Het grote Digitenne topic deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 124.858 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

systeem fouten bestaan niet, het is altijd nog de mens die dat systeem beheerd/bediend.

als je nieuwe kit aanschaft met een nieuwe tuner betaal je 90 euro en krijg je 90 euro terug, maar ben je dan die 20 euro dan ook weer kwijt??

ik las ook ergens volgens mij dat als je een NIEUW lid bent van digitenne dat je die tuner kosten weer terug krijgt, maar als je al eens klant bent geweest krijg je die 90 euro dan ook weer terug??

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:36:

ik las ook ergens volgens mij dat als je een NIEUW lid bent van digitenne dat je die tuner kosten weer terug krijgt, maar als je al eens klant bent geweest krijg je die 90 euro dan ook weer terug??
Nee, oude klanten krijgen niks.
Als het wel mogelijk, had ik elk jaar, mijn abonnement opgezegd en opnieuw aangevraagd en zo mooi die 90 euro hebben opgestreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

systeem fouten bestaan niet, het is altijd nog de mens die dat systeem beheerd/bediend.

als je nieuwe kit aanschaft met een nieuwe tuner betaal je 90 euro en krijg je 90 euro terug, maar ben je dan die 20 euro dan ook weer kwijt??

Naja, je moet dus 'nieuwe' klant worden.... dus weer 20 euro betalen om aan te sluiten enzo...

Trouwens, nog steeds wel vaag, dus de eerste tuner bij je abonnement is wel van jezelf?? (Ook al staat er op het pakket huurtuner, want dat is gewoon het zelfde).

Denk er zwaar over na om voor mn ouders idd maar een eigen CAM module (+antenne + voeding) te kopen en dan hun tuner overnemen (een huurtuner van ons dus inleveren ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:32:
Trouwens, nog steeds wel vaag, dus de eerste tuner bij je abonnement is wel van jezelf?? (Ook al staat er op het pakket huurtuner, want dat is gewoon het zelfde).
Tegenwoordig is de eerste tuner ook een huurtuner. Eigenlijk zou ik die iedereen ook afraden. Als je een tuner koopt (PVR, starterskit, PC, 2dehands, non-KPN-branded uit Duitsland) krijg je gewoon €90 terug bij een nieuw abonnement. Waarom zou je dan je eerste tuner willen huren? Ik kan me geen goede reden verzinnen, buiten het feit dat je zo in principe nooit problemen met garantie zou hebben.

Ik heb 3 losse smartcards van KPN gekocht, bij aanmelden aangegeven dat ik een kooptuner heb (jaja! gekocht in Duitsland!), hoppa €90 terug.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 23-01-2009 23:47 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:00
Eerste tuner is inderdaad ook een gratis huurtuner.
Beetje raar, want je kan dezelfde tuners ook kopen voor 90 euro en dan 90 euro terugkrijgen.
Of dezelfde huurtuner kopen via koektrommeltje voor 50 euro in doos...

Nieuwe klanten betalen eenmalig weer 20 euro aansluitkosten. Staat weer een maandje gratis kijken tegenover ( of 3 maanden via sommige acties) dus als je de apparatuur hebt, kun je praktisch gratis een jaar kijken als je voor die 90 euro kortingsvoucher gaat als je je aanmeld met een kooptuner. (1e maand gratis, daarna 11 maanden 7,50= 82.50 euro voor een heel jaar digitenne. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:44:
[...]

Nee, oude klanten krijgen niks.
Als het wel mogelijk, had ik elk jaar, mijn abonnement opgezegd en opnieuw aangevraagd en zo mooi die 90 euro hebben opgestreken.
En dat kan dus wel! Gewoon opzeggen en nieuw abonnement aanvragen. En zeggen dat je een kooptuner hebt... Zelf ook gedaan, zij het met een tussenpoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koektrommeltje schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 03:35:
Eerste tuner is inderdaad ook een gratis huurtuner.
Beetje raar, want je kan dezelfde tuners ook kopen voor 90 euro en dan 90 euro terugkrijgen.
Of dezelfde huurtuner kopen via koektrommeltje voor 50 euro in doos...

Nieuwe klanten betalen eenmalig weer 20 euro aansluitkosten. Staat weer een maandje gratis kijken tegenover ( of 3 maanden via sommige acties) dus als je de apparatuur hebt, kun je praktisch gratis een jaar kijken als je voor die 90 euro kortingsvoucher gaat als je je aanmeld met een kooptuner. (1e maand gratis, daarna 11 maanden 7,50= 82.50 euro voor een heel jaar digitenne. )
Interesting :D zo had ik het nog niet eens bekeken, slim! :)

Edit:
Mag trouwens ook niet echt zeuren hoor... ik heb het abonnement afgesloten toen het nog 6,95 p.m. was + 30% zonnesteekkorting op het jaar bedrag, dus heb zo goed als mn 2e huurtuner nu 'gratis'.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Dat was een mooie aanbieding toen. Maar daar ga je dadelijk wel jaar-in-jaar-uit de volle mep voor betalen.

Ik kijk nog voordeliger, ook dankzij een leuke aanbieding met zonnesteekkorting van de plaatselijke primafoonwinkel :) Gratis en met voetbalkanaal toe ;)

Mja, mn aanbieding voor die tunertjes staat...50,- in doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Hmm, heb nu iets heel aparts. Heb de Samsung PR160 en nu opeens doen alle commerciële zenders het niet meer. Als ik de kaart in de singel tuner mep dan doen ze het wel. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Da's een beetje offtopic, maar dat bestaat wel degelijk. Bugs noemen ze dat. Daarnaast hoeft niet alles met een 'systeem' mogelijk te zijn. Als er geen schermen gebouwd zijn om spul terug te boeken, dan kan je ook niets terugboeken. Dat heeft niets met de medewerker te maken, maar allerlei andere redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
hoe wijzig ik de Abonnementsstatus? Ik heb sinds gisteravond digitenne, werkt prima muv het private spice kanaal.

Mijn Abonnementsstatus code eindigt op een 9, wat dus betekend dat spice niet werkt. Hoe verander ik dat?

Voor de duidelijkhied: de kinderbeveiliging is niet het probleem. Wanneer ik naar het Private Spice kanaal ga moet ik eerst een code invoeren, dit gaat goed maar daarna blijft het beeld zwart en geeft ie iets van "gecodeerd signaal....".

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
borgdaville schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:36:
Mijn Abonnementsstatus code eindigt op een 9, wat dus betekend dat spice niet werkt. Hoe verander ik dat?
Antwoordkaartje terugsturen en wachten tot het verwerkt is, of de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:23:
[...]

Maar dit is echt niets geks van KPN hoor. Een tijdje terug bestelde ik 2 accu's voor 2 verschillende telefoons in Duitsland (één voor een X1 en één voor een 101X). Echter kreeg ik 2 accu's voor een 101X en niets voor de X1. Ik kaart dat aan, en krijg nu de juiste bestelling: een accu voor de X1 en de 101X. Nu heb ik dus 3 accu's voor de 101X. De hele bestelling opnieuw sturen is dus makkelijker dan 1 accu alsnog opsturen, iets wat het systeem van dat bedrijf blijkbaar niet goed kon. Je moet geen dingen van "het systeem" vragen die het niet kan, want dan krijg je geheid problemen als een medewerker eraan zou meewerken.
Ik wordt hier zo verdrietig van... er zijn er die zich afvragen waarom er een kredietcrises ontstaat.
"Welcome to the Machine"

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb ondertussen in Duitsland gewoon digitenne, standaard setje werkt prima.
Ik heb het via de ANWB aanbieding gedaan en kijk nu al een aantal weken tv via KPN en heb dan ook de eerste rekening ontvangen. inclusief de 20 euro start kosten.
verder niets over die 90 euro gezien, gelezen, gehoord en ik heb de kaart (nog) niet telefonisch aangemeld.

moet ik deze kaart alsnog aanmelden? en wat is er dan anders dan nu?
Ik heb afgelopen week ook nog eens de buitenantenne kosteloos mogen ontvangen, die heb ik nog niet geprobeerd. met de binnen antenne op zolder heb ik al 64 kanalen,......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Je hebt waarschijnlijk de gratis huurtuner erbij gekregen. De 90 euro korting is alleen geldig op een kooptuner.
Abonnement activeren weet ik zo 1,2,3 niet eigenlijk. Mogelijk is die automatisch geactiveerd omdathet een huurtuner is, maar daar zou je even achteraan kunnen bellen natuurlijk. Iemand die dat weet? De kaarten zijn wel iets anders.

Wat me gelijk op een andere vraag brengt: via de anwb-actie kun je inderdaad ook Digitenne aanvragen. Dan zul je standaard de gratis huurtuner krijgen waarschijnlijk. Maar wat nu als je na het maandje proef besluit het abonnement te houden maar een kooptuner wilt? Kun je dan alsnog kiezen voor de personal recorder met 90 euro korting en de huurtuner retourneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
Hoe kan je in google maps zien waar de antennes in de buurt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RooT schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:40:
Hoe kan je in google maps zien waar de antennes in de buurt staan?
Probeer het volgende bestandje eens te downloaden volgens de instrukties die erbij staan.
Het is dan wel bedoeld voor Google Earth en niet voor Google Maps, maar dat moet toch geen probleem zijn.

Succes

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is vast al 100 keer eerder gevraagd, maar ik wordt een beetje moedeloos van het doorspitten van topics :)

de enige optie voor mij is, door omstandigheden, digitenne. ik zit op ongeveer 1,5 km van een zendmast en woon op een zolderverdieping, met een ouderwetse houten dakconstructie, enkelglas ramen en er staan geen hoge betonnen gebouwen tussen mijn huis en de zendmast.

stel nu, dat ik het zooitje aansluit met binnenantenne op mijn mooie samsung home cinema setje ht-X710, welke op zij beurt weer met een hmdi kabel op mijn mooie samsung lcd-tv le40a65 is aangesloten.

ik weet dat ik met digitenne nooit zal genieten van de ultieme hd ervaring, maar de beeldkwaliteit is, in het beste geval, toch gewoon wel stukken beter dan analoge tv? de sprong naar het digitale tijdperk is toch ook gewoon met digitenne wel te merken?
ondanks al dat gezwets van die videofielen is het toch gewoon kijkbaar en acceptabel als je gewent bent om jaren naar een 27" glasbak te kijken?

bedankt alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
zeker wel.

ik woon op ruim 10 km afstand van de antenne van Enschede (Gronau-Epe) en heb de binnen antenne op de nokbalk op zolder staan met een coaxkabel naar de woonkamer met het standaard (anwb aanbiedings)setje.
Ik kan prima 64 zenders ontvangen, hoewel belgische zenders en een paar duitse zenders af en toe een beetje storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:54:
ik weet dat ik met digitenne nooit zal genieten van de ultieme hd ervaring, maar de beeldkwaliteit is, in het beste geval, toch gewoon wel stukken beter dan analoge tv? de sprong naar het digitale tijdperk is toch ook gewoon met digitenne wel te merken?
Ongetwijfeld, maar of je er blij mee zult zijn is zo niet te voorspellen
Er is een wereld van verschil tussen de beroerde analoge beeldkwaliteit op sommige kabelnetten en de perfecte analoge beeldkwaliteit die je kon krijgen toen er in de ether nog analoog werd uitgezonden. Digitenne zit daar ergens tussenin.
Of het een verbetering is hangt er dus maar van af welke kwaliteit je gewend was. Het helpt niet echt dat je een groot LCD-scherm gaat gebruiken, want dat zal de specifieke nadelen van Digitenne nog eens uitvergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik woon 25 tot 30km van de dichtstbijzijnde antenne af ( de hemrik leeuwarden )
zal hemelsbreed zo'n 20km zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:47:
[...]

Ongetwijfeld, maar of je er blij mee zult zijn is zo niet te voorspellen
Er is een wereld van verschil tussen de beroerde analoge beeldkwaliteit op sommige kabelnetten en de perfecte analoge beeldkwaliteit die je kon krijgen toen er in de ether nog analoog werd uitgezonden. Digitenne zit daar ergens tussenin.
Of het een verbetering is hangt er dus maar van af welke kwaliteit je gewend was. Het helpt niet echt dat je een groot LCD-scherm gaat gebruiken, want dat zal de specifieke nadelen van Digitenne nog eens uitvergroten.
ik ben gewoon analoog en sinds kort digitaal signaal over de kabel gewend, op een 27"glasbak.
ik ga dus echter binnenkort over naar mn nieuwe stek en daar kan ik alleen tv ontvangen met digitenne. ik weet dat het beroerd is en dat dat alleen maar erger wordt bij grotere schermen, maar het is onvermijdelijk.

ik verwacht dus ook echt geen top-of-the-line beeld, maar hoop gewoon dat ik niet echt naar uit grote blokken opgebouwde beelden moet gaan kijken. als het maar een beetje in de buurt komt van digitale kwaliteit ben ik al blij.

films kijk ik dan wel gewoon vanaf een dvd, om in ieder geval nog te genieten van de mogelijkheden en kwaliteit van de tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:37:
[...]

ik ben gewoon analoog en sinds kort digitaal signaal over de kabel gewend, op een 27"glasbak.
ik ga dus echter binnenkort over naar mn nieuwe stek en daar kan ik alleen tv ontvangen met digitenne. ik weet dat het beroerd is en dat dat alleen maar erger wordt bij grotere schermen, maar het is onvermijdelijk.

ik verwacht dus ook echt geen top-of-the-line beeld, maar hoop gewoon dat ik niet echt naar uit grote blokken opgebouwde beelden moet gaan kijken. als het maar een beetje in de buurt komt van digitale kwaliteit ben ik al blij.

films kijk ik dan wel gewoon vanaf een dvd, om in ieder geval nog te genieten van de mogelijkheden en kwaliteit van de tv ;)
Hmm, digitenne is niet de enige oplossing hoor ;) Je hebt ook nog schotel (digitaal). Maar ik durft niet te zeggen welk signaal nu het beste is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:39:
[...]

Hmm, digitenne is niet de enige oplossing hoor ;) Je hebt ook nog schotel (digitaal). Maar ik durft niet te zeggen welk signaal nu het beste is...
dat is waar, maar het is een nogal beeldbepalend pand en volgens contract mag ik geen rotzooi aan de buitenkant (lees: schotel). zelfs al zou ik het wel mogen en kreeg ik hem cadeau (aardig prijzig pakket) dan wil ik nog niet zo'n schotelfiguur worden.

no offence ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:44:
[...]

dat is waar, maar het is een nogal beeldbepalend pand en volgens contract mag ik geen rotzooi aan de buitenkant (lees: schotel). zelfs al zou ik het wel mogen en kreeg ik hem cadeau (aardig prijzig pakket) dan wil ik nog niet zo'n schotelfiguur worden.

no offence ;)
Je kan voor 20 euro hier bij de Aldi een Scart dvb-t tuner kopen, een dingetje van hooguit 7 cm lang en 2 cm dik die je zo achterin de tv drukt. Gezien jouw afstand tot de zender kan je er een draadje als antenne inhangen volgens mij. Je kan dan alleen Ned. 1/2/3 en een regionaal kanaal ontvangen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Laatst online: 00:43

koboy

Heb een idee voor een icon

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:54:
het is vast al 100 keer eerder gevraagd, maar ik wordt een beetje moedeloos van het doorspitten van topics :)

de enige optie voor mij is, door omstandigheden, digitenne. ik zit op ongeveer 1,5 km van een zendmast en woon op een zolderverdieping, met een ouderwetse houten dakconstructie, enkelglas ramen en er staan geen hoge betonnen gebouwen tussen mijn huis en de zendmast.

stel nu, dat ik het zooitje aansluit met binnenantenne op mijn mooie samsung home cinema setje ht-X710, welke op zij beurt weer met een hmdi kabel op mijn mooie samsung lcd-tv le40a65 is aangesloten.

ondanks al dat gezwets van die videofielen is het toch gewoon kijkbaar en acceptabel als je gewent bent om jaren naar een 27" glasbak te kijken?

bedankt alvast ;)
Doe jezelf een groot plezier en laat de externe decoders links liggen. Jouw Samsung A656 heeft een ingebouwde DVB-T tuner, dus kun je met een CAM, power inserter, antenne en digitenne smartcard af.
Op die manier houd je alles binnen je TV, en nog veel belangrijker digitaal. Misschien zelfs dat de TV de 5V voor de antenne kan verzorgen, waardoor je geen power inserter meer nodig hebt (handleiding!).
Alle oplossingen op basis van SCART of composiet zijn op een 40" LCD niet om aan te zien, en duidelijk minder van kwaliteit dan analoge kabel.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
koboy schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:01:
[...]

Doe jezelf een groot plezier en laat de externe decoders links liggen. Jouw Samsung A656 heeft een ingebouwde DVB-T tuner, dus kun je met een CAM, power inserter, antenne en digitenne smartcard af.
Op die manier houd je alles binnen je TV, en nog veel belangrijker digitaal. Misschien zelfs dat de TV de 5V voor de antenne kan verzorgen, waardoor je geen power inserter meer nodig hebt (handleiding!).
Alle oplossingen op basis van SCART of composiet zijn op een 40" LCD niet om aan te zien, en duidelijk minder van kwaliteit dan analoge kabel.
Ach, maar natuurlijk. Nog mooier dus: je kan het beeld nu al testen door er een antenne in te pluggen!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]
Sorry, maar dat is ronduit klestkoek.
Er zijn genoeg Digitenne gebruikers (waaronder ik) die zonder problemen en goed beeld op een TV > 40" kijken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:00:
[...]

Sorry, maar dat is ronduit klestkoek.
Er zijn genoeg Digitenne gebruikers (waaronder ik) die zonder problemen en goed beeld op een TV > 40" kijken.
nou, niet helemaal toch? een directe aansluiting (dus zonder extra scartverbindingen tussen decoder en tv) is altijd beter. als je gewoon super ontvangst hebt maakt het misschien minder uit, maar in extremen helpen alle beetjes :)

in de startpost staat het ook als tip zie ik net.

sowieso wel handig dat áls die decoder dan toch al in je tv zit er ook gebruik van te maken, lijkt me weer een afstandsbedieninkje schelen.

in ieder geval zie ik het al weer een stukje minder somber in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tuurlijk is het altijd beter wanneer je een digitaal signaal in het digitale domein kunt houden, maar om vervolgens te zeggen dat een Digitenne tuner welke met SCART RGB naar een 40" gaat gewoonweg ruk is, klopt gewoon niet :)
als je gewoon super ontvangst hebt maakt het misschien minder uit, maar in extremen helpen alle beetjes
Dat is het 'mooie' van een digitaal signaal. Het werkt, of het werkt niet. het is niet dat het met een slecht signaal gaat ruissen zoals analoog.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Koffie schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:09:
Tuurlijk is het altijd beter wanneer je een digitaal signaal in het digitale domein kunt houden, maar om vervolgens te zeggen dat een Digitenne tuner welke met SCART RGB naar een 40" gaat gewoonweg ruk is, klopt gewoon niet :)

[...]

Dat is het 'mooie' van een digitaal signaal. Het werkt, of het werkt niet. het is niet dat het met een slecht signaal gaat ruissen zoals analoog.
Een externe decoder zet het digitale signaal om naar analoog. Het enige verlies wat je kan hebben is de analoge ruis via de Scart. Deze is minimaal, de kwaliteit (zgn. blokjes in beeld) van het digitale signaal blijft hetzelfde. Natuurlijk is het digitale signaal rechtstreeks op je tv (met ingebouwde dvb-t tuner) beter, daar kun je dus het beste gebruik van maken.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
[...]
Ik kijk met volle tevredenheid op een 40" LCD naar Digitenne via RGB scart aangesloten.

Wat is er zo slecht aan composiet? Mag ik je erop wijzen dat de analoge kabel die jij zo bejubeld, ook gewoon een composiet videosignaal bevat. Blijkbaar ligt het niet aan het feit of het composiet is of niet maar is het iets anders.
Gelukkig ben ik wel van die videoruis af, sinds ik geen analoge kabel meer kijk. Want hoe goed het sigaal ook is, die ruis in de verzadigde kleuren daar kom je alleen maar vanaf door digitaal te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

giant2000 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:57:
[...]

Een externe decoder zet het digitale signaal om naar analoog. Het enige verlies wat je kan hebben is de analoge ruis via de Scart. Deze is minimaal, de kwaliteit (zgn. blokjes in beeld) van het digitale signaal blijft hetzelfde. Natuurlijk is het digitale signaal rechtstreeks op je tv (met ingebouwde dvb-t tuner) beter, daar kun je dus het beste gebruik van maken.
Okee, ik ging misschien wat kort door de bocht, maar er zijn hier ook wat te veel "Digitenne is ruk op een LCD" verhalen geweest, en die waren allemaal met een externe decoder.
Ikzelf kijk via de ingebouwde DVB-T tuner, en vindt dat prima. Heb het wel eens via SCART gezien, en vond dat eigenlijk net niet meer acceptabel. In de mond van veel tweakers hier wordt dat dan al snel als "ruk" bestempeld, aangezien mijn eisen voor TV kijken (voornamelijk journaal en actualiteiten) niet zo heel hoog zijn.

Wat betreft het verschil....
Via de ingebouwde DVB-T tuner: MPEG-2 decoder -> upscaler/processor -> beeld!
Via de externe tuner: MPEG-2 decoder -> DA-convertor -> scart-kabel -> AD-convertor -> upscaler/processor -> beeld!

Je krijgt hier flinke verliezen bij de DA en AD convertor (afgezien van analoge ruis in het signaalpad). Hier moet namelijk op basis van een aan het signaal te synchorniseren klok het analoge signaal in blokjes (pixels) worden gehakt. Een groot probleem van goedkope DA convertors is hierbij dat niet alle bitjes tegelijk in het analoge signaal terecht komen, en je bij de AD omzetting hierdoor extra afrondingsverliezen krijgt, doordat de synchronisatie van de pixelklok op de H-blank in het signaal bemoeilijkt wordt. Hierbovenop krijg je dan nog het feit dat gevoeligheidscurve van de AD-convertor overeen moet komen met de outputcurve van de DA-convertor (wat vrijwel onmogelijk is in geval van consumentenapparatuur).
Het gaat dus wel degelijk om wat meer dan alleen een beetje analoge ruis op het SCART signaal.... Ik denk zelfs dat de analoge ruis de minst storende factor is.

Let wel dat ik hier uitga van RGB-SCART. Wanneer (zoals vaak het geval) er alleen composiet of s-video signaal op de SCART aansluiting staat (of geaccepteerd wordt door de TV), dan krijg je nog flink wat extra verlies wanneer het signaal naar RGB uit elkaar gepeuterd moet worden.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kan toegevoegd worden aan de TS.

SCM Conax 4.00e werkt hier prima icm Samsung LE32A436 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Edje_Kroketje schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:35:
[...]

Ik kijk met volle tevredenheid op een 40" LCD naar Digitenne via RGB scart aangesloten.

Wat is er zo slecht aan composiet? Mag ik je erop wijzen dat de analoge kabel die jij zo bejubeld, ook gewoon een composiet videosignaal bevat. Blijkbaar ligt het niet aan het feit of het composiet is of niet maar is het iets anders.
Gelukkig ben ik wel van die videoruis af, sinds ik geen analoge kabel meer kijk. Want hoe goed het sigaal ook is, die ruis in de verzadigde kleuren daar kom je alleen maar vanaf door digitaal te gaan.
Waar heb ik de analoge TV bejubeld? Ik trok een vergelijking....
Analoge TV is inderdaad composiet. LCD/plasma TV fabrikanten houden hier rekening mee door zware en geoptimaliseerde post processing in hun analoge tuner toe te passen. Vaak wordt deze niet toegepast op het composiet signaal dat via een andere weg binnenkomt.

Ik heb vorig jaar mijn 30 euro DVD speler van blokker voor de gein eens aangesloten via component met een paar audio kabeltjes die ik toevallig nog had liggen. Het verschil van progressief component over brakke kabels met RGB-SCART over een dure kabel was dusdanig groot (scherpte en contrast) dat hij nog steeds zo aangesloten zit.
Nog een extra stap omhoog (vergelijkbaar aan RGB -> progressief component) kreeg ik door de DVD af te spelen in de PS3 (met de upscaler uit), dus door het signaal compleet digitaal te houden.
Om die reden bejubbel ik digitale signaalpaden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons in huis zitten we met 3 Digitenne abbonnementen. Een van de decoders is volgens mij gratis gekregen bij het abonnement, de andere 2 zijn geleend. Nu heb ik eigenlijk geen zin meer om te betalen voor zenders die ik niet kijk.

Hebben jullie ervaring met het opzeggen van 1 van meerdere abonnementen? Moet dan 1 huur receiver terug en kan ik beter zelf een receiver regelen? Of zijn ze niet zo nauw bij KPN en komen ze hem, net als UPC vroeger, toch niet ophalen?

edit:

1 receiver is gratis in bruikleen van KPN, de andere twee worden gehuurd voor 3,50 per maand. Opzeggen zou mij dus 6 euro per maand schelen; mits ik de decoder kan houden..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:27:
Bij ons in huis zitten we met 3 Digitenne abbonnementen. Een van de decoders is volgens mij gratis gekregen bij het abonnement, de andere 2 zijn geleend. Nu heb ik eigenlijk geen zin meer om te betalen voor zenders die ik niet kijk.

Hebben jullie ervaring met het opzeggen van 1 van meerdere abonnementen? Moet dan 1 huur receiver terug en kan ik beter zelf een receiver regelen? Of zijn ze niet zo nauw bij KPN en komen ze hem, net als UPC vroeger, toch niet ophalen?

edit:

1 receiver is gratis in bruikleen van KPN, de andere twee worden gehuurd voor 3,50 per maand. Opzeggen zou mij dus 6 euro per maand schelen; mits ik de decoder kan houden..
Als je je abo opzegt moet je de eerste huurtuner ook terug sturen, en dan pas wordt alles verwerkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronwiel schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:36:
[...]

Als je je abo opzegt moet je de eerste huurtuner ook terug sturen, en dan pas wordt alles verwerkt :).
Ah oke. Ik hoopte op Chello-achtige situaties waarbij men de moeite niet nam om het modem op te halen. Geeft KPN de opgehaalde decoders dan gewoon weer uit als nieuwe? De verpakking enzo heb ik namelijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
Ik zit hemelsbreed 16 km van de dichtstbijzijnde antenne af. Zal ik dan beeld hebben denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik heb vandaag een Digitenne nieuwsbrief ontvangen terwijl ik nog nooit eerder een Digitenne nieuwsbrief heb ontvangen en me er ook niet voor ingeschreven heb. In de rechter bovenhoek van de mail stond "NR 01" dus het zal wel de eerste nieuwsbrief uit een reeks zijn.

Ik heb op zich geen bezwaar tegen de nieuwsbrief, er staan namelijk best nuttige dingen in zoals:
Nieuwe zender: Cartoon Network bij Digitenne

Vanaf dinsdag 10 februari hebben alle klanten een nieuwe zender in het zenderpakket!

Cartoon Network is de wereldberoemde, reclamevrije, tekenfilmzender met eigentijdse tekenfilmfiguren die met hun avonturen zorgen voor veel kijkplezier en de nodige humor. Het kanaal biedt de kijkers legendarische cartoons waaronder The Powerpuff Girls, The Cramp Twins en Ben 10.

Cartoon Network is dagelijkse te zien van 06.00 tot 18.00 uur op zender 25 en vervangt Nostalienet, de zender die tijdelijke uitgezonden werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook tijden zitten tobben met een 'soms wel - soms net niet' signaal. 20mtr 6.8mm coax gekocht en tot de conclusie gekomen dat het geen probleem is om je antenne kabel 20mtr. te verlengen. Antenne staat nu op zolder met 85% ontvangst ipv 22%.

Kijk overigens naar een prima beeld op een 40"LCD met een ingebouwde DVB-T tuner

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:01:
[...]

Ah oke. Ik hoopte op Chello-achtige situaties waarbij men de moeite niet nam om het modem op te halen. Geeft KPN de opgehaalde decoders dan gewoon weer uit als nieuwe? De verpakking enzo heb ik namelijk niet meer.
Inderdaad, de oude huur tuners worden als gewoon weer als "nieuwe" huurtuner aangeboden. Er loopt nu ook een actie dat je het dus vrijblijvend kan uitproberen, lijkt mij niet dat de tuners die terug komen allemaal de container in gaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:23
Nou, ik heb het werkend hoor: een FloppyDTV en Digitenne in mijn Mediacenter (XP MCE vooralsnog). Het had nog wat voeten in de aarde omdat mijn firewire-kaartje moeilijk deed maar eind goed al goed. Ik reken nog op wat standby-problemen (wat is een pc zonder problemen tenslotte.......) maar daar komen we dan wel weer uit :)

Nog dank aan Giant die zo vriendelijk was wat opgenomen streampjes toe te sturen zodat ik kon zien hoe één en ander er uit ziet.

Oh ja, hebben mensen die ook Digitenne kijken via de pc beeld op "Private Spice"? Natuurlijk gun ik dat soort kanalen normaal gesproken geen blik waardig ;) maar het moet toch werken he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Normaal kun je dat afschermen met een pincode.Dit zal wel in de chip van de smartcard geregeld zijn. Als je een kaartlezer in een ander DVB-T apparaat hebt zitten die het wijzigen van de pincode ondersteund kun je het ook veranderen: weghalen, leeftijdniveau lager instellen, etc. Althans, zo gaat dat op de huurtuner die ik heb en ik vermoed dat je FloppyDTV daar over struikelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje over de aansluiting, weet niet of dit wel in dit topic hoort.

maar als ik morgen mijn lcd tv 32lg3000 binnen krijg ( met dvb-t dus ik hoef geen tuner aan te sluiten )

ik kijk nu via mijn panasonic dmr-e55 dvd recorder naar alle netten en die dvd recorder heb ik op mijn versterker aangesloten via scart.of heb je dan weer verlies? straks met digitenne?

als ik digitenne heb, kan ik dan ook op die manier aansluiten?? dus zappen en kijken via de dvd recorder?

en mijn dvd recorder heeft geen hdmi aansluiting
wel component en coaxiaal en scart, welke is dan beter, voor beste weergave.

hos sluit ik straks alles op beste manier aan als ik digitenne kijk, met geluid via versterker en ook als ik iets wil opnemen via de dvd recorder

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenophof
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik heb een vraag.
In mijn omgeving (gemeente Hardenberg, postcode 7772) is nog steeds geen ontvangst van Digitenne.

Ik heb de KPN Klantenservice een paar weken geleden gebeld en die zei dat in januari 2009 de ontvangst in heel Nederland 100% zou zijn. Dit is dus "Blödsinn", want hier klopt geen sodemieter van.

Wie weet wanneer er een betere dekking komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
RooT schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:20:
Ik zit hemelsbreed 16 km van de dichtstbijzijnde antenne af. Zal ik dan beeld hebben denken jullie?
ja

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
D-e-n schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:47:
Nou, ik heb het werkend hoor: een FloppyDTV en Digitenne in mijn Mediacenter (XP MCE vooralsnog). Het had nog wat voeten in de aarde omdat mijn firewire-kaartje moeilijk deed maar eind goed al goed. Ik reken nog op wat standby-problemen (wat is een pc zonder problemen tenslotte.......) maar daar komen we dan wel weer uit :)

Nog dank aan Giant die zo vriendelijk was wat opgenomen streampjes toe te sturen zodat ik kon zien hoe één en ander er uit ziet.

Oh ja, hebben mensen die ook Digitenne kijken via de pc beeld op "Private Spice"? Natuurlijk gun ik dat soort kanalen normaal gesproken geen blik waardig ;) maar het moet toch werken he? :P
d:)b
PS doet het bij mij niet, maar ik moet zeggen dat ik nooit de moeite heb genomen om dat aan de praat te krijgen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
stephenophof schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:41:
Ik heb een vraag.
In mijn omgeving (gemeente Hardenberg, postcode 7772) is nog steeds geen ontvangst van Digitenne.

Ik heb de KPN Klantenservice een paar weken geleden gebeld en die zei dat in januari 2009 de ontvangst in heel Nederland 100% zou zijn. Dit is dus "Blödsinn", want hier klopt geen sodemieter van.

Dat weet nog bijna niemand...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Joen schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:25:
Nieuwe zender: Cartoon Network bij Digitenne

Vanaf dinsdag 10 februari hebben alle klanten een nieuwe zender in het zenderpakket!
[...]
Ik vind dat altijd wat subjectief: een nieuwe zender... alsof er een zender bijkomt. Maar er verdwijnt altijd weer een oude zender dus kan je beter spreken van een zender die vervangen wordt. Ach, zitten we allemaal te wachten op zo'n kinderkwetterkwetter zender? Kunnen ze zaterochtend onderhand kiezen tussen 5 zenders... wat een kinderweelde. Waarom niet voor de echte kerels Eurosport2? ;)

[ Voor 26% gewijzigd door giant2000 op 02-02-2009 09:02 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 08:59:
[...]

Ik vind dat altijd wat subjectief: een nieuwe zender... alsof er een zender bijkomt. Maar er verdwijnt altijd weer een oude zender dus kan je beter spreken van een zender die vervangen wordt. Ach, zitten we allemaal te wachten op zo'n kinderkwetterkwetter zender? Kunnen ze zaterochtend onderhand kiezen tussen 5 zenders... wat een kinderweelde. Waarom niet voor de echte kerels Eurosport2? ;)
voor de échte kerels hebben ze al private spice ;);)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dat is niet zo te zeggen, ik zit 12 kilometer van Roosendaal, maar Roosendaal is afgeschermd in deze richting. Toch geen echt lekkere ontvangst dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:09
Nog meer mensen in de omgeving Amersfoort die alleen maar een soort extreme JPEG compressie op hun scherm zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Laatst online: 10-09 18:24

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

stephenophof schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:41:
Ik heb een vraag.

Ik ervaar juist het tegenovergestelde van wat KPN beweerd. Afgelopen maand is mijn ontvangst juist vele maanden slechter geworden. Ik heb al een tijd lang mijn antenne boven op de slaapkamer staan met een lange COAX-kabel door het huis, omdat dit een veel betere ontvangst geeft. Maar sindskort doen eigenlijk alle zenders boven kanaal 8 bijna niets meer. Zijn gewoon niet meer te bekijken door de vele haperingen. Van Spice Platinum is bijvoorbeeld is bijvoorbeel niet meer te genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Bintmeister schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:43:
[...]

Ik ervaar juist het tegenovergestelde van wat KPN beweerd. Afgelopen maand is mijn ontvangst juist vele maanden slechter geworden. Ik heb al een tijd lang mijn antenne boven op de slaapkamer staan met een lange COAX-kabel door het huis, omdat dit een veel betere ontvangst geeft. Maar sindskort doen eigenlijk alle zenders boven kanaal 8 bijna niets meer. Zijn gewoon niet meer te bekijken door de vele haperingen. Van Spice Platinum is bijvoorbeeld is bijvoorbeel niet meer te genieten ;)
Hier idem! Juist laatste tijd meer last van artifacts.....
Heb hier al maanden een coax van beneden naar de vliering lopen, maar laatste tijd werkt dat minder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 14:59
Heb een vraag over digitenne op samsung 32A456 lcd.
in de samsung decoder van digitenne heb ik beeld instelling staan op 16:9, bijna alle zender zie ik scherm vullend, behalve rtl5.
bij rtl5 heb ik aan alle kanten van het beeld zwarte balkjes. komt dit door mijn scherm of door digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:45
Icey schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:12:
Nog meer mensen in de omgeving Amersfoort die alleen maar een soort extreme JPEG compressie op hun scherm zien?
Niets bijzonders te zien aan het beeld het is net als anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Is er trouwens nog iemand die pas geleden digitenne heeft aangevraagd en geen buitenantenne nodig heeft. Met andere woorden, heeft nog iemand een coupon over: http://www.kpn.com/HotDea...ne-Digitenne-van-KPN.prod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
IJsbeer schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:05:
Is er trouwens nog iemand die pas geleden digitenne heeft aangevraagd en geen buitenantenne nodig heeft. Met andere woorden, heeft nog iemand een coupon over: http://www.kpn.com/HotDea...ne-Digitenne-van-KPN.prod
ik heb gewoon contact opgenomen met de helpdesk en die hebben me zonder moeilijk doen gewoon een buitenantenne kostenloos opgestuurd.
nix geen coupon ofzo nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Voor de voetballiefhebbers: a.s. weekend zijn de Eredivisie Live kanalen gratis!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
giant2000 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:18:
Voor de voetballiefhebbers: a.s. weekend zijn de Eredivisie Live kanalen gratis!
Boeiend, mag d'r wat mij betreft wel af om meer bandbreedte te krijgen voor zenders. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
vraag ik me af.. zijn die dan ook zonder kaart te kijken? :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
SMSfreakie schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:28:
[...]

vraag ik me af.. zijn die dan ook zonder kaart te kijken? :P
Ik denk dat het alleen geldt bij een standaard abonnement.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
LCD_viewer schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:33:
[...]

Boeiend, mag d'r wat mij betreft wel af om meer bandbreedte te krijgen voor zenders. :P
jaaaa, als ik mijn lijstje mocht samenstellen... ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Laatst online: 02-07 15:12
Voor de geinteresseerden; Ik heb nu een Philips 32PFL7403 icm Digitenne CAM draaien ipv de (scart) tuner en het beeld is stukken beter (zoals verwacht). Over de beeldkwaliteit icm de tuner was ik overigens ook aardig tevreden. Enige minpunten van het gebruik van de CAM is dat het zappen trager gaat en dat de module een centimeter of 5 uit de zijkant van de tv steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
murata schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:51:
Heb een vraag over digitenne op samsung 32A456 lcd.
in de samsung decoder van digitenne heb ik beeld instelling staan op 16:9, bijna alle zender zie ik scherm vullend, behalve rtl5.
bij rtl5 heb ik aan alle kanten van het beeld zwarte balkjes. komt dit door mijn scherm of door digitenne?
De Samsungs genereren "zwarte balken" aan de zijkanten bij 4:3-uitzendingen (bij beeldinstelling 16:9), misschien keek je toevallig een letterboxed-uitzending? In dat geval genereert RTL de "balken" onder en boven en de Samsung die voor links en rechts. Met een beetje pech kom je daar met de breedbeeldinstellingen van je tv dan ook niet uit, want die ziet een 16:9-signaal op de SCART-ingang. Dit is gewoon een ontwerpfout in de Samsungs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Inderdaad, nog even een week wachten met het aanvragen van de twee maanden gratis Eredivisie Live met de code uit de AH-dvd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37
Tip van Jip:

Ik heb een Samsung tv, die van de Ibood vorige week, hier werkt de Conax module van Smith ook, besteld icm een antenne:

Deze dus:

Antenne: (hier zit een power inserter 5Volt bij)
http://www.dvbshop.net/pr...ack--14-18dB-UHF-VHF.html

Conax Smit module
http://www.dvbshop.net/pr...1-2----4-00e-by-Smit.html

Inclusief verzendkosten was ik 54 euro kwijt, afgelopen zaterdag besteld, vandaag binnen. Moet alleen nog een kaartje bij KPN halen á 12,50. Totaal dus 66,50 euro.

Installatie is piece of cake, zorgen dat kaartje er goed in zit en ook de smartcard en kijken maar.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Nah, ik weet toch al wat Feyenoord gaat doen :(

[ Voor 11% gewijzigd door koektrommeltje op 04-02-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
kickassmen schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:18:
Tip van Jip:

Ik heb een Samsung tv, die van de Ibood vorige week, hier werkt de Conax module van Smith ook, besteld icm een antenne:

Deze dus:

Conax Smit module

Inclusief verzendkosten was ik 54 euro kwijt, afgelopen zaterdag besteld, vandaag binnen. Moet alleen nog een kaartje bij KPN halen á 12,50. Totaal dus 66,50 euro.

Installatie is piece of cake, zorgen dat kaartje er goed in zit en ook de smartcard en kijken maar.
De LE32A456 of de LE32A556? Die 2 heeft iBood recentelijk te koop gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
Tip van Jip:

Deze dus:

Conax Smit module

ik heb ook de samsung 32a456 van vorige week. ik ga vanavond bij kpn de starterskit halen.voor 90, na activeren krijg ik 90 euro terug van kpn.
ervaringen met kpn starterskit voor samsungs zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37
W3ird_N3rd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 03:57:
[...]

De LE32A456 of de LE32A556? Die 2 heeft iBood recentelijk te koop gehad.
Het gaat om de LE32A456.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik vind de voetbalbeelden op Ned. 1/2/3 overigens van slechte kwaliteit. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld films op de commercielen: daar ben ik wel tevreden over.

p.s.
Ik dus met de FloppyDTV op XP Mediacenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinceVega schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:39:
Voor de geinteresseerden; Ik heb nu een Philips 32PFL7403 icm Digitenne CAM draaien ipv de (scart) tuner en het beeld is stukken beter (zoals verwacht). Over de beeldkwaliteit icm de tuner was ik overigens ook aardig tevreden. Enige minpunten van het gebruik van de CAM is dat het zappen trager gaat en dat de module een centimeter of 5 uit de zijkant van de tv steekt.
hoe komt het dat het zappen dan langzamer gaat??, je zou zeggen dat hij zonder extern apparaat sneller zou zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-02-2021
ik heb een tijdje een probleem
ik heb een Topfield TF6000COK ontvanger voor dvd-t met kpn digitenne
waarmee ik ook zeer goed de duitse zenders kan meepakken via me buiten antenne
een yagi die draaibaar met rotor op een mast staat totaal 17 meter hoog met vrij zicht
signalen van alle zenders dik boven 80 %
alles goed en wel alleen nu een probleem met kanaal 52 met VIVA , Tele5 , CNN , Eurosport
als ik naar een van deze zenders zap dan valt de ontvanger uit en reboot .
als ik de antenne uit me ontvanger haal en naar een van deze zenders zap dan is er niets aan de hand
behalve natuurlijk geen signaal
met de antenne uitrichten helpt ook niets signaal is sterk zat
wel als ik de antenne van de zender af ga draaien tot t signaal heel zwak is dan blijft de ontvanger wel aanstaan
maar t beeld is dan niet meer goed te krijgen blokjes ed dus dat is ook geen oplossing
de uitval gebeurt dus alleen met een redelijk signaal voor nog schappelijk beeld en alleen op kanaal 52
nu zag ik dat probleem ook bij de help van kpn maar hun oplossing was verwijder de 4 zenders van kanaal 52
lol naja dit is dus problemen ontwijken maar je bent de zenders kwijt die je juist wel wilt zien
en de preciese oorzaak is ook geen woord over gerept
is dit een verandering van uitzending door deze 4 zenders recent ? (compressie e.d. )
alle andere duitse zenders zijn nog prima te ontvangen.
mijn probleem was er eerder namelijk niet met dezelfde ontvanger en antenne
ook met dezelfde software versie 1.46 van kpn
het is bij kpn kennelijk wel bekend maar of ze t gaan oplossen met software update ??

ik zou heel graag eravringen zien van anderen hiermee en mischien een oplossing ..
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Dit is een bekend probleem, bel KPN maar eens ;-) Enige oplossing (tijdelijk) is die zenders werghalen uit de lijst inderdaad... aanpassing van de duitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
ben er ook bang voor dat dat t enige is dat we die zenders even kwijt zijn
wachtend op een echte oplossing
maar ik zou wel heel graag de achtergrond weten van t probleem hoe dit nu zomaar ontstaan is
kennelijk niet door de laatste software want ik kon toen daarna gewoon alles nog krijgen probleemloos
zit te denken aan een 2e ontvanger te kopen een goedkoop ding voor de FTA zenders dan zou ik t wel moeten kunnen krijgen denk ik want die zenders zijn toch vrij ontvangbaar zover ik weet
vind t zo jammer allemaal juist Tele5 vond ik fijne zender eurosport en cnn geen belang bij want die zit al in t nederlandse pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Laatst online: 25-08 22:12
Dan moet je even zorgen dat je een samsung ofzo neemt, wat het probleem doet zich enkel voor met de TF6000COK met KPN software. ;)

Probleem ligt in een conflict met info van de duitse zenders + software van de TF6000COK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
ah okay tnx voor de uitleg
dan kan een andere ontvanger met kaartlezer en met me kpn digitenne kaart t wel goed doen
zal eens gaan kijken wat voor ontvangers er geschikt zijn
heb alles aangesloten via me av receiver een extra dvb-t ontvanger kan er nog zat bij aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Zijn er hier mensen die Digitenne zónder problemen aan de praat hebben gekregen in Windows Mediacenter en dan specifiek de XP-versie ervan? Na een week of twee terug met de nodige moeite mijn FloppyDTV aan de praat te hebben gekregen word ik nu echt dood- en doodmoe van het gezeik met de EPG.

Er gaat geen dag voorbij zonder dat de gids vastloopt of dat gewoon alle kanalen erin verdwenen zijn. Alles opnieuw instellen of het oude EPG-mapje bij de instellingen terugkopiëren lost het probleem op dat moment dan wel weer op maar om dat om de zoveel uur te moeten doen is ook geen werken natuurlijk. En belangrijker: als recorder is mijn Mediacenter op dit moment zo onbetrouwbaar als een IJslandse bank.

Toen ik nog analoog en via een op de pc aangesloten decoder keek had ik nooit last dus ik vraag me af wat het probleem is. Wellicht een veiligheidsupdate van MS maar die heb je ook gewoon nodig volgens mij. Enfin, als iemand een tip heeft hoe de EPG wél (zonder crashes) aan de praat te krijgen hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:56
D-e-n schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 20:26:
Zijn er hier mensen die Digitenne zónder problemen aan de praat hebben gekregen in Windows Mediacenter en dan specifiek de XP-versie ervan? Na een week of twee terug met de nodige moeite mijn FloppyDTV aan de praat te hebben gekregen word ik nu echt dood- en doodmoe van het gezeik met de EPG.

Er gaat geen dag voorbij zonder dat de gids vastloopt of dat gewoon alle kanalen erin verdwenen zijn. Alles opnieuw instellen of het oude EPG-mapje bij de instellingen terugkopiëren lost het probleem op dat moment dan wel weer op maar om dat om de zoveel uur te moeten doen is ook geen werken natuurlijk. En belangrijker: als recorder is mijn Mediacenter op dit moment zo onbetrouwbaar als een IJslandse bank.

Toen ik nog analoog en via een op de pc aangesloten decoder keek had ik nooit last dus ik vraag me af wat het probleem is. Wellicht een veiligheidsupdate van MS maar die heb je ook gewoon nodig volgens mij. Enfin, als iemand een tip heeft hoe de EPG wél (zonder crashes) aan de praat te krijgen hou ik me aanbevolen.
Geen idee of de symptomen zoals beschreven overeenkomen, maar toch voor de zekerheid:

Aangaande XP Media Center weet ik weinig te zeggen. Wel echter met Vista icm TV Pack 2008 als met Windows 7 Beta beide ook problemen met de EPG.
Niet zo zeer crashes maar wel dat EPG data verdwijnt en dat deze zowel niet vanuit KPN als vanuit Microsoft wordt aangevuld. De EPG ziet eruit als een zwitserse kaas waarbij de gaten het "Geen gegevens beschikbaar" voorstellen.

Wat mij tot nu toe hierbij opvalt is dat wanneer de EPG data niet meer aanwezig is (Windows 7 Beta bijvoorbeeld twee weken niet aansluiten) dat dan wel de EPG data netjes wordt bijgewerkt, maar zodra deze na ongeveer een dag weer begint met aanvullen de gaten gestaag toenemen.

Ik zou bijna denken dat de EPG niet zo goed overweg kan met de wijze waarop de data wordt overschreven/aangeleverd.
mischien nog van toepassing:
- FireDTV icm Conax en Digitenne Smartcard.
- Single tuner.
- Digitenne buitenantenne
- MB GigaByte, AMD oplossing met Ati HD3200 chipset oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

Mijn digitenne geeft een zoem (ook als ik het geluid op mute zet) over de tv speakers van mijn sony bravia.
het lijkt een verband te hebben met de hoeveelheid wit op t scherm. (hoe meer wit des te meer zoem).

bekend probleem? iemand een oplossing?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xychix schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:12:
Mijn digitenne geeft een zoem (ook als ik het geluid op mute zet) over de tv speakers van mijn sony bravia.
het lijkt een verband te hebben met de hoeveelheid wit op t scherm. (hoe meer wit des te meer zoem).

bekend probleem? iemand een oplossing?
nee geen last

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
parcifal schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:04:
ik heb een tijdje een probleem
ik heb een Topfield TF6000COK ontvanger voor dvd-t met kpn digitenne
alles goed en wel alleen nu een probleem met kanaal 52 met VIVA , Tele5 , CNN , Eurosport
als ik naar een van deze zenders zap dan valt de ontvanger uit en reboot .
als ik de antenne uit me ontvanger haal en naar een van deze zenders zap dan is er niets aan de hand
behalve natuurlijk geen signaal
is dit een verandering van uitzending door deze 4 zenders recent ? (compressie e.d. )
alle andere duitse zenders zijn nog prima te ontvangen.
mijn probleem was er eerder namelijk niet met dezelfde ontvanger en antenne
ook met dezelfde software versie 1.46 van kpn
het is bij kpn kennelijk wel bekend maar of ze t gaan oplossen met software update ??

ik zou heel graag eravringen zien van anderen hiermee en mischien een oplossing ..
_/-\o_
Dit Duitse pakket heeft een tijdje terug inderdaad een verandering ondergaan. Dit pakket heeft sinds kort TOT informatie voor 4 landen. Met deze multicountry setting kan de TF6000COK, maar ook een aantal andere ontvangers, niet goed mee omgaan. Hoewel toegestaan in de DVB-T specificaties gaan de ontvangers er toch verschillend mee om. Ik heb rebooten, vastlopen en schokkend beeld gezien bij diverse merken ontvangers.
De door de KPN aangeboden oplossing is een workaround voor het kunnen bekijken van de overige Duitse zenders.
In de toekomst wordt dit ongetwijfeld opgelost middels een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shake
  • Laatst online: 06-09 20:39
Goedendag ik heb bij mijn digitenne conaxkaartje in samsung t240 hd.
Wel geluid maar zwart beeld of half beeld dat weg trekt naar wit en weer vederwijnt in zwart.
zodra je telekest in drukt komt die wel duidelijk door.
Iemand een oplosing?

alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door shake op 08-02-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
Edje_Kroketje schreef op zondag 08 februari 2009 @ 00:09:
[...]

Dit Duitse pakket heeft een tijdje terug inderdaad een verandering ondergaan. Dit pakket heeft sinds kort TOT informatie voor 4 landen. Met deze multicountry setting kan de TF6000COK, maar ook een aantal andere ontvangers, niet goed mee omgaan. Hoewel toegestaan in de DVB-T specificaties gaan de ontvangers er toch verschillend mee om. Ik heb rebooten, vastlopen en schokkend beeld gezien bij diverse merken ontvangers.
De door de KPN aangeboden oplossing is een workaround voor het kunnen bekijken van de overige Duitse zenders.
In de toekomst wordt dit ongetwijfeld opgelost middels een software update.
tnx Edje dan is de zaak wel duidelijk blijft dus ook nog even een gok of een andere ontvanger
dan geen probleem heeft
zal t eens voorleggen aan de lokale shop en of ik een ontvanger kan proberen of zien werken
op betreffende zenders
goedkope ontvangers zijn er voor paar tientjes wel te krijgen en is kan ook wel handig zijn een 2e ontvanger
8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Tip van Jip:

Deze dus:

Conax Smit module

Ik heb hier ook wel interesse naar :9
Maar hoe gaat dan het geluid naar de receiver of heb je geen receiver aangesloten?

[ Voor 6% gewijzigd door AUijtdehaag op 08-02-2009 18:24 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
D-e-n schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 20:26:

Dat EPG probleem is geen XP probleem alleen want ook Vista heeft dit probleem. Ik ben voor 90% afgestapt van de groene knop. Ik gebruik al een tijdje DVB viewer (kost 14 piek of zo) en die werkt heel goed. Ik kan hierin zonder problemen 2 kaarten onafhankleijk aansturen (dus de FTA zenders op kaart 1, de rest op de Firedtv, hiermee voorkom ik ook dat ik Ned 1 met de Firedtv opneem en de rest van de zenders blokkeer), de EPG klopt (want die is van de zenders zelf) en de opname instellingen kan ik aanmaken zoals ik dat wil (dus 5 min, vantevoren en 20 min. doorlopen). Klik op het programma, send to PVR en klaar. Teletekst included. Wat ik wel erg handig vind in MCE is de serieopname stand. Dat loopt dus nog wel.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat een gekut is dat Digitenne zeg. Als het werkt is het prima, moet je iets regelen met KPN dan begint de ellende. Vorig jaar 3 weken geen ADSL en telefonie: telefoondraden per ongeluk omgewisseld, veel moeten bellen en schrijven.

In november vorig jaar ging de antenne van Digitenne kapot. Nieuwe via de website besteld en daarvoor 14,95 euro betaald. Kreeg ik de verkeerde toegestuurd, weer moeten bellen en allerlei formulieren moeten invullen en het ding retour gestuurd. Ook werd mij verteld dat het een service artikel is waarvoor niet betaald hoeft te worden, dus ze gingen een creditnota opmaken. Het bedrag zal binnen 30 dagen op mijn rekening worden gestort.

Enkele weken later kreeg ik de juiste antenne, maar die doet het van het begin af aan niet goed.

Ik wacht nu al ruim twee maanden op het beloofde geld, maar niks gekregen. Omdat twee problemen tegelijk oplossen te complex is voor KPN, wachtte ik het verschuldigde bedrag af, alvorens ik een nieuwe antenne aanvraag.

Dan maar even bellen. 45 cent cent per minuut... Ik dacht het niet he, ik ben al sinds 2004 klant bij Digitenne, en me dan ook nog een poot uitdraaien voor een absurd bedrag voor de klanten"service"...

Dus maar een mailtje gestuurd die na 5 dagen beantwoord werd: "het e-mailcenter heeft geen inzage in de financiële systemen, u moet de factuurservice bellen". Dus ik bellen naar een nummer wat maar "slechts" 10 cent per minuut kost. Situatie helemaal uitgelegd: "ik verbind u door". Weer overnieuw beginnen: "ik verbind u door". Na 5 minuten doorverbinden eindelijk iemand aan de lijn die me trachtte te helpen. Verhaal wel 10 keer uit moeten leggen, dan kon het wel, dan kon het niet. Na drie keer mijn naam, adres, postcode, huisnummer, vaste telefoonnummer, rekeningnummer, mobiele telefoonnummer te hebben herhaald en 30 minuten verder belandt heb ik zelf de verbinding maar verbroken, mede doordat er een automobilist een beroerte kreeg recht voor mijn deur. Op aandringen van mij: "u heeft vast mijn gegevens nu wel goed genoteerd" bevestigde ze dit, maar ik moest aan de lijn blijven totdat ze alles helemaal had afgehandeld.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
Hageneis schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:43:
[...]

De Samsungs genereren "zwarte balken" aan de zijkanten bij 4:3-uitzendingen (bij beeldinstelling 16:9), misschien keek je toevallig een letterboxed-uitzending? In dat geval genereert RTL de "balken" onder en boven en de Samsung die voor links en rechts. Met een beetje pech kom je daar met de breedbeeldinstellingen van je tv dan ook niet uit, want die ziet een 16:9-signaal op de SCART-ingang. Dit is gewoon een ontwerpfout in de Samsungs.
Afgelopen zaterdag heb ik de starterspakket van kpn gehaald.
heb het gekocht bij primafoon en daar ook meteen laten activeren, na 1 uur wachten had ik ontvangst.
problemen met zwarte balken die ik had met de samsung tuner is hiermee ook opgelost.
en de kwaliteit is ook iets beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40
Digitenne ligt er hier uit, of mijn antenne is kapot? Omgeving Den-bosch / Tilburg...

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dekar1 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:59:
Digitenne ligt er hier uit, of mijn antenne is kapot? Omgeving Den-bosch / Tilburg...
Hier werkt het iig. (mast Roosendaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:53
Zit met het probleem dat ik geen digitenne kan aansluiten via Coax kabel.

Situatie: heb een oude tv zonder scart aansluiting. Mijn vorige Samsung decoder is kapot gegaan en heb een nieuwe gekregen van KPN.
Blijkt dat deze alleen een loop out heeft en dus alleen maar via scart te bekijken is.

Nu vraag ik me af of er een oplossing is om toch via coax Digitenne te kunnen kijken op mijn tv zonder scart aansluiting?

Mijn oude Samsung decoder heb ik nog in mijn bezit, is het de moeite waard om die dan te laten repareren voor 15 euro?

(Heb al de zoek functie gebruikt maar kon geen antwoord vinden :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Je zou een SCART>Tulp stekker kunnen kopen en dat aansluiten op een Tulp > RF omzetter voor Coax:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=302253 en http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=045698

[ Voor 14% gewijzigd door Joen op 10-02-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een vraagje. Beneden hebben we een oude tv staan zonder dvb-t tuner. Binnenkort koop ik voor boven nog een tv'tje met een dvb-t tuner. Nu wil ik graag digitenne hebben. Als ik het standaard pakket neem, met zo'n digitaal kasje voor beneden, heb ik dan nog een extra ontvanger nodig voor boven? of is dat dan niet meer nodig omdat ik een dvb-t tuner heb? Kan me tv dat signaal dan zo opvangen?
Deze uitleg stond bij de samsung tv die ik binnenkort wil kopen:
De ideale oplossing voor mensen die tijdens het werken op een pc televisie willen kijken.
(DVB TV) Geniet van televisie, zonder pc in diverse ruimten zoals kantoor, woon- of hotelkamer.
Er staat ook een logo bij van 'digitenne slim bekeken'
alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Je hebt dan een zogenaamd starterspakket nodig. Deze bevat alles wat je nodig hebt om Digitenne op je TV te kunnen bekijken. Dat zijn een antenne, voeding voor de antenne, CAM en een smartcard.
http://www.kpn.com/televi...mentsWijziging=apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40
Starterspakket krijg je toch gewoon altijd in bruikleen, en voor elke extra tv zal je een extra pakketje moeten hebben... of zit ik fout?

[ Voor 43% gewijzigd door Dekar op 10-02-2009 23:11 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Je kan 1 tuner gratis huren bij je Digitenne abonnement, maar je bent natuurlijk vrij om een ander soort tuner te kopen. Als je ene tuner koopt krijg je volgens mij meestal zoveel euro weer terug van KPN als ik alle berichten in deze topics zo lees en de reclame volg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
giant2000 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 08:58:
[...]

Dat EPG probleem is geen XP probleem alleen want ook Vista heeft dit probleem. Ik ben voor 90% afgestapt van de groene knop. Ik gebruik al een tijdje DVB viewer (kost 14 piek of zo) en die werkt heel goed. Ik kan hierin zonder problemen 2 kaarten onafhankleijk aansturen (dus de FTA zenders op kaart 1, de rest op de Firedtv, hiermee voorkom ik ook dat ik Ned 1 met de Firedtv opneem en de rest van de zenders blokkeer), de EPG klopt (want die is van de zenders zelf) en de opname instellingen kan ik aanmaken zoals ik dat wil (dus 5 min, vantevoren en 20 min. doorlopen). Klik op het programma, send to PVR en klaar. Teletekst included. Wat ik wel erg handig vind in MCE is de serieopname stand. Dat loopt dus nog wel.
Tnx. Dat is ook een optie en niet zo'n dure dus. Ik zal eens kijken naar een trial-download.
Ik overweeg zelf ook nog Mediaportal maar ook daarbij heb je het gevaar dat er weer andere problemen ontstaan natuurlijk. En films/series/opnamen etc.... kijken gaat nu juist lekker eigenlijk met WMC. Vandaag heb ik geen problemen gehad met de EPG maar ik ben er nog niet zeker van.

Ik heb er dan nog wel een paar vragen over:
1. Haalt DVB viewer je pc ook uit de slaapstand voor een opname? Nu doet dat MCE standby tool dat perfect.
2. Ik zie op de site wel wat screens van DVB-viewer maar daar zie je steeds nog zo'n Explorer-balkje. Ik neem aan dat dat weggaat op het moment dat je tv kijkt?
3. Kun je gewoon je MCE remote gebruiken of bijvoorbeeld een Harmony?
4. Gebruik je naast DVB-viewer ook WMC nog? Zelf lijkt het me ideaal als ik bijvoorbeeld met een knop op mijn Harmony remote de DVB-viewer kan opstarten en zo ook weer terug kan switchen naar de Mediacenter zelf. Of iets met een mcl-scriptje wellicht. Zo doe ik dat nu zelf met de Teletekstbrowser.
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.