Canon EOS 5D MkII

Pagina: 1 ... 19 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
G-Tus schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:56:
[...]

Scherptediepte verandering.
Dat heet sarcasme :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ziezo, mijn 5D2 heeft de upgrade doorstaan. Bedankt Canon! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik nooit zo goed snap he, waarom maakt canon geen firmware upgrade waar deze dingen in zitten:

-tethered shooting zonder laptop (dus dat hij 1x per 3 secs een foto maakt met keuze wel/niet opnieuw focussen steeds)
- ontspanvertraging niet alleen 2 of 10 secs, maar gewoon per seconde instelbaar
- bracketing niet alleen 3, maar zoveel je wilt met stapjes zoals je zelf wilt

etc, dit zijn allemaal kleine dingen die puur software zijn en geen cent kosten, maar uit pure marketing heeft canon bedacht dat dat spul niet op een 5d2 moet zitten...

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 17:53

mennovanw

Canon? You can!

Nomad schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:16:
Wat ik nooit zo goed snap he, waarom maakt canon geen firmware upgrade waar deze dingen in zitten:

-tethered shooting zonder laptop (dus dat hij 1x per 3 secs een foto maakt met keuze wel/niet opnieuw focussen steeds)
- ontspanvertraging niet alleen 2 of 10 secs, maar gewoon per seconde instelbaar

etc, dit zijn allemaal kleine dingen die puur software zijn en geen cent kosten, maar uit pure marketing heeft canon bedacht dat dat spul niet op een 5d2 moet zitten...
Canon vind dat jij gewoon een 1Ds3 moet hebben (uitgezonderd het eerste punt, want die smaak is er volgens mijn bij Canon uberhaupt niet) als de pro die je bent ;)

Ik vind dat overigens ook :P

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Via het menu kun je AF punt weergeven in- en uitschakelen.
Ik wil deze uit hebben; het stoort mij met het terug kijken van de foto's.

Maar op een of andere manier schakelt deze telkens weer in zodra ik de camera uit en weer aan zet.

Ik had gehoopt dat dit met de nieuwe firmware opgelost zou zijn, maar helaas.
Misschien zie ik iets over het hoofd. Hebben jullie dit ook?
Ik zoek er al een tijdje na op google, maar heb 't nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:43

sapphire

Die-hard pruts0r

Nomad schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:16:

Zei ik gisteren toch al ;)
Nikon's D700 heeft een load aan zulke snufjes en sinds ik ze in actie heb gezien na een avondje met Jules vind ik het eigenlijk te suf dat Canon ze gewoon niet heeft op hun FF body.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het is vooral suf dat het allemaal spul is wat nu al gewoon geïmplementeerd kan worden door canon, maar domweg marketing-wise niet gedaan wordt. Het is geen van 3 spul wat ik nu hard mis, maar het best zou willen.

De d700 is sommige vlakken daar inderdaad fijner in, maar toch zou ik niet willen ruilen. Ben te verwend geraakt met de 5d2 sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Hulliee schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:39:
Via het menu kun je AF punt weergeven in- en uitschakelen.
Ik wil deze uit hebben; het stoort mij met het terug kijken van de foto's.

Maar op een of andere manier schakelt deze telkens weer in zodra ik de camera uit en weer aan zet.

Ik had gehoopt dat dit met de nieuwe firmware opgelost zou zijn, maar helaas.
Misschien zie ik iets over het hoofd. Hebben jullie dit ook?
Ik zoek er al een tijdje na op google, maar heb 't nog niet gevonden.
Is dit toevallig als je de camera op C1, C2 of C3 hebt staan? Want die schiet elke keer terug naar de geregistreerde instellingen, en als je dus iets veranderd moet je het eerst opnieuw registreren....

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
G-Tus schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:41:
[...]

Is dit toevallig als je de camera op C1, C2 of C3 hebt staan? Want die schiet elke keer terug naar de geregistreerde instellingen, en als je dus iets veranderd moet je het eerst opnieuw registreren....
Thanks! Dat zou 'm wel eens kunnen zijn ja. Ik zal 't morgen even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
mennovanw schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:18:
[...]
Canon vind dat jij gewoon een 1Ds3 moet hebben (uitgezonderd het eerste punt, want die smaak is er volgens mijn bij Canon uberhaupt niet) als de pro die je bent ;)
dan is Canon stom en luistert niet naar zijn klanten. een hoop pro's zitten helemaal niet te wachten op zo'n grote, lelijke camera. maar Canon vindt dat overigens helemaal niet zo, want met een 5D2 kan je ook in aanmerking komen voor CPN.

ik moet zeggen dat ik wel blij met mijn switch naar de D700, nog een hi-res D700 erbij en Nikon heeft het helemaal voor elkaar. Zo'n camera mist Canon naar mijn idee wel in zijn line-up (maar ja, bij Nikon 'mis' ik dan weer een 35/1.4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:36:
[...]

euh. Je moet je 'ON' knop helemaal doordraaien hé. Die heeft 2 standen. Op stand 1 werkt je dial niet.
Nee het helemaal doordraaien werkt ook niet. Heb het gisteravond geprobeerd. Alleen in C1-2-3 kan ik het AF punt selecteren, en dan ook als ik de ON switch niet helemaal doordraai trouwens. Ik snap er echt geen reet van.

Anybody? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:30:
[...]

Nee het helemaal doordraaien werkt ook niet. Heb het gisteravond geprobeerd. Alleen in C1-2-3 kan ik het AF punt selecteren, en dan ook als ik de ON switch niet helemaal doordraai trouwens. Ik snap er echt geen reet van.

Anybody? 8)7
Ik neem aan dat je bij Custom Function III (Autofocus/Drive) -> Functie 3 -> AF point selection method, de juiste aan hebt staan?

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:22
De 5D2 had gewoon net zo'n goeie AF-unit als de D700 moeten hebben. Dan was het bijna een dijk van een camera geweest. Okay, alleen wat minder snelheid en weathersealing.
Met een goeie AF-unit had ik 'm gelijk gekocht.
Nu vind ik de 5D2 en de 7D daardoor allebei niet goed genoeg voor een opstap van de 40D.
Ik zit met een 'sportlens' (70-200 f/2.8) die ik graag op fullframe zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb al aardig wat sport geschoten met een 5DII en 70-200 2.8 en dat ging toch heel aardig, weinig missers. Het waren geen langzame sporten, waterpolo en volleyball.

Maar ik nog nooit met een 1D of 7d geschoten.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

De 50mm F1.4 op een 5D is TRAAAAAAAAG. Zo traag was hij echt niet op m'n 350/450D.
Hij focust echt zeeer slecht. Ofwel is de lens omzeep ofwel werkt de combo niet goed :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:43

sapphire

Die-hard pruts0r

lateef schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:29:
[...]

dan is Canon stom en luistert niet naar zijn klanten. een hoop pro's zitten helemaal niet te wachten op zo'n grote, lelijke camera. maar Canon vindt dat overigens helemaal niet zo, want met een 5D2 kan je ook in aanmerking komen voor CPN.

ik moet zeggen dat ik wel blij met mijn switch naar de D700, nog een hi-res D700 erbij en Nikon heeft het helemaal voor elkaar. Zo'n camera mist Canon naar mijn idee wel in zijn line-up (maar ja, bij Nikon 'mis' ik dan weer een 35/1.4).
Tja voor CPN mag je ook een 40D en 50D aanmelden :+
maargoed die discussie heb ik laatst ook met Nomad en Jules gehad, dat ik het idee had dat onder andere door zulke geintjes Canon beroerd naar zijn achterban luistert. Zeker als je dan sommige features van de D700 ziet. Beter pakken ze dat bij een 5DIII goed aan :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 23:17
vandaag een commercial gedraaid met de nieuwe firmware, alleen kregen we de HD afkijk monitor niet meer aan de praat op HD, alleen nog maar op SD via HDMI.

Zouden jullie eens willen kijken of ze dit er nu uit gesloopt hebben? (zou 't me ergens kunnen voorstellen nml ivm dat het anders een TE pro camera wordt)

www.debrasserie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

HDMI heeft toch nooit HD uitgezonden terwijl het filmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:04
multipasser schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:41:
HDMI heeft toch nooit HD uitgezonden terwijl het filmen?
Volgens mij ook niet... 480p
7D en 1Dmk4 doen volgens mij wel 720p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Recently we have discovered a malfunction that occurs with Firmware Version 2.0.3, in which the manual recording levels for C1/C2/C3 are changed and the camera becomes unable to record audio if the power is turned off (or if Auto power off takes effect) after registering "Sound Recording: Manual" in the camera user settings.
We apologize very sincerely for the inconvenience, but we are going to stop making this firmware available for download. For customers who have already updated to the new firmware, when using the camera with the mode dial set to C1/C2/C3, please either set the sound recording settings to Auto.
We are currently preparing firmware that will correct this malfunction. As soon as those preparations have been completed, we will let you know on this Web site. In the meantime, we apologize for the inconvenience this represents, but please wait until the fixed firmware is ready.
http://web.canon.jp/imagi...-e/eos5dmk2/firmware.html

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Tsja, dat zat er aan te komen. Op het dpreview-forum werd al de dag van de release geklaagd over deze problematiek. Enfin, op naar 2.0.4 dan maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-Tus schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:37:
[...]

Ik neem aan dat je bij Custom Function III (Autofocus/Drive) -> Functie 3 -> AF point selection method, de juiste aan hebt staan?
Dat zou het wel eens kunnen zijn, thanks. Ik ga het nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 23:17
Bedoele ook niet tijdens het opnenem maar het terug kijken van de opnamens die je al hebt gemaakt. Ook dat lukte niet in 1080p

www.debrasserie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

http://www.usa.canon.com/..._Firmware&fcategoryid=139 officiële notice dat er toch problemen zijn met de nieuwe firmware. Aangaande audio opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True, maar er staat vziw extra info in het t.net nieuwsbericht. Misschien had ik er een paar woorden tekst aan moeten wijden.

edit nomad:
okido :P, ik vind het allemaal best :D

[ Voor 18% gewijzigd door Nomad op 18-03-2010 13:57 . Reden: scheelt een post doen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Even wat anders. Ik heb op dit moment de keuze uit 24p, 25p en 30p. Ik schiet niet professioneel maar wil toch graag wat experimenteren. De 24p mode is niet zo 'smooth' als de 30p mode, maar volgens de ander weer mooi omdat het 'filmic' is, maar of je dat altijd nodig hebt?

Ik heb nu op 24p geschoten (180 graden sluiter) en vergeleken met 29,97 fps maar ben nog erg in dubio over wat ik nu werkelijk ga gebruiken, want ik wil niet allerlei framerates door elkaar gaan gebruiken.

Aangezien 30fps (29.97) "eigenlijk" bedoel ik als NTSC compliant, gebruiken veel schermen hier ook 60Hz, maar aan de andere kant heb ik het idee dat ik ook 25p kan gaan gebruiken.

Ik zit echter niet 'vast' aan een bepaald formaat omdat ik geen publiek heb verder (alleen youtube misschien).

Zijn hier al mensen met ervaring op dit gebied want op Cinema5D zijn de discussies eindeloos maar niemand heeft een echt bevredigend antwoord.

Er is ook geen eenduidig antwoord op te geven, maar misschien wel iets wat bij mij past.

Ik neig dus op dit moment naar 25p omdat ik maar 1 reden heb, dat is de europese PAL standaard.

Ik ben benieuwd wat anderen gebruiken, hobby danwel professioneel, en wat de achterliggende gedachte(s) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Je kan niet 180graden schieten op de 5D met 24fps. Want je kan niet 1/48ste kiezen.
Op een computer iets afspelen maakt niet uit met refreshrates. Een 24p kijkt even fijn als een 30fps.
Omdat een computer niet een vaste FPS verwacht.
Als je in een PAL systeem een 24/30fps file wil afspelen moet je frameblenden of je film trager of sneller afspelen (maar dan pitched je geluid).

Dus TV en Computer kan je niet vergelijken.
Verder vind ik 24p niet echt veel verschil tonen dan 25p. Misschien wel met 30p omdat je daar op 1/60ste zit, dus je motionblur is al iets minder en dat bepaald toch het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

multipasser schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:19:
Je kan niet 180graden schieten op de 5D met 24fps. Want je kan niet 1/48ste kiezen.
Op een computer iets afspelen maakt niet uit met refreshrates. Een 24p kijkt even fijn als een 30fps.
Als je in een PAL systeem een 24/30fps file wil afspelen moet je frameblenden of je film trager of sneller afspelen (maar dan pitched je geluid).

Verder vind ik 24p niet echt veel verschil tonen dan 25p. Misschien wel met 30p omdat je daar op 1/60ste zit, dus je motionblur is al iets minder en dat bepaald toch het beeld.
1/48 of 1/50 kun je gewoon 180 graden noemen, die 4% afwijking is verwaarloosbaar.

Verder maakt het tonen op een PC scherm wel verschil, want een normale PC monitor TFT wordt op 60hz aangestuurd. 60hz is niet deelbaar door 24 en 25 maar wel door 30.

Het is alleen niet echt een antwoord waar ik iets mee kan. Ik zoek meer naar redenen om een bepaalde framerate te gebruiken.

24p is dan wel heel 'populair' onder de 'film-look' liefhebbers, maar of het echt mooier is? Naar wat ik er van gelezen heb is 24fps van oudsher een technische beperking geweest omdat hoger niet eenvoudig haalbaar was. Er was wel een 16fps variant maar die was te traag om gesprekken te kunnen weergeven met normale mondbewegingen. Althans dat is wat ik er van heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:46
en wat heb meneer in zijn domke zitten, ja een 5dmk2, wel met de nieuwe firmware al..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
Ik wist het wel, ik zou gewoon met 30P filmen.
In de winkel zitten ze tv's te verkopen met 100Hz of 200Hz (kunstmatig geinterpoleerd van 24P naar 100P of 200P).
Er zal toch wel software zijn die 30P fatsoenlijk kan converteren naar 24P of 25P lijkt me.

Ik vind het een grote terkortkoming van de filmindustrie a la 2010 dat ze nog in 24P filmen.
En dat is dus tevens een grote tekortkoming van de huidige blu-ray's.

Heb al QuadHD gezien met 50P, en gewoon HD met 60P.
Die vloeiendere beelden maakt het levensechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
multipasser schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:19:

maar met 30fps is je sluiter niet per se 1/60e open, kan ook 1/120e zijn, of sneller, tenminste, als ik 't me goed herinner, en dat geld ook voor 24 of 30 fps..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik ben binnen aan het experimenteren en ik moet zeggen dat op 25p je binnen in kunstlicht het voordeel hebt dat 'afwijkende' shuttersnelheden geen rollende balken geven in beeld.

Of de normale sluitersnelheden hier ook van profiteren t.o.v. 30fps weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Voor PAL landen zou je voor 'gewoon' werk goed af moeten zijn met 25p en 1/50ste, aangezien zoals je zelf zegt, ons stroomnet werkt op 50hz dus alles wat flikker kan veroorzaken zal dat niet doen op die instellingen. 24p is filmisch, maar filmisch is dus ook 180 degree shutter, DOF geklooi en uren werk met 'color grading'. Als je van plan bent DVD's te maken moet je helemaal aan 25p blijven hangen.PAL DVD-spelers slikken geen 24p en 30p (volgens mij).

@Simon

Die 180 graden sluiter is wel een van de belangrijkste elementen van de 'filmische look'. Bijna alle films gebruiken dit, tenzij er serieus de keuze wordt gemaakt om een andere look te krijgen zoals bij Saving Private Ryan, die bewust voor en 90 graden sluiter hebben gekozen, zodat het net iets strakker is met minder blur.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Dat is wel leuk en aardig, maar zo'n sluiter zit er niet in de 5D2. Die zal gewoon zijn electronische sluiter gebruiken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

simon schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:40:
Dat is wel leuk en aardig, maar zo'n sluiter zit er niet in de 5D2. Die zal gewoon zijn electronische sluiter gebruiken.
Klopt, maar ook die electronische sluiter kan gewoon op 1/50 netjes zijn werk doen. Overigens is de sluiter ook heel precies, want op 25fps in 1/50 is er ook geen enkele flikkering of verschuiving van balken te zien.

Als je switch van bijvoorbeeld 1/60 naar 1/50 zie je heel even dat de electronische sluiter vloeiend naar een andere sluitertijd overgaat en zich helemaal bijstelt. Eerst springt hij snel naar 1/50 en daarna zie je in 1 a 2 seconden een soort fine-tuning plaatsvinden. Ik weet niet precies hoe je dat uitlegd, maar onder een TL verlichting kun je het effect goed zien, de donkere balken in beeld verdwijnen dan helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

sorry maar tl's flikkeren ook op 1/50ste..
Het is wel spijtig dat 1/25ste niet mogelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

multipasser schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:22:
sorry maar tl's flikkeren ook op 1/50ste..
Het is wel spijtig dat 1/25ste niet mogelijk is!
Dat tl's op 1/50e flikkeren dat snap ik ook wel. Het gaat me om de precisie van de electronische sluiter.....

Dat 1/25e niet nodig is vind ik geen probleem. Een te lange sluiter neemt de scherpte weg bij beweging. Vandaar o.a. ook het gebruik van 180 degree shutter. een 360 degree shutter is in geval van film niet eens mogelijk, aangezien er ook filmtransport moet plaatsvinden. Bij 1/25 heb je in feite helemaal geen sluiter meer, maar staat de belichting continu open.

Ikzelf ga in ieder geval voorlopig even met 25fps aan de slag, tenzij iemand me kan overtuigen om het echt anders te gaan doen. Ik sta overal voor open :)

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 18-03-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik denk trouwens niet dat 24p een visueel voordeel heeft op 25p.
24p is deels een standaard geworden omdat 30p gewoon te duur was. Dat is 25% meer pellicule nodig voor 1 seconden en dat kost op een hele film een hoop geld. Ook meer ontwikkelingskosten ect.

Er zullen nog wel van die elementen zijn waarom ze voor 24p gekozen hebben.
Als je de shutter hetzelfde laat op 24p of 25p ga je heus geen verschil zien. Tegen 30p misschien wel omdat de shutter daar idealiter 1/60ste is en dus zijn de beelden iets meer gefreezed (minder filmisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

En de nieuwe (verbeterde) firmware versie is er al ;)
We apologize sincerely for the inconvenience caused to our customers by suspending the availability of the Version 2.0.3 firmware.

We are now introducing the Version 2.0.4 firmware. This firmware corrects the malfunction that occurred in the previous Version 2.0.3 firmware, in which the manual recording level changed and made recording impossible.

Customers who have the Version 2.0.3 firmware on their cameras should update the firmware to Version 2.0.4
http://web.canon.jp/imagi...-e/eos5dmk2/firmware.html

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
En de downloadserver ligt er alweer uit.. of staan ze er nog niet op? Ik krijg een wit scherm als ik op de links naar de daadwerkelijke firmwaredownload klik.. :?

Edit: ik denk dat de .exe en .dmg bestanden staan nog niet op de server staan.. de pdf-downloads werken namelijk wel gewoon. Ze leveren een lege pagina op met alleen <html><head> en <body> tags. |:(

Edit 2: gelukkig lukt downloaden van Canon's mirror-site wel.

[ Voor 30% gewijzigd door BamSlam_ op 19-03-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ze stonden er wel gewoon op ja, ik heb ook gewoon gedownload..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
simon schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:46:
Ze stonden er wel gewoon op ja, ik heb ook gewoon gedownload..
Werkt deze downloadlink dan wel bij jou? Bij mij levert 'ie een lege HTML-pagina op.

[ Voor 7% gewijzigd door BamSlam_ op 19-03-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen hier die naast de 5D een 550D hebben gekocht als 2e cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
http://www.petapixel.com/...ly-with-canon-5d-mark-ii/

Echt wow... _/-\o_

Nou volg ik House sowieso al, maar ben benieuwd naar de look en of t echt verschillend is.

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Je gaat niet veel verschil zien. Wel minder DOF :)
Het is een top camera gebruikt door topmensen.

Goeie colorcorrecting en je hebt fantastische beeld!
Ze hebben licht genoeg dus wss alles op iso100, terwijl de meeste videocams 320iso zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Goeie zaak, dat nieuws: dat bij zo'n 'high profile' serie (want dat is House best wel) een dergelijke cam wordt gebruikt voor het filmen. Dikke gratis reclame voor Canon, en wel terecht: de regisseur geeft zelf al aan dat hij zeer te spreken is over de resultaten. Ben wel benieuwd naar het eindresultaat, maar dat zal hier in NL nog wel even duren :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:40:
Je gaat niet veel verschil zien. Wel minder DOF :)
Dan ga je ervan uit dat ze die objectieven vol open gebruiken ;) Ik wacht even het resultaat af voordat ik uitspraken durf te doen over de dof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Gebruikten ze voor Iron Man 2 niet heleboel 5D stuff?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remy schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:54:
Goeie zaak, dat nieuws: dat bij zo'n 'high profile' serie (want dat is House best wel) een dergelijke cam wordt gebruikt voor het filmen. Dikke gratis reclame voor Canon, en wel terecht: de regisseur geeft zelf al aan dat hij zeer te spreken is over de resultaten. Ben wel benieuwd naar het eindresultaat, maar dat zal hier in NL nog wel even duren :)
Kan dan mooi concurreren met al die Nikons die je altijd in series ziet (zoals bij CSI en NCIS).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:52
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het gratis reclame is. Alles wordt tegenwoordig gesponsord van begin tot het einde. Als je alleen al kijkt naar hoeveel merken er in een videoclipje prominent getoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Na maanden foto's gemaakt te hebben met de 5D en eigenlijk NOOIT een foto gehad te hebben waar ik van achter over viel, ben ik wat dingen gaat testen. En er blijkt wel serieus iets fout met m'n body.
Ik heb alle mogelijke lenstestjes gedaan met de 17-40L, 50mmf1,4 en 70-200L.
Elke lens moet ik op -20 lenscompensatie zetten en dan heb ik nog backfocus!!! Ik zou -30 a -35 nodig hebben.

Op 0 krijg ik gewoon NIETS scherp! Echt om zot van te worden. Als je een 21mpix foto zo verkleint lijkt hij natuurlijk wel scherp totdat je 100% kijkt!

Iemand nog die problemen gehad of ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
multipasser schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:49:
Na maanden foto's gemaakt te hebben met de 5D en eigenlijk NOOIT een foto gehad te hebben waar ik van achter over viel, ben ik wat dingen gaat testen. En er blijkt wel serieus iets fout met m'n body.
Ik heb alle mogelijke lenstestjes gedaan met de 17-40L, 50mmf1,4 en 70-200L.
Elke lens moet ik op -20 lenscompensatie zetten en dan heb ik nog backfocus!!! Ik zou -30 a -35 nodig hebben.

Op 0 krijg ik gewoon NIETS scherp! Echt om zot van te worden. Als je een 21mpix foto zo verkleint lijkt hij natuurlijk wel scherp totdat je 100% kijkt!

Iemand nog die problemen gehad of ondervonden?
Nee. Gelukkig niet. Ik heb onlangs wel m'n objectieven gekalibreerd, maar dat varieerde van -6 tot +6. Ligt dus puur aan de lenzen, en niet aan de body in mijn geval.

Gevalletje garantie dus, want dit is natuurlijk kut met peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
Ik ben op dit moment erg hard aan het twijfelen om welk merk en type body te nemen. Ik heb een D700 gehad (weggedaan om beeindiging hobby toendertijd) en was daar erg tevreden over... behalve die 12mpix. Op zich voldoende, maar als je gaat croppen kan dit toch wel 'problemen' opleveren.

Nu ben ik dus weer aan het kijken en zit te twijfelen tussen weer een D700, een 5D-mk2 of een 7D. Wat me tegenhoudt voor de D700 is de 12mpix en de duurdere en nminder diverse objectieven. De rest vond ik echt goed (AF, snelheid, bediening, enz).

De 5D-mk2 heeft zijn mpix mee. Tevens meer keuze qua objectieven (en de prijs daarvan is 'schappelijker'). Nadeel is de ouderwetse AF, banding problemen op lage iso, 3 frame bracketing en geen flitser (en mis daardoor de commander).

De 7D heeft 18mpix, mooie AF en is toch wel moderner dan de 5D-mk2. Helaas crop en dit zou een nadeel voor mij kunnen zijn (oa door de wens van een kleine DOF). Ook de aanschaf van EF-S lenzen is duur en niet mee te nemen voor een eventuele overstap naar FF.

Praktisch komt het denk ik erop aan of ik een D700 of een 5D-mk2 wil.

Wie kan me wat vertellen over:
- De banding bij lage iso in donker tot middengrijze gebieden (vooral zichtbaar door beeld wat op te krikken; zie oa het dpreview forum);
- De 'beroerde' AF tov oa de 7D, D700, 50D, enz. Ik had begrepen (oa volgens het dpreview forum) dat focussen met weinig licht langzaam tot niet gaat (vooral de AF-punten uit het midden);

Bovenstaande twee punten zijn op dit moment een struikelblok voor mij om een keuze te maken. De D700/Nikon is ook niet heilig, vandaar dat ik dus in dubio ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
banding: nog nooit tegengekomen in mijn platen onder iso6400, dus lijkt mij persoonlijk geen issue ;)
beroerde AF: de middelste is gewoon strak en netjes. Doet niet onder voor wat ik van een D3 van nikon gewend ben. De andere AF puntjes zijn in het donker wat minder strak in het geheel en gebruik ik dan ook niet op zulke momenten.

Mijn voorkeur, ik vind de output van de 5d2 zo geniaal dat ik niet meer terug zou kunnen naar een 12mp.
Maar niet alleen de mp's, maar ook de kleuren en lichtmeting van de 5d2 vind ik super fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Nomad schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:40:
banding: nog nooit tegengekomen in mijn platen onder iso6400, dus lijkt mij persoonlijk geen issue ;)
beroerde AF: de middelste is gewoon strak en netjes. Doet niet onder voor wat ik van een D3 van nikon gewend ben. De andere AF puntjes zijn in het donker wat minder strak in het geheel en gebruik ik dan ook niet op zulke momenten.

Mijn voorkeur, ik vind de output van de 5d2 zo geniaal dat ik niet meer terug zou kunnen naar een 12mp.
Maar niet alleen de mp's, maar ook de kleuren en lichtmeting van de 5d2 vind ik super fijn.
Het probleem van die banding ontstaat juist bij lage (iso 100) iso. Niet bij hoge iso (is dan, zover ik weet, idd niet zichtbaar). Maak een foto op iso 100 en haal de details in zwart/grijs naar boven. Dan schijn je behoorlijke banding te zien. Lees vele topics op dpreview daarover.

AF met middelste punt is idd netjes, snel en goed (wat ik gelezen heb). Echter liggen de punten niet zo goed en zijn de buitenste niet zo gevoelig waardoor je dus sneller geneigd bent om focus and re-composite toe te passen. De D700 buitenste punten zijn ook niet super, maar wel beter dan de 5D mk2. Vandaar mijn vraag, want wil graag ook gebruik maken van de buitenste punten.

De output van de 5d is idd erg mooi en de hoge resolutie is een grote plus. Evenals de keuze van de lenzen (en de prijzen daarvan). Moeilijk, moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat banding probleem is zo zwaar overdreven door mierenneukers die hun schaduwpartijen 2 stops omhoog gaan krikken. De AF is wel iets waar je heel bewust voor kiest, want die is bij de 5D2 niet briljant, iets waar de D700 een heel stuk beter in is. Ik neem aan dat je geen budget hebt voor een tweedehands 1Ds3, want anders had je en een briljante output en een top AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:08

ppFreddy

gewoon Frederik

Wegens een "zieke" 40D (gaf error99 van zodra de sluiter moest bewegen) was ik genoodzaakt om vorige week een andere camera te gaan halen. Het is de 5DmkII geworden. Eerste shoot dit weekend verliep goed en ik viel echt achterover van het detail dat die sensor weet te pakken. Ook kleuren komen heel mooi over.
Ik was wat bang voor de AF, wegens alle doemberichten die ik overal tegenkom (ik gebruikte op mijn 40D vrijwel nooit het center punt) maar dat blijkt reuze mee te vallen. Tot nu toe nog geen enkele keer uit noodzaak moeten terugvallen op het center punt. (en ik gebruik em alleen in donkere situaties)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
universal creations schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:32:
Dat banding probleem is zo zwaar overdreven door mierenneukers die hun schaduwpartijen 2 stops omhoog gaan krikken. De AF is wel iets waar je heel bewust voor kiest, want die is bij de 5D2 niet briljant, iets waar de D700 een heel stuk beter in is. Ik neem aan dat je geen budget hebt voor een tweedehands 1Ds3, want anders had je en een briljante output en een top AF.
Ik had gelezen op dpreview dat dit al bij een enkele stop -of zelfs soms minder- was. Ik heb voorbeeldfoto's gezien en dat vond ik toch best wel ernstig. Sommige zeggen weer dat het meevalt.

De 1Ds3 is toch wel buiten mijn budget (dat was voor mij denk ik wel een ideale camera). Ik wil rond de 3200e besteden voor een body + 24-70/2.8. Ik heb verschillende 1Ds-3 body's gezien van 2500 tot 3000e. Teveel helaas.

@ppFreddy: Dat is wel goed om te horen. Ikzelf schiet graag architectuur, straatfotografie, portretten en toch ook wel op feestjes/evenementen/enz. Snel bewegende onderwerpen (oa sport) schiet ik eigenlijk niet zo vaak.

Zijn er toevallig mensen die ook getwijfeld hebben tussen de D700 en 5Dmk2? Zo ja, wat waren jullie redenen om de 5d te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

24-70's zie ik voor €800 gaan, zit je nog maar €100 van de genoemnde €2500 voor een 1Ds3 af... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens vind ik de 24-70 ook weer niet zo briljant. Met een 24/1.8 en een 50/1.4 prime heb je heel wat meer kwaliteit, kost minder en is een heel stuk lichter.

Bovendien zou ik het echt niet van een paar honderd euro laten afhangen als het om dit soort budgetten gaat. Voor die 10-15% meer die je betaald, heb je precies wat je wil.

[ Voor 35% gewijzigd door Universal Creations op 06-05-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Anteros schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:51:
[...]Zijn er toevallig mensen die ook getwijfeld hebben tussen de D700 en 5Dmk2? Zo ja, wat waren jullie redenen om de 5d te kiezen?
ik heb ook voor die keuze gestaan, maar heb de D700 gekozen. ik ben toen van de 5D (mark i) overgestapt op de d700. qua beeldkwaliteit hebben de D700 en de mark ii beide hun pros en cons, maar qua camera vind ik de d700 zoveel fijner; degelijker, steviger, beter autofocus, etc. dat verschil was voor mij groot genoeg om over te stappen op een ander merk. enige wat ik persoonlijk mis in de Nikon line-up is een 35/1.4, maar ik gebruik nu voornamelijk Sigma's 50/1.4. wat ik gewoon een hele geschikte lens vind en in de praktijk is het eerder een 45mm lens ofzo en dat geeft naar mijn smaak net een wat fijner bereik. daarnaast vind ik de 24-70 van Nikon prettiger tekenen dan die van Canon. en verder heb ik niet zo veel wensen, maar dat kan voor jou heel anders zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Anteros schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:01:
Ik ben op dit moment erg hard aan het twijfelen om welk merk en type body te nemen.
Vertel eens wat je zoal fotografeert?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

universal creations schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:17:
Overigens vind ik de 24-70 ook weer niet zo briljant. Met een 24/1.8 en een 50/1.4 prime heb je heel wat meer kwaliteit, kost minder en is een heel stuk lichter.

Bovendien zou ik het echt niet van een paar honderd euro laten afhangen als het om dit soort budgetten gaat. Voor die 10-15% meer die je betaald, heb je precies wat je wil.
De 24-70 is een toplens en topsherp.
Hij zal niet onderdoen voor de 50mm f1,4.
Alleen is hij 2 stops trager. Onderschat een L zoomlens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
abrakadaver schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:12:
[...]

Vertel eens wat je zoal fotografeert?
Ik fotografeer vaak architectuur, landschap, straatfotografie en portretten. Je zou zeggen een 5D-mk2 dus (ivm resolutie en per pixel scherpte). Echter fotografeer ik ook verjaardagen en partijen. Maw, weinig licht, redelijk wat beweging, enz. Dan zou een D700 geschikter zijn denk ik (althans, ik vond mijn D700 daar goed presteren).

edit: Wat gebruik jij eigenlijk voor apparatuur? Ik had je site bekeken en vond er veel mooie foto's tussen zitten. Ook die in het relatieve donker gemaakt zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door Anteros op 06-05-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
multipasser schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:32:
[...]

De 24-70 is een toplens en topsherp.
Hij zal niet onderdoen voor de 50mm f1,4.
Alleen is hij 2 stops trager. Onderschat een L zoomlens niet.
Ik heb ze beide en ik vind de 24-70 vooral op 24mm wide-open echt heel soft aan de randen. Nu is dat wel het zwakste punt van de lens, maar mijn Sigma 20/1.8 doet het op f/2.8 veel beter. Mijn Sigma 50/1.4 op f/2.8 is ook veel beter dan de 24-70 op 50mm op zowat iedere diafragmawaarde. Dat is natuurlijk ook wel wat je verwacht van een afgestopte prime, maar ik ben ook niet degene die zo'n gewaagde uitspraak doet.

Ik zal ook eens een gewaagde uitspraak doen: de Sigma 18-50 f/2.8 Macro is scherper op een 450D dan de 24-70L op de 5D-2. Nu wordt er heel wat meer geëist van een lens op fullframe, maar toch viel mij dit erg op. En ja, ik beide combinaties intensief gebruikt, want met de 450D heb ik zeker 20k foto's gemaakt met de 18-50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Mijn 300D was de scherpste body die ik ooit gehad heb! En ik gebruik er dezelfde lenzen op als op de 450D en nu de 5D.

2 verschillende lenzen vergelijken op 2 verschillende bodies is niet juist imio. Je zou d24-70 op de 450D moeten vergelijken. En fullframe ga je altijd meer zachte randen krijgen. Dat zijn nu eenmaal de optische limitaties.

[ Voor 11% gewijzigd door multipasser op 27-05-2010 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je zeker of je 5D wel goed is qua front/backfocus? Al eens geprobeerd om manueel te foucussen?
Wat ik niet snap is dat je een uitspraak doet over de 24-70L vergeleken met de Sigma 50 terwijl je zelf een body hebt die geen fatsoenlijke foto's maakt. Dan kun je toch zo'n uitspraak niet doen? Ik gaf al aan dat een full-frame meer eist van een lens, maar een lens die gemaakt is voor full-frame en 3x zoveel kost als een plastic Sigma lens, zou minimaal net zo goed moeten presteren imho. Het is tenslotte Canons top lens met dit zoombereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Elke lens is anders. Geen enkele lens presteert exact hetzelfde. Misschien moet uw 24-70 gecallibreerd worden.

Ik heb mijn lezen getest op een 1dmkIII en daar was alles goed op. dus ik heb iets om te vergelijken. We hebben een hele dag testen uitgevoerd om te kijken wat er met mijn body was/is.

Manueel focussen lukt natuurlijk, maar daar weet je niet veel mee. Ik moet hem -20 en meer corrigeren. Zoveel backfocus heb ik met de meeste lenzen. Dat is niet normaal.

Als ik film heb ik er geen last van want dan is het full manual focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
multipasser schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:47:
Elke lens is anders. Geen enkele lens presteert exact hetzelfde. Misschien moet uw 24-70 gecallibreerd worden.

Ik heb mijn lezen getest op een 1dmkIII en daar was alles goed op. dus ik heb iets om te vergelijken. We hebben een hele dag testen uitgevoerd om te kijken wat er met mijn body was/is.

Manueel focussen lukt natuurlijk, maar daar weet je niet veel mee. Ik moet hem -20 en meer corrigeren. Zoveel backfocus heb ik met de meeste lenzen. Dat is niet normaal.

Als ik film heb ik er geen last van want dan is het full manual focus.
Mijn 24-70 hoeft niet gekalibreerd te worden, want hij focust gewoon goed (ik heb geen micro-adjust nodig gehad).
Als je zoveel backfocus hebt met al die lenzen, dan kun je je camera laten kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
misschien heb je algemeen een wat softere 24-70 (zonder zozeer back of front focus).
Want ik heb de 35/2 canon en 50 1.4 sigma ook (gehad) en mijn 24-70 presteert op 2.8 net zo scherp als de 35 en 50, en ik ben ook wel een zeur als het aan komt op scherpte e.d.
Mijn 35 en 50 zijn nu juist de deur uit, omdat mijn 24-70 het optisch ook kan (behalve de lichtsterkte <2.8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:59
Als je op zoek bent naar een lens voor verjaardagen / trouwerijen zijn twee primes absoluut niet handig doordat je veel zal willen wisselen.
Ik gebruik zelf een 50mm 1.4 alleen bij full / semi / body en face shots en nooit bij actie foto's.
Zie mezelf al rennen met mijn 5d op een zwaar studio statief naar een locatie voor de ideale shot tijdens een trouwerij en tussendoor nog eventjes met wat primes jongleren ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Luxurydiver op 08-05-2010 14:15 ]

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
jij misschien niet, maar anderen wel..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Nomad schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:45:
misschien heb je algemeen een wat softere 24-70 (zonder zozeer back of front focus).
Want ik heb de 35/2 canon en 50 1.4 sigma ook (gehad) en mijn 24-70 presteert op 2.8 net zo scherp als de 35 en 50, en ik ben ook wel een zeur als het aan komt op scherpte e.d.
Mijn 35 en 50 zijn nu juist de deur uit, omdat mijn 24-70 het optisch ook kan (behalve de lichtsterkte <2.8).
Dat is dus wat ik bedoel.
Ik heb resultaten op 100% bekeken met een scherp exemplaar en dat is werkelijk ongelooflijk.
Niet moeilijk dat deze lens zoveel gebruikt wordt in Fashion.

Dus misschien heeft hij toch een minder scherp exemplaar ofwel werkt hij ook niet goed in combinatie met de body. Zoals ik voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal binnenkort wel een vergelijking maken met mijn 20/1.8, 50/1.4, 58/1.2 en 24-70L op vergelijkbare brandpunten en diafragma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Anteros schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:42:
[...]
edit: Wat gebruik jij eigenlijk voor apparatuur? Ik had je site bekeken en vond er veel mooie foto's tussen zitten. Ook die in het relatieve donker gemaakt zijn...
Nu gebruik ik voor concerten, reportages en bruiloften vooral m'n eos 5d met een EF35/2.0 en EF100/2.0.
Voor vakanties/landschappen gebruik ik sinds kort een EF17-40/4 en EF70-200/4.

De foto's op m'n site zijn al wat ouder, dus een groot deel van die foto's is gemaakt met bodies als de stokoude 300d of 20d en lenzen als de sigma 24-70/2.8, peleng 8mm, canon ef 50/1.8 en ander inferieure prullen. ;)

*Moet dit najaar echt eens wat aan z'n site doen....

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Ik heb nu ook een half jaartje de 5DII icm 24-70L. Echt super scherpe foto's.
Van de 24-70L is bekend dat IQ van sommige exemplaren tegen valt.
Ik kom van een 20D en ik was wat huiverig bij de over stap naar FF. Onscherpte in de hoeken enzo.
Maar wau wat een output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

http://www.dpreview.com/l...8_is_usm_ii_c16/page5.asp
Wat me opvalt is dat de photo's ook niet echt super scherp zijn eigenlijk.
Ofwel beetje backfocus. En dit bij een absolute toplens.

Ik denk dat de 5D gewoon niet in staat is HAAR scherpe foto's te maken.
De 1d doet dat wel. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik denk dat de 5D gewoon niet in staat is HAAR scherpe foto's te maken.
huh? ik heb nergens last van.. mijn 35 is lekker scherp.. hoe kan een camera 'niet in staat zijn om niet haarscherpe fotos te maken', te sterk ir filter?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

post eens een originele jpg uit de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
simon schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:43:
[...]

huh? ik heb nergens last van.. mijn 35 is lekker scherp.. hoe kan een camera 'niet in staat zijn om niet haarscherpe fotos te maken', te sterk ir filter?
Mijn 35L inderdaad ook. Op 1.4 nog niet heel erg, maar op f2 is 'ie subliem.

@multipasser,
Ik schiet geen jpg, dus kan het je niet laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

@ Multipasser: heb je je camera al eens na laten kijken, je blijft zeggen dat je geen scherpe foto's kan maken. Aangezien je in de minderheid bent denk ik dat het probleem bij jou zit. Ik zou de boel laten calibreren.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals beloofd, heb ik een vergelijking gemaakt tussen zo'n beetje al mijn lenzen.
Ik heb een boekenrek als onderwerp genomen en 2 uitsnedes gemaakt. 1 in het midden en 1 aan de rechterkant. Ik heb iedere lens op maximaal diafragma, f/2.8, f/4 en f/8 getest (behalve de 70-200 uiteraard).
Ik heb alles manueel gefocussed met live-view op iso100 in de Av-stand.
Om alles een beetje ordelijk te houden, heb ik een pdf gemaakt. De verschillen zijn op 300% het beste te zien.

Linkje.

Zoals bij een echte test mag je zelf conclusies trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

sOid schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:09:
[...]

Mijn 35L inderdaad ook. Op 1.4 nog niet heel erg, maar op f2 is 'ie subliem.

@multipasser,
Ik schiet geen jpg, dus kan het je niet laten zien.
Post dan een jpg van een raw, standaard waarden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

universal creations schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 01:27:

Zoals bij een echte test mag je zelf conclusies trekken.
De 24-70mm scoort toch goed?
De hoeken zijn het beste en hij is evenscherp als de primes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
multipasser schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 01:36:
[...]

De 24-70mm scoort toch goed?
De hoeken zijn het beste en hij is evenscherp als de primes.
Op f/2.8 vind ik de primes beter. Wat me trouwens op valt is dat de Sigma 20 uiterst rechts scherper is dan een stukje naar het midden. Hij is dus niet gelijkmatig. Maar goed, dat is mierenneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
@universalcreations: Bedankt voor het delen van deze testresultaten (je hebt er veel werk ingestoken!), dit geeft een heel goed beeld van hoe scherp sommige primes zijn t.o.v. de zoom lenzen.
Nou zijn de verschillen natuurlijk niet heel groot, maar wel zichtbaar bij de crops.
Het kan zijn dat ik nog niet helemaal wakker ben en het helder zie, maar het lijkt erop dat de 24-70 pas vanaf F/4 gaat presteren...
En de sigma 20mm lijkt me iets tegen te vallen.. klopt dit ?
Ook mooi om te zien dat die 70-200 F/4 IS zo super presteert, dat is er namelijk een op mijn verlanglijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Sigma 20mm valt me niet tegen voor zo'n lens. Op f/2.8 is hij al behoorlijk scherp aan de randen. Punt is dat je je altijd af moet vragen wat je fotografeert. Doorgaans heb je randscherpte nodig bij landschappen en die schiet ik op f/8-f/11 en dan is de lens voldoende scherp. Het wordt natuurlijk anders als je je onderwerp helemaal aan de rand wil hebben en je met groot diafragma schiet, dan heb je wel een probleem (met heel veel ultrawide lenzen overigens).
De 70-200 is inderdaad een absolute toplens. Op het "alternative gear"-forum op fredmiranda.com was er laatst een blinde test van verschillende lenzen en iedereen koos de 70-200 als scherpste en met het meeste microcontrast. Toen bekend werd gemaakt dat het een Canon 70-200 was, schoten veel altgear-liefhebbers in de verdediging met argumenten als: als de Zeiss/Leica/Zuiko/Voigtlander blablabla in de test zat, was die het beste.

Wat betreft de 24-70L wordt mijn mening ook gebaseerd op de hoge verwachtingen die ik had en het enorme gewicht wat ik mee moet torsen vergeleken met mijn primes die ook nog eens lichtsterker zijn. Mijn Rokkor 45/2 weegt 123gram en is dus erg comfortabel in het meenemen. Deze lens is dan wel helemaal handmatig, maar dat vind ik geen probleem als ik stilstaande objecten fotografeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:33:
En dit bij een absolute toplens.
Vergeet niet dat de 70-200 IS op f2.8 relatief soft is. Als je hem afstopt naar f4 dan haal je al betere beeldkwaliteit. De 70-200 f4 IS is door ander materiaalgebruik en verbeteringen door de jaren heen ook een stuk scherper dan zijn f2.8.

ps. heb het hier over de ´oude´ versie van de f2.8

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
De sig20 zou ik nooit halen, de exemplaren die ik in de handen heb gehad waren pas vanaf 2.8 enigszins acceptabel. Daarvoor koop ik in ieder geval geen snelle prime :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neographikal schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:48:
De sig20 zou ik nooit halen, de exemplaren die ik in de handen heb gehad waren pas vanaf 2.8 enigszins acceptabel. Daarvoor koop ik in ieder geval geen snelle prime :)
De Sigma 20 heeft geen alternatieven. Die f/1.8 maakt hem uniek. Op f/2.8 is ie net zo scherp als de Canon 20/2.8, dus biedt die geen optische voordelen. USM is dan weer wel een voordeel t.o.v. de koffiemolen met dubbele vergrendeling voor AF/MF. Aangezien de Sigma 20 mij 250euro incl. verzenden kostte en ik wist dat ik een goed exemplaar zou hebben (verkoper op FM had resultaten aan mij doorgestuurd), was het een makkelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
Even een on topic vraag tussen het 24-70mm verhaal ;)
Weet iemand of er een mogelijkheid is om ergens in te stellen dat als je je ir remote gebruikt om op afstand te filmen de rode lamp aan kan blijven i.p.v. een korte flikker geven ?
Heb al beetje lopen zoeken, maar kon niets vinden (laatste firmware gebruik ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:52
Iemand hier die een fototas is kwijtgeraakt? Zo te zien heeft deze man op marktplaats hem gevonden.

Wil graag de upgrade maken naar de 5DII nadat ik hem voor een shoot had gehuurd en helemaal flabbergasted was hoe goed hij presteerde indoor en met mijn lenzenpakket, maar deze ad is too good to be true

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Voor 800 euro die hele set? Iets zegt mij dat ie gestolen moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joarie schreef op zondag 16 mei 2010 @ 15:07:
Iemand hier die een fototas is kwijtgeraakt? Zo te zien heeft deze man op marktplaats hem gevonden.

Wil graag de upgrade maken naar de 5DII nadat ik hem voor een shoot had gehuurd en helemaal flabbergasted was hoe goed hij presteerde indoor en met mijn lenzenpakket, maar deze ad is too good to be true
Zag hem gister ook al op MP staan. Volgens mij is meneer vergeten een 1 voor die 8 te zetten 8)7

Edit: of gejat idd... Volgens mij zit er nog een snelkoppeling voor een statief onder de camera.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 21:04

Milo.

klik

En als die alles zo mooi uistalt zou je op zn minst ook zeggen dat je er een acculader bij legt...

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1 dag op MP en hij zegt dat hij uit Amsterdam in het buitenland komt.... Ik heb ook weleens contact gezocht met zo'n aanbieder voor een 1Ds3. Ik wilde namelijk de camera zien voordat ik hem kocht en ik wilde het serienummer weten. Toen vertelde hij mij dat hij in Londen zat en op het serienummer kreeg ik helemaal geen antwoord. Kortom: oplichters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een te lage prijs en niets over een bon, aanschafdatum, accu of boekje, hoe overduidelijk wil je je gestolen waar hebben? :z :X

Iedereen ziet hopelijk binnen 2s dat het niet goed is. Move along people.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:52
Ah, inmiddels ook al van de site afgehaald. Gaat blijkbaar toch snel te werk dat tippen.
Idd...deze aanbieder had blijkbaar ook geen verstand van zaken gezien het feit hoe alle merken (Hola) en types benoemd werden. :P

Ik hoop ook dat mensen hier niet in trappen....maar ja, niet iedereen wordt hierdoor getriggerd.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Pagina: 1 ... 19 ... 28 Laatste