Het grote Digitenne topic deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 124.632 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54040

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:57:
[...]

Je moet een powerinserter gebruiken om de antenne te voeden. Je kan ook tijdelijk je Topfield als power inserter misbruiken afaik. :) (zie topicstart)
Ja, heb ik ook geprobeerd, ook geen kanalen gevonden...

Zou hij wel wat moeten vinden? Moet ik hem met een RMA terugsturen? Doe ik iets verkeerd? Of moet ik op de gok een CAM aanschaffen en hopen dat 'ie het dan wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zonder CAM maar met DVB-antenne en powerinserter zou je op zijn minst Nederland 1-2-3 moeten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 17:21
Anoniem: 298143 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:59:
Waarschijnlijk is deze vraag al ontelbaar keer gesteld, maar ik krijg niks gevonden op het forum en als er iets wordt behandeld dan snap ik het niet altijd. Dus wellicht mijn excuses..

Ik heb digitenne aangeschaft en aangesloten op mijn philips lcd met ingebouwde cam module. \
Ik heb ook nog een philips hdd/dvd recorder met dvb-t (staat achterop).
Wat kan ik nu het beste doen om programma's op te nemen zonder dat ik naar het zelfde moet kijken als ik opneem.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Heeft die recorder ruimte voor een CAM module?

Zo ja, extra module en smartcard kopen voor je recorder.
Zo nee, meteen een antenne erop aansluiten en genoegen nemen met opnames van Nederland 1/2/3+regio.
Alternatief voor nee: kijken of je analoog beeld uit de SCART van je TV kan halen en dat aan je recorder voederen, maar dan moet je kijken wat je opneemt.
Anoniem: 54040 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:25:
[...]

Ja, heb ik ook geprobeerd, ook geen kanalen gevonden...

Zou hij wel wat moeten vinden? Moet ik hem met een RMA terugsturen? Doe ik iets verkeerd? Of moet ik op de gok een CAM aanschaffen en hopen dat 'ie het dan wel doet?
CAM aanschaffen zal niet helpen.

Ging het lampje op de antenne branden? Zo ja:
Is er misschien een aparte coaxconnector voor DVB-T?
Moet je ergens in een menu de DVB-T tuner activeren?
Heb je niet per ongeluk toch een TV met alleen maar DVB-C gekocht?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298143

Thanks voor de snelle reacties,

Ik heb de volgende apparaten:
Philips LCD 32pfl7403d/12 met ingebouwde DVB-t Tuner
Philips hdd/dvdr 7260 H, deze heeft achterop een dvb ingang waar ik idd de free to air kanalen kan ontvangen.

Als ik nu bij digitenne een extra ontvanger bestel (kost volgens mij 3,5 euro per maand) kan ik dan wel opnemen en kijken wat ik wil. Immers ze maken reclame dat je tot drie tv kunt kijken op een smart card...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 298143 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:41:
Thanks voor de snelle reacties,

Ik heb de volgende apparaten:
Philips LCD 32pfl7403d/12 met ingebouwde DVB-t Tuner
Philips hdd/dvdr 7260 H, deze heeft achterop een dvb ingang waar ik idd de free to air kanalen kan ontvangen.

Als ik nu bij digitenne een extra ontvanger bestel (kost volgens mij 3,5 euro per maand) kan ik dan wel opnemen en kijken wat ik wil. Immers ze maken reclame dat je tot drie tv kunt kijken op een smart card...
Dat kan, je kan er natuurlijk ook een kopen (al dan niet 2dehands), dan heb je geen extra maandelijkse lasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298186

Ik maakte gister iets ergs vreemd mee, ofja, ik heb niet zo veel verstand van zaken, maar naar mijn mening was het erg vreemd. Ik kon gister opeens enkele Duitse commerciële zenders ontvangen (kabel eins, N24, ProSieben en Sat.1). Maar nu vanochtend keek ik weer en als ik dan op een van de zenders afstem, krijg ik 'geen signaal' te zien. Hoe kan dit? Stond de wind gunstig vanuit Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Het zou best kunnen dat een aantal weersinvloeden daarop van invloed zijn ja. Ik woon zelf in de provincie Groningen voldoende dicht bij de grens op ARD, EinsExtra, Arte en Phoenix te ontvangen. Met wat slechte weersinvloeden soms een kleine hapering, maar over het algemeen wel goede ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54040

W3ird_N3rd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 00:27:

[...]

CAM aanschaffen zal niet helpen.

Ging het lampje op de antenne branden? Zo ja:
Is er misschien een aparte coaxconnector voor DVB-T?
Moet je ergens in een menu de DVB-T tuner activeren?
Heb je niet per ongeluk toch een TV met alleen maar DVB-C gekocht?
Eens naar boven gerend (mijn antenne zit juist onder het dak, anders heb ik geen ontvangst) en het lampje was idd niet aan. Had dus wel de antenne eerst doorgelust, maar hij geeft alleen 5V als het decoderkastje dus zelf ook aan staat |:( Met de Topfield aan en de antenne doorgelust vindt de Bravia netjes NL1,2,3!

Misschien maar een losse power-inserter aanschaffen dan. In elk geval ben ik blij dat íe het doet, bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Ik heb een Phillips 32pfl3403d (http://www.p4c.philips.co...32pfl3403d_12_pss_nld.pdf)
Helaas lijkt deze niet te werken met het kaartje http://www.satellitecity....-acces-module-p-1573.html die ik gekocht heb.

Ik vrees dus dat ik dat kaartje terug moet sturen, en dan misschien toch maar die CAM starterskit van de KPN moet bestellen...

[ Voor 24% gewijzigd door tjeerdoo op 08-04-2009 19:09 ]

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
De wonderen zijn de wereld nog niet uit ; heb toch nog even lopen rommelen ; TV uit, CAM eruit en weer erin incl. de smartcard, TV weer aan...ff zappen -> ned1, ned2, ned3....RTL4 :D

moest wel ff een paar keer in mijn ogen wrijven maar het werkt nu dus gewoon :P

heb de topfield nog maar even als antenne versterker ingezet en kan het nog nauwelijks geloven maar hij doet het !!!

iedereen iig bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
tjeerdoo schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:04:
[...]

Ik heb een Phillips 32pfl3403d (http://www.p4c.philips.co...32pfl3403d_12_pss_nld.pdf)
Helaas lijkt deze niet te werken met het kaartje http://www.satellitecity....-acces-module-p-1573.html die ik gekocht heb.

Ik vrees dus dat ik dat kaartje terug moet sturen, en dan misschien toch maar die CAM starterskit van de KPN moet bestellen...
Je moet deze CAM hebben. Die zit hier in een Samsung televisie en komt rechtstreeks uit Digitenne starterspakket. En neem dan deze powerinserter erbij. Al is het dan inderdaad handiger om dat starterspakket te kopen voor 70 euro. Dan weet je zeker dat het werkt.

edit: ah mooi dat het toch werkt. Duurt vaak even een kwartiertje tot half uurtje voordat het weer werkt wanneer de CAM een tijdje (weken) niet aan geweest is.

[ Voor 7% gewijzigd door spone op 08-04-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
spone schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:32:
[...]

edit: ah mooi dat het toch werkt. Duurt vaak even een kwartiertje tot half uurtje voordat het weer werkt wanneer de CAM een tijdje (weken) niet aan geweest is.
Dat zei die gast van de KPN ook, alleen heeft de CAM er gisteren echt uren ingezeten zonder dat er iets gebeurde, en nu werkt ie binnen 3 minuten....

Voor mij is het iig een raadsel 8)7 , maar ben blij dat het werkt nu !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-05 22:41
Hoe zit het nu met die updates voor de tf5300k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zijn de smart-cards tussen de ene en de andere ontvanger uitwisselbaar dat iemand weet?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 21:24

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

DennusB schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:39:
Zijn de smart-cards tussen de ene en de andere ontvanger uitwisselbaar dat iemand weet?
Natuurlijk. Hooguit een paar minuten wachten voordat de ontvanger de juiste key heeft binnengehengeld.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:33
Ik heb nu al een tijdje geen digitenne meer gebruikt, en nu geeft het een foutmelding, geen of gecodeerde uitzending. Ik heb die ontvanger al uit en aan gezet, en de smartcard er in en er uit gehaald, maar hij doet het og steeds niet, enig idee hoe dit komt?

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Even 10 minuten aan laten staan ;) En?? doet tie het weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dekar1 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:44:
Ik heb nu al een tijdje geen digitenne meer gebruikt, en nu geeft het een foutmelding, geen of gecodeerde uitzending. Ik heb die ontvanger al uit en aan gezet, en de smartcard er in en er uit gehaald, maar hij doet het og steeds niet, enig idee hoe dit komt?
Even een uur aan laten staan op Nederland 1 (advies van Edje) of RTL4 (mijn advies, let er wel op dat de signaalkwaliteit in orde is!).

Voordeel van Nederland 1 is dat je kan zien dat je ontvangst in orde is, voordeel van RTL4 is dat die op iedere ontvanger de smartcard aan zal spreken. Bepaalde ontvangers kijken niet eens naar de smartcard voor Nederland 1 of andere ongecodeerde zenders, en dan krijg je dus ook geen update.

Ik was helemaal vergeten een nieuw deel aan te maken. :) Deel 8:

Het grote Digitenne topic deel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Iemand ervaring met ruilen van een kastje naar een CAM-module??? Kan er weinig over vinden in het topic namelijk...
excuus!

[ Voor 6% gewijzigd door Rob1106 op 21-04-2009 22:17 ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Slotje!

[ Voor 73% gewijzigd door Mentalist op 21-04-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:30

voodooless

Sound is no voodoo!

Inderdaad :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.