[showcase] Valkenshow (konijnenberg 27 April) | update 4 mei

Pagina: 1
Acties:
  • 1.539 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 22:48

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Afgelopen Vrijdag was er een valkenshow bij konijnenberg. Het was prachtig weer en het leek me geweldig om zulke vogels te fotograferen.
Een kleine verzameling van wat ik geschoten heb laat ik hier zien. Hoop dat jullie ze ook mooi vinden :), want ik ben zelf erg tevreden. (klik voor grotere weergave)

1
Afbeeldingslocatie: http://www.fs-techniek.nl/postmap/Valken/dsc_0669klein-border.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.fs-techniek.nl/postmap/Valken/dsc_0670klein-border.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.fs-techniek.nl/postmap/Valken/dsc_0691klein-border.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.fs-techniek.nl/postmap/Valken/dsc_0965klein-border.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.fs-techniek.nl/postmap/Valken/dsc_0993klein-border.jpg

Die Oehoe uil keek erg intelligent uit zijn ogen, vind het een erg mooi beest

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Fantastische foto's !!!!

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Bij de eerste twee foto's had een iets kleiner diafragma waarschijnlijk geholpen om het object nog iets meer los te koppelen van de achtergrond, maar het is geneuk in de (hele kleine) marges, want het zijn erg strakke foto's :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:55
Schitterende foto's! Ik vind vooral de eerste en de laatste het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-07 11:38
3e is m'n favoriet, maar ze zijn allemaal erg goed. Mooi licht, prachtige vogels.. Je hebt de situatie optimaal kunnen benutten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een mooie beesten zijn dat toch! Hoe die kijkt op foto 3 O-)

Mooie foto's, goed uitgevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-07 13:10
Erg lekker, enige commentaar dat ik kan verzinnen is dat foto 1 erg veel ruimte aan de bovenkant heeft en weinig aan de zijkant, samen met de schaduw op de kop vind ik dat de wat mindere uit deze serie, maar evengoed erg lekkere plaat, erg lekker :)

No4 is imho de sterkste, mooi moment.
en nummer ze even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:16

Barrycade

Through the...

Mooi man :), ook fraai geïsoleerd met mooie kleur achtergrond.
De liggende platen hebben mijn voorkeur omdat er dan wat ruimte rond de vogel zit, wat rust aan de plaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lekker lekker, mooie achtergronden ook. Kleine tip: volgende keer kan een fillflash geen kwaad om de ogen wat op te lichten, dan zit er wat meer leven in je onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-07 19:41
Hele mooie foto's! Wat voor telelens (neem ik aan) heb je hiervoor gebruikt?

Ben ik de enige die spontaan in de lach schiet bij de laatste foto door de invloed van "o rly"-owls? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 17:37

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Ik vind ze heel erg mooi! Vooral #5 met de uil is erg goed... Wat een gezichtuitdrukking! :D

@neographikal :
Als je onderwerp 50 meter van je af is, valt er weinig te fillflashen! ;) Het zou inderdaad wel mooi zijn, als het zou kunnen... (No flames intended! :*) )

[ Voor 5% gewijzigd door adoy op 03-05-2007 21:58 ]

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-07 13:10
adoy schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:52:
Ik vind ze heel erg mooi! Vooral #5 met de uil is erg goed... Wat een gezichtuitdrukking! :D

@neographikal :
Als je onderwerp 50 meter van je af is, valt er weinig te fillflashen! ;) Het zou inderdaad wel mooi zijn, als het zou kunnen... (No flames intended! :*) )
Op 50m afstand trek je zulke 'portretten' met zulke DoF niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-07 02:15
RedXraD schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:51:
[...]

Op 50m afstand trek je zulke 'portretten' met zulke DoF niet meer ;)
Hangt maar van de lens af.. Ik denk dat Foto Konijnenberg een heel pak lenzen had opgesteld die door iedereen te gebruiken waren. Dan kan het weer wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy

adoy

Als je in het oog van foto #1 kijkt, lijkt het erop dat de mensen wat verder verwijderd zijn van de vogel... Misschien kan Nomad hier meer over vertellen! :) (gebruikte gear, afstand tot de vogels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
adoy schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:52:

@neographikal :
* neographikal geeft adoy een SB800/580EX op ISO800

(58/2.8)*1.4^(3) = 56.84m

ISO800 is niet ideaal, maar je hebt niet de volledige kracht nodig en eventueel kun je nog snellere lenzen dan 2.8 glas nemen. Prima mogelijk dus, maar trust me, Martijn stond niet op 50 meter als hij closeups kan schieten met een 70-300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy

adoy

neographikal schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 01:00:
[...]

* neographikal geeft adoy een SB800/580EX op ISO800

(58/2.8)*1.4^(3) = 56.84m

ISO800 is niet ideaal, maar je hebt niet de volledige kracht nodig en eventueel kun je nog snellere lenzen dan 2.8 glas nemen. Prima mogelijk dus, maar trust me, Martijn stond niet op 50 meter als hij closeups kan schieten met een 70-300.
Je hebt helemaal gelijk!
Alleen is het niet echt gebruikelijk om bij dieren 'in het wild' te flitsen. Ze pakken dan gelijk hun koffers en springen op de trein... :)
Een andere issue waar ik zelf altijd last van hebt, is dat sommige honden hun ogen dichtknijpen bij een fillflash... (Kan ook aan de hond liggen! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
*is blij met de positieve reacties, doet me echt goed :)

Over de afstand tot onderwerp en lens e.d.
Ik had de luxe om met een 100-300 van sigma te werken, wat me uitstekend beviel. Ben nu druk aan het sparen en verwacht in de zomer deze lens te kopen.
Volgens mij zijn alle foto's die je hier ziet op F/4 geschoten (met uitloop tot max F/5). Dit heb ik niet gedaan omdat er weinig licht was of omdat ik het nodig had voor de achtergrond, maar omdat ik goed wou testen of deze lens op 300mm F/4 echt scherp is. Die test heeft hij wel gehaald, zeker met een hele licht USM erover is deze lens echt super.
Afstand tot het onderwerp is zeker geen 50meter, eerder 2 of 3 meter. Sommigen misschien nog wel minder.

Ga proberen vanavond een update erbij te zetten, heb er toen genoeg foto's gemaakt, dus er zit vast nog meer leuks tussen :)
bedankt voor de reacties zover (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Hier een update van die dag, heb er nog vier foto's uit gekozen die ik wil laten zien.
Wederom klikbaar, net als de eerste serie.
En hier nog een raw foto, voor mensen die nieuwsgierig zijn hoe goed een Sigma 100-300 @300mm F/4 presteert.

1
Afbeeldingslocatie: http://www.fs-techniek.nl/postmap/Valken/Update/dsc_0673klein-border.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.fs-techniek.nl/postmap/Valken/Update/dsc_0746klein-border.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.fs-techniek.nl/postmap/Valken/Update/dsc_0780klein-border.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.fs-techniek.nl/postmap/Valken/Update/dsc_0821klein-border.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bits!
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Super foto's. Mooie kleuren, heerlijk scherp en gave beesten.
Toch de site van konijnenberg wat meer in de gaten houden, kwoon dichtbij dus als er weer wat is..

Canon EOS 60D + 24-105mm f/4 L + 70-200mm f/4 L + 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 16:53
Mooie scherpe platen zeg!

Die NEF is echt ongelooflijk.. maar is ook niet de goedkoopste lens natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Ongelofelijk mooie vogels vind ik het !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Lekker gedaan Nomad.
Vooral de 3e foto van je update is erg lekker.
/me Justawitte gaat hotshot request indienen

Nog een kleine tip.
Wat ik bij dit soort achtergronden altijd het probleem vind is dat ze bij veel foto's achter elkaar wat saai worden. Met wat dodge en burn probeer ik ze dan altijd een beetje extra kleur diepte te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Heb geprobeerd om zo weinig mogelijk na te bewerken aan de foto's, behalve wat contrast/sharpening en croppen waar nodig, maar ik denk dat je wel gelijk hebt. Een goede suggestie, dank je wel.

Pagina: 1