Het HTC Touch HD "BlackStone" topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 164.548 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
mattrob schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:49:
[...]

Dan was ik net iets eerder dan jij; ik zit morgen ook met smart op de TNT te wachten >:) ! En is inderdaad wel ietsje duurder, maar ik vind zekerheid en betrouwbaarheid wel erg belangrijk. En ze hebben ook gewoon echte winkels, kan ik altijd even langs gaan. Maar heb laatste paar modellen allemaal daar gekocht en is prima gegaan.

Ook ik wacht in spanning af, alleen die batterij ben ik zo benieuwd naar .... :X
Je was blijkbaar ook nog net op tijd, want nu geeft de website aan dat hij is uitverkocht! Ik hoop maar dat die status op de website actueel was, zodat ik hem morgen kan uitpakken :P Dus ik hoop vanavond een verzendbevestiging te krijgen :):)

Ik kom net uit het ziekenhuis na een operatie en heb me doodverveeld! Ik had alleen een N73 om een beetje mee te spelen. Volgende week mag ik weer onder het mes, maar dan heb ik naderhand ten minste iets om me een klein beetje mee te vermaken. De komende paar dagen kan ik mooi uitvogelen hoe het allemaal werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Lukzke schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:32:
Ik ben echt super enhousiast over de nieuwe HTC Touch HD alleen heb ik een aantal review bekeken en filmpjes op youtube en valt het me op de de G-sensor die in het apparaat zit gebouwd eigenlijk bijna niet wordt gebruikt in tegenstelling tot bijv de iphone. Op filmpjes zag ik dat het enkel wordt benut bij browsen en filmpjes bekijken en niet bij bijv. smsjes sturen, tomtom, het home screen etc. Weet iemand waarom htc deze zo weinig benut.

Ook hoorde ik dat in tegenstelling tot het test model dat was rondgestuurd op de retail versie er geen flash is geïnstalleerd, waren hier problemen mee ?
Die G-sensor is goed aan te sturen via GSen of zo, zie dit topic. Ik krijg morgen mn HD

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GS'en of Gyrator2

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=441 Kijk hier voor wat meer informatie over beiden

Mocht je echt geilen op je accelerometer, kijk dan even hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=430541
Voor alle programaatjes/games die dit ondersteunen of verbeteren.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 23:38
In navolging van het uitverkocht zijn van de WWE, wat is precies het voordeel / nadeel van de WWE ten opzichte van de NL? Het liefste heb ik alles in het engels, maar nog langer moeten wachten heb ik weinig zin in.

Kan iemand dus aangeven wat de verschillen zijn, naast de taal? Is het inderdaad mogelijk om later toch alles om te zetten naar engels als ik dit zou doen?

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb via Windows Mobile Center (Vista) een lading muziek albums naar mijn opslagkaartje gepompt, maar deze nummers komen nu niet in het "Music"-tabje tevoorschijn. Met geen mogelijkheid krijg ik die daar in.

Hoe krijg ik dat toch voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
Waarschijnlijk is dit al vaker gevraagd en ik heb het duitse youtube filmptje ook al bekeken maar Ik zit heel erg te twijfelen tussen de HTC Touch HD en de Sony Xperia X1 en kom maar niet tot een keuze.

Alle specs heb ik uiteraard grondig doorgenomen!

Kan iemand mij overtuigen om voor de Touch HD te gaan ? (waar ik benieuwd naar ben is hoe het zit met de grootte van de HD, heb niet van die grote handen en vraag me af of hij nog 'Mobiel' is ingeval je rond loopt en je telefoon bij je wilt dragen.) Ik heb het gevoel dat de X1 wat meer solide is dan de HD ?!?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
MadRettoR schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:26:
Ben nu aan het proberen hoe het beste video af te spelen. Uiteraard uitgekomen bij Coreplayer.. kan iemand mij vertellen of het mogelijk is losse ondertitels erbij te hangen? Ondertitels zijn in .srt formaat. Het werkt niet als de het videobestand en het ondertitelbestand in één map zet.. en ik vind nergens iets van subs toevoegen o.i.d.
Zit nu al een paar dagen te klooien.. niemand die iets weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:42
Relaxed2000 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:13:
Kan iemand mij overtuigen om voor de Touch HD te gaan ? (waar ik benieuwd naar ben is hoe het zit met de grootte van de HD, heb niet van die grote handen en vraag me af of hij nog 'Mobiel' is ingeval je rond loopt en je telefoon bij je wilt dragen.) Ik heb het gevoel dat de X1 wat meer solide is dan de HD ?!?
Anders loop je gewoon even naar de Belcompany en houd je hem even vast.... ;)

Heb ik vandaag ook gedaan, en vond hem erg prettig qua grootte (maar dat is natuurlijk erg persoonlijk).

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via Windows Mobile Center (Vista) een lading muziek albums naar mijn opslagkaartje gepompt, maar deze nummers komen nu niet in het "Music"-tabje tevoorschijn. Met geen mogelijkheid krijg ik die daar in.

Hoe krijg ik dat toch voor elkaar?
De omschrijving van je vraag lijkt heel veel op de starter van dit topic, dus misschien was je het zelf wel..maar een soft-reset al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
truffel50 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:01:
[...]
Bij mij doet het automatisch verschijnen van een naam bij invoeren van de eerste letter wel.
Misschien moet je kijken naar de instellingen.
Ah, dank, gevonden. Als ik het toetsenbordje op T9 laat staan werkt het niet, maar op ABC wel. Vaag, maar opgelost.
MadRettoR schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:26:
Ben nu aan het proberen hoe het beste video af te spelen. Uiteraard uitgekomen bij Coreplayer.. kan iemand mij vertellen of het mogelijk is losse ondertitels erbij te hangen? Ondertitels zijn in .srt formaat. Het werkt niet als de het videobestand en het ondertitelbestand in één map zet.. en ik vind nergens iets van subs toevoegen o.i.d. Misschien kan het ook wel niet... (...)
Ik heb wel eens een fragment van een film van ondertitels voorzien door die erin te plakken (google helpt je wel). Dat is een oplossing, al is het wel even werk. Losse ondertitels wordt lastig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
cyble schreef op zondag 09 november 2008 @ 18:26:
Weet iemand of indien dezelfde qualcom gps chipset wordt gebruikt voor de pro als voor de hd of deze fix werkt: http://pockethacks.com/htc-touch-pro-gps-lag-problems-fix/
Heb fix gedaan, en het scheelt wel. In combinatie met handmatige GPS instelling (andere GPS module, 4800 Kbps en COM4:) loopt de GPS nu ongeveer 1 seconde achter op mijn echte locatie, dus een paar meter hooguit. Prima wat mij betreft.

Vandaag weer even getest, in de parkeergarage aangezet, rij eruit en hij had na 8 seconden al mijn positie bepaald. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibboNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-06 21:30
Relaxed2000 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:13:
Loop inderdaad even langs een telefoonwinkel en kijk daar eens.
Toen ik ze gisteren bij de t4telecom in m'n handen had, was de keus snel gemaakt.

Veel plezier met je Touch HD. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 21:10
Gisteren eindelijk m'n foon binnen. En ik had er hele hoge verwachtingen van. En deze zijn allen overtroffen. Behalve het hoesje. Ik hoop dat het ding nog wat uitrekt in de loop der tijd want dit is geen doen. Ik heb de NL versie en ook daar zat gelukkig net als de uk versie ook een 8 gig kaartje bij.

Geheugenverbruik is inderdaad verbazingwekkend laag en performance is beter dan ik verwachte.

De gps ben ik al zeer tevreden over (nog niet uitgebreid met tomtom getest) aangezien ik in huis omringt door spouwmuren en rolluiken allemaal naar beneden al na een paar seconden 8 satellieten zag met een stabiele fix in google maps. Ik was wel bang dat ie wat groter was maar de omvang is perfekt (size matters). Nu nog wachten tot m'n gsm en data worden geactiveerd door t-slobile... :)

[ Voor 8% gewijzigd door cyble op 12-11-2008 10:09 ]

In God I trust, everyone else pay cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 11:50

Tjark

DON'T PANIC

TNT stond net voor de deur van m'n werk: m'n HD ligt nu aan de oplader :)
Nog 3 uur wachten....

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

cyble schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:07:
Gisteren eindelijk m'n foon binnen. En ik had er hele hoge verwachtingen van. En deze zijn allen overtroffen. Behalve het hoesje. Ik hoop dat het ding nog wat uitrekt in de loop der tijd want dit is geen doen. Ik heb de NL versie en ook daar zat gelukkig net als de uk versie ook een 8 gig kaartje bij.

Geheugenverbruik is inderdaad verbazingwekkend laag en performance is beter dan ik verwachte.

De gps ben ik al zeer tevreden over (nog niet uitgebreid met tomtom getest) aangezien ik in huis omringt door spouwmuren en rolluiken allemaal naar beneden al na een paar seconden 8 satellieten zag met een stabiele fix in google maps. Ik was wel bang dat ie wat groter was maar de omvang is perfekt (size matters). Nu nog wachten tot m'n gsm en data worden geactiveerd door t-slobile... :)
Ik wil hem ook!! Kan niet wachten en vandaag zal ik de TNT wel missen, want zit niet thuis :N

Maar... ik ben dus ook een beetje bang voor de grootte, de rest komt wel goed :) Wat voor een telefoon had je hiervoor ter vergelijking?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:46
Gloeiende gloeiende, ik kan mn abb pas in Feb verlengen! :( Als ik het goed begrijp zit TomTom 7 dus niet bijgeleverd?
Zijn er ook al gebruikers met meer ervaring betreft de krasbestendigheid? Hoe zit het met de verf op metalen onderdelen? Momenteel heb ik een p3600 en daar laat de metalic verf los op metalen delen. Ook ligt het scherm iets "verzonken". Bij de HD lig het scherm dat niet, is het scherm dan ook wat harder en krasbestendiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb vandaag ook even mogen spelen met de HD. Mijn interesse gaat meestal uit naar de camera en ik heb er wat foto's mee gemaakt en een filmpje. De foto's vind ik redelijk goed van kwaliteit maar het ontbreken van een flitser vind ik toch wel een belangrijk punt. De video opname stelde me toch wat teleur....

Foto's staan hier: http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157608933498662/
Video staat hier: http://nl.youtube.com/watch?v=v2yrMxPzqR8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

robertwebbe schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:22:
Ik heb vandaag ook even mogen spelen met de HD. Mijn interesse gaat meestal uit naar de camera en ik heb er wat foto's mee gemaakt en een filmpje. De foto's vind ik redelijk goed van kwaliteit maar het ontbreken van een flitser vind ik toch wel een belangrijk punt. De video opname stelde me toch wat teleur....

Foto's staan hier: http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157608933498662/
Video staat hier: http://nl.youtube.com/watch?v=v2yrMxPzqR8
Ik ken helaas geen enkel HTC toestel dat mooie videos maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyble
DeMoN schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:07:
[...]

Ik wil hem ook!! Kan niet wachten en vandaag zal ik de TNT wel missen, want zit niet thuis :N

Maar... ik ben dus ook een beetje bang voor de grootte, de rest komt wel goed :) Wat voor een telefoon had je hiervoor ter vergelijking?
Ik had hiervoor een orange m500. Stuk dikker wel. Gelukkig wist ik wel hoe het is om met een windows mobile en touchscreen telefoon om te gaan. En daarvoor altijd nokia's. Maar juist omdat de touch hd zo plat is maakt dat de breedte weer goed voor handzaamheid.

Overigens vind ik de backcover helemaal niet zo cheap als dat de meeste beweerden. De rubberachtige finish in de verf vind ik echt geweldig aanvoelen qua grip. En het mooie luidsprekerroostertje zelfs aan de binnenkant netjes weggewerkt.

PS.
Een tip wanneer je de achterkant er niet goed afkrijgt bijv om ff te resetten na wat tweaks; ff je nagel in de rand aan de achterkant onderin zetten dan klikt ie vanzelf open. Scheelt je weer een half uur per ongeluk op alle knoppen drukken en vloeken :)

[ Voor 16% gewijzigd door cyble op 12-11-2008 13:24 . Reden: ps toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
DeMoN schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:34:
[...]

Ik ken helaas geen enkel HTC toestel dat mooie videos maakt..
Na het bekijken van de foto's op ware grootte, viel me op dat de camera heeft scherpgesteld op de zwarte rozebottel (en een stukje van de tak erboven) en bij de bloem op een aantal stuifmeeldraden.

Zit er spotmeting-mogelijkheid in de opname-menu-keuze?

Ik gebruik die nl. heel vaak met m'n K800i en ben over de foto kwaliteit van de 3.2 Mpix cybershot camera nog regelmatig verbaasd over de fantastische opnamen.

De keuze tussen de HTC-HD en de SEX1 is dan ook moeilijk omdat de camera's verschillen maar geen van beide een Xenon flitser hebben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catt4u schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:24:
[...]

Na het bekijken van de foto's op ware grootte, viel me op dat de camera heeft scherpgesteld op de zwarte rozebottel (en een stukje van de tak erboven) en bij de bloem op een aantal stuifmeeldraden.

Zit er spotmeting-mogelijkheid in de opname-menu-keuze?

Ik gebruik die nl. heel vaak met m'n K800i en ben over de foto kwaliteit van de 3.2 Mpix cybershot camera nog regelmatig verbaasd over de fantastische opnamen.

De keuze tussen de HTC-HD en de SEX1 is dan ook moeilijk omdat de camera's verschillen maar geen van beide een Xenon flitser hebben. :(
Geen van beide zullen dan ook net zo presteren als je K800i. Men moet er maar mee leven dat camera's uit de stal van HTC nou eenmaal bagger zijn (dus ook die van de SEX1, omdat door HTC gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Tjark Verhoeven schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:17:
TNT stond net voor de deur van m'n werk: m'n HD ligt nu aan de oplader :)
Nog 3 uur wachten....
Ik NET pas binnen, zat al de hele middag met smart te wachten. Moet nu naar feestje, dus kan precies in de oplader (had hem graag al meegenomen, maar ja ....). Nu afwachten :9 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:59

martjah

Appel

mattrob schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:00:
[...]

Ik NET pas binnen, zat al de hele middag met smart te wachten. Moet nu naar feestje, dus kan precies in de oplader (had hem graag al meegenomen, maar ja ....). Nu afwachten :9 !
die accu's van tegenwoordig hoef je toch niet meer eerst volledig op te laden ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
ff noob vraagje. Ik heb m'n HD net ontvangen, ik vraag me alleen af hoe je die screenprotector er nou op moet krijgen? Ik ken namelijk alleen maar screenprotectors die uit zichzelf plakken, maar deze doet dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff noob vraagje. Ik heb m'n HD net ontvangen, ik vraag me alleen af hoe je die screenprotector er nou op moet krijgen? Ik ken namelijk alleen maar screenprotectors die uit zichzelf plakken, maar deze doet dat niet?
Deze screenprotector plakt ook :) Ik moest ook even kijken hoe het zat, volgens mij hield ik 'm in het midden vast en dan kan je aan de bovenkant naar achteren duwen dacht ik en dan komt de screenprotector los van het velletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-12-2008
robvanpraat schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:31:
Het werkt als een stikker. Je moet het bovenste waar er top op staat er aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
David_1981 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:08:
[...]

Het werkt als een stikker. Je moet het bovenste waar er top op staat er aftrekken.
Aja! Dom dat ik dat zelf ff niet doorhad. Hij zit er nu prachtig op! Zelfs zo goed dat het heel lastig is om hem er weer af te halen :)

Nu ik die 'patch' voor de Nederlandse T9 heb geinstalleerd zie ik wel dat er een aantal talen bij zijn gekomen, het lijstje is namelijk uitgebreid, maar er zitten ook een paar witregels tussen (waaronder de NL). Ik heb dus even zitten proberen en het blijkt de derde van de witregels te zijn.

Hebben meer mensen dit probleem gehad? Of weten mensen hoe ik ipv die witregels gewoon de taal krijg te zien?

[ Voor 36% gewijzigd door rob1985 op 12-11-2008 23:29 ]

• MadRettoR
Ik krijg de meegeleverde screenprotector er met geen mogelijkheid netjes op.. ik moet zeggen als ie eenmaal zit past het perfect, alleen zitten er ongeveer 17 luchtbubbels onder! Jammer..
Ik zal een brando screenprotector bestellen voor mijn HD-tje! Hebben mensen deze al reeds besteld en waar?
Ook zou ik graag een soort van crystal case willen... dat zal nog wel even duren.

• koenz|A
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-11-2008
Sinds het weekend in het bezit van de HTC Touch HD.
Erg fijn toestel. Meteen tomtom7 er op gezet. De gps antenne werkt boven verwachting.

Het on screen toetsenbord is even wennen, maar na enig trainen werkt ut best relaxed.
Het beschermfolie ding er op gedaan en gister er weer af gehaald; Zonder ziet de HD er veeeel mooier uit.
Een onberkt internet abo is wel een must voor deze phone, want anders kan je zo'n beetje de helft van alle gave features wel doorstrepen.

Het is een echte alles-in-een telefoon. voorbeeldje: gister moest ik ergens naartoe; even in m'n hotmail (stelt de HD zelf in) het adres opgezocht en daarna tomtom opgestart op de telefoon en voila!
Erg handig allemaal!
Hoesje is minder briljant, beetje klein en de camera is geen state of the art feature maar dat wisten we al....
Erg tevreden tot zo ver...

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Heb 'm nu ook een dag en ik moet zeggen: NICE!
Die screenprotector is idd lastig er op te krijgen, moest 't ook een 2e keer doen, en nu aan de randjes sluit hij nog steeds niet helemaal (maar in 't midden/scherm zeker geen bubbels)

Ben benieuwd of anderen ervaring hebben met andere protectors. Heb niet het idee dat de bediening erdoor minder is.

*insert signature here

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-07 09:28
Waarom heb je dan geen UK versie gekocht?
Ik "krijg" hem van mijn werkgever, maar alleen de NL versie.

Zie : http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=451 - Ivm de garantie elders in dit topic genoemd wel eerst een volledige backup draaien..

Net besteld, over een dag of 5 in huis. Spannend :)

[ Voor 3% gewijzigd door kkoenen op 13-11-2008 10:41 ]

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

• rob1985
Hoe achterhaal ik mijn DeviceUniqueID?

Verwijderd

Hoe achterhaal ik mijn DeviceUniqueID?
Ik neem aan dat je dat voor TT nodig hebt, in dat geval even ttnavigator.bif naar je pc kopieren en openen met notepad.

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

kkoenen schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:41:
[...]

Net besteld, over een dag of 5 in huis. Spannend :)
Volgens mij hebben we de zelfde werkgevert. Sinds vandaag is de HD idd verkrijgbaar.
Ik wil em eerst ff in handen hebben in een phoneshop en als het bevalt ga ik em vanavond bestellen.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• rob1985
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:31:
[...]

Ik neem aan dat je dat voor TT nodig hebt, in dat geval even ttnavigator.bif naar je pc kopieren en openen met notepad.
Overal lees ik inderdaad over ttnavigator.bif, maar ik weet niet waar ik die moet vinden :s Niet in de root van m'n card en niet in de map met het CAB bestand

[ Voor 9% gewijzigd door rob1985 op 13-11-2008 12:51 ]

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:29
Wel eerst TomTom een keer openen. dan pas komt die op je sd kaart te staan.

There is no place like 127.0.0.1

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
robvanpraat schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:40:
[...]

Overal lees ik inderdaad over ttnavigator.bif, maar ik weet niet waar ik die moet vinden :s Niet in de root van m'n card en niet in de map met het CAB bestand
Je moet je software ook legaal kopen.... :9
het bestandje komt pas in de root van je geheugenkaart te staan als TomTom een keer opgestart is.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Verwijderd

MadRettoR schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:25:
Ik krijg de meegeleverde screenprotector er met geen mogelijkheid netjes op.. ik moet zeggen als ie eenmaal zit past het perfect, alleen zitten er ongeveer 17 luchtbubbels onder! Jammer..
Ik zal een brando screenprotector bestellen voor mijn HD-tje! Hebben mensen deze al reeds besteld en waar?
Ook zou ik graag een soort van crystal case willen... dat zal nog wel even duren.
Hij is in ieder geval te koop bij www.screenprotector.nl

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Xanion schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:06:
[...]

Je moet je software ook legaal kopen.... :9
het bestandje komt pas in de root van je geheugenkaart te staan als TomTom een keer opgestart is.
Iemand enig idee wanneer TomTom 7 te koop is voor andere WM devices? De website heeft enkel versie 6 uitgestald staan, terwijl TomTom 7 er wel al is op geselecteerde WM devices.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

FF een annoyance die ik niet weet op te lossen: 'opeens' (ik vermoed dat het me GSen te maken heeft) heb ik onderaan m'n beeld alleen maar het compacte keyboard staan ipv het normale keyboard.

Bij Instellingen->Meer->Persoonlijk->Invoer
staat ook 'compacte qwerty' en kan ik 'volledige qwerty' kiezen, maaaaar als ik dan rechtsboven op Ok doe dan veranderd er niks. Ga ik terug naar Invoer dan staat er nog steeds 'compacte qwerty'....

Heb GSen ook uitgeschakeld gedaan, werkte hetgeen hierboven ook niet.... iemand ideeen?

*insert signature here

• rob1985
Elke keer nadat ik een programmaatje heb geinstalleerd krijg ik om de paar minuten de melding dat het programma succesvol is geinstalleerd. Moet ik perse het CAB bestand verwijderen om die melding te voorkomen?

• soundwave070
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2021
Tjark Verhoeven schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:30:
FF een annoyance die ik niet weet op te lossen: 'opeens' (ik vermoed dat het me GSen te maken heeft) heb ik onderaan m'n beeld alleen maar het compacte keyboard staan ipv het normale keyboard.

Bij Instellingen->Meer->Persoonlijk->Invoer
staat ook 'compacte qwerty' en kan ik 'volledige qwerty' kiezen, maaaaar als ik dan rechtsboven op Ok doe dan veranderd er niks. Ga ik terug naar Invoer dan staat er nog steeds 'compacte qwerty'....

Heb GSen ook uitgeschakeld gedaan, werkte hetgeen hierboven ook niet.... iemand ideeen?
Ik zou ipv GSen voor Gyrator 2 gaan als ik jou was. Enige kleine minpuntje wat ik daar nog moet oplossen is dat hij elk proggie mooi meedraait, maar nu ineens Opera juist de ene keer wel en de ander keer niet draait

• MadRettoR
aha.. thnx! Heb 'm gelijk besteld.. Zal hier mijn bevindingen posten!!

• Timmy_01
  • Laatst online: 07-01 10:26
soundwave070 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:51:
Ik zou ipv GSen voor Gyrator 2 gaan als ik jou was.
Ik heb Gyrator 2 er ook op gezet. Alleen krijg ik de foutboodschap dat .NET Compact Framework er miet op staat. Ik heb .NET Compact Framework v3.5 gedownload en geÏnstalleerd, maar dat installeren doet ie alleen op de PC.

Vraag: Weet iemand een link naar de GOEDE .NET Compact Framework v3.5 ??? Eentje, die wèl op de Touch HD installeert?

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57
soundwave070 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:51:
[...]

Ik zou ipv GSen voor Gyrator 2 gaan als ik jou was. Enige kleine minpuntje wat ik daar nog moet oplossen is dat hij elk proggie mooi meedraait, maar nu ineens Opera juist de ene keer wel en de ander keer niet draait
Wat heeft Gyrator 2 als meerwaarde boven GSen? Zo op het eerste ook doen ze beiden hetzelfde.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
MadRettoR schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:04:
[...]

ik heb hem vandaag binnen. de ultra clear van Brando . er zit geen gaatje voor de frontcamera.

Lidy

• Fly-guy
  • Niet online
GAEvakYD schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:09:
[...]

Wat heeft Gyrator 2 als meerwaarde boven GSen? Zo op het eerste ook doen ze beiden hetzelfde.
Het schijnt dat gyrator wat stabieler is...

Heb 'm ook vandaag binne gekregen en wow...

Kan alleen mijn wifi niet verbonden krijgen (ziet wel het netwerk, maar kan niet verbinden, WPA key en mac adres is ingevuld) en de camera zet de fotos op een plek waar ik ze neit wil hebben (een of andere zelf aangemaakte folder).

Voor de rest prima, merk wel GPS lag in google maps (metertje of 15 denk ik), tomtom nog niet geprobeerd..

• allard_070
  • Laatst online: 03-09 08:00
GAEvakYD schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:09:
[...]

Ik heb het zelf niet getest, maar volgens de software-lijst van XDA zou Gyrator stabieler en sneller moeten zijn als Gsen.

Edit: Wat fly-guy zegt dus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door allard_070 op 13-11-2008 18:30 ]

Verwijderd

MadRettoR schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:04:
[...]

Inderdaad wat een ramp die bijgeleverd screenprotector. Heb hem ook maar gelijk bij screenprotector besteld. Is weer bijna 9 euro's goedkoper dan bij smartphoneshop.

• Appelsap
  • Niet online
MadRettoR schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:25:
Tip: nadat je de display hebt schoongemaakt even natmaken met gedenatureerd water, dan screenprotector op de natte display leggen en het water eronder uit wrijven. Nul belletjes, soms alleen een beetje wittige waas en/of een soort vlekken, dat trekt vanzelf na een paar dagen weg.

• allard_070
..Appelsap schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:49:
[...]

Tip: nadat je de display hebt schoongemaakt even natmaken met gedenatureerd water, dan screenprotector op de natte display leggen en het water eronder uit wrijven. Nul belletjes, soms alleen een beetje wittige waas en/of een soort vlekken, dat trekt vanzelf na een paar dagen weg.
Bij mijn HTC Touch heb ik het laatst gedaan met gewoon kraanwater, omdat ik geen gedenatureerd water in de buurt had, en dat gaat tot nu toe ook prima.

Edit: En ohja, als je in een wat stoffiger huis woont, ga in de badkamer plakken na je gedoucht hebt, dan zijn de stofdeeltjes een "neergeslagen" en heb je daar geen last van tussen de screenprotector en het scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door allard_070 op 17-11-2008 20:00 ]

Verwijderd

Ik heb nog een oplader liggen van een 'Mio Digiwalker A701' welke een battery van 1300mAh heeft. Kan ik die oplader gebruiken voor mijn Touch HD ?

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Ook ik heb hem sinds gisteren dus binnen, ben er helemaal happy mee ! Ik had (heb nog steeds) ook de Diamond; daar was ik al erg tevreden mee. Deze is wel een stukje groter (past 'net' in 1 hand), maar scherm is super en werkt echt heerlijk.

Tov de Diamond hebben ze de TouchFlo3D wel op een paar dingetjes verbeterd; erg praktisch vind ik. Zoals de lock wanneer je gebeld wordt en nog een paar handige dingetjes die in de Diamond net even onhandig waren !

Batterij was vanmiddag om 18uur wel leeg helaas .... Zat gelukkig in de auto en kon hem bijladen. Maar was pas na de eerste keer batterij volledig laden. Hoop dat dat iets beter wordt.

Wat ik overigens wel een (klein) nadeel vind, is dat je niet meer knoppen hebt om door je email heen te lopen. Als je in inbox zit, en het 1e email staat aangemerkt, maar je wilt het derde emailtje verwijderen, dan kan je daar niet even 'naartoe' anders dan het toetsenbord aanzetten en met de (nieuwe) toetsen er naartoe gaan. Begrijpt iemand nog wat ik bedoel ;) ! Had wellicht handig geweest om een scroll-wheel daarvoor in te bouwen, met drukfunctie.

Maar goed, is ook wel weer andere oplossing voor :*) !

Verwijderd

Heb sinds vanmiddag ook de HD in huis..... Nu heb ik wat zitten spelen en zoeken in/op het toestel naar de optie dat als je je HD op z'n kop neerlegt dat hij dan in 'uit/standby' stand gaat. Ik had dit in een van de eerste Touch HD filmpjes gezien.... Weet iemand of dit inderdaad mogelijk is en zo ja waar kan ik dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dondersteen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-08 13:49
kkoenen schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:41:
[...]

Zie : http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=451 - Ivm de garantie elders in dit topic genoemd wel eerst een volledige backup draaien..
Heeft iemand hier al succesvol zijn HTC touch HD NL naar een WWE ROM geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 31 pagina's gelezen te hebben lijkt het erop dat er niet/nauwelijks verbindingsproblemen zijn. Problemen dat er dikwijls geen verbinding is, wegvallende gesprekken, etc lees ik hier niet. Kan ik concluderen dat de HD deze problemen niet heeft of is het gewoon niet echt opgevallen. Mijn TyTN II heeft hier dikwijls nogal last van en ik stoor me er gigantisch aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyble
mattrob schreef op donderdag 13 november 2008 @ 23:27:
...
Batterij was vanmiddag om 18uur wel leeg helaas .... Zat gelukkig in de auto en kon hem bijladen. Maar was pas na de eerste keer batterij volledig laden. Hoop dat dat iets beter wordt.

Wat ik overigens wel een (klein) nadeel vind, is dat je niet meer knoppen hebt om door je email heen te lopen. Als je in inbox zit, en het 1e email staat aangemerkt, maar je wilt het derde emailtje verwijderen, dan kan je daar niet even 'naartoe' anders dan het toetsenbord aanzetten en met de (nieuwe) toetsen er naartoe gaan. Begrijpt iemand nog wat ik bedoel ;) ! Had wellicht handig geweest om een scroll-wheel daarvoor in te bouwen, met drukfunctie.

Maar goed, is ook wel weer andere oplossing voor :*) !
Batterijduur werd bij mij na eerste keer opladen behoorlijk verlengt en daarna weer langer etc. dus dat komt wel goed denk ik.

Om door je email of sms heen te lopen om bijv het 3e bericht te verwijderen zou ik gewoon op (in nl versie) "meer" drukken linksonder en dan in de lijst gewoon item ingedrukt houden en dan verwijderen kiezen. Dat gaat het snelst. :)

Nog even een algemene vraag: HTC zou de HD met gespreksrecorder uitrusten. Hoe record ik een telefoon gesprek ?

En het omdraaien wanneer er gebeld wordt om hem te muten heb ik nog niet getest maar ben benieuwd naar de bevindingen.

Heeft er iemand al problemen gehad dat de HTCAPI.dll niet gevonden kon worden en dat zodoende de PInvoke mislukt. Dit krijg je vooral bij htc (bijv diamond) toepassingen. Is er een sdk die je eerst moet installeren of hoort zoiets in de windows directory standaard te staan. Ik heb hem inmiddels van internet gedownload en dan werken de apps wel maar vroeg me af wat de standaard was. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-AH
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-05 00:58
Hebben meer van jullie last om te verbinden met YouTube?
Heb een uitstekende verbinding vaak zelfs met HSDPA, en werk ook met Vodafone, dus een goede snelheid.
Gister en vandaag is het mij nog niet gelukt om verbinding te krijgen met youtube. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyble
M-AH schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:22:
Heb een uitstekende verbinding vaak zelfs met HSDPA, en werk ook met Vodafone, dus een goede snelheid.
Gister en vandaag is het mij nog niet gelukt om verbinding te krijgen met youtube. iemand een idee?
Ik als tmobile gebruiker heb er geen problemen mee op hsdpa maar was er niet iets met een vodafone proxy die je uit moest zetten ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_1981
  • Laatst online: 25-12-2008
ik heb nlversie en zie wel meer dan 2 agendapunten op home.

hoe zit dat nu eigelijk met die flashplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-AH
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-05 00:58
cyble schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:26:
[...]

Ik als tmobile gebruiker heb er geen problemen mee op hsdpa maar was er niet iets met een vodafone proxy die je uit moest zetten ofzo ?
Kan iemand iets toelichten over die proxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
  • Laatst online: 30-07 09:28
@Cozm0 : Jup! Pretty coole actie van de vis, vind ik! Over jaar of 2 ook nog die Mobility Mixx card voor in het OV (tram, bus, metro) dan is iedereen toch weer helemaal blij.. zou je denken..

Ik weet een collega die succesvol een HTC Touch Pro heeft geflashed naar EN OS. Ik ga er samen met hem even naar kijken. Als je mee wilt kijken / op de hoogte gehouden wilt worden, zoek mij maar ff op who's who en stuur me een mailtje (wel ff melden dat je van GoT komt :) ).

Oh ja, data gebruik in het buitenland is forbidden, maar ik vroeg me af als je een WiFi in je hotelkamer hebt, moet je toch wel wat webpagina's voor offline gebruik kunnen neerzetten (google maps ofzo)..

Over een dag of 5 begint "het grote klooien" :D

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dondersteen
kkoenen schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:42:
Ik weet een collega die succesvol een HTC Touch Pro heeft geflashed naar EN OS. Ik ga er samen met hem even naar kijken. Als je mee wilt kijken / op de hoogte gehouden wilt worden, zoek mij maar ff op who's who en stuur me een mailtje (wel ff melden dat je van GoT komt :) ).

[ Voor 0% gewijzigd door Dondersteen op 14-11-2008 10:05 . Reden: Who's who? :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
truffel50 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:20:
[...]

ik heb hem vandaag binnen. de ultra clear van Brando . er zit geen gaatje voor de frontcamera.
hmm.. dat is niet de kwaliteit waar Brando bekend om staat?? Dit zou toch jammer zijn... De frontcamera is zeker niet meer te gebruiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Hoofy88 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 00:17:
[...]

Heeft iemand hier al succesvol zijn HTC touch HD NL naar een WWE ROM geflashed?
Als je het enkel om de taal gaat, er staat in dit topic uitvoerig beschreven hoe je dit eenvoudig met wat registry keys kun veranderen.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Nu toch een "probleempje" tegengekomen, als ik verbonden ben met mijn wifi (wat nu na veel rotzooien eindelijk gelukt is) en ik wil mijn mail checken, opent de account zelf een GPRS verbinding, terwijl surfen wel via WLAN gaat.
Ook had ik een spelletje van de microsoft mobile site gedownload die na het "installeren" zelf nog wat bestanden moet downloaden, maar deze zegt geen verbinding te kunnen maken..

Blijkbaar heb ik iets verkeerds ingesteld, maar waar in de brij van gegevens?

Iemand die het bekend voorkomt (vooral dat van de mail is lastig en in het buitenland nogal kostbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dondersteen
Arx schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:49:
[...]
Als je het enkel om de taal gaat, er staat in dit topic uitvoerig beschreven hoe je dit eenvoudig met wat registry keys kun veranderen.
Het gaat me vooral om het kunnen installeren van apps. Eerder in dit forum heb ik gelezen dat hier een verschil in compatibiliteit zit tussen de twee. Or am I wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-AH schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:22:
Yup zelfde probleem hier, ook met MSN trouwens, kan niet inloggen, ook vodafone, bij mij verspringt het icoontje ook de hele tijd van 3G naar H... iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:08:
[...]

ook vodafone, bij mij verspringt het icoontje ook de hele tijd van 3G naar H... iemand enig idee?
Is dat niet gewoon dat je in en uit het HSDPA gebied komt/gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:14:
[...]

Is dat niet gewoon dat je in en uit het HSDPA gebied komt/gaat?
ik zit gewoon op kantoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

wanneer er 3G staat maakt de telefoon geen gebruik van 't internet (je bent er nog wel mee verbonden), wanneer er een H komt te staan is de telefoon bezig met downloaden (van een pagina, weer of mail). Wanneer je niets meer doet gaat ie vanzelf weer naar 3G om energie te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Ik ken een iPhone gebruiker die hem ook met internet gebruikt, oa voor automatische mail sync, maar hij zet 3G altijd uit om batterij te besparen en synct zijn mail gewoon met gprs (waar je dan op terugvalt). Alleen als je wil internetten ff 3G aanzetten, zo bespaar je batterij lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij vodafone moet je de proxy uitschakelen, dit gaat als volgt:
start-->instellingen-->verbindingen-->mijn proxyserver instellen-->vakje van 'dit netwerk gebruikt een proxyserver . . .' niet aanvinken.
Dit heeft bij mij gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:26:
Bij vodafone moet je de proxy uitschakelen, dit gaat als volgt:
start-->instellingen-->verbindingen-->mijn proxyserver instellen-->vakje van 'dit netwerk gebruikt een proxyserver . . .' niet aanvinken.
Dit heeft bij mij gewerkt
Thx voor de tips guys, werkt prima nu... super toestelletje trouwens, als je meer specifieke vragen hebt laat maar weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:40
DeMoN schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:26:
Ik ken een iPhone gebruiker die hem ook met internet gebruikt, oa voor automatische mail sync, maar hij zet 3G altijd uit om batterij te besparen en synct zijn mail gewoon met gprs (waar je dan op terugvalt). Alleen als je wil internetten ff 3G aanzetten, zo bespaar je batterij lijkt me :)
Ik dacht dat het voor dit toestel juist anders was. Deze was geoptimaliseerd voor 3G en kent juist een langere standy en talktime met 3G dan met GSM.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 11:53
Wat Mouki_9 zegt klopt grotendeels, echter is met 3G de Spraaktijd wel korter dan bij GSM. De Standby-tijd is via 3G inderdaad een stuk langer. Voor het downloaden van mail of gebruik van push-mail, zou je 't moeten testen, aangezien je dan vaak "belt" wat dus minder stroom verbruikt bij GPRS. Dus als iemand z'n HD een week apart wil leggen om te testen waar je langer mee kunt.. :).

Denk zelf dat het weinig uitmaakt, afhankelijk wat je buiten de mail om met je toestel doet. Als je toch wel veel belt of internet, dan maakt die standby-verbinding niet zo veel meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

kkoenen schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:42:
@Cozm0 : Jup! Pretty coole actie van de vis, vind ik! Over jaar of 2 ook nog die Mobility Mixx card voor in het OV (tram, bus, metro) dan is iedereen toch weer helemaal blij.. zou je denken..
Oh ja, data gebruik in het buitenland is forbidden, maar ik vroeg me af als je een WiFi in je hotelkamer hebt, moet je toch wel wat webpagina's voor offline gebruik kunnen neerzetten (google maps ofzo)..

Over een dag of 5 begint "het grote klooien" :D
Niet slecht van de Vis idd :+ Die mobility card is er al dacht ik.
Mn HD is besteld, ergens begin volgende week kan ik lekker gaan klooien. :*)
Gprs in het buitenland weet ik niets van maar een collega hier heeft gewoon hspda (waar dekking is) ipv simpel gprs.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Ik heb inmiddels m'n Touch HD een paar dagen. Ik ben helemaal tevreden met het apparaat. Ik moet alleen nog hele erg wennen aan het touchscreen intypen.

Ik vraag me echter nog wel af hoe m'n telefoon automatisch m'n mailtjes ontvangt. Ik heb gewoon Vodafone Blox dus ik heb 'onbeperkt' internet, maar ik mijn telefoon moet echt 'actief' zijn om automatisch mailtjes te ontvangen. Ik ontving vanochtend pas om 11 uur mailtjes die eigenlijk om 9 uur al ontvangen hadden moeten worden. Oftewel, ze kwamen pas aan toen ik m'n telefoon echt had ingeschakeld, dus uit de standby had gehaald. Moet ik hier iets speciaals voor instellen ofzo?
(nog een kleine vraag over e-mail. Is het mogelijk om alle e-mails te selecteren en ze dan allemaal tegelijk als gelezen te markeren?)

En dan nog een belangrijk puntje wat ik niet aan de praat krijg. Namelijk smsen via Outlook. Ik heb het programma van microsoft gedownload, maar ik ben echter nog niet in staat om een smsje ermee te sturen. Ik zie wel de nieuwe werkbalk (Van 2 knoppen). Als ik dan op 'new sms message' druk gebeurt er helemaal niks. En bij options staat dat ik twee bluetooth modems heb, maar ik heb ze beide geprobeerd, maar merk helaas geen verschil. Moet ik hiervoor iets speciaals instellen ofzo, voordat het gaat werken?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keerzijde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:48
Ik verwacht mijn foon ergens komende week.
Heeft er iemand al een mooie houder gevonden voor in de auto?
Het liefst met laadfunctie EN speakerphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:05
Gaat iemand nog de TS aanpassen....vind het nu nog maar erg kaal en on-informatief. Niet HTC Touch HD waardig imo?! Ook met wat nieuwe plaatjes etc maybe??

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Laatst online: 08-09 11:11
Ik ben zelf heel erg aan het twijfelen tussen de HTC touch HD of de Pro. Is het namelijk niet zo dat het extra grote scherm van de HD eigenlijk weer teniet wordt gedaan doordat het een visueel toetsenbord is (die grote delen van het scherm inneemt)?

Verder wil ik hem ook vooral gebruiken denk ik om snel door documenten te kunnen scrollen en te lezen dus in dat opzicht is een groter scherm denk ik wel fijner.

Wat mij echter wel weer een voordeel lijkt van de pro is dat je gegevens 10x zo snel invoert dan met de HD? Heb zelf nog geen ervaring met virtuele toetsenborden maar lijkt mij dat het daar toch meer 'letter voor letter' gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Brik schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 14:59:
Ik ben zelf heel erg aan het twijfelen tussen de HTC touch HD of de Pro. Is het namelijk niet zo dat het extra grote scherm van de HD eigenlijk weer teniet wordt gedaan doordat het een visueel toetsenbord is (die grote delen van het scherm inneemt)?

Verder wil ik hem ook vooral gebruiken denk ik om snel door documenten te kunnen scrollen en te lezen dus in dat opzicht is een groter scherm denk ik wel fijner.

Wat mij echter wel weer een voordeel lijkt van de pro is dat je gegevens 10x zo snel invoert dan met de HD? Heb zelf nog geen ervaring met virtuele toetsenborden maar lijkt mij dat het daar toch meer 'letter voor letter' gaat.
Dat onscreen toetsenbord staat er natuurlijk niet altijd. Surfen gaat prima, minimaal heb je 1 toets op je scherm, voor de rest doet je alles met je vingers. Inderdaad, bij sommige (niet voor deze resolutie ontworpen) programma's ben je de helft van het scherm kwijt, maar dat is minimaal...
Voor de dingen waarvoor hij een beetje bedoeld is (surfen, films kijken) is zo;n scherm goddelijk, maar bij de meeste programma's is het nuttig en mooi (google maps zie je neel meer, net zoals tomtom..)

Typen gaat inderdaad langzamer nog als op een "echt" toetsenbord, maar ik merk al dat ik nu al sneller wordt na 1 dag al.

Is er verder niemand die hetzelfde probleem heeft als ik? (dat email altijd via de GPRS verbinding gestuurd wil worden, ook al heb je wifi aan en verbonden)

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 14-11-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er verder niemand die hetzelfde probleem heeft als ik? (dat email altijd via de GPRS verbinding gestuurd wil worden, ook al heb je wifi aan en verbonden)
Heb je soms wifi EN data connection aanstaan? Misschien moet je het eens proberen met Data Connection uit (Comm Manager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

typen: zeker als je je HD kantelt zodat je het tobo over de hele breedte hebt, gaat redelijk goed op 't touchscreen, zelfs met die grote klauwen van mij :)

* tomtom 7 doet 't inmiddels ook :)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals de vraag: Kan ik een "oude" oplader van een Mio Digiwalker A701 (battery = 1300mAh) gebruiken om de HD op te laden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:29:
Nogmaals de vraag: Kan ik een "oude" oplader van een Mio Digiwalker A701 (battery = 1300mAh) gebruiken om de HD op te laden ?
Werd deze via USB opgeladen? Zo ja dan kan het, USB heeft een standaard spanning en stroom van 5V en 500mA. Echter stiekem kom je nog wel eens andere waarden tegen; maakt niet uit zolang er maar 5V op staat. En bijvoorbeeld voor een oplader mag de 500mA bij wijze van spreken ook op 500A liggen, kwa stroom pakt het apparaat toch wel wat hij nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was eentje voor in het stopcontact die ik moest aansluiten op de mini-usb van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:17:
[...]

Heb je soms wifi EN data connection aanstaan? Misschien moet je het eens proberen met Data Connection uit (Comm Manager)
Als ik niets heb aanstaan, en mijn mail wil ontvangen ("zenden en ontvangen"), dan opent hij zelf een 3G verbinding. (net zoals wanneer ik opera opstart zonder een date verbinding te hebben op dat moment)
Als ik verbonden ben met mijn wifi en geen 3G verbinding heb aanstaan, dan opent hij wederom zelf een 3G verbinding, alsof er ergens staat dat het mailprogramma geen gebruik mag maken van WIFI, of gebruik moet maken van 3G.

Het voorbeeld van het spelletje wat posts terug gaf gewoon aan dat er geen verbinding was, terwijl WIFI wel aanstond (3G dus niet)

Dus het lijkt alsof mijn toestel niet weet dat als er een WIFI signaal is, hij deze voor alles mag/moet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
allard_070 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:49:
[...]

Werd deze via USB opgeladen? Zo ja dan kan het, USB heeft een standaard spanning en stroom van 5V en 500mA. Echter stiekem kom je nog wel eens andere waarden tegen; maakt niet uit zolang er maar 5V op staat. En bijvoorbeeld voor een oplader mag de 500mA bij wijze van spreken ook op 500A liggen, kwa stroom pakt het apparaat toch wel wat hij nodig heeft.
Ik had een P3600 voor mijn TouchHD, maar de autolader van de P3600 doet niets in mijn huidige toestel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik de ingebouwde GPS module nauwkeuriger kan instellen. Heb hem tot nu toe alleen gebruikt via Google maps mobile en dan geeft hij niet de juiste locatie aan... (geldt dit dan alleen voor Google maps?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:11:
Het was eentje voor in het stopcontact die ik moest aansluiten op de mini-usb van het toestel.
Dan zou het in theorie gewoon moeten werken.

Mijn Touch kan ik bijvoorbeeld ook opladen met de iPod adapter van mijn vriendin. Deze heeft een usb uitgang waar ik een usb-naar-mini kabel op aan kan sluiten. De adapter heeft bijvoorbeeld ook 1A output, terwijl de Touch maar 500mA nodig heeft, wat dus gewoon werkt.
Fly-guy schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:23:
[...]

Ik had een P3600 voor mijn TouchHD, maar de autolader van de P3600 doet niets in mijn huidige toestel :(
Dat is raar, volgens mij zou dit moeten werken. Je weet zeker dat de autolader werkt? Of dat alle zekeringen in de auto heel zijn?

Dit alles trouwens onder voorwaarde dat de HD ook aan de computer gehangen kan worden om op te laden :P . Ik heb hem zelf nog niet dus kan het niet testen.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:44:
Iemand enig idee hoe ik de ingebouwde GPS module nauwkeuriger kan instellen. Heb hem tot nu toe alleen gebruikt via Google maps mobile en dan geeft hij niet de juiste locatie aan... (geldt dit dan alleen voor Google maps?)
Heb je dit al geprobeerd, misschien helpt het ook voor jouw probleem:
cyble schreef op zondag 09 november 2008 @ 18:26:
Weet iemand of indien dezelfde qualcom gps chipset wordt gebruikt voor de pro als voor de hd of deze fix werkt: http://pockethacks.com/htc-touch-pro-gps-lag-problems-fix/
Appelsap heeft er goede ervaringen mee:
..Appelsap schreef op woensdag 12 november 2008 @ 00:14:
[...]

Heb fix gedaan, en het scheelt wel. In combinatie met handmatige GPS instelling (andere GPS module, 4800 Kbps en COM4:) loopt de GPS nu ongeveer 1 seconde achter op mijn echte locatie, dus een paar meter hooguit. Prima wat mij betreft.

Vandaag weer even getest, in de parkeergarage aangezet, rij eruit en hij had na 8 seconden al mijn positie bepaald. _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door allard_070 op 14-11-2008 17:26 . Reden: Antwoord op Knox ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjark Verhoeven schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:26:
typen: zeker als je je HD kantelt zodat je het tobo over de hele breedte hebt, gaat redelijk goed op 't touchscreen, zelfs met die grote klauwen van mij :)

* tomtom 7 doet 't inmiddels ook :)
Ik heb een review gelezen waar in stond dat je in gekantelde mode geen sms kon typen, maar alleen rechtop in portrait mode? Het was wel een duits interview dus wellicht heb ik het verkeerd begrepen... Kan dat echt alleen in portrait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 18:23:
[...]

Ik heb een review gelezen waar in stond dat je in gekantelde mode geen sms kon typen, maar alleen rechtop in portrait mode? Het was wel een duits interview dus wellicht heb ik het verkeerd begrepen... Kan dat echt alleen in portrait?
Zoals al eerder genoemd in dit topic, met het programma gyrator2 alles te kantelen, dus ook het sms-en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
ok, allereerst..... HELE VETTE PHONE!!!!!!
alleen... dit is mijn eerste wm phone. Kan iemand mij vertellen hoe ik de alarm en sms tonen aan kan passen? ringtone is me gelukt door de ringtone in de map windows\rings te plaatsen. Maar van sms en alarm kan ik dat niet vinden. Het is toch niet zo dat die geen mp3 als ring kan gebruiken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosdescends
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-02-2022
Ik heb hem ook binnen! en is inderdaad een zeer strak toestel!

Heb tomtom ook erop geinstalleerd en werkt bij mij prima! echter krijg ik tomtom niet onder het kopje programma's in touchflo!! en hij staat ook niet onder start programma's.... het is mijn eerste Wm phone zou iemand mij kunnen wijzen hoe dit moet????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:23:
[...]

Het stekkertje is net iets anders. Die van de HD is plat aan 1 kant en die van de P3600 volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Hier ook een eerste bezitter van een Windows Mobile telefoon. Ik heb net de HTC Touch HD binnen, maar ik raak een beetje in de war van alle opties en instellingen. Het belangrijkste voor mij nu, is dat ik geen enorme internet kosten krijg. Hoe stel ik dus voor 100% zo in, dat de Touch HD alleen via WiFi mag verbinden? En niet via m'n Orange SIM kaart allerlei vage zooi gaat downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Vatt schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:53:
Hier ook een eerste bezitter van een Windows Mobile telefoon. Ik heb net de HTC Touch HD binnen, maar ik raak een beetje in de war van alle opties en instellingen. Het belangrijkste voor mij nu, is dat ik geen enorme internet kosten krijg. Hoe stel ik dus voor 100% zo in, dat de Touch HD alleen via WiFi mag verbinden? En niet via m'n Orange SIM kaart allerlei vage zooi gaat downloaden.
instellingen-telefoon-band. zet de bovenste band op gsm en de onderste op handmatig. dan zit je goed

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:29
Mouki_9 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 21:42:
ok, allereerst..... HELE VETTE PHONE!!!!!!
alleen... dit is mijn eerste wm phone. Kan iemand mij vertellen hoe ik de alarm en sms tonen aan kan passen? ringtone is me gelukt door de ringtone in de map windows\rings te plaatsen. Maar van sms en alarm kan ik dat niet vinden. Het is toch niet zo dat die geen mp3 als ring kan gebruiken???
Om 1 of andere vage reden heeft ms besloten dat die tonen in \application data\sounds moeten..dan kan je wel mp3's voor sms ed instellen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
denniskrol schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:50:
[...]

Om 1 of andere vage reden heeft ms besloten dat die tonen in \application data\sounds moeten..dan kan je wel mp3's voor sms ed instellen.
mooi, weet ik dat ook weer. alleen alarm sound kan ik nog niet vinden :D

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is NIET toegestaan om hier abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan dit topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar je het goedkoopste toestel/abbo kunt kopen.

Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het HTC Touch HD levertijden en abonnementen topic.