Het grote Digitenne topic deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 124.760 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:05

Aight!

'A toy robot...'

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 12:52:
[...]

Wat voor aansluiting op welk apparaat? Ik kan het niet meer volgen.
Digitenne kastje van KPN aansluiten op de Reciever, zodat ik niet via de tv radio kan luisteren, maar rechtstreeks op mijn reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27
Aight! schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:54:
[...]

Digitenne kastje van KPN aansluiten op de Reciever, zodat ik niet via de tv radio kan luisteren, maar rechtstreeks op mijn reciever.
Je receiver heeft toch wel female tulp mag ik hopen? Gewoon een standaard male-male stereo tulpkabeltje kopen dan. Als ik je goed begrijp tenminste. Die heb ik hier ook, zowel voor radio als voor heftig geluid bij TV. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 01-11-2008 14:02 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:52:
[...]

Erger ik me ook groen en geel aan. De Nederlandse taal gaat finaal naar de klote, kan ik je zeggen. :(
"klote" ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:07:
[...]

Da's wel een leuk idee ja, want ook bij TV's verschilt dat per TV. :)

Kijk eens naar de startpost. O-)
Mooi gedaan, WN.
Voor de FireDtv kaart heb je een 5V inserter nodig.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Aight! schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:35:
Nou heb ik ook digitenne aangeschaft, eerder dat ik het werkend fatsoenlijk op mijn Samsung 32 inch LCD kreeg was ik wel even zoet, vooral die verhoudingen 16:9 en 4:9 had ze zowel op de tv en de digitenne decoder van KPN ingesteld op 16:9 helemaal vertekend beeld. Maja nu heb ik iets gedaan en het werkt :D

Maar ik heb dus een Harman en Kardon receiver/versterker, en wilde graag ook mijn radio daaraan aansluiten, alleen zit er dus 2x male aansluiting op, dus moet ik even een kabel kopen met 2x female. Maar mijn vraag is nu, kan ik dan alleen via de receiver luisteren en daarin ook de zender programmeren?

Via de televisie doet het ook gewoon perfect, nadeel is alleen dat ik het niet via optisch heb aangesloten omdat de PS 3 en DVD speler daarop opzitten.
Ho ho ho!!! Wil je de Digitenne tuner met de antenne coax aansluiten op je receiver??? Dat kan nooit!! Je haalt volgens mij 2 dingen doorelkaar.
Radio ontvangen via de Digitenne tuner (via tulpstekkers of optisch PDIF aansluiten op je versterker) óf via de receiver (via FM antenne). Maar je kan nooit de antenne van de Digitenne tuner doorlussen naar de antenneingang van de receiver.
Wil je radio luisteren via de receiver: in de meeste gevallen is een draadje van 76 cm al voldoende.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Conax Cam Module, Power Inserter, Antenne en Smartcard in een Philips LCD-TV Type: 37PFL5603D10?

Nederland 1,2 en 3 werken prima. De overige zenders geeft een melding rechtsboven in beeld. Beeld vervormd weergegeven. Er staat vrijwel niets over deze melding in de handleiding.

De smartcard is actief, want hij werkt wel goed in een losse decoder. Idem met de antenne, die werkt op de decoder ook prima alleen op de TV niet.

Televisie heeft laatste update grekregen middels usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Kan je het menu van de CI-module benaderen? Zo ja, kan je in dat menu het nummer van je smartcard zien? Als dat niet kan, zit je smartcard ondersteboven?

"beeld vervormd" is een slechte vertaling van "scrambled picture" (oid). Het wil dus zeggen dat het beeld niet is te decoderen, bijvoorbeeld omdat je geen abo hebt, geen smartcard of een ongeldige smartcard (of iets anders waardoor het decoderen niet mogelijk is).

[ Voor 47% gewijzigd door Mentalist op 03-11-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
W3ird_N3rd schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:30:
Kan je het menu van de CI-module benaderen? Zo ja, kan je in dat menu het nummer van je smartcard zien? Als dat niet kan, zit je smartcard ondersteboven?

"beeld vervormd" is een slechte vertaling van "scrambled picture" (oid). Het wil dus zeggen dat het beeld niet is te decoderen, bijvoorbeeld omdat je geen abo hebt, geen smartcard of een ongeldige smartcard (of iets anders waardoor het decoderen niet mogelijk is).
Hmm ik was er al bang voor dat het in de CAM Module ging zitten. Ik heb niet heel bewust gekeken naar de plaatsing van de chip in de module. Normaliter kijk ik naar de dikte van de CAM en plaats de chip tegen de dikke kant aan :)

Beeld Vervormd is wat dat betreft echt een slechte vertaling. (Vertaal het dan gewoon niet). Toestel geeft wel aan dat er een cam module gevonden is bij het plaatsen ervan. Momenteel ben ik niet aanwezig bij het toestel dus het proberen zal nog even op zich moeten wachten. iig bedankt voor je suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:53
Ik heb de Conax CAM van Smit uit de OP aangeschaft, alleen vindt hij niet alle zenders (bouquet 1 en bouquet 4). Iemand een idee wat ik kan doen? TV is een Sony Bravia KDL-37U3000.

[ Voor 10% gewijzigd door MarcoC op 03-11-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
MarcoC schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:52:
Ik heb de Conax CAM van Smit uit de OP aangeschaft, alleen vindt hij niet alle zenders (bouquet 1 en bouquet 4). Iemand een idee wat ik kan doen? TV is een Sony Bravia KDL-37U3000.
Antenne op een betere plek zetten/buitenantenne kopen/etc, je hebt meer signaal nodig. Geeft je TV wel 5V of heb je een 5V inserter? En hoe ver zit je van de zender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Allemaal geen idee :P. Hoe weet ik of mijn TV 5V geeft? Ned 1, Ned 2, Ned 3 en Veronica/Jetix en nog wat zenders doen het wel. Bouquet 1 en bouquet 4 kan ik ontvangen (http://www.digitenne.nl/t...49&TSTMP=4267427984&DLG=1). Met mijn eigen Topfield decoder een verdieping hoger werkt alles wel gewoon.

Edit: het lampje gaat niet branden als ik de antenne aansluit op de TV, heb dus een 5V inserter nodig?

[ Voor 25% gewijzigd door MarcoC op 03-11-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
MarcoC schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:12:
Allemaal geen idee :P. Hoe weet ik of mijn TV 5V geeft? Ned 1, Ned 2, Ned 3 en Veronica/Jetix en nog wat zenders doen het wel. Bouquet 1 en bouquet 4 kan ik ontvangen (http://www.digitenne.nl/t...49&TSTMP=4267427984&DLG=1). Met mijn eigen Topfield decoder een verdieping hoger werkt alles wel gewoon.

Edit: het lampje gaat niet branden als ik de antenne aansluit op de TV, heb dus een 5V inserter nodig?
Het is normaal een menuoptie, iets als "actieve antennespanning" oid. Zie je handleiding. Als je zo'n optie niet hebt heb je inderdaad een 5V inserter nodig.

Gezien je zonder 5V ook al bouquet 1 en 4 hebt heb je waarschijnlijk ook genoeg aan een simpele passieve antenne: strip 12,5cm van de mantel van een coaxkabel af (de antenne) en steek het andere uiteinde in je TV. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik ben net op pad geweest voor een 5V inserter, maar bij winkels waar ze wel Digitenne-pakketten verkopen hadden ze geen flauw benul wat ik bedoelde. Dat strippen van een coax-kabel lijkt me toch niet beter dan een actieve antenne, dus ik zoek nog even door. Waar koop ik zo'n ding behalve via internet?

[ Voor 42% gewijzigd door MarcoC op 03-11-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
MarcoC schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:56:
Ik ben net op pad geweest voor een 5V inserter, maar bij winkels waar ze wel Digitenne-pakketten verkopen hadden ze geen flauw benul wat ik bedoelde. Dat strippen van een coax-kabel lijkt me toch niet beter dan een actieve antenne, dus ik zoek nog even door. Waar koop ik zo'n ding behalve via internet?
Goede vraag.

Alleen, je hebt nu een actieve antenne waar je zonder 5V inserter al bouquet 1 en 4 mee kan kijken. Je versterker werkt zonder spanning als een gigantische verzwakker, dus vermoedelijk woon je ergens waar het signaal zeer sterk is. Een passieve antenne zal dan ruimschoots volstaan.

Daarnaast is een versterker er alleen om kabelverliezen op te heffen, niet echt bittere noodzaak bij een paar meter kabel (wel bij die dropveter aan de KPN antenne, maar ik heb het over normale coaxkabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Helder, morgen coax-kabel proberen :). Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik woon tegenwoordig in Duitsland, net over de grens bij Enschede (10km van de grens) is het mogelijk om hier TV via digitenne te nemen?
Ik weet niet hoe groot he dekkingsgebied is en of ik hier ontvangst zal hebben.
wanneer dit niet mogelijk is, wat zou dan een goede, betaalbare oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 10:57
OliverBB schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:53:
Ik woon tegenwoordig in Duitsland, net over de grens bij Enschede (10km van de grens) is het mogelijk om hier TV via digitenne te nemen?
Ik heb hier in Enschede wel ontvangs van de Duitse kanalen via mn Digitenne kastje. Dus misschien werkt t ook wel andersom (geen idee waar de Duitse een mast staat, maar 15km moet toch wel te overbruggen zijn: in Haaksbergen heb ik ook prima ontvangst van één van de masten in Hengelo of Enschede).
Anders leen even van iemand een kastje om het uit te proberen, dan weet je het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

Ik zit hier in Barneveld met een beroerde dekking. Moet het signaal vanuit Arnhem halen en de geplande nieuwe zendmast in Veenendaal... dat is een meerjarenplan... volgens mij komt de nooit... :(

Ik heb dus een buitenantenne geplaatst, die op zich de kwaliteit op ca. 80-85% optrekt. Echter toch regelmatig heb ik even kort artifacts (een object tussen mijn antenne en de uitzendmast in Arnhem) en hoe ik hem ook uitricht, dit probleem blijft.

Nu dacht ik om er een tweede (2e) antenne parrallel naast te plaatsen, opgesteld vanuit een andere hoek op het dak. 8)

Dan heb ik in theorie toch :? meer ontvangst en ben minder storingsgevoelig...
Klopt dit?
Kan ik gewoon een tweede (en eventueel ook zelfs een derde, gericht naar Duitsland) op mijn dak koppelen aan elkaar dmv. een T-stuk op de coax (al dan niet met een actieve 5Volt versterker er tussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Zo te zien heb je een goede kans op Enschede, mogelijk wel een buitenantenne nodig. Je hebt afaik wel een NL adres+bankrekening nodig voor Digitenne. (NL bankrekening heb je mogelijk nog, adres van familie/vrienden in NL is prima)

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 03-11-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 2211 schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:22:
Ik zit hier in Barneveld met een beroerde dekking. Moet het signaal vanuit Arnhem halen en de geplande nieuwe zendmast in Veenendaal... dat is een meerjarenplan... volgens mij komt de nooit... :(
Die zendmast in Veenendaal is er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote:
Die zendmast in Veenendaal is er al.

unquote:

Op de KPN websites staat die nog steeds gelist als 'planned'.
Zend deze mast wel uit dan?!

Dan moet ik mijn antenne(s) gaan verplaatsen en opnieuw uitrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ergens in september al als het goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:13

jelle.

Product Owner
Die staat (als het goed is) al sinds eind september aan...

/spuit 11 :p

[ Voor 13% gewijzigd door jelle. op 03-11-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
MarcoC schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:33:
Helder, morgen coax-kabel proberen :). Bedankt voor de hulp!
Hmm, zie hier het resultaat :9. Bij de eerste foto zie je de coax-kabel / antenne op de voorgrond.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2351/3002662110_4bb80e4eb2.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3172/3001835801_82da56e768.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

Hey, ik heb dezelfde TV! Hoe kan je dat schermpje tevoorschijn toveren met de status? Ik heb de starterskit met Conax aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Instellingen > Instellingen (jaja) > Digitaal Set-up > Technische instellingen > Systeeminformatie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
MarcoC schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:06:
Instellingen > Instellingen (jaja) > Digitaal Set-up > Technische instellingen > Systeeminformatie :).
Of gelijk via options naar systeeminformatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ned 1+2+3+TVOost zijn gratis te ontvangen, daarmee kan je testen toch?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Sinds gisteren heb ik Digitenne. Gisteren vond de ontvanger gene enkele zender. Vanochtend opnieuw geprobeerd. Nu wel. Alleen missen de zender uit Bouquete 1 en 3. Waaronder o.a. de publieke zenders vallen: Nederland 1, 2 en 3. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik hen al geprobeerd de antenne op verschillende plaatsen te zetten maar dit had geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
giant2000 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:23:
[...]

Ned 1+2+3+TVOost zijn gratis te ontvangen, daarmee kan je testen toch?
testen kan alleen wanneer ik een setje heb, ik heb nu nog niets.
Is het dan verstandig om een setje voor proef te nemen en dan eventueel binnen X dagen weer terug te brengen?

ik heb trouwens de coax aansluiting achter mijn tv en die loopt rechtstreeks naar zolder, kan ik zo'n antenne dan op zolder plaatsen en de ontvanger beneden?

[ Voor 17% gewijzigd door OliverBB op 05-11-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
awwexl schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:07:
Sinds gisteren heb ik Digitenne. Gisteren vond de ontvanger gene enkele zender. Vanochtend opnieuw geprobeerd. Nu wel. Alleen missen de zender uit Bouquete 1 en 3. Waaronder o.a. de publieke zenders vallen: Nederland 1, 2 en 3. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik hen al geprobeerd de antenne op verschillende plaatsen te zetten maar dit had geen resultaat.
Dit heeft toch met je ontvangst te maken, waarschijnlijk is je ontvangst met een binnenantenne niet afdoende, maar het kan ook zijn dat je de antenne niet actief hebt gemaakt (middels 5V spanning op de antenne te zetten, dit doe je softwarematig in je tuner)
Je kan de ontvangst testen door naar de ontvangst c.q. kwaliteit balkjes te kijken. Op de Siemens kan dat daar waar je de zenders installeerd. Stel het kanaal van bijvoorbeeld bouquet 1 in (zie www.digitenne.nl welke zendmast met bijbehorend kanaal dat is) en zoek een plaats op waar je het beste bereik hebt (probeer minimaal 60%). Kan je deze niet vinden dan kan je proberen door de antenne op een hogere verdieping van je huis te zetten, voor verlenging kan je een ordinaire antennekabel gebruiken (misschien heb je nog een oud CAI kabeltje naar boven?). Als dit niet gaat, maar je zit wel in het ontvangstgebied wat KPN aangeeft op de site dan kan je een gratis buitenantenne proberen aan te vragen.
Laat maar weten wat je bevindingen zijn.
Succes!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
OliverBB schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:32:
[...]

testen kan alleen wanneer ik een setje heb, ik heb nu nog niets.
Is het dan verstandig om een setje voor proef te nemen en dan eventueel binnen X dagen weer terug te brengen?
Dat kan maar je zou ook een 2e hands setje van bv. Marktplaats kunnen kopen, naast de Nederlandse publieken zijn in Duitsland alle zenders überhaupt Free-To-Air dus zo'n tuner is nooit weg. Als het bevalt hoef je alleen nog maar een Digitenne smartcard te kopen (12 nogwat euro) en deze aan te melden. Let wel op dat je een officiele KPN tuner koopt (Siemens of Topfield) waar een Digitenne (conax) smartcard in kan.
ik heb trouwens de coax aansluiting achter mijn tv en die loopt rechtstreeks naar zolder, kan ik zo'n antenne dan op zolder plaatsen en de ontvanger beneden?
Jahoor, dat kan perfect! De coax plug je in de tuner en op zolder knoop je de antenne aan de andere kant van de coax. Zal je lekker goede ontvangst hebben!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Testen kan ook prima met een DVBT USB setje van de MediaMarkt. Denk aan zo'n 30 euro heb je het direct op je pc. Ook handig voor op vakantie. Maar dat kun je niet uitbreiden met smartcard enzo zoals je wellicht weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Samsung of Topfield. Misschien even opletten dat je geen gelockte hebt want die kunnen de Duitse zenders niet inladen. Of je die nog kan updaten weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Laatst online: 25-02 13:00
kan 't nergens vinden, maar welke videouitgangen hebben de singletuners?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Exphy schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:34:
kan 't nergens vinden, maar welke videouitgangen hebben de singletuners?
RGB, YUV en composiet.In de gebruiksaanwijzing staat het duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb een probleem, situatie:

Jaren geleden twee Samsung single-tuners gekocht in combinatie met 2 smartcards op een abonnement. Twee jaar geleden is de tweede TV kapot gegaan en deze heb ik toen niet vervangen door drukte en andere omstandigheden. De tuner is toen opgeborgen in de doos. Nu twee jaar later, heb ik vandaag een LCD televisie gekocht als tweede TV en heb ik de tuner weer aangesloten.

Maar nu kan ik alleen FTA zenders ontvangen. Bij betaalzenders krijg ik de mededeling "CONAX GEEN TOEGANG". Ik heb de kaart er een paar keer in en uit gehaald, het chipje schoongemaakt met alcohol, de tuner gereset naar de fabrieksinstellingen, zenders opnieuw geinstalleerd, etc.

De tuner geeft aan dat de nieuwste software aanwezig is en de smartcardstatus is geupdate voor de maand november.

Met geen van bovenstaande handeling krijg ik toegang tot betaalzenders.

De klantenservice van KPN is op dit moment gesloten en wil graag het complete zenderpakket waar ik voor betaal ontvangen. :)

Edit:

En nadat ik dit bericht had geplaatst, doen alle zenders het opeens wel. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 06-11-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
2 uur wachten met de tuner op RTL4 zou het 'm moeten doen, soms moet je dan zappen om ook echt beeld te krijgen. :)

Misschien had je de november-update voor b.v. Private Spice maar niet voor de gewone zenders ofzo. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 07-11-2008 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:33:
Edit:

En nadat ik dit bericht had geplaatst, doen alle zenders het opeens wel. 8)7
Als een kaart een paar maanden niet wordt gebruikt dan blokkeert hij. Dit gebeurt als je de tuner een tijd uit hebt staan, bijvoorbeeld tijdens vakantie. Bij de eerste keer moet hij weer even door het systeem actief gemaakt worden, dit gaat vanzelf, zoals WN hiervoor al meldde.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
Ik gebruik hier een 37LG5000 met een Conax 4.00e CAM van SCM, die werkt goed.
Ik vind alleen dat het zappen vrij traag gaat bij de gescramblede kanalen: duurt ongeveer 3.5 seconden voordat ik beeld heb (volgens mij is dat een stuk trager dan de huurtuner die ik van KPN heb).
Ned 1, 2, 3 en regionale zender zijn een stuk sneller.
Ook op een Samsung 656 serie is deze CAM traag, dus het ligt waarschijnlijk aan de CAM/Smartcard.

Heeft iemand hier deze tijden wel eens vergeleken voor verschillende kaarten? Ben wel benieuwd of het wat sneller kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Perceptor schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:24:
Deze kan ook geen 5V leveren neem ik aan? (voor de TS)
Ik vind alleen dat het zappen vrij traag gaat bij de gescramblede kanalen: duurt ongeveer 3.5 seconden voordat ik beeld heb (volgens mij is dat een stuk trager dan de huurtuner die ik van KPN heb).
Ook op een Samsung 656 serie is deze CAM traag, dus het ligt waarschijnlijk aan de CAM/Smartcard.

Heeft iemand hier deze tijden wel eens vergeleken voor verschillende kaarten? Ben wel benieuwd of het wat sneller kan.
Ik heb geen stopwatch hier, maar wel ooit getest en in een bepaalde configuratie (kan heeeeelemaal anders uitpakken met een andere ontvanger!) had ik deze zapsnelheden:

Xcam angel: 8sec
Conax 4.00/Technicrypt: 7sec
Alphacrypt: 5sec

Je zou kunnen kijken of je een Alphacrypt kan lenen van iemand, maar bedenk je wel dat het een dure CAM is. Test was trouwens op een PC met Kaffeine 0.8.5 of 0.8.6, Kaffeine maakt afaik altijd een buffertje waardoor het zappen wat minder snel is. Ook reset Kaffeine t/m versie 0.8.6 de CAM bij iedere zap, vanaf 0.8.7 doet ie dat niet meer en is het zappen sowieso veel sneller. Dezelfde test zou met Kaffeine 0.8.7 dan ook heel anders uit kunnen pakken, want de Alphacrypt kan waarschijnlijk gewoon snel resetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 07-11-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 18:55
Even ter mededeling, maar ik heb net iets "vreemds" ondervonden. Ik heb net een nieuwe Panasonic TH-37PX8 plasma met ingebouwde DVB-T tuner. Nou kon ik al NL 1, 2, 3 en RTV ontvangen. Ik dacht dat dit via een antenne in de tv ging aangezien ik geen externe DVB-T antenne gebruikte. Wat blijkt hij gebruikte de coax kabel die ik voor kabel tv gebruikte. Ging best goed, signaal kwaliteit maximaal en signaal sterkte halverwege maar de kwaliteit ronduit goed.

Nu heb ik vandaag het het starterspakket ontvangen met single tuner. Mijn idee was om even te testen of de kwaliteit net zo goed was als zonder decoder. Vervolgens een extra kaartje bestellen en deze met een conax module(welke ik nog niet heb) in deze tv gebruiken en de losse decoder op de slaapkamer te gaan gebruiken.

Wat mij dus opvalt is als ik Nederland 1,2,3 kijk via de ingebouwde tuner dan is deze kwaliteit veel beter dan wanneer ik dezelfde zenders bekijk via de losse tuner. Is dit normaal? Tis namelijk bij mij erg blokkerig.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Appie Heijn schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:13:
Even ter mededeling, maar ik heb net iets "vreemds" ondervonden. Ik heb net een nieuwe Panasonic TH-37PX8 plasma met ingebouwde DVB-T tuner. Nou kon ik al NL 1, 2, 3 en RTV ontvangen. Ik dacht dat dit via een antenne in de tv ging aangezien ik geen externe DVB-T antenne gebruikte. Wat blijkt hij gebruikte de coax kabel die ik voor kabel tv gebruikte. Ging best goed, signaal kwaliteit maximaal en signaal sterkte halverwege maar de kwaliteit ronduit goed.
Altijd leuk.. :P UPC? Die waren daarmee eens bij Kassa..

De kabel heeft daar wel meer problemen mee, een aantal kabelproviders laat zelfs met opzet de frequenties van Digitenne leeg op de kabel vanwege interferentie. Slecht afgeschermde netwerken blijkbaar..
Wat mij dus opvalt is als ik Nederland 1,2,3 kijk via de ingebouwde tuner dan is deze kwaliteit veel beter dan wanneer ik dezelfde zenders bekijk via de losse tuner. Is dit normaal? Tis namelijk bij mij erg blokkerig.
Ja, via de ingebouwde tuner scheelt het namelijk een D>A>D conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:08:
[...]

Altijd leuk.. :P UPC? Die waren daarmee eens bij Kassa..

De kabel heeft daar wel meer problemen mee, een aantal kabelproviders laat zelfs met opzet de frequenties van Digitenne leeg op de kabel vanwege interferentie. Slecht afgeschermde netwerken blijkbaar..

[...]

Ja, via de ingebouwde tuner scheelt het namelijk een D>A>D conversie.
Ik heb ziggo als backup :) Heb nog even een dure kabel geprobeerd en deze liet nauwelijks digitenne door. De andere is niet of nauwelijks afgeschermd. Is een el cheapo kabel toch nog ergens goed voor :P

Op zich wel logisch ja dat het in kwaliteit verschilt. Maar dit is echt een behoorlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Appie Heijn schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:55:
[...]

Ik heb ziggo als backup :) Heb nog even een dure kabel geprobeerd en deze liet nauwelijks digitenne door. De andere is niet of nauwelijks afgeschermd. Is een el cheapo kabel toch nog ergens goed voor :P
Dan zal alleen die kabel los erin ook wel volstaan, of de passieve coaxkabel-antenne waar MarcoC hierboven foto's van heeft gepost. Je zal wel dicht bij de zendmast wonen.
Op zich wel logisch ja dat het in kwaliteit verschilt. Maar dit is echt een behoorlijk verschil.
Hoe groot dat verschil is hangt vooral af van de filters/scalers/deinterlacers in je TV.

Laat je nog weten of het straks goed werkt met de module en of je TV 5V kan leveren? Er staan namelijk nog geen Panasonics in de TS. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 07-11-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Appie Heijn schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:13:
Mijn ervaring is dat het niet veel scheelt. Dat blokkerige herken ik wel maar de keren dat ik dat heb gezien was het omdat er filters in de TV aan stonden. Gisteren nog een Sony Bravia gezien, het zag er niet uit. Ik weet het niet meer precies volgens mij was het een filter dat sdc heette ofzo, uitgezet en voila, ook via de externe tuner waren de blokjes weg.
Ik zou gewoon wat spelen met diverse instellingen in het menu van je TV, want die blokjes als je via een externe tuner kijkent horen er niet te zijn.

Zelf kijk ik via een Topfield PVR 5300K ( echt een aanrader!) en een 42 inch philips LCD 42PFL7862D gewoon met de scart op RGB aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Ik heb nu de conax cam module in de tv, werkt wel maar ben niet echt onder de indruk van kwaliteit. Soms is het echt behoorlijk blokkerig en even later denk je dat het wel weer goed gaat. Erg wisselend zeg maar. Ik denk dat ik over een maandje overstap op Ziggo digitaal, dan zijn we namelijk 2 verdiepingen naar beneden verhuist en is de coax kabel niet te lang meer. Als dit net zo goed is als UPC digitaal(wat mijn ouders hebben) dan ben ik dik tevreden.

Ik denk dat ik de losse digitenne ontvanger wel houdt icm de 2e tv. Scheelt weer met bekabeling aanleggen.

Wat de 5V betreft dit lukt niet zonder de extra stekker in mijn pakket, oftwel de panasonic levert geen 5V op de antenne aansluiting. Groene status lampje gaat niet branden op de antenne. Wel nog steeds uitstekend ontvangst, maar dat had ik met een onafgeschermde coax kabel ook al.

[ Voor 9% gewijzigd door Appie Heijn op 09-11-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

ah, ik zie dat mijn tv nog niet in de TS staat:

samsung T260HD, met de standaard SCM die je bij KPN kan kopen.
werkt, tis wel zo dattie na het zappen af en toe een paar seconden op zwart gaat, maar dat hoor je wel meer.
ohja, tv kan geen 5 volt leveren denk ik (ledje van de antenne blijft uit, al is er geen verschil in signaalkwaliteit met of zonder inserter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Weer 2 TV's erbij. :)
Appie Heijn schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:17:
Ik heb nu de conax cam module in de tv, werkt wel maar ben niet echt onder de indruk van kwaliteit. Soms is het echt behoorlijk blokkerig en even later denk je dat het wel weer goed gaat. Erg wisselend zeg maar. Ik denk dat ik over een maandje overstap op Ziggo digitaal, dan zijn we namelijk 2 verdiepingen naar beneden verhuist en is de coax kabel niet te lang meer. Als dit net zo goed is als UPC digitaal(wat mijn ouders hebben) dan ben ik dik tevreden.

Ik denk dat ik de losse digitenne ontvanger wel houdt icm de 2e tv. Scheelt weer met bekabeling aanleggen.

Wat de 5V betreft dit lukt niet zonder de extra stekker in mijn pakket, oftwel de panasonic levert geen 5V op de antenne aansluiting. Groene status lampje gaat niet branden op de antenne. Wel nog steeds uitstekend ontvangst, maar dat had ik met een onafgeschermde coax kabel ook al.
Staan alle beeldverbeteraars wel uit? (ook sharpen-filters enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:41:
[...]

Deze kan ook geen 5V leveren neem ik aan? (voor de TS)
Inderdaad: TV levert geen 5V.
Xcam angel: 8sec
Conax 4.00/Technicrypt: 7sec
Alphacrypt: 5sec

Je zou kunnen kijken of je een Alphacrypt kan lenen van iemand, maar bedenk je wel dat het een dure CAM is.
Mocht ik iemand tegenkomen die er 1 heeft, dan probeer ik dat inderdaad wel even uit. Gelukkig werkt de EPG prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Perceptor schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:24:

Heb zelf een Samsung LE32A436 met Conax module. Ook hier is de zapsnelheid redelijk traag. Bij NED 1,2 en 3 valt het idd mee, maar de rest duurt echt een aantal seconden. Dit is bij de standaard huurtuner van KPN idd niet, maarja zovaak zap ik niet, gebruik gewoon de EPG zodat ik niet elke zender langs hoef om te weten wat er op is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276778

Is het mogelijk om mijn digitenne pakket aan mijn broer te geven (die ongeveer 2-3 km verderop woont) zonder dat dit tot signaal verlies zal leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:19
Ja, kreeg laatst telefoontje van KPN dat ik gratis digitenne mocht proberen. (omdat ik al 5 jaar ofzo klant ben bij kpn)

Ik zeg, doe maar, ik wel dat wel eens proberen.
Later bleek (voor digitenne ontvangen te hebben) dat hier helemaal geen bereik is! (telefonische doos heeft adres toch, controleer dat dan!)

Dus ik dat gemeld, en geanuleerd. Krijg ik een week later een rekening! (verzendkosten, administratiekosten, abo-kosten) totaal iets van 60 euro ofzo... :+

Ik maar even een vriendelijk telefoontje gepleegd dat dat dus niet betaald werd ;) (niets meer van gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 276778 schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:46:
Is het mogelijk om mijn digitenne pakket aan mijn broer te geven (die ongeveer 2-3 km verderop woont) zonder dat dit tot signaal verlies zal leiden?
Bedoel je dat je 1 abo op verschillende adressen kan gebruiken? Antwoord: JA! Dat maakt niks uit.
Ik heb thuis 2 kaarten (tv en PC) en 1 heeft onze dochter die heel ergens anders in Nederland woont. M.a.w., je kan 3 huishoudens voorzien van Digitenne en dan is je deel maandbedrag nog maar €2,50.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
giant2000 schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:39:
[...]

Bedoel je dat je 1 abo op verschillende adressen kan gebruiken? Antwoord: JA! Dat maakt niks uit.
Ik heb thuis 2 kaarten (tv en PC) en 1 heeft onze dochter die heel ergens anders in Nederland woont. M.a.w., je kan 3 huishoudens voorzien van Digitenne en dan is je deel maandbedrag nog maar €2,50.
Ik vind het sowieso een beetje vaag met het aanmelden van je smartcard: ik heb een extra kaart via de telefoon geactiveerd en het enige wat ik in hoefde te voeren was het smartcard nummer. Verder heb ik geen gegevens doorgegeven. Ik zou haast denken dat je zo zonder beperkingen smartcards kan activeren.
Of, zou mijn abonnement aan mijn mobiele nummer gekoppeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Perceptor schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:27:
[...]

Ik vind het sowieso een beetje vaag met het aanmelden van je smartcard: ik heb een extra kaart via de telefoon geactiveerd en het enige wat ik in hoefde te voeren was het smartcard nummer. Verder heb ik geen gegevens doorgegeven. Ik zou haast denken dat je zo zonder beperkingen smartcards kan activeren.
Maar werkt die smartcard al wel dan? Ik kan me herinneren dat ik ook zoiets heb gedaan, maar toen de melding kreeg dat ik ook nog even het 0900 nummer moest bellen (maar gelukkig kun je alex ook om een alternatief nummer vragen, 0800 zelfs). Bij de helpdesk/klantenservice heb ik toen de smartcard aan mijn abo gekoppeld.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
Het werkt prima. Ik weet trouwens niet welk nummer ik gebeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125499

Perceptor schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:27:
[...]

Viel mij ook al op, ik heb een week of twee geleden een blanco kaart telefonisch via de kpn computer laten activeren (alleen smartcardnummer intypen) na 5 minuten alle zenders probleemloos te zien.

Ik heb met zonder nummerherkenning gebeld dus ze weten niet wie ik ben, laat staan of ik een abonnement heb. Denk dat het te maken heeft met "4 weken gratis proberen" bij de registratie staat ook dat de kaart voor een maand geregistreerd is, ik denk dat hij er na die tijd mee ophoudt en ik alsnog telefonisch mijn kaart door een kpn dame aan mijn abonnement moet laten koppelen.

Mocht dit niet het geval zijn dan zit er een foutje in het registratiesysteem en zou je gratis kaartjes registreren. Meer mensen met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244693

Anoniem: 125499 schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:35:
[...]

Viel mij ook al op, ik heb een week of twee geleden een blanco kaart telefonisch via de kpn computer laten activeren (alleen smartcardnummer intypen) na 5 minuten alle zenders probleemloos te zien.

Ik heb met zonder nummerherkenning gebeld dus ze weten niet wie ik ben, laat staan of ik een abonnement heb. Denk dat het te maken heeft met "4 weken gratis proberen" bij de registratie staat ook dat de kaart voor een maand geregistreerd is, ik denk dat hij er na die tijd mee ophoudt en ik alsnog telefonisch mijn kaart door een kpn dame aan mijn abonnement moet laten koppelen.

Mocht dit niet het geval zijn dan zit er een foutje in het registratiesysteem en zou je gratis kaartjes registreren. Meer mensen met ervaring?
Ik heb het een aantal maanden geleden ook gedaan, wel geactiveerd, maar niet laten registreren. De kaart is na een aantal weken (weet niet meer precies hoeveel) weer uitgegaan. De kaart voor de 2e keer activeren werkte niet meer. Blijkbaar wordt er dus bijgehouden welke kaarten al een keer zijn aangeweest en kan je deze truc maar één keer uithalen. Anders zou je gewoon de kaart elke keer weer kunnen activeren, als ie uit gaat, maar dat werkt niet, helaas....... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125499

Anoniem: 244693 schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:18:
[...]

Ik heb het een aantal maanden geleden ook gedaan, wel geactiveerd, maar niet laten registreren. De kaart is na een aantal weken (weet niet meer precies hoeveel) weer uitgegaan. De kaart voor de 2e keer activeren werkte niet meer. Blijkbaar wordt er dus bijgehouden welke kaarten al een keer zijn aangeweest en kan je deze truc maar één keer uithalen. Anders zou je gewoon de kaart elke keer weer kunnen activeren, als ie uit gaat, maar dat werkt niet, helaas....... :?
En daarna heb je hem via het 0900 nummer door een telefoniste laten activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Domme vraag denk ik, maar welke kant is de richt kant van de BUITENantenne die je op de zender moet richten? De kant waar de antenne kabel op binnenkomt of de andere kant?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
De kant waar de kabel zit is de voorkant. Als je goed onderop kijkt dan zie je in het zwarte gedeelte ook een pijl staan. Er zit trouwens ook een ledje op, kan je zien of alles goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:19:
De kant waar de kabel zit is de voorkant. Als je goed onderop kijkt dan zie je in het zwarte gedeelte ook een pijl staan. Er zit trouwens ook een ledje op, kan je zien of alles goed werkt.
Thanx! Dan staat ie dus verkeerd om, zal hem zo eens draaien. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125499 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:44:
[...]

En daarna heb je hem via het 0900 nummer door een telefoniste laten activeren?
Ik heb hem toendertijd in de kast gelegd, want ik had al een ander werkend kaartje. Pas kort geleden in de CAM in m'n nieuwe tv op zolder gestopt. Aangemeld via het 0900-nummer en na een kwartier of zo deed ie het weer. Er werden verder geen vragen over gesteld of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Anoniem: 244693 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:01:
[...]

Ik heb hem toendertijd in de kast gelegd, want ik had al een ander werkend kaartje. Pas kort geleden in de CAM in m'n nieuwe tv op zolder gestopt. Aangemeld via het 0900-nummer en na een kwartier of zo deed ie het weer. Er werden verder geen vragen over gesteld of zo.
Maar hij is nu dus wel gekoppeld aan je abonnement?

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Laatst online: 08-06 08:00
Ik kan het niet helemaal volgen, daarom een paar vraagjes. (Ik woon in de regio den haag zuidwest en heb ziggo)

Ik heb zojuist mijn LG 32LG3000 geïnstalleerd, maar wil toch wat beter beeld en EPG vind ik gewoon relax.
Nu zie ik dat hij ook alle DTV kanalen heeft opgeslagen (ned1,ned2,ned3 en tvwest zijn gratis)
Bij de rest zegt hij: geen CI-module, maar het signaal is wel overal goed.

500 meter van mijn huis staat een digitenne mast, moet ik dan alsnog zo'n antenne van digitenne installeren?
Ik zie dus op de kpn digitenne site, dat je dus een starterskit kan nemen. Die kost eenmalig €90, €20 inschrijfkosten en €7,50 per maand. Hierbij zit een antenne, CAM module en een smartcard.
Hierbij zit dus een antenne, is deze dan alsnog nodig?

Ik zie ook dat er op de KPN site staat:

Profiteer van dubbel voordeel: € 90,- retour bij activatie van je Digitenne abonnement en voeg de Samsung T220 HD toe voor slechts € 299,-.

Betekent dit dus dat het hele pakket eigenlijk gratis is, dat ik dus alleen maar eenmalig €20 inschrijfkosten moet betalen en maandelijk €7,50?

Dat zou dan betekenen dat het veel voordeliger is dan zelf een CAM module aan te schaffen lijkt mij...
Ik lees ook verschillende reacties over het beeld/response tijd tijdens het zappen.

Is het beeld nou echt een stuk beter? (In de woonkamer hebben wij een aparte tuner voor ziggo digitale televisie, en dat scheelt wel een stukje) En die response tijd, 1 a 2 seconden is toch niet zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
lvrijn schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:45:
Ik kan het niet helemaal volgen, daarom een paar vraagjes. (Ik woon in de regio den haag zuidwest en heb ziggo)

Ik heb zojuist mijn LG 32LG3000 geïnstalleerd, maar wil toch wat beter beeld en EPG vind ik gewoon relax.
Nu zie ik dat hij ook alle DTV kanalen heeft opgeslagen (ned1,ned2,ned3 en tvwest zijn gratis)
Bij de rest zegt hij: geen CI-module, maar het signaal is wel overal goed.

500 meter van mijn huis staat een digitenne mast, moet ik dan alsnog zo'n antenne van digitenne installeren?
Ik zie dus op de kpn digitenne site, dat je dus een starterskit kan nemen. Die kost eenmalig €90, €20 inschrijfkosten en €7,50 per maand. Hierbij zit een antenne, CAM module en een smartcard.
Hierbij zit dus een antenne, is deze dan alsnog nodig?
Als je signaal zonder antenne sterk genoeg is (dat kun je ook zonder CAM meten) dan heb je in principe geen antenne nodig.
Profiteer van dubbel voordeel: € 90,- retour bij activatie van je Digitenne abonnement en voeg de Samsung T220 HD toe voor slechts € 299,-.

Betekent dit dus dat het hele pakket eigenlijk gratis is, dat ik dus alleen maar eenmalig €20 inschrijfkosten moet betalen en maandelijk €7,50?
Hoe het precies met die T220 zit weet ik niet, wat ik wel weet is dat je idd voor E20,- eenmalig en E7,50 p/maand een abonnement hebt met daarbij de huur van de starterskit ipv de huur van een tuner.
Dat zou dan betekenen dat het veel voordeliger is dan zelf een CAM module aan te schaffen lijkt mij...
Ik lees ook verschillende reacties over het beeld/response tijd tijdens het zappen.
Is het beeld nou echt een stuk beter? (In de woonkamer hebben wij een aparte tuner voor ziggo digitale televisie, en dat scheelt wel een stukje) En die response tijd, 1 a 2 seconden is toch niet zo erg?
Beeldkwaliteitsverschil tussen externe/interne tuner is niet echt groot (aangezien de kwaliteit van Digitenne ook al niet optimaal is). Externe tuner is wel een stuk sneller met zappen, maar de EPG van mijn LG5000 is weer een stuk relaxter dan die van de KPN huurtuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
Thanks voor de informatie,

Ja ik vond die EPG er ook al gelikt uitzien.
Naja als ik maar eenmalig €20 hoef te betalen, blijft dat goedkoper dan de aanschaf van een losse CAM module..

Hoe vind jij het verschil in beeldkwaliteit? (Bedoelde ik met me 1 van me laatste vragen)
Dus het verschil van het analoge signaal, met het digitenne signaal.

En heel raar, via de KPN site kan ik deze link niet vinden: http://www.kpn.com/tv/digitenne/Digitenne-starterskit.htm (Heb hem hier uit het topic), kan ik via dat pakket ook 4 weken gratis proberen en zit hier geen addertje onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aiolos schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:25:
[...]

Maar hij is nu dus wel gekoppeld aan je abonnement?
Ja, gewoon als 2e kaartje bij mijn abonnement aangemeld

• Mentalist
lvrijn schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:09:
Thanks voor de informatie,

Ja ik vond die EPG er ook al gelikt uitzien.
Naja als ik maar eenmalig €20 hoef te betalen, blijft dat goedkoper dan de aanschaf van een losse CAM module..
Haal een losse CAM (al dan niet 2dehands) en een losse smartcard (kan je denk ik wel bij Primafoon kopen, anders op de KPN site bestellen). Bij het aanmelden zeggen dat je een KOOPtuner hebt en dan krijg je gewoon €90 terug. *D

Rekensommetje:

CAM+verzendkosten +/- €50 (kan 2dehands veel goedkoper)
Smartcard +/- €15
Aanmeldkosten €20
Retour -€90

Totaal: €5 winst. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 13-11-2008 04:33 ]

• lvrijn
W3ird_N3rd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 04:29:
[...]

Haal een losse CAM (al dan niet 2dehands) en een losse smartcard (kan je denk ik wel bij Primafoon kopen, anders op de KPN site bestellen). Bij het aanmelden zeggen dat je een KOOPtuner hebt en dan krijg je gewoon €90 terug. *D

Rekensommetje:

CAM+verzendkosten +/- €50 (kan 2dehands veel goedkoper)
Smartcard +/- €15
Aanmeldkosten €20
Retour -€90

Totaal: €5 winst. :P
Zoveel moeite voor 5 euro :P
Maar kijk, ik kan dat pakket wel nemen, maar straks vind ik het niks. Dan zit je er gelijk een jaar aan vast..
(90 euro + 20 euro aanmeldkosten)

[ Voor 36% gewijzigd door lvrijn op 13-11-2008 13:33 ]

• Mentalist
Nee meer. Normaal:

Starterskit: €90
Aanmeldkosten: €20
Retour: -€90

Kost €20. Het verschil is dus €25 en dan rekende ik nog best veel geld voor de CAM. :)
Maar kijk, ik kan dat pakket wel nemen, maar straks vind ik het niks. Dan zit je er gelijk een jaar aan vast..
(90 euro + 20 euro aanmeldkosten)
Een losse smartcard moet je ook een maand gratis uit kunnen proberen lijkt me, alleen kan je dan je CAM niet terugbrengen als je er vanaf ziet.

• Appie Heijn
W3ird_N3rd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:47:
[...]

Een losse smartcard moet je ook een maand gratis uit kunnen proberen lijkt me, alleen kan je dan je CAM niet terugbrengen als je er vanaf ziet.
Ja dat kan, heb ik ook gedaan, die van mij gaat weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje? :?

Ik heb een buitenantenne geplaatst. Na allerlei plekken te hebben geprobeerd om te kijken waar ik het sterkste signaal en kwaliteit krijg. Maakt niets uit; op het dak, bovenste verdieping, 1e verdieping.. andere kant van het huis etc.

ter info. Ik heb de antenne gericht (vrij uitzicht) op de nieuwe (dichtstbijzijnde en sterke zender) mast in Veenendaal. Uitrichten op Arnhem is zwakker en slechtere kwaliteit.
Ik woon zelf in Barneveld zuid.

Nu het probleem:

Ik krijg met de buitenantenne niet meer ontvangst dan de standaard digitenne kamerantenne (buiten geplaatst). sterkte 61-62% en kwaliteit rots vast op 85% (ook al draai ik de antenne!)
Nimmer krijg ik meer dan 85% kwaliteit.
Een 10dB bidirectionele versterker er tussen gaf geen verbetering in kwaliteit; en de sterkte is nu in het hele huis op 61 blijven steken (alle kabelverliezen en splitters gecompenseerd).

Is 85% kwaliteit voldoende voor een goede ontvangst? :?

Wat betekend de kwaliteit% eigenlijk? heb ik 15% beeldfouten (blokjes, artifacts) ofzo? :?

Hoe krijg ik de kwaliteit naar 100%? :?

Welke buitenantenne raden jullie aan, of is dit niet nodig om te veranderen? :?
Mijn huidige is 18dB en de standaard binnenantenne is blijkbaar net zo goed als deze; is alleen niet waterdicht en zo stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik krijg ook iets van 80 procent ofzo, woon echt op een kilometer van de zender.

maar daar moet je je helemaal niet druk om maken, zolang je beeld hebt, heb je beeld. dat is het mooie van digitale tv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastersInstinct
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58
Heeft iemand hier ervaring met een antenne in combinatie met de 32LG5700? En dan met name of deze 5 volt ondersteund. Ik wil eigenlijk zo min mogelijk snoeren hebben op de plek waar de tv staat. Is er een antenne die ik als het ware er zo op kan prikken? Dus dat de antenne hangt achter de tv? Of gaat dat sowieso niet lukken omdat hij misschien niet de 5V ondersteund?

Graag uw ervaring, want kan het nergens terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:02
Anoniem: 2211 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:56:Ik krijg met de buitenantenne niet meer ontvangst dan de standaard digitenne kamerantenne (buiten geplaatst).
Dat is niet zo gek, de buitenantenne van Funke is technisch gelijk aan de (oud) Funke binnenantenne, hij is alleen waterdicht.

[ Voor 10% gewijzigd door musicfreak op 14-11-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
musicfreak schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 18:46:
[...]

Dat is niet zo gek, de buitenantenne van Funke is technisch gelijk aan de (oud) Funke binnenantenne, hij is alleen waterdicht.
Maak ze allebei is open ;) binnenantenne 3 antenne elementjes, buitenantenne printplaat met wat onderdeeltjes ;). Ik heb het zelf ook altijd zo begrepen maar is niet zo, fabeltje

@john hoek, als je beeld maar goed is dan ist toch goed? miscchien moet je ontvanger wat repareren maar als het er na de reparatie maar goed uit ziet. reflecties geven ook een lagere kwaliteit, Trouwens je hebt je antenne toch wel uitgericht op maximale kwaliteit he? die ontvangststerkte is ondergeschikt. Immers, als de kwaliteit goed is dan is de sterkte automatisch goed he ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Edje_Kroketje op 14-11-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-02 15:07

hvz

Goedenavond, ook wij hebben een proefpakket sinds 2 week in huis, vanochtend een buitenantenne gekocht van het merk "Strong" we moeten gebruik maken van de zendmast Smilde, helemaal vlekkeloos gaat het nog niet met de juiste plaats vinden voor de antenne., morgen maar weer sleutelen. :?
Ik heb een andere technische installatie (?) vraag: onze tv heeft 2 scart aansluitingen scart1 = digitenne, scart2 = homecinemaset. Als ik echter een dvd in de speler doe, zie ik tijdens afspelen van de film continue vlekken van het tv beeld op de achtergrond, en kleurwisselingen. zet ik de decoder uit (rode knopje voorop) is de stroring (uiteraard) over.
indien van belang we hebben een decoder van het merk Samsung single. Ben zeer benieuwd naar jullie oplossing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
MastersInstinct schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:12:
Heeft iemand hier ervaring met een antenne in combinatie met de 32LG5700? En dan met name of deze 5 volt ondersteund. Ik wil eigenlijk zo min mogelijk snoeren hebben op de plek waar de tv staat. Is er een antenne die ik als het ware er zo op kan prikken? Dus dat de antenne hangt achter de tv? Of gaat dat sowieso niet lukken omdat hij misschien niet de 5V ondersteund?

Graag uw ervaring, want kan het nergens terug vinden.
Als je de antenne achter je TV wilt zetten moet je wel haast bovenop de zendmast zitten wil het signaal zo sterk doorkomen dat je daar goed kan kijken.

Als het signaal dan toch zo sterk is kan je ook wel af met een stukje gestripte coax (lees even terug).
hvz schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:20:
Goedenavond, ook wij hebben een proefpakket sinds 2 week in huis, vanochtend een buitenantenne gekocht van het merk "Strong" we moeten gebruik maken van de zendmast Smilde, helemaal vlekkeloos gaat het nog niet met de juiste plaats vinden voor de antenne., morgen maar weer sleutelen. :?
Ik heb een andere technische installatie (?) vraag: onze tv heeft 2 scart aansluitingen scart1 = digitenne, scart2 = homecinemaset. Als ik echter een dvd in de speler doe, zie ik tijdens afspelen van de film continue vlekken van het tv beeld op de achtergrond, en kleurwisselingen. zet ik de decoder uit (rode knopje voorop) is de stroring (uiteraard) over.
indien van belang we hebben een decoder van het merk Samsung single. Ben zeer benieuwd naar jullie oplossing :?
Meerdere oorzaken zijn mogelijk vrees ik. Hangt ook af van je TV en gebruikte kabels.

Je kan voor de lol de scartkabel van je Digitenne ontvanger eens verpakken in aluminiumfolie. Misschien is ie gewoon niet goed afgeschermd.

Het kan misschien ook dat je TV het beeld van SCART1 output naar SCART2. Zo zijn er ook TV's die het beeld van de analoge tuner naar de output van de SCART sturen. Oplossing in dat geval is je homecinema aan te sluiten met een éénrichtingsverkeer scartkabel. Je kan daarvoor ook bij een bestaande scartkabel wat pinnen wegknippen.

Je kan ook wat meer testen: helpt het als je de scartkabel van de Digitenne ontvanger uit de TV trekt? Helpt het als je hem uit de decoder trekt? Wissel je scart1 en scart2 op je TV om heb je dan cinemasetstoringen door je Digitenne beeld? Scartkabels verwisselen?

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 15-11-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 21:02
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:04:
[...]
Maak ze allebei is open ;) binnenantenne 3 antenne elementjes, buitenantenne printplaat met wat onderdeeltjes ;). Ik heb het zelf ook altijd zo begrepen maar is niet zo, fabeltje
Oh... goed om te weten! Maar presteert de Funke buitenantenne ook beter dan de binnenantenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
prestaties zijn het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:09
Ik heb vorige week maandag ook Digitenne aangevraagd (via de website van KPN), maar nog niets binnengehad!

Weet iemand hoe lang dit normaal gesproken duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Waarom heb ik toch altijd de ervaring, dat wanneer je zaken doet met KPN, in goederen of diensten, het altijd fout gaat.

Zo ook vorige week, de binnenantenne kapot. Pleurt telkens van het raamkozijn en was afgebroken. Nieuwe type antenne kan tegen raam bevestigd worden, dus ik naar Primafoon: wij verkopen geen losse antennes.

Dus ik het nieuwe type antenne via de website besteld. Ik kon kiezen uit rembours of creditcard. Omdat ik geen creditcard heb en TNT Post zaterdag geen rembourszendingen aflevert, heb ik heel het weekeind zonder TV gezeten.

Zojuist is de antenne geleverd, maar wel weer van het oude type (het lompe model) die ik niet tegen het raam kan bevestigen. Dit desondanks dat ze moet het nieuwe type adverteren op de website: http://www.kpn.com/televi...ne-Digitenne-van-KPN.prod

Net weer 20 minuten aan de telefoon gehangen met KPN. Blijk ik dus artikel 845172 te hebben ontvangen en ik moest artikel 845170 krijgen. Nu sturen ze het nieuwe model naar me op en moet ik de verkeerd geleverde weer retour sturen. Gelukkig wel naar een antwoordnummer, maar dit kostte mij wel 3 euro telefoonkosten, een half uur aan tijd en straks weer in de rij staan bij het postkantoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:04:
Net weer 20 minuten aan de telefoon gehangen met KPN.
Dan bel je niet op het goede moment. :P

Ik bel net KPN omdat de ontvangst hier niet zo tof is. Kreeg eerst van een computer de vraag wat mijn privé nummer is ofzo (?), ik dacht dat ze mijn vaste nummer bedoelden (wie zegt dat ik dat überhaupt heb?), maar voor ik klaar was dat in te toetsen had ik al iemand aan de lijn. Ik leg het probleem uit, krijg een aanbod voor een gratis buitenantenne (ja graag :)) en langer dan 2 minuten duurde het gesprek denk ik niet, klasse. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Laatst online: 02-02-2022
Sinds een aantal dagen heb ik Digitenne in huis, maar wanneer ik de tuner aanzet dan geeft ie een grijze waas over alle zenders. Wanneer ik op de knop (met het satellietje) klik dan is de grijze waas weg en geeft het een mooi helder beeld. Helaas weet ik niet hoe ik deze optie vast kan zetten, aangezien ie bij een herstart elke keer weer terug gaat naar de standaard instellingen (met grijze waas).

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[

@john hoek, als je beeld maar goed is dan ist toch goed? miscchien moet je ontvanger wat repareren maar als het er na de reparatie maar goed uit ziet. reflecties geven ook een lagere kwaliteit, Trouwens je hebt je antenne toch wel uitgericht op maximale kwaliteit he? die ontvangststerkte is ondergeschikt. Immers, als de kwaliteit goed is dan is de sterkte automatisch goed he ;)
[/quote]

Ja, de antenne staat uitgericht op max. kwaliteit.
Desondanks blijf ik maar op 85% steken....

Wat ik dus niet begrijp wat er mee bedoelt wordt. :?
Mijnsziens heb ik dus 15% overdrachtsfouten.
Het Mpeg2 protocol is toch zo ontworpen, dat transmissiefouten niet tot gehele uitval van de bittrein uitlopen, maar tot beeldartifacts en/of storing/hapering in geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Laatst online: 02-02-2022
Outlandos schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:54:
Ik heb vorige week maandag ook Digitenne aangevraagd (via de website van KPN), maar nog niets binnengehad!

Weet iemand hoe lang dit normaal gesproken duurt?
Meestal 7-10 werkdagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 2211 schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:22:
Ja, de antenne staat uitgericht op max. kwaliteit.
Desondanks blijf ik maar op 85% steken....

Wat ik dus niet begrijp wat er mee bedoelt wordt. :?
Mijnsziens heb ik dus 15% overdrachtsfouten.
Het Mpeg2 protocol is toch zo ontworpen, dat transmissiefouten niet tot gehele uitval van de bittrein uitlopen, maar tot beeldartifacts en/of storing/hapering in geluid.
DVB-T gebruikt FEC. Als je wel eens iets uit binary nieuwsgroepen hebt gedownload: vergelijk het met parblokjes.

Het signaal komt nooit 100% perfect over omdat het nu eenmaal door de lucht moet, en in dat proces heb je bijna altijd "verontreinigingen". :) Daarom is er de foutcorrectie zodat dit geen invloed heeft op de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
En komt dit dan met de normale post mee of niet?

Nevermind, ik weet het antwoord al; ik kreeg vandaag een brief van KPN waarin stond dat mijn pakket morgen door de TNT wordt bezorgd.

Yahoo!

[ Voor 27% gewijzigd door outlandos op 18-11-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hm kunnen die single tuners die je voor niks krijgt.. ook een SVIDEO signaal uitschijten? al dan niet op de scart bus :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dubbeltjes!

[ Voor 89% gewijzigd door SMSfreakie op 18-11-2008 13:33 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb nu anologe TV van Ziggo en ik ben van plan over te stappen naar Digitenne van KPN. Mede omdat de kabels bij mij in huis erg slecht zijn en het draadloze signaal dus een mooi oplossing daarvoor is ipv kabels vervangen.

Nu lees ik behoorlijk vaak dat het signaal en de kwaliteit van het beeld erg slecht is. Hoe is dat in de Randstad (Leiden, Oegstgeest om precies te zijn)? Ik ben van plan om gewoon de meegeleverde binnen ontvangers te gaan gebruiken. Verder heb ik 2 HD-ready TV's en 1 oude CRT TV waarop ik Digitenne wil ontvangen. Hangt deze kwaliteit ook af van weersomstandigheden etc, want ik heb er geen zin in dat als het onweert er dan ineens geen/brakke ontvangst is.... :p

Is er nog een manier om goedkoop aan antenne+CAM+smartcard te komen ipv 2x 90 euro uit te geven voor beide LCD TV's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:17:
[...]

DVB-T gebruikt FEC. Als je wel eens iets uit binary nieuwsgroepen hebt gedownload: vergelijk het met parblokjes.

Het signaal komt nooit 100% perfect over omdat het nu eenmaal door de lucht moet, en in dat proces heb je bijna altijd "verontreinigingen". :) Daarom is er de foutcorrectie zodat dit geen invloed heeft op de beeldkwaliteit.
Duidelijk verhaal! :)

Maar uit je wiki-link kan ik niet direct halen waar de max. grens ligt voor de juiste werking van het FEC foutdetectie-correctie algoritme.... er zijn nl. maar beperkt correctiebits in het protocol beschikbaar.

Ik mag toch aannemen dat bij een xx?? percentage :? overdrachtfouten wel degelijk artifacts ed. optreden? Voordat ik mijn antenne verplaatste naar buiten zat ik op 65-75% kwaliteit en regelmatig bleef het beeld hangen en/of artifacts. soms zelfs had ik even alleen geluid en een screenshot.

Waar ligt de grens ongeveer bij digitenne zodat je storingvrij beeld hebt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tis geen wet van meden en perzen (het hang er nogal vanaf welke bits precies wegvallen enzo), maar zo rond de 60-70 procent dacht ik.

maargoed, je ziet het meteen als het te erg wordt: extreme artifacts of helemaal geen beeld.
dat je continu kleine artifacts ziet komt door de compressie, en daar doe je nix aan, al zit je signaal op 100 pocent. da's alleen op te lossen door de bandbreedte omhoog te jagen, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:37:
[...]

Duidelijk verhaal! :)

Maar uit je wiki-link kan ik niet direct halen waar de max. grens ligt voor de juiste werking van het FEC foutdetectie-correctie algoritme.... er zijn nl. maar beperkt correctiebits in het protocol beschikbaar.

Ik mag toch aannemen dat bij een xx?? percentage :? overdrachtfouten wel degelijk artifacts ed. optreden? Voordat ik mijn antenne verplaatste naar buiten zat ik op 65-75% kwaliteit en regelmatig bleef het beeld hangen en/of artifacts. soms zelfs had ik even alleen geluid en een screenshot.

Waar ligt de grens ongeveer bij digitenne zodat je storingvrij beeld hebt? :?
Het hangt ook af over welk Bouquet je het hebt. Bouquet 1 en 2 worden uitgezonden met met een Code Rate van 1/2. Dit betekent dat 50% van alle bitjes bestemd is voor de error correctie. Dat levert een zeer robuust signaal op, maar het kost wel veel van je capaciteit (=minder zenders).

Bouquet 3 en 4 hebben een Code Rate van 2/3. Dat betekent dat 1/3 deel (=33%) van alle bitjes bestemd is voor de error correctie (dus 2/3 voor het beeld). Dit levert een minder robuust signaal op, maar er blijven meer bitjes over voor de data (=meer zenders).

Altijd toch weer die lastige keuze tussen kwaliteit en kwantiteit.

Als je deze getallen één op één omzet naar je ontvangstkwaliteit dan kun je aannemen dat je voor bouquet 1 en 2 nog ontvangst hebt bij 50%. En bij Bouquet 3 en 4 goede ontvangst tot 66%.
Uiteraard klopt dit niet, want heel bepalend voor een error correctie is hoe de verstoring er uit ziet. Maar als een heel globale, uiteraard niet kloppende, vuistregel kun je deze getallen wel hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 12:44
monnick schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:43:
Ik heb nu anologe TV van Ziggo en ik ben van plan over te stappen naar Digitenne van KPN. Mede omdat de kabels bij mij in huis erg slecht zijn en het draadloze signaal dus een mooi oplossing daarvoor is ipv kabels vervangen.

Nu lees ik behoorlijk vaak dat het signaal en de kwaliteit van het beeld erg slecht is. Hoe is dat in de Randstad (Leiden, Oegstgeest om precies te zijn)? Ik ben van plan om gewoon de meegeleverde binnen ontvangers te gaan gebruiken. Verder heb ik 2 HD-ready TV's en 1 oude CRT TV waarop ik Digitenne wil ontvangen. Hangt deze kwaliteit ook af van weersomstandigheden etc, want ik heb er geen zin in dat als het onweert er dan ineens geen/brakke ontvangst is.... :p

Is er nog een manier om goedkoop aan antenne+CAM+smartcard te komen ipv 2x 90 euro uit te geven voor beide LCD TV's?
In Oegstgeest zit volgens mij een antenne, dus je zult wel goed beeld hebben. Maar je kunt het 30 dgaen gratis uitproberen dus ik zou zeggen, kijk zelf of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
Hallo, gister ben ik naar de primafoon gegaan om ook maar eens dat digitenne aan te schaffen.. ik kom thuis, alles netjes uitgepakt en neergezet, wil gaan scannen naar zenders en er komt niks op mijn beeld. Signaal is 0% zenders gevonden 0. Klantenservice gebeld na ca.6x proberen van scannen (incl manueel). Komt de mevrouw aan de tel met de vraag of het lampje ook brand. (ik denk welk lampje) kortom nee er brande geen lampje. Nu wou ik dus vandaag terug naar de primafoon in utrecht, maar die is gister vlak nadat ik weg ging uiut de winkel in de verbouweing gegaan tot 28 november, en nu moet ik dus 5 werkdagen wachten tot er een nieuw setje wordt bezorgd..

Is dat pech hebben of niet? Of hebben jullie een alternatief?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ourplayground schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:41:
Hallo, gister ben ik naar de primafoon gegaan om ook maar eens dat digitenne aan te schaffen.. ik kom thuis, alles netjes uitgepakt en neergezet, wil gaan scannen naar zenders en er komt niks op mijn beeld. Signaal is 0% zenders gevonden 0. Klantenservice gebeld na ca.6x proberen van scannen (incl manueel). Komt de mevrouw aan de tel met de vraag of het lampje ook brand. (ik denk welk lampje) kortom nee er brande geen lampje. Nu wou ik dus vandaag terug naar de primafoon in utrecht, maar die is gister vlak nadat ik weg ging uiut de winkel in de verbouweing gegaan tot 28 november, en nu moet ik dus 5 werkdagen wachten tot er een nieuw setje wordt bezorgd..

Is dat pech hebben of niet? Of hebben jullie een alternatief?
Ja hoor.
1) kijken of externe voedingsspanning op de antenne aan staat- even opzoeken in je handleiding van de ontvanger. Ik neem aan dat je het lampje van de antenne bedoeld natuurlijk maar je post is daar niet zo duidelijk in....
2) Neem een oude Hark antenne (zonder voedingsspanning!!!!!! dus die moet weer uit) en ga daar mee zwaaien tot je beeld hebt.
3) Leen ergens een antenne / ontvanger combinatie en probeer het daarmee.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
franssie schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:46:
[...]

Ja hoor.
1) kijken of externe voedingsspanning op de antenne aan staat- even opzoeken in je handleiding van de ontvanger. Ik neem aan dat je het lampje van de antenne bedoeld natuurlijk maar je post is daar niet zo duidelijk in....
2) Neem een oude Hark antenne (zonder voedingsspanning!!!!!! dus die moet weer uit) en ga daar mee zwaaien tot je beeld hebt.
3) Leen ergens een antenne / ontvanger combinatie en probeer het daarmee.
ja klopt ik was niet zo heel erg duidelijk, het ging idd om het lampje van de antenne, en die apanning staat al aan (in het menu op de ontvanger aan gezet)
helaas heb ik geen oude hark antenne dus die optie gaat niet op, en idd het wisselen van antenne met die van iemand anders is wel een goede... bedankt!!

iRacing Profiel Twitch

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.