Canon EOS 5D MkII

Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:08:
Mijn 5d mk2 heeft sinds een tijdje kuren. Als hij een AF lock heeft, schiet hij meteen een frame. Ook al heb ik de triggerknop half ingedrukt. Dan nog doet hij het. Als hij geen focus lock heeft, dan schiet hij geen frame.

Ik heb een tijdje geleden wel mijn settings naar de fabrieksinstellingen gereset. Ik kan me niet meer herinneren of het toen is begonnen. Maar dat lijkt me haast niet. Of is het toch een instelling die ik terug moet zetten?

Is iemand die zelfde euvel toevallig wel eens tegengekomen?
Wat blijkt....mijn grip is gaar. Zonder grip doet hij het wel prima. Probleem opgelost :)

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Was het een orginele (BG-E6)-grip van Canon?

[ Voor 10% gewijzigd door Tha BasZ op 16-12-2010 12:06 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Dat zegt weinig, ik heb op m'n 5DI een Phottix én Canon grip gehad en beide werkte redelijk beroerd :(

Gabriël AM5

Verwijderd

Tha BasZ schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:06:
Was het een orginele (BG-E6)-grip van Canon?
Jep. Hij is een tijd geleden een keer goed gevallen. Maar daarna deed hij het nog prima. Van het ene op het andere moment is het iig mis. Vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

ik ben bezig met een vergelijkend waren onderzoek tussen:
  • Canon EOS 5D Mark II + EF24-70mm f/2.8L USM
  • Canon EOS 550D + EF-S17-55mm f/2.8 IS USM
daarom vannacht tijdens de sneeuwbui foto's gemaakt met beide om te kijken welke nou onder deze meilijke omstandigheden de beste foto's geeft
en wat mij dan op valt is dat de 5 heel veel moeite heeft met scherpstellen (in het donker dus), de 550 heeft daar nauwelijks last van
nu weet ik dat er al heeeel veel geschreven is over de AF van de 5 en mij hoor je niet klagen
maar ik vindt het wel een beetje raar dat zo'n goedkope 550 zoveel beter is

mijn vraag is nu: is de AF van de 550D moderner / beter of heb ik een probleem met mijn 5D?

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Over de AF: geen idee hoe dat zit tussen die modellen, maar je weet zeker dat het geen user errors waren? In de sneeuw heb je wel een contrastvlak nodig, alleen witte sneeuw word moeilijk om op te focussen.

Ik denk dat je qua kwaliteit blind voor de 5DII kan gaan, daar hoef je niet over te twijfelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Heb je het middelste focuspunt gebruikt? En bij beide camera's op een contrastrijk stuk gericht?
Als het goed is hebben ze beide dezelfde autofocus range (-0.5 to 18 EV (at 23°C, ISO 100) volgens dpreview).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 23:38:
Jep. Hij is een tijd geleden een keer goed gevallen. Maar daarna deed hij het nog prima. Van het ene op het andere moment is het iig mis. Vrij irritant.
Alles gaat kapot als je het laat stuiteren, behalve een stuiterbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Scirocco schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:09:
Over de AF: geen idee hoe dat zit tussen die modellen, maar je weet zeker dat het geen user errors waren? In de sneeuw heb je wel een contrastvlak nodig, alleen witte sneeuw word moeilijk om op te focussen.
het ging mij om een vergelijking tussen beide cameras; ze hebben het allebei even moeilijk
je kan niet met de ene camera wel een user error hebben en met de andere camera niet, toch?
Scirocco schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:09:
Ik denk dat je qua kwaliteit blind voor de 5DII kan gaan, daar hoef je niet over te twijfelen denk ik.
ik stoor mij niet aan reputaties
als die 5D echt zo goed is dan moet hij zich maar bewijzen
overigens is het wel zo dat de 550D meer (kleur)ruis heeft op 3200
-DG- schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:38:
Heb je het middelste focuspunt gebruikt? En bij beide camera's op een contrastrijk stuk gericht?
Als het goed is hebben ze beide dezelfde autofocus range (-0.5 to 18 EV (at 23°C, ISO 100) volgens dpreview).
ik heb (expres) alle focus punten gebruikt
maar het was vannacht zeker geen 23 graden :P
en de ISO stond op 3200 (wat heeft ISO met focus te maken???)
dus op papier zouden beide camera's net zo snel moeten scherpstellen, vreemd dat het bij mij niet zo is

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Sneeuw en IJs, Statief? Focus punten gefocust op dezelfde onderwerpen met beide bodies?

Was gisteravond nog wezen fotograferen, had geen focus problemen.. (zelfs met wat sneeuw op mn lens) natuurlijk afhankelijk van waar je op focust.

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sneeuw en IJs schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:38:
ik heb (expres) alle focus punten gebruikt
maar het was vannacht zeker geen 23 graden :P
en de ISO stond op 3200 (wat heeft ISO met focus te maken???)
dus op papier zouden beide camera's net zo snel moeten scherpstellen, vreemd dat het bij mij niet zo is
Als je iso3200 nodig hebt om voldoende licht op je foto te krijgen, is er waarschijnlijk te weinig licht om goed te focussen. Overigens vind ik de AF van mijn 5D2 niet echt beter dan die van de 450D die ik eerst had. De 5D2 heeft wel AF-assist punten rondom het middelste focuspunt zitten, maar het voordeel daarvan is mij nog niet duidelijk.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 14-09 07:31
De middelste gebruik ik eigenlijk het minst van allemaal, hoe frustrerend is het dat juist die degene is die het eigenlijk altijd doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 13:34
Ben ik heel erg noob als ik zeg dat ik altijd middelste focuspunt gebruik van mijn 5D om te focussen en vervolgens versleep voor compositie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quadro! schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:59:
Ben ik heel erg noob als ik zeg dat ik altijd middelste focuspunt gebruik van mijn 5D om te focussen en vervolgens versleep voor compositie? :+
Doe ik ook en nog velen met ons. Bij kleine focusafstand en scherptediepte moet je hiermee wel oppassen, omdat je last krijgt van afstandverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Nee, ik heb het ook geprobeerd, maar het werkt gewoon niet voor me. De focus zat er te vaak naast naar mijn idee, maar ik schiet dan ook 95% wide open of daar heel erg bij in de buurt...

[ Voor 41% gewijzigd door ThomasW op 19-12-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

universal creations schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:00:
[...]

Als je iso3200 nodig hebt om voldoende licht op je foto te krijgen, is er waarschijnlijk te weinig licht om goed te focussen. Overigens vind ik de AF van mijn 5D2 niet echt beter dan die van de 450D die ik eerst had. De 5D2 heeft wel AF-assist punten rondom het middelste focuspunt zitten, maar het voordeel daarvan is mij nog niet duidelijk.
Komt waarschijnlijk omdat deze hulppunten alleen werken in AI Servo en bevorderen dan alleen tracking en geen focus locking, ze gaan ook pas werken als je onderwerp net buiten het middelste focuspunt valt.

EDIT: staat ook in de handleiding op pagina 80.

EDIT2: Hehe, zie opeens op pagina 83 dat 2 van de 6 hulppunten verticaal gevoelig zijn voor zowel f/2.8 als f/5.6 lenzen. Geen crosspunten, maar toch een hogere precisie/gevoeligheid.

[ Voor 19% gewijzigd door G-Tus op 19-12-2010 23:08 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, bedankt. Vermoeden had ik al wel dat het alleen voor tracking was (is ook zo bij de camera's die wel een goede AF hebben....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Sunny schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:55:
Sneeuw en IJs, Statief? Focus punten gefocust op dezelfde onderwerpen met beide bodies?

Was gisteravond nog wezen fotograferen, had geen focus problemen.. (zelfs met wat sneeuw op mn lens) natuurlijk afhankelijk van waar je op focust.
statief?? nogmaals het ging mij het verschil
ik ga op (vlieg)reis en de 5D2 met 24-70 gaat sowieso mee
ik zat mij gewoon af te vragen of het zin had om die 17-55 2.8 voor de 550D ook mee te nemen in de handbagage (maar dan moet deze wel meerwaarde bieden)
universal creations schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:00:
[...]

hmmm ... ok
doe ik ook bijna altijd

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:37
Waarschijnlijk zit het verschil vooral in focuspunten. Ik weet niet wat voor een focuspunten de 550D heeft, maar bij de 5DII is volgens mij alleen de middelste echt goed. Ik merk dat verschil ook tussen mijn 40D en de 5DII van mijn vader.

[ Voor 16% gewijzigd door Makkelijk op 21-12-2010 07:37 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:08
Dan is de 40D beter dan de 5DII?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 15-09 18:54
kwa focussen ? ja

hier ook een noob vraag afgelopen weekend gefilmd met manual focuss maar hoe werkt dat contrast af nou ? ik weet dat het 3x kut is maar ik krijg het niet eens aan de praat :+

* AjDuLion is lazy om zolder hok op te ruimen en boekje te zoeken :X

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

angel00008 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:22:
[...]

kwa focussen ? ja

hier ook een noob vraag afgelopen weekend gefilmd met manual focuss maar hoe werkt dat contrast af nou ? ik weet dat het 3x kut is maar ik krijg het niet eens aan de praat :+

* G-Tus is lazy om zolder hok op te ruimen en boekje te zoeken :X
AF-ON knop in rammen? Dan begint ie met focussen, meestal gaat dat samen met een enorme verhoging van de belichting.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
G-Tus schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:39:
[...]

AF-ON knop in rammen? Dan begint ie met focussen, meestal gaat dat samen met een enorme verhoging van de belichting.
klopt maar zodra ik dan ergens anders op wil focussen dan gaat ie niet herfocussen klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

angel00008 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:49:
[...]

klopt maar zodra ik dan ergens anders op wil focussen dan gaat ie niet herfocussen klopt dat ?
Het is geen Servo focus, dus zodra ie lock heeft moet je de knop loslaten en opnieuw indrukken als je ergens anders op wil focussen. Het is dus ook niet zo dat als je onderwerp, of jijzelf met de camera, beweegt dat de camera de focus aanpast. Het is gewoon in simpele zin One Shot AF zoals het ook bij het fotograferen gebeurd, alleen AF-ON button only. Sluiterknop half indrukken doet nooit iets in LiveView als het goed is. Doordrukken is foto nemen, maar dat had je al door denk ik.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Servo focus doet precies hetzelfde en vind ik vaak handiger omdat het sneller is/lijkt. Als je * indrukt houd hij gewoon de focus vast, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Scirocco schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:09:
Servo focus doet precies hetzelfde en vind ik vaak handiger omdat het sneller is/lijkt. Als je * indrukt houd hij gewoon de focus vast, ideaal.
Het gaat hier over focussen in LiveView/MovieMode en dan is Servo gewoon fysiek niet mogelijk (misschien via contrast AF, maar dat is sowieso al tergend traag en inconsistent, laat staan goed genoeg voor servo.)

Ik gebruik zelden Servo op mn 5D2, aangezien ik vaak focus-recompose en te lui ben om mezelf aan te leren AF Stop te gebruiken. De 1D3 staat wel permanent op servo.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
G-Tus schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:28:
[...]

Het gaat hier over focussen in LiveView/MovieMode en dan is Servo gewoon fysiek niet mogelijk (misschien via contrast AF, maar dat is sowieso al tergend traag en inconsistent, laat staan goed genoeg voor servo.)

Ik gebruik zelden Servo op mn 5D2, aangezien ik vaak focus-recompose en te lui ben om mezelf aan te leren AF Stop te gebruiken. De 1D3 staat wel permanent op servo.
Ohja sorry. Servo in liveview is indd niet mogelijk.

In quick mode kan je gewoon een focus punt gebruiken. Dan klapt de spiegel even op en focust hij zoals normaal en dus snel. Vind ik heel goed werken.
Het enige nadeel is dat je niet even snel het focus punt kan veranderen omdat dat knopje (althans op mn 1000D) in liveview voor zoomen is.

Dit even ter info omdat ik altijd lees dat liveview niet werkt en de AF traag is door de contrast AF. Ben ik het dus niet helemaal mee eens aangezien je ook normaal kunt focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

ik had mijn goede 40D 3 maanden geleden verkocht voor 275 euro en een 550D gehaald
en ik vind die 550D echt superieur aan die 40D
G-Tus schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:39:
[...]

dat is trouwens echt handig dat je voor scherpstellen deze aparte knop hebt
op de 550D heb ik die niet en dan mis je die wel

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sneeuw en IJs schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:30:

ik had mijn goede 40D 3 maanden geleden verkocht voor 275 euro en een 550D gehaald
en ik vind die 550D echt superieur aan die 40D
Het ging over de AF en zover ik weet is de AF van de 40D van stuk hoger niveau dan die van de 550D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Zeker, en ook de bouw enzovoort. Er zit echt wel grote verschillen tussen de 550D en de 40D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
Ik wist het ook wel als ik mocht kiezen. :P En dat is niet de 550D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

ik wissel (bijna) nooit lenzen; mijn 24-70 zit vast op mijn 5D2
daarnaast wil ik ook wel eens met mijn 70-200 schieten, dus eerst die tele op de 40D
maar het verschil was te groot als je dan de foto's bekijkt, dus exit 40D
nu met de tele op de 550D is er bij vol daglicht niet zo'n groot verschil
dat die goedkoop gebouwd is boeit mij niet; het gaat mij om de foto's

als eind volgend jaar de 5D3 te koop is ga ik die natuurlijk direct kopen

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een leuk weetje: het NOS jaaroverzicht 2010 bevat tussenstukken gefilmd met de 5D-II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

universal creations schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:51:
Misschien een leuk weetje: het NOS jaaroverzicht 2010 bevat tussenstukken gefilmd met de 5D-II.
En hoe weet je dit zeker dat het de 5D2 betreft?

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
G-Tus schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:53:
[...]

En hoe weet je dit zeker dat het de 5D2 betreft?
Ik kan bevestigen dat dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

damnengineer schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:58:
[...]

Ik kan bevestigen dat dit klopt.
Hoewel ik het best wil geloven, is dit niet het objectieve bewijs waar G-Tus naar vroeg denk ik ;)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat ik iemand ken die stage loopt bij de NOS en bij dit soort zaken betrokken is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik werk voor de NOS en mijn collega heeft aan de vormgeving gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Vond al toen ik 't op tv zag dat de beelden een grotere scherptediepte hadden, dan gebruikelijk.
Voor dit soort geregiseerde zaken kan het ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Wouter87 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:36:
Vond al toen ik 't op tv zag dat de beelden een grotere scherptediepte hadden, dan gebruikelijk.
Voor dit soort geregiseerde zaken kan het ook prima :)
je bedoelt juist een kleinere scherptediepte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de 5D MKII ergens weer voorradig gezien? Het liefst in een Mediamarkt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:40:
Iemand de 5D MKII ergens weer voorradig gezien? Het liefst in een Mediamarkt ^^
Hoe moeilijk kan het zijn om de Pricewatch of Kieskeurig even na te kijken? Een belletje naar je lokale Mediamarkt is ook zo gemaakt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:26

hellknight

Medieval Nerd

Bel anders even met KE of Camera.nl - die laatste heb ik enkele weken geleden mijn 5D MKII gehaald. Ook toen was hij niet voorradig, maar na een belletje kon ik hem 2 dagen later ophalen. De voorraadstatus op de website zegt niet altijd alles.

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Laatst online: 16-09-2021
addictive schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:46:
[...]

je bedoelt juist een kleinere scherptediepte ;)
inderdaad, geen idee waarom ik groot heb getypt! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

Is er toevallig hier iemand die een 5dII met een Peleng 8mm fisheye gebruikt? Ik loop sterk te denken over upgraden van mijn camera van 30D naar 5D, maar wil graag mijn peleng blijven gebruiken.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:16

mphilipp

Romanes eunt domus

qless schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:25:
Is er toevallig hier iemand die een 5dII met een Peleng 8mm fisheye gebruikt? Ik loop sterk te denken over upgraden van mijn camera van 30D naar 5D, maar wil graag mijn peleng blijven gebruiken.
Ik heb een 5D Mk1, maar dat maakt voor de Russische Tank natuurlijk niets uit. Werkt gewoon op de 5D MkII natuurlijk, beter zelfs want hij is gemaakt voor FF. Je krijgt dus mooie ronde foto's:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3138/2888839626_01a51bf10d_z.jpg?zz=1
Cable mesh by PressPix Photography, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3261/2892119759_7620e4d0ba_z.jpg?zz=1
African Burial Ground by PressPix Photography, on Flickr
(mijn derde been staat er ook op...)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Bedankt :) Nu doe ik er meestal dit mee: http://arnoraps.com/pano/cdc/cdc-hall.swf

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
Ziet er leuk uit! Zou ik zo brutaal mogen zijn om te vragen waar je hem gemaakt hebt? >:)
Er zitten trouwens wel behoorlijk dikke paarse lijnen in. Dat is wel zonde.

[ Voor 31% gewijzigd door Zwegertje op 20-01-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Heel erg gaaf dat! Hoe heb je het gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Servertje schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:12:
Heel erg gaaf dat! Hoe heb je het gemaakt?
...met een fisheye? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Ik heb het ooit eens uitgebreid op mijn blog uitgelegd, 5 foto's met de Peleng, en dan met ptgui & panovr aan de slag.

Helaas krijg je nogal snel flares e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Hier ook goede ervaringen met een 5D II en een Peleng.

Heeft erg leuke effecten, ook bijvoorbeeld met filmpjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
@qless: eens in de zoveel tijd heb ik zo'n 'wow' moment: dan word ik dusdanig enthousiast dat ik ook automatisch zo'n resultaat wil neerzetten. Dit is zo'n moment: heel vet! Lijkt wel alsof ik in een nieuwe omgeving van Gears of War ben gestapt!

Nu wil ik weer een fisheye erbij... :(

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat bij jullie de Peleng ook zo lastig op de 5D? Ik heb ook die Peleng en sinds eergisteren de gelukkige eigenaar van een 5D II (€1422,- dankzij de btw actie) maar bij mijn 550D gaat hij zo ontzettend moeizaam op en wil niet mijn 5D beschadigen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:42:
[...](€1422,- dankzij de btw actie)[...]
Bij welke Mediamarkt heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:58:
[...]

Bij welke Mediamarkt heb je hem gekocht?
MediaMarkt in Breda. Ze verkochten daar de 5D II alleen maar als set met de 24-105 lens. Overigens zonder de actie al bijzonder goed geprijsd: €2550,- en met de btw actie was ie dus €2142,-. De lens heb ik gelijk kunnen verkopen op Marktplaats voor €720,- wat dus neerkomt op €1422,- : D. Goeie deal of niet?
Overigens had ik de laatste te pakken. Het verbaasde me sowieso al dat ze de camera op voorraad hadden en ook aan de actie mee mocht doen. Ik heb van te voren overal rondgebeld en langs geweest maar overal was ie uitverkocht, of de prijs was zo hoog dat de btw niet veel uitmaakte in vergelijking met webshops. En bestellen doen ze niet aan tijdens de btw dagen xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:42:
Gaat bij jullie de Peleng ook zo lastig op de 5D? Ik heb ook die Peleng en sinds eergisteren de gelukkige eigenaar van een 5D II (€1422,- dankzij de btw actie) maar bij mijn 550D gaat hij zo ontzettend moeizaam op en wil niet mijn 5D beschadigen :'(
Moeizaam niet, maar er zit duidelijk verschil in de Peleng en een 'echte' lens. Ik denk dat de draaibanken ginds nog afgesteld staan om onderdelen voor een tank te draaien en niet echt voor precisie apparatuur... :+
Je moet 'm er echt een beetje behoedzaam op draaien, het gaat niet blindelings zoals met reguliere lenzen. Beschadigen zal je die 5D niet zo snel, want de mount is ook metaal; je krijgt er hooguit een krasje op.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
In de Saturn in Utrecht staat er een 5DII body, ex-demomodel te koop voor 1555.
Kan je gelijk meenemen, voor de geinteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andyy schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:31:
In de Saturn in Utrecht staat er een 5DII body, ex-demomodel te koop voor 1555.
Kan je gelijk meenemen, voor de geinteresseerden.
Hehe, ook op tweakers kom ik je tegen he. Hyves, last.fm, fok, bij bmth en nu op fok : D.

Maar die demo modellen bij een winkel als Saturn zou ik niet vertrouwen. Die dingen zijn door duizenden vette vingers aangerand :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:35:
[...]
Maar die demo modellen bij een winkel als Saturn zou ik niet vertrouwen. Die dingen zijn door duizenden vette vingers aangerand :'(
En? Doekje erover en het is weg. Het is niet alsof ze ermee in een warzone zijn geweest. Zo'n camera is niet van kristal gemaakt, die kan meer hebben als jij denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Heb je zo'n ding wel eens gezien in zo'n winkel :|
Uit een warzone zien ze er vaak beter uit hoor.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:40:
[...]
MediaMarkt in Breda. Ze verkochten daar de 5D II alleen maar als set met de 24-105 lens. Overigens zonder de actie al bijzonder goed geprijsd: €2550,- en met de btw actie was ie dus €2142,-. De lens heb ik gelijk kunnen verkopen op Marktplaats voor €720,- wat dus neerkomt op €1422,- : D. Goeie deal of niet?
[...]
Inderdaad, ik had gister namelijk de mijne ook al binnen van de Mediamarkt, en vroeg me af hoe je aan die prijs kwam. Hoe dan ook, ik had zelf ook een prima deal ;), en ik was op 10 seconde (echt zonder overdrijven) op tijd om het enige model mee te nemen, de man die achter me stond moet waarschijnlijk nog een aantal weken wachten op de bestelling. :P
Leuke camera verder.

Nu kan mijn 'oude' 5D dus weg... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:49:
[...]

Inderdaad, ik had gister namelijk de mijne ook al binnen van de Mediamarkt, en vroeg me af hoe je aan die prijs kwam. Hoe dan ook, ik had zelf ook een prima deal ;), en ik was op 10 seconde (echt zonder overdrijven) op tijd om het enige model mee te nemen, de man die achter me stond moet waarschijnlijk nog een aantal weken wachten op de bestelling. :P
Leuke camera verder.

Nu kan mijn 'oude' 5D dus weg... O-)
Hehe, wat een geluk. Denk niet dat die man hem kon bestellen want Mediamarkt doet niet aan bestellen van Canon producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:08
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 00:43:
[...]

Hehe, wat een geluk. Denk niet dat die man hem kon bestellen want Mediamarkt doet niet aan bestellen van Canon producten.
Jawel hoor, ik heb afgelopen zaterdag in de MM Arnhem een 5D II besteld.

Zal nog wel een paar weken duren voor 'ie binnen is, maar ik heb hem gewoon voor de actieprijs kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Het is dus compleet afhankelijk van welke MM of ze:
- de camera op voorraad hadden (bv Breda had zowel kit met 24-70 als met 24-105, geen losse bodys)
- mag bijbestellen.

Heerlijk random ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qless schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:48:
Het is dus compleet afhankelijk van welke MM of ze:
- de camera op voorraad hadden (bv Breda had zowel kit met 24-70 als met 24-105, geen losse bodys)
- mag bijbestellen.

Heerlijk random ;)
Ah, weet je toevallig nog hoe duur die kit met 24-70 was (normale prijs)? Ik heb die niet gezien namelijk toen ik daar donderdagmiddag was. Liever had ik die kit gehad omdat ik nog een lichtsterke lens zoek voor concerten xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Nee niet naar gekeken, die met 24-70 hadden ze er maar 2 van, en die waren om 8:05 al weg, net als ik met mijn 24-105 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:08
Kit met 24-70 was als ik het me goed herinner rond de 2400 (in filiaal Arnhem), al moet ik zeggen dat ik het niet 100% zeker meer weet. Ik was alleen gefocust op de losse body en heb de prijzen van de 24-70 en 24-105 kits alleen even op het scherm langs zien flitsen. :P

De prijzen lagen wel allemaal een stuk onder de laagste prijs in de Pricewatch, viel me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
BartB. schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:21:

De prijzen lagen wel allemaal een stuk onder de laagste prijs in de Pricewatch, viel me op.
Weet het niet zeker, maar recent (1 a 2 weken geleden) heeft Canon hun prijzen lekker aangepast. Daarom zijn vrijwel alle lenzen & bodies van Canon aanzienlijk duurder geworden. De degene die nog "goedkoop" zijn, hebben hoogwaarschijnlijk nog voorraad staan van voor de prijs wijziging. (zie 5DmII +100 en bijv. 70-200 II een belachelijke +250)

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
BartB. schreef op maandag 31 januari 2011 @ 01:30:
[...]

Zal nog wel een paar weken duren voor 'ie binnen is, maar ik heb hem gewoon voor de actieprijs kunnen bestellen.
Mij was ook al eerder verteld dat dat wel mogelijk was. En ik heb ook gezien dat ze bezig waren hem voor die andere man te bestellen. ;)
Volgens mij moet je dan 10% vooruit betalen, maar je krijgt hem inderdaad wel voor de actieprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartB. schreef op maandag 31 januari 2011 @ 01:30:
[...]

Klopt, MM Utrecht deed dit ook voor mij vorig jaar toen de 7D op was.
Na 2 werkdagen werd ik al gebeld dat hij er was. Prima service! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
En ik wacht "al" sinds donderdag 8 uur op m'n camera (overigens geen 5DII) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zullen we alle Mediamarkt perikelen laten voor wat ze zijn en weer verder ontopic gaan?
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
-DG- schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:17:
[...]

Mij was ook al eerder verteld dat dat wel mogelijk was. En ik heb ook gezien dat ze bezig waren hem voor die andere man te bestellen. ;)
Volgens mij moet je dan 10% vooruit betalen, maar je krijgt hem inderdaad wel voor de actieprijs.
Klopt, ik heb de 5DII in januari 2009 besteld bij MM Amsterdam Arena, tijdens de "geen BTW"-actie van toen. Indertijd was dat ding niet aan te slepen, pas in mei 2009 kon ik hem ophalen. Ook 10% aanbetaald destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Laatst online: 16-09 11:59
Om weer eens het 5d MII topic wakker te schudden vraag ik me af hoeveel van de huidige 5d MII bezitters zullen overstappen naar de MIII waarover de laatste maand veel rumours zijn (Canonrumours.com) ?
Rumour specs:
28 megapixel
2 Stop Noise Improvement
63-segment metering
1920×1080 30/25/24 frame Video
RAW Video

Waar ik vooral geïnteresseerd in ben is een stevige AF verbetering en het video gedeelte met meer FPS.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Buayakeren schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:12:
Om weer eens het 5d MII topic wakker te schudden vraag ik me af hoeveel van de huidige 5d MII bezitters zullen overstappen naar de MIII waarover de laatste maand veel rumours zijn (Canonrumours.com) ?
Rumour specs:
28 megapixel
2 Stop Noise Improvement
63-segment metering
RAW Video

Waar ik vooral geïnteresseerd in ben is een stevige AF verbetering en het video gedeelte met meer FPS.
ach weetje ik heb mijn 5d II 3/4 maanden geleden gehaald en als ik ga kijken wat er nu word gemist in een studio is de 5d II prima zo.

tuurlijk een betere AF zou mooi zijn en een fps van 60 of miss wel 120 zou leuk zijn.

alleen denk ik dan meer dat je een soort 3d achtig iets gaat krijgen.

voor mij zou een 5d III me niet wakker krijgen om eerlijk te zijn ik vind de 21mp al idioot veel laat staan 25+mp's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 23:50
Buayakeren schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:12:
Rumour specs:
28 megapixel
2 Stop Noise Improvement
63-segment metering
RAW Video

Rumors blijven rumors. We kunnen de discussie over een 5D MK III wel beginnen, maar wat schiet je ermee op? Je maakt jezelf en anderen alleen maar gek. Als het persbericht er dan daadwerkelijk komt dan vind je het ineens tegenvallen omdat je hele andere dingen had verwacht.

Anyway, wat ik vind dat aangepast moet worden:
- 60fps op 1080p of 720p
- Geen lineskipping bij video
- Betere AF voor foto (die van de 7D bijvoorbeeld)
- nieuwe sensor. Megapixels boeien me niet zo, 21 is genoeg. Aan een groter dynamisch bereik (foto + video) en minder ruis hecht ik meer waarde.
- FullHD output via HDMI tijdens het opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het alleen voor de AF doen. Die sensor voldoet voor mij nog wel wat jaren.

En ook de AF die ik nu heb is prima werkbaar...maar een betere AF maakt het leven wel makkelijker :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nomad schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:33:
Ik zou het alleen voor de AF doen. Die sensor voldoet voor mij nog wel wat jaren.

En ook de AF die ik nu heb is prima werkbaar...maar een betere AF maakt het leven wel makkelijker :)
Second that! Die megepixels interesseren me niet zo. Ik snap niet goed waarom ze daar nog steeds mee door blijven gaan. Zo blijf je bezig. Moet je haast een nieuwe PC gaan kopen omdat nabewerken weer zoveel extra vergt... Maar goed, als er een MkIII uitkomt met de AF van de 7D ben ik verkocht denk ik. Ik heb nu nog de MkI en ik erger me af en toe wel kapot aan die AF. Maar ik ben dan ook een verwend kreng geworden door de 1D die ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Best aannemelijke specificaties, totdat je aankomt bij RAW video. Zelfs als je RAW video zou willen, is dat nog steeds niet mogelijk. Als je voor 1 uur video compressed video van je Canon al ruim 16GB nodig hebt, hoeveel heb je dan wel niet nodig voor RAW video? En wat moet de snelheid van je kaartje wel niet zijn om dit te ondersteunen? Class 20? Die specificaties die ze verder noemen zijn alleen maar logisch, maar er valt verder geen pijl op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik vind 't niet aannemelijk dat raw-video ook op de nieuwe 5d komt, maar de techniek bestaat al: RED doet 't ook.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik hoop dat ze dingen als die interne speedlight transmitter er ook inbouwen :)

Ik ben er iig al druk voor aan het sparen, dus ik zie het allemaal wel. Voorlopig voldoet mijn 5DI prima en zie ik wel wat er over een jaar of 2 op de markt is :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Toen ik mijn 40D kocht kwam een maand later de 50D uit en zakte de prijs 300 euro :F
Vervolgens kocht ik een 5D2 en twee maanden later kwam de 7D uit en zakte de prijs weer bijna 300 euro :(
Ik wil heeel graag een tweede full-frame erbij, maar ik ben bang dat zodra ik de 5D2 koop een maand later de 5D3 uitkomt en de prijs weer drastisch zakt. :/

Dus ik wacht. De specificaties interesseren mij niet; ik koop die 5D3 toch wel.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je heel zeker dat de 5D2 zoveel in prijs zakte na het uitkomen van de 7D, want ik heb helemaal niet dat idee. Maar goed, voorlopig komt ie niet, anders hadden ze hem wel nu meteen aangekondigd. En als het alleen om full-frame gaat, waarom niet een 5D1 erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

Universal Creations schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:35:
Weet je heel zeker dat de 5D2 zoveel in prijs zakte na het uitkomen van de 7D, want ik heb helemaal niet dat idee. Maar goed, voorlopig komt ie niet, anders hadden ze hem wel nu meteen aangekondigd. En als het alleen om full-frame gaat, waarom niet een 5D1 erbij?
Nja ik baal hier erg van, Als die MKIII voor de deur stond dan hadden ze hem waarschijnlijk wel tegelijk met de 500/600/200-400 objectieven aangekondigd.

Ik ben een beetje huiverig om nu de overstap naar FF te maken en bijna 2 ruggen neer te leggen voor een camera die al +/- 3 jaar oud is.

Jammer dat niemand weet wat er zoveel beter wordt aan de mk3, dan had ik canon evt van hun oude mk2 afkunnen helpen. Nu durf ik de gok niet te wagen.

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Die 40d prijs zakte na 3 maanden al in elkaar, ik heb hem ooit voor 1200 gekocht, 2 maanden later kwam ik hem tegen voor 800... Marktwerking sucks ;) De 5d2 prijs is iets gezakt in november 2009, maar sindsdien erg stabiel. Zo stabiel zelfs dat hij nu 10 euro duurder is dan een jaar geleden toen ik hem kocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Echt niet, ik verwacht hem pas eind van het jaar of begin 2012.

Een body die bij die super tele's zou passen zou een 1D serie zijn.

Aan het einde van 2011 is de 5DII drie jaar oud, net als de 5DI was toen de II kwam. Verder hoeft Canon zich opzich echt nog geen druk te maken voer concurrentie en loopt de 5DII nog prima dus de tijd hebben ze.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Verder hoeft Canon zich opzich echt nog geen druk te maken voer concurrentie...
Mwaah, Nikon komt ergens rond de zomer wel met de D800. Als die net zoveel (of in de buurt komt) megapixels heeft als de 5DII en een minstens zo goede film-functionaliteit biedt, dan kan Canon het echt niet maken om met een simpele AF-upgrade en dezelfde ISO-"prestaties" te komen. Dus om te stellen dat Canon zich niet druk hoeft te maken voor concurrentie, ben ik het niet met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Laatst online: 16-09 11:59
Mooie reacties, de interne speedlight transmitter had ik niet meer zo op het netvlies, maar dat is momenteel inderdaad een groot gemis, zeker als je die losse transmitter nog niet gekocht had.
Mijn dromen: Ingebouwde wifi-n/3of4g communicatie en gps locatie info, daar die chipjes tegenwoordig ook niets meer kosten.
De huidige volledige pc/mac bediening van de camera via de interface kabel compleet wireless laten verlopen en die software ombouwen in een app voor Android en IOs devices.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sapphire schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:52:
Dat zou kunnen kloppen, want de MkI en II zijn beiden aangekondigd in augustus/september. En het is er weer tijd voor, als ze hun schema aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje

Aan het einde van 2011 is de 5DII drie jaar oud, net als de 5DI was toen de II kwam. Verder hoeft Canon zich opzich echt nog geen druk te maken voer concurrentie en loopt de 5DII nog prima dus de tijd hebben ze.
Inderdaad, een 1D zou een gepaste camera daarbij zij, alleen denk ik niet dat er een 1D V uitkomt nog dit jaar. En inderdaad hebben ze op de 1D en 5D niet zo heel erg veel concurrentie om zich druk over te maken.
Het lijkt mij eerder een 5DIII eind dit jaar zoals bovengenoemd.
Hopelijk komen er dan misschien ook nog wat andere lensjes zoals een vernieuwde 24-70 met IS en een 14-24mm 2.8 is misschien ook wel leuk voor UWA al hebben ze daar natuurlijk al een 16-35 voor.
Afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is ook nog een 1Ds die geupdate kan/moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny

mwah, na de zomer is die 3 jaar oud. 5D Mk2 kwam Augustus/september 2008.

Wat ik wel vaag vind, is dat de opvolger van de 1Ds mk3 er nog niet is.. Die hoort voor de 5D mk3 te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
CR verwacht de nieuwe 1Ds pas in 2012. http://www.canonrumors.com/2011/01/1ds-mark-iv-5d3-thoughts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Sunny schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:59:
[...]

mwah, na de zomer is die 3 jaar oud. 5D Mk2 kwam Augustus/september 2008.

Wat ik wel vaag vind, is dat de opvolger van de 1Ds mk3 er nog niet is.. Die hoort voor de 5D mk3 te komen?
17 september om precies te zijn :)

Nou al komt Nikonn met een D800 so what? Ik hoop dat Nikon een dijk van een camera op de markt zet !
De Canon vond ik tov. de D700 optisch superieur maar op een aantal andere vlakken wint de Nikon toch echt al sinds tijden en toch komen niet met wat nieuws. Dus haast schijnen ze niet te hebben.

dan mss een september aankondiging en tegen de tijd dat het dan goed leverbaar is eind 2001 :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Eigenlijk verwacht ik veel eerder, want wat heeft een 1Ds nou meer om meteen 4000,- extra neer te leggen ten opzichte van een 5DII?
Zelfde sensor
5DII betere ISO
Film op 5DII

Enzovoort.
Voor 4000,- koop ik liever een aantal goede lenzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:11:
[...]

De Canon vond ik tov. de D700 optisch superieur
Misschien mis ik een stukje camera-termonologie hier, maar hoe kan een body optisch superieur zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Optisch slaat niet alleen maar op lenzen, objectieven etc. Definitie(s) optisch.

En op dat punt ben ik het met sapphire eensch.
Servertje schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:22:
[...]

Eigenlijk verwacht ik veel eerder, want wat heeft een 1Ds nou meer om meteen 4000,- extra neer te leggen ten opzichte van een 5DII?
Zelfde sensor
5DII betere ISO
Film op 5DII

Enzovoort.
Een 1Ds3 biedt veel meer dan alleen die punten.
  • Een presterende AF
  • Dubbele geheugenkaarten
  • Veel stevigere body
  • Ingebouwde grip
  • Langere batterijduur
  • Groter 100% zoekerbeeld
  • Bibliotheek aan custom functions
  • Kortere shutterlag/zoeker blackout
  • Minder ruis in shaduwpartijen
  • Geen hoge ISO banding
  • 'Weathersealing'
  • Oculair afsluiter
  • Multi-Spot meting
  • Verder uitstekend oculair
  • etc.

[ Voor 85% gewijzigd door G-Tus op 08-02-2011 22:00 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servertje schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:22:
[...]

Zelfde sensor
5DII betere ISO
Film op 5DII

Enzovoort.
Er zijn veel redenen, als het gaat om de vergelijking tussen een 1Ds3 en een 5D2. De AF is al een hele belangrijke. De bouwkwaliteit is ook van een stuk hoger niveau. Meer knopjes, hogere framerate. Betere IQ op lagere iso's. Misschien dat de verschillen geen €4000 waard zijn, want voor een paradepaard betaal je nu eenmaal dik, maar er zijn wel degelijk verschillen. Een 1Ds4 zal alle voordelen van de 5D2 hebben + de voordelen van de 1Ds3 boven de 5D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Oeps, sorry!
Ik weet ook nog lang niet alles :)
Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste