Je plaatje doet het niet.
Prima te zien hier. Is dit de AF-S of AF-D versie?
De AF-D aangezien de AF-S er anders uitziet xD en de focus beperking niet heeft volgens mij
Dat lijkt me geen van beiden. Nikon zet altijd AF-D of AF-S op het lensplaatje als het om zo een lens gaat. Dit is een 'gewone' AF lens denk ik.Zandpad schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:52:
edit: Volgens http://www.mir.com.my/rb/...ources/AFNikkor/index.htm heeft er nooit een AF-D versie bestaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Teun_2 op 05-02-2011 20:15 ]
Ah ik ging er vanuit dat de AF versie dan AF-D was. AF versie werkt dus niet op body's zonder motor?Teun_2 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:13:
[...]
Dat lijkt me geen van beiden. Nikon zet altijd AF-D of AF-S op het lensplaatje als het om zo een lens gaat. Dit is een 'gewone' AF lens denk ik.
edit: Volgens http://www.mir.com.my/rb/...ources/AFNikkor/index.htm heeft er nooit een AF-D versie bestaan.
Om even in de termen te blijven van de meeste digitaal fotograferende tweakers: Ik heb een grotere geheugenkaart gekocht voor mijn Canon F1. Hiermee kan je i.p.v. 24 of 36 opnamen er 250 op kwijt

Een erg handig en makkelijk mee te nemen ding waar je zeker in combinatie met een motordrive de blits mee kan maken aan de zijlijn van het hockeyveld. Bediening is ook top en houdt heerlijk vast

Even serieus: zelden zo'n ergonomisch onding gezien. Leuk voor de heb (voor paar rotcenten gekocht) maar praktisch nut 0,0

Een erg handig en makkelijk mee te nemen ding waar je zeker in combinatie met een motordrive de blits mee kan maken aan de zijlijn van het hockeyveld. Bediening is ook top en houdt heerlijk vast

Even serieus: zelden zo'n ergonomisch onding gezien. Leuk voor de heb (voor paar rotcenten gekocht) maar praktisch nut 0,0
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Ik heb soms het gevoel dat we hier terug de tijd in gaan
Ik zal het goedmaken door binnenkort m'n nieuwe apparatuur hier neer te zetten (er mist nu nog 1 nogal cruciaal "onderdeeltje")
Er is geen AF-D, alleen een AF en de nieuwere AF-S, zie: http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/serialno.html#300Zandpad schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:52:
Dus het is de AF. Maar op een D90 werkt het gelukkig uitstekend!
Maar vergeet ik bijna deze:

F2 Photomatic by renbull, on Flickr
Jammer dat de lenzen nog niet op me D90 passen. Stomme 'minimum aperture sensor' zit in de weg.
[ Voor 33% gewijzigd door renbull op 05-02-2011 21:32 ]
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Jemig wat een mooie klassieke camera. De evenknie van mijn F1 alleen dan van "the dark side"renbull schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:12:
[...]
Er is geen AF-D, alleen een AF en de nieuwere AF-S, zie: http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/serialno.html#300
Dus het is de AF. Maar op een D90 werkt het gelukkig uitstekend!
Maar vergeet ik bijna deze:
[afbeelding]
F2 Photomatic by renbull, on Flickr
Jammer dat de lenzen nog niet op me D90 passen. Stomme 'minimum aperture sensor' zit in de weg.
Er staat op MP toch ook een mooie F2 (inclusief een motortje dat gebruikt werd om de diafragmaring aan te sturen om zo sluitertijdvoorkeuze te kunnen geven aan de gebruiker). Wel prijzig maar zeker één van de gaafste camera's die ik gezien heb..
Zijn de rubbers nog goed van je camera? Loopt de sluiter netjes op tijd (geen donkere stukken op 1/2000e seconde)? Zo niet heb ik nog wel een adresje van een echte magiër op gebied van mechanische camera's
Ga je er echt mee schieten of heb je het beest voor de heb / verzameling?
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
mennovanw schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:46:
[...]
Jemig wat een mooie klassieke camera. De evenknie van mijn F1 alleen dan van "the dark side"Het is overigens een Photomic zoeker (geen Photomatic).
Er staat op MP toch ook een mooie F2 (inclusief een motortje dat gebruikt werd om de diafragmaring aan te sturen om zo sluitertijdvoorkeuze te kunnen geven aan de gebruiker). Wel prijzig maar zeker één van de gaafste camera's die ik gezien heb..
Zijn de rubbers nog goed van je camera? Loopt de sluiter netjes op tijd (geen donkere stukken op 1/2000e seconde)? Zo niet heb ik nog wel een adresje van een echte magiër op gebied van mechanische camera's![]()
Ga je er echt mee schieten of heb je het beest voor de heb / verzameling?
Rubbers, die zijn toch niet nodig, zonder is lekkerder...
Maar, ze zijn erg bros en waar de spiegel tegenaan 'klap' is die ook nog eens aardig gedesintegreerd.

F2 inside by renbull, on Flickr
Bedankt voor je adresje, Zoetermeer is gelukkig niet zo ver op de fiets
Verder weinig mis mee volgens mij, maar heb hem ook pas een dag.
[ Voor 10% gewijzigd door renbull op 05-02-2011 22:00 ]
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
En dan "even" zo'n volle rol inspoelen in je pattersontankje in de doka...mennovanw schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:22:
Om even in de termen te blijven van de meeste digitaal fotograferende tweakers: Ik heb een grotere geheugenkaart gekocht voor mijn Canon F1. Hiermee kan je i.p.v. 24 of 36 opnamen er 250 op kwijt
Aangezien ik hier weinig Nex voorbij zie komen:

Ik kom van een Sony A200. Nu de Nex-5 met E16mm F2.8 pancake-lens + VCL ECU1 Ultragroothoek-conversielens. En nog een beschermplastic voor de display

Ik kom van een Sony A200. Nu de Nex-5 met E16mm F2.8 pancake-lens + VCL ECU1 Ultragroothoek-conversielens. En nog een beschermplastic voor de display
Ziet er eh uit als een ergonomisch wonder moet ik zeggenDon3k schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:39:
Aangezien ik hier weinig Nex voorbij zie komen:
[afbeelding]
Ik zie de voordelen best van zo'n crossover camera, maar dit is toch geen lekker werkend geheel zo?
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er veel mensen zijn die dit ergonomisch vinden. Het nut van zo'n compacte body met zo'n lens ontgaat me dan ook.Nomad schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:27:
Zal wel aan mij liggen.
Ze hebben het altijd over "spiegelreflex kwaliteit op zak formaat" maar dan heb je wel hele grote zakken
Voordeel van een compact camera is dan toch ook dat je hem makkelijk mee neemt. Zal wel prima zijn voor de mensen die geen spiegelreflex willen maar toch net wat meer willen als een compact camera.
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Van de 10 seconden dat ik hem vast heb gehouden in de winkel vond ik het nog best meevallen. Je houdt hem vast aan de lens, en de grip pakt ook nog best lekker beet. Het ziet er wel vreemd uit ja
Het voelt beter dan het eruit ziet in ieder gevalNomad schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:27:
[...]
Ziet er eh uit als een ergonomisch wonder moet ik zeggen. Zal wel aan mij liggen.
Ik zie de voordelen best van zo'n crossover camera, maar dit is toch geen lekker werkend geheel zo?
en dat is het belangrijkste ook absoluut, dat jij er blij mee bentDon3k schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:59:
[...]
Het voelt beter dan het eruit ziet in ieder gevalVooral voor mij, met mijn kleine handen, is deze perfect. Met bijpassend hoesje gooi ik deze zo in mijn sportrugzakje, en merk je er verder niets van. Zo kan ik hem altijd bij me hebben
Maar het ziet er ergonomisch gewoon als een ramp uit
Ik denk dat je hier juist nog wat hebt om vast te houden. Als je zo'n pancake lens dan lijkt het me toch minder ergonomisch.
Ja daarvoor heb ik een 35/2 gekocht van een heeeeele aardige Gotter voor als ik licht wil reizenNomad schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:13:
[...]
Ik zeul me een ongeluk met mijn cameraspul, dus ik snap je wel.
Heb in mijn zoektocht ook (herhaaldelijk) met de nex familie gespeeld. Bleef toch het overheersende gevoel van "tis net alsof ik m'n iphone tegen een 24-70 hou". En zo voelt het ook.
Uiteindelijk bij een pen e-p2 uitgekomen, wat voor mij als beter doordacht en veel gebalanceerder aanvoelt.
Uiteindelijk bij een pen e-p2 uitgekomen, wat voor mij als beter doordacht en veel gebalanceerder aanvoelt.
Oh die gotter die hem had laten stuiteren, zelf weer in elkaar zette en een glasplaatje overhield? Die?sapphire schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:54:
[...]
Ja daarvoor heb ik een 35/2 gekocht van een heeeeele aardige Gotter voor als ik licht wil reizen
Ik zeul liever moet ik zeggen. Ik schiet bijna altijd betaald werk en dan kan ik het me niet veroorloven om een 35mm erop te zetten en dan bepaalde shots te missen.
verklaard wel die ongekende optische prestatiesNomad schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:39:
[...]
Oh die gotter die hem had laten stuiteren, zelf weer in elkaar zette en een glasplaatje overhield? Die?
Ik zeul liever moet ik zeggen. Ik schiet bijna altijd betaald werk en dan kan ik het me niet veroorloven om een 35mm erop te zetten en dan bepaalde shots te missen.
Maar werk-zeulen is anders dan prive-zeulen hoor
Met een mazzeltje op de kop getikt ... 1 x Nikon SB-28DX + 1 x Nikon SB-28 voor slechts 60 euro incl verzendkosten.
De SB-28 kreeg ik er gratis bij, zat corrosie op de batterijlipjes binnenin. Na grondige schoonmaak is dit geheel weg. En ze werken perfect!
De SB-28 kreeg ik er gratis bij, zat corrosie op de batterijlipjes binnenin. Na grondige schoonmaak is dit geheel weg. En ze werken perfect!

Zolang je er geen 70-200 2.8 opzet valt dat allemaal erg goed mee. Je houdt de combinatie meer aan de lens vast. Het irritantste in gebruik is niet het formaat, maar het gebrek aan knopjes.Nomad schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:13:
[...]
en dat is het belangrijkste ook absoluut, dat jij er blij mee bent. Ik zeul me een ongeluk met mijn cameraspul, dus ik snap je wel
.
Maar het ziet er ergonomisch gewoon als een ramp uit...maar ik heb het nog nooit vast gehad, dus ik geef geen oordeel verder
Je hoeft hem vanwege het kantelbare scherm niet per se op armlengte te houden. Er zijn redelijk wat mensen die hem op heuphoogte houden en van boven op het scherm kijken, net zoals bij een TLR met schachtzoeker dus.Nomad schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:27:
[...]
Ziet er eh uit als een ergonomisch wonder moet ik zeggen. Zal wel aan mij liggen.
Ik vond een nieuwe lens wel gerechtvaardigd nadat ik afgestudeerd ben 

Ouders wilden ook nog wel wat geven dus die hebben meebetaald aan een statief
Statief: Benro A2980T
Balhoofd: Benro BH1-M

430EX || had ik al maar nog niet getoond
Getriggerd met een hähnel remote/trigger combi. Op de Zoom gekocht om als trigger te gebruiken, maar de remote combi komt nu wel goed van pas. Uiteraard als ik mijn camera niet gebruik om mijn statief op de foto te zetten

Getriggerd met een hähnel remote/trigger combi. Op de Zoom gekocht om als trigger te gebruiken, maar de remote combi komt nu wel goed van pas. Uiteraard als ik mijn camera niet gebruik om mijn statief op de foto te zetten
Nice! Heerlijke lens die 17-55jip_86 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 00:04:
Ik vond een nieuwe lens wel gerechtvaardigd nadat ik afgestudeerd ben
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar mss niet zo lang meer, aangezien ik op de markt ben voor een UWA... alleen moet ik nog ff kijken of ik nog geld over houd nadat ik een motor heb gekocht
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Zo, ik heb nu eindelijk al m'n nieuwe apparatuur binnen!
Begonnen met een D40 + 18-55, vervolgens een D90 + 18-105 + 35 1.8 + Tokina 11-16 2.8 + SB-600 en dan nu weer een stap verder! Op het statief en joystick head na zijn alle spullen nieuw op de foto (geschoten met compact):

- Nikon D700
- Nikon 16-35 f/4 VR
- Nikon 35 f/2 D (+ lens-hood)
- Nikon 85 f/1.8 D
- Nikon SB-900
En nog wat accessoires / boeken: Crumpler Cupcake Full Photo BP, Crumpler Industry Disgrace strap, 2x Transcend 8 GB CF, The Photographer's Eye en The Photographer's Mind (beiden van Michael Freeman), Understanding Exposure (Bryan Peterson) en Digital Landscape Photography (Michael Frye).
Enige wat nog rest is de MB-D10 en het boek "Adobe Photoshop CS5 for Photographers". Nu kan ik na talloze reviews en sites te hebben gelezen eindelijk weer lekker foto's schieten

- Nikon D700
- Nikon 16-35 f/4 VR
- Nikon 35 f/2 D (+ lens-hood)
- Nikon 85 f/1.8 D
- Nikon SB-900
En nog wat accessoires / boeken: Crumpler Cupcake Full Photo BP, Crumpler Industry Disgrace strap, 2x Transcend 8 GB CF, The Photographer's Eye en The Photographer's Mind (beiden van Michael Freeman), Understanding Exposure (Bryan Peterson) en Digital Landscape Photography (Michael Frye).
Enige wat nog rest is de MB-D10 en het boek "Adobe Photoshop CS5 for Photographers". Nu kan ik na talloze reviews en sites te hebben gelezen eindelijk weer lekker foto's schieten
Lekker setje :)! Mis je geen 50mm? Het gat tussen 35 en 85 lijkt mij erg groot
?
Ga ik ook even meedoen 
Ik heb hem al een tijdje:

Een Canonetje 28 die ik voor een leuk prijsje kon krijgen, PX625 adapter erin met SR44 zilveroxide batterij. Én gisteren de seals vervangen want die waren in beroerde staat.
Ondertussen ook een deel van de bedrading binnenin vervangen omdat dat erg aangetast was, zoeker en scherpstel systeem schoongemaakt
.
Zit nu een rolletje Kodak plus in om te testen ( 4€ per drie) en als alles goed is ga ik mooie z/w film bestellen die ik getipt kreeg in het community topic
Ik heb hem al een tijdje:

Een Canonetje 28 die ik voor een leuk prijsje kon krijgen, PX625 adapter erin met SR44 zilveroxide batterij. Én gisteren de seals vervangen want die waren in beroerde staat.
Ondertussen ook een deel van de bedrading binnenin vervangen omdat dat erg aangetast was, zoeker en scherpstel systeem schoongemaakt
Zit nu een rolletje Kodak plus in om te testen ( 4€ per drie) en als alles goed is ga ik mooie z/w film bestellen die ik getipt kreeg in het community topic
Ik heb hem 2 jaar geleden ook al eens gekocht (bij dezelfde winkel cameranu.nl), maar ik had hem anderhalf jaar geleden verkocht omdat hij op de 5d1 niet helemaal lekker presteerde qua AF.
Nu dus weer gekocht, die sigma 50 1.4. Voor op de 50d en 5d2 en straks op de 5d3 als die later dit jaar uit komt.
Optisch blijft het een topding, dus wilde hem weer in de tas hebben. Wel wat zonde van het geld om hem 2x te kopen, maar goed
Soms moet je iets kwijt zijn om het te waarderen. Ik heb al vaker objectieven dubbel gekocht. Gaat na een tijdje toch jeuken en als je dan de foto's terugkijkt ben je weer verkochtNomad schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:57:
[afbeelding]
Ik heb hem 2 jaar geleden ook al eens gekocht (bij dezelfde winkel cameranu.nl), maar ik had hem anderhalf jaar geleden verkocht omdat hij op de 5d1 niet helemaal lekker presteerde qua AF.
Nu dus weer gekocht, die sigma 50 1.4. Voor op de 50d en 5d2 en straks op de 5d3 als die later dit jaar uit komt.
Optisch blijft het een topding, dus wilde hem weer in de tas hebben. Wel wat zonde van het geld om hem 2x te kopen, maar goed
Deze trouwens wel goed getest op misfocus? Of kun je het nu met micro adjust genoeg bijstellen?
Leica MM + Sony A9
Ik zal hem morgen nog wel even nalopen. Niet heel uitgebreid maar gewoon even wat shots maken en zien of ik daar iets raars in vind. De winkel heeft goede voorwaarden, als die niet goed is kan ik hem zo terug brengen binnen 14 dagen.RobertJRB schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:42:
[...]
Soms moet je iets kwijt zijn om het te waarderen. Ik heb al vaker objectieven dubbel gekocht. Gaat na een tijdje toch jeuken en als je dan de foto's terugkijkt ben je weer verkocht
Deze trouwens wel goed getest op misfocus? Of kun je het nu met micro adjust genoeg bijstellen?
De 70mm heb ik inmiddels al een tijdje. Zeer mooi spul.
En gisteren is ook nog wat leuk speelgoed binnengekomen voor mijn iPhone. 

Wat test shots met de macro:

Nu de 40mm pancake nog en dan kan ik gaan sparen voor de 15mm en de 35mm macro.
Of misschien had ik hier toch op moeten wachten.

Wat test shots met de macro:

Nu de 40mm pancake nog en dan kan ik gaan sparen voor de 15mm en de 35mm macro.
Of misschien had ik hier toch op moeten wachten.

Als je iets doet, doe het dan goed.
hahah vet die lensjes voor de iphone! Waar heb je die vandaan?
De link staat bovenin zijn post...Scirocco schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:00:
hahah vet die lensjes voor de iphone! Waar heb je die vandaan?
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
En dan denk je behulpzaam te zijn door een link te plaatsen.
Die lensjes passen trouwens op bijna alle mobieltjes, mits het ringetje erop geplakt kan worden. Op de iPhone 4 zit het metalen ringetje over je flitser heen, maar die gebruikte ik toch nooit. De lensjes plakken magnetisch aan het ringetje, dus zijn makkelijk te wisselen. Het is alleen even opletten dat het lensje goed gecentreerd is.
Als je iets doet, doe het dan goed.
Weer flink wat nieuw speelgoed ingeslagen voor mijn Canon 550D, erg blij mee. Allemaal filmspul, fotograferen doe ik er eigenlijk amper mee. Een snelle foto. Nieuw in de set-up zijn:

-Secced DV6 statief. Erg blij mee, werkt goed. Is een "na-maak" Sachtler, maar wel van goede kwaliteit. Met €1000,- nog steeds niet goedkoop, maar een stukje beter betaalbaar. De DV6 is de tegenhanger van de Sachtler FSB6.
-Sennheiser K6/ME66 mic in Rode SM3 shockmount. Goede deal op marktplaats kunnen scoren. Sennheiser set bestaande uit K6 en ME64 en ME66 kapsels. Maandag voor het eerst mee gewerkt, goede kwaliteit. Daarnaast ook Rycote blimp en Rode boompole bij gekregen.
-Juiced Link CX231 mixer. Om de Sennheisers aan te sluiten natuurlijk wel XLR ingangen nodig. Hele goede kwaliteit preamps. Terwijl de gain hoog staat toch weinig noise/ruis. Ook geen gezeur maar met Plural Eyes, die wilde de laatste tijd niet meer goed bij mij.

-Secced DV6 statief. Erg blij mee, werkt goed. Is een "na-maak" Sachtler, maar wel van goede kwaliteit. Met €1000,- nog steeds niet goedkoop, maar een stukje beter betaalbaar. De DV6 is de tegenhanger van de Sachtler FSB6.
-Sennheiser K6/ME66 mic in Rode SM3 shockmount. Goede deal op marktplaats kunnen scoren. Sennheiser set bestaande uit K6 en ME64 en ME66 kapsels. Maandag voor het eerst mee gewerkt, goede kwaliteit. Daarnaast ook Rycote blimp en Rode boompole bij gekregen.
-Juiced Link CX231 mixer. Om de Sennheisers aan te sluiten natuurlijk wel XLR ingangen nodig. Hele goede kwaliteit preamps. Terwijl de gain hoog staat toch weinig noise/ruis. Ook geen gezeur maar met Plural Eyes, die wilde de laatste tijd niet meer goed bij mij.
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Exact hetzeflde lensje (de groothoek iig) hebben ze bij DealExtreme ook.
(Ik heb hem toevallig net van de week binnen gekregen.)
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Ik heb eindelijk een nieuwe bulb gevonden voor in mijn flitser, een van mijn eerste "echte" flitsers die ik al heel lang heb.
De flitser komt uit de tijd dat benamingen nog zo lang mogelijk moesten zijn en heet voluit de "Philips P536-G Thyristor CLS-X". Bij het lampje zaten nog 3 nieuwe originele kleurenfilters die in de flitskop geschoven kunnen worden en een originele diffusor "hood".
Voor in totaal een tientje hoor je mij dus niet klagen.
Op de nu volgende "foto" is de flitser gedeeltelijk te zien. Dit was puur een testje om te kijken of de flitser ook daadwerkelijk flitste in opdracht van de camera, ik richt niet graag op helemaal niets.
Heb je gevoelige ogen, kijk dan niet en wacht tot ik de "foto" morgen vervang door een echte foto, dit is het beste wat ik op dit moment kon doen zonder mijn vriendin te wekken
Ok, betere foto. Voor de gelegenheid heb ik hem even op de camera gezet waar hij oorspronkelijk voor is aangeschaft. Let niet op het stof, de rommel en het (ontbreken van) licht, we zijn aan het verbouwen.
De flitser komt uit de tijd dat benamingen nog zo lang mogelijk moesten zijn en heet voluit de "Philips P536-G Thyristor CLS-X". Bij het lampje zaten nog 3 nieuwe originele kleurenfilters die in de flitskop geschoven kunnen worden en een originele diffusor "hood".
Op de nu volgende "foto" is de flitser gedeeltelijk te zien. Dit was puur een testje om te kijken of de flitser ook daadwerkelijk flitste in opdracht van de camera, ik richt niet graag op helemaal niets.
Heb je gevoelige ogen, kijk dan niet en wacht tot ik de "foto" morgen vervang door een echte foto, dit is het beste wat ik op dit moment kon doen zonder mijn vriendin te wekken
Ok, betere foto. Voor de gelegenheid heb ik hem even op de camera gezet waar hij oorspronkelijk voor is aangeschaft. Let niet op het stof, de rommel en het (ontbreken van) licht, we zijn aan het verbouwen.

[ Voor 11% gewijzigd door MadMan op 13-02-2011 04:20 ]
W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic
Sinds gister heel blij met de Nikon AF-S 16-35 F4 N! :-D.

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
@cyberrobin: leuke lens, heb had hem ook sindskort
Wel last van behoorlijke distortion in sommige gevallen, maar dat valt te corrigeren in post-processing. Veel plezier ermee!
Vraag ik me nog wel af, vanwaar deze op crop? Wil je binnenkort overstappen op full-frame?
Vraag ik me nog wel af, vanwaar deze op crop? Wil je binnenkort overstappen op full-frame?
[ Voor 52% gewijzigd door Nordlys op 15-02-2011 19:42 . Reden: sinds vandaag de 16-35 omgeruild voor de 14-24 ]
Ja, het plan is wel over te gaan stappen op fullframe.
Waarom zou je geen 16-35 voor crop moeten aanschaffen dan?
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
omdat 16 niet zo wijd is op crop denk ikwavemaster100 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:41:
[...]
Je betaalt enorm veel voor een f/2.8 lens die op crop een standaard bereik heeft en dan ook nog eens bij 35mm al ophoudt. Je kunt dan beter een 17-55 f/2.8 van Canon/Tamron/Sigma nemen voor een veel aantrekkelijkere prijs en je krijgt er dan een veel lichtere lens met IS voor terug.wavemaster100 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:41:
[...]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Het is in dit geval een f/4 lens, maar je verhaal is nog steeds wel waar. Er zijn voor crop nou eenmaal betere alternatieven.
Tijdens de Mediamarkt btw actie een Canon 60D erbij gekocht.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Verwijderd
Dat ziet er mooi uit. Gefeliciteerd!
Ik hoop met de tijd een nieuwe 5D te kunnen posten. Ik wil zo graag over op FF.
Ik hoop met de tijd een nieuwe 5D te kunnen posten. Ik wil zo graag over op FF.
Ik heb de Canon EF-S 17-55 2.8 en EF 16-35 2.8 L wat met elkaar zitten vergelijken en eerlijk gezegd hoef ik die EF-S niet meerUniversal Creations schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:15:
Je betaalt enorm veel voor een f/2.8 lens die op crop een standaard bereik heeft en dan ook nog eens bij 35mm al ophoudt. Je kunt dan beter een 17-55 f/2.8 van Canon/Tamron/Sigma nemen voor een veel aantrekkelijkere prijs en je krijgt er dan een veel lichtere lens met IS voor terug.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wat een beauty. Geld ook voor de A1 trouwens.MadMan schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 03:11:
Ik heb eindelijk een nieuwe bulb gevonden voor in mijn flitser, een van mijn eerste "echte" flitsers die ik al heel lang heb.
[afbeelding]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Statief en remote gekocht voor m'n D7000.
Statief is een budget dingetje van Manfrotto. Het kan allemaal wel wat steviger en stabieler. Maar in mijn geval voldoet ie goed genoeg.
Remote kan ik nog weinig over zeggen, er zat geen batterij bij. Die krijg ik morgen pas. Via het kabeltje werkt ie prima overigens.
They who buy the dip, deserves the rip.
Wat vind jij betere alternatieven? Ik zit op dit moment te twijfelen of ik hem wel ga houden. Aanstaande zaterdag ga ik hem uittesten waarvoor ik hem in eerste instantie gekocht heb. fotograferen in discotheken. Ik twijfel voornamelijk aan de lichtsterkte. Maar ik vond het de beste keus qua budget. aangezien de 17-55 2.8 en de 14-24 2.8 toch wel buiten het budget vallen.jvdgeest schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:21:
Het is in dit geval een f/4 lens, maar je verhaal is nog steeds wel waar. Er zijn voor crop nou eenmaal betere alternatieven.
Yeah, I know.. eerst 900 euro uitgeven en daarna pas denken of het de juiste keus is..

[ Voor 8% gewijzigd door CptMorgan op 15-02-2011 14:18 ]
de sigma 18-50, tamron 17-50....2e hands 17-55 nikon.....2e hands 17-35...keuze genoeg als je lichtsterker wilt.cyberrobin schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:17:
[...]
Wat vind jij betere alternatieven? Ik zit op dit moment te twijfelen of ik hem wel ga houden. Aanstaande zaterdag ga ik hem uittesten waarvoor ik hem in eerste instantie gekocht heb. fotograferen in discotheken. Ik twijfel voornamelijk aan de lichtsterkte. Maar ik vond het de beste keus qua budget. aangezien de 17-55 2.8 en de 14-24 2.8 toch wel buiten het budget vallen.
Yeah, I know.. eerst 900 euro uitgeven en daarna pas denken of het de juiste keus is..![]()
Maar lenzen kopen is persoonlijk en er is geen absolute beste.
Waarom neem je geen Tokina 11-16? Voor partyfotografie ideaal. Is lichtsterk, goede bouwkwaliteit, ultra-wide waardoor je minder ruimte nodig hebt om foto's te maken, enz. Voor rond de 550 euro geen slechte koop. Het ligt vooralsnog aan je keuze's, voor gewone zoomlenzen heeft Martijn een lijstje staan met alternatieven. Houdt er rekening mee dat de 17-35 wel lichtsterker is, maar in het centrum minder scherp dan de 16-35. Beiden hebben hun voor- en nadelen. De 17-35 is ook geschikt voor full-frame. De Tokina 11-16 niet (alleen de laatste paar mm's). Maar ik zou me er niet te druk om maken, mocht je ooit full-frame gaan dan verkoop je zo'n lens zo weer, voor een goed bedrag.
wel heel wijd een 11-16. Leuk voor overzicht shots, maar je beperkt jezelf behoorlijk. Maar nogmaals, het is super persoonlijk welke lens bij je past.jvdgeest schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:19:
Waarom neem je geen Tokina 11-16? Voor partyfotografie ideaal. Is lichtsterk, goede bouwkwaliteit, ultra-wide waardoor je minder ruimte nodig hebt om foto's te maken, enz. Voor rond de 550 euro geen slechte koop. Het ligt vooralsnog aan je keuze's, voor gewone zoomlenzen heeft Martijn een lijstje staan met alternatieven. Houdt er rekening mee dat de 17-35 wel lichtsterker is, maar in het centrum minder scherp dan de 16-35. Beiden hebben hun voor- en nadelen. De 17-35 is ook geschikt voor full-frame. De Tokina 11-16 niet (alleen de laatste paar mm's). Maar ik zou me er niet te druk om maken, mocht je ooit full-frame gaan dan verkoop je zo'n lens zo weer, voor een goed bedrag.
Persoonlijk zou ik een 5d2 pakken met 24-70 van canon, it's what i did
Haha, ja, al je apparatuur verkopen en overstappen op Canon, goed advies!
Mag je direct wennen aan een andere bediening en brakke AF (
). Maar de Tokina 11-16 is heel goed te doen bij partyfotografie hoor. Je moet dicht op je onderwerp staan en niet teveel mensen in de randen neerzitten, anders worden de armen dik en gezichten raken vervormd. Het blijft zoals je zegt wel smaak.
Dan had je een brakke 17-55 2.8, want in allerlei testen blijkt er weinig verschil tussen die 2 te zitten qua scherpte en contrast. Bij photozone is de 17-55 zelfs een stukje scherper (ook aan de randen). Er zijn trouwens meer mogelijkheden om op fullframe wijder dan 24mm te schieten... (zie mijn gear).nero355 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:08:
[...]
Ik heb de Canon EF-S 17-55 2.8 en EF 16-35 2.8 L wat met elkaar zitten vergelijken en eerlijk gezegd hoef ik die EF-S niet meerDe EF L is echt veeeel scherper
Daarnaast wil ik nog een keer de 5D MKIII er een keer bij hebben om wijder dan 24 mm. te kunnen schieten dus dan is de keuze best wel simpel ...
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Aangezien ik een upgrade wilde op tele gebied (meer mm's en/of meer scherpte) en ik de Sigma opties toch niet echt vertrouw dat ze me tevreden gaan stellen maar iets dieper in de buidel getast en voor de Nikon "budget" teleprime + teleconverter en monopod gegaan:
Nikon AF-S 300mm f/4D IF-ID + Nikon TC-14EII + Manfrotto 680B monopod en 234RC tilthead:

Verschil in scherpte tussen 70-300VR @ 300mm f/5.6 en 300mm f/4 @ 300mm f/5.6 (50% crops verkleind naar forum formaat):

70-300vr

300mm f/4
Heb even geen vergelijkbaar testshot met de TC er op, maar daarmee levert ie nauwelijks scherpte in. Met deze lens heb ik in elk geval ook het vertrouwen dat als ik in de toekomst mijn D40 vervang door een D7000 of iets dergelijks, dat al die extra pixels ook echt benut gaan worden
Nikon AF-S 300mm f/4D IF-ID + Nikon TC-14EII + Manfrotto 680B monopod en 234RC tilthead:

Verschil in scherpte tussen 70-300VR @ 300mm f/5.6 en 300mm f/4 @ 300mm f/5.6 (50% crops verkleind naar forum formaat):

70-300vr

300mm f/4
Heb even geen vergelijkbaar testshot met de TC er op, maar daarmee levert ie nauwelijks scherpte in. Met deze lens heb ik in elk geval ook het vertrouwen dat als ik in de toekomst mijn D40 vervang door een D7000 of iets dergelijks, dat al die extra pixels ook echt benut gaan worden
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Orion84 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:19:
Aangezien ik een upgrade wilde op tele gebied (meer mm's en/of meer scherpte) en ik de Sigma opties toch niet echt vertrouw dat ze me tevreden gaan stellen maar iets dieper in de buidel getast en voor de Nikon "budget" teleprime + teleconverter en monopod gegaan:
Waarom een monopod? Ik heb ook sinds kort een 300mm1:4 , maar dan de oude. Kan bij wat donkerder weer toch ook wel een steuntje onder de camera gebruiken en helemaal als ik een geschikte teleconverter heb gevonden met een AF drivepin, maar kom er niet uit, mono- of tri- pod
imho: mono als je wat meer wilt bewegen, iets links iets rechts, on-effen terrein en niet steeds de poten wilt aanpassen...
Tri als je vast op 1 plek staat...
RenBull: Hier staat een lijst met alle bekende TCs en de compatibiliteit
. Hope it helps!
RenBull: Hier staat een lijst met alle bekende TCs en de compatibiliteit
Ook dan is ie niet geschikt voor FF. Ok, de hele sensor is gevuld met beeld, maar de randen zijn zo belabberd dat het bijna onbruikbaar is. Dus moet je croppen en dan hou je een plaatje met een beeldhoek dat eerder op 20mm lijkt dan 16mm.jvdgeest schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:19:
De Tokina 11-16 niet (alleen de laatste paar mm's).
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Wat Pat-Juh zegt inderdaad, monopod is een stuk flexibeler (en ook veel minder gesjouw) dan een driepoot. Meestal ga ik niet ergens op één plek stil zitten, maar maak ik gewoon een wandeling door een natuurgebied om onderweg foto's te maken als ik wat interessants tegenkom. Een monopod is dan gewoon makkelijker en geeft net even dat stukje extra steun, waardoor het wat prettiger werken is met zo'n wat zwaarder objectief. Je kan hem er niet rotsvast mee stilhouden, zoals met een driepoot, maar je hoeft hem in elk geval niet de hele tijd zelf opgetild te houden als je staat te turen / wachten op het moment om af te drukken.
Bovendien had ik al een driepoot, al is dat een wat cheap-ass ding, dus ik moet nog ff kijken of die deze lens houdt. Dankzij de betere gewichtsverdeling met de statiefgondel valt dat misschien nog wel mee. En anders kan ik altijd nog de driepoot van m'n pa een keer lenen, voor die enkele keer dat ik echt ergens zou willen gaan zitten.
Sowieso is het altijd maar de vraag in hoeverre een statief je gaat helpen. De sluitertijden waarbij je een statief nodig hebt zijn vaak toch niet genoeg om je onderwerp te "bevriezen". Het is voor mij ook meer het gemak van niet de hele tijd die lens op moeten tillen dan echt de behoefte aan stabilisatie.
Bovendien had ik al een driepoot, al is dat een wat cheap-ass ding, dus ik moet nog ff kijken of die deze lens houdt. Dankzij de betere gewichtsverdeling met de statiefgondel valt dat misschien nog wel mee. En anders kan ik altijd nog de driepoot van m'n pa een keer lenen, voor die enkele keer dat ik echt ergens zou willen gaan zitten.
Sowieso is het altijd maar de vraag in hoeverre een statief je gaat helpen. De sluitertijden waarbij je een statief nodig hebt zijn vaak toch niet genoeg om je onderwerp te "bevriezen". Het is voor mij ook meer het gemak van niet de hele tijd die lens op moeten tillen dan echt de behoefte aan stabilisatie.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Bedankt voor de lijst! TopPat-Juh schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:06:
imho: mono als je wat meer wilt bewegen, iets links iets rechts, on-effen terrein en niet steeds de poten wilt aanpassen...
RenBull: Hier staat een lijst met alle bekende TCs en de compatibiliteit. Hope it helps!
Zo wil ik m ook gebruiken, dus dan is een monopod in het voordeel. Maar het blijft een lastige afweging.Orion84 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:55:
Wat Pat-Juh zegt inderdaad, monopod is een stuk flexibeler (en ook veel minder gesjouw) dan een driepoot. Meestal ga ik niet ergens op één plek stil zitten, maar maak ik gewoon een wandeling door een natuurgebied om onderweg foto's te maken als ik wat interessants tegenkom. Een monopod is dan gewoon makkelijker en geeft net even dat stukje extra steun, waardoor het wat prettiger werken is met zo'n wat zwaarder objectief. Je kan hem er niet rotsvast mee stilhouden, zoals met een driepoot, maar je hoeft hem in elk geval niet de hele tijd zelf opgetild te houden als je staat te turen / wachten op het moment om af te drukken.
Ik heb zitten twijfelen, maar uiteindelijk besloten om m'n 2-week geleden aangeschafte 16-35 in te ruilen voor de 14-24. De distortion viel me toch tegen van de 16-35, en die 2mm extra en de lichtsterke is ook erg mooi. Daarbij nog een 70-200 II aangeschaft 
Binnen +/- 1 of 2 jaar ga ik denk ik nog een 24-70 aanschaffen en een backup body, om de boel ook een beetje terug te verdienen. Maar voorlopig nog tijd om allemaal dingen bij te leren. M'n portemonnee vind me niet meer zo aardig sinds vandaag, maar wat een mooie lenzen! Hier 2 vlugge foto's:

Binnen +/- 1 of 2 jaar ga ik denk ik nog een 24-70 aanschaffen en een backup body, om de boel ook een beetje terug te verdienen. Maar voorlopig nog tijd om allemaal dingen bij te leren. M'n portemonnee vind me niet meer zo aardig sinds vandaag, maar wat een mooie lenzen! Hier 2 vlugge foto's:

je upgrade lekker door de laatste weken zeg...Je hebt in een maand tijd voor 5000 euro ofzo geupgrade?
Economie lekker aan het stimuleren in ieder geval
Economie lekker aan het stimuleren in ieder geval
Als Canon-man ga ik het toch zeggen.....very nice
In totaal heeft het inderdaad zoiets gekost Martijn, maar aan dat bedrag wil ik voorlopig even niet meer aan terugdenken
Voorlopig ook maar even geen upgrades meer, nu tijd om er fun mee te hebben.
Thanks sapphire
Thanks sapphire
Ik gok eerder dan 1-2 jaarjvdgeest schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:29:
Pracht setje!
edit:
my bad vergeten alleen eigen foto's mogen komen er morgen dus aan
!
my bad vergeten alleen eigen foto's mogen komen er morgen dus aan

[ Voor 38% gewijzigd door Pat-Juh op 16-02-2011 16:51 . Reden: foutje! ]
Hier hebben we de TR knop voor uitgevonden
[ Voor 86% gewijzigd door PowerUp op 16-02-2011 15:42 ]
@jvdgeest: dat zijn twee hele mooie lenzen, ga je vast veel plezier aan beleven!
Voor mij geld dat ik juist van m'n 70-200 2.8 af ben, dit er voor in de plaats gehaald:

Binnenkort nog een 1.4 extender erbij voor de sporadische gevallen dat ik meer bereik nodig heb
Voor mij geld dat ik juist van m'n 70-200 2.8 af ben, dit er voor in de plaats gehaald:

Binnenkort nog een 1.4 extender erbij voor de sporadische gevallen dat ik meer bereik nodig heb
De Canon versies passen niet op de lenzen die nu in je signature staan. Oepstommyz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:32:

This footer is intentionally left blank
Heb de laatste tijd wat nieuwe apparatuur gekocht, ik investeer met name nu ook in echt goed glas

Wat je hier ziet v.l.n.r.:
Canon Eos 1n met PB-E2 (1N is van mp voor een erg mooie prijs en grip is nieuw van de KE, en heb hem kunnen vinden thanks to menno
) (sinds vandaag)
Canon EF 17-40L (heb gelijk een EW-83J zonnekap erbij gekocht voor betere coverage op crop, trouwens voor erg mooie prijs gevonden tweedehands op MP, ook dankzij menno
) (sinds afgelopen zondag)
Canon Eos 1D mk1 (heb ik al sinds oktober 2010, maar nog niet laten zien op tweakers, wat een heerlijke camera
)
Canon EF 70-200 4L IS (nieuw gekocht, heb hem sinds eind december 2010, superscherpe lens, ben er erg tevreden over)

Wat je hier ziet v.l.n.r.:
Canon Eos 1n met PB-E2 (1N is van mp voor een erg mooie prijs en grip is nieuw van de KE, en heb hem kunnen vinden thanks to menno
Canon EF 17-40L (heb gelijk een EW-83J zonnekap erbij gekocht voor betere coverage op crop, trouwens voor erg mooie prijs gevonden tweedehands op MP, ook dankzij menno
Canon Eos 1D mk1 (heb ik al sinds oktober 2010, maar nog niet laten zien op tweakers, wat een heerlijke camera
Canon EF 70-200 4L IS (nieuw gekocht, heb hem sinds eind december 2010, superscherpe lens, ben er erg tevreden over)
Ik ben vandaag een nieuw walkaround/rag cheapo lensje gaan halen voor op mijn 400D, een Canon EF-S 55-250 f/4-5,6 IS.
Nog verassend scherp voor zo'n cheap ding moet ik zeggen, prima voor het doel, en geen gat meer tussen deze en de 18-55 kitlens die ik ook voornamelijk voor walkaround/rag gebruik.

Nu nog een DX zonnekapje erop en klaar. Iemand enig idee of die DX kapjes een beetje goede pasvorm hebben?
Nog verassend scherp voor zo'n cheap ding moet ik zeggen, prima voor het doel, en geen gat meer tussen deze en de 18-55 kitlens die ik ook voornamelijk voor walkaround/rag gebruik.

Nu nog een DX zonnekapje erop en klaar. Iemand enig idee of die DX kapjes een beetje goede pasvorm hebben?
W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic
Verwijderd
@Leevmeister: Mooie collectie heb je allemaal gekocht daar!
@jvdgeest: Mooie aankopen... ben jaloers! Daar ga je ook veel plezier aan hebben
@Orion84: Mooie upgrade voor meer tele te hebben!!!
@jvdgeest: Mooie aankopen... ben jaloers! Daar ga je ook veel plezier aan hebben
@Orion84: Mooie upgrade voor meer tele te hebben!!!
Vandaag weer 2 leuke dingetjes erbij:

Wat zie je:
Canonet 28, seals moeten nog vervangen worden, en nieuwe batterijen zijn al onderweg ervoor
Canon Eos 5 QD, ja hoor met een heuse databack
, eigenlijk had ik deze eerder gekocht dan de 1N, want was helemaal niet van plan die te kopen, maar de 1N was zo'n goede deal, dus die kwam er ook bij

Wat zie je:
Canonet 28, seals moeten nog vervangen worden, en nieuwe batterijen zijn al onderweg ervoor
Canon Eos 5 QD, ja hoor met een heuse databack
Verwijderd
Sinds gisteren een nieuw glaswerkje 

U ziet hier:
Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM
Canon ET-67 Zonnekap
Wat een heerlijke lens is dit zeg een aanraden voor iedereen

U ziet hier:
Canon ET-67 Zonnekap
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 13:45 . Reden: Spelfout xD ]
Voor die seals van de Canonet zou ik op ebay eens kijken. Pas voor Menno en mijzelf 2 setjes besteld en dat kosten 8~9 euro inc. verzending.Leevmeister schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:47:
Vandaag weer 2 leuke dingetjes erbij:
[afbeelding]
Wat zie je:
Canon Eos 5 QD, ja hoor met een heuse databack, eigenlijk had ik deze eerder gekocht dan de 1N, want was helemaal niet van plan die te kopen, maar de 1N was zo'n goede deal, dus die kwam er ook bij
Maar mooie collectie analoge speeltjes heb je zo! Ik zelf ben ook eens aan het neuzen naar een EOS 5, het liefst een 3 maar die zijn nog erg aand e prijs en zoveel ga ik het denk niet gebruiken.

Hoya NDx8
Sigma EX DG 77mm UV filter
Gekregen om met langere sluitertijden te werken en om me 70-200 EX 2.8 II te voorzien van een uv filter (op strand met storm wel lekker anders gebruik ik deze amper.
Gebruik hiervoor de TR knop
[ Voor 93% gewijzigd door PowerUp op 21-02-2011 09:14 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Heerlijk stukje glas, ga je veel plezier aan beleven!Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:57:
Sinds gisteren een nieuw glaswerkje
[afbeelding]
U ziet hier:
Canon ET-67 Zonnekap
40D | 8 | 50 | 100 | 300
Da's een fijn apparaat jaLeevmeister schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:43:
Canon Eos 1D mk1 (heb ik al sinds oktober 2010, maar nog niet laten zien op tweakers, wat een heerlijke camera)
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Even een herinnering aan de topicwaarschuwing: filters horen bij 'klein spul' en horen dus niet in dit topic thuis.
Mijn Lowepro AW100 tasje die ik met mijn 550D had gekocht werd echt te klein voor al mijn spullen. Na lang zoeken de ideale oplossing gevonden: een Pelicase 1560 met divider set! Alles past er lekker in
Vandaag ook nog met mijn vaste opdrachtgever mixer wezen kopen. Van die zaak gratis nieuwe ophanging gekregen voor mijn oude Rycote blimp, echt super tof van ze!

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Via Foto Jupiter aan deze nieuwe flitser gekomen, 40 euro onder de laagste pricewatch prijs gewoon met factur en (fabrieks)garantie. Geprobeerd hem als echt productfoto vast te leggen m.b.v. de popup-flash, waarschijnlijk de laatste keer dat ik die gebruik.

Ze koste een arm en twee benen .. maar -Oh- wat een lens:
knip
Nikon/Nikkor 35mm f/1.4G, zonder enige twijfel het meest geweldige stukje glas in mijn rugzak.
knip
Nikon/Nikkor 35mm f/1.4G, zonder enige twijfel het meest geweldige stukje glas in mijn rugzak.
[ Voor 37% gewijzigd door PowerUp op 22-02-2011 00:06 . Reden: geen stockplaatjes ]
This space intentionally left blank.
hiervoor is er de TR uitgevonden
[ Voor 93% gewijzigd door PowerUp op 22-02-2011 00:07 ]
Point taken - zal dat morgen dan ook even doenLeevmeister schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:37:
[...]
Ehm wil niet irritant doen, maar dit staat in de topicwarning:
Waarschuwing:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
Dat je het even weet
@iworx, ik ben jaloers... Heb je hiervoor een andere 35mm gehad (de 2.0D bijv.)? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Het is een nieuwe lens en er zijn weinig reviews over te vinden. Zoals altijd bij nieuwe lenzen zijn mensen erg kritisch. Voor hoeveel heb je hem gekocht? Ik hoop dat die binnen een jaar tijd nog even aardig in prijs zakt...
'k heb 'm nu een week - en ben er erg over te spreken. Had nog geen primes. Dit is de eerste.jvdgeest schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:47:
@iworx, ik ben jaloers... Heb je hiervoor een andere 35mm gehad (de 2.0D bijv.)? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Het is een nieuwe lens en er zijn weinig reviews over te vinden. Zoals altijd bij nieuwe lenzen zijn mensen erg kritisch. Voor hoeveel heb je hem gekocht? Ik hoop dat die binnen een jaar tijd nog even aardig in prijs zakt...
Mijn ander glas is allemaal f/2.8 (24-70 en 70-200). De scherpte is fenomenaal, de bokeh is zalig.
Eerste shoot die ik er mee deed was er een voor de lokale toneelclub in een refter, onder zo'n vierkant TL armatuur met flits op de camera en een sunbounce. Resultaten van die shoot staan hier op Flickr
Bedankt voor je reactie. Morgen ff een foto plaatsen van die mooie lens he
[ Voor 3% gewijzigd door Nordlys op 22-02-2011 00:24 ]

Bij deze, een zelfgemaakt plaatje - De Nikon 35mm f/1.4G
Wat mij betreft, de voorloper van een bijkomende prime (85mm f/1.4)
Niet alles is splinternieuw, maar op de Sigma na allemaal dit laatste half jaar aangeschaft. Dus tijd voor een update. Ik kom van een EOS 350D met de kitlens (zwerft ook nog ergens rond) en de Sigma. Best nog wel een upgrade zo te zien 

U ziet van links naar rechts:
pricewatch: Canon EF 50mm f/1.8 II
pricewatch: Sigma 18-200mm f3.5-6.3 DC OS (Canon)
pricewatch: Tamron SP AF 17-50mm f/2,8 XR Di-II VC LD ASP IF (Canon)
pricewatch: Canon EF 70-200mm f/4L USM
pricewatch: Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM (sinds gisteren.... mjammie!!)
pricewatch: Canon EOS 7D
Zo, kom maar op vakantie!

U ziet van links naar rechts:
pricewatch: Canon EF 50mm f/1.8 II
pricewatch: Sigma 18-200mm f3.5-6.3 DC OS (Canon)
pricewatch: Tamron SP AF 17-50mm f/2,8 XR Di-II VC LD ASP IF (Canon)
pricewatch: Canon EF 70-200mm f/4L USM
pricewatch: Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM (sinds gisteren.... mjammie!!)
pricewatch: Canon EOS 7D
Zo, kom maar op vakantie!
No drama
Dit topic is gesloten.
Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.