Jongens, even een verhaal dat ik moet mededelen. Ik heb het al kort met Nomad erover gehad.
Gister gebeurde mij wat grappigs. Ik was op marktplaats aan het kijken voor een 10-22 lens, maar niet met de bedoeling om echt iets te kopen. Meer om te kijken wat ze zich nu ervoor vragen. Het ding kostte voor jan 2009 iets van 580 euro nieuw en nu 720 euro nieuw. Er was dus iemand uit maastricht die zo’n lens had en moest je op bieden. Dus ik gemailed en gezegd dat ik het prettig zou vinden als er een prijs bij zou staan, omdat biedingen niet altijd betrouwbaar zijn. Toen zei ik dat wanneer we een deal konden sluiten, dat ik naar maastricht zou kunnen komen omdat ik daar werkte.
Kreeg een mailtje terug dat hij dacht aan 545 euro (lens was 2 jaar oud, heel weinig gebruikt, maar geen kassabon meer, dus geen garantie en ik kan em niet verzekeren omdat ik de kassabon daarvoor moet hebben).
Daarna vroeg hij: werk jij bij vodafone??
Bleek het een collega te zijn en er kon uiteraard wat van de prijs af.
Ik vind 545 euro zelf wat veel aangezien ik wat risico loop: geen kassabon, dus geen garantie plus, ik kan em niet in mijn verzekering opnemen (die moeten een kassabon zien natuurlijk). Dat heb ik met hem besproken. Ik heb vandaag wat testshots gemaakt, en volgens mij ziet het er prima uit. Wat bewegingsonscherpte bij 1/30, ISO200 (o god moet ik nu al IS hebben op 10mm

), maar qua scherpte per diafragma en ook in de hoeken niets op aan te merken. Wel wat vlekjes op de lens (kun je zo wegpoetsen), maar de lens zelf zag er echt goed uit. Ook geen gebruikerssporen.
Intussen heeft hij fotokonijnenberg gebeld en hij krijgt de factuur van 2 jaar geleden per post toegestuurd. Ik de ANWB gebeld voor de verzekering en dat was geen probleem. Ze moesten wel een bewijs hebben dat IK de lens gekocht had en dus de eigenaar ben. Dit kon middels 2 handtekeningen.
Taxatierapportje kon ik voor 15 euro laten maken bij foto Graus in Maastricht (tip van Nomad).
Bleek dat hij toch wat minder van de prijs kon afdoen als dat hij zei, maar ik mag em voor 525 euro hebben inclusief originele zonnekap.
Ik heb mijn 40D met 17-55 vanaf januari, en ik merkte voorheen al dat ik groothoek op vakantie vaak toch mis. Ik zal em niet zovaak gebruiken als de 17-55, maar er zijn toch behoorlijk wat momenten dat ik denk: had ik em maar.
Is het een goeie deal denken jullie?