Mijn nieuwe apparatuur [deel 4] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 82 Laatste
Acties:
  • 1.012.422 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-10 09:43
J3roen schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 02:50:
Mag ik vragen waarom je voor de 1d hebt gekozen? Nu met de 5D mkII is dat toch een mooi alternatief ook. Niet zo robuust, tragere AF etc. Maar had je dat nodig?
Eigenlijk geld. De 1DMKIII is goedkoper dan de 5DMKII.

Maar ik wou ook eerst een 5DMKII. Maar die had ook wel wat nadelen, fullframe (werk meer met tele), AF punten erg in het midden.

De 1D MKIII had dit niet en was eigenlijk gewoon onbetaalbaar. Maar aangezien ik ook wel eens sportfoto's maak is de 10fps best wel cool.

In de Canon Outlet op Ebay kwam deze camera van de week voorbij en heb toen onder de prijs van de 5D deze kunnen bemachtigen. Hij is niet helemaal nieuw, twee kleine beschadigingen aan de buiten kant, maar dat had ik zelf ook gedaan naar 2 maanden gebruik. En er staan 950 foto's op de teller staat voorop het display.

Voordat mensen gaan vragen, ik was €1800 kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-10 12:57

mux

99% efficient!

Damn, ik heb ook al een vriend die twee videocameras (HV20) heeft kunnen bemachtigen in de COS. Het lijkt erop dat het dus echt een betrouwbare shop is... Geweldig, dat scheelt hoopjes geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie aankoop!
Veel plezier ermee gewenst maar dat zal denk ik wel lukken.
Ik moet t met een 40d doen :(

Algemene opmerking eigenlijk :)
zulke posts voegen niet toe
post alleen als je beetje toegevoegde waarde levert, ter voorkoming dat dit topic slowchat wordt

[ Voor 103% gewijzigd door Nomad op 07-02-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
KillerDream schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 09:01:
[...]
Eigenlijk geld. De 1DMKIII is goedkoper dan de 5DMKII.

Maar ik wou ook eerst een 5DMKII. Maar die had ook wel wat nadelen, fullframe (werk meer met tele), AF punten erg in het midden.

De 1D MKIII had dit niet en was eigenlijk gewoon onbetaalbaar. Maar aangezien ik ook wel eens sportfoto's maak is de 10fps best wel cool.

In de Canon Outlet op Ebay kwam deze camera van de week voorbij en heb toen onder de prijs van de 5D deze kunnen bemachtigen. Hij is niet helemaal nieuw, twee kleine beschadigingen aan de buiten kant, maar dat had ik zelf ook gedaan naar 2 maanden gebruik. En er staan 950 foto's op de teller staat voorop het display.

Voordat mensen gaan vragen, ik was €1800 kwijt. :)
Ik zat er net ook eens naar te kijken, maar ik kwam dit tegen op die canon outlet ebay-pagina:
Alle verzendingen zijn verzekerd tegen verlies en schade tot een bedrag van 500 €. De kosten voor de verzekering zijn inbegrepen in de verzendkosten.
Dat is voor mij een reden om daar niet iets te kopen (buiten het feit dat ze niks in de aanbieding hebben wat ik wil hebben). Het is ook nogal lomp van ze want je kan bij de TNT in Nederland tot 5400 euro verzekeren voor een paar euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
@ killerdream,

Ik zou even het daadwerkelijk aantal geschoten foto's checken door een RAW file te schieten en die te openen in een EXIF editor. Het getal op de display kun je namelijk resette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met een 40D? het is nog steeds de fotograaf die de foto maakt en niet de camera........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Laatst online: 26-10 09:43
wilmocs schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:58:Ik zou even het daadwerkelijk aantal geschoten foto's checken door een RAW file te schieten en die te openen in een EXIF editor. Het getal op de display kun je namelijk resette.
Geheel offtopic.
Dat kan niet met een 1DMKIII. De Shuttercount blijft op 1 staan in de EXIF.
Als je zeker weet dat het wel kan, of iemand anders stuur mij even een PM.

Het was inderdaad een risico, maar dit moet je soms nemen in het leven om verder te komen. Je moet voor jezelf inschatten of je het risico waard vind.

[ Voor 14% gewijzigd door KillerDream op 07-02-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-10 14:56
@wilmocs: mocht je weten hoe je een 1DIII-shuttercount uit kunt lezen, dan mag dat van mij ook gewoon in dit topic, of in het 1DIII topic, want daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar... cancount beperkt zich bijvoorbeeld tot de 1DII...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik heb vandaag een nieuwe cameratas aangeschaft van Lowepro

Het is de Vertex 300 AW geworden:

Ook heb ik een nieuw balhoofd aangeschaft, van Gitzo GH1780QR, deze kan maximaal 10kg aan. De zwaarste combinatie van mijn gear is net iets boven de 4kg. En meteen een extra voetje voor de quick-release bij gehaald.

[ Voor 19% gewijzigd door een moderator op 08-02-2009 16:12 . Reden: stock foto's weg gehaald en post niet gelocked, kan je er zelf je eigen foto's in zetten :) ]

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tasje voor op de groei zo te zien. Nu nog een foto met je eigen spulletjes er in... ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

universal creations schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 23:09:
Tasje voor op de groei zo te zien. Nu nog een foto met je eigen spulletjes er in... ;)
Ik wou heel lui een 40D+Grip+70-200 2.8L IS en een 10D+Grip+24-70 2.8L meenemen met de lenzen op beide body's. Dan kom je uitomatisch op de iets hogere tassen. Dan is er ook meteen voldoende ruimte voor al mijn andere spulletjes. Natuurlijk ook een beetje op de groei gekocht nadat ik binnen één jaar uit mijn vorige tas gegroeid ben.

Als ik weer thuis ben maak ik nog wle even een fototje van de tas met de spulletjes erin.

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb me de Nikon 18-135 lens aangeschaft, ter vervanging een deel van de kitlens die bij de d60 komt. Het bereik is nu tof te noemen, en nu moet ik niet zo snel wisselen met de sigma 70-300. Al bij al is de 18-135 wel een dikke lens tegenover het kitlensje! Ik ben er zeer tevreden mee, sebiet een fotoshoot om alles eens uit te testen. Ook heb ik de lowepro fastpack 250 gekocht waar alles nu netjes in opgeborgen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
Trotse eigenaar vandaag van een Sony @300 kit. Nog geen foto's gemaakt, CF kaartje komt dinsdag per post.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2qnqmjb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 22-10 22:00

Remy

I usually get 100% accuracy

KillerDream schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:09:
Vandaag ben ik de trotse eigenaar geworden van een 1DMKIII en alle toebehoren die in de doos zitten.

[afbeelding]

Is best wel wennen zo'n 1D als je dit 3 jaar lang foto's hebt gemaakt met een 350D.
Zondag maar even lekker op pad met me nieuwe speeltje. :D
Goeie shit, niks mis met fullsize pro-body's behalve dat ze lomp zijn: de ergonomie geeft gelukkig veel terug :) Veel plezier ermee, en wat de anderen al zeggen: een leuke upgrade vanaf een 350D :D

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:17

sapphire

Die-hard pruts0r

Ow dat valt mee, ik hoorde van Henk dat de bv. een 30D met grip groter is dan een 1D. En de 1 D is een geheel en gebouwd als een tank :9

Have fun ermee Killerdream !!

Jij natuurlijk oof veel foto-fun gewenst basicbeat met je A300 :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 08-02-2009 23:24 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:22
sapphire schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:23:
Ow dat valt mee, ik hoorde van Henk dat de bv. een 30D met grip groter is dan een 1D. En de 1 D is een geheel en gebouwd als een tank :9

Have fun ermee Killerdream !!

Jij natuurlijk oof veel foto-fun gewenst basicbeat met je A300 :Y)
Klopt, mijn 5D+grip is marginaal groter dan mijn 1DII.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend heb ik een interessant statiefje toe kunnen voegen aan de verzameling: de Manfrotto 269HDU Super Giant Alu Stand (of zoiets...)
Anyway, hij ziet er met een 488 balhoofd, D300 en 12-24/4 zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zwetvacb/Tweakers/manfrotto269hdu/manfrotto269hdu01.jpg

En natuurlijk moeten we even kijken of hij het doet:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zwetvacb/Tweakers/manfrotto269hdu/manfrotto269hdu02.jpg

In totaal komt de camera op ongeveer 7,6 meter en dat biedt wel wat mogelijkheden:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zwetvacb/Tweakers/manfrotto269hdu/manfrotto269hdu03.jpg

Maar soms krijg je ook wel wat verbaasde gezichten :+
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zwetvacb/Tweakers/manfrotto269hdu/manfrotto269hdu04.jpg

Hopelijk kan ik komende week wat meer dingen uittesten als het weer wat beter wordt. Als het bevalt komt er in de toekomst wellicht nog een pan/tilt-unit op. Dat maakt het mikken wel wat makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56

Sick Nick

Drop the top!

Wat een gevaarte zo zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pauluzz, is dat grondoppervlak niet een beetje klein gezien de hoogte en 't zwaartepunt van zo'n ding? :O Hoop dat 'ie niet om kiepert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Sjezus, er zal maar een flinke windstoot voorbij komen, daar gaat je D300 dan !

Kan je wel mooie shots mee maken denk ik zo

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 00:01:
Pauluzz, is dat grondoppervlak niet een beetje klein gezien de hoogte en 't zwaartepunt van zo'n ding? :O Hoop dat 'ie niet om kiepert!
Natuurlijk ben je weersafhankelijk, je moet dit niet met windkracht 8 doen. :X
Verder kan je hem ook met wat extra lijntjes aan de grond vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 00:06:
[...]

Natuurlijk ben je weersafhankelijk, je moet dit niet met windkracht 8 doen. :X
Verder kan je hem ook met wat extra lijntjes aan de grond vastzetten.
True :p

Spijkerharingen en scheerlijntjes ;) Hoppaa - Buurman, kijk uit tijdens het uitlaten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Haha WTF man :)
Maar ga je het ergens specifiek voor gebruiken? Of is het gewoon voor de 'heb'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt mij ideaal om tussen een groot publiek de foto's te kunnen schieten, die anderen niet konden schieten omdat ze niet of nauwelijks boven het publiek uit kunnen komen. Ook handig in een dierentuin, waarmee je zonder in de hekken te klimmen rastervrije foto's kunt maken.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 09:31

RoyBijster

Rocket Scientist

universal creations schreef op maandag 09 februari 2009 @ 01:07:
Lijkt mij ideaal om tussen een groot publiek de foto's te kunnen schieten, die anderen niet konden schieten omdat ze niet of nauwelijks boven het publiek uit kunnen komen. Ook handig in een dierentuin, waarmee je zonder in de hekken te klimmen rastervrije foto's kunt maken.
Al betwijfel ik het of ze het in de dierentuin prettig zouden vinden als je zo maar even een dergelijk statief neerzet.
Wel een apart geval, maar zeker voor specifieke toepassingen wel handig. Van plan om 360x360 panorama's te gaan maken? :p

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-10 20:21
hehe heftig zeg :) het nadeel is natuurlijk wel dat je niet echt controle hebt over wat er op je beeld te zien is...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Deathchant schreef op maandag 09 februari 2009 @ 08:59:
hehe heftig zeg :) het nadeel is natuurlijk wel dat je niet echt controle hebt over wat er op je beeld te zien is...
Hoezo, je hoeft alleen maar een net zo grote hoekzoeker te hebben :p

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

-Sander-

///M Powerrrrrr

Wat een gaaf statief!
Lijkt mij ook erg handig om een grote groep mensen op de foto te gaan zetten.

Die verbaasde buurman is cool, foto afdrukken en bij hem de brievenbus doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-10 18:17
Niet te gebruiken bij onweer ;)

Hoe groot is e.e.a. in ingeklapte toestand? Ik zal hem zelf niet kopen, maar dit statief biedt wel heel wat creatieve mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Liveview met USB zou misschien wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J3roen schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:17:
[...]

Was het niet zo dat USB max. 5 meter kon zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik zie wel dat kabels van 10 meter verkocht worden maar of die aan de standaard voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
5m. zou idd redelijk de max zijn voor usb-kabels... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
mijn 50D heeft liveview over HDMI, daarmee moet 10m wel haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J3roen schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:17:
[...]
Ik heb inderdaad al een aantal zaken geprobeerd en liveview i.c.m. usb werkt prima. Verder zijn er lange usb kabels met een soort 'booster' ingebouwd waardoor het langer dan 5 meter kan.
Daar moet dus nog aan gewerkt worden. :)
Tom schreef op maandag 09 februari 2009 @ 00:24:
Haha WTF man :)
Maar ga je het ergens specifiek voor gebruiken? Of is het gewoon voor de 'heb'?
Dit statief heb ik niet zomaar voor de heb gekocht, voor een aantal opdrachtgevers zal het zeker interessant zijn. Je kan daarbij denken aan overzichtsfoto's zijn (bedrijfs)evenementen. Panorama's zitten er in de toekomst wellicht ook nog in, maar ik moet het systeem is wat verder testen en ontwikkelen.
/\/\|) schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:59:
Niet te gebruiken bij onweer ;)

Hoe groot is e.e.a. in ingeklapte toestand? Ik zal hem zelf niet kopen, maar dit statief biedt wel heel wat creatieve mogelijkheden.
Nog even wat specificaties:
Ingeklapt: +/-1.75m
Laagste stand: +/-1.90m
Gewicht: 10-11kg
Ook ingeklapt wel een behoorlijk ding dus...

Als remote control heb ik trouwens deze:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12540
Een ideaal ding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Die moet ik ook!! Maar geld heb ik er niet voor over en het lijkt me nogal een klus om zoiets zelf te maken, het is knap dat ze het ondanks de ongetwijfeld stevige bouw toch nog binnen 11 kg hebben gemaakt. Zwaait hij niet heel erg? Zitten er tuien bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:53:
Die moet ik ook!! Maar geld heb ik er niet voor over en het lijkt me nogal een klus om zoiets zelf te maken, het is knap dat ze het ondanks de ongetwijfeld stevige bouw toch nog binnen 11 kg hebben gemaakt. Zwaait hij niet heel erg? Zitten er tuien bij?
Ik heb er ook aan gedacht om zoiets zelf te maken, maar dat is volgens mij ook niet goedkoop. Verder is het over het algemeen wel goed spul als er Manfrotto op staat. Met zo'n statief wil je niet te veel risico lopen.
Een pan/tilt-unit ga ik waarschijnlijk wel zelf bouwen, omdat ik nog geen betaalbaar systeem heb gevonden wat aan mijn eisen voldoet.

Er zitten geen tuien bij. Tijdens het uitschuiven zwaait hij wel een beetje, maar dat kan je vrij snel dempen. Je moet het dus wel met beleid gebruiken. Als je hem wat minder hoog uitschuift (de bovenste 1 of 2 secties overslaan) wordt hij natuurlijk wat stabieler. Dan zit je nog op +/- 4.8m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattia
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-11-2020
Nieuwe aankopen: tweedehandsjes, een tweetal Contax Carl Zeiss lensen - Planar 50/1.4, Distagon 35/2.8 - en een Yashica 135/2.8 met contax vatting op de kop getikt voor 175 euro, prachtlensjes, vooral ook voor video heel fraai met de 5D (diafragma is lekker handmatig in te stellen). AF confirm adaptertjes zijn onderweg.

(de LX3 had ik al genoemd, toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:22:
[...]

Ik heb er ook aan gedacht om zoiets zelf te maken, maar dat is volgens mij ook niet goedkoop. Verder is het over het algemeen wel goed spul als er Manfrotto op staat. Met zo'n statief wil je niet te veel risico lopen.
Een pan/tilt-unit ga ik waarschijnlijk wel zelf bouwen, omdat ik nog geen betaalbaar systeem heb gevonden wat aan mijn eisen voldoet.
Check -> http://www.vimeo.com/2815652

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-10 14:17
@mattia: da's fijn antiek glaswerk. Ik ben zelf ook wat CZ spul aan het verzamelen. Laatst €200 betaald voor een CZJ 20/4...

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich grappig, maar daar ga je geen zware slr aan hangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:03
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:50:
[...]

Op zich grappig, maar daar ga je geen zware slr aan hangen. ;)
servo's komen in verschillende maten en sterktes (tot aan sterk/groot genoeg om een auto op zn kop te zetten)

kost alleen iets meer en is natuurlijk groter ;)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was natuurlijk enkel een voorbeeld hoe je het zou kunnen doen. De uiteindelijke uitvoering er van kun je natuurlijk vormen naar je eigen wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:17
Ik heb een mini-aankoopje gedaan, de Nikon DK-17M. Een zoekervergroter voor op mijn D2x. Oude zoeker er uit schroeven, nieuwe er in en het beeld is nagenoeg net zo groot als met een full frame camera. Waarom ik dat nooit eerder heb gedaan voor die vier tientjes incl. verzenden 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Verlies je daar dan niet veel helderheid mee? (verder: het staat ook op mijn verlanglijst, ook omdat mn schermpje anders vreselijk vies wordt de hele tijd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 19:59

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Zou je eens een pic kunnen posten met zoekervergroter gemonteerd? ik ben wel benieuwd :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 22-10 22:00

Remy

I usually get 100% accuracy

Abbadon schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:15:
Ik heb een mini-aankoopje gedaan, de Nikon DK-17M. Een zoekervergroter voor op mijn D2x. Oude zoeker er uit schroeven, nieuwe er in en het beeld is nagenoeg net zo groot als met een full frame camera. Waarom ik dat nooit eerder heb gedaan voor die vier tientjes incl. verzenden 8)7
Oeh oeh en als je dat met een fullframe camera doet, wat krijg je dan als resultaat? :+

Maar serieus: is een goede aankoop idd, moet ik ook nog halen voor de D3: de standaard cup is wel heel erg minimalistisch.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:17
ssj3gohan schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:21:
Verlies je daar dan niet veel helderheid mee? (verder: het staat ook op mijn verlanglijst, ook omdat mn schermpje anders vreselijk vies wordt de hele tijd :P)
Hij zal vast ietsje minder helder zijn, hoewel het me nu niet opvalt in het donker :P Wel is het zo dat als ik onder een hoek kijk de randen een heel klein pincushion effect hebben, maar daar moet je dan ook echt op letten.

Sjaak, ik heb geen 2e camera meer, dus helaas. Maar de ronde zoeker steekt nu een millimeter of vier, vijf uit. Voor mij een bijkomend voordeel want nu komt mijn neus minder snel op de grote selectieknop en dus geen onbedoeld verspringende focuspunten :+ (ik kijk met linker oog).

Remy, ik gok dat je dan het te fotograferen object kwijt raakt in je zoeker 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-10 11:10
Woehoe!!! Gisteren mijn Nikon D50 vervangen voor de D90 met de bijbehorende grip erbij. Heerlijk apparaat, veel nieuwe dingen te ontdekken. Jammer alleen dat de grip niet helemaal vast gedraaid kan worden, dan maakt hij opeens geen contact meer. Moet ik dus morgen mee terug.

Me happy!

EDIT: ok, teruggaan is al niet meer nodig. Zag op een discussie op Flickr de oplossing hiervoor staan. De middelste connector in de body moet je iets naar 'buiten schuiven' zodat hij beter contact maakt.

[ Voor 26% gewijzigd door Damfransje op 15-02-2009 14:31 ]

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:59
Veel geouwehoer maar weinig foto's... hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Zal ik het dan maar eens goed doen?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3537/3283565445_76528b7bda.jpg

Nikor 50mm/1.8 D voor mijn verjaardag *O*. Tijd geleden de AF-S 50/1.4 teruggestuurd omdat ik 'm geen €400 waard vond, maar als kado vond ik deze wel leuk om mee te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Via eBay maar eens wat gehaald. Prijs scheelt enorm en het lijkt wel alsof de verkoper gelijk had, want hij's gewoon zo-goed-als nieuw en is half jaartje oud (gokje). Hij past lekker op m'n 50mm f/2.5.

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/e.vandebeek1/extra/GoT/YU6Z1216.jpg

@ J.Diekerhof
Net setje. De 20D is nog steeds een nette camera en de 28-105 II is een erg fijn lensje. De grip is samen met de 100-400 btw. een must >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Shaggy_NL op 16-02-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B+W 77mm ND110 filter voor mijn 10-22
http://www.fotokonijnenbe...s/content/klein/22020.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 17-02-2009 10:13 . Reden: klein grut hebben we liever niet een aparte post voor. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 18:08
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/in5naq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/dyqfqr.jpg

Een Sony Alpha 700 met grip, eindelijk na 3 weken uit Engeland gekomen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Freedom op 16-02-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://farm4.static.flick...2999725587_1382290e7c.jpg

Upgrade van een 450D, en morgen maar les tot 13.30 dus dat wordt stappen !

[ Voor 15% gewijzigd door Nomad op 17-02-2009 10:12 . Reden: helaas, stockplaatjes willen we hier niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Oh, dat is zeker een mooie combinatie. Ik ga zelf ook gerust op stap met die lens alleen. Wat had je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
Freedom schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:53:

Een Sony Alpha 700 met grip, eindelijk na 3 weken uit Engeland gekomen :)
sweet, heb dezelfde combo sinds een paar dagen ;) groot maar ligt ooooo zo lekker in de hand :D moet nog een fotootje maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:33
Goed bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaggy_NL schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:05:
Oh, dat is zeker een mooie combinatie. Ik ga zelf ook gerust op stap met die lens alleen. Wat had je hiervoor?
450D met kitlens, 55-250, 10-22 en 50 1.8. Jammer dat ze allemaal weg moesten, maarja, ik kreeg er een leuk bedragje voor. En natuurlijk ja, wat er in de plaats komt is werkelijk smullen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Niet om heel erg de azijnpisser te zijn he, maar ik zie al 3 mensen die de TS/waarschuwing niet hebben gelezen: ik zie twee stockplaatjes en iemand die wat klein spul post. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe spulletjes:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3364/3287077299_135f0c66d0.jpg
Klikbaar voor groter

Cokin p-154
Cokin p-153
Cokin p-121m
(Cokin p-120 had ik al)

Cactus V2S setje (had ik al een poosje liggen, maar nog niet gepost dacht ik).

Zo 'neutraal' zijn die ND's van Cokin inderdaad niet zeg.. ik schrok me rot toen ik de eerste gemaakte foto bekeek. Dat was dan ook wel met de 153 en de 154 er beiden op & ik had het kunnen weten als ik wat rondgekeken had naar ervaringen op internet. Enfin, nog niet gekeken of het er makkelijk uit te werken is, ik hoop van wel met de eyedropper in LR.

Via mijn Flickr:
Testfoto 153
Testfoto 154
Testfoto 153+154
Testfoto 153+121m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:03:
Mijn nieuwe spulletjes:

[afbeelding]
Klikbaar voor groter

Cokin p-154
Cokin p-153
Cokin p-121m
(Cokin p-120 had ik al)

Cactus V2S setje (had ik al een poosje liggen, maar nog niet gepost dacht ik).

Zo 'neutraal' zijn die ND's van Cokin inderdaad niet zeg.. ik schrok me rot toen ik de eerste gemaakte foto bekeek. Dat was dan ook wel met de 153 en de 154 er beiden op & ik had het kunnen weten als ik wat rondgekeken had naar ervaringen op internet. Enfin, nog niet gekeken of het er makkelijk uit te werken is, ik hoop van wel met de eyedropper in LR.

Via mijn Flickr:
Testfoto 153
Testfoto 154
Testfoto 153+154
Testfoto 153+121m
Hoe komt het dat zoiets rood wordt dan? Is dat doordat je sensor met zulke ND's erop minder van het groene en blauwe kanaal binnenkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:03:
Enfin, nog niet gekeken of het er makkelijk uit te werken is, ik hoop van wel met de eyedropper in LR.
Op de gewone ND filters haal je de kleurzweem er best redelijk uit dmv de witbalans, graduele nd filters zijn een stuk lastiger.

Zwartwit schieten dan maar ;)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
abrakadaver schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:16:
[...]

Op de gewone ND filters haal je de kleurzweem er best redelijk uit dmv de witbalans, graduele nd filters zijn een stuk lastiger.

Zwartwit schieten dan maar ;)
Gradueel kleur-correctie-filter in photoshop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Henk schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:26:
[...]

Gradueel kleur-correctie-filter in photoshop :P
Nou, grappig is het niet in ieder geval, die kleurzwemen. Lukt me niet altijd om ze goed te krijgen. Zelfs met een simpele ND-8 filter zit ik soms wel 5 minuten te staren naar mijn monitor voor wanneer het nou weer lekker is.
Ik gebruik ND filters alleen als het nodig is, liever niet te vaak :P.
Tegenargument is wel dat het soms wel veel voor je plaat kan doen. Soms heb je ze gewoon nodig zeg maar :)

[ Voor 10% gewijzigd door Nomad op 17-02-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:14
Of je koopt van dat dure spul, Lee filters. Scheelt veel werk.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
zo, nu is mijn strobist setje voorlopig compleet:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3641/3287360403_a9ac9fc634_o.jpg

2 tweedehands 540EZ's (1/1 tot 1/128) binnen gehad,
2 vervangende setjes FE-425 C (beide vorige setjes functioneerden voor geen meter, twee nieuwe setjes van fotoSG gehad)
op de 2m no-name statieven,
een manfrotto swivel adapter,
een FE swivel adapter en wat ander klein grut.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-10 14:56
Gisteren dit gehaald voor m'n 450D:

Afbeeldingslocatie: http://members.tele2.nl/angelsplace/plaatjes/img_2137-small.jpg

Lensbabies 2.0 (AKA Muse) en macro setje.
Aangezien ik een Pietje Precies ben, is dit wellicht een leuke manier om mij te dwingen wat 'spannendere' plaatjes te schieten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
@BellySM: Gaaf! Post eens ergens je eerste testshots, ik zit ook al een tijdje te loeren op zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds dit weekend:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3343/3288681540_2eaa805f91_o.jpg

aankoop stond eigenlijk helemaal nog niet gepland.. echter kwam ik een mooie advertentie tegen die ik niet kon laten liggen. Zaterdag dus maar in de auto gesprongen voor een ritje naar Schilde en dit in nieuwstaat verkerend exemplaar heeft een nieuwe eigenaar ;)

Eerste indrukken: zelfs op een crop cam erg kleine dof, maar wat een scherpe foto's trekt dit ding :X
wil'm vooral gebruiken voor portretfotografie, zowel op crop als later op FF.

Nog onderweg naar mijn adres:

- Crumpler Full Photo Backpack 'Italian Connection - Cedar/blood Red'
- B+W 72mm UV MRC filter voor de 135mm f2L
- Cokin Z-PRO set U960 (ND-grad's Z121L, Z121M, en Z121S) + 89B UV filter

foto's van de laatste 3 volgen nog als ze binnen zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-10 17:36

mennovanw

Canon? You can!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:13:
sinds dit weekend:

[afbeelding]

aankoop stond eigenlijk helemaal nog niet gepland.. echter kwam ik een mooie advertentie tegen die ik niet kon laten liggen. Zaterdag dus maar in de auto gesprongen voor een ritje naar Schilde en dit in nieuwstaat verkerend exemplaar heeft een nieuwe eigenaar ;)

Eerste indrukken: zelfs op een crop cam erg kleine dof, maar wat een scherpe foto's trekt dit ding :X
wil'm vooral gebruiken voor portretfotografie, zowel op crop als later op FF.

Nog onderweg naar mijn adres:

- Crumpler Full Photo Backpack 'Italian Connection - Cedar/blood Red'
- B+W 72mm UV MRC filter voor de 135mm f2L
- Cokin Z-PRO set U960 (ND-grad's Z121L, Z121M, en Z121S) + 89B UV filter

foto's van de laatste 3 volgen nog als ze binnen zijn :+
Ik ben jaloers.. Ik zit er ook stiekum naar te kieken maar ze worden niet vaak aangeboden.. En nieuw is Canon op het moment een drama.. :'(

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
mennovanw schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:42:
[...]

Ik ben jaloers.. Ik zit er ook stiekum naar te kieken maar ze worden niet vaak aangeboden.. En nieuw is Canon op het moment een drama.. :'(
ben benieuwd hoe de focal length je bevalt. 135mm op 1.3 crop is best een stukje tele. Ik zit zelf zelden voorbij de 70mm op FF. Heb wel serieus naar de lens gekeken ook voor mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Nomad schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:03:
[...]

ben benieuwd hoe de focal length je bevalt. 135mm op 1.3 crop is best een stukje tele. Ik zit zelf zelden voorbij de 70mm op FF. Heb wel serieus naar de lens gekeken ook voor mijzelf.
Wensen wensen wensen.. Ik zit ook nog eens erg hard na te denken over de nieuwe 24L voor het algemene lowlight werk en m'n landschapjes.. 50mm is fijn maar als walk-around voor mij net niet wijd genoeg.. Tis alleen zo'n drama dat die 135 EN die 24 zo ongelofelijk gaar leverbaar zijn op het moment..

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
mennovanw schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:12:
[...]

Wensen wensen wensen.. Ik zit ook nog eens erg hard na te denken over de nieuwe 24L voor het algemene lowlight werk en m'n landschapjes.. 50mm is fijn maar als walk-around voor mij net niet wijd genoeg.. Tis alleen zo'n drama dat die 135 EN die 24 zo ongelofelijk gaar leverbaar zijn op het moment..
5DII accu's schijnt ook drama te zijn.

Maar wat is er mis met je 17-40 voor landschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

sOid schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:24:
[...]

5DII accu's schijnt ook drama te zijn.

Maar wat is er mis met je 17-40 voor landschappen?
Nou weinig maar een vaste 24 is qua randscherpte toch een stuk(je) beter.. Ik wil de 24 vooral als lowlight walkaround.. Canon leveringen zijn drama op het moment, ze komen met het verhaal dat ze de crisis zagen aankomen en daarom voorraden / productie drastisch vermindert hebben maar naar achteraf blijkt iets teveel.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mennovanw schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:43:
[...]

Nou weinig maar een vaste 24 is qua randscherpte toch een stuk(je) beter.. Ik wil de 24 vooral als lowlight walkaround.. Canon leveringen zijn drama op het moment, ze komen met het verhaal dat ze de crisis zagen aankomen en daarom voorraden / productie drastisch vermindert hebben maar naar achteraf blijkt iets teveel.. |:(
ah, gewoon even wachten ? ik kan me niet voorstellen dat het zo dringend is? :9
Die 24 en 135 komt heus nog wel in je tas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-10 10:05

ReseTTim

Chocolate addicted

...

[ Voor 98% gewijzigd door ReseTTim op 18-02-2009 09:06 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
mennovanw schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:43:
[...]

Nou weinig maar een vaste 24 is qua randscherpte toch een stuk(je) beter..
Afgestopt wel ja, maar een 17-40 op f/8 zal niet heel veel verschillen denk ik :)
Ik wil de 24 vooral als lowlight walkaround..
Is ook zeker een mooi bereik, hoewel de 35L ook te overwegen is... Sowieso zou ik de PMA even afwachten, want de kans dat ze de coating die nu op de 24L II gesmeerd is ook overspringt op de 35L zit er in... :)
Canon leveringen zijn drama op het moment, ze komen met het verhaal dat ze de crisis zagen aankomen en daarom voorraden / productie drastisch vermindert hebben maar naar achteraf blijkt iets teveel.. |:(
:D Hele probleem van deze crisis is dat mensen alleen bezuinigen op de écht grote aankopen, en kennelijk vallen lenzen van 1,5 rug daar niet meer onder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Henk schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 09:09:
[...]

Is ook zeker een mooi bereik, hoewel de 35L ook te overwegen is... Sowieso zou ik de PMA even afwachten, want de kans dat ze de coating die nu op de 24L II gesmeerd is ook overspringt op de 35L zit er in... :)
Het is maar de vraag of je een eventuele 35L II wilt hebben. Weathersealing en een nieuwe coating zouden mooi zijn, maar het is ongetwijfeld ook meteen weer een paar honderd euro duurder. Optisch is er niets mis met de huidige 35L (oké, afgezien van wat CA op f1.4 maar zelfs dat is nog acceptabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2rdau8m.jpg
klikbaar voor groot

Een Sigma 10mm F/2.8 fisheye gehaald! Na met een 16mm fish op een alpha 900 fullframe gespeeld te hebben was het duidelijk, dat moet ik ook hebben :D Enorm gaaf om mee te spelen.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2wm2ypw.jpg

Meteen ook een Nikon DK-21M gehaald (occulair vergroter) om het beeld van de 40D toch even wat groter te maken. Niet dat dat klein is maar na een fullframe camera valt het toch op.

En omdat dit m'n laptop niet in m'n oude camera tas paste ook maar een nieuwe tas, een lowepro Fastpack 200. Aangezien de laptop lekker klein is heb ik niet zo'n tas nodig met een veel te groot laptopvak maar gewoon een redelijk ruim bovenvak. Dat is deze tas gelukkig.

Afbeeldingslocatie: http://i29.photobucket.com/albums/c283/mitmivec/product/fastpack.jpg
Zijopening voor de camera en een zakje aan de buitenkant voor flesje drinken (of een lens voor de echte lefgozer :p )

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/246m7g1.jpg
Laptop in het bovenvak (plus wat ander klein spul zoals blaasblagje, poetsdoekje, etc) met nog ruimte voor wat meer spullen zoals eten/drinken.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/op7ib5.jpg

Links bovenin de Sigma 10mm F/2.8 fish, het vak eronder zitten m'n macro ringen en de afstandsbediening. Midden bovenin de Tamron 17-50 F/2.8 met zonnekap erop, rechts de Metz flitser met daar bovenop de Canon 70-200 F/.4.0. En in het midden de 40D met de Sigma 30mm F/1.4met zonnekap erop en de zonnekap van de 70-200. Die past helaas niet erop in het rechter vak dus dan maar zo, ding is toch enorm dus alle andere lenzen passen er gewoon in met hun zonnekap erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-10 20:21
Wat voor oculair heb je? Ik vind het namelijk erg vervelend dat mijn scherm altijd zo vettig wordt en ik vind dat zoiets altijd goed je oog moet omsluiten. Waar krijg je zowat?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik had eerst de standaard van canon die op de 40D zat, die is sowieso niet vergrotend en ook niet zo diep. Nu de Nikon DK-21M. Die schuif je op de plek van de originele, hij is wat dieper en hij vergroot 20% :) Ondanks dat het een Nikon is past het prima op de 40D (en waarschijnlijk ook prima op de alle andere x0D en xx0D modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Een Konica Minolta A200. :+

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_TsH8DtrNMVE/SFDMTbwUWLI/AAAAAAAAABw/ktyU_S5GUTE/s320/Konica%2BMinolta%2BDiMAGE%2BA200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-10 22:02
Voor m'n verjaardag!
De Lowepro Fastpack 350
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3409/3290157645_4c250a3a39.jpg
En om mijn kennis wat op te vijzelen.
Digitale fotografie Deel 2 van Scot Kelby en Adobe Photoshop Lightroom 2 van meneer Kelby
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3563/3290976672_8d77d7b154.jpg

Verwijderd

Heb de laatste maand wat gerief bijgekocht, Ik had dus al de Nikon D60 met 18-55 kitlens, en sigma 70-300.

Ik heb dus nu nieuw:

Nikon D90 body
Nikon 18-135 lens
Nikon SB-600
Nikon MB-D80

En niet op de foto:

Nikon ML-L3 draadloze afstandsbediening
Lowepro fastpack 250
Interfit 50 cm doorsnee 5 kleurig reflectiescherm

En binnekort nog de MB-D80 EDIT: nu dus wel

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3328/3295020081_ce00fc20cf.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:34

AJK

...

Een stukje analoog glas er bij. Een Vivitar 400MM F5.6

Afbeeldingslocatie: http://anthonykok.nl/Foto/400voor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://anthonykok.nl/Foto/400zij.jpg

Nu nog het stof uit de lens zien te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-10 14:17
Kan die lens niet voor transport in twee delen losgemaakt worden?

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

vandijk schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:55:
Kan die lens niet voor transport in twee delen losgemaakt worden?
Helaas niet, voor transport hoort er een koker bij waar de meeste Champange flessen jaloers op zouden zijn (kwa formaat).
So far heb ik ook nog niet echt uit kunnen vinden hoe de lens geassembleerd is, maar het ziet er naar uit dat disamblage niet zo simpel gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit elkaar halen van zo'n lens is meestal niet het probleem: beginnen met die ring aan de voorkant waar 't serienummer op staat en dan langzaam naar binnen werken.
Het grootste probleem is om 'm daarna weer dusdanig in elkaar zetten dat 'ie ook nog scherpe plaatjes oplevert (en op oneindig kan focussen)... ;)

Een beetje stof in een objectief is overigens meestal helemaal geen probleem, er moeten hele flinke hoeveelheden inzitten wil je 't op de foto kunnen merken. En zo geweldig contrastrijk zal die toeter van zichzelf ook al niet zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
AJK schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:37:
Een stukje analoog glas er bij. Een Vivitar 400MM F5.6

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu nog het stof uit de lens zien te krijgen
Zo'n ding heb ik ook :P Gebruik het nooit, maar het is soms wel leuk om mee te spelen. MF op 400mm is wel waardeloos btw.

Waarschijnlijk heb je niet eens last van de stofjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:19:
Uit elkaar halen van zo'n lens is meestal niet het probleem: beginnen met die ring aan de voorkant waar 't serienummer op staat en dan langzaam naar binnen werken.
Het grootste probleem is om 'm daarna weer dusdanig in elkaar zetten dat 'ie ook nog scherpe plaatjes oplevert (en op oneindig kan focussen)... ;)

Een beetje stof in een objectief is overigens meestal helemaal geen probleem, er moeten hele flinke hoeveelheden inzitten wil je 't op de foto kunnen merken. En zo geweldig contrastrijk zal die toeter van zichzelf ook al niet zijn denk ik.
De uiteindelijke hoeveelheid stof valt eigenlijk toch wel mee dus ik laat hem gewoon in elkaar zitten voorlopig.
Zodra het weer een keertje helder is zal ik hem eens een keer op de maan mikken, daar had ik hem voor gekocht namelijk. Kwa contrast lijkt ie het beter te doen als mijn 70-300 maar dat zou ook door de extra milimeters kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 16:26

Spikey

Making the web accessible!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3496/3301672749_a0653cebae.jpg
Sigma EF-530 DG ST

afgelopen weekend als cadeautje gehad omdat ik, voor die enkele keer dat ik de flits gebruik, niet gelukkig was met de on-board flitsert. het gaat nog veel oefening vergen maar de eerste resultaten stemmen tot tevredenheid. mocht ik nu de flash-bug te pakken krijgen dan gaan we wel eens kijken voor andere gear, voorlopig voldoet deze prima

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Spikey schreef op maandag 23 februari 2009 @ 03:26:
[afbeelding]
Sigma EF-530 DG ST

afgelopen weekend als cadeautje gehad omdat ik, voor die enkele keer dat ik de flits gebruik, niet gelukkig was met de on-board flitsert. het gaat nog veel oefening vergen maar de eerste resultaten stemmen tot tevredenheid. mocht ik nu de flash-bug te pakken krijgen dan gaan we wel eens kijken voor andere gear, voorlopig voldoet deze prima
Tip: leer eerst flitsen zonder omnibounce :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
sOid schreef op maandag 23 februari 2009 @ 10:54:
[...]

Tip: leer eerst sowieso flitsen zonder omnibounce :)
fixed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:42
Voor mijn verjaardag:
Afbeeldingslocatie: http://www.ordelman.org/tmp/IMG_3129.jpg

En een Tamrac Aero 80 tas, die van de aanbieding van €120 voor 40.
Afbeeldingslocatie: http://www.cametaauctions.com/ebay/tamrac/3380/images/3380_blk_01.jpg

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 16:26

Spikey

Making the web accessible!

sOid schreef op maandag 23 februari 2009 @ 10:54:
[...]

Tip: leer eerst flitsen zonder omnibounce :)
will do! :) maar ik dacht ik zet hem gelijk mee op de foto :)
*gaat weer verder zich verdiepen in flits leesvoer*

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 19:43
Had niet teveel poen over voor foto-apparatuur maar wil straks wel fatsoenlijk de kleine op de gevoelige plaat vastleggen... daarom: Canon 450D + Canon EF-S 17-85 IS USM + SanDisk 8 GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-10 14:16

Mad_Demon

de dokter

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v7ub9Xi7BsgevmSrXJzQF5lp/full.jpg

Minolta Maxxum 5000 met een 28-85 F3.5-4.5 lens. Van m'n baas gekregen :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
willem169 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:41:
Had niet teveel poen over voor foto-apparatuur maar wil straks wel fatsoenlijk de kleine op de gevoelige plaat vastleggen... daarom: Canon 450D + Canon EF-S 17-85 IS USM + SanDisk 8 GB :)
Ik ben iig erg blij met je keuze van Canon. Anders was ik de enige mod met Canon die over was :P.

Pagina: 1 ... 9 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.