Het grote Digitenne topic deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 124.861 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:05
giant2000 schreef op maandag 22 december 2008 @ 08:06:
[...]

Dat vraag ik mij ook af. De decodering moet namelijk plaatsvinden vóór de ontvanger. Op jouw manier komt het signaal binnen op die USB ontvanger en daarna zou je pas kunnen decoderen en dat gaat gaat niet.
Je zal dus altijd een tv kaart mét CI moeten hebben. Bovendien is de conax codering van Digitenne erg zinnig. En dus kom je op een Firedtv of een Anysee uit. Of zij er nog meer modellen?
Die losse module van Terratec werkt wel met hun eigen kaarten. Zo staat het ook op de site. Je hebt het complete pakket (Pay-tv) met tuner en module en CAM wat ik al aanhaalde en je kan een losse CI-module aanschaffen (PCI of USB) voor één van de andere Terratec kaarten. Je hebt ook zo'n module voor Hauppauge kaarten maar daar zitten wat haken en ogen aan dacht ik.

Over Anysee heb ik slechte verhalen gehoord voor wat betreft de software. Die van Terratec schijnt beter te zijn maar als je persé Mediacenter wilt gebruiken dan zit je aan de Firedtv of Flpoppydtv vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:19:
Die losse module van Terratec werkt wel met hun eigen kaarten. Zo staat het ook op de site. Je hebt het complete pakket (Pay-tv) met tuner en module en CAM wat ik al aanhaalde en je kan een losse CI-module aanschaffen (PCI of USB) voor één van de andere Terratec kaarten. Je hebt ook zo'n module voor Hauppauge kaarten maar daar zitten wat haken en ogen aan dacht ik.
Ik overweeg ook om een Terratec Cinergy DT USB + Terratec CI USB aan te schaffen. Om meer duidelijkheid te krijgen heb ik gebeld met Terratec Presales. Daar vertelden ze dat het 'in principe' werkt met Digitenne, maar met 1 CI module kun je 1 kanaal decrypten dus om volledig gebruik te maken van de DT moet je 2 CI modules aanschaffen. Dan ben ik totaal zo'n 49+2x84=215 euro kwijt want bijna net zoveel is als 2 Anysee tuners.
D-e-n schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:19:
Over Anysee heb ik slechte verhalen gehoord voor wat betreft de software. Die van Terratec schijnt beter te zijn maar als je persé Mediacenter wilt gebruiken dan zit je aan de Firedtv of Flpoppydtv vast
Op de website van Terratec staan BDA drivers voor de Cinergy DT dus dit zou ook met MCE moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:05
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:53:
[...]

Ik overweeg ook om een Terratec Cinergy DT USB + Terratec CI USB aan te schaffen. Om meer duidelijkheid te krijgen heb ik gebeld met Terratec Presales. Daar vertelden ze dat het 'in principe' werkt met Digitenne, maar met 1 CI module kun je 1 kanaal decrypten dus om volledig gebruik te maken van de DT moet je 2 CI modules aanschaffen. Dan ben ik totaal zo'n 49+2x84=215 euro kwijt want bijna net zoveel is als 2 Anysee tuners.
Werkt dat met twee van die modules op één zo'n dubbele tuner of heb je dat gevraagd? Hoe weet zo'n tuner welke module hij moet hebben?
Op de website van Terratec staan BDA drivers voor de Cinergy DT dus dit zou ook met MCE moeten werken.
In de Hardware.info heb ik gelezen dat het alleen werkt voor ongecodeerde kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ga denk ik de Digitenne startkerskit maar kopen, maar ik kan nergens vinden welke CAM module daar in zit. Blijkbaar werkt mijn huidige (Technicrypt CX) niet met mijn Samsung LE40A756, dus ik weet nu niet of zo'n kaart in dat pakket zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Exorcist schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:25:
Ik ga denk ik de Digitenne startkerskit maar kopen, maar ik kan nergens vinden welke CAM module daar in zit. Blijkbaar werkt mijn huidige (Technicrypt CX) niet met mijn Samsung LE40A756, dus ik weet nu niet of zo'n kaart in dat pakket zit?
Als ik naar de topicstart kijk heb ik de indruk dat de Technicrypt het inderdaad over het algemeen niet doet in Samsung, en SCM wel. In de starterskit zit afaik de SCM. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

W3ird_N3rd schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:26:
[...]

Als ik naar de topicstart kijk heb ik de indruk dat de Technicrypt het inderdaad over het algemeen niet doet in Samsung, en SCM wel. In de starterskit zit afaik de SCM. :)
Top. Ik zie dat Satellite City een SCM aanbiedt, en dan neem ik daar een Konig power-inserter bij. Áls de Postbank besluit online betalingsverkeer weer toe te staan..zootje daar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:29:
[...]

Top. Ik zie dat Satellite City een SCM aanbiedt, en dan neem ik daar een Konig power-inserter bij. Áls de Postbank besluit online betalingsverkeer weer toe te staan..zootje daar :+
In de starterskit zit toch al een power-inserter? En bij Foka is de starterskit nog 10 euro goedkoper. Toch meegenomen.

Product Omschrijving
Digitenne starterskit om b.v. uw Sony Bravia, Samsung, Philips LCD TV's of plasma met ingebouwde DVB-T ontvanger geschikt te maken voor Digitenne van KPN.
Werkt ook met andere merken TV's.
Inhoud:
# Digitenne smartcard
# Antenne
# Powerinserter incl. adapter
# Conax CAM
# Quick Reference Guide

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:29:
[...]

Ik zou gaan voor de SMIT CAM, Scheelt je 11 Euro en is echt een perfect ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik overstap van de standaard digitenne decoder via scart naar een CAM-module via de DVB-t mogelijkheid van mijn LCD komt dat het beeld sterk ten goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Het zal wel iets beter zijn maar verwacht er geen wonderen van, zoveel scheelt het niet.
Vaak krijg je er kleine ongemakken voor terug zoals traag zappen en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Edje_Kroketje schreef op maandag 22 december 2008 @ 17:44:
[...]

Ik zou gaan voor de SMIT CAM, Scheelt je 11 Euro en is echt een perfect ding
Ah, thanks..had echter al een SCM 4.0 besteld en morgen binnen..moet hier wel All You Need is Love kunnen kijken de 24ste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:46:
[...]

Ah, thanks..had echter al een SCM 4.0 besteld en morgen binnen..moet hier wel All You Need is Love kunnen kijken de 24ste ;)
Ja, anders ruzie thuis *O* :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vind het zelf ook leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keltie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
Mensen, ik heb al wel het één en ander bekeken op internet maar ik vind geen bevredigend antwoord.
Ik heb een Sharp Aquos tv (LC-46XD1E .. http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/sharp-lc-46xd1e-lcd-tv/) en kijk tv via Digitenne. Nu loopt dit dus via een decoder -> SCART -> TV maar ik heb een DVB-T tuner erin zitten dus zou daar een CA Card voor kunnen kopen en dan Digitenne via die CA Card kunnen kijken.

Op internet word dus veel gepraat over een CONAX Card, wat kan kloppen want die kreet zie ik ook regelmatig in de instellingen van de decoder, maar in de handleiding van m'n TV staat het volgende:

CA system supported by
Crypto Works
Aston CAM
VIAccess
Nagra Vision
Irdeto
MR CAM
NOTE

Betekend dit dat ik er dus geen CONAX Card in zou kunnen stoppen en dus geen Digitenne op m'n tv zou kunnen binnenhalen? Of toch stug zo'n Card kopen en TV kijken maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat zijn de coderings standaarden en wellicht wat producentnamen. Je moet erop letten dat je een cam koopt die ondersteund wordt en dat de cam de CONAX decodering software heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keltie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
LCD_viewer schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:04:
Dat zijn de coderings standaarden en wellicht wat producentnamen. Je moet erop letten dat je een cam koopt die ondersteund wordt en dat de cam de CONAX decodering software heeft.
Ah, dus het kan goed zijn dat 1 van de onderstaande merken wel CONAX decodering software heeft?
Crypto Works
Aston CAM
VIAccess
Nagra Vision
Irdeto
MR CAM
NOTE

Dat werd mij namelijk niet duidelijk door berichten als "Irdeto is geen CONAX" en dergelijke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Irdeto is ook een coderings standaard.

Sommige cams kunnen meerdere coderingen ingeprogrammeerd hebben, goed voorbeeld is de alphacrypt Classic. Deze heeft irdeto wat de kabelmonopolisten gebruiken en ook conax.
Conax is vnl. in gebruik voor scandinavische satteliet-zenders en nu ook al een paar jaar door KPN in gebruik voor het coderen van de commerciele kanalen.

Kijk in de startpost welke cams er allemaal op toestellen getest zijn, dat helpt je wat in de richting en vraag om een cam met conax ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nou, mn SCM kaartje zit erin en wordt wél herkend, in tegenstelling tot mn Technicrypt.

Heb nu alleen weer het volgende probleem : ik heb vanaf de TV in de woonkamer een 20m COAX kabel naar zolder gelegd, en daar de antenne op aangesloten van Digitenne. Ik krijg dus echter gewoon geen signaal, TV meldt : "geen of zwak signaal".

De antenne heeft power middels een König power inserter, en het boeltje werkt wel als ik een korte kabel gebruik en de antenne in de woonkamer zet. Ik "moet" echter de antenne op zolder hebben voor ontvangst, maar ik dacht dat een 20m kabel niet echt een probleem zou zijn.

Heb er inmiddels een meter of 4 vanaf gehaald, maar nog steeds niets. Iemand tips of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:56:
Nou, mn SCM kaartje zit erin en wordt wél herkend, in tegenstelling tot mn Technicrypt.

Heb nu alleen weer het volgende probleem : ik heb vanaf de TV in de woonkamer een 20m COAX kabel naar zolder gelegd, en daar de antenne op aangesloten van Digitenne. Ik krijg dus echter gewoon geen signaal, TV meldt : "geen of zwak signaal".

De antenne heeft power middels een König power inserter, en het boeltje werkt wel als ik een korte kabel gebruik en de antenne in de woonkamer zet. Ik "moet" echter de antenne op zolder hebben voor ontvangst, maar ik dacht dat een 20m kabel niet echt een probleem zou zijn.

Heb er inmiddels een meter of 4 vanaf gehaald, maar nog steeds niets. Iemand tips of ideeën?
Hebje wel gecontroleerd of het lampje op de antenne brand met die lange kabel aangesloten? 20 meter redelijke coax maakt niet het verschil tussen wel of geen ontvangst. Als ik aanhet testen ben op zolder zit er ook 20 meter tussen en dan ontvang ik met de standaard KPN antenne gewoon Wesel op 60 km afstand goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Edje_Kroketje op 24-12-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Edje_Kroketje schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:13:
[...]

Hebje wel gecontroleerd of het lampje op de antenne brand met die lange kabel aangesloten?
Ja, dat ledje brandt gewoon. De power inserter zit wél op het laatste gedeelte zeg maar, dus eerst die 16m COAX, dan de inserter, dan de antenne. Zou de inserter meer richting de TV moeten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:16:
[...]

Ja, dat ledje brandt gewoon. De power inserter zit wél op het laatste gedeelte zeg maar, dus eerst die 16m COAX, dan de inserter, dan de antenne. Zou de inserter meer richting de TV moeten??
Ik zou hem achter de tv (tijdelijk) zetten. Waarom? je ziet dat meteen of je kabel goed is. Als er iets mis met die 16 meter kabel is dan gaat het lampje niet aan.

[ Voor 1% gewijzigd door Edje_Kroketje op 24-12-2008 11:20 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Edje_Kroketje schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:19:
[...]

Ik zou hem achter de tv (tijdelijk) zetten. Waarom? je ziet dat meteen of je kabel goed is. Als er iets mis met die 16 meter kabel is dan gaat het lampje niet aan.
Ik had daar serieus nog niet bij stilgestaan..goede tip, thanks!

/edit

Krijg dus inderdaad ook geen signaal met de inserter beneden bij de TV, dus iets met de kabel. Zou het de lengte zijn? Ik heb de kopjes al opnieuw gemonteerd :/

/edit 2

Wat een brakke power inserter zeg. Op een bepaald moment kreeg mn antenne geen stroom meer, na wat heen en weer wiebelen. Nu doet het ding niets meer.

/edit 3

Satellite City gemaild over de inserter, en krijg een nieuwe toegestuurd. Dat vind ik wel service _/-\o_

Moet voor nu wel een tussenoplossing zien te vinden, het liefst kijk ik vanavond beneden even TV :+

[ Voor 45% gewijzigd door Exorcist op 24-12-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
LCD_viewer schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:04:
Volgens KPN zelf werkt de SCM niet goed in Sharp TV's.
Keltie schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:25:
[...]

Ah, dus het kan goed zijn dat 1 van de onderstaande merken wel CONAX decodering software heeft?
Crypto Works
Aston CAM
VIAccess
Nagra Vision
Irdeto
MR CAM
NOTE

Dat werd mij namelijk niet duidelijk door berichten als "Irdeto is geen CONAX" en dergelijke..
Cryptoworks = Philips Cryptoworks
Aston = Seca
Viaccess = Viaccess
Nagra=Nagra
Irdeto=Irdeto
MR CAM=Misschien Matrix Reloaded/Revolutions/Reborn. Is programmeerbaar en kan diverse bekende coderingen aan waaronder Conax, maar dan heb je wel apparatuur nodig om hem te programmeren anders doet hij alleen Seca.
NOTE=????

De meest bekende Conax CAM is van SCM en die zit ook in de KPN starterskit. Maar KPN geeft zelf al aan dat die niet goed werkt in TV's van Sharp en hij staat ook niet in jouw lijst. Ik zou je dus aanraden een andere CAM te zoeken die Conax aankan. Mogelijkheden zijn de Technisat Technicrypt CX (een zekere Exorcist hier heeft er een te koop :P), de Alphacrypt (duur), de SMIT CAM (zie dvbshop.net), Conax MPEG4 NP4 Neotion Processor HDTV (ook bij dvbshop.net, hier zijn afaik geen ervaringen mee en MPEG4 is geen voordeel hier dus ik zou hem niet aanraden) en nog een sloot programmeerbare CAMs (Xcam, Matrix, Dragon/T-rex.

Zonder bekende ervaringen is van geen enkele CAM te garanderen dat hij het doet in je Sharp dus het is een beetje gokken. Van de SCM weet je van KPN al dat die het waarschijnlijk niet gaat doen. Technicrypt en SMIT zijn goede gokken. Mocht je een programmeerbare CAM willen proberen dan zou ik er eentje 2dehands op de kop tikken (check sat4all vraag/aanbod fora) waar al geschikte software voor Conax kaarten inzit. Let op dat niet alle programmeerbare CAMs de smartcard kunnen updaten. Een Xcam heb je 2dehands voor ongeveer 2 tientjes normaal al. De Xcam is qua compatibiliteit met ontvangers ook heel goed. Van de Matrix is bekend dat lang niet alle software ervoor goed werkt met Digitenne dus zou je er een moeten hebben die met Digitenne is getest. Tenslotte is er als last resort nog de Alphacrypt Classic: ook een goede gok maar duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:15:
Werkt dat met twee van die modules op één zo'n dubbele tuner of heb je dat gevraagd? Hoe weet zo'n tuner welke module hij moet hebben?
Ja dat heb ik nagevraagd. De call center medewerker van Terratec Presales zei dat 2 CI modules met een Dualtuner werkt. Hoe precies weet ik niet.
Bedankt voor de tip van Hardware.info.

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:23:
[...]
Krijg dus inderdaad ook geen signaal met de inserter beneden bij de TV, dus iets met de kabel. Zou het de lengte zijn? Ik heb de kopjes al opnieuw gemonteerd :/
De lengte is het zeker niet, die stroom is maar 25mA.
Moet voor nu wel een tussenoplossing zien te vinden, het liefst kijk ik vanavond beneden even TV :+
Heb je niet een normale digitenne ontvanger ergens liggen? Die kan je prima als powerinserter gebruiken.
Als de antenne geen spanning krijgt dan werkt hij niet als een normale antenne maar juist als een verzwakker.
Ik zie hier wel eens dingetjes voorbij komen om iets snel zelf te maken, zoals iets met coax en dan stuk afscherming verwijderen, maar kan het niet vinden in de Topicstart. Misschien dat iemand je verder kan helpen. ook kan je proberen in het vrouwtje wat op zolder ligt een stukje draad te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birello
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik ga volgende week mijn nieuwe Panasonic 37PX80 ophalen. Ik zat eerst op het spoor van upc maar het prijsverschil in combinatie met het gratis proberen-aspect van digitenne en het feit dat ik het nog snel even voor het weekend wilde regelen, hebben me doen besluiten het te proberen. Ik had toen echter nog niet uitgebreid gelezen over de digitenne ervaringen want dan denk ik dat ik misschien anders had beslist. Ik werd tenminste niet vrolijk van de toch vele negatieve ervaringen die ik vanavond las over digitenne (vooral in andere fora gelezen, in dit topic gaat het naar mijn gevoel toch meer over de technische (on)mogelijkheden) en dan wordt er vaak de link gelegd dat de combinatie digitenne met een groot toestel geen gelukkige is. Ik heb zelfs in één post gelezen dat er op de verpakking van digitenne zou staan dat 32inch de maximale maat is voor optimaal beeld. Zal misschien als het zo is een opmerking zijn geweest uit de begintijd???? Ik wil gewoon optimaal beeld binnen de mogelijkheden en als dit dan wel €10 - 15 per maand meer moet kosten so be it.

Een paar vragen:

- in een ander forum werd verwezen naar de site van sat4all.com voor een overzicht van de plekken waar de digitenne zendmasten staan (in sommige posts werd gemeld dat een gunstige woonsituatie t.o.v. de zendmast positief kan bijdragen aan de beeldkwaliteit). De link naar het overzicht en het overzicht ben ik op die site niet tegengekomen. Iemand een tip waar hier informatie over te vinden is (buiten de kpn zelf)
- Het wordt mijn eerste plasma en digitale kijkervaring. Nu vraag ik mij af wat mijn ijkpunt moet zijn bij de ditale tv-ontvangst? Moet dit vergelijkbaar zijn aan dvd-kwaliteit en moet ik dus geen genoegen nemen als digitenne mij dit niet 100% biedt en dus upc maar eens proberen?
- ik woon in Son (bij Eindhoven) dus als er forumleden zijn die in de buurt wonen dan hoor ik graag hun ervaringen. Uiteraard ben ik ook benieuwd naar de ervaring van anderen. Ik ben het stukje begonnen dat ik niet vrolijk werd van. Relativerend ingesteld als ik ben, en gezien het feit dat het in dit topic vooral over de technische mogelijkheden/onmogelijkheden gaat ben ik toch geneigd te denken dat er ook genoeg mensen moeten zijn (met grote schermen) die wel positieve ervaringen hebben. Anders had het in dit topic alleen maar over de negatieve kwaliteit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Ik heb een 42 inch Philips LCD en zit ongeveer op een meter of 5 afstand te kijken. Ik heb Digitenne met de Topfield PVR van KPN wij zijn tevreden kijkers.
Wat beftreft de beeldkwaliteit die is altijd hetzelfde, ongeacht of je gunstig of ontgunstig woont. Zodra je beeld hebt, is de beeld- en geluidskwaliteit maximaal.
Wat wel afhankelijk van je woonsituatie zou kunnen zijn is de ontvangstkwaliteit. Als die niet goed is zou je een wat haperend beeld en geluid kunnen krijgen. Als dit komt omdat de ontvangst binnen niet goed is maar bijvoorbeeld buiten wel goed werkt (door de binnenantenne tijdelijk even buiten te zetten om te testen) dan krijg je meestal in overleg met de helpdesk een buitenantenne door KPN geleverd.

Je kan digitenne gewoon gratis 1 maand proberen dus waarom zou je van die mogelijkheid geen gebruik maken.
Het is wel bij de wat grotere schermen zo dat je er niet te dicht op moet gaan willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Birello schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 01:33:
- in een ander forum werd verwezen naar de site van sat4all.com voor een overzicht van de plekken waar de digitenne zendmasten staan
Die link staat onderaan de topicstart: "- Frequenties Digitenne incl. technische gegevens, plaatsnamen en foto's << tip!".
(in sommige posts werd gemeld dat een gunstige woonsituatie t.o.v. de zendmast positief kan bijdragen aan de beeldkwaliteit).
Niet juist. Slechte ontvangstkwaliteit kan wel tot haperen of wegvallen leiden, maar je kan er geen slechter beeld van krijgen.
- Het wordt mijn eerste plasma en digitale kijkervaring. Nu vraag ik mij af wat mijn ijkpunt moet zijn bij de ditale tv-ontvangst? Moet dit vergelijkbaar zijn aan dvd-kwaliteit en moet ik dus geen genoegen nemen als digitenne mij dit niet 100% biedt en dus upc maar eens proberen?
Een DVD blijft beter normaliter. Je moet dus geen DVD-kwaliteit verwachten. DVD's zijn vaak 8mbit/s, zelfs op de satelliet zie je dat niet veel. Er zijn ook nog andere factoren, maar het komt erop neer dat een DVD normaliter beter dan TV is.
- ik woon in Son (bij Eindhoven) dus als er forumleden zijn die in de buurt wonen dan hoor ik graag hun ervaringen.
<8km van Eindhoven oost, dat zal geen probleem zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Birello schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 01:33:
Ik heb zelfs in één post gelezen dat er op de verpakking van digitenne zou staan dat 32inch de maximale maat is voor optimaal beeld. Zal misschien als het zo is een opmerking zijn geweest uit de begintijd????
KPN beweert het hier over de starterskit. En de beeldkwaliteit van de Digitenne-kastjes is echt niet beter.
Ik wil gewoon optimaal beeld binnen de mogelijkheden en als dit dan wel €10 - 15 per maand meer moet kosten so be it.
Geen idee van de kosten en technische staat van het kabelnet in Son, maar op de meeste plaatsen krijg je tegenwoordig het beste beeld van digitale kabel, en daar betaal je dan ook voor.
NB als je optimale en betaalbare beeldkwaliteit wilt kun je ook overwegen een wat kleinere TV te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@giant2000

Ik zie hier dat je in het bezit bent van een floppydtv.
Is het mogelijk dat ik een stukje opgenomen tv kan krijgen, zodat ik kan zien wat de kwaliteit van deze kaart is.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben momenteel 3 van die digitenne kastjes en kaartjes thuis. Kan ik 1 van deze twee kastjes met kaart meenemen naar mijn nieuwe adres en daar gebruik maken van digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:14:
Wij hebben momenteel 3 van die digitenne kastjes en kaartjes thuis. Kan ik 1 van deze twee kastjes met kaart meenemen naar mijn nieuwe adres en daar gebruik maken van digitenne?
Geen probleem. Digitenne-signaal zit in de ether en is dus niet locatiegebonden :)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 21:44:
@giant2000

Ik zie hier dat je in het bezit bent van een floppydtv.
Is het mogelijk dat ik een stukje opgenomen tv kan krijgen, zodat ik kan zien wat de kwaliteit van deze kaart is.

Alvast bedankt
Ik heb laatst voor d-e-n wat opnames gemaakt, deze komen naar je toe zodra ik van de baas naar huis mag ;) !

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:14:
ja dat kan - er zit geen regio aan verbonden, kaartje doet het dus in heel Nederland (wel zo makkelijk op vakante).

/edit/ spuut11.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Over dat meenemen naar nieuwe adres: je moet natuurlijk wel dekking hebben ;)

Zijn er hier ook mensen die gebruik maken van een Omnimax antenne. Zoiets: http://www.arcade-electrics.co.uk/acatalog/t_omnimax.jpg

Ik heb nu zelf zo'n ding aan een Twinhan DVB-ter pci kaartje hangen en het werkt op zich wel, regio Dronten, maar af en toe toch wat hikjes. Helaas heb ik de versterker van dit apparaat niet meer (hij is inmiddels ook niet meer wit maar geel :P), maar ik vraag me af wat verder de ervaring met dergelijke antennes zijn.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike4066
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 16:33
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 04:17:
Hieronder een lijst met combinaties en hoe goed die werken, meer entries zijn welkom!
De Philips 26PFL7532 tv met de Conax 4.00 CI module van CardWriter werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren het digitenne starters pakket gekocht en aangesloten op 50' panasonic plasma via cam, 5 min werk. Het beeld is nagenoeg identiek aan upc analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Misschien handig om in de topicstart te vermelden:

De SCM CAM van KPN werkt prima in een Toshiba 40XF355 TV. Of hij ook 5V doet weet ik niet zeker. Het lampje op de antenne gaat niet branden, maar de ontvangst is beter dan wanneer ik de Samsung decoder gebruik waarbij het lampje wel gaat branden. :P Ik heb gewoon bijna 100% sterkte en kwaliteit. Het stottert of blokt ook werkelijk nooit.
Dan na te gaan dat de Samsung decoder dat voorheen dus wel allemaal deed.

De TV heeft overigens wel een instelling voor de antenne die je op passive of active kan zetten, maar het lampje gaat in geen van beide gevallen branden.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag digitenne, ik heb alleen een probleem met het bekijken van alle kanalen.

De volgende kanalen kan ik bekijken zonder problemen: RTL 4 - RTL 5 - SBS 6 - RTL 7 - NET 5
De volgende kanalen zijn van slechte kwaliteit tot compleet wegvallen: NED 1 - NED 2 - NED 3

De andere kanalen kan ik dus helemaal niet bekijken, als ik dit wil doen krijg ik de melding: Gekozen programma is niet afgestemd.

Ik maak gebruik van de Sony Bravia 40W4000 en het CAM pakket van KPN. (Volgens mij heb ik nog een pakket gekregen met de oude antenne trouwens, deze is niet aan het raam te bevestigen etc.)

Kan iemand mij vertellen waar dit mee te maken kan hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Brandt het lampje wel op je antenne?
Misschien heeft de TV het verkeerde regiopakket gekozen. Waar woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ik heb mijn Smit CAM omgeruild voor een SCM. Deze werkt perfect in zowel mijn 32pfl7803 als in mijn 32pfl9603.
De Smit CAM zou ik dus gewoon afraden voor de nieuwste lijn van Philips tv's.

(Voor de TS, de 7803 heeft ook geen 5v).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
Edje_Kroketje schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:22:
Brandt het lampje wel op je antenne?
Misschien heeft de TV het verkeerde regiopakket gekozen. Waar woon je?
Het lampje op mijn antenne brand, ik heb de wat in het pakket zat aangesloten zat zoals het hoort.
Ik woon in de gemeente Edam/volendam en zit volgens de helpdesk op de zendmast in hoorn. Ik had verwacht dat ze ook wel uitzonden via de zendmast die op ongeveer 1km vanaf mijn huis staat, dat is helaas niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hermedico schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:54:
[...]

Het lampje op mijn antenne brand, ik heb de wat in het pakket zat aangesloten zat zoals het hoort.
Ik woon in de gemeente Edam/volendam en zit volgens de helpdesk op de zendmast in hoorn. Ik had verwacht dat ze ook wel uitzonden via de zendmast die op ongeveer 1km vanaf mijn huis staat, dat is helaas niet het geval.
Hoorn zendt uit op kan. 39, 45, 34, 35 (resp. bouquet 1, 2, 3, 4)
kan. 39 = 1 = Ned 1/2/3, NH
kan. 45 = 2 = RTL4/5/7, SBS6, Net5
kan. 34 = 3 = TMF, MTV, Animal, CNN, BBC, NGC
kan. 35 = 4 = Veronica, RTL8, één, Canvas, Nick., Disc., Eurosport, Spice
Die moet je dus gewoon kunnen ontvangen; check of jouw ontvanger op de juist kanalen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
heb je op plaats 22 in de ontvanger RTV noord holland staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem...

Misschien al eerder besproken, maar lastig zoeken in 7 delen met 1000+ posts.

Ik ben in bezit van een Samsung twin-tuner. Pas verhuisd naar Alphen a/d Rijn en na herinstallatie vindt de tuner 25+ zenders, maar na opslaan zie ik alleen een beperkt aantal kanalen.

Na bestudering van dit forum blijkt dan dat ik alleen bouquet 1 en 4 ontvang; bouquet 2 en 3 dus niet.

Dacht in eerste instantie dat m'n smartcard defect was, daarna geprobeerd met een geleende smartcard en ook nog met een ander antenne > geen verschil.

Tuner defect? Of kan er nog wat anders aan de hand zijn?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Oude software waarschijnlijk.

Herstel de fabrieksinstallatie en voer de volgende kanalen HANDMATIG in. Dus de box niet laten scannen.

K24
K52
K57
K64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje_Kroketje schreef op woensdag 31 december 2008 @ 19:58:
Oude software waarschijnlijk.

Herstel de fabrieksinstallatie en voer de volgende kanalen HANDMATIG in. Dus de box niet laten scannen.

K24
K52
K57
K64
Bedankt, ga ik proberen maar dat wordt morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 16:45:
[...]

Hoorn zendt uit op kan. 39, 45, 34, 35 (resp. bouquet 1, 2, 3, 4)
kan. 39 = 1 = Ned 1/2/3, NH
kan. 45 = 2 = RTL4/5/7, SBS6, Net5
kan. 34 = 3 = TMF, MTV, Animal, CNN, BBC, NGC
kan. 35 = 4 = Veronica, RTL8, één, Canvas, Nick., Disc., Eurosport, Spice
Die moet je dus gewoon kunnen ontvangen; check of jouw ontvanger op de juist kanalen staat.
Mijn ontvanger staat op deze kanalen, dit is iig niet het probleem.
Ik kan sinds vanochtend de kanalen wel ontvangen, maar soms valt het geheel weg of word.

Als ik de antenne kabel eruit trek krijg ik de zelfde fout melding, kan ik er dus van uit gaan dat het signaal slecht is ? Toen ik de postcode check had gedaan kreeg ik een melding dat ik misschien een buitenantenne nodig zou hebben, en dat ik deze gratis zou krijgen.

Ik denk dat ik vrijdag maar is even kpn ga bellen.....
In iedergeval bedankt voor alle hulp tot nu toe, ik houdt jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
hermedico schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:54:
[...]
Ik had verwacht dat ze ook wel uitzonden via de zendmast die op ongeveer 1km vanaf mijn huis staat, dat is helaas niet het geval.
Op die mast wordt door KPN Digitenne alleen DVB-H uitgezonden. (TV op je mobiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Sinds vandaag heb ik ook bovenstaande problemen. Ned 1, 2 en 3 zijn voleldig weg gevallen. Alsmede TMF en MTV. Wat kan heir het probleem van zijn? De rest is bijna vol ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
--MeAngry-- schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:26:
Misschien handig om in de topicstart te vermelden:

De SCM CAM van KPN werkt prima in een Toshiba 40XF355 TV. Of hij ook 5V doet weet ik niet zeker. Het lampje op de antenne gaat niet branden, maar de ontvangst is beter dan wanneer ik de Samsung decoder gebruik waarbij het lampje wel gaat branden. :P Ik heb gewoon bijna 100% sterkte en kwaliteit. Het stottert of blokt ook werkelijk nooit.
Dan na te gaan dat de Samsung decoder dat voorheen dus wel allemaal deed.

De TV heeft overigens wel een instelling voor de antenne die je op passive of active kan zetten, maar het lampje gaat in geen van beide gevallen branden.
Waarschijnlijk is je signaal zò sterk dat de versterker over de zeik gaat en/of het signaal zo sterk maakt dat je ontvanger er niet meer mee overweg kan. In zo'n situatie is het inderdaad beter de versterker uit te zetten, zonder 5V werkt de versterker als een verzwakker en kan dan het signaal op een wat normaler niveau brengen.

CAM-tabel in de topicstart heeft wat updates gehad, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik word er een beetje moedeloos van..mn LE40A756, CAM kaart en Digitenne.

Ik moet nog wachten op een nieuwe König power inserter, omdat mijn TV geen 5v geeft op de antenne ingang.
In de tussentijd dacht ik slim te zijn : heb een tweeweg T-stukje op een Samsung decoder gezet, en aan de ene kant een antenne en aan de andere kant mijn 16m COAX kabel die naar de TV in de woonkamer loopt.

Mijn antenne krijgt direct stroom. Ook als ik er twee aansluit krijgen ze beiden sap. Maar, zodra ik de COAX kabel eraan knoop gaat het ledje op de antenne uit..

Wat doe ik toch verkeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Trekt 'ie em niet stiekem naar 2.5v omdat er nu ineens 2 apparaten aan hangen?

* spone niet erg veel verstand van stroom/volt heeft

offtopic:
djeez, 16m coax ;(

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

spone schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:22:
Trekt 'ie em niet stiekem naar 2.5v omdat er nu ineens 2 apparaten aan hangen?

* spone niet erg veel verstand van stroom/volt heeft

offtopic:
djeez, 16m coax ;(
Ik heb er nu ook maar 1 antenne aanhangen, dat was even puur ter test toen ik er twee had aangesloten.

Ja, 16m is veel maar ik lees her en der dat het echt niet overdreven veel is. Er ontstaat heus verlies, maar niet zo gek snel/veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Nu zet je dus 5V op je TV? Dat lijkt me niet slim.

Waarom lus je niet door met je decoder? Antenne in de antenneingang en TV op de loop van de decoder. Ik weet niet hoe die connector heet op de Samsung decoder, maar meestal zit hij boven of onder de antenneingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 18:29:
Nu zet je dus 5V op je TV? Dat lijkt me niet slim.

Waarom lus je niet door met je decoder? Antenne in de antenneingang en TV op de loop van de decoder. Ik weet niet hoe die connector heet op de Samsung decoder, maar meestal zit hij boven of onder de antenneingang.
Het probleem is dat ik helemaal geen gebruik wil maken van een decoder, dat is het hele idee van een CAM module. En ja, er moet 5v op die antenne-ingang komen te staan, want anders heeft het ding geen signaal :)

Ik had puur ter test zo eea aangesloten. Kwam er net nog wel achter dat ik één kant van de COAX connector had verprutst, er kwam een shielded draadje tegen de kern aan..

Maar goed, het werkt nu nog niet. Morgen heb ik mijn nieuwe power inserter en dan zal ik weer kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:11:
[...]

Het probleem is dat ik helemaal geen gebruik wil maken van een decoder, dat is het hele idee van een CAM module. En ja, er moet 5v op die antenne-ingang komen te staan, want anders heeft het ding geen signaal :)

Ik had puur ter test zo eea aangesloten. Kwam er net nog wel achter dat ik één kant van de COAX connector had verprutst, er kwam een shielded draadje tegen de kern aan..

Maar goed, het werkt nu nog niet. Morgen heb ik mijn nieuwe power inserter en dan zal ik weer kijken :)
Je kunt testen door de antenne op je decoder aan te sluiten en deze aan te zetten.
Naast de ingang van je decoder zit ook weer een uitgang, deze verbind je met je TV.
Nu heeft de antenne 5V en je TV niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Exorcist schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:11:
[...]

Je moet helemaal geen 5V op de antenne-ingang van je TV zetten. Daar zal je hooguit je TV mee mollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Zijn er mensen bij wie het ooit voorkomt dat je ineens alleen maar NED1, 2 en 3 en de lokale zender kunt ontvangen? Na het opnieuw zenders laten zoeken en een kwartier gewacht te hebben zijn dat nog steeds de enige waarbij ik beeld krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
JBS schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:33:
Zijn er mensen bij wie het ooit voorkomt dat je ineens alleen maar NED1, 2 en 3 en de lokale zender kunt ontvangen? Na het opnieuw zenders laten zoeken en een kwartier gewacht te hebben zijn dat nog steeds de enige waarbij ik beeld krijg.
Zie de eerste vraag bij vraag en antwoord in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 02:08:
[...]Zie de eerste vraag bij vraag en antwoord in de TS.
Bij mij heeft Digitenne 2 maanden prima gewerkt dus van een niet geactiveerde smartcard zal hier geen spraken zijn vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
JBS schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:30:
[...]
Bij mij heeft Digitenne 2 maanden prima gewerkt dus van een niet geactiveerde smartcard zal hier geen spraken zijn vermoed ik?
Waarom kijk je niet in je menu?

En je kan best vergeten zijn om hem aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:34:
[...]Waarom kijk je niet in je menu? En je kan best vergeten zijn om hem aan te melden.
Omdat ik op dit moment niet thuis ben. Ik zal morgenavond kijken of de smartcard niet geactiveerd is. Maar even buiten dat, kan het zomaar dat na 2 maanden goed werken de smartcard gedeactiveerd is/wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
JBS schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:37:
Maar even buiten dat, kan het zomaar dat na 2 maanden goed werken de smartcard gedeactiveerd is/wordt?
Ja hoor. Je kaart moet iedere nieuwe maand een update krijgen. Als je kaart op een of andere manier niet goed of niet meer geregistreerd is als behorend bij een tijdelijke activatie of bij een betalend abonnement dan krijgt hij die update niet.
Bel naar de helpdesk om dit opgelost te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door asmi op 03-01-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je kunt de kaart ook gewoon in je tuner steken, naar bijvoorbeeld RTL4 zappen, en em daar maximaal een uur op laten staan. Dan gaat hij "vanzelf" weer werken. Je kaart moet zich gewoon opnieuw aanmelden als hij al 2 maanden niet gebruikt is, en dat duurt even. Niet zappen dus in de tussentijd!
W3ird_N3rd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:17:
[...]

Waarschijnlijk is je signaal zò sterk dat de versterker over de zeik gaat en/of het signaal zo sterk maakt dat je ontvanger er niet meer mee overweg kan. In zo'n situatie is het inderdaad beter de versterker uit te zetten, zonder 5V werkt de versterker als een verzwakker en kan dan het signaal op een wat normaler niveau brengen.

CAM-tabel in de topicstart heeft wat updates gehad, bedankt. :)
Zou me eigenlijk niets verbazen, want ik woon zo'n 500m van de zendmast af. O-) Zal m'n Samsung decoder dus eens op passive zetten. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

--MeAngry-- schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:05:
Je kunt de kaart ook gewoon in je tuner steken, naar bijvoorbeeld RTL4 zappen, en em daar maximaal een uur op laten staan. Dan gaat hij "vanzelf" weer werken. Je kaart moet zich gewoon opnieuw aanmelden als hij al 2 maanden niet gebruikt is, en dat duurt even. Niet zappen dus in de tussentijd!
Digitenne heeft helemaal niet al 2 maanden niet gewerkt, eergisteren werkte alles nog prima en sinds gisteravond weigert ie pas. Het lijkt me toch sterk dat ik elke maand dat ding moet registeren/activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
JBS schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:53:
[...]
Digitenne heeft helemaal niet al 2 maanden niet gewerkt, eergisteren werkte alles nog prima en sinds gisteravond weigert ie pas. Het lijkt me toch sterk dat ik elke maand dat ding moet registeren/activeren?
Is het smartcardnummer wel verbonden aan een abonnement? En wordt er ook daarwerkelijk 7,50 euro voor geïncasseerd? Het is namelijk mogelijk om je smartcard via 0800-0576 te activeren, maar als je dan vervolgens dat nummer niet laat bijschrijven op een abonnement (dat kan via het formulier in het cash-and-carry-pakket) gaat er deze blijkbaar na twee maanden weer uit de database. Ik zou het eens navragen bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Hageneis schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:04:
[...]

Is het smartcardnummer wel verbonden aan een abonnement? En wordt er ook daarwerkelijk 7,50 euro voor geïncasseerd? Het is namelijk mogelijk om je smartcard via 0800-0576 te activeren, maar als je dan vervolgens dat nummer niet laat bijschrijven op een abonnement (dat kan via het formulier in het cash-and-carry-pakket) gaat er deze blijkbaar na twee maanden weer uit de database. Ik zou het eens navragen bij de helpdesk.
Abo voor januari is gewoon afgeschreven ( - Standaard abonnementsprijs (januari 2009) € 7.50). Ik heb Digitenne 2 maanden geleden gehaald bij de Primafoon en het zelf niet geactiveerd, het werkte immers na 'n kwartier gewoon allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Bouquet 1, 2 en 4 ontvang ik perfect. Bij bouquet 3 schommelt de ontvangststerkte, terwijl ik toch zichtcontact heb met de Gerbrandy toren in IJsselstein...

Wanneer ik de antenne beetpak springt het ontvangst naar 99%, laat ik 'm los dan loopt dit percentage snel omlaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:20:
Bouquet 1, 2 en 4 ontvang ik perfect. Bij bouquet 3 schommelt de ontvangststerkte, terwijl ik toch zichtcontact heb met de Gerbrandy toren in IJsselstein...

Wanneer ik de antenne beetpak springt het ontvangst naar 99%, laat ik 'm los dan loopt dit percentage snel omlaag...
Kan best, er zijn condities. Ik had hier vanmiddag ProSieben en nog wat Duitse zenders te pakken.

Even afwachten, alleen met je installatie knoeien als het niet vanzelf overgaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 uurtjes heb ik opeens op RTL4, 5 ,7 & 8 en SBS6, NET 5 en veronica maar een half (erg schommelend) signaal en soms zelfs nul signaal. Dit is altijd minstens 3 kwart vol geweest. Kan het zijn dat er een tijdelijke storing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Als je de vorige post had gelezen had je het antwoord geweten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
JBS schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:55:
[...]
Abo voor januari is gewoon afgeschreven ( - Standaard abonnementsprijs (januari 2009) € 7.50). Ik heb Digitenne 2 maanden geleden gehaald bij de Primafoon en het zelf niet geactiveerd, het werkte immers na 'n kwartier gewoon allemaal.
Dan zou het nummer in de database moeten staan van de carrousel die die abonnementen updatet. In het begin van de maand is er nog een overlap dat de vorige maand nog geldig is. Als je de smartcard later gebruikt moet je even wachten tot jouw nummer weer uitgezonden wordt voor de update (ondertussen kun je wel de publieken kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 02:21:
Als je de vorige post had gelezen had je het antwoord geweten. ;)
Ik dacht al zoiets :) Maar wist niet wat bouquet betekende. Het is hier inmiddels al weer wat stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
erikver schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:48:
Ik heb de Samsung SMT-1000T receiver en wil deze via component aansluiten op mijn Denon AVR-1508. Ik heb hiervoor een SCART naar component kabel gekocht. Maar ik krijg geen beeld. In het menu van de digitenne receiver kan ik kiezen tussen RGB en CVBS. Met beide keuzes krijg ik geen beeld via component. Ook als ik de digitenne receiver rechtstreeks aansluit op mijn tv, Samsung LE26R81B, krijg ik ook geen beeld.
Kan deze digitenne receiver niet via component aangesloten worden of doe ik toch ergens iets verkeerd?
Geeft dit dan beter beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 21:53
Pallas schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:55:
[...]
Geeft dit dan beter beeld?
Geen idee, misschien heeft een componentkabel minder last van verlies? Ik heb zelf ook een scart - component verloopje (deze van Hama), deze werkt niet op de Samsung SMT-1000T, omdat je deze niet op het uitgangssignaal YPbPr in kan stellen. Bij de Topfield TF6000COK (de nieuwe KPN tuner) kan je dit wel, deze levert dan ook wel beeld via component met de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk erover om een satelliet installatie met een HD canaal digitaal abo naast digitenne te gebruiken.
Kan het dvd-t signaal tegelijk naast het dvd-s signaal op 1 centrale coax gezet worden?
Met dan een splitter net voor de schotel en buitenantenne (met 5 volt inserter).

De satelietontvanger komt dan beneden te staan voor mijn 42"plasma HDTV.
de digitenne decoders op de slaapkamers.

Kan zo'n opstelling?
Wat zijn de hickups waar ik tegenaan kan lopen?
Of moet ik dubbele coax kabels gaan trekken omdat de beide signalen niet tegelijk op 1 kabel kunnen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik heb zojuist na ruim 5 jaar mijn abbo op Digitenne opgezegd. Waarom?

Ik wil een CRAM-module, die dus in mijn TV past. Gezien mijn contractsduur ben ik van mening dat ik deze van KPN moet krijgen. Anders zou ik immers mijn abonnement moeten opzeggen en opnieuw lid worden (wat 20 euro kost) of 90 euro moeten betalen (ik kan niet meer activeren, ik heb al 3 actieve kaarten).

Afgelopen vrijdag bijna een uur aan de telefoon gehangen en uiteindelijk vertelde een medewerkster (R. Yuclbas) dat dit kan. Ik moest hiervoor een smardcard deactiveren, de starterskit ophalen en deze nieuwe smartcard in mijn bestaande abonnement opnemen. Ik had echter niet direct een nummer van een smardcard bij me, dus ik ging later terugbellen.

Dat zojuist gedaan, en nu blijkt het bovenstaande dus weer niet waar te zijn. Bestaande abonnees hebben deze mogelijkheid simpelweg niet. Je moet door de papierwinkel heen en een nieuw abonnement afsluiten.

Dus heb ik opgezegd, Conclusie:

KPN, krijg je regels bij alle medewerkers duidelijk en toon waardering voor vaste klanten!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Ik snap niet helemaal wat je wil. Een gratis CAM module van 90 euro? Dat kan inderdaad niet, tenzij je inderdaad een nieuw abonnement afsluit. Wat R. Yuclbas heeft gezegd (of in iedergeval wat jij hier nu zegt) kan wel degelijk: een smartcard laten wijzigen naar een andere smartcard(nummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag zou ik jullie advies willen over het volgende:

Mijn moeder heeft 5 jaar geleden een (ondertussen) oude topfield tuner gekocht en deelt een abonnement samen met de buurman (jaja...)
Dat was dus -oude- digitenne, maar buurman heeft laatst nieuwe kaartjes gekregen van KPN, gezien digitenne in 5 jaar toch wat veranderd is. Of hij hier ook nieuwe kastjes bij heeft gekregen, is mij de vraag, mn moeder werkt iig nog met een oud kastje en betaald 3 euro in de maand aan de buurman.

Nu heeft mijn moeder een mooie Samsung 32" full HD gekocht met ingebouwde DVB-T tuner (verrassing! :) ).

Als ik de antenne direct aansluit op de TV, super mooi scherp beeld op ned. 1,2,3 maar kom een CAM module te kort...
Bdw, het lampje van de antenne brandt NIET, heb wel signaal op de commerciele zenders, maar goed, geen CAM module ;)

Dus wij maar eens terug naar de BCC en spraken met volgens mij dezelfde verkoper uit deze post.
Volgens hem maakt het geen donder uit of we de tv nu aansluiten met de CAM module (starterspakket) of via een dure scartkabel...
Ik ga dus liever voor een module... maar... wat is de goedkoopste werkende manier voor ons???

Ik heb de volgende opties:
1. Losse CAM module kopen van ong. 40 euro, mijn vraag: heb ik dan nog een adapter nodig voor de antenne???
(volgens verkoper wel, maar die geloof ik niet helemaal met zn praatjes en ik lees hier ook berichten dat het bij de ene tv ook zonder werkt, en de ander het wel nodig heeft).

2. Een starterskit bij KPN kopen (90 euro...)

3. Kijken of de buurman een nieuwe tuner heeft, als dit niet zo is: kijken of hij bij zn abonnement de 'gratis' starterskit kan regelen?

4. De buurman zn kaartje terug geven en mn moeder een nieuw abonnement af laten sluiten (4,50 in de maand duurder uit + 20 euro aansluit kosten)

Wat adviseren jullie ons???

edit:
Ps. ik heb zelf ook digitenne thuis, 2 tuners, maar eind juli pas afgesloten... ik heb al geprobeerd een huurtuner in te ruilen voor een starterskit met module, maar de primafoon verkoper vertelde mij dat ik moest wachten tot het eind van mn jaar abonnement en als ik dan nog een starterskit wilde, weer een nieuw abonnement moest afsluiten a 20 euro.... schiet dus niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Nederland 1, 2 en 3 zijn iets makkelijker te ontvangen dan bouquet 3 en 4, maar dat je op 1, 2 en 3 al beeld hebt zonder powerinserter geeft hoop dat de rest mogelijk ook zo gaat. Met een coaxkabel waarop het eind 12,5cm van gestript is ga je zo goed als zeker beeld krijgen (wat kost een coaxkabel nu helemaal?) en anders kost een powerinserter ook maar €6.

Je kan ook in die Topfield tuner de antennespanning uitzetten. Als het lampje op de antenne dan uit is en de Topfield ontvangt nog steeds alles dan zal het op de TV ook wel gaan.

Real life winkels zou ik maar mijden en gewoon online de SCM module halen. Al dan niet met powerinserter.
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:23:
Ik denk erover om een satelliet installatie met een HD canaal digitaal abo naast digitenne te gebruiken.
Kan het dvd-t signaal tegelijk naast het dvd-s signaal op 1 centrale coax gezet worden?
Met dan een splitter net voor de schotel en buitenantenne (met 5 volt inserter).
Ik denk dat je twee combiners/splitters wilt hebben.
De satelietontvanger komt dan beneden te staan voor mijn 42"plasma HDTV.
de digitenne decoders op de slaapkamers.
Als je maar oplet dat er geen 13V/18V van je satellietontvanger je Digitenne decoders ingaat. Misschien komen DC-blockers dan van pas.
Kan zo'n opstelling?
Wat zijn de hickups waar ik tegenaan kan lopen?
Of moet ik dubbele coax kabels gaan trekken omdat de beide signalen niet tegelijk op 1 kabel kunnen?
Het kan soms problemen geven, maar normaal kan het.
MrBarBarian schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:31:
Bijna alle bedrijven hebben aparte aanbiedingen voor nieuwe klanten. Als je daar nu pas achter komt..

Die starterskit kost €90 dus dat is gewoon een jaar abonnementsgeld. Behoorlijk aso imo om te verwachten dat je dat na 5 jaar cadeau krijgt.

Een kapotte antenne buiten de garantie ofzo zou ik me voor kunnen stellen, maar dit..

[ Voor 54% gewijzigd door Mentalist op 06-01-2009 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
is er misschien iemand die weet of en hoe je de harde schijf van een pvr (topfield) kunt kopieren naar bijv. een dvd of een pc??
mijn recorder start niet meer op maar de harde schijf staat aardig vol en ik vind het jammer als ik dat allemaal kwijt ben.
kpn zegt dat het niet mogelijk is, maar dat lijkt mij sterk, er moet toch een manier zijn???
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:25:
hallo,
is er misschien iemand die weet of en hoe je de harde schijf van een pvr (topfield) kunt kopieren naar bijv. een dvd of een pc??
mijn recorder start niet meer op maar de harde schijf staat aardig vol en ik vind het jammer als ik dat allemaal kwijt ben.
kpn zegt dat het niet mogelijk is, maar dat lijkt mij sterk, er moet toch een manier zijn???
iemand een idee?
Haal de schijf uit de topfield en koppel hem aan een pc?
Ik heb geen idee welk bestandssysteem er wordt gebruikt, maar met een Ubuntu live cdtje moet je vast de partitie kunnen uitlezen. (onder Windows zal dat lastiger worden, alleen fat of NTFS gaat dan lukken zonder moeilijk gedoe met drivers)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:31:

Ik wil een CRAM-module, die dus in mijn TV past. Gezien mijn contractsduur ben ik van mening dat ik deze van KPN moet krijgen. Anders zou ik immers mijn abonnement moeten opzeggen en opnieuw lid worden (wat 20 euro kost) of 90 euro moeten betalen (ik kan niet meer activeren, ik heb al 3 actieve kaarten).

Afgelopen vrijdag bijna een uur aan de telefoon gehangen en uiteindelijk vertelde een medewerkster (R. Yuclbas) dat dit kan. Ik moest hiervoor een smardcard deactiveren, de starterskit ophalen en deze nieuwe smartcard in mijn bestaande abonnement opnemen. Ik had echter niet direct een nummer van een smardcard bij me, dus ik ging later terugbellen.

Dat zojuist gedaan, en nu blijkt het bovenstaande dus weer niet waar te zijn. Bestaande abonnees hebben deze mogelijkheid simpelweg niet. Je moet door de papierwinkel heen en een nieuw abonnement afsluiten.

Dus heb ik opgezegd, Conclusie:

KPN, krijg je regels bij alle medewerkers duidelijk en toon waardering voor vaste klanten!
CAM-module (Conax 4.0) kan je los kopen, daar heb je geen Starterskit voor nodig..... en werkt dan gewoon met je smartcard die je al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Ja, dat kan. Harddisk inbouwen in je PC of via USB in een externe harddisk-case; bestanden uitlezen met Tftool en dan met bijvoorbeeld Project X het bestand omzetten naar MPG.
Dit is in de voorgangers van dit topic wel eens vaker ter sprake gekomen, bijvoorbeeld zo ongeveer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
hallo,
iemand een idee?
Download TopfHDRW hier en installeer het
Zet je pc uit en haal de schijf uit je PVR en zet hem in je pc. Sluit hem bijvoorbeeld aan op de aansluitingen van de CDROM speler.
Start je pc en het programa en je ziet alle programma's van je HD. Selecteer welke je naar je HD wilt kopieren en start het kopieren.
Het zijn .rec (transportstream) bestanden die je met VLC player op de pc kan bekijken.

Als je ze op DVD wilt zetten moet je ze eerst converteren met project-X dit kan je hier downloaden. het is wel een onhandig programatje, maar het werkt wel.

Na het converteren kan je de files die hieruit komen branden op een DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychostase
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op Hardware.info staat de test nu online:
"Test: 16 ontvangers voor DVB-T (Digitenne)"
http://www.hardware.info/...ers_voor_DVBT_Digitenne/1

Echter heb ik het idee dat niet alles klopt in deze test?
Zoals:

Volgens de test is de Conceptronic USB 2.0 Digital TV Receiver [CTVDIGRCU]
MCE compatible, volgens de Conceptronic FAQ NIET? :
http://www.conceptronic.net/site/des...pc=CTVDIG RCU
Is this TV tuner compatible with the Windows Media Center application?

No, in both Windows XP MCE (Media Center Edition) and Vista it will only work with the included software from the CD-ROM and not with the Media Center application.
Bij de AverMedia AverTV DVB-T Volar X [A815] zie ik duidelijk wel MCE compatible drivers:
http://www.avermedia.com/avertv/Prod...3&tab=APDriver

De X3M TU1100 [TU1100] lijkt ook weer niet MCE compatible?
http://x3mtv-tuners.com/nl/support.php?m=drivers&id=4

+

Wat is het merk van de actieve antenne in deze test?
http://images.hardware.info/articles...%20antenne.jpg
waar zijn deze te koop?

Intussen wat wijzer geworden:
een reactie gehad van Conceptronic support
Nee, de CTVDIGRCU is niet te gebruiken met Windows Media Center.
Als een update dit wel mogelijk gemaakt heeft, iets waar we niet van de hoogte zijn, dan word het sowieso niet ondersteund.

De CTVDIGRCU maakt gebruik van de Realtek RTL2830 chipset.
En dan had ik nog een vraagje over de Test specificaties als iemand begrijpt wat ze er mee bedoelen?
Wat wordt bedoelt met: "Windows interface" en met "10-feet interface"
Bij sommige DVB-T Tuners staat: Geen ondersteuning voor "Windows interface" maar wel ondersteuning voor MCE. MCE heeft toch een "Windows interface"?

[ Voor 1% gewijzigd door Psychostase op 07-01-2009 08:22 . Reden: verbeteringen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een tijdje digitenne maar ik wil nu eigenlijk programma's gaan op nemen. Nu weet ik dat je een dubbele decoder (of zoiets) nodig hebt om er een dvd speler op aan te sluiten maar nu zag ik een geintegreerde hdd speler van Topfield. Deze worden verkocht via KPN.
Zijn er meer van deze apparaten behalve die van topfield die overweg kunnen met een digitenne kaart. En is het miss ook mogelijk om te branden via de hdd of te transporteren naar mijn pc om programmas op dvd te krijgen?(zonder de hdd uit te bouwen)

Linkie naar Topfield HDD recorder
Linkje

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 19:12 . Reden: Link gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:00
hallo,
iemand een idee?
Als ie nog had gewerkt, had het volgens mij gekund. Je kunt in ieder geval kopieren met het apparaat. Iets wat ik zelf overigens niet heb gedaan, maar goed. Er is volgens het menu een mogelijkheid tot...

Wat is er kapot aan je Topfield pvr? Voeding kapot of wat anders?
En, wat wil je er evt voor hebben, als je er zelf niet mee gaat kloten?

Iemand trouwens al ervaring met het kapot gaan van de nieuwe Topfield singletuners? Zijn deze beter dan de oude singletuners van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:00
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:05:
[...]

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12902

Dit is helemaal perfect. Zo heb je de AB van je TV ook bijna niet meer nodig. Helaas bestaat er afaik geen versie met Europese stekker (dus heb je 2 verloopjes nodig) en kan je dit ding ook nergens in Europa kopen (wtf not? dit ding zou op *iedere* straathoek te koop moeten zijn!). Ook geen CE of TÜV keurmerken helaas, ik snap echt niet dat je dit niet in Europa kan krijgen want dit is dè oplossing.

Hiermee kan je dus een knop op de AB van je settopbox die je toch niet gebruikt gebruiken om de TV, settopbox, DVD, gameconsole en andere troep in 1x aan te zetten en praktisch alle standby power te killen.

[...]

Begrijp ik het goed en kun je met dat apparaatje nu gewoon alle apparaten na het apparaatje uitzetten met een druk op de knop en zo dat ze niet meer op standby staan maar helemaal uit als ware het een aan/uit knop?

Dus als je uitgekeken bent, even knopje indrukken en TV en tuner volledig van de stroom af?
In dat geval ga ik het denk ik eens proberen, want dat klinkt wel goed!

Tevens andere vraag: ik begin me een beetje te irriteren aan het langzame switchen van zenders met de topfield pvr. Is het mogelijk om dit te versnellen als je bijv. wat veranderd in de voeding of is dit echt een softwarematig iets? Meen daar keer wat over gelezen te hebben op een of ander fora, maar kan het helaas niet meer terugvinden :(

Je vergelijking is alleen niet eerlijk. Bij analoge kabel gebruik je de analoge tuner die in je TV zit. Een externe analoge tuner zou ook energie gebruiken in standby. En een moderne TV heeft vaak een DVB-T tuner ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:42:
[...]

CAM-module (Conax 4.0) kan je los kopen, daar heb je geen Starterskit voor nodig..... en werkt dan gewoon met je smartcard die je al hebt.
Dat kan ik bevestigen: ik heb een CAM in de Firedtv kaart in mijn computer en daar gaat gewoon de smartcard in en werkt 100%

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
koektrommeltje schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:43:
Begrijp ik het goed en kun je met dat apparaatje nu gewoon alle apparaten na het apparaatje uitzetten met een druk op de knop en zo dat ze niet meer op standby staan maar helemaal uit als ware het een aan/uit knop?
Als ik je uitleg goed begrijp: ja. :P
Dus als je uitgekeken bent, even knopje indrukken en TV en tuner volledig van de stroom af?
In dat geval ga ik het denk ik eens proberen, want dat klinkt wel goed!
Ik heb hem nu (had hem toen geloof ik nog niet) en het ding zelf lijkt ongeveer 1 watt te gebruiken. Maar ik heb geen apparatuur om dat echt precies te meten dus ik kan ernaast zitten.

Mijn Vantage decoder gebruikt 11 watt in standby, met dit ding nog maar 1.

Maar wat je ook doet, programmeer de IR Remote Controlled AC Outlet NIET en dan bedoel ik NOOIT onder de aan/uit knop van je settopbox/TV. Zoek een knop op je afstandsbediening die je normaal nooit gebruikt en gebruik die om de outlet te besturen. Ik heb net getest of het met de aan/uitknop gaat, mijn Vantage krijgt dan dus het signaal om in standby te gaan maar tegelijk snijdt de controlled AC outlet de stroom af. Mijn Vantage is nu gecrasht en laat alleen nog "MENU" op het display zien als ik hem aanzet, en ik krijg geen beeld meer. :( :( :(

Heb al een poging gedaan de firmware te upgraden via RS232 wat lukt, maar no dice.. :( Ik vrees dat ik zelf de "last state" niet kan resetten. :( :(

Ben bang dat ik mijn Vantage terug kan gaan sturen.. :( :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtimens
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04-2024
Probleem met mijn Panasonic TH-37PX80

Heb bij Primafoon de starterskit van Digitenne gekocht (CAM-module, 5v-inserter, Antenne en Smartcard).
Smartcard is meteen geactiveerd.
Alles geïnstalleerd, geen probleem.
Alle zenders op laten zoeken, geen probleem.
De vrije kanalen zijn goed te zien, maar de betaalzenders blijven gecodeerd.
Helpdesk gebeld: alles was geactiveerd, advies: een uur op RTL4 laten staan.
(Verder leveren ze geen ondersteuning van de CAM-module: die was niet van hun (hoezo? zit in toch in hun starterskit)).

Ik heb de TV ettelijke uren op RTL-4 laten staan Smartcard ook maar eens omgedraaid, maar alles blijft gecodeerd.
Het menu instellingen geeft aan bij: gemeenschappelijke interface: Sleuf 1: EuroCAM004
Als ik de CAM eruit haal geeft hij aan: geen kaart geplaatst.
Met Cam, maar zonder Smartcard, geeft hij ook aan euroCAM004.

Kan niets vinden wat ik ik fout doe: iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Controleer de abonnement status. Zie startpost..
smartcard kan er maar op 1 manier in: Hou de CAM tegen het licht: Je kunt nu door de CAM heenkijken, door de zijkanten (smalle kant). Binnenin zie je 2 kleine pinnetjes, bobbeltjes zitten, dit zijn contactjes. Doe de smartcard er zó in dat de gouden chip tegen deze bolletjes aanzit en check de abostatus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtimens
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04-2024
CAM en smartcard gecontroleerd: zit goed.
Abonnementstatus: die kan ik nergens vinden.
Ik kan bij het Menu - Gemeenschappelijke Interface - Sleuf 1 EuroCAM004
niet verder komen en ergens anders kan ik het ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Pfew, m'n Vantage werkt nog. :) Alleen waren door die actie met de AC outlet alle kanalen en instellingen gewist. Geen component video meer dus, dus geen beeld. En ik kon het menu niet uit omdat er geen zenders waren.

Desondanks is het dus niet aan te raden om de aan/uit knop van je AB te gebruiken voor de AC outlet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
jtimens schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 18:22:
Probleem met mijn Panasonic TH-37PX80

Heb bij Primafoon de starterskit van Digitenne gekocht (CAM-module, 5v-inserter, Antenne en Smartcard).
Smartcard is meteen geactiveerd.
Alles geïnstalleerd, geen probleem.
Alle zenders op laten zoeken, geen probleem.
De vrije kanalen zijn goed te zien, maar de betaalzenders blijven gecodeerd.
Helpdesk gebeld: alles was geactiveerd, advies: een uur op RTL4 laten staan.
(Kan niets vinden wat ik ik fout doe: iemand suggesties?
Hoezo op RTL4? je kunt niet eens controleren of je wel ontvangst hebt.
ga lekker Nederland 1,2,3 of je regiokanaal kijken. Als de ontvangst ongestoord is dan is binnen 10 minuten je kaart geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Ik heb de laatste tijd een probleem met de A/V instellingen van digitene.

Ik kijk elke ochtend naar rtl4 journaal tijdens het ontbijt en van de een op de andere dag viel een deel van het beeld buiten het scherm.

Nu kan ik het beeld veranderen naar 16:9 of 4:3, maar dan is het kiezen tussen zwarte balken (boven onder) bij 16:9 of beeld buiten het scherm bij 4:3.

Maar ik heb gewoon een Breedbeeld tv, als ik zwarte balken verwacht is het links en rechts :S

Opstelling:
Digitene box van KPN
Samsung LE32A330

Ben ik nu gek of klopt dit niet? Ik zou namelijk verwachten dat 16:9 mijn TV aankan en dat bij een breedbeeld uitzending er geen zwarte balken boven en onder zouden zijn. En dat bij 4:3 uitzending het beeld opgerekt zou worden of zwarte balken aan de zijkant.

Kan ik met een bepaalde instelling oplossen?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
joint_me schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:31:
Ik heb de laatste tijd een probleem met de A/V instellingen van digitene.

Ik kijk elke ochtend naar rtl4 journaal tijdens het ontbijt en van de een op de andere dag viel een deel van het beeld buiten het scherm.

Nu kan ik het beeld veranderen naar 16:9 of 4:3, maar dan is het kiezen tussen zwarte balken (boven onder) bij 16:9 of beeld buiten het scherm bij 4:3.

Maar ik heb gewoon een Breedbeeld tv, als ik zwarte balken verwacht is het links en rechts :S

Opstelling:
Digitene box van KPN
Samsung LE32A330

Ben ik nu gek of klopt dit niet? Ik zou namelijk verwachten dat 16:9 mijn TV aankan en dat bij een breedbeeld uitzending er geen zwarte balken boven en onder zouden zijn. En dat bij 4:3 uitzending het beeld opgerekt zou worden of zwarte balken aan de zijkant.

Kan ik met een bepaalde instelling oplossen?
Als je een Topfield-ontvanger hebt: met de 0 (=nul) schakel je de ontvanger naar verschillende beeldinstellingen (16:9, 4:3 pan&scan, 4:3 letterboxed), die 0 toets ik zelf ook vaak per ongeluk in (of als ik de 2 niet goed indruk als ik naar NGC wil zappen). Misschien is dit het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Stoks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 11:23
Even een noob vraag: als je een nieuwe LCD hebt met een CI interface, moet je dan een cam kaart hebben om NED 1,2,3 te kunnen kijken?
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.