Mijn nieuwe apparatuur [deel 4] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 82 Laatste
Acties:
  • 1.012.286 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Niets snauwends, gewoon vragen. Maar als je er moeite mee hebt; probeer dan zelf niet zo verwijtend over te komen als mensen een body kopen die boven instapniveau ligt, terwijl ze instappers zijn...

Ik heb een 400D gehad, de eerste lens die ik er bij kocht was een 70-200 F4L om een beetje aan te klooien op t circuit. Wat had ik een spijt dat ik geen 100 euro extra had uitgegeven voor een 30D. Ergonomie is wel degelijk een valide punt om te kiezen voor een body in een klasse hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
ThomasW schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:24:
Ik heb een 400D gehad, de eerste lens die ik er bij kocht was een 70-200 F4L om een beetje aan te klooien op t circuit. Wat had ik een spijt dat ik geen 100 euro extra had uitgegeven voor een 30D. Ergonomie is wel degelijk een valide punt om te kiezen voor een body in een klasse hoger...
QFT :) Niets zo erg als een body die klote vasthoudt, zeker niet als je er een paar uur echt mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en al helemaal niet als je er een dijk van een lens opschroeft à la 70-200 f2.8. Ik kan m'n 40D makkelijk gebruiken zonder grip met deze lens nét omdat ie zo'n goeie ergonomie heeft. Dit geldt in het algmeen wel met zwaardere lenzen, de balans ligt gewoon beter ;) , en jawel, zoals thomas reeds aangaf kan dit écht wel een reden zijn om een xxD body te nemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:50

Wok

Dakloos...

Gaat in maart besteld worden:

- Nikon D90 body
- MB-D80
- Nikkor AF-D 50/1.8
- HR-1

Iets met bonusregeling waarvan €1000 semi-belastingvrij/fiscaal aantrekkelijk besteed mag/kan worden :) Daarna blijft er echter nog genoeg over, dus een Sigma 10-20 gaat dan ook in bestelling en dan is mijn glaswerk voorlopig compleet :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattia
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-11-2020
Net vandaag op mogen halen (woohoo!):

Canon 5D Mark II + 24-105 F/4 L IS USM kitlens. Was erg hard aan een body upgrade toe na 6 jaar 300D, en de 24-105 is een hele mooie aanvulling op het al bestaande lensenpark (17-40 F/4L en 70-200 F/2.8L IS). Hopelijk kan deze cam ook zo'n 6 jaar mee, net als de vorige. Nu maar doorsparen voor wat filters (ND grads, goede pola) en wie weet, miscchien een echte lange telezoom (ik hoop op een redesign van de 100-400) of een lange telelens. Voor als ik over een jaar (hopelijk) weer naar Zuid Afrika ga...

...en nu wachten op de Extreme III CF kaartjes die ik 4 weken geleden besteld had, en toen door Ome Post werden verslonden, en nu dus weer in bestelling zijn bij de leverancier. Want RAW schieten in 21 MP op ee 2 gig kaartje is toch echt een beetje flut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

@mattia: Netjes!! Een upgrade waar je absoluut blij mee mag zijn. Komende van een 300d zul je enorm blij zijn met de 5d2. Alleen de ergonomie is al een verademing op zich, laat staan hetgeen je ermee kunt bereiken qua beelden. Ik sta er elke keer weer van te kijken wat voor platen er uit komen. Kan er niet mijn vinger op leggen, maar het heeft iets extra's.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
mattia schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 01:28:
Lekkere upgrade zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/5315/img9870qk8.jpg
Nieuwe mk I, voor het prijsverschil met de mk II leuk lensje erbij gekocht. Leek me iig fijner zo dan een mk II zonder lens :)
Trouwens wel blij dat ik een nieuwe gekocht heb ipv een tweedehandse: na testen in de winkel en batterij opladen thuis kreeg ik er geen foto meer uit. Retour naar Canon, maar een weekje later toch nog een nieuwe gekregen bij konijn _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:07
Aantal weken geleden kon ik een Sigma 400mm F/5.6 gratis ophalen! Ik was de eerste die reageerde op de advertentie en twee dagen later kon ik 'm ophalen :)

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/4985/img8556aw5.jpg

Tevens kon ik een Sigma 28-70 F/2.8 voor een hele mooie prijs krijgen. Dus twee leuke lenzen erbij :)

Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/6098/img8559wp7.jpg

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Wow, dat geeft je oneindig veel bereik op crop. Heel veel geluk, ik ben jaloers!

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:07
ssj3gohan schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:25:
Wow, dat geeft je oneindig veel bereik op crop. Heel veel geluk, ik ben jaloers!
Het gaat heel ver ja. Maar het is niet een lens voor alledaags gebruik, daar is het gewoon te onhandig voor. Ik had 'm zelf ook nooit gekocht :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattia
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-11-2020
Nice score!

@djkooij: het is gewoon niet normaal hoeveel lekkerder deze in de hand ligt, en de foto's....wow.

Prijs viel me ook mee - uiteindelijk bij een locale kleine fotoboer (foto looman in Purmerend) voor 2779 (kitlens) incl. En kit was binnen 2 weken geleverd, terwijl de (duurdere) internetshop bestelling van anderhalve maand geleden nog steeds niets had. Met het verschil heb ik mooi de mem card betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Laatst online: 00:29

Marc H

- - Is wakker - -

Zo, ik ben weer klaar, voor het nieuwe jaar. (denk het niet, maar ik begin toch echt uitgekocht te raken :) )

Gisteren gekocht. Simpel Cullman monopod.

Vandaag gekocht:

- Lowepro Flipside 400 AW (Foto's volgen in fototas topic)

- Datacolor Spyder 3 Pro.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 23:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag mijn nieuwe aanwist binnen gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/Nikon1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/Nikon2.jpg

De eerste aankoop in het langzaam bij elkaar sprokkelen van strobist spulletjes :)
Een Nikon SB-24 voor 40 euri van marktplaats. Hij is wat gekrast maar werkt perfect.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:34
Mijn aanwinsten zijn ook binnen gekomen in de afgelopen dagen
Afbeeldingslocatie: http://www.aalbregt.net/got/images/cactus.jpg

200 cm Studio statief, Cactus v2s, Manfrotto swifel adapter, Falcon eye's 130 cm paraplu wit, hotshoe adapter.
Nu lekker kloten met offshoe camera flitsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn triggers binnen gekregen!
Nu als laatste stap: het bestellen van statieven, plu´s en swiveladapters.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55
ik moet zeggen, ik voel me heel uniek als strobister :P.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Je zou bijna een tegenbeweging starten: zo creatief mogelijk met on-camera flitsers ;)

edit: of natuurlijk available-light, maarja, dat is niet nieuw :+

[ Voor 28% gewijzigd door mux op 24-01-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
of gewoon niet flitsen. dat is mijn tegenbeweging. fill light en oplichten ftw :p

[ Voor 55% gewijzigd door simon op 24-01-2009 23:02 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
simon schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 23:02:
of gewoon niet flitsen. dat is mijn tegenbeweging. fill light en oplichten ftw :p
Of, wat ik persoonlijk het beste vind, gebruik maken van omgevingslicht als het mooi/nuttig is maar wel de mogelijkheid hebben om (goed) te flitsen wanneer de situatie hierom vraagt.

Ben nog een noob in strobist btw maar dat is wel 'mijn filosofie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:54
verjaardags pakketje eindelijk open gemaakt :D

Afbeeldingslocatie: http://mnds.all-rounder.nl/scans/580exklein.jpg

wat het totaal plaatje op dit krijgt (ja de spiegel was vies en ik ben lui :P)

Afbeeldingslocatie: http://mnds.all-rounder.nl/scans/setklein.JPG

[ Voor 37% gewijzigd door AjDuLion op 25-01-2009 15:14 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 21:48

-Sander-

///M Powerrrrrr

Gisteren na een hoop reviews lezen de knoop doorgehakt en besloten over te gaan op lichtsterk glas. En de keuze gemaakt voor de Tamron 17-50 2.8 XRdi II 8)
Dit ter vervanging van de kitlens en mogelijk ook de 18-105 (welke een maand oud is :X), nu nog een 70-200 2.8 en mogelijk nog een 10-20.

Ik ben er erg blij mee, het is nu mooi weer dus we gaan vanmiddag samen op pad! :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/tamron.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfa_146 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 12:20:
Gisteren na een hoop reviews lezen de knoop doorgehakt en besloten over te gaan op lichtsterk glas. En de keuze gemaakt voor de Tamron 17-50 2.8 XRdi II 8)
Dit ter vervanging van de kitlens en mogelijk ook de 18-105 (welke een maand oud is :X), straks nog een 70-200 2.8 en mogelijk nog een 10-20.

Ik ben er erg blij mee, het is nu mooi weer dus we gaan vanmiddag samen op pad! :)

[afbeelding]
goeie koop. Naar wat ik ervan gezien heb mag ie gerust naast de 17-55 canon staan :)

edit: het is blijkbaar voor een nikon, maar dat is toch enkel een andere mount, niet ? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Alfa_146 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 12:20:
Dit ter vervanging van de kitlens en mogelijk ook de 18-105 (welke een maand oud is :X), straks nog een 70-200 2.8 en mogelijk nog een 10-20.

[afbeelding]
Aan je sig te zien heb je een D40, dan moet je manueel gaan focussen met deze lens toch?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Voor nikon bestaat er een versie met ingebouwde motor in de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:15:
[...]

goeie koop. Naar wat ik ervan gezien heb mag ie gerust naast de 17-55 canon staan :)

edit: het is blijkbaar voor een nikon, maar dat is toch enkel een andere mount, niet ? :P
Dank je! Ben er zelf ook erg blij mee :)
Hij heeft idd alleen een andere mount zodat deze op mijn Nikon werkt ;)
Het is een superscherpe lens, kan goed concureren met de duurdere segmenten.
Hooglander1 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:31:
[...]

Aan je sig te zien heb je een D40, dan moet je manueel gaan focussen met deze lens toch?
Ik heb idd een D40, had de doos even anders op de foto moeten zetten want deze lens heeft een motor. :)

Gelijk even een plaatje met 2.8 :9
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/doos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:54

Vis

Dikke lens :p

Wat heeft het je gekost?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

mattia schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 01:28:

Canon 5D Mark II + 24-105 F/4 L IS USM kitlens. Was erg hard aan een body upgrade toe na 6 jaar 300D, en de 24-105 is een hele mooie aanvulling op het al bestaande lensenpark (17-40 F/4L en 70-200 F/2.8L IS). Hopelijk kan deze cam ook zo'n 6 jaar mee, net als de vorige. Nu maar doorsparen voor wat filters (ND grads, goede pola) en wie weet, miscchien een echte lange telezoom (ik hoop op een redesign van de 100-400) of een lange telelens. Voor als ik over een jaar (hopelijk) weer naar Zuid Afrika ga...

...en nu wachten op de Extreme III CF kaartjes die ik 4 weken geleden besteld had, en toen door Ome Post werden verslonden, en nu dus weer in bestelling zijn bij de leverancier. Want RAW schieten in 21 MP op ee 2 gig kaartje is toch echt een beetje flut...
Overdrijven is ook een vak hè? ;) De 300D is pas in 2004 geïntroduceerd... het is nu 2009...

Maar verder feli! Ik hoop ook eens zo'n setje te bezitten maar moet eerst maar eens wat gaan verdienen met kleine opdrachtjes ofzo, want zonder dat is het toch echt niet meer te betalen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Gelden geleende spullen ook als als nieuwe apparatuur, want ik heb me toch gegraaid bij mn vrienden vandaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
Nee.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30
woelders schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:30:
[...]

Overdrijven is ook een vak hè? ;) De 300D is pas in 2004 geïntroduceerd... het is nu 2009...

Maar verder feli! Ik hoop ook eens zo'n setje te bezitten maar moet eerst maar eens wat gaan verdienen met kleine opdrachtjes ofzo, want zonder dat is het toch echt niet meer te betalen... :|
Bij DPreview zie ik 2003 staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Vis schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:22:
Dikke lens :p

Wat heeft het je gekost?
Ik kon niet wachten dus ben er zelfs naar toe gereden (kuch) maar de lens kostte mij 339,- bij Cameranu.nl in Urk. Was vandaag vrij en ik was nog nooit bij de betreffende winkel geweest dus kon ik het mooi combineren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe speelgoed....

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-LZV3RWHE.jpg

Oh, wacht deze twee had ik al.... Dit is dus het resultaat van mijn nieuwe speelgoed.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-E7RPGCLW.jpg
Dit was dus het nieuwe speelgoed.

Full-Manual, maar gelukkig wel gewoon lichtmeting op mijn D300, dus toch heel makkelijk. Gewoon instellen op 30 cm en f5.6 en alles vanaf 25 cm tot oneindig is scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Laatst online: 15-08 18:22
Altijd leuk, zo Peleng. Doet het best aardig ook, zo'n Wit-Russische lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a198/_Finalzelda_/plaatje-1.jpg

Met B&W 67mm F-Pro MRC UV filter.

Ben benieuwd hoeveel meer ie moet kosten na komend weekend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meerprijs ga je nog niet gelijk na het weekend zien (denk ik). Eerst zullen de winkels hun oude, goedkope voorraad opmaken en dan pas gaan de prijzen omhoog. Tenminste bij de grotere winkels die zelf voorraad hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:30:
Full-Manual, maar gelukkig wel gewoon lichtmeting op mijn D300, dus toch heel makkelijk. Gewoon instellen op 30 cm en f5.6 en alles vanaf 25 cm tot oneindig is scherp.
Ik ben benieuwd dan, want lichtmeting had ik op de D50 nog niet. Maar eens kijken van de week :) Ik heb hem nu ruim een jaar die Peleng, al leuke dingen mee gedaan. En bijzonder scherp ook nog vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het niet op mijn D50 geprobeerd. Op mijn D300 werkt die in ieder geval in A gewoon goed. P heb ik niet geprobeerd. S werkt in ieder geval niet. De scene modes zijn feitelijk ook variaties op P, dus op een D50 werkt dat in ieder geval niet.

Ik moet nog wel even een dinges geval setting aanmaken voor de Peleng, want nu denkt mijn camera dat die f2.8 is (Ik heb wel een setting aangemaakt voor de formula 5 28 mm f2.8, vandaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Waar heb je hem vandaan DickCah en voor hoeveel?

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marktplaats voor 175 euro. Met diverse filtertjes en zo. Kortom wel compleet, maar niet andere screw-on-mounts die je er bij de meeste ebay verkopers bij krijgt.

n.b. Net even geprobeerd. Op P wil mijn Nikon er niet mee werken. Dus alleen A en M op de D300. :'( Ach, ik werk toch meestal in A, dus eigenlijk maakt het niet uit. De D50 zegt overal: F-- of wel: Ik snap het niet. Dus daar alleen M.

Ook dat maakt niet uit, de D50 is niet meer het werkpaard, maar het speelgoed voor mijn vrouw.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Laatst online: 07-09 10:01
Heb die Peleng ook, maar op mijn D70 moet ie in de M-stand en dan is het qua sluitertijd wat gokken. ;-)
Soms wil toch de spiegel tegen de achterkant aankomen. Meer afhankelijk van hoe ik de camera houd. Gebruik hem niet zo vaak, dus zou eens moeten testen in welke gevallen wel en welke niet. De spiegel is in ieder geval nog heel.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

daar zou ik heel voorzichtig mee zijn DikkieDick.

Waarschijlijk als je op oneindig focussed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
de peleng klapt tegen je spiegel aan als je de filterhouder erop geschroefd hebt. Je kan deze er gewoon afhalen, ik zag nooit veschil in kwaliteit!

edit: je spiegel klapt natuurlijk tegen je peleng aan ;)

[ Voor 16% gewijzigd door wilmocs op 27-01-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Laatst online: 07-09 10:01
Uiteraard ben ik wel voorzichtig, maar soms gebeurt het toch inderdaad. Volgens mij staat ie standaard op 5.6 oid gelockt. Zit nu ergens in de tas en gebruik hem ook niet vaak. Filterhouder heb ik nog nooit gebruikt (althans niet de losse filters ;-) ).

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Nieuwe spulletjes:
- Canon 5D mark II
- Canon 24-70 F/2.8 L (had ik al sinds drie weken, maar nog niet gepost hier)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Niet slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 22:30
Lekker materiaal Tom. Laat de plaatjes maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Laatst online: 15-08 18:22
Tom schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:20:
Nieuwe spulletjes:
- Canon 5D mark II
- Canon 24-70 F/2.8 L (had ik al sinds drie weken, maar nog niet gepost hier)

:)
Goed voorbeeld doet volgen, ik ben ook naar de Mediamarkt gestapt en een 5D mkII (kit) aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilmocs schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:40:
de peleng klapt tegen je spiegel aan als je de filterhouder erop geschroefd hebt. Je kan deze er gewoon afhalen, ik zag nooit veschil in kwaliteit!

edit: je spiegel klapt natuurlijk tegen je peleng aan ;)
Eh, ik weet niet hoe en wat, maar eh... Oh, wacht, standaard zit er een clearglas filter op dat ding en die heb jij er natuurlijk afgeschroefd. Ik heb dit probleem nog niet geconstateerd, maar er vaker over gelezen.
Als ik de Peleng vergelijk met een andere lens, heb ik niet echt het idee dat e.a. verder uitsteekt, maar na heel nauwkeurig kijken, zie ik inderdaad dat als je verder weg focused, het achterste lensdeel verder naar achteren komt.

Nu had ik van te voren even de DOF master geraadpleegd en ik kwam tot de volgende conclusie:
Diafragma instellen op F5.6, focussen op 2 voet en dan is alles vanaf ~1 voet tot oneindig scherp.

Op 2 voet gefocused, heb ik al ettelijke foto's gemaakt, met mijn toestel in alle mogelijke standen en ik heb nergens last van. Oneindig heb ik overigens nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 11:26
Na lang wikken en wegen tussen de 70-300 en 55-250 toch voor die laatste gegaan, simpelweg vanwege de prijs. Ook meteen een zonnekap erbij gekocht.

Pics (zoals het hoort in dit topic :) ):

Afbeeldingslocatie: http://www.robberends.com/shares/foto/55-250_front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.robberends.com/shares/foto/55-250_side.jpg

Het geheel past precies in mijn Jimmy Boo 400 (onder de 55-250 zit een 450D + 18-55):

Afbeeldingslocatie: http://www.robberends.com/shares/foto/jb_400_full.jpg

echter is dit niet ideaal, hij zit nu echt ramvol. Er zit ook nog kleine meuk als accu, sd-kaartjes in. Dus ben aan het kijken voor een nieuwe 'on the road' rugzak. Omdat ik nog geld overhoud door niet de 70-300 te kopen zal er over een tijdje ook een 10-22 komen, dus nog meer ruimte nodig.. :D.. Aargh, wat is het ook een verslavende hobby!

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

RobbieB schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:29:
Na lang wikken en wegen tussen de 70-300 en 55-250 toch voor die laatste gegaan, simpelweg vanwege de prijs. Ook meteen een zonnekap erbij gekocht.

Pics (zoals het hoort in dit topic :) ):

[afbeelding]
[afbeelding]

Het geheel past precies in mijn Jimmy Boo 400 (onder de 55-250 zit een 450D + 18-55):

[afbeelding]

echter is dit niet ideaal, hij zit nu echt ramvol. Er zit ook nog kleine meuk als accu, sd-kaartjes in. Dus ben aan het kijken voor een nieuwe 'on the road' rugzak. Omdat ik nog geld overhoud door niet de 70-300 te kopen zal er over een tijdje ook een 10-22 komen, dus nog meer ruimte nodig.. :D.. Aargh, wat is het ook een verslavende hobby!
Tjee, zeg dat! Ik wil binnenkort een 430EX II en een 50 1.8 maar zit ook weer te kwijlen op een 40D of 50D.. Damn. :D

Mooie lens iig, gefeliciteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
Sinds afgelopen zaterdag in mijn bezit. Gelukkig al wel wat foto's mee geschoten, maar afgelopen week ook erg ziek geweest... :(

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3090/3239826346_20eae7c3ce.jpg?v=1233348757
Als vervanger van mijn Dynax 7D

[ Voor 3% gewijzigd door Wolfensteijn op 31-01-2009 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Wolfensteijn schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:37:
Sinds afgelopen zaterdag in mijn bezit. Gelukkig al wel wat foto's mee geschoten, maar afgelopen week ook erg ziek geweest... :(

[afbeelding]
Als vervanger van mijn Dynax 7D
Netjes, maar ik krijg te zien: "This image is currently unavailable" terwijl als ik erop klik je aankoop in volle glorie te zien krijg. Maar goed, gefeliciteerd met je Sony Alpha A700 :) Tis de Nikon D90 tegenhanger in het Sony kamp. Ze hebben namelijk een paar overeenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:19
Gisteren binnen gekomen uit Indonesie: Carl Zeiss Flektogon 20mm f/4

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3300/3237356934_38bd9c767c.jpg
2 dagen onderweg, daarna een week bij de douane gelegen :/

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dat is spul uit dezelfde generatie als mijn CZ Vario-Projar 35-50. Helaas is dat een projectielens en heeft zodoende een lastige mount (ondanks heel, heel mooie kwaliteit, heel scherp voor een lens van 30 jaar oud die nooit voor een fotocamera was bedoeld). Heeft deze ook zo'n rare mount met daaronder een of andere adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:19
Standaard m42 mount. Met een verloopring naar EOS van een paar tientjes past hij prima op mijn 5D en 40D

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Laatst online: 16-09-2024
Canon 17-40 F4 L :D :D :D

Eerste lens die op mijn verlanglijstje stond.. Nu nog de 24-105, 15mm Fisheye en eventueel later de 70-200mm (voor autosport fotografie)..

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Gisteravond nog even mezelf verwend met een SB-900, mijn volgende stap (+/- 6maanden) is de D90.

Afbeeldingslocatie: http://www.serenitygaming.co.uk/SB-900/thumbnailsb900.jpg
Klikbaar voor grotere versie.

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Gisteren nog ff een aantal opties ingewisseld voor een nieuwe 70-200. Zo is 'inruilen' tenminste leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://dump.redelijkheid.com/70-200.jpg

serienummer is geshopt....

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Waarom niet?
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zo'n serienummer weer kunnen gebruiken bij een verzekeringskwestie.
Maar er zaten wel een hoop vieren in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
BlaTieBla schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:06:
[...]

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zo'n serienummer weer kunnen gebruiken bij een verzekeringskwestie.
Niet grappig, als je op Schiphol wordt aangehouden met een "gestolen" lens in je bezit inderdaad.
Je hebt toch wel een bon, hoop ik? Wat een wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Toff schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:35:
[...]
Niet grappig, als je op Schiphol wordt aangehouden met een "gestolen" lens in je bezit inderdaad.
Jazekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Toff schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:35:
[...]
Ik heb op Amerikaanse fora gezien dat ze hun huissleutels onherkenbaar maken uit angst voor inbraak... Dit is dus peanuts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 20:57
offtopic:
even wat anders. ik zie veel mensen vrij hoge bedragen opnoemen voor hun cameraverzekering.....ze zullen wel meer gear hebben dan ik, ik heb een 40D+17-55/2.8 IS USM verzekerd voor 41 euro per jaar. Ik heb een volledige dekking, diefstal, schade toegediend door anderen, schade toegediend door mezelf, niet alleen tijdens recreatie, maar overal. Wanneer je 4000 euro verzekert, betaal je 114 euro per jaar. Ik heb de verzekering van mobiele apparatuur van de ANWB. Ik heb ook maar even ingevuld bij 6000 euro verzekering....dan betaal je 171 euro. Henk, ik dacht dat jij 350 euro betaalde zoiets? Misschien interessant om naar te kijken.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Henk heeft een echte verzekering, voor mannen ;)
Vandaar.

Of om precieser te zijn, eentje die ook dekt bij professioneel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
qadn schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:01:
Vandaar.

En waarschijnlijk eentje waarbij je de aanschafwaarde vergoed krijgt.
Ikzelf heb een cameraverzekering bij de NOS (via de NVJ). Kost me niet veel en m'n laptop is ook meeverzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
sOid schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:15:
[...]

Ehm, mijne ook hoor:
Aantrekkelijke nieuwwaarderegeling

Bij verlies of diefstal wordt de oorspronkelijke aankoopprijs vergoed. Als de dagwaarde lager is dan 50% van de oorspronkelijke aanschafprijs, dan wordt de dagwaarde uitgekeerd. Bij iedere schade geldt een standaard eigen risico van € 20,- per gebeurtenis.
Bron: ANWB
Ik heb specifiek nagevraagd hiervoor, en mijn camera is gedekt voor elk gebruik. Professioneel gebruik of niet, ik heb tegen ze gezegd dat ik het dagelijks veelvuldig gebruik....Er is een verschil in recreatie en mobiele apparatuurverzekering, maar het enige verschil is dat voor recreatie betekent dat je alleen gedekt bent wanneer je op vakantie bent. Voor de rest ben ik volledig verzekerd met een eigen risico van 20 euro per gebeurtenis. Dus ik weet niet wat hier dan anders aan zou zijn......ik betaal maar 41 euro per jaar. Hoe willen ze weten wat professioneel is en wat niet? Er kan altijd wat gebeuren.

[ Voor 46% gewijzigd door Deathchant op 02-02-2009 15:46 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Vandaar.

Klopt ;)
sOid schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:15:
[...]

Klopt ook :) Tenzij de waarde onder de 30% dropt, maar dat mag bij dit soort spul wel even duren gelukkig :)

De echte reden dat ik btw aan deze verzekering zit, is omdat deze ook dekte als mijn gear uit de auto gejat zou worden. Een aangezien dat de afgelopen zomer zo'n beetje mijn permanente (verplaatsbare) verblijfplaats zou zijn in een rechte lijn van amsterdam naar peking, en ik niet echt wist wat ik bijv. in rusland moest verwachten, leek het me geen slecht plan om dat even goed uit te pluizen en niet te kijken op een paar tientjes... :)

[ Voor 28% gewijzigd door Henk op 02-02-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
hmmm, ja nou ja, bij mij ligt de grens dan bij 50%, maar dat zie ik ook niet zo 1,2,3 gebeuren. In ieder geval, ik kan niet echt direct zien wat je dan extra hebt wat ik niet heb nu. Maakt ook niet uit. Ik ben in ieder geval voor veelvuldig gebruik in alle siutaties tegen diefstal en alle vormen van schade verzekerd en krijg bij diefstal het volledige aankoopbedrag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

Same here bij Interpolis voor iets van €20/jaar per €1000 waarde. En ze deden niet eens moeilijk over het niet bij me hebben van de serienrs, de facturen waren voldoende.

@Deathchant: Pro's lopen meer risico (ivm meer gebruiken) dan consumenten, daarbij hoort dan automatisch een hogere premie.

/offtopic

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil e.a. ook nog steeds een keer uitzoeken, maar goed. Wel wil ik even wijzen op de volgende twee topics:
Camera verzekering en ervaringen anno 2006
en
Camera verzekering en ervaringen anno 2008

Natuurlijk kunnen we die discussies dit topic inslepen, maar dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ethirty schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:02:
@Deathchant: Pro's lopen meer risico (ivm meer gebruiken) dan consumenten, daarbij hoort dan automatisch een hogere premie.
nou ja dat kan inderdaad wel, maar ja, een verschil van bijna 200 euro per jaar?
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:55:
Ik wil e.a. ook nog steeds een keer uitzoeken, maar goed. Wel wil ik even wijzen op de volgende twee topics:
Camera verzekering en ervaringen anno 2006
en
Camera verzekering en ervaringen anno 2008

Natuurlijk kunnen we die discussies dit topic inslepen, maar dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.
tja geen probleem hier hoor. als je een moderator op je dak wilt hebben omdat je "het topic een onnodige kick" geeft omdat het ouder is dan 2 maanden, be my guest :)

[ Voor 20% gewijzigd door Deathchant op 02-02-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55
Dickah heeft wel een puntje hoor,
Een topic wordt niet onnodig gekickt als er een nuttige discussie ontstaat. Slechts een reply geven in een topic van 2 jaar oud wordt niet gewaardeerd, maar verder :).

Het 2008 topic wat dickah linkt lijkt me een goede plek om de verzekering discussie verder te zetten :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goed statief hebben is leuk, maar mobiel zijn ook, dus:

Afbeeldingslocatie: http://media.rei.com/media/1041833.jpg

Ik kan evt. mijn huidige 486RC2 balhoofd er bij gebruiken, maar dat is me nog te groot voor in mijn tas. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
ik wil me ook zo'n SLR zoom gorillapod nemen, maar ja, bij de voorbeelden zie je goed welke posities zo'n ding kan aannemen. volgens mij ben je langer bezig met je gorillapad het evenwicht te laten houden voor je DSLR, dan dat je een normaal reisstatief zou opgezet hebben........... maar ja then again, hij is klein en handig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik vraag mij ook wel eens af of je zo'n ding in de praktijk ook veel gebruikt. Heb IRL nog nooit iemand zo'n ding zien gebruiken eigenlijk i.t.t. een normaal statief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een (oude) Manfrotto 144 met 486RC2 en een kleinere Manfrotto 718B, maar die neem ik niet altijd mee in de stad omdat je die dan de hele tijd maar mee moet sjouwen. De Gorillapod heb ik gekocht voor juist die momenten dat je net even een statief nodig hebt. Ik heb zonet even getest en het staat behoorlijk stevig, maar ik wil er een kleine ballhead bij hebben omdat dat makkelijker is.

Ik vond de foto's van Nando best overtuigend m.b.t. de Gorillapod -> http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157608005873051/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:29:
ik wil me ook zo'n SLR zoom gorillapod nemen, maar ja, bij de voorbeelden zie je goed welke posities zo'n ding kan aannemen. volgens mij ben je langer bezig met je gorillapad het evenwicht te laten houden voor je DSLR, dan dat je een normaal reisstatief zou opgezet hebben........... maar ja then again, hij is klein en handig.....
Ik heb er zelf een en zou het niet aanraden, je gebruikt het minder vaak dan je denkt, en het is allemaal niet zo stevig en stabiel als men beweert. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook maar net hoe groot je verwachtingen zijn natuurlijk. Ik zal altijd een statief prefereren, maar die heb je nou eenmaal niet altijd bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Zo'n Gorillading is toch ook niet iets wat je zomaar in je weekendtas stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo groot vind ik hem niet hoor, en hij past prima in mijn foto rugtas die ik meeneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Geinige dingen die g-pods, maar ik zie er zelf geen toegevoegde waarde in.
Bedenk je overigens wel, dat het toevoegen van een (bal)hoofd tussen g-pod en body weleens tot erg vervelende consequenties kan lijden.
Ik heb me niet verdiept in de tech-specs van die dingen, maar kan me heel goed voorstellen dat het daar toch te licht voor is. Iets met kracht maal arm enzo... normaal staand zal het wellicht nog wel gaan, maar het ding ergens aanknopen en hopen dat het blijft hangen? brr....

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:42
Zelf heb ik sinds een tijdje de Vanguard VS-86. Deze is ook zeer klein en licht, en bezit standaard al een relatief goed balhoofd! En dat alles voor maar 21 euro:P Hij draagt mijn D80 met 18-70 en sb-28dx flits zonder problemen :)

Dus das misschien ook een overweging voor een makkelijk mee te nemen statief. Als er liefhebbers zijn kan ik wel een foto maken en plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
tja het is natuurlijk de een voor de ander....ik wil me gewoon niet laten "verleiden" zeg maar. Op die foto's die overal te zien zijn, zie je SLR met zoomlens in de meest mooie plekken en uitgebreide houdingen staan, waarvan ik denk dat je heel wat moet prutsen om dat zo te krijgen in de praktijk. Ik geloof best als je een D60 met 18-55VR lens hebt dat het wat sneller klaar is. maar als je een 40D met 17-55/2.8 hebt, dan heb je toch een slechte gewichtverdeling.

Die nandooo heeft een Canon EOS 1DmkIII met EF 70-200mm f/2,8L IS USM en Speedlite 580EX van in totaal 4110gram op zijn gorillapod (terwijl deze maar 3 kilo zou ondersteunen). Ik geloof bijna niet dat dit een bruikbare opstelling is voor op reis, dat heet als je een niet-gladde ondergrond hebt....

Ga je in de praktijk op vakantie nou echt zo pielen om een gorillapod om een bankleuning of lantaarn heen te doen? Het gaat zich mij er gewoon om dat ik tijdens vakanties juist even van die kleine momentjes een avondfoto wil maken die scherp is.

[ Voor 17% gewijzigd door Deathchant op 04-02-2009 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 23:18

sapphire

Die-hard pruts0r

tja voor een avond foto neem ik net zo lief m'n cheapo vebon statiefje van een kilo mee :p maar verder zijn er imho weinig dignen waaroor ik overdag een statief zou opzetten op vakantie. Afgelopen zomer heb ik in Parijs zeflsa HDR's (semi) uit de hand geschoten. Meer een gadget dan echt bruikbaar imho.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Deathchant schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 08:52:
Ga je in de praktijk op vakantie nou echt zo pielen om een gorillapod om een bankleuning of lantaarn heen te doen? Het gaat zich mij er gewoon om dat ik tijdens vakanties juist even van die kleine momentjes een avondfoto wil maken die scherp is.
Jij wilt gewoon pertinent niet accepteren dat voor een goeie foto soms wat tijd nodig is. Voor snapshots heb je hoge iso's, wide-open diafragma's en IS, al dan niet aangevuld met een fill-flash voor een eventueel onderwerp (en een wat onderbelichte omgeving als je echt door moet rennen). Ben je bereid wat meer moeite in je foto te stoppen, dan is er een reisstatief, een 5s zelfontspanner en het geduld tot je sluiter die 10 seconden heeft volgemaakt.

Een gorillapod is ook een statief, zij het met een hele specifieke toepassing, en dat zal je idd ook tijd kosten. Als je niet bereid bent die tijd te investeren in je foto, is het denk ik net zo min een optie voor je.

Statief-specificaties hebben vaak wel een zekere marge... en half kilootje meer kan een balhoofd vaak echt wel hebben, maar in het geval van een gorillapod zou ik sowieso mijn nek-strap goed vasthouden :+

[ Voor 9% gewijzigd door Henk op 04-02-2009 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Henk, daarmee bedoelde ik eigenlijk niet dat ik me niet de tijd zou nemen, maar eerder dat je niet zeg maar helemaal stunts gaat uitvoeren met lantaarnpalen of bankleuningen bij een drukke overgang ofzo of midden op straat. Je moet wel je omgeving een beetje meehebben ook...... Misschien was het een beetje vaag sorry.

Maar zo'n klein reisstatiefje zoals die Velbon, die kun je eigenlijk alleen maar gebruiken op wat meer gelijke ondergronden zeg maar. Dus stel je loopt in Dublin rond en je wilt een foto van de HalfPennyBridge maken, dan gaat dat al niet met een klein statief. Dan moet je of een groot statief meenemen, of de gorillapod, want die zou je wel in een goeie positie kunnen zetten. Het gaat zich dan inderdaad net om die foto's die je wilt maken, waarbij je JUIST op dat moment, je omgeving niet mee hebt voor een statief :)

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 04-02-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 22:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik denk dat ik mijn A100 maar in de verkoop gooi, want dit werkt zo gigantisch lekker met mijn grote klauwen. :D
4MP minder maakt dan ook niet meer uit. En nee, er gaan geen 9V batterijen in, maar kon zo niks anders verzinnen om de combinatie rechtop te houden. :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MGJeNcohcbkqGV9zCMsmBHK4/full.jpg

Konica Minolta Dynax/Maxxum 7D + grip, overgenomen van de oppertweaker. Met A900 strap, de strap die er origineel bijzat vond hij fijner. Dit is de eerste keer dat ik een zo'n strap gebruik, dus ik weet niet beter.
Helaas werkt de shutter release van de grip niet. Focussen doet ie wel, maar schieten helaas niet. Het knopje voelt niet kapot, ik kan voelen dat hij twee keer 'klikt'. Iemand een idee? Contactenpunten van de grip al schoongemaakt...

Lens heb ik sinds twee maanden en is een 10-20 EX DC, ondertussen heeft de rookmelder weer stroom. :+

[ Voor 18% gewijzigd door PD2JK op 04-02-2009 10:13 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
PD2JK schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:56:
Helaas werkt de shutter release van de grip niet. Focussen doet ie wel, maar schieten helaas niet. Het knopje voelt niet kapot, ik kan voelen dat hij twee keer 'klikt'. Iemand een idee? Contactenpunten van de grip al schoongemaakt...

Lens heb ik sinds twee maanden en is een 10-20 EX DC, ondertussen heeft de rookmelder weer stroom. :+
Doet ie dat ook niet met minolta/sony-eigen lenzen? Ik kan me nog goed heugen dat de Nikon D200 icm de Sigma 10-20 ook problemen had met de AF-ON knop, terwijl de gewone sluiterknop wel werkte. Wellicht is dit een vergelijkbaar principe. Al staat me bij dat het toen bij Nikon een HSM issue was, maar het is het altijd waard het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 22:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Met een 18-70 Sony kitlens heeft hij het ook, evenals een Sigma 18-50. Ik vrees dat het knopje defect is...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Ik had hem alweer een tijdje, maar nog niet laten zien hier. De 35mm is mijn uitbreiding samen met een 52mm polar. De andere had ik inmiddels al. Alle vier uit het oude tijdperk met alleen de M, bij het Autofocus knopje.

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/e.vandebeek1/extra/GoT/YU6Z0943.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Vandaag ben ik de trotse eigenaar geworden van een 1DMKIII en alle toebehoren die in de doos zitten.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3352/3257692247_7357d34ef8_o.jpg

Is best wel wennen zo'n 1D als je dit 3 jaar lang foto's hebt gemaakt met een 350D.
Zondag maar even lekker op pad met me nieuwe speeltje. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Poeh, fraai ding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

LOL. leuke upgrade :+ Ik wens je alvast mooi fotoweer toe (dan heb ik het ook vast wel).

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

Whaha :D Over een upgrade gesproken zeg, holy sh*t. 8)7

Gefeliciteerd er mee. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@killerdream: Gefeliciteerd! Mag ik vragen waarom je voor de 1d hebt gekozen? Nu met de 5D mkII is dat toch een mooi alternatief ook. Niet zo robuust, tragere AF etc. Maar had je dat nodig? Vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
J3roen schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 02:50:
@killerdream: Gefeliciteerd! Mag ik vragen waarom je voor de 1d hebt gekozen? Nu met de 5D mkII is dat toch een mooi alternatief ook. Niet zo robuust, tragere AF etc. Maar had je dat nodig? Vandaar mijn vraag :)
Het enge is dat als je eenmaal een 1D hebt, je niet zomaar 'terug' wilt naar een 5D... klinkt maf, is het zelfs misschien wel als je het rationeel bekijkt, maar gevoelsmatig... O+
Pagina: 1 ... 8 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.