Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
+ Prijs
+ Het ding voelt degelijk aan, eigenlijk hetzelfde als de originele BG-E2N
+ Het geeft gewoon de batterij informatie door
- Het is van plastic ipv magnesium
- Er staat geen canon op
Canon Professional Network – Plug-in for faster EOS Movie editing
>EOS MOVIE editing options expanded
Plug-in for Final Cut Pro offers faster editing for EOS Movie footage...
The development of Canon's new plug-in for the Apple Final Cut Pro editing package
will mean that video footage shot on the EOS 7D, EOS 5D Mark II or EOS-1D Mark IV
DSLRs can be edited more quickly and easily.
A free Beta release of the plug-in will be available to download for testing and
evaluation during March 2010. It will offer an even smoother workflow for filmmakers
who shoot full 1080p High Definition video with EOS DSLRs with a variety of editing
enhancements.
You can find out more about the 'EOS Movie plugin-E1' for Final Cut Pro in the Canon
Professional Network News story.
http://cpn.canon-europe.com/content/news/eos_movie_plugin.do
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Want het is dus standaard fat32, wat 4gb bestand als max heeft en dat is vrij irri.
Dan kan je dus de max van 29,59m alleen halen op 640x480, waar ik niet zo onder de indruk van ben
NeeNomad schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:23:
is het mogelijk om je CF kaart NTFS format te krijgen, zodat ik langer dan 14minuten kan filmen?
Want het is dus standaard fat32, wat 4gb bestand als max heeft en dat is vrij irri.
Dan kan je dus de max van 29,59m alleen halen op 640x480, waar ik niet zo onder de indruk van ben.
ja in windows wel ja, maar dan vind mijn camera het kaartje niet zo prettig meer ;P.sapphire schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:25:
ik kan gewoon rechterklik op het kaartje--->formatteren---> NTFS kiezen doen hoor
was er al bang voor. Dat vind ik best wel jammer eigenlijk. Dan is dat 30 minuten filmen dus ook wel lame, want om nu met mijn 2k dslr te filmen op 640x480 vind ik een tegenvallertje.
Heb vrijdag een voorstelling gefilmd (wat uitzonderlijk goed ging qua kwaliteit, ondanks iso1600, F/4 en 1/60e). Maar de voorstelling duurde 17 minuten, en op 14m klapten die uit en moest ik snel uit en aan zetten om verder te filmen....maar je reageert altijd traag omdat je het niet verwacht. Kortom, ik mis een 7 seconden ofzo wat echt stom is tijdens een voorstelling filmen.
Is NTFS zo moeilijk om te implementeren op CF/ dslr combi?
dus misschien iets met licenties en patenten ofzo ?
Mij lijkt 1 shot van 14 minuten best wel lang, maar misschien zie ik iets over het hoofd
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Tja, is het niet verschrikkelijk saai om 17 minuten lang naar hetzelfde te kijken vanuit dezelfde hoek? En als het onderwerp beweegt, 17 minuten bezig te zijn om focus goed te houden? Een interessante oplossing voor dit probleem is om een 2de camera te kopen.... daarmee kan je uit verschillende hoeken filmen, waardoor het al aangenamer wordt om 17 minuten te kijken en kan je makkelijk ervoor zorgen dat zodra 1 camera ermee kapt, dat de andere nog gewoon aan het draaien is. Ideaal zou je er nog een 5D2 bij nemen, maar je kan natuurlijk ook een 7D kopen om er ook een sport/actie body bij te hebben of een 550D, een 1D Mark IV zal ook leuk zijn, maar vrij prijzig....Nomad schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:38:
....Maar de voorstelling duurde 17 minuten....
Inderdaad, alsof er geen mensen zijn die Avid, Premiere of Vegas gebruiken.. voor Premiere heb je trouwens een mooie plugin van de firma Mainconcept.Aesculapius schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:41:
Het lijkt wel alsof bij die workflows en plugins er altijd vanuit wordt gegaan dat men FCP gebruikt. Ik zie voor premiere bijvoorbeeld maar weinig voorbij komen - is dat toch een beetje achtergesteld verhaal, of mis ik gewoon de goede persberichten?
Het is geen filmpje die mooi moet zijn in dit geval.
Het ging me ook niet om het inhoudelijk filmen, maar meer of de beperking waar ik nu tegenaan liep te overkomen is.
Ben het eens met de opmerking dat een shot never nooit niet 14 minuten moet zijn, maar schoonheid was hier niet aan de orde.
Maar toch wil je per se op FullHD filmen? Zoals jezelf hebt gezegd kon je ook voor VGA-resolutie kiezen en gewoon wel de volledige 17 minuten filmen. VGA moet toch wel genoeg zijn om:Nomad schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:09:
Ben het eens met de opmerking dat een shot never nooit niet 14 minuten moet zijn, maar schoonheid was hier niet aan de orde.
De groep dansers kunnen zichzelf / de groep / timing e.d. bekijken en zodoende op zichzelf terug reflecteren.
Nogmaals, de reden van waarom ik het wil is toch niet aan de orde, ik had gewoon een technische vraag.
Is het verstandig om deze koopjes in te slaan, of doe je dan een concessie v.w.b. de kwaliteit en bedrijfszekerheid als je ze met de 5dm2 gebruikt voor het HD filmen? Ik ken het merk nl. helemaal niet (ok Toshiba natuurlijk wel, maar dat staat er ook maar bij om te zeggen dat het niet buitenaards is). Google geeft eigenlijk niks prijs over deze dingen...
Coming Soon
The new firmware for the 5D Mark II will arrive the week of March 17, 2010. This seems to be close to the NAB show.
The information briefly appeared on the Canon UK web site, it’s now gone at the URL I was given.
More info on the subject to come.
Fijn!, vandaag ook weer zitten filmen en 24/25 fps kunnen doen heeft toch wel wat voordeel.
EDIT: nog een filmpje die ik van het weekend heb geschoten
[ Voor 36% gewijzigd door Moby op 25-02-2010 19:46 ]
what the hell..Mobyrick schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:28:
Ja dat zag ik ook, daar snap ik helemaal niets van. Hoe kan dat nou dezelfde bitrate wezen..
EDIT: nog een filmpje die ik van het weekend heb geschoten![]()
[video]
flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
Los daarvan wordt er een brak resize-algoritme gebruikt, zodat je rare artifacts krijgt.G-Tus schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:59:
720p gaat daar niets bij helpen, want heeft gewoon dezelfde bitrate als 1080p (tenminste dat is zo bij 7D, 500D en 1D4).....
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Ga je die 10-22 gebruiken op de 5D? Ik vind dat soort dingen altijd engDexter schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:53:
Vandaag mijn 10-22 lens verkocht. Dus nog even beetje sparen en dan kan kan ik zo rond de release van de nieuwe firmware ook eindelijk een 5dII aan het rood-gerande glas toevoegen.

http://www.flickr.com/gro...iscuss/72157604422834954/
[ Voor 13% gewijzigd door Sunny op 25-02-2010 22:18 ]
flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
Dexter schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:53:
Vandaag mijn 10-22 lens verkocht. Dus nog even beetje sparen en dan kan kan ik zo rond de release van de nieuwe firmware ook eindelijk een 5dII aan het rood-gerande glas toevoegen.
Dat is wel heel apart en ook redelijk dom eigenlijk. Bij de 500D kan ik mij daar nog iets bij voorstellen, omdat die 1080p maar bij 20fps doet. Maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit een 720p filmpje gehad wat ik niet kon afspelen en wel elk 1080p filmpje. Dus ik betwijfel of bitrate echt het probleem is. Mijn laptop is gewoon een wat oud beestje met een T5500 (Core2Duo 1,66GHz) en een Intel G...nog wat. Misschien dat ik eens wat minder moet investeren in lenzen dit jaar en meer in een nieuwe pc (met een S-IPS scherm).G-Tus schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:59:
720p gaat daar niets bij helpen, want heeft gewoon dezelfde bitrate als 1080p (tenminste dat is zo bij 7D, 500D en 1D4).....
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Edit: las net in het DPreview-forum dat de update 17 maart schijnt uit te komen!
[ Voor 35% gewijzigd door BamSlam_ op 26-02-2010 10:05 ]
prachtig!Mobyrick schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:28:
Ja dat zag ik ook, daar snap ik helemaal niets van. Hoe kan dat nou dezelfde bitrate wezen..
EDIT: nog een filmpje die ik van het weekend heb geschoten![]()
[video]
waarschijnlijk is het enkel een "trailer" die je geschoten hebt? Ik krijg plots zin om naar de cinema te lopen om een film te zien die waarschijnlijk nooit gaat bestaan
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Overigens gaat hier wel een film van komen van de makers, even de website checken.
Vandaag weer een dagje gefilmd met Bart en Martijngizmo en die output is meer dan nice
Wel leuk dat het filmen serieus genomen wordt en dat deze instellingen nu beschikbaar komen.
1 dag te laat, 16 maart ga ik trouwenBamSlam_ schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:55:
Jay! Dat maakt Magic Lantern voor een groot deel overbodig. PAL-ondersteuning is erg prettig. En geluid wordt voortaan op 48KHz opgenomen, mooi!
Edit: las net in het DPreview-forum dat de update 17 maart schijnt uit te komen!
Ach ja, dan maar alles op 30fps vastleggen, dat komt dan ook wel weer goed
[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 26-02-2010 17:17 ]
Verwijderd
http://www.dpreview.com/n...anoneos5dmkiifirmware.asp
Hmm, alleen de aankondiging. Midden maart mensen
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 16:30 ]
Vanuit Canon is het wel ok qua marketing natuurlijk
De 30fps wordt overigens wel netjes als 29.97 opgenomen...
Een 1280x720 @ 100fps was wel leuk geweest
1280*720 * 60fps was technisch goed mogelijk geweest en helemaal niet zo onredelijk.Nomad schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:57:
ik ben wel happy met de nieuwe opname mogelijkheden
Een 1280x720 @ 100fps was wel leuk geweest, maar kan niet alles hebben.
Best wel jammer, maar aan de andere kant de huidige opnamemogelijkheden zijn ook niet verkeerd.
De 1d4 heeft de optie die je wilt wel, dus technische was het wel mogelijk geweest. Misschien vind canon dat er ook bij filmen een verschil moet zijn tussen z'n topmodel en de 5d2
Ooo nee dat bedoelde ik ook nietNomad schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:08:
Ik bedoelde het ook niet als knipoog naar jou, hoewel dat wel zo lijkt als ik het terug lees.
De 1d4 heeft de optie die je wilt wel, dus technische was het wel mogelijk geweest. Misschien vind canon dat er ook bij filmen een verschil moet zijn tussen z'n topmodel en de 5d2
Ging mij er puur om dat 60fps op 720p nog zou moeten kunnen, was geen tegenreactie op het 100fps verhaal.
Vraag me af of er in het geheim nog Auto-ISO bij Manual wordt toegevoegd bij normaal gebruik, non-Liveview, want bij Liveview werkt Auto-ISO dus wel in M-mode.

Zie ook http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=835981
Hopelijk komt die firmware nog dit weekend uit
Of is er een beta programma voor professionals?
Een amiga 500 met 512 kb ram !

Ik zit wel keihard F5 te spammen op verschillende fora, volgens mij zijn ze aan het proberen de firmware eraf te halen zodat meerdere mensen de mogelijkheid krijgen.... Magic Lantern schijnt te kunnen reverse engineeren....
Mensen met RED's mogen nu in USA ook een nieuwe sensor laten plaatsen die de iso verhoogt van 320 naar 800! Terwijl de 5D makkelijk 1600 doet met dezelfde ruis!
Enkel is de red natuurlijk een ECHTE camera met highspeed 100fps en 4k resolutie. Zeer mooi maar het kost ook 10x meer. En heeft geen last van rolling shutter.
De 5D sensor is nu misschien beter qua ruis (niet echt meer als je naar de beelden van de nieuwe sensor kijkt), maar die 4k geeft zoveel details... geweldig gewoon. Ik heb hier een paar RED-Raw bestanden en echt... geweldig om naar te kijken.multipasser schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:52:
De sensor van de 5D is stukken beter dan de RED's sensor.
Mensen met RED's mogen nu in USA ook een nieuwe sensor laten plaatsen die de iso verhoogt van 320 naar 800! Terwijl de 5D makkelijk 1600 doet met dezelfde ruis!
Enkel is de red natuurlijk een ECHTE camera met highspeed 100fps en 4k resolutie. Zeer mooi maar het kost ook 10x meer. En heeft geen last van rolling shutter.
En de RED camera's hebben ook last van rolling shutter, maar minder dan de video DSLR's.
Wat video DSLR's wel hebben is heel veel last van moire en dat hebben de RED's weer niet.
Als ik moest kiezen tussen een 5D video kit of een Scarlet kit.... dan ga ik toch echt voor die laatste
Je krijgt er prachtige beelden uit als het perfect belicht is. Maar de RAW bestanden stellen niet veel voor imo. Er zit minder info in dan een 5D raw. Je hebt na een halve stop tot 1 stop direct al zichtbare ruis! En het is geen mooie ruis.
De 5D heeft last van antialiasing en dat zie je inderdaad op edges van harde lijnen/contrasten.
Waarschijnlijk door het uitschakelen van bepaalde lijnen van de cmos.
4k is handig soms als je wat wil croppen, maar het is niet dat je uit een 4k beeld een 100% scherpe 1k crop kunt maken die overeenkomt met PAL. Daarvoor is het niet gemaakt. Resolutie is goed maar je moet niet overdrijven. De sensor is kleiner dan de 5D en heeft ook een crop, dus het is niet retescherp op 100%.
Trouwens, je werkt meestal met filmlenzen die wat softer zijn en een bepaalde look hebben. En je draait sowieso op een klein diafragma voor de mooie DOF, en dat is niet het scherpste punt van de lens.
Now back ontopic. De 5D rocked voor het geld!
Helaas:G-Tus schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:51:
Ik zit wel keihard F5 te spammen op verschillende fora, volgens mij zijn ze aan het proberen de firmware eraf te halen zodat meerdere mensen de mogelijkheid krijgen.... Magic Lantern schijnt te kunnen reverse engineeren....
http://photography-on-the...hp?p=9732477&postcount=74"I have a special firmware file that will just write out the contents of the camera's ROM to the CF card. It is built with a modified version of the 1.0.7 firmware and can not be distributed since it contains Canon's code. Once I have the ROM image, however, I can try to locate the DryOS functions that Magic Lantern needs to control the camera. Once these have been mapped I can release an updated version of Magic Lantern that will enable full-time audio meters, zebras, etc.
At the present time I do not have the ability to build a new .FIR file to allow the ROM image to be reliably reflashed onto a new camera. You'll need to wait for the official Canon release to upgrade your own camera."
[ Voor 3% gewijzigd door BamSlam_ op 05-03-2010 09:00 ]
http://www.rtl.nl/compone...-waterdicht-tien-euro.xml
Nu nog de nieuwe firmware en dan ga ik dit voorjaar is een mooie film schieten; vooral met die 35mm is het nu erg mooi.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Welk merk zijn die dingen nou? Ewa marine heeft ook vergelijkbare dingen, maar die zijn redelijk duur en ook niet perfect. (ookal heb ik er wel een)BamSlam_ schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:51:
El cheapo full weather, submersible sealing voor je camera:
http://www.rtl.nl/compone...-waterdicht-tien-euro.xml
edit: DiCaPac dus.
[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 10-03-2010 13:39 ]
Waarschijnlijk omdat dat voor veel minder mensen van belang is dan de 24fps mogelijkheid. Filmmakers gebruiken de 5D2 denk ik veel meer dan Europese TV-producenten.multipasser schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:20:
Waarom wordt er in die advertentie niet gesproken over 25fps?
Ha.. elke camera waterdicht voor een tientje. Niet dus,. voor de versie die geschikt is voor dslr's betaal je bij Amazon.com US$95. En de reacties zijn erg varierend. Er wordt o.a. geklaagd over lekkage. Zie http://www.amazon.com/DiC...meras-190mm/dp/B00169HXW2-DG- schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:38:
[...]
Welk merk zijn die dingen nou? Ewa marine heeft ook vergelijkbare dingen, maar die zijn redelijk duur en ook niet perfect. (ookal heb ik er wel een)
edit: DiCaPac dus.
Nah, hij wordt in België veeeel gebruikt voor pubs. En zelfs grote!BamSlam_ schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:41:
[...]
Waarschijnlijk omdat dat voor veel minder mensen van belang is dan de 24fps mogelijkheid. Filmmakers gebruiken de 5D2 denk ik veel meer dan Europese TV-producenten.
Ik verschiet er van, maar met de juiste lenzen en binnen de mogelijkheden van de 5D levert hij ongeziene beelden op. Natuurlijk staat er wel voor paar duizend euro licht!
http://photos-b.ak.fbcdn....090_1128408_4387034_n.jpg
[ Voor 9% gewijzigd door multipasser op 11-03-2010 10:38 ]
btw, ik zit te denken om misschien een 5D2 met 24-70 als kitlens te bestellen.
Hoe kan je zien of daadwerkelijk het originele exemplaar erbij zit.
Ik kan me voorstellen dat men een exemplaar van 24-70 uit een kit test en als die 100% goed is die graag verkoopt aan een prof. fotograaf ipv aan een amateur-fotograaf.
en wat als het exemplaar van de 24-70 je niet bevalt (b.v. meer CA dan normaal zodat je 'm met de DPP er niet uit kunt halen)?
Ik heb anderhalf jaar geleden een 70-200 f/2.8 IS een maand gehad die niet helemaal kosher was, (veel verticale CA), en die nog gelukkig om kunnen ruilen tegen een betere.
Normaal is de 24-70 geen slechte lens. De quality control bij canon is redelijk goed.
Dus zou er niet te veel zorgen over maken. Als hij erge CA heeft zal canon het wel kalibreren.
EOS 5D Mark II Firmware Update Version 2.0.3
Nu kan iedereen 'em zien.
Anyway, ik ga hem er vanmiddag pas opzetten. Moet zo nog wat redelijk belangrijke foto's maken, dus voor het geval de firmwareflash fout gaat, moet dat pas gebeuren nadat die foto's zijn gemaakt
Normaal gesproken gaat downloaden bij Canon veel sneller. Maar gezien de grote belangstelling voor deze update is het niet zo gek dat hun pijpen nu (tijdelijk) vol zitten. Gelukkig is er nog RapidsharesOid schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:16:
Jezus, downloaden met 9kB/s. Dat is toch niet meer van deze tijd? Alleen Realtek komt daar nog mee weg...
Dan moet je wel een Windowsbak hebben voor jouw link
Heb de Macversie ff op dropbox gegooid http://dl.dropbox.com/u/1686351/eos5d2203.dmg
Eigen risico enzo. Je doet er goed aan om ff de filesize te checken.
[ Voor 10% gewijzigd door sOid op 16-03-2010 10:29 ]
Nu nog dringend wat fotografie dingen updaten en we zijn tevreden
Moet wel zeggen dat ik het ontbreken van die 720p/60 wel jammer vind; Josh heeft gisteren een backstage video gemaakt (7D) van m'n shoot en dat slow motion is toch echt wel leuk.
Nu even updaten
edit:
done, ziet er netjes uit
[ Voor 34% gewijzigd door Nomad op 16-03-2010 13:07 ]
Dat hij 1080p 50fps niet aankan ok, maar 720p 50fps moet kunnen.
Toch met 1 digic chip.
[ Voor 17% gewijzigd door Aesculapius op 16-03-2010 14:05 ]
Verwijderd
NTSC:
1920×1080 : 30 fps (changed - actual 29.97 fps)
1920×1080 : 24 fps (added - actual 23.976 fps)
640×480 : 30 fps (changed - actual 29.97 fps)
PAL:
1920×1080 : 25 fps (added - actual 25.0 fps)
1920×1080 : 24 fps (added - actual 23.976 fps)
640×480 : 25 fps (added - actual 25.0 fps)
* Adds a function for manually adjusting the sound recording level (64 levels).
* Adds a histogram display (brightness or RGB) for shooting movies in manual exposure.
* Adds shutter-priority AE mode (Tv) and aperture-priority AE (Av) mode to the exposure modes for shooting movies.
* Changes the audio sampling frequency from 44.1 KHz to 48 KHz.
* Fixes a phenomenon where communication between the camera and the attached lens is sometimes interrupted after manual sensor cleaning. (This phenomenon only affects units with Firmware Version 1.2.4.)
Met name met die Aperture priority ben ik erg blij. Tot nu toe was het vaak moeilijk om in lichte omstandigheden met een kleine scherptediepte te filmen. Eigenlijk vreemd dat ze dit niet direct hebben toegevoegd toen de camera uitkwam.
Zodra ik thuis ben ga ik het er op zetten. En laat ik dit moment ook maar aangrijpen om een Sigma 50 1.4 aan te schaffen.
Als je iso100 zit en sluiter op 4000 en op f1.4 komt nog te veel licht binnen moet je een ND steken of je diafragma dicht draaien. Natuurlijk is 4000shutter niet mooi, en willen we liefst 1/40 a 1/50. dus dan ga je een dikke ND moeten steken.
Verwijderd
multipasser schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:10:
In manual kon je toch alles wat je in AV of TV ook kon? Snap je probleem niet.
Als je iso100 zit en sluiter op 4000 en op f1.4 komt nog te veel licht binnen moet je een ND steken of je diafragma dicht draaien. Natuurlijk is 4000shutter niet mooi, en willen we liefst 1/40 a 1/50. dus dan ga je een dikke ND moeten steken.
Misschien heb ik altijd iets verkeerd gedaan dan want mij lukte dit nooit. Heb dan ook niet heel veel gefilmd tot nu toe. Welke instellingen moet ik dan precies gebruiken? In M doet hij bij mij nog steeds raar.MartijnGizmo schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:14:
En aangezien je liever niet je sluitertijd of diafragma ziet veranderen, kun je beter filmen in M met auto-ISO als het licht snel veranderd.
Nog een andere n00b vraag misschien: Op mijn 5DII kan ik opeens geen scherpstelpunten meer selecteren op de gebruikelijke manier (en ook niet op een andere manier). Alleen via de C1 C2 en C3 stand werkt dit nog! Ik heb lang gezocht hoe ik dit kan veranderen maar het lukt me niet! Ook onlangs na het flashen van de toen nog nieuwste firmware en het herstellen van de fabrieksinstellingen bleef dit probleem bestaan.
Alvast many thanks voor wie me kan helpen!
In M kan je je 2 dials gebruiken, eentje voor sluiter en eentje voor diafragma.
Easy peasy.
Verwijderd

die Av-optie begrijp ik nog steeds niet, maar die Tv-optie is misschien handig voor de minder serieuze video's: Je zet je camera was op een bepaalde sluitertijd; je camera probeert eerst de ISO aan te passen alvorens het met je diafragma gaat spelen. Maar het veranderen van je diafragma (of sluitertijd) zie je natuurlijk wel terug in je video (en is lelijk!).
euh. Je moet je 'ON' knop helemaal doordraaien hé. Die heeft 2 standen. Op stand 1 werkt je dial niet.Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:24:
Nee dat werkt dus niet bij mij gek genoeg... Ga het vanavond wel opnieuw proberen misschien heb ik iets doms over het hoofd gezien. Heb ook maar een keer serieus geprobeerd een filmpje te maken (matige poging minder dom over te komen).
Hoezo is van f1.4 naar f22 gaan lelijk?GerardHenninger schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:34:
Hier meer uitleg over de nieuwe firmware : Canon USA
die Av-optie begrijp ik nog steeds niet, maar die Tv-optie is misschien handig voor de minder serieuze video's: Je zet je camera was op een bepaalde sluitertijd; je camera probeert eerst de ISO aan te passen alvorens het met je diafragma gaat spelen. Maar het veranderen van je diafragma (of sluitertijd) zie je natuurlijk wel terug in je video (en is lelijk!).
Eigelijk zijn AV en TV bullshit, je moet gewoon in M werken voor video. 2 settings als je Autoiso hebt, daar zal je niet van sterven.
Scherptediepte verandering.