Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik heb een 'probleem' met mijn Omnia, namelijk dat Google Maps mij (zonder GPS aan) áltijd in Karlstad, Dusseldorf plaatst, onafhankelijk van waar ik ben. Tot nu toe gebeurt het in Leiden, Amsterdam, Almere, Utrecht en onderweg tussen die steden in de trein.

Met GPS aan doet ie het wel, maar ik krijg niet overal even snel een fix dan, en het is gewoon fijn als ie ook zonder GPS zich gedraagt zoals ie zich hoort te gedragen.

Ik heb de Omnia-topics doorgezocht en hier en daar ook wat mensen gevonden die dit probleem hebben, maar nergens is er een oplossing voor gevonden. Met googlen weet ik alleen deze topics hier te vinden, en een zelfgemaakt topic in een Google support-group, maar daar heb ik ook geen antwoorden op gekregen. Ook de Vodafone-klantenservice wist me niets te vertellen hierover.

Ik denk zelf dat het alleen bij Vodafone-branded Omnia's gebeurt, maar dat weet ik nog niet zeker. (EDIT: Weet het nog steeds niet 100% zeker maar lijkt me heel waarschijnlijk) Het leek me handig een aparte topic te maken omdat het doorzoeken van 4 topics van 20+ pagina's toch beetje lastig is om hier overzicht op te krijgen.

Mijn vraag is dan ook, willen de mensen die hier ook last van hebben dat hier melden met gegevens als provider en rom-versie e.d.? Natuurlijk zijn ook eventuele oplossingen e.d. fijn.

Ik heb een Vodafone-branded Omnia met de volgende ROM:
PDA: i900XKHG5/ARHG5
Tel: i900BUHG5

Edit/Update:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/9tmome.jpg
De exacte locatie waar hij lockt.

Blijkbaar is daar een Vodafone-fabriek/hoofdkantoor, ik gok zelf dat het daarmee te maken heeft.

Ik ga binnenkort proberen contact op te nemen met Vodafone, hopelijk word ik niet weggestuurd met een "daar kunnen wij niets aan doen".

[ Voor 13% gewijzigd door Ary op 17-10-2008 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Google maps maakt gebruik van GPS dus zou die altijd gebruiken als je positie dan wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 21:50
Ik had met me I780 ongeveer hetzelfde, heb je al geprobeerd een nieuwe(re) versie (op)nieuw te installeren ?
ik zat in afrika : )

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
@ Lucky: Als ik het goed begrepen heb, kan Google Maps ook zonder GPS je locatie (ruw) schatten aan de hand van GSM masten. En zoals ik al aangaf duurt het met GPS soms erg lang tot ik een fix krijg, daarom is het fijn om ok zonder GPS een ruwe schatting van mn locatie te kunnen krijgen.

@ Knights: Voor zover ik weet heb ik de meest recente versie, 2.1.0.10. Zojuist toch maar even opnieuw geinstalleerd, maar het blijft hetzelfde resultaat geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Ary op 04-10-2008 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Ik weet dat je geen work-arounds wilt horen maar heb je geen assisted GPS? Das sneller dan alleen GPS en misschien voorkom je het probleem van de verkeerde plaatsing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
knights16 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 00:25:
Ik had met me I780 ongeveer hetzelfde, heb je al geprobeerd een nieuwe(re) versie (op)nieuw te installeren ?
ik zat in afrika : )
Logisch, daar is ook GPS positie 0N, 0E

Waarom wil je hem gebruiken als GPS als je GPS niet aanhebt? Natuurlijk weet hij niet waar je zit en zal hem als default positie ergens knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
Megamind schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 03:48:
Waarom wil je hem gebruiken als GPS als je GPS niet aanhebt? Natuurlijk weet hij niet waar je zit en zal hem als default positie ergens knallen.
Het probleem is eigenlijk dat hij me eerst wel vindt (binnen een straal van een paar honderd meter), maar dat ie na ongeveer 5-10 seconde mij weer plaatst in Karlstadt, Dusseldorf.

Hij hoort het ook zonder GPS aan wel te doen dmv GSM masten (probeer maar), al is het dan minder nauwkeurig dan met GPS aan.

Ik heb verder geen externe GPS-hulpmiddelen. Moet je trouwens nou betalen voor dat Enhanced GPS wat je aan kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ary schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:13:
[...]

Het probleem is eigenlijk dat hij me eerst wel vindt (binnen een straal van een paar honderd meter), maar dat ie na ongeveer 5-10 seconde mij weer plaatst in Karlstadt, Dusseldorf.

Hij hoort het ook zonder GPS aan wel te doen dmv GSM masten (probeer maar), al is het dan minder nauwkeurig dan met GPS aan.

Ik heb verder geen externe GPS-hulpmiddelen. Moet je trouwens nou betalen voor dat Enhanced GPS wat je aan kan zetten?
Volgens mij is dat gratis. Enhanced GPS is een combo van GSM masten + GPS. Op basis van GSM wordt eerst je locatie ruw geschat, zodat GPS eerder een fix geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
Anoniem: 16536 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 20:19:
[...]

Volgens mij is dat gratis. Enhanced GPS is een combo van GSM masten + GPS. Op basis van GSM wordt eerst je locatie ruw geschat, zodat GPS eerder een fix geeft.
Ahh okay, thanks! Zat hier al naar te zoeken op Google, maar kon niets zinnigs vinden over kosten (aangezien daar een berichtje over komt wanneer je probeert te downloaden). Ik neem dan aan dat met dat berichtje dan gaat over de evt. gebruikskosten van GPRS/HSDPA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ary schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 23:34:
[...]

Ahh okay, thanks! Zat hier al naar te zoeken op Google, maar kon niets zinnigs vinden over kosten (aangezien daar een berichtje over komt wanneer je probeert te downloaden). Ik neem dan aan dat met dat berichtje dan gaat over de evt. gebruikskosten van GPRS/HSDPA?
Pin me nergens op vast, ik weet niet zeker of 't gratis is of niet, ik weet alleen zeker hoe de techniek werkt :P Hence the volgens mij is het gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275429

Ik heb precies het zelfde probleem mijn omnia is ook een vodafone branded toestel met gps vind hij perfect mijn locatie zonder geeft hij Karlstadt aan vlakbij Düsseldorf. Als je goed op het scherm kijkt staat er vlakbij die plaats een vodafone ( fabriek of zoiets ) in het duits. Het kan dus zijn dat het toestel daarvandaan komt of geweest is of een onderdeel is daar vervaardigd. Heb deze klacht ook al bij vodafone neergelegd die kunnen niks doen omdat google maps hun softwaren niet is en een samsung toestel niet hun hardware of te wel zoek het zelf uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80441

Anoniem: 275429 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:15:
Ik heb precies het zelfde probleem mijn omnia is ook een vodafone branded toestel met gps vind hij perfect mijn locatie zonder geeft hij Karlstadt aan vlakbij Düsseldorf. Als je goed op het scherm kijkt staat er vlakbij die plaats een vodafone ( fabriek of zoiets ) in het duits. Het kan dus zijn dat het toestel daarvandaan komt of geweest is of een onderdeel is daar vervaardigd. Heb deze klacht ook al bij vodafone neergelegd die kunnen niks doen omdat google maps hun softwaren niet is en een samsung toestel niet hun hardware of te wel zoek het zelf uit...
hier hetzelfde probleem... eerst helemaal geen problemen, maar na 1 x toestel uit en aan te hebben gezet zit ik ook sindsdien in karlstad/dusseldorf...
maar lekker dat ze ons weer eens niet willen helpen, dat het hun probleem niet is.. fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet helemaal... De default locatie van Google Maps is blijkbaar in Duitsland. Zodra hij een GPS fix of je internetverbinding met een mast gemaakt heeft, past hij de positie aan (of je kiest Menu -> Mijn locatie). Als je telefoon geen internetverbinding kan maken of GPS fix kan krijgen, blijft hij inderdaad een tijdje in Duitsland hangen.

Waarom vinden jullie het zo erg dat hij je even in Duitsland plaatst? Die paar kb van de kaart van dat gebied kost geen klap (vooral niet met een ongelimiteerd internet abbonement). De telefoon maakt echt geen verbinding met de mast in Duitsland hoor ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skating_vince schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:32:
Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet helemaal... De default locatie van Google Maps is blijkbaar in Duitsland. Zodra hij een GPS fix of je internetverbinding met een mast gemaakt heeft, past hij de positie aan (of je kiest Menu -> Mijn locatie). Als je telefoon geen internetverbinding kan maken of GPS fix kan krijgen, blijft hij inderdaad een tijdje in Duitsland hangen.

Waarom vinden jullie het zo erg dat hij je even in Duitsland plaatst? Die paar kb van de kaart van dat gebied kost geen klap (vooral niet met een ongelimiteerd internet abbonement). De telefoon maakt echt geen verbinding met de mast in Duitsland hoor ;) .
naja, als je aan iemand wil showen wat je nieuwe gadget allemaal kan, sta je behoorlijk voor l*l... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 80441 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:56:
[...]

naja, als je aan iemand wil showen wat je nieuwe gadget allemaal kan, sta je behoorlijk voor l*l... :|
Dan leg je even kort uit dat Google besloten heeft om de standaard locatie in Duitsland te plaatsen en je telefoon even de juiste locatie moet peilen. Dan is het toch nog steeds tof ;). Terwijl hij de peiling doet kantel je de telefoon gewoon een paar keer, zodat ie gaat draaien. Dat vind iedereen ook kick hehe.

Zijn de vragen beantwoord? Dan kan er misschien een slotje op?

[ Voor 5% gewijzigd door Skating_vince op 07-10-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou, van het weekend in hartje stockholm eens geprobeerd.. en ja hoor, ook daar gelijk in düsseldorf geknikkerd..
vage s*t..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hebben jullie je netwerk cel informatie wel aan staan?
Zonder die info en zonder GPS kan Gmaps natuurlijk alleen raden waar je bent..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
Skating_vince schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:14:
[...]

Dan leg je even kort uit dat Google besloten heeft om de standaard locatie in Duitsland te plaatsen en je telefoon even de juiste locatie moet peilen. Dan is het toch nog steeds tof ;). Terwijl hij de peiling doet kantel je de telefoon gewoon een paar keer, zodat ie gaat draaien. Dat vind iedereen ook kick hehe.

Zijn de vragen beantwoord? Dan kan er misschien een slotje op?
Liever niet, voor mij is het namelijk nog niet opgelost.

Het probleem is namelijk niet dat ie 'even' op Karlstadt lockt, maar juist permanent.

Hij lockt even op mijn daadwerkelijke locatie (binnen een straal van x aantal meter), en na 5-10 sec verplaatst ie em naar Karlstadt, Düsseldorf. Hier, om precies te zijn. Daarna blijft ie daar lekker op staan, wat ik ook probeer (zonder GPS dan).

Ik weet dat ie het met GPS wel gewoon doet, maar het gaat mij meer om het principe. Hij hóórt het te doen, dus verwacht ik ook dat ie het doet. "Met GPS aan doet ie het toch gewoon" is voor mij geen geldige reden waarom ie het dan niet doet.

Anyway, blijkbaar is daar inderdaad een Vodafone-fabriek/hoofdkantoor, ik gok dat het daarmee te maken heeft. Ik ga wel proberen contact op te nemen met Vodafone, kijken of ik ook weggestuurd word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Duitsland... wees blij, m'n HTC Touch Pro plaatst me als ik thuis ben vrijwel altijd midden in het Braziliaanse regenwoud. Met T-Mobile overigens.

aGPS is gewoon van nature geen enorm betrouwbare techniek, ga je weinig aan doen.

[ Voor 30% gewijzigd door curry684 op 17-10-2008 11:07 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
curry684 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:06:
Duitsland... wees blij, m'n HTC Touch Pro plaatst me als ik thuis ben vrijwel altijd midden in het Braziliaanse regenwoud. Met T-Mobile overigens.

aGPS is gewoon van nature geen enorm betrouwbare techniek, ga je weinig aan doen.
Zoals de TS al een paar keer probeert uit te leggen ligt het probleem dus niet bij aGPS. Hij komt namelijk de eerste x seconden wél op de juiste locatie terecht.

Is het niet mogelijk dat wanneer GPS uitstaat, de Windows GPS API is geconfigureerd om toch een locatie door te geven? Erg asociaal overigens van T-Mobile.

//Edit: Misschien kun je hier wat vinden:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms894901.aspx

//Edit2: dit wellicht? (File Input Source)
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms889590.aspx

[ Voor 12% gewijzigd door Joolee op 17-10-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

curry684 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:06:

aGPS is prima betrouwbaar, wat de TS wil is zonder GPS een enigzins juiste plaatsbepaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:32
Heeft het niet iets te maken met de 'regional settings' in de settings-tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
@ Marco: Ik heb het gecheckt maar staat gewoon op NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273573

hee ik heb een geflashte omnia van vodafone en bij werkt het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scriptonusman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06 15:38
Anoniem: 273573 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:21:
hee ik heb een geflashte omnia van vodafone en bij werkt het gewoon
En misschien kan je dan even vertellen naar welke versie je hebt geflashed en hoe je dit voor elkaar hebt gekrggen met evt een link naar die ROM. of een link naar een beschrijving van hoe te handelen. dan komen we echt ergens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wme55
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-04-2022
Ik heb hetzelfde probleem, ook een Vodafone telefoon. Volgens Google maps sta ik voor het gebouw van de Vodafone Aktiengesellschaft waar hij standaard opspringt. Ik heb vandaag met Vodafone gebeld maar helaas nog niets wijzer geworden en het probleem was ook nog niet bekend bij deze servicedesk medewerker....

Ik ben ook erg benieuwd naar de oplossing van jb1312 dus laat maar komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Dat moet dan toch aan de instellingen van de Omnia of die van Google Maps liggen, want ik heb een Sony Ericsson K850i (eveneens van Vodafone) en die plaatst me met Google Maps feilloos in de straat in Sittard, waar ik inderdaad ook woon. Dus puur op de GSM-masten, want de K850i heeft geen ingebouwde GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
MarlyS schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:46:
Dat moet dan toch aan de instellingen van de Omnia of die van Google Maps liggen, want ik heb een Sony Ericsson K850i (eveneens van Vodafone) en die plaatst me met Google Maps feilloos in de straat in Sittard, waar ik inderdaad ook woon. Dus puur op de GSM-masten, want de K850i heeft geen ingebouwde GPS.
Ja ik denk dat het iets te maken heeft met de firmware versie.. ik ga de mijne maandag bijd e vodafone shop laten updaten (als dat mogelijk is.. bij zo'n snel reparatie service) en dan ga kijken of ie het wel doet...

Ik hou jullie up to date (als ik het niet vergeet) (hé, dat rijmt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 21:50
GPS is helemaal niet interessant momenteel, de topicstarter geeft aan op basis van de GPS masten zijn positie te willen bepalen, wat heel erg goed werkt, met googlemaps.

De vraag is waarom de My Location niet goed de locatie weergeeft,
probeer eens;

For windows mobile 6 users, please try the following recommendation,
start -> settings -> Phone -> more
1)check the enable broadcast channels
2) under settings button, check the receive channel list

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10-2021
Ik heb ook net een Omnia i900 van Vodafone aangeschaft en heb hetzelfde probleem. Is er al iemand die weet hoe dit snel opgelost kan worden?
Pagina: 1