Het grote Digitenne topic deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 124.646 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161981

Joen schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:01:
Je bedoelt dat je dan de huurtuner wilt gaan huren (1e gratis huren bij je abonnement)? Als ik een TV met ingebouwde DVB-T tuner heb en CI slot dan wist ik het wel: starterkit met CAM en smartcard kopen en in betere kwaliteit TV kijken.

Overigens is er lange tijd een actie geweest met teruggave van een bepaald bedrag als je een product koopt van Digitenne en je een nieuw Digitenne abonnement afsluit. Misschien dat er nog steeds zo'n actie is?

Edit:
Ja, die actie is er nog steeds:
http://www.kpn.com/televi...igitenne-Starterskit.prod
Je betaalt 90 euro en je krijgt 90 euro retour bij een nieuw Digitenne abonnement.

Het voordeel is dat de starterskit jouw eigendom wordt terwijl je bij een huurtuner de tuner weer moet inleveren.
Ik betaal dus niks? (nja natuurlijk de 3 euro per maand) want ik heb al 2 digitenne antennes hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Anoniem: 161981 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:33:
[...]

Ik betaal dus niks? (nja natuurlijk de 3 euro per maand) want ik heb al 2 digitenne antennes hier
Nee, niet helemaal....

Starterspakket koop je voor 89,95, bij het afsluiten van een digitenne abonnement krijg je 90 euro terug.
Afsluiten kost 20 euro.
Digitenne abonnement kost 7,50 euro per maand.

In jouw geval gaat het dus niet op (je hebt al digitenne abonnement). Dan kost het je alleen de aanschaf van de starterskit 90 euro, krijgt niets terug, maar betaald ook niets extra voor je abonnement, je hoeft tenslotte geen tuner meer te huren (3,50 p.m.)

Tenzij je al langer dan een jaar je abonnement hebt, dan kan je het volgende doen:
Je stopt je huidige abonnement, sluit nieuw abonnement af (incl. je tuners) voor 20 euro, koopt het starterspakket voor 90 euro en krijgt 90 euro terug. Kost je dan alleen maar 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161981

Anoniem: 105262 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:39:
[...]

Nee, niet helemaal....

Starterspakket koop je voor 89,95, bij het afsluiten van een digitenne abonnement krijg je 90 euro terug.
Afsluiten kost 20 euro.
Digitenne abonnement kost 7,50 euro per maand.

In jouw geval gaat het dus niet op (je hebt al digitenne abonnement). Dan kost het je alleen de aanschaf van de starterskit 90 euro, krijgt niets terug, maar betaald ook niets extra voor je abonnement, je hoeft tenslotte geen tuner meer te huren (3,50 p.m.)

Tenzij je al langer dan een jaar je abonnement hebt, dan kan je het volgende doen:
Je stopt je huidige abonnement, sluit nieuw abonnement af (incl. je tuners) voor 20 euro, koopt het starterspakket voor 90 euro en krijgt 90 euro terug. Kost je dan alleen maar 20 euro.
hah, klopt heb net gebeld ja..

Ik zit weer even na te denken wanneer ik mijn digitenne had aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 08:14

Mister_T

@+31180

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:29:
Het is bekend dat de Samsung een minder goede ontvangst heeft. KPN is zelfs bezig brieven rond te sturen aan Samsung-bezitters met het aanbod om een Topfield voor €15 te kopen samen met een verlenging van je abonnement met een jaar.
Hier ook zo'n email gehad, ik ben benieuwd of het erg veel verschil maakt. Ze zijn hem nog niet om wezen wisselen. Iemand enig idee hoelang " binnen 5 werkdagen " bij KPN duurt? ;) Het is nu al meer dan een week geleden besteld. Ik heb geen ervaring met de bezorging bij KPN, de vorige decoder ben ik bij primafoon in Zwijndrecht op wezen halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Mister_T op 07-03-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 21:32
Hoe lang duurt het trouwens dat je die 90 euro retour krijgt? Ik heb de cam module bij MM aangeschaft, dan krijg ik die 90 euro toch ook gewoon retour? (dat zei de MM medewerker..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-05 21:08
chrissis schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:35:
Hoe lang duurt het trouwens dat je die 90 euro retour krijgt? Ik heb de cam module bij MM aangeschaft, dan krijg ik die 90 euro toch ook gewoon retour? (dat zei de MM medewerker..)
Na het activeren van je kaart en het opsturen van bijgevoegde antwoordkaart krijg je gewoon je 90 euro terug.
Duurde bij mij iets van 1,5 maand.( dus wel ff geduld hebben;))

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294166

Hoi,

hoop dat iemand mij hier kan helpen. Vorige week in bezit gekomen van een Philips LCD: 37PFL5603H/10, en omdat ik het beeld via reguliere digitenne met decoder tegen vond vallen net bij KPN een nieuw abbo gehaald met coax CAM (starterskit). Ik krijg echter geen beeld.... ook geen ned 1,2,3. Helemaal nada. De CAM wordt in het bmenu van de TV wel herkend.. Nu nog beeld!

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een beetje 'zit de stekker er wel in' - vraag maar:

Antenne wel goed aangesloten? / Zie je wel of je ontvangst hebt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jups, Zit keurig in de ingang met ook de voeding aangesloten op het lichtnet en met elkaar verbonden in die T stekker..

Snap er geen h.o.l. van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over die ontvangst... ik zie helemaal niets, geeft aan dat er geen videosignaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zegt de tv ook wel dan dat je ontvangst hebt? Als die de antenne niet pakt, pakt ie natuurlijk ook geen ned. 1,2,3....

Had ik vorige week ook hoor... ik dacht... 'hij ziet de module... heb ned. 1,2,3 ontvangst, waarom pakt hij de kaart niet?!', kaart er verkeerd om in zitten :X

Edit:
Probeer dan toch nog een keer de antenne goed aan te sluiten en eerst zenders te zoeken. Als hij de zenders pakt, dan pakt hij later ook wel de cam module.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 105262 op 07-03-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem is dat ik ook geen ned 123 krijg... Vraag van een iets andere orde, als je via upc digitale TV neemt. Hoe komt het signaal dan je TV binnen? Via HDMI kabel of de traditionele kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 294166 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:52:
Probleem is dat ik ook geen ned 123 krijg... Vraag van een iets andere orde, als je via upc digitale TV neemt. Hoe komt het signaal dan je TV binnen? Via HDMI kabel of de traditionele kabel?
Ligt eraan, als je een HDbox van UPC neemt, via een HDMI kabel.
Bij de andere boxen via een scart stekker :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294166 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:52:
Probleem is dat ik ook geen ned 123 krijg...
Heb je al geprobeerd zenders op te zoeken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:31:
[...]

Bij een HD box heb je dus alleen HDMI die je TV ingaat? Gaat die "kabeltvsnoer" dan je mediacenter in en van mediacenter via hdmi naar de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:31:
[...]

Net gedaan... en nu werkt het :) Thanx! maar hoe zat dat ook al weer met de kanalen buiten 123, hier heb ik nog geen toegang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-03 22:57
Anoniem: 294166 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:37:
[...]

Net gedaan... en nu werkt het :) Thanx! maar hoe zat dat ook al weer met de kanalen buiten 123, hier heb ik nog geen toegang!
Lees anders even de startpost door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhY So SeRiOuS?
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-04-2009
Ik ga een Conax CAM Module kopen voor mijn 37LG3000 maar zit er verschil tussen deze 3 dan behalve de prijs?

Conax CAM (Rev. 1.2) - 4.00e by Smit - €31,99

Edision Conax CI-Modul - €39,00

Conax CI Module V4.00 - €49,00

[ Voor 3% gewijzigd door WhY So SeRiOuS? op 07-03-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Iemand enig idee of er in (omg.) Dinteloord bereik is? Grote kans dat ik daar binnen nu en twee maanden woon, en anders zal ik Ziggo ( :( ) moeten nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
WhY So SeRiOuS? schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:03:
Ik ga een Conax CAM Module kopen voor mijn 37LG3000 maar zit er verschil tussen deze 3 dan behalve de prijs?

Ga maar voor die Smit CAM, daarmee heb ik buiten de KPN CAM van SCM de beste resultaten gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:28:
Iemand enig idee of er in (omg.) Dinteloord bereik is? Grote kans dat ik daar binnen nu en twee maanden woon, en anders zal ik Ziggo ( :( ) moeten nemen..
Hier postcodecheck al gedaan? zomaar even een postcode uit Dinteloord gepakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.kpn.com/is-bin/intershop.static/WFS/KPN-B2C-Site/-/nl_NL/images/digitennepccheck/digitennebereik.jpg
Bij jou in de buurt kijken al 866 gezinnen Digitenne!

Jouw besparing

Op Dorus Rijkersstraat xx in DINTELOORD bespaar je jaarlijks € 105,00 door nu over te stappen van kabeltelevisie op Digitenne van KPN!

** Het analoge signaal van Ziggo (voorheen @Home) in jouw regio kost € 16,25 per maand.

Overigens kan je in heel Nederland Digitenne ontvangen met een ouderwetse antenne op het dak.

[ Voor 6% gewijzigd door Edje_Kroketje op 07-03-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lekker banaal, maar nee, had het nog niet bezien, thanks!

Moet wel goedkomen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 02-05 17:21
Exorcist schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:28:
Doe het niet! Rotdorp. :X Maar Digitenne zal je er wel ontvangen uit Roosendaal als je je antenne een beetje gunstig (lees: niet bovenop de TV) wegzet. Als je hem echt wat hoog wegzet kan je ook TV Rijnmond, Omroep Zeeland en het VRT-bouquet met Ketnet/Canvas+ uit Schoten meepakken.
WhY So SeRiOuS? schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:03:

De LG is getest met de module van SCM, daarmee weet je dus 100% zeker dat het werkt.

De Edision en Smit CAM zijn gewoon dezelfde. Kan heel goed dat die ook werkt, maar dat heeft afaik tot nu toe nog niemand hier getest. Maar als je die in Duitsland haalt raak je die hier ook wel weer kwijt zonder verlies 2dehands.. :P

Die derde uit je lijstje is een of ander vaag ding, die zou ik niet nemen. Er is niets over bekend en de SCM kan je voor minder kopen en daarvan weet je dan iig zeker dat die werkt. De Smit heeft dan nog het voordeel dat die goedkoper is.

[ Voor 54% gewijzigd door Mentalist op 07-03-2009 22:35 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:33
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:29:
[...]

Die derde uit je lijstje is een of ander vaag ding, die zou ik niet nemen. Er is niets over bekend en de SCM kan je voor minder kopen en daarvan weet je dan iig zeker dat die werkt. De Smit heeft dan nog het voordeel dat die goedkoper is.
Toch wel iets over bekend het is de Franse NEOTION MPEG-4 HD daar zit zelfs een HDMI aansluiting op en zet eventueel het MPEG4 signaal om in MPEG2 dat je met een gewone ontvanger toch het HD beeld zou kunnen ontvangen.
In 2006 aangekondigd bij Satplaza in 2007 uitgekomen maar nooiit aangeslagen.

Hier voor Nederland heeft het inderdaad geen enkele toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samopsa schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:42:
[...]

Lees anders even de startpost door...
inmiddels werkt alles behalve Spice. Dan krijg ik de melding "vervormd programma"

Weet iemand hoe ik deze nog aan de praat krijg?

Verder vind ik het beeld echt veel beter dan met de topfield decoder! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69488

Ik heb een 'probleem' met de weergave van Teletekst.

Ik gebruik de standaard decoder van Digitenne (ik ben de officiele naam even kwijt) en sinds kort wordt Teletekst weergegeven met een bepaalde transparantie. Het is nog leesbaar, maar absoluut niet comfortabel. Ik heb geen instellingen gewijzigd, dus denk haast dat het gekomen is doordat er een of andere knop op de remote is aangeraakt en de transparantie heeft veroorzaakt.

Ik heb al veel geprobeerd, maar heb het nog niet kunnen verhelpen.

Iemand enig idee hoe ik Teletekst weer 'normaal' kan weergeven?

Overigens is er ook iets vreemds met de informatiebalk. In de instellingen kon je daar de transparantie voor instellen van 0% tot 100%, maar ik keek net en de keuze is nu nog maar tussen 0% en 50%. Vaag... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253283

Hallo,

Heb nu ongeveer 2 jaar digitenne naar alle tevredenheid. Alleen heeft de laatste paar weken de Topfield Personal Recorder TP5300K kuren. Het volgende gebeurt regelmatig:
- vastlopen tijdens tv kijken en opnemen (beeld blijft stil staan en alleen uitzetten helpt dan nog)
- programma's niet opnemen die ingesteld zijn
- programma's die ingesteld zijn om op te nemen worden door de TF op hele andere dagen en tijden opgenomen
- als een programma is opgenomen deze niet kunnen bekijken omdat de bestandsgrootte 0 Mb is

Heb de instellingen al een keer terug gezet naar de fabrieksinstellingen en de stroom er een dag afgelaten.
Dan gaat het een paar dagen goed en dan zijn de kuren weer terug.
De laatste firmware is in ieder geval geïnstalleerd.

Zijn er mensen die ook last hebben met de TP personal recorder en is er eventueel een oplossing voor?
Of is het verstandig om een nieuwe te kopen? Als hij werkt is het een ideaal apparaat.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97453

hoe veel langer duurd het zappen met een cam module???

ik heb een filmpje gevonden maar dat is dus met een decoder onder je tv en dat gaat dus redelijk snel.

http://www.youtube.com/watch?v=TXvrHNHOHf8

[img]http://<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/TXvrHNHOHf8&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/TXvrHNHOHf8&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/img]

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 97453 op 08-03-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97453

en ik heb digitenne nog steeds niet uit kunnen proberen want ik wacht al 6,5 week op mijn lg lcd tv, hopelijk dus wel volgende week, en dan ga ik daarna digitenne aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhY So SeRiOuS?
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:29:

De LG is getest met de module van SCM, daarmee weet je dus 100% zeker dat het werkt.

De Edision en Smit CAM zijn gewoon dezelfde. Kan heel goed dat die ook werkt, maar dat heeft afaik tot nu toe nog niemand hier getest. Maar als je die in Duitsland haalt raak je die hier ook wel weer kwijt zonder verlies 2dehands.. :P

Bedankt, ik heb een SCM module gekocht op MP voor €37 incl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ec30
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2021
Ik heb Digitenne aangevraagd met een normaal starterspakket (dus een Tuner en antenne en 1 smartcard) en ik heb nu voor slaapkamer een Samsung T220HD besteld; hier zit dus DVB-T in. Stel ik wil hierop ook Digitenne, hiervoor heb ik dus nodig;

- Een extra Smartcard
- Een Conax CAM
- Een antenne

Klopt dit?

Aangezien het om een huis in Amsterdam gaat vlakbij de RAI lijkt me het signaal sterk genoeg om gewoon stuk coaxkabel als antenne te gebruiken (geen 5V dus). Ik wil zo goedkoop mogelijk een CAM regelen; wat is nu een goedkoop adres om dit te doen? Kost een smartcard echt 15e?

Is er een redelijke kans dat de Smit Conax 4.00e rev 1.2 werkt met de Samsung T220HD voor Digitenne?

[ Voor 8% gewijzigd door ec30 op 09-03-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
ec30 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:44:
Ik heb Digitenne aangevraagd met een normaal starterspakket (dus een Tuner en antenne en 1 smartcard) en ik heb nu voor slaapkamer een Samsung T220HD besteld; hier zit dus DVB-T in. Stel ik wil hierop ook Digitenne, hiervoor heb ik dus nodig;

- Een extra Smartcard
- Een Conax CAM
- Een antenne

Klopt dit?
yep
Aangezien het om een huis in Amsterdam gaat vlakbij de RAI lijkt me het signaal sterk genoeg om gewoon stuk coaxkabel als antenne te gebruiken (geen 5V dus). Ik wil zo goedkoop mogelijk een CAM regelen; wat is nu een goedkoop adres om dit te doen?
gewoon proberen, Ned. 1/2/3 zijn free to air, heb je geen smartcard/CAM/CI voor nodig
Kost een smartcard echt 15e?
yep, maar een 2e handsje werkt ook.
Is er een redelijke kans dat de Smit Conax 4.00e rev 1.2 werkt met de Samsung T220HD voor Digitenne?
yep, een redelijke kans is aanwezig.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62744

ec30 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:44:
Kost een smartcard echt 15e?
Bij Euromaxx zijn ze 9,95e http://www.euromaxx.nu/ca.../cPath/82/products_id/673

Edit: ik zie nu ook dat hier de starterskits 79,95 kosten en gratis verzending ipv 90,00 adviesprijs. Goedkoper heb ik ze nog niet gevonden? Dus misschien een goede tip wie er aan zit te denken om een Digitenne starterskit te bestellen....iig 90 euro retour van kpn op je bankrekening....

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 62744 op 10-03-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen die op de centjes letten:

Bij de makro is de KPN Starterskit 82,17 euro incl. BTW ;) (niet eens een aanbieding!)

(Dat is dus wel goedkoper dan bij KPN zelf...)

Verder hebben ze bij makro meer set-op boxen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:43
Hoe werkt eea als je binnen die maand proef besluit om toch van alles af te zien. Moet je alles opsturen naar KPN of breng je het terug naar de winkel? En wie betaald de evt verzendkosten of moet je bellen dan je er vanaf ziet of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:39

jelle.

Product Owner
supercop7373 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:47:
Hoe werkt eea als je binnen die maand proef besluit om toch van alles af te zien. Moet je alles opsturen naar KPN of breng je het terug naar de winkel? En wie betaald de evt verzendkosten of moet je bellen dan je er vanaf ziet of zo?
Als je het online of telefonisch hebt besteld moet je bellen om het binnen die 30 dagen 'op te zeggen', je krijgt dan een retournummer, deze schrijf je op de retoursticker en je levert het pakket af bij postkantoor (geen verzendkosten).

Als je het pakket in de winkel hebt gehaald kan bovenstaande ook, een andere mogelijkheid is om het met kassabon terug naar de winkel te brengen, dan wordt daar het abonnement opgezegd en het pakket retour genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wel jammer dat de losse CAM kaarten + power inserter + verzend kosten bijna net zoveel kosten als het digitenne startpakket.
Heb 3 maanden geleden een een digitenne pakket gekocht voor mijn TV, en straks heb ik voor de nieuwe TV van mijn ouders een CI kaart nodig, en vervolgens hun kastje over. Al had ik dat geweten had ik mijn pakket niet gekocht. Scheelt weer 80€. Hopen dat ie 2e hands nog iets opbrengt of ergens anders nog van pas komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62744

Anoniem: 105262 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:28:
Voor de mensen die op de centjes letten:

Bij de makro is de KPN Starterskit 82,17 euro incl. BTW ;) (niet eens een aanbieding!)

(Dat is dus wel goedkoper dan bij KPN zelf...)

Verder hebben ze bij makro meer set-op boxen :)
Heb je wel een pas nodig...en moet je ondernemer zijn.....vond mijn tip toch beter (en goedkoper en geen aanbieding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Zijn er al mensen die op de aanbieding van KPN zijn ingegaan om hun SamSung decoder om te ruilen, die al een ander type hebben ontvangen ? Zijn er zichtbare verbeteringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156915

Mister_T schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:52:
Zijn er al mensen die op de aanbieding van KPN zijn ingegaan om hun SamSung decoder om te ruilen, die al een ander type hebben ontvangen ? Zijn er zichtbare verbeteringen ?
Welke aanbieding bedoel je?? En waar kun je dat vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Anoniem: 156915 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:54:
[...]

Welke aanbieding bedoel je?? En waar kun je dat vinden??
Deze mail van eind februari ;

Geachte heer/mevrouw Xxxxxx,

Bij Digitenne van KPN proberen wij constant onze dienstverlening te verbeteren. Zo stoppen we veel energie in het optimaliseren van de tv ontvangst. Bijvoorbeeld door nieuwe masten te plaatsen. Ondanks deze inspanningen horen we dat sommige klanten af en toe problemen ervaren met hun ontvangst.

Uit recent klantonderzoek is gebleken dat wij relatief meer klachten krijgen van klanten met een oudere Samsung ontvanger. Wij hebben een aantal van deze klanten bezocht en het blijkt dat de ontvangst kwaliteit aanzienlijk verbetert met een nieuwe digitale ontvanger.

Volgens onze administratie bent u in het bezit van een Samsung ontvanger. Heeft u problemen met uw ontvangst? En wilt u hier iets aan doen? Als vaste klant van Digitenne helpen we u graag en bieden wij u voor slechts € 15,- een nieuwe digitale Topfield ontvanger aan t.w.v. € 90,- als u uw Digitenne contract met een jaar verlengt.

Betere ontvangst heeft u al in twee eenvoudige stappen:
1. Klik hier en bestel een nieuwe Digitenne ontvanger
2. Sluit na ontvangst de nieuwe digitale ontvanger aan en volg de installatie instructie

Met vriendelijke groet,

Jacob Middeldorp
Directeur Klantencontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wij hebben ook een samsung en erg slechte ontvangst, terwijl ik op mijn kamer met de topfield super ontvangst heb. Weliswaar aan de andere kant van het huis, dat kan ook wel verschil geven, maar het is de moeite waard, wie weet kunnen ze dan ipv de topfield een CAM leveren:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

_ferry_ schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:30:
Wij hebben ook een samsung en erg slechte ontvangst, terwijl ik op mijn kamer met de topfield super ontvangst heb. Weliswaar aan de andere kant van het huis, dat kan ook wel verschil geven, maar het is de moeite waard, wie weet kunnen ze dan ipv de topfield een CAM leveren:P
Er is geen kiezen, gezien deze vervolg mail;

Beste Xxxxxxx,

Bij deze wil ik de bestelling van de Topfield ontvanger en de verlenging van uw contract bevestigen.

U ontvangt hierbij een Topfield ontvanger. Binnen 5 werkdagen ontvangt u deze bestelling bij u thuis. De ontvanger zal onder rembours naar u toegestuurd worden. De kosten hiervan bedragen € 15,-

Met vriendelijke groet,

Jacob Middeldorp
Directeur Klantcontact

Alleen 5 werkdagen zijn er al 10 verstreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Mister_T schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:42:
[...]
Helaas... Belofte en Nakomen zijn bij KPN 2 verschillende afdelingen die niet communiceren met elkaar :N .

[ Voor 3% gewijzigd door giant2000 op 11-03-2009 15:09 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Mister_T schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:52:
Ik heb ook een samsung maar heb deze email niet gehad of gezien, moet je hiervoor aan bepaalde voorwaarden voldoen oid?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

marko77 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:33:
[...]

Ik heb ook een samsung maar heb deze email niet gehad of gezien, moet je hiervoor aan bepaalde voorwaarden voldoen oid?
Dit vroeg ik me ook af. Wellicht zit het verschil in huur of aanschaf, ik heb drie Samsungs maar die zijn van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exorcist schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:40:
[...]

Dit vroeg ik me ook af. Wellicht zit het verschil in huur of aanschaf, ik heb drie Samsungs maar die zijn van mij.
@ Mister_T: heb jij een koop of een huur samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:51

Totaalgeflipt

De enige echte

Exorcist schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:40:
[...]

Ik heb drie Samsungs maar die zijn van mij.
Koop dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhY So SeRiOuS?
Vandaag mijn cam module in mijn 37LG3000 gedaan en ja het het beeld is echt veel beter! :)

Alleen nog een vraag hoe kan ik nu digitenne opnemen? via een DVD/HD recorder naar mijn tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
WhY So SeRiOuS? schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:29:
Vandaag mijn cam module in mijn 37LG3000 gedaan en ja het het beeld is echt veel beter! :)

Alleen nog een vraag hoe kan ik nu digitenne opnemen? via een DVD/HD recorder naar mijn tv?
In de regel gebruik je de decoder van de tv via een SCART uitgang. Sluit hier je HDD recorder op aan. Staat vast wel in de gebruiksaanwijzing.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhY So SeRiOuS?
giant2000 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:04:
[...]

In de regel gebruik je de decoder van de tv via een SCART uitgang. Sluit hier je HDD recorder op aan. Staat vast wel in de gebruiksaanwijzing.
Je hebt dus geen digitenne recorder nodig? van Topfield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 14-04 16:30
Hier nog wat berichten van totaaltv en trouw rondom het wel of niet toevoegen van BBC 1,2 en andere BBC zenders in België en Nederland anders dan via de kabel (iptv (kpn,tele2),dvb-h (digitenne) of glasvezel);

totaaltv / 11 maart 2009
(Upd.) Belgacom gaat BBC doorgeven via IPTV

Belgacom TV voegt zeven BBC zenders aan haar tv-aanbod toe. Met directe ingang kunnen Belgacom TV Classic abonnees naast BBC World News ook BBC One en BBC Two zien. Belgacom biedt Interactieve Televisie volgens het IPTV protocol aan en verkoopt dit in combinatie met telefonie en breedband-internet in grote delen van België.

Voor Belgacom TV Select abonnees komen naast BBC Prime bovendien ook nog eens de nationale zenders BBC3, BBC4, Cbeebies, CBBC en BBC HD beschikbaar. Er lijkt hiermee sprake te zijn van een grote doorbraak omdat de BBC altijd zeer standvastig is geweest in haar mening dat er geen nieuwe aanbieders, buiten van oudsher de kabel, de binnenlandse zenders mochten opnemen. De BBC zou voor deze aanbieders met alternatieven komen omdat de binnenlandse BBC-zenders eigenlijk niet voor distributie buiten Engeland bestemd zijn, aangezien ze worden gefinancierd met belastinggelden van de Britse kijker.

Omdat de BBC deze week nog niet voor commentaar bereikbaar was kunnen wij niet bevestigen of er inderdaad sprake is van een officieel akkoord tussen BBC Benelux en Belgacom TV. Indien dit wel zo is, lijkt daarmee de weg vrij voor aanbieders in Nederland die de zenders ook door willen geven, maar die niet via de kabel actief zijn, of nog nooit de BBC mochten doorgeven. Daarbij valt met name aan een partij als KPN (Digitenne) te denken die BBC1 en BBC2 graag zou willen doorgeven en het hele binnenlandse BBC pakket ook via IPTV zou willen aanbieden.

De BBC-zenders zijn wel beschikbaar via de satelliet Astra 2D en wel Free To Air. Officieel echter niet voor individuele ontvangst in de Benelux met een schotel. Ondanks dat ze ongecodeerd zijn (als deel van het Freesat pakket) zijn ook deze kanalen officieel alleen voor de 'Britse - binnenlandse - kijker'. De bedrijven CanalDigitaal en TV Vlaanderen hebben deze zenders, evenals Channel 4, Five en ITV, wel in hun zaplijsten opgenomen en hebben er zelfs een speciale ontvangstset voor. Deze week werd ook bekend dat het Zwitserse Cablecom (dat hetzelfde moederbedrijf als UPC heeft) alle Britse binnnelandse zenders via de kabel doorgeeft. Hiermee komen deze digitaal in vrijwel heel Zwitserland op de kabel. In Zwitserland is het wettelijk toegestaan om ongecodeerde signalen te herverspreiden zonder toestemming van de verspreider van deze signalen.

Update: de BBC heeft ons vandaag bij monde van Marijke van Hooren laten weten dat de situatie in België niet kan worden vergeleken met de Nederlandse. Belgacom heeft een overeenkomst gesloten voor digitale verspreiding voor alle binnenlandse kanalen inclusief de Britse versie van BBC-HD.
totaaltv - 12 maart 2009
Kabel verliest mogelijk alleenrecht op BBC

Het monopolie van de kabel op het verspreiden van BBC 1 en 2 lijkt zijn langste tijd te hebben gehad.

BBC 1 en 2 zijn al jaren populair in Nederland en kijkers willen de Britse zenders steevast in hun tv-pakket. Maar de BBC heeft ze altijd alleen beschikbaar gesteld voor de kabelnetten. Daarmee bezorgt de Britse publieke omroep de kabelbedrijven een groot concurrentievoordeel op onder meer Digitenne van KPN en glasvezelnetten. Volgens een Nederlandse woordvoerder van de BBC wil de publieke omroep geen verdere verspreiding in Nederland.

Daar moet volgens de Opta nu een einde aan komen, meldt dagblad Trouw. Vragen over de kwestie in de Tweede Kamer en klachten van KPN en glasvezelnetten bij de telecomwaakhond lijken namelijk voor een doorbraak te zorgen. 'We zijn in december met vertegenwoordigers van de ministeries van cultuur en economische zaken naar Londen geweest. Daar kregen we de indruk dat er bij de BBC in Engeland veel minder strikt over verspreiding via de kabel en andere netten wordt gedacht dan bij de BBC-vertegenwoordiger in Nederland', zo meldt een Opta-woordvoerder.

In België ligt de situatie al anders, zo meldde Totaal TV eerder. Belgacom heeft al afspraken gemaakt over de verspreiding van BBC 1 en 2 via internet.
Bron: Trouw - 11 maart 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
WhY So SeRiOuS? schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:11:
[...]

Je hebt dus geen digitenne recorder nodig? van Topfield
Nee hoor, je gebruikt de decoder van de tv -> SCART uit -> HDD rec. -> SCART in -> opnemen via SCART in.
Let op: WYSIWYC (what you see is what you cap).

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
funrider schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:38:
Hier nog wat berichten van totaaltv en trouw rondom het wel of niet toevoegen van BBC 1,2 en andere BBC zenders in België en Nederland anders dan via de kabel (iptv (kpn,tele2),dvb-h (digitenne) of glasvezel);
Zal heel prettig zijn als BBC 1 en 2 in het pakket komen. Ik zou de zenders graag als vervanging zien van BBC prime en Privat Spice.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhY So SeRiOuS?
giant2000 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:49:
[...]

Nee hoor, je gebruikt de decoder van de tv -> SCART uit -> HDD rec. -> SCART in -> opnemen via SCART in.
Let op: WYSIWYC (what you see is what you cap).
Oke bedankt voor de uitleg :) en het lukt alleen via SCART of ook HDMI? en welke HD recorder raad je mij aan? :D

[ Voor 5% gewijzigd door WhY So SeRiOuS? op 12-03-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Mmmh ik krijg nu vanaf de lopik toren geen EPG data mee gestuurd. Op zich geen probleem, de topfield pvr doet het gewoon alleen kan ik geen info opvragen of dingen programmeren.

Vervelender is dat mijn TV het nu niet doet, blijft hangen op de melding "geen programma beschikbaar".

Op de site staat :
Storing ontvangst Digitenne regio Roermond (opgelost)
Als gevolg van een storing kon u in de regio Roermond mogelijk problemen ervaren met de ontvangst van Digitenne. Onze excuses voor dit ongemak. De storing hebben wij inmiddels verholpen.

Starttijd: 2009-03-12 14:55 Eindtijd: 2009-03-12 15:21
Zou dat iets met mijn probleem te maken hebben ? Ik wacht het wel ff ben toch vanavond weg en heb de TV niet direct nodig maar het is nooit eerder voorgekomen.
Meer mensen met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276778

Ned 1,2, 3 doen het in eens niet meer? Geen signaal geeft hij aan. De andere zenders doen het gewoon en ik heb ook niet aan de instellingen gezeten. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Kan ik er iets aan doen? Ik gebruik een CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Jep, hier (regio delft) dezelfde storing. Tenminste, bij 1 vd 2 ontvangers.

[ Voor 29% gewijzigd door _ferry_ op 12-03-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125499

Na ruim een half jaar probleemloos tv kijken op een samsung LE40A455 met cam module en power inserter kreeg ik tijdens het TV kijken een "geen signaal" melding. Ik maak gebruik van een buitenantenne en dacht in eerste instantie aan een probleem met de zendmast. Een andere TV met samsung decoder gaf echter wel beeld.

Samsung factory default gegeven, zenderscan -> niets gevonden

power inserter blijkt in orde (5 volt) antenne kabel en antenne ook. Blijven de CAM module en de TV over.

Iemand een soortgelijke ervaring of ervaring met de aftersales van samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

Anoniem: 276778 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:29:
Ned 1,2, 3 doen het in eens niet meer? Geen signaal geeft hij aan. De andere zenders doen het gewoon en ik heb ook niet aan de instellingen gezeten. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Kan ik er iets aan doen? Ik gebruik een CAM.
yups, hier is het ook raak bij m'n CAM.
de boel overnieuw scannen zorgt ervoor dat ik ze geen van allen oppak. wel ineens tig belgische en duitse zenders die anders nooit bij het automatisch scannen naar voren kwamen.

bij de topfield nergens last van.

overigens: bij beiden doet de EPG van de kpn-kanalen het al de hele dag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:58
026 ook probleem "geen signaal" met CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmz, nou heb ik bij alle 4 de boeketten geen signaal met CAM (dus eigenlijk gewoon met de tuner van de samsung tv bedenk ik me nu, CAM doet nix met ned 1/2/3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276778

Als ik mijn tuner aansluit dan doen de zenders het wel weer?

EDIT: MIJN ZENDERS ZIJN ER WEER!!!!! :)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 276778 op 12-03-2009 19:11 . Reden: Veranderde omstandigheden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294996

Vandaag heb ik Digitenne aangesloten op mijn tv. Het beeld en geluid gaat allemaal prima, maar na een minuut of tien springt de tv op standby, waarna het geluid door blijft spelen maar ik dus niets zie. De TV heb ik aangesloten op mijn versterker, waardoor dus het geluid naar buiten komt.
Het is erg vervelend tv kijken, en heb geen idee waar het probleem vandaan komt. Ik zou denken dat het te maken heeft met het feit dat mijn tv denkt dat er geen signaal is, en dus op standby springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-04 11:10

NvM

Anoniem: 294996 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 19:40:
Vandaag heb ik Digitenne aangesloten op mijn tv. Het beeld en geluid gaat allemaal prima, maar na een minuut of tien springt de tv op standby, waarna het geluid door blijft spelen maar ik dus niets zie. De TV heb ik aangesloten op mijn versterker, waardoor dus het geluid naar buiten komt.
Het is erg vervelend tv kijken, en heb geen idee waar het probleem vandaan komt. Ik zou denken dat het te maken heeft met het feit dat mijn tv denkt dat er geen signaal is, en dus op standby springt.
Waarom maak je een apart topic en dan ook nog eens hier een reactie? Als je probleem echt zo urgent is, bel dan gewoon de KPN heldpesk.

Misschien dat je probleem te maken heeft met de storing van deze dag /begin van de avond. Als dat zo is, moet het nu opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
cnsmr schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:56:
026 ook probleem "geen signaal" met CAM.
De digitennestoringen worden altijd netjes vermeld op de kpn/digitenne site:
http://www.kpn.com/tv/digitenne/klantenservice.htm#

[ Voor 10% gewijzigd door Edje_Kroketje op 12-03-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand heel toevallig een overzicht met zendvermogens van de zenders in duitsland?

ik ontvang hier (eindhoven) een aantal zenders op kanaal 37, en volgens de duitsers komt die uit aken: http://dvb-t.wdr.de/filea...ogrammbelegung_Aachen.pdf
er staan alleen nog twee kanalen bij, en die kan ik hier niet ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Anoniem: 70162 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:56:
weet iemand heel toevallig een overzicht met zendvermogens van de zenders in duitsland?
ik ontvang hier (eindhoven) een aantal zenders op kanaal 37, en volgens de duitsers komt die uit aken:
Je kan kijken op http://www.ukwtv.de/sender-tabelle/index.html en speciaal op http://www.ukwtv.de/sende...d/Nordrhein-Westfalen.htm
Daar staat dat het 50KW is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah dankje.

zotezien worden de boeketten vanaf dezelfde plek met verschillend vermogen uitgezonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
WhY So SeRiOuS? schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:38:
[...]

Oke bedankt voor de uitleg :) en het lukt alleen via SCART of ook HDMI? en welke HD recorder raad je mij aan? :D
Dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden. Er zijn er zoveel! Kijk eens op www.kieskeurig.nl of op de pricewatch van deze site.
Ik heb geen ervaring met HDMI, maar een paar bladzijden terug op dit forum is een gebruiker geweest die melde dat dit niet kon. HDMI zou éénrichting zijn. Zoek even op HDMI om die discussie op te zoeken.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:53

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb zojuist Digitenne aangesloten bij iemand. Piece of cake. Alles werkt, behalve opnemen. Nou ja, het werkt wel, maar alleen als de decoder aan staat. Als ik die op standby zet, dan wordt er niets opgenomen. Is dat een bekend probleem? Ik heb de topics al doorgespit maar 99% van de posts waar de term 'opnemen' in voorkomt, gaan over HTPC's en PVR's. Vandaar mijn vraag.

Ik heb het ook geprobeerd via die RF loop (aansluiten op de antenne ingang van de videorecorder) maar dan worden geen zenders gevonden.

Dat hij de zender opneemt waar de decoder op staat ingesteld is geen probleem, dat was met UPC ook zo. Maar bij UPC kon je de decoder op standby zetten en dan werd wel de laatste zender onthouden en van die zender opgenomen.

[ Voor 18% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-03-2009 00:21 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Vergis ik me of is Digitenne op dit moment de enige optie om digitale tv te kijken zonder gebruik van een externe tuner/settopbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

HiddenWolf schreef op zondag 15 maart 2009 @ 01:31:
Vergis ik me of is Digitenne op dit moment de enige optie om digitale tv te kijken zonder gebruik van een externe tuner/settopbox?
Dat hangt van de interne tuner van je TV af. Die moet DVB-T ondersteunen. Daar gaat dan je smartcard in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
BeQuietAndDrive schreef op zondag 15 maart 2009 @ 02:50:
[...]

Dat hangt van de interne tuner van je TV af. Die moet DVB-T ondersteunen. Daar gaat dan je smartcard in.
Ik heb op het moment geen tv, maar ik ga verhuizen, dus ik ben de opties eens aan het bekijken. UPC-analoog is duur, UPC-digitaal levert je een lelijke mediabox (scart?!) op, de remote van de KPN-IPTV-doos (ook via scart?!) is om kramp van te krijgen, enz.

Digitenne lijkt de goedkoopste optie en de optie met de minste vage B-kwaliteit electronica in de huiskamer.
Ik zit er dus aan te denken om een 32" lcd te kopen met interne tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HiddenWolf schreef op zondag 15 maart 2009 @ 10:13:
[...]

Ik heb op het moment geen tv, maar ik ga verhuizen, dus ik ben de opties eens aan het bekijken. UPC-analoog is duur, UPC-digitaal levert je een lelijke mediabox (scart?!) op, de remote van de KPN-IPTV-doos (ook via scart?!) is om kramp van te krijgen, enz.

Digitenne lijkt de goedkoopste optie en de optie met de minste vage B-kwaliteit electronica in de huiskamer.
Weet wel dat je met een interne tuner, bij lange na(!!) het mooie beeld net zoals bij UPC digitaal haalt.
Dat gaat gewoon niet, en ik weet het, ik heb het beide.
Beneden, UPC Digitale Tv met mediabox DVR.
En boven KPN.

Verschil is immens groot!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
DennusB schreef op zondag 15 maart 2009 @ 10:57:
[...]

Weet wel dat je met een interne tuner, bij lange na(!!) het mooie beeld net zoals bij UPC digitaal haalt.
Dat gaat gewoon niet, en ik weet het, ik heb het beide.
Beneden, UPC Digitale Tv met mediabox DVR.
En boven KPN.

Verschil is immens groot!
Mijn ouders hebben een 32" Sony met analoge televisie op een vergelijkbare kijkafstand hangen. Ik zie wel dat het analoog is, maar ik kan me er niet bijzonder aan storen, en een grotere tv wil ik niet in de huiskamer hebben hangen, dat wordt me te dominant aanwezig in een relatief kleine kamer.

Als de ontvangst bagger blijkt te zijn is er altijd nog de 4-weken-op-proef-actie. Als ik alleen zou blijven wonen zou ik waarschijnlijk niet eens een tv-abonnement nemen, als ik alleen ben pak ik meestal liever een boek. Leve de radio! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

HiddenWolf schreef op zondag 15 maart 2009 @ 10:13:
[...]

Ik heb nu ervaring met beide (Digitenne en UPC Digitaal) maar UPC Digitaal levert met afstand de bese beeldkwaliteit. Wel even een goede scartkabel erbij kopen, dat scheelt al de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BeQuietAndDrive schreef op zondag 15 maart 2009 @ 00:20:
Ik heb zojuist Digitenne aangesloten bij iemand. Piece of cake. Alles werkt, behalve opnemen. Nou ja, het werkt wel, maar alleen als de decoder aan staat. Als ik die op standby zet, dan wordt er niets opgenomen. Is dat een bekend probleem? Ik heb de topics al doorgespit maar 99% van de posts waar de term 'opnemen' in voorkomt, gaan over HTPC's en PVR's. Vandaar mijn vraag.

Ik heb het ook geprobeerd via die RF loop (aansluiten op de antenne ingang van de videorecorder) maar dan worden geen zenders gevonden.

Dat hij de zender opneemt waar de decoder op staat ingesteld is geen probleem, dat was met UPC ook zo. Maar bij UPC kon je de decoder op standby zetten en dan werd wel de laatste zender onthouden en van die zender opgenomen.
Was UPC ook met decoder?

Anyhoe, niet zo verwonderlijk dat je niet kan opnemen als de decoder op stand-by staat. Ook als het opneem apparaat geen dvb-t ondersteund, kan die ook niets met de antenne nee...

Decoder zorgt dat het signaal binnenkomt en wordt omgezet. Als opname ding geen dvb-t ondersteund, moet de decoder dus aan staan om iets op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:44
Ik heb hier een 32LG3000 icm. de digitale tuner van KPN. (1 maand op proef nu nog)

Vandaag heb ik voor de gein de digitenne antenne/ontvanger aangesloten op de antenne ingang van de LG, en deze naar de zenders laten zoeken.
Omdat er geen CAM-module in zit kan je (uiteraard) alleen NED 1 / 2 / 3 ontvangen.

Nu lijkt de ingbouwde DVB-T een scherper beeld te geven dan de tuner van KPN via scart.
Kan dit kloppen? of verbeeld ik dit mijzelf. Het beeld lijkt met ingebouwde DVB-T minder blokkerig, de antenne heb ik niet verplaatst ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dat klopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Anoniem: 105262 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:43:
[...]

Was UPC ook met decoder?

Anyhoe, niet zo verwonderlijk dat je niet kan opnemen als de decoder op stand-by staat. Ook als het opneem apparaat geen dvb-t ondersteund, kan die ook niets met de antenne nee...

Decoder zorgt dat het signaal binnenkomt en wordt omgezet. Als opname ding geen dvb-t ondersteund, moet de decoder dus aan staan om iets op te nemen.
UPC is ook met decoder inderdaad, dat werkte gewoon op standby. Maar hoe werkt dat als ik zo'n Topfield decoder aansluit met dubbele tuner, of een TV met ingebouwde DVB-T tuner. Moet dan de TV / Topfield ook ALTIJD aan staan om iets te kunnen opnemen?

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-03-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Smirnoff schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:58:
Nu lijkt de ingbouwde DVB-T een scherper beeld te geven dan de tuner van KPN via scart.
Kan dit kloppen? of verbeeld ik dit mijzelf. Het beeld lijkt met ingebouwde DVB-T minder blokkerig, de antenne heb ik niet verplaatst ter info.
Zorgen dat je video out op RGb staat en in je toestel het mpeg (artifacten) filter ingeschakeld staat.
Als je DVB-T met je toestel kijkt staat die meestal standaard aan maar het toestel weet niet dat het een signaal is wat van mpeg afkomstig is op die scart. Dus geen mpeg filter. gewoon even hobbyen. Als het verschil groot is staat er een filterje niet aan of juist teveel aan. Even spelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
BeQuietAndDrive schreef op zondag 15 maart 2009 @ 17:43:
[...]

UPC is ook met decoder inderdaad, dat werkte gewoon op standby. Maar hoe werkt dat als ik zo'n Topfield decoder aansluit met dubbele tuner, of een TV met ingebouwde DVB-T tuner. Moet dan de TV / Topfield ook ALTIJD aan staan om iets te kunnen opnemen?
De Topfield met dubbele tuner is met ingebouwde HDD. Die kan in de standby (volgens mij).
Alle seperate HDD recorders nemen het signaal op wat ze binnen krijgen (WYSIWYC), als je de ontvanger op standby staat neemt-ie dus een zwart beeld op.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hmm... dus je kunt echt alleen iets opnemen als je 24u per dag de decoder laat aanstaan. Dat is mooi lastig. Maar hoe zit dat met een TV met ingebouwde tuner? Als ik daar de videorecorder op aansluit, kan hij dan wel opnemen zonder dat de TV 24u per dag aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
BeQuietAndDrive schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:52:
Hmm... dus je kunt echt alleen iets opnemen als je 24u per dag de decoder laat aanstaan. Dat is mooi lastig. Maar hoe zit dat met een TV met ingebouwde tuner? Als ik daar de videorecorder op aansluit, kan hij dan wel opnemen zonder dat de TV 24u per dag aan staat?
Ja dat kan bij een Sony Bravia bijvoorbeeld. Je ziet dan een rood ledje aan de voorkant wat aangeeft dat er een programma in de timer staat.
Ik heb het nooit geprobeerd, maar misschien kan een Topfield vanuit de standby geactiveerd worden, er zit een "wekker" functie op. Experimenteren... handleiding... en niet vergeten hier te plaatsen wat je hebt ondervonden... ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:07
Wij hebben sinds kort ook een digitenne decoder alleen met helaas nogal een groot probleem. Het kastje is de hele tijd spontaan van zender aan het wisselen en het volume aan het wijzigen als een malle, lijkt dus of de decoder op hol geslagen is. Na de helpdesk gebeld te hebben wisten ze te melden dat ik het op een andere tv zou moeten proberen, wat me heel erg sterk lijkt want wat heeft de tv te maken met een op hol geslagen decoder. 8)7 Dit hielp dus ook niet, is er iemand van jullie die dit probleem al heeft gehad? En hoe is het opgelost?

[ Voor 3% gewijzigd door Randy op 16-03-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Sc00t schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:22:
Wij hebben sinds kort ook een digitenne decoder alleen met helaas nogal een groot probleem. Het kastje is de hele tijd spontaan van zender aan het wisselen en het volume aan het wijzigen als een malle, lijkt dus of de decoder op hol geslagen is. Na de helpdesk gebeld te hebben wisten ze te melden dat ik het op een andere tv zou moeten proberen, wat me heel erg sterk lijkt want wat heeft de tv te maken met een op hol geslagen decoder. 8)7 Dit hielp dus ook niet, is er iemand van jullie die dit probleem al heeft gehad? En hoe is het opgelost?
Weet je zeker dat het niet de afstandsbediening is die raar doet? M.a.w. als je die weg van de decoder haalt (leg hem in een andere kamer of zo) is het probleem er dan nog altijd?

Ik heb een keer rare dingen gehad met een DVD speler, bleek dat er op de afstandsbediening een knopje klem zat......... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:57:
[...]

Weet je zeker dat het niet de afstandsbediening is die raar doet? M.a.w. als je die weg van de decoder haalt (leg hem in een andere kamer of zo) is het probleem er dan nog altijd?

Ik heb een keer rare dingen gehad met een DVD speler, bleek dat er op de afstandsbediening een knopje klem zat......... |:(
Of er zit een knopje op de ontvanger zelf ingedrukt ;) of vocht over de knopjes gevallen waardoor ze contact maken? maar eerst afstandbediening even weghalen of batterijen eruit om te testen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Digitenne Single tuner 49,- euro alleen vandaag bij http://www.dailymania.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Als ik op mijn samsung tv op guide druk. Zie ik achter de meeste kanalen "Geen data" staan. Ze worden wel geupdate, als ik ernaar zap. Is dit normaal (of heeft dit met slecht bereik te maken)? Het is namelijk best irritant om eerst overal heen te zappen, voordat ik een normaal overzicht krijg van de programma's. Ik maak liever gebruik van de guide knop, omdat het normaal zappen veel te sloom gaat op een samsung tv, met de ingebouwde tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Als je de box aanzet is die leeg dus als je naar een zender zapt dan gaat die de EPG downloaden.
als je dit op kanaal 1, 4, 9 en 15 doet dan zou je alle zenders moeten hebben lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:41

GVR

xileS schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:02:
Als ik op mijn samsung tv op guide druk. Zie ik achter de meeste kanalen "Geen data" staan. Ze worden wel geupdate, als ik ernaar zap. Is dit normaal (of heeft dit met slecht bereik te maken)? Het is namelijk best irritant om eerst overal heen te zappen, voordat ik een normaal overzicht krijg van de programma's. Ik maak liever gebruik van de guide knop, omdat het normaal zappen veel te sloom gaat op een samsung tv, met de ingebouwde tuner.
Ik heb wel vaak dat als ik zap naar een ander kanaal, ik eerst de oude programma-info zie, en dat deze direct daarna pas geupdated wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
ja, daar heb ik ook last van. Dit is wel een beetje jammer, zo heb je natuurlijk niet veel aan die programma overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Freaky Gabbur schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:27:
[...]

Ik heb wel vaak dat als ik zap naar een ander kanaal, ik eerst de oude programma-info zie, en dat deze direct daarna pas geupdated wordt.
Dat is wel vreemd, want ik heb op de computer DVB viewer draaien en die fietst gewoon alle kanalen bij langs volgens mij en is het overzicht compleet.
Wat handig is is van elk bouquet eenmalig een zender kiezen dus:
Nederland 1 - RTL 4 - CNN - Veronica/Jetix

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
giant2000 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:42:
[...]
Wat handig is is van elk bouquet eenmalig een zender kiezen dus:
Nederland 1 - RTL 4 - CNN - Veronica/Jetix
Ja dat riep ik al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister_T schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:42:
[...]

Er is geen kiezen, gezien deze vervolg mail;

Beste Xxxxxxx,

Bij deze wil ik de bestelling van de Topfield ontvanger en de verlenging van uw contract bevestigen.

U ontvangt hierbij een Topfield ontvanger. Binnen 5 werkdagen ontvangt u deze bestelling bij u thuis. De ontvanger zal onder rembours naar u toegestuurd worden. De kosten hiervan bedragen € 15,-

Met vriendelijke groet,

Jacob Middeldorp
Directeur Klantcontact

@Mister_T
Heb je inmiddels de nieuwe tuner al ontvangen en kun je er wat meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjeapril
  • Laatst online: 28-03-2009
Die starterskit heb ik besteld bij Euromaxx. Wel jammer dat ik nu al een week zit te wachten op de CAM module. Ze zijn niet erg snel met verzenden. Of ligt dat aan DHL?
Anoniem: 62744 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:35:
[...]

Bij Euromaxx zijn ze 9,95e http://www.euromaxx.nu/ca.../cPath/82/products_id/673

Edit: ik zie nu ook dat hier de starterskits 79,95 kosten en gratis verzending ipv 90,00 adviesprijs. Goedkoper heb ik ze nog niet gevonden? Dus misschien een goede tip wie er aan zit te denken om een Digitenne starterskit te bestellen....iig 90 euro retour van kpn op je bankrekening....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjeapril
  • Laatst online: 28-03-2009
Ik ben erg benieuwd naar de CAM module; hij is onderweg blijkbaar.
Wel heb ik nog een paar vragen: ik heb een Sony Bravia. Moet de tv altijd aan staan om radio te kunnen luisteren? De single tuner kun je op de hifi-set aansluiten. De ingebouwde tuner ontvangt ook de radiozenders icm de cam module ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:44
Met de 32LG3000 ben ik niet kapot van de 'zapsnelheid' met de CAM module, het duurt zeker 4 seconden voordat de gescrambelde programma's te voorschijn komen.
Het zal ongetwijfeld te maken hebben met de prijs / kwaliteit verhouding van de LCD, ik kan wel zeggen dat het beeld veel beter is dan met de losse tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy.nl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-05 10:41
Smirnoff schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:35:
Met de 32LG3000 ben ik niet kapot van de 'zapsnelheid' met de CAM module, het duurt zeker 4 seconden voordat de gescrambelde programma's te voorschijn komen.
Het zal ongetwijfeld te maken hebben met de prijs / kwaliteit verhouding van de LCD, ik kan wel zeggen dat het beeld veel beter is dan met de losse tuner.
Ik heb dat ook met een panasonic plasma..
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.