Ben nu ook een trotse bezitter van Digitenne.
Ik had het aangevraagd via de site van KPN, aangezien ze nergens in de primafoon shops starterkits verkochten, alleen maar van die tuners.
Na 2 dagen stond de postbode al voor de deur, en gelijk betaald. (Geen verzendskosten, handig!)
Ik vond het er niet echt bepaald professioneel uitzien, aangezien het leek alsof de bijgeleverde brieven heel snel waren uitgetypt.
Nou goed, ik de boel installeren (niet veel werk uiteraard) en toen zag ik dat als ik de smart card wou activeren, dat ik dan 0900-0576 moest bellen (algemeen nummer van KPN). Bleek dus dat ik een verouderd pakketje had, aangezien het activatienummer van de smartcard nu een 0800 nummer is! (0800-0576).
Ik dus eerst 10minuten aan de telefoon via het 0900 nummer, want er was nog geen abbonement aangemaakt? (Kan dit dan niet via internet?). Ik moest mijn telefoonnummer intypen volgens het automatisch bericht, en het eerste wat de telefoniste aan me vroeg was of ik mijn telefoonnummer wou opnoemen?
Intotaal heb ik 3x mijn adresgegevens en telefoongegevens moeten geven. (Een gesprekje van €6,-)
Ook heb ik mijn smartcard nummer moeten geven, toen zei de telefoniste dat het ongeveer een uur duurt voordat mijn zenders actief waren, maar ik moest ook nog het 0800 nummer bellen om mijn smartcard te activeren? Zodoende ik dat dus gedaan, en de automatische computer kon mij vertellen dat het 5 minuten kan duren voordat de zenders actief waren?
Allemaal heel raar geregeld. Uiteindelijk duurde het een uur voordat de kanalen het deden.
Alleen vond ik het raar, ik had namelijk mijn normale antennekabel in mijn televisie en opeens deden de digitale kanalen het (met de smartcard erin natuurlijk). Dus ik dacht, hè hoe kan dat nou, dus ik de antenne van KPN + de antenne versterker aangesloten en dat gaf geen verschil. Is het nou echt nodig om die gare antenne neer te zetten? Zie geen verschil in het beeld.
Voorderest werkt het wel mooi, alle zenders zijn mooi gescaled, allemaal op 16:9.
En natuurlijk dat mooie extra kanaaltje
Ik heb dit i.v.m een LG 32lg3000 en het ziet er allemaal mooi uit, iets beter dan analoog, en het geluid is stukken beter dan het analoge signaal.
Zoals ik al las is het zappen traag, ik stoor me hier niet zo erg aan, het duurt ongeveer 3-4 secondes. Maar ik kijk toch altijd via de EPG, veel handiger.
Als laatste lag er vandaag een envelop in de bus van KPN, met daarin:
De brief om de €90 retour te krijgen (addertje onder het gras: dit kan pas na de proefperiode, en dan heb je 2 maanden om het te doen, anders geldt het niet meer en je krijgt het geld pas dan na 6 weken teruggestort).
Hopelijk heb ik nog wat mensen hiermee kunnen informeren zoniet, dan heb ik mijn best gedaan om mijn ervaring hier te posten.