Het grote Digitenne topic deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 124.864 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 18:35
Wat ik mij eigelijk afvraag, om een eerlijke vergelijking te maken, is;

Hoeveel WATT verbruikt de decoder?

7,50 per maand is goedkoper dan 16,37,- maar als je vervolgens 100,- aan electra kwijt bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Tasma schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:53:

7,50 per maand is goedkoper dan 16,37,- maar als je vervolgens 100,- aan electra kwijt bent..
Kabel geeft veel ruis, zag ik meteen op mijn LCD, ziggo adviseert dan het gebruik van een decoder en ditto abonnement. :r
En uiteraard de decoder altijd in het stopcontact laten ivm software updates.

Interne decoder lost bij het ruis probleem op, okay digitenne is niet per definitie beter dan kabel maar wel veel gemak met 1 AB.

Die drog-reden dat electra je meer gaat kosten dat is imho onzin maar wil wel een keer meten wat de PVR verbruikt in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Tasma schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:53:

Ik zal het moeten meten, maar ga uit van een watt of 10. Dat is 90 kW per jaar, ofterwilj 20 euro per jaar. Maar dat probleem valt ook heel simpel te stoppen met een product alla: http://www.handigbesparen...t_info.php/products_id/38 of http://www.energiebespaar...entServlet/standbykiller/

(en als je nu gelijk je tv, radio en alle andere meuk op aansluit ben je helemaal snel tevreden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 09-09 18:35
LCD_viewer schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:37:
[...]

Die drog-reden dat electra je meer gaat kosten dat is imho onzin maar wil wel een keer meten wat de PVR verbruikt in standby.
Ik zie toch echt niet in waarom het een drogreden zou zijn? :? Er wordt geadverteerd met het besparen van 100,- per jaar, maar nergens wordt genoemd dat je wel meer electra kosten gaat hebben. En, om een eerlijke afweging te maken moet je dat we meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
IJsbeer schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:03:
[...]

Ik zal het moeten meten, maar ga uit van een watt of 10. Dat is 90 kW per jaar, ofterwilj 20 euro per jaar. Maar dat probleem valt ook heel simpel te stoppen met een product alla: http://www.handigbesparen...t_info.php/products_id/38 of http://www.energiebespaar...entServlet/standbykiller/

(en als je nu gelijk je tv, radio en alle andere meuk op aansluit ben je helemaal snel tevreden).
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12902

Dit is helemaal perfect. Zo heb je de AB van je TV ook bijna niet meer nodig. Helaas bestaat er afaik geen versie met Europese stekker (dus heb je 2 verloopjes nodig) en kan je dit ding ook nergens in Europa kopen (wtf not? dit ding zou op *iedere* straathoek te koop moeten zijn!). Ook geen CE of TÜV keurmerken helaas, ik snap echt niet dat je dit niet in Europa kan krijgen want dit is dè oplossing.

Hiermee kan je dus een knop op de AB van je settopbox die je toch niet gebruikt gebruiken om de TV, settopbox, DVD, gameconsole en andere troep in 1x aan te zetten en praktisch alle standby power te killen.
Tasma schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:06:
[...]

Ik zie toch echt niet in waarom het een drogreden zou zijn? :? Er wordt geadverteerd met het besparen van 100,- per jaar, maar nergens wordt genoemd dat je wel meer electra kosten gaat hebben. En, om een eerlijke afweging te maken moet je dat we meenemen.
Je vergelijking is alleen niet eerlijk. Bij analoge kabel gebruik je de analoge tuner die in je TV zit. Een externe analoge tuner zou ook energie gebruiken in standby. En een moderne TV heeft vaak een DVB-T tuner ingebouwd.

[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 05-12-2008 18:09 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Panasonic Plasma TH-50PX8EA heeft ook een ingebouwde DVB-T tuner.
Ik wilde ook Digitenne kunnen gebruiken zonder Topbox en een betere kwaliteit.
50 Inch lijkt heel groot voor Digitenne maar dit valt reuze mee!
Ik kijk op een afstand van ruim 5 meter, en het beeld met de interne DVB-T tuner is perfect.
De goedkope CAM van Edision/Smit van 30 euro werkte in 1 keer zonder problemen.
De TV is sneller, beter beeld en alle teletext optie's van de TV zijn beschikbaar.
Helaas geen 5 volt voor de actieve antenne, maar ik gebruik nu de Topbox als power inserter :*)
De Topbox is nu in gebruik voor de HD recorder zodat ik een soort twintuner oplossing heb gekregen.
Wel een tweede smartcard nodig natuurlijk, anders kan ik alleen ned.1,2 of 3 opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
[...]

Kabel geeft veel ruis, zag ik meteen op mijn LCD, ziggo adviseert dan het gebruik van een decoder en ditto abonnement. :r
Ongelovelijk, tientallen jaren analoge kabel gekeken en ineens met de nieuwe generatie tv's hebben we een slecht beeld. Volgens mij zijn die LCD's bagger ;) Leve mijn oude 120 kg zware 1m. diepe beeldbuisbak!!! _/-\o_
onzin, die updates komen niet (meer), en mochten ze komen dan wordt dat wel aangekondigt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
giant2000 schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:18:
[...]

Ongelovelijk, tientallen jaren analoge kabel gekeken en ineens met de nieuwe generatie tv's hebben we een slecht beeld. Volgens mij zijn die LCD's bagger ;) Leve mijn oude 120 kg zware 1m. diepe beeldbuisbak!!! _/-\o_

[...]
onzin, die updates komen niet (meer), en mochten ze komen dan wordt dat wel aangekondigt.
Tientallen jaren zijn de kabelaars er mee weggekomen omdat een beeldbuis een veel minder scherp beeld oplevert. Dat werkt in het voordeel dat de oneffenheidjes waaronder ruis mooi weg vallen.
LCD geeft een veel scherper beeld en de interne analoge ontvanger moet veel meer wegpoetsen uit het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
LCD_viewer schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:49:
[...]

Tientallen jaren zijn de kabelaars er mee weggekomen omdat een beeldbuis een veel minder scherp beeld oplevert. Dat werkt in het voordeel dat de oneffenheidjes waaronder ruis mooi weg vallen.
LCD geeft een veel scherper beeld en de interne analoge ontvanger moet veel meer wegpoetsen uit het signaal.
Klopt hoor, het was synisch bedoelt :*)
Ik zag onlangs een Sony Bravia met ingebouwde DVB-T, ik was best onder de indruk van de kwaliteit!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 18:34
[...]

De analoge kabel wordt door de kabelaars bewust van ruis voorzien zodat je wordt gedwongen om over te stappen op digitale tv, dat willen ze graag want het levert meer op natuurlijk.
Ik keek al jaren via dezelfde TV naar dezelfde analoge kabelaansluiting bij toen nog multikabel en na introductie van digitale tv werd het analoge signaal langzaam aan slechter. Uiteindelijk ben ik overgestapt op digitenne ........ (en ben weer tevreden met mijn beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
raven22 schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:29:
[...]

De analoge kabel wordt door de kabelaars bewust van ruis voorzien zodat je wordt gedwongen om over te stappen op digitale tv, dat willen ze graag want het levert meer op natuurlijk.
Ik keek al jaren via dezelfde TV naar dezelfde analoge kabelaansluiting bij toen nog multikabel en na introductie van digitale tv werd het analoge signaal langzaam aan slechter. Uiteindelijk ben ik overgestapt op digitenne ........ (en ben weer tevreden met mijn beeld)
Bewust dat vind ik te ver gaan, klinkt meer als een complot theorie nummer zoveel. :/

Wel is het zo met het aanbieden van kabel internet dat er compromissen gesloten moeten worden over de indeling van de bandbreedte op het koper. Dat daarnaast ook nog eens digitale tv aangeboden wordt, dat moet toch ergens zitten en raad jij maar eens waar ze die bandbreedte vandaan halen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zonet een starterskit gekocht bij de MM.

Mijn tv (32a656) hangt aan de muur en ik wou de starterskit meteen instaleren. Alleen die powerinserter is zo ontzettend groot dat er helemaal geen ruimte is tussen TV en muur, dus de antenne past er helemaal niet meer tussen!!! Wat nu?? Ik zal de kit eerst maar weer es terug brengen!!!!

Iemand een alternatief??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
LCD_viewer schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:52:
[...]

Bewust dat vind ik te ver gaan, klinkt meer als een complot theorie nummer zoveel. :/

Wel is het zo met het aanbieden van kabel internet dat er compromissen gesloten moeten worden over de indeling van de bandbreedte op het koper. Dat daarnaast ook nog eens digitale tv aangeboden wordt, dat moet toch ergens zitten en raad jij maar eens waar ze die bandbreedte vandaan halen... ;)
Niet bij het analoge beeld in ieder geval. Er is zat bandbreedte. Je moet je de indeling zo voorstellen, als voorbeeld:

470-478Mhz: Nederland 1 analoog
478-486Mhz: Nederland 2 analoog
486-494Mhz: Nederland 3 analoog
494-502Mhz: DVB mux 1
502-510Mhz: DVB mux 2
510-518Mhz: Internet stream 1

Ieder signaal heeft dus zijn eigen frequentie, bij analoge en digitale TV is dat altijd een blok van 8Mhz. Internet kan misschien afwijken, dat weet ik niet. Die blokken kunnen niet overlappen, laat staan dat ze langzaam aan de blokken steeds meer zouden laten overlappen.. Da's waanzin.

Een niet-complot optie is dat de coax gewoon aan het wegrotten is. Materiaal vergaat op den duur nu eenmaal.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:25:
Ik heb zonet een starterskit gekocht bij de MM.

Mijn tv (32a656) hangt aan de muur en ik wou de starterskit meteen instaleren. Alleen die powerinserter is zo ontzettend groot dat er helemaal geen ruimte is tussen TV en muur, dus de antenne past er helemaal niet meer tussen!!! Wat nu?? Ik zal de kit eerst maar weer es terug brengen!!!!

Iemand een alternatief??
Waarom terugbrengen? Waarom stop je niet gewoon een verlengkabeltje tussen TV en powerinserter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:05:

Waarom terugbrengen? Waarom stop je niet gewoon een verlengkabeltje tussen TV en powerinserter?
Hoe bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nou, gewoon een coax male->coax female kabeltje van 1m pakken, de ene kant steek je in de tv en de andere kant in de powerinserter.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit die ook in het starterspakket? Zat wel een andere kabel bij inderdaad!! Heb hem al terug gebracht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Dat zou ik je niet kunnen vertellen, maar ik heb gewoon de bestaande kabel gebruikt die voorheen voor de centrale antenne gebruikt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:20:
Zit die ook in het starterspakket? Zat wel een andere kabel bij inderdaad!!
Weet ik niet, maar dat zijn gewoon standaard coaxkabels. Zo standaard als het maar kan. Overal te koop. Gewoon zoals http://www.elektronica-online.nl/?content=262 zoals de meeste mensen nog wel ergens rond hebben slingeren.. Je kan ook zelf een kabeltje in elkaar draaien met wat coax en een male+female connector.
Heb hem al terug gebracht!!
Kan je hem morgen weer terug ophalen, handig. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 09-12-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:05:
[...]

Niet bij het analoge beeld in ieder geval. Er is zat bandbreedte. Je moet je de indeling zo voorstellen, als voorbeeld:

470-478Mhz: Nederland 1 analoog
478-486Mhz: Nederland 2 analoog
486-494Mhz: Nederland 3 analoog
494-502Mhz: DVB mux 1
502-510Mhz: DVB mux 2
510-518Mhz: Internet stream 1
Vroeger (toen alles veel beter was ;) ) konden we op de analoge kabel maximaal zo'n 30 zenders ontvangen. Terwijl er toch zo'n 60 kanalen ter beschikking stonden (VHF1: kan 2 t/m 4, VHF3: kan 5 t/m 12 en UHF: kan 21 t/m 69, en ook nog de S-kanalen).

Er werd toendertijd bewust tussen 2 zenders één kanaal vrijgehouden om storing tussen de zenders te voorkomen. Als je 2 naast elkaar liggende kanalen gaat gebruiken, moet je nl een verdomd goede ontvanger hebben om beide kanalen goed (en dus ruisloos) te ontvangen. Aangezien de ontvangers in TV's nou niet zo denderend goed waren (en nog steeds niet zijn), werd er dus altijd een kanaal tussen 2 zenders vrijgelaten (kijk je oude analoge kanalenoverzicht van een paar jaar geleden er maar eens op na).
In de begintijd van de kabel werden er zelfs 2 kanalen tussen 2 zenders vrijgehouden, maar toen had je nog niet zo veel zenders.

Maar omdat nu ook het internet en de digitale kanalen in dezelfde ruimte geperst moeten worden, worden de analoge kanalen steeds dichter tegen elkaar aan geplaatst. Dit resulteert dus in de genoemde meer ruis in de ontvangst, omdat je analoge tv-ontvanger daar niet goed mee overweg kan. Je ziet dus op de analoge kanalen meer ruis, dan vroeger. De kabelaars doen dit (uiteraard) niet express :+ , maar ze zullen er ook niet echt rouwig om zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:56:
Er werd toendertijd bewust tussen 2 zenders één kanaal vrijgehouden om storing tussen de zenders te voorkomen. Als je 2 naast elkaar liggende kanalen gaat gebruiken, moet je nl een verdomd goede ontvanger hebben om beide kanalen goed (en dus ruisloos) te ontvangen. Aangezien de ontvangers in TV's nou niet zo denderend goed waren (en nog steeds niet zijn), werd er dus altijd een kanaal tussen 2 zenders vrijgelaten (kijk je oude analoge kanalenoverzicht van een paar jaar geleden er maar eens op na).
In de begintijd van de kabel werden er zelfs 2 kanalen tussen 2 zenders vrijgehouden, maar toen had je nog niet zo veel zenders.

Maar omdat nu ook het internet en de digitale kanalen in dezelfde ruimte geperst moeten worden, worden de analoge kanalen steeds dichter tegen elkaar aan geplaatst. Dit resulteert dus in de genoemde meer ruis in de ontvangst, omdat je analoge tv-ontvanger daar niet goed mee overweg kan. Je ziet dus op de analoge kanalen meer ruis, dan vroeger. De kabelaars doen dit (uiteraard) niet express :+ , maar ze zullen er ook niet echt rouwig om zijn.
Ik vraag het me af, een moderne tuner zou daar in principe geen problemen mee moeten hebben, maar bij een slechte kwaliteit tuner kan dit inderdaad uitmaken. Met DVB-T heb je rond Roosendaal/Breda echter ontvangst van kanaal 29, 30, 31, 32 en 33 en die kan ik hier allemaal tegelijk ontvangen. Maargoed, da's dan wel digitaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:40
En de kabelbedrijven hameren op het gebruik van goede kabels bij storingen. Een kwaliteit kabels die je eerst niet nodig had.

Tja, de vooruitgang hè... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
musicfreak schreef op woensdag 10 december 2008 @ 01:48:
En de kabelbedrijven hameren op het gebruik van goede kabels bij storingen. Een kwaliteit kabels die je eerst niet nodig had.

Op zich ook wel waar, lees het verhaal van Robbie... maar. ;)

Als oud parttime medewerker bij een TV-boer vaak zat meegemaakt dat de betere toestellen gewoon met prutkabels werden aangesloten. Vooral die coax pluggen met plastic achterkap en zo'n metalen plaatje, het liefst laat je de mantel dan ook nog contact maken met de koperen binnenkern. :X
Go'h waarom heb ik ruis :? :?

Nu er met DVB-T uitgezonden wordt kunnen dergelijke kabel zonder afscherming toch wat signaal oppakken en de zenders storen. Dit is een veel gehoord probleem in stedelijke gebieden geweest net na de introductie van DVB-T.

@Robbie.. : Met kabelaars een aantal jaar terug kon je soms gewoon zien dat er iemand heel stevig aan het downloaden was. Sommige kanalen gingen dan wat meer storen of golfjes in beeld vertonen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
LCD_viewer schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:35:
Nu er met DVB-T uitgezonden wordt kunnen dergelijke kabel zonder afscherming toch wat signaal oppakken en de zenders storen. Dit is een veel gehoord probleem in stedelijke gebieden geweest net na de introductie van DVB-T.
Er zijn ook mensen die DVB-T uit de TV-kabel kunnen halen, waarschijnlijk vooral wanneer de kabelboer de betreffende kanalen niet gebruikt en de afscherming binnenshuis pet is. Hier is het signaal helaas niet sterk genoeg voor dergelijke grappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gister een Digitenne Starterskit (CAM) binnen, wat me opviel is dat er een oude antenne bij zit. Die zwarte dus, die ik nu ook heb icm een decoder. Heeft deze nog nadelen tov die nieuwe? Want ging er eigenlijk van uit dat ik die nieuwe zou ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:31:
Gister een Digitenne Starterskit (CAM) binnen, wat me opviel is dat er een oude antenne bij zit. Die zwarte dus, die ik nu ook heb icm een decoder. Heeft deze nog nadelen tov die nieuwe? Want ging er eigenlijk van uit dat ik die nieuwe zou ontvangen.
Heb je er toevallig een COAX kabel bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke mensen het licht dus niet aan de card reader of je moet echt een waardelooze hebben.
bij mij zelfde config nieuwe kaart , geen stottering.
me comport staat zelf op 9600baud.
mijn conclusie is , je moet gewoon een goeie dvbt tunner hebben , momenteel heb ik een saa7131e chipset pci ,, en m'n usb 72e versie gaat haperen om de 5 sec
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:34:
[...]

Phoenix via usb2serial schijnt niet altijd goed te werken. Bij mij lijkt het snel genoeg te werken (Profilic 2303) maar voor jou is het blijkbaar te traag.

Oplossing: direct op een RS232 poort aansluiten.

[...]

Je wilt met de speakers van de TV radio luisteren begrijp ik? Anders begrijp ik het niet helemaal. Je zou dan een input op je TV moeten selecteren die niet actief is misschien.

Je kan iig wel een los setje PC-speakers aansluiten op je ontvanger (PC-speakers hebben een eigen versterker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:15:
[...]

Heb je er toevallig een COAX kabel bij?
Je bedoelt die antenne verlengkabel? Zo ja, ja die zit erbij.

Maar weet iemand of die nieuwe antenne, die op hun site staat beter is dan die oude? Want anders wil ik nog wel moeite nemen om deze terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
xileS schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:33:
Maar weet iemand of die nieuwe antenne, die op hun site staat beter is dan die oude? Want anders wil ik nog wel moeite nemen om deze terug te sturen.
Beter in welk opzicht?

Die van mij ging 1 december retour, maar ik heb nog niets gehoord..

Verwijderd

musicfreak schreef op woensdag 10 december 2008 @ 01:48:

Ook dit heeft weer te maken met het steeds dichter op elkaar zetten van de zenders. Vroeger (volgens mij word ik oud :( ) had men voldoende ruimte op de kabel. Dan werden de kanalen waarop in de ether werd uitgezonden op de kabel vrijgehouden, zodat er geen overspraak was tussen kabel en ether. In de omgeving van toren Lopik werden bijv de kanalen 4, 27 en 30 op de kabel niet gebruikt, zodat je op de kabel daar geen last van had (bij het automatisch zenderzoeken vond je die kanalen dan toch meestal wel, diep in de ruis). Maar vanwege het ruimtegebrek op de kabel worden deze 'ether'-kanalen op de kabel nu toch gebruikt. Hierdoor stralen de etherzenders in op de gebruikte kanalen van de kabel en wordt storing veroorzaakt. Dit kan je alleen oplossen door hele goede kabels en stekkers te gebruiken die het signaal dat via de ether komt niet doorlaten. De kabelmaatschappijen geven hierbij graag de etherzenders de schuld van deze storing (het zijn tenslotte de concurrenten van de kabel).
Een leuke website met alle info hierover is: http://www.stai.nl/
W3ird_N3rd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 01:44:
[...]

Ik vraag het me af, een moderne tuner zou daar in principe geen problemen mee moeten hebben, maar bij een slechte kwaliteit tuner kan dit inderdaad uitmaken. Met DVB-T heb je rond Roosendaal/Breda echter ontvangst van kanaal 29, 30, 31, 32 en 33 en die kan ik hier allemaal tegelijk ontvangen. Maargoed, da's dan wel digitaal natuurlijk.
Je hebt natuurlijk goede en slechte ontvangers. In een TV van rond de 500 euro moet je niet verwachten dat er een goede analoge tuner inzit. Bij digitale zenders heb je bij minder goede ontvangers wel last van de naastliggende kanalen, maar dat zie je niet in het beeld, maar wel in de ontvangstkwaliteit terug. En omdat je de storing niet in het beeld terug ziet, denken we dat het er niet is.

• xileS
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:22:
[...]

Beter in welk opzicht?

Die van mij ging 1 december retour, maar ik heb nog niets gehoord..
Maakt niet uit in welk opzicht. Wil de verschillen weten. Heeft de nieuwe misschien beter bereik? Moet deze namelijk helemaal bij het raam plaatsen voor bereik. Jij hebt hem denk ik ook niet voor niets terug gestuurd.

• Mentalist
xileS schreef op donderdag 11 december 2008 @ 01:08:
[...]

Maakt niet uit in welk opzicht. Wil de verschillen weten. Heeft de nieuwe misschien beter bereik? Moet deze namelijk helemaal bij het raam plaatsen voor bereik. Jij hebt hem denk ik ook niet voor niets terug gestuurd.
Ik stuurde hem terug omdat ik per se de nieuwe wou hebben en er ook een nieuwe op het plaatje van de webshop stond. De nieuwe zou een impulsive noise filter hebben en ik wil testen of dat echt werkt. Dat was juist de reden dat ik 'm bestelde. Alleen staat het magazijn van KPN nog vol oude antennes.

Verder zou je de nieuwe tegen het raam kunnen bevestigen. Of de ontvangst beter is kan ik je pas melden zodra ik er één heb weten te bemachtigen.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
W3ird_N3rd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 02:54:
[...]

Ik stuurde hem terug omdat ik per se de nieuwe wou hebben en er ook een nieuwe op het plaatje van de webshop stond. De nieuwe zou een impulsive noise filter hebben en ik wil testen of dat echt werkt. Dat was juist de reden dat ik 'm bestelde. Alleen staat het magazijn van KPN nog vol oude antennes.

Verder zou je de nieuwe tegen het raam kunnen bevestigen. Of de ontvangst beter is kan ik je pas melden zodra ik er één heb weten te bemachtigen.
Zie mijn eerdere post:
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:04:
Waarom heb ik toch altijd de ervaring, dat wanneer je zaken doet met KPN, in goederen of diensten, het altijd fout gaat.

Zo ook vorige week, de binnenantenne kapot. Pleurt telkens van het raamkozijn en was afgebroken. Nieuwe type antenne kan tegen raam bevestigd worden, dus ik naar Primafoon: wij verkopen geen losse antennes.

Dus ik het nieuwe type antenne via de website besteld. Ik kon kiezen uit rembours of creditcard. Omdat ik geen creditcard heb en TNT Post zaterdag geen rembourszendingen aflevert, heb ik heel het weekeind zonder TV gezeten.

Zojuist is de antenne geleverd, maar wel weer van het oude type (het lompe model) die ik niet tegen het raam kan bevestigen. Dit desondanks dat ze moet het nieuwe type adverteren op de website: http://www.kpn.com/televi...ne-Digitenne-van-KPN.prod

Net weer 20 minuten aan de telefoon gehangen met KPN. Blijk ik dus artikel 845172 te hebben ontvangen en ik moest artikel 845170 krijgen. Nu sturen ze het nieuwe model naar me op en moet ik de verkeerd geleverde weer retour sturen. Gelukkig wel naar een antwoordnummer, maar dit kostte mij wel 3 euro telefoonkosten, een half uur aan tijd en straks weer in de rij staan bij het postkantoor...
Ik heb inmiddels de nieuwe antenne in huis en in gebruik. Werkt stukken beter, geen blokjes meer gezien sindsdien!

Ik de begeleidende brief stond iets in de trant van "veel plezier met uw nieuwe gratis antenne, we hopen dat u weer onbezorgd Digitenne kunt kijken", dus ik gelijk weer bellen omdat ik wel betaald heb... Ik zit nu al 3 weken te wachten op mijn 15 euro retour, maar kon een maand duren volgens de klantenservice. Een vervangende antenne is een serviceproduct dus gratis. (wel telefonisch bestellen)

Bij de nieuwe zit klittenband met dubbelzijdige tape meegeleverd om 'm ergens aan vast te plakken/klitten. Ook zit er een losse verlengkabel bij van ik schat een meter of 5.

Edit:

Ik zat even terug te bladeren in dit topic, wil gelijk je volgende vraag beantwoorden:
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 02:19:
[...]

Ik heb ook een nieuwe antenne besteld, juist om het nieuwe model te bemachtigen, maar ook de oude gekregen. KPN heeft volgens mij een hoop oude stock.

Naar welk antwoordnummer moest jij terugsturen, hetzelfde als op de meegeleverde retourbrief? Kreeg je nog speciale instructies?
Ik moest hem naar een ander antwoordnummer dan in de brief opsturen. Ik kreeg ook een retournummer doorgegeven van de telefoniste, deze moest ik onder de geadresseerde op de doos noteren. Voor de rest heb ik niks meegestuurd qua facturen en dergelijke. Had ik achteraf beter wel kunnen doen, zoals je bovenaan dit bericht kan lezen. Dan had ik gewoon de koop ontbonden en het nieuwe model als gratis serviceproduct besteld.

[ Voor 18% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 11-12-2008 04:32 ]

• Mentalist
Ik had ondertussen de gok al genomen en hem terug gedaan naar het antwoordnummer uit de brief.. :X Nouja afwachten dan maar.

• xileS
  • Niet online
Hmm zou toch graag die nieuwe antenne willen hebben dan. Maar moet hiervoor dus denk ik mijn hele starterspakket terugsturen. Dit kan volgens de brief binnen 8 werkdagen, vraag me ook af of ze het geld netjes terugstorten, zonder erachter aan te gaan. Ik zou vervolgens een nieuwe pakket moeten bestellen, maar de kans is dan groot dat ik weer hetzelfde ontvang. Liggen deze starterspakketten, met die nieuwe antenne niet gewoon ergens in een winkel?

Zou ik hem trouwens ook niet gewoon kunnen ruilen in een winkel zelf?

[ Voor 7% gewijzigd door xileS op 11-12-2008 11:36 ]

Verwijderd

Mmm... Ik wil nu eigenlijk ook wel die nieuwe antenne proberen. Vrijdag maar even naar de primafoon. Of kun je hem alleen via de website bestellen?
W3ird_N3rd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 02:54:
[...]

Wat is een "impulsive noise filter"?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 15:20 . Reden: Aanvulling ]

Verwijderd

Ik heb onlangs een Conax CAM Rev. 1.2 (zie link) besteld voor mijn LG 20" M2094D-PZ (zie link). Mijn vraag zal deze combinatie werken? Want volgens LG moet ik een CAM module kopen en deze zullen inderdaad werken op alle LG producten. Maar weet iemand of het daadwerkelijk gaat werken?

• bitli
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-01-2020
Sinds 17:00 vandaag (niet eerder gekeken) heb ik slecht beeld op Eindhoven west, kan 31, 56 en 60
Sterkte 95%, kwaliteit 95% (dakantenne, 25 km van de zender), op 2 ontvangers, twintuners en 2 verschillende aktieve antenne's.
Beeld soms stilstaand, soms balken en blokken, dan weer een halve minuut goed.
Dus op vrijwel alle gecrypte kanalen.
Ik zit vrij ver (25km) van de zender, ik dacht aan atmosferische condities, ned1, ned2 en 3 zijn wel goed en worden met een lagere bitrate verzonden.
Sinds Eindhoven-west er is heb ik gewoonlijk perfecte ontvangst.
Iemand anders iets gemerkt?

edit: nu, om 18:10 lijkt alles weer normaal.

[ Voor 28% gewijzigd door bitli op 11-12-2008 18:08 ]

• spone
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:34:
Ik heb onlangs een Conax CAM Rev. 1.2 (zie link) besteld voor mijn LG 20" M2094D-PZ (zie link). Mijn vraag zal deze combinatie werken? Want volgens LG moet ik een CAM module kopen en deze zullen inderdaad werken op alle LG producten. Maar weet iemand of het daadwerkelijk gaat werken?
Op de Samsung tv hier thuis werkt de standaard Digitenne CAM in ieder geval uitstekend. Als het een standaard CAM is in die LG dan zal het waarschijnlijk wel werken.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
@xileS, wkeelstra: Primafoon heeft geen losse antennes liggen.

@W3ird_N3rd: Als je de retourformulieren hebt ingevuld krijg je gewoon je geld terug. Tussentijds even met de klanteservice bellen en als excuus vragen om de platte nieuwe antenne omdat de oude kapot is en je 'm tegen het raam wilt bevestigen.

• Mentalist
xileS schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:28:
Hmm zou toch graag die nieuwe antenne willen hebben dan. Maar moet hiervoor dus denk ik mijn hele starterspakket terugsturen.
Als je "oude model" antenne gewoon goed werkt en je hem niet per se ergens tegenaan moet plakken is het wel verspilde tijd om hem om te gaan ruilen. Gewoon inpluggen en genieten dan. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:30:
[...]

Wat is een "impulsive noise filter"?
Als je b.v. een spaarlamp aanzet geeft die kortstondig een vonk. Fractie van een seconde, en in die tijd geeft de lamp een radiostoring en kan het beeld even haperen. Dat is impulsive noise. De duur van die onderbreking is wel te verkorte met bepaalde technieken, en die antenne zou er volgens de specs dus ook iets aan doen.

Als er een zender in je stad staat heb je het waarschijnlijk niet nodig omdat je ontvangst dan al zo sterk is dat het over alle storingen heen blaast.
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:14:
@W3ird_N3rd: Als je de retourformulieren hebt ingevuld krijg je gewoon je geld terug. Tussentijds even met de klanteservice bellen en als excuus vragen om de platte nieuwe antenne omdat de oude kapot is en je 'm tegen het raam wilt bevestigen.
Hmm, ik belde de klantenservice pas ook al voor een buitenantenne, dat gaat wellicht opvallen.. Ik wil wel gewoon betalen voor die nieuwe antenne, maar er is buiten de klantenservice dus eigenlijk niet aan te komen..

Misschien de klantenservice bellen en zeggen dat het voor een kennis is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van KPN heb ik een postcode check voor een kennis gedaan (vb 9101LG nr 1)
Ik kreeg daar als resultaat uit 'Op jouw adres is Digitenne met een extra antenne beschikbaar' en de melding:

<quote>
Digitenne is al in grote delen van Nederland beschikbaar. Op het adres dat je zojuist hebt ingevuld kan het nodig zijn een buitenantenne te installeren voor optimaal beeld en geluid. Je krijgt deze nu tijdelijk gratis (normale prijs €39,95) als je Digitenne bestelt
</quote>

Deze melding had ik nog nooit gezien, is dat nieuw? Ik dacht dat KPN alleen een gratis buiten antenne gaf als je ging klagen, maar blijkbaar krijg je hem er nu al meteen gratis bij !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Dan kan je eigenlijk net zo goed een schotelinstallatie nemen. Je bent dan namelijk van het 'mobiele' af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 01:43:
Op de site van KPN heb ik een postcode check voor een kennis gedaan (vb 9101LG nr 1)
Ik kreeg daar als resultaat uit 'Op jouw adres is Digitenne met een extra antenne beschikbaar' en de melding:

<quote>
Digitenne is al in grote delen van Nederland beschikbaar. Op het adres dat je zojuist hebt ingevuld kan het nodig zijn een buitenantenne te installeren voor optimaal beeld en geluid. Je krijgt deze nu tijdelijk gratis (normale prijs €39,95) als je Digitenne bestelt
</quote>

Deze melding had ik nog nooit gezien, is dat nieuw? Ik dacht dat KPN alleen een gratis buiten antenne gaf als je ging klagen, maar blijkbaar krijg je hem er nu al meteen gratis bij !!
Is nieuw. http://www.sat4all.com/fo...b/showflat/Number/1598891
Friedchicken schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 01:46:
Dan kan je eigenlijk net zo goed een schotelinstallatie nemen. Je bent dan namelijk van het 'mobiele' af...
Schotel is nog altijd lastiger te installeren en duurder in aanschaf en abonnement. Alleen settopbox is per maand goedkoper, maar dan mis je alle commerciële zenders die de moeite zijn en dat pakket gaat er toch uit. De beeldkwaliteit is wel iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 01:43:

Die buitenantenne krijg je gratis toegestuurd als je toch problemen hebt en de helpdesk belt. Ik heb alleen geen mogelijkheid om de antenne buiten op te hangen en een kabel naar buiten te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 02:21:
Alleen settopbox is per maand goedkoper, maar dan mis je alle commerciële zenders die de moeite zijn en dat pakket gaat er toch uit.
Over welk pakket heb je het dan? Dit volg ik niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
D-e-n schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:57:
[...]

Over welk pakket heb je het dan? Dit volg ik niet helemaal
Settopbox is een pakket van CanalDigitaal (satelliet) met RTL4+5+7, Veronica, SBS6 en Net5 voor iirc €5/maand. Ik kan het nu niet checken want CanalDigitaal heeft hun webserver verneukt.

Alleen is dat niet interessant omdat je dan eerst een smartcard voor €65 moet kopen, €20 activatie en €100+ voor een schotel+ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:34:
[...]

Settopbox is een pakket van CanalDigitaal (satelliet) met RTL4+5+7, Veronica, SBS6 en Net5 voor iirc €5/maand. Ik kan het nu niet checken want CanalDigitaal heeft hun webserver verneukt.

Alleen is dat niet interessant omdat je dan eerst een smartcard voor €65 moet kopen, €20 activatie en €100+ voor een schotel+ontvanger.
D'r is geloof ik nu een aanbieding met een 150 euro cashback actie, abbo is 9,50 pm.

http://www.canaldigitaal....es/gestoord/gestoord.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
LCD_viewer schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:04:
[...]

D'r is geloof ik nu een aanbieding met een 150 euro cashback actie, abbo is 9,50 pm.

http://www.canaldigitaal....es/gestoord/gestoord.html
Dat is niet goedkoper per maand dan Digitenne. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:13:
[...]

Dat is niet goedkoper per maand dan Digitenne. ;)
Nee en plus het gezeur met je VvE dat je ergens een schotel of een vorm van schotel moet ophangen, plus de kabels en de TV's met ingebouwde sat-tuner zijn helemaal schaars op de markt.

Nee ik ben best wel tevreden met digitenne.

Laatst ook iemand anders objectief het beeld laten bekijken en die had sterk de neiging dat de topfield PVR tuner een beter beeld geeft dan de interne decoder. (32 inch philips aangesloten via s-vhs)
Zelf zie ik op kijkafstand geen verschil maar neig ik toch meer de decoder van de TV aan te schrijven voor de bron van het betere beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:14:
@xileS, wkeelstra: Primafoon heeft geen losse antennes liggen.
Het ging mij eigenlijk om zo'n starterspakket (CAM), met die nieuwe antenne.
W3ird_N3rd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:35:
[...]

Als je "oude model" antenne gewoon goed werkt en je hem niet per se ergens tegenaan moet plakken is het wel verspilde tijd om hem om te gaan ruilen. Gewoon inpluggen en genieten dan. ;)
[...]
Ja wat is goed werken. Op de meeste plekken heeft hij slecht bereik, alleen bij de raam heb ik normaal bereik. Ik had hem ook besteld, met de gedachte dat ik die nieuwe antenne zou ontvangen. Hoor hier ook dat hij stukken beter is. Als dat zo is wil ik best even de moeite nemen om het te gaan ruilen. Kan het ook even missen, heb nog die oude tuner hier liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
xileS schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:15:
[...]

Ja wat is goed werken. Op de meeste plekken heeft hij slecht bereik, alleen bij de raam heb ik normaal bereik.
Wat noem je slecht? Want het percentage op de ontvanger slaat vaak nergens op mocht je dat bedoelen. Als je stabiel en constant beeld beeld hebt is het goed. Als er een zender in je stad staat maakt het vaak niets uit waar je de antenne dumpt, als je er wat verder vandaan zit gaat het wèl uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Met slecht bedoel ik, als ik geen constant beeld heb. Woon zelf in Amsterdam, wat jij zegt dat het vaak niets uit maakt waar je de antenne dumpt, valt dus bij mij vies tegen. Moet hem toch bij het raam plaatsen voor stabiel beeld. Maar ik begrijp dus dat die nieuwe antenne geen betere beeld zal leveren? Maar waarschijnlijk wel zal zorgen voor een betere ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ben ik de enigste met een slechte ontvangst vanuit Hengelo(O). Alleen de free-to-air zenders doen het goed. De rest is knudde. Heb altijd een goede ontvangst gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
xileS schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:11:
Met slecht bedoel ik, als ik geen constant beeld heb. Woon zelf in Amsterdam, wat jij zegt dat het vaak niets uit maakt waar je de antenne dumpt, valt dus bij mij vies tegen. Moet hem toch bij het raam plaatsen voor stabiel beeld. Maar ik begrijp dus dat die nieuwe antenne geen betere beeld zal leveren? Maar waarschijnlijk wel zal zorgen voor een betere ontvangst.
In Amsterdam staan zelfs 2 zenders! Is het lampje op je antenne wel aan? Waar ongeveer in Amsterdam zit je? Heb je dubbelglas/gewapend beton?

Normaal zou je in zo'n stad in je koelkast in de kelder nog ontvangst hebben, bij wijze van.. Ik denk dat er aan jouw kant iets mis is, een beter type antenne gaat dan niet helpen als je het probleem niet oplost.

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 12-12-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Heb je de bijgeleverde power injector wel gebruikt? Om het signaal van je antenne op een acceptabel niveau te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:22:
[...]

In Amsterdam staan zelfs 2 zenders! Is het lampje op je antenne wel aan? Waar ongeveer in Amsterdam zit je? Heb je dubbelglas/gewapend beton?

Normaal zou je in zo'n stad in je koelkast in de kelder nog ontvangst hebben, bij wijze van.. Ik denk dat er aan jouw kant iets mis is, een beter type antenne gaat dan niet helpen als je het probleem niet oplost.
Ja ik was zelf ook verbaasd, dat het bereik hier zo tegenvalt en ja het lampje is aan. Ik woon in Amsterdam West (Slotervaart), wel heel vlakbij de grens denk ik. Een paar minuten verder op ben je alweer in Amsterdam Oud-Zuid. En heb voor zover ik weet geen dubbelglas/gewapend beton.

Ik heb nu digitenne op 2 locaties. 1 op de begane verdieping, in een kamertje achterin, waar geen raam dichtbij is. Hier is het ontvangst op heel weinig plekken goed, het omdraaien van de antenne of een cm verplaatsen ervan, maakt al vaak veel uit. Als een paar rolluiken (het is een bedrijfspand) dicht zijn, is de verbinding bijna helemaal weg, alleen 1,2 en 3 doen het dan nog een beetje. Die houden het signaal wel tegen zo te merken.

En 1 op de 2e verdieping, daar zit ik gelukkig dicht bij het raam. Dus als ik hem gewoon daar dichtbij plaats, heb ik nergens last van.

Welke probleem moet ik dan oplossing, er is volgens mij geen echt probleem hier. Ontvangst is gewoon niet op elke plek even goed. Als de antenne eenmaal op een goeie plek ligt is er meestal geen probleem. Dus helaas gaat die verhaal met die antenne in de koelkast bij mij niet op :P
spone schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:35:
[...]

Heb je de bijgeleverde power injector wel gebruikt? Om het signaal van je antenne op een acceptabel niveau te krijgen.
Ja op mijn lcd tvs met CAM heb ik die wel aangesloten. Op een oudere tv met losse tuner, had ik zelfde probleem, daarbij was er geen power injector nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door xileS op 12-12-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
xileS schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:18:
[...]

Ja ik was zelf ook verbaasd, dat het bereik hier zo tegenvalt en ja het lampje is aan. Ik woon in Amsterdam West (Slotervaart), wel heel vlakbij de grens denk ik. Een paar minuten verder op ben je alweer in Amsterdam Oud-Zuid. En heb voor zover ik weet geen dubbelglas/gewapend beton.

Ik heb nu digitenne op 2 locaties. 1 op de begane verdieping, in een kamertje achterin, waar geen raam dichtbij is. Hier is het ontvangst op heel weinig plekken goed, het omdraaien van de antenne of een cm verplaatsen ervan, maakt al vaak veel uit. Als een paar rolluiken (het is een bedrijfspand) dicht zijn, is de verbinding bijna helemaal weg, alleen 1,2 en 3 doen het dan nog een beetje. Die houden het signaal wel tegen zo te merken.

En 1 op de 2e verdieping, daar zit ik gelukkig dicht bij het raam. Dus als ik hem gewoon daar dichtbij plaats, heb ik nergens last van.

Welke probleem moet ik dan oplossing, er is volgens mij geen echt probleem hier. Ontvangst is gewoon niet op elke plek even goed. Als de antenne eenmaal op een goeie plek ligt is er meestal geen probleem. Dus helaas gaat die verhaal met die antenne in de koelkast bij mij niet op :P
Toch zit je maar zo'n 4-6km van Amsterdam RAI die met 10kW loopt rond te stralen. :) Zou snoeihard binnen moeten komen.

Misschien is je antenne stuk, of toch iets van metaal in de muren? Misschien omdat je zo "diep" in een gebouw zit zonder verdere ramen.

Heb je alleen maar muur daar? Geen deur ofzo? Probeer anders de antenne tegen de buitenmuur te zetten (dus binnen, maar tegen de muur i.p.v. midden in de kamer), of liever tegen een deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hurricane schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:15:
Ben ik de enigste met een slechte ontvangst vanuit Hengelo(O). Alleen de free-to-air zenders doen het goed. De rest is knudde. Heb altijd een goede ontvangst gehad.
In Enschede heb ik prima ontvangst. ook toen alleen de zender in Hengelo nog maar werkte kwam het prima binnen. Wel de goede kant op gericht?

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Er zit zelfs een buitenantenne aan. Ook al hoeft het niet. Had altijd 97% ontvangst. Zal kabels nog eens controleren. Woon trouwens in A'lo

[Edit]
Heb de oude binnenantenne er even weer bijgepakt en direct weer goed beeld. :( Is de de kabel naar buiten of de buitenantenne kapot.

[Edit2]
Kabel blijkt kapot te zijn. Ben bezig geweest met kerstversiering en waarschijnlijk is de kabel intern kapot of heeft deze ergens tussen gezeten. Kabel nu iets ingekort en alles werkt gelukkig weer.

[ Voor 56% gewijzigd door Hurricane op 12-12-2008 23:44 . Reden: extra info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ik ben altijd wel benieuwd of het een ontvangststerkte probleem is of een kwaliteits probleem.
Welk merk en type ontvanger had je ook al dit probleem (voor Samsung HW versie, staat onderop)
Wat is op de verschillende kanalen (24, 39, 57 en 64) de ontvangststerkte en wat is de kwaliteit van het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Laatst online: 12-09 08:09
Aangezien ik nog wacht op het aansluiten van UPC wil ik graag een maandje digitenne nemen ter overbrugging. Ik heb op kantoor nog een set staan met een niet geactiveerde smartcard, die zou ik kunnen activeren. Maar hoe zorg ik ervoor dat ie het dan alleen de gratis maand doet.

Tweede optie is het pakket ophalen in de winkel en dan een maand uitproberen en de handel terugsturen. Kan je dan echt een maand kijken of moet het pakket exact binnen 4 weken na afhalen in de winkel weer terug bij KPN zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
amokjeeh schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:16:
Aangezien ik nog wacht op het aansluiten van UPC wil ik graag een maandje digitenne nemen ter overbrugging. Ik heb op kantoor nog een set staan met een niet geactiveerde smartcard, die zou ik kunnen activeren. Maar hoe zorg ik ervoor dat ie het dan alleen de gratis maand doet.
Telefonisch activeren en verder niets doen. Het houdt vanzelf op.
Tweede optie is het pakket ophalen in de winkel en dan een maand uitproberen en de handel terugsturen. Kan je dan echt een maand kijken of moet het pakket exact binnen 4 weken na afhalen in de winkel weer terug bij KPN zijn?
Als je nu al zeker weet dat je precies op het einde van de zichttermijn de boel gaat terugbrengen dan zou ik er niet aan beginnen. Terugkrijgen van je geld gaat nogal eens moeizaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik een LCD aangeschaft, dus daar hoort ook digitale tv bij (dacht ik zo). Nu had ik er eerlijk gezegd meer van verwacht dan. Het is wel enigzins scherper dan kabel, maar het verschil is niet heel veel groter. Daarbij vind ik dat wanneer het beeld snel gaat en veel verschillende kleuren moet tonen het beeld wel erg blokkerig en schokkerig wordt... is dit normaal? :? Tevens vroeg ik mij af of er anderen zijn die digitennen hebben vergeleken met digitale tv van UPC?

Overigens woon ik ook in amsterdam en zelfs wanneer ik mijn ontvanger diep in de kast wegstop heb ik nog steeds een zeer sterk signaal...

Edit: Nevermind, misschien had ik eerste even de openingspost moeten lezen!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 15:24 . Reden: Eerst lezen, dan posten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
amokjeeh schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:16:
Binnen 30 dagen na aankoopdatum.
asmi schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:37:
Als je nu al zeker weet dat je precies op het einde van de zichttermijn de boel gaat terugbrengen dan zou ik er niet aan beginnen. Terugkrijgen van je geld gaat nogal eens moeizaam.
Standaard krijg je een huurpakket en reken je dus niets af in de winkel. Problemen met geld retour krijgen heb je dan ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Edje_Kroketje schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 09:50:
[...]

Ik ben altijd wel benieuwd of het een ontvangststerkte probleem is of een kwaliteits probleem.
Welk merk en type ontvanger had je ook al dit probleem (voor Samsung HW versie, staat onderop)
Wat is op de verschillende kanalen (24, 39, 57 en 64) de ontvangststerkte en wat is de kwaliteit van het signaal.
Je hebt het over de antenne neem ik aan? Ik heb hier in mijn kamer 2 antennes liggen (1 nog van mijn oude tuner), zijn gewoon 2 dezelfde denk ik, merk/zie iig geen verschil tusen deze 2. Het is die zwarte waarop kpn staat. Onderkant staan ook gewoon dezelfde nummers, behalve een andere nummering rechtsonderin het stickertje. Ik zie nergens HW of samsung staan. Wat me wel opviel, dat onderin de antenne die ik pas bij me nieuwe CAM pakket heb ontvangen een klein blauw rond stickertje is geplakt. Ik weet niet waarom maar ik krijg hier het gevoel bij, dat deze niet nieuw is maar een keer is gerepareerd ofzo. Zit ook al een klein beetje viezigheid op.

Over de signaalsterkte kan ik geen goed antwoord geven, omdat dat nogal verschilt waar de antenne ligt. Op de ene plek heb ik echt amper bereik, waardoor er haperig beeld is of helemaal geen beeld. Op een andere plek heeft hij wel bereik, maar geen constant bereik, waardoor soms beeld opeens wegvalt op sommige kanalen (geen mooie plek dus :P). Maar ik nu heb ik een mooi plekje bij het raam gevonden, daar heeft hij een singaalsterkte van ongeveer tussen de 40 en 80. Op de ene kanaal wat hoger dan de andere. Op dit moment staat hij op kanaal 24, met een signaalsterkte van 44 en een bitfoutfrequentie van 6. Als ik mijn antenne hier bij het raam laat liggen is het beeld opzich gewoon prima. Met een betere signaal, zal ik geen betere beeld krijgen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
xileS schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:01:
[...]
Op dit moment staat hij op kanaal 24, met een signaalsterkte van 44 en een bitfoutfrequentie van 6. Als ik mijn antenne hier bij het raam laat liggen is het beeld opzich gewoon prima. Met een betere signaal, zal ik geen betere beeld krijgen neem ik aan.
Je moet altijd gaan voor de minste bitfouten. Ik ging er vanuit dat je losse ontvanger hebt. Die sterkte moet je niet naar kijken, gewoon concentreren om minimale fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ja die losse tunner van KPN heb ik hier ook nog liggen (maar niet aangesloten), maar die heb ik dus vervangen met een CAM module, omdat ik een nieuwe lcd tv heb. Is toch een stuk mooier en handiger.
Aan de onderkant van het kastje staat "eigendom van KPN", wat moet ik me hierbij voorstellen? Ik doe er nu niks meer mee. Kan ik hem gewoon doorverkopen/weggeven? Kan hem namelijk gewoon als pakket wegdoen, heb ook nog een niet geactiveerde smartcard van het nieuwe pakket.

Over die bitfouten, meestal staat die ook op 0, alleen op sommige kanalen wilt die even hoger gaan, maar heb er verder geen last van. Hij staat nu op hetzelfde kanaal ook op 0. Betere plek dan bij het raam is er niet denk ik. En is nu verder ook niet nodig, heb namelijk nu geen last van haperingen of andere dingen.

Alleen het zappen gaat wel heel erg sloom, maar dat zal wel meer aan mijn tv liggen (samsung). Tussen de zenders 1, 2 en 3 valt het nog mee, maar tussen de andere zenders gaat het opvallend veel minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand dingen die ik hem in bruikleen heb gegeven, en die dus mijn eigendom zijn, ging doorverkopen of weggeven, zou ik toch wel boos worden en geld van die persoon terug eisen. Daarvoor geef ik geen spullen te leen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik heb zo'n schakelaar tussen het stopcontact en de verdeeldoos zitten zodat ik met één druk op 'n knop alle apparatuur echt uit kan zetten, en dus niet meer in standby. Als ik deze echter weer inschakel gaat alles in standby behalve het digitenne kastje, die gaat helemaal aan.
Vervolgens is m'n Logitech Harmony afstandsbediening in de war. Is er 'n manier om het digitenne kastje ook gewoon in standby te laten gaan i.p.v. aan bij het inschakelen van die schakelaar?

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 16-12-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
JBS schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:10:
Ik heb zo'n schakelaar tussen het stopcontact en de verdeeldoos zitten zodat ik met één druk op 'n knop alle apparatuur echt uit kan zetten, en dus niet meer in standby. Als ik deze echter weer inschakel gaat alles in standby behalve het digitenne kastje, die gaat helemaal aan.
Vervolgens is m'n Logitech Harmony afstandsbediening in de war. Is er 'n manier om het digitenne kastje ook gewoon in standby te laten gaan i.p.v. aan bij het inschakelen van die schakelaar?
Ik ken het ding niet, maar stond hij in standby toen je de stekker eruittrok? Anders is het logisch dat hij weer aangaat..

Je kan ook je TV+digitenne kastje+DVD+gamezooi+etc in één verdeeldoos stoppen zodat je makkelijk de hele reutemeteut aan kan zetten op het moment dat je wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Standby problemen heb ik niet, alleen dat de klok niet meer goed staat, ff aan en dan heeft mijn PVR snel de juiste tijdsinstelling.

Wat ik alleen niet begrijp is dat ik steeds programma's mis als ik iets opneem. Ik nam vanavond een programma op, pastte de opname aan, dus 3 minuten eerder starten dan de tvgids aangeeft.
En vervolgens verlengde ik de opname van 50 min naar 65 min. Dan mag het programma 12 minuten later starten en 3 minuten eerder starten.

Zit ik het net te kijken, mis ik dus gewoon de laatste 5 minuten ? Iemand die hier ook zelfs op de publieke zenders problemen heeft met de tijdsaanduiding en epg informatie op de PVR ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:32:
[...]

Ik ken het ding niet, maar stond hij in standby toen je de stekker eruittrok? Anders is het logisch dat hij weer aangaat..

Je kan ook je TV+digitenne kastje+DVD+gamezooi+etc in één verdeeldoos stoppen zodat je makkelijk de hele reutemeteut aan kan zetten op het moment dat je wil kijken.
Nee, hij stond niet aan of in stand-by toen ik d.m.v. de schakelaar alles uit stand-by haal en dus echt uit zet. Zoals je aangeeft heb ik alles (TV, digitenne, home cinema set, etc.) in één verdeeldoos zitten. Als ik d.m.v. de schakelaar alles weer "stroom geef" gaat alles in stand-by behalve digitenne, die gaat echt aan.
Het profiel van m'n afstandsbediening zo aanpassen dat m'n digitenne niet aan hoeft omdat ie al aanstaat helpt maar deels omdat digitenne uitgaat als ik eerst bijvoorbeeld radio luister door die activiteit te starten.

Ik kan dit probleem natuurlijk oplossen door digitenne rechtstreeks in het stopcontact te stoppen en niet meer in de verdeeldoos zodat ie niet helemaal uit gaat, maar dat is eerlijk gezegd m'n laatste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
LCD_viewer schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:39:
Standby problemen heb ik niet, alleen dat de klok niet meer goed staat, ff aan en dan heeft mijn PVR snel de juiste tijdsinstelling.

Wat ik alleen niet begrijp is dat ik steeds programma's mis als ik iets opneem. Ik nam vanavond een programma op, pastte de opname aan, dus 3 minuten eerder starten dan de tvgids aangeeft.
En vervolgens verlengde ik de opname van 50 min naar 65 min. Dan mag het programma 12 minuten later starten en 3 minuten eerder starten.

Zit ik het net te kijken, mis ik dus gewoon de laatste 5 minuten ? Iemand die hier ook zelfs op de publieke zenders problemen heeft met de tijdsaanduiding en epg informatie op de PVR ?
Kijk je wel eens naar Ernstige Delicten? Dat start met regelmaat een kwartier te laat.

Kijk, zulke geintjes met opnames starten om 20:59:30 en stoppen om 22:00:30 kan je bij de BBC normaal wel flikken maar op de meeste Nederlandse zenders moet je dat ècht niet proberen. Discovery klopt normaal ook aardig en Veronica ook tegenwoordig volgens mij, voor de rest vertrouw ik het niet. (en met Veronica pas ik voorlopig ook wel op want dat is pas de laatste tijd dat het behoorlijk lijkt te kloppen)
JBS schreef op woensdag 17 december 2008 @ 00:44:
[...]
Nee, hij stond niet aan of in stand-by toen ik d.m.v. de schakelaar alles uit stand-by haal en dus echt uit zet. Zoals je aangeeft heb ik alles (TV, digitenne, home cinema set, etc.) in één verdeeldoos zitten. Als ik d.m.v. de schakelaar alles weer "stroom geef" gaat alles in stand-by behalve digitenne, die gaat echt aan.
Het profiel van m'n afstandsbediening zo aanpassen dat m'n digitenne niet aan hoeft omdat ie al aanstaat helpt maar deels omdat digitenne uitgaat als ik eerst bijvoorbeeld radio luister door die activiteit te starten.
Precies de reden dat hier geen Harmony in huis komt: nodeloos ingewikkeld hopeloos overpriced geval. Het is een afstandsbediening, die kan je beter simpel houden.

Maargoed, de oplossing is dus om je remote te leren dat het kastje niet uitmoet als je radio wilt luisteren. Of luister radio via Digitenne.
Ik kan dit probleem natuurlijk oplossen door digitenne rechtstreeks in het stopcontact te stoppen en niet meer in de verdeeldoos zodat ie niet helemaal uit gaat, maar dat is eerlijk gezegd m'n laatste optie.
Mijn plan voor de setup hier is het volgende: een master-slave stekkerdoos met de TV als master en een Chunghop SRM-403E afstandsbediening. (€5,45 op Ebay). Achter de aan/uit programmeer ik de aan/uit knop van de TV (de master/slave zet de settopbox dan aan, moderne TV+masterslave gebruikt 2-3 watt in standby). Achter de TV/AV knop de knop om van input te wisselen en alle andere knoppen geef ik functies van de settopbox. En de afstandsbediening van de DVD speler zet ik er ook in, en misschien ook nog de VCR. Dat zie ik dan wel. De HiFi kan er ook best bij maar daarop bedienen we meestal toch het apparaat zelf dus dat is niet nodig.

Zo kan hij minimaal 3 en maximaal 5 afstandsbedieningen vervangen hier, in mijn ogen is dit ding ook veel eenvoudiger dan zo'n harmony en hij kost ook maar een fractie ervan. Die "activities" zijn leuk bedacht in theorie maar lijkt me in de praktijk vooral een hoop gedoe. Ik zal iig nog laten weten hoe de Chunghop bevalt wanneer ik 'm heb, maar wat ik heb gelezen is het iig voor mijn doel een perfect ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

W3ird_N3rd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 04:53:
Precies de reden dat hier geen Harmony in huis komt: nodeloos ingewikkeld hopeloos overpriced geval. Het is een afstandsbediening, die kan je beter simpel houden.

Maargoed, de oplossing is dus om je remote te leren dat het kastje niet uitmoet als je radio wilt luisteren. Of luister radio via Digitenne.
Persoonlijk vind ik dat nogal overdreven. Stop een half uurtje in het in elkaar zetten van de activiteiten en hij vervangt zo 4-5 afstandsbedieningen. Met één druk op de knop kijk je TV met geluid via je home cinema set en met één druk later speel je op je xbox (xbox aan, tv kanaal wisselen, audio input wisselen en digitenne uit). Etc. etc.

Digitenne aanlaten als je radio luistert zou kunnen, dat zorgt er dus voor dat ie altijd aan blijft. Digitenne uit als je van TV kijken naar radio gaat, gaat niet omdat je TV kijken profiel daarna digitenne niet aan zet omdat die er vanuit gaat dat ie al aan staat. Toegegeven, dit is wat lastig, maar dan ook het enige lastige dat ik tot noch toe ben tegengekomen met m'n Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Je kan bij de activiteiten gewoon aangeven dat je een apparaat aan wilt laten staan als je naar een andere activiteit gaat.

Moet zeggen zo'n harmony 555 zijn de kosten niet en geeft een hoop gemak maar dat is offtopic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

LCD_viewer schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:28:
Je kan bij de activiteiten gewoon aangeven dat je een apparaat aan wilt laten staan als je naar een andere activiteit gaat.
Klopt, maar het ging er mij o.a. om dat alles wat ik niet gebruik zo veel mogelijk uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenophof
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11-2022
Weet iemand of KPN nog het bereik de komende tijd gaat uitbreiden?

Ik zit hier in gemeente Hardenberg, zo'n 30 km boven Twente en hier is geen tot nauwelijks ontvangst. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
stephenophof schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:24:
Weet iemand of KPN nog het bereik de komende tijd gaat uitbreiden?

Ik zit hier in gemeente Hardenberg, zo'n 30 km boven Twente en hier is geen tot nauwelijks ontvangst. 8)7
Ik zeg, even met KPN bellen :) Meestal bieden ze je een buitenanttenne aan als je blijft doorvragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Stomme vraag misschien: maar heeft iemand een filmpje paraat wat hij van Digitenne heeft opgenomen met een tv-kaart? Ik overweeg Digitenne te nemen om middels tv-kaart en cam via mijn HTPC TV te kijken maar ik wil eigenlijk wel eens zien hoe zo'n opgenomen tv-filmpje eruit ziet.

• giant2000
D-e-n schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:30:
Stomme vraag misschien: maar heeft iemand een filmpje paraat wat hij van Digitenne heeft opgenomen met een tv-kaart? Ik overweeg Digitenne te nemen om middels tv-kaart en cam via mijn HTPC TV te kijken maar ik wil eigenlijk wel eens zien hoe zo'n opgenomen tv-filmpje eruit ziet.
Ja wel hoor, geef even je e-mail dan stuur ik je vanavond van diverse zenders even de transportstream.

2,00 m. + begane grond

• D-e-n
giant2000 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:51:
[...]

Ja wel hoor, geef even je e-mail dan stuur ik je vanavond van diverse zenders even de transportstream.
Tnx. Ik ben wel eens benieuwd hoe het er op een 37 inch nu eigenlijk uitziet :)
Mijn email heb ik even zichtbaar in m'n profiel gezet.

Welke kaart (of twee kaarten) heb je eigenlijk?

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 18-12-2008 14:08 ]

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Ben nu ook een trotse bezitter van Digitenne.

Ik had het aangevraagd via de site van KPN, aangezien ze nergens in de primafoon shops starterkits verkochten, alleen maar van die tuners.

Na 2 dagen stond de postbode al voor de deur, en gelijk betaald. (Geen verzendskosten, handig!)
Ik vond het er niet echt bepaald professioneel uitzien, aangezien het leek alsof de bijgeleverde brieven heel snel waren uitgetypt.

Nou goed, ik de boel installeren (niet veel werk uiteraard) en toen zag ik dat als ik de smart card wou activeren, dat ik dan 0900-0576 moest bellen (algemeen nummer van KPN). Bleek dus dat ik een verouderd pakketje had, aangezien het activatienummer van de smartcard nu een 0800 nummer is! (0800-0576).

Ik dus eerst 10minuten aan de telefoon via het 0900 nummer, want er was nog geen abbonement aangemaakt? (Kan dit dan niet via internet?). Ik moest mijn telefoonnummer intypen volgens het automatisch bericht, en het eerste wat de telefoniste aan me vroeg was of ik mijn telefoonnummer wou opnoemen?

Intotaal heb ik 3x mijn adresgegevens en telefoongegevens moeten geven. (Een gesprekje van €6,-)
Ook heb ik mijn smartcard nummer moeten geven, toen zei de telefoniste dat het ongeveer een uur duurt voordat mijn zenders actief waren, maar ik moest ook nog het 0800 nummer bellen om mijn smartcard te activeren? Zodoende ik dat dus gedaan, en de automatische computer kon mij vertellen dat het 5 minuten kan duren voordat de zenders actief waren?

Allemaal heel raar geregeld. Uiteindelijk duurde het een uur voordat de kanalen het deden.
Alleen vond ik het raar, ik had namelijk mijn normale antennekabel in mijn televisie en opeens deden de digitale kanalen het (met de smartcard erin natuurlijk). Dus ik dacht, hè hoe kan dat nou, dus ik de antenne van KPN + de antenne versterker aangesloten en dat gaf geen verschil. Is het nou echt nodig om die gare antenne neer te zetten? Zie geen verschil in het beeld.

Voorderest werkt het wel mooi, alle zenders zijn mooi gescaled, allemaal op 16:9.
En natuurlijk dat mooie extra kanaaltje :)

Ik heb dit i.v.m een LG 32lg3000 en het ziet er allemaal mooi uit, iets beter dan analoog, en het geluid is stukken beter dan het analoge signaal.

Zoals ik al las is het zappen traag, ik stoor me hier niet zo erg aan, het duurt ongeveer 3-4 secondes. Maar ik kijk toch altijd via de EPG, veel handiger.

Als laatste lag er vandaag een envelop in de bus van KPN, met daarin:
De brief om de €90 retour te krijgen (addertje onder het gras: dit kan pas na de proefperiode, en dan heb je 2 maanden om het te doen, anders geldt het niet meer en je krijgt het geld pas dan na 6 weken teruggestort).

Hopelijk heb ik nog wat mensen hiermee kunnen informeren zoniet, dan heb ik mijn best gedaan om mijn ervaring hier te posten.

• giant2000
D-e-n schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:07:
[...]

Tnx. Ik ben wel eens benieuwd hoe het er op een 37 inch nu eigenlijk uitziet :)
Mijn email heb ik even zichtbaar in m'n profiel gezet.

Welke kaart (of twee kaarten) heb je eigenlijk?
Ik heb 6 TS samples naar je verzonden.
Ik heb een Firedtv T/CI kaart van digital everywhere.

2,00 m. + begane grond

• giant2000
Bedankt!
lvrijn schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:19:
Alleen vond ik het raar, ik had namelijk mijn normale antennekabel in mijn televisie en opeens deden de digitale kanalen het (met de smartcard erin natuurlijk). Dus ik dacht, hè hoe kan dat nou, dus ik de antenne van KPN + de antenne versterker aangesloten en dat gaf geen verschil. Is het nou echt nodig om die gare antenne neer te zetten? Zie geen verschil in het beeld.
Je woont waarschijnlijk heel dicht bij de zender dat je deze kan ontvangen via de kabel. Dat had je vroeger toen de kanalen nogf analoog waren ook, zij het met veel sneeuw. Digitale tv heeft geen sneeuw, het is er of het is er niet. Ik zou toch liever de digitenne antenne gebruiken .

2,00 m. + begane grond

• D-e-n
giant2000 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:31:
[...]

Ik heb 6 TS samples naar je verzonden.
Ik heb een Firedtv T/CI kaart van digital everywhere.
Tnx!!! Ik heb er nog maar drie binnen (upc ;-) ) maar hier heb ik zeker wat aan. Is er overigens een verschil qua kwaliteit tussen zenders? Ik zag nu het voorbeeld van Eurosport en Canvas en dat valt me echt 100% mee eigenlijk. Alles hangt af van de ontvangst natuurlijk maar dit is echt stukken beter dan analoog en er wordt nogal eens anders beweerd.

Ik heb nu mijn upc-doos via s-video (converter ertussen) aangesloten op een Hauppauge en hoewel het beeld dan best goed is heb je zo nu en dan toch iets van een irritante ghosting. In ieder geval bedankt. Voor mij een reden om me toch wat verder te verdiepen in de Digital Everywhere spullen of zo'n Terratec kaart met CI-module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
giant2000 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:19:
[...]

Je woont waarschijnlijk heel dicht bij de zender dat je deze kan ontvangen via de kabel. Dat had je vroeger toen de kanalen nogf analoog waren ook, zij het met veel sneeuw. Digitale tv heeft geen sneeuw, het is er of het is er niet. Ik zou toch liever de digitenne antenne gebruiken .
Ik zou dan een coaxverlengkabel pakken en 12,5cm mantel strippen. Als het signaal echt zo sterk is volstaat het waarschijnlijk om dat dan achter de TV te proppen. Heb je ook de powerinserter niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
D-e-n schreef op donderdag 18 december 2008 @ 23:04:
[...]

Tnx!!! Ik heb er nog maar drie binnen (upc ;-) ) maar hier heb ik zeker wat aan.
Ik heb er 7 naar je verstuurd.
Is er overigens een verschil qua kwaliteit tussen zenders? Ik zag nu het voorbeeld van Eurosport en Canvas en dat valt me echt 100% mee eigenlijk. Alles hangt af van de ontvangst natuurlijk maar dit is echt stukken beter dan analoog en er wordt nogal eens anders beweerd.
Jazeker! Bouquet 1 hoeft de bitrate maar met 4 zenders te delen en is bovendien vrij te ontvangen, bouquet 2 met 5 en bouquetten 3 en 4 met 8 zenders. In 1 zitten de publieke zenders, in 2 de meeste uit de RTL/SBS familie, en in 3 en 4 de overige kanalen waaronder de Belgen en Eurosport. De toegevoegde radiokanalen zijn volgens mij verwaarloosbaar. De ontvangst is onbelangrijk bij digitale tv: bij 65% ontvangststerkte heb je net zo'n goed beeld als 100%. Alleen is de kans op artifacts (blokjes in beeld bij storingen) wat groter.

[ Voor 9% gewijzigd door giant2000 op 19-12-2008 08:25 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
giant2000 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:23:
[...]

Jazeker! Bouquet 1 hoeft de bitrate maar met 4 zenders te delen en is bovendien vrij te ontvangen, bouquet 2 met 5 en bouquetten 3 en 4 met 8 zenders.
Moet je er wel bijzeggen dat één en twee 15mbit/s zijn en drie en vier op 20mbit/s uitkomen. Anders zouden die 8 zenders wel heel slecht worden. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 19-12-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:58:
[...]

Moet je er wel bijzeggen dat één en twee 15mbit/s zijn en drie en vier op 20mbit/s uitkomen. Anders zouden die 8 zenders wel heel slecht worden. :P
Bedankt W3ird_N3rd

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag deze niet in de OP staan. Misschien heeft het toegevoegde waarde.

TV's met ingebouwde Digitenne ontvanger

Ik ben van plan Digitenne aan te schaffen met de starterskit in een TV met ingebouwde DVB-T tuner.(T240HD) Dit wil ik later koppelen aan een EEE-Box B204 of B-206 met het liefst mediaportal.

Maar ik kom er niet helemaal uit welke USB apparatuur je het beste zou kunnen gebruiken om programma's te kunnen opnemen en afspelen. En als je op die manier gaat aansluiten je ook de mogelijkheid behoud om gewoon zonder de pc aan TV kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:42:
Ik zag deze niet in de OP staan. Misschien heeft het toegevoegde waarde.

TV's met ingebouwde Digitenne ontvanger

Ik ben van plan Digitenne aan te schaffen met de starterskit in een TV met ingebouwde DVB-T tuner.(T240HD)
Staat nu onder de tabel, maar volgens mij hebben we hier al meer TV's getest. :P
Dit wil ik later koppelen aan een EEE-Box B204 of B-206 met het liefst mediaportal. Maar ik kom er niet helemaal uit welke USB apparatuur je het beste zou kunnen gebruiken om programma's te kunnen opnemen en afspelen. En als je op die manier gaat aansluiten je ook de mogelijkheid behoud om gewoon zonder de pc aan TV kan kijken.
Onder welk OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen van de asus site dat de B-204 & B-206 standaard met XP-Home en een afstandbediening worden geleverd. Ondertussen heb ik op de mediaportal site een tabel gevonden met ondersteunende USB tuners. Ik hoop het werkend te krijgen met een USB Dual-Tuner.

Het enige wat ik mij nog afvraag is hoe je op deze manier ook nog zonder de pc aan tv kan kijken. Dus door gewoon de interne tuner te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Sinds vorige week is Digitenne overgezet naar de nieuwe mast in Amsterdam. Misschien heeft dat invloed op je ontvangst. :)
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:35:
Ik heb begrepen van de asus site dat de B-204 & B-206 standaard met XP-Home en een afstandbediening worden geleverd. Ondertussen heb ik op de mediaportal site een tabel gevonden met ondersteunende USB tuners. Ik hoop het werkend te krijgen met een USB Dual-Tuner.
Je moet de smartcard ook nog ergens kwijt. Onder Windows kan je een Anysee gebruiken, onder Linux kom je waarschijnlijk uit op een Phoenix kaartlezer bij gebrek aan PCI-sloten..
Het enige wat ik mij nog afvraag is hoe je op deze manier ook nog zonder de pc aan tv kan kijken. Dus door gewoon de interne tuner te gebruiken.
Gewoon overschakelen naar de interne tuner van je TV.

[ Voor 38% gewijzigd door Mentalist op 21-12-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:41:
[...]

Je moet de smartcard ook nog ergens kwijt. Onder Windows kan je een Anysee gebruiken, onder Linux kom je waarschijnlijk uit op een Phoenix kaartlezer bij gebrek aan PCI-sloten..

[...]

Gewoon overschakelen naar de interne tuner van je TV.
Voor de smartcard wou ik het starters pakket met cam-module gebruiken om in het CI-slot van de tv te steken. En dan de USB dual -tuner op de EEE-Box aan te sluiten. Of zie ik iets over het hoofd?

Moet je dan handmatig overschakelen (de spriet steeds uit de USB naar de TV) of kan je meerdere sprieten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:11:
[...]

Voor de smartcard wou ik het starters pakket met cam-module gebruiken om in het CI-slot van de tv te steken. En dan de USB dual -tuner op de EEE-Box aan te sluiten. Of zie ik iets over het hoofd?

Moet je dan handmatig overschakelen (de spriet steeds uit de USB naar de TV) of kan je meerdere sprieten gebruiken?
Meerdere kan. Of je kan een spriet splitten of doorlussen.

Maar waar ga je dan een USB dual tuner met CI of smartcardslot kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
W3ird_N3rd schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:18:
[...]

Meerdere kan. Of je kan een spriet splitten of doorlussen.

Maar waar ga je dan een USB dual tuner met CI of smartcardslot kopen?
Zijn die er überhaupt? Volgens mij heeft hij niet in de gaten dat je dan ook weer twee smartcards nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

*** Kom er nu achter dat ik een Technicrypt CX kaart heb gekocht, en dat die blijkbaar niet werkt in mijn A756 Samsung. Ik was in de veronderstelling dat een Conax kaartje wel zou werken, maar helaas.

Hopelijk kan ik hem nog kan ruilen dan, of als iemand hier interesse heeft is het ook goed uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik iets over het hoofd zie en die setup niet kan. Want kan je als je deze starterkit koopt met bijvoorbeeld deze dual-tuner. Kan je dan het signaal via je tv naar de pc brengen? Je hebt zeker per tuner (TV & USB) een cam module met smartcard nodig? Als je beide fuctionaliteiten wilt gebruiken? Dus tv kijken zonder en met PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:32:
Ik denk dat ik iets over het hoofd zie en die setup niet kan. Want kan je als je deze starterkit koopt met bijvoorbeeld deze dual-tuner. Kan je dan het signaal via je tv naar de pc brengen? Je hebt zeker per tuner (TV & USB) een cam module met smartcard nodig? Als je beide fuctionaliteiten wilt gebruiken? Dus tv kijken zonder en met PC.
Nee, het signaal kan niet van je tv naar je pc. Als je die starterskit koopt dan kun je bij een tv met een ingebouwde tuner in ieder geval gewoon tv kijken maar meer ook niet.

Tv-tuners voor de pc (PCI of USB) moet je net als je tv aansluiten op de antenne. En van je pc kan het beeld dan naar de tv. Net als bij de tuner in je tv heb je een smartcard nodig om de gecodeerde kanalen te kunnen bekijken zoals bijvoorbeeld de Nederlandse commerciële zenders. Bij zo'n Terratec USB-kaartje zul je dan ook nog een aparte CI-module en een Conax-cam moeten aanschaffen om je smartcard in te steken.
Ik betwijfel overigens of dat met die Dual-tuner die jij als voorbeeld geeft gaat werken want dat zou inhouden dat je twee extra CI-modules middels USB op je pc zou moeten aansluiten. Je hebt van Terratec wel dit pakketje waarmee je een enkele tuner met alles erop en eraan hebt. Als je toch gewoon tv kijkt met de tuner in je tv zou dat wellicht volstaan. Dan is je pc gewoon een soort van videorecorder.

Zelf ben ik overigens ook naar dit soort oplossingen aan het kijken voor mijn media center pc. Maar naast die Terratec-spullen kijk ik dan ook naar de (prijzige......) kaartjes van Digital Everywhere die ook in Windows Media center aan de gang te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
D-e-n schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:54:
[...]
Ik betwijfel overigens of dat met die Dual-tuner die jij als voorbeeld geeft gaat werken want dat zou inhouden dat je twee extra CI-modules middels USB op je pc zou moeten aansluiten.
Dat vraag ik mij ook af. De decodering moet namelijk plaatsvinden vóór de ontvanger. Op jouw manier komt het signaal binnen op die USB ontvanger en daarna zou je pas kunnen decoderen en dat gaat gaat niet.
Je zal dus altijd een tv kaart mét CI moeten hebben. Bovendien is de conax codering van Digitenne erg zinnig. En dus kom je op een Firedtv of een Anysee uit. Of zij er nog meer modellen?

2,00 m. + begane grond

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.