Goedemiddag,
Ik ben een paar maanden bezig met fotograferen, nu ga ik over ruim een half jaar een klein maandje in zuidelijk Afrika rond trekken.
Inmiddels ingeschreven voor een fotocursus, maar aangezien je niet ieder jaar naar Afrika gaat wil ik daar wel goede spullen hebben.
Wat heb ik
Een Canon 450D met kitlens (ef-s 18-55 mm f-3.5-5.6 IS) en een 50mm F/1.8
Zoals je ziet nog niet echt veel bijzonders, de 50 mm gebruik ik voornamelijk bij portretten of donkere locaties (restaurant, feestjes).
Budget
Aangezien objectieven lang mee gaan en redelijk waarde vast zijn wil ik er wel wat voor uitgeven, zelf dacht ik zo aan +/- 900 euro
Wat ga ik er mee doen?
Voornamelijk natuur, landschappen en wat kiekjes\familie gebruik.
Aangezien Afrika in het geschied ligt wil ik voornamelijk zoom voor de dieren hebben en wide voor de landschappen. Ik weet dat het met dit budget lastig is en zou ik concessies moeten doen.
Wat ik op het oog heb- Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS USM (voor zowel wide als vervanging van met kitlens)
- Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM (voor de zoom)
Nu maak ik me een beetje zorgen over het zoom bereik, ik weet niet of dit toereikend is. Daarom heb ik als alternatief:
Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM
Alleen twijfel ik hier weer over de kwaliteit, ik weet van de 70-200 dat hij geweldige fotos maakt.
De 70-200 heeft geen IS, maar mijn idee was dat ik voornamelijk overdag foto's maak, en daarmee wel genoeg heb aan F4.
De 17-85, is het goede vervanger van me kitlens, of onloopt het verschil zich niet zo heel erg? Ik ben redelijk tevreden over me kitlens als groothoek, maar het kan beter, gaat deze lens met verder helpen?
Wat zouden jullie doen? Misschien iets totaal anders?
Mocht ik ergens niet duidelijk zijn, ik hoor het graag!