edit: ik heb er nog even mee gespeeld, maar micro-adjustment werkt wel, maar ik moest hem wel bijstellen. Dus dat is op zich wel vreemd.
[ Voor 30% gewijzigd door Universal Creations op 27-10-2010 15:32 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Die 32GB Kingston hapert toch regelmatig bij video hoor. Ik denk dat die net te traag is. Heb em zelf.G-Tus schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:07:
[...]
Daarnaast kost diskspace tegenwoordig niet veel meer, een 32GB CF-kaartje van Kingston kost €65,- (die Transcend meuk gaat binnen 24 uur kapot) en dat bij een camera die los €1746,- kost.
Daarnaast ben ik er ook achter wat nou het probleem bij mij was dat de camera soms niet wilde AF'en en foto's maken, blijkbaar druk ik zonder dat ik het merk de DOF-preview knop in en dan wil de camera gelijk niks meer, en aangezien ik vaak wide-open schiet zie ik ook niks veranderen in mn zoeker. Bijzonder irritant.
Verwijderd
Verwijderd
Een grip steekt over de dofpreview waardoor je eerder je duim moet rekken ipv per ongeluk op te zitten.
Maarre, ffkes een vraagje zo tussendoor. Wanneer verwachten we de aankondiging van een 5DIII. Ik ben er eigenlijk op aan het wachten, maar als dat nog een jaar duurt dan denk ik dat ik een 5DII aan ga schaffen.
Dus de 5DII is pas bijna 2 jaar oud dus ik denk dat eht nog wel even kan duren.
Overigens zit ik ook soortvan te wachten op de 5DIII, maargoed totaal geen haast en geld dus mij boeit het niet zo
[ Voor 28% gewijzigd door sapphire op 28-10-2010 22:31 ]
Eigenlijk rond september/oktober 2008, dus als ze die 3 jaar cycle aanhouden. Eind volgend jaarsapphire schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:29:
De 5DI is van November 2005 oid en de 5DII van begin 2009 dacht ik...
Dus de 5DII is pas bijna 2 jaar oud dus ik denk dat eht nog wel even kan duren.
Overigens zit ik ook soortvan te wachten op de 5DIII, maargoed totaal geen haast en geld dus mij boeit het niet zo
flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
Verwijderd
Moest ik een FF willen, zou ik geen seconde aarzelen om hem nu te kopen. Een III zal sowieso pas binnen een jaar komen en dan kan je nog een extra jaar op je kin kloppen voor hij ooit in de buurt van de huidige €1900 voor de II komt.5D Mark III
■A Q2/Q3 announcement in 2011, this is not yet decided within Canon.
■Big megapixel boost, 28mp +
■Continue to build on EOSHD and supreme image quality.
■A variant of the 7D AF system.
■I can’t see them not calling it 5D Mark III, the 5D name carries a lot of weight.
■Expect it to be in the same $2699 range the 5D Mark II was at launch.
■Obvious ergonomic upgrades.
I get asked a lot if people are safe to buy a 5D Mark II now. The answer is “yes”, it’s a great camera today and it’ll still be a great camera in a year.
There is not a lot of urgency for Canon & Nikon to launch new higher end cameras in the current economic climate. Things look to improve in 2011. The 5D Mark II also still sells extremely well.
Nee ik heb ooit overwogen die grip te kopen, maar voor mij is ie te groot en hij houdt voor geen meter vast. De interne grip van de 1D3 vind ik wel lekker vasthouden, en ook zeker een must met mn 100-400 in portret stand.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:54:
Dan heb je waarschijnlijk geen batterygrip G-Tus?
Een grip steekt over de dofpreview waardoor je eerder je duim moet rekken ipv per ongeluk op te zitten.
Eigenlijk vind ik dat nog niet zo raar, net even geprobeerd met de 1D3 en 100-400, voel gelijk dat het me minder kracht kost dan ver vasthouden. Stabiel houden vind ik toch al een onmogelijke opgave bij dergelijke lenzen dus IS zou voor mij onmisbaar zijn.TranceSetter schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:59:
Bij primes kan ik het inderdaad nog wel voorstellen, maar ik zag laatst iemand die de camera zo ook met een 70-200 vasthield. Dan vraag ik me af hoe hij die camera stabiel houdt ;-)
Maarre, ffkes een vraagje zo tussendoor. Wanneer verwachten we de aankondiging van een 5DIII. Ik ben er eigenlijk op aan het wachten, maar als dat nog een jaar duurt dan denk ik dat ik een 5DII aan ga schaffen.
En wat betreft die 5D3... veel mensen geven aan dat ze hopen op een betere AF, maar waar ook rekening mee gehouden moet worden is dat hoogstwaarschijnlijk Canon het aantal MP's drastisch verhoogt (doen ze nou eenmaal altijd m.u.v 20D -> 30D) en of dat nou zo wenselijk is... 21mp is al veel meer dan menig tweakert nodig heeft lijkt me, meer zorgt alleen voor grotere bestanden, langzamere nabewerking (hoewel tweakers vaak snelle PCs hebben) en eist veel meer oplossend vermogen van je lenzen, waar eigenlijk veel lenzen te kort schieten, alleen heel recente lenzen voldoen vaak (sommige oudere ook).
Nou dan heb je in principe een mooie veelzijdige set. Misschien nog een groot diafragma prime erbij als vervanging voor die 10-22.TranceSetter schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:46:
Ok, en bedankt allemaal... Heb zo het idee dat ik van het weekend wat eurootjes lichter zal zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Moby op 30-10-2010 20:43 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ik zie dat je ook nog een 17-40L hebt, dus dan heb je eigenlijk al (bijna) een 1 op 1 vervanging van de 10-22.
Verder kun je al je lenzen gewoon houden zie ik, en wat moby zegt....de 35/2 is liev
Ik denk dat ik zo wel een mooi bereik heb afgedekt met lenzen die ik nu al heb. Er zal vast wel een lichtsterkere prime komen, maar ik weet nog niet wat dit gaat worden. Misschien een 85mm ding?
De 35/2 vind ik, wat ik ervan gezien heb, tegenvallen wat bokeh betreft. Ik kan hem niet echt beoordelen kwa scherpte, maar dat zal vast wel goed zitten.
Voor nu is de combi 5DII + 17-40 + 24-105 + 70-200 netjes denk ik zo
Hier staan van voorbeelden van Moby met de 35/2 op een 5DII. Ik moet zeggen dat ik zelf het behoorlijk goed vindt. De 35L doet het qua vorm van de bokeh echt niet beter, hoewel die natuurlijk een stop sneller is en daardoor een net wat grotere onscherpte kan geven.TranceSetter schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:29:
[...]
De 35/2 vind ik, wat ik ervan gezien heb, tegenvallen wat bokeh betreft. Ik kan hem niet echt beoordelen kwa scherpte, maar dat zal vast wel goed zitten.
[...]
De scherpte ziet er verder ook goed uit op die voorbeelden.
Ik had een reservering staan bij KE ams voor vandaag op te halen, maar ze hadden een dubbele reservering, dus helaas geen 5DII vandaag. Geeft me wel meer tijd om na te denken over een grip. Ik heb die altijd standaard op mijn 40D zitten, en vind het wel fijn, maar ik durf niet te zeggen of dit bij een 5D nodig is. Iemand hier met ervaring? Een 2e accu wil ik sowieso erbij hebben.
Als je gaat afstoppen komt er wel een verschil...dan komen de 5 bladen van de 35/2 niet altijd even fraai naar voren. al valt daar prima mee te leven-DG- schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:17:
[...]
De 35L doet het qua vorm van de bokeh echt niet beter,
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
ik ben van een 40d naar een 5d II gegaan en ik heb nu nog geen grip (wel besteld) maar moet zeggen dat ik hem itt de 40d niet mis, op de 40d ging mijn pink altijd net onder de body en bij de 5d werkt het primaTranceSetter schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:04:
Dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Dat houd ik wel in mijn hoofd de komende tijd.
Ik had een reservering staan bij KE ams voor vandaag op te halen, maar ze hadden een dubbele reservering, dus helaas geen 5DII vandaag. Geeft me wel meer tijd om na te denken over een grip. Ik heb die altijd standaard op mijn 40D zitten, en vind het wel fijn, maar ik durf niet te zeggen of dit bij een 5D nodig is. Iemand hier met ervaring? Een 2e accu wil ik sowieso erbij hebben.
Ik denk dat het een 5DII met 2 accu's en zonder grip wordt in het begin
Grappig dat je dat zegt over die pink, dat heb ik ook bij mijn 50d en dacht altijd dat ik me aansteldeangel00008 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:21:
[...]
ik ben van een 40d naar een 5d II gegaan en ik heb nu nog geen grip (wel besteld) maar moet zeggen dat ik hem itt de 40d niet mis, op de 40d ging mijn pink altijd net onder de body en bij de 5d werkt het prima
Maar het verbaast me wel dat je dat bij je 5DII niet hebt, scheelt die 3 mm extra in de hoogte van de body zoveel dan?
Volgens mij is die 3mm puur het hoogte verschil van het zoekerhuis, moet bij fullframe gewoon veel groter zijn.blacktarantulaX schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:52:
[...]
Grappig dat je dat zegt over die pink, dat heb ik ook bij mijn 50d en dacht altijd dat ik me aanstelde
Maar het verbaast me wel dat je dat bij je 5DII niet hebt, scheelt die 3 mm extra in de hoogte van de body zoveel dan?
hond, vignetting?, nee jo karakter. En de laatste : klik
Verder is deze set ook met deze combi gemaat, maar die is nogal heftig bewerkt: klik
Edit: Had ik al gezegd dat ik hem geweldig vind, ik gebruik hem 80% van de tijd, en ja, ik heb ook L lenzen
[ Voor 9% gewijzigd door Moby op 30-10-2010 20:59 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
We spreken niet over scherpte, want ze zullen niet veel verschillen. Maar de bokeh van e 1.4 is gwoon fantastisch en dat maakt de foto.
Op de foto met de hond vind ik de blur echt onrustig, bijna storend. Maar da is mijn mening.
De 50mm F1.4 heeft ook een mooie bokeh, mooier dan de 1.8 en minder mooi dan de 1.2.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
knopjes op de achterkant zijn wel wat ''klikkerig'' maar de voorkant is prima
hoe ziet het er dan uit zal je je afvragen.. nou zo !

het ''grip'' gedeelte is toch van een iets zachter ''rubber'' als op de orginele grippen maar ik vind het wel fijner aanvoelen.
Tussen de 5d2 grip en een bg-e2 zit echt geen fuck verschil, behalve zo'n 100 euro.....dat vind ik best wel eikelig van Canon.
deze was ook 60 dollar oidpsychodweep schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:08:
K heb hier ook een fake grip voor m'n 5D2, maar de rubber begint al los te komen (na ongeveer half jaar). Had em voor ong 60 EUR gekocht achja.
psies en daarom weigerde ik simpelweg om de orginele te kopen zelfs al laten de imitaties los na een half jaar dan nog kan je voor de prijs van een orginele 4 van die nepperts kopen en dat is gewoon niet tof...Nomad schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:13:
ik heb een originele, voor een bedrag waar je een 35/2 voor kan kopen...maar goed, rubber laat dan weer niet los enzo
.
Tussen de 5d2 grip en een bg-e2 zit echt geen fuck verschil, behalve zo'n 100 euro.....dat vind ik best wel eikelig van Canon.
Toen ik van een 40D naar 5DII ging was ik er ook bang voor, maar ik vond het de prijs niet waard en mis het nu niet meer.TranceSetter schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:04:
Ik heb die altijd standaard op mijn 40D zitten, en vind het wel fijn, maar ik durf niet te zeggen of dit bij een 5D nodig is. Iemand hier met ervaring? Een 2e accu wil ik sowieso erbij hebben.
Zelfs m'n 2e accu heb ik nog nooit nodig gehad geloof ik... 't is wel handig als reserve, maar zelfs m'n vorige vakantie heb ik op één acculading gedaan. En toen was ie nog niet leeg.
[ Voor 17% gewijzigd door Tom op 05-11-2010 21:50 ]
Verder ben ik er ondertussen al achter dat ik wel wat geheugenkaartjes bij kan gaan bestellen. Heb nu zo'n 30GB aan kaartjes, maar met +- 300 foto's voor 8GB heb ik daar niet genoeg aan als ik een keer voor wat langer weg ben. Naja, Sinterklaas komt er bijna aan enzo ;-)

Broken 5DII? by Hans Woltering, on Flickr

Broken 5DII? by Hans Woltering, on Flickr
Wie kan me helpen. Zo te zien is dit het matglas, en ik heb zo'n vermoeden dat er maar 1 optie is...
stof op je matglas is een bitch.TranceSetter schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:34:
Thanks! gevonden. 5 dagen oud dat ding ook... Maargoed, nu zit er allemaal stof tussen. Ff kijken of ik dat wegkrijg met een blaadbalg ofzo.
Ik zou het proberen met een flesje compressed air of een compressortje om het eraf te blazen. Water en laten opdrogen werkte bij mij niet lekker,
schoonvegen is slechtste advies die je kan hebben
Wie van Canon verzint dan ook een palletje waarmee je dat ding los kan maken die je met je lens kan aanraken... Naja, eens opzoek naar een compressortje.
Matglas koste iets van 35 euro ofzo dacht ik.
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Collega van mij had gewoon last van stof die daar terecht is gekomen op de een of andere manier.
Gewoon netjes voorzichtig monteren en dan is er niks aan de hand
Niet met een doek of wat dan ook je huidige proberen schoon te maken : Wordt het alleen maar erger van
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
http://www.blikopnieuws.n...nternet-koopafspraak.html
Wat is je doel met deze post? Ja er zijn oplichters actief, maar je moet gewoon uitkijken met wat en waar je besteld. Ben echt benieuwd waarom je dit post.Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:18:
Wat veel erger is: je kunt ook beroofd worden:
http://www.blikopnieuws.n...nternet-koopafspraak.html
Verwijderd
Als spullen te goedkoop worden aangeboden, hoeft het dus niet alleen om gestolen waar te gaan.
Misschien is er uberhaupt niks te koop en proberen ze alleen een argeloze koper met contant geld te lokken.
(In feite is dit allemaal off-topic natuurlijk. laten we het maar weer gewoon over de Canon EOS 5D MkII hebben verder
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 17:33 ]
Verwijderd
Zowel in bovenstaande artikel als in SF staan goede tips voor veilig handelen, maar ik zie weinig discussie in bovenstaande.
=>
Die collega heeft er zelfs 2 keer besteld en elke keer was het binnen 7 dagen binnennero355 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:43:
Gewoon hier bestellen als je effe kan wachten : http://uscamera.com/cy3-1600.htm
Collega van mij had gewoon last van stof die daar terecht is gekomen op de een of andere manier.
Gewoon netjes voorzichtig monteren en dan is er niks aan de hand
Niet met een doek of wat dan ook je huidige proberen schoon te maken : Wordt het alleen maar erger van
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Ik heb een tijdje geleden wel mijn settings naar de fabrieksinstellingen gereset. Ik kan me niet meer herinneren of het toen is begonnen. Maar dat lijkt me haast niet. Of is het toch een instelling die ik terug moet zetten?
Is iemand die zelfde euvel toevallig wel eens tegengekomen?
komt mij niet bekend voor. Hoort hij standaard niet te doen. Weet je zeker dat je knoppie niet gaar is en dat half indrukken gelijk staat aan helemaal indrukken? Want bij geheel indrukken heb je dit gedrag ook van je camera.Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:08:
Mijn 5d mk2 heeft sinds een tijdje kuren. Als hij een AF lock heeft, schiet hij meteen een frame. Ook al heb ik de triggerknop half ingedrukt. Dan nog doet hij het. Als hij geen focus lock heeft, dan schiet hij geen frame.
Ik heb een tijdje geleden wel mijn settings naar de fabrieksinstellingen gereset. Ik kan me niet meer herinneren of het toen is begonnen. Maar dat lijkt me haast niet. Of is het toch een instelling die ik terug moet zetten?
Is iemand die zelfde euvel toevallig wel eens tegengekomen?
Verwijderd
Jep, dan doet hij het ook ...ThomasW schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:20:
Wat gebeurt er als je de lens op MF zet? Is half indrukken dan ook foto maken?
Ik vermoed dat je nog garantie hebt? Ik zou even terug gaan naar de winkel en laat ze daar wat prutsen en dan laten opsturen naar Canon.
Doet ie het ook in LiveView met half indrukken? Dan hoort ie in principe niet te focussen.
Aangezien ik nog niet hoor dat er iets met firmwares is gebeurd, is dat misschien het proberen waard? Dat is het eerste wat ik zou proberen.
Lijkt me stug dat het een mechanisch probleem is als ie het op beide sluiterknoppen doet.
Ik heb het meegemaakt met een haperende ontspanknop van een 40D dat deze bij Canon Duitsland de spiegel de geest geeft.
Heeft een monteur zitten prutsen??? Ik kan niets bewijzen.
Niet alleen bij een winkel kunnen ze prutsen, ook bij Canon kan het, waar mensen werken worden fouten gemaakt.
[ Voor 17% gewijzigd door MadButcher op 16-11-2010 23:45 ]
Mijn 580exII diende als invulflits, maar ook die verhielp de onderbelichting niet, want ik eigenlijk wel logisch vind, want de camera denkt dat het goed is. Het was dus zo dat alles té donker was.
Ik doe normaal niet echt aan portretten, vandaar dat ik ff wat extra kennis op wil doen.
Van de oude 5D weet ik in ieder geval dat Av mode niet goed werkt icm. flitsen (waar dat bij m'n 30D wel gewoon werkt). Hij meet dan niet hetzelfde als wanneer de flitser uit staat (ookal staan m'n custom functions goed). Maar ik werk toch meestal manual als er een flitser op zit.

Colleague by Hans Woltering, on Flickr
Deze is al gecorrigeerd op +1 exposure in Lightroom.
Flitsbelichtingscompensatie stond uit (op 0 dus), Camera in M, maar hij gaf wel een goede belichting aan in de zoeker.
Vandaag is een andere collega aan de beurt en wil achteraf niet zoveel moeten corrigeren.
bekend! Exact de zelfde ervaring met een 5D en 30D-DG- schreef op woensdag 17 november 2010 @ 01:59:
Van de oude 5D weet ik in ieder geval dat Av mode niet goed werkt icm. flitsen (waar dat bij m'n 30D wel gewoon werkt). Hij meet dan niet hetzelfde als wanneer de flitser uit staat (ookal staan m'n custom functions goed). Maar ik werk toch meestal manual als er een flitser op zit.
@tracesetter: lijkt me dat dat mooie lichte overhemd wel een rol speelt icm met de achtergrond. Spotmeting zou dan een uitkomst kunnen bieden lijkt me aangezien je echt de collega goed uitgelicht wilt hebben en de rest van minder belang is.Kun je altijd de achtergrond nog pushen mocht die echt te donker uitvallen.
center lichtmeting (je camera vind het midden altijd het belangrijkst en zal dat het zwaarst meetellen) op het shirt geeft zeker 1 stop onderbelichting, omdat zijn shirt ruim 1 stop lichter is dan middengrijs.TranceSetter schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:28:
Bij deze een voorbeeldfoto:
[afbeelding]
Colleague by Hans Woltering, on Flickr
Deze is al gecorrigeerd op +1 exposure in Lightroom.
Flitsbelichtingscompensatie stond uit (op 0 dus), Camera in M, maar hij gaf wel een goede belichting aan in de zoeker.
Vandaag is een andere collega aan de beurt en wil achteraf niet zoveel moeten corrigeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 17-11-2010 11:52 ]
Thanks
Let in ieder geval na het maken van een foto op je histogram achterop je camera, daarmee moet je toch van de voren een redelijk goed idee hebben in hoeverre het onder of overbelicht is en compenseer daar vervolgens op. Zeker met dit soort 'geposeerde' foto's heb je daar tijd genoeg voor om het op die manier goed te krijgen.
[ Voor 24% gewijzigd door -DG- op 17-11-2010 12:36 ]
zijn gezicht, als blanke kerel, is ook ongeveer 1 stop lichter dan middengrijs, dus ook daar zou de camera dezelfde fout maken.TranceSetter schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:26:
zoals gezegd heb ik gemeten op zijn gezicht, maargoed, ik zal er rekening mee houden vanmiddag
Thanks
Verwijderd

Histogram van de correctie ziet er in ieder geval toch goed uit.
Partial metering kan je de uitkomst geven wanneer onderwerp en achtergrond zo'n groot verschil hebben. Gebruikt een groter deel van de viewfinder dan spot waardoor je beter kan plaatsen.
Met m'n 50D laat ik meestal evaluative aanstaan maar zet ik op voorhand +1 of -1 EV in omdat ik al weet dat hij fout gaat zitten.
Beste oplossing is een 1Ds kopen en multispot metering gebruiken maar ja ...
Omdat ook de ontspanknop op de grip niet werkte, sluit ik een mechanisch defect uit. Bij Tech Repair was de eerste conclusie (nadat twee engineers er snel naar keken) dat waarschijnlijk de main print stuk is. Ze noemden het een 'vaag probleem' dat niet zo vaak voorkwam. Daar wordt je niet echt gelukkig van.
Het vrouwtje van Tech Repair wees me er nog op dat ik met drie L-lenzen en twee bodies al in aanmerking kwam voor CPS Silver, maar ik heb alleen een 5DmkII van september 2009. Ik twijfel een beetje of ik er bijvoorbeeld een 7D naast moet kopen om CPS lid te worden, het glas heb ik al. Ik zou graag voor Gold gaan, maar dan moet ik minimaal nog een 5D erbij nemen en om met twee identieke camera's rond te lopen vind ik een beetje loos.
Heeft iemand anders dit ontspanknop / -focusprobleem wel eens gehad of ervaringen met soortgelijke problemen? Twee pagina's terug staat ook een melding van iets wat er op lijkt. Ervaringen met CPS Silver / Gold zijn ook welkom, zodat ik een betere beslissing kan nemen.
Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.
Als je de apparatuur hebt zou je best voor zilver kunnen gaan, maar dingen aanschaffen om CPS lid te worden zou ik niet aanraden.
Dat klopt, maar prijstechnisch vind ik de 50D na de introductie van de 60D een beetje rammelen. Eerder dit jaar kon je hem nieuw kopen voor € 619,- en tegenwoordig heb je daar bijna geen tweedehands model voor (in V&A staat er een voor € 629,-). De 50D zie ik een beetje als een matige 5DmkII, in bijna alle opzichten inferieur, terwijl een 7D een soort luxe 5DmkII voor APS-C is; wireless flash, veel snellere burst, nieuw AF-systeem, grotere body, 720p60 (überhaupt kunnen filmen t.o.v. 50D). Daarnaast zijn de LP-E6 batterijen tussen 5DmkII en 7D uit te wisselen, dat vind ik een sterk punt.Zwegertje schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:21:
Een 50D valt ook al onder de body's die onder CPS vallen.
Het is jammer dat Canon de 7D onder Silver bodies laat vallen, terwijl de 'oude' 5D wel onder Gold valt.
Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.
Ik heb ongeveer 3 maanden geleden een 50D met 24-105 voor €1050 gekocht, en mijn vader heeft €950 betaalt voor de 7D voor de body alleen. Die van mij was dan wel twee jaar oud, maar wel met twee accu's en wat sandisk geheugenkaartjes van 8 gig. Die van mijn vader was 2 maanden oud met twee accu's. Maar ik denk dat mijn geld beter besteed is.
maar misschien is 400 wel de max als je een externe flitser mount..dat zou kunnen ....als ik er zo even logisch over na denk.
*nu even niet in de positie om het te proberen.
[ Voor 67% gewijzigd door Nomad op 21-11-2010 21:59 ]
Een workaround om toch Auto-ISO in M te krijgen is LiveView te gebruiken, dan werkt het namelijk wel (welke logica daarachter zit weet ik ook niet, maar dit kan waarschijnlijk handig zijn tijdens het filmen).
EDIT: even opgezocht, pagina 58 in de handleiding.
[ Voor 16% gewijzigd door G-Tus op 21-11-2010 22:10 ]
Ik ga geen LiveView gebruiken, dat werkt niet voor me...
Dus gebruik je geen auto-iso meer....G-Tus schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:53:
1/f regel past Canon zelf toe in Av-modus, en hij geeft zelf aan dat ie dat dus te traag vindt.
Vanaf nu dus Tv als ik de auto iso wil gebruiken. En is het dan echt te donker, dan wordt de sluitertijd toch langer.
Leuke feature maar of het het waard is....ik zou t niet laten doen als k een 5DII had.
zelfde hier amper last van en kan de 118 euro wel beter bestedensapphire schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:28:
voor de 5D gebruikers......beveiligde modus knop laten installeren gaat jullie 118 euro kosten.
Leuke feature maar of het het waard is....ik zou t niet laten doen als k een 5DII had.
Verwijderd

Heb last van een paar blauwe hot-pixels, had 10 minuten daarvoor wel 10 minuten gefilmd.
Ik ga nog een paar tests uitvoeren.
Ligt aan je tas, als het vak wat krapper is gebeurt dat wat makkelijker. Met de 40D is het me wel eens overkomen.baquelappe schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:37:
Kan me überhaupt niet herinneren ooit de mode dial per ongeluk verzet te hebben, in geen duizend jaar.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik zie ook een aantal mensen klagen dat dit gebeurd als ze hem alleen maar aan de schouder hebben hangen. Nou, mij is het nog met geen enkele camera (400d, 40d, 5dII) gebeurd, maargoed.breinonline schreef op zondag 12 december 2010 @ 09:04:
[...]
Ligt aan je tas, als het vak wat krapper is gebeurt dat wat makkelijker. Met de 40D is het me wel eens overkomen.
Ik heb het wel eens dat hij langs mij scheurt en van positie veranderd. Heb er zelfs wel eens 2 shots door gemist op een bruiloft (maar uiteraard genoeg andere shots wel gelukt, dus geen ramp).TranceSetter schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:20:
[...]
Ik zie ook een aantal mensen klagen dat dit gebeurd als ze hem alleen maar aan de schouder hebben hangen. Nou, mij is het nog met geen enkele camera (400d, 40d, 5dII) gebeurd, maargoed.
Maar ik vind het goed stom knopje, dat hij zo makkelijk je kan verneuken.
Neemt niet weg dat ik me niet laat uitzuigen voor zoveel geld voor zo'n simpel knopje, iets wat in eerste instantie al goed had moeten zijn.