Het HTC Touch HD "BlackStone" topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 164.545 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:57
Pred87 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:44:
[...]

Vodafone proxy stond aan. Uitgezet en nu werkt streaming radio, msn, mail etc etc.

Ik heb ook een hard reset vanmorgen gedaan, en nu nog geen crashes gehad met opera. Alleen wanneer ik via moodio een stream probeer op te starten crashed opera altijd (iemand een idee waarom ?)

Tomtom heb ik inmiddels ook aan de praat gekregen. Werkt goed krijg snel een fix.

Dus eigenlijk zijn bijna al mn problemen atm opgelost :)
Alleen de accelerometer werkt nog steeds niet helemaal lekker.
Het hierboven genoemde programmaatje van XDA voor de accelerometer al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrenzyFreak schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:35:
Een rood puntje is geen dode pixel, maar een dode subpixel. Deze staat altijd rood aan en is daarom goed te zien bij zwart beeld. Als het taskmanager icoontje verschijnt valt de rode pixel waarschijnlijk in een wit streepje, waardoor de rode en groene subpixels ook aangaan. Samen maakt dit wit en dus zie je de kapotte subpixel niet meer.

Mijn advies: Er zit een fout in > RMA...
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:20:
[...]
Het vreemde is dus, dat wanneer ik bij touchflo3d bezig ben, en er op de plek van het kruisje het pull down menu van taskmanager komt te staan, is het weg! :? Het is niet zo dat het icoontje van taskmanager op de plek van de pixel komt ofzo, ik heb hier echt heel aandachtig naar gekeken, maar de taskbar blijft in principe hetzelfde als je naar touchflo3d gaat, alleen die pixel verdwijnt!
;) Het is echt niet zo dat dat icoontje op die plek komt. Zelfs nu na jou post heb ik nog voor de zekerheid gekeken, en als ik bv bij programs in wm6 bezig ben, zie ik een rood puntje net onder het kruisje, waar het eigenlijk (vanwege mijn huidige thema) lichtblauw moet zijn, zoals de rest van de taskbar is. Als ik touchflo gebruik, is diezelfde taskbar er nog steeds, alleen het icoontje veranderd in die van taskmanager, maar op de plek van de rode pixel, is gewoon nog het blauw van de taskbar, en wordt nu ook blauw. En heb net gezien dat bij gebruik van opera, wanneer er wel een kruisje in beeld komt, de pixel er ook niet is...

Het moet imo iets softwarematigs zijn, zou het anders niet weten. Is er een manier om screenshots te maken met een wm smartphone? Dan kan ik het laten zien.

RMA heb ik niet zoveel zin in, want bij central point kunnen ze m pas weer vanaf 26 november leveren, en zo lang ga ik niet wachten. Zoals ik al zei, het is niet HEEL irritant, maar liever heb ik het wel weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:29
Als het iets softwarematigs is, zou het misschien met een hardreset opgelost zijn? Of heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-12-2008
In het filmpje op slashgear werd getoond hoe je met de stylus kan schrijven op je scherm. Dit is echter niet mogelijk bij mij? Iemand een oplossing? schriftherkenning werkt hier dus niet of is tenminste niet beschikbaar :s

[ Voor 4% gewijzigd door David_1981 op 07-11-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 23:28

Ad-

David_1981 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:11:
In het filmpje op slashgear werd getoond hoe je met de stylus kan schrijven op je scherm. Dit is echter niet mogelijk bij mij? Iemand een oplossing? schriftherkenning werkt hier dus niet of is tenminste niet beschikbaar :s
Voor UK versie:
Start > Office Mobile > Word Mobile > New > Toetsenbord icoontje
dan komt menu met "Touch Input Settings" > Other Input Settings >Transcriber (of: "Letter Recognizer")

En ik heb begrepen dat niet alle opties daar beschikbaar zijn voor NL versie ?

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-12-2008
Ad- schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:19:
[...]

Voor UK versie:
Start > Office Mobile > Word Mobile > New > Toetsenbord icoontje
dan komt menu met "Touch Input Settings" > Other Input Settings >Transcriber (of: "Letter Recognizer")

En ik heb begrepen dat niet alle opties daar beschikbaar zijn voor NL versie ?
GVD inderdaad op NL versie is dat hier niet mogelijk. Waar is da nu weer goed voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:36
David_1981 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:31:
[...]

GVD inderdaad op NL versie is dat hier niet mogelijk. Waar is da nu weer goed voor....
Je moet de engelse woorden even vertalen naar het NL he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:53

FutureCow

(C) FutureCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
-CKY2K- schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:56:
[...]

Het hierboven genoemde programmaatje van XDA voor de accelerometer al geprobeerd?
Nu wel en het werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft het grotere scherm eigenlijk problemen voor WiMo applicaties ?

Ik vraag dit omdat ik wat tutorials opzocht over hoe je zelf apps kan maken en kwam daar iets tegen als: "enabling VGA support". Is het dan zo dat de meeste applicaties standaard geen VGA support hebben?

(Sorry als dit een vreemde vraag is ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
David_1981 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:31:
[...]
Is volgens mij al een hele tijd bekend, dat WM6.x geen transcriber heeft voor de niet-UK uitvoeringen, precies de reden dat ik een UK versie heb besteld en er een NL woordenboek op gooi. Zo heb ik toch de woordherkenning en aanvulling in het Nederlands én de transcriber.

Heb hem dus net binnen (vrijdag) en moet zeggen: hij is prachtig. Ik had tot nu toe een e-ten x500+ met vga scherm, heel fraai, maar wel traag hier en daar. Deze HD is merkbaar sneller, TomTom (v7.910) start goed snel op en ik had na eerste start al een fix in 40 sec. Nu na herstart binnen 10 sec binnenshuis, dat heeft die e-ten nooit willen doen. Heel fraai. Ga morgen wel eens even mee testrijden.

Het scherm is ook echt mooi, heel groot en lekker duidelijk, ik vond de pixels op de x500+ echt iets te klein. Ook heel fijn dat er geen knipperende ledjes meer op de voorkant zitten, die mis ik niet. Het weggewerkte ledje in de power-knop is heel chique gedaan. Hij voelt solide aan, de achterkant zit strak vast en zal er niet zomaar afschuiven, en wat mij betreft is die rubberachtige grip erop erg welkom, zo glipt ie ook niet zomaar uit de hand.

Wat me verder opvalt: die touchflow 3d interface is zeker prettig, en echt zo snel als in de filmpjes te zien is. Prima gedaan. Heb even muziek geluisterd, klinkt prima, zo hard zelfs dat ik met de equalizer het geluidsvolume heb verlaagd, anders was zelfs de laagste stand nog best hard (met Creative EP630 dopjes). Kleine bug in touchflow is wel dat de 'all songs' lijst niet naar beneden wil scrollen, maar blijft hangen op het eerste scherm, misschien wel omdat ik er erg veel mptjes op heb gezet, maar weet ik niet zeker. Irri, maar komt vast wel een update voor. Verder zoeken op album of artiest gaat prima. Jpg-je in de mp3 folder zetten en voila: albumfoto wordt getoond in de lijst - werkt geweldig.

PocketInformant is ook heel fijn op het grote scherm, alleen jammer dat als ik op de agenda in Touchflow druk ik de standaard windows meuk krijg, terwijl ik dan liever PI zou willen zien. Ik heb nog niet ontdekt hoe ik dat kan aanpassen.

En veel verder was ik niet gekomen, moet internet e.d. nog instellen. Ga nu eerst maar ns slapen.

/edit:
Oh ja, heb ook PocketMusic erop gezet, die had ik toch nog, en die is voor VGA gemaakt. Is te zien, want van bovenaf vult ie precies het VGA deel, daaronder blijft het zwart.

[ Voor 3% gewijzigd door Appelsap op 08-11-2008 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
Zou dit bestandje ook werken voor de Touch HD?

Voor degene die niet willen klikken: het is voor de Daimond! Maar aangezien het beide op WM6.1 draait is het misschien niet zo'n gek idee dat het ook voor de Touch HD gaat werken?

Als het zou werken, dan zie ik geen enkele reden meer om een Nederlandse versie te kiezen :)

edit: mss ben ik wat laat, maar dit is misschien goed nieuws?

[ Voor 16% gewijzigd door rob1985 op 08-11-2008 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bestandje werkt.
ben hem gisteren nog vlug gaan halen...spijtig was de Nederlandse versie niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:51:
[...]

bestandje werkt.
ben hem gisteren nog vlug gaan halen...spijtig was de Nederlandse versie niet binnen.
PERFECT! Dan is er, mijns inziens, geen reden meer om een Nederlandse versie te halen, aangezien het ontbreken van het Nederlandse T9 woordenboek eigenlijk het enige minpuntje was van de WWE, en eigenlijk het enige positieve puntje van de NL editie (in vergelijking met de WWE) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze HD is merkbaar sneller, TomTom (v7.910) start goed snel op en ik had na eerste start al een fix in 40 sec. Nu na herstart binnen 10 sec binnenshuis, dat heeft die e-ten nooit willen doen. Heel fraai. Ga morgen wel eens even mee testrijden.
Vreemd, op XDA staat dat v7.910 niet werkt, hij herkent de Touch HD niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 20:09
Ik heb zojuist even het verschil ervaren tussen de Touch HD NL en de iPhone 3G @ MediaMarkt.. Qua bediening is de iPhone gewoon een stuk beter. Het touchscreen reageerd beter, en de software haperd wat minder. Ik moet wel bekennen dat het beschermfolie nog op de Touch HD zat. Ook heb ik opnieuw het scherm gecalibreerd, en daarbij de tips uit dit topic gevolgd. Nog steeds vindt ik de iPhone beter reageren.
Misschien heeft de beschermfolie nog enige invloed op de bediening, maar je moet toch wat kracht zetten om door de menu's te scrollen.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvanpraat schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 01:12:

Voor degene die niet willen klikken: het is voor de Daimond! Maar aangezien het beide op WM6.1 draait is het misschien niet zo'n gek idee dat het ook voor de Touch HD gaat werken?
Zou iemand mij dan kunnen uitleggen hoe ik dit installeer? WM herkent bij mij geen register bestandjes... Op mn desktop doet hij het wel gewoon, maar dat is niet helemaal de bedoeling volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 11:20:
[...]
Vreemd, op XDA staat dat v7.910 niet werkt, hij herkent de Touch HD niet.
Zeker vreemd, want bij mij werkt ie prima op de Touch HD. Trouwens, had ook eerst nog even v6 geïnstalleerd, werkte bij mij ook gewoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Appelsap op 08-11-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 21:10
(jarig!)
Voor iedereen die meer accu wilt en daarvoor bereid is een wat dikkere touch hd te gebruiken:
2200 mAh + nieuwe back cover

http://www.easydevices.co.uk/pp/HTC_Accessories/...etc

[ Voor 8% gewijzigd door cyble op 08-11-2008 11:54 ]

In God I trust, everyone else pay cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickjuh1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 14:22
Welk type van tomtom mobile is geschikt voor de HTC Toch hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

Dank. Daar zeggen ze o.a.:
There are undoubtedly disappointments - the lazy GPS, for one - but the biggest issue comes down to Windows Mobile. HTC have done a great job with TouchFLO 3D in hiding the underlying OS, but as long as there are menus and settings pages where you’re dumped into basic Windows Mobile territory then it’s simply not enough.

En daar hebben ze wel een punt. Maar nu kom ik niet van de Iphone vandaan, maar van de vorige Windows mobile. En dan valt mij de punten die ze hebben verbeterd met TouchFLO op.
B.v. statusbalkje bovenin: als je die aantikt krijg je nieuw apart schermpje met alleen grote buttons van alle zaken die spelen: Alarm, GSM satus Luidspreker, Battery life. En tik je dan op alarmknopje, krijg je je alarm te zien. Dat laatste is dan weer gewoon Windows Mobile, en idd. TouchFLO is mooier en de overgang naar het kale Windows ziet er soms ook niet uit, het verschil is groot. In die zin is de IPhone beter. Maar omdat ik bij de vorige Windows Mobile vandaan komt vind ik het er allemaal beter op worden. :)
Zo vind ik ook het bijkopen van de spullen van SPB (op het klokje na) nu niet meer nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Ad- op 08-11-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyble
(jarig!)
Ad- schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 12:07:
[...]

Dank. Daar zeggen ze o.a.:
There are undoubtedly disappointments - the lazy GPS, for one - but the biggest issue comes down to Windows Mobile. HTC have done a great job with TouchFLO 3D in hiding the underlying OS, but as long as there are menus and settings pages where you’re dumped into basic Windows Mobile territory then it’s simply not enough.
...
Dan heb ik liever een lelijke windowsmobile dialog met wat instellingen dan dat die instellingen er helemaal niet zijn zoals bij z'n concurrent. Ik begrijp de windows mobile / android / mac vergelijking ook niet helemaal, ze hebben allemaal hun voordelen en nadelen welke gewoon heel persoonlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:53

FutureCow

(C) FutureCow

Kan iemand de GPS even goed testen dan. Dus met een auto wat harder rijden(80+) om te kijken of hij inderdaad achter loopt.

Als je door je huis wandeldt heb je daar natuurlijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:53
Dat de GPS een beetje achterloopt is misschien niet fijn, maar het lijkt me ook niet echt een probleem. Ze hebben het over 50 tot 80 feet, dat wil zeggen 15 tot 25 meter. Als dat een probleem is bij meer dan 80 kilometer per uur dan rij je waarschijnlijk een beetje te hard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
upje schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:52:
Dat de GPS een beetje achterloopt is misschien niet fijn, maar het lijkt me ook niet echt een probleem. Ze hebben het over 50 tot 80 feet, dat wil zeggen 15 tot 25 meter. Als dat een probleem is bij meer dan 80 kilometer per uur dan rij je waarschijnlijk een beetje te hard...
Je kan ook een BT GPS muis gebruiken in de auto. En het is maar de vraag hoe ze testen. Google Maps lijkt me iets minder geschikt.

En te hard rijden doe ik eigenlijk altijd wel. ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 11:39
Na lang wachten vandaag eindelijk ook de touch HD gehaald. Tot nu toe is het een erg leuk toestel. Vanavond maar is helemaal me eigen maken en nu tomtom installeren. Kan ik meteen testen of de gps achterloopt tov tomtom op me nokia.

ps. Iemand goeie tip op dat meegeleverde folie zonder bubbels te plaatsen. Ik probeerde met een pasje het glad te strijken alleen dat werkt niet echt.

[ Voor 24% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 08-11-2008 18:09 ]

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyble
(jarig!)
asing schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:04:
[...]

Je kan ook een BT GPS muis gebruiken in de auto. En het is maar de vraag hoe ze testen. Google Maps lijkt me iets minder geschikt.

En te hard rijden doe ik eigenlijk altijd wel. ;)
Ze hebben idd alleen met google maps getest en de vraag is natuurlijk ook hoe het zit met de ontvangstkwaliteit (thermische voorruit, via triangular location van gsm masten of alleen puur de gps, welke baudrate, etc. etc.). En in hoeverre is google maps afhankelijk van het downloaden van nieuwe maptiles buiten beeld. Dit laatste zorgt dat de bandbreedte van je umts/hsdpa verbinding ook een rol speelt in de lag terwijl bij tomtom de kaarten al op je telefoon staan. Het was interessanter als ze hier tomtom hadden gebruikt of een andere satnav applicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, valt me toch een beetje tegen als ik zo de reviews lees ...
Zeker mbt het niet optimaal benutten van het scherm vraagt om een OS update en dat kan wel een jaar duren.
Tot die tijd zit je met een toestel wat ansich niet veel beter presteerd als een Touch pro ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaselADHD
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-05 14:59
Pred87 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:44:
[...]

Vodafone proxy stond aan. Uitgezet en nu werkt streaming radio, msn, mail etc etc.

Ik heb ook een hard reset vanmorgen gedaan, en nu nog geen crashes gehad met opera. Alleen wanneer ik via moodio een stream probeer op te starten crashed opera altijd (iemand een idee waarom ?)

Tomtom heb ik inmiddels ook aan de praat gekregen. Werkt goed krijg snel een fix.

Dus eigenlijk zijn bijna al mn problemen atm opgelost :)
Alleen de accelerometer werkt nog steeds niet helemaal lekker.
ik heb ook die problemen en heb ook vodafone, maar hoe zet ik proxy nu uit? ;) of roaming wat ook maar helpt om dit op te lossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
FutureCow schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:16:
Kan iemand de GPS even goed testen dan. Dus met een auto wat harder rijden(80+) om te kijken of hij inderdaad achter loopt.
Ik heb vandaag de GPS met Tomtom (v7.910) getest in de stad. Tomtom had binnen 10 seconden een fix, heerlijk snel. De eerste seconden moet ie dan nog wel even zoeken naar de rijrichting en zo, maar het navigeren van een route kan vrij snel beginnen, dus na ongeveer 15 seconden geeft ie de goede weg aan, prima wat mij betreft.

Dan de 'lag'. Die is inderdaad merkbaar. Ik heb nooit eerder een HTC oid gehad, alleen een Mitac MIO 168 (Sirfstar II afaik) en x500+ (Sirfstar III). Bij beide apparaten duurde het soms heel lang voordat er een fix was, maar de vertraging tussen GPS positie op het apparaat tov de werkelijke plek op de weg was nooit meer dan een seconde, oftewel (hooguit) een paar meter. De vertraging bij de Touch HD is tussen de 2 en 3 seconden, wat neerkomt in de stad bij een snelheid van 50 km/u op een verschil van zo'n 8 - 10 meter. Betekent dus dat als Tomtom op mijn GPS positie de zijstraat laat zien ik er zelf al zo'n 10 meter voorbij ben bij die snelheid. Dat zal op de snelweg zonder twijfel iets meer zijn.

Ikzelf heb er weinig moeite mee, deze vertraging van tussen de 2 en 3 seconden is te doen, al is het jammer natuurlijk en kan het - met de Sirfstar GPS chips iig - echt wel beter.

Ik heb overigens niks aan de Tomtom instellingen gedaan, dus gewoon geïnstalleerd en gaan. Misschien dat ik de vertraging kan verminderen door de GPS handmatig in te stellen, dat zal ik morgen eens even proberen.

Verder vind ik de TouchFLO 3D geweldig, SPB Mobile Shell, PocketPlus e.d. zijn ermee overbodig. MS mag zich schamen voor de onvriendelijke WM menu's die af en toe nog nodig zijn voor enkele instellingen. Het scherm is echt heel mooi, en de druk die nodig is om het apparaat te bedienen valt mij reuze mee. De accu doet het tot nu toe goed, na een dagje gemiddeld gebruik (beetje mailen, sms-en, bellen, navigeren, internetten en spelen) staat ie nog op 70%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:54
Kan iemand met werkende GPS mij zijn GPS settings (Settings>External GPS) geven.

Krijg met zowel Google maps als Tomtom geen fix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:46:
[...]

[...]

;) Het is echt niet zo dat dat icoontje op die plek komt. Zelfs nu na jou post heb ik nog voor de zekerheid gekeken, en als ik bv bij programs in wm6 bezig ben, zie ik een rood puntje net onder het kruisje, waar het eigenlijk (vanwege mijn huidige thema) lichtblauw moet zijn, zoals de rest van de taskbar is. Als ik touchflo gebruik, is diezelfde taskbar er nog steeds, alleen het icoontje veranderd in die van taskmanager, maar op de plek van de rode pixel, is gewoon nog het blauw van de taskbar, en wordt nu ook blauw. En heb net gezien dat bij gebruik van opera, wanneer er wel een kruisje in beeld komt, de pixel er ook niet is...

Het moet imo iets softwarematigs zijn, zou het anders niet weten. Is er een manier om screenshots te maken met een wm smartphone? Dan kan ik het laten zien.

RMA heb ik niet zoveel zin in, want bij central point kunnen ze m pas weer vanaf 26 november leveren, en zo lang ga ik niet wachten. Zoals ik al zei, het is niet HEEL irritant, maar liever heb ik het wel weg..
Hmm ik heb dit ook maar dan is bij mij de pixel wit. Hij zit helemaal bovenaan in het midden en het is gelukkig niet storend. Het witte puntje is alleen te zien op een zwarte achtergrond. Wat helemaal vreemd is, is dat wanneer ik het scherm draai het witte puntje 'meedraait'. Ofwel hij blijft bovenaan het scherm staan tussen windows logo en 3g logo in.

Tomtom vandaag ook even getest in de auto. Er is inderdaad een lichte vertraging te zien maar het is verder niet storend. Alle instructies werden in ieder geval op tijd gegeven.

Settings bij mij zijn:

program port: COM4
GPS hardware port: none
baud rate: 4800
en manage GPS automatically staat aangevinkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Pred87 op 09-11-2008 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaselADHD
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-05 14:59
Pred87 schreef op zondag 09 november 2008 @ 00:34:
[...]

Hmm ik heb dit ook maar dan is bij mij de pixel wit. Hij zit helemaal bovenaan in het midden en het is gelukkig niet storend. Het witte puntje is alleen te zien op een zwarte achtergrond. Wat helemaal vreemd is, is dat wanneer ik het scherm draai het witte puntje 'meedraait'. Ofwel hij blijft bovenaan het scherm staan tussen windows logo en 3g logo in.

Tomtom vandaag ook even getest in de auto. Er is inderdaad een lichte vertraging te zien maar het is verder niet storend. Alle instructies werden in ieder geval op tijd gegeven.

Settings bij mij zijn:

program port: COM4
GPS hardware port: none
baud rate: 4800
en manage GPS automatically staat aangevinkt.
heb je gsen geinstalleerd? dat is het witte pixeltje dat helemaal bovenaan in het beeldscherm aanwezig is :) zo weet je dat hij actief is :P

mijn vraag is wat ik precies moet veranderen om te zorgen dat de youtube speler en windows live messenger werkt :)

offtopic: dit typ ik via mijn HD, eerste touchscreen ervaring en vind het verrekes mooi en makkelijk werken dat onscreen toetsenbordje :)

[ Voor 12% gewijzigd door WeaselADHD op 09-11-2008 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
haha ok da wist ik niet 8)7
gsen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Zo mooi vind het onscreen toetsenbord niet werken.

M'n Viewty had nog grotere toetsen. :X

Bedankt voor de settings Pred87, maar nog steeds geen GPS..

RMA gevalletje ben ik bang. :/

[ Voor 34% gewijzigd door hershel op 09-11-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 08:00
Als iemand trouwens nog benieuwd is welke programma's werken op de Touch HD, op XDA-dev. houden ze er een lijst van bij. (Handig om te checken voordat je een programma aanschaft ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruikenzeiker
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-12-2024
sjakietrekhakie schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:23:
Kan iemand met werkende GPS mij zijn GPS settings (Settings>External GPS) geven.

Krijg met zowel Google maps als Tomtom geen fix...
Voor de instellingen van GPS ga naar de volgende pagina op de TomTom website:
http://nl.support.tomtom..../std_adp.php?p_faqid=9071

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Top man! :) Nu werkt het.

Zelf wel gezocht, maar ben dat niet tegen gekomen.

GSen ben ik ook blij mee. bedankt voor de tip hiero.

Coreplayer werkt trouwens ook 10x beter dan WMP. Echt een aanrader. (ook alleen als muziek player)

[ Voor 49% gewijzigd door hershel op 09-11-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
robvanpraat schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 01:12:

Als het zou werken, dan zie ik geen enkele reden meer om een Nederlandse versie te kiezen :)

edit: mss ben ik wat laat, maar dit is misschien goed nieuws?
Dat reg bestand samenvoegen met je registry zou je een Nederlands T9 woordenboek moeten geven?

Werkt hier niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjakietrekhakie schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:10:
[...]

Dat reg bestand samenvoegen met je registry zou je een Nederlands T9 woordenboek moeten geven?

Werkt hier niet..
heb het toegevoegd via resco explorer(met registry add in)
aanklikken en hij vroeg of het toegevoegd moest worden aan de register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar halen jullie(gelukkige bezitters van een HD) eigenlijk de coreplayer vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:55:
Waar halen jullie(gelukkige bezitters van een HD) eigenlijk de coreplayer vandaan?
Via de website van coreplayer... http://coreplayer.com/content/view/28/69/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke moet ik dan hebben? CorePlayer Mobile for SmartPhone of CorePlayer Mobile For PocketPC / Windows Mobile . Of kan het met beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyble
(jarig!)
Weet iemand of indien dezelfde qualcom gps chipset wordt gebruikt voor de pro als voor de hd of deze fix werkt: http://pockethacks.com/htc-touch-pro-gps-lag-problems-fix/
...heb mijn hd nog niet binnen dus kan het niet proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien er op de HD 'windows mobile 6.1' draait, lijkt 'CorePlayer for windows mobile' mij het meest logische ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyble schreef op zondag 09 november 2008 @ 18:26:
Weet iemand of indien dezelfde qualcom gps chipset wordt gebruikt voor de pro als voor de hd of deze fix werkt: http://pockethacks.com/htc-touch-pro-gps-lag-problems-fix/
...heb mijn hd nog niet binnen dus kan het niet proberen...
Het is in ieder geval wél een identieke chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
sjakietrekhakie schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:10:
[...]

Werkt hier niet..
Hier ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
Ben nu ook de trotse eigenaar van mijn eigen touch HD!!
Ben nu aan het proberen hoe het beste video af te spelen. Uiteraard uitgekomen bij Coreplayer.. kan iemand mij vertellen of het mogelijk is losse ondertitels erbij te hangen? Ondertitels zijn in .srt formaat. Het werkt niet als de het videobestand en het ondertitelbestand in één map zet.. en ik vind nergens iets van subs toevoegen o.i.d. Misschien kan het ook wel niet...

Verder eerste indruk van de telefoon:
Hééél erg tevreden met inkloppen van text, dat was mijn grootste angst. Hij ziet er erg gelikt uit, menu loopt vloeiend, op af en toe een kleine hapering na. En echt een ongelovelijk scherp en groot scherm :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
MadRettoR schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:26:
Ben nu aan het proberen hoe het beste video af te spelen. Uiteraard uitgekomen bij Coreplayer.
Tip: zit nu filmpje te kijken met scherm op 100% in Coreplayer. Gaat om een divx film van 704 x 292 pixels. Doordat de film niet uitgerekt hoeft te worden naar 800 pixels (weinig winst) speelt ie nu heel vloeiend, echt aan te raden:

Average speed: 113.32 %
Bench. Frame Rate: 27.171 (framerate video is 23.976 frames/s)
Bench. Data Rate: 1.03 Mbit/s (original is 908 kbit.s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 14:31
allard_070 schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:38:
Als iemand trouwens nog benieuwd is welke programma's werken op de Touch HD, op XDA-dev. houden ze er een lijst van bij. (Handig om te checken voordat je een programma aanschaft ;) )
Nu alleen Swype nog... :9
Bekijk de video's maar eens op die site: http://www.swypeinc.com/product.html. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
..Appelsap schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:54:
[...]

Tip: zit nu filmpje te kijken met scherm op 100% in Coreplayer. Gaat om een divx film van 704 x 292 pixels. Doordat de film niet uitgerekt hoeft te worden naar 800 pixels (weinig winst) speelt ie nu heel vloeiend, echt aan te raden:

Average speed: 113.32 %
Bench. Frame Rate: 27.171 (framerate video is 23.976 frames/s)
Bench. Data Rate: 1.03 Mbit/s (original is 908 kbit.s)
Nog idealer is als je de video converteert naar iets wat overeenkomt met de aspect ratio van het scherm. Dan is alles ook in de juiste verhoudingen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:03

CSB

:D

Zijn hier mensen die ook problemen hebben met het syncen met Vista X64? Onder windows XP x32 werkt het wel gewoon goed. Mijn Touch Cruise synct namelijk wél met Vista x64. Hij geeft de melding dat het USB apparaat niet wordt herkend. Iemand enig idee?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:00
sjakietrekhakie schreef op zondag 09 november 2008 @ 09:38:
Zo mooi vind het onscreen toetsenbord niet werken.

M'n Viewty had nog grotere toetsen. :X

Bedankt voor de settings Pred87, maar nog steeds geen GPS..

RMA gevalletje ben ik bang. :/
Heb zelf op dit moment ook de viewty en twijfel als nieuwe tel tussen de Omnia, Xperia en de Touch HD. Zijn de toetsen op de Touch HD echt zo klein en slecht te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vandaag besteld, morgen in huis :) Kan ik mijn oude HTC 9100 aan de kant leggen. Geen idee wat ik er mee wil gaan doen trouwens, die zullen vast niet goed in de markt liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
Komt er een t-mobile versie van de touch HD.
heb op internet niks kunnen vinden, misschien dat iemand het wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyble
(jarig!)
murata schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:31:
Ik had begrepen dat die er zeker kwam maar dat gaat nog een hele tijd (maanden) duren. En voegt imho weinig toe dan een hogere korting, simlock, logo'tje met wat extra software misschien... maar dat is slechts koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
SuperKneus schreef op maandag 10 november 2008 @ 09:49:
[...]

Heb zelf op dit moment ook de viewty en twijfel als nieuwe tel tussen de Omnia, Xperia en de Touch HD. Zijn de toetsen op de Touch HD echt zo klein en slecht te gebruiken?
Persoonlijk vind ik het fijn werken. Dit is mijn eerste all-touchscreen-foon... ik was dus een klein beetje bang dat het minder zou werken! Maar ik type eigenlijk weinig tot geen type fouten.
Uiteraard werkt een fysiek toetsenbord uiteindelijk het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09-2021
CSB schreef op maandag 10 november 2008 @ 09:23:
Zijn hier mensen die ook problemen hebben met het syncen met Vista X64? Onder windows XP x32 werkt het wel gewoon goed. Mijn Touch Cruise synct namelijk wél met Vista x64. Hij geeft de melding dat het USB apparaat niet wordt herkend. Iemand enig idee?
Ik heb ook weleens problemen gehad met syncen, dat het onder xp goed ging en vista niet. Toen heb ik bij instellingen, usb naar pc, geavanceerde... uitgevinkt en daarna deed hij het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

murata schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:31:
De meerwaarde ontgaat mij.
Wat ik heb gedaan is mijn T-mobile abo verlengd, het ding gekocht(inclusief die verlenging dus) bij een winkel, en daar toch nog de korting gekregen (alsof T-mobile het ding verkoopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ad- schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:37:
[...]

Wat ik heb gedaan is mijn T-mobile abo verlengd, het ding gekocht(inclusief die verlenging dus) bij een winkel, en daar toch nog de korting gekregen (alsof T-mobile het ding verkoopt).
Meerwaarde is dat je alle Tmobile troep erbij krijgt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:03

CSB

:D

henv schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:37:
[...]

Ik heb ook weleens problemen gehad met syncen, dat het onder xp goed ging en vista niet. Toen heb ik bij instellingen, usb naar pc, geavanceerde... uitgevinkt en daarna deed hij het wel
Inderdaad! Dat was het. Wat stom zeg. Windows herkent het apparaat nu wel. Misschien moet dat éénmalig, zal zo ff testen, want snelle data transfer vindt ik wel belangrijk.
edit: Je kunt inderdaad na de eerste sync in Vista de optie voor fast transfer weer aanzetten. Dit scheelt aanzienlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door CSB op 10-11-2008 13:58 ]

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige vrijdag ook de Touch HD NL, een prachtig toestel, het is voor mij ook het eerste windows mobile toestel.

ik heb mijn contacten gesyncroniseerd met outlook, en staan als volgt: +32 (0477) 123456

Als ik via mijn contacten deze nummers gebruik is er geen probleem, hier kan ik bellen en sms'en, maar via het tabblad favorieten kan ik geen sms sturen, wel bellen, het nummer word dan fout weergegeven, (die haakjes mogen er waarschijnlijk niet bijstaan, maar dit is door outlook gedaan) is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
Ad- schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:37:
[...]

ben behoorlijk lang klant bij t-mobile, daardoor krijg ik korting op toestel.
maar wat de meerwaarde voor touch HD is, zal ik zelf zien zodra ze het aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Graag aandacht voor het onderstaande:
Modbreak:Discussie over abonnementen en levertijden hoort in [ABO] Het HTC Touch HD levertijden en abonnementen topic

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
CSB schreef op maandag 10 november 2008 @ 09:23:
Bij mij werkt syncen met Viats X64 prima. Ik gebruik Office Enterprice 2007 voor syncen met agenda en contactpersonen. Heb je de laatste versie van mobile syc.centrum?

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:54
..Appelsap schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:28:
[...]

Ik heb vandaag de GPS met Tomtom (v7.910) getest in de stad. Tomtom had binnen 10 seconden een fix, heerlijk snel. De eerste seconden moet ie dan nog wel even zoeken naar de rijrichting en zo, maar het navigeren van een route kan vrij snel beginnen, dus na ongeveer 15 seconden geeft ie de goede weg aan, prima wat mij betreft.

Dan de 'lag'. Die is inderdaad merkbaar. Ik heb nooit eerder een HTC oid gehad, alleen een Mitac MIO 168 (Sirfstar II afaik) en x500+ (Sirfstar III). Bij beide apparaten duurde het soms heel lang voordat er een fix was, maar de vertraging tussen GPS positie op het apparaat tov de werkelijke plek op de weg was nooit meer dan een seconde, oftewel (hooguit) een paar meter. De vertraging bij de Touch HD is tussen de 2 en 3 seconden, wat neerkomt in de stad bij een snelheid van 50 km/u op een verschil van zo'n 8 - 10 meter. Betekent dus dat als Tomtom op mijn GPS positie de zijstraat laat zien ik er zelf al zo'n 10 meter voorbij ben bij die snelheid. Dat zal op de snelweg zonder twijfel iets meer zijn.

Ikzelf heb er weinig moeite mee, deze vertraging van tussen de 2 en 3 seconden is te doen, al is het jammer natuurlijk en kan het - met de Sirfstar GPS chips iig - echt wel beter.

Ik heb overigens niks aan de Tomtom instellingen gedaan, dus gewoon geïnstalleerd en gaan. Misschien dat ik de vertraging kan verminderen door de GPS handmatig in te stellen, dat zal ik morgen eens even proberen.
Ik heb zaterdag TomTom 7 uitvoerig getest op de HD met de interne GPS en vergeleken met TomTom 6 op de Nokia N95 8GB met een externe Adapt Marathon bluetooth GPS muis (Sirfstar III). Er is inderdaad sprake van een fractie later dan de realiteit. Dit is echter veel minder dan de 15 a 23 meter waar de slash review het over heeft. Slash heeft het echter ook niet met TomTom getest. Als ik het vergelijk met de Nokia N95 in combinatie met de bekende Sirfstar III chip dan zie ik geen enkel verschil in snelheid. Dat is goed te vergelijken als je onder een brug door rijdt en je beide schermpjes naast elkaar hebt. Dus ik zie geen verschil met mijn oude situatie en de vertraging (ik schat 5 a 8 meter op 120 km per uur) is zo minimaal dat deze voor mij geen enkel probleem vormt tijdens het navigeren.

Ik heb het niet getest met google maps. Mogelijk dat daar, zoals Slash zegt, wel een grotere vertraging in te bemerken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09-2021
CSB schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:53:
[...]

Inderdaad! Dat was het. Wat stom zeg. Windows herkent het apparaat nu wel. Misschien moet dat éénmalig, zal zo ff testen, want snelle data transfer vindt ik wel belangrijk.
edit: Je kunt inderdaad na de eerste sync in Vista de optie voor fast transfer weer aanzetten. Dit scheelt aanzienlijk.
Dat wist ik weer niet. Zet het dan ook weer aan. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickjuh1985
Weet iemand hoe ik GPRS/UMTS/HSDPA uit moet schakelen, aangezien ik er geen internet abonnement op heb!

[ Voor 19% gewijzigd door Nickjuh1985 op 10-11-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 08:00
Nickjuh1985 schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:19:
Weet iemand hoe ik GPRS/UMTS/HSDPA uit moet schakelen, aangezien ik er geen internet abonnement op heb!
NoData kon dat toch?

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
kijk op je toestel bij Instellingen-telefoon. daar kun je van alles aan of uit zetten en de netwerk op gsm zetten.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickjuh1985
truffel50 schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:53:
[...]

kijk op je toestel bij Instellingen-telefoon. daar kun je van alles aan of uit zetten en de netwerk op gsm zetten.
Ik heb de instellingen allemaal verwijderd van vodafone, ik heb hem ff getest en het werkt niet meer gelukkig.
Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

murata schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:06:
[...]

ben behoorlijk lang klant bij t-mobile, daardoor krijg ik korting op toestel.
maar wat de meerwaarde voor touch HD is, zal ik zelf zien zodra ze het aanbieden.
Dat bedoel ik juist. Die korting krijg je bij "elke" winkel:
daarvoor hoef je niet bij een T-mobile winkeltje zélf te zijn.
Of hoeft het toestel ook niet T-branded te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik weet dat de display 3.8 inch is , maar kan iemand mij de maat van de display in centimeters zeggen (lengte x breedte) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
More-Is schreef op maandag 10 november 2008 @ 01:02:
[...]

Nu alleen Swype nog... :9
Bekijk de video's maar eens op die site: http://www.swypeinc.com/product.html. :o
Volgens mij stond hiervan een hele tijd geleden iets op de frontpage, maar ik zie nu dat het nog niet beschikbaar is? Of wordt het niet aan consumenten verkocht? Wel jammer want het ziet er intressant uit!
allard_070 schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:38:
Ze hebben er nu een wiki pagina van gemaakt, is wat overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsvc
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-07-2021
Hoi, voor julie die een UK touch HD hebben en de nederlandse T9 niet aan krijgen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=402121 . Bij mij werkte het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
janzeeschuimers schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:27:
Ik weet dat de display 3.8 inch is , maar kan iemand mij de maat van de display in centimeters zeggen (lengte x breedte) ?
Kan je uitrekenen ;) Je weet dat de diagonaal 3,8inch is en dat de pixels 480x800 (korte + lange zijde). Een beetje Pythagoras eroverheen gooien en je hebt het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
meten is weten: 8,25 x 4,95 cm (binnenkant scherm, dus de pixels zeg maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
thijsvc schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:41:
Hoi, voor julie die een UK touch HD hebben en de nederlandse T9 niet aan krijgen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=402121 . Bij mij werkte het in ieder geval.
Hey nice, dat werkt wel, bij mij ook. Lekker, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
..Appelsap schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:03:
[...]

meten is weten: 8,25 x 4,95 cm (binnenkant scherm, dus de pixels zeg maar)
Volgens mijn berekeningen zou het 8,27 en 4,96 cm moeten zijn. Dus jouw liniaal klopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
silmaril8 schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:58:
[...]
Volgens mijn berekeningen zou het 8,27 en 4,96 cm moeten zijn. Dus jouw liniaal klopt :P
lol. En dat voor een plastic ding dat mijn vrouw 25 jaar geleden (bestond plastic toen al?) heeft gekocht.

Maar nu weer even serieus. Vandaag bleef ie voor het eerst, na intensief gebruik, even hangen bij het updaten van het 'weer', dwz hij werd opeens erg traag en ik kreeg geen update :'( Na een reset alles weer ok.
Verder ging het pairen met mijn Parrot MK6100 prima, werkt ok voorzover ik heb kunnen testen. Synchroniseren van adressenboek werkt, bellen etc ook, zelfs de A2DP functie is prima. Zodra ik op de handsfreeset op play druk schakelt TouchFlo3D automatisch naar MP3 spelen, en komt er muziek uit de set. Geweldig. En het volume is ook stukken beter dan wat er uit mijn e-ten x500+ kwam. Een klein minpunjte: de parrot carkit kan kennelijk de batterijlading niet zien, want hij geeft voortdurend 'leeg' aan, terwijl de accu nog op 80% zat. Dat werkte hiervoor wel goed (behalve tijdens opladen).

Iets anders wat mij opviel: als ik normaal in WM6(.1) een SMSje ging typen, en het adres kon invoeren, kreeg ik bij de eerste letter al een lijst uit mijn adresboek. Dat doet de HD nu niet. Mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-07 09:28
Is het mogelijk om het standaard geleverde (NL) besturingssysteem te vervangen (voor EN)?

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
kkoenen schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:11:
Is het mogelijk om het standaard geleverde (NL) besturingssysteem te vervangen (voor EN)?
Ik heb geen idee of het al kan, maar XDA kennende zal er binnenkort iig wel lukken. Alleen ik weet niet precies wat dat met je garantie doet, ik kan me zo voorstellen dat ze het niet leuk vinden als je op een NL-toestel een WWE-ROM draait.

Hier is trouwens het forum te vinden op XDA waar ze alle Touch HD ROM ontwikkelingen verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2021
Ik kan me bij het updaten van de ROM van mijn Diamond herinneren dat er gezegd werd dat wanneer je een onofficiële romupdate deed die niet door HTC zelf werd aangeboden je de garantie inderdaad kwijt was.
Overigens kan ik nog begrijpen dat je van een WWE een NL wil maken omdat die net iets eerder verkrijgbaar was, maar omgekeerd snap ik het niet helemaal. Waarom heb je dan geen UK versie gekocht? Zaken als Transcriber die iig bij de diamond niet op de NL versie zat en wel op de UK versie kunnen die niet achteraf nog worden geinstalleerd?
In mij geval ging het toen om een update naar 1.93.nogwat die HTC tijdelijk online had maar vrij snel weghaalde.
Morgen heb ik de HD en kan amper wachten om er mee te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Laatst online: 09:46
soundwave070 schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:58:
Ik kan me bij het updaten van de ROM van mijn Diamond herinneren dat er gezegd werd dat wanneer je een onofficiële romupdate deed die niet door HTC zelf werd aangeboden je de garantie inderdaad kwijt was.
Overigens kan ik nog begrijpen dat je van een WWE een NL wil maken omdat die net iets eerder verkrijgbaar was, maar omgekeerd snap ik het niet helemaal. Waarom heb je dan geen UK versie gekocht? Zaken als Transcriber die iig bij de diamond niet op de NL versie zat en wel op de UK versie kunnen die niet achteraf nog worden geinstalleerd?
In mij geval ging het toen om een update naar 1.93.nogwat die HTC tijdelijk online had maar vrij snel weghaalde.
Morgen heb ik de HD en kan amper wachten om er mee te spelen :)
Omdat de WWE versie 35 euro duurder is ;)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Ik ben wel erg enthousiast geworden over alle verhalen en tests die er te vinden zijn. Eigenlijk maar heel weinig negatiefs te vertellen. Ik heb zelf nu een maandje of 4 de Diamond, erg tevreden over, alleen .... die batterij ... frustrerend ... Ik gebruik hem zakelijk (dus push email) en bel veel; ik haal echt de avond zelden; eind van de dag heel zelden. Dus heb extra batterij gekocht, maar vind dat eigenlijk niet kunnen. Ik heb ook 3 weken de X1 gehad; mooi ding, maar geef mij maar de Diamond.

Maar toch vandaag de HD besteld bij pdashop ;-) ! Ik ben dus wel heel benieuwd naar de batterijduur van de HD, maar slechter dan Diamond kan het niet worden volgens mij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allard_070 schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:20:
[...]

Ik heb geen idee of het al kan, maar XDA kennende zal er binnenkort iig wel lukken. Alleen ik weet niet precies wat dat met je garantie doet, ik kan me zo voorstellen dat ze het niet leuk vinden als je op een NL-toestel een WWE-ROM draait.

Hier is trouwens het forum te vinden op XDA waar ze alle Touch HD ROM ontwikkelingen verzamelen.
Touchflo3D is aardig Engels/Nederlands te krijgen.. 8)

HCKU\MUI\curlang ==> Dword 1033 of 1043

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Ad- schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:13:
[...]

Het opladen in de auto (aparte adapter gekocht), of aan het stopcontact gaat bij mij, voor m'n HTC 3600 belangrijk sneller dan via USB.
Zou USB gewoon minder wat ampere leveren ?
Heeft het opladen via USB (wat ipv 1000 maar 500 aan kracht levert, eenheid ben ik vergeten) gevolgen voor de levensduur van de batterij? Of duurt het opladen slechts langer?

En hier staat dat de kabel geschikt is voor de Touch HD, maar het is USB mini aansluiting. Voor de HD is toch perse ExtUSB nodig? MiniUSB past toch niet?

[ Voor 20% gewijzigd door rob1985 op 11-11-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyble
(jarig!)
robvanpraat schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:09:
[...]

Heeft het opladen via USB (wat ipv 1000 maar 500 aan kracht levert, eenheid ben ik vergeten) gevolgen voor de levensduur van de batterij? Of duurt het opladen slechts langer?

En hier staat dat de kabel geschikt is voor de Touch HD, maar het is USB mini aansluiting. Voor de HD is toch perse ExtUSB nodig? MiniUSB past toch niet?
quote van xda developer wiki: "ExtUSB is an HTC proprietary connector that features a USB (with power) and Headset connections in a single combined connector. It is backwards-compatible with USB, but has extra 6 pins to support audio.".

Dus voor stroom en data gebruiken ze dezelfde pinnetjes waardoor een standaard miniusb connector gewoon werkt. :)

En volgens mij was het met minder kracht laden vroeger voor NiCd beter voor de batterij maar volgens mij maakt het voor LithiumIon accu's niet uit. Geen idee of de backup battery, wat waarschijnlijk NiCd is, gevoed wordt via de hoofdaccu of via dezelfde controller wat de current wat normaliseert... :/

[ Voor 14% gewijzigd door cyble op 11-11-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort bezitter van en vroeg me het volgende af.
Ik kom op diverse sites 2 leren hoesjes tegen die universeel zijn voor HTC (touch?) toestellen:
- HTC Pouch S322
- HTC Pouch S280
(bron: pdashop.nl)

Aangezien de touch HD lekker dun is vraag ik mij af of deze hoesjes wel geschikt zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Weet iemand wanneer er specifiek voor de HD ontworpen hoesjes worden uitgebracht?
Merci bien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Laatst online: 06:18
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:06:
Ik kom op diverse sites 2 leren hoesjes tegen die universeel zijn voor HTC (touch?) toestellen:
- HTC Pouch S322
- HTC Pouch S280

Aangezien de touch HD lekker dun is vraag ik mij af of deze hoesjes wel geschikt zijn.
Weet iemand wanneer er specifiek voor de HD ontworpen hoesjes worden uitgebracht?
Merci bien
Mag ik vragen waarom je op zoek bent naar een hoesje? Vind je de meegeleverde niet van goede kwaliteit?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
Misschien is dit iets voor je:
Leather case for HTC Touch HD

Ik vind zelf de meegeleverde pouche wel bruikbaar, voor de time-being. Het is nog best lastig je tel snel eruit te halen. Zelf wacht ik op een case-skin en een screenprotector.

[ Voor 24% gewijzigd door MadRettoR op 11-11-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Ik heb zojuist ook mijn Touch HD UK besteld bij pda/smartphoneshop.nl! Als het goed is moet ie morgen binnenkomen, want er stond dat ie op voorraad was en als ik voor 2200 bestelde zou hij morgen aankomen. Nu maar hopen dat de website actueel is.

Wel een beetje een belachelijk hoge prijs, als je vergelijkt met andere winkels, maar dit is volgens mij een van de weinig die hem mometeel op voorraad heeft. Bovendien is het een betrouwbare winkel. Daarnaast heb ik de telefoon snel nodig, want mijn huidige Nokia N73 redt het, blijkt net, nog maar een paar uurtjes op de batterij :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mastair schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:26:
[...]

Mag ik vragen waarom je op zoek bent naar een hoesje? Vind je de meegeleverde niet van goede kwaliteit?
Het is van goede kwaliteit, maar niet erg praktisch. Ik ben op zoek naar eentje voor aan mijn riem om de HD met één hand eruit te kunnen halen als het nodig is.
Hahaaa geweldig, helemaal custom.
Bedankt voor de tip!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
robvanpraat schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:32:
Ik heb zojuist ook mijn Touch HD UK besteld bij pda/smartphoneshop.nl! Als het goed is moet ie morgen binnenkomen, want er stond dat ie op voorraad was en als ik voor 2200 bestelde zou hij morgen aankomen. Nu maar hopen dat de website actueel is.

Wel een beetje een belachelijk hoge prijs, als je vergelijkt met andere winkels, maar dit is volgens mij een van de weinig die hem mometeel op voorraad heeft. Bovendien is het een betrouwbare winkel. Daarnaast heb ik de telefoon snel nodig, want mijn huidige Nokia N73 redt het, blijkt net, nog maar een paar uurtjes op de batterij :s
Dan was ik net iets eerder dan jij; ik zit morgen ook met smart op de TNT te wachten >:) ! En is inderdaad wel ietsje duurder, maar ik vind zekerheid en betrouwbaarheid wel erg belangrijk. En ze hebben ook gewoon echte winkels, kan ik altijd even langs gaan. Maar heb laatste paar modellen allemaal daar gekocht en is prima gegaan.

Ook ik wacht in spanning af, alleen die batterij ben ik zo benieuwd naar .... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
..Appelsap schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:59:
[...]

Iets anders wat mij opviel: als ik normaal in WM6(.1) een SMSje ging typen, en het adres kon invoeren, kreeg ik bij de eerste letter al een lijst uit mijn adresboek. Dat doet de HD nu niet. Mis ik hier iets?
Bij mij doet het automatisch verschijnen van een naam bij invoeren van de eerste letter wel.
Misschien moet je kijken naar de instellingen.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:06:
- HTC Pouch S322
- HTC Pouch S280

Merci bien
de genoemde hoesjes zijn universeel voor de HTC maar niet specifiek voor de HD. Ik heb er een paar van liggen en gebruik het nooit. vind het niet handig en groot. de bijgeleverde hoesje is wel perfect.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukzke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 07:22
Ik ben echt super enhousiast over de nieuwe HTC Touch HD alleen heb ik een aantal review bekeken en filmpjes op youtube en valt het me op de de G-sensor die in het apparaat zit gebouwd eigenlijk bijna niet wordt gebruikt in tegenstelling tot bijv de iphone. Op filmpjes zag ik dat het enkel wordt benut bij browsen en filmpjes bekijken en niet bij bijv. smsjes sturen, tomtom, het home screen etc. Weet iemand waarom htc deze zo weinig benut.

Ook hoorde ik dat in tegenstelling tot het test model dat was rondgestuurd op de retail versie er geen flash is geïnstalleerd, waren hier problemen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu 4 dagen in het bezit van een Touch HD! Niets meer dan lof voor deze "telefoon".
Batterij is goed(vind ik persoonlijk). Hij gaat ruim anderhalve dag mee, en omdat ie net nieuw is zit je er toch wel meer mee te spelen dan je normaal zou doen.
De volumetoetsen aan de zijkant zijn wel wat gevoelig, dat is soms hinderlijk.

TouchFlo is mooi! TomTom draait inmiddels ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de RC E100 (wired remote control) binnen.
Joepie dacht ik, geen geouwehoer op de fiets.
Ik probeer hem echter te installeren met de bijgeleverde drivers, krijg ik een melding dat dit niet nodig is aangezien de HD al up to date zou moeten zijn.
Als ik de headset aansluit krijg ik de melding: "het toestel ondersteunt de usb-headset niet, verwijder deze"
WTF?
Even 3 minuten google-en leverde niks op.
Iemand een idee?
Ik ga nog ff verder pielen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:03:
Batterij is goed(vind ik persoonlijk). Hij gaat ruim anderhalve dag mee, en omdat ie net nieuw is zit je er toch wel meer mee te spelen dan je normaal zou doen.
Zou voor mij zeker acceptabel zijn. Als die eind van de dag maar makkelijk haalt; bij mij gaat hij 's nachts toch uit en aan de lader !!!
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is NIET toegestaan om hier abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan dit topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar je het goedkoopste toestel/abbo kunt kopen.

Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het HTC Touch HD levertijden en abonnementen topic.