Er is heel veel nieuws.
B/P/E krijgt een cap, 15% max voor alles, een guardian kan 20% blokken (15% parry en evade). Maar daarnaast bestaat nu partial block en partial parry. Dit wil zeggen dat je die aanval "deels" gaat blocken, wat er op neerkomt dat de inkomende damage sterk verminderd (met zo'n 30-40%).
Ook mitigation krijgt een cap. 50% common en 30% op uncommon.
Skills die mitigation en BPE tijdelijk omhoog werken houden geen rekening met deze limiet.
Bovendien werken ze niet meer met percenten, maar met gehele getallen. Als je met je muis over dat getal blijft hangen, zie je wel de percentages.
Stats kunnen nu tot 600 ipv 500, terwijl virtue traits voorlopig nog steeds max 10 hebben. (missch handig al enkele te levelen).
Zoals iedereen wel weet, kan je naar lvl 60. Nieuwe skills, legendary trait bonussen, ... Creeps (monster play) worden meteen lvl 60.
Verder heb je legendary wapens en voor elke klass 1 extra soort legendary item. Nogal ingewikkeld om uit te leggen zo blijkt en waarsch wordt het duidelijk als je het in het spel tegenkomt. Het komt er op neer dat je wapen met je meelevelt en dat je er vanalle specificaties op kan zetten waardoor je bv meer of minder aggro hebt, cooldown op bepaalde skills verminderd, ... Hoe verder je levelt, hoe meer specialiteiten je erop kan plaatsen en hoe beter deze worden.
Er is een nieuwe craft-tier. Je kan 1 van je crafts masteren boven master (supreme level denk ik). Ook join je dan een "kin" van je crafting (bvb metalsmith kin) waar je reputatie omhoog voor moet krijgen. (door bepaalde items te craften, snelste naar kindred is 22 dagen als ik goed heb gerekend, door de cooldowns op deze items).
Last but not least en misschien minder bekend is dat voor elke 40 voltooide deeds, je 1 extra questplaats hebt in je quest log. Weet je ook wat gedaan de komende weken
Er is eigenlijk te veel info om allemaal hier te posten! (ik heb geen beta gespeeld, gewoon allemaal gelezen, dus de beta-mensen kunnen waarsch meer interessante dingen zeggen

) Er gaat veel veranderen, maar ik kijk er enorm naar uit!
En niet morialike, maar dit weekend is het 25% extra xp weekend. Als je die alt omhoog wou brengen is het een goed moment.