Het grote Digitenne topic deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 124.859 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treggats
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01-2024

Treggats

Koe'tje

Ik wil zelf Digitenne gaan proberen, al was het alleen omdat het goedkoper is ;)
Is de kwaliteit van Digitenne al dusdanig goed dat het mn kabel abbo kan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je deze topic eens doorleest ben je daar binnen 2 minuten achter!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Laatst online: 06-04-2023
Treggats schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:09:
Ik wil zelf Digitenne gaan proberen, al was het alleen omdat het goedkoper is ;)
Is de kwaliteit van Digitenne al dusdanig goed dat het mn kabel abbo kan vervangen?
Jahoor, Digitenne is van een dusdanige uitstekende kwaliteit dat het uw oude analoge kabel "abbo" kan vervangen. Verwacht geen HD kwaliteit op een scherm van 1,80, maar voor een huis-tuin-en-keuken tv is het een prima goedkoper alternatief.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
ourplayground schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:58:
[...]

ja klopt ik was niet zo heel erg duidelijk, het ging idd om het lampje van de antenne, en die apanning staat al aan (in het menu op de ontvanger aan gezet)
helaas heb ik geen oude hark antenne dus die optie gaat niet op, en idd het wisselen van antenne met die van iemand anders is wel een goede... bedankt!!
Met een multimeter kan je checken of er 5V uit de antenneingang komt. Mocht dat niet het geval zijn terwijl die optie wel aanstaat dan is je ontvanger stuk. Staat er wel 5V op maar gaat het lampje op je antenne niet aan dan is je antenne stuk.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treggats
  • Laatst online: 15-01-2024

Treggats

Koe'tje

giant2000 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:24:
[...]

Jahoor, Digitenne is van een dusdanige uitstekende kwaliteit dat het uw oude analoge kabel "abbo" kan vervangen. Verwacht geen HD kwaliteit op een scherm van 1,80, maar voor een huis-tuin-en-keuken tv is het een prima goedkoper alternatief.
Ik neem aan dat je met een scherm van 1,80 duid op een HD tv of niet?
Ik verwacht zowiezo geen HD kwaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Net mijn nieuwe lcd tv binnen :). Ik heb nu nog zo'n losse tuner, maar wil dus ook graag gewoon zo'n cam module. Op de website staat: Profiteer van dubbel voordeel: € 90,- retour bij activatie van je Digitenne abonnement. Dat geldt dus niet voor mij lijkt me :(, omdat ik al een abbo heb toch? Gaat niet om de activatie van de kaart lijkt me.
Jammer dat ik mijn tuner ook niet kan omruilen ofzo, staat wel eigendom van KPN eronder. Maar die starterspakketen zijn nergens goedkoper te krijgen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

xileS schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:20:
Net mijn nieuwe lcd tv binnen :). Ik heb nu nog zo'n losse tuner, maar wil dus ook graag gewoon zo'n cam module. Op de website staat: Profiteer van dubbel voordeel: € 90,- retour bij activatie van je Digitenne abonnement. Dat geldt dus niet voor mij lijkt me :(, omdat ik al een abbo heb toch? Gaat niet om de activatie van de kaart lijkt me.
Jammer dat ik mijn tuner ook niet kan omruilen ofzo, staat wel eigendom van KPN eronder. Maar die starterspakketen zijn nergens goedkoper te krijgen zeker?
als je de losse tuner korter dan een maand hebt kan je misschien opzeggen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Momenteel betaal ik 3 euro extra voor de "huur" van een extra decoder kastje. Hoe lang moet ik dit blijven betalen? Ik was onterecht van mening dat die 3 euro voor de extra smartcard was.

Vind het maar een slechte ontwikkeling, hardware "huren". Waarschijnlijk moet ik straks weer het extra kastje opzeggen (waarbij ik het kastje plots mag houden) en vervolgens weer een smartcard aanvragen zonder decoder :P

Offtopic: Orange/Online berekende een tijd terug ook 2 of 3 euro extra per maand als je een Wifi module in je Internet+Bellen router wilde hebben! Voor onbepaalde tijd. WTF!

• giant2000
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 00:31:
Momenteel betaal ik 3 euro extra voor de "huur" van een extra decoder kastje. Hoe lang moet ik dit blijven betalen? Ik was onterecht van mening dat die 3 euro voor de extra smartcard was.

Vind het maar een slechte ontwikkeling, hardware "huren". Waarschijnlijk moet ik straks weer het extra kastje opzeggen (waarbij ik het kastje plots mag houden) en vervolgens weer een smartcard aanvragen zonder decoder :P

Offtopic: Orange/Online berekende een tijd terug ook 2 of 3 euro extra per maand als je een Wifi module in je Internet+Bellen router wilde hebben! Voor onbepaalde tijd. WTF!
Eens.

2,00 m. + begane grond

• giant2000
Naast de radiozenders 1 t/m 4 en Radio Drenthe trof de grote storing gistermiddag in de toren van Smilde ook de Digitenne kijkers. Hulde aan de medewerkers dat het binnen enkele uren is opgelost! :9~

2,00 m. + begane grond

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vandaar dus dat ik met mijn test setup geen enkel signaal kon vinden uit smilde :D

404 Signature not found

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Is er wat aan de kleine vertraging van het geluid te doen? Ik heb de standaard single tuner en voor het geluid heb ik m'n home cinema set aangesloten met rood/witte kabels. Zou het aansluiten via 'n optisch kabeltje helpen?

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vind het maar een slechte ontwikkeling, hardware "huren".
Daar kies je zelf voor. Je kunt je apparatuur ook kopen.

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online

Vind het maar een slechte ontwikkeling, hardware "huren".
Je kunt een ontvanger kopen of huren, het is dezelfde ontvanger. Je let niet op en gaat huren in plaats van kopen en gaat dan hier je beklag doen. _/-\o_
Hier kan je hem kopen.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 21:53
Huh? Dus als je via de 4 weken uitproberen link of via de Veronica actie (die nog steeds loopt) besteld dan krijg je een bruikleen tuner, en via bovenstaande link probeer je niet uit en krijg je 'm in je bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
musicfreak schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:55:
[...]

Huh? Dus als je via de 4 weken uitproberen link of via de Veronica actie (die nog steeds loopt) besteld dan krijg je een bruikleen tuner, en via bovenstaande link probeer je niet uit en krijg je 'm in je bezit?
Bijna. De tuner achter de link van Edje_Kroketje kan je waarschijnlijk ook wel terugsturen als het niet bevalt. Mocht je geen nieuw abo activeren dan kost die je gewoon €90. Activeer je wel een nieuw abo dan krijg je €90 terug gestort op je bankrekening. Bij terugsturen krijg je denk ik ook €90 terug op je bankrekening. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 21-11-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Is er een mogelijkheid wanneer je radio luistert via Digitenne om dan je beeld uit (of op zwart) te zetten?

Ik heb namelijk een plasma tv en vind het fijn om naar de radio te luisteren, maar niet als dit ten koste van mijn scherm gaat ivm inbranden van de beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Voor de TS:
Conax CAM by Smit met een Philips 32pfl7762 werkt perfect (tv heeft geen 5V).

Met een Philips 32pfl9603 krijg ik het nog niet werkend. Wat wel vreemd is aangezien die tv toch een soort opvolger van de 7762 is. Er gebeurd gewoon helemaal niks. Krijg geen menu erbij en ook de zenders blijven gecodeerd.
Wel vervelend, want wat moet ik er nu mee? Ik had het juist voornamelijk voor de 9603 gekocht. Om het dan af en toe in de 7762 op de slaapkamer te kunnen steken. Heeft iemand nog tips?

Edit: De Conax CAM by Smit werkt nu ook perfect met de Philips 32pfl9603 (ook geen 5V).

Nog een paar keer erin en uit (had ik uiteraard al 10x gedaan) en nu doet ie het perfect.

[ Voor 15% gewijzigd door KarlMarX op 21-11-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:21
Outlandos schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:42:
Is er een mogelijkheid wanneer je radio luistert via Digitenne om dan je beeld uit (of op zwart) te zetten?

Ik heb namelijk een plasma tv en vind het fijn om naar de radio te luisteren, maar niet als dit ten koste van mijn scherm gaat ivm inbranden van de beelden.
Uhm... ja die is er... sluit je ontvanger met tulp stekkers op je versterker aan en zet je tv uit als je radio luisterd

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ourplayground schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:23:
[...]

Uhm... ja die is er... sluit je ontvanger met tulp stekkers op je versterker aan en zet je tv uit als je radio luisterd
Maar wat als je versterker gewoon in de tv zelf zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dan heb alles aan de gang
usb dvbt
phoenix (usb)
cnxcam
dvbviewer
dvb2bridg
en het resultaat is x360mce oke dan , alles werkt epg timeshift alles , maar ja 1 min punt.
hij hapert wanneer die moet decoderen van smartcard ( dus om de 5~10sec valt het geluid en beeld snel weg en terug ) iemand hier een oplossing voor? schijnt te geburen wanneer die smard card ingelezen word ik vermoed dat hij te langzaam in leest en decodeeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:33:
oke dan heb alles aan de gang
usb dvbt
phoenix (usb)
cnxcam
dvbviewer
dvb2bridg
en het resultaat is x360mce oke dan , alles werkt epg timeshift alles , maar ja 1 min punt.
hij hapert wanneer die moet decoderen van smartcard ( dus om de 5~10sec valt het geluid en beeld snel weg en terug ) iemand hier een oplossing voor? schijnt te geburen wanneer die smard card ingelezen word ik vermoed dat hij te langzaam in leest en decodeeerd.
Phoenix via usb2serial schijnt niet altijd goed te werken. Bij mij lijkt het snel genoeg te werken (Profilic 2303) maar voor jou is het blijkbaar te traag.

Oplossing: direct op een RS232 poort aansluiten.
Outlandos schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:24:
[...]

Maar wat als je versterker gewoon in de tv zelf zit?
Je wilt met de speakers van de TV radio luisteren begrijp ik? Anders begrijp ik het niet helemaal. Je zou dan een input op je TV moeten selecteren die niet actief is misschien.

Je kan iig wel een los setje PC-speakers aansluiten op je ontvanger (PC-speakers hebben een eigen versterker).

[ Voor 23% gewijzigd door Mentalist op 21-11-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit niet iets om te melden bij de TOPICSTART?! :)

Geeft wat meerd uidelijkheid over wat met 'kwaliteit%' en 'uitzendsterkte' bedoelt wordt en waar je dan op moet letten etc....
W3ird_N3rd schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:17:
[...]

DVB-T gebruikt FEC. Als je wel eens iets uit binary nieuwsgroepen hebt gedownload: vergelijk het met parblokjes.

Het signaal komt nooit 100% perfect over omdat het nu eenmaal door de lucht moet, en in dat proces heb je bijna altijd "verontreinigingen". :) Daarom is er de foutcorrectie zodat dit geen invloed heeft op de beeldkwaliteit.
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 00:27:
[...]

Het hangt ook af over welk Bouquet je het hebt. Bouquet 1 en 2 worden uitgezonden met met een Code Rate van 1/2. Dit betekent dat 50% van alle bitjes bestemd is voor de error correctie. Dat levert een zeer robuust signaal op, maar het kost wel veel van je capaciteit (=minder zenders).

Bouquet 3 en 4 hebben een Code Rate van 2/3. Dat betekent dat 1/3 deel (=33%) van alle bitjes bestemd is voor de error correctie (dus 2/3 voor het beeld). Dit levert een minder robuust signaal op, maar er blijven meer bitjes over voor de data (=meer zenders).

Altijd toch weer die lastige keuze tussen kwaliteit en kwantiteit.

Als je deze getallen één op één omzet naar je ontvangstkwaliteit dan kun je aannemen dat je voor bouquet 1 en 2 nog ontvangst hebt bij 50%. En bij Bouquet 3 en 4 goede ontvangst tot 66%.
Uiteraard klopt dit niet, want heel bepalend voor een error correctie is hoe de verstoring er uit ziet. Maar als een heel globale, uiteraard niet kloppende, vuistregel kun je deze getallen wel hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Ik heb vandaag digitene ge-pro-beerd....... op 2 TV's

1 de opstelling: KPN, digitene, Plasma TV Panasonic TH42PY70 aangesloten via scart kabel.
Ontvangst balkje Antenne is 80% Dat is dus goed.
De Gratis zender 1,2,3, tv-noord-holland bekeken.
Kwaliteid Digitene is in Heerhugowaard gewoon minder dan de gewoone analoge TV via de kabel Ziggo op een grote 42 Inch TV.

2 de opstelling: KPN, digitene, 32 Inch Philips plate-beeldbuis 100 TV,
Ontvangst balkje Antenne is 80% Dat is dus goed.
De Gratis zender 1,2,3, tv-noord-holland bekeken.
En heel verassend dan is het beeld juist mooijer als de analoge kabel van Ziggo.
Dus andersom als bij de grotere TV
Hoe kan dit ??

Oude opstelling: Ziggo, Samsung DCB-H360RS, Plasma TV Panasonic TH42PY70 aangesloten via HDMI kabel. Digitene is helemaal niet te vergelijken met Digitale TV van Ziggo. (ben verwend denk ik)

Er is weinig digitaals aan de digitene van KPN, het is gewoon andere manier van tv kijken omdat het met een ouderwetse anttene niet meer kan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
hetnet schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 22:24:

Er is weinig digitaals aan de digitene van KPN, het is gewoon andere manier van tv kijken omdat het met een ouderwetse anttene niet meer kan !
Dit is wel zo'n extreme onzin opmerking...

Het signaal wordt digitaal verstuurd, incl foutcorrectie, extra informatie, etc. Het enige analoge is de SCART kabel om het aan te sluiten. Digitaal zegt NIETS over de kwaliteit van het signaal!!

KPN doet dit zelf overigens ook altijd in de reclames: Digitenne, TV kijken in Digitale Kwaliteit.
Klinklare marketingpraat uiteraard, je kan ook een 1kb/s stream uitzenden, dit is ook van digitale kwaliteit maar niet veel mensen zullen dit willen bekijken op hun 50 inch flatscreen. :+

Verder: de kwaliteit in verhouding tot analoge TV hangt van veel factoren af: De kwaliteit van digitenne is constant, van dezelfde tuner. Mits voldoende ontvangst komt daar altijd hetzelfde beeld uit. Het enige wat er invloed op uitoefend zijn beeldfilters in de TV zelfs.

Analoge TV heeft veel meer dingetjes: de beeldfilters, de tuner in de tv, de kwaliteit van het signaal, de kwaliteit van de kabels, wel/niet gesplit, andere externe storingen, etc.

Verder is 10 inch verschil best veel voor beeld van lage resolutie (digitenne/analoge kabeltv). DVB-C is in nederland van veel hogere kwaliteit als DVB-T, dit is algemeen bekend, en je moet ook geen wonderen verwachten van een 2mbit streampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Digitene is helemaal niet te vergelijken met Digitale TV van Ziggo.
In prijs zeker niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
KarlMarX schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:07:
Met een Philips 32pfl9603 krijg ik het nog niet werkend. Wat wel vreemd is aangezien die tv toch een soort opvolger van de 7762 is. Er gebeurd gewoon helemaal niks. Krijg geen menu erbij en ook de zenders blijven gecodeerd.
Wel vervelend, want wat moet ik er nu mee? Ik had het juist voornamelijk voor de 9603 gekocht. Om het dan af en toe in de 7762 op de slaapkamer te kunnen steken. Heeft iemand nog tips?

Edit: De Conax CAM by Smit werkt nu ook perfect met de Philips 32pfl9603 (ook geen 5V).

Nog een paar keer erin en uit (had ik uiteraard al 10x gedaan) en nu doet ie het perfect.
Nog een toevoeging. Het blijft niet echt vlekkeloos gaan. Ik moet eigenlijk de tv steeds aan doen, dan weer standby en dan weer aan. Het rare is alleen dat ik sowieso de tv nooit echt uit doe en altijd standby laat staan, maar blijkbaar is dat niet voldoende.
Ik snap er niks van.
Het lijkt hierop:
LCD_viewer schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:11:
[...]

Nee hij werkt alleen op 1 manier en dat is deze :
- TV aanzetten op ned 1(FTA)
- zodra er beeld is op standby zetten.
- meteen weer op ned 1 zetten met de AB.

Dan schakelt de TV ook de CAM module in, kan ik netjes de software induiken, welke versie en de status van de abonnementskaart bekijken in een submenu van deze software.
Zappen werkt dan ook naar behoren soms moet hij een bepaald bouquet openen en dan is hij soms eventjes wat langer bezig maar niet buitensporig.
Pincode kan ik dan ook invoeren als ik hem naar private zap, komt de tv/cam netjes met de dialoog.

Als ik de dragon CAM gebruik die wel goed opstart heb ik deze menu features niet, dus ook zo'n pincode scherm krijg ik dan niet. Dat is opgelost door de pincode op te heffen van dat private kanaal, geeft soms wel leuke blozende blikken als kennissen zo maar rondzappen. :+

Ik maak dus geen gebruik meer van deze SMC CAM omdat de opstart methode nogal schadelijk is voor de TV lijkt mij, de voeding en anderen circuits slijten dan alleen maar harder.
Alleen heb ik dus een Smit, maar als ik dit zo lees, heeft overstappen naar een SMC dan ook waarschijnlijk weinig zin. Het lijkt meer op een fout van Philips.
Op zich lijkt me het aan en uit zetten niet schadelijk bij lcd tv's of heb ik dit mis?

Ik baal er wel van en weet niet zo goed wat ik hier nou mee moet. Overstappen op een SMC is ook dus ene groot risico en kapitaalvernietiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Digitene is helemaal niet te vergelijken met Digitale TV van Ziggo.
Dat is ook niet de bedoeling van KPN, daarvoor hebben ze Interactieve TV. Digitenne is een vervanging van de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Digitenne en gebruik de Topfield decoder. Ik heb lang gezocht..., maar hoe kan ik de volgorde van kanalen aanpassen? Kan het uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:22:
Ik heb Digitenne en gebruik de Topfield decoder. Ik heb lang gezocht..., maar hoe kan ik de volgorde van kanalen aanpassen? Kan het uberhaupt?
Dat kan niet. Werken met favorietenlijsten kan een alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Nee kan niet. Iets wat in de buurt komt is met "favorieten" een zenderlijst in eigen volgorde maken.

/spuit 11 :P

[ Voor 7% gewijzigd door jelle. op 23-11-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:07:
Voor de TS:
Conax CAM by Smit met een Philips 32pfl7762 werkt perfect (tv heeft geen 5V).

Bedankt,
Ik had ook het zelfde probleem met de Conax CAM van Smit met de Philips 37pfl5603 waarbij ik de volgende foutmelding kreeg: "communication with card failed". Na lezen van jouw bericht heb ik dat ook maar eens
geprobeerd. Ook bij mij werd de module na ongeveer 10 pogingen geactiveerd.
Nu werkt hij prima. :) Alleen jammer dat er geen digitaal video-out op mijn Philips TV zit. Nu heb ik nog
zo'n Digitenne tuner nodig voor mijn philips Harddisk/DVD-recorder.
Maar dit is in ieder geval gelukt.
Groetjes, Hans _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukte mij niet om de CONAX CAM MODULE van SMIT aan de praat te krijgen op mijn Philips 37phl5603D TV. Ik kreeg de foutmelding: "Communication with card failed". Maar na het lezen van dit artikel speciaal de verwijzing naar "Carl Marx" is het toch gelukt na ongeveer 10x de module te verwijderen en weer in te steken
met evenzovele keren de TV aan en uit te zetten.
Alles werkt nu uitstekend. _/-\o_

Nu zit ik nogwel met het probleem dat mijn Philips TV geen digitale Video-Out heeft. Nu heb ik toch nog zo'n Samsung1000T kast nodig om programma's op te kunnen nemen op mijn philips harddisk/DVD-recorder. :(

Bedankt, Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
RTFM >:)

Uit de handleiding van de Philips 37pfl5603:
7.6.1 De CA-module (Conditional Access, CAM) gebruiken
WAARSCHUWING
Schakel de TV uit voordat u een CAM plaatst. Volg de onderstaande instructies. Door de verkeerde plaatsing van een CAM kan zowel de CAM als de TV beschadigd raken.

1. Volg de aanwijzingen op de CAM, plaats de CAM voorzichtig in de Comm on Interface
aan de zijkant van de TV.
2. Duw de CAM zo ver mogelijk naar binnen.
3. Schakel de TV in en wacht tot de CAM wordt geactiveerd. Dit kan enkele minuten duren.

[ Voor 17% gewijzigd door Edje_Kroketje op 23-11-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
KarlMarX schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:05:
Ik baal er wel van en weet niet zo goed wat ik hier nou mee moet. Overstappen op een SMC is ook dus ene groot risico en kapitaalvernietiging.
Volgens LCD_viewer werkt de SCM wel probleemloos in de 32PFL9603. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:15:
[...]

Dat kan niet. Werken met favorietenlijsten kan een alternatief zijn.
Dat meen je niet?! Wat raar dat een dergelijke eenvoudige functionaliteit niet in dat apparaatje zit... Maar dan zal ik me eens verdiepen in het werken met favorietenlijsten, al vermoed ik dat dat niet hetzelfde gemak gaat bieden als voorgeprogrammeerde kanalen in een zelf te bepalen volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op maandag 24 november 2008 @ 01:58:
[...]

Volgens LCD_viewer werkt de SCM wel probleemloos in de 32PFL9603. :)
Klopt!

Ik heb hem overgedaan aan een kennis, die wilde hem wel kopen op voorwaarde dat deze werkte en dat deed deze. :)

Laatst zat ik met pvr wat te kijken en dacht ik opeens of je wel teletext kan kijken van het opgenomen programma. :D Dat gaat perfect!
Nu is de txt van de nederlandse zenders niet zo heel denderend vergeleken met de bbc maar voor de mensen die gehoorproblemen hebben en een hd-recorder met txt willen hebben dan is dit wel een uitkomst.

Andere kabel - HD-recorders (analoog) die missen deze feature en slaan txt niet op maar puur de beeld lijnen in mpeg2 formaat oid.
Digitenne pvr's slaan het complete signaal op van dat kanaal en dus ook de txt informatie.

Erg gaaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
zijn er ook mensen die net over de grens wonen en gebruik maken van Digitenne?
ik ben (nog steeds) aan het kijken of het iets voor mij zal zijn, ik woon in Gronau-Epe en hen de coaxkabel van de tv op zolder liggen, ik kan de antenne dus makkelijk en hoog plaatsen.

Ik las dat het pakket 4 weken te proberen is, betaal je dan helemaal niets wanneer je het binnen die termijn dan weer terug stuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daddo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:29
Voor de TS:
SMC Conax CAM 4.00e met een Sony 32W4000 werkt perfect (tv heeft geen 5V dus Power Inserter gebruikt).

Heb 'm bij Satellitecity besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:15:
Samsung LE40A656 icm SCM Conax 4.00 CAM werkt :)!
Hoi,

Ik net heb ook een LE40A656 gekocht en het Digitenne starterskitje, dus met Conax CAM en antenne.
De setup werkt bij mij (nog) niet.

Het signaal is uitstekend, zo rond de 70, echter als ik het Common Interface menu raadpleeg dan blijft ie 20 seconden op Loading... staan en schakelt dan gewoon over op normaal beeld, springt dus uit het on screen menu.

Dit is wat ik doe:
1. Druk op de toets MENU om het menu weer te geven.
2. Druk op de toets ▲ of ▼ om “Digitaal menu” te selecteren en druk op de toets ENTER.
3. Druk op de toets ▲ of ▼ om “Instellingen” te selecteren en druk op de toets ENTER.
4. Druk op de toets ▲ of ▼ om “Algemene interface” te selecteren en druk op de toets ENTER.
5. Selecteer “CI-menu” door op de toets ▲ of ▼ te drukken en druk op de toets ENTER.

Het lijkt wel of er geen communicatie tussen CAM en TV is. Maar als ik algemene info over de CAM opvraag geeft hij die wel. ?!

Nu zit er firmware van 7 Oct 2008 in en ik ben van plan om vanavond eens te kijken of ik er nieuwere FW in kan stoppen.

Wat zou er mis kunnen zijn? Alle ideen zijn welkom. :-)

Groet,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:21
Ik heb nu dat digitenne 4 dagen getest, en moet zeggen dat het beeld echt niet beter is dan de gewone kabel televisie die ik op mn lcd tv ontvang.. Veel slechter is het ook niet maar ik had toch stiekem gehoopt op een kleine vooruitgang. Ik kan me voorstellen dat voor de beeldbuis gangers onder ons er wel een vooruitgang is (een vriend van mij is er erg blij mee icm een beeldbuis), maar ik zie weinig voordeel tov de kabel televisie. Momenteel heb ik beide aansluitingen, maar zit er toch aan te denken om met het normale kabel pakket verder te gaan.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:50
Ik heb sinds 2 dagen Digitenne, en heb dit aangesloten via Composite op mijn tv kaart in mijn computer. Het probleem is alleen dat de boven en onderkant van het beeld wegvallen bij sommige kanalen als de decoder op 16:9 staat. Op 4:3 vallen weer andere kanalen een stukje weg. Ik gebruik een widescreen 22" PC scherm, maar ik kan niet begrijpen waarom er iets weg valt.. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
waarom zou je in godsnaam een digitaal signaal gaan lopen verpesten door het door een COMPOSIET kabeltje te jassen? :|

neem dan een USB DVB-T tuner :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoDo schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:19:
Ik heb sinds 2 dagen Digitenne, en heb dit aangesloten via Composite op mijn tv kaart in mijn computer. Het probleem is alleen dat de boven en onderkant van het beeld wegvallen bij sommige kanalen als de decoder op 16:9 staat. Op 4:3 vallen weer andere kanalen een stukje weg. Ik gebruik een widescreen 22" PC scherm, maar ik kan niet begrijpen waarom er iets weg valt.. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Als je naar MENU gaat -> systeeminstellingen -> AV instellingen en dan 4:3 ipv 16:9. Volgens mij is het dan goed! Bij mij tenminste wel!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:50
SMSfreakie schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:35:
waarom zou je in godsnaam een digitaal signaal gaan lopen verpesten door het door een COMPOSIET kabeltje te jassen? :|

neem dan een USB DVB-T tuner :P
Omdat ik alleen de gewone tuner gratis krijg ;), en sowieso is scart ook analoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

DoDo schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:19:
[...]

Omdat ik alleen de gewone tuner gratis krijg ;), en sowieso is scart ook analoog...
Ja, maar RGB Scart vs Composiet is ook een wereld van verschil. Het ene analoge signaal is het andere niet, net zo min als dat het ene digitale signaal ook het andere niet is. (Verschil in bitrates etc.)
Dus niet zomaar alles over 1 kam scheren. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Zijn er ook mensen die op dit moment problemen hebben met Digitenne > Zenders die vallen onder > 30 / 546 Bouquet 2. Beginnend met RTL4. Regio > Groningen en Drenthe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Nu heb ik Digitene geprobeerd op 42 inch..... dat beviel niet. (blokjes) :(
Nu denk ik zelf dat als erop de decoder een HDMI uitgang zou zitten het een ander verhaal zou zijn.
Zijn de decoders eral met HDMI ?

Op internet kan ik ze wel vinden, maar niet in nederland (zouden die wel met KPN werken of is de onvangst/kanaal/ferquentie weer anders in het buitenland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:05:
[...]

Nog een toevoeging. Het blijft niet echt vlekkeloos gaan. Ik moet eigenlijk de tv steeds aan doen, dan weer standby en dan weer aan. Het rare is alleen dat ik sowieso de tv nooit echt uit doe en altijd standby laat staan, maar blijkbaar is dat niet voldoende.
Ik snap er niks van.
Het lijkt hierop:

[...]

Alleen heb ik dus een Smit, maar als ik dit zo lees, heeft overstappen naar een SMC dan ook waarschijnlijk weinig zin. Het lijkt meer op een fout van Philips.
Op zich lijkt me het aan en uit zetten niet schadelijk bij lcd tv's of heb ik dit mis?

Hallo Carl?

Ik zet nu toch wel steeds de TV aan en uit. Dit levert geen problemen meer op met de "Smit"
en onze Philips 37 pfl5603D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hetnet schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:40:
Nu heb ik Digitene geprobeerd op 42 inch..... dat beviel niet. (blokjes) :(
Nu denk ik zelf dat als erop de decoder een HDMI uitgang zou zitten het een ander verhaal zou zijn.
Zijn de decoders eral met HDMI ?

Op internet kan ik ze wel vinden, maar niet in nederland (zouden die wel met KPN werken of is de onvangst/kanaal/ferquentie weer anders in het buitenland)
Misschien ook een CAM-module van SMIT voor €29,99 met 2 HDMI-kabels van €4,05/stuk bij DVBSHOP kopen.
Jammer is alleen dat mijn Philips 37pfl5603D geen digitaal Video Out heeft. Nu ben ik genoodzaakt voor opnemen toch de Samsung-tuner van KPN te gebruiken deze geeft ook bij mij een beeld van slechte kwaliteit, maar wat schertst mijn verbasing toen ik deze Samsun-tuner met behulp van een scart-kabel met mijn Philips DVDR3575H harddisk-recorder had gekoppeld en vervolgen de HDMI-uitgang van mijn harddisk-recorder weer verbonden had met een HDMI-ingang van mijn TV was de kwaliteit veel beter, vrijwel gelijk aan die van de ingebouwde DVB-T tuner. Rara hoe kan dat. <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:02:
[...]
Hallo Carl?

Ik zet nu toch wel steeds de TV aan en uit. Dit levert geen problemen meer op met de "Smit"
en onze Philips 37 pfl5603D
Je zet de tv dus steeds aan en dan weer uit en dan gelijk weer aan? Dat werkt wel bij mij, maar vind ik niet echt een gebruiksvriendelijke oplossing. Het kost toch een hoop extra tijd en voelt erg armoedig aan. Daarvoor heb ik geen mooie LCD tv staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
DoDo schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:19:
[...]

8)7

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:24:
[...]

Ja, maar RGB Scart vs Composiet is ook een wereld van verschil. Het ene analoge signaal is het andere niet, net zo min als dat het ene digitale signaal ook het andere niet is. (Verschil in bitrates etc.)
Dus niet zomaar alles over 1 kam scheren. :)
mja, Bitrate van Digitenne op omrop fryslan is wel hoger dan de zelfde zender bij Canal Digitaal ;)

alleen ik zie geen verschil er tussen? :) en tis bijde ook nog mpeg2 :?

doordat ik een PCI kaartje hebt en een software decoder gebruik is mijn decoder op bijde bronnen wel gelijk :D

zou de encoder kwaliteit er dan toe doen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
Heb maar eens met de KPN (of call center) gebeld.
Eerst heb ik gevraagd of het mogelijk zou zijn of in mijn woonplaats Gronau-Epe het signaal te ontvangen zou zijn. Na een check waar de dichtstbijzijnde mast staat kreeg ik daar een positieve reactie op. Het zou geen probleem moeten zijn.
Ook een rekening en een postadres in Nederland is helemaal geen probleem en ik kon me gelijk aanmelden.

Op de website zag ik een korting voor ANWB leden staan en vroeg ernaar. Dan moest ik mij aanmelden via de website werd me verteld.
Ook gaven ze me de garantie dat ik het pakket 4 weken kan proberen en mocht het niet werken dan kan ik het kostenloos weer retour doen.

Ik heb me aangemeld en die ANWB korting aangeklikt, maar er wordt helemaal nergens naar een ANWB lidmaatschap oid gevraagd. ik hoop dus dat het goed gaat.
maar ik krijg in ieder geval een bevestiging dat binnen 10 dagen het pakketje op het postadres zal worden afgeleverd.
ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:50:
[...]

Misschien ook een CAM-module van SMIT voor €29,99 met 2 HDMI-kabels van €4,05/stuk bij DVBSHOP kopen.
Jammer is alleen dat mijn Philips 37pfl5603D geen digitaal Video Out heeft. Nu ben ik genoodzaakt voor opnemen toch de Samsung-tuner van KPN te gebruiken deze geeft ook bij mij een beeld van slechte kwaliteit, maar wat schertst mijn verbasing toen ik deze Samsun-tuner met behulp van een scart-kabel met mijn Philips DVDR3575H harddisk-recorder had gekoppeld en vervolgen de HDMI-uitgang van mijn harddisk-recorder weer verbonden had met een HDMI-ingang van mijn TV was de kwaliteit veel beter, vrijwel gelijk aan die van de ingebouwde DVB-T tuner. Rara hoe kan dat. <+:)
Wel leuk toch of een aangenaame verrassing :) zal ook eens naar deze DVDR3575H kijken.

Edit van de philips webstie: Digitale TV-tuner DVB-T (ongecodeerd) , TNT
Uit een pdf file: Alleen digitale free-to-air TV-kanalen kunnen
worden ontvangen (geen ontvangst van Smartcardkanalen
of kanalen met toegang onder
voorwaarden). Toch wel jammer :(

[ Voor 12% gewijzigd door hetnet op 25-11-2008 20:39 . Reden: DBV-T tuner ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen met problemen bij private spice?
ik krijg sinds kort de melding "geen of gecodeerde uitzending"

alle kanalen werken verder..

En dat is toch jammer van die overheerlijke zender! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:32:

Heb je toch internet voor ? Alles in hd. 8)

Check je abbo status code eens en lees de startpost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help...ik word gek.

We hebben sinds een week of 3 een nieuwe TV Philips 32 7423 met dvb T tuner gekocht, omdat we maar 1 afstandsbediening willen hebben ook een conax apparaatje gekocht om daarin de smartcard van digitenne te stoppen.
Echter het is alleen maar drama sindsdien, de publieke omroepen gaan nog wel, echter de commercielen zijn een drama, steeds maar een vervormd beeld (=zwart) .

Ik word hier zo gek van dat ik overweeg om iets anders te zoeken.

Heeft iemand idee waar dit aan kan liggen, heb al 2x met digitenne gebeld en ze hebben mn smartcard gereset...daar ligt t niet aan.
Overigens mn antenne lampje brand niet, wat deze voorheen wel deed als het via digitenne kastje ging !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:11:

Ik word hier zo gek van dat ik overweeg om iets anders te zoeken.

Overigens mn antenne lampje brand niet, wat deze voorheen wel deed als het via digitenne kastje ging !
Begin eens met zoeken/lezen van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Je antenne krijgt geen voeding van de TV waardoor deze het signaal alleen maar verzwakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Heb je een antenne versterker voor, zit bijvoorbeeld in het Sony Digitenne pakket.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:11:
Heeft iemand idee waar dit aan kan liggen, heb al 2x met digitenne gebeld en ze hebben mn smartcard gereset...daar ligt t niet aan.
Startpost bekijken > ctrl+f "inserter". ;)

Zo'n mooie TS heeft natuurlijk geen zin als ie niet gelezen wordt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:32:

Heb ik ook, zie in de TS dat dat ligt aan het Abo wat je hebt.

Nu is het zo dat we al digitenne hebben, dus ik ook een setje voor mijn kamer gehaald, zojuist aangesloten, smartcard geactiveerd, en klaar.
Niets van tel. nr, NAW gegevens of wat dan ook te hoeven invullen, maar ik kan wel alle zenders zien. Dat vind ik helemaal maf. Want dat betekent dat ik nu voor 90€ een pakket heb zonder koppeling aan ons bestaande abo en toch de zenders kan zien. Dan kan iedereen zo'n pakket aanschaffen en lekker TV kijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Over een paar weken is het over met de pret. ;)

Ik zou de helpdesk maar bellen om het kaartje aan je abo te koppelen als je daarna wilt blijven kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

oki :) 't was al te mooi om waar te zijn :P

• KarlMarX
Ik zoek een externe USB DVB-T tv tuner voor bij mijn laptop, maar deze moet wel geschikt zijn voor een smartcard. Die van Pinnacle zijn dat volgens mij allemaal niet.

Heeft iemand hier tips en/of ervaringen?

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:45
KarlMarX schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:48:
Ik zoek een externe USB DVB-T tv tuner voor bij mijn laptop, maar deze moet wel geschikt zijn voor een smartcard. Die van Pinnacle zijn dat volgens mij allemaal niet.

Heeft iemand hier tips en/of ervaringen?
De Anysee is dat toch en een heel topic ervaringen,

Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic

• KarlMarX
Ja, maar die is en erg duur, en lijkt nog niet echt onder Linux te werken en zelfs onder Windows lees ik allemaal problemen.

Dus ik hoopte op alternatieven.

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Deze http://www.terratec.net/e...y_T_USB_XXS_HD__9778.html samen met deze http://www.terratec.net/en/products/Cinergy_CI_USB_2296.html is een perfect stel. Heb het zelf als uitgeprobeerd. In het USB ontvangertje zit ook nog een infrarood oog, zodat je de boel via de afstandsbediening kan gebruiken.

• Mentalist
USB CI's werken afaik ook niet onder Linux. (als in: voor geen enkele USB CI die op dit moment op de markt is is afaik een driver)

Ik ben bezig met Kaffeine-sc met een Phoenix lezer onder Linux, werkt op zich wel maar maakt Kaffeine bij mij instabiel, daar ben ik nog niet aan uit. Maar genoeg mensen die het zonder problemen gebruiken dus het zal wel aan mij liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 27-11-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Laatst online: 02-02-2022
Merken jullie verschil in beeldkwaliteit tussen de Topfield Single Tuner en een losse Conax Cam module die geïntegreerd is in de TV?
Ik zit er namelijk over na te denken om een Conax Cam module aan te schaffen, echter zou ik graag willen weten of het ook in beeldkwaliteit een verbetering zou kunnen zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Edje_Kroketje schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:58:
Deze http://www.terratec.net/e...y_T_USB_XXS_HD__9778.html samen met deze http://www.terratec.net/en/products/Cinergy_CI_USB_2296.html is een perfect stel. Heb het zelf als uitgeprobeerd. In het USB ontvangertje zit ook nog een infrarood oog, zodat je de boel via de afstandsbediening kan gebruiken.
Bedankt voor de suggestie. Maar deze combinatie werkt dus ook niet onder Linux?
En dit is ook nog ene prijzige combinatie, want als ik het goed begrijp moet er in die USB CI extention eerst nog een CAM en kan er niet gelijk je smartcard in, dus dan ben je bij elkaar niet voordeliger uit dan de Anysee.

Werken met een softcam en een cardreader is wellicht het goedkoopst (als het met een simpele Gemplus reader zou kunnen en niet alleen met een dure Phoenix), maar ook daarvan heb ik nog niet één simpele oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Meer mensen trouwens die als ze hun kabel opzeggen nog gewoon door kunnen blijven kijken? ;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Henkie-Jan schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:28:
Meer mensen trouwens die als ze hun kabel opzeggen nog gewoon door kunnen blijven kijken? ;)
Ja :P, voor een paar maandjes. Vervolgens meerdere malen een brief van UPC gekregen dat "ze geconstateerd hadden dat er televisie- en radiosignaal op onze kabelaansluiting wordt geleverd" en we daarvoor een abonnement moesten afsluiten, anders werden we afgesloten (wat uiteraard ook de bedoeling was). Duurde ongeveer een maand of 3 en toen was het echt uit met de pret ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Toevallig ooit een keer geprobeerd nog met een TV kaartje in een servertje maar nee, casema nu ziggo heeft me direct na 2,5 maand oid afgesloten.
Niet dat ik een abonnement had maar kreeg wel van die zielige briefjes met daarin "als u van perfecte beeldkwaliteit wil blijven genieten... " :')

Ik heb geen zin in 17,50 per maand om een bak ruis te ontvangen. :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
KarlMarX schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:42:
Werken met een softcam en een cardreader is wellicht het goedkoopst (als het met een simpele Gemplus reader zou kunnen en niet alleen met een dure Phoenix), maar ook daarvan heb ik nog niet één simpele oplossing gevonden.
Als je geen €12 voor een Phoenix overhebt ben je imho wel een beetje krenterig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Mijn abo is sinds oktober beëindigd, maar het signaal zit er nog steeds op. Maar goed, Ziggo was ook vergeten mijn incasso te stoppen, dus daar heb ik zelf ook op moeten ingrijpen. Ik zie wel wanneer het er mee ophoudt, voor BBC is het echter nog wel handig.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:00:
[...]

Als je geen €12 voor een Phoenix overhebt ben je imho wel een beetje krenterig. :)
Oeps. :$
Dan heb ik zeker bij een verkeerde versie/model/merk gekeken. Ik zag er ergens één en die was 100 euro ofzo.

Werkt die Phoenix met cnxCAM en ProgDVB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
KarlMarX schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:14:
[...]

Oeps. :$
Dan heb ik zeker bij een verkeerde versie/model/merk gekeken. Ik zag er ergens één en die was 100 euro ofzo.

Werkt die Phoenix met cnxCAM en ProgDVB?
Geen idee, heb ook niet zoveel zin om het te testen. Ik denk het wel. Maar ik heb er iig beeld mee met newcs en kaffeine-sc.

Als je op ebay.de onder "TV, Video & Elektronik > Empfangstechnik > CI-Module (Common Interface)" zoekt naar "programmer" kom je er diverse tegen. Conax kaarten werken op 3,58Mhz en je moet erop letten dat de lezer Phoenix (of Phönix) mode aankan. Bijvoorbeeld Smartmouse Phoenix Programmer 3,58 MHz Progbee.

Als je een lezer wilt die behalve met Conax ook met Irdeto kaarten overweg kan moet je een model uitzoeken dat niet alleen 3,58 maar ook 6Mhz aankan.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 28-11-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben al een paar maanden digitenne en het werkte tot voor kort prima. Ook na de verhuizing deed ie het prima, maar sinds eergisteren heb ik geen commerciele zenders meer. Alleen NL 1, 2 en 3.
Weet iemand waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:43:
Wij hebben al een paar maanden digitenne en het werkte tot voor kort prima. Ook na de verhuizing deed ie het prima, maar sinds eergisteren heb ik geen commerciele zenders meer. Alleen NL 1, 2 en 3.
Weet iemand waar het aan kan liggen?
Al keer 10 min (of misschien zelfs wat langer) op een commerciele zender laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle. schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:52:
[...]

Al keer 10 min (of misschien zelfs wat langer) op een commerciele zender laten staan?
Jawel, maar eer blijft een rood balkje met "geen of gecodeerde uitzending!" midden in beeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Je smartcard is in slaap gevallen. :+

Zie de topicstart om de status te checken en verlopen kaarten terug aan de gang te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 00:02:
Je smartcard is in slaap gevallen. :+

Zie de topicstart om de status te checken en verlopen kaarten terug aan de gang te krijgen. :)
Thnx!
Ik denk dat ik nu weet wat het probleem is en we hebben hem al geheractiveerd met dat 0800-nummer, maar er gebeurt niks :N Dus morgen maar even bellen met de helpdesk van KPN. Maar dat gaan we wel fijn in de KPN shop doen, want het 0900-nummer van KPN is een duur grapje als je alleen een mobiele telefoon hebt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 00:17:
[...]

Thnx!
Ik denk dat ik nu weet wat het probleem is en we hebben hem al geheractiveerd met dat 0800-nummer, maar er gebeurt niks :N Dus morgen maar even bellen met de helpdesk van KPN. Maar dat gaan we wel fijn in de KPN shop doen, want het 0900-nummer van KPN is een duur grapje als je alleen een mobiele telefoon hebt :/
Hangt van je provider af. Het nummer kost afaik €0,10/minuut+kosten voor gebruik van je mobiel. Bij Simyo kost dat me €0,10/minuut. Kost me totaal dus €0,20/minuut. 2 minuten en 42 seconden met de helpdesk lullen heeft me €0,82 gekost, hoe ze dat precies berekenen is mij ook niet duidelijk.

Bel iig op een goed moment (dus iig niet in het weekend), en zorg dat je van tevoren weet wat je wilt zeggen/vragen/etc. Dan ben je snel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:04:
Waarom heb ik toch altijd de ervaring, dat wanneer je zaken doet met KPN, in goederen of diensten, het altijd fout gaat.

Zo ook vorige week, de binnenantenne kapot. Pleurt telkens van het raamkozijn en was afgebroken. Nieuwe type antenne kan tegen raam bevestigd worden, dus ik naar Primafoon: wij verkopen geen losse antennes.

Dus ik het nieuwe type antenne via de website besteld. Ik kon kiezen uit rembours of creditcard. Omdat ik geen creditcard heb en TNT Post zaterdag geen rembourszendingen aflevert, heb ik heel het weekeind zonder TV gezeten.

Zojuist is de antenne geleverd, maar wel weer van het oude type (het lompe model) die ik niet tegen het raam kan bevestigen. Dit desondanks dat ze moet het nieuwe type adverteren op de website: http://www.kpn.com/televi...ne-Digitenne-van-KPN.prod

Net weer 20 minuten aan de telefoon gehangen met KPN. Blijk ik dus artikel 845172 te hebben ontvangen en ik moest artikel 845170 krijgen. Nu sturen ze het nieuwe model naar me op en moet ik de verkeerd geleverde weer retour sturen. Gelukkig wel naar een antwoordnummer, maar dit kostte mij wel 3 euro telefoonkosten, een half uur aan tijd en straks weer in de rij staan bij het postkantoor...
Ik heb ook een nieuwe antenne besteld, juist om het nieuwe model te bemachtigen, maar ook de oude gekregen. KPN heeft volgens mij een hoop oude stock.

Naar welk antwoordnummer moest jij terugsturen, hetzelfde als op de meegeleverde retourbrief? Kreeg je nog speciale instructies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:59:
[...]

Geen idee, heb ook niet zoveel zin om het te testen. Ik denk het wel. Maar ik heb er iig beeld mee met newcs en kaffeine-sc.

Als je op ebay.de onder "TV, Video & Elektronik > Empfangstechnik > CI-Module (Common Interface)" zoekt naar "programmer" kom je er diverse tegen. Conax kaarten werken op 3,58Mhz en je moet erop letten dat de lezer Phoenix (of Phönix) mode aankan. Bijvoorbeeld Smartmouse Phoenix Programmer 3,58 MHz Progbee.

Als je een lezer wilt die behalve met Conax ook met Irdeto kaarten overweg kan moet je een model uitzoeken dat niet alleen 3,58 maar ook 6Mhz aankan.
Bedankt.

Nu nog eentje die alleen via USB werkt en geen com poort nodig heeft. ;)

Of een goedkope com naar usb converter. Want er zijn niet zoveel pc's/netbooks/laptops meer met een com poort, althans, ik heb ze niet meer in huis...
Ik kan genoeg goedkope converters vinden op Ebay, maar zouden die ook wel echt werken i.c.m. een programmer en een softcam?

[ Voor 5% gewijzigd door KarlMarX op 29-11-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
KarlMarX schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:31:
[...]

Bedankt.

Nu nog eentje die alleen via USB werkt en geen com poort nodig heeft. ;)

Of een goedkope com naar usb converter. Want er zijn niet zoveel pc's/netbooks/laptops meer met een com poort, althans, ik heb ze niet meer in huis...
Ik kan genoeg goedkope converters vinden op Ebay, maar zouden die ook wel echt werken i.c.m. een programmer en een softcam?
Ik gebruik mijn programmer met een Sweex CD003 USB to serial (Prolific), maar er zijn gevallen bekend dat het niet soepel werkt met een converter. Als het kan liefst direct op een "echte" RS232 poort aansluiten, maar het kan in principe ook met een converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 00:17:
[...]

Thnx!
Vraag Alex* even:
0900-nummer: 0900 0576
Alternatief nummer: 0800 0115

Bij mij heeft dat 0800 nummer prima gewerkt :)

* vraagalex.nl

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:06:
[...]

Je zet de tv dus steeds aan en dan weer uit en dan gelijk weer aan? Dat werkt wel bij mij, maar vind ik niet echt een gebruiksvriendelijke oplossing. Het kost toch een hoop extra tijd en voelt erg armoedig aan. Daarvoor heb ik geen mooie LCD tv staan.
Alleen de eerste 10 keer bij het installeren van de kaart totdat deze herkend is, daarna heb ik er geen last meer van gehad nu doet de TV het direct met een prima beeld voor digitenne.
En het gebruik is erg eenvoudig. Maar ik blijf het jammer vinden dat er geen video-out is om mijn harddisk-recorder met het TV-signaal aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJsbeer schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:25:
[...]

Begin eens met zoeken/lezen van dit topic.
Je moet dus gewoon een 5V signaaltje op de antenne zetten.
Als je de CAM-module bij de KPN of Primafoon gekocht heeft zit er een adaptertje bij.
Zo niet dan kan je voor een paar euro's zo'n voedingkje kopen. zie:
http://www.dvbshop.net/pr...uer-DVB-T--Strength-.html

Ook kan je hem testen door de antenne op de "oude" digitenne-tuner aan te sluiten en vervolgens loop-out met de TV antenne-ingang te verbinden. Wel de stekker in het stopcontact steken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:37:
[...]
Ook kan je hem testen door de antenne op de "oude" digitenne-tuner aan te sluiten en vervolgens loop-out met de TV antenne-ingang te verbinden. Wel de stekker in het stopcontact steken :D
En de "oude" DigiTenne-tuner aanzetten, anders komt er ook geen 5 volt uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Laatst online: 02-02-2022
Indien ik een CAM module in mijn 26LG3000 stop, behoud ik dan de informatie die getoond wordt bij de verschillende zenders of verdwijnt deze geheel?

[ Voor 7% gewijzigd door radem205 op 01-12-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
radem205 schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:11:
Indien ik een CAM module in mijn 26LG3000 stop, behoud ik dan de informatie die getoond wordt bij de verschillende zenders of verdwijnt deze geheel?
Hoe bedoel je? Welke informatie en waar komt die nu vandaan?

Mocht je op now/next info doelen: die zal je TV waarschijnlijk wel weergeven. Je kan het vast testen met Nederland 1, 2 en 3+regio waar je alleen een antenne voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:04:
Waarom heb ik toch altijd de ervaring, dat wanneer je zaken doet met KPN, in goederen of diensten, het altijd fout gaat.

Zo ook vorige week, de binnenantenne kapot. Pleurt telkens van het raamkozijn en was afgebroken. Nieuwe type antenne kan tegen raam bevestigd worden, dus ik naar Primafoon: wij verkopen geen losse antennes.

Dus ik het nieuwe type antenne via de website besteld. Ik kon kiezen uit rembours of creditcard. Omdat ik geen creditcard heb en TNT Post zaterdag geen rembourszendingen aflevert, heb ik heel het weekeind zonder TV gezeten.

Zojuist is de antenne geleverd, maar wel weer van het oude type (het lompe model) die ik niet tegen het raam kan bevestigen. Dit desondanks dat ze moet het nieuwe type adverteren op de website: http://www.kpn.com/televi...ne-Digitenne-van-KPN.prod

Net weer 20 minuten aan de telefoon gehangen met KPN. Blijk ik dus artikel 845172 te hebben ontvangen en ik moest artikel 845170 krijgen. Nu sturen ze het nieuwe model naar me op en moet ik de verkeerd geleverde weer retour sturen. Gelukkig wel naar een antwoordnummer, maar dit kostte mij wel 3 euro telefoonkosten, een half uur aan tijd en straks weer in de rij staan bij het postkantoor...
QFT.

Wat een K*T bedrijf zeg!

Eerst al problemen met de vaste verbinding op de zaak en nu kreeg ik digitenne binnen maar was de antenne DOA.

Dus ik bellen, zij nieuwe sturen (duurt ruim een week, ik geen tv in de tussentijd) en dan krijg ik eindelijk het pakketje binnen is het het verkeerde!! Ik weer bellen.... zij "oh sorry daar is inderdaad iets verkeerds gegaan, er is het verkeerde product besteld" nou moet ik 't weer terug sturen en weer een week wachten op hopelijk wel een antenne die het doet.

Kortom, waardeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
? mag ik vragen wat je hiermee bedoelt?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
QFT = Quoted for truth
DOA = Dead on arrival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Outlandos schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:38:
Dus ik bellen, zij nieuwe sturen (duurt ruim een week, ik geen tv in de tussentijd) en dan krijg ik eindelijk het pakketje binnen is het het verkeerde!! Ik weer bellen.... zij "oh sorry daar is inderdaad iets verkeerds gegaan, er is het verkeerde product besteld" nou moet ik 't weer terug sturen en weer een week wachten op hopelijk wel een antenne die het doet.
Het oude model doet het ook wel, maar tis natuurlijk niet netjes dat er op het plaatje duidelijk de nieuwe staat.

Heb die van mij zonder te bellen retour gedaan naar het antwoordnummer met een briefje erbij, ben benieuwd wat ze nu gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
MarcoC schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:20:
QFT = Quoted for truth
DOA = Dead on arrival
IDU (begrepen = ik snap het = I do unserstand)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
Nou ik heb het pakket ontvangen.
Ik heb het gelijk geprobeerd en de antenne in eerste instantie in de woonkamer bij het raam gezet.
Met die opstelling ontvang ik alleen 4 Duitse zenders.
Daarna heb ik de antenne even buiten op de bijkeuken gezet en toen onving ik al veel meer.
waaronder de nederlandse zenders incl. de RTL,s.

Ik heb de antenne vervolgens op zolder op de nokbalkgezet en de kalbel aangesloten op de vaste antenne aansluting die in het huis zit.
het ledje op de antenne ging niet branden en ik had dus ook geen ontvangst.
Na wat meten kwam ik er achter dat het aansluitkastje (die in de muur achter de tv) een zeer hoge weerstand heeft.
Nu heb ik de kabel rechtstreeks aangesloten, het kastje er dus tussen weggelaten.
Ik ontvang nu iets van 63 tv zenders en daarnaast nog een aantal radio zenders.

De ontvangst is tot dusver goed, op een paar duitse zenders na.

Op dit moment in iedergeval een tevreden klant.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.