flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
Ja, dan moet het wel lukken... Ik ging uit van een 5D2, wat niet zo gek is in dit topic.TeamxSunnYx schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:39:
[...]
ThePupD heeft een 5D. (eerste versie) 500 zou opzich niet zo gek zijn
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Is idd niet zo gek;) maar ik had het er wel bijgezet...universal creations schreef op maandag 26 juli 2010 @ 01:03:
[...]
Ja, dan moet het wel lukken... Ik ging uit van een 5D2, wat niet zo gek is in dit topic.
Ga over een uurtje de stad in, zal even kijken of ik er nog iets bijneem of voorlopig gewoon even wacht.
Moet ook nog steeds een clear filter halen, een nieuwe flitser en als ik ooit weer centjes heb een nieuwe tas, want het ziet er nu wel allemaal heel krap in.
zo duur... en ik ben zo arm... snik
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Toevallig zag ik dat cameratools 'm op het moment wel op voorraad heeft: € 1849,-
Dat is dan ook de enige winkel waar ik 'm op voorraad zie!
Verwijderd
mjtdevries bedankt, ik zal bij cameratools even navragen.
Update: ook daar is ie niet (meer) op voorraad.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 18:21 ]
En waarom zou dat gebeuren? De Mark II is nog vrij nieuw..BamSlam_ schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:03:
Wow, dan zou het me niets verbazen als de retailkanalen worden leeggemaakt voor de introductie van de 5d3
Tja, garantie heb je daar natuurlijk niet op. Gezien de line-up van Nikon kan een update gerechtvaardigd zijn.photofreak schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:50:
De 5D mark I werd pas vervangen toen ie rond de 1500 euro was. Dus zo kan je wel bekijken wanneer ie vervangen word
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Lasers can damage your Canon HDSLR camera’s CMOS sensor
[ Voor 35% gewijzigd door BamSlam_ op 26-07-2010 21:49 ]
Iemand enig idee wanneer ze weer leverbaar worden in NL?
Aan andere kant hoop ik dat dit een teken is dat de 5D3 snel genoeg uitkomt, maar dat zal wel niet.
[ Voor 41% gewijzigd door MadButcher op 26-07-2010 23:21 ]
Dat het echt een hele rij kapotte pixels geeft is nieuw voor mij...
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Ik had gewoon 1 kaartje van Kingston 32GB gekocht.... kost je iets van een 65 EUR (toen minder) op Ebay.ThePupD schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:34:
[...]
Maar moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik geeen 100+ euro wil betalen voor een kaartje. Dus nog suggesties? anders houd ik het voorlopig wel zo...
Kan je ong 1200 op max kwaliteit trekken, dus nooit meer zorgen maken dat je te kort komt.
K heb ook nog een 16gb extreme III voor de "snelle" gevallen.
[ Voor 6% gewijzigd door psychodweep op 27-07-2010 22:53 ]
De 5d3 komt in het najaar van 2011, reken daar maar opBamSlam_ schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:03:
Wow, dan zou het me niets verbazen als de retailkanalen worden leeggemaakt voor de introductie van de 5d3
Canon is vrij voorspelbaar. Ongeveer een release cycle van 3 jaar voor de xD series en 1,5 jaar voor de xxD series en, op sinds de 1000D is geweest ongeveer 1 jaar voor xxxD series, met overlap van modellen.
De grootste afwijkingen zijn de 60D die er al in januari had 'moeten' zijn (logisch, het heeft lang geduurd om de 40D leeg te verkopen na de introductie van de 50D) en de 1D4 die ongeveer nu zou moeten uitkomen.
[ Voor 43% gewijzigd door Makkelijk op 28-07-2010 13:54 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
@hieronder:
Ik heb op de url van het filmpje gezocht en de laatste pagina doorgelezen, de laatste paar posts leken me niet belangrijk

[ Voor 48% gewijzigd door Sharky op 29-07-2010 20:19 ]
This too shall pass
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34409841
5 posts hierboven

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 29-07-2010 17:08 ]
Mjah... dat Kingston kaartje zal wel niet heel snel zijn? net zoiets als ik heb denk ik... Kan het ook niet zo snel op ebay vinden voor de prijs. Ga zoiezo meer voor snelheid dan voor alleen meer GB. Dus ik weet het nog steeds niet helemaal wat ik nu moet nemen.psychodweep schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:51:
[...]
Ik had gewoon 1 kaartje van Kingston 32GB gekocht.... kost je iets van een 65 EUR (toen minder) op Ebay.
Kan je ong 1200 op max kwaliteit trekken, dus nooit meer zorgen maken dat je te kort komt.
K heb ook nog een 16gb extreme III voor de "snelle" gevallen.
Nu ik op een lange reis ga wilde ik wat extra batterijen meenemen.
Ik dacht laat ik ook een nepperd meenemen als test.
Gekocht via ebay, verkoper (batterybusiness), pakketje kwam pas na 5 weken binnen, maar batterij werkt in Canon oplader en wordt gezien in camera via de battery grip.
Als je hem goed bekijkt zie je dat hij volledig is nagemaakt tot en met de canon labels voor en achterop. Op de achterkant staan ook alle batterij details (wel een stuk fletser), echter ze zijn een printje op de batterij vergeten.
Tevens ziet het plastic er iets grijzer uit dan de originele.
Hoor van andere mensen dat neppers in je behuizing soms niet terugkomen via het click systeem, maar daar ik altijd de bg-e6 grip gebruik en die batterij houder nog net wat robuuster in elkaar zit heb ik daar geen last van.
Hier een plaatje van origineel naast fake

Ik weet nu wel de kenmerken waar ik op moet letten als ik Azië vervangende camera batterijen zou kopen.
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
De levering van Canon schijnt een drama te zijn op dit moment. Niet alleen van de body/bodies maar ook van een hoop objectieven. Hoeft dus helemaal niks te betekenen.BamSlam_ schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:03:
Het begint langzamerhand nu wel weer binnen te stromensOid schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 11:31:
[...]
De levering van Canon schijnt een drama te zijn op dit moment. Niet alleen van de body/bodies maar ook van een hoop objectieven. Hoeft dus helemaal niks te betekenen.
Kan me ook niet voorstellen dat de 5dmIII eerder zou komen dan de 1Ds mIV.
flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
Ah, da's mooiSunny schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:38:
[...]
Het begint langzamerhand nu wel weer binnen te stromenSinds vorige week is het aanzienlijk verbeterd.
Kan me ook niet voorstellen dat de 5dmIII eerder zou komen dan de 1Ds mIV.
En nee, kan ik me ook niet voorstellen. Afgezien daarvan is de 5D2 ook gewoon nog steeds een topcamera. Enige wat ik mis is goede AF. Verder ben ik erg tevreden.
Toch valt het me op hoeveel ruis er te zien is in de CR2 bestanden. Zelfs bij 200ISO is in de donkerste gedeelten ruis waar te nemen. Na conversie tot jpg (ik gebruik gewoon de Canon DPP software) is er nagenoeg niks meer van te zien, maar nu de garantieperiode zijn einde nadert zou ik toch graag eens uitvissen hoeveel ruis normaal is. Bestaat er een methode om de ruis te bepalen? Eenm referentie-opname o.i.d.?
Het gaat me er dus niet om dat ik wil pixelpeepen op zoek naar ruis, maar ik wil graag weten of deze ruis normaal is voor dit toestel. In dat geval zeur ik nergens meer over want de foto's zijn briljant. Maar als mijn exemplaar meer ruis vertoont dan anderen, dan zou ik daar graag achter komen. Suggesties?
Goed te zien in lightroom/CS als hij de foto nog aan het laden is.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Op die site staat dat de maker van zo'n lasershow geen verantwoordelijkheid kan dragen omdat hij niet met alle camera's rekening kan houdenBamSlam_ schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:48:
Voor de partyfotografen onder ons: kijk uit met het fotograferen van lasershows. Lijkt me vooral op de liveviewmode van toepassing te zijn, aangezien de spiegel dan continu opgeklapt is.
Lasers can damage your Canon HDSLR camera’s CMOS sensor

Verwijderd
Ik denk dat de kans dat je een schadeclaim krijgt toegewezen de nul nadert. Het zal mij niet verbazen als de makers van camera's in de gebruiksaanwijzing aangeven dat het niet de bedoeling is om zeer heldere bronnen te fotograferen. Zo kun je door gebruik van een telelens icm de zon ook je sluiter bakken, maar ik heb het vermoeden dat iedere vorm van garantie direct naar /dev/null gaatMr_gadget schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:34:
[...]
Op die site staat dat de maker van zo'n lasershow geen verantwoordelijkheid kan dragen omdat hij niet met alle camera's rekening kan houdenMaar het zal ook niet echt bevoordelijk voor je ogen zijn als je net omhoog kijkt..Met een camera heb iig wel bewijs dat de laser de schuldig is en kan je een schadeclaim indienen.

Verwijderd
Kromme redenering.Mr_gadget schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 18:01:
Voor de makers van DSLR's denk ik dat ook idd. Maar het bedrijf wat die lasers opstelt is wel degelijk aansprakelijk denk ikAls die laser je lens bakt dan zal je ook wel wat dooie pixels in je oog krijgen
Het zwembad voorbeeld zou even krom zijn.
Gewoon niet met je camera in een laser schijnen. Heel simpel.
Een amiga 500 met 512 kb ram !

Vraag:Heeft liveview belichtings problemen met witte of (sterk) glanzende oppervlakken? M.a.w. doe ik iets fout of doet de camera iets fout?
weet het niet meer
Verwijderd
Het zou logisch zijn moest de foto dan onderbelicht zijn. Richten op een wit vlak zou de camera kunnen doen denken dat er teveel licht op valt, ergo overbelicht is. Daarom zou het dus logischer zijn moest hij gaan onderbelichten om dat wit te "compenseren", wat je dan ziet als een onderbelichte foto.Sneeuw en IJs schreef op zondag 19 september 2010 @ 08:18:
Inleiding: Ik ben erg blij met mijn 5D2, echt een super camera. Maar ... gisteravond stond ik in een menigte en heb ik foto's gemaakt m.b.v. liveview (handig!). En scherpstelling d.m.v. contrast detectie. Maar als het scherpstel vlak gericht is op iets wit of glanzend dan wordt de foto extreem overbelicht.![]()
Vraag:Heeft liveview belichtings problemen met witte of (sterk) glanzende oppervlakken? M.a.w. doe ik iets fout of doet de camera iets fout?
Misschien staat je whitebalance niet helemaal juist?
Ik moest de keuze maken tussen de D700 of de 5D MK2, in beide gevallen zou ik op nieuw glas over moeten gaan (Heb alleen DX glas en wil toch een keer over naar FF). Voor mij waren een paar redenen doorslaggevend:breinonline schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:20:
Inderdaad, met de D700 is immers weinig mis. Als je nieuw glas moet kopen voor Canon zou ik die sterk overwegen.
- Canonglas is goedkoper en doet zeker niet onder tov Nikon glaswerk.
- De MP van de Canon (Doe veel posterwerk op groot formaat)
- Canon verslaat de Nikon op scherpte.
Prima, je hebt er goed over nagedachtCaVeFiSh schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:06:
[...]
Ik moest de keuze maken tussen de D700 of de 5D MK2, in beide gevallen zou ik op nieuw glas over moeten gaan (Heb alleen DX glas en wil toch een keer over naar FF). Voor mij waren een paar redenen doorslaggevend:
- Canonglas is goedkoper en doet zeker niet onder tov Nikon glaswerk.
- De MP van de Canon (Doe veel posterwerk op groot formaat)
- Canon verslaat de Nikon op scherpte.
Ik doe redelijk vaak 70x50 werk, dus ken het gevoel van pixels waarderen.
70 x 50 is idd ook het formaat waarop mijn foto's vaak gepresenteerd wordenNomad schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:03:
Welkom alvast bij een heerlijke camera. De output blijft gewoon erg yummie.
Ik doe redelijk vaak 70x50 werk, dus ken het gevoel van pixels waarderen.
Ik heb alleen wel 2 vraagjes:
- De zogenaamde "hotpixels", is dit echt een veel voorkomend probleem?
- Focus in lichtarme ruimtes, is dit echt ondermaats of is het nog wel werkbaar?
De camera die ik in me handen heb gehad, daarbij heb ik helaas niet kunnen testen in donkere ruimtes en heb ook geen hotpixels kunnen constateren maar lees er wel over.
AF is prima, mits je het middelste punt gebruikt
WB staat op auto (ik schier altijd RAW)Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 09:48:
[...]
Het zou logisch zijn moest de foto dan onderbelicht zijn. Richten op een wit vlak zou de camera kunnen doen denken dat er teveel licht op valt, ergo overbelicht is. Daarom zou het dus logischer zijn moest hij gaan onderbelichten om dat wit te "compenseren", wat je dan ziet als een onderbelichte foto.
Misschien staat je whitebalance niet helemaal juist?
foto's zijn echt extreem overbelicht
ik heb geen hotpixelsCaVeFiSh schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:31:
[...]
70 x 50 is idd ook het formaat waarop mijn foto's vaak gepresenteerd worden
Ik heb alleen wel 2 vraagjes:
- De zogenaamde "hotpixels", is dit echt een veel voorkomend probleem?
- Focus in lichtarme ruimtes, is dit echt ondermaats of is het nog wel werkbaar?
De camera die ik in me handen heb gehad, daarbij heb ik helaas niet kunnen testen in donkere ruimtes en heb ook geen hotpixels kunnen constateren maar lees er wel over.
weet het niet meer
Een plaatje zegt meer dan 100 worden. Dus upload ergens een foto met intakte EXIF info en zet hier een link neer.Sneeuw en IJs schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:49:
[...]
WB staat op auto (ik schier altijd RAW)
This footer is intentionally left blank
Wedden dat je hotpixels hebtSneeuw en IJs schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:49:
[...]
WB staat op auto (ik schier altijd RAW)
[...]
ik heb geen hotpixels
Er zijn raw programma's die het niet weghalen en dan zie je ze wel zitten, zeker op hogere iso's.
Maar daarom vind ik hotpixels ook een non-issue, in de praktijk heb ik ze nog nooit gezien omdat ze softwarematig heel prima zijn weg te halen.
[schaammodus]ajhaverkamp schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:53:
[...]
Een plaatje zegt meer dan 100 worden. Dus upload ergens een foto met intakte EXIF info en zet hier een link neer.
ik druk eerst op het rechter knopje om digitaal in te zoomen
en daarna op het linker knopje om scherp te stellen
maar regelmatig druk ik op het middelste knopje en dan denk ik 'waarom gebeurt er nou niks??'
dat middelste knopje houd de belichting vast
[/schaammodus]
ik geloof je direct, maar ik heb het nog nooit gezien en heb er dus ook geen last vanNomad schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:30:
[...]
Wedden dat je hotpixels hebt. Je ziet ze alleen niet omdat je in raw schiet en je rawprogramma op de pc/mac ze allang weg gehaald heeft voordat jij de foto ziet.
Er zijn raw programma's die het niet weghalen en dan zie je ze wel zitten, zeker op hogere iso's.
Maar daarom vind ik hotpixels ook een non-issue, in de praktijk heb ik ze nog nooit gezien omdat ze softwarematig heel prima zijn weg te halen.
weet het niet meer
Zit aan een zeiss 50 planar te denken, en vraag me af wat de beste body is om die te bedienen.
Leica MM + Sony A9
zoeker is bij beiden even groot voor mijn gevoel iig. De canon mount is wel groter, dus als je gaat spelen met exotische lenzen heb je op canonmount een grotere kans dat je iig op infinity kan focussenRobertJRB schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:32:
Iemand ervaring met de 5D, en D700 en manual focus? Welke body heeft de grootste zoeker en is het makkelijkst te focussen?
Zit aan een zeiss 50 planar te denken, en vraag me af wat de beste body is om die te bedienen.
Er zijn een paar punten waarop ze verschillen:RobertJRB schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:32:
Iemand ervaring met de 5D, en D700 en manual focus? Welke body heeft de grootste zoeker en is het makkelijkst te focussen?
Zoeker van de D700 is 0.72x vergroting met 95% weergave, die van de 5D2 is 0.71x en heeft 98% weergave. Effectief zijn ze dus ongeveer even groot, maar de 5D2 laat marginaal beter zien wat je compositie. Hier kan je een vergelijking zien tussen zoekers dus een 1Ds3 of a900 is the way to go.... echter is de a900 erg onhandig en de 1Ds3 groot, zwaar en duur, en heeft een waardeloos scherm achterop.
De 5D2 heeft verwisselbare matglazen, officieel en makkelijk. Daardoor kan je dus makkelijk een precisiematglas erin doen voor manual focus, en dit vind ik persoonlijk erg goed werken. Bij de D700 is er geen officiële ondersteuning voor een ander matglas, de enige oplossing is de KatzEye die werkt met een split-prism. Duur en je verliest dus direct garantie etc. en ik weet ook niet in hoeverre het makkelijk te doen is.
Aangezien je nu met een Leica M8 schiet zou ik eerder de Canon aanraden dan de Nikon, omdat ik persoonlijk de kleuren die een Canon standaard maakt meer overeen vind komen met de werkelijkheid dan een Nikon, en dat is precies wat een Leica ook doet. Veel mensen geven aan dat de kleuren van een Nikon meer overeenkomt met een filmcamera.
Daarnaast heb ik laatst met een paar andere Tweakers een uitgebreide standaard prime test gedaan, en geloof me, de Zeiss 50 Planar is niet bepaald een spectaculaire lens. Wide-open is de lens heel erg soft en heeft heel weinig contrast. Pas na f/2.8 komt er scherpte en contrast (op f/2.0 absoluut nog niet), en zelfs dan is er geen hoekscherpte. Ook is de bokeh erg onrustig. Kleuren zijn ook niet beter dan bijvoorbeeld een Canon 50/1.2 of 50/1.4. Flare is vergelijkbaar met de 50/1.2, en dat is waar Zeissjes bekend om staan met een fantastische T* coating. Het is ook niet zo gek dat de Zeiss Planar voor een Zeiss slecht is, aangezien de prijs ook flink lager is dan de absolute toppers zoals de Distagon 21 en Makro Planar 100.
Probleem is uiteraard dat de 50 Planar natuurlijk wel ongeveer de beste manual focus lens is, want de Canon 50/1.8 is niet nauwkeurig genoeg, de 50/1.4 is rampzalig (lens zal door manual focus ook heel snel kapot gaan), de 50/1.2 is wel goed te doen, maar lang niet zo precies als een 50 Planar. De enige manual focus lens die echt goed is op alle vlakken is de Voigtlander Ultron 40mm f/2, maar dat scheelt uiteraard een stop. Persoonlijk vind ik die lens ook fijner, omdat de focus ring net wat soepeler is. Zowel de Zeiss als de Voigtlander worden indezelfde fabriek gemaakt dus kleuren, coating en bouwkwaliteit komen overeen. De Voigtlander heeft als bijkomend voordeel dat ie extreem klein en licht is.
[ Voor 4% gewijzigd door G-Tus op 26-09-2010 23:20 ]
Dank je. De link is erg handig. Zie je ook meteen wat een verschil er is tussen de OM-1 zoeker en de huidige DSLR zoekers. Ik vraag me af waarom het allemaal zo klein moet. Die oude zoekers werkten perfect, en waren erg fijn om te kaderen.
Ik zit sowieso aan een MF lens te denken omdat ik dat erg fijn vind werken. Ben erg gechameerd van de zeiss look en rendering. Heb geen ervaring met de 50/1.4 planar ZE, maar op de leica wel de 50/2 planar ZM gehad en die beviel erg goed.
De foto's die ik op fredmiranda zie (ZE, ZF photo topic) voldoen daar zeker aan. Maar zegt natuurlijk weinig omdat er veel aan gesleuteld kan zijn. En het maar 800 pixels is.
De voightlander die ik heb is prima gebouwd, net massief staal, maar de rendering vind ik toch wat minder dan die van de zeiss. Geen idee of dat bij de 40/2 ook zo is.
Ik zal ze eerst eens proberen voordat ik ergens blind instap
Zie nu dat konijn zelfs nog nieuwe leica R 50 summicrons aanbied. Voor best redelijke prijs.
Zijn die resultaten van die test ook ergens terug te vinden? Ben wel benieuwd wat bij jullie als beste standaardlens uit de test kwam..
Leica MM + Sony A9
Het ligt er uiteraard ook aan waarvoor je de 50 Planar gaat gebruiken. Persoonlijk ben ik alleen geïnteresseerd bij standaard primes wat een lens wide-open doet en dichtbij de kortste scherpstelafstand, omdat ik zo'n lens primair daarvoor gebruik. Echter is deze specifieke Zeiss daar absoluut geen winnaar, en lijkt echt niet op een Zeiss lens. Waar de 50 Planar wel de karakteristieke Zeiss look geeft, en dus een pracht objectief is, is tussen f/2.8 en f8.0 en een scherpstelafstand tussen 5 meter en oneindig, iets waar bijvoorbeeld de 50/1.2 van Canon weer minder goed is. Ik kijk zelf altijd naar voorbeeldfoto's op: Photography-On-The.net. In dat topic kom je veel foto's tegen met de genoemde 'onrustige' bokeh, ook een aantal die afgestopt zijn en met een lange scherpstelafstand.RobertJRB schreef op maandag 27 september 2010 @ 00:12:
Zo he, uitgebreid antwoord
Dank je. De link is erg handig. Zie je ook meteen wat een verschil er is tussen de OM-1 zoeker en de huidige DSLR zoekers. Ik vraag me af waarom het allemaal zo klein moet. Die oude zoekers werkten perfect, en waren erg fijn om te kaderen.
Ik zit sowieso aan een MF lens te denken omdat ik dat erg fijn vind werken. Ben erg gechameerd van de zeiss look en rendering. Heb geen ervaring met de 50/1.4 planar ZE, maar op de leica wel de 50/2 planar ZM gehad en die beviel erg goed.
De foto's die ik op fredmiranda zie (ZE, ZF photo topic) voldoen daar zeker aan. Maar zegt natuurlijk weinig omdat er veel aan gesleuteld kan zijn. En het maar 800 pixels is.
De voightlander die ik heb is prima gebouwd, net massief staal, maar de rendering vind ik toch wat minder dan die van de zeiss. Geen idee of dat bij de 40/2 ook zo is.
Ik zal ze eerst eens proberen voordat ik ergens blind instap
Zie nu dat konijn zelfs nog nieuwe leica R 50 summicrons aanbied. Voor best redelijke prijs.
Zijn die resultaten van die test ook ergens terug te vinden? Ben wel benieuwd wat bij jullie als beste standaardlens uit de test kwam..
universal creations schreef op maandag 27 september 2010 @ 00:24:
De test wordt nog uitgewerkt, maar van wat ik gezien heb, denk ik dat "we" uitkomen op een Canon 50/1.2L. Probleem is natuurlijk persoonlijke smaak qua rendering, want daarin is de 50L wat saai (net zoals de Sigma 50). Zeiss heeft wat meer karakter (3D wordt vaak geroepen) en een wat drukker bokeh.
Nee de test draaide puur op fullframe camera's en bijbehorende standaardprimes, de geteste lenzen:maratropa schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:55:
Ook een Sigma 30mm 1.4 meegenomen in die test? Waar komt het artikel uiteindelijk te staan?
[...]
Canon EF 50mm f/1.0L USM
Canon EF 50mm f/1.2L USM
Canon EF 50mm f/1.4 USM
Canon EF 50mm f/1.8 II
Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM
Carl Zeiss 50mm f/1.4 Planar
Carl Zeiss 50mm f/2 Makro-Planar
Minolta Rokkor 58mm f/1.2
Minolta Rokkor-X 45mm f/2
Voigtlander Ultron 40mm f/2
De test wordt sowieso hier op het forum gepost.
Werkt erg slecht op APS-H en FF... krijg je van dat kokerzichtmaratropa schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:55:
Ook een Sigma 30mm 1.4 meegenomen in die test? Waar komt het artikel uiteindelijk te staan?
[...]
Op APS-H werkt die sigma 30mm eigenlijk best prima, zolang je het diafragma redelijk open houdt. Pas vanaf F/4 wordt de vignette wat duidelijk.universal creations schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:14:
[...]
Werkt erg slecht op APS-H en FF... krijg je van dat kokerzicht
Ik zou mijn camera wel wat meer willen gebruiken eigenlijk, maar eens contact leggen met wat vrienden en bekenden
Bericht hierboven
Wat bedoel je met open? Want doorgaans heb je meer vignetting bij grote diafragma's (f/1.4-f/2.8) dan met kleine diafragma's (f/4-f/8).-DG- schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:41:
[...]
Op APS-H werkt die sigma 30mm eigenlijk best prima, zolang je het diafragma redelijk open houdt. Pas vanaf F/4 wordt de vignette wat duidelijk.
Dit dus: Sigma 30/1.4 op APS-Huniversal creations schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:53:
[...]
Wat bedoel je met open? Want doorgaans heb je meer vignetting bij grote diafragma's (f/1.4-f/2.8) dan met kleine diafragma's (f/4-f/8).
Oh, dat valt wel mee, is goed corrigeerbaar.
http://www.cinema5d.com/viewtopic.php?p=133996#p133942
[ Voor 50% gewijzigd door maratropa op 27-09-2010 21:38 ]
De wat onrustige bokeh is inderdaad te zien. Weet niet of het me heel erg irriteert, vind ik de foto's daar wel erg fijn contrast hebben.G-Tus schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:24:
[...]
Het ligt er uiteraard ook aan waarvoor je de 50 Planar gaat gebruiken. Persoonlijk ben ik alleen geïnteresseerd bij standaard primes wat een lens wide-open doet en dichtbij de kortste scherpstelafstand, omdat ik zo'n lens primair daarvoor gebruik. Echter is deze specifieke Zeiss daar absoluut geen winnaar, en lijkt echt niet op een Zeiss lens. Waar de 50 Planar wel de karakteristieke Zeiss look geeft, en dus een pracht objectief is, is tussen f/2.8 en f8.0 en een scherpstelafstand tussen 5 meter en oneindig, iets waar bijvoorbeeld de 50/1.2 van Canon weer minder goed is. Ik kijk zelf altijd naar voorbeeldfoto's op: Photography-On-The.net. In dat topic kom je veel foto's tegen met de genoemde 'onrustige' bokeh, ook een aantal die afgestopt zijn en met een lange scherpstelafstand.
Ben benieuwd naar jullie test. Zie dat je ook de macro-planar meehad, zie daar ook wel erg fijne foto's vanaf komen:
foto's van denoir
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/860134/163
Leica MM + Sony A9
Bedoel je voor de shootout? Valt niet onder standaardprime bereik he
De 50 Makro-Planar is uiteraard ook een mogelijkheid. Ik heb ben even door de testresultaten gegaan, en naar mijn mening geeft de lens de beste kleuren van alle geteste lenzen. De opstelling was een kleurrijk kunstbeeld opgesteld ongeveer 4 meter van de camera. Alle lenzen afgestopt naar f/2.8. De 50 MP heeft in deze test niet alleen de beste kleuren, maar wint het ook qua rendering, dus beste contast, beste scherpte en beste bokeh (bokeh is bij veel lenzen gelijkwaardig in deze test). Bijkomend voordeel van deze lens is dat ie erg kort scherpstelt. Echter heeft de 50 MP als nadeel dat ie 2x zo duur is als een 50 Planar 1.4 en vrij lang wordt als je naar minimale focusafstand gaat. Ook viel me een vrij vreemde vignetting op, echter kan dit ook liggen aan het feit het om een Nikon versie gaat die dus met een adapter getest is, waardoor er misschien iets gaat op dat gebied.RobertJRB schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:01:
[...]
De wat onrustige bokeh is inderdaad te zien. Weet niet of het me heel erg irriteert, vind ik de foto's daar wel erg fijn contrast hebben.
Ben benieuwd naar jullie test. Zie dat je ook de macro-planar meehad, zie daar ook wel erg fijne foto's vanaf komen:
foto's van denoir
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/860134/163
[ Voor 68% gewijzigd door G-Tus op 27-09-2010 22:57 ]
Ben bijzonder blij dat hij erop zat, daar hij me wel altijd het gevoel gaf dat ik wat ruiger met mijn 5d kon omgaan.
Toen las ik zojuist een artikel over de vervanging van je 5d lcd glaasje, dat die ook slechts 30 dollar kosten.
http://blog.johnwurth.com/?p=16'
Mijn vragen:
Hebben meer mensen ervaring hier met gebroken lcd glaasjes / protector glaasjes ?
En hoe krijg je je screen protector er weer gemakkelijk af zonder dat je je lcd glaasje meetrekt of krassen maakt ?
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Pricewatch al eens gecheckt? Ding is her en der gewoon op voorraad hoor.nielsven schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:55:
Ik wil ergens deze week de 5D aangeschaffen maar hij is wel verschrikkelijk slecht leverbaar
dat betekent in veel winkels: pricewatch: Canon EOS 5D Mark IIBamSlam_ schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:06:
[...]
Pricewatch al eens gecheckt? Ding is her en der gewoon op voorraad hoor.
Echter is een beetje de vraag of ik het durf te laten verzenden, het gaat toch om een flinke prijs dat door gasten van de TNT in een bus word gegooid?
Kamera Express was opzich nog wel te rijden maar deze hebben hem weer niet op voorraad helaas.
Ze pakken het adequaat in en de camera kan tegen een stootje. Denk dat je je daarom niet druk hoeft te maken.nielsven schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:45:
Die ken ik wel uiteraard
Echter is een beetje de vraag of ik het durf te laten verzenden, het gaat toch om een flinke prijs dat door gasten van de TNT in een bus word gegooid?
Kamera Express was opzich nog wel te rijden maar deze hebben hem weer niet op voorraad helaas.
Gewoon door een grote zaak laten verzenden (dat zijn meestal ook de goedkoopste), die maken hun eigen bouwwerken op de rolcontainers (sommige TNT mensen kunnen dat namelijk echt niet), omdat je vast niet de enige bent die op een dag een artikel koopt. Zodra het het voorsorteerproces door is gaat er vaak niet veel meer mis. En krijg je een bijzonder slecht uitziend pakket aan de deur kan je het altijd weigeren aan te nemen en terug te laten sturen naar de verzender.nielsven schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:45:
Die ken ik wel uiteraard
Ik betaal liever iets meer.
[ Voor 6% gewijzigd door Tomas_ op 12-10-2010 10:16 ]
Ontzettend vet! *zucht* one day! i will own the precious!
ff serieus, tis gewoon onwerkelijk wat voor een revolutie op filmgbied deze camera teweeg heeft gebracht, nog steeds enkele jaren na de release van de 5dm2 sta ik nog steeds versteld van de genialiteit die bij sommigen binnen handbereik komt allemaal door een camera.
Zaterdag ga ik hem halen, dan kan er in ieder geval niets mis gaan met de verzending.
Een 50 minuutjes is nog wel te doen gelukkig!
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
dat kan je denk ik vrij goed aanvechten. Het is vrij algemeen erkend dat lenzen heb waarde een stuk beter houden dan dat.BugBoy schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:31:
Ik heb twee weken geleden een objectief verstuurd en dat is kwijtgeraakt in de post (wordt ook toegegeven). Aangezien het objectief 3 jaar oud is krijg ik maar 25% van de nieuwwaarde minus €50 terug. Volgende keer rij ik wel, want ik heb het even gehad met verzenden.
Geef aan dat je diezelfde lens 2e hands niet kan kopen van dat geldt en dat zodoende de vergoeding niet afdoende is.
Maar, deze discussie kan je beter in ons shopping forum op got voeren, daar zit een hoop meer kennis en is de vraag op de juiste plek binnen got.
[ Voor 10% gewijzigd door Nomad op 14-10-2010 23:38 ]
hehe hier hetzelfde met een beetje mazzel morgen de 5d II ophalen ben benieuwd is mijn eerste FF camera na 3 jaar met een 40d geschoten te hebben en 2 jaar met een 20d..nielsven schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:57:
Camera ondertussen gereserveerd bij Cameratools!
Zaterdag ga ik hem halen, dan kan er in ieder geval niets mis gaan met de verzending.
Een 50 minuutjes is nog wel te doen gelukkig!
ben blij dat ik vanaf het begin gekozen heb om EF lenzen te kopen en de enige ef-s lens die ik heb past ook op een 5d II maar zal niet gebruikt worden en verkocht worden (4.5mm sigma) en daarvoor kijken of ik een 8-15mm kan terugkopen wat me wat meer ruimte geeft en ook eindelijk van de circulaire beeldjes af, maar heb ik nog wel de keuze om het evt wel te doen.
[ Voor 28% gewijzigd door AjDuLion op 15-10-2010 10:57 ]
Hehe gaafste foto van de Rotterdam nachtmeet was met jouw 4.5mm op mijn 5D2angel00008 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:54:
[...]
hehe hier hetzelfde met een beetje mazzel morgen de 5d II ophalen ben benieuwd is mijn eerste FF camera na 3 jaar met een 40d geschoten te hebben en 2 jaar met een 20d..
ben blij dat ik vanaf het begin gekozen heb om EF lenzen te kopen en de enige ef-s lens die ik heb past ook op een 5d II maar zal niet gebruikt worden en verkocht worden (4.5mm sigma) en daarvoor kijken of ik een 8-15mm kan terugkopen wat me wat meer ruimte geeft en ook eindelijk van de circulaire beeldjes af, maar heb ik nog wel de keuze om het evt wel te doen.

lol ja dat herinner ik me nog wel ja.G-Tus schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:58:
[...]
Hehe gaafste foto van de Rotterdam nachtmeet was met jouw 4.5mm op mijn 5D2
[afbeelding]
de 8-15mm van canon maakt een toch iets groter ''werkbaarder'' rondje als de 4.5mm
Canon updates firmware for EOS 5D Mark II
This firmware update (Version 2.0.8) incorporates the following changes and fixes.
- Fixes a phenomenon in which movies are not taken at the shooting mode registered in the user's settings if a shooting mode Aperture priority (or Shutter priority) is registered in any of the camera's user settings (C1, C2, C3) and the user attempts to shoot a movie.
- Fixes a phenomenon in which the shutter will not release when pressing the shutter button when the auto power off function is set to "on".
- Fixes a phenomenon in which overexposure occurs when shooting a Live View shooting simulation with the ISO speed set to L.
- Fixes a phenomenon in which the settings of the Speedlite transmitter ST-E2 revert to the default settings when both the camera and the ST-E2 are set to auto power off.
- Fixes a phenomenon in which the Macro Ring Lite (MR-14EX, MT-24EX) and slave flash do not sync while shooting wirelessly.
Zie http://web.canon.jp/imagi...-e/eos5dmk2/firmware.html
Windows download @ http://aux1.jp.canon.com/...s5dmk2/data/eos5d2208.exe
Mac OS Xdownload @ http://aux1.jp.canon.com/...s5dmk2/data/eos5d2208.dmg
Wanneer komt de lijkt mij simpele 720P - instelling voor de 5D MKII?
1280 x 720 (720p, 16:9) @ 60/50 fps anyone??
Ik denk dat de sensor uitlees snelheid op de 5D2 niet snel genoeg is voor 50/60 fps. De 5D2 heeft natuurlijk ook meer last van rolling shutter jellocam dan de 550D en 7D. Zal uiteraard ook terug te koppelen zijn aan de grootte van de sensor, fysieke afstand die elektronen moeten afleggen.Tha BasZ schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:05:
Voor de mensen die het bijhouden:
Canon updates firmware for EOS 5D Mark II
This firmware update (Version 2.0.8) incorporates the following changes and fixes.The latest version can be downloaded from Canon's website.
- Fixes a phenomenon in which movies are not taken at the shooting mode registered in the user's settings if a shooting mode Aperture priority (or Shutter priority) is registered in any of the camera's user settings (C1, C2, C3) and the user attempts to shoot a movie.
- Fixes a phenomenon in which the shutter will not release when pressing the shutter button when the auto power off function is set to "on".
- Fixes a phenomenon in which overexposure occurs when shooting a Live View shooting simulation with the ISO speed set to L.
- Fixes a phenomenon in which the settings of the Speedlite transmitter ST-E2 revert to the default settings when both the camera and the ST-E2 are set to auto power off.
- Fixes a phenomenon in which the Macro Ring Lite (MR-14EX, MT-24EX) and slave flash do not sync while shooting wirelessly.
Zie http://web.canon.jp/imagi...-e/eos5dmk2/firmware.html
Windows download @ http://aux1.jp.canon.com/...s5dmk2/data/eos5d2208.exe
Mac OS Xdownload @ http://aux1.jp.canon.com/...s5dmk2/data/eos5d2208.dmg
Wanneer komt de lijkt mij simpele 720P - instelling voor de 5D MKII?
1280 x 720 (720p, 16:9) @ 60/50 fps anyone??
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Geloof niet dat deze camera echt handig is voor 'homemade movies', maar dat is mijn mening, aangezien je ook zit met handmatig focussen. Daaruit concluderend dat ik vind dat het een camera is voor (semi)pro videografen die de hoogste kwaliteit willen en dus eerder 1080p 24/25/30fps schieten dan een 720p variant. 720p met 50/60fps is aan de andere kant wel interessant voor slow-motion.multipasser schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:19:
Nee, maar 720p 25fps moet lukken. Zou handig zijn voor homemade movies, zodat je dubbel zo lang kan filmen en je niet zoveel diskspace kwijt bent.
Daarnaast kost diskspace tegenwoordig niet veel meer, een 32GB CF-kaartje van Kingston kost €65,- (die Transcend meuk gaat binnen 24 uur kapot) en dat bij een camera die los €1746,- kost. Een 1.5TB HDD kost ook maar €60,- tegenwoordig. Op 32GB gaat anderhalf uur video, op 1.5TB dus 70 uur.
Hier prima ervaringen met Transcend hoor, verder nog eigenlijk geen slechte verhalen over gelezen, dus ben wel benieuwd waarom je de classificering "meuk" toekent..G-Tus schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:07:
[...]
een 32GB CF-kaartje van Kingston kost €65,- (die Transcend meuk gaat binnen 24 uur kapot) en dat bij een camera die los €1746,- kost.
Gebruik het al jaren.
In combinatie met een 5D2 nu een jaar.
[ Voor 23% gewijzigd door Hulliee op 19-10-2010 18:43 ]
Zo gaat dat meestal he..... 1 kut ervaring met een fabrikant en alles is gelijk kut. Ik moet ook nooit meer een Siemens telefoon, MSI printplaten etc.
Eerst raadde ik transcend ook aan, tegenwoordig echt niet meer.
Gisteren een sandisk kaartje met witte uitslag aan de zijkant. Moet even kijken of dat van het kaartje zelf is, of dat er iets aan gaan plakken is. Lijkt van kaartje zelf, maar zou niet weten wat het moet zijn? (zit niets in CF wat witte poeder kan produceren bij doorbranden verwacht ik?) Kaartje doet het ook nog eens gewoon.
'Wit poeder'..... dubieusNomad schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:41:
2x transcend kaart stuk incl gegevens die er op stonden.
Gisteren een sandisk kaartje met witte uitslag aan de zijkant. Moet even kijken of dat van het kaartje zelf is, of dat er iets aan gaan plakken is. Lijkt van kaartje zelf, maar zou niet weten wat het moet zijn? (zit niets in CF wat witte poeder kan produceren bij doorbranden verwacht ik?) Kaartje doet het ook nog eens gewoon.
Straks hebben ze een keer een partij Sandisk kaartjes gebruikt op drugs te smokkelen, maar zijn er een paar kaartjes de verkoop in gegaan
Geen idee wat er precies in een CF kaartje zit maar ik heb het wel eens met een USB stick gehad. Die was zeiknat geweest en de printplaat en componenten zat onder het witte poeder (super fijn). Na afgeborsteld te hebben werkte hij weer primaNomad schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:41:
2x transcend kaart stuk incl gegevens die er op stonden.
Great, ik heb net zo'n kaartje gekochtG-Tus schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:34:
Nou laat ik het zo zeggen, ik had dus een extra 32GB CF kaartje van Transcend gekocht voor mn 1D3, na 5 uur schieten zijn opeens al mn foto's weg, ook niet te recoveren, dus ik nog een keer proberen, maar paar uur later gewoon weer hetzelfde. Volgens de leverancier een geval kapotte memory controller, maar toch omgeruild voor een Sandisk variant, de 1D3 heeft nu een Kingston 32GB en mn 5D2 heeft de Sandisk 32GB.
Zo gaat dat meestal he..... 1 kut ervaring met een fabrikant en alles is gelijk kut. Ik moet ook nooit meer een Siemens telefoon, MSI printplaten etc.

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 19-10-2010 20:54 ]
Heel toevallig bij DataIO? Daar kwam die van mij vandaan.... ik denk dat het gewoon een kwestie van geluk hebben is. Ik denk dat de QC bij Transcend wat minder kritisch is dan bij bijvoorbeeld Sandisk of Lexar, dus kans dat je kaartje niet goed doet is 1% ipv 0.5%... alles kan kapot gaan door omstandigheden, ook een premium product als een Leica S2, die dus ook gewoon DOA kunnen zijn.neographikal schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:51:
[...]
Great, ik heb net zo'n kaartje gekochtOh well, ik heb nog twee Transcend kaartjes in huis, 0 problemen mee
Ik heb mijn gear verzekerd via NPS verzekering en die pakken het vanaf nu op. Ook eigen risico, maar levert i.i.g. meer op. Tot nu toe erg tevreden over die club.Nomad schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:37:
dat kan je denk ik vrij goed aanvechten. Het is vrij algemeen erkend dat lenzen heb waarde een stuk beter houden dan dat. Geef aan dat je diezelfde lens 2e hands niet kan kopen van dat geldt en dat zodoende de vergoeding niet afdoende is.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Begrijpelijk verhaal, dat is vrij vervelend ja... zou waarschijnlijk dan hetzelfde hebben hoorG-Tus schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:34:
Wilde overigens niet direct jouw mening veroordelen, maar wilde gewoon even het verhaal weten, vermoedde al wel een slechte ervaring..
Ik denk dat er hier een misverstand is ontstaan, ik doelde erop dat over het algemeen, als er iemand een slechte ervaring met 1 product van een bepaalde fabrikant heeft, dat desbetreffend persoon in de toekomst hoogstwaarschijnlijk niet nog een product van die fabrikant zal kopen, ondanks dat het waarschijnlijk om compleet verschillende producten gaat. Bijvoorrbeeld zal iemand die slechte ervaringen heeft met een goedkope Canon compact camera bij overweging tot aanschaf van een dSLR in mijn ogen bijna altijd voor een ander merk dan Canon kiezen. We zijn behoorlijk overtuigd van onze eigen opgedane ervaringen en generaliseren dat snel voor de gehele productlijn van een fabrikant.Wouter87 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:00:
[...]
Begrijpelijk verhaal, dat is vrij vervelend ja... zou waarschijnlijk dan hetzelfde hebben hoor![]()
Wilde overigens niet direct jouw mening veroordelen, maar wilde gewoon even het verhaal weten, vermoedde al wel een slechte ervaring..
Mijn uitlating was dus absoluut niet teruggericht op jouw post, en had ook in de verste verte niet het gevoel dat je mijn mening probeerde te veroordelen, in tegendeel was ik juist bijzonder verrast en blij dat er wel mensen zijn die goede ervaringen hebben met Transcend, aangezien het wel behoorlijk treurig zou zijn dat dit bedrijf nog zou bestaan als het alleen maar slechte spullen produceerde.
En om dit niet helemaal off-topic te houden....
Ik dacht dat dit dus aan mijn camera lag.... en heel vreemd heb ik dit dus alleen ervaren terwijl er een 50L op mn 5D2 zat (en die ik dus zelf sinds kort heb), de camera wilde dan gewoon niet meer autofocussen en afdrukken, en wilde pas weer werken bij aan/uit zetten of even het menu/playbackmenu in te gaan. Bijzonder relaxt dat dit dus gefixed is aangezien dit behoorlijk frustrerend is als je aan het fotograferen bent.Tha BasZ schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:05:
• Fixes a phenomenon in which the shutter will not release when pressing the shutter button when the auto power off function is set to "on".