Canon EOS 5D MkII

Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja bekend probleem, ik had ook erg graag mijn 1d2 AF erin gestopt, of een 7d AF. Maar goed, we kunnen er weinig aan veranderen.
Een D700 vind ik ook niet zaligmakend, geen film mogelijkheid (mogelijk D700x binnenkort?) en de sensor van de 5d2 vind ik echt een stukje mooier.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Filmen kan mij persoonlijk gestolen worden, het is een fotocamera, geen hybride ;)

De sensor van de D700 en de 5D2 ontlopen elkaar niet zoveel als het gaat om ruis IMHO. Hoe de beelden er verder uitzien, dat ligt met name in je postprocessing en bij Nikon vind ik dat je wat meer moeite moet doen om frisse kleuren te krijgen. (En de lenzen zijn nogal een beetje prijziger)

Bericht hierboven

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Ik ben van de 5d1 overgestapt op de D700 en ik moet zeggen dat ik de Nikon in alles een fijnere camera vind, ook qua output. De 5d2 is natuurlijk op een hoop punten verbeterd tov van de 5d1, maar het blijft naar mijn idee een uitgeklede camera waar een goede sensor in zit. De D700 vind ik gewoon een complete camera met een goede sensor. Wanneer je ze qua output naast elkaar legt, hebben beide zo hun voors en tegens, maar met beide kan je - zeker met de merkeigen raw-converters - uitzonderlijk goede resultaten verkrijgen. Maar qua body was voor mij het verschil doorslaggevend. Qua lensaanbod zijn er wel verschillen, maar ik heb nu aan een 50mm en een 24-70 voldoende.

Ik krijg vaak het idee dat ze bij Canon bang zijn in het vaarwater van hogere modellen te zitten en daardoor lagere modellen onnodig uit kleden. Deze lijn hebben ze met de 7d enigszins doorbroken, dus wellicht dat het ook qua fullframe camera's onder de 1Ds nog goed gaat komen ;)

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Gister een promotie in het VU vastgelegd en wat me opviel na wat postprocessing is de enorme hoeveelheid info in de highlights. De combinatie van spotmeting en zwarte toga's zorgde ervoor dat enkele foto's zwaar (2 stops ofzo) overbelicht waren maar dit is gemakkelijk terug te krijgen. De witte paperassen/proefschriften op de bureaus vertoonden opeens weer letters.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

highlight ruimte valt mij ook positief op. Sowieso hoeveel je kan trekken aan de foto's zonder ellende valt mij positief op.
De D700 vind ik ook erg mooi hoor, qua body 2x beter, absoluut. Maar, ik ken de D3 sensor en vind hem gewoon minder mooi, qua kleur èn qua ja...weet niet..vlekkeriger misschien?

Ook met mijn 5d1 ivm D3 viel me dat op, nu met de 5d2 nog ietsje meer. Ik ben wel verknocht aan die canon output. Maar, ik zou graag die 5d2 sensor in de D700 zetten en dan wil ik filmen best opgeven :)

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Floor-is schreef op donderdag 12 november 2009 @ 09:19:
. (En de lenzen zijn nogal een beetje prijziger)
Da's niet altijd waar...

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
By the way, ben ik de enige die moeite heeft om de huidskleuren goed te krijgen van de cr2's icm Lightroom? Ik vind ze vaak véél te rood, en heb moeite om ze normaal te krijgen.

Soms zijn ze wel meteen goed. Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar het aan ligt. Het gebeurt zowel bij natuurlijk- als kunstlicht...

[ Voor 27% gewijzigd door sOid op 12-11-2009 12:43 ]

Ik heb het ook wel eens. Als ik het storend vind, dan zet ik raw om naar tiff via dpp.
Slechts 2x gehad, met moeilijke belichtingen binnen.
Dpp doet het iets fijner vind ik, maar is zooo traag...come on canon dat kan echt niet.

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Heb je een voorbeeld? En gebruik je ook nog die preset dingen in je camera, ik weet even niet hoe ze heten. De mijne staat op faithfull ofzo. Of werkt dat alleen op jpgjes. Mij is het nog niet opgevallen maar ik fotografeer(de) niet zo heel veel mensen.

• sOid
  • Niet online
Mobyrick schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:52:
Heb je een voorbeeld? En gebruik je ook nog die preset dingen in je camera, ik weet even niet hoe ze heten. De mijne staat op faithfull ofzo. Of werkt dat alleen op jpgjes. Mij is het nog niet opgevallen maar ik fotografeer(de) niet zo heel veel mensen.
Ja, die werken alleen op jpeg's. En overigens ook op de preview die je op het lcd van je camera ziet, niet veel mensen weten dat.

Ik zal straks wat voorbeelden zoeken.

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Dacht al dat dat alleen werkte op jpgjes. Nou ja dan staat hij alvast knap ingesteld als ik ooit een snapshotje wil maken en meteen wil delen met de rest van de wereld.

Dat van die preview is wel gek, dat wist ik idd niet. Als ik alleen in RAW schiet, maakt hij er dus on the fly een jpgtje van om te kijken ofzo.

Mobyrick schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:12:
Dacht al dat dat alleen werkte op jpgjes. Nou ja dan staat hij alvast knap ingesteld als ik ooit een snapshotje wil maken en meteen wil delen met de rest van de wereld.

Dat van die preview is wel gek, dat wist ik idd niet. Als ik alleen in RAW schiet, maakt hij er dus on the fly een jpgtje van om te kijken ofzo.
In de raw is een jpg ingebakken. Resolutie van 4mp ofzo?. Die jpg is met kleurtemperatuur en picture etc embedded. Schiet jij dus raw, maar heb je temp op tungsten staan overdag, dan ziet je preview er fucked up uit :).
Wat jij op je scherm achterop ziet is niet de raw zelf, maar die jpg dus, van wat ik er van begrepen heb (zal zo even de reso van de embedded jpg voor je opzoeken.)

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ja ik wist dat er een inimini jpg in een raw zat verstopt maar dat dat echt alleen de resolutie van het scherm ofzo had. En je kan toch in de preview modus vrij ver inzoomen op een foto dus dat gaat dan weer niet op. Ik ben benieuwd naar de reso van de ingebakken jpg inderdaad.

ok my bad, waardoor ik dacht dat het zo was, is de fucked up previewer die ik op mijn pc gebruikte.
Er zit een 1280 nog wat previewer in je raw, maar je camera laat achterop wel gewoon de echte raw zien voor zover ik nu zie. :)
mea culpa

EDIT:
de 5d1 heeft het, daarom ben ik in de war. Daar zit in de raw een jpg preview van 2496x1664 pixels :)
edi2:
de 1d3 doet hetzelfde als de 5d1, kleinere preview erin dan fullsize, namelijk 1936x1288.
Snap het idee wel, maar vind het toch raar :P. De 5d2 heeft nu dus wel fullsize, de digic 3 generatie niet?

Wat de camera als plaatje pakt weet ik nu niet zeker meer.

[ Voor 46% gewijzigd door Nomad op 12-11-2009 13:50 ]

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Iemand van jullie die weet hoe groot de kans ongeveer is dat je een hotpixel hebt bij video mode bij de aanschaf van zo'n mkII ?
Hebben jullie dan allemaal perfecte toestellen ? Heb bijna geen enkele post gelezen daarover.

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Hmm blijft een vraagteken dus, nu ben ik wel benieuwd. Jij zegt echt een raw op je scherm maar sOID zegt dat WB en picture style wel te zien is op je schermpje, dus jpg.

@ psychdweep: Ik ben (nog) niet echt aan het filmen, dus ik weet het niet.

Mobyrick schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:59:
Hmm blijft een vraagteken dus, nu ben ik wel benieuwd. Jij zegt echt een raw op je scherm maar sOID zegt dat WB en picture style wel te zien is op je schermpje, dus jpg.

@ psychdweep: Ik ben (nog) niet echt aan het filmen, dus ik weet het niet.
Je raw kan toch net zo goed gepreviewed worden met wat picture style e.d. er over heen...hoeft het geen jpg voor te zijn. De preview op je cam is namelijk wel gewoon afhankelijk van WB en picture style. Maar dat verteld ons nog niets over wel of niet raw/jpg wat we zien.

• sOid
  • Niet online
Ik weet vrij zeker dat het bij de 5D2 ook een jpg is. Ik geloof dat het histogram op je camera ook een interpretatie is van de jpg. Daarom is het histogram wat je als jpg ziet en het histogram in bijv. Lightroom (van de raw dus) ook verschillend.

Again, ik weet het vrij zeker maar ik ben m'n bron vergeten :/

Hierbij een voorbeeldje van de te rode huidskleuren (klik voor groter). Ze hebben allebei wel een redelijk rode huid, maar dit slaat nergens op. Natuurlijk daglicht (uurtje of 14.00 's middags, bewolkte dag). Alleen een beetje fill light en witbalans aangepast. De Camera Calibration Profiles maken het alleen maar erger (Adobe Standard geeft nog de minst rode huidtinten).

Ik kan wel de saturation/hue van rood aanpassen, maar het is enorm moeilijk om het alsnog natuurlijk te krijgen... Iemand tips?

Afbeeldingslocatie: http://www.berkenbosch.net/drop/gotrood_small_01.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door sOid op 12-11-2009 15:29 ]

het rode in het gezicht komt ook doordat ze onderbelicht zijn.
Je camera kleur verwerking gaat vrij goed wanneer je onderwerp goed belicht is, onderbelichte huidtinten worden te rood. Maar in mijn ervaring is dat eigenlijk alleen zo wanneer de persoon onderbelicht geraakt was.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Mobyrick schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:31:
Gister een promotie in het VU vastgelegd en wat me opviel na wat postprocessing is de enorme hoeveelheid info in de highlights. De combinatie van spotmeting en zwarte toga's zorgde ervoor dat enkele foto's zwaar (2 stops ofzo) overbelicht waren maar dit is gemakkelijk terug te krijgen. De witte paperassen/proefschriften op de bureaus vertoonden opeens weer letters.
In de highlights zit veel meer informatie dan in de schaduwen. Exponentieel veel zelfs.
Zolang het in de raw niet uitgebrand is ga je veel terugkrijgen. Helaas worden er weinig bits voor de schaduwen gebruikt. Want meestal is een foto onderbelicht dan overbelicht :) en dan heb je direct ruis in de donkere delen.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• sOid
  • Niet online
Nomad schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:13:
het rode in het gezicht komt ook doordat ze onderbelicht zijn.
Je camera kleur verwerking gaat vrij goed wanneer je onderwerp goed belicht is, onderbelichte huidtinten worden te rood. Maar in mijn ervaring is dat eigenlijk alleen zo wanneer de persoon onderbelicht geraakt was.
Hmm. Maar dan zou het ook duidelijk minder moeten worden als ik de exposure in LR zou optrekken, maar dat heeft vrijwel geen effect op de huidskleuren.

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Volgens mij klopt er de kleur van de muur ook niet, of zijn ze in het echt ook zalmkleur? White balance lijkt me.

[ Voor 11% gewijzigd door - J.W. - op 12-11-2009 20:52 ]

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:41
Heb je niet gewoon last van menglicht in die foto? Zijn deze heren voor een raam bezig om een gordijn op te hangen? Dat voorste gezicht is toch vrij aardig, daar valt daglicht op. Die achterste is inderdaad wat donkerder en vangt kunstlicht, dus dat verkleurt een beetje.

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

- J.W. - schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:51:
Volgens mij klopt er de kleur van de muur ook niet, of zijn ze in het echt ook zalmkleur? White balance lijkt me.
Dat was ik ook aan het tikken totdat ik het gordijn? zag, die is volgens mij wel goed qua WB. Waren er meerdere lichtbronnen, dat is echt een bitch namelijk.

EDIT: wat de bovenbuurman zegt dus

[ Voor 4% gewijzigd door Moby op 12-11-2009 21:02 ]

• PhilipsFan
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:23:
[...]

Wat voor een pc heb je? Een filmpje uit een 5dmk2 kan niet iedere pc zomaar afspelen namelijk. Het vergt aardig wat cpu power.....
Ik heb het al opgelost. Nieuwe versie van ffmpeg2theora lust de filmpjes wel, en een nieuwe versie van K-Lite + Media Player Classic speelt de resulterende Theora's prima af. In Firefox gaat het ook goed. De originelen uit de camera blijven wat schokkerig, maar mijn laptop is dan ook al niet al te nieuw meer (core2duo op 1,6GHz).

• - J.W. -
  • Nu online
Volgens mij toch vooral de WB.

't Is een 1-klik-quickfix en gaat veel beter met de raw, maar 't gaat om 't idee :)
Afbeeldingslocatie: http://www.picamatic.com/show/2009/11/13/12/13/5886334_580x387.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door - J.W. - op 13-11-2009 10:13 ]

• psychodweep
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:23:
[...]

Wat voor een pc heb je? Een filmpje uit een 5dmk2 kan niet iedere pc zomaar afspelen namelijk. Het vergt aardig wat cpu power.....
Een andere oplossing voor de tragere pc's is VLC gebruiken:
--> Extra --> voorkeuren
--> Invoer en codecs --> Loop-filter voor H.264-decodering overslaan --> op "alles" zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
- J.W. - schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:51:
De muur is gebroken wit. Het ligt niet aan de WB. Wat ik er ook mee doe; het blijft (te) rood. De tint-slider wat naar links slepen helpt wel wat, maar het is nog niet geheel natuurlijk.
PhilipsFan schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:01:
Heb je niet gewoon last van menglicht in die foto? Zijn deze heren voor een raam bezig om een gordijn op te hangen? Dat voorste gezicht is toch vrij aardig, daar valt daglicht op. Die achterste is inderdaad wat donkerder en vangt kunstlicht, dus dat verkleurt een beetje.
Nee, geen menglicht. Alleen natuurlijk licht. Er stonden ook wel wat kaarsjes, maar die hadden geen invloed op het omgevingslicht (te zwak). En het is eerder een soort tentzeil dan een gordijn (we hadden een feestje, grote partytent in de tuin en m'n oom en vader waren hier een gat aan het dichten tussen de deur en de tent ivm isolatie).
Mobyrick schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:01:
[...]

Dat was ik ook aan het tikken totdat ik het gordijn? zag, die is volgens mij wel goed qua WB. Waren er meerdere lichtbronnen, dat is echt een bitch namelijk.

EDIT: wat de bovenbuurman zegt dus
Normaals; één lichtbron. De kleur van het zeil is idd wel goed...
- J.W. - schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:40:
Volgens mij toch vooral de WB.

't Is een 1-klik-quickfix en gaat veel beter met de raw, maar 't gaat om 't idee :)
[afbeelding]
Het scheelt wel wat ja, maar 't is alsnog roder dan dat het daadwerkelijk was. Maar goed, ik zal er in de toekomst op letten en wat vaker m'n WB-kaart gebruiken. Kijken of het daarmee is opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door sOid op 13-11-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Nu online
Wat maakt DPP er eigenlijk van?

Vroeger had ACR nogal problemen met rood, maar dat is behoorlijk aangepakt in de huidige profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
- J.W. - schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:08:
Wat maakt DPP er eigenlijk van?

Vroeger had ACR nogal problemen met rood, maar dat is behoorlijk aangepakt in de huidige profielen.
Nog niet geprobeerd. Zal DPP eens downloaden. En de profielen van ACR (portrait/neutral/landscape/whatever) maken het rood in deze gevallen alleen maar erger :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik ga dan wel uit van 3 zoomlenzen inderdaad:
16-35+24-70+70-200/2.8IS cq 14-24+24-70+70-200/2.8VR
Dan is de laatste, de set van Nikon, dus wel een heftig eind duurder :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Duurder maar beter? :)

De 14-24mm is wel een mooi lensje. Zeker die 2mm extra in de wide is nice.
Verder gaat er een nieuwe MKII van de 24-70 en 70-200 komen. Dus afwachten en kijken of ze nog beter worden. Een groot voordeel gaat de toevoeging van IS zijn op de 24-70mm mkII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Voor de weinigen die hier filmen, ik heb nog es een video gemaakt met de 5DII:

[Vimeo: http://www.vimeo.com/7637102]

Ik heb em ondertussen verkocht omdat er een rode hotpixel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Hoe zit dat nu precies met die hot-pixels bij het filmen? Ik had ergens gelezen dat je hier op moest letten bij de aanschaf van een 5dII. Hoe kan je dat snel testen (on cam zichtbaar?) en heb je eventueel het recht om hem terug te sturen als je er één hebt?

En naar aanleiding van je fraaie filmpje: met welke lens heb je deze gemaakt? (en welke vette track heb je er onder geplakt?)

[ Voor 6% gewijzigd door Dexter op 16-11-2009 18:57 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:42

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De 5D2 neemt iets van elke 3de horizontale pixel tijdens het filmen en de normale hot-pixel remap werkt niet tijdens het filmen. Je hebt dus een kans dat je een hot pixel hebt precies in die rij die gebruikt wordt voor video. Of dit reden is voor een omruil weet ik niet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Track info:
Neka - En Blanco [David West Remix]
Lenzen:
Sigma 15mm F2.8 Fisheye
Canon 17-40 F4.0
Canon 50mm F1.4
Canon 35mm F2.0
De eerste 2 lenzen waren niet lichtsterk genoeg en dat zie je ook in de fragmenten (te donker).
Je kan het enkel zien door een filmpje te maken en op groot scherm te bekijken.

Edit:
Bij Fotokonijnenberg wordt het toestel niet omgeruild, maar wordt aangeraden om het toestel eerst te testen vooraleer je hem koopt.

[ Voor 34% gewijzigd door psychodweep op 17-11-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hoeveel van jullie hebben de 5D2 al wel eens gebruikt icm een laptop en live-view?

Ik had zaterdag een opdracht waarbij ik de camera (met een fisheye) in een DJ-booth had verwerkt, met ±9m USB-kabel ertussen kon ik dan op afstand beelden maken. Het idee was goed, de uitkomst ook, maar de camera... Niet zo :X

Het ding crashte regelmatig, heb zeker een keer of 4 een DJ moeten verzoeken om me er even bij te laten zodat ik de camera kon uit&aan zetten. (En een keertje de batterij verwisseld, maar da's redelijk logisch als je 10 uur bezig bent.

Voorbeeldplaatje:
Afbeeldingslocatie: http://pictures.q-dance.nl/6477/pics/1/0031_Floris_0037.jpg

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Floor-is schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:13:
Hoeveel van jullie hebben de 5D2 al wel eens gebruikt icm een laptop en live-view?

Ik had zaterdag een opdracht waarbij ik de camera (met een fisheye) in een DJ-booth had verwerkt, met ±9m USB-kabel ertussen kon ik dan op afstand beelden maken. Het idee was goed, de uitkomst ook, maar de camera... Niet zo :X

Het ding crashte regelmatig, heb zeker een keer of 4 een DJ moeten verzoeken om me er even bij te laten zodat ik de camera kon uit&aan zetten. (En een keertje de batterij verwisseld, maar da's redelijk logisch als je 10 uur bezig bent.

Voorbeeldplaatje:
[afbeelding]
Wel gebruikt icm laptop (+ Canon software + LR auto import), maar niet icm (tethered) live-view. Wist ook helemaal niet dat dat kon.

Wel met gewone live-view overigens, en dat werkte prima. Of bedoel je dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Die liveview mag je niet te lang aan 1 stuk gebruiken. Die wordt namelijk heel warm.
Nadeel aan liveview is dat je niet langer dan 1/30ste sluitertijd kunt gebruiken ? Dat is toch een hele grote beperking.

*edit*
Of staat je lcd scherm dan niet aan ?

[ Voor 10% gewijzigd door psychodweep op 23-11-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:56:
pffft 15mm op Full frame... Moet er niet aan denken! Waar gebruikte jij m voor dan? Misschien is een 10-22 of 17-55 wel een mooi alternatief op crop (ligt eraan hoe wijdt je wilt)

moest wel even slikken toen ik de 17-40 op FF had. Eigenlijk net ff te wijdt voor waar ik m voor gebruik. Misschien ff gaan kijken naar een 24-70. De 17-40 komt trouwens ook wel duidelijk net een beetje te kort op de 5d mk2. (ook met afstoppen op F/6.3) Over de hele plaat aan de softe kant vergeleken met de 70-200 F4.
Die 17-40L is inderdaad niet super scherp op 100%, viel me ook een tikje tegen. Maar hij heeft wel een mooi contrast en kleuren en afgedrukt op A4/A3 zal het denk ik (hoop ik) wel meevallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Hij valt mij ook ietwat tegen, net als de 35/2 trouwens. De 50 1.8 en 70-200 2.8IS doen het super. De 35/2 moet ik nog even naar kijken of ik daar wat aan kan doen met de microadjustment, ik denk dat het nog wel beter kan namelijk. De 17-40 krijg ik niet beter, wellicht dat ik die nog een keer omruil voor een 24-70 mocht blijken dat ik het gedeelte van 17 tot 24 niet vaak gebruik.

(pff wat een verkapte kijk-mij-eens-met-mijn-gear post)

[ Voor 7% gewijzigd door Moby op 30-11-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

de 17-40mm is optisch meestal een beter dan de 16-35mm mkI. Dus te kort komen voor de 5D zou ik niet zeggen.
Misschien focused hij niet 100% perfect! Probeer eens een chart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Nee hij komt niet tekort maar hij is gewoon opvallend minder dan de 70-200. Een chart is onzin voor deze lens. f4 op de minimale focus afstand zal ik in het echte leven nooit gebruiken dus om dat nou te gaan testen, gaat me te ver. Het is de enige lens die ik afknijp naar minimaal f8 en dan moet echt wel alles scherp wezen natuurlijk.

Maar nogmaals, ik ben niet zo'n pixelpeeper dus het is geen probleem, alleen opvallend

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mobyrick schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:49:
Nee hij komt niet tekort maar hij is gewoon opvallend minder dan de 70-200. Een chart is onzin voor deze lens. f4 op de minimale focus afstand zal ik in het echte leven nooit gebruiken dus om dat nou te gaan testen, gaat me te ver. Het is de enige lens die ik afknijp naar minimaal f8 en dan moet echt wel alles scherp wezen natuurlijk.

Maar nogmaals, ik ben niet zo'n pixelpeeper dus het is geen probleem, alleen opvallend
De 17-40 en 70-200 vergelijken op scherpte is sowieso vrij oneerlijk.
Door de opbouw van een telelens is scherpte bij een telelens een stuk makkelijker te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ja daar heb je wel gelijk in. Maar nogmaals, het is geen probleem voor mij. Misschien moet ik ook wat af laten drukken van de 17-40, dat heb ik nog niet gedaan namelijk. Ik kan hem wel vergelijken met een 10-22 op mijn 400D.

EDIT: overigens heb ik op een promotie die ik heb vast gelegd ook wel een beetje last van rode gezichten, ondanks een goed ingestelde WB, dit met Lightroom. Nou is het allemaal niet erg maar nu iemand anders er last van had ben ik er op gaan letten. Wat ben ik aan het zeuren zeg!

[ Voor 38% gewijzigd door Moby op 30-11-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Laatst online: 15-09 17:53

mennovanw

Canon? You can!

Mobyrick schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:24:
Ja daar heb je wel gelijk in. Maar nogmaals, het is geen probleem voor mij. Misschien moet ik ook wat af laten drukken van de 17-40, dat heb ik nog niet gedaan namelijk. Ik kan hem wel vergelijken met een 10-22 op mijn 400D.

EDIT: overigens heb ik op een promotie die ik heb vast gelegd ook wel een beetje last van rode gezichten, ondanks een goed ingestelde WB, dit met Lightroom. Nou is het allemaal niet erg maar nu iemand anders er last van had ben ik er op gaan letten. Wat ben ik aan het zeuren zeg!
CMOS-sensoren houden nou eenmaal van de kleur rood (het rode kanaal clipt ook veel eerder dan het groene of blauwe kanaal). Ik fotografeerde in het zonnetje in de schitterende kasteel-tuinen van Sissinghurst in Kent een stel rode rozen en kreeg dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.lerp.nl/images/bad%20roses.jpg
:'(

Het rode kanaal is in het midden ietwat geclipt zeg maar :X

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
mennovanw schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:37:
[...]
CMOS-sensoren houden nou eenmaal van de kleur rood
Ja! dit valt mij ook op, al m'n canons clippen heel snel in 't rood behalve m'n 1d (toevallig een ccd)... die heeft veel meer bereik in 't rood. Sowieso heeft dat ding heel andere kleuren terwijl m'n 5d qua kleurbalans erg dicht bij m'n oude 20d zit. Nou scheelt 't voor 't rood wel als je je RAW file met de neutral picture style omzet, maar dan moet je handmatig weer gaan prutsen om 't sprankelend te krijgen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me was hier ook al vaker tegenaan gelopen :)

Gelukkig heb ik geen modellen met een CCD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Schiet je in RAW? Anders kun je dit namelijk makkelijk corrigeren als het enkel op een picture style aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ccd loopt hier ook tegen aan hoor. Mijn Nikon D50 had toendertijd er zelfs heel veel last van. De D80 eveneens, maar een stuk minder.

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Bump

Firmware upgrade. Voordat je een gat in de lucht gaat springen: het stelt niet veel voor
Firmware Version 1.2.4 incorporates the following improvements and fixes.

1. Supports the WFT-E4 II wireless file transmitter that was released in December 2009.
2. Corrects a phenomenon in which visible noise may appear in images taken by continuous Bulb shooting.
De filmfunctie verbeteringen komen pas in 2010

Voor de 1D(s) is er ook een nieuwe firmware, maar aangezien ik die camera niet heb post ik dat lekker niet in de desbetreffende topics.

[ Voor 6% gewijzigd door Moby op 17-12-2009 16:31 ]

Verwijderd

Mobyrick schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:31:
[...]
Voor de 1D(s) is er ook een nieuwe firmware, maar aangezien ik die camera niet heb post ik dat lekker niet in de desbetreffende topics.
Bij deze heb ik dat gedaan :9

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mobyrick schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:31:
Bump
Firmware upgrade. Voordat je een gat in de lucht gaat springen: het stelt niet veel voor
[...]
Inderdaad. Ik wacht mooi met upgraden. Ongetwijfeld zal de Magic Lantern firmware add-on nog niet met de nieuwe Canon firmware werken. Ik wacht wel even totdat ML er mee samenwerkt.
Ligt het aan mij, of is het niet mogelijk om tijdens Live-view met manueel focussen focusbevestiging te krijgen? Want dat zou met dat kleine schermpje toch wel prettig zijn.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even wat anders. Ik heb de 5D2 nu ongeveer week en heb hem flink kunnen testen op onze theaterdagen. De foto's die er uit komen rollen zijn soms verbazingwekkend voor iso3200. Iso6400 gebruik ik nu echt als laatste redmiddel, want daar zit wat mij betreft te veel ruis in. Het filmen is ook erg leuk, maar wel lastig (zie mijn post hierboven). Als ik dit nog een keer zo moet doen, zet ik er het liefst een 20" LCD met HDMI ingang naast voor het focussen...

Even een shotje op iso3200 met de Sigma 50 op f/2.5
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2660/4195666746_2ed8754499.jpg
Klik voor het origineel zonder nabewerking.

[ Voor 21% gewijzigd door Universal Creations op 18-12-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Dat was de ruis van een iso800 film vroeger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik vind ISO 3200 echt prima te gebruiken hoor. En zelfs ISO 6400 is nog goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Ik heb het hele topic al doorgespit maar kon geen goed antwoord vinden. Hoe zijn de ervaringen met een imitatie-grip. Ik heb nou al zolang een grip op mijn 40d en het is voor mij eigenlijk een onmisbare accessoire geworden.

Ik vind die +/- 240,- die ze voor een originele vragen eigenlijk te veel geld voor wat het doet, dus als iemand goede (of slechte) ervaringen heeft met een nepper dan hoor ik die graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hou het iig bij originele accu's. Die hebben een enorme capaciteit en daardoor hen geld wel waard.
De 5d2 kan ook accu's bijhouden, kijk even of dat goed blijft gaan met imitatie grips.
Ik heb de originele, idd prijzig, maar hij past wel erg netjes (beter dan ik gewend was met 30d/40d en ori grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een originele grip gekocht via een Hongkong webshop op Ebay voor 159 euro incl. verzenden. Dan is het nog wel te doen. Op mijn 450D had ik een imitatie, maar nu met de 5D2 krijg je uitgebreide batterij informatie en dat vond ik die meerprijs wel waard. 240 euro zou ik er persoonlijk ook niet voor over hebben. Scheelt je een originele accu in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Wat ik gelezen heb op POTN is dat een 'phottix' en een 'meike' grip hetzelfde zouden doen als de originele grip, zolang er maar een originele batterij inzit. Ik was toch al van plan om er originele accu's te gebruiken nu al mijn imitatie accu's de geest hebben gegeven en de canon het nog steeds goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik heb 'm grip hier gewoon gekocht. Heb ik tenminste geen gezeik met garantie en verzekeren.

Laatst ook een extra accu gekocht. Rib uit m'n lijf, maar eentje is gewoon niet praktisch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

ISO3200 is zeker goed bruikbaar en ik ben dan ook erg blij dat Auto-ISO maar tot 3200 gaat en niet 6400.

Iets anders wat me opviel toen ik op wintersport was, is dat als je AI Servo combineert met alle focus points de camera niet laat zien op welke focus point(s) wordt scherpgestelt, iemand misschien een idee waarom dit is?

@universal_creations: past die Rokkor 58mm f/1.2 wel op de 5D2? Wel een mooie lens!

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wou eerst de spiegel aanpassen voor de Rokkor 58 (de 45 past zonder problemen) om tot oneindig te kunnen focussen. Maar het bleek dat ik in ieder geval tot 5 meter kan focussen zonder problemen en aangezien ik de rokkor toch niet zinnig vind voor verder dan 5meter (het kleine DoF verhaal heeft dan geen zichtbaar effect meer). Ik heb ook nog een Sigma 50 f/1.4 die voor grotere afstanden prima bruikbaar is en waarbij je bijna geen verschil meer ziet vergeleken met de Rokkor.
Kortom: ik laat mijn spiegel mooi heel.

Foto'tje met de Rokkor 58mm op f/1.2

[ Voor 14% gewijzigd door Universal Creations op 29-12-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:05
universal creations schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:17:
Ik wou eerst de spiegel aanpassen voor de Rokkor 58 (de 45 past zonder problemen) om tot oneindig te kunnen focussen. Maar het bleek dat ik in ieder geval tot 5 meter kan focussen zonder problemen en aangezien ik de rokkor toch niet zinnig vind voor verder dan 5meter (het kleine DoF verhaal heeft dan geen zichtbaar effect meer). Ik heb ook nog een Sigma 50 f/1.4 die voor grotere afstanden prima bruikbaar is en waarbij je bijna geen verschil meer ziet vergeleken met de Rokkor.
Kortom: ik laat mijn spiegel mooi heel.

Foto'tje met de Rokkor 58mm op f/1.2
Foto is niet zichtbaar, is private link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linkje is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de Canon EOS 5D Mark II Digital SLR Camera w/EF 24-105mm f/4L IS USM Zoom Lens dus inclusief de lens bij een Engelse internetfirma Mobile Electronics Limited bestellen voor € 1.450.
Kent iemend dit bedrijf? Is dit te riskeren? Ik moet betalen via Western Union.
Graag een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 22:19

momania

iPhone 30! Bam!

Western Union moet al een belletje laten rinkelen lijkt mij? ;)

Verder is google je vriend: [google=mobile,electronics,limited,scam]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:22:
Canon EOS 5D Mark II Digital SLR Camera w/EF 24-105mm f/4L IS USM Zoom Lens
€ 1.450.
Als je alleen de body zou krijgen voor die prijs, heb je al een koopje volgens mij.. Opgepast! Lijkt me dus dat je, als je gaat betalen, nooit een camera gaat zien, in ieder geval geen werkende 5DII

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Ik kan de Canon EOS 5D Mark II Digital SLR Camera w/EF 24-105mm f/4L IS USM Zoom Lens dus inclusief de lens bij een Engelse internetfirma Mobile Electronics Limited bestellen voor € 1.450.
Graag een reactie.
Ehm... dus je vraagt je af of een winkel die een product aanbied voor 50% van de prijs die je er ergens anders voor zou betalen, en die vereist dat je het geld overmaakt via Western Union, waardoor het niet meer te traceren valt, te vertrouwen is?

Wat denk je zelf... ik mag niet zeggen 'dit zijn oplichters', maar er staat niets in jouw post die anders doet vermoeden. ;)

Niet doen, gewoon even verder sparen en dat spul in Nederland halen.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

• BamSlam_
  • Niet online
Gefeliciteerd Canon met drie Gouden Steeksleutels, waaronder eentje voor de 5DII! :)

• sOid
  • Niet online
BamSlam_ schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:10:
Gefeliciteerd Canon met drie Gouden Steeksleutels, waaronder eentje voor de 5DII! :)
Wat ik een beetje vreemd vind, aangezien de 5D2 technisch gezien niet van dit jaar was.

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
sOid schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:46:
[...]

Wat ik een beetje vreemd vind, aangezien de 5D2 technisch gezien niet van dit jaar was.
Vorig jaar mocht 'ie niet meedoen omdat 'ie slecht leverbaar was.

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

• sOid
  • Niet online
LethalInnocence schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:47:
[...]

Vorig jaar mocht 'ie niet meedoen omdat 'ie slecht leverbaar was.
Oow oke. Dan snap ik het :)
Er was ook aangegeven dat de camera niet dit jaar geïntroduceerd hoeft te zijn, om toch mee te dingen.
De enige voorwaarde is dat hij nog goed leverbaar moet zijn en niet over een maand EOL is bij wijze van

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

sOid schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:46:
[...]

Nu, dat valt (zoals nomad aangeeft) wel mee... maar winst in de categorie 'beste videocamera?' :'(

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

• BamSlam_
  • Niet online
Nomad schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:05:
Er was ook aangegeven dat de camera niet dit jaar geïntroduceerd hoeft te zijn, om toch mee te dingen.
De enige voorwaarde is dat hij nog goed leverbaar moet zijn en niet over een maand EOL is bij wijze van
Best kans dat 'ie ook in 2010 de Gouden Steeksleutel wint, er komt immers een firmware update uit die nieuwe video-features toevoegt. Overigens mag er van mij een nieuwe categorie GS in het leven geroepen worden voor de beste third party firmware (bv. Magic Lantern).

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Graag een reactie.
Sjonge, dat mensen daar blijven in geloven. Of zelfs de moeite doen om te vragen of dit KAN!
Het moet wel een oerhormoon zijn dat de realiteitszin beetje onderdrukt :)

Kijk naar Singapore of Hongkong wat de prijzen zijn. Goedkoper zal je ze nooit vinden tenzij 2de hands.
Elk land heeft zijn eigen prijzen voor canon. UK kan goedkoper zijn dan benelux maar niet 1400euro goedkoper!
Ik zie een scam van hier tot in tokyo.

Vraag of ze hem rembours opsturen. Je betaalt dan zelfs bv 2000euro voor! Kijken met wat voor een smoesje ze antwoorden.

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:41
multipasser schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:21:
[...]

Sjonge, dat mensen daar blijven in geloven. Of zelfs de moeite doen om te vragen of dit KAN!
Het moet wel een oerhormoon zijn dat de realiteitszin beetje onderdrukt :)

Kijk naar Singapore of Hongkong wat de prijzen zijn. Goedkoper zal je ze nooit vinden tenzij 2de hands.
Elk land heeft zijn eigen prijzen voor canon. UK kan goedkoper zijn dan benelux maar niet 1400euro goedkoper!
Ik zie een scam van hier tot in tokyo.

Vraag of ze hem rembours opsturen. Je betaalt dan zelfs bv 2000euro voor! Kijken met wat voor een smoesje ze antwoorden.
>:) Ben het helemaal met je eens _/-\o_

Onder rembours versturen doen ze vast wel (heet dan "Cash on Delivery"), kijk echter niet raar op als je een baksteen opgestuurd krijgt.

Back on topic..... Wie filmt hier allemaal met z'n 5D? Zie veels te weinig videomeuk verschijnen hier op Tweakers.....

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Filmen met de 5DII is wel leuk alleen heb je al snel speciale apparatuur nodig om het beeld een beetje stabiel te houden. Of je moet alles van een statief gaan doen, maar dat is ook niet echt praktisch.

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Ik heb mn 5D2 gekocht om ermee te filmen, maar tot nu toe daar nog niet een serieus project mee gedaan. Ben te druk met fotograferen, zit op de 14000 foto's na een half jaar, terwijl het mn eerste fotocamera is....

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
GerardHenninger schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:35:
[...]
Back on topic..... Wie filmt hier allemaal met z'n 5D? Zie veels te weinig videomeuk verschijnen hier op Tweakers.....
Ik heb het wel geprobeerd, maar het is nagenoeg onmogelijk voor onvoorspelbare huis- tuin- en keukensituaties. Kinderen bewegen te snel en te onvoorspelbaar om handmatig in focus te houden.

Wellicht is het mogelijk voor een pro die met voorspelbare acteurs werkt om er schitterend filmmateriaal mee te schieten, maar het is niet aan mij besteed. Alleen als er dingen op een vaste afstand van de camera gebeuren, bv een optreden op een podium, dan is het goed te doen en levert het mooi materiaal op.

Trouwens ik vind de startknop voor het filmen ook erg onhandig geplaatst (set knop in duimwieltje). Ik moet m'n handen verplaatsen om op het knopje te drukken wat resulteert in een ongewenste beweging van de camera bij het stoppen en starten. Had wat mij betreft beter met de ontspanknop gekund, daar zit je vinger toch al op. Ook het zoomen tijdens het filmen is lastig en geeft camerabewegingen. IS kun je maar beter uitzetten want anders hoor je die gyro op de film (HEEL duidelijk).

Ik film liever met een Ixus990IS. Kwaliteit is ietsje minder (maar nog steeds 10x beter dan mijn oude DV camera) maar scherptediepte is veel groter wat prettig is bij het filmen van kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
PhilipsFan schreef op zondag 10 januari 2010 @ 00:48:
[...]

Trouwens ik vind de startknop voor het filmen ook erg onhandig geplaatst (set knop in duimwieltje). Ik moet m'n handen verplaatsen om op het knopje te drukken wat resulteert in een ongewenste beweging van de camera bij het stoppen en starten. Had wat mij betreft beter met de ontspanknop gekund, daar zit je vinger toch al op. Ook het zoomen tijdens het filmen is lastig en geeft camerabewegingen. IS kun je maar beter uitzetten want anders hoor je die gyro op de film (HEEL duidelijk).
Huh? Je handen verplaatsen? Heb je zulke kleine handen dan? Ik kan er prima met m'n duim bij. En zou het echt niet onder de ontspanknop willen, aangezien ik daar gebruik van maak in LiveView.

Overigens kun je simpel van eventuele beweging aan begin en eind afkomen door er een paar seconden af te knippen in de montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
sOid schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:39:
[...]

Huh? Je handen verplaatsen? Heb je zulke kleine handen dan? Ik kan er prima met m'n duim bij. En zou het echt niet onder de ontspanknop willen, aangezien ik daar gebruik van maak in LiveView.

Overigens kun je simpel van eventuele beweging aan begin en eind afkomen door er een paar seconden af te knippen in de montage.
Dat weet ik wel, maar ik blijf bezig. Dat je graag foto's wilt kunnen maken tijdens LiveView begrijp ik ook. Het zou handig zijn als je het via een custom dinges kunt configureren. Ik heb het nog even geprobeerd, maar als ik mijn duim naar de 'Set' knop beweeg dan beweegt het toestel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Voor de filmers:

Wat voor geheugenkaarten gebruiken jullie? Hoe belangrijk is de snelheid van de kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:41
ThomasW schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:27:
Voor de filmers:

Wat voor geheugenkaarten gebruiken jullie? Hoe belangrijk is de snelheid van de kaart?
Niet.... Sandisk Ultra II 4GB (15 mb/sec) werkt prima hier... ook voor video.
Hoe sneller het geheugenkaartje hoe beter (buffer sneller leeg.. foto's sneller op je PC etc etc).

Maar dit had je met Google ook prima kunnen vinden

[ Voor 7% gewijzigd door GerardHenninger op 24-01-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 23:17
Voor mijn afstuderen heb ik mn 5d gebruikt voor de meeste filmpjes.
Te vinden op http://www.youtube.com/esvier
Ondertussen zijn het er al een hele boel geworden.

Mn eerste filmpjes (de alice in wonderland serie), zijn qua beeld het mooist volgens mij... maar mn leraren vonden dat ik wat spontaner moest filmen, vandaar dat ik nu 50 nieuwe concepten/ filmpjes moet maken :S....

www.debrasserie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
ThomasW schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:27:
Voor de filmers:

Ik heb een 16GB Extreme III, een 16 GB ultra II en een Kingston 32GB.
Hoe meer geheugen, hoe beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ofwel is mijn 50mm naar de vaantjes maar focussen gaat de laatste tijd zo slecht met de 5D.
Van een F1.4 lens zou je toch verwachten dat hij bij minimaal licht nog zou focussen. Helaas niet. Echt hunten.
Ook te weinig focuspoints op de 5D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De autofocusmotor van de 50 1.4 staat niet echt bekend om zijn superieure bouwkwaliteit...

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sowieso niet eens lens met geniale AF consistentie of precisie.
Ben bang dat hij niet stuk is, maar dat "all you will get is".
Probeer zoveel mogelijk op contrast randjes te focussen, dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LethalInnocence schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:05:
De autofocusmotor van de 50 1.4 staat niet echt bekend om zijn superieure bouwkwaliteit...
Is dit veel beter bij de Sigma 50mm 1.4? Ik denk erover om deze lens te kopen. Sowieso al omdat hij qua scherpte de Canon ver achter zich laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De bouw van de Sigma 50/1.4 is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:37:
[...]

Is dit veel beter bij de Sigma 50mm 1.4? Ik denk erover om deze lens te kopen. Sowieso al omdat hij qua scherpte de Canon ver achter zich laat.
de bouw is prima zoals hierboven genoemd.
Maar kijken vooral even naar de consistentie van de AF. Niet alleen testen bij 1 a 2meter afstand, maar ook grotere afstanden.
De mijne was scherp tot 3meter, maar werd op mijn camera daarna vrji snel soft.
En dichtbij focussen met kleine dof was ook too much voor mijn 5d.
Het is optisch een prachtige lens, maar 1 die ik niet kon vertrouwen qua scherpte/focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:26:
[...]

de bouw is prima zoals hierboven genoemd.
Maar kijken vooral even naar de consistentie van de AF. Niet alleen testen bij 1 a 2meter afstand, maar ook grotere afstanden.
De mijne was scherp tot 3meter, maar werd op mijn camera daarna vrji snel soft.
En dichtbij focussen met kleine dof was ook too much voor mijn 5d.
Het is optisch een prachtige lens, maar 1 die ik niet kon vertrouwen qua scherpte/focus.
Was dit zo'n groot probleem dat je hem hebt weggedaan? Geen aanrader dus? Of kan het een slecht exemplaar geweest zijn? Tests op photozone en dpreview waren met een 5DII en erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat was de reden voor mij ja. Ook zou ik het niet afschuiven op exemplarische problemen. Bij aanschaf heb ik met focus-test-chart getest en spot on, rete strak en scherp.
Het is gewoon dat hij op meer dan 3meter afstand duidelijk softer wordt en dat de 5d AF het niet strak genoeg aanstuurt om er van op aan te kunnen.

Maar, de 50 1.4 canon is niet beter hierin en de 50 1.2 schijnt ook een crime te zijn qua focus.
Kortom, een beter alternatief kan ik je ook niet noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de goede orde: heb je een 5D of een 5DII?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Hij had de 5d en heeft nu een II ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
op beiden heb ik de sig50 gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dit vind ik wel een erg teleurstellend bericht dan. Ik had m'n zinnen behoorlijk gezet op die lens. Misschien doe ik het alsnog wel maar begin nu wel te twijfelen. :(
Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste