Voor de mensen die niet happy waren met mijne vorige post... tja ik wilde met een beetje open vraag juist wat creatieve antwoorden vinden.
Dan maar de gesloten versie.
Buget: sinds mei dit jaar al op 1500 euro door Nieuw-zeeland is het 2000,- geworden maar ik moet ook nog statief,kappen,cappen enz. (Flitser?) kopen
Heb nu 17-85mm 4,5-5,6., ik loop vaak tegen aan dat ik te weinig licht heb zonder flits en met (ingebouwde) flits het licht te hard vind,geen sfeer gewoon soms lelijke fotos
opties: lichtsterk lenzen
1.4 of 1.8 50mm lenzen: ik heb me 17-85 wel eens vast getaped op 50mm en dit vind ik geen probleem (stapje naar voren of naar achteren) dus een vast brandpunt geen probleem.
Waarom 50mm, eerlijk gezegd vanwege de goedkope prijs van de 1.8. (dus @Makkelijk bedankt voor de input ik ga die Sigma 30mm zeker bekijken)
@ssj3gohan: Is het bij 85mm niet dat je het "gevoel" krijgt ver van je onderwerp weg te staan? 85mm word onderzocht bedankt voor de input
Dan mijn persoonlijke voorkeur: Canon 24-70mm 2.8 of de 24-105 IS 4.0
Ik kies dan toch voor de 24-70 2.8 vanwege dat de IS niet de beweging van het onderwerp corrigeert en dit juist vaak mijn probleem is maar toch ook vanwege de DoF.
Denk alleen dat ik hem echt een keer moet lenen en gebruiken (damn waarom kon ik niet naar de meeting) want ik ben een beetje bang/onder de indruk van zijn gewicht. en natuurlijk zijn prijs.
Ik ben zelf naar KE geweest om een 17-50mm 2.8 te kopen maar daar ter plaatsen toch niet gedaan omdat ik denk dat het weg gegooid geld is omdat ik dan beter gelijk een 24-70/105 kan kopen.
Zoomlenzen:
Altijd als ik naar mijn fotos kijk van de 70-300mm dan mist er gewoon iets, misschien de kwaliteit of contrast. of gewoon omdat ik geen zoom-er ben...
Als er toch een zoom-lens komt denk het meeste aan de 70-200 2.8 L en dan weet ik niet of ik wel of niet de IS versie wil Deathchant lijkt vrij stellig in zijn mening hierover. En dan vraag ik me af als ik wil zoomen, is 200mm wel genoeg? moet er dan niet weer een 1,6 converter tussen?
Waarom omdat ik dacht aan de 2.8 en L omdat ik dan de 70-100mm als portret lens kon gebruiken maar zoals eerder gezegd krijg je dan niet het gevoel te ver weg te zijn.
Graag input voor andere lenzen...
Nieuw-zeeland:
Tja ik wist direct bij het boeken: "dat word een nieuwe groothoeklens" waarbij de 10-22 als best besproken word maar ik mezelf echt geen groothoek fotograaf vind. Maar mijn lightroom zegt toch iets anders (heel veel fotos op de 17mm van de 17-85mm) Denk dus dat ik deze "thuis" ook meer zal gebruiken dan ik zelf denk.
Maar ik heb echt nog nooit gezocht naar een groothoeklens weet totaal niet wat andere opties zijn (behalve dan de tot 24mm zoomlenzen pagina van KE)
Mijn serieuze lijstje zonder jullie input is: Door Nieuw-Zeeland een 10-22mm kopen en de 1.8 50mm
(met misschien wel een flitser bedankt voor de input) en dan maar weer ooit(lees misschien wel een jaar) een 24-70/105mm kopen.
Hé maar das geen 2000,- euro ja dat klopt maar ik ben bang dat ik met zoveel nieuwe spullen te gelijk ze niet allemaal evenveel aandacht krijgen en dat ik met 3 lenzen te gelijk niet 3x apart het happy gevoel heb van "yes dit weekend spelen met een nieuwe lens!!!"
ik hoop dat deze post duidelijker is

bedankt alvast voor de input.