Het grote Digitenne topic deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 124.859 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:45
Remco Stoks schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:15:
Even een noob vraag: als je een nieuwe LCD hebt met een CI interface, moet je dan een cam kaart hebben om NED 1,2,3 te kunnen kijken?
Nee maar wel een geschikte antenne met omdat er maar weinig TV's zijn die 5 V voor de antenne uitgeven een power inserter dus een geschikte voeding voor je antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
aart44 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:33:
[...]

Nee maar wel een geschikte antenne met omdat er maar weinig TV's zijn die 5 V voor de antenne uitgeven een power inserter dus een geschikte voeding voor je antenne.
Die zit toch bij dat (uiteindelijk gratis) starterspakket waar ook je CAM-module in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

D-e-n schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:37:
[...]

Die zit toch bij dat (uiteindelijk gratis) starterspakket waar ook je CAM-module in zit?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
D-e-n schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:37:
[...]

Dat is niet gratis, je moet dan wel een abonnement afsluiten. Wil je alleen naar NL1/2/3 kijken dan heb je slechts een powerinserter en antenne nodig.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
Ik heb een Topfield TF6000cok van KPN aan de achterzijde zit helaas geen serieële of usb aansluiting,kan ik dan toch zelf de firmware handmatig updaten ?
Ik weet dat wanneer de KPN een nieuwe update in de ether gooit het wel kan ,maar ik wil de nieuwste update van Topfield zelf erin flaschen , ben dan namelijk het logo van KPN kwijt en de diverse zenderlocks.
Heb de Tuner via internet besteld bij de KPN ,dus het apperaat omruilen voor èèn met wel een serieële port is geen optie.
Als ik de tuner openschroef om te zien of er inwendig een aansluiting zit moet ik het zegel verbreken waardoor de garantie vervalt,misschien weet iemand of er zo,n aansluiting in de tuner zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:06:
hallo
Ik heb een Topfield TF6000cok van KPN aan de achterzijde zit helaas geen serieële of usb aansluiting,kan ik dan toch zelf de firmware handmatig updaten ?
Ik weet dat wanneer de KPN een nieuwe update in de ether gooit het wel kan ,maar ik wil de nieuwste update van Topfield zelf erin flaschen , ben dan namelijk het logo van KPN kwijt en de diverse zenderlocks.
Heb de Tuner via internet besteld bij de KPN ,dus het apperaat omruilen voor èèn met wel een serieële port is geen optie.
Als ik de tuner openschroef om te zien of er inwendig een aansluiting zit moet ik het zegel verbreken waardoor de garantie vervalt,misschien weet iemand of er zo,n aansluiting in de tuner zit ?
Dit onderwerp is in het verleden wel besproken, zoek maar eens in de voorgaande topics.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

[quote]W3ird_N3rd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 04:17:
[table width=600 border=1 cellspacing=0][tr][td width=5][/td][td bgcolor=#A0C0FF]Het grote Digitenne topic deel 7[/td][td width=5][/td][/tr]
[tr][td bgcolor=#A0C0FF][/td][td]
Als je een losse Conax-module hebt aangeschaft is deze smartcard ook los te bestellen bij KPN. [right][/right][/td][td][/td][/tr][/table]
[/quote]
Ik kan op de site van digitenne/KPN niet vinden hoe ik alleen aan de smartcard kom. Kun je dit bij een KPNwinkel ophalen? De mediamarkt verwees me in iedergeval naar de website van KPN, maar daar kan ik alleen een smartcard+kastje bestellen (voor het kastje betaal je dan 3,50 p.m.)

gevonden:
http://www.kpn.com/televi...rd-Digitenne-van-KPN.prod

[ Voor 6% gewijzigd door DopdeDouwer op 12-01-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:18:
[...]

Dit onderwerp is in het verleden wel besproken, zoek maar eens in de voorgaande topics.
Ik zal dan wel niet goed gezocht hebben en heb dus net weer een halfuur zitten zoeken maar kan niets vinden !
op welke trefwoorden moet ik dan zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu wil ik digitenne aanschafen voor 2 tv's,dit wil ik gaan aansluiten op een buitenantenne (bereik schijnt hier binnen niet heel goed te zijn,buren hebben ook al een buitenantenne)

tv1 gaat werken met de bijgeleverde standaard decoder,hier komt de buitenantenne op,kan ik de buitenantenne doorlussen naar tv2 ?? zit er een antenne uitgang op die decoder??

dan 15meter coax naar lcd tv2,hier koop ik een conax kaart voor en wil ik de doorgelusde buitenantenne op aansluiten.

gaat dit zo werken,of mis ik nog iets? (2e kaartje vraag ik meteen aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Nee, gaat niet werken. 2 Decoders = 2 SmartCards & 2 Antenne's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:06:
hallo
Er zit geen aansluiting inwendig en een update van Topfield gaat niet lukken omdat dit een COK is en, met de K van KPN, daar werken die andere firmwares niet op. Apparaat en software is speciaal voor KPN aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Friedchicken schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:59:
dus die buitenantenne is op geen enkele manier te splitten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:58:
nu wil ik digitenne aanschafen voor 2 tv's,dit wil ik gaan aansluiten op een buitenantenne (bereik schijnt hier binnen niet heel goed te zijn,buren hebben ook al een buitenantenne)

tv1 gaat werken met de bijgeleverde standaard decoder,hier komt de buitenantenne op,kan ik de buitenantenne doorlussen naar tv2 ?? zit er een antenne uitgang op die decoder??

dan 15meter coax naar lcd tv2,hier koop ik een conax kaart voor en wil ik de doorgelusde buitenantenne op aansluiten.

gaat dit zo werken,of mis ik nog iets? (2e kaartje vraag ik meteen aan)
Ja uit de standaard decoder komt het antenne signaal ook weer uit. Dit is speciaal gedaan voor wat jij nu wilt. Je hebt wel voor die LCD een CAM nodig als je daar gecodeerde zenders wilt kijken. Een kaart alleen is niet voldoende voor een LCD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Friedchicken schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:59:
Wat een onzin:P Boze dag vandaag ofzo? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje_Kroketje schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:32:
[...]

Ja uit de standaard decoder komt het antenne signaal ook weer uit. Dit is speciaal gedaan voor wat jij nu wilt. Je hebt wel voor die LCD een CAM nodig als je daar gecodeerde zenders wilt kijken. Een kaart alleen is niet voldoende voor een LCD TV.
en voor het doolussen van de eerste decoder naar mn lcd tv kan ik de bestaande 15mter coax gebruiken?

en moet ik bij mn lcd tv het antennesignaal op de normale coax ingang aansluiten die er al zit of moet dat op de cam kaart??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:37:
[...]

en voor het doolussen van de eerste decoder naar mn lcd tv kan ik de bestaande 15mter coax gebruiken?

en moet ik bij mn lcd tv het antennesignaal op de normale coax ingang aansluiten die er al zit of moet dat op de cam kaart??
die coax kan je gebruiken en moet op de normale antenne ingang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje_Kroketje schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:03:
[...]

die coax kan je gebruiken en moet op de normale antenne ingang
heel duidelijik ;)

zijn die digitenne setjes alleen via internet te bestellen of kan ik ze ook bij een primafoon winkel halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:13:
[...]

dus die buitenantenne is op geen enkele manier te splitten??
Ja hoor. Heb ik ook gedaan. Gewoon een standaard goed afgeschermde (metalen) splitter gebruikt en ik gebruik wel 3 decoders op één buitenantenne. Alleen moet je dan wel bij twee van de drie decoders de 5V uitzetten. Of nog eleganter, zo heb ik het, alle drie de 5V uit doen en een power inserter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:13:
zijn die digitenne setjes alleen via internet te bestellen of kan ik ze ook bij een primafoon winkel halen :?
Zowel de single tuners als de Conax CAM modules hebben ze bij Primafoon/KPN winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Laatst online: 01-09 21:27
(jarig!)
Iemand ervaring met deze single tuner met opname mogelijkheid? Lijkt me wel handig in combinatie met mijn single tuner: MVISION T4 USB PVR READY Gaat dat uberhaupt werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje_Kroketje schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:04:
[...]

Er zit geen aansluiting inwendig en een update van Topfield gaat niet lukken omdat dit een COK is en, met de K van KPN, daar werken die andere firmwares niet op. Apparaat en software is speciaal voor KPN aangepast.
bedankt Edje_Kroketje voor de informatie,er valt dus niets handmatig te-updaten aan m,n TF6000cok,jammer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 03:13:
Iemand ervaring met deze single tuner met opname mogelijkheid? Lijkt me wel handig in combinatie met mijn single tuner: MVISION T4 USB PVR READY Gaat dat uberhaupt werken?
Hallo ik heb er geen ervaring mee,maar heb ook al op internet lopen zoeken naar recensies van de MVision T4
hier een paar links met informatie:

http://www.satbox.nl/show...a7d0b55&p=31301#post31301

http://www.satellitecity....ar-voor-mvision-a-20.html

http://www.satellitecity.nl/mvision-ready-p-316.html

http://www.mvision.tv/productos/pdf/T4.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:14
MrX_Cuci schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 03:13:
Dat werkt. Je kunt een externe HD aan de usbuitgang hangen en opnemen. Hij kan alleen de zender opnemen waarop de tuner staat ingesteld, dus niet naar NL1 kijken en NL2 opnemen. (En de betaalde kanalen ook, natuurlijk) Want er zit maar één tuner in.

Voordeel is dat je de volgorde van de kanalen kunt aanpassen.

Hij zapt wel erg traag.

Je kunt hem programmeren voor opnemen met de EPG. Die van mij stopt niet aan het eind van de ingeprogrammeerde tijd. Daar schijnen er meer last van te hebben en het zal met een softwareupdate wel op te lossen zijn, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noppus schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:48:
[...]

Dat werkt. Je kunt een externe HD aan de usbuitgang hangen en opnemen. Hij kan alleen de zender opnemen waarop de tuner staat ingesteld, dus niet naar NL1 kijken en NL2 opnemen. (En de betaalde kanalen ook, natuurlijk) Want er zit maar één tuner in.

Voordeel is dat je de volgorde van de kanalen kunt aanpassen.

Hij zapt wel erg traag.

Je kunt hem programmeren voor opnemen met de EPG. Die van mij stopt niet aan het eind van de ingeprogrammeerde tijd. Daar schijnen er meer last van te hebben en het zal met een softwareupdate wel op te lossen zijn, denk ik.
hallo
Ik heb op een ander forum gelezen dat je met de nieuwste software update ik dacht 1.6 wel kunt opnemen en naar een andere zender kunt kijken ,maar dan alleen naar een zender uit het zelfde boquet.
Met die nieuwe software schijnen de meeste problemen met de MVision T4 tezijn opgelost,hier de link:

http://www.sat4all.com/fo...at/Number/1533350/fpart/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:00
Iemand in de regio Rotterdam ook problemen met de publieke zenders? Het lijkt wel of kanaal 21 (Bouquet)Ned123 en TV-Rijnmond eruit ligt? Op meerdere tuners geconstateerd. Ik zit dan weliswaar in de regio Den Haag, maar kon voorheen bouquet 1 van zendmast Rotterdam goed ontvangen.

Is dat een storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

Timeshift issue
Sinds een klein jaar ben ik de trotse bezitter van een TopField PVR TF5300K (160 MB schijf) van KPN
Nu heb ik regelmatig last van een bevroren beeld en zo'n één keer per week slaat de ontvanger helemaal vast.
Remedie is dan uitzetten en aanzetten en dan doet hij het wel weer
Daar de garantieperiode binnenkort afloopt dacht ik laat ik KPN maar eens bellen voor een RMA zodat ze hem kunnen repareren.
Ik leg het probleem voor aan customers service, waarop de medewerker mij vertelt dat het een bekend probleem is, dat er binnenkort een nieuwe software versie voor uitgebracht wordt en dat het probleem opgelost is als ik de timeshift functie in het configuratie menu afzet.
Dit blijkt inderdaad te werken en verder heb ik het idee dat ik minder blokjes zie en dat het beeld scherper is.
Uiteraard is de schijfinteractie omdat de timeshift functie afstaat gereduceerd tot wat nodig is voor opnemen.
De harddisk zal dus ook veel meer in stand-by gaan. :z
Dat de PVR hierdoor minder functionaliteit biedt als de leverancier en KPN beloven is natuurlijk ook duidelijk. :(

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Titanium schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:04:
Timeshift issue
Sinds een klein jaar ben ik de trotse bezitter van een TopField PVR TF5300K (160 MB schijf) van KPN
Nu heb ik regelmatig last van een bevroren beeld en zo'n één keer per week slaat de ontvanger helemaal vast.
Daar de garantieperiode binnenkort afloopt dacht ik laat ik KPN maar eens bellen voor een RMA zodat ze hem kunnen repareren.
Ik leg het probleem voor aan customers service, waarop de medewerker mij vertelt dat het een bekend probleem is, dat er binnenkort een nieuwe software versie voor uitgebracht wordt en dat het probleem opgelost is als ik de timeshift functie in het configuratie menu afzet.
Dit blijkt inderdaad te werken en verder heb ik het idee dat ik minder blokjes zie en dat het beeld scherper is.
Uiteraard is de schijfinteractie omdat de timeshift functie afstaat gereduceerd tot wat nodig is voor opnemen.
Dat de PVR hierdoor minder functionaliteit biedt als de leverancier en KPN beloven is natuurlijk ook duidelijk. :(
Het enige dat je mist is toch terug kunnen spoelen van een programma waar je live naar zit te kijken?
Pauzeren en vertraagd kijken naar een programma dat je aan het opnemen bent kan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Timeshift issue
Ik heb dit ook. Als je als het beeld vaststaat de aan/uit knop op de afstandsbediening indrukt krijgt je een aantal puntjes op het display te zien en daarna kan je de tuner weer gewoon aanzetten en kan je verder kijken. Ik ben door die gein wel een keer al mijn opgeslagen programma's kwijt geraakt omdat de harde schijf opnieuw werd 'gescand' Het gebeurd de ene keer ook vaker dan de andere keer.

Dus als tussenoplossing kun je nu dus de timeshift functie uitzetten totdat de nieuwe firmware komt? En hebben ze je gezegd wanneer deze komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

Hurricane schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:22:
[...]

Ik heb dit ook. Als je als het beeld vaststaat de aan/uit knop op de afstandsbediening indrukt krijgt je een aantal puntjes op het display te zien en daarna kan je de tuner weer gewoon aanzetten en kan je verder kijken. Ik ben door die gein wel een keer al mijn opgeslagen programma's kwijt geraakt omdat de harde schijf opnieuw werd 'gescand' Het gebeurd de ene keer ook vaker dan de andere keer.

Dus als tussenoplossing kun je nu dus de timeshift functie uitzetten totdat de nieuwe firmware komt? En hebben ze je gezegd wanneer deze komt?
Nee zou binnenkort zijn. Maar bij KPN weet je dat nooit, zou nog wel eens maanden kunnen duren.
Van die puntjes op je display heb ik inderdaad ook
Het vastlopen gebeurt zowel met TV als met Radio

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Edje_Kroketje schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:17:
[...]

Het enige dat je mist is toch terug kunnen spoelen van een programma waar je live naar zit te kijken?
Pauzeren en vertraagd kijken naar een programma dat je aan het opnemen bent kan normaal.
Hoe vaak gebruik je timeshift nou... ik kijk via een pc met dezelfde functie in de software maar heb dat ook uitgeschakeld. Ik heb de gewoonte om een programma op te nemen als ik even moet pauzeren. Mocht de pauze namelijk even wat langer duren (na een uur stopt-ie ermee) of dat ik er zelfs die dag niet meer aan toe kom (stel iemand belt me op of ik even langs kom?) dan heb ik het op de schijf staan en kan ik er altijd nog naar kijken. :)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NED 1 / 2 / 3 Hebben prima ontvangst met de antenne op plek A.
De rest van de zenders hebben prima ontvangst met de antenne op plek B.
Een antenne plek waar alle zenders goed ontvangst hebben is niet te vinden

Vraag: Gaat het werken als ik een coax spitter op mijn tuner prik en twee antenne's aansluit ( 1 op plek A en 1 op plek B )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Timeshift issue
Ik heb mijn Topfield PVR al wat langer en gebruik hem veel maar heb eigenlijk nooit last van vastlopers. (Even afkloppen.) Timeshift heb ik aanstaan. Software versie: TF-NPTk 1.45.
Volgens mij moet je je niet met een kluitje in het er-komt-binnenkort-nieuwe-firmware-uit-die-al-uw-problemen-oplost riet laten sturen Ik weet niet wat de oorzaak is van jouw probleem, maar als je nog garantie hebt dan zou ik daar zeker aanspraak op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:46:
NED 1 / 2 / 3 Hebben prima ontvangst met de antenne op plek A.
De rest van de zenders hebben prima ontvangst met de antenne op plek B.
Een antenne plek waar alle zenders goed ontvangst hebben is niet te vinden

Vraag: Gaat het werken als ik een coax spitter op mijn tuner prik en twee antenne's aansluit ( 1 op plek A en 1 op plek B )
Waarschijnlijk niet. Je hebt dan b.v. A die 1/2/3 goed kan ontvangen en B die 1/2/3 niet goed kan ontvangen. Het totale signaal is dan A+B, maar B is dan mogelijk een soort "ruis" of iig iets wat niet herkenbaar is. Vermoedelijk heb je dan niet genoeg over.

Maar weet je zeker dat je de juiste regio te pakken hebt? Waar zit je eigenlijk, en scan je automatisch of handmatig?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Hij gaat verder met afspelen... waarschijnlijk kan je de hoeveelheid timeshift Gb wel instellen.
Edit: Dat geldt voor MCE, in DVB viewer kan je instellen of de timeshift bewaard moet blijven. Je kan dus tijdens het tv kijken op pauze drukken, het weer verder kijken én het altijd terug kijken wanneer je maar wil. Ik heb het nog nooit gebruikt...

[ Voor 34% gewijzigd door giant2000 op 16-01-2009 10:24 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 02:51:
[...]Maar weet je zeker dat je de juiste regio te pakken hebt? Waar zit je eigenlijk, en scan je automatisch of handmatig?
Ik scan automatisch en zit dicht bij de zendmast van Oegstgeest. Heb het
idee dat er een storingsbron in de buurt is gekomen. Beeld was jaren prima,
nu overdag ook maar vanaf 18.00 vallen 1 / 2 / 3 weg. De bitfouten lopen
hoog op en het beeld van 1 / 2 / 3 blokt en valt weg. Antenne verplaatsen
biedt een oplossing maar zoals gezegd kan ik dan niet doorzappen naar de
andere zenders.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo, vandaag mijn Digitenne verzameling uitgebreid en een DVB-T tuner voor in de auto gekocht :Y)
Nu alleen nog wachten op aflevering van de auto voor inbouw :X :P
De antennes zijn gelukkig minder groot dan ik dacht, dus eens eventjes nadenken over een mooi plaatsje daarvoor.

Iemand nog tips mbt DVB-T in de auto ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch maar bij de primafoon een digitenne setje gehaald,werd in de winkel gelijk geactiveerd :)
als ik het met de analoge upc vergelijk dan is digitenne een stuk beter,maar nu was het signaal van de kabel niet helemaal perfect natuurlijk.
zelfs op mn 32" lcd vind ik het er prima uitzien :9

nu nog een cam setje bij de primafoon erbij halen,en van de zomer een extra buitenantenne plaatsen...we gaan gewoon voor de 99% ontvangst :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:12
Mijn settop-box levert op mijn tv een vertraging van het geluid.
mijn tv ondersteund dvb-t dus nu wil ik eigenlijk mijn settopbox omruilen voor een Conax CI module...

iemand hier ervaring mee hoe KPN dat doet?(ik huur hem via hun namelijk)
of zit er toevallig een module in de settopbox?
of wil iemand misschien ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Jou LCD doet er even over om het beeld te laten zien. Als je je geluid uit de box direkt op een versterker aansluit dan kan je geluid voor lopen.
Haal het geluid uit je TV en stop dat in je versterker.
De LCD vertraagt het geluid namelijk en legt het weer gelijk.

Althans zo is het hier met mijn Philips LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:35:
Jou LCD doet er even over om het beeld te laten zien. Als je je geluid uit de box direkt op een versterker aansluit dan kan je geluid voor lopen.
Haal het geluid uit je TV en stop dat in je versterker.
De LCD vertraagt het geluid namelijk en legt het weer gelijk.

Althans zo is het hier met mijn Philips LCD.
ik begrijp het niet helemaal...

geluid van settop gaat nu naar tv. maar jij zegt dus dat ik vervolgens de tv naar de versterker moet doen. en dat dan alles gelijk loopt?

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:03:
[...]

Ik scan automatisch en zit dicht bij de zendmast van Oegstgeest. Heb het
idee dat er een storingsbron in de buurt is gekomen. Beeld was jaren prima,
nu overdag ook maar vanaf 18.00 vallen 1 / 2 / 3 weg. De bitfouten lopen
hoog op en het beeld van 1 / 2 / 3 blokt en valt weg. Antenne verplaatsen
biedt een oplossing maar zoals gezegd kan ik dan niet doorzappen naar de
andere zenders.
Stoorzender weet ik niet, want Alphen en Den Haag zitten ook wel in de buurt maar gebruiken dezelfde frequenties.

Heb je 1, 2 en 3 wel van kanaal 52?
miena21 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:52:
Mijn settop-box levert op mijn tv een vertraging van het geluid.
mijn tv ondersteund dvb-t dus nu wil ik eigenlijk mijn settopbox omruilen voor een Conax CI module...

iemand hier ervaring mee hoe KPN dat doet?(ik huur hem via hun namelijk)
of zit er toevallig een module in de settopbox?
of wil iemand misschien ruilen?
Ruilen zal niet gaan, want je hebt een huurtuner. Als je nog in de eerste maand zit is het waarschijnlijk het makkelijkste om de huurtuner terug te brengen, proef op te zeggen en opnieuw te beginnen met een starterskit met module.

In de settopbox zit geen losse module.
miena21 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:41:
[...]

ik begrijp het niet helemaal...

geluid van settop gaat nu naar tv. maar jij zegt dus dat ik vervolgens de tv naar de versterker moet doen. en dat dan alles gelijk loopt?

....
Edje ging er vanuit dat je het geluid al via je versterker had, dat is een bekend probleem. Het klopt eigenlijk niet als het op de speakers van de TV niet goed loopt, loopt een DVD op dezelfde SCART-aansluiting wel goed?

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 17-01-2009 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
giant2000 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:47:
[...]

Hoe vaak gebruik je timeshift nou... ik kijk via een pc met dezelfde functie in de software maar heb dat ook uitgeschakeld. Ik heb de gewoonte om een programma op te nemen als ik even moet pauzeren. Mocht de pauze namelijk even wat langer duren (na een uur stopt-ie ermee) of dat ik er zelfs die dag niet meer aan toe kom (stel iemand belt me op of ik even langs kom?) dan heb ik het op de schijf staan en kan ik er altijd nog naar kijken. :)
Ik gebruik het heel vaak en vind het enorm handig om even snel terug te kijken en om de reclame te skippen. Bij mij staat dat ding dus standaard aan eigenlijk.

Ook ik heb nu een Topfield staan met vastlopers. Mn oude 160gb verkocht en eentje met nieuwe logo gebruikt teruggekocht. Had ik beter niet kunnen doen, want dit ding is klote! Vastlopers, constante melding van nieuwe software...

En over dat laatste gaat mn vraag. Deze tuner heeft de software update kennelijk gemist, maar ziet wel dat er nieuwe software is. Maar als ik m er vervolgens naar laat zoeken vind ie uiteraard niets. Zou dat een oorzaak kunnen zijn van het vake vastlopen. Ook in het menu loopt ie wel eens vast. Dan blijft er MENU staan.

Iemand een idee sinds wanneer KPN het nieuwe logo voert? Dit ivm garantie maar het niet kunnen overleggen van een bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
koektrommeltje schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 05:28:
En over dat laatste gaat mn vraag. Deze tuner heeft de software update kennelijk gemist, maar ziet wel dat er nieuwe software is. Maar als ik m er vervolgens naar laat zoeken vind ie uiteraard niets.
Doe eens een poging op zowel Nederland 1, RTL4, Animal Planet als Discovery. Ik weet zo niet zeker in welk bouquet updates zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net verhuisd, en heb van m'n broer zolang zijn Digitenne pakket in gebruik. Alleen de TV die hier nog over is, is niet geschikt hiervoor.

Mijn vraag: Is het mogelijk om het standaard pakket via HDMI of TV-out op m'n laptop aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan om een nieuw mobiel abonnement af te sluiten en kan dan kiezen uit een cadeau

in dit geval een samsung le32a330 of le32a430
of een lg 32lg3000 met dus een ingebouwde dvb-t

ik heb nu een 70cm crt tv ( geen breedbeeld ) en zit op kabel noord aangesloten

kijkafstand is 2,5mtr tot 3,0mtr

nu is mijn vraag

als ik kies voor de 32lg3000 met dvb-t en ik sluit digitenne af kan ik dan de bijgeleverde tuner op mijn 2de crt tv aansluiten??

dus dan heb ik digitenne op mijn lcd met dus de dvb-t en ik heb digitenne op mijn crt tv op mijn slaapkamer???

ik weet niet of er bij mij in de buurt een mast staat trouwens. dokkum is 5 km van mijn huis en leeuwarden 25km woon dus in friesland.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
Edje ging er vanuit dat je het geluid al via je versterker had, dat is een bekend probleem. Het klopt eigenlijk niet als het op de speakers van de TV niet goed loopt, loopt een DVD op dezelfde SCART-aansluiting wel goed?
Dit heb ik nog niet geprobeerd. alleen de settopbox gaat via de boxen van de tv. de rest mediacenter enzo gaat via versterker...

ik ga er dan voor om een losse conax ci module te kopen. goedkoopste al gezien voor €50.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb sinds 1 week ook Digitenne van KPN.
Nu wil ik in het Instalatie menu naar "Software update", alleen die is grijs en kan er niet op komen?

Hoe kan dit ? :/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
koektrommeltje schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 05:28:
[...]
En over dat laatste gaat mn vraag. Deze tuner heeft de software update kennelijk gemist, maar ziet wel dat er nieuwe software is. Maar als ik m er vervolgens naar laat zoeken vind ie uiteraard niets. Zou dat een oorzaak kunnen zijn van het vake vastlopen. Ook in het menu loopt ie wel eens vast. Dan blijft er MENU staan.
Controleer na hoeveel seconden je het beeld krijgt dat de update niet kan worden gevonden.
Als dit na bijvoorbeeld 5 seconden is dan start je de volgende keer de update met de antenne kabel eruit.
Na 5 seconden doe je hem er dan snel in. Als dit niet werkt doe je het nog een keer en maak je er 6 seconden van.

Laat je het nog even weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 17:47:
ik ben van plan om een nieuw mobiel abonnement af te sluiten en kan dan kiezen uit een cadeau

in dit geval een samsung le32a330 of le32a430
of een lg 32lg3000 met dus een ingebouwde dvb-t

ik heb nu een 70cm crt tv ( geen breedbeeld ) en zit op kabel noord aangesloten

kijkafstand is 2,5mtr tot 3,0mtr

nu is mijn vraag

als ik kies voor de 32lg3000 met dvb-t en ik sluit digitenne af kan ik dan de bijgeleverde tuner op mijn 2de crt tv aansluiten??

dus dan heb ik digitenne op mijn lcd met dus de dvb-t en ik heb digitenne op mijn crt tv op mijn slaapkamer???

ik weet niet of er bij mij in de buurt een mast staat trouwens. dokkum is 5 km van mijn huis en leeuwarden 25km woon dus in friesland.
ik heb ook de 32lg3000 en je hebt nog een conax kaart nodig die je in deze tv steekt om digitenne te ontvangen,in die conax kaart gaat je smartcard.

het zappen gaat wel een stuk trager als met de topfield ontvanger trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een verkoper van electro world adviseerde mij om niet op dvb-t te letten want dat ondersteunde niet 1 tv meer zei hij. en volgens hem mochten sites daar ook niet meer mee adverteren.?

hij adviseerde mij een jvc want dat was het enigste merk die die licentie had om het te gebruiken.
wat voor tuner die jvc had weet ik niet meer volgens mij een dvb-c , prijs was 599 van dat 32" toestel. was trouwens verkoper van jaar of 19 of 20.

wat is daar van waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens mij moet je juist bijna gaan zoeken om een flatTV te vinden die geen DVB-T tuner onboard tegenwoordig.
Klinkt mij als een klok-klepel verhaal dat er links en rechts okkiwokkie kruidvat Tv's op de markt zijn met een DVB-T tuner die wellicht bepaalde (logo) licenties niet afdragen.
Ik kan mij niet voorstellen dat een Sony, Philips, LG etc. 'illegaal' een DVB-T tuner erin steken.

edit : Als ik bij kieskeurig een search doe op LCD TV's in de prijsklasse 1000 - 1500 met als enige voorkeur dat er een DVB-T tuner inzit, krijg ik 530 resultaten.

[ Voor 17% gewijzigd door Koffie op 17-01-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:14:
een verkoper van electro world adviseerde mij om niet op dvb-t te letten want dat ondersteunde niet 1 tv meer zei hij. en volgens hem mochten sites daar ook niet meer mee adverteren.?

hij adviseerde mij een jvc want dat was het enigste merk die die licentie had om het te gebruiken.
wat voor tuner die jvc had weet ik niet meer volgens mij een dvb-c , prijs was 599 van dat 32" toestel. was trouwens verkoper van jaar of 19 of 20.

wat is daar van waar.
Niets _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:14:

wat is daar van waar.
nee idd niks.. mijn tv is een LG en het werkt ook gewoon ;)
maarja electro world... zegt al genoeg haha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een vraag die al enkele keren is gesteld, excuseert u mij voor het retorische antwoord.

Momenteel ben ik woonachtig in een studentenhuis, wij hebben van de huisbaas een Ziggo aansluiting via de kabel en opzich werkt dit goed. Probleem is dat ik mijn TV zenders via de TV kaart kijk en het beeld ronduit ruk vind.

In de eerste instantie was alles aangesloten via het volgende:

Hoofdleiding --> digitale 3-weg splitter (mijn eigendom) --> Kamer 1 --> splitter --> Kamer 2 --> splitter --> kamer 3 --> splitter --> kamer 4

Ik ben woonachtig in kamer twee maar ondanks dat heb ik nog slecht beeld. De bewoner in kamer 4 had zulk slecht beeld dat hij besloot om digitenne te nemen.Het beeld wat hij nu heeft is goed, maar op zijn tv (externe tuner) is het nog steeds blokkerig.

Nu geef ik daar niks om, liever wat blokjes dan steeds ruis of "strepen" door beeld. Ik ga dinsdag mijn tv ophalen (LG 32LG3000) met ingebouwde tuner. Is het beeld hierdoor beter of juist slechter?Ik mag NIKS wijzigen aan de indeling, een extra kabel is uit den boze.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Edje_Kroketje schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:21:
[...]

Controleer na hoeveel seconden je het beeld krijgt dat de update niet kan worden gevonden.
Als dit na bijvoorbeeld 5 seconden is dan start je de volgende keer de update met de antenne kabel eruit.
Na 5 seconden doe je hem er dan snel in. Als dit niet werkt doe je het nog een keer en maak je er 6 seconden van.

Laat je het nog even weten?
Ik kan m gewoon updaten volgens het menu. Maar de update vinden doet ie dus niet? Is die update momenteel wel nog in de lucht dan? Maar, wat is de logica achter de antenne kabel eruit halen? Die update moet uit de lucht komen, dus lijkt me dat de antenne erin hoort?

Krijg ook wel eens een andere melding. Iets met herinstallatie geloof ik... Deze is in ieder geval waardelozer dan mn oude 160Gb pvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shake
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 20:39
Goedendag vraagje

Ik heb gister avond via het menu Software update een update uit gevoerd maar sinds de update gaat mijn tv steeds aan en uit op de dtv stand van mijn samsung syncmaster t240 hd (gebruik digitenne met conax) weet iemand wat ik nu moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dan ga ik liever op jullie oordeel af dan op het oordeel van een verkoper van 19 a 20 jaar oud in een winkel die geen lg verkoop.

nu is dus overwegen of ik schotel wil of digitenne
qua prijs en kwalitiet ja weet niet, is even rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:19:
ok dan ga ik liever op jullie oordeel af dan op het oordeel van een verkoper van 19 a 20 jaar oud in een winkel die geen lg verkoop.

nu is dus overwegen of ik schotel wil of digitenne
qua prijs en kwalitiet ja weet niet, is even rekenen.
Maar bij schotel kun je die DVB-T tuner in de tv dus niet gebruiken, of ben je nu van gedachten veranderd daarover? Je hebt ook nog IPTV overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja bij schotel kan ik de dvb-t niet gebruiken dat weet ik, zal dan een decoder en een schotel moet aanschaffen en een kaartje, en bij digitenne alleen een module en een kaartje
mijn ouders hebben schotel en dat is echt perfect beeld, en van digitenne weet ik dat dus niet hier in mijn omgeving.

iptv wat is dat? dat is iets met internet toch?

ik heb nu internet via de kabel van @home ( nu ziggo )

maar als ik digitale tv neem vie digitenne of via schotel dan zeg ik de kabel op en neem internet van het net

weet niet of iptv op elke internet provider werkt

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 02:20:
ja bij schotel kan ik de dvb-t niet gebruiken dat weet ik, zal dan een decoder en een schotel moet aanschaffen en een kaartje, en bij digitenne alleen een module en een kaartje
mijn ouders hebben schotel en dat is echt perfect beeld, en van digitenne weet ik dat dus niet hier in mijn omgeving.
Je kan Nederland 1, 2 en 3+regio iig zonder abonnement uitproberen, die zijn gratis. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 19-01-2009 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 04:44:
[...]

Je kan Nederland 1, 2 en 3+regio iig zonder abonnement uitproberen, die zijn gratis. :)
Of leen even het kaartje van degene die digitenne heeft (en wellicht zijn antenne), kun je het helemaal uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:21:
Ik ben net verhuisd, en heb van m'n broer zolang zijn Digitenne pakket in gebruik. Alleen de TV die hier nog over is, is niet geschikt hiervoor.

Mijn vraag: Is het mogelijk om het standaard pakket via HDMI of TV-out op m'n laptop aan te sluiten?
TV niet geschikt? Dan moet dat wel een hele oude zijn zonder AV of SCART ingang...
Er zijn tuners met een RF out (die gaat dan, zoals oude videorecorders, in je antenne ingang), maar die zal je ws. 2e hands op de kop moeten zien tikken.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Er zij ook TV's met een DVB-C (HD) tuner onboard hoor :)
http://www.kieskeurig.nl/...nt=1&details=Y&advanced=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

W3ird_N3rd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 04:44:
[...]
Echter zien N: 1, 2 & 3 er wat beter uit dan rest is mijn ervaring. Die hebben volgens mij meer bandbreedte dan bv een SBS6. Misschien iets om wel rekening mee te houden.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar die dvb-c tv's zijn wat schaarser en duurder en die kan ik ook niet in combinatie krijgen met een mobiel abonnement jammer genoeg.tenminste bij de meeste webwinkels. want dat zou helemaal ideaal zijn.

maar dat idee van een digitenne kaartje gebruiken van een ander dat is wel een goed plan denk ik, even zoeken wie hier zo 1 heeft.

wat ben ik in totaal kwijt als ik een tv met dbv-t gereed maak voor digitenne is dat alleen een module van 30 tot 50 euro en een abonnement van 7,50 per maand??

en ga ik dat zien dat verschil in kwaliteit dan??

ik heb nu een crt tv 70cm ( geen breedbeeld ) gewoon op de kabel, vind sommige zenders nu ook wel eens wat minder scherp als ik kritisch kijk.
maar als ik er een tijdje naar kijk valt het niet eens op.

is dat met lcd en digitenne ook zo? dat het minder scherp is als je er op let, maar als er minder op let dat het niet eens opvalt?? ik ken namelijk niemand met digitenne

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:21:
wat ben ik in totaal kwijt als ik een tv met dbv-t gereed maak voor digitenne is dat alleen een module van 30 tot 50 euro en een abonnement van 7,50 per maand??
Dan ben je er nog niet:
- eenmalige aanmeldingskosten (ca. 20 euro)
- smartcard (15 euro)
- antenne (14,95 euro)
- mogelijk een power inserter (? 15 euro)
Laatste 3 zitten samen met de CI CAM in de starterskit voor 90 euro.
Je krijgt bij een abonnement die 90 euro wel retour dus het kost je uiteindelijk alleen 20 euro aanmeldingskosten.

Hier is het overzicht:
http://www.kpn.com/televi...gitenne-Starterskit.prod# (klik op specificaties)

[ Voor 19% gewijzigd door giant2000 op 19-01-2009 12:22 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wreed en link
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12-2023
Ik heb een nieuwe flatscreen gekocht met dvb-t tuner. Na wat zoeken bleek dat ik daarmee ook digitenne kon gebruiken zonder meegeleverde tuner. Toen heb ik KPN gebeld, met het verzoek om mijn single tuner pakketje om te ruilen voor een starterskit met ci module. Dan kan iemand anders weer mijn tuner gebruiken en heb ik een afstandbediening en kastje minder onder m'n tv staan. Maar volgens KPN kon ik wel een extra set bestellen maar was omwisselen lastig. Toen heb ik maar een losse ci module online gekocht. En dat werkt uitstekend.

M'n tv is de LG 32LG5700. De ci module is de "Conax CAM by Smit". Ik gebruik de standaard Digitenne settopbox antenne en heb geen extra 5v koppelstukje nodig. Werkt prima zonder. Ik vind alleen wel dat het zappen vergeleken met de meegeleverde tuner verdomde traag is. Of dat aan die module ligt of aan de tv weet ik niet. Verder geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 07:52
Kun je een 2de tv via de loop-out aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 21:53
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 02:20:
iptv wat is dat? dat is iets met internet toch?
Internactieve TV, combi TV, internet en eventueel telefonie. Zie http://www.kpn.com/tv/interactieve-tv.htm.
weet niet of iptv op elke internet provider werkt
Nee, werkt vooralsnog met KPN en Het net. Zie:
http://www.kpn.com/tv/int...n-met-interactieve-tv.htm
&
http://hetnet.nl/TVKijken.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iptv is hier niet te krijgen volgens postcode check

ik had nog 2 vraagjes.

als ik digitenne neem en ik neem een extra kaart erbij voor 3,50 per maand ( dus voor een 2de tv ) kan ik die ook aan mijn broertje geven/verkopen? ( eventueel met de tuner erbij want ik heb dan toch een ingebouwde dvb-t in de lcd ) zodat hij voor die prijs tv kan kijken? ( hij woont 20km verderop )

of aan een kamaraad die 500meter verderop woont.

en kan ik met mijn panasonic dmr e-55 recorder ook programma's opnemen van digitenne? de panasonic heeft GEEN hdmi maar wel een optische digital uitgang en 2 scart en nog wat audio en video uitgangen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 01:25:
als ik digitenne neem en ik neem een extra kaart erbij voor 3,50 per maand ( dus voor een 2de tv ) kan ik die ook aan mijn broertje geven/verkopen? ( eventueel met de tuner erbij want ik heb dan toch een ingebouwde dvb-t in de lcd ) zodat hij voor die prijs tv kan kijken? ( hij woont 20km verderop )

Ja kan, Digitenne is niet locatie gebonden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 01:25:
iptv is hier niet te krijgen volgens postcode check

ik had nog 2 vraagjes.

Dat hoeft niet eens 3,50 per maand te kosten. Je moet alleen een extra smartcard kopen voor 12 euro ofzo en die op je abonnement activeren. Natuurlijk heeft die broer of kameraad wel een tuner nodig, maar die staan ook wel op marktplaats.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar als je die op je abonnement activeert dan kost dat toch 3,50 per maand extra????

ik neem aan dat 2 kaarten ook 2 actieve tv's betekend? met dus digitenne signaal of zie ikd at verkeerd.

wil ook niet aan eind van het jaar een brief krijgen van kpn dat ik een bedrag terug moet betalen vanwege een 2de abonnement ( kaart ) is het legaal trouwens?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:47:
maar als je die op je abonnement activeert dan kost dat toch 3,50 per maand extra????

ik neem aan dat 2 kaarten ook 2 actieve tv's betekend? met dus digitenne signaal of zie ikd at verkeerd.

wil ook niet aan eind van het jaar een brief krijgen van kpn dat ik een bedrag terug moet betalen vanwege een 2de abonnement ( kaart ) is het legaal trouwens?
Nee hoor, je mag in totaal 3 kaarten activeren, blijft 7,50 kosten. Bij KPN kun je een extra tuner huren voor 3,50 per maand. Koop voor 4 tientjes een tuner op marktplaats en in een jaar heb je de kosten eruit.

En zeker is het legaal, je moet immers KPN bellen om de extra kaart te activeren en te koppelen aan je abo, als het niet zou mogen, zou dat ook niet kunnen natuurlijk.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:47:

Volgens mij kost Digitenne extra als je het bij IPTV neemt maar niet als je al Digitenne hebt. Je mag het ene abonnementsbedrag gewoon drie kastjes plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Aiolos schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:17:
En zeker is het legaal, je moet immers KPN bellen om de extra kaart te activeren en te koppelen aan je abo, als het niet zou mogen, zou dat ook niet kunnen natuurlijk.
Nee, volgens de Algemene Voorwaarden is het niet toegestaan de smartcard "aan derden over te dragen of anderszins aan derden ter beschikking te stellen". In de praktijk is dit niet te handhaven, maar formeel mag het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool... dan denk ik dat ik de kosten deel met een kamaraad, krijgt hij mijn tuner die ik erbij krijg of we kopen 1 op marktplaats ofzo en een extra kaartje. doe ik mijn eigen kaartje in mijn lcd.

maar kunnen op beide kaartjes dan tegelijk tv gekeken worden? ik hoorde van iemand in mijn straat dat dat misschien niet wil verschillende kanalen bekijken op 2 tv's met 1 abonnement.

ik hoef maar 1 tuner, dus ik hoef geen 2de te huren, ik heb straks immers zelf een tuner in mijn lcd.
en die tuner zit in abonnement waarvan ik de aanschaf weer terug krijg?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn ook wel mensen die de kabel tv delen bij de buren of het internet. is ook niet te controleren maar gebeurd wel.

en als ik een tuner via markplaats zou moeten aanschaffen, welke is dan aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
asmi schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:34:
[...]

Nee, volgens de Algemene Voorwaarden is het niet toegestaan de smartcard "aan derden over te dragen of anderszins aan derden ter beschikking te stellen". In de praktijk is dit niet te handhaven, maar formeel mag het dus niet.
Klopt, daar heb je inderdaad gelijk in, ik had het eigenlijk alleen over meerdere kaarten op een abo
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:37:
cool... dan denk ik dat ik de kosten deel met een kamaraad, krijgt hij mijn tuner die ik erbij krijg of we kopen 1 op marktplaats ofzo en een extra kaartje. doe ik mijn eigen kaartje in mijn lcd.

maar kunnen op beide kaartjes dan tegelijk tv gekeken worden? ik hoorde van iemand in mijn straat dat dat misschien niet wil verschillende kanalen bekijken op 2 tv's met 1 abonnement.
Gelukkig kan dat wel ja, anders zou het nut van 2 tuners ook een beetje weg zijn.
ik hoef maar 1 tuner, dus ik hoef geen 2de te huren, ik heb straks immers zelf een tuner in mijn lcd.
en die tuner zit in abonnement waarvan ik de aanschaf weer terug krijg?
Reken er wel op dat je nog een CAM in je lcd moet hebben he, anders kun je die smartcard niet kwijt (is overigens te krijgen bij de primafoon/kpn.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:42:
zijn ook wel mensen die de kabel tv delen bij de buren of het internet. is ook niet te controleren maar gebeurd wel.

en als ik een tuner via markplaats zou moeten aanschaffen, welke is dan aan te raden.
De Topfields en Samsungs met het KPN logo werken altijd. Ze zijn legio op Marktplaats te koop (5 tientjes...). Type bij de zoekopdracht maar eens 'Digitenne' in. Als je er een smartcard bij kan ritselen bespaart je dat ook weer 15 euro, je kan een oude kaart gewoon opnieuw aanmelden (weet ik uit eigen ervaring).
Het moet in elke geval een DVB-T ontvanger mét Conax reader zijn. Vraag altijd aan de verkoper aan of het Digitenne abonnement erop werkt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:22

GVR

Grootste ergernis van de standaard decoder die je krijgt vind ik de volumeregeling. Die neemt een beperkte range van de volume waarop de tv standaard staat, en dat is altijd te zacht. Ziggo doet dat met de samsung decoder hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:17:
[...]

Volgens mij kost Digitenne extra als je het bij IPTV neemt maar niet als je al Digitenne hebt. Je mag het ene abonnementsbedrag gewoon drie kastjes plaatsen
Bij IPTV krijg je 'gratis' digitenne (huurtuners kosten nog steeds 3,50 per maand).
Alleen de 'hoofd' tv / tuner wordt aangesloten op internettelevisie...

Vind het wel verdomde duur... mn zus wilde het misschien hebben, maar je moet daar dus inderdaad internet van KPN bij hebben a 35 euro p.m. (en als je VOIP wil, moet dat er ook bij, 10 euro p.m. onbeperkt) en dan nog eens tv erbij ook 10 euro p.m. kom je dus zo op minstens 55 euro p.m. voor het hele pakket... (Maar dan heb je wel alles in 1 ;) )

En oh, dan moet je ook nog een decoder / recorder bij nemen van 100 euro (blijft eigendom van KPN) en 20 euro aansluitkosten...

Trouwens, ff frustratie, wat vind ik het ontzettend STOM van KPN dat je je huurtuner niet mag inwisselen voor een 'starterspakket' CAM module...

Ook stom trouwens dat je die CAM module ook niet kan huren?!
Ik vind het maar raar... En ohja, wil je de het starters pakket dus als onderdeel van je abonnement, moet je nieuw abonnement afsluiten + 20 euro aansluitkosten terwijl je al jaren Digitenne klant bent.... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:44:
[...]

Bij IPTV krijg je 'gratis' digitenne (huurtuners kosten nog steeds 3,50 per maand).
Alleen de 'hoofd' tv / tuner wordt aangesloten op internettelevisie...

Vind het wel verdomde duur... mn zus wilde het misschien hebben, maar je moet daar dus inderdaad internet van KPN bij hebben a 35 euro p.m. (en als je VOIP wil, moet dat er ook bij, 10 euro p.m. onbeperkt) en dan nog eens tv erbij ook 10 euro p.m. kom je dus zo op minstens 55 euro p.m. voor het hele pakket... (Maar dan heb je wel alles in 1 ;) )
Enige echte nadeel van IPTV vind ik dat de downloadcapaciteit van het ADSL-abandonnement dat je erbij moet nemen beperkt is. Want als je rekent dat je met die extra digitenne-decoders ook de analoge tv (a 16 euro per maand) kunt dumpen kan het toch echt wel voordeliger zijn volgens mij
Trouwens, ff frustratie, wat vind ik het ontzettend STOM van KPN dat je je huurtuner niet mag inwisselen voor een 'starterspakket' CAM module...

Ook stom trouwens dat je die CAM module ook niet kan huren?!
Ik vind het maar raar... En ohja, wil je de het starters pakket dus als onderdeel van je abonnement, moet je nieuw abonnement afsluiten + 20 euro aansluitkosten terwijl je al jaren Digitenne klant bent.... :N
Wat bedoel je met bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
D-e-n schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:00:
[...]

Enige echte nadeel van IPTV vind ik dat de downloadcapaciteit van het ADSL-abandonnement dat je erbij moet nemen beperkt is. Want als je rekent dat je met die extra digitenne-decoders ook de analoge tv (a 16 euro per maand) kunt dumpen kan het toch echt wel voordeliger zijn volgens mij

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Het zijn die administratieve logge systemen van grote bedrijven waar je een sik van krijgt. Het past niet in het systeem dus moet je eerst als klant afmelden en je vervolgens weer aanmelden. Ander voorbeeld: ik koop bij een groot Zweeds meubelhuis een slagroomklopper voor 99 cent. Maar bij de kassa blijkt dat de prijs per 2 kloppers is. Ik zeg dus: doe deze dan maar voor 50 cent. Onmogelijk... Diepe, diepe zucht... 8)7

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
giant2000 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:42:
[...]

Het zijn die administratieve logge systemen van grote bedrijven waar je een sik van krijgt. Het past niet in het systeem dus moet je eerst als klant afmelden en je vervolgens weer aanmelden. Ander voorbeeld: ik koop bij een groot Zweeds meubelhuis een slagroomklopper voor 99 cent. Maar bij de kassa blijkt dat de prijs per 2 kloppers is. Ik zeg dus: doe deze dan maar voor 50 cent. Onmogelijk... Diepe, diepe zucht... 8)7
Dus als er een actie is: 3 halen 2 betalen en jij haalt er 1 wil je ook 33% korting?

In het geval van Digitenne vind het heel normaal dat ze niet 'maar zo' gratis starterpakketten gaan uitdelen en/of omruilen. Zeker omruilen, wat moeten zij met die 2e-hands zooi, daar kunnen ze niets voor.
Zoals al eerder in dit topic aangegeven, sommige mensen vinden het blijkbaar heel normaal dat ze na een jaar of 2 7,50 euro betaald te hebben (180 euro), ze een starterspakket van 90 euro kunnen denken te eisen.
En dan nog verbaast zijn dat ze dus niet 50% korting krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Freaky Gabbur schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:23:
Grootste ergernis van de standaard decoder die je krijgt vind ik de volumeregeling. Die neemt een beperkte range van de volume waarop de tv standaard staat, en dat is altijd te zacht. Ziggo doet dat met de samsung decoder hetzelfde.
Die snap ik niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:22

GVR

Bij digitenne: ik zet de tv en de decoder aan. met de digitenne-afstandsbediening kan ik het volume regelen, echter is dit een range die door de decoder zelf geregelt wordt. Deze heeft een veel kleiner bereik dan het volume van de tv zelf. De decoder heeft een eigen volumeregeling dus.

Bij upc kan je met de upc-afstandsbed. ook het volume regelen, maar die zend het signaal door naar de tv en heeft dus geen eigen volumeregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
IJsbeer schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:00:
[...]

Dus als er een actie is: 3 halen 2 betalen en jij haalt er 1 wil je ook 33% korting?
In dit geval was het niet duidelijk aangegeven dat het om 2 kloppers ging. Bij de kassa bleek dat pas. En ik had geen zin om dat hele Zweedse labyrint weer door te lopen voor om die extra klopper die ik helemaal niet wilde...
In het geval van Digitenne vind het heel normaal dat ze niet 'maar zo' gratis starterpakketten gaan uitdelen en/of omruilen. Zeker omruilen, wat moeten zij met die 2e-hands zooi, daar kunnen ze niets voor.
Zoals al eerder in dit topic aangegeven, sommige mensen vinden het blijkbaar heel normaal dat ze na een jaar of 2 7,50 euro betaald te hebben (180 euro), ze een starterspakket van 90 euro kunnen denken te eisen.
En dan nog verbaast zijn dat ze dus niet 50% korting krijgen...
Voor dat omruilen heb je gelijk, alhoewel, waarom is KPN overgegaan op huurtuners? Die komen toch ook ooit weer terug en wat doen ze daar dan mee? Maar dat je dan weer 20 euro startersgeld moet betalen vind ik raar.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Freaky Gabbur schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:06:
[...]

Bij digitenne: ik zet de tv en de decoder aan. met de digitenne-afstandsbediening kan ik het volume regelen, echter is dit een range die door de decoder zelf geregelt wordt. Deze heeft een veel kleiner bereik dan het volume van de tv zelf. De decoder heeft een eigen volumeregeling dus.

Bij upc kan je met de upc-afstandsbed. ook het volume regelen, maar die zend het signaal door naar de tv en heeft dus geen eigen volumeregeling.
Ah, op die manier.
Juist om die reden heb ik mijn tuner digitaal aangesloten op mijn receiver, dan heb je dat probleem niet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee wat er aan de hand is als de optie "Software Update" in het menu grijs is ?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:26:
Iemand enig idee wat er aan de hand is als de optie "Software Update" in het menu grijs is ?
Helemaal NIKS!

Staat ook in de handleiding, je kan pas een update installeren als deze is binnen geharkt en dat is natuurlijk afhankelijk van kpn, deze moet een update naar je hark sturen.
Dus geen update = geen software update mogelijkheid.

Simpel he ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digitenne is besteld i.c.m. een gratis cadeau een mp4 speler

ben benieuwd naar het pakket. en de kwaliteit.

volgens de digitenne site heb ik bereik hier in mijn dorp met een binnen antenne
en mijn broertje alleen maar met een buitenantenne

eerst maar eens 4 weken op proef.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hmm, nee...
Huidige situatie:
Telfort adsl + bellen (is nog sneller ook!) : 30 euro p.m.
Digitenne + huurkastje: 11 euro
Totaal 41 euro p.m.

IPTV:
KPN IPB (onbeperkt bellen): 45 euro p.m.
Interactieve tv: 10 euro p.m.
Extra digitenne voor extra tv: 3,50 p.m.
Totaal: 58,50 p.m.

Scheelt altijd nog 17,50 per maand en dan heb ik nog niet gehad over aansluit en aanschaf kosten ;)
giant2000 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:12:
Voor dat omruilen heb je gelijk, alhoewel, waarom is KPN overgegaan op huurtuners? Die komen toch ook ooit weer terug en wat doen ze daar dan mee? Maar dat je dan weer 20 euro startersgeld moet betalen vind ik raar.
Dat dus... het zijn HUUR tuners... wat betekent dat ze eigendom blijven van KPN die ik HUUR. Dus ik snap niet dat je zo'n starterspakket niet kan huren.... of dat wanneer ik meer dan een jaar al digitenne klant ben ipv een huurtuner zo'n starterspakket kan huren... maar daarvoor opnieuw dus een abonnement moet afsluiten + 20 euro voor betalen en weer een jaar aan het contract vast zitten of 90 euro moet betalen voor zo'n pakket.... *zucht* suf gewoon...

Nieuw abonnement, dus weer opnieuw kaartjes aanmelden... gedoe zeg... omwisselen zou veel simpeler zijn!

Trouwens, over dat 2e hands: ze vragen zelf die spullen terug! De experiabox heb ik na het opzeggen van IPB ook gewoon terug moeten sturen, die knappen zij weer op en verhuren het weer door...

Hmm, daarom snap ik niet helemaal de 50 euro tuners op marktplaats... moeten die ook niet terug naar KPN of is het nog steeds zo dat je bij het afsluiten van je eerste abonnement de tuner wel van jezelf wordt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:18:Nieuw abonnement, dus weer opnieuw kaartjes aanmelden... gedoe zeg... omwisselen zou veel simpeler zijn!
Helemaal mee eens! KPN introduceerd een nieuw product dus waarom zo moeilijk!
Trouwens, over dat 2e hands: ze vragen zelf die spullen terug! De experiabox heb ik na het opzeggen van IPB ook gewoon terug moeten sturen, die knappen zij weer op en verhuren het weer door...
ook zo raar, ik heb inmiddels 3 van die dingen liggen, nog nooit hoeven inleveren. Een monteur van KPN die hier was voor een storing wilde ze niet eens meenemen: ze gaan of voor eigen gebruik of gewoon in de kliko! Hij had een auto vol liggen met die 2e hands troep.
Hmm, daarom snap ik niet helemaal de 50 euro tuners op marktplaats... moeten die ook niet terug naar KPN of is het nog steeds zo dat je bij het afsluiten van je eerste abonnement de tuner wel van jezelf wordt???
1. zie hierboven (experiabox)
2. huurtuners zijn er niet altijd geweest, ik heb gewoon een gekochte tuner.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:18:
[...]

Hmm, nee...
Huidige situatie:
Telfort adsl + bellen (is nog sneller ook!) : 30 euro p.m.
Digitenne + huurkastje: 11 euro
Totaal 41 euro p.m.

IPTV:
KPN IPB (onbeperkt bellen): 45 euro p.m.
Interactieve tv: 10 euro p.m.
Extra digitenne voor extra tv: 3,50 p.m.
Totaal: 58,50 p.m.

Scheelt altijd nog 17,50 per maand en dan heb ik nog niet gehad over aansluit en aanschaf kosten ;)
IPTV heeft meer zenders dus je moet dat niet vergelijken met de situatie dat je alleen Digitenne hebt. Je kunt het beter vergelijken met de prijs van Digitale tv bij UPC of Ziggo plus de kosten voor analoge tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:46:
[...]
Helemaal mee eens! KPN introduceerd een nieuw product dus waarom zo moeilijk!

[...]
ook zo raar, ik heb inmiddels 3 van die dingen liggen, nog nooit hoeven inleveren. Een monteur van KPN die hier was voor een storing wilde ze niet eens meenemen: ze gaan of voor eigen gebruik of gewoon in de kliko! Hij had een auto vol liggen met die 2e hands troep.

[...]

1. zie hierboven (experiabox)
2. huurtuners zijn er niet altijd geweest, ik heb gewoon een gekochte tuner.
2. Weet ik :) Mn ouders hebben digitenne lang voordat het helemaal van KPN was... dus die hebben ook een koop. Omdat het daar zo ideaal werkt, hebben mijn zus en ik dus ook digitenne, maar vind het nog steeds raar dat je een nieuw abonnement moet afsluiten om het starterspakket te 'huren'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:06:
[...]

2. Weet ik :) Mn ouders hebben digitenne lang voordat het helemaal van KPN was... dus die hebben ook een koop. Omdat het daar zo ideaal werkt, hebben mijn zus en ik dus ook digitenne, maar vind het nog steeds raar dat je een nieuw abonnement moet afsluiten om het starterspakket te 'huren'...
Waarom zou je die willen huren? Bij een nieuw abonnement kan je dat gewoon gratis krijgen (wel €90 vooraf betalen, daarna krijg je een retour voucher van €90).

Omwisselen is voor KPN een administratieve hel. Bij een ons-kent-ons winkeltje zou dat makkelijk zijn ja, bij KPN niet. Als een medewerker het toch zou doen (huurtuner aannemen, startpakket meegeven voor €90+retour voucher) kan dat nog jarenlang naslepen waarschijnlijk. Er bestaat niet zoiets als "een startpakket huren", en een retour voucher is alleen mogelijk bij een nieuw abonnement met kooptuner.

Je kan ook gewoon je extra huurtuner inleveren die je nu hebt, dan ben je €3,50/maand goedkoper uit. Geef dan ook aan dat je de 2de smartcard wel graag wilt behouden, dat is met een beetje mazzel dan wel mogelijk, dan kan je ook een 2dehands starterskit kopen. Dan koop je een nieuwe starterskit, of je zoekt er een op Marktplaats waar ik ze voor ~€60 zie.

Maar dit is echt niets geks van KPN hoor. Een tijdje terug bestelde ik 2 accu's voor 2 verschillende telefoons in Duitsland (één voor een X1 en één voor een 101X). Echter kreeg ik 2 accu's voor een 101X en niets voor de X1. Ik kaart dat aan, en krijg nu de juiste bestelling: een accu voor de X1 en de 101X. Nu heb ik dus 3 accu's voor de 101X. De hele bestelling opnieuw sturen is dus makkelijker dan 1 accu alsnog opsturen, iets wat het systeem van dat bedrijf blijkbaar niet goed kon. Je moet geen dingen van "het systeem" vragen die het niet kan, want dan krijg je geheid problemen als een medewerker eraan zou meewerken.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.