Mijn 18-55IS is inderdaad wel scherp, dat is ook niet echt het probleem niet, het zijn vooral de kleuren en het contrast die me storen, ik moet teveel nabewerken naar mijn zinbase_ schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:05:
De 18-55IS is een zeer scherpe lens (zie: http://www.photozone.de/c...st-report--review?start=1), maar wel met een beperkt diafragma, ik ben ook al een tijdje op zoek naar een alternatief maar kom al snel bij de dure lenzen terecht (zoals de 17-55 of L glas). Als het om lichtgevoeligheid gaat kan je misschien prime's overwegen?
Primes heb ik reeds overwogen, maar voor max. 500€ kun je geen wideangle prime, een 30mm en een 50mm
@silencedead: Dat zou heel erg fijn zijn, bedankt om de moeite ervoor te doen
@ssj3gohan: Ik zie eigenlijk wel degelijk verschil qua kleuren tussen de 55-250IS en de 18-55IS, de kleuren zijn steevast grijzer en iets blauwer bij de 18-55IS (bij dezelfde instellingen). Hiermee bedoel ik geen CA of vervorming, hoewel deze ook wel wat beter mogen @18mm
@PhillipsFan: De 15-85 trekt mij ook wel aan, maar dan heb ik nog steeds problemen in donkere situaties, hij heeft immers hetzelfde diafragmaverloop en dan heb ik ook nog steeds geen externe flitser.
Dus eigenlijk wil ik meer mogelijkheid om in donkere situaties te trekken, oplossing één, een tamron 17-50 VC of oplossing twee, een 430EXII en eventueel een 50mm f1.8II erbij (dan zit ik zelfs nog onder de prijs van de tamron).
[ Voor 31% gewijzigd door LaurentS op 29-12-2009 19:56 ]
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com