Nietus! De autofocus van m'n 5D2 is briljant!!!!universal creations schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:47:
[...]
De 1D2(n) doet het qua iso-prestaties niet beter dan een 40D, eerder slechter. Kun je beter kijken naar een 1Ds2 of een 5D (maar die is qua focus-accuratie wat minder goed).
Ok, de autofocus van sOid's 5D2 is bijna net zo goed als die van de 1D-serie....sOid schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:00:
[...]
Nietus! De autofocus van m'n 5D2 is briljant!!!!
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Niet nieuws, maar wel een leuk feitje. Ik dacht dat ik een nieuwe Wired Remote voor mijn 40D kon kopen, aangezien mijn huidige zo'n 1,5 uur in de wasmachine had meegedraaid. Ik sluit hem echter weer aan op mijn 40D, en werkt perfect, ik kan nergens aan merken wat er anders zou moeten zijn. Dus hulde voor Canon
(en een beetje minder voor mij, aangezien ik mijn kleren moet controleren voordat ze in de was gaan
)
Verwijderd
Oke, ik heb even wat reviews gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat een 1d2n voor mij zou afvallen.
Dus blijf ik toch echt bij mijn keuze van een 1dIII of een 1dIV.
Uiteindelijk zal het er wel op neerkomen dat ik wacht omdat ik het wel een beetje eens ben met Wouter87.
Ben echt geen pixelneuker, maar het betekend wel dat ik qua pixels op gelijk niveau blijf. Een 5dII valt ook sowieso voor me af vanwege de focus.
Het geeft in iedergeval weer stof tot nadenken!
Maar goed, ik zie dat we in het nieuwe apparatuur topic zitten en waar een kleine opmerking van mij zich uitmond in een grote discussie over een camera upgrade zal ik verder mijn mond hier houden.
Dus blijf ik toch echt bij mijn keuze van een 1dIII of een 1dIV.
Uiteindelijk zal het er wel op neerkomen dat ik wacht omdat ik het wel een beetje eens ben met Wouter87.
Ben echt geen pixelneuker, maar het betekend wel dat ik qua pixels op gelijk niveau blijf. Een 5dII valt ook sowieso voor me af vanwege de focus.
Het geeft in iedergeval weer stof tot nadenken!
Maar goed, ik zie dat we in het nieuwe apparatuur topic zitten en waar een kleine opmerking van mij zich uitmond in een grote discussie over een camera upgrade zal ik verder mijn mond hier houden.
Al een hele tijd kijk ik naar jullie mooie apparatuur en nu kan ik eindelijk iets posten! 
U ziet:
-Mamiya 645
-Mamiya Viewfinder
-Mamiya 80mm f2.8
-Mamiya 150mm f3.5
-Mamiya 55mm f2.8
-Fuij Reala 120 100ASA
http://img444.imageshack.us/i/imgp2452.jpg/
http://img194.imageshack.us/i/imgp2457.jpg/
http://img515.imageshack.us/i/imgp2453.jpg/
http://img55.imageshack.us/i/imgp2454.jpg/
Heb dit setje nu een paar maanden in bezit en ik ben er heel tevreden over. Al een paar rolletjes volgeschoten. Ik gebruik het een beetje om te 'leren' fotograferen. Ben nu nog een beetje een noob. Mijn vader heeft een fotozaak en daar vond ik deze camera en lenzen. Mocht ik wel meenemen:D en ik kreeg er nog een oude Lowepro Nova 1 bij:).
Nu staan er weer nieuwe dingen op het verlanglijstje. Zou graag een oude Nikomat of iets degelijks willen uitproberen en misschien tegen het einde van het jaar kopen mijn vader en ik een Nikon D700:D! Lenzen die we bij gaan kopen hebben we ook al uitgezocht.
U ziet:
-Mamiya 645
-Mamiya Viewfinder
-Mamiya 80mm f2.8
-Mamiya 150mm f3.5
-Mamiya 55mm f2.8
-Fuij Reala 120 100ASA
http://img444.imageshack.us/i/imgp2452.jpg/
http://img194.imageshack.us/i/imgp2457.jpg/
http://img515.imageshack.us/i/imgp2453.jpg/
http://img55.imageshack.us/i/imgp2454.jpg/
Heb dit setje nu een paar maanden in bezit en ik ben er heel tevreden over. Al een paar rolletjes volgeschoten. Ik gebruik het een beetje om te 'leren' fotograferen. Ben nu nog een beetje een noob. Mijn vader heeft een fotozaak en daar vond ik deze camera en lenzen. Mocht ik wel meenemen:D en ik kreeg er nog een oude Lowepro Nova 1 bij:).
Nu staan er weer nieuwe dingen op het verlanglijstje. Zou graag een oude Nikomat of iets degelijks willen uitproberen en misschien tegen het einde van het jaar kopen mijn vader en ik een Nikon D700:D! Lenzen die we bij gaan kopen hebben we ook al uitgezocht.
Mooi setje 
Ik kan je heel erg hard aanraden ergens een L-grip vandaan te halen, wordt het een stuk minder "baksteen" van.
Hoewel zo'n 645 natuurlijk wel lief, schattig en vooral licht is.
Ik kan je heel erg hard aanraden ergens een L-grip vandaan te halen, wordt het een stuk minder "baksteen" van.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Kan ik wel beamen hoor. De focus van de 5DmkII is goed zat. Mits je het middelste AF punt gebruikt. De buitenste punten willen nog wel eens hunten of zelfs geen lock geven in wat slechter licht.sOid schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:00:
Nietus! De autofocus van m'n 5D2 is briljant!!!!
Hier een model helicoptertje dat gekke toeren aan het uithalen was (en dan bedoel ik echt gekke toeren, tering wat zijn die dingen snel. Dan was ie een meter of 20 voor mijn neus, dan weer 200m ver weg) geschoten met de 5DmkII op Servo AF met het middelste punt + hulp AF punten icm. 100mm f2.8 macro. 100% crop van het midden:

Nou is dat natuurlijk een makkelijk AF doel, zo'n ding tegen een egale achtergrond, maar de 5DmkII zat er geen enkele keer naast, geen gehunt en elke shot raak. Ook als de heli buiten het bereik van het middelste AF punt kwam, dus de tracking is ook aardig.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ja, maar is de AF beter dan de 40/50D? Volgens mij niet en dat is toch wat F. Jacobse zoekt.
Als je vaak de buitense AF punten gebruikt: 40D/50D beter. Anders is alleen het aantal fps minder op de 5DmkII. Ik merk iig geen verschil met mijn 40D bij het middelste AF punt.universal creations schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:49:
Ja, maar is de AF beter dan de 40/50D? Volgens mij niet en dat is toch wat F. Jacobse zoekt.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ja ik denk dat ik dat wel een keertje doe.qadn schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:22:
Mooi setje
Maar heb nu niet zoveel geld:( nog maar 17 en zoveel verdien ik niet.
Ben al blij dat mijn vader de rolletjes en het ontwikkelen betaald:P(ontwikkelen en afdrukken €18:|)
Heh, damn. Lucky bastard 
Lekker veel schieten dan!
Maar zo'n l-grip is niet duur hoor, voor een paar tientjes heb je er eentje.
Het vinden is de truc.
Lekker veel schieten dan!
Maar zo'n l-grip is niet duur hoor, voor een paar tientjes heb je er eentje.
Het vinden is de truc.
Dan ga ik een keertje wat intensiever zoeken:).
Ben namelijk nu ook alweer op zoek naar een Nikon FM2!
Ben namelijk nu ook alweer op zoek naar een Nikon FM2!
Nice lens he Ersasmo 
Heb hem ook sinds deze week.. leipe vervormingen op 10mm, maar ow zo vet
Heb hem ook sinds deze week.. leipe vervormingen op 10mm, maar ow zo vet
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
er zit een kleine typfout in je sig Vis
Hier staat tekst
Ow... wist niet dat die bestond idd, tot 5.4 
Edited
Edited
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Maak er dan ook meteen overal netjes "f/" van ipv ook nog éénmaal f en éénmaal F zonder de "/".
This footer is intentionally left blank
Nee middelste punt is ook prima, maar buitenste bij low-contrastsituaties/snelle situaties/weinig licht zijn ze dramatisch.zonoskar schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:51:
[...]
Als je vaak de buitense AF punten gebruikt: 40D/50D beter. Anders is alleen het aantal fps minder op de 5DmkII. Ik merk iig geen verschil met mijn 40D bij het middelste AF punt.
En mijn startersset is volledig, zie hier mijn voorlopig laatste aankoop. Nu maar weer eens leren hoe ik foto's moet maken

Manfrotto 028B verkocht voor 110,- euro (nieuwprijs 230,-)

kleine bijdrage van 30,- euro en deze gekocht
Manfrotto 028B was mij toch iets te groot en door deze te verkopen en kleine bijdrage heb ik nu een geweldige en handzame statief
[ Voor 5% gewijzigd door ReseTTim op 01-08-2009 21:29 ]
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd

Een tijdje terug is mijn Contax Yashica naar Canon adapter binnen gekomen, met AF confirm. (ebay, ca 20 euro)

Deze had ik nog liggen. Dus die combinatie maar eens voor een 40D gezet. Het resultaat?
Bedroevend
Ter compensatie deze set maar gekocht:

U ziet:
En dat allemaal voor een lieve duit van 27,50! Lang leve surfspot! Binnenkort maar eens even een twee licentie aanvragen voor mijn laptop.Adobe CS4 Design Premium bevat de volgende Adobe CS4 programma's:
- Adobe InDesign CS4
- Adobe Photoshop Extended CS4
- Adobe Illustrator CS4
- Adobe Acrobat Professional 9
- Adobe Flash Professional CS4
- Adobe Dreamweaver CS4
- Adobe Fireworks CS4
Daarnaast bevat Adobe CS4 Design Premium de volgende onderdelen:
- Adobe Bridge CS4
- Adobe Device Central CS4
- Adobe Version Cue CS4
Slim is legaal, het zijn speciale studentenlicenties.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:02:
Klinkt alles behalve legaal voor 27,50
En studentenlicenties mogen niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden. (Correct me if i'm wrong)
@ Mig29, ik ben benieuwd of je een tweede mag bestellen. Ik (nog steeds een accountje via de HAN hebbend) kan bijvoorbeeld geen 2e licentie voor LR kopen.
Gisteren geshopt:

Je ziet:
- Lowepro Rover AW II
- Gitzo GM2942 monopoot
- Manfrotto 234RC balhoofd
- Nikon MB-D10 batterygrip
/edit:
grrr bij de HAN is men een stuk sneller met het uitschrijven. m'n account is alweer weg
Gisteren geshopt:

Je ziet:
- Lowepro Rover AW II
- Gitzo GM2942 monopoot
- Manfrotto 234RC balhoofd
- Nikon MB-D10 batterygrip
/edit:
grrr bij de HAN is men een stuk sneller met het uitschrijven. m'n account is alweer weg
[ Voor 13% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 02-08-2009 14:06 ]
Hier staat tekst
Vreemd, maar waarom heb jij dat soort prijzen en ik niet? Als ik inlog op Surfspot kan ik alleen maar bundels van ver over de 300 euro kopenVerwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:59:
Ter compensatie deze set maar gekocht:
[afbeelding]
U ziet:
En dat allemaal voor een lieve duit van 27,50! Lang leve surfspot! Binnenkort maar eens even een twee licentie aanvragen voor mijn laptop.
prijzen zijn helaas instantie en opleidingafhankelijk....
Hier staat tekst
Verwijderd
Ik had eigk de
moeten gebruiken. Prijzen variëren inderdaad per instelling en ook per inschrijvingswijze. Inderdaad mag ik het spul niet zakelijk gebruiken, maar daarvoor heb ik toch geen aspiraties! De wijze waarop ik een 2e licentie wil gaan aanschaffen is via een ander kanaal dan surfspot. Ik ga eerst eens kijken of het werkt voordat ik de wijze ga posten
Alle Adobedingen hebben toch altijd een licentie voor twee werkplekken van dezelfde persoon?Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:19:
Ik had eigk demoeten gebruiken. Prijzen variëren inderdaad per instelling en ook per inschrijvingswijze. Inderdaad mag ik het spul niet zakelijk gebruiken, maar daarvoor heb ik toch geen aspiraties! De wijze waarop ik een 2e licentie wil gaan aanschaffen is via een ander kanaal dan surfspot. Ik ga eerst eens kijken of het werkt voordat ik de wijze ga posten
Oké dat is jammer voor mij dan, maar opzich wel logisch als je Universitair Bedrijfseconomie studeertSjaak_Afhaak schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:46:
prijzen zijn helaas instantie en opleidingafhankelijk....
Verwijderd
maar een betere is er nietwolver1ne schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:20:
Kleine dop is van 50/1.4D.
Eerste indruk... groot, relatief zwaar en ultrascherp. Ja, op DX is het niet ultra ultra wide, maar voor mij komt FX nog wel.
toch vraag ik me af waarom je voor deze hebt gekozen ivm dat je met een D80 werkt en niet voor de 14-24 dx F4 variant.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 19:49 ]
Ja inderdaad.
Ik verbaas me een beetje over de aanschaf eigenlijk
(overigens een prima speeltje!)
Ik verbaas me een beetje over de aanschaf eigenlijk
Na enig twijfelen heb ik mijzelf getrakteerd op een macrolens voor bij mijn 450D. Na wat zoeken is het deze geworden:

Topspeeltje! Nu wordt het alleen erg duidelijk dat ik niet een héél erg vaste hand heb, dus het wordt tijd voor een statiefje oid... Je blijft bezig

Topspeeltje! Nu wordt het alleen erg duidelijk dat ik niet een héél erg vaste hand heb, dus het wordt tijd voor een statiefje oid... Je blijft bezig
[ Voor 24% gewijzigd door Trenchdog op 02-08-2009 19:41 . Reden: Correct werkende thumbnail :+ (plus herstellen te snel versturen...) ]
Waarom? Als je een super goede wide-angle zoekt die nooit overbodig wordt (in de trant van full frame -> prullenbak) is het de enige juiste keus. De enige lens geproduceerd door ome Nikon.waar ik als Canon-man een beetje jaloers op ben..qadn schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:29:
Ja inderdaad.
Ik verbaas me een beetje over de aanschaf eigenlijk(overigens een prima speeltje!)
En nee, ik weet dat er converters zijn maar ik heb geen zin in stop down gezeik
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Waarom zou ik in DX lenzen gaan investeren als ik weet dat ik toch op FX ga. En in plaats van gelijk een FX body te kopen, die vallen toch alleen maar in prijs en komen straks nieuwe modellen uit, gooi ik liever eerst me geld in een goede lens. En dus ook wat mennovanw zegt. Een betere wide angle lens vind je nu niet.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:33:
[...]
maar een betere is er nietwel een duur speeltje voor op een D80.dat vraagt om een D300 maar het liefste nog een D700
toch vraag ik me af waarom je voor deze hebt gekozen ivm dat je met een D80 werkt en niet voor de 14-24 dx F4 variant.
Goede keuze. En ja, een stabiel handje is wel handig met deze lens. Echter werkt een statief ook niet altijd even lekker, want je bent zo gebonden aan dat ding. Voordat je je camera goed hebt staan is je onderwerp er al vaak vandoor gevlogen.Trenchdog schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:37:
Na enig twijfelen heb ik mijzelf getrakteerd op een macrolens voor bij mijn 450D. Na wat zoeken is het deze geworden:
[afbeelding]
Verwijderd
Proficiat, ik zit er ook over te denken, aangezien ik binnen dit en 2 jaar ook op een D3 wil overstappen. Kan je enkele testfoto's posten op flickr, of hier in het nikonmount topic.wolver1ne schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:20:
[afbeelding]
Kleine dop is van 50/1.4D.
Eerste indruk... groot, relatief zwaar en ultrascherp. Ja, op DX is het niet ultra ultra wide, maar voor mij komt FX nog wel.
Verwijderd
Deze licentie geldt voor 1 computer.Marten schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:06:
[...]
Alle Adobedingen hebben toch altijd een licentie voor twee werkplekken van dezelfde persoon?
True. Meer geschikt licht om de sluitertijd te drukken is een alternatief; moet bekennen dat ik afgelopen weekend vooral thuis van alles heb lopen fotograferen (lees: crema-laagje van de koffie, de plantjes in huis, uitdrogende appel op tafelTranceSetter schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:34:
[...]
Goede keuze. En ja, een stabiel handje is wel handig met deze lens. Echter werkt een statief ook niet altijd even lekker, want je bent zo gebonden aan dat ding. Voordat je je camera goed hebt staan is je onderwerp er al vaak vandoor gevlogen.
Schitterende lens kheb em zelf ook en heb er erg veel plezier van. Je kan natuurlijk ook investeren in het oefenen van een vaste hand. Met goed oefenen is het mij gelukt om scherpe platen met deze lens te krijgen op 1/30. Scheelt een statief en een vaste hand is handig voor elke lens.Trenchdog schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:37:
[afbeelding]
AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty
offtopic:
Hoe doe je dat, het trainen van een vaste hand?
Edit: Linkje naar topic daarover: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1149749
Edit: Linkje naar topic daarover: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1149749
[ Voor 43% gewijzigd door Trenchdog op 03-08-2009 16:35 . Reden: Linkje naar relevant topic ]
goed stilhoudenTrenchdog schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:40:
offtopic:
Offtopic:Trenchdog schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:40:
offtopic:
Nou ja trainen..ik heb gewoon heel veel foto's gemaakt met steeds langere sluitertijden en je merkt vanzelf wel dat het beter gaat. Ik ben begonnen met 1/80 en heb vandaar uit verder gewerkt.
Vorige week binnen gekregen en het is een heerlijke lens al zeg ik het zelf:
Canon 35MM F1.4 L + B&W F-Pro
AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty
bikkels ding he. ik wil er nog eentje, just for the kewlness.
|>
Daar hebben ze toch diazepam voor uitgevonden?
Feli, mooi dingetje!
simon schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:32:
Jups en natuurlijk meteen uitgeprobeerd op Castlefest 2009 afgelopen weekend. En het is nu een stuk minder lastig om iemand voor je camera te krijgen dan met een 50MM 1.8qadn schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:59:
Feli, mooi dingetje!
simon schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:32:
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Mede-member van de 35L-gang meldt zich! Hele fijne lens, ga je veel plezier aan hebben 
Ben wel benieuwd wat er waar is van de geruchten over een nieuwe versie.
vandaag is mijn nieuwe camera tas binnen gekomen.
ik heb zitten twijfelen tussen een lowepro computrekker en een tamrac 5375, Adventure 75 maar het is iets heel anders geworden.

een Kata 3N1-30 sling Backpack
lekker ruim heb gelijk voor de grootste gekozen ookal is deze niet al te groot je hebt er toch meer dan genoeg ruimte in.
btw sorry voor de slechte foto's ik zit in de tuin morgen maak ik even goede foto's van de tas zodat jullie een betere indruk krijgen.
ik heb zitten twijfelen tussen een lowepro computrekker en een tamrac 5375, Adventure 75 maar het is iets heel anders geworden.

een Kata 3N1-30 sling Backpack
lekker ruim heb gelijk voor de grootste gekozen ookal is deze niet al te groot je hebt er toch meer dan genoeg ruimte in.
btw sorry voor de slechte foto's ik zit in de tuin morgen maak ik even goede foto's van de tas zodat jullie een betere indruk krijgen.
Als het waar zullen het wel ongeveer dezelfde verschillen zijn tussen de 24L en de 24LII. Dus beter tegen glare en fringe door de nieuwe coatings. Ik verwacht niet dat een eventuele nieuwe versie veel scherper zal zijn tussen F1.4 en F2.8. En als het wel zo is dan staan er toch nog andere dingen op het verlang lijstje om de 35mmL te vervangensOid schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:10:
Mede-member van de 35L-gang meldt zich! Hele fijne lens, ga je veel plezier aan hebben
Zo, voor erbij ook wat leuks gehaald 

Een kaart die keer op keer verrassend is?

Ah, er staat iets achter!

Een Canon Ixus 100 IS in matzwart
Deze gekocht als vervanger van m'n Panasonic LX3. De LX3 is op alle fronten beter en sneller (behalve misschien het filmen) en handiger in gebruik (vooral het handmatige is erg prettig). Waarom dan toch vervangen? Omdat de LX3 na een paar maanden gebruiken toch net iets te groot blijkt te zijn om echt als compact mee te nemen. Vooral de uitstekende lens was lastig, hierdoor had je ook weer een groter tasje nodig waardoor het niet meer in je broekzak past. De Ixus 100IS is superklein, zoals je ziet net zo groot als een gewoon pasje en superdun. Of te wel, makkelijk mee te nemen
De fotokwaliteit van de ixus is wel iets lager maar ook niet dat je zegt, zo dat is een wereld van verschil. Bij minder licht uiteraard wel (veel lichtsterkere lens op de LX3, F/2.0!) maar voor gewoon pocketcam gebruik zal het vooral overdag en buiten zijn. Daar doet de Ixus het gewoon erg goed, de automaatstand van canon werkt gewoon uitstekend. De filmpjes zijn net als de LX3 in 720p alleen lijkt het of de Ixus toch betere kwaliteit geeft, meer detail, scherper en vloeiender.

Een kaart die keer op keer verrassend is?

Ah, er staat iets achter!

Een Canon Ixus 100 IS in matzwart
Deze gekocht als vervanger van m'n Panasonic LX3. De LX3 is op alle fronten beter en sneller (behalve misschien het filmen) en handiger in gebruik (vooral het handmatige is erg prettig). Waarom dan toch vervangen? Omdat de LX3 na een paar maanden gebruiken toch net iets te groot blijkt te zijn om echt als compact mee te nemen. Vooral de uitstekende lens was lastig, hierdoor had je ook weer een groter tasje nodig waardoor het niet meer in je broekzak past. De Ixus 100IS is superklein, zoals je ziet net zo groot als een gewoon pasje en superdun. Of te wel, makkelijk mee te nemen
De fotokwaliteit van de ixus is wel iets lager maar ook niet dat je zegt, zo dat is een wereld van verschil. Bij minder licht uiteraard wel (veel lichtsterkere lens op de LX3, F/2.0!) maar voor gewoon pocketcam gebruik zal het vooral overdag en buiten zijn. Daar doet de Ixus het gewoon erg goed, de automaatstand van canon werkt gewoon uitstekend. De filmpjes zijn net als de LX3 in 720p alleen lijkt het of de Ixus toch betere kwaliteit geeft, meer detail, scherper en vloeiender.
Ik kan je niet bereiken via het adres in je profiel dus dan maar via hier. Is die LX3 nu toevallig overbodig geworden? verkoop je hem?
Hyundai SX2 N-Line (2024)
En een wat betere weathersealing denk ik. De huidige heeft niet zo'n 'rubbertje' bij de lensmount als bijv de 17-40 wel heeft.Villean schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:38:
[...]
Als het waar zullen het wel ongeveer dezelfde verschillen zijn tussen de 24L en de 24LII. Dus beter tegen glare en fringe door de nieuwe coatings. Ik verwacht niet dat een eventuele nieuwe versie veel scherper zal zijn tussen F1.4 en F2.8. En als het wel zo is dan staan er toch nog andere dingen op het verlang lijstje om de 35mmL te vervangen. Zoals een 85MM F1.2 L
en een FullFrame Camera.
Die is al verkocht, die eerst te koop gezet en zodra ie verkocht was meteen die ixus gehaaldBeta schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:17:
[...]
Ik kan je niet bereiken via het adres in je profiel dus dan maar via hier. Is die LX3 nu toevallig overbodig geworden? verkoop je hem?
Canon EOS 450D + 18-55 IS gehaald bij de Makro voor 474 Euro. ^^
Foto's of we geloven het niet!SpartanArmada schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:51:
Canon EOS 450D + 18-55 IS gehaald bij de Makro voor 474 Euro. ^^
Ook zo mooi dat ze er 'Image Stabilizer' bij zetten, alsof die in de body zit
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Gezien de prijs was dat wel het laatste waar ik me druk over maakte.RobbieB schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:19:
[...]
Ook zo mooi dat ze er 'Image Stabilizer' bij zetten, alsof die in de body zit.. Leve groothandels die elektronica verkopen, maar zich er eigenlijk beter niet mee kunnen bemoeien..
Misschien meer iets voor het Canon-mount topic maar ik reageer toch: de 24L II is een heel nieuw optisch ontwerp en verschilt wel degelijk qua scherpte met zijn (overigens ook goede) voorganger.Villean schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:38:
Als het waar zullen het wel ongeveer dezelfde verschillen zijn tussen de 24L en de 24LII. Dus beter tegen glare en fringe door de nieuwe coatings. Ik verwacht niet dat een eventuele nieuwe versie veel scherper zal zijn tussen F1.4 en F2.8.
Als Canon dezelfde grap die ze met de 24L hebben uitgehaald ook uithalen met de 35L bestel ik er nu alvast 1 (zoveel scherper is de 24L II vs de 24L)
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Vandaag van ups een pakketje gekregen. 4 Alienbees Cybersync triggers en een transmitter. Nu moeten alleen de hotshoe adapters van Flashzebra nog komen en kan ik aan het strobisten.
[ Voor 29% gewijzigd door vandijk op 07-08-2009 22:12 ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Die zijn niet in Nederland te verkrijgen toch? Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? Wil in de nabije toekomst ook gaan strobisten / studio flitsers kopen... ben niet overtuigd van de Cactus triggers, PW's zijn veel te duur en Skyports eigenlijk ook, hoe zit dat met de Alienbees?vandijk schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:19:
Vandaag van ups een pakketje gekregen. 4 Alienbees Cybersync triggers en een transmitter. Nu moeten alleen de hotshoe adapters van Flashzebra nog komen en kan ik aan het strobisten.
Verwijderd
Eh, de IS bij Canon staat toch voor Image Stabilizer. Dus die kreet lijkt me te beschrijven watvde 18-55 IS bijdraagt aan de hele kit (Y) Er staat toch nergens dat ie in de body zit.. Dat is blijkbaar jouw interpretatie, of zie ik dat verkeerdRobbieB schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:19:
[...]
Ook zo mooi dat ze er 'Image Stabilizer' bij zetten, alsof die in de body zit.. Leve groothandels die elektronica verkopen, maar zich er eigenlijk beter niet mee kunnen bemoeien..
Zo vat ik het ook op hoor:Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:48:
[...]
Eh, de IS bij Canon staat toch voor Image Stabilizer. Dus die kreet lijkt me te beschrijven watvde 18-55 IS bijdraagt aan de hele kit (Y) Er staat toch nergens dat ie in de body zit.. Dat is blijkbaar jouw interpretatie, of zie ik dat verkeerd
Spiegelreflexcamera Canon Type EOS450D:
- Digic-blabla
- 9-punts AF-systeem
- Self-cleaning-sensor
- Image Stabilizer
En dan ergens totaal anders, inclusief 18-55 objectief...
Kijk, wij weten beter, maar ik ken genoeg mensen die dan zeggen dat hun camera IS heeft, en dat is dus niet zo
Ik heb ze rechtreeks besteld bij Alienbees.com (even mailen voor de procedure). Er is ook een Zwitsers bedrijf dat ze verkoopt, maar die hebben mot met de fabrikant.Wouter87 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:23:
[...]
Die zijn niet in Nederland te verkrijgen toch? Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? Wil in de nabije toekomst ook gaan strobisten / studio flitsers kopen... ben niet overtuigd van de Cactus triggers, PW's zijn veel te duur en Skyports eigenlijk ook, hoe zit dat met de Alienbees?
Verzenden kostte $52,25 (via UPS 3 dagen) en de Nederlandse douane wilde €62,- hebben. Alles bij elkaar €338,40
Ik volgde de zelfde benadering als jij. PW's te duur, Cactus te brak. De CS's zijn kwa bouwkwaliteit prima in orde en lekker compact vergeleken met de PW's.
[ Voor 10% gewijzigd door vandijk op 07-08-2009 22:17 ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Verwijderd
Het zal wel, maar het is gewoon het meest basic typische kitje..je kunt het ook interpreteren als zijnde dat dat wordt omschreven. Tenslotte wordt de body niet lost verkocht bij ze, blijkbaar. En zo ver staat dat objectief nou ook weer niet uit de buurt.TranceSetter schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:02:
[...]
Spiegelreflexcamera Canon Type EOS450D:
- Digic-blabla
- 9-punts AF-systeem
- Self-cleaning-sensor
- Image Stabilizer
En dan ergens totaal anders, inclusief 18-55 objectief...
Gisteren een B+W ND 110 77mm filter gekocht. Is dat boeiend genoeg om ook nog apart een foto van te maken? Ik maak er liever een paar mooie foto's mee (al moet dat weelicht wachten tot mijn vakantie)
Hoe dan ook, het is wel even wennen: door de zoeker zie ik praktisch niets meer met dat filter erop, maar m'n camera blijft wel vrolijk scherp stellen. Het zal dus wel compositie maken>schroeven>klikken worden (en natuurlijk nog stappen als statief opstellen, camera plaatsen etc.
)
Hoe dan ook, het is wel even wennen: door de zoeker zie ik praktisch niets meer met dat filter erop, maar m'n camera blijft wel vrolijk scherp stellen. Het zal dus wel compositie maken>schroeven>klikken worden (en natuurlijk nog stappen als statief opstellen, camera plaatsen etc.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Kijk even onderaan het topic wat dus niet bedoelt wordt met fotoapparatuur.
Klopt, niet helemaal goed gelezen. Maar omdat dit filter een specifieke fotografische toepassing heeft (itt bijv. een uv-filter) en de prijs van zo'n filter ook meer is dan bijvoorbeeld gemiddelde cameratas of statief, leek het mij aardig om het hier te noemen. Maar ik kan me vergissen.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ik vraag me af waarom mijn weggooi-camera's (3 pleuro/stuk) dan wel interesant zijn? 
Ik heb dus weer een stapeltje gekocht bj de Xenos.
Ik heb dus weer een stapeltje gekocht bj de Xenos.
[ Voor 27% gewijzigd door qadn op 08-08-2009 10:30 ]
Verwijderd
Ik denk dat je je aardig vergist. Jouw filter kost 100 euro. De gemiddelde cameratas of statief is drie keer zo duur.
Maar je hebt daar een mooi filter aan waar je veel plezier van gaat beleven!
Maar je hebt daar een mooi filter aan waar je veel plezier van gaat beleven!
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2009 10:34 ]
Dat betwijvel ik ten zeerste. Mij dunkt dat den gemiddelde bezitter van een statief een 15 pleuro kreng heb van de mediamarkt.
Deze lijn is rechtstreeks door te trekken naar tassen.
Deze lijn is rechtstreeks door te trekken naar tassen.
Ok, deze discussiewas niet mijn bedoeling om op te starten hier door het plaatsen van een filtertje, sorry. Ik heb ook alleen even gekeken naar mijn cameratas en statief, die beiden rond de 90 euro hebben gekost en zijn niet low-budget. Mijn volgende filters zal ik voortaan lekker voor mezelf houden
Zullen we gezellig ontopic gaan?
En sorry ,een ND filter valt bij mij nog steeds onder de categorie klein grut. Liever niet hier dus.
En sorry ,een ND filter valt bij mij nog steeds onder de categorie klein grut. Liever niet hier dus.
Ik heb ook maar zo'n rakker gekocht:

Zoals de meesten gelezen hebben twijfelde ik tussen de 5d2 en de 1ds2, maar de sensor van de 5d was te mooi om te laten liggen.

Zoals de meesten gelezen hebben twijfelde ik tussen de 5d2 en de 1ds2, maar de sensor van de 5d was te mooi om te laten liggen.
Verwijderd
Lekkere aanwinst en ik hoop dat het je focus problemen oplost die je ervaarde met de 5d.
Alleen de grip ontbreekt nog zo te zien.
Idem hier... ook zo'n rakker gekocht:Nomad schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:08:

Video functie is WAAAAAAAAAAAUW !!
en 21 Mpixels is HUUUUUUGEEE !
Het wordt wel steeds moeilijker om iets te verzinnen waar je nog mee op kan vallen. 
Mooi spul jongens!
Mooi spul jongens!
Grote witte toeters he, dat blijft opvallen ongeacht de camera waar ie op zit
@5D2-kopers
Haal er ook maar meteen een nieuwe computer bij want het renderen van previews duurt laaaaaaaaang
Haal er ook maar meteen een nieuwe computer bij want het renderen van previews duurt laaaaaaaaang
Nee grip heb ik niet gefotografeerd, wel meteen erbij hoor, evenals bergje accu's e.d.Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:41:
Lekkere aanwinst en ik hoop dat het je focus problemen oplost die je ervaarde met de 5d.
had zelf geen betere keuze kunnen makenpsychodweep schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:53:
[...]
Idem hier... ook zo'n rakker gekocht:
[afbeelding]
Video functie is WAAAAAAAAAAAUW !!
en 21 Mpixels is HUUUUUUGEEE !
*checksOid schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:18:
@5D2-kopers
Dat zit wel snor, had al rekening gehouden met eventuele upgrade van camera, dus de power zit er wel in.
(ruwweg: 3ghz quad core, 8gb geheugen, crossfire 4870 ati, 2,5TBhdd)
@video gedoe: Je computer en software (Premiere/Vegas/FCP) optimaliseren scheelt al
Joejoe!
Je videokaart hoeft niet echt een monster te zijn (tenzij voor video die h264 hardwarematig ondersteunt)... het is toch vooral de cpu en geheugen + hd die het em moeten doen. Ik heb een Core 2 Duo 2.2 Ghz met 3GB ram (win xp limited). Zal dan maar voorlopig m'n cpu overclocken tot 2,6 ghz ofzo...
*edit*
Eigenlijk horen deze discussies hier niet zeker ?
*edit*
Eigenlijk horen deze discussies hier niet zeker ?
[ Voor 19% gewijzigd door psychodweep op 14-08-2009 23:37 ]
klopt hoor, die videokaarten zijn niet zo belangrijk, maar goed, het budget was er wel en misschien dat ik die jaar een spelletje ga spelen voor het eerst sinds 5 jaarpsychodweep schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:35:
Je videokaart hoeft niet echt een monster te zijn (tenzij voor video die h264 hardwarematig ondersteunt)... het is toch vooral de cpu en geheugen + hd die het em moeten doen. Ik heb een Core 2 Duo 2.2 Ghz met 3GB ram (win xp limited). Zal dan maar voorlopig m'n cpu overclocken tot 2,6 ghz ofzo...
maar goed, back ontopic mensen
Niemand anders mooie nieuwe geile dingen gekocht
[ Voor 9% gewijzigd door Nomad op 14-08-2009 23:37 ]
Een Spyder 3 Pro om de fotos nu eindelijk eens goed weer te geven. Mijn (tweede) 24" Dell scherm is er enorm van opgeknapt. Bij mijn hoofdmonitor (iMac) is het verschil minimaal.
Daarnaast bijna (tel dat ook?
) tot twee keer toe een Nikon 85mm 1.8D gekocht. Beide exemplaren waren gewoon vuil van binnen (van gruis tot haren). Dus nog maar ff doorsparen voor een nieuw exemplaar.....
Daarnaast bijna (tel dat ook?
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Redged RMT-523 eenpootje en een simpel Calumet kopje erop.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ik merk dat mijn computer traag begint te worden wanneer ik simultaan DC++ met 9-10MB/s, firefox, muziekprogramma en aan heb staan wanneer ik Lightroom 2 ga gebruiken.. Wat toch steeds vaker voorkomt binnen afzienbare tijd toch maar een quadcore erin gooiensOid schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:18:
@5D2-kopers
Mooi dingetje btw!
Verwijderd
Sweet! Ik had in de afgelopen weken graag de sensor performance van die body gehad ipv mn 20dNomad schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:08:
[afbeelding]
Ben erg benieuwd naar je ervaringen in low light op iso 3200 en 6400 (AF performance en beeld kwaliteit).
@Wijnands: die kop lijkt wel heel erg op een Manfrotto 234RC (heb ik zelf ook, fijn dingetje).
vvv Dat zou het verklaren
vvv Dat zou het verklaren
[ Voor 15% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 17-08-2009 10:25 ]
Hier staat tekst
Calumet huismerk statieven zijn toch allemaal Manfrotto?
Zou kunnen. Ik stond eerst bij Booms (waar die eenpoot vandaan komt) met een mooi balhoofd van Redged in m'n handen. Had alleen geen zin om 90 euro uit te geven terwijl ik nog helemaal niet weet wat ik wil van zo'n ding. Dan is een simpel dingetje van nog geen 20 euro van calumet een goede tussenoplossing. Constructie is dusdanig degelijk dat het me niks zou verbazen als 'ie inderdaad bij een van de grote merken vandaan komt.
Verwijderd
heb mijn bescheiden arsenaal uitgebreid met;
Sigma 105mm F 2.8 EX DG Macro Canon
en....
Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM
verder staat er op mijn wensenlijstje nog een grip voor mijn 40D een 580EX flitsertje en dan moet ik maar heel hard gaan sparen......of de loterij winnen.
Sigma 105mm F 2.8 EX DG Macro Canon
en....
Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM
verder staat er op mijn wensenlijstje nog een grip voor mijn 40D een 580EX flitsertje en dan moet ik maar heel hard gaan sparen......of de loterij winnen.
[ Voor 24% gewijzigd door een moderator op 18-08-2009 15:17 . Reden: sorry, stock plaatjes mogen niet :) ]
Ik zou graag 's een shot van een vogel op 400mm zien met dat dign. Ben benieuwd.
Verwijderd
nadeel is dat al ik mn tuindeur openzet de vogels direct wegspringen hihihihi...maareh zodra ik wat heb kom ik erop terug ;-). Zekers!
Dat is lang geleden dat ik je hier zag.Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:39:
nadeel is dat al ik mn tuindeur openzet de vogels direct wegspringen hihihihi...maareh zodra ik wat heb kom ik erop terug ;-). Zekers!
Laatste keer dat we elkaar spraken was op een meeting in 2006 volgens mij, op de veluwe/flevoland achtig iets.
Anyway, je camera setje is een stuk vooruit gegaan en ik ben ook wel benieuwd naar foto's @400 met die lens.
De verhalen zijn wat dat betreft niet zo positief over de sigma tele-zooms, soft aan het einde e.d.
Hier je kans om er iets aan te doen
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.