Dan heb je een stabiele handRataplan schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:36:
Wat ik al zei: ik vind het op mijn 24-105 verwaarloosbaar en als ik zo rondgoogle, komt dat kennelijk omdat de afwijking tegenwoordig kleiner is dan mijn camera kan vastleggen. Maar ik zou het niet volledig uitsluiten en een camera zou ik altijd zonder IS testen. Misschien heeft iemand anders hier meer info over?
Ik heb een 40D met 17-55/2.8 IS USM lens en ik heb de IS toch wel nodig.
Ik had laatst wat testfoto's gemaakt met de IS uitgeschakeld op een zonnige dag. Sluitertijd 1/80e, f8.0 en het waren me toch onscherpe foto's, ik schaamde me echt
Ik heb de IS toch echt nodig. Misschien dat ik over een jaar een stabielere hand heb
Ow en ik vergeet de IS altijd uit te zetten wanneer ik de camera op een statief zet.....ik heb er tot nu toe geen negatieve ervaringen mee. Stel dat er een briesje is, dan heb ik tenminste nog IETS van stabilisatie.
Ik heb een B+W UV MRC filter opzetten en ik moet zeggen ik heb het een stuk minder dan zonder de filter. Het is wel aanwezig maar niet enorm erg. Ik heb er wel veel last van als ik in 's nachts foto's maak en ik heb invallend licht van een lantaarn. Dan heb ik het erger dan wanneer ik tegen de zon in fotografeer. Geen idee hoe dat kanVerwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 10:05:
Hoe gaat de 24-70 f2,8 (met zonnekap) van canon om met invallend licht?
Krijg je snel lensflare?
Ik heb nu een 17-55 f2,8 (met zonnekap) en die heeft er behoorlijk last van vind ik zelf.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar