Afhankelijk hoe mijn hobby en de techniek zich de komende jaren ontwikkelen verwacht ik voorlopig nog wel even gebruik te blijven maken van mijn 40D, maar ik sluit niet uit dat ik in de toekomst (>2 jr) een 5D opvolger wil gaan aanschaffen. Voor binnen heb ik een flitser dus dan is f2.8 niet echt een noodzaak en buiten heb ik er qua licht nog niet echt behoefte aan gehad. Wat dat aangaat ben ik beter uit met de 17-40. En door het prijsverschil kan ik dan ook gelijk een fatsoenlijk statief aanschaffen, iets wat in de natuur en met architectuur altijd wel van pas komt.
@mennovanw: dat ik er met beide niet nat op ga weet ik, dat maakt de keuze ook zo lastig. Voor beide lenzen is veel te zeggen. Het wordt mijn eerste lens die een reeds aanwezig bereik moet vervangen en die naar verwachting het merendeel van de tijd op mijn camera zal gaan zitten. Bij de groothoek- en telelenzen heb ik het beste gekocht wat er te krijgen was (f/4 bewust ivm draagbaarheid), maar met deze 2 lenzen kan ik niet echt de knoop doorhakken.
Ik kan in de door mij gevonden reviews weinig vinden over de mate van vertekening op groothoek, 1 van de zo niet dé reden om mijn 17-85 eruit te willen doen. Beiden zullen minder zijn dan de 17-85, maar welke presteert beter op dat vlak?
@mennovanw: dat ik er met beide niet nat op ga weet ik, dat maakt de keuze ook zo lastig. Voor beide lenzen is veel te zeggen. Het wordt mijn eerste lens die een reeds aanwezig bereik moet vervangen en die naar verwachting het merendeel van de tijd op mijn camera zal gaan zitten. Bij de groothoek- en telelenzen heb ik het beste gekocht wat er te krijgen was (f/4 bewust ivm draagbaarheid), maar met deze 2 lenzen kan ik niet echt de knoop doorhakken.
Ik kan in de door mij gevonden reviews weinig vinden over de mate van vertekening op groothoek, 1 van de zo niet dé reden om mijn 17-85 eruit te willen doen. Beiden zullen minder zijn dan de 17-85, maar welke presteert beter op dat vlak?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB