Mijn ervaring met de F/4.0IS icm 1.4x zijn, dat je nog steeds een bruikbare kwaliteit overhoudt, al is die minder dan zonder extender Kwa scherpte is het niet veel minder in de praktijk en het kleine verlies aan contrast laat zich in de nabewerking eenvoudig corrigeren. Je moet de stop lichtverlies wel kunnen lijden en de scherpstelsnelheid van de AF wordt merkbaar minder (maar die is zonder extender waanzinnig snel).Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:12:
M.b.t. de 70-200 (vanwege het 'beperkte' bereik): hoe zijn jullie ervaringen met de 1.4x extender van Canon op het gebied van scherpte en zoomsnelheid?
Eigenlijk zou ik eens moeten testen, wat het verschil is tussen extra croppen zonder extender tov minder croppen met extender, maar het verschil stoort me eigenlijk niet genoeg om die moeite te doen. Een prima combinatie dus eigenlijk, naar mijn ervaring. Mocht de scherpstelling voor de racerij te traag ziijn, dan kan de extender er altijd nog vanaf, maar ik vermoed dat dit niet nodig zal blijken.