Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

New entry by Strange Artifact, on Flickr
Foto lijkt me geen toevoeging te behoeven, lekker mee kloten
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Mooi ding! Wat had je dan analoog? ook Mamiya?
Prozac[NL],
Nice, analoog begint ook steeds meer mn aandacht te trekken, met name nikon
Hamed,
Hehe geniaal
En njah zo een 70-200 mk2 lijkt me geniaal, moet het zelf nog even doen met de mk1
[ Voor 18% gewijzigd door Hamed op 02-07-2011 00:11 ]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Lijkt me heerlijk gewoon die 1:1 ratio (vierkant beeld)Hillie schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:03:
Crosspost uit de HK, en het is weliswaar tweedehands, maar gisteren opgepikt:
HK_shizzle [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Phase One 645AF (eigenlijk gewoon een Mamiya 645AFDIII) body, met Phase One 80/2.8 (ook gewoon een Mamiya 80/2.8 AF met Phase One sticker), Metz MZ 40 (meen ik) flitser, wat frut zoals een lader en kabeltje en het klapstuk, de Phase One P20+ back, 16MP, vierkant, 37x37mm.
Hier meer specs van die back: http://www.captureintegra...oad/p20plus_datasheet.pdf
Echt superspul, enorm blij mee.
Voordat ik toe ben aan iets beters, heb ik al flink gespaard
Ben nog aan t verkennen of ik de macro of tele kant uit wil, maar met deze lens kan ik voldoende proberen voordat ik blind een lens voor één van die twee richtingen koop.
Ik schiet in RAW en merk dat ik op de computer mee tijd kwijt ben met mijn foto dan als ik de camera in mn handen heb
Ctrl+k
Nope, dit is m'n eerste Mamiya. Bevalt niet verkeerd, maar ik wist dat het gewoon kwaliteitsspul was. Ik heb 3 Kiev-60 bodies (6x6) met wat objectieven (die kunnen met een adapter allemaal op de 645!) en de laatste tijd vooral veel met m'n Fuji 670 (6x7)Milo. schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:02:
Hillie,
Mooi ding! Wat had je dan analoog? ook Mamiya?
Ja, vierkant vind ik ook erg fijn, en hoewel m'n 6x7 een prettig toestel is, vind ik het vierkante formaat wel beter.NeOTheMaTriXM schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:24:
Lijkt me heerlijk gewoon die 1:1 ratio (vierkant beeld)
Die sensoren zijn helaas wel uit productie nu, dus de vierkante backs worden niet meer gemaakt (nou ja, alle eventuele inventaris wordt opgemaakt).
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Dat is nu veranderd - Ik heb de recent aangeschafte newFD 50L de deur uitgedaan (besloten dat ik newFD toch echt niet leuk vind) en dit aangeschaft:

En dat maakt dit soort foto's:

Mijn vriendin wilde al een kleinere auto maar zo klein...
Overigens is deze lens veel kleiner en lichter dan zijn EF counterparts. Dit steek je nog vrij makkelijk in de tas i.t.t. de bulky EF's.
[ Voor 12% gewijzigd door mennovanw op 02-07-2011 20:37 ]
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Nice! Is het niet handiger en makkelijker om een dergelijk effect te krijgen met het bewerken op de computer? Lijkt me trouwens best moeilijk om daarmee te leren schieten, het krijgt weer een hoop extra dimensiesmennovanw schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:35:
Ondanks het feit dat ik altijd een beetje "geshift" ben geweest heb ik nooit een Tilt-Shift lens bezeten..
Dat is nu veranderd - Ik heb de recent aangeschafte newFD 50L de deur uitgedaan (besloten dat ik newFD toch echt niet leuk vind) en dit aangeschaft:![]()
[afbeelding]
En dat maakt dit soort foto's:
[afbeelding]
Mijn vriendin wilde al een kleinere auto maar zo klein...
Overigens is deze lens veel kleiner en lichter dan zijn EF counterparts. Dit steek je nog vrij makkelijk in de tas i.t.t. de bulky EF's.
Ctrl+k
Het is een analoge camera heSibylle schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:45:
[...]
Nice! Is het niet handiger en makkelijker om een dergelijk effect te krijgen met het bewerken op de computer? Lijkt me trouwens best moeilijk om daarmee te leren schieten, het krijgt weer een hoop extra dimensies
Dat zegt alsnog niks.
Analoge foto's kan je ook inscannen en later nabewerken
Dat 'effect' is niet echt te faken, aangezien je het scherptediepteveld kunt roteren, en het dus in de diepte verandert.Sibylle schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:45:
[...]
Nice! Is het niet handiger en makkelijker om een dergelijk effect te krijgen met het bewerken op de computer? Lijkt me trouwens best moeilijk om daarmee te leren schieten, het krijgt weer een hoop extra dimensies
Lukt ze anders aardig, iig met bijvoorbeeld timelapse filmpjes. Neem aan dat als je zorgt dat foto van begin tot eind scherp is, je in de nabewerking een heel eind kan komen met het defocussen van de delen die je wilt. That said vind ik zo'n Tilt Shift lens gewoon ontzettend kewl, zou ik graag es een paar foto's mee schieten.-DG- schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:55:
[...]
Dat 'effect' is niet echt te faken, aangezien je het scherptediepteveld kunt roteren, en het dus in de diepte verandert.
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Waar de kin ongeveer scherp is op de voorgrond, is op die hoogte de achtergrond onscherp, en waar het bloemstuk op de voorgrond onscherp is en de achtergrond wel scherp.
Een plat plaatje als dit is natuurlijk wel te faken, maar eigenlijk is dat niet stoer en gooi je er gewoon een 2D blur overheen, terwijl een echte T/S lens het 3D doet:

[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 03-07-2011 12:32 ]

Liever had ik de Leica versies van de objectieven gehad, maar die zijn nogal moeilijk leverbaar (understatement).
Heerlijk apparaat, al moet ik wel even aan de MF wennen, aangezien de focus-ring precies de andere kant op draait (vergeleken met Nikkor objectieven).
Oh ja, en voor degene die zich afvragen waarom; Ik heb met een rangefinder leren fotograferen in de jaren 80 en dat fenomeen is toch altijd blijven lokken.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Mooie financiële meevaller moet dat geweest zijn overigens
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Wow! Het effect op het onderste plaatje kende ik wel, en zag het nut niet echt van deze lenzen. Maar het effect van de bovenste... het is dat je zei van de bloemstuk, anders was me dat niet opgevallen.-DG- schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:31:
Bij een 3D plaatje word het toch wel erg lastig:
[afbeelding]
Waar de kin ongeveer scherp is op de voorgrond, is op die hoogte de achtergrond onscherp, en waar het bloemstuk op de voorgrond onscherp is en de achtergrond wel scherp.
Een plat plaatje als dit is natuurlijk wel te faken, maar eigenlijk is dat niet stoer en gooi je er gewoon een 2D blur overheen, terwijl een echte T/S lens het 3D doet:
[afbeelding]

Het scherpte vlak gaat door de nummerplaat en de 2 figuurtjes.
De nummerplaat en de voorste blauwe blokjes liggen even ver van de camera af, maar de nummerplaat is wel scherp, de blokjes niet.
[ Voor 21% gewijzigd door vandijk op 04-07-2011 16:08 ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
The devil is in the details.
Die 35mm komt er ook nog. Weet alleen nog niet of ik op de Leica wacht (sta bij diverse fotozaken op de 35mm en 50mm reserveringen lijst), of dat het een Zeiss of Voigtlander wordt.Moby schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:56:
Gruwelijk jaloers! Droomcamera om te hebben, ik had er alleen een 35mm bij gehaald. Feli!
Er is 1 zaak waar ik >140 mensen voor me heb in de rij
Hopelijk staan die ook bij meer zaken 'geregistreerd' dan wordt het daadwerkelijke aantal wel snel kleiner.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Geen zin om op de M9p te wachten? Mooie aankoop hoor, die 28 zeiss heb ik ook gehad en was erg fijn lensje. Heerlijk contrastrijk en goede scherpte.BlaTieBla schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:23:
[...]
Die 35mm komt er ook nog. Weet alleen nog niet of ik op de Leica wacht (sta bij diverse fotozaken op de 35mm en 50mm reserveringen lijst), of dat het een Zeiss of Voigtlander wordt.
Er is 1 zaak waar ik >140 mensen voor me heb in de rij![]()
Hopelijk staan die ook bij meer zaken 'geregistreerd' dan wordt het daadwerkelijke aantal wel snel kleiner.
De 50 sonnar is niet echt mijn cup of tea, ik hou meer van moderne rendering en de focusshift lijkt me ook niet heel fijn. Zeker niet met een rangefinder. Maar als je ervan houd en de "nadelen" op de koop toe neemt is het een prachtig stuk glas. Is die van jou geoptimaliseerd op f/2.8 of op f/1.5?
Als je trouwens besluit voor een 35 zeiss te gaan heb ik nog een jong gebruikte zeiss 35mm C-biogon liggen (nog ruim in garantie) Ga zelf toch voor de 50mm summicron.
Leica MM + Sony A9

[ Voor 6% gewijzigd door -Sander- op 05-07-2011 20:48 ]
Een Sunpak Auto 4205G Thryristor (Potatomasher), waarvan de "auto" mode verbazingwekkend goed werkt.

De D2H laat eigenlijk niet goed zien hoe groot dat ding nou eigenlijk is. Laat ik daarom nou toevallig ook een oude Nikon F50 op de kop getikt hebben:

De 35mm Summicron f/2 staat in bestelling. Je wil niet weten hoe lastig het is om aan f/2 of f/1.4 M objectieven van Leica te komen. Ebay heeft er een aantal maar die staan er voor woekerprijzen op (iets met vraag en aanbod....)Moby schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:56:
Gruwelijk jaloers! Droomcamera om te hebben, ik had er alleen een 35mm bij gehaald. Feli!
Ondertussen is bij mij de Nikon uitverkoop begonnen. Alle overbodige spullen gaan weg om ruimte te maken voor het nieuwe speelgoed.
[ Voor 12% gewijzigd door BlaTieBla op 06-07-2011 09:32 ]
Dat deed ik dus ook. Sluiter op sync speed, diafragma op 5.6, installen op de flash en klaar. Hij heeft de neiging om iets te overbelichten dus als het kan 1/3e stop lager, en klaar.Toff schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 00:53:
Verbaast mij niks, (E)TTL is nogal overrated, IMHO. Vroeger (analoog) altijd prima resultaten gehaald met de flitser als automaat en eigenlijk schiet ik tegenwoordig nog op dezelfde manier (op M).
* citruspers de jonge snotneus staat versteld van de technologie van vroeger
Zelf een Flycam Nano aka, Tellsell Muscletronic voor de 5D2 gehaald (Die ik hier ook nog niet heb laten zien trouwens). Lens is een 20-35L 2.8

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Het lijkt me dat die hendel flexibel aan dat 'statief' vast zit waardoor de camera stabiel blijft terwijl je aan het lopen en filmen bent ofzo.Ventieldopje schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:29:
@Enzo, heeft dat niet gewoon het zelfde effect als een grip? Lijkt me een grip zelfs iets praktischer
Life is not about specs, it is about joy!
Is toch gewoon een steadicam?bartvl schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:48:
[...]
Het lijkt me dat die hendel flexibel aan dat 'statief' vast zit waardoor de camera stabiel blijft terwijl je aan het lopen en filmen bent ofzo.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Life is not about specs, it is about joy!
Verwijderd
Agfamatic 200 Sensor.

Is dit eigenlijk iets waard? Of gewoon waardeloos..
Nice! Die Flycam schijnt wel goed de werken met kleine DSLR's. Heb je de Nano of Nano DSLR?Enzo Dizono schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:57:
Weer een X100, pfff.... dus. jaloers.
Zelf een Flycam Nano aka, Tellsell Muscletronic voor de 5D2 gehaald (Die ik hier ook nog niet heb laten zien trouwens). Lens is een 20-35L 2.8
[afbeelding]
De reviews op internet zijn positief. Alleen is de gimbal niet van de beste kwaliteit en soms moet je bepaalde schroefjes losser of juist vaster maken.abrakadaver schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:07:
Laat even weten hoe die werkt? Ben ik wel benieuwd naar
Over wat voor soort "grip" heb je het ?Ventieldopje schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:29:
@Enzo, heeft dat niet gewoon het zelfde effect als een grip? Lijkt me een grip zelfs iets praktischer
Klopt, dat heet een gimbalbartvl schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:48:
[...]
Het lijkt me dat die hendel flexibel aan dat 'statief' vast zit waardoor de camera stabiel blijft terwijl je aan het lopen en filmen bent ofzo.
Klopt, dat was ik. Dat was een Glidecam HD4000. Die Flycam hierboven is een goedkope knockoff daarvan (eigenlijk van de Glidecam HD1000).citruspers schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:52:
Op de DoubleE meet was er iets aanwezig wat als 2 druppels water er op lijkt. De grip zit inderdaad losssig, zodat je camera lekker zweeft. Maar ik denk dat Enzo je hier meer over kan vertellen
Dan kijk je niet goed. Die Nano kost rond de $110. Een Glidecam HD1000 zit rond de 350 euro (geen zin om euro's -> dollars te doenangel00008 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:53:
@citruspers dat ding is in feite de knockoff wat er bij de meet was werkt hetzelfde![]()
zit net eens te kijken scheelt wel maar zo'n 25/50 euro @enzo waarom voor deze gegaan en niet de hd1000 ?
Mwah, het doel is hetzelfde, maar het is een Glidecam-kloon. Steadicam is een geregistreerd merk.
Dat is hetzelfde als een willekeurige MP3 speler een iPod te noemen
Ik heb zelf een keer mijn statief onder mijn camera gehangen met de poten ingeklapt, en losjes vastgehouden bij het zwaartepunt. Werkte nog vrij goed.
Revision3's Film Riot heeft een mooie test gedaan tussen een DIY stabilisatie, een Glidecam en een Steadycam.
waar heb jij hem vandaan voor dat geld ? opzich is dat nog wel prima te doen ipv de hd1000/4000Enzo Dizono schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:24:
Het is inderdaad de "gewone" flycam nano a 113 euro, scheelt dus aardig wat met een HD1000. Ik ben zelf fotograaf maar na de switch van 5D naar 5D2 lijkt het mij wel leuk om van de zomer wat met video te kloten. Vandaar dus dit ding, niet te duur, maar wel een leuke instap. Ding zit prima in elkaar, het lager lijkt erg goed te zijn en heeft geen moeite met mijn 1,5 kilo camera/lens + contragewicht. Laten we het erop houden dat ik daar zelf nog meer moeite mee heb. Het fijnafstellen is wel een crime, krijg dat nog niet perfect voor elkaar. Verder is ook het gebruiken van zo'n ding niet zo dodelijk simpel als het lijkt, maar dat komt nog wel. Tot nu toe wel tevreden ermee.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Zou nog wel even snel een zonnekap regelen als je daar nog tijd voor hebtS913 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:33:
YayHet heeft even geduurd voor beide op voorraad waren bij een (goedkope) winkel in de buurt, maar vanmiddag heb ik ze kunnen halen!! Op tijd voor Noorwegen, dus genoeg mogelijkheden om te oefenen
[afbeelding]Shot met de Fuji S5500 van mijn zoontje
Mooi spul in ieder geval, ben wel een beetje jaloers
High Powered Madness
Wat er nog bij zit: Extra accu, zonnekap, 16GB SD-kaartje, blanco lensprotector en een Kata 3N1 20
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Hamed schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:43:
Een tweede 5D2 + Grip. Puur voor de 70-200 2.8 IS II. Hij zit al erop en gaat denk ik nooit meer eraf. Zal volgende week een keer paar foto's maken.
Hier zijn de foto. Ze zijn wel met de Iphone genomen want ik heb geen derde camera of een spiegel.Hamed,
Hehe geniaalIk zou zeggen, als het kan.. waarom niet
Maar waarom een 5D2 en bijv geen 7D? Crop beeld en toch een degelijk toestel in vergelijking met de xxxD (dacht dat je die ook had?)
En njah zo een 70-200 mk2 lijkt me geniaal, moet het zelf nog even doen met de mk1

[ Voor 12% gewijzigd door Hamed op 08-07-2011 19:26 ]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Het is (te) lang geleden dat ik echt heb na lopen/hoeven denken bij het maken van foto's, dus het wordt in eerste instantie lekker veel oefenen en hopelijk zit er wat bij dat ik hier durf te postenVentieldopje schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:17:
Ben benieuwd naar de foto's als je weer terug bent uit Noorwegen!
ThnxCongrats met je aankoop
~ H.P. Lovecraft
@Hamed, 'omdat het kan' of heeft het echt een reden waarom je 2 5DMII's hebt? (lens vast gelijmd?
www.maartendeboer.net
(Foto gemaakt met mijn iPhone)
Wat zien we:
Canon 550D body
Canon EF 70-200mm f/4L USM
Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM
Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF
Canon LP-E8 accu (2x)
Sandisk Extreme III SDHC 8GB (2x)
B+W UV MRC 67 E (2x)
Canon EW-83E Lens Hood
Canon ET-74 Lens Hood
Hoya 77mm HMC Super Pro1 UV Filter
DealExtreme Canon Remote
Apple iPad Camera Connection Kit
In de afgelopen weken heel veel op het forum en diverse boeken gelezen om de nodige kennis op te doen. Erg blij met m'n setje en ik kan niet wachten tot dat ik op vakantie ga!
[ Voor 3% gewijzigd door BeZaX op 09-07-2011 15:36 ]

Olympus 35 RC by NickD90, on Flickr
Erg mooi dingetje! To do lijstje:
- Buitenkant schoonmaken, bovenop zitten wat lijmresten (?), achterop wat vuil en de leren (?) achterkant laat aan de zijkanten een beetje los.
- Een manier vinden om het batterijcompartiment aan de onderkant open te maken. Het wil met geen munt of schroevendraaier open en ik ben een beetje huiverig om er zomaar WD40 in te gieten. Op dit moment werkt de 'A' modus niet (halfautomatische sluitertijd voorkeur) en dat ligt -denk ik- aan een lege batterij.
- Een nieuwe batterij zien te vinden. Bij Amazon al iets kunnen vinden op aanraden van onze vriend Ken R. maar zoek iets dichter in de buurt.
- Filmrolletjes van zolder halen en mee gaan spelen
oe die is mooi NickNickH schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:04:
Vanochtend -vroeg- kwam de postbode aan de deur met een groot pakket en daarin een kleine inhoud:
[afbeelding]
Olympus 35 RC by NickD90, on Flickr
Erg mooi dingetje! To do lijstje:
- Buitenkant schoonmaken, bovenop zitten wat lijmresten (?), achterop wat vuil en de leren (?) achterkant laat aan de zijkanten een beetje los.
- Een manier vinden om het batterijcompartiment aan de onderkant open te maken. Het wil met geen munt of schroevendraaier open en ik ben een beetje huiverig om er zomaar WD40 in te gieten. Op dit moment werkt de 'A' modus niet (halfautomatische sluitertijd voorkeur) en dat ligt -denk ik- aan een lege batterij.
- Een nieuwe batterij zien te vinden. Bij Amazon al iets kunnen vinden op aanraden van onze vriend Ken R. maar zoek iets dichter in de buurt.
- Filmrolletjes van zolder halen en mee gaan spelen
@Bezaf: leuk om te zien wat het resultaat is vna het advies wat hie rgegeven wordt
Thanks!
[ Voor 84% gewijzigd door NickH op 09-07-2011 16:42 ]

Had geen zin om hele tijd van lens wisselen en gebruik meestal de 24-70 en 70-200. Dat is ook de reden. Ik vind de 70-200 veel beter op de 5D2@Hamed, 'omdat het kan' of heeft het echt een reden waarom je 2 5DMII's hebt? (lens vast gelijmd?), aangezien de 70-200 2.8L IS meer een sport lens is lijkt me het logischer als je voor een 7D was gegaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Hamed op 09-07-2011 16:47 ]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Wat is dat ding enorm, tot nu toe bevalt die me erg goed.
Hij vervangt de 55-200VR
@DeKemp, koffer er omheen, zwarte jas aan, op een dak gaan liggen en mikken en iedereen zal de politie bellen
www.maartendeboer.net
Dan moet je met zoiets op het dak gaan liggen. Voor je het weet heb je een paar F-16's op je dak :-)Ventieldopje schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:24:
@Bezax, mooi spul! Alleen waar is de grip aangezien je 2 accu's hebt en relatief zware lenzen op een vrij lichte camera?
@DeKemp, koffer er omheen, zwarte jas aan, op een dak gaan liggen en mikken en iedereen zal de politie bellen

Verder mooi ding zo te zien, is de lens nog te doen qua kwaliteit?
ik geef je 100% gelijkHamed schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:45:
[...]
Had geen zin om hele tijd van lens wisselen en gebruik meestal de 24-70 en 70-200. Dat is ook de reden. Ik vind de 70-200 veel beter op de 5D2Hij is gewoon scherp op f2.8 en doet niet onder primes vind ik.

de 5D2 is een briljante camera en met die twee lenzen kan je eigenlijk alles aan
weet het niet meer
Volgens mij is dat geen rangefinder maar een viewfinder camera.Mi6 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 00:40:
Absurd compacte rangefinder gehaald: Ricoh FF-1
[afbeelding]
Die gaat voortaan standaard mee!
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Haha nee. Dat klepje op de grond klapt terug en sluit de lens helemaal af, zoals te zien is via deze url: http://imageshack.us/photo/my-images/31/r0021579.jpg/citruspers schreef op zondag 10 juli 2011 @ 01:31:
Die is gemaakt voordat de lensdop werd uitgevonden, Mi6?
Verder mooi ding zo te zien, is de lens nog te doen qua kwaliteit?
Ik heb er zelf nog geen foto's mee gemaakt. De camera was ooit van mijn opa. In zijn huis staan nog aardig wat foto's en dat zag er allemaal erg goed uit
[ Voor 16% gewijzigd door Misha op 10-07-2011 12:20 ]
Wel erg zwaar. Gisteren mocht ik de fotograaf spelen op een verloving. Bijna 8 uur mee rondgelopen. Helemaal kapotik geef je 100% gelijk![]()
de 5D2 is een briljante camera en met die twee lenzen kan je eigenlijk alles aan
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Twee accu's zodat ik nooit voor verrassingen kom te staan en dat de accu's dan een langere levensduur hebben. De laatste hoop ik.Ventieldopje schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:24:
@Bezax, mooi spul! Alleen waar is de grip aangezien je 2 accu's hebt en relatief zware lenzen op een vrij lichte camera?
Dit is mijn eerste dSRL, dus daar merk ik eigenlijk niks van dat het uit balans is. Is misschien ook maar goed ook. Grip staat nog op het verlanglijstje.
2 accu's is toch niet zo raar.. Als ik een weekendje weg ga neem ik gewoon 2 accu's mee, dan kan ik m'n oplader gewoon thuis laten...Ventieldopje schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:24:
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Als ik een weekendje wegga, heb ik aan 1 accu genoeg, zonder lader?RobbieB schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:44:
[...]
2 accu's is toch niet zo raar.. Als ik een weekendje weg ga neem ik gewoon 2 accu's mee, dan kan ik m'n oplader gewoon thuis laten...
Een lens met IS/OS/VR trekt je accu's zonder problemen leegSjekster schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:00:
[...]
Als ik een weekendje wegga, heb ik aan 1 accu genoeg, zonder lader?Hoeveel pictures neem jij wel niet in 1 weekend?
Ah vandaar dat ik er geen last van hebNismod schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:43:
[...]
Een lens met IS/OS/VR trekt je accu's zonder problemen leeg
Met een 7D, 1 accu, lenzen zonder IS, zonder flits te gebruiken heb ik die accu toch snel leeg hoorSjekster schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:00:
[...]
Als ik een weekendje wegga, heb ik aan 1 accu genoeg, zonder lader?Hoeveel pictures neem jij wel niet in 1 weekend?
Bovendien geeft een grip, naast dat je 2 accu's hebt zonder te moeten wisselen gewoon veel meer houvast, portretten zijn makkelijker te schieten en zeker met grotere / zwaardere lenzen is hij gewoon veel stabieler vast te houden
[ Voor 4% gewijzigd door Ventieldopje op 10-07-2011 16:03 ]
www.maartendeboer.net
Ik merkte zelf dat ik ondanks dit af en toe toch zo iets had van laat dat ding toch thuis.
Ook de 70-200 L IS USM die ik een keer had gekocht bleef angstvallig vaak thuis of in de Lowepro Slingshot. Werkelijk zonde van de investering.
Uiteindelijk na aanmoediging van mijn vrouw toch besloten om wat anders te kopen. Heb via een goede deal eerst al mijn Canon spullen verkocht en toe besloten om een Leica M9 aan te schaffen.

Afgelopen maandag opgehaald bij Fotorembrandt in Maastricht.
Alleen........ ik heb nog geen objectief. Tjee wat zijn die moeilijk te vinden. Ik had mijn zinnen gezet op de Leica Summilux 35mm F1.4 ASPH, maar probeer die maar eens te vinden. Aangezien ik eind Juli op vakantie ga was er ook enige haast bij. Uiteindelijk heb ik er een op Ebay "gewonnen" tegen een redelijke prijs. Het is er een uit de laatste serie van de versie I. Ik hoop alleen dat die er is voordat ik in de auto stap richting Italië.........

Het zal een hele omslag zijn, heb verder geen ervaring met meetzoeker camera's, maar ik hoop wel nu het plezier in fotograferen weer terug te krijgen. Na het bezoeken van allerlei websites (Ken Rockwell, Steve Huff, Thorsten Overgaard) moet ik eerlijk zeggen dat ik niet kan wachten om dadelijk weer de camera te pakken en er op uit te gaan. Mocht het objectief nog voor mijn vakantie arriveren dan breng ik jullie op de hoogte, eventueel met wat tests shots uit de M9.
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Hopelijk is ie niet gekrompen
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Leveren Adorama en B&H niet buiten de VS? Best wel jaloers trouwens, veel plezier ermee!wizzzzzz schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:15:
...
Alleen........ ik heb nog geen objectief. Tjee wat zijn die moeilijk te vinden. Ik had mijn zinnen gezet op de Leica Summilux 35mm F1.4 ASPH, maar probeer die maar eens te vinden.
...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
www.maartendeboer.net
Al leveren ze buiten de vs, kans dat je daar een 35 lux vind is nogal klein. Zeker bij al die nieuwe leicagebruikers is vooral de 35/1.4 en 50/1.4 nogal gewilt en heb je wachtrijen van honderden mensen en dus maanden. Je hebt meer kans bij gespecialiseerde leicadealers.Fiber schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:15:
[...]
Leveren Adorama en B&H niet buiten de VS? Best wel jaloers trouwens, veel plezier ermee!
Hoorde dat leica als ze iets klaar hebben iedere dealer er een paar geven, bij een kleine winkel met 5 mensen in de wachtrij heb je dan veel meer kans er snel eentje te bemachtigen
Leica MM + Sony A9
Heel herkenbaarwizzzzzz schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:15:
Ik was het gesleep met de cameratas, gevuld met kilo's glas, langzaam maar zeker moe. Pas geleden nog naar Barcelona geweest, toch een geweldige plek om foto's te schieten, maar was na 1 dag het gezeul meer dan beu. Pijn in de schouder, rug en de dagen erop alleen de body met groothoek meegenomen.
[...]
Ik MOEST eerst ook de Leica lux objectieven hebben, maar gezien de wachtrijen heb ik voorals nog een setje Carl-Zeiss objectieven er bij genomen. Die zijn prijstechnisch een stuk aantrekkelijker en zijn ook nog wel redelijk te verkopen. In de tussentijd blijf ik op reserveringslijsten staan voor mijn 50mm lux. Als die binnen is kan de CZ er uit. Dit kan volgende maand zijn en met een beetje pech volgend jaar pas. In dat laatste geval heb ik wel al lekker kunnen schieten met het apparaat.wizzzzzz schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:15:
[...]
Alleen........ ik heb nog geen objectief. Tjee wat zijn die moeilijk te vinden. Ik had mijn zinnen gezet op de Leica Summilux 35mm F1.4 ASPH, maar probeer die maar eens te vinden. Aangezien ik eind Juli op vakantie ga was er ook enige haast bij.
[...]
Ik heb vorige week heel toevallig bij nivo-schweitzer in Amsterdam een nieuwe chrome 35mm summicron kunnen scorenFiber schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:15:
[...]
Leveren Adorama en B&H niet buiten de VS? Best wel jaloers trouwens, veel plezier ermee!

Voor de 35mm cron is bij een aantal dealers de wachtrij met 1 korter gewordenRobertJRB schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:49:
[...]
Hoorde dat leica als ze iets klaar hebben iedere dealer er een paar geven, bij een kleine winkel met 5 mensen in de wachtrij heb je dan veel meer kans er snel eentje te bemachtigen
Fotoprofessional
Ze zitten op de Nieuwendijk 113 en naar wat ik me herinner hebben ze ook Leica, misschien de moeite waard?
niet om te trollen, maar fotoprofessional heeft helemaal niets op voorraadsapphire schreef op maandag 11 juli 2011 @ 08:41:
Bedacht me opeens dat ik nog een oud visite kaartje had liggen van een fotozaak in Amsterdam.
Fotoprofessional
Ze zitten op de Nieuwendijk 113 en naar wat ik me herinner hebben ze ook Leica, misschien de moeite waard?
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Nou, als je kijkt bij occasions staan er twee 35mm 1.4's..BobF. schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:13:
[...]
niet om te trollen, maar fotoprofessional heeft helemaal niets op voorraadAls er iets besteld bij hun word gaan ze gewoonweg alle andere 'grote' winkels af bellen om het daar vervolgens vandaan halen. Ze hebben zelf dan ook geen leverancier, de andere winkels zijn hun leverancier. Dus of hij moet er toevallig wel net eentje achterin de kelder ergens hebben liggen, of de wachtrij geldt gewoon precies hetzelfde als bij elke andere winkel + (ik zeg maar wat) 200 euro extra.
Je was me 'net' voorcitruspers schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:43:
Wordt het onderhand tijd voor een "Help, ik heb een peperdure M9, waar vind ik lenzen?" topic?
What does 'expensive' mean? en dan vooral de link op het einde naar een Blu-Ray spelertje waar ze in de locale HiFi vast wel iets van vinden
[ Voor 11% gewijzigd door BlaTieBla op 11-07-2011 14:28 ]
Geen idee of dat duur is, maar het is wel iets

Ik had hem bij Nivo-Schweitzer besteld via de website (want hij was daar ineens beschikbaar
Enfin, uiteindelijk krijg ik inderdaad te horen dat er wat fout was gegaan (AAAaaarrrrggghhhh) en dat de lens niet op het internet had mogen verschijnen, omdat deze lens al aan iemand anders was toegewezen. Bummer dus (understatement).
Ondertussen komt DHL een paar keer binnenlopen
Opeens beseft hij dat er in die week nog wat binnen zou moeten komen. Na uitzoekwerk blijkt er nog een chromen summicron binnen te komen die week en dat die nog niet vergeven is. Twee seconden later beseft hij zich dat DHL net in en uit liep.... en in 1 van die dozen zat net een chromen 35mm zonder eigenaar

Zo blijkt maar weer dat je niet altijd voor niets rondjes rijdt op zoek naar een parkeer plek. Als ik meteen een plek hand gevonden had ik misschien wel helemaal niets gehad.
Leuk lensje ook, ik moet alleen zeggen dat ik een chromen lens op een zwarte body niet zo mooi vind, maarja ik kan begrijpen dat je niet langer kon wachten met kopen van zo´n lens
Het gaat wel 'maar' om een summicron (f/2) en geen Summilux (f/1.4). Daar zit nog wel wat verschil in qua beschikbaarheidLeevmeister schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:46:
Zo, dat ging sneller dan ik had verwacht dan.
[...]
[ Voor 25% gewijzigd door BlaTieBla op 11-07-2011 18:02 ]
Moet wel even kwijt dat ik dat vingerhendeltje op de focusring echt GENIAAL vindt. Zo wordt manual focussing nog leuk!
Camera's van 5000 euri of duurder noem ik niet echt back to basics, eigenlijkCrazyanz schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:53:
ligt het nou aan mij of doet leica gigantisch goede zaken de laatste tijd. lijkt wel alsof iedereen ineens back to basics gaat met analoog en leica.
[ Voor 45% gewijzigd door Sjekster op 11-07-2011 18:14 ]
Sjekster schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:12:
Worden die dingen niet meer gemaakt ofzo, dat ze zo zeldzaam zijn? (sorry, Leica n00b hier, ken alleen wat Kai van DigitalRev me erover voorschotelt bijna).
Moet wel even kwijt dat ik dat vingerhendeltje op de focusring echt GENIAAL vindt. Zo wordt manual focussing nog leuk!
[...]
Camera's van 5000 euri of duurder noem ik niet echt back to basics, eigenlijk. Lijken me prachtige cams om te hebben als ik het zo zie, maar ik ben ook verzot op mijn ribben, dus toch maar even niet....
Dit topic is gesloten.
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.