Ja, want in mijn topfield pakt hij hem prima. Ik heb hem ook al omgekeerd geprobeerd, maar dan werkt t dus ook niet....W3ird_N3rd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:23:
Weet je zeker dat de smartcard actief is? Niet omgekeerd erin ook?
Misschien heb je de pech dat de Smit met jouw TV niet goed werkt. Je kan proberen of het met een SCM CAM wel goed gaat.Anoniem: 57163 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:10:
[...]
Ja, want in mijn topfield pakt hij hem prima. Ik heb hem ook al omgekeerd geprobeerd, maar dan werkt t dus ook niet....
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Voor een software-update moet er wel een update in de lucht hangen op dat moment. En die zijn er momenteel toch niet?Edje_Kroketje schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:42:
[...]
Ik ga er vanuit dat je al bij systeeminstellingen de tijd en datum hebt gecontroleerd? Alles hoort daar automatisch te staan.
Onder het kopje informatie kan je ook een versienummer van de software terug vinden. Deze moet eindigen op 1.45. Anders in het installatie menu even de de update doen.
En anders zou ik hem inderdaad eens terugzetten naar fabrieksinstellingen zoals hierboven beschreven.
[ Voor 10% gewijzigd door koektrommeltje op 30-03-2009 04:44 ]
Ik heb de Topfield TF5300KEdje_Kroketje schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:23:
Welke ontvanger heb je van Topfield? een 6000COK(singletuner) of een PVR? Welke software versie heb je dan in de ontvanger? Deze kan je vinden onder het kopje informatie.
Als je nog een 3000 hebt dan ligt het mischien wel aan je tuner zelf.
Software versie: TF-NPTk 1.45
Hardware versie: v1.10
Laatste update: Aug 29 2007
Tijdinstellingen:
Modus: automatisch
Lokale tijd: geeft de juiste tijd weer in het grijs
GMT: geeft 2 uur te vroeg aan in het grijs
Tijdverschil: + 2 uur
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Anoniem: 111246
Ik zit er aan te denken om over te stappen op digitenne.
Voor UPC betaal ik nu 20,- in de maand en kijk eigenlijk nooit 'live' tv.
Als ik dan toch nog tv kijk, vallen de zenders die ik bekijk binnen het zenderaanbod van Digitenne.
Nu heb ik een TV en een Receiver.
Ik begrijp uit de startpost dat de TV via SCART wordt aangesloten.
Hoe gaat dat met de radio? Kan ik gewoon de coax blijven gebruiken? Of moet ik dan elke keer de tv aanzetten?
Daarnaast woon ik in een appartementen complex. Zal dat de ontvangst belemmeren?
Ook voor mijn ouders zit ik te denken aan digitenne, aangezien UPC ze iets heel ranzigs heeft aangesmeerd:
Ze hebben:
Sony 40W3000 (hierop zit een UPC box met HDMI)
Sony DVDR (hierop zit een UPC box met SCART)
Zo kunnen ze tegelijkertijd opnemen en wat anders digitaal kijken.
Ze betalen dus UPC HDTV (ze kijken er nooit naar!), UPC Digitaal & UPC Basis Pakket. Al met al zo'n 35 euro's per maand.
Om alleen tv te kunnen kijken...
Kan dus veel goedkoper!
Boven hebben ze nog 2 analoge tv's.
Nu zit ik dus te denken om ook daar UPC de deur uit te gooien.
Aangezien de Sony TV een ingebouwde tuner heeft, en een slot voor een smartcard, vroeg ik me af of dit gaat werken met Digitenne.
De DVDR zou ik dan aansluiten op de SCART.
Voor de tv's boven dan een losse ontvanger die verplaatst kan worden (2e analoge tv wordt toch bijna niet gebruikt, alleen voor logés).
Kan dit allemaal? Of moet ik nog extra letten op bepaalde zaken?
Voor UPC betaal ik nu 20,- in de maand en kijk eigenlijk nooit 'live' tv.
Als ik dan toch nog tv kijk, vallen de zenders die ik bekijk binnen het zenderaanbod van Digitenne.
Nu heb ik een TV en een Receiver.
Ik begrijp uit de startpost dat de TV via SCART wordt aangesloten.
Hoe gaat dat met de radio? Kan ik gewoon de coax blijven gebruiken? Of moet ik dan elke keer de tv aanzetten?
Daarnaast woon ik in een appartementen complex. Zal dat de ontvangst belemmeren?
Ook voor mijn ouders zit ik te denken aan digitenne, aangezien UPC ze iets heel ranzigs heeft aangesmeerd:
Ze hebben:
Sony 40W3000 (hierop zit een UPC box met HDMI)
Sony DVDR (hierop zit een UPC box met SCART)
Zo kunnen ze tegelijkertijd opnemen en wat anders digitaal kijken.
Ze betalen dus UPC HDTV (ze kijken er nooit naar!), UPC Digitaal & UPC Basis Pakket. Al met al zo'n 35 euro's per maand.
Om alleen tv te kunnen kijken...

Kan dus veel goedkoper!
Boven hebben ze nog 2 analoge tv's.
Nu zit ik dus te denken om ook daar UPC de deur uit te gooien.
Aangezien de Sony TV een ingebouwde tuner heeft, en een slot voor een smartcard, vroeg ik me af of dit gaat werken met Digitenne.
De DVDR zou ik dan aansluiten op de SCART.
Voor de tv's boven dan een losse ontvanger die verplaatst kan worden (2e analoge tv wordt toch bijna niet gebruikt, alleen voor logés).
Kan dit allemaal? Of moet ik nog extra letten op bepaalde zaken?
Anoniem: 247292
Ik zit eigenlijk met hetzelfde.
- Radio-ontvangst kan met de Digitenne-ontvanger, maar je kunt OF tv kijken OF radio luisteren. Je hoeft de tv niet aan te laten, uitsluitend om te kijken welke radio-zender je ontvangt.
- Voor de videorecorder heb je een aparte ontvanger nodig. Dit kost je € 3,50 per maand extra. Deze extra ontvanger kun je eventueel ook gebruiken om naar de radio te luisteren EN tv (via de eerste ontvanger) te kijken.
- Voor elke extra tv heb je een extra ontvanger à € 3,50 per maand nodig.
- Ik woon ook in een appartement en ben erg tevreden over de ontvangst. Als je erg hoog in een appartementencomplex woont, heb je volgens mij alleen maar voordeel t.o.v. laagbouw...
Conclusie: wat jij wilt, kan gewoon. Je hebt alleen voor elke tv (of videorecorder) een aparte ontvanger nodig.
- Radio-ontvangst kan met de Digitenne-ontvanger, maar je kunt OF tv kijken OF radio luisteren. Je hoeft de tv niet aan te laten, uitsluitend om te kijken welke radio-zender je ontvangt.
- Voor de videorecorder heb je een aparte ontvanger nodig. Dit kost je € 3,50 per maand extra. Deze extra ontvanger kun je eventueel ook gebruiken om naar de radio te luisteren EN tv (via de eerste ontvanger) te kijken.
- Voor elke extra tv heb je een extra ontvanger à € 3,50 per maand nodig.
- Ik woon ook in een appartement en ben erg tevreden over de ontvangst. Als je erg hoog in een appartementencomplex woont, heb je volgens mij alleen maar voordeel t.o.v. laagbouw...
Conclusie: wat jij wilt, kan gewoon. Je hebt alleen voor elke tv (of videorecorder) een aparte ontvanger nodig.
Anoniem: 111246
Ah thanks! Voor m'n ouders dus wat duurder dan voor mij, maar voordeliger dan dat ze nu hebben.
Neem aan dat ik voor die Sony tv dus geen ontvanger hoef te nemen, aangezien de smartcard in de tv past.
Of is dat niet compatible?
Vind het alleen wel erg jammer dat Arrow Jazz FM er niet tussen zit, die luister ik toch wel vaak (via de coax).
Zeker nu Arrow uit de ether is toch wel minder...
Nou ja, via internet ook nog wel te beluisteren.
Waar heb jij je ontvanger staan? De mijne zou niet bij een raam komen te staan, maar ergens in de woning.
Neem aan dat ik voor die Sony tv dus geen ontvanger hoef te nemen, aangezien de smartcard in de tv past.
Of is dat niet compatible?
Vind het alleen wel erg jammer dat Arrow Jazz FM er niet tussen zit, die luister ik toch wel vaak (via de coax).
Zeker nu Arrow uit de ether is toch wel minder...
Nou ja, via internet ook nog wel te beluisteren.
Waar heb jij je ontvanger staan? De mijne zou niet bij een raam komen te staan, maar ergens in de woning.
Enige wat je wel moet bedenken is dat Digitenne traag zapt, dat 't best storingsgevoelig is en dat de service van KPN zo af en toe behoorlijk te wensen overlaat. Zorg dat je zsm een buitenantenne fikst, dan is 't goed te doen. Ik weet niet hoe snel 't zappen verloopt met zo'n upc digital set (vroeger was dat echt heel traag), maar op mijn Samsung T220HD is 't nét genoeg om vervelend te zijn. Ook vaak meldingen met 'vervormd beeld'.
|>
Ik zag in de beginpost het lijstje staan met TV's waarmee de CAM module werkt. Ik heb een Sony 40W4500 en die werkt met de digitenne CONAX starterskit van KPN. Dit werkt als een zonnetje. Wie weet heeft iemand er wat aan.
Anoniem: 70162
yups, vooral bij of vlak na het zappen.simon schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:54:
Ik weet niet hoe snel 't zappen verloopt met zo'n upc digital set (vroeger was dat echt heel traag), maar op mijn Samsung T220HD is 't nét genoeg om vervelend te zijn. Ook vaak meldingen met 'vervormd beeld'.
weet iemand of daar ook al een oplossing voor is? lijkt bij een heleboel mensen voor te komen.
heeft iemand trouwens al een idee waar het uberhaupt aan kan liggen?
ik heb 1 gedachtenspinseltje: het valt me op dat ik bij de niet-encrypted kanalen wel eens storing+artifacts heb, maar bij de encrypted kanalen zelden.
zou het niet kunnen dat er bij een kleine storing gewoon artifacts optreden in het oorspronkelijke signaal, en dat de cam dan denkt: geen chocola van te maken => onbekende encryptie! (?)
trouwens simon, gebruik jij van je tv de spdif-out?
bij mij (T260HD) wil het wel eens gebeuren dat de tv in standby staat, en dat ik zomaar ineens een paar seconden lang geluid te horen krijg over de spdif-out, van het kanaal waar de tv op stond toen ik hem uitzette. heb jij dat ook?
Ik kijk gratis DVB-T in Duitsland en heb problemen met de ontvangst. Ik woon met 7 andere partijen in huis en zodra er iemand een elektrisch apparaat aanzet stoort de tv. vooral met cv, kookplaten, magnetron, afzuigkappen, stereo's, strijkijzers, de energievreters zeg maar. Is dit een bekend verschijnsel van DVB-T? Zou het beter worden als ik een antenne buiten neerzet of heeft het daarmee niets te doen?
Het is best irritant TV kijken als het beeld elke 15 seconden vervormt en het geluid wegvalt....
Het is best irritant TV kijken als het beeld elke 15 seconden vervormt en het geluid wegvalt....
Software is ok.Koffie schreef op maandag 30 maart 2009 @ 06:52:
[...]
Ik heb de Topfield TF5300K
Tijdinstellingen:
Modus: automatisch
Lokale tijd: geeft de juiste tijd weer in het grijs
GMT: geeft 2 uur te vroeg aan in het grijs
Tijdverschil: + 2 uur
GMT klopt, we hebben nu 2 uur tijdsverschil.
Het tijdverschil hoort ook op automatisch te staan.
Ik heb nog nooit anders gezien dan dat dat werkte.
Laat eens wat horen
[ Voor 4% gewijzigd door Edje_Kroketje op 30-03-2009 18:49 ]
Dit is bekend ja. Vonkbruggen. Ik voel met je mee, het is dè reden dat Digitenne hier erg moeilijk bruikbaar is.elbandito schreef op maandag 30 maart 2009 @ 17:44:
Ik kijk gratis DVB-T in Duitsland en heb problemen met de ontvangst. Ik woon met 7 andere partijen in huis en zodra er iemand een elektrisch apparaat aanzet stoort de tv. vooral met cv, kookplaten, magnetron, afzuigkappen, stereo's, strijkijzers, de energievreters zeg maar. Is dit een bekend verschijnsel van DVB-T? Zou het beter worden als ik een antenne buiten neerzet of heeft het daarmee niets te doen?
De antenne beter opstellen kan zeker helpen. Stoorbronnen weghalen ook.. Maar als een storingsbron erg dicht in de buurt van de antenne is is een onderbreking haast onvermijdelijk, tenzij je een dijk van een signaal hebt zoals in de randstad..
[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 30-03-2009 19:58 ]
Hallo, van vonkstoringen heb je alleen last met oudere cq slechtere ontvangers.W3ird_N3rd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:57:
[...]
Dit is bekend ja. Vonkbruggen. Ik voel met je mee, het is dè reden dat Digitenne hier erg moeilijk bruikbaar is.
De antenne beter opstellen kan zeker helpen. Stoorbronnen weghalen ook.. Maar als een storingsbron erg dicht in de buurt van de antenne is is een onderbreking haast onvermijdelijk, tenzij je een dijk van een signaal hebt zoals in de randstad..
De Samsungs zijn hier ook niet de beste in maar bij de Topfield ontvangers heb je echt geen last van impulsive noise, gekkie
Ik heb er op alle ontvangers last van. Technotrend, Asus, Afatech, Vantage, Smart onder andere. Maakt allemaal niets uit. Op de Smart valt het iets minder op, maar ook die onderbreekt nog.Edje_Kroketje schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:06:
[...]
Hallo, van vonkstoringen heb je alleen last met oudere cq slechtere ontvangers.
De Samsungs zijn hier ook niet de beste in maar bij de Topfield ontvangers heb je echt geen last van impulsive noise, gekkie.
Als ik een Topfield had zou je zien dat daarop net zo goed vonkstoringen te zien zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 30-03-2009 21:03 ]
Ik heb een externe box, een strong met een passieve antenne. Ik woon midden in Dortmund, het signaal zou hier goed moeten zijn. Ik ben wel van plan om binnenkort een goedkope 32" LCD te kopen met interne dvb-t tuner. Zit er nog verschil tussen de interne ontvangers van Samsung, Toshiba of LG (die merken vallen binnen mn budget? En zou het nog het overwegen waard zijn om een actieve antenne te kopen?Edje_Kroketje schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:06:
[...]
Hallo, van vonkstoringen heb je alleen last met oudere cq slechtere ontvangers.
De Samsungs zijn hier ook niet de beste in maar bij de Topfield ontvangers heb je echt geen last van impulsive noise, gekkie.
Je geeft zelf al aan dat de Smart al beter is dan al die andere bekende merken. Waarom zou een Topfield dan weer niet beter kunnen zijn dan een Smart?W3ird_N3rd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:02:
[...]
Ik heb er op alle ontvangers last van. Technotrend, Asus, Afatech, Vantage, Smart onder andere. Maakt allemaal niets uit. Op de Smart valt het iets minder op, maar ook die onderbreekt nog.
Als ik een Topfield had zou je zien dat daarop net zo goed vonkstoringen te zien zijn.
Bij de Smart valt het iets minder op. Die zet het beeld stil als het signaal wegvalt, en kiest er eerder voor het beeld te bevriezen dan om blokken te tonen. Daardoor valt het dus minder op. Maar de onderbrekingen zijn er daar ook.Edje_Kroketje schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:35:
[...]
Je geeft zelf al aan dat de Smart al beter is dan al die andere bekende merken. Waarom zou een Topfield dan weer niet beter kunnen zijn dan een Smart?
En wil je nu zeggen dat alle ontvangers van alle merken 100% kut zijn en alleen Topfield een werkende ontvanger in elkaar heeft weten te zetten? Dat gaat er bij mij niet zo makkelijk in.
Ik zou bijna een Topfield kopen puur en alleen om je ongelijk te bewijzen. Ik heb al zòveel ontvangers gezien dat ik echt niet geloof dat de Topfield het dan opeens wel goed doet. Er zijn hier gewoon vonkbruggen die het hele signaal om zeep helpen, geen enkele ontvanger kan dat terughalen.
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 30-03-2009 23:41 ]
nope. dat heeft mijn t220 niet.Anoniem: 70162 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:13:
[...]
trouwens simon, gebruik jij van je tv de spdif-out?
bij mij (T260HD) wil het wel eens gebeuren dat de tv in standby staat, en dat ik zomaar ineens een paar seconden lang geluid te horen krijg over de spdif-out, van het kanaal waar de tv op stond toen ik hem uitzette. heb jij dat ook?
|>
Anoniem: 156915
Ik zit er aan te denken om een Topfield te kopen. Heb al jaren digitenne. Weet iemand of ik dan nog in aanmerking kom voor de korting van € 90?
De topfield komt beneden te staan, maar ik wil boven af en toe ook naar opgenomen programma's kijken. Is dat mogelijk met een coax-kabel?
De topfield komt beneden te staan, maar ik wil boven af en toe ook naar opgenomen programma's kijken. Is dat mogelijk met een coax-kabel?
De PVR van Topfield heeft een modulator( klein zendertje) aan boord, dus het antwoord is ja, dat kan.
Anoniem: 296980 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:30:
[...]
Ik heb zelf ook een 5300 PVR en eens in de zoveel tijd stapelen de bugs zich op zodat normaal werken onmogelijk wordt. De oplossing hier is om de PVR terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Misschien kun je dat ook 'ns proberen? Je moet daarna wel alle zenders opnieuws scannen en je timerinstellingen opnieuw programmeren, de oude opnames blijven wel bewaard.
Tijd is gecontroleerd, het probleem is ook al van voor de zomertijd dus dat is het niet. Terug gaan naar fabrieksintellingen heb ik ook gedaan, zelfs een format uitgevoerd (stonden toch aleen chickflicks op).Edje_Kroketje schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:42:
[...]
Ik ga er vanuit dat je al bij systeeminstellingen de tijd en datum hebt gecontroleerd? Alles hoort daar automatisch te staan.
Onder het kopje informatie kan je ook een versienummer van de software terug vinden. Deze moet eindigen op 1.45. Anders in het installatie menu even de de update doen.
En anders zou ik hem inderdaad eens terugzetten naar fabrieksinstellingen zoals hierboven beschreven.
Er is wel wat ander nieuws: ik wordt door KPN terug gebeld over dit probleem. In de winkel heb ik stevig geklaagd dat ik 2.5 jaar echt wel erg kort vind en toen krijg ik een geheim intern nummer

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Als je opzegt en vervolgens weer een nieuw abonnement afsluit, krijg je die 90 euro weer.Anoniem: 156915 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:16:
Ik zit er aan te denken om een Topfield te kopen. Heb al jaren digitenne. Weet iemand of ik dan nog in aanmerking kom voor de korting van € 90?
Moet je wel je eigen tuners hebben, want anders schiet je er niets mee op.
Het valt me op dat met de nieuwe april update de statuscode van de kaart van xx0b in 0a veranderd is.
Het basispakket bit staat niet meer aan.
Nu, een aantal uren later, blijkt de 0A code van m'n 3 kaarten weer terug in 0B veranderd te zijn.
Kennelijk een onderdeel van de kaart-update-procedure.
Ignore this post.
Het basispakket bit staat niet meer aan.
Nu, een aantal uren later, blijkt de 0A code van m'n 3 kaarten weer terug in 0B veranderd te zijn.
Kennelijk een onderdeel van de kaart-update-procedure.
Ignore this post.
[ Voor 45% gewijzigd door bitli op 01-04-2009 12:11 ]
Ik heb hetzelfde toestel met dezelfde firmware. Maar is het niet raar dat er al 1.5 jaar geen update meer is geweest? Kan ik me haast niet voorstellen.
Koffie schreef op maandag 30 maart 2009 @ 06:52:
[...]
Ik heb de Topfield TF5300K
Zelfs een aansteker met zo'n electrische vonk kan al een storing geven. Kun je aan opnames precies zien wanneer mijn huigenoten rooktenelbandito schreef op maandag 30 maart 2009 @ 17:44:
2,00 m. + begane grond
Op een Topfield PVR????giant2000 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:20:
[...]
Zelfs een aansteker met zo'n electrische vonk kan al een storing geven. Kun je aan opnames precies zien wanneer mijn huigenoten rookten
Tja waarvoor zou je ook een update doen als het goed werkt denk ik dan maar. Of heb jij problemen dan?pvtonger schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:23:
Ik heb hetzelfde toestel met dezelfde firmware. Maar is het niet raar dat er al 1.5 jaar geen update meer is geweest? Kan ik me haast niet voorstellen.
[...]
Probeer eerst eens de stekker er 15 seconden uit te trekken. Bij mij heeft de PVR (ook 80 GB) soms ook wat kuren die lijken op wat jij beschrijft. Tegenwoordig doe ik deze truc met de stekker elke twee weken als preventieMobyrick schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:22:
Ik heb een Topfield 5300 PVR van 80GB van precies 2.5 jaar oud. Deze neemt niet meer op als je hem instelt via de EPG, hij doet het alleen als je de PVR aan laat staan, zeer lastig.
Nu neemt hij helemaal niet meer op, we kunnen nog wel tv kijken ook timeshiften werkt wel maar openemen niet meer. Ik heb al gezocht maar hebben meer mensen dit?
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice maar die zeggen dat de garantie verlopen is (die is 2 jaar). Toen ik zei dat 2.5 jaar wel erg kort is voor een apparaat vond hij dat ook wel. Hij raadde me aan om mijn abo op te zeggen en meteen een nieuwe af te sluiten, dan kkrijg je er weer een PVR bij voor 270 - 90 (actie ofoz) euro. Mijn antwoord was dat ik dat te duur vond voor een apparaat dt maar zo kort werkt.
Weten jullie iets? is 2.5 jaar tekort? Of moet ik gewoon een nieuwe aanschaffen?
Ging bij mij in 1 keer goed voor de verandering; zondagochtend even aangezet en meteen die nieuwe tijd opgepikt.Koffie schreef op zondag 29 maart 2009 @ 08:57:
Zo te zien heeft de Topfield weer eens problemen met de zomertijd ?
Meer mensen hier last van ?
Zolang je alles op automatisch laat staan gaat het goed. Als je handmatig een tijdverschil ingeeft dan moet je die "uiteraard" ook handmatig aanpassen.Hageneis schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:54:
[...]
Ging bij mij in 1 keer goed voor de verandering; zondagochtend even aangezet en meteen die nieuwe tijd opgepikt.
Aangezien er verder geen reacties zijn geweest lijkt het wel of het bij de rest goed gegaan is.
[ Voor 11% gewijzigd door Edje_Kroketje op 01-04-2009 21:20 ]
Dat maakt geen verschil. Ik heb dan een Flopptdtv kaart in de computer, maar technisch gezien is dat niet anders dan zo'n PVR, het is immers de Transport Stream die wordt opgeslagen. Wat je bij het afspelen ziet is dezelfde TS met het verschil dat de data niet van de zender komt maar van de harde schijf.
Wanneer je de TS gaat editten (bijvoorbeeld reclame's eruit knippen) dat zal je de foutmeldingen als log zien (bij VideoReDo is dat het geval). Dit kan bijvoorbeeld van een knetterende brommer zijn, óf van een huishoudelijk apparaat... of een aansteker
2,00 m. + begane grond
Mijn vader heeft een Topfield tuner icm een onkyo versterker en panasonic plasma. De topfield is met zo'n gele tulp aangesloten op de versterker en die is via hdmi met de tv verbonden. De tuner staat ingesteld op 16:9 maar het probleem is dat sommige zenders niet goed vergegeven worden zoals RTL5, de ondertitel is dan niet helemaal te lezen en het logo is ook niet in beeld. Als ik de tuner op 4:3 letterbox instel krijg ik weer zwarte balken bij sommige zenders en als ik 4:3 uitrekken kies zijn de meeste zenders weer niet goed. Instellingen van de tv zelf maakt ook niets uit.
Zelf heb ik hier geen problemen mee. Ik heb een samsung lcd met cam module en alles wordt gewoon goed weergegeven.
is hier nog iets aan te doen?
Zelf heb ik hier geen problemen mee. Ik heb een samsung lcd met cam module en alles wordt gewoon goed weergegeven.
Nee, geen problemen, maar ze zouden ook verbeteringen aan de mpeg decodering oid kunnen doen. Of de reactie snelheid tijdens het zappen..Edje_Kroketje schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:33:
[...]
Tja waarvoor zou je ook een update doen als het goed werkt denk ik dan maar. Of heb jij problemen dan?
Inmiddels ben ik terug gebeld en hij wordt kosteloos omgeruild! Prima service dus, kudo's aan KPNMobyrick schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:27:
[...]
[...]
Tijd is gecontroleerd, het probleem is ook al van voor de zomertijd dus dat is het niet. Terug gaan naar fabrieksintellingen heb ik ook gedaan, zelfs een format uitgevoerd (stonden toch aleen chickflicks op).
Er is wel wat ander nieuws: ik wordt door KPN terug gebeld over dit probleem. In de winkel heb ik stevig geklaagd dat ik 2.5 jaar echt wel erg kort vind en toen krijg ik een geheim intern nummerWaar ik direct de monteurs ofzo kreeg en die gaan me nu bellen. Ik hou jullie op de hoogte
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
In deel 6 van dit topic wordt gemeld dat het bekijken van een lopende opname een probleem is. Ik heb zelf gemerkt dat wat in de handleiding staat niet klopt. Als ik namelijk een lopende opname in de lijst selecteer, spingt ie naar de uitzending (dat klopt) maar dan moet ik op een knop drukken om terug te gaan naar het begin van de opname. Dat gebeurt bij mij niet. Ik kan wel eerst de tijdbalk in beeld krijgen en dan naar het begin springen.
Maar wat ik het grootste manko vind, is dat als je de lopende opname selecteert, de PVR naar het live beeld springt. Als je bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd wilt kijken (die nog steeds wordt opgenomen), zie je dus meteen de tussenstand. Beetje jammer dit. Hebben jullie (mede Topfield 5300 bezitters) daar ook last van?
Maar wat ik het grootste manko vind, is dat als je de lopende opname selecteert, de PVR naar het live beeld springt. Als je bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd wilt kijken (die nog steeds wordt opgenomen), zie je dus meteen de tussenstand. Beetje jammer dit. Hebben jullie (mede Topfield 5300 bezitters) daar ook last van?
Ik herken het "probleem" maar ik kom er zelden mee in aanraking omdat ik de recorder vnl. gebruik als ik niet thuis ben en toch wat dingen wil zien.pvtonger schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:58:
In deel 6 van dit topic wordt gemeld dat het bekijken van een lopende opname een probleem is. Ik heb zelf gemerkt dat wat in de handleiding staat niet klopt. Als ik namelijk een lopende opname in de lijst selecteer, spingt ie naar de uitzending (dat klopt) maar dan moet ik op een knop drukken om terug te gaan naar het begin van de opname. Dat gebeurt bij mij niet. Ik kan wel eerst de tijdbalk in beeld krijgen en dan naar het begin springen.
Laatste tijd betrap ik me erop dat ik steeds meer uitzendinggemist kijk maar soms is de PVR gewoon een uitkomst, zeker de teletext functie.
Heb je dat wel eens gezien ?
Wat bedoel je precies met "Heb je dat wel eens gezien?". Hoe kijk jij Uitzendinggemist? Via de PC?LCD_viewer schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:09:
Ik herken het "probleem" maar ik kom er zelden mee in aanraking omdat ik de recorder vnl. gebruik als ik niet thuis ben en toch wat dingen wil zien.
Laatste tijd betrap ik me erop dat ik steeds meer uitzendinggemist kijk maar soms is de PVR gewoon een uitkomst, zeker de teletext functie.
Heb je dat wel eens gezien ?
Ik programmeer geregeld programma's omdat ik niet zeker weet of ik op tijd thuis ben. Dus deze situatie doet zich vaker voor. En dan wil ik niet wachten totdat de opname klaar is.
Ik denk LCDViewer bedoelt dat de teletekst on the fly is, kan handig zijn (programma info bijvoorbeeld).pvtonger schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:43:
[...]
Wat bedoel je precies met "Heb je dat wel eens gezien?". Hoe kijk jij Uitzendinggemist? Via de PC?
Ik programmeer geregeld programma's omdat ik niet zeker weet of ik op tijd thuis ben. Dus deze situatie doet zich vaker voor. En dan wil ik niet wachten totdat de opname klaar is.
2,00 m. + begane grond
Soms gebruik ik wel eens de teletext functie en deze zit in het signaal en dus ook op de Harddisk. Nu heb ik mijn omgeving wel eens mensen die afhankelijk zijn van ondertiteling en dat is verdomde handig op deze PVR.pvtonger schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:43:
[...]
Wat bedoel je precies met "Heb je dat wel eens gezien?". Hoe kijk jij Uitzendinggemist? Via de PC?
Laatst een mooie docu op VRT-1 opgenomen, over gilles villeneuve, kon goed terug kijken incl. de ondertiteling. En dat was in de bad-old-video-days een dure feature om op een recorder te hebben.
Ah ja, dat is inderdaad een mooie toevoeging.
Op je pc kan je de ondertitels uit de TS halen en omzetten naar .srt
2,00 m. + begane grond
Ik heb geen idee hoe ik de PVR op mijn PC kan aansluiten. Er zit geen USB of LAN aansluiting op.giant2000 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:20:Op je pc kan je de ondertitels uit de TS halen en omzetten naar .srt
Of bedoel je dat als je Digitenne via de PC kijkt, je dan de subs eruit kunt halen?
Volgens mij word het anamorph uitgezonden, maar kan dat signaal niet over een geel tulpje.Dj-sannieboy schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:23:
Mijn vader heeft een Topfield tuner icm een onkyo versterker en panasonic plasma. De topfield is met zo'n gele tulp aangesloten op de versterker en die is via hdmi met de tv verbonden. De tuner staat ingesteld op 16:9 maar het probleem is dat sommige zenders niet goed vergegeven worden zoals RTL5, de ondertitel is dan niet helemaal te lezen en het logo is ook niet in beeld. Als ik de tuner op 4:3 letterbox instel krijg ik weer zwarte balken bij sommige zenders en als ik 4:3 uitrekken kies zijn de meeste zenders weer niet goed. Instellingen van de tv zelf maakt ook niets uit.
Heb je geen betere aansluiting (SCART RGB bijvoorbeeld?) die zou volgens mij wel goed het signaal mee moeten nemen zodat je TV erop kan reageren.
Wat zijn de beeldsettings van je TV?
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Ik heb altijd al de tijd (!) op automatisch gehad. De vorige keren duurde het vaak tot in de middag voordat Digitenne ook weer bij de tijd was. En dat is best irritant met de EPG.Edje_Kroketje schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:44:
[...]
Zolang je alles op automatisch laat staan gaat het goed. Als je handmatig een tijdverschil ingeeft dan moet je die "uiteraard" ook handmatig aanpassen.
Aangezien er verder geen reacties zijn geweest lijkt het wel of het bij de rest goed gegaan is.
Ter info voor de eerste post:
Heb gisteren de CAM van Edision/Smit (Conax Smit CAM bij dvbshop) binnengekregen en in de LG32LG3000 geplugged met een digitenne smartcard erin, en het werkt prima!
Zonder dvd antenne laat staan 5v maar gewoon een coax kabel in de oude kabelaansluiting in de muur, prima signaal hier (Amsterdam)
Heb gisteren de CAM van Edision/Smit (Conax Smit CAM bij dvbshop) binnengekregen en in de LG32LG3000 geplugged met een digitenne smartcard erin, en het werkt prima!
Zonder dvd antenne laat staan 5v maar gewoon een coax kabel in de oude kabelaansluiting in de muur, prima signaal hier (Amsterdam)
Anoniem: 121707
Ik heb sinds een tijdje(februari) mijn usb tuner van digitenne aan gezet. De gecodeerde kanalen blijven maar zwart.
In het verleden als ik dit gedaan had, kreeg ik een melding van "geen toegang" die krijg ik nu niet.
Ik liet het altijd aan staan en dan na een tijdje werden de gecodeerde kanalen wel weer gegeven.
Dat gebeurd nu dus niet meer.
Ook als ik kijk bij abonnement status dan is die niet vernieuwd.
Digitenne scrijft wel geld af, dus dat gaat wel goed.
de vraag: op welk kanaal moet ik het laten staan zodat het abonnement wordt vernieuwd?
opgelost door de usb repeater er tussen uit te halen
In het verleden als ik dit gedaan had, kreeg ik een melding van "geen toegang" die krijg ik nu niet.
Ik liet het altijd aan staan en dan na een tijdje werden de gecodeerde kanalen wel weer gegeven.
Dat gebeurd nu dus niet meer.
Ook als ik kijk bij abonnement status dan is die niet vernieuwd.
Digitenne scrijft wel geld af, dus dat gaat wel goed.
de vraag: op welk kanaal moet ik het laten staan zodat het abonnement wordt vernieuwd?
opgelost door de usb repeater er tussen uit te halen
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 121707 op 04-04-2009 23:18 ]
Zodra je bij RTL 4 / 5 / 7 etc. komt (gescrambelde programma's) is jou zappen dan ook 'langzaam'.Jazzy_cool schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:16:
Ter info voor de eerste post:
Ook als je de LCD aanzet met afstandsbediening (cijfers 1 t/m 9 bijv.) doet de LCD eerst niets, en dan als je zapt wel.
Ja, is inderdaad langzaam, nog langzamer dan met de samsung/topline tuner... zeg maar dag tegen de dagen van analoog vlot zappen!Smirnoff schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 16:21:
[...]
Zodra je bij RTL 4 / 5 / 7 etc. komt (gescrambelde programma's) is jou zappen dan ook 'langzaam'.
Ook als je de LCD aanzet met afstandsbediening (cijfers 1 t/m 9 bijv.) doet de LCD eerst niets, en dan als je zapt wel.
Aanzetten met 1/9 werkt overigens wel prima. Ben erg blij met de CAM module, want het beeld is bijzonder veel beter dan over scart.
Het enige wat ik eigenlijk mis is dat de EPG geen status-schermpje geeft van het programma wat draait op het kanaal waar je langs zapt, zoals dat bij de digitenne tuners wel het geval was...
Heb nog geen instelling gevonden waar ik dit kan regelen, mis ik iets?
Heb vanmiddag ook digitene aangeschaft, alles werkt als ik via het digitenne kastje kijk (Topfield single tuner)
Het beeld is dan alleen niet echt scherp, en eigenlijk wil ik ook liever de afstandsbediening van mijn TV gebruiken.
Ik heb de TV dus ook laten zoeken naar nieuwe zenders, en die worden allemaal netjes gevonden.
Het probleem is dat ik alleen nederland 1, 2 & 3 ontvang (wel scherp !) als ik de afstandsbediening van de TV gebruik, bij de rest van de zenders krijg ik een melding "vervormd programma"
De melding is afkomstig van de Philips Flatscreen, ik heb al diverse dingen geprobeerd waaronder het upgraden van de software die de TV gebruikt, de zenders opnieuw instellen (zowel op de TV als op het digitenne kastje, maar het werkt nog steeds niet.
Iemand een idee ?
Het beeld is dan alleen niet echt scherp, en eigenlijk wil ik ook liever de afstandsbediening van mijn TV gebruiken.
Ik heb de TV dus ook laten zoeken naar nieuwe zenders, en die worden allemaal netjes gevonden.
Het probleem is dat ik alleen nederland 1, 2 & 3 ontvang (wel scherp !) als ik de afstandsbediening van de TV gebruik, bij de rest van de zenders krijg ik een melding "vervormd programma"
De melding is afkomstig van de Philips Flatscreen, ik heb al diverse dingen geprobeerd waaronder het upgraden van de software die de TV gebruikt, de zenders opnieuw instellen (zowel op de TV als op het digitenne kastje, maar het werkt nog steeds niet.
Iemand een idee ?
gewoon even aanzetten en paar minuten wachten. je CAM kan niet ruiken welk abo er bij je smartcard hoort, duurt even voordat de carrousel helemaal gebroadcast is 
maarrem, vanwaar eigenlijk een CAM en een losse topfield?
//edit: stop anders gewoon de smartcard uit je topfield in je CAM. die heeft z'n updates toch al
maarrem, vanwaar eigenlijk een CAM en een losse topfield?
//edit: stop anders gewoon de smartcard uit je topfield in je CAM. die heeft z'n updates toch al
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 05-04-2009 00:04 ]
De smartcard zit wel in de CAM die je in de TV hebt geplugged he?tjeerdoo schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 22:22:
Heb vanmiddag ook digitene aangeschaft, alles werkt als ik via het digitenne kastje kijk (Topfield single tuner)
Iemand een idee ?
Krijg namelijk de indruk dat je geen CAM hebt, en alleen de topfield op je tv hebt met scart. 1, 2, 3 vind ie dan mooi, misschien zelfs zonder antenne (als bij mij) maar de rest moet je toch echt via de CAM regelen.
[ Voor 48% gewijzigd door Jazzy_cool op 05-04-2009 09:56 ]
Als ik het goed begrijp is een CAM zo'n kaartje die je in de TV drukt (pcmcia achtig kaartje?)
die heb ik inderdaad niet, heb alleen een topfield kastje met scart aansluiting.
Waar kan ik zo'n cam geval halen ? op de site van KPN zie ik deze http://www.kpn.com/televi...igitenne-Starterskit.prod maar ik ben nu al in het bezit van een smartcard, en op de site staat dat je die 90 euro terugkrijgt na activatie van digitenne, maar ik heb de kaart al geactiveerd...kan ik dan fluiten naar die 90 euro als ik dit alsnog bestel ?
Op de site van KPN staat ook "Je hebt geen losse digitale ontvanger (tuner) meer nodig"
kan ik die topfield gewoon omruilen voor zo´n CAM kaartje ?
Aan de zijkant van de TV zit namelijk wel een slot (common interface) waar zo'n kaartje inpast, het is een philips 32PFL3403D/12 met een geïntegreerde digitale tuner ....dus met zo'n CAM kaartje zou alles gewoon via de afstandsbediening van de TV kunnen gaan ?
raar ook dat ze hier in de winkel niet al naar vragen....had een hoop gepuzzel gescheeld
die heb ik inderdaad niet, heb alleen een topfield kastje met scart aansluiting.
Waar kan ik zo'n cam geval halen ? op de site van KPN zie ik deze http://www.kpn.com/televi...igitenne-Starterskit.prod maar ik ben nu al in het bezit van een smartcard, en op de site staat dat je die 90 euro terugkrijgt na activatie van digitenne, maar ik heb de kaart al geactiveerd...kan ik dan fluiten naar die 90 euro als ik dit alsnog bestel ?
Op de site van KPN staat ook "Je hebt geen losse digitale ontvanger (tuner) meer nodig"
Aan de zijkant van de TV zit namelijk wel een slot (common interface) waar zo'n kaartje inpast, het is een philips 32PFL3403D/12 met een geïntegreerde digitale tuner ....dus met zo'n CAM kaartje zou alles gewoon via de afstandsbediening van de TV kunnen gaan ?
raar ook dat ze hier in de winkel niet al naar vragen....had een hoop gepuzzel gescheeld
[ Voor 33% gewijzigd door tjeerdoo op 05-04-2009 14:01 ]
correcttjeerdoo schreef op zondag 05 april 2009 @ 13:31:
Als ik het goed begrijp is een CAM zo'n kaartje die je in de TV drukt (pcmcia achtig kaartje?)
Je kunt alternatieven online bestellen, zorg wel dat je eentje hebt die met jou tv werkt.die heb ik inderdaad niet, heb alleen een topfield kastje met scart aansluiting.
geen idee of ze willen ruilen bij kpn... even bellen zou ik zeggen...
Dan kan alles inderdaad via de ab van de tv, en je verliest geen kwaliteit door het digitale signaal via scart analoog over te zetten naar je digitale tv. Lees ook eens de eerste post van dit topic...Aan de zijkant van de TV zit namelijk wel een slot (common interface) waar zo'n kaartje inpast, het is een philips 32PFL3403D/12 met een geïntegreerde digitale tuner ....dus met zo'n CAM kaartje zou alles gewoon via de afstandsbediening van de TV kunnen gaan ?
Ik snap wat je bedoeld, helaas kan dat volgens mij niet.Jazzy_cool schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 16:27:
[...]
Heb nog geen instelling gevonden waar ik dit kan regelen, mis ik iets?
Als wij die TV aanzetten met 1 t/m 9 doet hij echt niets, gaat wel aan..... maar geen beeld.....
pas bij weer indrukken of +/- gebeurd er wat.
Maar wat beeld betreft, via CAM is echt veeeel mooier dan met scart.
Dan zit je dus nog in de probeermaand en heb je waarschijnlijk een huurtuner. Gewoon de hele bende terugbrengen en een starterskit met CAM halen.tjeerdoo schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 22:22:
In mijn nieuwe woning moet ik naar alle kamers waar een tv komt te staan nog een coax kabel leggen. Aangezien ik nu digitenne heb én meeneem naar mijn nieuwe adres, wil ik gelijk goede coax trekken die ook geschikt is voor DVB-T.
Zoals ik het van plan ben: Buiten antenne -> power inserter -> splitter (3 voudig) -> naar de 3 ontvangers.
Ik ben van plan om overal Hirschmann Koka 799 te leggen, maar kan iemand mij vertellen of deze wel geschikt is voor digitenne, en zo niet waar ik dan naar moet kijken of welke ik het beste kan nemen.
Tevens wil ik wall outlets in de muur monteren waar ik weer de ontvangers op aansluit:
Busch Jaeger 0230-101
Zoals ik het van plan ben: Buiten antenne -> power inserter -> splitter (3 voudig) -> naar de 3 ontvangers.
Ik ben van plan om overal Hirschmann Koka 799 te leggen, maar kan iemand mij vertellen of deze wel geschikt is voor digitenne, en zo niet waar ik dan naar moet kijken of welke ik het beste kan nemen.
Tevens wil ik wall outlets in de muur monteren waar ik weer de ontvangers op aansluit:
Busch Jaeger 0230-101
Koka 799 is zeer hoge kwaliteit kabel, geschikt voor zowel Digitenne/DVB-T, kabel als satelliet. Prima keuze.Dirkmans schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:58:
Yep, ik heb een dvb-t tuner in de computer zitten, hiermee kan je, bv. met dvbviewer, de TS opslaan. In deze TS zit o.a. ook de teletekst informatie. Met demux software, bv. ProjectX, kan je aangeven welke pagina omgezet moet worden naar .srt. In ons geval dus pagina 888, daar maakt hij een keurige .srt van!pvtonger schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:49:
[...]
Ik heb geen idee hoe ik de PVR op mijn PC kan aansluiten. Er zit geen USB of LAN aansluiting op.
Of bedoel je dat als je Digitenne via de PC kijkt, je dan de subs eruit kunt halen?
Een PVR kan je aansluiten op de computer door hem open te schroeven en de harde schijf op je computer aan te sluiten, deze ziet hem als een externe harde schijf. Topfield heeft een eigen extentie, maar blijkbaar zit hier net als de TS de teletekst infomatie ook in.
Over het aansluiten van de harde schijf op je computer is in het verleden over gesproken in dit (of voorgaande delen) forum, ik heb het zelf nooit gedaan.
2,00 m. + begane grond
CAM compatibiliteitslijst in de TS flink uitgebreid met info van SMiT.
Hoe zit dat met die Digitenne huurpakketten? Als iemand Digitenne heeft maar niet het huurpakket gebruikt (is nog gesloten) omdat hij het op een andere manier ontvangt kan ik dan gewoon zijn huurpakket gebruiken zonder eventueel gezeur bij de activatie ervan op een ander abonnement?
Met je eigen smartcard of die van hem? Als het die van hem is, en die is al gekoppeld aan een ander abonnement, zal het niet gaan. Tenzij je het nr eerst laat verwijderen (kan via klantenservice) en vervolgens aan je eigen abonnement laat koppelen.Damocles.NL schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:27:
Hoe zit dat met die Digitenne huurpakketten? Als iemand Digitenne heeft maar niet het huurpakket gebruikt (is nog gesloten) omdat hij het op een andere manier ontvangt kan ik dan gewoon zijn huurpakket gebruiken zonder eventueel gezeur bij de activatie ervan op een ander abonnement?
Met een ongebruikte smartcard uit dat pakket. Dat moet dus goed gaan?
Mooie lijst geworden!W3ird_N3rd schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:05:
CAM compatibiliteitslijst in de TS flink uitgebreid met info van SMiT.
Kijkend viel me op dat de "Welke zenders kan ik met KPN Digitenne bekijken?" niet up to date is: Nostalgienet is verdwenen. Indien geen eredivisie voetbal is er op
Eredivisie 2:
06:00-18:00 Cartoon Network
18:00-01:00 AT5
01:00-16:00 Turner Classic Movies
2,00 m. + begane grond
Hee d'r is een nieuwe update voor de pvr5300k
Ik kreeg hem net ook op mijn ontvanger maar ik wil het even afwachten. De site die gelanceerd is werkt bij mij nog niet
http://www.kpn.com/tv/dig...ield-software-upgrade.htm
FF in de gaten houden.
Ik kreeg hem net ook op mijn ontvanger maar ik wil het even afwachten. De site die gelanceerd is werkt bij mij nog niet
FF in de gaten houden.
De website van KPN is ook niet up to date dus zo'n ramp is dat blijkbaar niet.giant2000 schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:12:
[...]
Mooie lijst geworden!
Kijkend viel me op dat de "Welke zenders kan ik met KPN Digitenne bekijken?" niet up to date is: Nostalgienet is verdwenen. Indien geen eredivisie voetbal is er op
Eredivisie 2:
06:00-18:00 Cartoon Network
18:00-01:00 AT5
01:00-16:00 Turner Classic Movies
Nu is de topicstart uptodater dan de website van KPN.
Waar komt ie vandaan? Nog niet in winkel aan abonnement gekoppeld?Damocles.NL schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:22:
Met een ongebruikte smartcard uit dat pakket. Dat moet dus goed gaan?
Pakket was gewoon gesealed met de smartcard erin. Dus deze is nog niet geactiveerd nee. Het is alleen dus wel een huurpakket. Is dat dan niet geregistreerd op zijn naam?jelle. schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:38:
[...]
Waar komt ie vandaan? Nog niet in winkel aan abonnement gekoppeld?
alle smartcards in een huurpakket zijn aan elkaar gekoppeld, en zodra er 1 van die kaarten gekoppeld wordt aan een abonnement, is de rest ook gekoppeld.
overigens: dat je officieel geen geregde kaart op een nieuw abo mag activeren, wil nog niet zeggen dat het ook niet kan. gewoon bellen, en als ze moeilijk doen doe je alsof je neus bloedt.
er zijn genoeg mensen bij wie dat gewoon gelukt is (zelf niet uitgeprobeerd btw)
overigens: dat je officieel geen geregde kaart op een nieuw abo mag activeren, wil nog niet zeggen dat het ook niet kan. gewoon bellen, en als ze moeilijk doen doe je alsof je neus bloedt.
er zijn genoeg mensen bij wie dat gewoon gelukt is (zelf niet uitgeprobeerd btw)
Ja is wel geregistreerd, dat de smartcard nog in het gesealde pakket zit zegt niets, die kan gewoon gescand worden namelijk. Ik zou als ik jou was gewoon bellen of even in de winkel een nieuw abonnement nemen, dan blijkt snel genoeg of die smartcard wel of niet geregistreerd (en uitgegeven) is. Als dat zo is kan die persoon die smartcard laten loskoppelen van zijn abonnement, en kun jij hem alsnog overnemen.Damocles.NL schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:49:
Pakket was gewoon gesealed met de smartcard erin. Dus deze is nog niet geactiveerd nee. Het is alleen dus wel een huurpakket. Is dat dan niet geregistreerd op zijn naam?
Enige waar je wel op moet letten is dat het pakket nog steeds in bruikleen is van KPN. Dus op het moment dat die persoon zijn Digitenne-abonnement opzegt zou hij het pakket in theorie moeten terugsturen. Gaat echter alleen op instructies van KPN en ik heb het idee dat dat zelden gebeurt
Hoe kom je daar bij? En hoeveel smartcard zitten er volgens jou in één huurpakketAnoniem: 70162 schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:49:
alle smartcards in een huurpakket zijn aan elkaar gekoppeld, en zodra er 1 van die kaarten gekoppeld wordt aan een abonnement, is de rest ook gekoppeld.
Bij mij ook niet. Maar ook ik ben benieuwd wat daar allemaal in zit. Hoop dat het 'probleem' met bekijken van een lopende opname is aangepakt.LCD_viewer schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:55:
De site die gelanceerd is werkt bij mij nog niethttp://www.kpn.com/tv/dig...ield-software-upgrade.htm
Edit: Denk dat het een update van KPN is. Op de Topfield site staat namelijk geen nieuwe firmware voor de 5300k
[ Voor 13% gewijzigd door pvtonger op 07-04-2009 09:05 ]
Gisteren kreeg ik wel een update dialoog op mijn topfield toen ik hem even aanzette om wat dingen te programmerenpvtonger schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 08:17:
[...]
Bij mij ook niet. Maar ook ik ben benieuwd wat daar allemaal in zit. Hoop dat het 'probleem' met bekijken van een lopende opname is aangepakt.![]()
Edit: Denk dat het een update van KPN is. Op de Topfield site staat namelijk geen nieuwe firmware voor de 5300k
Later via het systeem menu kon hij deze update niet meer vinden, zal wellicht een bugje zijn ofzo maar wel apart dat het op de site staat en gister op mijn pvr.
bij mij zaten er 3 in, en die zijn ook alledrie geactiveerd op mijn naam.jelle. schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:47:
Hoe kom je daar bij? En hoeveel smartcard zitten er volgens jou in één huurpakket
hadden ze er verder niet bij verteld (staat ook nergens), ik kwam er later per toeval achter. ik wilde een losse smartcard op mijn abo bijschrijven, en toen meldde de helpdesk dat er 2 kaarten in dvd doosjes en 1 losse kaart in de doos aan elkaar gekoppeld zijn en dat die hele set weer al op mijn naam stond.
zo trof ik het inderdaad aan toen ik de boel huurde.
smartcards vallen niet onder de huur.Enige waar je wel op moet letten is dat het pakket nog steeds in bruikleen is van KPN. Dus op het moment dat die persoon zijn Digitenne-abonnement opzegt zou hij het pakket in theorie moeten terugsturen. Gaat echter alleen op instructies van KPN en ik heb het idee dat dat zelden gebeurt
uit de brief van kpn:
gehuurde: (...) single tuner (...) maar exclusief smartcard (...)
[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 07-04-2009 14:14 ]
Anoniem: 54040
Hoort de Sony Bravia w5500 niet gewoon de Free To Air kanalen te kunnen ontvangen?
Volgens opgave heeft hij een DVB-T en een DVB-C ontvanger. Echter, als ik mijn digitenne antenne aansluit op de Bravia en digitaal-aards-zoeken doe vindt hij niets.
Ik dacht dat je alleen een CAM nodig hebt om de abonnementskanalen van digitenne te ontvangen (dus alles behalve Ned1,2,3, regionale opmroep). Maar heb je de CAM ook nodig voor de FTA zenders? Of is mijn ingebouwde DVB-T tuner DOA?
De helpdesks van Sony en Digitenne begrijpen mijn vraag niet eens.
Ik heb dus geen CAM in de TV zitten, en kijk momenteel via een SCART en een Topfield decoder... Dat werkt redelijk, maar ik wil natuurlijk liever direct de tuner van de TV gebruiken...
Volgens opgave heeft hij een DVB-T en een DVB-C ontvanger. Echter, als ik mijn digitenne antenne aansluit op de Bravia en digitaal-aards-zoeken doe vindt hij niets.
Ik dacht dat je alleen een CAM nodig hebt om de abonnementskanalen van digitenne te ontvangen (dus alles behalve Ned1,2,3, regionale opmroep). Maar heb je de CAM ook nodig voor de FTA zenders? Of is mijn ingebouwde DVB-T tuner DOA?
Ik heb dus geen CAM in de TV zitten, en kijk momenteel via een SCART en een Topfield decoder... Dat werkt redelijk, maar ik wil natuurlijk liever direct de tuner van de TV gebruiken...
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 54040 op 07-04-2009 17:23 ]
Ik heb de volgende CAM aangeschaft ;
http://www.satellitecity....-acces-module-p-1573.html
Maar ik krijg nog steeds de melding vervormd programma
CAM zit goed in de TV (phillips 32pfl3403d) & smartcard zit goed in de CAM ; iemand een idee waar dit nog meer aan kan liggen ?
CAM zit goed in de TV (phillips 32pfl3403d) & smartcard zit goed in de CAM ; iemand een idee waar dit nog meer aan kan liggen ?
[ Voor 3% gewijzigd door tjeerdoo op 08-04-2009 19:06 ]
Oh, nouja is niet de gebruikelijke gang van zaken.Anoniem: 70162 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:03:
bij mij zaten er 3 in, en die zijn ook alledrie geactiveerd op mijn naam.
Damocles.NL geeft aan het hele pakket te willen gaan gebruiken.smartcards vallen niet onder de huur.
uit de brief van kpn:
Je moet een powerinserter gebruiken om de antenne te voeden. Je kan ook tijdelijk je Topfield als power inserter misbruiken afaik.Anoniem: 54040 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:22:
Hoort de Sony Bravia w5500 niet gewoon de Free To Air kanalen te kunnen ontvangen?
Welke TV heb je?tjeerdoo schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:15:
Ik heb de volgende CAM aangeschaft ;
CAM zit goed in de TV & smartcard zit goed in de CAM ; iemand een idee waar dit nog meer aan kan liggen ?
Anoniem: 298143
Waarschijnlijk is deze vraag al ontelbaar keer gesteld, maar ik krijg niks gevonden op het forum en als er iets wordt behandeld dan snap ik het niet altijd. Dus wellicht mijn excuses..
Ik heb digitenne aangeschaft en aangesloten op mijn philips lcd met ingebouwde cam module. \
Ik heb ook nog een philips hdd/dvd recorder met dvb-t (staat achterop).
Wat kan ik nu het beste doen om programma's op te nemen zonder dat ik naar het zelfde moet kijken als ik opneem.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb digitenne aangeschaft en aangesloten op mijn philips lcd met ingebouwde cam module. \
Wat kan ik nu het beste doen om programma's op te nemen zonder dat ik naar het zelfde moet kijken als ik opneem.
Ja, heb ik ook geprobeerd, ook geen kanalen gevonden...W3ird_N3rd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:57:
[...]
Je moet een powerinserter gebruiken om de antenne te voeden. Je kan ook tijdelijk je Topfield als power inserter misbruiken afaik.(zie topicstart)
Zou hij wel wat moeten vinden? Moet ik hem met een RMA terugsturen? Doe ik iets verkeerd? Of moet ik op de gok een CAM aanschaffen en hopen dat 'ie het dan wel doet?
Zonder CAM maar met DVB-antenne en powerinserter zou je op zijn minst Nederland 1-2-3 moeten kunnen vinden.
Heeft die recorder ruimte voor een CAM module?Anoniem: 298143 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:59:
Waarschijnlijk is deze vraag al ontelbaar keer gesteld, maar ik krijg niks gevonden op het forum en als er iets wordt behandeld dan snap ik het niet altijd. Dus wellicht mijn excuses..
Zo ja, extra module en smartcard kopen voor je recorder.
Zo nee, meteen een antenne erop aansluiten en genoegen nemen met opnames van Nederland 1/2/3+regio.
Alternatief voor nee: kijken of je analoog beeld uit de SCART van je TV kan halen en dat aan je recorder voederen, maar dan moet je kijken wat je opneemt.
CAM aanschaffen zal niet helpen.Anoniem: 54040 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:25:
[...]
Ja, heb ik ook geprobeerd, ook geen kanalen gevonden...
Zou hij wel wat moeten vinden? Moet ik hem met een RMA terugsturen? Doe ik iets verkeerd? Of moet ik op de gok een CAM aanschaffen en hopen dat 'ie het dan wel doet?
Ging het lampje op de antenne branden? Zo ja:
Is er misschien een aparte coaxconnector voor DVB-T?
Moet je ergens in een menu de DVB-T tuner activeren?
Heb je niet per ongeluk toch een TV met alleen maar DVB-C gekocht?
Anoniem: 298143
Thanks voor de snelle reacties,
Ik heb de volgende apparaten:
Philips LCD 32pfl7403d/12 met ingebouwde DVB-t Tuner
Philips hdd/dvdr 7260 H, deze heeft achterop een dvb ingang waar ik idd de free to air kanalen kan ontvangen.
Als ik nu bij digitenne een extra ontvanger bestel (kost volgens mij 3,5 euro per maand) kan ik dan wel opnemen en kijken wat ik wil. Immers ze maken reclame dat je tot drie tv kunt kijken op een smart card...
Philips hdd/dvdr 7260 H, deze heeft achterop een dvb ingang waar ik idd de free to air kanalen kan ontvangen.
Als ik nu bij digitenne een extra ontvanger bestel (kost volgens mij 3,5 euro per maand) kan ik dan wel opnemen en kijken wat ik wil. Immers ze maken reclame dat je tot drie tv kunt kijken op een smart card...
Dat kan, je kan er natuurlijk ook een kopen (al dan niet 2dehands), dan heb je geen extra maandelijkse lasten.Anoniem: 298143 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:41:
Thanks voor de snelle reacties,
Anoniem: 298186
Ik maakte gister iets ergs vreemd mee, ofja, ik heb niet zo veel verstand van zaken, maar naar mijn mening was het erg vreemd. Ik kon gister opeens enkele Duitse commerciële zenders ontvangen (kabel eins, N24, ProSieben en Sat.1). Maar nu vanochtend keek ik weer en als ik dan op een van de zenders afstem, krijg ik 'geen signaal' te zien. Hoe kan dit? Stond de wind gunstig vanuit Duitsland?
Het zou best kunnen dat een aantal weersinvloeden daarop van invloed zijn ja. Ik woon zelf in de provincie Groningen voldoende dicht bij de grens op ARD, EinsExtra, Arte en Phoenix te ontvangen. Met wat slechte weersinvloeden soms een kleine hapering, maar over het algemeen wel goede ontvangst.
Eens naar boven gerend (mijn antenne zit juist onder het dak, anders heb ik geen ontvangst) en het lampje was idd niet aan. Had dus wel de antenne eerst doorgelust, maar hij geeft alleen 5V als het decoderkastje dus zelf ook aan staatW3ird_N3rd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 00:27:
[...]
CAM aanschaffen zal niet helpen.
Ging het lampje op de antenne branden? Zo ja:
Is er misschien een aparte coaxconnector voor DVB-T?
Moet je ergens in een menu de DVB-T tuner activeren?
Heb je niet per ongeluk toch een TV met alleen maar DVB-C gekocht?

Misschien maar een losse power-inserter aanschaffen dan. In elk geval ben ik blij dat íe het doet, bedankt voor het meedenken!
Ik heb een Phillips 32pfl3403d (http://www.p4c.philips.co...32pfl3403d_12_pss_nld.pdf)
Helaas lijkt deze niet te werken met het kaartje http://www.satellitecity....-acces-module-p-1573.html die ik gekocht heb.
Ik vrees dus dat ik dat kaartje terug moet sturen, en dan misschien toch maar die CAM starterskit van de KPN moet bestellen...
[ Voor 24% gewijzigd door tjeerdoo op 08-04-2009 19:09 ]
De wonderen zijn de wereld nog niet uit ; heb toch nog even lopen rommelen ; TV uit, CAM eruit en weer erin incl. de smartcard, TV weer aan...ff zappen -> ned1, ned2, ned3....RTL4 
moest wel ff een paar keer in mijn ogen wrijven maar het werkt nu dus gewoon
heb de topfield nog maar even als antenne versterker ingezet en kan het nog nauwelijks geloven maar hij doet het !!!
iedereen iig bedankt voor het meedenken
moest wel ff een paar keer in mijn ogen wrijven maar het werkt nu dus gewoon
heb de topfield nog maar even als antenne versterker ingezet en kan het nog nauwelijks geloven maar hij doet het !!!
iedereen iig bedankt voor het meedenken
Je moet deze CAM hebben. Die zit hier in een Samsung televisie en komt rechtstreeks uit Digitenne starterspakket. En neem dan deze powerinserter erbij. Al is het dan inderdaad handiger om dat starterspakket te kopen voor 70 euro. Dan weet je zeker dat het werkt.tjeerdoo schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:04:
[...]
Ik heb een Phillips 32pfl3403d (http://www.p4c.philips.co...32pfl3403d_12_pss_nld.pdf)
Helaas lijkt deze niet te werken met het kaartje http://www.satellitecity....-acces-module-p-1573.html die ik gekocht heb.
Ik vrees dus dat ik dat kaartje terug moet sturen, en dan misschien toch maar die CAM starterskit van de KPN moet bestellen...
edit: ah mooi dat het toch werkt. Duurt vaak even een kwartiertje tot half uurtje voordat het weer werkt wanneer de CAM een tijdje (weken) niet aan geweest is.
[ Voor 7% gewijzigd door spone op 08-04-2009 19:35 ]
Dat zei die gast van de KPN ook, alleen heeft de CAM er gisteren echt uren ingezeten zonder dat er iets gebeurde, en nu werkt ie binnen 3 minuten....spone schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:32:
[...]
edit: ah mooi dat het toch werkt. Duurt vaak even een kwartiertje tot half uurtje voordat het weer werkt wanneer de CAM een tijdje (weken) niet aan geweest is.
Voor mij is het iig een raadsel

Hoe zit het nu met die updates voor de tf5300k?
Zijn de smart-cards tussen de ene en de andere ontvanger uitwisselbaar dat iemand weet?
Owner of DBIT Consultancy
Natuurlijk. Hooguit een paar minuten wachten voordat de ontvanger de juiste key heeft binnengehengeld.DennusB schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:39:
Zijn de smart-cards tussen de ene en de andere ontvanger uitwisselbaar dat iemand weet?
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Ik heb nu al een tijdje geen digitenne meer gebruikt, en nu geeft het een foutmelding, geen of gecodeerde uitzending. Ik heb die ontvanger al uit en aan gezet, en de smartcard er in en er uit gehaald, maar hij doet het og steeds niet, enig idee hoe dit komt?
EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's
Even een uur aan laten staan op Nederland 1 (advies van Edje) of RTL4 (mijn advies, let er wel op dat de signaalkwaliteit in orde is!).Dekar1 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:44:
Ik heb nu al een tijdje geen digitenne meer gebruikt, en nu geeft het een foutmelding, geen of gecodeerde uitzending. Ik heb die ontvanger al uit en aan gezet, en de smartcard er in en er uit gehaald, maar hij doet het og steeds niet, enig idee hoe dit komt?
Voordeel van Nederland 1 is dat je kan zien dat je ontvangst in orde is, voordeel van RTL4 is dat die op iedere ontvanger de smartcard aan zal spreken. Bepaalde ontvangers kijken niet eens naar de smartcard voor Nederland 1 of andere ongecodeerde zenders, en dan krijg je dus ook geen update.
Ik was helemaal vergeten een nieuw deel aan te maken.
Het grote Digitenne topic deel 8
Iemand ervaring met ruilen van een kastje naar een CAM-module??? Kan er weinig over vinden in het topic namelijk...
excuus!
excuus!
[ Voor 6% gewijzigd door Rob1106 op 21-04-2009 22:17 ]
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Slotje!
[ Voor 73% gewijzigd door Mentalist op 21-04-2009 23:33 ]
Inderdaad
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dit topic is gesloten.