lezen!!!! dit staat niet in je task manager maar bij je verbindings icoontjesMichiel Jansen schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:41:
stond je internet verbinding maybe nog open?
hoeft internet niet aan te staan maar alleen de verbinding kost ook al extra energie
[/quote]
nee, ik check altijd de takenmanager, er stonds niets aan
Verwijderd
Nijs, met welke rom ben je bezig geweest?
Ah, ik gok dat je 'doenormaal' bent op modaco?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 11:11 ]
Verwijderd
Daar heb ik geen pokerface voor nodig, ik zeg gewoon door update is die kapot. Ik ga geen details vertellen.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:42:
[...]
De pokercareface op zetten en gaan!
Werkt nog steeds goed bij heel veel bedrijven.
Houd ons op de hoogte! Zodra ik mijn i900 binnen heb zal ik wel langs moeten gaan een keer
Juistem, heb de HJ1 geprobeerd die jij ook hebt.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:05:
Nijs, met welke rom ben je bezig geweest?
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 11:22 ]
Verwijderd
Ajj, dan heb je toch wat fout gedaan of je pc dacht ik ga wat geks doen tijdens het flashen.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:20:
Juistem, heb de HJ1 geprobeerd die jij ook hebt.
Had je wel de modem driver geinstalleerd?
Ik draai hem hier super goed, de beste tot nu toe.
Verwijderd
Volgens mij ging het vanaf daar niet meer goedVerwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:28:
[...]
Ajj, dan heb je toch wat fout gedaan of je pc dacht ik ga wat geks doen tijdens het flashen.
Had je wel de modem driver geinstalleerd?
Ik draai hem hier super goed, de beste tot nu toe.
Ik kreeg tijdens de installatie een melding van installeer eenmalig of elke keer
Verwijderd
Hee nieuw op dit forum...
Zal eerst versies noteren:
PDA:i900XKHH8/XKHH4
TELEFOON:i900XXHH9
Heb het volgende probleem als ik mijn camera opstart:
Er komt geen beeld en het scherm blijft zwart. Heb wel alle opties eromheen staan die er normaal ook zouden staan voor de camera. Daarnaast heb ik de melding gehad dat de cameramodule niet gevonden kan worden.
Harde reset en dergelijke al geprobeerd maar hielp niet.
Iemand ideeën of ervaringen??? Thnx alvast
Ben benieuwd....
Er komt geen beeld en het scherm blijft zwart. Heb wel alle opties eromheen staan die er normaal ook zouden staan voor de camera. Daarnaast heb ik de melding gehad dat de cameramodule niet gevonden kan worden.
Ben benieuwd....
Verwijderd
als zelfs een hard reset niks uithaald zou ik een ROM update uitvoeren of als je dit niet wilt een service punt bezoeken (adreslijst kun je via link terug vinden. paar posts terug)Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:32:
Ben benieuwd....
Verwijderd
Als ik het goed heb begrepen is een ROM-update volledig op eigen risico, dus in dat geval zoek ik het liever ergens anders op bv bij een servicepoint iddals zelfs een hard reset niks uithaald zou ik een ROM update uitvoeren of als je dit niet wilt een service punt bezoeken (adreslijst kun je via link terug vinden. paar posts terug)
Maar jij gaat er dus wel vanuit dat dit puur softwarematig is en dus onder de garantie valt?
(bedankt voor je snelle reactie trouwens!)
Nijs, vindt Grandprix jou Omnia ook niet meer ?Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:32:
[...]
Volgens mij ging het vanaf daar niet meer goed
Ik kreeg tijdens de installatie een melding van installeer eenmalig of elke keer
Dus als je Grandprix gestart hebt met de juiste instellingen
en je plugt dat ding in je USB poort hoe ziet windows hem dan ?
Je hebt wel geupdate vanaf een windows xp machine ?
Verwijderd
graag gedaanAls ik het goed heb begrepen is een ROM-update volledig op eigen risico, dus in dat geval zoek ik het liever ergens anders op bv bij een servicepoint idd![]()
Maar jij gaat er dus wel vanuit dat dit puur softwarematig is en dus onder de garantie valt?
(bedankt voor je snelle reactie trouwens!)
dit valt gewoon onder garantie tenzij je er iets geks mee hebt gedaan
ik denk dat nijs zn telefoon niks meer doet dus....Nijs, vindt Grandprix jou Omnia ook niet meer ?
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 12:01 ]
Verwijderd
- Wat is GrandPrix?PatrickBos schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:53:
[...]
Nijs, vindt Grandprix jou Omnia ook niet meer ?
- USB verbonden, geen signaal (omdat tel niet aangaat)
- Geupdate via XP machine
Verwijderd
Behalve het probleem dat mn scherm enkele keren per dag op zwart gaat en ik moet resetten (iemand die weet hoe dat op te lossen), heb ik nog een ander zeer irritant probleem. De tijdszone wordt vaak automatisch op Minsk gezet, waardoor de tijd ook een uur vooruit wordt gezet. Ik heb de tijdszone nu maar op Minsk gezet en de tijd handmatig een uur achteruitgezet (en ook de instelling op handmatig gezet), maar toch zet hij de tijd zomaar weer af en toe een uur vooruit. Dit is echt waardeloos!!! Heeft iemand dit probleem ook gehad en opgelost??
Verwijderd
Welke ROM heb je ?Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:02:
Behalve het probleem dat mn scherm enkele keren per dag op zwart gaat en ik moet resetten (iemand die weet hoe dat op te lossen), heb ik nog een ander zeer irritant probleem. De tijdszone wordt vaak automatisch op Minsk gezet, waardoor de tijd ook een uur vooruit wordt gezet. Ik heb de tijdszone nu maar op Minsk gezet en de tijd handmatig een uur achteruitgezet (en ook de instelling op handmatig gezet), maar toch zet hij de tijd zomaar weer af en toe een uur vooruit. Dit is echt waardeloos!!! Heeft iemand dit probleem ook gehad en opgelost??
Heb je al een hard reset uitgevoerd ?
Verwijderd
Ik doe nooit gekke dingen
Nee ik heb tot nu toe wat SPB en TomTom geinstalleerd. Heb dit echter nu wel verwijderd, nadat ik dacht dat een Third Party de reden kon zijn dat de camera(software) het niet deed.
Ik ga vanmiddag langs een service point en hoop dat ze me gelijk verder kunnen helpen.
En anders kom ik weer terug op dit geniale forum
Nee ik heb tot nu toe wat SPB en TomTom geinstalleerd. Heb dit echter nu wel verwijderd, nadat ik dacht dat een Third Party de reden kon zijn dat de camera(software) het niet deed.
Ik ga vanmiddag langs een service point en hoop dat ze me gelijk verder kunnen helpen.
En anders kom ik weer terug op dit geniale forum
Ik deed het idd niet goed, ik dacht dat als ik in de taskmanager 'stop alle taken' selecteer dat dan de verbinding werd verbroken. Het data call manager icoontje verdwijnt dan wel, maar de verbinding verbreekt idd niet.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:43:
[...]
lezen!!!! dit staat niet in je task manager maar bij je verbindings icoontjes
Overigens verschijnt het data call icoontje in de taskmanager zodra ik Opera open. Als ik in de taskmanager de data call manager open kan ik de internet verbinding natuurlijk wel verbreken
Ik krijg laatste tijd zomaar bestanden of ik die wil opslaan op mijn gsm!! Vandaag krijg ik deze bestand (hey beautiful.amr), iemand enige idee?
Verwijderd
nooit op reageren gelijk weggooien voor je het weet vern**k je je telefoonFaris schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:21:
Ik krijg laatste tijd zomaar bestanden of ik die wil opslaan op mijn gsm!! Vandaag krijg ik deze bestand (hey beautiful.amr), iemand enige idee?
vaak zit dan iemand in de buurt te klooien met z'n Bluetooth verbinding
.amr bestanden zijn in het algemeen audiofiles maar dat kan natuurlijk ook nep zijn en zit er een verborgen .cab bestand in die je telefoon verkloot
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 12:27 ]
Je kan onderstaande proberen. Overigens ben ik niet verantwoordelijk voor eventuele gevolgschade.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:32:
Ben benieuwd....
After upgrade, input *#2470# with Sim card inside, it will upgrade the camera firmware too. MAKE SURE YOU LET THE PHONE RUN BEFORE TURNING OFF AT LEAST 5 MINS.
Overigens heb ik het zelf al geprobeerd en update hij inderdaad de firmware van de camera, maar gezien bij jou de cameramodule niet gevonden wordt heb ik geen idee of dit helpt en of het uberhaupt wel kan in jou geval.
Verwijderd
Bedankt...Heb ik geprobeerd. Helaas ook zonder resultaat. De update firmware komt in beeld. Mag het toestel 2 minuten niet uit doen. Vervolgens verdwijnt dit beeld maar blijft het probleem zich voordoen...[b][
Je kan onderstaande proberen. Overigens ben ik niet verantwoordelijk voor eventuele gevolgschade.![]()
After upgrade, input *#2470# with Sim card inside, it will upgrade the camera firmware too. MAKE SURE YOU LET THE PHONE RUN BEFORE TURNING OFF AT LEAST 5 MINS.
Overigens heb ik het zelf al geprobeerd en update hij inderdaad de firmware van de camera, maar gezien bij jou de cameramodule niet gevonden wordt heb ik geen idee of dit helpt en of het uberhaupt wel kan in jou geval.
Misschien nog meer ideeeën? (ik blijf het gewoon proberen

Hoe zat het met je batterij? Ik heb het ook een keer gehad met flashen maar mijn batterij was niet volledig opgeladen. Tijdens het flashen is deze leeg geraakt en ook toen kon de telefoon niet meer starten.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:59:
[...]
- Wat is GrandPrix?
- USB verbonden, geen signaal (omdat tel niet aangaat)
- Geupdate via XP machine
Gelukkig had ik iemand die ook een OMNIA had en kan via zijn telefoon mijn batterij opladen.
Waarna ik vervolgens weer kon flashen.
Verwijderd
Nou ik ben net terug van de Samsung Service Point:
Eerst ben ik even naar de winkel gegaan waar ik hem gekocht heb en de medewerker zei inderdaad dat het waarschijnlijk de software is. Ik vroeg hem dus of ik even naar Rocom (Venray, Service Point) moest gaan om te kijken of deze nog te maken is.
De medewerker zei dat ik erheen kon gaan om eventueel een software restart te krijgen. Hij waarschuwde mij wel dat dit betreffende service punt erg laks is met het versturen naar Samsung en het wel 7 weken kan duren voordat deze opgestuurd wordt naar Samsung. (laten deze gewoon in het filiaal liggen totdat ze eventueel tijd hebben)
Toen ben ik dus even naar het Service Point gegaan waar ze mij maar een ding konden vertellen:
'Ohh dat is die nieuwe telefoon, die moeten we opsturen naar Samsung. Wij kunnen deze helaas niet hier voorzien van nieuwe software, omdat we die cursus nog niet hebben gehad.'
Toen ben ik teruggegaan naar het verkooppunt, waar de telefoon morgen wordt opgehaald en misschien heb ik deze volgende week vrijdag al terug. Hij zei ook nog dat ik me geen zorgen hoefde te maken, omdat ik gewoon 2 jaar garantie heb.
Conclusie: Samsung Service Point in Venray heeft de ballen verstand van de Omnia!
Eerst ben ik even naar de winkel gegaan waar ik hem gekocht heb en de medewerker zei inderdaad dat het waarschijnlijk de software is. Ik vroeg hem dus of ik even naar Rocom (Venray, Service Point) moest gaan om te kijken of deze nog te maken is.
De medewerker zei dat ik erheen kon gaan om eventueel een software restart te krijgen. Hij waarschuwde mij wel dat dit betreffende service punt erg laks is met het versturen naar Samsung en het wel 7 weken kan duren voordat deze opgestuurd wordt naar Samsung. (laten deze gewoon in het filiaal liggen totdat ze eventueel tijd hebben)
Toen ben ik dus even naar het Service Point gegaan waar ze mij maar een ding konden vertellen:
'Ohh dat is die nieuwe telefoon, die moeten we opsturen naar Samsung. Wij kunnen deze helaas niet hier voorzien van nieuwe software, omdat we die cursus nog niet hebben gehad.'
Toen ben ik teruggegaan naar het verkooppunt, waar de telefoon morgen wordt opgehaald en misschien heb ik deze volgende week vrijdag al terug. Hij zei ook nog dat ik me geen zorgen hoefde te maken, omdat ik gewoon 2 jaar garantie heb.
Conclusie: Samsung Service Point in Venray heeft de ballen verstand van de Omnia!
Verwijderd
jammer van dat service punt. (mompeld iets over limburgers)
gelukkig dat de winkel hem voor je wilt opsturen (gaat waarschijnlijk naar Dynafix)
gelukkig dat de winkel hem voor je wilt opsturen (gaat waarschijnlijk naar Dynafix)
Verwijderd
Hmmmmm,Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:57:
jammer van dat service punt. (mompeld iets over limburgers)
De medewerker van dat bedrijf is een oude bekende van me, dus die deed niet moeilijk
En ja ik heb een reparatiebon gekregen van Dynafix. Deze komen elke dinsdag en vrijdag bij hem langs.
Verwijderd
haha ff goed je RMA nummer bewaren dan kun je op de site van Dynafix track& trace doen dan weet je gelijk wanneer je telefoon gefixed wordtVerwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:00:
[...]
Hmmmmm,
De medewerker van dat bedrijf is een oude bekende van me, dus die deed niet moeilijk
En ja ik heb een reparatiebon gekregen van Dynafix. Deze komen elke dinsdag en vrijdag bij hem langs.
Verwijderd
Aha ok, nog nooit iets gehad met Dynafix dus is makkelijk om te weten dat ik vanaf thuis wel mijn Omnia in de gaten kan houdenVerwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:03:
[...]
haha ff goed je RMA nummer bewaren dan kun je op de site van Dynafix track& trace doen dan weet je gelijk wanneer je telefoon gefixed wordt
@ Nijs
Weet je nu al wel wat er nu mis is gegaan?
Heb je de foon eerst naar singapoor stand gezet, dan de samsung modem driver erop om vervolgens te flashen met de HJ1 rom?
Heb je de foon eerst naar singapoor stand gezet, dan de samsung modem driver erop om vervolgens te flashen met de HJ1 rom?
Verwijderd
- HJ1 Bestand uitgepaktLucky1965 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:27:
@ Nijs
- Telefoon opgeladen en uitgezet
- Exe bestand gestart
- Telefoon aan en Update gestart
- Na driver melding update gestopt
- Exe opnieuw gestart
- Vastgelopen bij deel 4 meen ik
Singapore stand? Dit heb ik echt nergens gelezen.
Start EXE en alles gaat vanzelf heb ik gehoord.
Kijk als ik deze informatie eerder wist zat ik nu niet met deze shit.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 14:59 ]
Verwijderd
Sinds gisteren een blauwe vlek in me beeld, lijkt wel een inktvlek maar is het niet. Iemand enig idee?
Verwijderd
kun je er een foto van maken en deze hier posten dan kunnen we er een semi- deskundig blik opwerpenVerwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:03:
Sinds gisteren een blauwe vlek in me beeld, lijkt wel een inktvlek maar is het niet. Iemand enig idee?
Verwijderd
Ga me best doenVerwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:04:
[...]
kun je er een foto van maken en deze hier posten dan kunnen we er een semi- deskundig blik opwerpen
Denk dat hetzelfde geldt als je dan gelijk naar de Hj1 rom gaat. Moet eerst omgezet worden naar engels voordat je kunt flashen.Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:22:
[...]
Turtorial
!! Flashen is bij mij goed gegaan, maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst !!![]()
van:
PDA: i900XKHH8/XKHH4
PHONE: i900XXHH1 (Nederlands)
naar
PDA: i900DXHI3/DXHI3
PHONE: i900DXHI3 (Engels)
Dit is de aller nieuwste ROM (11-10-2008)
Aan de slag:
Voer de fix uit (zie onder). Je zorgt er dan voor dat je de message 'Incorrect Software Version'
word uitgeschakeld, zodat je lekker kan flashen!
* Press the 'dial' key to the left of the optical pad to bring up the dialer
* With the onscreen keypad input *#1546792*#
* Select 'Preconfiguration'
* Enter code *#81230*# and select OK
* Select 'Singapore', with the default Operator (maakt niet uit welke, je ontvangt gewoon je provider
instellingen nadat je hem geflashed hebt.
* Accept this, DEVICE WILL HARD RESET
* Run update, and all should be well.
Installeer vervolgens: Samsung Modem driver
De installatie gaat niet via ActiveSync.
ActiveSync word automatisch uitgeschakeld wanneer je de Rom update doet.
Zorg ervoor dat je batterij volledig is opgeladen en volg de aanwijzingen.
Erg gemakkelijk allemaal!
De ROM staat op onze vriendensite modaco in het ROM topic.
Je moet hem zelf zoeken.
Geheugen is nu:
Storage:
Total: 88.66 MB
In use: 34.13 MB
Free: 54.53 MB
Program:
Total: 96.70 MB
In use: 39.14 MB
Free: 57.56 MB
Voor het gevoel werkt alles wat soepeler.
Oplaad bug tot zover niet gemerkt.
Batterylife stukken beter, maar nog niet optimaal kunnen testen.
Gr. Chiel
Verwijderd
Aaah shit waarom heb ik dit niet beter doorgelezen.Lucky1965 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:17:
[...]
Denk dat hetzelfde geldt als je dan gelijk naar de Hj1 rom gaat. Moet eerst omgezet worden naar engels voordat je kunt flashen.
IIG bedankt voor de info
Ik ben gewoon van HH1 / HH4 naar HJ1 proberen te gaan.
dat kan ook wel maar wel die eerste stap doen, niet gelijk die modem driver installeren en dan flashen.
Verwijderd
Moet die modem driver elke keer geinstalleerd worden?Lucky1965 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:24:
dat kan ook wel maar wel die eerste stap doen, niet gelijk die modem driver installeren en dan flashen.
Das een goede vraag. Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen. Weet wel dat het de eerste keer moet als je van de nederlandse naar de engelse rom gaat.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:29:
[...]
Moet die modem driver elke keer geinstalleerd worden?
chielomnia zou dat wel weten denk ik, die heeft al vaker geflashed.
Verwijderd
ziet er uit alsof je met je vinger op het scherm hebt gezeten terwijl er inkt aan je vinger zatVerwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:34:
[afbeelding]
Hier de foto, hoop dat het te zien is, hele rare blauwe vlek
probeer eens met schoonmaak alcohol het te verwijderen
Verwijderd
misschien te hard op het scherm gedrukt?Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:34:
[afbeelding]
Verwijderd
nee dan heb je een ander soort vlek waar je niet door heen kunt kijken dit ziet er uit alsof het op de buitenlaag zitVerwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:50:
[...]
misschien te hard op het scherm gedrukt?
Ik heb mijn samsung met de exe file stomweg geflashed naar DXHI3 en had PDA XKHH4/ATHH5 en TELEFOON BOHH2 of iets dergelijks (T-mobile) en dat ging gewoon hoor. Alleen ontbrak bij mij de samsung USB driver en was het TELEFOON gedeelte niet geflashed. Gewoon opnieuw geflashed met drivers en niets aan de hand. Gisteren geflashed naar DXHJ1 zonder iets van de Singapore instellingen te gebruiken. Dus jij hebt gewoon pech gehad.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:21:
[...]
Aaah shit waarom heb ik dit niet beter doorgelezen.
IIG bedankt voor de info
Ik ben gewoon van HH1 / HH4 naar HJ1 proberen te gaan.
Verwijderd
Als je hard op het scherm drukt dan zie je idd dezelfde kleur. Maar die verdwijnt dan gewoon weer, heb ook niks raars gedaan met het scherm zover ik weetVerwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:50:
[...]
misschien te hard op het scherm gedrukt?
Verwijderd
al geprobeerd schoon te maken ?Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:15:
[...]
Als je hard op het scherm drukt dan zie je idd dezelfde kleur. Maar die verdwijnt dan gewoon weer, heb ook niks raars gedaan met het scherm zover ik weet
Verwijderd
naar de winkel er mee kijken wat die zeggen
maybe heb je wel te hard gedrukt
als je hem laat opsturen heb je zekerheid
via zo'n foto wordt het wel lastig om een diagnose te geven
Verwijderd
Net een paar keer zeer hard op het scherm geknepen maar dan verdwijnt het gewoon weer, geen idee wat het isVerwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:33:
naar de winkel er mee kijken wat die zeggen
Verwijderd
dus het is nu wel weg ?Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:35:
[...]
Net een paar keer zeer hard op het scherm geknepen maar dan verdwijnt het gewoon weer, geen idee wat het is
erg vreemd
Verwijderd
Je hoeft hem maar eenmaal te installeren, daarna laten staan en je kan hem hergebruiken..Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:29:
[...]
Moet die modem driver elke keer geinstalleerd worden?
Verwijderd
Nee ik bedoel als ik heel hard in het scherm knijp met duim op het scherm verdwijnt de vlek die dan ontstaat gewoon weer, kan het dus ook niet zijn lijkt mij.
Denk dat ik hem maar inruil voor een vertu
Verwijderd
Vertu = simpele nokia in een veeeeeeels te duur jasje waar je geen kont aan hebtVerwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:45:
[...]
Denk dat ik hem maar inruil voor een vertu
Verwijderd
Ach het staat wel interessant, en ik laat het prijskaartje er dan natuurlijk aan hangenVerwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:51:
[...]
Vertu = simpele nokia in een veeeeeeels te duur jasje waar je geen kont aan hebt
Maar goed, ik kijk heel even aan of het scherm misschien zelf hersteld en ander rij ik maar even naar Rijswijk volgende week
Verwijderd
Nou dit is ook fijn om te horen.X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:57:
[...]
Ik heb mijn samsung met de exe file stomweg geflashed naar DXHI3 en had PDA XKHH4/ATHH5 en TELEFOON BOHH2 of iets dergelijks (T-mobile) en dat ging gewoon hoor. Alleen ontbrak bij mij de samsung USB driver en was het TELEFOON gedeelte niet geflashed. Gewoon opnieuw geflashed met drivers en niets aan de hand. Gisteren geflashed naar DXHJ1 zonder iets van de Singapore instellingen te gebruiken. Dus jij hebt gewoon pech gehad.
Bij mij gaf hij ook aan tijdens de update dat de driver er niet was, toen was het laatste update gedeelte dus mislukt. Toen ik de update opnieuw starte ging eerst alles prima tot hij ergens vast liep op 99% en toen was het gedaan.
Dus als je update een keer vastloopt ben je de zak?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 17:02 ]
Verwijderd
Ik lees al een tijdje mee maar nu wil ik toch even reageren... hier ook een Omnia met zo'n zelfde blauwe vlek. Bijna op dezelfde plaats ook nog!Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:34:
[afbeelding]
Ik hoor dus graag of jij wijzer wordt en zal intussen ook proberen of ik het ergens kan laten beoordelen.
Verwijderd
Merkwaardig, zit hij er bij jou al lang? Misschien dat je ook een foto kan maken?Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:13:
[...]
Ik lees al een tijdje mee maar nu wil ik toch even reageren... hier ook een Omnia met zo'n zelfde blauwe vlek. Bijna op dezelfde plaats ook nog!![]()
![]()
Ik hoor dus graag of jij wijzer wordt en zal intussen ook proberen of ik het ergens kan laten beoordelen.
Verwijderd
Sinds een paar dagen, maar we hebben het toestel pas 2 weken.
Ik zal kijken of ik een foto kan maken.
Ik zal kijken of ik een foto kan maken.
Goedeavond,
Ik weet eigenlijk bij voorbaat al dat ik te horen ga krijgen dat dit ongetwijfeld ergens al gepost is in een van de 4 topics maar ik kan het niet vinden, Niet door het bladen door de topics en niet met de zoekfunctie. Tevens de site van samsung doorgespit en deze handleiding (http://downloadcenter.sam...MO_Dut_Rev.1.0_081002.pdf) helemaal doorgelezen maar ik kom er niet uit.
Ik zit met twee dingen, Een is dat mijn wallpaper die ik gedownload heb (240x400) horizontaal wel goed weergegeven wordt maar als ik mijn toestel draai niet. Dan wordt de wallpaper in twee delen opgesplitst en zie ik een stukje van de wallpaper 2 keer. Is dit te verhelpen, zo ja hoe?
En het tweede probleem is dat ik een aantal folders met mp3's naar me omnia heb gestuurd. Deze kan ik afspelen etc. dat is het probleem niet maar de nummer zijn in de bibliotheek van touchplayer op alfabetische volgorde gezet. Nu zijn mijn gemixte albums dus onwijs gemixed maar dan op de verkeerde manier:) Ik heb voor alle nummer nog wel 01, 02, 03 etc. staan en toch worden ze door elkaar gegooid. Tevens weet ik niet hoe ik de covers kan laten zien in de library als ik op album druk. Sommige albums worden wel met cover weergegeven en sommige niet. Kan ik hier op een of andere manier een plaatje voor kiezen of zo?
Thanks voor de aandacht.
Ik weet eigenlijk bij voorbaat al dat ik te horen ga krijgen dat dit ongetwijfeld ergens al gepost is in een van de 4 topics maar ik kan het niet vinden, Niet door het bladen door de topics en niet met de zoekfunctie. Tevens de site van samsung doorgespit en deze handleiding (http://downloadcenter.sam...MO_Dut_Rev.1.0_081002.pdf) helemaal doorgelezen maar ik kom er niet uit.
Ik zit met twee dingen, Een is dat mijn wallpaper die ik gedownload heb (240x400) horizontaal wel goed weergegeven wordt maar als ik mijn toestel draai niet. Dan wordt de wallpaper in twee delen opgesplitst en zie ik een stukje van de wallpaper 2 keer. Is dit te verhelpen, zo ja hoe?
En het tweede probleem is dat ik een aantal folders met mp3's naar me omnia heb gestuurd. Deze kan ik afspelen etc. dat is het probleem niet maar de nummer zijn in de bibliotheek van touchplayer op alfabetische volgorde gezet. Nu zijn mijn gemixte albums dus onwijs gemixed maar dan op de verkeerde manier:) Ik heb voor alle nummer nog wel 01, 02, 03 etc. staan en toch worden ze door elkaar gegooid. Tevens weet ik niet hoe ik de covers kan laten zien in de library als ik op album druk. Sommige albums worden wel met cover weergegeven en sommige niet. Kan ik hier op een of andere manier een plaatje voor kiezen of zo?
Thanks voor de aandacht.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Verwijderd
ik vraag me af hoe je vervolgens terug kunt naar een officiele nederlandse XX Rom als je naar een DX rom geflahst hebt (bijv DXHJ1).Lucky1965 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:17:
[...]
Denk dat hetzelfde geldt als je dan gelijk naar de Hj1 rom gaat. Moet eerst omgezet worden naar engels voordat je kunt flashen.
Ik heb geen idee of dat kan. Zal vast wel een mogelijkheid voor zijn maar weet niet welke.
Op de ******site zijn veel roms te vinden, zal dus ook wel een nederlandse tussen zitten of 1 die zich laat flashen naar nederlands.
Op de ******site zijn veel roms te vinden, zal dus ook wel een nederlandse tussen zitten of 1 die zich laat flashen naar nederlands.
Zou iedereen met een Vodafone branded Omnia iets voor mij kunnen checken?
Kan je in Google Maps kijken waar je wordt gefixt, zónder GPS aan? En dan na ongeveer 10-15 sec... zoom evt. ook in en uit of verplaats de map.
Ik word zelf namelijk altijd in Karlstad, Düsseldorf geplaatst... daarover meer in dit topic: Google Maps op Omnia plaatst me in Duitsland
Graag hier of daar een reactie hierover!
Ik wil namelijk ook contact opnemen metVodafone hierover, dan is het handig als ik weet dat meer mensen hier 'last' vanhebben.
Kan je in Google Maps kijken waar je wordt gefixt, zónder GPS aan? En dan na ongeveer 10-15 sec... zoom evt. ook in en uit of verplaats de map.
Ik word zelf namelijk altijd in Karlstad, Düsseldorf geplaatst... daarover meer in dit topic: Google Maps op Omnia plaatst me in Duitsland
Ik wil namelijk ook contact opnemen metVodafone hierover, dan is het handig als ik weet dat meer mensen hier 'last' vanhebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Ary op 17-10-2008 03:10 ]
Verwijderd
Same problem here, iemand enig idee?Groentenman schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:14:
Even een vraagje. Mijn oom heeft een Omnia en heeft daarop tomtom geïnstalleerd. dit werkt ivm gpsgate alleen nu komt het vervelende voor dat wanneer hij gaat navigeren de tijd verspringt. Zo is het 13:19 en het volgende moment is het 15:12, zeer irritant. Zowel gpsgate 1.0 als de laatste versie 2.6 is gebruikt met verschillende baud-rates maar dit mocht allemaal niet helpen. Ook een ander programma als port-splitter mocht niet helpen.
Iemand suggesties?
Verwijderd
Hier ook Vodafone branded.Ary schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 02:59:
Zou iedereen met een Vodafone branded Omnia iets voor mij kunnen checken?
Ik woon blijkbaar in hetzelfde huis als jij
Verwijderd
Ok er heerst nog enige twijfel of ik deze stap nu zal zetten ja/nee.
Ik twijfel nog of ik in plaats van McGuider, Igo8 erop zal knallen. Het duurt mij namelijk veel te lang om een fix te krijgen van de satelieten.
Gisteren en vanochtend ook weer. Afstand vanochtend, Maarssen - Bunnik.
Heb ongeveer 5 minuten voor vertrek McGuider ingesteld. Zie de kaart, kies voor navigeren naar, adres, voer het adres in van de bestemming (land, plaats, straat, huisnummer, gereed), kiezen op kaart, opties, zoeken, adres........, gereed.
Systeem begint route te berekenen en vervolgens na het verschijnen van de route, geef ik gereed. Systeem geeft aan, dat het wacht op een bruikbaar signaal. Vervolgens ga ik mij voorbereiden om naar mijn werk te vertrekken in Bunnik. Verlaat het huis, stap in de auto, sluit de autolader aan en start de auto.
Over de gehele route kom ik, wegens wegwerkzaamheden, diverse stoplichten tegen, waardoor ere dus genoeg tijd is om een nieuwe fix te bepalen. Nou vergeet het maar. Over de gehele route, amper een streepje gezien. Hooguit 1 a 2 balkjes (grijs, dus niet actief).
Hier wordt ik dus best chagarijnig van
Ik weet inmiddels niet meer hoe ik dit zou kunnen verbeteren. Ga dus de proef op de som nemen om Igo te testen, tenzij iemand nog een tip heeft natuurlijk (en kom niet aanzetten met de tip langer wachten svp
)
Ik twijfel nog of ik in plaats van McGuider, Igo8 erop zal knallen. Het duurt mij namelijk veel te lang om een fix te krijgen van de satelieten.
Gisteren en vanochtend ook weer. Afstand vanochtend, Maarssen - Bunnik.
Heb ongeveer 5 minuten voor vertrek McGuider ingesteld. Zie de kaart, kies voor navigeren naar, adres, voer het adres in van de bestemming (land, plaats, straat, huisnummer, gereed), kiezen op kaart, opties, zoeken, adres........, gereed.
Systeem begint route te berekenen en vervolgens na het verschijnen van de route, geef ik gereed. Systeem geeft aan, dat het wacht op een bruikbaar signaal. Vervolgens ga ik mij voorbereiden om naar mijn werk te vertrekken in Bunnik. Verlaat het huis, stap in de auto, sluit de autolader aan en start de auto.
Over de gehele route kom ik, wegens wegwerkzaamheden, diverse stoplichten tegen, waardoor ere dus genoeg tijd is om een nieuwe fix te bepalen. Nou vergeet het maar. Over de gehele route, amper een streepje gezien. Hooguit 1 a 2 balkjes (grijs, dus niet actief).
Hier wordt ik dus best chagarijnig van
Ik weet inmiddels niet meer hoe ik dit zou kunnen verbeteren. Ga dus de proef op de som nemen om Igo te testen, tenzij iemand nog een tip heeft natuurlijk (en kom niet aanzetten met de tip langer wachten svp
Verwijderd
Goedemorgen allen,
hier weer een update van de status van mn zeer goed getrainde accu
dag 4
gisteravond weer een uur radio luisteren en 2 belletjes gedaan totaal 10 minuten even iets op internet opgezocht
accu status nu = 50%
dag 4
gisteravond weer een uur radio luisteren en 2 belletjes gedaan totaal 10 minuten even iets op internet opgezocht
accu status nu = 50%

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 10:16 ]
Om een gewone fix met google maps te krijgen duurt dat ook zo lang?
Verwijderd
Netjes hoor, ik hoop dat mijne ook zo lang meegaat als hij terug is van reparatieVerwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:14:
Goedemorgen allen,
dag 4
accu status nu = 50%![]()
![]()
@ Splendes
Heb jij HSDPA aan staan?
Haal jij automatisch mails binnen?
Heb jij HSDPA aan staan?
Verwijderd
nee HSDPA staat uitLucky1965 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:20:
@ Splendes
Heb jij HSDPA aan staan?
nee mail doe ik 1 keer per dag handmatig (ontvang zoiezo niet veel mail wel veel Spam

Verwijderd
Met de nieuwste rom red ik ongeveer 1,5 dag, maar bel en sms wel veel. Internet staat altijd aan en men vriendin speelt elke avond wel een uurtje SolitaireVerwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:14:
Goedemorgen allen,
dag 4
accu status nu = 50%![]()
![]()
Ben er zo al tevreden mee...
500 belminuten en 1000 smsjes en dan ook nog zoiets gebeld/gesmst worden/maand. Reken maar uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 10:36 ]
Verwijderd
hahahahaVerwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:34:
[...]
Met de nieuwste rom red ik ongeveer 1,5 dag, maar bel en sms wel veel. Internet staat altijd aan en men vriendin speelt elke avond wel een uurtje Solitaire. Verder staat hspda gewoon aan en af en toe navi..
Ben er zo al tevreden mee...
500 belminuten en 1000 smsjes en dan ook nog zoiets gebeld/gesmst worden/maand. Reken maar uit.
ik ben normaal gesproken mn telefoon ook een tijdje kwijt aan mn vriendin die zit alleen maar dat bubble spel te spelen (heb expres bejeweld er niet op gezet
Mijn omnia is na 3 dagen op 75% met battery gebruik.
Heb ongeveer 15 minuten geinternet. Uur gebeld. Ongeveer 20 smsjes gestuurd. 10 minuten Solitaire.
Geen extreem gebruik dus, maar ik merk dat de batterij na een paar keer goed opladen steeds vaker langer meegaat.
Heb ongeveer 15 minuten geinternet. Uur gebeld. Ongeveer 20 smsjes gestuurd. 10 minuten Solitaire.
Geen extreem gebruik dus, maar ik merk dat de batterij na een paar keer goed opladen steeds vaker langer meegaat.
Verwijderd
Ik heb Igo8 erop staan en heb meestal al een fix voordat ik hier de straat uit ben!Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:48:
Ok er heerst nog enige twijfel of ik deze stap nu zal zetten ja/nee.
etc....
Verwijderd
Jep, dit heb ik ook gehad. Zat na een paar dagen ineens op mn toestel. Dacht eerst dat het een inktvlek o.i.d. was, maar minutenlang poetsen leverde geen enkel resultaat. Daardoor vreesde ik dat het drukschade was en bij de winkel zeiden ze hetzelfde. Begonnen er uiteraard moeilijk over te doen, aangezien ik dat wel veroorzaakt zou hebben. Nou had ik mijn toestel uit de etalage, dus kon ik het daarop gooien en heb ik uiteindelijk een nieuwe meegekregen.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:34:
[afbeelding]
Als je naar de winkel gaat zullen ze m waarschijnlijk naar de fabriek sturen. Die zullen wel zeggen dat het drukschade is en ze het dus niet gratis voor je fixen. Erg klote. In principe moeten ze binnen eerste half jaar na aankoop echter aantonen dat jij dat hebt veroorzaakt en dat het niet aan het toestel heeft gelegen. In principe zou je daardoor dus wel een nieuwe telefoon (of reparatie) moeten kunnen regelen... maar ja, ging het maar zo eenvoudig. Heel veel succes en hou ons op de hoogte!
Verwijderd
als ik McGuider gebruik dan heb ik zelfs al een fix in 5 seconde voor dat ik de auto startVerwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:32:
[...]
Ik heb Igo8 erop staan en heb meestal al een fix voordat ik hier de straat uit ben!
staan al je instellingen wel goed
ik betwijfel als dit zo is dat je een beter resultaat met IGO8 zult krijgen
het kan namelijk ook aan je voertuig liggen coating op ruiten willen wel eens verschil uitmaken
probeer eens buiten je voertuig voor je wegrijd een fix te krijgen
als dit sneller lukt en als je dan de wagen instapt en je signaal wordt aanzienlijk zwakker ligt het echt aan je wagen niet aan McGuider
Verwijderd
Nah das lekker danVerwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:48:
[...]
Jep, dit heb ik ook gehad. Zat na een paar dagen ineens op mn toestel. Dacht eerst dat het een inktvlek o.i.d. was, maar minutenlang poetsen leverde geen enkel resultaat. Daardoor vreesde ik dat het drukschade was en bij de winkel zeiden ze hetzelfde. Begonnen er uiteraard moeilijk over te doen, aangezien ik dat wel veroorzaakt zou hebben. Nou had ik mijn toestel uit de etalage, dus kon ik het daarop gooien en heb ik uiteindelijk een nieuwe meegekregen.
Als je naar de winkel gaat zullen ze m waarschijnlijk naar de fabriek sturen. Die zullen wel zeggen dat het drukschade is en ze het dus niet gratis voor je fixen. Erg klote. In principe moeten ze binnen eerste half jaar na aankoop echter aantonen dat jij dat hebt veroorzaakt en dat het niet aan het toestel heeft gelegen. In principe zou je daardoor dus wel een nieuwe telefoon (of reparatie) moeten kunnen regelen... maar ja, ging het maar zo eenvoudig. Heel veel succes en hou ons op de hoogte!
Verwijderd
wat je zegt klopt niet helemaalVerwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:48:
[...]
Jep, dit heb ik ook gehad. Zat na een paar dagen ineens op mn toestel. Dacht eerst dat het een inktvlek o.i.d. was, maar minutenlang poetsen leverde geen enkel resultaat. Daardoor vreesde ik dat het drukschade was en bij de winkel zeiden ze hetzelfde. Begonnen er uiteraard moeilijk over te doen, aangezien ik dat wel veroorzaakt zou hebben. Nou had ik mijn toestel uit de etalage, dus kon ik het daarop gooien en heb ik uiteindelijk een nieuwe meegekregen.
als er om wat voor reden dan ook drukschade ontstaat is dit altijd de schuld van de gebruiker !!!
dit kan een toestel namelijk niet zelf veroorzaken
wat die foto ook laat zien is dat je door de vlek heen kan kijken en bij drukschade zie je echt breuklijken en dat is hier niet het geval
Verwijderd
Zoals ik al eerder zei, heb een paar keer zeer hard op het scherm gedrukt met me duim, echt geknepen, gebeurt niks
edit:
Heb er ook heel hard met me vinger op getikt, gebeurt wederom niets.
Kan het allemaal niet zijn lijkt me
edit:
Heb er ook heel hard met me vinger op getikt, gebeurt wederom niets.
Kan het allemaal niet zijn lijkt me
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 12:14 ]
McGuider werkt ook als je warmtewerend glas in de auto hebt.
Ben begin van de week naar Haarlem geweest, warmtewerend glas in de bus maar had bijna continu 8 á 9 satteliten. Heb dus inderdaad het idee, net wat Splendes ook zei, dat er iets met de instellingen niet goed is.
Als je McGuider opstart en hij een fix probeert te krijgen naar welke com poort gaat die dan kijken? Dat kun je onderin het scherm zien. Daar moet com 7 staan, anders doet hij het inderdaad niet.
Als het niet werkt klik dan eens op GPS Status, dan links onder op Hardware en dan op automatisch zoeken, dan zou het goed moeten komen.
Ben begin van de week naar Haarlem geweest, warmtewerend glas in de bus maar had bijna continu 8 á 9 satteliten. Heb dus inderdaad het idee, net wat Splendes ook zei, dat er iets met de instellingen niet goed is.
Als je McGuider opstart en hij een fix probeert te krijgen naar welke com poort gaat die dan kijken? Dat kun je onderin het scherm zien. Daar moet com 7 staan, anders doet hij het inderdaad niet.
Als het niet werkt klik dan eens op GPS Status, dan links onder op Hardware en dan op automatisch zoeken, dan zou het goed moeten komen.
Verwijderd
daar zal dit toestel wel opgetest zijn (hufterproof testing)Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:09:
Zoals ik al eerder zei, heb een paar keer zeer hard op het scherm gedrukt met me duim, echt geknepen, gebeurt niks
drukpunten hebben in veel gevallen een hogere druk nodig dan een mens moedwillig kan uit oefenen
diverse oorzaken:
sleutels in broekzak
valschade
klem zitten
enz.
dit is drukschade:

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 12:16 ]
Ten eerste vind ik het vrij onverstandig als je hard op een kwetsbaar iets als een scherm gaat drukken. Ten tweede vraag ik me af wat je hiermee wil zeggen. Dat jij door te drukken op het scherm niet zo'n vlek te zien krijgt wil niet zeggen dat dit niet door drukschade kan gebeuren. Je mag blij zijn dat het ding er niet zo gevoelig voor is, want anders had je wel eens met een kapot scherm kunnen zitten.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:09:
Verwijderd
Weet er eigenlijk al iemand of en wanneer die zwarte skin die hier eens voorbij is gekomen al beschikbaar is in een rom of nog komt? Die wil ik heel graag hebben. Weet jij wat splendes?
Verwijderd
nee die skin was een Beta Test en zit niet in een officiele ROM dus als je echt een zwarte skin wilt kies dan voor SPBVerwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:17:
Weet er eigenlijk al iemand of en wanneer die zwarte skin die hier eens voorbij is gekomen al beschikbaar is in een rom of nog komt? Die wil ik heel graag hebben. Weet jij wat splendes?
Verwijderd
Klopt, en dat is ie nu in principe ook, mocht het er wel van zijn gekomen en had ik nog meer schade er aan gedaan dan had ik hem dus gelijk een enkele reis prullenbak gegeven. Als het ding daar niet tegen kan dan zit ik niet op zo'n toestel te wachten, ik doe er netjes mee, geen sleutels e.d. in me zak of munten. Doorgaans druk ik helemaal niet op het scherm, dat is helemaal niet nodig aanraken is genoeg.RoD schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:15:
[...]
Ten eerste vind ik het vrij onverstandig als je hard op een kwetsbaar iets als een scherm gaat drukken. Ten tweede vraag ik me af wat je hiermee wil zeggen. Dat jij door te drukken op het scherm niet zo'n vlek te zien krijgt wil niet zeggen dat dit niet door drukschade kan gebeuren. Je mag blij zijn dat het ding er niet zo gevoelig voor is, want anders had je wel eens met een kapot scherm kunnen zitten.
Maar hoe dan ook, hij heeft de "test"goed doorstaan hoor

En ik wil er idd mee zeggen dat het daar niet door komt, nu nog zien wat samsung daar van vind mocht ik besluiten er mee terug te gaan
Grappig, mijn vriendin (toekomstige vrouwVerwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:41:
[...]
hahahaha
ik ben normaal gesproken mn telefoon ook een tijdje kwijt aan mn vriendin die zit alleen maar dat bubble spel te spelen (heb expres bejeweld er niet op gezet)
Verwijderd
rom: DXHJ1
IGO 8/google maps
Software: 3
hardware 9
Baudrate 38400
Zelfs binnen fix als ik hem rechtop ergens tegenaan zet.
In de auto/buiten echt meteen een fix. Werkt ontzettend goed.
Had ik met vorige roms en mcguider/tomtom echt niet.
Vind igo er sowieso stukken beter uitzien dan mcguider.
IGO 8/google maps
hardware 9
Baudrate 38400
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 12:51 ]
Verwijderd
Chiel, ik heb gelezen dat er 1 probleem schijnt te zijn met de HJ1 Rom en dat is dat trillen het niet meer doet als je gebeld wordt. Zou jij dit eens kunnen testen? Ben namelijk van plan om te flashen, maar ik heb trillen als ik gebeld word wel echt nodig voor mijn werkVerwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:50:
rom: DXHJ1
IGO 8/google maps
hardware 9
Baudrate 38400
Verwijderd
Hij trilt zo mijn broek uit, weet niet van wie je dat gehoord hebt!Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:11:
[...]
Chiel, ik heb gelezen dat er 1 probleem schijnt te zijn met de HJ1 Rom en dat is dat trillen het niet meer doet als je gebeld wordt. Zou jij dit eens kunnen testen? Ben namelijk van plan om te flashen, maar ik heb trillen als ik gebeld word wel echt nodig voor mijn werk
Voor de liefhebber
code: CODE
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| *#0206*8376263# - Shows a screen with the PDA/Phone version numbers, H/W and RFCalDate. *#197328640# - Root debug menu *#1546792*# - (Executes \Windows\AdminSettings.exe) Shows the Administrator Settings menu. In there: 1. Version - Shows a menu where you can access the version numbers for the PDA and the Software (redirects to the Settings Version applet) 2. Preconfiguration - Password is *#81230*#. Allows to preconfigure the Omnia Operator settings by changing the country and operator. Note: Changing this will hard-reset the device. This won't lock the device with the specified operator. 3. Network-Call Setting: >1. Power On Attach: (Attach [default] or Detach) ??? >2. Service Domain: (Combined [default], CS or PS) Changes which service domain to use. >3. Network mode: (Auto [default], GSM or WCDMA) Changes the data connexion mode. WCDMA is 3G. >4. Network order (Auto [default], GSM first, WCDMA first or No change) Changes which mode to try first when connecting, with Network Mode on Auto. 4. Internal - Password is unknown. I'm not sure what it does. *#0002*28346# - Opens the Audio control utility, where you can adjust low-level volumes. *#7465625# - (Executes \Windows\Personalize.exe %LOCK_STATUS_INFO) Shows the status of the Network, Service Provider, SIM or Corporation lock. *#92782# - (Executes \Windows\uamgr.exe) Shows the UA profile settings. *#232337# - (Executes \Windows\bthrftest.exe) Shows the Bluetooth RF tester and the device address. *#32489# - (GSM test) Shows the ciphering status and options to enable or disable it. *#7451# - (Nothing happens?) *#7450# - (Nothing happens?) *#2263# - (Executes \Windows\bandsel.exe -band) (GSM test) Shows the GSM band selection screen, with the options Automatic [default], GSM 850, 900, 1800, 1900, 850/190 and 900/1800. *#1234# - (Executes \Windows\KSReset.exe #Version) Shows the PDA and the Phone version number. *#0782# - (Executes \Windows\RTCViewer.exe) Shows the Clock & Alarms settings. *#0673# - (Executes \Windows\PlaySound.exe) Shows Audio sound tests. *#9090# - (GSM test) UART/USB settings. *#0842# - Shows tests for the Vibration, the Back Light and the Alert LED (Power buttton LED). *#2580# - (GSM test) Integrity settings. *#0228# - (GSM test) Shows the detailed GSM status: Antenna signal power, served network mode, temperature, Battery, Voltage (Antenna ADC test) *#2222# - (GSM test) Shows the FTA hardware version. *#1111# - (GSM test) Shows the FTA software version. *#0011# - (Executes \Windows\TestMode.exe) (GSM test) Shows some more detailed GSM (Basic Information) status. *#745# - Dumps SLOG, whatever it is, and shows a message. *#06# - Shows IMEI number. *#1*# - (Executes \Windows\Line_KeyTest.exe) *#0*# - (Executes \Windows\LCDTest.exe) Shows a menu to test LCD colors, bootup melody, vibration, dimming, back camera, front camera, touchscreen, light sensor, sleep mode and mouse. The accelerometer data is also displayed at the bottom. |
---
You can add your own carrier logo by creating a 110x20 GIF file named carrierlogo.gif and dumping it in your \Windows folder. Do a soft reset and you should see it in the Phone windows and the little popup you get when someone phones your device.
Werkt goed
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 13:42 ]
Verwijderd
is het mogelijk om naast mcguider wat bij mij trouwens perfect werkt met fixen e.d. ook IGO8 te instaleren zonder botsingen tussen beide programma`s te krijgen?
lijkt mij wel makkelijk om te kunnen kiezen welk navigatie programma ik wil gebruiken.
iemand al geprobeerd bijde prg`s te instaleren zonder fouten te krijgen?
zie dat dit al eens voorbij gekomen is,en dat het schijnt te werken door een map te hernoemen.
te snel met mijn vraag stellen geweest.
lijkt mij wel makkelijk om te kunnen kiezen welk navigatie programma ik wil gebruiken.
iemand al geprobeerd bijde prg`s te instaleren zonder fouten te krijgen?
zie dat dit al eens voorbij gekomen is,en dat het schijnt te werken door een map te hernoemen.
te snel met mijn vraag stellen geweest.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 13:24 ]
Verwijderd
Mijn instellingen staan goed. Had eerst com 3 voor hardware (werkte wel maar ook niet goed) en baud 48/9600 geprobeerd. Later gewijzigd naar com 7 en ook 48/9600 voor baudrate.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:52:
[...]
als ik McGuider gebruik dan heb ik zelfs al een fix in 5 seconde voor dat ik de auto start
staan al je instellingen wel goed
ik betwijfel als dit zo is dat je een beter resultaat met IGO8 zult krijgen
het kan namelijk ook aan je voertuig liggen coating op ruiten willen wel eens verschil uitmaken
probeer eens buiten je voertuig voor je wegrijd een fix te krijgen
als dit sneller lukt en als je dan de wagen instapt en je signaal wordt aanzienlijk zwakker ligt het echt aan je wagen niet aan McGuider
Op het laatste staat ie nu nog steeds ingesteld maar het mag schijnbaar niet lukken.
Zoals ik al aangaf in mijn vorige post. Ik zat in de huiskamer en ben vervolgens naar mijn auto gelopen (meter of 10). Ook dit maakte helaas niks uit. Ik zit nu binnen op kantoor en heb eerst McGuider opgestart alvorens dit bericht te tikken. Ik zit naast het raam maar om van een ontvangst te kunnen spreken ho maar. Er is nog geen enkel ontvangstsignaal/balkje verschenen.
Mijn auto is trouwens een Matsubatsu Galant uit 95 zonder extra's, dus ook geen getint of wamtewerend glas. Ik weet niet of de staat van hygiene ook met de ontvangst te maken kan hebben?

Verwijderd
als je rijdend koekblikVerwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:42:
[...]
Mijn instellingen staan goed. Had eerst com 3 voor hardware (werkte wel maar ook niet goed) en baud 48/9600 geprobeerd. Later gewijzigd naar com 7 en ook 48/9600 voor baudrate.
Mijn auto is trouwens een Matsubatsu Galant uit 95 zonder extra's, dus ook geen getint of wamtewerend glas. Ik weet niet of de staat van hygiene ook met de ontvangst te maken kan hebben?![]()
Moet namelijk mijn auto wel weer dringend wassen.
![]()

ik heb zelf via google maps de instellingen op com 7software en com 9 hardware gezet en baud op 4800 en toen via McGuider alles op automatisch gezet
en werkt sindsdien perfect
Ik heb SPB Shell met de Kyro Omnie skin op mijn Omnia staan. Ne wil ik graag die achtergrondafbeelding ook in S2U2 instellen. Hoe kom ik aan die afbeelding, want er staan geen jpg's ofzo in dat skinpack?
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Klopt, zijn allemaal .dat files.
Weet niet of er een programma is die dat lezen kan en desnoods dan omzetten naar jpeg.
Weet niet of er een programma is die dat lezen kan en desnoods dan omzetten naar jpeg.
Verwijderd
Heb google maps ook zo geconfigureerd staan. Echter heb geen GPRS verbinding (nog geen internet) aan staan. Als ik hier nu mijn gps activeer, komt naderhand, de melding dat google maps geen gps ontvanger heeft kunnen vinden. Bij mijn instellingen van GPS (hoofdmenu, instelling, systeem, externe gps) staat eveneens programma com 7 hardware com 9 baud 4800 ingesteld. In google maps heb ik gekozen voor handmatig instellen, com 7 baud 4800.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:51:
[...]
als je rijdend koekblikniet vol aangekoekte duivenstront
of iets dergelijks zou zitten zou dit niet uit moeten maken
ik heb zelf via google maps de instellingen op com 7software en com 9 hardware gezet en baud op 4800 en toen via McGuider alles op automatisch gezet
en werkt sindsdien perfect
Ik krijg het idee dat de problemen te wijten zijn aan geen gprs verbinding.
Google maps zal toch kaarten moeten downloaden voor een bepaling. Als er geen internet verbinding is zal dat moeilijk gaan. Of ik moet het helemaal mis hebben. Een snelle fix krijg je ook met a-gps en ook dat maakt gebruik van internet.
Ik denk dat een gps module in een telefoon net iets anders werkt dan in een los navigatie systeem.
Google maps zal toch kaarten moeten downloaden voor een bepaling. Als er geen internet verbinding is zal dat moeilijk gaan. Of ik moet het helemaal mis hebben. Een snelle fix krijg je ook met a-gps en ook dat maakt gebruik van internet.
Ik denk dat een gps module in een telefoon net iets anders werkt dan in een los navigatie systeem.
[ Voor 13% gewijzigd door Lucky1965 op 17-10-2008 14:25 ]
Verwijderd
wat je zegt, als ik mn McGuider opstart gaat ie idd ook verbinding met het internet maken zo heb je sneller een fixLucky1965 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:23:
Verwijderd
er zijn er hier toch ook een paar die een snelle fix hebben zonder een internetverbinding (inzake McGuider dan he. Google Maps gebruik ik eigenlijk nooit.)? Althans voor zover ik het goed gelezen heb hoor? Anders duurt het nog twee maanden voordat ik eindelijk eens goed gebruik kan maken van navigatie?Lucky1965 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:23:
Verwijderd
Wat ik zeg, klopt wel.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:00:
[...]
wat je zegt klopt niet helemaal
als er om wat voor reden dan ook drukschade ontstaat is dit altijd de schuld van de gebruiker !!!
dit kan een toestel namelijk niet zelf veroorzaken
wat die foto ook laat zien is dat je door de vlek heen kan kijken en bij drukschade zie je echt breuklijken en dat is hier niet het geval
Als zich binnen 6 maanden een defect openbaart, wat voor defect dan ook, dan mag je er vanuit gaan dat dit al aanwezig was op de dag van aankoop. De verkoper moet bewijzen dat dit niet zo was. Dit is, ook bij drukschade, heel moeilijk. Het kan immers al fout zijn gegaan bij de productie of misschien wel bij het vervoer. Het is allemaal mogelijk. Wellicht is het onwaarschijnlijk, maar het gaat erom dat de bewijslast bij de winkelier ligt.
Wat betreft de drukschade, daar ben ik geen expert in. Maar het lijkt me dat er onder de noemer 'drukschade' veel meer valt dan een scherm dat breekt. In elk geval is de blauwe kleur precies de kleur die je krijgt als je op het scherm drukt. Ikzelf dacht nog dat het wellicht kwam doordat ik ermee heb gevlogen. Ik heb werkelijk geen idee, het zat er ineens. Het lijkt me in elk geval dat de persoon met dit toestel er gewoon mee naar de winkel moet gaan!
Een defect zoals drukschade valt doorgaans onder user abuse. Iets wat op het scherm drukt en zo schade veroorzaakt is niet iets wat aan het apparaat ligt. Je krijgt geen garantie als je zelf het defect veroorzaakt, ook al doe je het per ongeluk.
De verkoper moet welliswaar bewijzen dat het niet aan het apparaat lag, maar dat is bij drukschade niet erg moeilijk. Dat is een redelijk duidelijk teken van dat de gebruiker zelf iets fout gedaan heeft. Hoeft niet altijd zo te zijn, maar het is maar zelden dat je hierop echt garantie kan claimen.
De verkoper moet welliswaar bewijzen dat het niet aan het apparaat lag, maar dat is bij drukschade niet erg moeilijk. Dat is een redelijk duidelijk teken van dat de gebruiker zelf iets fout gedaan heeft. Hoeft niet altijd zo te zijn, maar het is maar zelden dat je hierop echt garantie kan claimen.
[ Voor 38% gewijzigd door RoD op 17-10-2008 14:52 ]
Verwijderd
In deze ben ik het in deze toch met Newsradio eens. Het gaat hier niet om de reden of oorzaak van het gebrek, maar om de omgekeerde bewijslast. Het is aan de producent te bewijzen dat de schade is veroorzaakt door misbruik. Daanaast moet aangetoond worden wat er precies verstaan wordt onder misbruik. Het ligt allemaal behoorlijk gecompliceerd om aan te tonen dat schade is ontstaan door 'abuse'. Echter, dit neemt niet weg dat leveranciers de reparatie toch niet onder garantie uitvoeren onder het mom, SEW us...RoD schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:51:
Een defect zoals drukschade valt doorgaans onder user abuse. Iets wat op het scherm drukt en zo schade veroorzaakt is niet iets wat aan het apparaat ligt. Je krijgt geen garantie als je zelf het defect veroorzaakt, ook al doe je het per ongeluk.
Verwijderd
en daar komt nog bij als je een toestel in een winkel koopt dan word dit toestel altijd in het bijzijn van de klant geactiveerd en als er dan drukschade zichtbaar is dan krijgt de klant gewoon een ander toestel als de klant de winkel dan uitloopt en 10 minuten later weer terug komt dan heeft de klant het altijd gedaan expres of per ongeluk maakt dan niet uitRoD schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:51:
als er tijdens transport oid drukschade zou ontstaan dan openbaard zich dit meteen en niet na een tijdje
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het is NIET toegestaan om hier abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan dit topic. Het is ook niet de bedoeling dat we naar roms gaan linken!
Discussie over abonnementen kan in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic.
Het is NIET toegestaan om hier abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan dit topic. Het is ook niet de bedoeling dat we naar roms gaan linken!
Discussie over abonnementen kan in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic.