Mijn nieuwe apparatuur [deel 4] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 82 Laatste
Acties:
  • 1.012.878 views

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:46

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:09:
heb mijn bescheiden arsenaal uitgebreid met;
Sigma 105mm F 2.8 EX DG Macro Canon
[afbeelding]
en....
Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM
[afbeelding]

verder staat er op mijn wensenlijstje nog een grip voor mijn 40D een 580EX flitsertje en dan moet ik maar heel hard gaan sparen......of de loterij winnen.
Mooi spul, aan de linkjes van de lenzen foto's te zien werk je professioneel? ;)

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Nikon 85 en een Canon Tube aangeschaft;

Afbeeldingslocatie: http://www.displayfreak.com/d300/n85s.jpg

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
Oooh 85/1.4.. nice. Feli! :D

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
coorz schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:52:
Nikon 85 en een Canon Tube aangeschaft;
Jij eet van twee walletjes? Hoe gaat dat op elkaar passen?
Die tube moet trouwens per mm wel het duurste stukje gereedschap in de fotografiewereld zijn. Waarom geen (bijna merkloos) setje, voor minder geld?

• coorz
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Toff schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:43:
[...]

Die tube moet trouwens per mm wel het duurste stukje gereedschap in de fotografiewereld zijn. Waarom geen (bijna merkloos) setje, voor minder geld?
Wij schieten zowel N als C en de tube is een 'aanbieding' geweest.

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Toff schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:43:
[...]

Duct Tape?

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-12 22:54
Je kan ook prima nikonlenzen op canon mounten met adapterring zonder glas en zonder verlies van scherpstelmogelijkheid op oneindig. Je verliest dan enkel de autofocus.

• Toff

Toff

FP ProMod
Zoutvat schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:26:
Je kan ook prima nikonlenzen op canon mounten met adapterring zonder glas en zonder verlies van scherpstelmogelijkheid op oneindig. Je verliest dan enkel de autofocus.
Maar het ligt niet echt voor de hand om nieuwe Nikon-objectieven aan te schaffen voor Canon bodies. Dat het - met kunst - en vliegwerk, duct tape of een hamer wel passend is te krijgen is, onder inlevering van veel gebruiksgemak, dat is iets anders.

Verwijderd

Ik zie allemaal vette apparatuur en dan kom ik met mijn beginners ding aanzetten
waar ik tot nu toe zeer tevreden over ben.

Olympus SP590
[knip]

Valt nog veel over te leren fotograferen want het is moelijk scherpe foto's te krijgen met
inzoomen 12mp

[ Voor 15% gewijzigd door Nomad op 21-08-2009 23:31 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:13

Sjaak_Afhaak

Bleh!

[knip]

[ Voor 99% gewijzigd door Nomad op 21-08-2009 23:30 . Reden: thanks voor de TR? ]

Hier staat tekst

Verwijderd

Ik kan moeilijk met deze camera een foto maken van deze camera mits ik de spiegel ga gebruiken.
Maar ik zal morgen wel ff een fototje schieten met die van mijn zusje.

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:10:
Olympus SP590
Valt nog veel over te leren fotograveren want het is moelijk scherpe foto's te krijgen met inzoomen 12mp
Het bereik van deze camera loopt van 26 tot 676 mm, in kleinbeeldequivalent. Dat zal je in de uiterste telestand (eigenlijk al als je over de helft komt) moeilijk stil kunnen houden zonder statief. Die enorme witte toeters op je plaatje zijn misschien maar 400 of 500mm, maar ze staan wel op een (eenbeen)statief.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:41
Toff schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:51:
[...]

Het bereik van deze camera loopt van 26 tot 676 mm, in kleinbeeldequivalent.
Damn.. het gaat steeds harder met die Superzooms, 26x.. ik ben benieuwd wanneer de eerste xx-1000 op de markt gaat komen..
(ben benieuwd hoeveel reacties er komen dat dat nooit gehaald gaat worden, want dat is ook mijn eerste initiele gedachte, maar dat dachten ze vroeger ook over 26x zoom)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 08:43
Toff schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:05:
[...]

Maar het ligt niet echt voor de hand om nieuwe Nikon-objectieven aan te schaffen voor Canon bodies. Dat het - met kunst - en vliegwerk, duct tape of een hamer wel passend is te krijgen is, onder inlevering van veel gebruiksgemak, dat is iets anders.
Nouja, ik kan me voorstellen dat je die 14-24mm wil hebben :) En The Corpse Bridge is ook op die manier gemaakt heh ;)

• Toff

Toff

FP ProMod
Marten schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:39:
[...]

Nouja, ik kan me voorstellen dat je die 14-24mm wil hebben :) En The Corpse Bridge is ook op die manier gemaakt heh ;)
Je dwaalt wel erg ver af, want het gaat hier om een 85/1.4 van Nikon, waar Canon een fraaie 1.8 en een (waarschijnlijk) nog mooiere 1.2 voor in het assortiment heeft.

• Teun_2
Toff schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:05:
[...]

Gewoon een adapterringetje ertussen, echt helemaal niet moeilijk of ongebruiksvriendelijk. als hij de af niet nodig heeft en deze voor een mooi prijsje kon kopen, vind ik dat zelfs helemaal niet gek.

http://fotorubens.be/5683...er_voor_Nikon_-_Canon_EOS
Afbeeldingslocatie: http://shop.studio73.be/media/catalog/product/10407.jpg

€40, maar op ebay wellicht goedkoper te vinden. Ik ken iemand die nog een colectie oude nikkorlenzen heeft gekocht en dan een canon 400d heeft gekocht om ze nog te kunnen gebruiken. Bijn nikon moest die toen al een d200 kopen om nog lichtmeting te hebben. Bij canon had die alleen maar zo'n ringetje nodig :)

Verwijderd

Bij deze een foto van mijn nieuwe aanwinnst de Olympus SP-590
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/22/1250932101-260.jpg

Olympus SP590 UZ
• Uitzonderlijke optische prestaties in een compact formaat
• 26x optische groothoekzoom (26-676 mm) voor geweldige close-ups
• Mooie actiemomenten en prachtige landschapsfoto's, 130x incl. digitale zoom
• Dubbele beeldstabilisatie helpt beeldvervormingen door camerabewegingen voorkomen
• Repeterende opnamesnelheid van
• P/A/S/M belichtingsprogramma’s voor een optimale creatieve vrijheid
• HDMI technologie voor weergave op HDMI tv's
• 12 Megapixels voor afdrukken op posterformaat
• Geavanceerde gezichtsherkenning voor maximaal 16 personen
• Schaduwaanpassingstechnologie voor perfect belicht opname in alle delen
• HyperCrystal II LCD van 6,9 cm voor een perfecte weergave in de felle zon
• Extreme kijkhoeken (230.000 pixels)
• Ingebouwde flitser en een draadloze flitsercontrole direct vanaf de camera
• Filmfunctie met geluid om herinneringen levend te houden (tot VGA bij 30 bps)
• Werkt met xD-Picture Cards en microSD-kaarten

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 12:20 ]

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-12 13:45
Lampje had ik al, plu en klem zijn nieuw.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2633/3844552101_6fe44db672.jpg

En dat werkt toch heel aardig.

Allereerste plaat hiermee.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2651/3844520891_25292e0194.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:51
Ik heb er ook aan moeten geloven :P

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/D7003.jpg

Vandaag gehaald. Voornaamste redenen: handzamer dan mijn vorige camera en mogelijkheid nog meer met DoF te spelen. Kan ik het weer voor een deel opnieuw leren.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Wijnands
sweet!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:36
Abbadon schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:01:
Ik heb er ook aan moeten geloven :P

[afbeelding]

Vandaag gehaald. Voornaamste redenen: handzamer dan mijn vorige camera en mogelijkheid nog meer met DoF te spelen. Kan ik het weer voor een deel opnieuw leren.
Sweet :)
Ben heel benieuwd, mooie combi.
Op de MoaM eens deze D700+24-70 tegenover mijn 5d2+24-70 zetten.
D700 is wel echt een pracht van een body, en die lens eveneens.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• wolver1ne
Abbadon schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:01:
Eh? Op FX krijg je net zo veel DOF als op een DX camera, mits je dezelfde FX lens gebruikt uiteraard. Het is toch niet zo als je een foto in FX schiet en vervolgens tot een DX formaat cropts, dat je opeens meer DOF krijgt. 8)7

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop overigens. Zeker leuke speelgoed. :D

[ Voor 5% gewijzigd door wolver1ne op 23-08-2009 10:31 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-12 21:34

Remy

I usually get 100% accuracy

Nee hoor, ze hebben een andere sensorgrootte: je hebt op DX een groter diafragma nodig voor dezelfde dof als op FX :) Ga maar eens spelen met de dof-calculator hier, dan snap je het :)

LinkedIn
Instagram

• Nomad
Remy schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:31:
Nee hoor, ze hebben een andere sensorgrootte: je hebt op DX een groter diafragma nodig voor dezelfde dof als op FX :) Ga maar eens spelen met de dof-calculator hier, dan snap je het :)
ik denk dat hij het wel snapt. En hij heeft in principe ook gelijk, een lens behoud dezelfde DoF op Dx of FX, alleen is bij FX de uitsnede ruimer, wat een ander beeld oplevert.
In de praktijk kan je dus zeggen dat FX een kleinere dof oplevert.
wolver1ne schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:30:
[...]

Eh? Op FX krijg je net zo veel DOF als op een DX camera, mits je dezelfde FX lens gebruikt uiteraard. Het is toch niet zo als je een foto in FX schiet en vervolgens tot een DX formaat cropts, dat je opeens meer DOF krijgt. 8)7

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop overigens. Zeker leuke speelgoed. :D
Maar gelijk heb jij ook niet helemaal.
Wat je zegt klopt, maar dat is geen antwoord op wat abbadon zei.
Een fullframe sensor heeft geen kleinere dof, maar wel een grotere uitsnede, wat in vergelijking tot die uitsnede met een crop camera, een kleinere dof heeft.
Kortom, abbadon heeft een prima argument neer gezet, met fullframe kan je nog kleinere scherpte/diepte creeeren in een beeld.

[ Voor 43% gewijzigd door Nomad op 23-08-2009 10:36 ]

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 09:31

RoyBijster

Rocket Scientist

Wordt het niet eens tijd dat iemand die goed uitzoekt en omschrijft?
Ik heb de discussie de laatste weken meerdere malen voorbij zien komen en niemand lijkt te weten hoe het nu precies zit. ;)

I make things.

• Nomad
RoyBijster schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:59:
[...]

Wordt het niet eens tijd dat iemand die goed uitzoekt en omschrijft?
Ik heb de discussie de laatste weken meerdere malen voorbij zien komen en niemand lijkt te weten hoe het nu precies zit. ;)
Als je iets niet helemaal snapt nog, vraag het hier maar :). Ik zal kijken of ik het kan uitleggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Nomad op 23-08-2009 11:02 ]

• Abbadon
Nomad schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:33:
[...]

ik denk dat hij het wel snapt. En hij heeft in principe ook gelijk, een lens behoud dezelfde DoF op Dx of FX, alleen is bij FX de uitsnede ruimer, wat een ander beeld oplevert.
Dat is het inderdaad :) Bij een FX foto is er absoluut meer out of focus. Bij een DX foto is juist dit out of focus deel (de buitenste delen) weggecropped zodat uiteindelijk meer van de foto in focus is. De voornaamste reden dat ik destijds een dSLR heb genomen was juist de mogelijkheid te kunnen spelen met scherptediepte. Ik heb dat altijd prachtig gevonden aan foto's. Met deze camera kan dat nog beter.

En mijn eerste ervaringen met het 24-70 objectief zijn ook bijzonder positief. Ondanks dat het zwaarder is dan mijn 17-55 vind ik het wat prettiger in de omgang. De massa is imo wat fijner verdeeld plus dat de 24-70 ietsje slanker is.
Ook is het objectief vreselijk scherp. Bokeh wil ik vandaag eens verder bekijken maar eerste indruk is okay.

• wolver1ne
Remy schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:31:
Daarom zei ik ook, mits je een FX lens gebruikt. Als je een DX lens gebruikt, op de DX formaat, dan heb je inderdaad een grotere diafragma nodig om een FX lens te evenaren.

[ Voor 20% gewijzigd door wolver1ne op 23-08-2009 11:16 ]

Verwijderd

En waarom gaan de modjes hier helemaal offtopic? Gaat over nieuwe apparatuur en m.i. niet over goter en kleinere DOF en FF/DX.

/me is teleurgesteld in de mods

• Nomad
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 11:23:
En waarom gaan de modjes hier helemaal offtopic? Gaat over nieuwe apparatuur en m.i. niet over goter en kleinere DOF en FF/DX.

/me is teleurgesteld in de mods
Binnen FGA laten we korte offtopic discussies toe, omdat voor elk wissewasje een topic openen, eveneens geen overzicht creëert. Gaat een discussie langer offtopic, dan kunnen we alsnog een nieuw topic openen en de posts daarheen verhuizen.

Bij tweakers hebben ze speciaal voor de mensen die iets niet fijn vinden in een topic een knop gemaakt, Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif. Het is dus niet de bedoeling dat je binnen een topic gaat klagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 23-08-2009 11:54 . Reden: kleine edit ;) ]

• Teun_2
Nomad schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:33:
[...]

[...]

Maar gelijk heb jij ook niet helemaal.
Wat je zegt klopt, maar dat is geen antwoord op wat abbadon zei.
Een fullframe sensor heeft geen kleinere dof, maar wel een grotere uitsnede, wat in vergelijking tot die uitsnede met een crop camera, een kleinere dof heeft.
Kortom, abbadon heeft een prima argument neer gezet, met fullframe kan je nog kleinere scherpte/diepte creeeren in een beeld.
Anderzijds is de oppervlakte die een uitfocus onderwerp inneemt wel kleiner op Fullframe, dus ga je iets minder onscherpe achtergronden krijgen met fullframe.

Het argument voor fullframe en dof is nog steeds dat je voor eenzelfde beeldhoek je een langere lens gaat gebruiken die met eenzelfde diafragma wel een goed merkbaar verschil in dof geeft.

50mm F1.8 op crop geeft hetzelfde beeld, maar een grotere DOF als een (hypothetische) 75mm f1.8 op fullframe.

Dat er desondanks toch een verschil inzit bij eenzelfde lens op crop en fullframe heeft met pixeldichtheid van de sensor te maken. Waar de grens tussen scherpte en onscherpte ligt bij een beeld is niet een sterke schijdingslijn, maar meer een gradueel verloop. Omdat je bij een crop over algemeen een grotere pixeldichtheid hebt, is de tolerantie voor scherpte kleiner dan bij fullframe. (circle of confusion oid is de term om te googlen).

• Nomad
dan lijkt mij dat het nu duidelijk is voor de meesten en dat je anders genoeg punten hebt om op te googlen etc.

Dus mogen we vanaf nu weer ontopic over nieuwe apparatuur lullen :)

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-12 15:24
U vraagt, wij draaien ;)

Afbeeldingslocatie: http://obscurus-phoenix.org/others/tnet/_MG_2566.jpg

Afbeeldingslocatie: http://obscurus-phoenix.org/others/tnet/_MG_2567.jpg

Eerste indruk, zwaar, heel zwaar :P maar prestaties zijn zoals ik verwacht, AF is heerlijk, ISO waardes zijn goed, kleuren lekker. Body houd goed vast,
De lens is super, scherp vanaf f/2.8, bokeh blijft heerlijk zacht, ook afgestopt.

Enige nadeel is die ISO knop, wie ooit bedacht heeft dat tie daar moet 8)7 me ene pols begeeft het bijna met dat gewicht :P En hem asignen aan een andere knop is me ook niet gelukt.

edit:

@Abbadon
Tja voorheen alleen met de 50mm en 85mm prime gewerkt. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door NeOTheMaTriXM op 23-08-2009 19:20 ]

• Abbadon
Grappig, ik vond het juist licht, erg licht :D Het is maar net wat je daarvoor gewend was denk ik. Veel plezier er mee :)

• AjDuLion
  • Laatst online: 08-12 11:20
de eerste keer dat ik mijn 70-200 op mn 40d + grip schroefde dacht ik ook even ''oef''

inmiddels ben ik eraan gewend en is het prima draagbaar.

voelt alleen weer raar aan als de 50mm erop geschroefd word ik hou hem nog net niet teveel naar boven :+

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-11 22:53
Met een grip erbij wordt het werken met zware objectieven al een stuk beter.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

D300 met 70-200 VR vind ik anders uitstekend te doen zonder grip. Naar mijn mening zijn de Nikon body's vaak net een fractie groter dan de vergelijkbare Canon body's. Daarnaast vind ik ze ook beter in de hand liggen. Het scheelt niet veel, maar toch net dat kleine beetje dat het goed te doen maakt.

Als ik al die 24-70's langs zie komen wordt ik toch wel jaloers. Hij staat ook op mijn verlanglijst. (Ik weet het, iedereen vind dat ik een 17-55 moet kopen, "want dat past beter op DX", maar ik ben lekker toch eigenwijs.)

n.b. Misschien toch een keer een topic openen over DOF, FX en DX, want die discussie blijft maar opduiken en niet alleen in dit topic.
Volgens mij is het overigens gedeeltelijk ook een vorm van interpretatie. Die van DX cropt een deel van het beeld en daardoor is er minder out-of-focus vind ik wel een mooie opmerking, die ik nog niet eerder had gezien.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 09:14 ]

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

DickCAH: Ben ik dan zo uniek dat ik die behoefte totaal niet voel? Mij is die 24-70 VEELS te groot en lomp. Met de 35/2 en 85/1.8 cover ik het goed genoeg.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Nomad
qadn schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:14:
DickCAH: Ben ik dan zo uniek dat ik die behoefte totaal niet voel? Mij is die 24-70 VEELS te groot en lomp. Met de 35/2 en 85/1.8 cover ik het goed genoeg.
in mijn fotografie is lomp vaak niet zo'n probleem.
Zou ik straat fotografie doen, dan is een 24-70 mij ook te groot, maar wanneer ik fotografeer, wat veelal op feesten is, dan weet iedereen dat ik fotografeer en val ik sowieso op...een 35/2 of 24-70 maakt dan ook niet meer uit.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:35
sinds vanmorgen binnen

Lowepro 350 tas
en een velbon ultra luxil statief :) erg licht

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-11 11:46

mennovanw

Canon? You can!

qadn schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:14:
Primes for the win! Nou zijn mijn primes in de praktijk niet veel lichter dan de L-zooms maar goed, het gaat om het idee ;)

Het nadeel is dat je er toch wel een aantal moet hebben wil je wat bereik afdekken (ik bedoel er passen wel wat primes in bijv. 24-105) maar je moet wat hebben om voor te sparen right? :P

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

• Betawi-Botak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-11-2021
Sinds een weekje ben ik de eigenaar van een ef-50mm 1.8 MK l en een 55-250 IS =D
Voorlopig is dit voor mij voldoende omdat ik geen pro ofzo ben :)

Verwijderd

en sinds deze middag ook weer wat nieuws inhuis. kwam een canon 50D tegen voor een zachtprijsje die ik niet kon laten liggen.demo model met c.a 200 klicks op de teller.voor net geen 600 met evengoed 2jaar garantie :)

nu zag ik op de site van canon dat er nieuwe firewire is ,is het updaten van belang ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 16:43 ]

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

mennovanw schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:38:
[...]

Primes for the win! Nou zijn mijn primes in de praktijk niet veel lichter dan de L-zooms maar goed, het gaat om het idee ;)

Het nadeel is dat je er toch wel een aantal moet hebben wil je wat bereik afdekken (ik bedoel er passen wel wat primes in bijv. 24-105) maar je moet wat hebben om voor te sparen right? :P
Mjah, ik geloof in de logaritmische stappen in primes ;)

Dus 24-28-35-50-85-135-180-300 bijvoorbeeld.
Dan heb je telkens tot de opvolgende prime eenzelfde stap.

Mijn setup is momenteel 35-85 (ik sla dus eentje over).
Een 24 en een 180 zitten wel ergens in de toekomst :) (en zodra de 180 er is kan mijn 70-200 weg)

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 23:44
Hmm een lekkere Sigma 30mm f1.4 voor m'n 400D, echte aanrader voor low-light!

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:14:
en sinds deze middag ook weer wat nieuws inhuis. kwam een canon 50D tegen voor een zachtprijsje die ik niet kon laten liggen.demo model met c.a 200 klicks op de teller.voor net geen 600 met evengoed 2jaar garantie :)

nu zag ik op de site van canon dat er nieuwe firewire is ,is het updaten van belang ?
Zie de fix lijst. Ik zou het doen. Mooie deal btw.

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:46:
[...]

Zie de fix lijst. Ik zou het doen. Mooie deal btw.
dat vond ik nou ook :)

update is prima gelukt .

en zo als het hoort even een fototje gemaakt.met de A350 van me broertje.
Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/70456689.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 17:23 ]

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:41
Vandaag een Sigma 10-20 4-5.6 binnengekregen. Mooi spul. Zonnekap en opbergkoker erbij en eindelijk fatsoenlijke lensdoppen :D. Kzal binnenkort even een fotootje schieten. Op het eerste gezicht: snelle/stille AF, zeker naast mijn 17-50 :P en het lijkt wel een tank.

O ja.. 10mm is wijijijijijijijd! Binnenkort de vuurdoop in Parijs :D

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:02

Milo.

klik

Mikerosauer, nette deal ja! gefeliciteerd.
RobbieB, leuke lens om mee te spelen, heb hem ook gehad. Alleen vind ik de achterdop van de sigma wat goedkoop aanvoelen vergeleken met de canon versie. De lensdop is inderdaad veel praktischer.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Verwijderd

Milo. schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:25:
Mikerosauer, nette deal ja! gefeliciteerd.
RobbieB, leuke lens om mee te spelen, heb hem ook gehad. Alleen vind ik de achterdop van de sigma wat goedkoop aanvoelen vergeleken met de canon versie. De lensdop is inderdaad veel praktischer.
vond ik ookal :)
vandaag ook nog ff me 17-40 de vuurdoop gegeven,heerlijk lensje

• pieter_ale
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-03-2023
Je kan natuurlijk alle primes gaan sparen, gewoon omdat het kan. Maar ik denk dat je snel moe wordt van al het wisselen als je nét niet alles er op krijgt, of nét iets te veel achtergrond hebt ;)

@RobbieB, Die 10-20 zal je nog veel plezier geven hoor! Heb je al eens een klein kamertje op de foto gezet op 10 mm? Dan weet je waarom dit bereik zoveel wordt gebruikt bij makelaars ;)

Ik heb een 3 weken terug mijn 70-200 F4 mogen verwelkomen aan mijn line up! Ben er zeer content mee!
Heb zelfs al een eigen lenscoat gemaakt en het past geweldig! Ik heb gelijk al mijn zonnekappen voorzien van een mooi neopreenlaagje ;)

Voor foto's kun je in het canon-mount topic kijken: pieter_ale in "Het grote Canonmount-objectieven-topic V..."

[ Voor 10% gewijzigd door pieter_ale op 28-08-2009 22:33 ]

Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

pieter_ale schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:29:
Je kan natuurlijk alle primes gaan sparen, gewoon omdat het kan. Maar ik denk dat je snel moe wordt van al het wisselen als je nét niet alles er op krijgt, of nét iets te veel achtergrond hebt ;)
Dan doe je nét een stapje naar voren of nét een stapje naar achter en voila: de goede compositie en superieure kwaliteit ;)

Das de reden dat ik primes gebruik: de fotokwaliteit ervan is gewoon zo verslavend goed. Mijn soort fotografie (veelal natuur en landschapjes) is ook geen soort fotografie waar ik haast moet hebben. Ik heb meestal gewoon de tijd om lekker te wisselen en lekker na te denken wat ik ga gebruiken.

En als je eenmaal lens erop hebt dwingt het je tot roeien met de riemen die je hebt, en dat kan soms leuke resultaten geven >:)

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen primes leuk vindt, maar ik dus wel. Sterker nog, ik koop geen enkele zoom meer erbij. Ach zo lang je maar lekker lol hebt in je hobby toch?

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik heb juist een hele andere reden voor primes dan Menno.
Voor mij is het echt puur en enkel het licht-zuigen wat ze doen.

Ook krijg ik betere foto's qua compositie wanneer ik 1-2 primes gebruik t.o.v. de zooms.
En een metertje naar voren of achter lost de rest van de compositie-problemen makkelijk op hoor.

Past gewoon beter bij mijn stijl. Het is wat bewuster.
Als ik moest kiezen voor 2 lenzen om alles mee te doen zou dat een 35 en een 135 worden (op FF).

Verwijderd

[knip]
Voor op me Sony A200, inclusief een omnibounce! :)

[ Voor 48% gewijzigd door Nomad op 26-08-2009 21:09 . Reden: geen idee wat je gekocht hebt, volgende keer geen stock plaatjes :) ]

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

pieter_ale schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:29:

@RobbieB, Die 10-20 zal je nog veel plezier geven hoor! Heb je al eens een klein kamertje op de foto gezet op 10 mm? Dan weet je waarom dit bereik zoveel wordt gebruikt bij makelaars ;)

Ik heb een 3 weken terug mijn 70-200 F4 mogen verwelkomen aan mijn line up! Ben er zeer content mee!
Heb zelfs al een eigen lenscoat gemaakt en het past geweldig! Ik heb gelijk al mijn zonnekappen voorzien van een mooi neopreenlaagje ;)
Dat wil ik wel eens zien, ik ben wel benieuwd eigenlijk. Foto's!!!

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Shaggy_NL
  • Laatst online: 27-11 22:02
mennovanw schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:51:
[...]

Dan doe je nét een stapje naar voren of nét een stapje naar achter en voila: de goede compositie en superieure kwaliteit ;)

[...]

En als je eenmaal lens erop hebt dwingt het je tot roeien met de riemen die je hebt, en dat kan soms leuke resultaten geven >:)
Dat is helemaal waar. Soms zit je met een bepaalde prime en zit je dus net naast het kader dat je zelf in gedachten had. Achteraf heb je dan soms een geweldige shot te pakken... 't Is een maffe manier om wat verder te komen in fotografie, maar mij bracht het vroeger wel een stuk verder. Ik was gewoon verslaafd met de kwaliteit van een prime op m'n 400D.

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Shaggy_NL schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:58:
[...]

Dat is helemaal waar. Soms zit je met een bepaalde prime en zit je dus net naast het kader dat je zelf in gedachten had. Achteraf heb je dan soms een geweldige shot te pakken... 't Is een maffe manier om wat verder te komen in fotografie, maar mij bracht het vroeger wel een stuk verder. Ik was gewoon verslaafd met de kwaliteit van een prime op m'n 400D.
Ehm... lees ik je sig goed?
50mm - 3x?

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-11 13:54

Zuurstok

Passionately curious

zal wel 1.8, 1.4, 1.2 zijn ;)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

True... maar waarom zou je die alle 3 willen hebben?

• Teun_2
Hij heeft meerdere cameras, een voor elke ofzo?

• Zuurstok
  • Laatst online: 27-11 13:54

Zuurstok

Passionately curious

nou eerst kocht je een begin camera, zag de 1.8 er goed uit, voor dat geld - kopen !
wat later vind je de 1.4 er nog beter uitzien, je koopt die als upgrade van je 1.8.

en dan hetzelfde als de 1.2.. :P

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-12 14:28

samo

yo/wassup

Een tijdje geleden mn lenzenset uitgebreid met de Tokina 12-24 f/4:
Tokina 12-24mm f/4
En sinds vorige week erbij de Nikkor 35mm 1.8
Nikkor AF-s 35mm 1:1.8G

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Mooi spul Arne :)

• Nomad
psyBSD schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:13:
[...]

Ehm... lees ik je sig goed?
50mm - 3x?
deze vraag had je gewoon via DM kunnen stellen, dan was dit offtopic gepraat hier niet nodig :)

• Bakko
  • Laatst online: 17:10
Inderdaad mooi spul samo! :)
Die 35mm 1.8 wil ik toch ook al een tijdje hebben, en het begint nu wel te jeuken.
Kamera-Express had hem laatst nog in prijs verlaagd, en daar ben ik toch wel vaste klant.
Nog eventjes sparen, en dan zien jullie het hier wel verschijnen ;)

• Meulugar
  • Laatst online: 16:48

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

nice!,

ik heb pas de Sigma AF 18-200mm F3.5-6.3 DC OS Canon gekocht. helaas nog geen pic van kunnen maken. post ik binnenkort wel.

nu weer sparen voor een uwa

• pieter_ale
Zal binnenkort wat foto's van mijn eigen lenscoat plaatsen. Is dit dan wel het juiste topic?

Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio

Verwijderd

pieter_ale schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:46:
Zal binnenkort wat foto's van mijn eigen lenscoat plaatsen. Is dit dan wel het juiste topic?
dan pas je eerste bericht toch aan en zet je foto daar in met je nieuwe lens dan lijkt me dat geen probleem.... :9

• AjDuLion
  • Laatst online: 08-12 11:20
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:57:
[...]

dan pas je eerste bericht toch aan en zet je foto daar in met je nieuwe lens dan lijkt me dat geen probleem.... :9
agree

zat er zelf ook aan te denken om een coating te maken voor mijn 70-200 F4 L dus ben benieuwd wat je ervan gemaakt hebt :)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Nomad
plaatje zou prima kunnen in canon-mount topic, of welk merk lenzen topic ook van toepassing is.

Verwijderd

Whoei, gister mijn nieuwe Canon EOS 1D-Mark III binnen gekregen.
Jullie zullen wel denken, waarom nu? vooral nu de mark IV er aan zit te komen.. ja true! maar ik denk dat de IV pas begin sept wordt anounced en pas dat rond eind van dit jaar hij een beetje fatsoenlijk te krijgen is hier in NL. maar dan nog niet te spreken over de prijs! ben bang dat de prijs dik boven de 4K gaat zitten.

heb deze op de kop weten te tikken voor 1800eur (demo model) met nog geen 300 kliks op de teller :-)

Verwijderd

Een demomodel 1DmkIII waarbij de ontspanknop in totaal nog geen 30 seconden is ingedrukt geweest? :? Dat doe je goed.... :)

Voor dat geld zou je toch denken dat het wel meer dan 300 clicks zijn geweest...

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
samo schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:12:
Een tijdje geleden mn lenzenset uitgebreid met de Tokina 12-24 f/4:
[afbeelding]
En sinds vorige week erbij de Nikkor 35mm 1.8
[afbeelding]
Wat heeft die 35 een kleine lenshood zeg. Mijn 1.4 (Canon) heeft 'n veel grotere, vraag me af waarom tbh.
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:50:
Jullie zullen wel denken, waarom nu? vooral nu de mark IV er aan zit te komen.. ja true! maar ik denk dat de IV pas begin sept wordt anounced en pas dat rond eind van dit jaar hij een beetje fatsoenlijk te krijgen is hier in NL. maar dan nog niet te spreken over de prijs! ben bang dat de prijs dik boven de 4K gaat zitten.

heb deze op de kop weten te tikken voor 1800eur (demo model) met nog geen 300 kliks op de teller :-)
Gefeli. En het kan nog wel ff duren hoor, zijn geruchten dat 1D4 pas in december/januari wordt aangekondigd.

• -DG-
  • Laatst online: 30-11 23:14
sOid schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:48:
[...]
Wat heeft die 35 een kleine lenshood zeg. Mijn 1.4 (Canon) heeft 'n veel grotere, vraag me af waarom tbh.
Die Nikon 35/1.8 is een croplens, dus qua bereik al niet te vergelijken. Verder heeft bijv. de Canon 35/2 ook een redelijk kleine zonnekap.
Die van de 35L is inderdaad wel groot. Ik denk dat het deels is omdat dat beter beschermt en met een grotere frontfiltermaat moet je ook een grotere zonnekap hebben om het hele glas uit de zon te houden.

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:50:

Welkom bij de club.. 1800 bal is een goede deal, heb je al gebeld met Canon of ie alle fixes heeft gehad (want demo's hebben wel eens een handje ervan niet geupdate te zijn) ;)

Wat zijn de eerste 3 letters van het serienummer?

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
-DG- schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:20:
[...]

Die Nikon 35/1.8 is een croplens, dus qua bereik al niet te vergelijken. Verder heeft bijv. de Canon 35/2 ook een redelijk kleine zonnekap.
Die van de 35L is inderdaad wel groot. Ik denk dat het deels is omdat dat beter beschermd en met een grotere frontfiltermaat moet je ook een grotere zonnekap hebben om het hele glas uit de zon te houden.
Hmm dacht dat 't ook een FF lens was. My bad.

Verwijderd

mennovanw schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:56:
[...]

Welkom bij de club.. 1800 bal is een goede deal, heb je al gebeld met Canon of ie alle fixes heeft gehad (want demo's hebben wel eens een handje ervan niet geupdate te zijn) ;)

Wat zijn de eerste 3 letters van het serienummer?
serienr begint met 350 volgens mij hadden de 330 tot 340 last van de af... verder enig idee hoe dit te controleren. er stond wel bij levering firmware 1.2.5 op. verder canon gebeld maar die hielpen me niet verder.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:29
Net m'n "nieuwe" Mamiya 645 gekregen >:)

• pieter_ale
Voor de lenscoat kun je bij het canon topic terecht: Klik

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-12 21:32
Eindelijk meer mm.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_RZ1UHhCeqwM/Spj8JtTpqeI/AAAAAAAAB14/lUbSZd36VEw/s800/MCG_8737-border.jpg

Sigma 300mm f2.8 EX APO HSM
APO Teleconverter 2 X
APO Teleconverter 1.4 X

Bijgeleverd is een verbeterde statief gondel en een pol filter.

[ Voor 3% gewijzigd door Mike-Nikon op 29-08-2009 12:11 ]

• wolver1ne
Dus nu ben je Mike-Nikon-Sigma? :D

Feli met je nieuwe speelgoed.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47
Ziet er goed uit Mike. Wel een giga ding zo hoor! :o

Mijn nieuwe aanwinst is een Canon 10-22. Wilde hem allang, maar kon het nu niet meer tegenhouden:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2582/3866579931_4f2bf7a635.jpg

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:02
TranceSetter: nice! Ik deelde 1,5 maand geleden ook jouw gevoel. Ik wilde em al een tijd en kon mezelf niet meer tegen houden :)
Jij had ook een 17-55? Je zult echt versteld staan van het contrast en de kleuren. Ik heb ook een B+W UV MRC filter eropzitten en ik heb zoveel tegenlicht shots gemaakt en echt GEEN ENKELE met flare. Geweldige lens.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Mike-Nikon
wolver1ne schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:20:
Dus nu ben je Mike-Nikon-Sigma? :D

Feli met je nieuwe speelgoed.
Dank je wel.....en inderdaad kan ik mn naam gaan aanpassen ;)

Ben een echte Nikon freak maar dit stuk glas evenaart het Nikon spul best aardig.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47
Deathchant schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:37:
TranceSetter: nice! Ik deelde 1,5 maand geleden ook jouw gevoel. Ik wilde em al een tijd en kon mezelf niet meer tegen houden :)
Jij had ook een 17-55? Je zult echt versteld staan van het contrast en de kleuren. Ik heb ook een B+W UV MRC filter eropzitten en ik heb zoveel tegenlicht shots gemaakt en echt GEEN ENKELE met flare. Geweldige lens.
Ik heb een 17-40, dus wat kleur en contrast zal het wel meevallen wat voor een WOW-gevoel ik ga krijgen. De groothoek daarentegen is toch wel een stukje meer, en ik wordt er nu al blij van met foto's binnen, laat staan van landschappen. Bij mij komt er een Hoya Pro1 HD filter op (zit er al op eigenlijk), dus ik hoop ook geen flares te zien. :D

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-11 22:42
De_Bastaard schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:50:
Nice! Gebruik hem zelf ook.
Heb je foto's?

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

De_Bastaard schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:50:
Wat heb je er allemaal bij?

• Shaggy_NL
  • Laatst online: 27-11 22:02
Sorry voor m'n late reactie. 't Is de 1.8 MkI, 2.5 Macro & de 1.2.
Shaggy_NL in "[Gear] Show hier je gear"
Shaggy_NL in "Mijn nieuwe apparatuur [deel 4]"

[ Voor 36% gewijzigd door Shaggy_NL op 30-08-2009 01:07 . Reden: Editje voor wat meer duidelijkheid ]

• De_Bastaard
qadn schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:07:
[...]

Wat heb je er allemaal bij?
Ik zal zo eventjes foto's maken :)

Ik heb er 2 120 cassettes bij, een 35mm f3.5, 80mm f2.8 portretlens en een 80mm macro lens.

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Mamiya/IMG_9717.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Mamiya/IMG_9718.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Mamiya/IMG_9720.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Mamiya/IMG_9721.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Mamiya/IMG_9722.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door De_Bastaard op 30-08-2009 13:38 ]

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Mooi compleet setje eigenlijk. Zeker die 35mm is erg interesant :) (wijd!)

• De_Bastaard
Jup, die is inderdaad erg wijd! En vrijwel zonder enige vervorming, nice *D

Ik heb er ook nog een aantal rolletjes film bijgekregen trouwens, 4x z/w en 4x kleur.

Heb hem trouwens van Timo / fooker gekocht :)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-12 23:18

mace

Sapere Aude

Grootbeeld FTW.

• Nomad
De_Bastaard schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:14:
Jup, die is inderdaad erg wijd! En vrijwel zonder enige vervorming, nice *D

Ik heb er ook nog een aantal rolletjes film bijgekregen trouwens, 4x z/w en 4x kleur.

Heb hem trouwens van Timo / fooker gekocht :)
volgens mij heeft timo er niet heel veel foto's mee gemaakt?!

Mooie camera, hoop dat je hem lekker gaat gebruiken en de voordelen van zo'n groot "sensor oppervlak" mee pakt :)

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Mike-Nikon schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:08:
[afbeelding]

Sigma 300mm f2.8 EX APO HSM

Bijgeleverd is een verbeterde statief gondel en een pol filter.
Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? De statiefgondel zoals die op de site van Sigma zelf staat (met jouw 300 f/2,8) lijkt exact dezelfde als de mijne te zijn (100-300 f/4). Die gondel ziet er veel relaxter uit, je kunt hem nu ook als handvat gebruiken, wat nu dus niet kan :(
Zou Sigma die gondels ook los leveren? http://www.sigmabenelux.com/producten/17/statiefgondels zegt van niet 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 30-08-2009 21:57 ]

Hier staat tekst

• Mike-Nikon
Sjaak_Afhaak schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:52:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? De statiefgondel zoals die op de site van Sigma zelf staat (met jouw 300 f/2,8) lijkt exact dezelfde als de mijne te zijn (100-300 f/4). Die gondel ziet er veel relaxter uit, je kunt hem nu ook als handvat gebruiken, wat nu dus niet kan :(
Zou Sigma die gondels ook los leveren? http://www.sigmabenelux.com/producten/17/statiefgondels zegt van niet 8)7
Dit is de TS-41. De originele heb ik ook maar deze werkt een heel stuk beter.

http://www.foto-konijnenb...ondel_verlengd_ts-41.html

Schrik niet van de prijs... ;)

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

bedankt voor het snelle antwoord :)
Maar inderdaad, die prijs is pittig op z'n zachtst gezegd...

Hier staat tekst

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
wel echt een cool ding met dat handvat :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Meulugar
  • Laatst online: 16:48

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

abrakadaver schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 08:14:
wel echt een cool ding met dat handvat :)
alleen 200 euro voor een stuk plastic? Damn dat is een hoop geld! kun je niet zelf een stukje schuimrubber vormen en deze erop plakken?

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

dat is echt geen plastic hoor ;)

Hier staat tekst

Pagina: 1 ... 24 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.