijl er op aan en weet je niet beter meer. Sinds ik minder mee sleur ben ik weer een stuk mobieler :) Daarnaast val ik ook veel minder op, tijdens het maken van reportages tijdens evenementen toch wel enorm prettig.

Daarnaast vraag ik me af wat de diefstal gevoeligheid is van zo'n set in vergelijking met een andere opberg/draag mogelijkheid. Hang je het aan je heupen vind ik het wel een enorm uithangbord. In een rugzak/schoudertas vind ik het minder opvallend, afhankelijk natuurlijk van model en het merk.
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:11:
Gelukkig is enige nuance je vreemd..... ;)

Zoveel mensen, zoveel meningen, dat blijkt maar weer, maar ik vind het juist retehandig (zoals al eerder gezegd). En zo breed wordt je er niet van:

Enige plek dat zo'n belt wel handig zou kunnen zijn lijkt mij inderdaad in de natuur. Maar dan nog, voor die paar keren dat ik daar ben volstaat een rugzak ook prima. De meest gebruikte dingen weet ik zo uit m'n tas te trekken zonder dat m'n tas van m'n rug af hoeft. Kwestie van handig indelen en handigheid. Wellicht dat het iets langer duurt, maar in de natuur is er in mijn ervaring ook bijna nooit haast bij.

[Voor 16% gewijzigd door jules op 03-07-2011 12:14]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzf1kr
Afgelopen zaterdagmorgen ook maar zo'n Lowepro tasje voor aan mijn riem gekocht om het te proberen.
Ik had nog een tasje van mijn Sigma 17-50, maar dat is toch van beduidend mindere kwaliteit.

Dit hele weekend op een festival rondgelopen met een 80-200 AF-S aan mijn Sunsniper, een 35 1.8 en 50 1.8 in in het Lowepro tasje en een 85 1.4 in het Sigma tasje. Mijn SB-900 zat permanent op de body.

Ik moet zeggen dat het toch wel erg fijn werkt. Je kan heel snel en makkelijk door het publiek heen, en hebt alle apperatuur continu binnen handbereik.

Voor de podiums dumpen de fotografen meestal hun tassen ergens bij elkaar in een hoekje, waarsdoor lenzen wisselen een redelijk chaotisch tafereel wordt.

Ik kon bliksem snel bijna blind mijn lenzen wisselen zonder dat ik mijn positie hoefde op te geven, mensen in de weg stond/liep, of zelf omver gelopen werd.
Kortom, ik vond het een zeer handige aankoop, en zal er waarschijnlijk nog wel een tasje bij kopen als vervanging van het sigma tasje.

• vandijk
Mijn event configuratie. Hier met 1 body, maar gaat ook prima met 2 bodies.

Anoniem: 287184

Toevallig zag ik een blog van Gerard over de Spider.
Misschien is dit wat je zoekt. Niet al te overdreven met pouches maar gewoon wisselen tussen 2 body's met lenzen.

http://www.gerardhenninger.nl/blog/2011/review-spider-pro/

• GerardHenninger
  • Laatst online: 27-05 08:34

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Anoniem: 287184 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:28:
Toevallig zag ik een blog van Gerard over de Spider.
Misschien is dit wat je zoekt. Niet al te overdreven met pouches maar gewoon wisselen tussen 2 body's met lenzen.

http://www.gerardhenninger.nl/blog/2011/review-spider-pro/
Ik heb er twee en kan echt niet meer zonder. Ze zijn ideaal. Daarnaast heb ik nog wel een pouch voor een 24-70/Fish. Op de camera's zitten dan een 16-35 en 70-200.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:44

Polariteit

Testende fotografeur

Ziet er op zich best handig uit, maar als je wil bukken/hurken/op de grond liggen lijkt het me toch wat minder handig en vooral in de weg zitten :+

En ik zie me er ook niet met een grote lens aan hangend mee rond lopen eigenlijk...

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• vandijk
Voor zware lenzen/bodies zijn er ook wat zwaardere uitvoeringen van de spider holster. Je kan de spider ook aan een Lowepro S&F belt hangen die aan een harnas of vest vastzit. Er zijn ook ander leveranciers van vergelijkbare systemen. Cotton carrier bijvoorbeeld.

Nadeel van deze systemen: als je de camera uit de holster haalt, dan is er geen strap meer die de camera beveiligd tegen het uit de handen laten vallen.

[Voor 22% gewijzigd door vandijk op 11-11-2011 15:00]

• GerardHenninger
  • Laatst online: 27-05 08:34

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

vandijk schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:13:
Voor zware lenzen/bodies zijn er ook wat zwaardere uitvoeringen van de spider holster. Je kan de spider ook aan een Lowepro S&F belt hangen die aan een harnas of vest vastzit. Er zijn ook ander leveranciers van vergelijkbare systemen. Cotton carrier bijvoorbeeld.

Nadeel van deze systemen: aals je de camera uit de holster haalt, dan is er geen strap meer die de camera beveiligd tegen het uit de handen laten vallen.
De uitvoering die ik heb is de Pro/dure versie, er zit geen model meer boven.
Een camera uit m'n handen laten vallen is mij nog nooit overkomen, maar ik heb voor iedere camera een handstrap. Nooit ergens last van.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:27

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Die spiderpro zou ik best willen hebben, nu gooi ik m'n camera meestal in m'n Domke F6 (kleine schoudertas). Werkt redelijk OK, niet altijd even snel/comfortabel, maar wat ideaal zou zijn is als er een plaat zou zijn voor dat systeem wat aan een Arca plaat zou grijpen. Ik heb een Phase One 645AF met back, en daar zit een really right stuff plaat ondergeschroefd. Fijn stabiel enzo, maar ik heb geen zin om dat ding telkens te wisselen voor zo'n spiderplaat. Als ik zo'n spiderplaat aan de Arcaplaat kon koppelen (niet schroeven, maar echt koppelen als een statief zeg maar), dan zou dat ideaal zijn.

edit: Hmm, bedacht me net dat ik dan natuurlijk ook zelf gewoon een Arcaswiss "plaathouder" kan kopen en daar de spiderplaat onder monteren. :) Dat zal me alleen wel een fikse hoeveelheid metaal onder de camera gaan geven. :)

[Voor 16% gewijzigd door Hillie op 13-11-2011 17:48]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• vandijk
Misschien kan je de quickrelease plate combineren met de black widow thin plate: http://www.spiderholster.com/black-widow-thin-plate.html

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:27

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

"weights up to 3 pounds" (da's net meer dan 1.35kg), dat gaat hem helaas niet worden. :) Wel een beter idee. Die spider dingen hebben ook arca plates die eronder kunnen, maar het RRS ding wat ik heb is juist erg fijn omdat het ook in twee speciale bodemgaten in de camera haakt. Dat maakt dat 'ie enorm vast zit, in tegenstelling tot de meeste plaatjes (helaas).

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee