Canon EOS 5D MkII

Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drikus weet dat hij te weinig geld heeft en is nu al jaloers op addictive:$
superding!
addictive schreef op woensdag 17 september 2008 @ 07:08:
Niets wereldschokkends, of in ieder geval niets waarover geen geruchten rondgingen :)

Wat ik vooral erg mooi vind... de prijs! * addictive weet wat de opvolger van z'n 20D gaat zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Joarie schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:23:
Ah, inmiddels ook al van de site afgehaald. Gaat blijkbaar toch snel te werk dat tippen.
Idd...deze aanbieder had blijkbaar ook geen verstand van zaken gezien het feit hoe alle merken (Hola) en types benoemd werden. :P

Ik hoop ook dat mensen hier niet in trappen....maar ja, niet iedereen wordt hierdoor getriggerd.
Ik heb zelf ook even getipt. Als velen dat tegelijk doen gaat ie er zo af, krijgen ze daar ook even en seintje.

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 16-05-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Joarie schreef op zondag 16 mei 2010 @ 15:07:
Iemand hier die een fototas is kwijtgeraakt? Zo te zien heeft deze man op marktplaats hem gevonden.

Wil graag de upgrade maken naar de 5DII nadat ik hem voor een shoot had gehuurd en helemaal flabbergasted was hoe goed hij presteerde indoor en met mijn lenzenpakket, maar deze ad is too good to be true
Even checken.. nee, mijn 5DII zit nog in z'n tas, met alle accessoires. :) Maar die advertentie was overduidelijk geen zuivere koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch jammer, ik heb hem nog een mail gestuurd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las net dat de laatste aflevering (22) van House S06 gefilmd is met een 5D MkII.

Wikipedia: Help Me (House)
http://philipbloom.net/20...ale-shot-on-canon-5dmkii/

en hier een teaser:
http://philipbloom.net/20...season-finale-now-online/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, volg dit topic niet op de voet. Had alleen maar op de vorige pagina gekeken. Kwam het toevallig tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 14:54

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net de aflevering gezien (mooie aflevering trouwens) en ik merkte geen enkel verschil met andere afleveringen dit seizoen. Wat dus eigenlijk een compliment is voor de 5D-II, want dat betekent dat een 5D-II net zo'n mooie beelden kan afleveren als de standaardapparatuur. Uiteraard heeft de 5D-II heel veel hulpmiddelen nodig om even goed werkbaar te zijn, maar toch is het een knappe prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:04
universal creations schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:34:
Ik heb net de aflevering gezien (mooie aflevering trouwens) en ik merkte geen enkel verschil met andere afleveringen dit seizoen. Wat dus eigenlijk een compliment is voor de 5D-II, want dat betekent dat een 5D-II net zo'n mooie beelden kan afleveren als de standaardapparatuur. Uiteraard heeft de 5D-II heel veel hulpmiddelen nodig om even goed werkbaar te zijn, maar toch is het een knappe prestatie.
Dat is eigenlijk niet een compliment, maar ik begrijp wat je bedoelt. De regiseur wilde behalve een compacte camera (kijk de aflevering en je snapt waarom) ook een lekkere krappe DOF. En dat is gelukt... wat wel met zich meebrengt dat er meer shots out of focus zijn, meer dan met hun standaard film camera.

Ik was in ieder geval onder de indruk, mede door het verhaal van de laatste aflevering.

Maar kunnen alle video DSLR posts voortaan niet in Video voor fotografen. Dit topic is puur voor de camera en zijn foto gerelateerde eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam net een leuke timelapse tegen, geschoten met de 5D Mark II natuurlijk. Het toont de weg die de Space Shuttle Discovery in het laatste processing center, langs de weg naar, en op het lanceringsplatform.

Ongeveer 6 weken lekker samengeknepen in een grote drie minuutjes genieten :)

Hier te bekijken:
http://blog.planet5d.com/...-space-shuttle-timelapse/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi gemaakt! Dat laatste shot is wel erg gaaf: een over-/langsvliegende space shuttle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik zag hem hier nog niet staan, dus maar even:

http://web.canon.jp/imagi...-e/eos5dmk2/firmware.html

Firmware 2.0.7

>> Nu met 50 en 60FPS 1080i en 720p !!!! <<

grapje :P

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 25-05-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
updated :), camera maakt een stuk mooiere foto's nu !. :+

tis nu bijna een nikon :P

[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 25-05-2010 16:13 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nomad schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:13:
updated :), camera maakt een stuk mooiere foto's nu !. :+

tis nu bijna een nikon :P
Had jij ook nog even hoop op 720p 60fps ?

Ik stiekem wel -O- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Op marktplaats zie ik een EOS5DII te koop staan van slechts enkele maanden oud voor rond de 800 euro voor de body... is dit niet TE goedkoop...

Ik bedoel ik kan altijd de spullen komen bekijken maar wat vinden jullie. Iets te goedkoop? (en nee ik bedoel niet de oude D5)

*edit: hmmm ik kan m al niet meer vinden... dus of snel verkocht of oplichter

[ Voor 13% gewijzigd door ThePupD op 29-05-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThePupD schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:30:
Op marktplaats zie ik een EOS5DII te koop staan van slechts enkele maanden oud voor rond de 800 euro voor de body... is dit niet TE goedkoop...

Ik bedoel ik kan altijd de spullen komen bekijken maar wat vinden jullie. Iets te goedkoop? (en nee ik bedoel niet de oude D5)

*edit: hmmm ik kan m al niet meer vinden... dus of snel verkocht of oplichter
daar is dit ook niet het topic voor. Specifieke aanbiedingen 2e hands bespreken op een forum schiet eigenlijk niet op, omdat de informatie puur alleen voor jou interessant is. Iemand anders die het terug leest heeft niets meer aan die info.
Daarnaast hebben we op got het shoppingforum, bedoeld voor aanschaffen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik even mijn andere pet opzetten, want het SF is niet een dumpplek voor vragen over een willekeurig product. Zoals Nomad al aangeeft is de waarde van een 2e hands product nogal persoonsgebonden en zul je dat moeten laten afhangen van staat, garantie en nieuwprijs. Tips voordat je een product gaat kopen vind je in:
Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten en \[V&A] Wat algemene tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een nieuwe laptop die full-hd filmpjes van de 5D2 makkelijk moet aankunnen, maar in de praktijk is dat maar deels waar. Ik heb deze vraag ook al gesteld in het topic over de laptop zelf (Dell Studio 17), maar daar kom ik niet echt verder omdat het probleem lijkt te zitten in de 5D2 filmpjes en niet in ander 1080p materiaal.

Onder Windows Media Player werken de filmpjes prima, maar onder bijvoorbeeld gomplayer en media player classic is het horten en stoten en loopt het voor geen meter. Iemand hier die het probleem kent en een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:08

ppFreddy

gewoon Frederik

"water"dichtheid is ook goedgekeurd...

Deze nacht liep er iemand een ober omver waardoor er 2 pinten (pilsjes voor jullie Nederlanders :)) over de camera heen gingen... Camera en lens (17-40) kleefden enorm, maar het ding bleef gewoon doorwerken. Straks maar eens afsoppen :9
(en stiekem heb je daar zelfs niet echt een waterdichte camera voor nodig om dat de overleven, mijn 40D heeft dat ook meerdere malen meegemaakt, en die werkt ook nog steeds :p)

Ik blijf ne nog steeds verbazen door de hoeveelheid detail die deze sensor weet vast te leggen, zelfs op iso1600...

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net overgestapt van een 450d naar de 5dmk2 en las het een en ander over native iso's en de effecten op ruis.

Als ik deze grafiek zo zie is het verstandiger om te schieten op 160, 320 en 640 en niet op 100,200,etc. Kan iemand dit bevestigen?

Afbeeldingslocatie: http://canonphotogroup.com/misc/5DM2-ISO-Noise-POTN.jpg

Verder merk ik dat bij offshoe flitsen je met 1/160 een betere belichting krijgt dan bij 1/200. De handleiding vermeld echter een 1/200 sync speed. Kan het zijn dat dit toch 1/160 moet zijn in verband met de sensor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
Het klopt dat je minder ruis hebt op de 160, 320, 640 en 1250 stappen maar het zijn downsamples van de 200, 400 enz. Wat Canon doet is de plaat alsnog intern op iso 200 maken en dan het een "stop" verlagen naar 160. Je krijg minder ruis maar je hebt hierdoor ook minder dynamische range omdat je eigenlijk in het donkere gedeelte zit van je image.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:59
@Gordijnstok: Hoe vind je de kwaliteit foto's uit de 5d mII in vergelijking met je oude cam ? (Vergelijking met dezelfde lenzen)
Heb zelf de 400d gehad en na mijn overstap zou ik nooit meer terug willen, eigenlijk wordt je wel een beetje verwend met het fullframe geweld. De punten die ik nog steeds erg waardeer zijn: Scherpte foto's, Kleur toename, Contrast toename in B&W en niet te vergeten de betere crop mogelijkheden.
De vraag over de iso waardes kan ik niet goed beantwoorden, daar ik op gevoel schiet en niet echt rekening hou met theoretische waardes als ook vaak de techniek,...
Ik ben zo vol lof over deze camera, dat ik bijna achter de bali van KE de 5d's zou willen gaan schuiven ;)

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buayakeren schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:12:
@Gordijnstok: Hoe vind je de kwaliteit foto's uit de 5d mII in vergelijking met je oude cam ? (Vergelijking met dezelfde lenzen)
Om heel eerlijk te zijn, zie ik niet direct een enorm verschil. Ik schiet (en schoot) met een 24-105, afgestopt naar f5.6. Nu is dat van nature ook misschien niet de lens die een 5dmk2 recht doet op het vlak van scherpte.

Momenteel schiet ik ik veel foto's van mijn zoon, en als ik dan kijk naar een 1:1 crop van de wimpers, of de huid zie ik net zoveel detail op de 450d foto's als op de 5dmk2 foto's. In beide foto's zit een enorm detail en scherpte. Misschien kijk ik dan nu nog verkeerd, en daarnaast, ik moet er zowiezo nog meer mee schieten om er echt wat over te kunnen roepen denk ik.

Qua ruis - want dat was aanleiding tot de aankoop - is er een overduidelijk verschil te zien. Ik kon op de 450d niet met goed gevoel op iso 800 schieten, en met de 5dmk2 is dat een nobrainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
Ruis is leuk, maar je moet even de dynamisch bereik testen ernaast zitten, je DR is wel belangrijker dan ruis eigenlijk.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simon schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:04:
Ruis is leuk, maar je moet even de dynamisch bereik testen ernaast zitten, je DR is wel belangrijker dan ruis eigenlijk.
Op de 450d was dat ook niet slecht. Het is allemaal zo marginaal dat je het niet meer met het blote oog kan zien. Misschien dat je het in donkere schaduwpartijen beter zal zien maar ik heb daar nog geen voorbeeld van mogen zien. Met een wetenschappelijke test en meetapparatuur zal je vast en zeker een enorm verschil zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 21:30
Wellicht ook interessant voor ons 5Dm2 bezitters: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34150098

Fake accu's die schijnen te werken met chip. Nu nog afwachten hoe ze na een paar keer laden werken...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik heb het niet meer zo voor "nep" accu's...
Ooit voor mijn 40D een Hama batterij erbij gekocht, en nog 2 batterijen van accu4u.nl.
De batterijen van accu4u (chinese namaak) hebben nooit zelfs in de buurt gekomen van de originele qua capaciteit, en na 3 maanden waren ze volledig afgeschreven... Na 2 minuten in de lader gaf deze al vol aan, en na 20 foto's was de accu leeg.
De Hama batterij kwam zeer dicht in de buurt van de originele qua capaciteit, en houdt het tot nu toe een goeie 2 jaar uit. Ik schat dat ik nog 75% haal van wat ik in het begin ermee deed.
De originele accu is even oud als de Hama en heeft nauwelijks "slijtage".

Voor mijn 5D koop ik wel een originele erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
Ik snap dat nep verhaal ook niet,... koop je een camera van 1800 euro wil je fake batterijen van 20 euro erin doen met alle kans van schade en toestanden in je behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buayakeren schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:56:
Ik snap dat nep verhaal ook niet,... koop je een camera van 1800 euro wil je fake batterijen van 20 euro erin doen met alle kans van schade en toestanden in je behuizing.
Om.. 40 euro te besparen. Want volgens mij is hij al te koop voor een 60 of 70 euro dus waar praten we over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Toen ik in april mijn 5D mkII kocht stonden de accu's (originele) 65 ofzo, daar ga ik echt niet moeilijk over doen. Accu gaat trouwens lang genoeg mee. De mijne stond vorig weekend na 676 foto's nog op 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je veel filmt, zijn extra accu's geen overbodige luxe. Als je dan met batterijgrip en 4 accu's aan de slag gaat, dan kunnen goede namaak accu's je toch een behoorlijke besparing opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Yipee. Volgende week m'n ACK-E6 adapter binnen. Zalig om timelaps of long exposures te maken.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 5d mk2 redelijk hardcore getest... Al fietsend met 20kmh op de grond gekletterd met een 35mm 1.4 lens erop. De body en grip hebben een paar schaafplekken. De lens alleen op de zonnekap. Gelukkig doet alles het nog goed. Ik kreeg alleen even een hartverzakking toen ik hem hoorde kletteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Mooi Nostra. Ik wou dat vandaag net testen. Maar is nu niet meer nodig. Dank je :)

35mm L .. MMmmmmmmm.

Heeft iemand een 65mm MPE die hij gebruikt op de 5D?
Ik wil er eentje gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:46:
Mooi Nostra. Ik wou dat vandaag net testen. Maar is nu niet meer nodig. Dank je :)
Droog +1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

multipasser schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:46:
:9
De mijne is dit weekend van een podium afgedonderd met de 17-40 en 580EXII erop (zal ongeveer een meter hoog geweest zijn) niks aan te zien. En vorige week zijn er 2 glazen bier over dezelfde combinatie gegaan. Thuis lekker afgesopt, geen probleem :)
Dat spul kan wel wat hebben. Vorig jaar kreeg ik bijna een hartverzakking toen ik m'n 70-200 2.8 onder de dj booth vond, ongeveer anderhalve meter lager dan waar ie daarvoor lag. Enkele schrammen, maar werkt nog perfect 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Man man man... wat spook jij allemaal uit met je gear 8)7 ?
Bij mij heb ik 2 keer een flitser laten vallen, maar nog geen body of lenzen:
-1 keer omdat ie van m'n swivel afkwam die op m'n gorillapod zat bij het off shoe flitsen.
-1 keer omdat ik em op de dj tafel zette en door de bassen trilde em van de tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
Volgens mij zijn er hier veel 5d mii bezitters die onbewust hardcore testen tijdens hardcore feesten ;) ,... zware bassen, trillingen, vallen en opstaan, bier,stof / poeder......
Ben ik wellicht een van de weinige die rustig in de natuur mijn apparatuur test?
Mooie lens trouwens die 35mm L, voor wat voor shots gebruik je die precies ? heb je wellicht voorbeelden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 35mm is een lens die ik 50% van de tijd voor een bruiloft gebruik, als ik flexibiliteit nodig heb, dan schroef ik de 24-70 er wel op... Maar gebruik hem ook veel voor straat fotografie. bv http://www.flickr.com/photos/pimhendriksen/4666198548

35mm is de perfect lengte voor mij op een FF voor straatfotografie. 50mm net weer te lang vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja...Volgens Vincent Laforet (Canon guru www.vincentlaforet.com) heeft de 5D mk2 zijn sweet spots iedere keer op een stap van 160 iso. Dus 160, dan 320, dan 640, 1250, 2500 en 5000. Dit verklaart de grafiek ook wel. Dus voor iedereen die nu nog std op iso 100 schiet. Wisselen naar 160!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Dan mis je volgens mij alleen wel wat dynamisch bereik. Die is beter op de 100 stappen, ruis inderdaad beter op de 160 stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is daar toevallig ook een grafiekje van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 5d MarkII is momenteel slecht leverbaar. Heeft iemand iets opgevangen over een update? In september a.s. is namelijk ook weer de Photokina in Keulen (http://www.photokina-cologne.com/) en de 5d MarkII is dan exact 2 jaar oud. Dus wie weet heeft de schaarste daar mee te maken. Dit betekent dan nog wel 3 maanden schaarste, dat is wel weer vrij lang.

Edit: net iets gevonden http://www.canonrumors.com/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Die site is net zo betrouwbaar als die gedachte die je zelf al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:05:
Ohja...Volgens Vincent Laforet (Canon guru www.vincentlaforet.com) heeft de 5D mk2 zijn sweet spots iedere keer op een stap van 160 iso. Dus 160, dan 320, dan 640, 1250, 2500 en 5000. Dit verklaart de grafiek ook wel. Dus voor iedereen die nu nog std op iso 100 schiet. Wisselen naar 160!
Is daar een verklaring voor?

Lullig van je 'hardcore test' trouwens. Camera hing over je schouder oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

sOid schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:48:
[...]

Is daar een verklaring voor?

Lullig van je 'hardcore test' trouwens. Camera hing over je schouder oid?
Niet zo makkelijk.....

ISO 160 = ISO 200 1/3 stop onderbelicht, hierdoor minder ruis, maar ook minder dynamisch bereik in het lichte gebied (sneller uitgebeten lucht e.d.).

ISO 160 en 320 + 640 etc zijn niet áltijd beter.

Wat er gebeurd bij ISO 160 is dus. De camera schiet effectief op 200 ISO, maar overbelicht deze een beetje (1/3 stop). Doordat de foto nu iets te licht is, gaat de camera de foto softwarematig 1/3 stop onderbelichten, dus gewoon donkerder maken. Hierdoor heb je dus minder last van ruis. Echter verlies je in het hoge gebied wel informatie.

Als je dus zelf op ISO 200 gaat schieten en 1/3 stop overbelicht en achteraf in Lightroom (RAW) deze handeling uitvoert heb je exact hetzelfde effect.

[ Voor 35% gewijzigd door Fairy op 17-06-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Fairy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:11:
[...]

Niet zo makkelijk.....

ISO 160 = ISO 200 1/3 stop onderbelicht, hierdoor minder ruis, maar ook minder dynamisch bereik in het lichte gebied (sneller uitgebeten lucht e.d.).

ISO 160 en 320 + 640 etc zijn niet áltijd beter.
Ahh op die manier. Nou ja, ik erger me ook maar heel zelden aan de ruis van de 5D2. Gebruik gewoon het ISO wat ik nodig heb :p

DR = imo belangrijker dan ruisprestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

sOid schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:15:
[...]

Ahh op die manier. Nou ja, ik erger me ook maar heel zelden aan de ruis van de 5D2. Gebruik gewoon het ISO wat ik nodig heb :p

DR = imo belangrijker dan ruisprestaties.
Is afhankelijk van de situatie. Heb je veel donkere partijen in de foto, dan kun je iso 160 equiv. gebruiken. Heb je veel hooglichten, of zonlicht, overweeg dan de native ISO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Fairy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:17:
[...]

Is afhankelijk van de situatie. Heb je veel donkere partijen in de foto, dan kun je iso 160 equiv. gebruiken. Heb je veel hooglichten, of zonlicht, overweeg dan de native ISO's.
Zal het eens testen. Ben wel benieuwd hoe veel je nou aan dynamisch bereik inlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
hoeveel promille maakt dit nu uit?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
simon schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:29:
hoeveel promille maakt dit nu uit?
Daar ben ik dus ook benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
Ik had gisteren een bruiloft en het eerste deel had ik erg veel licht dus zat ik vaak op ISO 50 omdat de sluitertijd het anders niet redde. En ik wou niet naar F2 of hoger. Later op de dag gingen we naar een zaaltje met pauper licht en had ik ISO 3200 nodig om nog iets te produceren. Opzich niet erg maar op een gegeven moment kreeg ik allemaal hot pixels op de foto's die ik maakte. Rode en groene. Als ik dan weer schakelde naar een lagere ISO een paar foto's nam en dan weer naar ISO 3200 ging was het een paar shots goed maar daarna kreeg ik weer hot pixels. Wordt een 5DII te heet bij hoge ISO's of heb ik een k*t exemplaar van een 5D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je zag de hotpixels al zitten op je lcd scherm dus? Dat heb ik nog nooit gehad moet ik zeggen.
Maar goed, ik stoor me niet aan hotpixels, wetende dat zowel lightroom als photoshop ze weghaalt voordat ik ze kan zien op de computer. Maar dat is iets wat je alleen zelf kan afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
Ja idd als ik voledig inzoomde op het LCD scherm dan kon ik de hot pixels zien in totaal een stuk of 20 denk ik. Het nadeel is dat ik het niet zomaar kan reproduceren alleen als ik een tijdje film op ISO 3200 dan krijg ik in film ook een wat rode pixels en die krijg ik niet zo makkleijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
met filmen is het vervelender inderdaad. 100% inzoomen doe ik niet zo vaak, dus misschien is het met daarom nooit opgevallen.

Iso3200 en dan 20 hotpixels....het is jammer dat je ze hebt, maar het zijn er opzich niet veel natuurlijk (1 op de miljoen!) en iso3200 is uiteraard ontzettend hoog in iso waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
@nostra: mooie pics met die 35mm !
Heeft er hier iemand een retro 50mm 1.0 op zijn 5d mii ? ben benieuwd naar die lens... hoor er veel mooie verhalen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
Die 50mm F1.0 is al heel erg soft op een 7D dus ik denk dat het niet geweldig is op een FF.

http://forums.dpreview.co...rum=1029&message=35588874

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

The 50/1.0 is definitely not a lens for pixel peepers, especially with a 7D. It is more a tool for artistic expression with a full frame body. This lens is not a good fit for a crop body. A 5D2 with a 85/1.8 or Sigma 85/1.4 will produce superior images at a fraction of the cost.

dat is dan pijnlijk als je juist 3500euro voor die lens betaald hebt! :)
Blijft toch een geile lens.. Ookal is hij soft. Het is een look!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
als je verder klikt, kom je tegen dat 'ie die test opnieuw heeft gedaan met manual focus, met 10x liveview zoom, en er ineens een stuk betere resultaten uithaalde. oftewel: de AF zat ernaast.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Villean schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:47:
Ik had gisteren een bruiloft en het eerste deel had ik erg veel licht dus zat ik vaak op ISO 50 omdat de sluitertijd het anders niet redde. En ik wou niet naar F2 of hoger. Later op de dag gingen we naar een zaaltje met pauper licht en had ik ISO 3200 nodig om nog iets te produceren. Opzich niet erg maar op een gegeven moment kreeg ik allemaal hot pixels op de foto's die ik maakte. Rode en groene. Als ik dan weer schakelde naar een lagere ISO een paar foto's nam en dan weer naar ISO 3200 ging was het een paar shots goed maar daarna kreeg ik weer hot pixels. Wordt een 5DII te heet bij hoge ISO's of heb ik een k*t exemplaar van een 5D?
ISO 50 gebruik ik persoonlijk nooit. ISO 50 = ISO100 1 stop overbelicht en daarna softwarematig onderbelicht. Je verliest dus hooglicht informatie. In dat geval had je ook een ND filter of pola kunnen gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 18-06-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Villean schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:30:
Die 50mm F1.0 is al heel erg soft op een 7D dus ik denk dat het niet geweldig is op een FF.

http://forums.dpreview.co...rum=1029&message=35588874
De 7D is met 18MP op een cropsensor extreem veeleisend qua lens, merk ik zelf ook met snelle primes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
Fairy schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:18:
[...]

ISO 50 gebruik ik persoonlijk nooit. ISO 50 = ISO100 1 stop overbelicht en daarna softwarematig onderbelicht. Je verliest dus hooglicht informatie. In dat geval had je ook een ND filter of pola kunnen gebruiken.
Eens maar als je dat niet hebt dan blijft denk ik ISO 50 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk, behalve die paar reviews op DP review, die het oplossend vermogen van de lenzen in een overzicht hebben staan? :)

Zeker met dit apparaat wil je toch glas wat voldoende informatie kan 'doorgeven' op je sensor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
Er zijn meerdere reviews op internet beschikbaar over de 50mm 1.0. In de meeste geven ze toe dat de focus niet bepaald makkelijk gaat. Maar als je hem handmatig perfect scherp stelt is de softe kant een van de mooiste!
Was gewoon benieuwd wie van de tweakers 5d mii gebruikers er een heeft en zijn of haar ervaring kan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

MartijnGizmo schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:58:
[...]

De 7D is met 18MP op een cropsensor extreem veeleisend qua lens, merk ik zelf ook met snelle primes.
En de 5D dan met de 21mpix FF? :)
Dat is pas veeleisend. Crop is juist sweetspot bij de lensjes. Dus dat zit ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

21 gedeeld door 1,6 is slecht 13MP, dus de pixelsites zijn bij de 7D veel kleiner. Randscherpte/vignettering zal idd minder een probleem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1,6x1,6 keer kleiner, dus slechts 8mp op crop dacht ik :).

fullframe vs crop en de eisen van je lens is niet zo makkelijk heen en weer te schuiven. Pixel scherpte in het midden is belangrijk voor crop, borderperformance e.d, weer voor fullframe en het stuk ertussen voor beiden ofzo :P. Wat blijft staan is dat de mp's omhoog blijven gaan en dat vraagt meer van je lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Nomad schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:52:
1,6x1,6 keer kleiner, dus slechts 8mp op crop dacht ik :).

fullframe vs crop en de eisen van je lens is niet zo makkelijk heen en weer te schuiven. Pixel scherpte in het midden is belangrijk voor crop, borderperformance e.d, weer voor fullframe en het stuk ertussen voor beiden ofzo :P. Wat blijft staan is dat de mp's omhoog blijven gaan en dat vraagt meer van je lens.
IIRC heeft de 5Dmk2 een vergrote uitvoering van dezelfde sensor als de 30D. Die had idd 8MP, dus dat zal geen toeval zijn ;)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Over het batterijverhaal: ik heb inmiddels m'n LP-E6-neppert binnen van Ebay (verkoper batterybusiness), en die doet het voor €20 prima in m'n 7D... :)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1080/4730474558_364aed3a0c_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
@martijngizmo, kan je ons laten weten over 2 weken of hij nog steeds werkt ?
Het lijkt wel een echt Canon doosje ;) Ze maken tegenwoordig ook echt alles perfect na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Martijn, werkt ie ook in de Canon oplader?

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ja, werkt in de originele lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Deze draad op POTN laat precies zien waarom je de 50/1.0 wil, wat ie kan, en wat ie niet kan:

http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=737203

Check vooral even de laatste foto op pagina 2, pagina 4 voor 1.0 shots, en pagina 5 om te zien dat de 35/1.4, 50/1.0 en 85/1.2 goed samen gaan.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Mijn eerste reactie was "wat zuigt die 1DsII op iso 400 al erg " :P

Ziek ding dat lensje, dat glaswerk alleen al :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:38
Wow, impressive lensje zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
Bedankt voor de fantastische link.
Ik ben nu echt overtuigd van de kwaliteit foto's die deze lens kan maken.
Het zal best moeilijk zijn om op een bepaald punt goed scherp te stellen, maar als je hem scherp hebt is het resultaat verbluffend mooi!
Nu alleen nog gaan sparen voor deze 50mm kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
Buayakeren schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:30:
Bedankt voor de fantastische link.
Ik ben nu echt overtuigd van de kwaliteit foto's die deze lens kan maken.
Het zal best moeilijk zijn om op een bepaald punt goed scherp te stellen, maar als je hem scherp hebt is het resultaat verbluffend mooi!
Nu alleen nog gaan sparen voor deze 50mm kampioen.
Echt goedkoop is die lens nu ook weer niet te noemen en zou het verschil met de F1.2 erg groot zijn als je een scherpe versie daarvan hebt?

http://cgi.ebay.com/Rare-...enses&hash=item483a579f72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die lens heeft vooral een emotionele status dan dat hij echt heel erg briljant is op het vlak van scherpte, contrast en bokeh. De 85L is scherper, een fractie van de prijs, en ook lichtsterk en creatief kom je daar dus ook goed mee weg. Persoonlijk vind ik dat bedrag echt too much voor een lens. Dan zijn er betere alternatieven op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Ik kan me allerlei termen voorstellen bij het bokeh van die 50mm/1 maar briljant komt daar niet in voor...
"Uniek", onrustig of zelfs afgrijselijk zijn dan eerder termen die bij me opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de onscherpte die je kan maken vind ik erg mooi, maar de bokeh niet zozeer nee. Zeker onscherpe lampjes met die brug, dat is afgrijselijk wat mij betreft. De onscherpte in de trein foto's vind ik wel mooi, maar daar is het niet zozeer bokeh maar gewoon de enorme onscherpte (als je begrijpt wat ik bedoel) die je kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onscherpte kun je ook met nabewerking creëren. Scherpte kun je alleen benaderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
in theorie misschien waar, in de praktijk een doffe ellende. Onscherpte in een foto shoppen heb ik persoonlijk nog nooit mooi gedaan zien worden.
Zodoende heb ik liever een lens die het uit zichzelf doet, scheelt een hele berg werk en het resultaat bevalt me een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De highlight bokeh is heel karakteristiek, maar voor karakteristieke bokeh zijn goedkopere snelle lenzen te koop zoals bijvoorbeeld de Nikon 50/1.2 AI. De overige bokeh is wel mooi romig, maar dat kunnen mijn Sigma 50/1.4 en Minolta 58/1.2 ook prima voor 1/10 van de prijs. Maar, de 50 f/1.0 is in 1 ding beter dan alle andere AF lenzen: f/1.0. Het is eigenlijk gewoon een hebbeding voor fotografen/gearsletten die alle lenzen al hebben en geld over hebben voor iets unieks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:08

mennovanw

Canon? You can!

Overigens is het apart te noemen dat de 50 1.0L zo ontzettend duur is geworden in zo'n korte tijd. Toen de nieuwe 50L er niet was (en de oude al uit productie was genomen zo rond 2000 / 2001) gingen exemplaren in nieuwstaat weg voor rond de 1250-1500 gulden (en ze waren niet te slijten) omdat ze optisch nou niet bepaald de reputatie hadden heel briljant te zijn (en er een nieuwe betere versie verwacht werd). Ik heb ergens in 2003 / 2004 in Italië er nog één ergens zien liggen nieuw in een kleine fotowinkel voor uit mijn hoofd gezegd 1500 euro (en vond dat toen een onwijs bedrag voor een lens).

Om de één of andere reden heeft de 50L 1.0 opeens een soort van mythische status gekregen (heeft wellicht ook wat te maken met het doorbreken van FF digitaal in amateurland) en zijn de prijzen verdubbeld / verdrievoudigd. Een kennis van me heeft er een aantal jaar geleden één gekocht voor iets van 1500-1600 euro en ik heb hem toen voor gek verklaard 8)7

Lens is nu minimaal het dubbele waard :'(

Leuk weetje is ook dat Canon op elke 50L 1.0 verlies heeft geleden. Alleen de 2 grote hand geslepen asferische lenzen kosten meer dan de (forse) verkoopprijs nieuw van rond de 2500 / 3000 euro. Het was meer een showcase van Canon van: "hee, look at us" >:)

In 1961 hadden ze al iets vergelijkbaars gedaan door een 50 f0.95 op de markt te brengen. Als ik er ooit zo een zou kunnen krijgen.. Oh wacht eventjes ;) :P

Ik loop ooit nog wel tegen een 50L 1.0 aan, let maar op :P (en tot die tijd vermaak ik me wel met zijn nieuwere broer).

edit: ik dacht in het Canon-mount topic te zitten. Excuus voor dit lange ietwat offtopic verhaal ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mennovanw op 25-06-2010 18:08 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 14-09 07:31
Heeft iemand enig idee waar ze een EG-S matglas op voorraad hebben? Ik begin echt een enorme hekel aan het AF systeem te krijgen...

[ Voor 32% gewijzigd door ThomasW op 12-07-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daar is dit topic nou niet zo voor bedoeld. Zoek zelf even aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Ik kom hier al langer dan vandaag en weet wat de regels zijn. Ik heb gezocht en het ding is gewoon nergens op voorraad; geen van de winkels in de pricewatch heeft hem op de plank liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je vraag is hier letterlijk, "wil iemand anders even zoeken voor mij, want ik kan het niet vinden" en daar is got gewoon niet voor. Sorry.

Ik kan hem ook niet vinden voor je bij de zaken die ik ken. Nu weet ik dat de 5d1 focusscreens veelvuldig in de 5d2 geplaatst zijn, maar ik weet niet wat de (als die er zijn) concessies daarvoor zijn.

edit: was eerst buiten de pricewatch voor je aan het zoeken geweest, maar toch even de pricewatch zelf bekeken en hij is gewoon op voorraad:
http://www.centralpoint.n...tm_campaign=tweakersclick

[ Voor 30% gewijzigd door Nomad op 12-07-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Dat staat er niet hoor... Ik vroeg of er iemand een winkel wist, niet dat ze moeten gaan zoeken.

pricewatch unsorted: Canon Eg-S - Scherpstelscherm hier zie ik geen centralpoint bij staan, maar oke. Ik ga hem daar bestellen, toch bedankt voor het zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
ThomasW schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:49:
Heeft iemand enig idee waar ze een EG-S matglas op voorraad hebben? Ik begin echt een enorme hekel aan het AF systeem te krijgen...
Ehm doe eens niet, de persoon is hier al lang op gewezen, beetje kinderachtig niet?

[ Voor 26% gewijzigd door Moby op 12-07-2010 20:25 . Reden: Supercalifragilisticexpialidocious ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier staat hij wel tussen:
pricewatch unsorted: Canon Focusing Screen Eg-S (3357B001AA)
hij is 2x genoemd in de pricewatch, zodoende. Geeft niets, problem solved iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Ik heb nu een canon 5d (mark1 dus oud model) en heb nog flink wat geheugenkaartjes van mijn oude canon 400d. Denk dat het wel verschil maak als ik mijn geheugenkaartjes upgrade (heb nu Sandisk ultra 2 15mb/s geheugenkaartjes) Vraag mij of of een upgrade veel verschil zou maken in snelheid, en welke dan nu de beste keus is.

Het maakt mij met overzetten overigens niet echt uit of het nu 1 min overzetten is of 5 minuten... maar vraag mij af met welke kaartje ik welke voordelen zou zien. Ik wil wel minimaal 8 gig kaartjes... want heb nu allerlei 4 gig kaartjes die best snel volzitten (raw+jpg)

Dus lees graag wat tips:)

[ Voor 9% gewijzigd door ThePupD op 25-07-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Als je probleem nu is dat ze snel vol zitten moet je grotere kaarten kopen, geen snellere (dan zitten ze namelijk nog sneller vol ;))

Maar zonder flauwe grappen, wanneer/hoevaak zit je aan je burst limiet (en mis je dan ook het volgende shot?)
Je nieuwe cam heeft een aardige buffer, dus bursten kan je ook met het traagste kaartje wat je hebt. Je kan minimaal 13 raw foto's schieten zonder vertraging. De 14e foto zal vertraging hebben als je alle voorgaande foto's echt strak achter elkaar hebt genomen. Als je gewoon snel achter elkaar foto's neemt heb je volgens mijn met een ultra II genoeg tijd.

Maar nogmaals, het gaat er vooral om of je tegen desnelheids limiet van je huidige kaartje zit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Prulleman schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:10:
Als je probleem nu is dat ze snel vol zitten moet je grotere kaarten kopen, geen snellere (dan zitten ze namelijk nog sneller vol ;))

Maar zonder flauwe grappen, wanneer/hoevaak zit je aan je burst limiet (en mis je dan ook het volgende shot?)
Je nieuwe cam heeft een aardige buffer, dus bursten kan je ook met het traagste kaartje wat je hebt. Je kan minimaal 13 raw foto's schieten zonder vertraging. De 14e foto zal vertraging hebben als je alle voorgaande foto's echt strak achter elkaar hebt genomen. Als je gewoon snel achter elkaar foto's neemt heb je volgens mijn met een ultra II genoeg tijd.

Maar nogmaals, het gaat er vooral om of je tegen desnelheids limiet van je huidige kaartje zit.
Bedankt voor je antwoord. Ik zit er nu gewoon een beetje mee, ik heb nog 4 geheugenkaartjes van 2x2 gig en 2x4 gig... Maar ik merk dus wel dat terwijl ik fotografeer hij soms wel ff aan zn max zit, en ik dan even moet wachten. En vind wisselen van kaartjes gewoon irritant haha, dus eigenlijk valt mijn probleem wel mee. Maar wat is nu het snelste dat er is? Zag dat er al 16/32 gig kaartjes waren dus ik dacht dat dat ideaal is... vooral voor bruiloften en dan die andere kaartjes als back up. Maar moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik geeen 100+ euro wil betalen voor een kaartje. Dus nog suggesties? anders houd ik het voorlopig wel zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Waarom willen mensen nooit betalen voor wat goed is en ze eigenlijk nodig hebben.
100euro is misschien VEEL maar kijk naar wat je krijgt ivm met enkele jaren terug!

16 of 32gig op een kaartje, kom je een heel eind mee.
Ofwel koop je 2x een 8gig, is wat goedkoper. Dat zijn 500 raws op 1 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
ik heb nog 85 euro met personeelskorting betaald voor een 256MB kaartje :)
Misschien is het ook een idee om met 1 8GB kaartje te beginnen, als je dat als main kaart gebruikt kan je in ieder geval even vooruit, op volle snelheid, mocht je deze vol hebben geschoten op vakantie of bruiloft, dan zul je moeten switchen, maar wellicht dat dat uitzonderingen zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

multipasser schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:33:
Waarom willen mensen nooit betalen voor wat goed is en ze eigenlijk nodig hebben.
100euro is misschien VEEL maar kijk naar wat je krijgt ivm met enkele jaren terug!

Je hebt ook absoluut gelijk, zal ik niet ontkennen. Je kan zeggen van "ja dan geef je dik 2000 euro uit voor een body en lens en flitser... dan kan die 80 euro voor filter, 100 euro voor kaartje, 80 euro voor extra accu er ook wel bij". Maar niet als je helemaal geen geld meer hebt omdat je al je geld hebt uitgegeven aan je body en lens en flitser. soms is het geld gewoon op, en je dan scheelt bv 40 euro versus 100 euro erg veel.

Maar goed... welk kaartje zou het dan moeten zijn? een ultra 3 met 30 mb/s? of welke anders... morgen ben ik in de stad, dus kan ik er dan even voor kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
ThePupD schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:16:
[...]

Je hebt ook absoluut gelijk, zal ik niet ontkennen. Je kan zeggen van "ja dan geef je dik 2000 euro uit voor een body en lens en flitser... dan kan die 80 euro voor filter, 100 euro voor kaartje, 80 euro voor extra accu er ook wel bij". Maar niet als je helemaal geen geld meer hebt omdat je al je geld hebt uitgegeven aan je body en lens en flitser. soms is het geld gewoon op, en je dan scheelt bv 40 euro versus 100 euro erg veel.

Maar goed... welk kaartje zou het dan moeten zijn? een ultra 3 met 30 mb/s? of welke anders... morgen ben ik in de stad, dus kan ik er dan even voor kijken...
Tegenwoordig hebben de Sandisk kaartjes nieuwe benamingen. de Sandisk Ultra is 30Mb/s. Aangenomen dat de 5D stuk kleinere raws hebben zullen er wel 500 op een 8GB passen? (Extreme is 60mb/s en de Pro is 90mb/s)

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
multipasser schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:33:

Ik zal je uit je droom helpen, want 500 raws passen echt niet op een 8GB kaartje. Meestal haal ik tussen de 250-300 foto's. Als ik tussendoor ook nog wat film, dan zit ik aan 200-250 foto's per kaartje.

Als ik echt veel en lang wil bursten stap ik over naar jpg, want dan kan ik doorbursten tot dat het kaartje vol zit. Als ik toch in raw wil blijven bursten, moet ik 2fps accepteren met mijn 60MB/s (Sandisk Extreme) kaartjes. Er zijn nog snellere kaarten (90MB/s en zelfs nog sneller), maar die zijn zo "extreme" duur, dat je ze wel heel hard nodig moet hebben om aan te schaffen.

Ik heb naast 2 8GB Extreme kaartjes ook nog 1 16GB Ultra 30MB/s kaartje.

[ Voor 3% gewijzigd door Universal Creations op 25-07-2010 23:25 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste