Het grote Digitenne topic deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 124.644 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

hermedico schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:37:
Ik heb interesse in deze aktie van digitenne, en ik ben in het bezit van de sony bravia 40W4000.
Hebben jullie een CAM die jullie aanraden voor het gebruik met digitenne en die werkt met de 40W4000 ?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
same for anwb, voor de cam is er hier in het topic wel genoeg geschreven lijkt me. Dus je kan de kpn cam nemen en afhankelijk van je TV heb je een powerinserter nodig. Wat wil je nog meer weten?

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 08-10-2008 21:30 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:29:
[...]

same for anwb, voor de cam is er hier in het topic wel genoeg geschreven lijkt me. Dus je kan de kpn cam nemen en afhankelijk van je TV heb je een powerinserter nodig. Wat wil je nog meer weten?
Dit pakket zou dan dus de uitkomst zijn, echter staat er op de site dat het gaat tot 32'', echter heb ik een 40'' tv.
Gaat dit problemen opleveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony72
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-05 12:05
Het lijkt er op dat de digitenne zender in Loon op Zand (Tilburg) nu eindelijk is aangestoken.
In Tilburg heb ik sinds gisteren een erg goed signaal via mijn DVB-T usb ontvangertje met mini antenne. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
hermedico schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:11:
[...]

Dit pakket zou dan dus de uitkomst zijn, echter staat er op de site dat het gaat tot 32'', echter heb ik een 40'' tv.
Dat hangt er vanaf of je goede kwaliteit wil. Digitenne staat daar op zn zachtst gezegd niet bekend om, en hoe groter de TV hoe meer je last gaat krijgen daarvan. Lees de topics eens door, staan toch n hoop teleurstellingen in imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:16

koboy

Heb een idee voor een icon

hermedico schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:11:
[...]

Technisch gaat het geen problemen opleveren. Ik heb dit zelf draaien in een 40" Sony V3000.
Sec bekeken is een CAM de meest logische oplossing als de TV dat ondersteunt. Blijft over de vraag of je op een 40" digitenne wilt kijken, en dit is heel erg persoonlijk. Sommigen vinden het op een 32" al niet om aan te zien.
Voor mij is het voldoende. Ik zie meer compressie artefacten dan vroeger via de schotel, maar was er vanuit die tijd al enigzins aan gewend. Ik denk dat onder de streep analoge TV en digitenne ongeveer gelijk zijn, waarbij ze allebei hun sterke en zwakke punten hebben.
Zwakke punten voor digitenne liggen vooral in de snelle bewegingen, en wanneer er veel (detail) op het scherm beweegt (het voetbalveld....). Sterk punt is de kleurstabiliteit en kleurechtheid.

Als je de kans hebt, beoordeel zelf of je de artefacten acceptabel vindt. Kleur stel je toch in op je eigen TV. Doe dit wel met een digitenne box met HDMI of een CAM oplossing. Digitenne over SCART is niet om aan te zien op een beetje formaat scherm.

Digitenne (met CAM) heeft het bij mij gewonnen doordat ik dan een afstandsbediening van de sattelliet ontvanger niet meer nodig had en de prijs behoorlijk dicht bij het Canal Digitaal Settopbox pakket kwam.
Kabel was voor mij geen optie omdat ik geen zin heb om een kleine 200 euro aansluitkosten te betalen aan Ziggo (in ons huurappartement ligt fysiek nog geen kabel). Dat niet meegenomen had digitenne waarschijnlijk op kosten toch gewonnen ;)

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

jelle.

Product Owner
http://www.tv-telefonie-i...gitenne_straks_in_hd.html

Natuurlijk de vraag wat hier daadwerkelijk in Nederland van terecht gaat komen maar het klinkt niet verkeerd :)

Overigens is het dekkingsgebied de afgelopen tijd al flink uitgebreid met zenders in Helmond, Zoetermeer, Enkhuizen, Den Burg, Veenendaal, Hoorn en sinds afgelopen donderdag Loon op Zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 17:21
En Roosendaal.

In de topicstart staat nu overigens een lijst met combinaties van ontvangers en CAM's en hoe goed die werken. Ervaringen met ontvangers die nog niet in de lijst staan zijn welkom. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244693

jelle. schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:08:
http://www.tv-telefonie-i...gitenne_straks_in_hd.html

Natuurlijk de vraag wat hier daadwerkelijk in Nederland van terecht gaat komen maar het klinkt niet verkeerd :)

Overigens is het dekkingsgebied de afgelopen tijd al flink uitgebreid met zenders in Helmond, Zoetermeer, Enkhuizen, Den Burg, Veenendaal, Hoorn en sinds afgelopen donderdag Loon op Zand.
Het uitzenden van HD kanalen geeft hetzelfde probleem als het uitzenden in MPEG4. De huidige decoders kunnen het niet aan ;( .

En waarom zal KPN HD kanalen gaan uitzenden? KPN denkt alleen maar aan winst maken. Wat voor een winst zullen ze krijgen door die paar HD-kanalen? Ze moeten er gewone kanalen voor opofferen. Ze moeten of de kastjes vervangen of accepteren dat er de eerste paar jaren er bijna niemand naar kijkt, omdat iedereen nog oude kastjes heeft (en vergeet de tv's met ingebouwde decoders niet !!).
Zullen ze dan veel meer abonnementen verkopen dan nu het geval is? Ik denk het niet.
Kunnen ze dan de prijs verhogen? Ik denk niet dat de mensen zitten te wachten op een prijsverhoging voor HD kanalen.

Kortom, veel kosten, technische problemen en boze klanten en vrijwel geen nieuwe inkomsten erbij, dus (vanuit KPN gezien) een kansloze zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Het enige waar we wat dat betreft op zouden kunnen hopen is dat de publieke omroep straks hun HD-zenders ook via DVB-T gaat verspreiden. In mijn ogen zijn ze dat ook wel verplicht, net zoals BBC HD in de UK ook via de satelliet beschikbaar is en via DVB-T beschikbaar gaat komen (allebei FTA). Maar met onze publieke omroep weet je 't nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276778

2 maand geleden ben ik verhuisd samen met vriendin naar een appartement in de stad. Mijn vriendin had nog een oude tv, die we tijdelijk zouden gaan gebruiken. De LCD zou later wel komen. Aangezien Digitenne digitaal en goedkoop was, heb ik dit maar genomen. Heb er een voetbalkanaal bijgekocht en het was mooi beeld op die oude kleine tv.

2 maand later had ik mijn lang verwachte LCD. Alleen van digitaal was absoluut geen sprake!! Wat een drama!! Ik heb de LCD tv maar weer terug gebracht, want het zag er echt niet uit!!!

Ik wil van digitenne af!! Maar goed, ik zit aan een jaarcontract vast. Ik zit te denken om digitaal te gaan kijken via Ziggo. Alleen om een dubbel abbonement + 2x voetbal te nemen vind ik een beetje overdreven.

Mijn vraag, heb ik dat voetbalkanaal specifiek bij digitenne afgesloten of kan ik deze ook meenemen naar Ziggo? Heeft er iemand nog een tip om onder mijn contract uit te komen bij digitenne?? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Voetjebal moet je niet nemen om mee te beginnen maar dat kun je maandelijks opzeggen of er bij nemen.

Voor de rest is het een jaar contract inderdaad.

Kzag laatst bij me schoonouders op een 40 inch LCD met een externe digitennedecoder het beeld, ik schrok gewoon van de lijntjesboel op de publieke zenders. :o
Met mijn 32 inch LCD is het toch een heel stuk scherper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had ook een 32 inch. Maar ik vond het echt niet geweldig!! De publieke zenders viel nog wel mee, maar voetbal en de commerciële zenders vond ik zeer matig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

Ik heb een TechniCrypt CX en gebruik hem icm een volledig geupdate Samsung LE40A656. Resultaat: no-go. Het "CI Menu" ingaan werkt niet, zowel met als zonder digitenne kaartje, en er wordt uiteraard ook niks decrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 276778 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:54:
2 maand geleden ben ik verhuisd samen met vriendin naar een appartement in de stad. Mijn vriendin had nog een oude tv, die we tijdelijk zouden gaan gebruiken. De LCD zou later wel komen. Aangezien Digitenne digitaal en goedkoop was, heb ik dit maar genomen. Heb er een voetbalkanaal bijgekocht en het was mooi beeld op die oude kleine tv.

2 maand later had ik mijn lang verwachte LCD. Alleen van digitaal was absoluut geen sprake!! Wat een drama!! Ik heb de LCD tv maar weer terug gebracht, want het zag er echt niet uit!!!
Ik neem aan dat je een externe decoder gebruikte?

Heb je die minimaal via component aangesloten? Een nog betere tip is om een CAM te halen en afhankelijk van het toestel en antenne een 5V-inserter, zodat je helemaal geen omzetting naar analoog meer hebt. Nederland 1, 2 en 3 kan je ook zonder CAM testen. Hiervoor moet je LCD natuurlijk wel een ingebouwde DVB-T tuner hebben, maar die zijn vrij standaard tegenwoordig.
Mijn vraag, heb ik dat voetbalkanaal specifiek bij digitenne afgesloten of kan ik deze ook meenemen naar Ziggo?
Nee.
Anoniem: 76570 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:27:
Ik heb een TechniCrypt CX en gebruik hem icm een volledig geupdate Samsung LE40A656. Resultaat: no-go. Het "CI Menu" ingaan werkt niet, zowel met als zonder digitenne kaartje, en er wordt uiteraard ook niks decrypt.
Voor ik dat toevoeg aan de TS: weet je zeker dat de smartcard actief is? Las niet goed, je kan het CI menu NIET in. De CAM zit ook niet omgekeerd (dan kan ie er niet helemaal in) en is niet defect?

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 16-10-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-03 20:03
Ik heb nog een werkende combinatie (zonder tweaks of dergelijke) om aan de TS toe te voegen:

Het starterskit van Digitenne (CAM Module van Conax met Smartcard) werkt prima op mijn Sony Bravia KDL-26P2530 .

Van de beeldkwaliteit had ik echter wel wat meer verwacht, zelfs van afstand (2,5 meter) zijn de artefacten die ontstaan door de (MPEG2) compressie af en toe nog storend zichtbaar. Aan het signaal ligt het niet, het zappen gaat vrij vlot en de TV geeft aan dat het signaal 'Sterk' is, wat tevens de maximale waarde is.

Heeft er nog iemand adviezen over het finetunen van de instellingen om de beeldkwaliteit iets te verbeteren?

Ik heb een erg goed analoog signaal via de kabel, dus ik kijk het even een weekje aan. Bevalt het niet dan gaat het pakket weer retour naar KPN.

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanex223
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
Mijn ontvangst is na mijn verhuizing echt slecht!!! Boven op zolder heb ik goed bereik, maar beneden in de woonkamer is het echt K.U.T.

Ik heb KPN hierover al gesproken en zei vroegen mij de hardwareversie van de samsung single tuner na te kijken. Ik gedaan. Kreeg ik als antwoord, dat mijn single tuner te oud was en een kosteloos een nieuwe opgestuurd zou krijgen.

Ik gisteren deze ontvangen, maar voor het ontvangst maakt het echt helemaal niks uit.

Nou vroeg ik mij af of ik de antenne kan koppelen aan mijn coax kabel die door het huis heen ligt en dan de antenne op zolder te zetten en het kastje beneden. Of krijg ik dan teveel signaal verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:10:
[...]

Ik neem aan dat je een externe decoder gebruikte?

Heb je die minimaal via component aangesloten? Een nog betere tip is om een CAM te halen en afhankelijk van het toestel en antenne een 5V-inserter, zodat je helemaal geen omzetting naar analoog meer hebt. Nederland 1, 2 en 3 kan je ook zonder CAM testen. Hiervoor moet je LCD natuurlijk wel een ingebouwde DVB-T tuner hebben, maar die zijn vrij standaard tegenwoordig.
Ik heb inderdaad een externe decoder! Deze zat met een scart kabel aan mijn LCD vast. Is het verschil in kwaliteit groot als ik een cam gebruik ipv een externe decoder?? En die 5V-inserter, is dat de standaard antenne of kan ik die ook apart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Anoniem: 276778 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:31:
[...]

Ik heb inderdaad een externe decoder! Deze zat met een scart kabel aan mijn LCD vast. Is het verschil in kwaliteit groot als ik een cam gebruik ipv een externe decoder?? En die 5V-inserter, is dat de standaard antenne of kan ik die ook apart kopen?
Ja het verschil is groot, ben zel ook van een externe decoder overgestapt naar het CAM pakket van digitenne, hierbij zit een adapter die zorgt voor de 5V voor de antenne. De antenne zelf is dezelfde als die geleverd werd bij de externe tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Borizz schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:04:
Heeft er nog iemand adviezen over het finetunen van de instellingen om de beeldkwaliteit iets te verbeteren?
Beeldverbeteraars, sharpen filters en dergelijke troep zoveel mogelijk uit.
Blanex223 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:16:
Nou vroeg ik mij af of ik de antenne kan koppelen aan mijn coax kabel die door het huis heen ligt en dan de antenne op zolder te zetten en het kastje beneden. Of krijg ik dan teveel signaal verlies?
Ligt die kabel met vertakkingen door het hele huis of is het één kabel?

Als het één kabel is, geen probleem. Als het kabel met vertakkingen is zou ik de antenne met een 5V inserter op zolder zetten, dan kan je op de coax door je huis meerdere decoders aansluiten. Dan wel op alle decoders 5V uitzetten.

Afhankelijk van het aantal vertakkingen moet je misschien ook nog ergens anders in huis een extra versterker plaatsen, maar da's een kwestie van uitproberen.

Verder mag je blij zijn, ik heb een harkantenne op zolder/dak nodig om überhaupt wat te ontvangen. :)
Anoniem: 276778 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:31:
[...]

5V-inserter staat in de topicstart, en ja, dat is een flink verschil.

[ Voor 57% gewijzigd door Mentalist op 17-10-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mocht ik een LCD kopen met zo'n ingebouwde tuner en ik koop er een Cam bij. Kan ik dan ook het Ziggo kaartje er in stoppen als mijn Digitenne abonnement is afgelopen? Of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 276778 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:04:
Mocht ik een LCD kopen met zo'n ingebouwde tuner en ik koop er een Cam bij. Kan ik dan ook het Ziggo kaartje er in stoppen als mijn Digitenne abonnement is afgelopen? Of kan dat niet?
Daar heb je weer een DVB-C tuner voor nodig. En een vrij dure Alphacrypt, en Ziggo gaat nog eens over op CI+ met veel onduidelijkheid er omheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo'n decoder is ook duur toch? Dus opzich maakt dat weinig uit! Maar goed... weet nu echt niet meer wat ik moet doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 276778 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:17:
Zo'n decoder is ook duur toch? Dus opzich maakt dat weinig uit! Maar goed... weet nu echt niet meer wat ik moet doen!!!
Je hebt nu geen LCD toch? Een LCD met DVB-C tuner is erg duur en heeft een onzekere toekomst, terwijl DVB-T tuners bijna standaard zijn. Haal dus een LCD met DVB-T tuner, liefst niet groter dan 32" en plug een antenne in zodat je Nederland 1, 2 en 3+regio kan bekijken. Als het bevalt kan je dan een CAM halen.

Anderen in dit topic hebben misschien tips welke LCD het beste beeld geeft, daar zal per merk vast ook nog wel verschil in zitten.

Als je groter dan 32" wilt kan je mogelijk een plasma (ook met ingebouwde DVB-T tuner) overwegen, die gaan over het algemeen volgens mij sowieso beter om met SD-materiaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 17-10-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125499

Vandaag twee ontvanger - cam combinaties getest.
Gebruik gemaakt van het KPN startpakket

Samsung LE40A557P -> werking ok
Samsung LE40A455 -> werking ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Ik kwam vanavond via google deze tegen
Afbeeldingslocatie: http://www.bisco.nl/images/uploads/conax_ci.jpg

Kende hem al via wat posts maar nog niet in een ned. webshop.

Staat er bij de product informatie het volgende :
Product Informatie
De module is geschikt voor het decoderen van Conax signalen zoals KPN van Digitenne en Scandinavische satellietzenders.

EAN-code: 5412810097654

Geschikt voor o.a. Philips LCD TV's.
Voor andere merken, kies onderstaande:
Conax voor o.a. Sony, Pioneer
Conax voor o.a. Sony Bravia, Sharp, Loewe, Toshiba
Laatste 2 waren links naar andere producten in de webshop, lijkt mij dat deze dus beter moet werken met philips lcd tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dat is de Technisat Technicrypt CX. Er staat nog maar één Philips TV in de tabel, en die werkt idd niet helemaal soepel met de SCM CAM. Testresultaten van de Technisat in Philips TV's zijn welkom. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Heb mijn conax cam verkocht. :)

Hij werkte zonder mijn eerder vermelde problemen perfect in een philips 32pfl9603. Ik kon de software benaderen, subscription status opvragen allemaal zonder problemen.
Kennis van me moet nu nog een actief versterkertje kopen en hij kan ook van digitenne genieten MET 1 zapper.

Het viel me trouwens erg tegen hoe de beeld kwaliteit was van de topfield single tuner, niet normaal.

Of een technisat cam ga kopen, denk het niet maar misschien wel eentje 2-de hands proberen te kopen.

Zou het wel willen testen eventueel als iemand zijn cam wil uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277750

is het iemand al gelukt om de encrypted kanalen van Digitenne te ontvangen op een
linux systeem? Zou het werken met de Technotrend T-1500 kaart (http://www.technotrend.tv/nl/index.php?page=t-1500)?

Deze setup is al eens besproken in een forum van nedlinux.nl: http://forum.nedlinux.nl/viewtopic.php?pid=312930 maar daar is tot nu toe niets uitgekomen.

Ik ben in contact met Technotrend, maar het is ze niet bekend of hun T-1500 kaart in
combinatie met linux werkt (voor de encrypted kanalen).

Is het mogelijk om de antenne die KPN levert (deze: http://www.kpn.com/kpn/sh...d=353685/typeofpage=77285)
aan te sluiten op de T-1500? Als de connectors passen is er dan nog een 5V inserter
nodig, of werkt de antenne ook goed als deze direct is aangesloten op de Technotrend
T-1500 kaart? Heeft iemand daar ervaring mee, bijvoorbeeld via MS media center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
LCD_viewer schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 13:43:
Heb mijn conax cam verkocht. :)

Hij werkte zonder mijn eerder vermelde problemen perfect in een philips 32pfl9603. Ik kon de software benaderen, subscription status opvragen allemaal zonder problemen.
Kennis van me moet nu nog een actief versterkertje kopen en hij kan ook van digitenne genieten MET 1 zapper.
Voor de zekerheid even afwachten tot ie echt beeld heeft, laat je het weten als hij het met antenne heeft getest? :)
Anoniem: 277750 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:56:
is het iemand al gelukt om de encrypted kanalen van Digitenne te ontvangen op een
linux systeem? Zou het werken met de Technotrend T-1500 kaart (http://www.technotrend.tv/nl/index.php?page=t-1500)?
Dat is precies de setup die ik heb. Werkt perfect.
Is het mogelijk om de antenne die KPN levert (deze: http://www.kpn.com/kpn/sh...d=353685/typeofpage=77285)
aan te sluiten op de T-1500? Als de connectors passen is er dan nog een 5V inserter
nodig, of werkt de antenne ook goed als deze direct is aangesloten op de Technotrend
Ik heb geen ervaring met die meuk van MS, maar er zit een jumper op de T-1500 om 5V op de antenne aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:07:
[...]

Je hebt nu geen LCD toch? Een LCD met DVB-C tuner is erg duur en heeft een onzekere toekomst, terwijl DVB-T tuners bijna standaard zijn. Haal dus een LCD met DVB-T tuner, liefst niet groter dan 32" en plug een antenne in zodat je Nederland 1, 2 en 3+regio kan bekijken. Als het bevalt kan je dan een CAM halen.

Anderen in dit topic hebben misschien tips welke LCD het beste beeld geeft, daar zal per merk vast ook nog wel verschil in zitten.

Als je groter dan 32" wilt kan je mogelijk een plasma (ook met ingebouwde DVB-T tuner) overwegen, die gaan over het algemeen volgens mij sowieso beter om met SD-materiaal.
Ik heb inderdaad nog geen LCD. Zijn er mensen die een Samsung 32 LE552 of een 32LG 5000 met digitenne hebben? Wat zijn jullie ervaringen?? Zijn er mensen die digitenne gebruiken in combinatie met een andere LCD tv?? Zo ja welke tv en hoe is de kwaliteit?

Ben erg benieuwd naar ervaringen van andere mensen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:25
Zijn er bij meer mensen dat het wanneer kwart over 9 s'avonds is dat ie overschakelt naar Ned3? Viel me laatst ineens op, en net weer schakelde die weer over :S

Heb een; Topfield TF 6000COK Single Tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:53:
[...]

Voor de zekerheid even afwachten tot ie echt beeld heeft, laat je het weten als hij het met antenne heeft getest? :)
Ja kan maar ik ga er vanuit dat het gaat werken, kaart en alles werd netjes gedecteeerd, ik post het wel als hij het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 276778 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:17:
[...]

Ik heb inderdaad nog geen LCD. Zijn er mensen die een Samsung 32 LE552 of een 32LG 5000 met digitenne hebben? Wat zijn jullie ervaringen?? Zijn er mensen die digitenne gebruiken in combinatie met een andere LCD tv?? Zo ja welke tv en hoe is de kwaliteit?

Ben erg benieuwd naar ervaringen van andere mensen!!
Hier is wel een ervaring van iemand met de 32LG3000: productreview: LG 32LG3000 review door Diabolical

Dat doet mij vermoeden dat Digitenne met de standaard Conax (SCM) CAM ook wel in de 32LG5000 zal werken. Wat is de meerwaarde van de 5000 t.o.v. de 3000 eigenlijk? Ik zie weinig boeiende dingen in de specs heb ik het idee, van de 3000 is niet duidelijk of die de "XD engine" heeft, maar rare filters zet ik normaal toch uit.
console schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:23:
Zijn er bij meer mensen dat het wanneer kwart over 9 s'avonds is dat ie overschakelt naar Ned3? Viel me laatst ineens op, en net weer schakelde die weer over :S

Heb een; Topfield TF 6000COK Single Tuner
IR vervuiling? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Anoniem: 277750 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:56:
Ik heb wel ervaring met Digitenne op MS media center (WMC) maar dan met een Firedtv kaart, deze heeft een geïntegreerde CI en werkt foutloos. WMC wordt niet genoemd op de Technotrent site dus dan weet ik bijna wel zeker dat de encrypted kanalen niet werken. Nou gebruik ik ook WMC niet meer omdat ik 2 kaarten heb, een FTA en die FireDTV kaart. Binnen WMC kan je niet sturen welke kaart ik gebruik. WMC heeft ook geen teletekst.
Maar er is prima andere software zoals DVB viewer die ik gebruik. Waarschijnlijk zal deze wel werken met de Technotrent.

[ Voor 8% gewijzigd door giant2000 op 20-10-2008 10:00 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:54
Het laatste weekeinde van oktober komt er weer aan en dan gaat de wintertijd weer in. Op zich geen nieuws, echter heb ik al een aantal jaren het probleem dat de tijd keurig automatisch gecorrigeerd wordt, echter worden ook al mijn geplande opnamen een uur verschoven. Op zich niet heel veel werk om weer handmatig te corrigeren, echter ben ik het weekeinde niet thuis en dus ga ik zondagavond dan wat missen. Ik heb mijn tijdsinstelling op auto staan.

Is dit een bekend probleem? Is er wat aan te doen? Persoonlijk vind ik het nogal suf. Vooral door de combi van de tijd aanpassen en dan ook de opnames aanpassen gaat het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
stelling schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:54:
Het laatste weekeinde van oktober komt er weer aan en dan gaat de wintertijd weer in. Op zich geen nieuws, echter heb ik al een aantal jaren het probleem dat de tijd keurig automatisch gecorrigeerd wordt, echter worden ook al mijn geplande opnamen een uur verschoven. Op zich niet heel veel werk om weer handmatig te corrigeren, echter ben ik het weekeinde niet thuis en dus ga ik zondagavond dan wat missen. Ik heb mijn tijdsinstelling op auto staan.

Is dit een bekend probleem? Is er wat aan te doen? Persoonlijk vind ik het nogal suf. Vooral door de combi van de tijd aanpassen en dan ook de opnames aanpassen gaat het niet goed.
De opnametijden worden wellicht relatief opgeslagen. Minder handig dan. :X

Workaround spreekt voor zich als je dit weet: alle opnames die na de ingang van de wintertijd zijn gepland nu al een uur opschuiven, zodat ze straks dan weer goedstaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er mensen die een Samsung 552 hebben in combinatie met digitenne?

- Hoe is de kwaliteit?
- Heb ik alleen een Comax cam kaart nodig of ook een power inserter?
- Heeft er iemand een link waar goede en goedkope cams te koop staan? ( Ik heb de begin pagina gezien, maar misschien zijn er mensen die hem ergens anders weg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 20:03
n00b vraag: biedt Digitenne ook HD? Ik kan er niks over vinden op de site namelijk. Zo ja: zit het bij de 7,50 per maand inbegrepen?

Zo ja: dan is dat wel een mooie deal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee, Digitenne is geen HD. Iets met beperkte bandbreedte en teveel kanalen die Nederland rijk is.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 20:03
Had al zoiets verwacht idd...bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
stelling schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:54:

Om teleurstellingen te voorkomen: begin al je opnames 1 uur eerder en laat ze een uur later doordraaien. Het is maar voor 1 weekend...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
Anoniem: 276778 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:47:
- Hoe is de kwaliteit?
- Heb ik alleen een CoNax cam kaart nodig of ook een power inserter?
- Heeft er iemand een link waar goede en goedkope cams te koop staan? ( Ik heb de begin pagina gezien, maar misschien zijn er mensen die hem ergens anders weg hebben.
Kwaliteit wordt uitvoerig besproken in dit topic en de TS. De meerderheid van de personen vindt de kwaliteit goed tot een beeldgrootte van 32".

De goedkoopste oplossing voor Digitenne met CAM is om het startpakket te kopen via KPN of Primafoon, je krijgt het aankoopbedrag van €90,- terug als je het abonnement neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Nou jongens de update:

Maatje van me probeerde de conax module met smartcard erin en had op advies een antenne versterkertje gekocht.
Hij sluit de hele boel aan en zoekt zenders, prima beeld en de conax V4.0 module werkt perfect met de 32pfl9603.
Gaat hij daarna even de bedrading "wegwerken" trok hij het adaptertje van het versterkertje eruit en de TV bleeft gewoon netjes beeld geven.

Argwanend heb ik even een andere antenne aan mijn philips gehangen en ja hoor geen probleem zonder antenne versterker.... raar, hoe kan dat nou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Checkeys schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:01:
[...]

Kwaliteit wordt uitvoerig besproken in dit topic en de TS. De meerderheid van de personen vindt de kwaliteit goed tot een beeldgrootte van 32".

De goedkoopste oplossing voor Digitenne met CAM is om het startpakket te kopen via KPN of Primafoon, je krijgt het aankoopbedrag van €90,- terug als je het abonnement neemt.
Voor alle duidelijkheid, ik ben al in het bezit van digitenne! Heb dus al een antenne en smartcard. Heb ik dan alleen een CAM nodig of nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
LCD_viewer schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:33:
Nou jongens de update:

Maatje van me probeerde de conax module met smartcard erin en had op advies een antenne versterkertje gekocht.
Hij sluit de hele boel aan en zoekt zenders, prima beeld en de conax V4.0 module werkt perfect met de 32pfl9603.
Gaat hij daarna even de bedrading "wegwerken" trok hij het adaptertje van het versterkertje eruit en de TV bleeft gewoon netjes beeld geven.

Argwanend heb ik even een andere antenne aan mijn philips gehangen en ja hoor geen probleem zonder antenne versterker.... raar, hoe kan dat nou ?
Digitale techniek... enen en nullen, beeld of geen beeld, dat is de kwestie. :*)
Ik weet niet of je kwaliteit ook kan zien, bij tuners zie je vaak bij het zappen een balkje in beeld die de ontvangst aangeeft. Bij 60% ontvangst heb je nog net zo'n geod beeld als 100%.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
Anoniem: 276778 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:21:
[...]

Voor alle duidelijkheid, ik ben al in het bezit van digitenne! Heb dus al een antenne en smartcard. Heb ik dan alleen een CAM nodig of nog meer?
Bij de CAM set van digitenne zit ook een "power inserter" een adapter die zorgt dat de antenne 5V krijgt.
Het werkt bij mij ook zonder de "power inserter', maar op plaatsen waar het bereik minder is zal de kwaliteit van je beeld misschien wat afnemen.

Zelf heb ik het abonnement dat ik had met de huurtuner opgezegd (dit kon voor 1 oktober i.v.m. de tariefswijziging) en vervolgens een CAM pakket gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:38

erikver

Ik zeg...

Ik heb de Samsung SMT-1000T receiver en wil deze via component aansluiten op mijn Denon AVR-1508. Ik heb hiervoor een SCART naar component kabel gekocht. Maar ik krijg geen beeld. In het menu van de digitenne receiver kan ik kiezen tussen RGB en CVBS. Met beide keuzes krijg ik geen beeld via component. Ook als ik de digitenne receiver rechtstreeks aansluit op mijn tv, Samsung LE26R81B, krijg ik ook geen beeld.
Kan deze digitenne receiver niet via component aangesloten worden of doe ik toch ergens iets verkeerd?

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
erikver schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:48:
Ik heb de Samsung SMT-1000T receiver en wil deze via component aansluiten op mijn Denon AVR-1508. Ik heb hiervoor een SCART naar component kabel gekocht. Maar ik krijg geen beeld. In het menu van de digitenne receiver kan ik kiezen tussen RGB en CVBS. Met beide keuzes krijg ik geen beeld via component. Ook als ik de digitenne receiver rechtstreeks aansluit op mijn tv, Samsung LE26R81B, krijg ik ook geen beeld.
Kan deze digitenne receiver niet via component aangesloten worden of doe ik toch ergens iets verkeerd?
Niet opgeven, dit moet gewoon kunnen. Ik heb het ook zo, zei het naar een Harman Kardon AVR.
Heb je wel het menu in beeld? Dan zou er iets met je ontvangst zijn.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
erikver schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:48:
Je kan volgens mij een uitgangstype specificeren, ik heb mijn pvr tuner (topfield) via s-vhs aangesloten zodat me tv niet omspringt naar het signaal als er een opname start oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2024
Iemand enig idee of er ook losse tuners (DVB-T) voor TV's bestaan en dan bedoel ik geen kastje, maar een interne voor in de TV. Mijn TV, een Toshiba Regza 42x 3030D heeft er een plekkie voor gereserveerd. Blijkbaar is deze TV ook met DVB-T te krijgen. In de mijne zit er dus geen. Zou wel fijn zijn als dat inderdaad gewoon een soort van instekkkaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Bleef het lampje op de antenne wel branden?

Ja: dan geeft je TV 5V.
Nee: dan zit je in een gebied met een belachelijk sterk signaal.
Checkeys schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:26:
[...]

Bij de CAM set van digitenne zit ook een "power inserter" een adapter die zorgt dat de antenne 5V krijgt.
Het werkt bij mij ook zonder de "power inserter', maar op plaatsen waar het bereik minder is zal de kwaliteit van je beeld misschien wat afnemen.
Kan niet, het is digitaal. Alleen de signaalkwaliteit kan afnemen, de beeldkwaliteit blijft gelijk.
MrX_Cuci schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:19:
Iemand enig idee of er ook losse tuners (DVB-T) voor TV's bestaan en dan bedoel ik geen kastje, maar een interne voor in de TV. Mijn TV, een Toshiba Regza 42x 3030D heeft er een plekkie voor gereserveerd. Blijkbaar is deze TV ook met DVB-T te krijgen. In de mijne zit er dus geen. Zou wel fijn zijn als dat inderdaad gewoon een soort van instekkkaart is.
Daar moet je Toshiba voor contacteren denk ik. Als ze er niet zomaar eentje los aan je willen verkopen zou je kunnen zeggen dat je je tuner (die je niet hebt) door eigen schuld hebt stukgemaakt. :P Maar zoiets direct bij Toshiba bestellen is vast niet goedkoop. Ik kan er zo geen los te koop vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 23-10-2008 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:00
MrX_Cuci schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:19:
Deze moet haast geleverd zijn met DVB-T tuner hier de specs,

Stereo LCD-TV, Toshiba, »42X3030D«
Bestelnummer: 107 cm (42 inch) LCD-TV in 16:9 bioscoopformaat. HD-ready. Met ingebouwde DVB-T-tuner. SRS WOW Surround-Sound. 2 x 20 W muziekvermogen. Beeldoptimalisering door Progressive Scan, Pixel PROcessing III en digitale kamfilter. Top-teletekst met geheugen voor 500 pagina’s. Tekst-in-picture-functie. Autom. zenders zoeken. Kinderslot. Stilstaand beeld. Helderheid 500 CD/m2. Contrastverhouding 6000:1. Full HD-resolutie 1920 x 1080 pixels. Reactietijd 8 ms. Kijkhoek 178°. Kleur pianozwarte lak. Aansluitingen: 2 x Scart. 2 x HDMI. Componenten. Audio-in. Pc. Audio-uit. Hoofdtelefoon (aansluitingen opzij). Afm. (bxdxh): 102,7x12,2 (m. voet 33,5)x67,3 (m. voet 72,4) cm. Gewicht 22,4 kg.

Hang maar een geschikte DVB-T antenne aan de kabelingang en ga scannen, er zit geen ci module in die zou je er los bij moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-04 20:37
Nou jongens de update:

Bedoel je een echte antenne signaal versterker of gewoon een powerinserter?
Ik heb dezelfde tv en mijn beeld is gewoon zo zwart als roet als ik een antenne (zowel een binnen, als buiten antenne geprobeerd) aansluit. Alleen als ik via een spliter een externe tuner op de antenne aansluit en aanzet (en dus 5 volt aan de antenne levert, ik moet nog een losse power inserter egens halen) krijg ik netjes beeld.

Dus dit verhaal klinkt een beetje vreemd... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Verhaal is mij net zo vreemd maar toch kan mijn TV werken met een antenne zonder power-inserter, dat is de juiste benaming.

Ik geloofde die kennis van me ook niet dus heb mijn "gratis" buitenantenne er even bij gepakt incl de 10m snoer. Erin geprikt zonder powerinsert en zelfs een "goed" signaal volgens het systeem menu van philips.

Erg raar maar waar. :P Verders heb ik ook een splitter om mijn pvr en tv op dezelfde antenne aan te sluiten, kennis van mij gebruikt geen pvr.

@ Weird_nerd: Sterk signaal zou kunnen ik kijk uit op de lopik mast, zo'n 20 km weg en kennis van me woont vlakbij loosdrecht, dus dat is een mast vanaf hilversum geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Brandt ook het lampje op de antennes als de tv aan staat?

Ik heb trouwens nog wel een vraag over die power inserters. Zijn die "slim" dat ze alleen stroom leveren als ze merken dat een tv aan staat en signaal vraagt, of leveren ze 24/7 stroom aan de antenne, en wat is het stroomverbruik dan wel niet? Want een decoder geeft alleen stroom als het aan staat... Lijkt me anders nogal een energieverspiller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
KarlMarX schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:20:
Brandt ook het lampje op de antennes als de tv aan staat?

Ik heb trouwens nog wel een vraag over die power inserters. Zijn die "slim" dat ze alleen stroom leveren als ze merken dat een tv aan staat en signaal vraagt, of leveren ze 24/7 stroom aan de antenne, en wat is het stroomverbruik dan wel niet? Want een decoder geeft alleen stroom als het aan staat... Lijkt me anders nogal een energieverspiller...
Nee ik zie geen lampje op de "buitenantenne omdat deze er niet opzit. De binnenantenne zit helemaal in mijn kast met de bedrading, geen zin om die er even uit te halen.

Die powerinserters, tja ze zijn niet slim bij mijn konig inserter wordt een los adaptertje geleverd die gewoon constant verbruikt.
Daarom heb ik alle stekkers van mijn tv setup via een contactdoos met schakelaar aangesloten. Ben ik een dag of langer weg en heb ik geen opnames geprogrammeerd dan gaat alles uit.

Morgen even een opname plannen omdat winter-tijd verhaal te testen, ben benieuwd of mijn topfield de opnames verstoort. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:38

erikver

Ik zeg...

giant2000 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:03:
[...]

Niet opgeven, dit moet gewoon kunnen. Ik heb het ook zo, zei het naar een Harman Kardon AVR.
Heb je wel het menu in beeld? Dan zou er iets met je ontvangst zijn.
Ik heb net de digitenne receiver rechtstreeks aangesloten op de televisie. Als ik deze dan op RGB zet dan geeft de televisie de melding ´Mode not supported´, met CVBS krijg ik helemaal geen beeld. Het probleem zit dus bij de televisie. Ik denk dat hier dan maar bij ophoudt, of ik moet een nieuwe televisie kopen :P

[ Voor 35% gewijzigd door erikver op 24-10-2008 12:37 . Reden: ff wat getest.. ]

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
LCD_viewer schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:43:
[...]

Nee ik zie geen lampje op de "buitenantenne omdat deze er niet opzit. De binnenantenne zit helemaal in mijn kast met de bedrading, geen zin om die er even uit te halen.

Die powerinserters, tja ze zijn niet slim bij mijn konig inserter wordt een los adaptertje geleverd die gewoon constant verbruikt.
Daarom heb ik alle stekkers van mijn tv setup via een contactdoos met schakelaar aangesloten. Ben ik een dag of langer weg en heb ik geen opnames geprogrammeerd dan gaat alles uit.

Morgen even een opname plannen omdat winter-tijd verhaal te testen, ben benieuwd of mijn topfield de opnames verstoort. :X
Heb je gewoon de standaard buitenantenne van KPN? Die van mij heeft wel een heel klein lampje onderop.

Weet iemand wat ongeveer het verbruik van die powerinserter zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
KarlMarX schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:20:
24/7. De meeste antennes gebruiken zo'n 30mA, 5V*30mA is zo'n 0,15VA. Dat komt op grofweg 0,15 watt. Dan heb je nog je niet-zo-efficiënte adapter, om 0,15 watt te leveren zou minder dan 1 watt nodig moeten zijn maar volgens mijn verbruiksmeter, die niet helemaal betrouwbaar is omdat het een ding van 13 euro is, meet ik tussen de 1 en 2 watt of 2 tot 3 watt met een andere antenne. Maar mijn meter is niet betrouwbaar en kan geen kommagetallen laten zien, dus de vraag is in hoeverre dit klopt.

Hoe dan ook, bij 3 watt kost dat je afhankelijk van je leverancier en contract zo'n €5,70 per jaar.

Een tip is om een master-slave stekkerdoos te halen, de Lidl had ze pas voor €9,99. De stekkerdoos zelf gebruikt ook zo'n 2 watt, maar als je er de powerinserter, DVD-speler, gameconsole en andere zooi instopt kan je wel wat besparen. Als je de slave-contacten met 8 watt aan standby apparatuur vult verdien je hem in ongeveer een jaar terug. Hoe meer je erin stopt, hoe sneller hij zich kan terugverdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:13:
[...]

24/7. De meeste antennes gebruiken zo'n 30mA, 5V*30mA is zo'n 0,15VA. Dat komt op grofweg 0,15 watt. Dan heb je nog je niet-zo-efficiënte adapter, om 0,15 watt te leveren zou minder dan 1 watt nodig moeten zijn maar volgens mijn verbruiksmeter, die niet helemaal betrouwbaar is omdat het een ding van 13 euro is, meet ik tussen de 1 en 2 watt of 2 tot 3 watt met een andere antenne. Maar mijn meter is niet betrouwbaar en kan geen kommagetallen laten zien, dus de vraag is in hoeverre dit klopt.

Hoe dan ook, bij 3 watt kost dat je afhankelijk van je leverancier en contract zo'n €5,70 per jaar.

Een tip is om een master-slave stekkerdoos te halen, de Lidl had ze pas voor €9,99. De stekkerdoos zelf gebruikt ook zo'n 2 watt, maar als je er de powerinserter, DVD-speler, gameconsole en andere zooi instopt kan je wel wat besparen. Als je de slave-contacten met 8 watt aan standby apparatuur vult verdien je hem in ongeveer een jaar terug. Hoe meer je erin stopt, hoe sneller hij zich kan terugverdienen.
Nog beter http://www.energiebespaar...entServlet/standbykiller/ die neemt maar 0,3 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-03 20:03
LCD_viewer schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:05:
Verhaal is mij net zo vreemd maar toch kan mijn TV werken met een antenne zonder power-inserter, dat is de juiste benaming.

Ik geloofde die kennis van me ook niet dus heb mijn "gratis" buitenantenne er even bij gepakt incl de 10m snoer. Erin geprikt zonder powerinsert en zelfs een "goed" signaal volgens het systeem menu van philips.
Ik heb hetzelfde ervaren (digitenne gebied loon op zand). Zelfs als ik de binnenantenne voor het raam zet zonder versterker is de ontvangst prima, mijn sony tv geeft dan ook signaalsterkte 'Sterk' aan. Het enige probleem dat ik daarmee had is dat het beeld ging storen als ik in de huiskamer rondloop, dus heb ik er uiteindelijk toch voor gekozen om de power inserter aan te sluiten. Maar met een buitenantenne zou dit niet nodig zijn denk ik.

Ik zit trouwens wel op de 4e (en bovenste) verdieping van een appartementencomplex dus er zijn ook minder obstakels die het signaal kunnen verstoren dan in een normaal huis.

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Een moderne TV gebruikt <1watt in standby, waarmee je totaal samen met master-slave op minder dan 3 watt komt. Dat is €5,70/jaar.

Die oplossing is inderdaad nog zuiniger, maar kost inclusief verzendkosten €28. Dat is €18 meer dan de master-slave stekkerdoos van de Lidl.

Dat ding heeft dus meer dan 3 jaar nodig om zichzelf terug te verdienen. Minimaal, want er zijn genoeg TV's die ruim onder de 1 watt zitten in standby (en de meeste mensen kijken meer dan 0 uur TV per jaar). Als je minder in het voordeel van die standbykiller gaat rekenen kan je zomaar op 5+ jaar uitkomen..

Als je daar toch al ging bestellen zal ie zich iets sneller terugverdienen, dat wel. Hij kan wel irritant zijn als je TV nadat je de stekker erin steekt niet vanzelf aangaat, want dan moet je je TV 2x aanzetten iedere keer.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 25-10-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik heb nog een vraagje over het updaten van decoders/CAM's.

Bij mijn single tuner kreeg ik af en toe de melding dat er een nieuwere firmware beschikbaar was. Hoe werkt dat met CAM's? Kunnen die ook (automatisch) worden geupdate? Zo niet, verouderen ze dan niet en loop je dan geen mogelijke verbeteringen mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278586

Ik heb zojuist een Samsung LE40A557P2F gekocht en een conax cam besteld. Kan ik nu de standaard KPN Digitenne binnen antenne gebruiken op het toestel of moet er nog iets aan signaalversterking worden gedaan?
Ik ben trouwens wel erg nieuwsgierig hoe dit gaat bevallen allemaal, qua bedieningsgemak en evt. toegenomen beeldkwaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwacht er niet al teveel van. Zoals al vaak op het forum aangegeven valt de beeldkwaliteit zwaar tegen. Ik had een 32inch, maar ik vond de kwaliteit echt drama. (Dit was niet met een Conax Cam) Dus ik hoop dat het jou niet zal tegen vallen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Met de ingebouwde tuner (en dan alleen de publieke zenders, aangezien ik nog geen CAM heb) vind ik het beeld op mijn Philips 32pfl9603 zeer behoorlijk, zelfs wel mooi eigenlijk.
Dan is UPC digitaal (heb ik ook op proef) niet mooier. Alleen bij snelle beelden (voetbal) is het niet zo best, maar analoog en upc digitaal eigenlijk ook niet zo. Alleen met een echt HD signaal zal voetbal goed genoeg worden denk ik.
Maar de kwaliteit van de tv maakt ook erg uit. Mijn Philips heeft een soort MPEG artifact onderdrukkings iets en dat lijkt redelijk goed te werken. Beeld is beter dan met een losse tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
KarlMarX schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:55:
Ik heb nog een vraagje over het updaten van decoders/CAM's.

Bij mijn single tuner kreeg ik af en toe de melding dat er een nieuwere firmware beschikbaar was. Hoe werkt dat met CAM's? Kunnen die ook (automatisch) worden geupdate? Zo niet, verouderen ze dan niet en loop je dan geen mogelijke verbeteringen mis?
CAM's zijn vaak ook te updaten. Van de Technisat Technicrypt CX weet ik iig dat hij via de satelliet is te updaten. Maar updates zijn niet altijd nodig, aangezien een CAM veel minder hoeft te doen dan een complete ontvanger.
Anoniem: 278586 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:48:
Ik heb zojuist een Samsung LE40A557P2F gekocht en een conax cam besteld. Kan ik nu de standaard KPN Digitenne binnen antenne gebruiken op het toestel of moet er nog iets aan signaalversterking worden gedaan?
Ik ben trouwens wel erg nieuwsgierig hoe dit gaat bevallen allemaal, qua bedieningsgemak en evt. toegenomen beeldkwaliteit..
Hangt er vanaf of je TV 5V kan leveren, zoek maar even in de topicstart naar 5V inserter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Nou die "bug" dat de topfield pvr bij het terugzetten van de zomertijd naar wintertijd dat deze de geprogrammeerde programma's ook verplaatst is bij deze uit de wereld. Ik heb niet gecontstateerd dat mijn pvr opeens een uur eerder of later ging opnemen maar hij hield netjes de instelling aan.
Zo hoort dat!

@standbykiller discussies: er zijn stekkerdozen met minder intelligentie voor 2,49 te koop bij veel winkels, ik gooi het meeste al s'avonds en zeker met vakanties of daagjes weg, gewoon allemaal uit.
Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:10:
[...]

Las niet goed, je kan het CI menu NIET in. De CAM zit ook niet omgekeerd (dan kan ie er niet helemaal in) en is niet defect?
Defect kan ik niet bevestigen, aangezien ik geen andere tv's heb om het in te testen. Omgekeerd heb ik in 53 volgordes geprobeerd, maar er was uiteindelijk maar één logische, en dat werkte niet. Ik zie dat je hem toevoegd hebt aan de TS: mooi :).

Als ik naar de lijst in de TS kijk lijkt de SCM kaart me de veiligste keuze nu. Helaas staat deze niet in de oude en vertrouwde pricewatch.
edit:
Deze toch maar besteld :).

Overigens, zojuist boeiend gediscussieerd met geluisterd naar een verkoper (tegen sluitingstijd, en achteraf gezien stom natuurlijk om de verkoper uit te kiezen die belast was met het uitzetten van alle tv's) van de BBC Enschede:
< "Verkopen jullie CAM's voor Digitenne?"
> "Digitenne? Ik zou er niet aan beginnen, gewoon echt niet doen"
< "H.."
> "Het is echt slechter dan gewone kabel, en ze zeggen dat het digitaal is, maar dat is het helemaal niet! Wat voor tv heb je?"
< "Samsung 40 inch"
> "Dan er helemaal niet aan beginnen. Digitenne werkt maar tot 32 inch"
< "Nederland 1, 2, 3 werkt bij nu best prima via Digitenne"
> "Oh, oke, nou, ik heb wel Digitenne startersset a 90 euro"
< "Dat is me teveel geld, CAMs kosten online maar de helft. Bovendien heb ik al een passieve antenne"
> "Aha! Maar dat gaat dus mooi niet werken met de commerciele kanalen! Ze verkopen het niet voor niks met actieve antenne. Je móét per se een actieve antenne hebben als je de commerciele kanalen wilt ontvangen!"
< "Waarom? Het is toch gewoon een digitaal signaal? Dan maakt het..."
> "Dat zeggen ze je maar, het is helemaal niet digitaal!"

@hieronder: mijn ontvangstkwaliteit staat op 70-80% met een passieve antenne, en de bit errors komen pas boven de 0% als het signaal onder de 25% zakt.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 76570 op 27-10-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 76570 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:20:
< "Waarom? Het is toch gewoon een digitaal signaal? Dan maakt het..."
Dat is ook wat te kort door de bocht. De publieke zenders worden met hogere bitrate en betere foutcorrectie uitgezonden. Je kunt er niet zondermeer op rekenen dat je bij de commerciele zenders dezelfde ontvangstkwaliteit hebt als bij de publieke zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
asmi schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:16:
[...]

Dat is ook wat te kort door de bocht. De publieke zenders worden met hogere bitrate en betere foutcorrectie uitgezonden. Je kunt er niet zondermeer op rekenen dat je bij de commerciele zenders dezelfde ontvangstkwaliteit hebt als bij de publieke zenders.
Het blijft bullshit. Mijn passieve hark trekt die actieve antennes van KPN er met het grootste gemak uit.

Het klopt wel dat bouquet 3 en 4 een FEC van 2/3 hebben en 1 (publiek) en 2 (RTL/SBS) een FEC van 1/2. Maar als een zendmast in de buurt staat heb je vaak sowieso een dijk van een signaal, al prop je een paperclip in je antenneingang in plaats van een echte antenne..

[ Voor 22% gewijzigd door Mentalist op 27-10-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:04:
[...]

Het blijft bullshit. Mijn passieve hark trekt die actieve antennes van KPN er met het grootste gemak uit.

Het klopt wel dat bouquet 3 en 4 een FEC van 2/3 hebben en 1 (publiek) en 2 (RTL/SBS) een FEC van 1/2. Maar als een zendmast in de buurt staat heb je vaak sowieso een dijk van een signaal, al prop je een paperclip in je antenneingang in plaats van een echte antenne..
In Enschede staat de mast ook aan de rand van de stad, signaal komt hier perfect binnen.

Wat me gisteren bij 'Op zoek naar Joseph' trouwens opviel was dat het beeld lelijk was. Ik zag regelmatig artifacts. En het lag niet aan het signaal, dat was echt prima, het is me ook nog nooit eerder opgevallen.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Laatst online: 29-04 22:49
Wat ik mij afvraag is of het een verbetering zou zijn om digitenne aan te vragen inplaats van gewone kabeltv.
Ik heb een Panasonic TX26-lx70f; hier zit dus geen digitale tuner in.

Mijn dvd speler heb ik juist op component aangesloten zodat ik scart niet hoef te gebruiken. Had begrepen dat het apparaat dat bij digitenne zit op scart moet?

[ Voor 1% gewijzigd door Amdk6II op 27-10-2008 21:52 . Reden: stukje van typenr vergeten :O ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Amdk6II schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:44:
Wat ik mij afvraag is of het een verbetering zou zijn om digitenne aan te vragen inplaats van gewone kabeltv.
Ik heb een Panasonic TX26-lx70f; hier zit dus geen digitale tuner in.

Mijn dvd speler heb ik juist op component aangesloten zodat ik scart niet hoef te gebruiken. Had begrepen dat het apparaat dat bij digitenne zit op scart moet?
Je hebt er ook die op component kunnen. Mijn Vantage x221TSCI bijvoorbeeld is nu aangesloten via component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
W3ird_N3rd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:42:
[...]

Je hebt er ook die op component kunnen. Mijn Vantage x221TSCI bijvoorbeeld is nu aangesloten via component.
Hmm dat zal wel niet meegeleverd worden door KPN, ik zie dat bovenstaand apparaat pakweg een euro of 160 kost? Ga je er veel op vooruit als je vergelijkt met je standaard digitenne box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Aiolos schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:26:
[...]
Wat me gisteren bij 'Op zoek naar Joseph' trouwens opviel was dat het beeld lelijk was. Ik zag regelmatig artifacts. En het lag niet aan het signaal, dat was echt prima, het is me ook nog nooit eerder opgevallen.
inkoppertje: Het lag aan Joseph _O-

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Amdk6II schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:43:
[...]

Hmm dat zal wel niet meegeleverd worden door KPN, ik zie dat bovenstaand apparaat pakweg een euro of 160 kost? Ga je er veel op vooruit als je vergelijkt met je standaard digitenne box?
Geen idee, ik heb geen "standaard Digitenne box". Maar ik dacht dat de Topfield single tuner ook met component is aan te sluiten, maar voor de zekerheid zou je dat aan iemand moeten vragen die zo'n ding heeft. Moet je wel zelf een SCART-component kabel kopen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278831

Hallo,

Ik ga verhuizen en ben aan het kijken voor nieuwe tv.

Ik gebruik alleen voor gewoon tv kijken [NL] en DVD.Dus geen games en bleuray.
Nu ga ik op ongeveer 5km van een digitenne mast wonen [Oegstgeest] dus had ik zelf gedacht om digitenne te nemen.
De tv komt vlakbij een grote schuif pui te staan dus waarschijnlijk wel last van zon/spiegeling etc.
Ik dacht zelf aan een 32 inch met interne DVB-T
De philips 7403D of sony 32 E Vof W model.

De philips is 100hz hd-ready [is goed in anti reflectie volgens KK]
De sony is E of W is full HD maar geen 100hz.[wel witte uitvoering wat ik wel leuk vind]
De sony V4500 hd ready.
Wat is nu beter voor Digitenne?
Ik ga natuurlijk ook zelf in winkels kijken maar welke geeft volgens jullie het beste plaatje.

En met de zendmast zo dichtbij heb ik dan een buitenantenne nodig?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn binnen-antenne straalt ook op de Oegstgeest mast, ik zit ongeveer 8km van de mast af en ontvang alle beschikbare zenders zonder problemen, blokken of onderbreking. een buiten-antenne heb je dus niet nodig. Zelf kijk ik op een 40inch samsung met een SCM Conax 4.00e. Dit is voor mij acceptabel, zeker omdat ik op een metertje of 3 afstand zit en ik zeker niet zit te wachten op Ziggo of een schotel in mijn achtertuin. De meningen over de kwaliteit van Digitenne via LCD/Plasma lopen uiteen, ik adviseer je om een cam module of tuner te lenen (of een maand gratis proberen via KPN) en zelf te oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 13:11
Ook ik kan beamen dat het zelfs met een passieve binnenantenne zonder problemen werkt in Oegstgeest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 278831 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:31:
En met de zendmast zo dichtbij heb ik dan een buitenantenne nodig?
Waarschijnlijk niet, maar dat hangt ook af van het soort huis. Als je muren van gewapend beton, dubbel glas en stalen deuren hebt heb je zelfs op 1 kilometer van de mast nog een buitenantenne nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:45:
[...]

Waarschijnlijk niet, maar dat hangt ook af van het soort huis. Als je muren van gewapend beton, dubbel glas en stalen deuren hebt heb je zelfs op 1 kilometer van de mast nog een buitenantenne nodig. ;)
Stalen deuren en gewapend beton... dan zit je denk ik in Jeugdgevangenis Teylingereind in Oegstgeest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
@Weird_nerd: Alpha crypt cam werkt ook perfect in mijn philips 32pfl9632.

En ja dat is een duurdere cam. Software versie 3.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
giant2000 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:56:
[...]

inkoppertje: Het lag aan Joseph _O-
Dat moet haast wel, ik heb het tot nu toe nog niet weer gezien. Kwaliteit van beeld en programma zullen wel samenhangen en daarom kunnen de commerciële zenders ook meer kanalen kwijt in een bouquet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:13:
[...]

Geen idee, ik heb geen "standaard Digitenne box". Maar ik dacht dat de Topfield single tuner ook met component is aan te sluiten, maar voor de zekerheid zou je dat aan iemand moeten vragen die zo'n ding heeft. Moet je wel zelf een SCART-component kabel kopen waarschijnlijk.
De Topfield-PVR kan in ieder geval component geven over SCART. Verloopkabel heb ik al voor 4 euro gezien op internet (elektronica-online.nl). Het zou heel goed kunnen dat de Topfield Single Tuner dit ook kan. Overigens vind ik het beeld met RGB-SCART nog altijd het mooist. En die kan ik dan ook doorlussen via mijn dvd-recorder (die RGB kan opnemen.). Handig voor opnames die ik wil bewaren (ik heb maar een 80GB HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Aiolos schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:01:
[...]

Dat moet haast wel, ik heb het tot nu toe nog niet weer gezien. Kwaliteit van beeld en programma zullen wel samenhangen en daarom kunnen de commerciële zenders ook meer kanalen kwijt in een bouquet.
Haha, heerlijk zo'n complottheorie...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maakt het voor de beeldkwaliteit iets uit of ik een;
Hd ready tv neem met of zonder 100hz,
Of een full HD toestel met of zonder 100hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Anoniem: 278831 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:17:
Is er nog een verband met Digitenne of gaat het gewoon over de tv zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Hageneis schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:43:
[...]

De Topfield-PVR kan in ieder geval component geven over SCART. Verloopkabel heb ik al voor 4 euro gezien op internet (elektronica-online.nl). Het zou heel goed kunnen dat de Topfield Single Tuner dit ook kan. Overigens vind ik het beeld met RGB-SCART nog altijd het mooist. En die kan ik dan ook doorlussen via mijn dvd-recorder (die RGB kan opnemen.). Handig voor opnames die ik wil bewaren (ik heb maar een 80GB HD).
Ah wist niet dat zoiets bestond! Blijkt dus idd te bestaan en te werken als component over scart ondersteund word.
Ik bedenk me alleen net dat mijn component al in gebruik is door de dvd speler.
Wellicht koop ik wel een losse scart kabel bij de Hema (daar hebben ze aardig goeie voor niet teveel geld)
DVI zal er zeker ook niet op zitten. :P

Hoera voor 4 weken uitproberen, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jelle. schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:41:
[...]

Is er nog een verband met Digitenne of gaat het gewoon over de tv zelf?
Inderdaad tv in combinatie met digitenne.
En gebruik alleen voor gewoon tv en DVD kijken.
Het is zonde als ik meer moet betalen voor opties [HD/100hz] en die dan geen beter beeld opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 278831 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:17:
Jahoor, een full HD met 100Hz geeft het beste beeld, een HD ready zonder 100Hz het slechtste.
De bitrate van Digitenne is een stuk lager dan digitale kabel of sateliet: je zal meer blokjes zien bij veel beeldinformatie (bijvoorbeeld stromend water). Wat dat betreft is voor Digitenne full HD vrij nutteloos. Een 100Hz beeld geeft een rustiger beeld omdat de beeldlijnen dubbel worden opgebouwd. Ik zou gaan voor een HD ready met 100Hz.
De kwaliteit is helaas ook erg afhankelijk van het merk, kwestie van uitproberen. Mocht je nog een overjarige beeldbuis tegenkomen: deze is voor Digitenne het beste.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
giant2000 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:56:
[...]

Sorry dat ik zo'n mierenneuker, pietlut of muggenzifter ben, maar "me" is een persoonlijk voornaamwoord dat je steeds gebruikt als bezittelijk voornaamwoord. Zou je het erg vinden dit in het vervolg te willen vervangen door "mijn"? :Z
Erger ik me ook groen en geel aan. De Nederlandse taal gaat finaal naar de klote, kan ik je zeggen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
@W3ird_N3rd

Aanvulling starttopic:
Aan de lijst kan worden toegevoegd:
PC kaart -> Digital Everywhere DVB-T FloppyDTV met SCM Conax 4.00e: OK

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samsung LE40A656 icm SCM Conax 4.00 CAM werkt :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 16:39
Anoniem: 76570 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:15:
Samsung LE40A656 icm SCM Conax 4.00 CAM werkt :)!
1/2/3/ zijn hogere kwaliteit over het algemeen, hoe zijn de andere zenders?
Beetje om aan te zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-05 10:20
giant2000 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:45:
@W3ird_N3rd

Aanvulling starttopic:
Aan de lijst kan worden toegevoegd:
PC kaart -> Digital Everywhere DVB-T FloppyDTV met SCM Conax 4.00e: OK
Is het hiervoor nog nodig om een powerinserter te gebruiken? Misschien ook iets voor in de startpost per oplossing of dit nodig is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandread schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:29:
[...]

1/2/3/ zijn hogere kwaliteit over het algemeen, hoe zijn de andere zenders?
Beetje om aan te zien? :)
Beeldkwaliteit is prima, zaptijd is alleen vrij hoog - gelukkig hoef je niet echt rond te zappen als je de EPG gebruikt. Overigens gebruik ik een passieve antenne, en de serie TMF/MTV kanalen ontvang ik niet (maar daar mis ik ook niks aan ;-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Staip schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 10:54:
[...]

Is het hiervoor nog nodig om een powerinserter te gebruiken? Misschien ook iets voor in de startpost per oplossing of dit nodig is of niet?
Da's wel een leuk idee ja, want ook bij TV's verschilt dat per TV. :)

Kijk eens naar de startpost. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 20:56

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Nou heb ik ook digitenne aangeschaft, eerder dat ik het werkend fatsoenlijk op mijn Samsung 32 inch LCD kreeg was ik wel even zoet, vooral die verhoudingen 16:9 en 4:9 had ze zowel op de tv en de digitenne decoder van KPN ingesteld op 16:9 helemaal vertekend beeld. Maja nu heb ik iets gedaan en het werkt :D

Maar ik heb dus een Harman en Kardon receiver/versterker, en wilde graag ook mijn radio daaraan aansluiten, alleen zit er dus 2x male aansluiting op, dus moet ik even een kabel kopen met 2x female. Maar mijn vraag is nu, kan ik dan alleen via de receiver luisteren en daarin ook de zender programmeren?

Via de televisie doet het ook gewoon perfect, nadeel is alleen dat ik het niet via optisch heb aangesloten omdat de PS 3 en DVD speler daarop opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Aight! schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:35:
Maar ik heb dus een Harman en Kardon receiver/versterker, en wilde graag ook mijn radio daaraan aansluiten, alleen zit er dus 2x male aansluiting op, dus moet ik even een kabel kopen met 2x female. Maar mijn vraag is nu, kan ik dan alleen via de receiver luisteren en daarin ook de zender programmeren?
Wat voor aansluiting op welk apparaat? Ik kan het niet meer volgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 01-11-2008 12:52 ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.