Graag zou ik jullie advies willen over het volgende:
Mijn moeder heeft 5 jaar geleden een (ondertussen) oude topfield tuner gekocht en deelt een abonnement samen met de buurman (jaja...)
Dat was dus -oude- digitenne, maar buurman heeft laatst nieuwe kaartjes gekregen van KPN, gezien digitenne in 5 jaar toch wat veranderd is. Of hij hier ook nieuwe kastjes bij heeft gekregen, is mij de vraag, mn moeder werkt iig nog met een oud kastje en betaald 3 euro in de maand aan de buurman.
Nu heeft mijn moeder een mooie Samsung 32" full HD gekocht met ingebouwde DVB-T tuner (verrassing!

).
Als ik de antenne direct aansluit op de TV, super mooi scherp beeld op ned. 1,2,3 maar kom een CAM module te kort...
Bdw, het lampje van de antenne brandt NIET, heb wel signaal op de commerciele zenders, maar goed, geen CAM module
Dus wij maar eens terug naar de BCC en spraken met volgens mij dezelfde verkoper uit
deze post.
Volgens hem maakt het geen donder uit of we de tv nu aansluiten met de CAM module (starterspakket) of via een dure scartkabel...
Ik ga dus liever voor een module... maar... wat is de goedkoopste werkende manier voor ons???
Ik heb de volgende opties:
1. Losse CAM module kopen van ong. 40 euro, mijn vraag: heb ik dan nog een adapter nodig voor de antenne???
(volgens verkoper wel, maar die geloof ik niet helemaal met zn praatjes en ik lees hier ook berichten dat het bij de ene tv ook zonder werkt, en de ander het wel nodig heeft).
2. Een starterskit bij KPN kopen (90 euro...)
3. Kijken of de buurman een nieuwe tuner heeft, als dit niet zo is: kijken of hij bij zn abonnement de 'gratis' starterskit kan regelen?
4. De buurman zn kaartje terug geven en mn moeder een nieuw abonnement af laten sluiten (4,50 in de maand duurder uit + 20 euro aansluit kosten)
Wat adviseren jullie ons???
edit:
Ps. ik heb zelf ook digitenne thuis, 2 tuners, maar eind juli pas afgesloten... ik heb al geprobeerd een huurtuner in te ruilen voor een starterskit met module, maar de primafoon verkoper vertelde mij dat ik moest wachten tot het eind van mn jaar abonnement en als ik dan nog een starterskit wilde, weer een nieuw abonnement moest afsluiten a 20 euro.... schiet dus niet op