Het grote Digitenne topic deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 124.647 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-02-2021
ben een beetje verbaast over de technische kennis bij de medewerkers van kpn

ik vroeg hoe t nu kon dat kanaal 52 steeds me ontvanger laat uitvallen
en of er nog een oplossing komt hiervoor
dit kreeg ik als antwoord terug ;

Naar aanleiding van uw vraag over de ontvangst van Digitenne van KPN kunnen wij u als volgt informeren:

Om te testen of een buitenantenne een oplossing kan bieden, kunt u uw binnenantenne 10 minuten buiten plaatsen (u kunt dit verlengen met een coax kabel) en kijken of uw ontvangst beter wordt.

Wanneer de ontvangst hierna beter wordt, dan vernemen wij dit graag van u zodat wij een buitenantenne voor u kunnen aanvragen. Deze buitenantenne is gratis.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

naja hier heb ik dus helemaal niets aan lol heb duidelijk uitgelegd dat ik al een buitenantenne heb
een zeer goede zelfs op grote hoogte met vrij zicht incl een kwaliteits versterker
en dat t signaal ruimschoots voldoende is
volgens mij lezen ze daar de mails wel heel erg vlot
als ze zien dat er wat problemen zijn met ontvangst gooien ze t gelijk maar snel op het nodig zijn van een buitenantenne
ik geef t maar even op zover wachten maar tot er idd een software update komt die dit oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
D-e-n schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:49:
[...]
1. Haalt DVB viewer je pc ook uit de slaapstand voor een opname? Nu doet dat MCE standby tool dat perfect.
Nee, helaas is mij dat nog niet gelukt. Dat is dan weer zo'n pro van MCE.
2. Ik zie op de site wel wat screens van DVB-viewer maar daar zie je steeds nog zo'n Explorer-balkje. Ik neem aan dat dat weggaat op het moment dat je tv kijkt?
Ja, geen probleem, je kan ook traploos pan en scan inzoomen. handig als de VPRO weer eens een film op Ned. 3 heeft en je rondom 10 cm zwarte balk hebt ;)
3. Kun je gewoon je MCE remote gebruiken of bijvoorbeeld een Harmony?
Ja, maar ik heb het nog niet zo mooi voor elkaar als MCE dat kan. Ik doe het programmeren etc liever met de muis, zappen en recordings etc. kijken gaat prima met de RC.
4. Gebruik je naast DVB-viewer ook WMC nog? Zelf lijkt het me ideaal als ik bijvoorbeeld met een knop op mijn Harmony remote de DVB-viewer kan opstarten en zo ook weer terug kan switchen naar de Mediacenter zelf. Of iets met een mcl-scriptje wellicht. Zo doe ik dat nu zelf met de Teletekstbrowser.
Ja hoor, ze werken prima naast elkaar, alleen de dvb kaarten niet. Dus gebruik je een kaart in DVB viewer dan doet deze het niet in MCE en vice versa. Kaart 1 voor DVB viewer en kaart 2 voor MCE werkt dus wel. Ook als je een opname bekijkt gaat dat goed (dan gebruik je de dvb kaart niet), tenzij je wat opneemt natuurlijk.
Ik houd me aanbevolen als je zo'n scriptje hebt! Helaas heeft DVB viewer geen "groene knop", dus opstarten nog altijd via de dubbele muisklik.
Nou zijn er legio handige progjes gemaakt door gebruikers, maar ik moet zeggen dat ik mij daar nog niet zo in heb verdiept. In elk geval vind ik MCE bij tijden dermate frustrerend, met name dan het ontbreken van teletekst, het standaard slechts 4 min. doorlopen van een opname, de zwakke softwareinstelling om de zenders in te stellen en de problemen met het aansturen van mijn 2 DVB kaarten en de EPG die niet zuiver is dat ik die nadelen van DVB viewer het voor lief neem.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290592

Hoi, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb deze pc staan en ik probeer daar de Topfield TF6000COK op aan te sluiten voor Digitenne.

Het is aangesloten via composiet-video, dit pakt MediaCenter ook op. Maar hij vind geen infraroodhardware, wat kan ik hieraan doen? Ik zou graag een simpele oplossing willen zonder al te veel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:11
giant2000 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:15:
[...]
Nee, helaas is mij dat nog niet gelukt. Dat is dan weer zo'n pro van MCE.
Ik zag net op de site van DVB viewer dit overigens:

automatic startup from Hibernate/Standby on scheduled recordings DVB Task Scheduler Plugin
[...]
Ik houd me aanbevolen als je zo'n scriptje hebt! Helaas heeft DVB viewer geen "groene knop", dus opstarten nog altijd via de dubbele muisklik.
Je kunt een snelkoppeling eenvoudig in een mcl-bestandje zetten. En ik maak zelf ook gebruik van Autohotkey om bepaalde toetsen aan bepaalde handelingen toe te wijzen. En op die manier kun je bijvoorbeeld de # toets op je AB aan iets toewijzen. Bij mij is dat nu de teletekstbrowser maar dat zou dan DVB-viewer kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
xychix schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:12:
Mijn digitenne geeft een zoem (ook als ik het geluid op mute zet) over de tv speakers van mijn sony bravia.
het lijkt een verband te hebben met de hoeveelheid wit op t scherm. (hoe meer wit des te meer zoem).

bekend probleem? iemand een oplossing?
Doen meer plasma's. Is trafo, of fan die niet lekker loopt. "Ver weg zetten en geluid hard, daar is het een plasma voor" zei een verkoper tegen mijn ouders. :(
Als je een externe digitenne-box hebt (samsung of topfield) kun je het geluid van je tv zachter zetten en het gedluid van de decoder harder, dat helpt iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Zou trouwens de toetemming die de OPTA kreeg voor het veranderen van het kabelbeleid op den duur nog gevolgen hebben voor de KPN ?
Ik bedoel, zal het niet zo zijn dat in de toekomst wellicht de zendmasten 'gedeeld'moeten worden met concureenten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
zacht schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:03:
Zou trouwens de toetemming die de OPTA kreeg voor het veranderen van het kabelbeleid op den duur nog gevolgen hebben voor de KPN ?
Ik bedoel, zal het niet zo zijn dat in de toekomst wellicht de zendmasten 'gedeeld'moeten worden met concureenten ?
Nee, Digitenne wordt niet gereguleerd door de OPTA omdat ze minder dan 50% marktaandeel hebben. Vroeger was Digitenne trouwens een wholesale-organisatie, waarop Digitenne zelf abonnementen verkocht, naderhand ook KPN (in 2004 waren ze 40% eigenaar) en daarna nog Scarlet (met de onderbroekenhumor van Beau). Andere partijen konden toen in ieder geval abonnementen groot inkopen en vervolgens weer doorverkopen aan hun eigen klanten. Het zou zomaar kunnen dat dit nog steeds het geval is i.v.m. juridische constructies van vroeger die je niet zomaar eventjes aanpast en vooral erg duur zijn. In dat geval heeft Digitenne al de situatie die de OPTA voor de kabel wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20
Hageneis schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:11:
[...]

Nee, Digitenne wordt niet gereguleerd door de OPTA omdat ze minder dan 50% marktaandeel hebben. Vroeger was Digitenne trouwens een wholesale-organisatie, waarop Digitenne zelf abonnementen verkocht, naderhand ook KPN (in 2004 waren ze 40% eigenaar) en daarna nog Scarlet (met de onderbroekenhumor van Beau). Andere partijen konden toen in ieder geval abonnementen groot inkopen en vervolgens weer doorverkopen aan hun eigen klanten. Het zou zomaar kunnen dat dit nog steeds het geval is i.v.m. juridische constructies van vroeger die je niet zomaar eventjes aanpast en vooral erg duur zijn. In dat geval heeft Digitenne al de situatie die de OPTA voor de kabel wenst.
Vroeger had je ook Digitenne van Tele2.

Verder staat het iedereen vrij te bieden op frequenties zodra die vrijkomen om zelf meuk uit te zenden. Bij de kabel is dat onmogelijk.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
parcifal schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 05:15:
ben een beetje verbaast over de technische kennis bij de medewerkers van kpn

ik vroeg hoe t nu kon dat kanaal 52 steeds me ontvanger laat uitvallen
en of er nog een oplossing komt hiervoor ........
Antwoord staat trouwens ook hier op kpn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 11:18
Ik zet net mijn digitenne decoder weer aan na 1 week (zonder stroom) en nu krijg ik alleen ned 1,2,3 en bij de andere kanalen zegt de decoder "geen kaart". Ik heb meerdere malen de kaart er opnieuw ingedaan en de zenders opnieuw gezocht maar zonder resultaat. Hebben meer mensen dat nu? Of misschien wel is eens gehad?

Ik wilde net nederland - tunesie gaan kijken :s

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Craytahar schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:30:
Ik zet net mijn digitenne decoder weer aan na 1 week (zonder stroom) en nu krijg ik alleen ned 1,2,3 en bij de andere kanalen zegt de decoder "geen kaart". Ik heb meerdere malen de kaart er opnieuw ingedaan en de zenders opnieuw gezocht maar zonder resultaat. Hebben meer mensen dat nu? Of misschien wel is eens gehad?

Ik wilde net nederland - tunesie gaan kijken :s
Je kaart heeft waarschijnlijk de update voor de maand februari gemist. ( heeft die wel wat langer uitgestaan dan een week) gewoon aan laten staan en na maximaal 10 minuten moet je weer kunnen kijken.
Het abo wordt iedere maand steeds (automatisch) met een maand verlengt
Je kan het ook in het conax menu uitlezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Edje_Kroketje op 11-02-2009 22:37 ]

• bitli
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-01-2020
Heb ik wat gemist? Heb snel even op het forum gezocht maar niet zo snel iets over gevonden.
Vannacht zag ik (in Eindhoven) op het 2e sportkanaal, waar normaal AT5 en NostalgieNet zitten, een film met nederlandse ondertitels en TCM logo (Turner Classic Movie) een kanaal dat ik nog wel van vroeger van de sat ken.
En vandaag zit daar CN (Cartoon Network).
Ik heb geen aankondiging gezien.

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 14:39

jelle.

Product Owner
bitli schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:33:
Heb ik wat gemist? Heb snel even op het forum gezocht maar niet zo snel iets over gevonden.
Vannacht zag ik (in Eindhoven) op het 2e sportkanaal, waar normaal AT5 en NostalgieNet zitten, een film met nederlandse ondertitels en TCM logo (Turner Classic Movie) een kanaal dat ik nog wel van vroeger van de sat ken.
Joen in "Het grote Digitenne topic deel 7"....

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Is het wel de nederlandstalige Cartoon Network?
Kan het zelf niet testen, omdat ik door ziektebed niet bij mijn Digitenne apparatuur kan komen.

• jelle.

jelle.

Product Owner
Even gecheckt en het is de Nederlandse ja :)

• Mentalist
bitli schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:33:
Dan zullen ze Cartoon Network wel van CanalDigitaal betrekken, die deelt TCM en CN. Als KPN vergeet de schakelaar om te zetten heb je dan 's avonds ook TCM. :P

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:31:
[...]

Dan zullen ze Cartoon Network wel van CanalDigitaal betrekken, die deelt TCM en CN. Als KPN vergeet de schakelaar om te zetten heb je dan 's avonds ook TCM. :P
Gaaf! Alles liever dan die lokale zender van een stad waar ik niet woon.

2,00 m. + begane grond

• giant2000
D-e-n schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:16:
[...]

Ik zag net op de site van DVB viewer dit overigens:

automatic startup from Hibernate/Standby on scheduled recordings DVB Task Scheduler Plugin

[...]

Je kunt een snelkoppeling eenvoudig in een mcl-bestandje zetten. En ik maak zelf ook gebruik van Autohotkey om bepaalde toetsen aan bepaalde handelingen toe te wijzen. En op die manier kun je bijvoorbeeld de # toets op je AB aan iets toewijzen. Bij mij is dat nu de teletekstbrowser maar dat zou dan DVB-viewer kunnen worden
Bedankt d-e-n!
En hoe werkt die autostartup?
En hoe en wat maak je een mcl bestandje?

2,00 m. + begane grond

• D-e-n
giant2000 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:12:
[...]
En hoe werkt die autostartup?
Ik heb DVB viewer nog niet. Ik twijfel ook nog tussen Mediaportal en DVB viewer.
En hoe en wat maak je een mcl bestandje?
Kom ik nog op terug!

Bij deze:
Het is ietwat offtopic maar aanvullend wat info over die mcl-bestandjes. Dat zijn een soort van snelkoppelingen waarmee je in MCE bepaalde applicaties of onderdelen op kunt starten. Net zo goed als plugins zich in het menu-item "programma's" nestelen kun je er op die manier zelf ook knoppen aan toevoegen. Dit doe je door zo'n zelfgemaakt mcl-bestandje naar een bepaalde map op de pc te kopieren. Bij MCE XP is dat C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Bureau-accessoires\Media Center\Media Center-programma's.

Een mcl-bestand is een feite gewoon een simpel txt-bestandje (extensie *.mcl) met daarin een verwijzing naar website, een exe-bestand of een snelkoppeling (*.lnk). Tevens kun je een thumbnail image aangeven. Voor een verwijzing naar een programma krijg je bijvoorbeeld zoiets:

<application RUN="C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe"
name="Internet"
bgcolor="RGB(21,103,170)"
startimage="c:\images\Internet_Explorer_7_Logo.png"
thumbnailImage="c:\images\Internet_Explorer_7_Logo.png"
sharedviewport="false">
</application>

Mocht je een website binnen de schil van Mediacenter willen bekijken dan moet er in plaats van RUN URL staan overigens.

Ikzelf heb zo een koppeling gemaakt naar de teletekstbrowser maar die heb ik inmiddels via Hotkey ook onder de # knop op mijn remote gezet :-)

[ Voor 68% gewijzigd door D-e-n op 12-02-2009 23:32 ]

Anoniem: 192817

Ik heb momenteel heel slechte ontvangst in Rotterdam. Het beeld is ca. een seconde goed en dan blijft het een paar seconden stilstaan. Drie dagen geleden had ik nog 99% ontvangst. Hoe kan dit?

Ik heb het hier over Nederland 1, 2 en 3 want ik heb nog geen Smartcard (ben Digitenne eerst aan het uitproberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:53
Geen idee, ook ik ondervind al een maandje dat er wijzigingen zijn in de ontvangst van het publieke bouquet vanuit Rotterdam. Wat de oorzaak ervan is weet ik niet, maar sinds een maand ofzo heb ik een heel slechte ontvangst van TV-rijnmond en Ned123 , terwijl die voorheen gewoon een goed en duidelijk signaal had. Ook al zit ik meer richting Den Haag...En nu is het signaal praktisch weg. Zonder verdere aanwijsbare reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290592 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:39:

Ik heb deze pc staan en ik probeer daar de Topfield TF6000COK op aan te sluiten voor Digitenne.

Het is aangesloten via composiet-video, dit pakt MediaCenter ook op. Maar hij vind geen infraroodhardware, wat kan ik hieraan doen? Ik zou graag een simpele oplossing willen zonder al te veel kosten.
Ik heb wat dingen gelezen over IR blasters... Kan ik dit hiermee oplossen en wat heb ik dan nodig? Het gaat er namelijk om dat de afstandsbediening van MC de tuner moet kunnen aansturen en dat gaat nu niet. Ik denk ook dat dit het enigste probleem is, dus ik wil het graag opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Vannacht gewoon even de pc op opname gezet: TCM zit inderdaad op Digitenne! Als ze nou die vervelende lokale omroep van onze hoofdstad weg zouden drukken (n.b. gericht op max. 5% van de kijkers...) dan hadden we wat meer, maar op dit moment vanaf 1.00 tot Cartoon Network begint (5.00), goed voor minimaal 1 film per nacht. O.a. http://gids.vpro.nl heeft TCM in de gids staan.

edit: probeer ook deze link eens: http://www.tvgids.nl/alleprogrammas/mgm,_tcm/
Na 1.00 uur de komende dagen leuke ;) titels als Shaft's big score!, Till the cloud roll by, Village of the damned, The golden arrow, ...tick...tick...tick en Rio Rita.
edit2: of deze: http://www.humo.be/tws/tv-gids/epg_zender.html?channel=TCM

[ Voor 30% gewijzigd door giant2000 op 13-02-2009 15:11 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
D-e-n schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:58:
[...]

Ik heb DVB viewer nog niet. Ik twijfel ook nog tussen Mediaportal en DVB viewer.
dan zou ik eerst kiezen voor MP, die is gratis.
[...]
Het is ietwat offtopic maar aanvullend wat info over die mcl-bestandjes.
Bedankt! Maareh, hoe geef je aan dat dit onder de # knop moet komen?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Laatst online: 17-07-2024
Kan je Digitenne ook gratis 4 weken proberen als je een starterskit wil hebben?
http://www.kpn.com/televi...eplein:banner:starterskit

Want het staat er niet bij maar het is wel hetzelfde abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Hm ja kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LIMIT-AR schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:54:
Kan je Digitenne ook gratis 4 weken proberen als je een starterskit wil hebben?
http://www.kpn.com/televi...eplein:banner:starterskit

Want het staat er niet bij maar het is wel hetzelfde abonnement.
Kun je dit ook op je pc aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 290592 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:39:

Dit gaat niet lukken... weet ook niet waarom maar dat werkt gewoon niet en dan kan je niet verder in WMC he? Je kan wel ander recorderprogramma gebruiken, maar verwacht niet veel van de kwaliteit om over de gigantisch grote bestanden nog maar te zwijgen. Als je kwaliteit wil raad ik je aan de TS op te slaan m.b.v. een een dvb-t kaart.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192817

Kun je dit ook op je pc aansluiten?
Ik geloof dat je hierbij alleen een KPN smartcard met Conditional Access Module (CAM) en een antenne krijgt (met 220V adapter voor stroom). Dus zonder apparaat waar die CAM in moet kan het niet in je PC, wel in je TV als die dit ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruxxxano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-03 07:23
Ik heb sinds een maandje digitenne omdat ik geen normale kabel aansluiting op mijn kamer heb en ik heb afgelopen week een LCD tv gekocht, een Samsung LE32A456. De beeldkwaliteit is niet echt super.

Die tv heeft een ingebouwde DVB-T tuner en nou las ik dat je je smartcard met behulp van een CAM oid in je tv kon doen en dat je dand ie tuner niet meer nodig hebt.

Nou heb ik een paar vraagjes,

Hoe kom ik aan zo'n CAM? las wel iets over een starterspakket van 90 euro
Kan ik dan gewoon zappen met de afstandsbediening van mijn Samsung?
Waar moet die antenne dan in, gewoon in mijn tv?
Word de beeldkwaliteit dan iets beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Anoniem: 192817 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:53:
[...]
Ik geloof dat je hierbij alleen een KPN smartcard met Conditional Access Module (CAM) en een antenne krijgt (met 220V adapter voor stroom). Dus zonder apparaat waar die CAM in moet kan het niet in je PC, wel in je TV als die dit ondersteunt.
Je hebt een tv-tuner(kaart) nodig waar die CAM inpast. Bijvoorbeeld de bekende FloppyDTV/FireDTV maar je hebt ze ook van Terratec maar dan kun je Windows Mediacenter niet gebruiken.

Er is ook de Anysee TV-tuner waarvan de KPN zelf een versie in het assortiment heeft (de rode). Dit is een USB-tuner waarbij je geeneens een CAM-module nodig hebt. Je smartcard gaat rechtstreeks in het apparaat. Let op: met de versie die de KPN heeft kun je ook géén WMC gebruiken, voor de witte zijn er drivers beschikbaar voor Vista Mediacenter.

Ik zou overigens de FloppyDTV/FireDTV adviseren in deze. Met het starterspakket heb je op het moment alleen maar de éénmalige kosten voor de tv-kaart (150 euro) dus het prijsverschil met Anysee is er niet echt meer. Bovendien kun je vrij kiezen of je bijvoorbeeld Windows Mediacenter, Mediaportal, DVBviewer of de meegeleverde software wilt gebruiken
giant2000 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 08:48:
[...]
dan zou ik eerst kiezen voor MP, die is gratis.
Ik heb het al gedownload. Zaterdagmiddag (en zondagmiddag ;) ) wordt waarschijnlijk "Mediaportalmiddag" :)
[...]
Bedankt! Maareh, hoe geef je aan dat dit onder de # knop moet komen?
Dat doe ik dus met Autohotkey. Een programmaatje om toetsen van muis/AB/keyboard toe te wijzen. Ik heb je mail nog wel dus ik stuur wel even een berichtje daarover. Het wordt anders iets teveel OT :)

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 14-02-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
W3ird_N3rd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:20:
[...]

Vroeger had je ook Digitenne van Tele2.

Verder staat het iedereen vrij te bieden op frequenties zodra die vrijkomen om zelf meuk uit te zenden. Bij de kabel is dat onmogelijk.
Er komt nog maar 1 landelijke mux vrij volgens RRC-06 (dat is de conferentie waar dit met alle Europese landen onderling is afgestemd). Lijkt me dus beter om bij het wholesalemodel te blijven,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241307

fruxxxano schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:20:
Ik heb sinds een maandje digitenne omdat ik geen normale kabel aansluiting op mijn kamer heb en ik heb afgelopen week een LCD tv gekocht, een Samsung LE32A456. De beeldkwaliteit is niet echt super.

Die tv heeft een ingebouwde DVB-T tuner en nou las ik dat je je smartcard met behulp van een CAM oid in je tv kon doen en dat je dand ie tuner niet meer nodig hebt.

Zelf heb ik een Sony KDL 26e4020 met een ingebouwde tuner.
Bij de KPN heb ik (in december '08) een starterspakket gekocht voor 90 euro.
Je krijgt dan een soort hoesje waar je de smartcard in moet doen. Vervolgens gaat dat hoesje in de TV.

Je kan gewoon zappen met de AB van de TV.

Bij het Starterspakket zit een antenne die in de TV moet.

De kwaliteit schiijnt bij een ingebouwde tuner iets beter te zijn dan met zo'n kastje, want er is geen kwaliteitsverlies vanwege kabels.

Nog wat anders:
Ik heb vervolgens lang zitten tobben om de DVD-recorder aan te sluiten. Dat gaat dus niet werken, want de signalen van de antenne komen in de TV en werden bij mijn Sony NIET doorgelinkt naar de recorder.
Uiteindelijk heb ik bij de Primafoon een kastje met een smartkaart gehaald (€ 3,50 / maand extra) en daarop de DVD-recorder aangesloten. Om op te nemen moet ik in dat kastje eerst de zender instellen. Pas dan bleek het mogelijk om op de ene zender te kijken en op de andere zender op te nemen. Het gevolg is wel dat ik 3 AB's binnen handbereik moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb een paar dagen terug weer een smartcard geactiveerd. Hiervoor heb ik 3 keer gebeld naar 0800-0576. Want hij deed het na een dag nog niet. Gister heb ik de kaart erin laten zitten. En opeens doet hij het vandaag wel. Wat ik me nu afvraag: is de kaart nu wel gekoppeld aan me abbo? Aangezien ik alleen het kaartnummer hoefde door te geven via die nr. Wel heb ik het starterspakket bij KPN besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
xileS schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:48:
Wat ik me nu afvraag: is de kaart nu wel gekoppeld aan me abbo? Aangezien ik alleen het kaartnummer hoefde door te geven via die nr. Wel heb ik het starterspakket bij KPN besteld.
En als het goed is heb je toen al je adresgegevens enzovoorts doorgegeven. Het smartcardnummer is toen daar aan toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
xileS schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:48:
Ik heb een paar dagen terug weer een smartcard geactiveerd. Hiervoor heb ik 3 keer gebeld naar 0800-0576. Want hij deed het na een dag nog niet. Gister heb ik de kaart erin laten zitten. En opeens doet hij het vandaag wel. Wat ik me nu afvraag: is de kaart nu wel gekoppeld aan me abbo? Aangezien ik alleen het kaartnummer hoefde door te geven via die nr. Wel heb ik het starterspakket bij KPN besteld.
Moet je evne naar je abonnementsstatus kijken. Volgens mij is ie bijgeschreven als zijnde abonnement als de status eindigt met een B.

Als ie eindigt op een 9 is ie volgens mij tijdelijk actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 12:10
fruxxxano schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:20:

heb zelfde toestel, heb ook de starterspakket gekocht van kpn. kan je vertellen dat de kwaliteit beter wordt.
omdat ik nog een losse decoder heb, heb ik het goed kunnen vergelijken.
zappen is wel wat trager als losse decoder. Alleen Ned1,2 en 3 gaan rap. Dat heeft volgens mij de maken omdat het gecodeerde kanalen zijn.
heb starterspakket gekocht in een primafoonwinkel, medewerker kon het ook meteen activeren. toen ik thuis kwam werkte het al direct na aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 241307 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 19:07:
[...]
Ik heb vervolgens lang zitten tobben om de DVD-recorder aan te sluiten. Dat gaat dus niet werken, want de signalen van de antenne komen in de TV en werden bij mijn Sony NIET doorgelinkt naar de recorder.
Uiteindelijk heb ik bij de Primafoon een kastje met een smartkaart gehaald (€ 3,50 / maand extra) en daarop de DVD-recorder aangesloten. Om op te nemen moet ik in dat kastje eerst de zender instellen. Pas dan bleek het mogelijk om op de ene zender te kijken en op de andere zender op te nemen. Het gevolg is wel dat ik 3 AB's binnen handbereik moet hebben.
Dit méén je toch niet?
Volgens mij kan je de Sony Bravia tv's als tuner voor je VCR gebruiken hoor. Je kan de EPG van de tv gebruiken als tuner, deze geeft het signaal via de scart waar je de videorecorder op hebt aangesloten, zelfs als de tv op stand-by staat (als een programma is geprogrammeerd gaat er een rood lampje branden aan de voorkant). Ik heb het zelf gezien...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 08:12:
[...]

Dit méén je toch niet?
Volgens mij kan je de Sony Bravia tv's als tuner voor je VCR gebruiken hoor. Je kan de EPG van de tv gebruiken als tuner, deze geeft het signaal via de scart waar je de videorecorder op hebt aangesloten, zelfs als de tv op stand-by staat (als een programma is geprogrammeerd gaat er een rood lampje branden aan de voorkant). Ik heb het zelf gezien...
Tja, ik dacht dus ook "dat kan niet waar zijn". Vervolgens heb ik wat zitten googlen en heb ik ook de dealer gesproken waar ik beide apparaten gekocht had. Ook heb ik bij de Primafoon mijn verhaal gedaan. Allen bevestigden dat, als de antenne direct aangesloten is op de TV met ingebouwde tuner, de signalen NIET naar de DVD-recorder te sturen zijn. De DVD is overigens met een HDMI aangesloten op de TV.

De complete set is dus nu:
- Apart Digitenne-kastje met 'eigen' antenne.
- Sony DVD recorder, met een scart aangesloten op het Digitenne-kastje.
- Sony TV met ingebouwde tuner en ook een 'eigen' antenne en met een HDMI aangesloten op de DVD-rec.

Om op de éne zender op te nemen en op de andere te kijken, doe ik:
- Digitenne-kastje op de juiste zender zetten (met de AB van het kastje)
- De Sony DVD-recorder d.m.v. Easy timer de juiste tijd instellen (met de AB van de DVD-rec). Er gaat dan inderdaad een rood lampje branden.
- De Sony TV met de AB van de TV op de andere zender zetten om daar naar een ander programma te kijken.

Het lijkt ingewikkeld, maar na een paar keer opnemen gaat het als vanzelf. Maar, ik moet wel zeggen dat ik verwacht had dat het wat simpeler kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Wat is tegenwoordig eigenlijk de levertijd van digitenne wanneer je dat online besteld? Ik heb er wel is slechte verhalen over gehoord maar het zou nu beter zijn ?

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik had online een smatcard besteld, na een week nog geen bericht te hebben ontvangen van verzending. Heb ik de smartcard toch in de winkel gehaald.
3 weken (na bestelling) later kreeg ik bericht dat de kaart verstuurd zou gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Iemand al ervaring met een andere binnenantenne aanvragen vanwege een kabelbreuk?
Schijnt dat een antenne een serviceproduct is en je die gratis krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 12:10
Hekking schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:19:
Wat is tegenwoordig eigenlijk de levertijd van digitenne wanneer je dat online besteld? Ik heb er wel is slechte verhalen over gehoord maar het zou nu beter zijn ?
beste is het om in de winkel te halen, bij primafoon kunnen ze het ook meteen activeren in hun systeem zodat je het na ongeveer een uur kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 241307 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:49:
[...]
Ook heb ik bij de Primafoon mijn verhaal gedaan. Allen bevestigden dat, als de antenne direct aangesloten is op de TV met ingebouwde tuner, de signalen NIET naar de DVD-recorder te sturen zijn. De DVD is overigens met een HDMI aangesloten op de TV.
Die HDMI zal dan het hekelpunt zijn. Met SCART moet het gewoon wel lukken. Ik heb geen ervaringen met HDMI, maar blijkbaar werkt dat in 1 richting.
Nou ja, het voordeel is dat je weer ouderwets 1 kanaal kan kijken en ander kanaal kan opnemen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geotoxiz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04 22:50
hoi ik heb een vraag, wij hebben net een digitenne kastje gekregen van een kennis en wij kunnen alle kanalen vinden dus heel die lijst die op pagina 1 staat alleen wanneer ik dan tv ga kijken heb ik er oppeens maar 13, en het zijn niet alleen basis kanalen ik kan ook op spice en eurosport enzo maar ik mis sbs 6 en rtl 4, (eerst had ik helemaal geen beeld na automatisch zoeken, toen terug naar fabrieks instellingen en toen had ik 13 zenders.) ik wil ze wel allemaal hebben :( hopen dat iemand me kan helpen...

• Mentalist
geotoxiz schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:32:
hoi ik heb een vraag, wij hebben net een digitenne kastje gekregen van een kennis en wij kunnen alle kanalen vinden dus heel die lijst die op pagina 1 staat alleen wanneer ik dan tv ga kijken heb ik er oppeens maar 13, en het zijn niet alleen basis kanalen ik kan ook op spice en eurosport enzo maar ik mis sbs 6 en rtl 4, (eerst had ik helemaal geen beeld na automatisch zoeken, toen terug naar fabrieks instellingen en toen had ik 13 zenders.) ik wil ze wel allemaal hebben :( hopen dat iemand me kan helpen...
Probeer de kanalen eens handmatig in te scannen. Kanaalnummers te vinden op http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
koektrommeltje schreef op maandag 16 februari 2009 @ 00:01:
[...]

Moet je evne naar je abonnementsstatus kijken. Volgens mij is ie bijgeschreven als zijnde abonnement als de status eindigt met een B.

Als ie eindigt op een 9 is ie volgens mij tijdelijk actief.
Hmm, hij eindigt dus op een 9. Dus ik kan hem binnenkort weer activeren. Wat me ook opviel is dat kanaal 23 het niet doet op deze kaart :(. Hoe kan dat dan, na het invoeren van de code geeft hij geen signaal.
Dat komt dus door, dat hij niet goed geactiveerd is zie ik nu in de starttopic.

[ Voor 7% gewijzigd door xileS op 19-02-2009 15:34 ]

• Edje_Kroketje
  • Niet online
geotoxiz schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:32:
Dan heb je een oude samsung gekregen met verouderde software ;) niets aan te doen.
Je moet de 4 kanalen gewoon met de hand in scannen zoals hier boven werd verteld dan heb je wel alle kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik heb een samsung SMT-100t.
Hij is nu defect; het ledje brand niet meer en ik krijg ook geen beeld. De symptomen begonnen met het niet uitstand-by willen komen en het "vergeten" van de kanalen, dat moeste elke keer opnieuw vanwege de harde reset.

Ik heb geen batterijtje kunnen vinden. Dus dat zal het niet zijn. Ik meende me te herinneren dat een van de modellen een slechte voeding had. Daar zal ik ook wel last van hebben.

Ik vind op internet een heleboel hits van mensen die voor ca 20 euro het kastje kunnen maken. Lijkt weinig, maar mijn tweakers instinct zegt me dat ik het zelf voor 10euro minder kan.

Ik kan de reparatie handleiding niet meer vinden, wie heeft m nog voor handen?

Gevonden:
koektrommeltje in "Het grote Digitenne topic deel 5"

[ Voor 5% gewijzigd door DopdeDouwer op 20-02-2009 20:22 . Reden: link gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
DopdeDouwer schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 20:11:
Ik kan de reparatie handleiding niet meer vinden, wie heeft m nog voor handen?

Gevonden:
koektrommeltje in "Het grote Digitenne topic deel 5"
Stond ook in de startpost. :+ Komt idd vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292158

hoi

ik heb even een klein vraagje over digitenne en eredivisie live
ik heb vandaag een pakket opgehaald + eredivise live zodat ik zaterdagavond groningen - psv kan gaan kijken,
dus ik alles installeren alles doet het, radio, zenders, op 3 na, dat is eredivisie en private space, allebei krijg ik te zien geen of gecodeerde beeld.
hoe kan dit??? en is er hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 292158 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 01:28:
hoi

ik heb even een klein vraagje over digitenne en eredivisie live
ik heb vandaag een pakket opgehaald + eredivise live zodat ik zaterdagavond groningen - psv kan gaan kijken,
dus ik alles installeren alles doet het, radio, zenders, op 3 na, dat is eredivisie en private space, allebei krijg ik te zien geen of gecodeerde beeld.
hoe kan dit??? en is er hier een oplossing voor?
Laat de ontvanger een uur op RTL4 staan.

Je hebt neem ik aan wel de helpdesk aan de lijn gehad en ook doorgegeven dat je voetbal wilt? Alleen via 0800 activeren zal voor voetbal niet volstaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 02:12:
[...]

Je hebt neem ik aan wel de helpdesk aan de lijn gehad en ook doorgegeven dat je voetbal wilt? Alleen via 0800 activeren zal voor voetbal niet volstaan denk ik.
Als het opgepikt is in een Primafoon/KPN Winkel is het daar ook mogelijk om het voetbal abonnement toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 02:12:
[...]

RTL4? kijken naar een zwart beeld waarvan je niet kunt zien of de ontvangst ongestoord is?

Beter is gewoon Ned 1, 2, 3 of de regiozender opzetten. Zorgen dat de ontvangst ongestoord is dan gaat de activatie ook zonder problemen.

Dat RTL4 verhaal is in de wereld gekomen door de USB ontvanger die KPN levert, deze activeert geen kaarten op een ongecodeerd kanaal. Maar om nu altijd RTL4 te adviseren is niet slim vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 23:18:
[...]

Stond ook in de startpost. :+ Komt idd vaak voor.
Problem solved.
Is echt heel goed te doen, volgens mij ook voor een relatieve leek:
- koop twee nieuwe elco'tjes (kosten € 2,20), pak je soldeerbout.
- schoef de voeding eruit.
- lokaliseer de 1000uF 10V elcos en zet de soldeerbout erop.
- trek de oude eruit, soldeer de oude weer vast.

werkt weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:51

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik ben van plan om een nieuwe tv te kopen voor in de woonkamer.
Zat te denken aan een 40" model.

Kan iemand mij vertellen of de kwaliteit storend is, als je kijkt naar de tv vanaf een meter of 3.5/4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

De kwaliteit voor digitenne is beperkt, zelf geeft zij 32" als maximum. Een vriend van mij heeft een 40" fullHD tv. Hij vindt de kwaliteit voldoende. Hij kijkt dan ook zelden TV, als hij kwaliteit wil zien zet hij wel een DVD of game op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Edje_Kroketje schreef op zondag 22 februari 2009 @ 08:48:
[...]

RTL4? kijken naar een zwart beeld waarvan je niet kunt zien of de ontvangst ongestoord is?

Beter is gewoon Ned 1, 2, 3 of de regiozender opzetten. Zorgen dat de ontvangst ongestoord is dan gaat de activatie ook zonder problemen.

Dat RTL4 verhaal is in de wereld gekomen door de USB ontvanger die KPN levert, deze activeert geen kaarten op een ongecodeerd kanaal. Maar om nu altijd RTL4 te adviseren is niet slim vind ik persoonlijk.
In dit geval kon hij RTL4 wel ontvangen maar alleen geen voetbal en porno. Maar RTL4 is idd wat ik destijds als tip van KPN kreeg.

Op zich wel opvallend dat bouquet 1 ook Conax meedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 18:22:
[...]

In dit geval kon hij RTL4 wel ontvangen maar alleen geen voetbal en porno. Maar RTL4 is idd wat ik destijds als tip van KPN kreeg.

Op zich wel opvallend dat bouquet 1 ook Conax meedraagt.
Mwa je maakt het wel makkelijk, in principe maakt het dan niet uit waar je kijkt. Ik prefereer gewoon een zender waarvan je met beeld de ontvangst kan controleren.
Het is maar een 100Kb stroompje of zoiets, uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97453

ik heb een dvd recorder van panasonic dmr-e55 en na veel uitstel komt als het goed is mijn lcd tv lg 32lg3000 met dus een ingebouwde dvb-t

kan ik straks ook opnemen op mijn dvd recorder?? aangezien ik dus straks de kaart in de lcd steek.

nu is het zo dat ik mijn antenne kabel in mijn dvd recorder heb en dus mijn recorder als tuner gebruik en zo tv kijk en met de recorder afstanbediening zap.

en als het kan, wat is dan de beste aansluitmogelijkheid mijn recorder heeft geen hdmi aansluiting, wel scart en component

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 97453 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 23:37:
ik heb een dvd recorder van panasonic dmr-e55 en na veel uitstel komt als het goed is mijn lcd tv lg 32lg3000 met dus een ingebouwde dvb-t

kan ik straks ook opnemen op mijn dvd recorder?? aangezien ik dus straks de kaart in de lcd steek.

nu is het zo dat ik mijn antenne kabel in mijn dvd recorder heb en dus mijn recorder als tuner gebruik en zo tv kijk en met de recorder afstanbediening zap.

en als het kan, wat is dan de beste aansluitmogelijkheid mijn recorder heeft geen hdmi aansluiting, wel scart en component
Je tv wordt de ontvanger voor je DVD recorder. Sluit deze aan via de SCART van je tv. Via de EPG programmeer je de tuner, de DVD recorder moet je seperaat programmeren, neem wel op op de SCART ingang.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Is er al iemand hier met de 320Gb pvr?
Ik ben benieuwd of daar nu een Sata schijf inzit of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 12:41

GVR

Weet iemand wellicht of het mogelijk is de tf6000cok te bedienen met een simpele philips universele afstandsbediening? Het Merk topfield staat niet in de lijst, wellicht dat het reageert op een andere code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97453

giant2000 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 08:02:
[...]

Je tv wordt de ontvanger voor je DVD recorder. Sluit deze aan via de SCART van je tv. Via de EPG programmeer je de tuner, de DVD recorder moet je seperaat programmeren, neem wel op op de SCART ingang.
moet dat beslist met scart? want ik hoorde dat op de hdmi kabel na, de component uitgang het mooiste beeld geeft. of valt het met scart wel wat mee? niet dat ik vaak wat opneem hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114186

Hallo mensen,

We hebben sinds November vorig jaar Digitenne op onze woonkamer PC. Werkt goed, niets aan de hand. We hebben er toendertijd 2 smartcards bijgekocht, omdat er op de slaapkamers ook nog TV's stonden. Tot nu toe stonden die op de kabel, maar die hebben we (eindelijk) ook opgezegd.
Gisteren een Twintuner van KPN gekocht via marktplaats, maar nu zien we alleen Nederland 1-3. Bij het installeren van de kanalen vindt hij wel meer kanalen, maar hij saved ze niet.
Volgens mij ligt het niet aan de smartcards, die zijn in November al geactiveerd, dus dat zou niet uit moeten maken... Kaartje zit er ook goed in (al wel 5 keer gechecked) en ik kan verder niets ontdekken wat fout kan zijn. Abonnement status staat op 0100000B, dus lijkt me ook goed.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 97453 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:58:
[...]

moet dat beslist met scart? want ik hoorde dat op de hdmi kabel na, de component uitgang het mooiste beeld geeft. of valt het met scart wel wat mee? niet dat ik vaak wat opneem hoor.
afhankelijk van je scart kabel en je apparatuur kan scart ook gewoon RGB signalen doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:43
Ik heb nu al ruim 5 jaar schotel TV, maar nu er een nieuw coderingssysteem aankomt (seca3) en mijn 2 ontvangers en tot op heden niet geschikt voor zijn ben ik mij eens gaan orienteren op digitenne.

Woont in Elst GLD postcode 6661 (tussen Arnhem en Nijmegen). Heb een Panasonic 107 cm Full HD TV met DVD-T aansluiting. Wil ook graag op de slaapkamer TV kunnen kijken op een JVC 66cm LCD zonder digitale tuner.

Zit te denken om een starterspakket 1 maand op proef te nemen en eens te kijken wat het allemaal is en dan met name de kwaliteit. Zat laatst bij iemand in Arnhem-Zuid voetbal te kijken op een 82 cm LCD en de tranen schoten me in de ogen hoe blokkerig het beeld was.

Mijn vraag is danook is Digitenne aan te raden en zitten er nog addertjes onder het gras bij de maand op proef. En wat heb ik uiteindelijk allemaal nodig als ik zowel boven als beneden TV ga kijken en wat gaat me dat maandelijks kosten ( 7,50 voor beneden en boven?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Anoniem: 114186 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:25:
Hallo mensen,

We hebben sinds November vorig jaar Digitenne op onze woonkamer PC. Werkt goed, niets aan de hand. We hebben er toendertijd 2 smartcards bijgekocht, omdat er op de slaapkamers ook nog TV's stonden. Tot nu toe stonden die op de kabel, maar die hebben we (eindelijk) ook opgezegd.
Gisteren een Twintuner van KPN gekocht via marktplaats, maar nu zien we alleen Nederland 1-3. Bij het installeren van de kanalen vindt hij wel meer kanalen, maar hij saved ze niet.
Volgens mij ligt het niet aan de smartcards, die zijn in November al geactiveerd, dus dat zou niet uit moeten maken... Kaartje zit er ook goed in (al wel 5 keer gechecked) en ik kan verder niets ontdekken wat fout kan zijn. Abonnement status staat op 0100000B, dus lijkt me ook goed.

Iemand een idee?
Abonnementstatus is goed, je smartcard ook.

Je moet alleen de tuner instellen op de juiste zendmast bij jouw in de buurt. Beste is om dat handmatig te doen, want ik heb zo het vermoeden dat de twintuner die je gekocht hebt niet voorzien is van de laatste software. Dan detecteert ie Ned123 op positie 1000,1001,1002 en daar gaat het mis.

Zoek op www.digitenne.nl even de juiste kanaalnummers voor het scannen en voeg deze per bouwuet handmatig toe. Pas opslaan als Ned123 op positie 0001, 0002 en 0003 gedetecteerd wordt.

Wel even van tevoren je instellingen terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
supercop7373 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:31:
Ik heb nu al ruim 5 jaar schotel TV, maar nu er een nieuw coderingssysteem aankomt (seca3) en mijn 2 ontvangers en tot op heden niet geschikt voor zijn ben ik mij eens gaan orienteren op digitenne.

Woont in Elst GLD postcode 6661 (tussen Arnhem en Nijmegen). Heb een Panasonic 107 cm Full HD TV met DVD-T aansluiting. Wil ook graag op de slaapkamer TV kunnen kijken op een JVC 66cm LCD zonder digitale tuner.

Zit te denken om een starterspakket 1 maand op proef te nemen en eens te kijken wat het allemaal is en dan met name de kwaliteit. Zat laatst bij iemand in Arnhem-Zuid voetbal te kijken op een 82 cm LCD en de tranen schoten me in de ogen hoe blokkerig het beeld was.

Mijn vraag is danook is Digitenne aan te raden en zitten er nog addertjes onder het gras bij de maand op proef. En wat heb ik uiteindelijk allemaal nodig als ik zowel boven als beneden TV ga kijken en wat gaat me dat maandelijks kosten ( 7,50 voor beneden en boven?)
Je kan tot 3 smartcards op 1 abonnement hebben inderdaad. Verder zou ik je aanraden de starterskit met CAM module te halen voor de proef, want daarmee heb je de beste beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Anoniem: 114186 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:25:
Hallo mensen,

Iemand een idee?
Die Twintuners hebben oude software waardoor die niet alle zenders vind.
Je moet de zenders handmatig toevoegen dan lukt het wel, dus niet de tuner zelf laten doen.

edit: O stond hierboven ook al ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Edje_Kroketje op 24-02-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
koektrommeltje schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:21:
Is er al iemand hier met de 320Gb pvr?
Ik ben benieuwd of daar nu een Sata schijf inzit of niet?
Nee, gewoon IDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114186

Koektrommeltje & Edje Kroketje;
Allebei zeer bedankt, het is gelukt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Binnenkort misschien dan een update want ik ga er een Sata schijf van een terrabyte inzetten :)
Mn 160Gb gaat het veld ruimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291258

Iemand ervaring met Digitenne en de Samsung LE40A656? Wat is de kwaliteit? Hoe sluit je het aan? Ik geloof dat er een geintegreerde receiver in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 291258 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:55:
Iemand ervaring met Digitenne en de Samsung LE40A656? Wat is de kwaliteit? Hoe sluit je het aan? Ik geloof dat er een geintegreerde receiver in zit.
Heb zelf een Samsung LE40M87 (dacht ik) en daar is het een kwestie van je smartcard in de CI doen, CI in het CI-slot in de televisie, antenne + versterker op de gewone antenne-aansluiting en klaar.
Je tv zet je dan vervolgens op DTV ipv TV met de knop op de afstandsbediening.

Kwaliteit ben ik wel tevreden over, vooral de publieke omroepen zijn erg scherp en duidelijk vergeleken met het gewone analoge Casema signaal. Commerciële zenders is ook goed naar te kijken, maar daar zit het naar mijn mening wel wat onder DVD-kwaliteit. Maar nog altijd beter dan het analoge signaal, dat wel.

Enige nadeel van de televisie hier is wel dat wanneer je een bluray gekeken hebt en je schakelt de speler uit dat de televisie dan naar TV terugschakelt en niet naar DTV waar 'ie op stond, totdat je het eerder genoemde knopje op de afstandsbediening indrukt.

[ Voor 13% gewijzigd door spone op 25-02-2009 22:06 ]

CI?

spone schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:04:
[...]

Heb zelf een Samsung LE40M87 (dacht ik) en daar is het een kwestie van je smartcard in de CI doen, CI in het CI-slot in de televisie, antenne + versterker op de gewone antenne-aansluiting en klaar.
Je tv zet je dan vervolgens op DTV ipv TV met de knop op de afstandsbediening.

Kwaliteit ben ik wel tevreden over, vooral de publieke omroepen zijn erg scherp en duidelijk vergeleken met het gewone analoge Casema signaal. Commerciële zenders is ook goed naar te kijken, maar daar zit het naar mijn mening wel wat onder DVD-kwaliteit. Maar nog altijd beter dan het analoge signaal, dat wel.

Enige nadeel van de televisie hier is wel dat wanneer je een bluray gekeken hebt en je schakelt de speler uit dat de televisie dan naar TV terugschakelt en niet naar DTV waar 'ie op stond, totdat je het eerder genoemde knopje op de afstandsbediening indrukt.
CI??

Is dat zo'n ding?http://www.plasmadiscount.nl/images-accessoires/DVB-T-Conax-common-interface-module.jpg

• aart44
  • Laatst online: 08-05 07:33
Anoniem: 291258 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:29:
[...]

CI??

Is dat zo'n ding?http://www.plasmadiscount.nl/images-accessoires/DVB-T-Conax-common-interface-module.jpg
Ja inderdaad ci=common interface en het plaatje klopt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-02 17:00
Ik heb ruim een jaar Digitenne op een single-tuner gebruikt. Prima signaal (Amsterdam), nooit problemen. Onlangs nieuwe tv gekocht, daarna CAM module, ook via KPN, Zappen is zoals verwacht trager, beeldkwaliteit veel beter. Echter heb ik af en toe wel problemen met de gecodeerde zender. Vaak verschijnt dan "vervormd programma" in beeld, daarna vaak de betreffende zender (duurt even). Maar soms krijg ik ook de melding dat hij niet kan lezen van de CAM module bijvoorbeeld. Best instabiel dus terwijl de ontvangst heel goed is. Valt dit te ondervangen? En zijn er anderen die dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds december 2008 heb ik een Sony KLD 26e4020 met eveneens een CAM module. Ik herken het probleem. Soms helpt het de antenne wat te verschuiven. Maar meestal zit er niets anders op dan de TV op ' automatisch zenders zoeken' te zetten. Dan heb ik weer ca. 2 weken geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zojuist het digitenne starterspakket opgehaald bij de primafoon. Ik heb een samsung LE40A656 die ik aan de muur heb hangen. Nu kan ik met geen mogelijkheid die powerinserter met daaraan gekoppeld die antenne achter mijn tv erin pluggen. Hebben meer mensen hier last van en wat is jullie oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

last niet, oplossing wel: coax-verlengkabel in je tv prikken, daarop je inserter, en daarop je antenne :)

maar probeer eerst even uit of het perse nodig is. als je een beetje in de buurt van de zendmast woont werktie ook wel als passieve antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 291258 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:01:
Ik heb zojuist het digitenne starterspakket opgehaald bij de primafoon. Ik heb een samsung LE40A656 die ik aan de muur heb hangen. Nu kan ik met geen mogelijkheid die powerinserter met daaraan gekoppeld die antenne achter mijn tv erin pluggen. Hebben meer mensen hier last van en wat is jullie oplossing?
Ik heb nog een klein stukje coax kabel dat ik aansluit op mijn TV, dan naar de power inserter, en vanaf dat ding een 16m coax kabel naar de antenne op zolder :) (Samsung LE40A756)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:04:
last niet, oplossing wel: coax-verlengkabel in je tv prikken, daarop je inserter, en daarop je antenne :)

maar probeer eerst even uit of het perse nodig is. als je een beetje in de buurt van de zendmast woont werktie ook wel als passieve antenne.
hmm, ok. Thanks. Zo slim was ik nog niet :)
Maar wat bedoel je met passieve antenne? Moet je dan alleen de smartcard erin doen? Of wel de powerinserter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een passieve antenne is een antenne die meteen werkt. als je op 2 km van de zendmast staat doet een stukje fietslampdraad het ook nog wel.

een actieve antenne is een antenne die 5 volt nodig heeft, zoals dat kpn-ding. alleen die werkt dus ook prima als passieve antenne, maar dan moet het signaal wel sterk genoeg zijn.

heeft met smartcard of encryptie dus niets te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 27-02-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:28:
een passieve antenne is een antenne die meteen werkt. als je op 2 km van de zendmast staat doet een stukje fietslampdraad het ook nog wel.

een actieve antenne is een antenne die 5 volt nodig heeft, zoals dat kpn-ding. alleen die werkt dus ook prima als passieve antenne, maar dan moet het signaal wel sterk genoeg zijn.

heeft met smartcard of encryptie dus niets te maken.
Hmm, dus als ik het goed begrijp moet je dan bijvoorbeeld een stukje ijzerdraad aan je antenne-input van je tv vastmaken??
Weet je ergens waar ik kan zien waar de dichtsbijzijnde zender is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nix moet, dat was bij wijze van spreken (al werkt het overigens wel)

sluit gewoon die antenne aan zonder inserter en kijk of het werkt. zoniet => inserter ertussen :P

locaties moet je de startpost ff doorlezen, daar staat ergens een linkje geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Laatst online: 08-05 07:33
Anoniem: 291258 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:41:
[...]

Weet je ergens waar ik kan zien waar de dichtsbijzijnde zender is?
http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Vergeet niet dat als je geen spanning op die KPN antenne zet het niet "gewoon" een passieve antenne is geworden. Het signaal lekt door de elektronica heen wat passief zit te doen.
Zonder die 5 volt heb je dus een verzwakker gekregen in plaats van een versterker.
Door eigen straling van de TV is het misschien wel beter om een antenneverlengkabel te nemen en in het uiteinde van die verlengkabel een stukje draad te steken als antenne.
Optimaal is het natuurlijk niet.
Beter neem je gewoon een 5 volt inserter, je hebt dan ook veel meer reserve in het ontvangstsignaal zodat het niet bij het minste of geringste gelijk gaat blokken.

[ Voor 5% gewijzigd door Edje_Kroketje op 01-03-2009 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161981

Hallo,

Ik heb een vraag over Digitenne en een Samsung T220HD scherm met ingebouwde DVB-T Tuner.

Hoe werkt dat precies? moet er gewoon een kaartje in? of moet ik er een component bij halen?
iets van CAM ofzo?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

@DeaTh RoW:
Lees even vanaf hier.

Paar posts boven je, precies dezelfde vraag....

Kort samengevat:
1. Schaf bij KPN een starterskit voor 90 euro aan. (of koop de accesoires zelf los)
2. Schuif de smartcard in de CAM-module
3. Schuif de CAM-module goed in het CI-slot van je scherm
4. Sluit de power-inserter op de antenne aan en sluit die aan je tv / scherm
5. Zet de tv / scherm aan op DTV ingang en ga de zenders maar laten zoeken.

Staat ook door het hele topic heen...

Afgelopen zaterdag toch maar gewoon een Starterskit gekocht voor moeders, ik kon haar oude koop tuner namelijk weer goed gebruiken, en het smart-cardje ook, dus zijn we nu allemaal blij ;)

Edit 1: uiteindelijk zijn de prijzen voor alle accesoires los bij de verschillende sat-shops even duur als gewoon zo'n pakket kopen als je toch een antenne en smartcard nodig hebt...

Edit 2: 2e hands markt voor starterskit op marktplaats is zo bar slecht, dat je net zo goed gewoon een nieuw pakket kunt kopen met een niet geactiveerde smartcard ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 105262 op 02-03-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:15:
@DeaTh RoW:
Lees even vanaf hier.

Paar posts boven je, precies dezelfde vraag....

Kort samengevat:
1. Schaf bij KPN een starterskit voor 90 euro aan. (of koop de accesoires zelf los)
2. Schuif de smartcard in de CAM-module
3. Schuif de CAM-module goed in het CI-slot van je scherm
4. Sluit de power-inserter op de antenne aan en sluit die aan je tv / scherm
5. Zet de tv / scherm aan op DTV ingang en ga de zenders maar laten zoeken.

Staat ook door het hele topic heen...

Afgelopen zaterdag toch maar gewoon een Starterskit gekocht voor moeders, ik kon haar oude koop tuner namelijk weer goed gebruiken, en het smart-cardje ook, dus zijn we nu allemaal blij ;)

Edit 1: uiteindelijk zijn de prijzen voor alle accesoires los bij de verschillende sat-shops even duur als gewoon zo'n pakket kopen als je toch een antenne en smartcard nodig hebt...

Edit 2: 2e hands markt voor starterskit op marktplaats is zo bar slecht, dat je net zo goed gewoon een nieuw pakket kunt kopen met een niet geactiveerde smartcard ;)
Of ik kan gewoon de tuner via een Scart aansluiten? :P de T220HD heeft een scart aansluiting (component,hdmi,dvi enzo)

Kan dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Je zegt dat je TV al een ingebouwde DVB-T tuner heeft. Waarom zou je dan een losse tuner kopen en aansluiten? De tuner in je TV zelf levert betere kwaliteit volgens vele posts in de Digitenne topics. Lees de aanwijzingen van einsteintina! nog eens goed! ;)
En om je vraag te beantwoorden: je kan een externe tuner via SCART, S-video of tulp aansluiten.

[ Voor 19% gewijzigd door Joen op 02-03-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joen schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:02:
Je zegt dat je TV al een ingebouwde DVB-T tuner heeft. Waarom zou je dan een losse tuner kopen en aansluiten? De tuner in je TV zelf levert betere kwaliteit volgens vele posts in de Digitenne topics. Lees de aanwijzingen van einsteintina! nog eens goed! ;)
En om je vraag te beantwoorden: je kan een externe tuner via SCART, S-video of tulp aansluiten.
Ja maar dat scheelt je wel 90 euro nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Je bedoelt dat je dan de huurtuner wilt gaan huren (1e gratis huren bij je abonnement)? Als ik een TV met ingebouwde DVB-T tuner heb en CI slot dan wist ik het wel: starterkit met CAM en smartcard kopen en in betere kwaliteit TV kijken.

Overigens is er lange tijd een actie geweest met teruggave van een bepaald bedrag als je een product koopt van Digitenne en je een nieuw Digitenne abonnement afsluit. Misschien dat er nog steeds zo'n actie is?

Edit:
Ja, die actie is er nog steeds:
http://www.kpn.com/televi...igitenne-Starterskit.prod
Je betaalt 90 euro en je krijgt 90 euro retour bij een nieuw Digitenne abonnement.

Het voordeel is dat de starterskit jouw eigendom wordt terwijl je bij een huurtuner de tuner weer moet inleveren.

[ Voor 27% gewijzigd door Joen op 02-03-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhY So SeRiOuS?
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-04-2009
Hallo ik heb een vraag, ik heb nu de 37LG3000 LCD tv en heb nu gewoon het kpn digitene kastje via de scart aangesloten, maar mijn tv heeft ook een DVB-T tuner en een PCMIA Slot.
Nu las ik dat ik een Conax-Module nodig heb maar kan ik dan wel alle zenders ontvangen of alleen ned 1,2,3? en is het beeld dan beter? of maakt dat niks uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Meer mensen in regio Rotterdam waar de helft van de radio zenders het niet meer doen bij digitenne?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Dr is wat mis met de ontvangst van het publieke bouquet in Rotterdam. Geen idee wat echter...

Ik zit in Delft en heb sinds een maandje of 3 geen goede ontvangst meer van Ned123 uit het bouquet vanuit Rotterdam. Die maanden ervoor had ik echt prima ontvangst! Nu slechts heel af en toe een klein signaal. Verder is het blokken..blokken en nog eens blokken! Alsof er een stoorzender in de plaats is gekomen.

Verder, gisteren met een Samsung gescand in Rotterdam: geen Ned123 en TV Rijnmond te vinden op kanaalnummer 21. Met een andere tuner wel prima ontvangst op dezelfde zendmast maar deze was al ingesteld. Dus tussen de tuners zelf zit ook een groot verschil. De ene geeft bijv. signaalsterkte van 20% en blokvorming, de andere 65% en zeer goed beeld. Antennepositie exact hetzelfde.

Heel raar, iemand die de oplossing weet? Ik heb het al meerdere malen gevraagd, maar geen reacties gekregen erop.

Oh, en ik heb nu een topfield met een 1Tb schijf erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Het is bekend dat de Samsung een minder goede ontvangst heeft. KPN is zelfs bezig brieven rond te sturen aan Samsung-bezitters met het aanbod om een Topfield voor €15 te kopen samen met een verlenging van je abonnement met een jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 03-03-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Officieel niet in het zenderpakket, maar op de EPG staan wel de films van TCM 's nachts op het 2e Eredivisie kanaal.

2,00 m. + begane grond

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.